- Komentari -

Zašto Tito nije dobio Nobelovu nagradu

Poslednji dan 1972. godine. Crna Gora u ekstazi. A kako i ne bi bila kad novu, 1973. godinu kod njih, u Miločeru, u novosagrađenom hotelu "Maestral" dočekuje naš najveći sin naroda i narodnosti, drug Tito sa suprugom Jovankom. Realizatori, kamermani i tonci Televizije Titograd spremaju se za zadatak života. Njima je pripala čast da snime i razašalju ostalim studijima tradicionalnu novogodišnju poruku predsednika Jugoslavije.

Pošaljite komentar
  1. To objašnjava mnogo šta sa nagradom za mir. Pa skoro da ide po porudžbini. Doduše današnja vrednost (novčana) joj je nikakva, ima kostultanskih usluga koje su skuplje.
    (nobles tres press, 7. februar 2017 15:19)

    # Link komentara

  2. @samo realno i bez predrasuda - Ako ćemo realno koji je argument u osudi kraljevske porodice što je "pobegla iz zemlje" pred nacistima? Šta bi bilo da su ostali u zemlji a zatim dočekali komuniste? Kladim se da bi propaganda protiv kraljevske porodice bila ista - ovoga puta jer su ostali u zemlji i "sarađivali sa okupatorom". Tek sada kada o tome razmišljam shvatam koliko su nas lagali za vreme Titove Jugoslavije i u školski sistem između ostalog ugradili to "sablažnjavanje" zbog begstva jugoslovenskog kralja a istovremeno zakamuflirali činjenicu da je Titov režim postavila na vlast direktno Moskva.
    (Deks, 6. februar 2017 23:57)

    # Link komentara

  3. (@, 6. februar 2017 18:24)
    Да, краљевина је напредовала у сваком смислу, подизала своју економију, индустрију, златне резерве, образовање. Грађене су фабрике, производили се авиони, да авиони у Икарусу... Наравно да је држава која се тек ослободила од Турака била заостала, да је становништво кметова било неписмено, али све се поправљало. Карађорђевићи нас увели у 2 рата? Мало знања, поштовани господине, и то основног, па онда да се можда упуштате у детаље. Краљева влада је прихватила аустроугарску анексију БиХ, пред Први светски рат 9 од 10 тачака ултиматума са предлогом да се о последњој одлучи арбитражом суда у Хагу или комисијом великих сила, осудила црнорукаше и атентат Гаврила Принципа, учинила све да избегне и избегла сву кривицу за рат у којем је била на страни победника. Рећи да су нас Карађорђевићи увели у рат са светским силама је једна најобичнија лаж. Да ли тек Други светски рат треба спомињати када кнез Павле и влада потписују буквално неутралност, али се нађоше ликови да изведу пуч, свргну кнеза, да би им први потез био да после слогана "боље рат..." уверавају Хитлера како се ништа није променило и како је пакт и даље на снази. Тачноје да краљевину СХС/Југославију никада није требало правити и јесте се десило шта се десило након немачког напада, али користити то као аргумент како ето краљевина није ваљала и распала се, па шта је било са СФРЈ и то у време европског мира и просперитета? Она нас није увукла у рат, једина је у којој се ратовало, баш диван мир...
    (my way, 6. februar 2017 21:30)

    # Link komentara

  4. Znanicni podaci Kraljevine Jugoslavije 11561. automobile registrovano 1938god.znaci jedan auto na 1000.ljudi.Nepismenih 44% 1931,god.11%Ljudi je radilo,ko je video zubara,doktora,sela masovno bez struje,fakultete su samo retki pohadjali.Uz Albaniju bila je to najzaostalija zemlja Evrope.Mnogi sto sad pljuju socijalizam jos bi cuvali ovce I guslali u nekim nedodjijama da nije bilo tog sistema.
    (Istina, 6. februar 2017 19:57)

    # Link komentara

  5. Kolko ja znam Nobelova nagrada se dodeljuje svake druge godine, tako da nije mogla da se dodeljuje 1973. jer je Ivo Andrić dobio 1961. Kakvi amateri komentarišu ovde, niko to da primeti!
    (Sunđer Bob, 6. februar 2017 18:51)

