- Komentari -

"Uđu biolog, antropolog i teolog u amfiteatar..."

"Peticija protiv izučavanja Darvinove teorije evolucije, ništa neće proizvesti u ovom trenutku, ali nam je omogućila da odškrinemo vrata i vidimo kako bi izgledala Srbija bez naučne pismenosti", utisak je doktora evolucione biologije Alekseja Tarasjeva.

Pošaljite komentar
  1. Дарвинова теорија је давно пукла. Никада она више неће имати друштвени и образовни утицај који је некада под патронатом устоличених власти имала. Једна суптилна и перфидна подвала. Уосталом као и све што дође из Британске кухиње.
    (Драган, 24. maj 2017 16:57)

    Pretpostavljam da, dosledno svome rezonu, smatras za isto vazi i za Njutnove zakone. I to je "britanska kuhinja" i to par excellence.
    (Spike, 27. maj 2017 02:44)

    # Link komentara

  2. @Joc@

    "Naučni dokaz odlikuje jednoznačnost, nedvosmislenost, proverljivost, nesumnjivost, nespornost, nanarušivost, neoborivost i večnost. Za takav dokaz, ni jednom naučniku ne pada na pamet da ga osporava, jer bi se samo osramotio."

    Apsolutno netacno. Nauci, koncano, sta je to induktivan zakljucak/dokaz. Onaj isti na koji se pozivas kada citiras Maksa Planka o verujucim naucnicima.
    (Spike, 27. maj 2017 02:41)

    # Link komentara

  3. ... Bog sve intenzivnije poziva ljude da mu se vrate da ne nastradaju uzalud, zasto zapitajte se.
    (Alex, 25. maj 2017 10:29)

    A da ti izneses tu pozivnicu na javnu debatu ?
    (trla baba lan, 25. maj 2017 14:09)

    # Link komentara

  4. Mnogo su pricali ovi spasioci Darvina ali nista nisu rekli, pricali su sve sto se vec zna, moze da se vidi nesigurnost i drhtavica u njihovom izlaganju. Zasto se toliko boje javne debate i kriju se iza svojih titula, mozda zato sto znaju da nece dobro proci? Svi njihovi ”dokazi” evolucije ne bi izdrazali 5 minuta na nekom sudu kao ni na javnoj debati. Niko ne zeli da bude primecen kao sto to oni kazu, niti da ima medijsku paznju, ljudi zasluzuju da znaju istinu. Bog sve intenzivnije poziva ljude da mu se vrate da ne nastradaju uzalud, zasto zapitajte se. Kada vidite crne oblake iznad vas mozete proceniti da ce uskoro biti neko nevreme, kada vidite “crne oblake“ koji se nadvijaju na svetskoj sceni i na nasoj planeti sta mozete da naslutite? Imajte svoje misli ne budite slepi i ne slusajte nikoga, istrazujte sami i videcete.
    (Alex, 25. maj 2017 10:29)

    # Link komentara

  5. Biologija nema bolju teoriju od Darvinove. Ili treba da je dokaže ili da otkrije neku drugu koju može da dokaže. Za sada se dokazi Darvinista svode na sličnost modernog čoveka i neke životinje koja se smatra evolucionim pretkom modernog čoveka. Liči kostur, građa, koren zuba, lobanja, DNK, dvonožni hod, šira karlica... i ta sličnost je dokaz! To tako ne hoda, u ozbiljnoj nauci. Naučni dokaz odlikuje jednoznačnost, nedvosmislenost, proverljivost, nesumnjivost, nespornost, nanarušivost, neoborivost i večnost. Za takav dokaz, ni jednom naučniku ne pada na pamet da ga osporava, jer bi se samo osramotio. Dokazana naučna činjenica je neoboriva svim naučnicima kojima je na raspolaganju naučni dokaz. Npr., ni jednom naučniku ni na kraj pameti ne bi palo da sumnja u Keplerove zakone kretanja planeta oko Sunca. Onaj ko bi naučniku rekao da je sličnost dovoljan dokaz bilo čega, bio bi smatran diletantom. S ovakvog stanovišta biologija kao nauka trpi najviše, pošto kompromituje svoju naučnost.
    (Joc@, 25. maj 2017 10:02)

    # Link komentara

  6. Dr.Biljana Stojković iznosi kako je dokazan put i postupak postanka živog stvora od nežive materije, navodeći amino kiseline, lipide itd. Ako je to dovoljno, zašto nauka ne može da reprodukuje taj postupak i stvori jedno malo živo jednoćelijsko stvorenje, mikrob najjednostavniji? Ova tvrdnja je slična onoj da je dovoljno raspolagati ciglama pa da palata već bude dokazana gotova stvar.
    (srBA, 24. maj 2017 15:32)

    Зато што је процес развоја дуготрајни и одвија се на милијарде г.

    у осталом мешате теорије:
    еволуција је наука која се бави развојем живота и уопште се не дотиче настанка живота. то је домен абиогенезе
     (Пеђа, 25. maj 2017 07:08)

    # Link komentara

  7. "Biolog, antropolog, teolog, fizicar. Ko su oni. Nista bez informaticara-programera. 
    A ko trazi dokaz neka sam sebe preispita kako svako od nas postaje pametan. 
    Pametan se postaje tako sto citas, slusas, gledas i pamtis pojmove i logicke veze u pamtilu. Cista informatika."
    nikad nisam sreo nadmenije i nabjedjenije ljude od informaticara. to zavrsi jedan fakultet (ili ga ne zavrsi ali ipak ZNA sta je nauka) i hoce da predaje ne samo prirodne vec i drustvene nauke svima.
     (neko, 24. maj 2017 23:47)

    # Link komentara

  8. @Stipan...Lipi moj, tesko je kasti da li je nika mutacija dobra po niki organizam, al' ako nike bakterije postanu otporne na niki antibiotik, ja bi' kaz'o da je to za nji' dobro.
    (Trovach, 24. maj 2017 23:23)