    # Link komentara

  6. @@
    Poštovani gospodine, ne samo da nismo na ti, već i vi potvrđujete moju dijagnozu o totalnoj neinformisanosti i dezorijentaciji stanovništva kao jednom od najvećih izvora srpskih problema. Tajland ne samo da nije industrijski nerazvijen, već je, na primer, deveta auto-industrijska sila sveta, i jako značajan izvoznik kompjutera i delova za njih. Da ste imali prilike samo da kročite na aerodrom u Bangkoku, a kamoli da obiđete Tajland od Hat Jaija na jugu do Čang Raija na severu, znali biste o kako se ozbiljmoj državi radi. A da ima sirotinje, ima, ali zašto je ne bi bilo, sve dok niko nije gladan, ljudi vaspitani u komunizmu ili pod njegovim uticajem kao većina građana Srbije ne shvataju koliko je egalitaristička uravnilovka ne samo štetna već i nemoralna, i koliko socijalne razlike stimulišu razvoj i rast ako postoji slobodno tržište.
    (EU Citizen, 6. februar 2017 18:34)

    # Link komentara

  7. @my way
    U cemu je to Kraljevina Jugoslavija napredovala i postizala neke dobre rezultate? Drzava koja je bila zvanicno medju 3 najzaostalije drzave u Evropi, dok joj je kralj bio medju 3 najbogatija coveka Evrope. Toliko je bila postovana da su je rastrgli svi cim se zapucalo, spoljnu politiku vodila tako da je usla u rat potpuno nespremna, imala vojsku koja se raspala posle dva dana rata, a stanovnistvo joj se medjusobno ubijalo. 2 miliona ubijenih je rezultat kraljeve politike. U toj kraljevini poslanici su se ubijali u Skupstini, kralj je zaveo diktaturu, narod umirao od gladi dok se kralj bogatio. Strasna drzava. Da je ostala kraljevina verovatno bi nas uvukli u jos neki rat sa svetskim silama. Posto su Karadjordjevici uspeli da nas uvuku u dva svetska rata i pritom izgube 4 miliona ljudi. Sve to a da njima dlaka s glave nije zafalila tokom tih ratova. Vladavina tih kraljeva obelezena je samo razaranjem i ubijanjem. To im je zaostavstina. Komunisti su od te unistene drzave stvorili normalnu drzavu, snaznu ekonomiju, ogroman ugled u svetu, nezavisnost, mocnu vojsku, MIR i normalan zivot za njene stanovnike. A onda su se ponovo pojavili oni koji se kunu u kralja i po obicaju doneli ratove, razaranja, ubijanje, pljacku, propadanje. Komunisti su 45 godina obezbedili mir, cim su dosli oni koji se kunu u kralja, poveli su 4 rata za 8 godina. I unazadili Srbiju za 50 godina, u svakom pogledu.
    (@, 6. februar 2017 18:24)

    # Link komentara

  8. @lazarr, tu sam jer sam se navukao na bajku o zapadu. znam da se mora raditi, ali stalno...retko ko je zadovoljan, dolazi se kuci u 6, 7, 8. rade se vikendi, niko se ne druzi, nemaju vremena, nema se ni para kako su obecavali iz bajkovitih prica. stan je 600, 700 k, aj ga zaradi. u srbiji sam radio u skoli, i imao privatni posao, imao para i vremena, deca mi se igrala napolju(ovde su u stanu stalno), ziveo...
    zapad je samo bajka na koju se neko navikne jer mora, imas nesto vise novca, ali nije to vredno. ko nije bio ne zna, ja hocu nazad ali zena...
    (raci, 6. februar 2017 18:12)

    # Link komentara

  9. Pa, šta bi sa njom?! "Dobio" je DRŽAVU, kojom je vladao, kao neprikosnoveni kralj!
    (Smuleco, 6. februar 2017 17:54)

    # Link komentara

  10. @my way
    Ti menjas teze. Sat nije bio luksuz u vreme kraljevine, bar ne u normalnim drzavama. Ovo sto si ti naveo nije postojalo za vreme SFRJ. Kraljevina Jugoslavija bila je najzaostalija drzava Evrope, zarobljena u proslosti.
    (@, 06. februar 2017 14:26)

    Kraljevina Srbija/Jugoslavija je bila zemlja koja se izdigla izmedju 2 carstva, sa nepismenim stanovnistvom vekovima ugnjetavanim, ali koja je i kroz sve pretnje i ratove kojima je bila izlozena bivala sve razvijenija, bogatija, jaca, veca, obrazovanija, postovanija...koja je za nekoliko decenija postigla neverovatne stvari u svakom pogledu, a teze zamenjaju samo oni koji ne zele da vide gde bismo danas bili da 45. nismo krenuli putem Jajca, komunizma porazenog u Evropi, oni koji ni danas ne shvataju stvar kao sto je pad Berlinskog zida, cinjenicu da u Evropi vise komunistickih drzava nema, da nikakvih ratova ni raspada devedesetih ne bi bilo, vec bi Jugoslavija kao osnivac EZ, sadasnje EU, postojala i danas kao sto sve i jedna drzava zapadnog bloka postoji ili bi se razisli potpuno drugacije i bez krvi ubrzo nakon Drugog svetskog rata i sve navedeno bi bila Srbija, a ne bi danas puzali da budemo poslednji, najgori, najsiromasniji u EU, samo da smo tu da imamo privilegiju da budemo eksploatisani... Teze zamenjuju oni koji na sve to sto se kod nas i u svetu desavalo govore o satovima. Iz SFRJ su u vreme najveceg blagostanja ljudi isli u inostranstvo da rade, u ratom razorenu i okupiranu Nemacku, koja je u vreme najveceg i najbrzeg razvoja covecanstva u svakom pogledu zapala u ekonomsku, sistemsku, ideolosku, politicku, svaku mogucu krizu da bi dozivela epohalni i krvavi kraj...
    (my way, 6. februar 2017 16:34)

    # Link komentara

  11. @Dragan
    Eto 99% Jugoslovena je dobilo krov nad glavom u SFRJ, samo ti ne bi uspeo da ga dobijes.
    Nije ti drugar dozivotno izgubio posao, nisu ga dozivotno gubili ni oni sa Golog Otoka. I sigurno nije zbog vica bio u zatvoru. Mnogi kriminalci su skrivali prave razloge robijanja. Znam ja jednog koji je obijao vikendice, pa kad se vratio sa robije, pricao kako je politicki osudjen.
    (@, 6. februar 2017 16:00)

    # Link komentara

  12. Moj deda je u Kraljevini Jugoslaviji bio zidar. Kada se ozenio otisao je u rudnik Trepca i radio tamo 6 godina. Za pare koje je tamo zaradio i ustedeo kupio je kucu u Zemunu iako je izdrzavao zenu i cetvoro dece. Da je ostala Brozova SFRJ, ja ni do smrti ne bi imao svoj krov nad glavom niti bi bio svoj covek na svome. Pametnome ovo vise nego dosta. Ako nije, evo i vica za koji je moj kolega odlezao sest meseci zatvora i izgubio posao dozivotno.

    "Sta je tito kupo Jovanki za Novu Godinu?"
    "Srebrne lisice."
    (Dragan, 6. februar 2017 15:24)

    # Link komentara

  13. Secerko@ imali ste prvi separatistcki ustav, ne bi ni mi otišli da je slobo zamislio jugu za nas kao što je za vas.. Imaš zadnju sjednicu SKJ na YouTube, obrati pozornost na 9 slovenskih amandmana koji su odbijeni, nakon toga slovenci odlaze, neki plaću a vaši im se bahato kese.. Sve ostalo je povijest
    (Bok, 6. februar 2017 15:19)

    # Link komentara

  14. @Tolle
    vrati se u Titovo vreme pa probaj to da napises, da vidis sta bi ti se desilo. Ili izgovori to npr u menzi, posto tada nije bilo interneta.
    Daleko od toga da podrzavam sadasnje politicare, ne zna se ko je gori, ali ne mogu da razumem podrzavanje Tita.
    (marija, 06. februar 2017 10:27)

    Tada nije bilo interneta, a sada nema menzi.
    (Aca, 6. februar 2017 15:15)

    # Link komentara

  15. @EU Citizen
    Tajland prosperitetna zemlja!? Tajland je zaostala siromasna drzava u kojoj ljudi rade za novac koji ovi u zaostaloj Evropi zarade za jedan radni dan. Kriminal i prostitucija su jedino sto cveta na Tajlandu, svaka druga devojcica bavi se prostitucijom, skoro svaki momak je narkoman i kriminalac.
    Industriju skoro da nemaju, sluze kao jeftina seks-destinacija za starije zapadnjake i tako prezivljavaju. Mozda je tebe to ocaralo pa na drugo nisi ni obracao paznju.
    (@, 6. februar 2017 14:34)