    # Link komentara

  9. Dokazao sam da materija ne postoji, vec da je to krivina prostor-vremena.
    Treba li to da nosim u manastir ili na univerzitet?
    (ko je pisao bibliju, 24. maj 2017 21:42)

    # Link komentara

  10. Ne znam koji su gluplji. Teisti koji poručuju ateistima kako su nadtali od majmuna ili ateisti koji pokušavaju da uvrede teiste kako veruju u deda mraza. Smešni su mi i jedni i drugi jer jedno sa drugim nema veze.
    (Zozo, 24. maj 2017 21:18)

    # Link komentara

  11. Iz nekog razloga zastupnici evolucionizma i kreacionizma imaju potrebu da jedni druge banalizuju. U sustini, nedoumica koja se pokusava razresiti je cisto filozofska i tice se toga da li su ziva bica, pogotovo ljudi, roboti ili se od nezive prirode razlikuju po tome sto sadrze nesto nematerijalno, sto ih i cini zivima. Ne treba biti mnogo pametan da bi se shvatilo da nikada (ili barem dok smo zivi) necemo saznati odgovor na ovo pitanje.
     (Dusan, 24. maj 2017 21:16)

    # Link komentara

  12. Neozbiljno je komentarisati stvari u koje se ne rezumete! Samo potvrdjujete ono sto su ovi naucnici rekli, a to je da je nivo elementarnog vladanja naucnim pojmovima u nasoj zemlji vrlo nizak. Ali ne samo o evoluciji nego i o religiji. Kao sto se o nauci nista ne shvata u religiji se opet sve bukvalno shvata! Zato je tako kako je...
    (MB, 24. maj 2017 20:35)

    # Link komentara

  13. Синоћ трибина на Хемијском факултету, данас експлозија на истом. Евакуација, повређен професор...
    (Андреј, 24. maj 2017 20:23)

    # Link komentara

  14. -"To je kreacionizam nastao u Sjedinjenim Američkim Državama krajem prošlog veka u okviru ekstremnog protestantizma, u grupi fundamentalista, koji su sami sebe tako nazvali. Mnogi greše kada je reč o poreklu te ideje. Samo ću dodati da je interesantno to kako antiglobalisti vole američke proizvode", našalio se dr Tarasjev.-
    (lepo objasnjeno, 24. maj 2017 20:09)

    # Link komentara

  15. U mojoj zgradi imam bar 5 komsija koji su zivi dokaz da je covek postao od majmuna.
     (Uca, 24. maj 2017 20:03)

    # Link komentara

  16. kada svemir čuje nemir
     (airto moreira, 24. maj 2017 19:28)

    # Link komentara

  17. Molim da se pogleda poslednja epizoda serije "Galaktika". Sve lepo objasnjeno!!!!
     (dexter, 24. maj 2017 19:05)

    # Link komentara

  18. Nema veće nauke i veće pismenosti od poznavanja Svetog Pisma - Biblije. Ovde možete otkriti sve što treba o našem Ocu nebeskom - Stvoritelju, jer se On sam predstavlja. Takođe i sve o Stvorenjima Njegovim koje je stvarao po vrstama svojim, dakle ne po prelaznim oblicima ili bilo čemu drugom. Videćete da tu otkrićima i istinitim svedočanstvima nema kraja, ali još toga će se otkriti jer ništa neće ostati skriveno, i svako od nas po pravednom sudu Božijem dobiće platu po delima svojim.
    (Nenad Kostić, 24. maj 2017 18:50)

    # Link komentara

  19. Uvek se setim moguce analogije kada covek ostavi cigle, cement, pesak, dakle sve gradivne elemete za gradnju kuce negde u sumi pa za milion godina prema teoriji evolucije na tom mestu treba da zatekne kucu , ali avaj gradivni elementi su samo propali. Da ne duzim mnogo , nikad nijedna mutacija bilo zivog organizma nije bila pozitivna, to izvolite proveriti gde kod zelite. Prirodna selekcija bi trebalo da daje vise zivotinjskih vrsta , ali je cinjenica da ih imamo manje. Budimo realni nesto ovde ne stima , i sam Darwin je ovde bas zbog toga ostavio jedno veliko ako. Da je sve tako ocigledno , nije , zbog toga rasprava i ne prestaje.
     (Stipan, 24. maj 2017 18:49)

    # Link komentara

  20. Pre manje od 20 godina je cela jedna nacija spustila roletne, nikoga nije bilo na ulicama, ni automobila! Neki su se cak u podrume skrili. Bilo je pomracenje Sunca. Pogodi koja je to drzava u pitanju?
     (AKSIOM, 24. maj 2017 18:39)

    # Link komentara

  21. Prosto ne mogu da verujem koliko je naše društvo nazadovalo u proteklih 25-30 godina. Da li je moguće da se u 21 veku u Srbiji raspravlja o temi koja je razrešena još u 19 veku. Koliko niže još možemo da se srozamo. Svaki put kažem sebi "E, dotakli smo dno, ne može niže." I svaki put me nešto ili neko demantuje. Padamo li mi to u ambis bez dna?
     (Demos, 24. maj 2017 18:38)

    # Link komentara

  22. Da li su ti tzv " kreacionisti" zaista ozbiljni, ili cisto teraju neki inat? Mislim, svi znaju da citaju, pisu, obrazovani su, ali cini se da nisu bas "tacni" u glavi. Prosto ne verujem da iko ozbiljan trazi nesto tako. Ne kazem da je Darvinova teorija dogma, ali nista logicno ne upucuje na drugu mogucnost. Da sam pobozan, rekao bih da je bog stvorio svemir, a da je evolucija bozja misija koja traje... Sta reci.
    (Dali bocek, 24. maj 2017 18:33)