    # Link komentara

  16. @sanja
    Kakva logika. Znaci, covek sagradi odlicnu kucu i stekne veliko imanje, umre, njegova deca sruse i zapale kucu, uniste imanje, medjusobno se poubijaju i za to je nekako kriv onaj koji je sve to napravio, a ne oni koji su ga unistili!?
    Kada cete nauciti da preuzmete odgovornost za svoje postupke?
    (@, 6. februar 2017 14:29)

    # Link komentara

  17. @my way
    Ti menjas teze. Sat nije bio luksuz u vreme kraljevine, bar ne u normalnim drzavama. Ovo sto si ti naveo nije postojalo za vreme SFRJ. Kraljevina Jugoslavija bila je najzaostalija drzava Evrope, zarobljena u proslosti.
    (@, 6. februar 2017 14:26)

    # Link komentara

  18. moj deda nikada nije bio komunista,niti ih je naročito podržavao,bio je i zarobljenik,odležao svoje u nemačkom logoru,pitam ga jednom,deda kad je bilo bolje,za vreme kralja ili komunista,i reče:za vreme kralja u celom selu bio jedean sat, a sad svaka kuća ima sat.pametnome dosta ,toliko o kraljevini.
    (jeremija, 06. februar 2017 11:15)

    Pih, satovi. Danas imamo internet, digitalne aparate, plazma i lcd televizore, ne samo mobilne nego smart telefone, hd tehnologiju, piksele, a za vreme tita ni video rekordere... toliko o SFRJ. Sta sve ljudi nece koristiti kao argumente za neodbranjivo, na koje sve nacine nece bezati od istine, sustine, uzroka i posledica, kako sve nece zamenjivati teze, strasno.
    (my way, 6. februar 2017 13:25)

    # Link komentara

  19. Tito nije mogao da dobije Nobela dok je bio živ De Gol, a posle smrti De Gola je bilo kasno. Te sedamdeset treće Tito više nije bio ljubimac zapada u meri u kojoj je bio dok je trajao sukob sa SSSR.
    Osim toga, ateisti su i posebno hendikepirani u dobijanju Nobelove nagrade, a za mir i pogotovo. Apsurd je da hrišćani dele tu nagradu koju je ustanovio ateista Alfred Nobel, a već manji apsurd je da je najčešće dele sami sebi. Tako se uostalom stvara slika kako hrišćani rade za mir, a protiv svih ostalih. Uglavnom je obrnuto.
    (CATAPA, 6. februar 2017 13:08)

    # Link komentara

  20. Zato sto je bio CAR za ceo svet
    (Legenda, 6. februar 2017 12:48)

    # Link komentara

  21. Nobelovu nagradu dobijaju drzavnici sa Zapada a iz drugih krajeva svijeta takozvani aktivisti, cija aktivnost naravno odgovara interesima zapadnih drzavnika. Izmedju njih prodje neka godina gde nagradu dobiju neke dobrotvorne organizacije. To je to.
    (Macak, 6. februar 2017 12:48)

    # Link komentara

  22. Cuj ovu nesreću: "prokleti Zapad", "radim da bih živeo" !!!! Pa sta mislis, da živis bez rada? I zasto si na "Zapadu" ako ga mrziš? Tu su ti Srbija, Rusija, Kina, pa izvoli.
    (LazarL, 6. februar 2017 12:25)

    # Link komentara

  23. @zex 6.februar 2117.0:18.

    Vidi se da istoriju ucis iz prica.....a te 1980. nisi bio ni rodjen....

    Vrednost jednog sistema i jednog vodje vidi se i po tome sta se desilo sa drzavom posle njegove smrti....
    Kod nas je bio raspad sistema,vidis i sam..
    ..(Narod za takve majstorluke kaze: "Drzi vodu dok majstori odu....")
    (sanja, 6. februar 2017 12:25)

    # Link komentara

  24. Sto se tice Tita i 1973, na zalost, vidim da ovde ima malo obrazovanja i novinarstva. Treba znati situaciju u svijetu tada i u Skandinaviji. Sjeverne zemlje se protive Americi i ratu u Vijetnamu. Amerika im prijeti na razne nacine. 1972 niko ne dobija nagradu sto izaziva skandal jer se nagrada nije dodijelila samo u doba svjetskih ratova. 1970 Svjestak banka zasjeda u Kopenhagenu u kome pola drzave demonstrira na ulicama protiv rata u Vijetnamu, na ulicama se konstantno vode borbe demonstranat i policije. prenijer Svedske Palme govori za Bozic da je bombardovanje Vijetnama najgori zlocin ravan nacistima u drugom svjetskom ratu. Amerika prekida diplomatske odnose sa Svedskom. Zvuci totalno ludo, jeli tako? nepojmljivo iz danasnje perspektive, ali dheco ucite istoriju da bi znali nesto.
    U takvoj atmosferi na pocetku 70tih valjalo je nekako umiriti Ameriku i malo smanjiti napetost prema Skandinaviji pa je i nagrada otisla tamo gdje je otisla.
    (novinar koji zna da cita, 6. februar 2017 12:14)

    # Link komentara

  25. @wtf
    Da ste ikad bili na Tajlandu, ne biste pisali gluposti, stavjjanje Tajlanda, zemlje prosperitetnije i bogatije od pola Evrope, uključujući, razume se, i Srbiju, u isti koš sa Etiopijom i Burundijem, sve govori o vašoj obaveštenosti. Drugo je to što su socijalne razlike velike, ali upravo to i jeste razlog eto Tajland grabi napred, a Evropa stagnira već dve i po decenije, otkad se nije prilagodila padu Berlinskog zida i globalizaciji. Uopšte me ne čudi da tako neinformisani ljudi dižu u nebesa jednog komunističkog diktatora i masovnog ubicu.
    (EU Citizen, 6. februar 2017 12:12)

    # Link komentara

  26. Neka shavti ko kako hoće, ali mnogi narodi nisu za demokratiju. 1945-1980 je najprogresiviniji period. Dug koji se pominje je smešan u odnosu na to šta je sve izgrađeno. Samo HE Đerdap koliko košta a gde je sve ostalo.
    (Predrag, 6. februar 2017 12:03)

    # Link komentara

  27. Čovjek koji je uništio jednu kraljevinu, gdje bi danas bili da nije bilo njega, živjeli bi vjerovatno kao kraljevina Švedska.
    [Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (West, 5. februar 2017 22:02)

    A ja mislim da bi nas Rusi uzeli pod svoje i bili bismo kao Rumuni, Bugari, Poljaci...
    (Beca, 6. februar 2017 12:01)

    # Link komentara

  28. @(zex, 6. februar 2017 00:18)

    Potpuno si u pravu.
    Ja sam zivjeo u to vrijeme. Ne da je razlika stravicna nego se to ne moze porediti.
    Postojao je srednji sloj u kome je bilo da ne lazem bar 75% gradjanstva koje je zivjelo solidam skroman zivot, sa malim porodicnim autom, deset dana ljetovanja i besplatnim obrazovanjem. O ovome da je ubijao...hmmm Pa procitajte istoriju nepismeni. Djilas kao najpoznatiji disident je uredno dobijao penziju dok je drzao predavanja po Svajcarskim skolama i Francuskim univezitetima i kritikovao Jugoslaviju.
    Dolazio je u Beograd i drzao grupne sastanke pa ga niko nije ubio.
    Momce, ne daj da te povuce taj ljig lazi i lupetanja, cuvaj istinu i reci je drugima. Da se ne zaboravi da smo nekad zivjeli zivotom bez straha, dostojnim covjeka, ponosno. Da se zna da je to moguce.
    (Cakma, 6. februar 2017 11:50)

    # Link komentara

  29. Odgovor je veoma jednostavan.Tito nije dobio Nobelovu nagradu jer nije unistavao Slovenske narode a na svet oko sebe gledao otvorenih ociju i nikad nije glumio noja.
    (Jokso, 6. februar 2017 11:45)

    # Link komentara

  30. Одговор на наслов - зато што је недовољно мрзео Србе и Русе, а и волео је керове, јер не би га Рекс бадава спасавао.
    (Јапанац, 6. februar 2017 11:41)

    # Link komentara

  31. ZASTO TITO NIJE DOBIO ROBIJU
    (MI, 6. februar 2017 11:30)

    # Link komentara

  32. @Tolle 
    vrati se u Titovo vreme pa probaj to da napises, da vidis sta bi ti se desilo. Ili izgovori to npr u menzi, posto tada nije bilo interneta. 
    Daleko od toga da podrzavam sadasnje politicare, ne zna se ko je gori, ali ne mogu da razumem podrzavanje Tita.
    (marija, 06. februar 2017 10:27)

    Živeo sam malo u tom vremenu nisam imao razlog to da govorim, živeo sam normalno nije me ni zanimalo ko je na vlasti...
    (Tolle, 6. februar 2017 11:24)