    # Link komentara

  23. дарвинова теорија као догма.
    (.орг, 24. maj 2017 14:46)

    rece ljubitelj dogme nad dogmama.
     (neutralni felsh, 24. maj 2017 18:32)

    # Link komentara

  24. (srBA, 24. maj 2017 15:32)

    Moze ta Biljana da veruje u to koliko god hoce, ali takvo nesto se nikada nije ostvarilo. Ne moze se uraditi u laboratoriji niti empriijski dokazati. Tako da je ona u principu jedan vernik kao i svi njeni istomisljenici.
    (Samuilo, 24. maj 2017 18:29)

    # Link komentara

  25. dok vam drugi svakodnevno kreiraju realnost vi jos uvek verujete u slucajnost?
    (aplauz-aplauz, 24. maj 2017 18:08)

    # Link komentara

  26. Mene jako vređa kad neko negira da je Leteće Špageti-Ćufta Čudovište stvorilo zemlju.Kako onda objašnjavate da je zemlja okrugla? I da ima mesec? Pa to su jasno dve ćufte koje povezuju špagete. Nikakav dokaz ravne zemlje nisam video, niti sam video Deda Mraza, Isusa ni Boga niti mi je Božić Bata ikada svratio niti doneo poklon. Molim vas ne smarajete i ne uznemiravajte me sa vašim halucinacijama.
    (Pelatista, 24. maj 2017 18:02)

    # Link komentara

  27. @Dejan

    Ne radi se o nasih 6 dana vec o 6 hiljada godina.
    (Rhyzm, 24. maj 2017 18:01)

    # Link komentara

  28. Veoma mudri ljudi vekovima su verovali da prosuta tečnost ne pada odmah iz posude iz straha od praznog prostora. Nisam antidarvinista, ali me fundamentalisti izludjuju. Nauka je skup dostupnih znanja i postulati su promemljivi, sto dogmatski umovi ne poimaju.
     (kolateralna šteta, 24. maj 2017 17:59)

    # Link komentara

  29. ovako...trenutno stojim vec 40 minuta u redu na prijemnici u URGENTnom. Dove sam oca. Za to vreme pomakao sam se 2 metra. Ostalo mi je jos 6 metara do saltera.
    To je vreme samo za prijavljivanje.

    Dakle, prirodna selekcija.... lose ti je... odes i urgentni centar... stanes u red za salter...ako si slab i nemocan...umreces u redu...ako si jak i snazan...preziveces red za salter i ides kuci...
    Darvinova teorija na delu
     (nn, 24. maj 2017 17:51)

    # Link komentara

  30. Hrišćanska teologoja znači sada tumači himnu.Nekada je nametala dogmu i proganjala ljude koji drugačije misle a sada bi da se sve zaboravi. Nisam za neki revanšizam ali je licemerno da oni koji su palili Aleksandrijsku biblioteku,linčovali Hipatiju,zatrli pomen na stare religije ognjem i mačem i uništili identotet mnogih naroda sada pričaju da nisu protivnici nauke. Izvinjenje i pokajanje bi bilo primerenije.
    (Komša, 24. maj 2017 17:42)

    # Link komentara

  31. Mnogo se neki zaigrali svojim stavovima. Biolog, antropolog, teolog, fizicar. Ko su oni. Nista bez informaticara-programera.
    A ko trazi dokaz neka sam sebe preispita kako svako od nas postaje pametan.
    Pametan se postaje tako sto citas, slusas, gledas i pamtis pojmove i logicke veze u pamtilu. Cista informatika. Ne postajes pametan tako sto udjes u higsovo ili koje vec polje ili koristis kamen mudrosti.
    Pa o ovoj tako prostoj stvari pisao je Artur Klark jos 1963 u knjizi Odiseja u svemiru. Zaostajemo barem 50 godina u odnosu na amerikance.
    Ko sve u ovoj drzavi odlucuje i pametuje a nema pojma sta je pamet.
    (vlajko v, 24. maj 2017 17:41)

    # Link komentara

  32. pa већина научних открића, укључујући дарвинову теорију еволуције и анштајнову теорију релативитета, као и теслине патенте, су дело религиозних људи.
    (загор, 24. maj 2017 15:00)

    Grešiš od početka do kraja. Otkud ti ideja da je Tesla bio religiozan. On je bio iznad tih razmišljanja, kao i Ajnštajn.
     (Icarus, 24. maj 2017 17:40)

    # Link komentara

  33. @neutralni felsh...Naravno da od majmuna nikada nece nastati konj, ali evolucija ima jako puno vremena na raspolaganju, tako da bi od majmuna jednom mogla nastati vrsta izgledom slicna konju. Obrnuti slucaj je tezi, jer je konj izgubio skoro sve prste (kopito je preostali srednji prst i svima ga pokazuje ;) ), tako da ne mogu zamisliti potomka kopitara kako se penje po drvecu, ali, kao sto sam rekao, evolucija raspolaze skoro neogranicenim vremenom.
    (Trovach, 24. maj 2017 17:33)

    # Link komentara

  34. jedan iz mase.
    Evoluvcija se uci u skoli kao nauka koja je dokazana i placa se iz budzeta. Dokazivanje je ipak na strani naucnika, uz svo postovanje svega sto je nauka do sada donela ljudskoj vrsti u drugim oblastima...
     (kiza, 24. maj 2017 17:21)

    # Link komentara

  35. Skroz nam je država sredjena,još da vidimo kako smo nastali...
     (cogito ergo..., 24. maj 2017 17:17)

    # Link komentara

  36. Kazu covek postao od majmuna, a ja mislin da je obrnuto, pre je majmun postao od coveka. To se danas svakodnevno desava.
     (cedomir, 24. maj 2017 17:12)

    # Link komentara

  37. Peticija za ukidanje ucenja darvinove teorije je najbolji polazatelj da zavrsen fakultet nije mjerilo intelekta. Preko 160 fakultetski obrazovanih ljudi, sa raznim titulama, potpisalo je peticiju. Uvijek mi je u zivotu falio idealan primjer na osnovu kojeg pojedincima mogu da dokazem da to sto si doktor, docent, doajen nije nuzno i mjerilo da nisi glup ko... Posle ove peticije, konacno imam idealan primjer za tu moju tvrdnju.
    (Hogar, 24. maj 2017 17:00)

    # Link komentara

  38. Дарвинова теорија је давно пукла. Никада она више неће имати друштвени и образовни утицај који је некада под патронатом устоличених власти имала. Једна суптилна и перфидна подвала. Уосталом као и све што дође из Британске кухиње.
    (Драган, 24. maj 2017 16:57)

    # Link komentara

  39. Hvala Bogu sto smo se odvojili od vas. Sledite svoje magle I stranputice sami.
    (Zahvalan, 24. maj 2017 16:53)

    # Link komentara

  40. Ceo univerzum je ziv i ima beskonacnu inteligenciju, sve ostalo su prazne price.
    (all seeing eye, 24. maj 2017 16:51)

    # Link komentara

  41. Tačno, globalisti su forsirali priču kako su svi ljudi isti, pa je svejedno dal će vam se u zemlju doseliti pola Afrike.
    (Kibo, 24. maj 2017 16:38)

    # Link komentara

  42. Naravno da treba diskutovati i razvijati ideje... Ali ideje koje se zasnivaju na činjenicama... Jer naučni proces zahteva da se usranove činjenice, i onda se javlja teorija koja povezuje, objašnjava i predviđa stvari...u veri nema ničeg naučnog... Zasniva se na slepom verovanju u stvari koje nije moguće dokazati...zato nijedan naučnik religiju ne shvata ozbiljno... Takođe fakultetska diploma po meni dokazuje samo jednu stvar kod čoveka a to je da je uporan... Tako da u nauci to da li imaš ili nemaš doktorat ne znači ništa ako svoje tvrdnje ne možeš da potkrepiš dokazima
    (prosečni grobar, 24. maj 2017 13:18)

    bravo, kolega :)
     (neutralni felsh, 24. maj 2017 16:29)

    # Link komentara

  43. Zar se nije ono i sam Darvin na kraju života odrekao sopstvene teorije?
    (a mi zapucali pa ne umemo da stanemo, 24. maj 2017 16:27)

    # Link komentara

  44. Неприхватањем Дарвинове теорије еволуције не показујем да сам "научно неписмен", већ да не пристајем да ми као истину намећу нешто што нема утемељења у доказима.
    (Аљеље Бразорф, 24. maj 2017 16:25)

    # Link komentara

  45. Gledam Švajcarsku, referendum o svojoj budućnosti, ukidanje nuklearnih elektrana, prelazak na obnovive izvore energije. A mi diskutujemo o istoriji, Darvinu, Partizanima, Četnicima, Dušanovom carstvu i slično.
    Zato smo i ovakvi. Zadojeni mržnjom i apatijom.
    (Ostin A, 24. maj 2017 16:22)

    # Link komentara

  46. Da li može nešto što nema razuma, da stvori nešto što ima razuma?
    (Vladimir, 24. maj 2017 13:00)

    Da ,uz dovoljno vremena.
     (Darko, 24. maj 2017 15:50)

    # Link komentara

  47. (zoran, 24. maj 2017 13:12)

    Pozdravi tog matematicara i reci mu da zivot nije nastao od gotovih auto delova nego na molekularnom nivou pa se razvijao u sve slozenije strukture pritom mutirajuci u razne oblike prilagodjavajuci se okruzenju.Kao sto vodu prospes a ona uzme oblik posude ili terena na kom se nalazi.
    Savremeni covek nije nastao od danasnjeg majmuna nego iz familije primata gde se u jednom trenutku odvaja i evoluira u danasnjeg savremenog coveka.Tu mozemo napraviti raspravu da li je do toga doslo usled Bozije ruke, mesanjem sa vanzemaljskom vrstom ili nesto trece.A sto se tice matematicke verovatnoce i statistike tu bih citirao legendarnu izjavu naseg novinara " statistika (kao nus proizvod verovatnoce ) je kao bikini,otkriva vam sve a ne pokazuje nista".
    (Dr.Nele, 24. maj 2017 15:40)

    # Link komentara

  48. U vezi diskusije o nastanku sveta, evo jednog citata iz srpskih novina iz decembra 1998.g:"Dakle stvaranje materije ni iz cega je moguce kad do te strukture dopre informacija koju prenose torziona polja.Sve sto postoji moze se predstaviti u sedam nivoa.Sesti i sedmi su nedodirljivi.Sesti nivo je krajnje zanimljiv i vazan posto se iz tog apsolutno nista radjaju primarna torziona polja cije se postojanje duguje uvrtanje prostora.Ta polja ne samo sto prethode stvaranju materije.....dok su slobodni spinovi nosioci informacija koje usljovljavaju i pokrecu mnoge procese koji su doveli do stvaranja sveta"(RUS fizicar-Genadij Sipov 1998.g)
    (zarko milosevic, 24. maj 2017 15:39)

    # Link komentara

  49. Научно.

    Протојереј Генадиј Заридзе.

    „Уз помоћ пирометра измерио сам температуру Благодатног огња непосредно након силаска: овим огњем сам се умио (не пече!) и одмах измерио његову температуру код себе и код других, који су са огњем стајали поред мене, – његова просечна температура била је 42 степена. Када сам кроз 15 минута поново измерио температуру, она је већ износила 320 степени Целзијуса“, – рекао је свештеник који већ дуги низ година проучава чудеса природнонаучним методама.

    Ради мерења температуре Благодатног огња Заридзе је користио пирометар, који помоћу бесконтактног инфрацрквеног термометра мери температуру површине објеката. Објекат је била сребрна плоча ширине пет милиметара и дебљине један милиметар. С обзиром да је сребро један од најбољих проводника топлоте, плоча, стављена у огањ, тренутно је апсорбовала температуру пламена.
    (maSi, 24. maj 2017 15:38)

    # Link komentara

  50. Evolucija postoji, ali vise kao razvoj i promena organizama u okviru vrste. Moguće vremenom da se stvore i neke nove vrste evolucijom, ali ja ne znam nijedan materijalan dokaz za to. I teško da su sve vrste tako nastale - "od amebe i okeanske supe"
    I ne znam Darvinisti zašto uporno isključuju i pomisao na kreacionizam. Kad pogledajte koliko je čovek stvorio već: hibrida, rasa pasa mačaka konja i raznih životinja, novih virusa i bakterija... Evo pre 5 godina čovek je promenom gena stvorio ribu sa udovima, kao prelaznu formu Darvinista (latimeriju koja i danas postoji). Pomislite da nema moralnih i zakonskih kočnica šta je čovek sve u stanju da stvori. A onda pomislite šta bi neka daleko naprednija i moćnija inteligencija od čoveka mogla tek da napravi?
    Kreacionizam je kao programiranje, čovek već barata njime samo još nije u stanju da ga potpuno prenese na organski svet. Evolucija mu dodje nešto kao apdejtovanje u programskom smislu. Jedno ne isključuje drugo, čak su i povezani.
    Izvinite zbog opširnosti, ali tema je takva da je i ovo malo.
    (Koma, 24. maj 2017 15:34)

    # Link komentara

  51. Dr.Biljana Stojković iznosi kako je dokazan put i postupak postanka živog stvora od nežive materije, navodeći amino kiseline, lipide itd. Ako je to dovoljno, zašto nauka ne može da reprodukuje taj postupak i stvori jedno malo živo jednoćelijsko stvorenje, mikrob najjednostavniji? Ova tvrdnja je slična onoj da je dovoljno raspolagati ciglama pa da palata već bude dokazana gotova stvar.
    (srBA, 24. maj 2017 15:32)

    # Link komentara

  52. Peticija nije organizovana u ime hriscanstva, tako da Jeftic nema sta da se pravda. Peticiju su potpisali mnogi naucnici koji imaju drugacije misljenje i nije usmerena ka ukidanju Darvinove teorije, vec ka drugacijem tretmanu u sistemu obrazovanja.
    (barba, 24. maj 2017 15:30)

    # Link komentara

  53. По Дарвину, рад је од мајмуна направио човека, а од човека ће да направи коња.
    (СЕНОВИЋ, 24. maj 2017 15:29)

    # Link komentara

  54. Sto se mene tice, ovde je totalno pogresno postavljena prica. Svi pokusavaju da nametnu dilemu Darvin ili kreacionizam.
    Ja recimo ne verujem u Boga, jos manje da je stvori svet za 6 dana, ali moj racionalni mozak nije dobio ni jedan dokaz evolucionista o prelasku iz vrste u vrstu. Nema ni jedan skelet prelaznih formi, pogotovo ne prelaza izmedju majmuna i coceka.
    (Dejan, 24. maj 2017 15:18)

    # Link komentara

  55. Nemoguce. Teologu nikad nece dozvoliti da udje! Par puta pokusaju ovako kroz prozor ili na sporedna ali su tu izbacivaci, jer do diskusije ni ne sme da dodje...
     (U centar, 24. maj 2017 15:17)

    # Link komentara

  56. Suština vere je da jača veru a ne da sumnja. Čim vernici dovode u sumnju naučnu doktrinu oni vise ne veruju! Dakle ili verujte ili sumnjajte. Ne moze se na dve stolice sedeti!
    (Filozof, 24. maj 2017 15:16)

    # Link komentara

  57. Postovani Zorane,
    Vi ste izuzetno primitivan covek ako ovako poimate stvari o kojima govorite ili toliko neupuceni i neprosveceni sto se tice evolucije ili je uopste ne razumete. Naravno da od ribe nece nastati konj, ali te male promene u okviru jedne vrste su dovoljne da kada se desavaju ucestalo u izrazito drugom vremenskom periodu dovedu do velikih promena na vrsti u odnosu na trenutak kada se desila prva promena. Te nagomilane promene ce dovesti do toga da je vrsta evoluirala i da to vise nije ista vrsta jer se previse razlikuje od one koja je pocela sa evoluiranjem.
     (parafraziram, 24. maj 2017 15:15)

    # Link komentara

  58. @zoran. Ništa ti meni nisi razumeo što se tiče evolucije. Tipičan si primer kako razmišlja jedan prosečan kreacionista...
    (xxx, 24. maj 2017 15:13)

    # Link komentara

  59. @Nista ne sprecava religiozne ljude da se bave naukom.
    ?!
    pa већина научних открића, укључујући дарвинову теорију еволуције и анштајнову теорију релативитета, као и теслине патенте, су дело религиозних људи.
    (загор, 24. maj 2017 15:00)

    # Link komentara

  60. i majmuni podrzavaju teoriju evolucije ali u obrnutom smeru,za razliku od darvinista imaju dokaza koliko hoces;)
    (nisam ja,nisam ja, 24. maj 2017 14:54)

    # Link komentara

  61. дарвинова теорија као догма.
     (.орг, 24. maj 2017 14:46)

    # Link komentara

  62. Za vas koji mislite da je evolucija zasnovana na cinjenicama, pretpostavljam da ne shvatate da se ne radi o mikroevoluciji, ondosno promenama unutar jedne vrste, vec o makroevoluciji, odnosno promeni jedne vrste u neku sasvim drugu.
    Ovo drugo je mozda tacno, ali je nenaucno jer nije dokazivo i zasniva se samo na ideaji, odnsono hipotezi.
    Ako mislite i dalje da su u pitanju cinjenice, molim vas da mi date neki primer za to. Takodje, voleo bih da progugalte pre nego mi odgovorite, jer postoje neki klisei poput bakterija koje postaju rezistentne na antibiotik ili zakrzljalih organa koji su ostali od primata - ali ovo je sve odavno pobijeno (primera radi, za bakterije pogledajte na sajtu Berkli Instituta).
    (Samuilo, 24. maj 2017 14:43)

    # Link komentara

  63. ovi sto traze dokaze evolucije neka mi pokazu dokaze postojanja boga
     (jedan iz mase, 24. maj 2017 14:40)

    # Link komentara

  64. PA BRE LJUDI SVAKA VAM CAST! SVAKA NA MESTU 100%
     (Vladimir, 24. maj 2017 14:34)

    # Link komentara

  65. Darvin, pobednik na takmicenju ko ce da smisli najnebulozniju teoriju koja eliminise inteligentan dizajn zivota, a koja ce biti opste prihvacena pod plastom "nauke".
    (Rhyzm, 24. maj 2017 14:33)

    # Link komentara

  66. Zašto je čudno?! Treba diskutovati, razvijati teorije, ništa nije konačno! Ne ponašajmo se tako razmaženo. Pre koji dan su u Bugarskoj i Grčkoj otkriveni fosili zuba humanoida, stari oko 7.2mil. godina, starijih od onih iz Afrike. Nauka napreduje, naravno da bi trebalo da se interesujemo za evolucija i ne samo evoluciju - već za sve!
    [Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (hipster, 24. maj 2017 11:54)

    # Link komentara

    Evolucionisti pali u nesvest posle ove vesti. Rasturise ih Bugari i Grci. :-)
    (koki, 24. maj 2017 14:28)

    # Link komentara

  67. Pa dobro,obzirom da smo relativno skoro spustali roletne zbog pomracenja sunca.....napredujemo,napredujemo.
    (Petar, 24. maj 2017 14:25)

    # Link komentara

  68. Nauka tera na sumnju, čak i u ono što već postoji, a vera tera da veruješ u ono što ti se kaže. Mešati veru i nauku, i praviti tzv. veronauku, je besmisleno, jer jedno poništava drugo. A crkva nema nikakve veze niti sa verom niti sa naukom, već isključivo funkcioniše kao i svaka druga firma, gleda svoj profit. Da nije tako, Vatikan ne bi bio najbogatija država na svetu i ne bi kontrolisao sve banke i tokove novca širom sveta. I tu je kraj svake priče na ovu temu.
     (šta ti dečko radiš, 24. maj 2017 14:19)

    # Link komentara

  69. ...a izađe srbin.
    (superbiće, 24. maj 2017 14:10)

    # Link komentara

  70. Nije bitno sta je istina bitno je da se uce oba shvatanja. Znanje mora biti siroko da bi se zvalo znanje, npr. bez znanja deljenja atoma nije moguce sagledati kandinskog, uz znanje kandinskog lakse je razumeti deljenje atoma.
    Svako ima svoju istinu o postanju.
     (2+2=5, 24. maj 2017 14:06)

    # Link komentara

  71. Evolucija je pitanje za biologe svi ostali su politicari I ne znaju o cemu pricaju.
    (drax, 24. maj 2017 14:04)

    # Link komentara

  72. kad prestanu da se dovode u pitanje vazece teorije i pretvore se u apsolutnu istinu stace i razvoj covecanstva, naravno nemislim na nebuloze vec na smislena pitanja, naprimer odakle je krenula nasa vrsta, afrika ili zemaljski raj oko kaspijskog
    (deda, 24. maj 2017 14:01)

    # Link komentara

  73. U ovoj zemlji je apsolutno sve na evolutivnom i ekonimskom minimumu, a mi raspravljamo o nečemu sto je ceo misleni svet prihvatio?!?! Stvarno smo nebeski narod, nema dalje.
     (realno, 24. maj 2017 14:00)

    # Link komentara

  74. "Zamislite jedan otpad sa starim masinama, automobilima, raznim drugim delovima i alatima. U jednom momentu se tom otpadu priblizava tornado. Ogromne snage. Podize sav taj otpad u vazduh, te u tom prevrtanju i razbacivanju djubreta na sve strane, nekako tornado sastavi kompletno funkcionalan, sposoban da leti, Boing-747. Tolika vam je verovatnoca da zivot nastane na nacin kako biolozi, evolucionisti, antropolozi, zamisljaju", zavrsio je svoju rec taj naucnik. 

    Samo unutar jedne vrste moze doci do pomaka, ali apsolutno je nemoguce da se iz jedne vrste preskoci u drugu. Majmun nikada ne moze postati konj. Riba nikada nece postati kornjaca. Zivot nije materijalan, a to je ono sto ljudsko bice ne moze da razume, jer spava. Mi samo "vidimo" posledicu sile koju nazivamo Zivot, na ovaj fizicki svet.
    (zoran, 24. maj 2017 13:12)


    ne zaboravite da se radi o periodu od priblizno milijardu godina tzv. hadske ere i da se radilo o bezbroj malih oluja. to je mnogo veca verovatnoca cak i od one da ce neko pri raspravi o postanku zivota potegnuti bas taj provaljen fazon sa boingom. nadjite konacno neki drugi avion za primer, pobogu!
    da, majmun nikada nece postati konj. kao sto ni neko neupucen nikada nece priznati da nema pojma o cemu prica, ali ce pozuriti da ima stav.
     (neutralni felsh, 24. maj 2017 13:59)

    # Link komentara

  75. Da li se druzina koja se zalaze za "ravnomero izucavanje svih mogucih teorija o postanku sveta" slaze, da se njihovoj peticiji prikljuce i Sajentolozi ([link]), zatim Pastafarijanci ([link]) i Dzedaji ([link]) ?
    (razuma bez, 24. maj 2017 13:49)

    # Link komentara

  76. "Nijedan naučnik ne negira Boga (jer niti može da dokaže njegovo postojanje niti može to da opovrgne) ali oni što veruju u Boga večito negiraju naučnike."
    Pametan komentar na jednoj od prethodnih vesti na ovu temu, nije moj ali se slažem, s tim što bih dopunio ovu izjavu samom činjenicom da se nauka bazira na dokazima, tako i za samu teoriju evolucije imamo mnogo materijalnih dokaza. Sa druge strane, o postojanju boga ne postoji apsolutno nikakav dokaz, što nauci apsolutno daje za pravo da je odbaci, barem dok ne bude dokaza. U nauci se ne utvrđuje nepostojanje nečega, već samo postojanje i jako mi je teško da poverujem da u ovoj 2017. godini vodimo ovakve rasprave. Dakle, osoba koja veruje u pravoslavnog boga je jednako u pravu koliko i osoba iz plemena Polinezije koja se molim svojim bogovima vetra, kiše, plodnosti, itd. Ipak, religija je alternativa za ljude koji ne mogu da shvate nauku.
     (drug Crni, 24. maj 2017 13:49)

    # Link komentara

  77. @zoran

    Primer sa otpadom i B747 je netačan, naopako, nema NIKAKVE VEZE sa teorijom evolucije i koriste ga samo oni koji nikada ni jedno slovo o evoluciji nisu pročitali. U teoriji evolucije nema ni jedne reči koja bi bila slična ovom besmislenom primeru.

    Vidiš na primer, ja bih mogao da kažem da ne verujem u demokratoju i internet jer koja je verovatnoća da krdo neandertalaca zahvati tajfun , izvrti ih i spusti nazad na zemlju tako nameštene da među njima od jednom vlada demokratija, švedski liberalni kapitalizam i poznavanje čari interneta.

    Ali eto, internet i demokratija postoje, a počeli su u pećini pre X hiljada godina, pa je danas zato moguće komentarisati i izlagati ostale korisnike neta komentarima koji su netačni i barataju izmišljenim činjenicama i lažnim argumentima
     (Dejan, 24. maj 2017 13:41)

    # Link komentara

  78. (zoran, 24. maj 2017 13:12)

    Ljudi koji veruju u imaginarne tvorce takođe vole da citiraju imaginarne matematičare.
     (Nemanja, 24. maj 2017 13:34)

    # Link komentara

  79. Da li može nešto što nema razuma, da stvori nešto što ima razuma?
    (Vladimir, 24. maj 2017 13:00)

    Aha, a kako je razumni Bog nastao ni iz čega da bi stvorio nas? Večan? SJAJNO objašnjenje
     (Dejan, 24. maj 2017 13:34)

    # Link komentara

  80. @Vladimir
    da, može. Ne na taj prost način kakav si opisao ali svakako može, nađi negde kako može pa se vrati kad budeš imao kompletno znanje o toj temi, tada će ti argumenti možda biti malo jači i imaćeš pravo glasa.
     (Edukacija ne boli, 24. maj 2017 13:33)

    # Link komentara

  81. Kad darvinisti objasne kako je evolucija napravila bakterijski bič onda cu je i ja prihvatiti. Da vas podsetim, bakterija koja se pokrece uz pomoć repa ili bića je u stvari potpuno funkcionalan elektromotor sa rotorom, statorom, elektricitetom, lezajevima, i kolenastim vratilom. Po matematicarima ovako nesto da se stvori evolucijom potrebno je vise godina nego sto je stara zemlja. Dakle u pitanju je inzenjering koji je to sve osmislio i u isto vreme napravio jer ako oduzmete samo jednu komponentu za bakterija nece moci da se krece a samim tim ni da preživi. Cija je to kreacija, da li boga ili nekih vanzemaljaca u to ne ulazim ali svakako da nije nastalo usled evolucije.
     (K.G., 24. maj 2017 13:33)

    # Link komentara

  82. Браво за теолога Андреја! И вера и наука!
    (Ничим изазван, 24. maj 2017 13:22)

    # Link komentara

  83. Ovo je zamena teza. Nista ne sprecava religiozne ljude da se bave naukom. Simbioza je bitna za evoluciju. Ljudi su sami po sebi slabasne jedinke.
    (nonsens, 24. maj 2017 11:21)

    Svaka religija je na nivou decijeg verovanja u pirate sa kariba, gospodare prstenova i hari potera.

    Jedina razlika koja hari poteru ili gandalfu ne dozvoljava da postane novi isus ili muhamed je to sto je nastala u modernom dobu, gde se informacije sire velikom brzinom pa ljudi na vreme skontaju o cemu se ZAPRAVO RADI.
     (oblivian, 24. maj 2017 13:22)

    # Link komentara

  84. Zašto je čudno?! Treba diskutovati, razvijati teorije, ništa nije konačno! Ne ponašajmo se tako razmaženo. Pre koji dan su u Bugarskoj i Grčkoj otkriveni fosili zuba humanoida, stari oko 7.2mil. godina, starijih od onih iz Afrike. Nauka napreduje, naravno da bi trebalo da se interesujemo za evolucija i ne samo evoluciju - već za sve!
    (hipster, 24. maj 2017 11:54)
    Naravno da treba diskutovati i razvijati ideje... Ali ideje koje se zasnivaju na činjenicama... Jer naučni proces zahteva da se usranove činjenice, i onda se javlja teorija koja povezuje, objašnjava i predviđa stvari...u veri nema ničeg naučnog... Zasniva se na slepom verovanju u stvari koje nije moguće dokazati...zato nijedan naučnik religiju ne shvata ozbiljno... Takođe fakultetska diploma po meni dokazuje samo jednu stvar kod čoveka a to je da je uporan... Tako da u nauci to da li imaš ili nemaš doktorat ne znači ništa ako svoje tvrdnje ne možeš da potkrepiš dokazima
     (prosečni grobar, 24. maj 2017 13:18)

    # Link komentara

  85. Ne tako davno slusah jednog matematichara koji je govorio o verovatnoci nastanka zivota iz kosmicke "supe", tek nekim pukim slucajem i igrom elemenata. Njegov komentar je sledeci:"Zamislite jedan otpad sa starim masinama, automobilima, raznim drugim delovima i alatima. U jednom momentu se tom otpadu priblizava tornado. Ogromne snage. Podize sav taj otpad u vazduh, te u tom prevrtanju i razbacivanju djubreta na sve strane, nekako tornado sastavi kompletno funkcionalan, sposoban da leti, Boing-747. Tolika vam je verovatnoca da zivot nastane na nacin kako biolozi, evolucionisti, antropolozi, zamisljaju", zavrsio je svoju rec taj naucnik.

    Samo unutar jedne vrste moze doci do pomaka, ali apsolutno je nemoguce da se iz jedne vrste preskoci u drugu. Majmun nikada ne moze postati konj. Riba nikada nece postati kornjaca. Zivot nije materijalan, a to je ono sto ljudsko bice ne moze da razume, jer spava. Mi samo "vidimo" posledicu sile koju nazivamo Zivot, na ovaj fizicki svet.
    (zoran, 24. maj 2017 13:12)

    # Link komentara

  86. Ljudi kako ne vidite: samo globalizam i neoliberalni kapitalizam donose progres. Pogledajte zemlje koje nam u pogledu blagostanja mogu biti uzor: Belgija, Danska, Finska .. male drzave a zivot kvalitetan - zar zelite nesto trece? Zar ove drzave neguju neke druge vrednosti, neke koje bi mi sada da izmislimo, pa da kazemo da ima nekog treceg puta ka blagostanju?
    Posto je odgovor negativan, samo radimo isto sto i moderne zapadne demokratije i to je to. Polako ce nestajati svi oni koji nemaju snagu da se u to uklope, to je potpuno jasno, jos je Darvin to objasnio. Nemojte mesati darvinizam sa komunizmom, to nema nikave veze, nasim crvendacima je darvinizam samo bio zgodan da umanje uticaj religije.
    (Ruby, 24. maj 2017 13:11)

    # Link komentara

  87. Sve su bespotrebne diskusije oko teorije koja je na desetine puta proveravana i potrvdjivana.Izpolitizovana naucna javnost koja nema druga posla nego da se bavi ovim perifernim stvarima.
    (Nebojsa, 24. maj 2017 13:09)

    # Link komentara

  88. Ovde je u pitanju raskol, između naučne egzaktnosti, i političke kontrole... Koja se mora kompromisom usaglasiti u korist upravljanja nametnutim autoritetima, koji nisu znalački, već suštinski kompromitujući... Toliko, da su čak i političko značenje, umanjili i isprimitizovali.
     (Potencijalac, 24. maj 2017 13:04)

    # Link komentara

  89. Da li može nešto što nema razuma, da stvori nešto što ima razuma?
    (Vladimir, 24. maj 2017 13:00)

    # Link komentara

  90. Nauka stoji iza evolucije a ne Bog koga takodje naucnici nisu uspeli dokazati .Hvala episkopu na hrabrosti Maksimu sto je kao razuman covek stao iza takvih stavova,
    (Prle, 24. maj 2017 12:54)

    # Link komentara

  91. bravo mina !
     (ner0n, 24. maj 2017 12:41)

    # Link komentara

  92. Treba diskutovati, ali neko ko nešto zna, a ne neko ko čida neku pseudo literaturu. Evo tipa ja pouzdano zna da teorija evolucije neke stvari nije objasnila svojim principima, ali to ne daje ni malo za pravo kreacionizmu da uskoči na ta mesta, jer kreacionizam ništa nije objasnio, a i osim toga ne postoje proverljive činjenice koje bi ga opovrgle, jedna od tih činjenica je ta da se čovek npr menjao i da je to dokazano, a trebalo bi da ga je bog 7. dan napravio savršenog i to bi bilo dovoljno da se opovrgne kreacionizam, kao što ako bi vadili iz te glavne teze neke proverljive stvari mogli bi milion puta da ga opovrgnemo, a iskaz ,,bog je stvorio svet i život" je neproverljiv i samim tim nenaučan, a može da se uklopi kao takav, bez dodatnih stvari iz svetih knjiga i u darvinovu teoriju.
    (Neko iz mase, 24. maj 2017 12:30)

    # Link komentara

  93. Zašto je čudno?! Treba diskutovati, razvijati teorije, ništa nije konačno! Ne ponašajmo se tako razmaženo. Pre koji dan su u Bugarskoj i Grčkoj otkriveni fosili zuba humanoida, stari oko 7.2mil. godina, starijih od onih iz Afrike. Nauka napreduje, naravno da bi trebalo da se interesujemo za evolucija i ne samo evoluciju - već za sve!
     (hipster, 24. maj 2017 11:54)

    # Link komentara

  94. Између "глобалисти и атеисти" ја некако "читам" и КОМУНИСТИ, иако није написано!Па док је овде био тзв. комунизам на власти, био је и дарвинизам. Је ли можда Дарвин био комуниста? Не знам. Склонили смо "комунизам" (колико ја знам, био је то државни капитализам!), е па сад треба и дарвинизам...Докле год будемо са прљавом водом бацали и дете, нема нама светла на крају тунела!
    (Мина, 24. maj 2017 11:31)

    # Link komentara

  95. Ovo je zamena teza. Nista ne sprecava religiozne ljude da se bave naukom. Simbioza je bitna za evoluciju. Ljudi su sami po sebi slabasne jedinke.
    (nonsens, 24. maj 2017 11:21)

    # Link komentara