    # Link komentara

  33. Bilo je lepo Titovo vreme. Većina nas je žmurila na jedno oko, pa naka traje dok traje.. a račune će otplaćivati i unuci naših unuka. Nobelova nagrada bi tu farsu pretvorila u burlesku.
    (Džudža, 6. februar 2017 11:23)

    # Link komentara

  34. moj deda nikada nije bio komunista,niti ih je naročito podržavao,bio je i zarobljenik,odležao svoje u nemačkom logoru,pitam ga jednom,deda kad je bilo bolje,za vreme kralja ili komunista,i reče:za vreme kralja u celom selu bio jedean sat, a sad svaka kuća ima sat.pametnome dosta ,toliko o kraljevini.
    (jeremija, 6. februar 2017 11:15)

    # Link komentara

  35. Ovde komentatori pripisuju Titu i komunistima nešto što se zove "tekovina civilizacije", a ne može da se posmatra pod kategorijom uspešnog društva ili uredjenja.
    Recimo:
    Za vreme Kraljevine Srbije, voz na relaciji Beograd - Niš je brže putovao nego danas. Istina.
    Za vreme Tita i komunista nije bilo ni jednog internet priključka u SFRJ. Istina.
    Za vreme Tita i komunista bilo je 1000 puta manje registrovanih automobila nego danas. Istina.
    Za vreme Kraljevine Jugoslavije bilo je manje auto - puteva nego što ima danas. Istina.
    Za vreme Kraljevine Jugoslavije, bilo je manje nepismenih, nego danas. Podatak proveriti, jer može da se desi da je obratno...
    Dakle, sve su to "tekovine civilizacije" kako se uticaj industrije širio po svetu i kako su se nove tehnologije prihvatale. Krško i Djerdap tehnološki nije bilo moguće izgraditi za vreme Kraljevine Srbije, pa je neuporediv parametar za efikasnost nekog društva i vladara.
    A, sa početka za primer voza Beograd - Niš... On je ogledni primer deevolucije jedne zemlje i društva.
    (Crkotina pored puta, 6. februar 2017 11:10)

    # Link komentara

  36. (West, 5. februar 2017 22:02)

    To samo vi koji niste ziveli u toj kraljevini mozete da pricate. Da je ta kraljevina valjala, ne bi propala kao i Juga. Ocigledno u Srbiji (a vidim i van nje) jedino mozes biti komunista ili cetnik, nema izmedju. Posle pricate svi o podeli Srba, a niko da uvidi da su ti isti Srbi bili komunisti ili cetnici. Pa nije to neki zivi entitet, to je narod tako hteo. A vi sto pricate jekavicom, vazda uvek bili i najveci komunisti i najveci cetnici. Jedva nadjes umerenog coveka, svi kao od kamena, pa tako i u glavi. Posto je to tako, jednostavno je neukusno da neko ko je simpatizer ovdasnjih fasistoidnih desnicara uopste govori o Titu kao o masovnom ubici. Isti ste, a samo bljujete jedni druge. A najsmesnije je sto niko od vas klinaca nije video ni Srbije ni kraljevine, ni republike, ni federativne republike. Vratite se u skole, umesto sto "ucite" po kafancinama, mozda se i gradjanstvo vrati u Srbiju.
    (Dusan, 06. februar 2017 10:16)

    Prvo, kraljevina nije propala, vec je bila okupirana od strane Hitlera za razliku od SFRJ. Drugo, mani nas tvoje uravnotezene "objektivnosti" i etiketa, jer su 2 puta, 2 ideologije postojale u celoj Evropi, komunizam i kapitalizam. Kod nas je nazalost pobedila ova prva, porazena. Citava tvoja prica o umerenosti je besmislena i prazna, jer veze sa realnoscu nema. Narod nije hteo nista, to je bilo vreme smrti, a o tome kakva cemo mi drzava biti, kraljevina, osnivac EZ, sadasnje EU, deo zapadnog sveta (mozemo samo da pretpostavimo gde bismo danas bili u tom slucaju), ili komunisticka odlucivalo se izmedju onih koji su citavu planetu delili medju sobom, Engleza i Amera sa jedne i Sovjeta sa druge strane.
    (my way, 6. februar 2017 11:05)

    # Link komentara

  37. Austrougarski kaplar da dobije Nobelovu nagradu???
    E moji Srbi,
    neprijateljski vojnik srpske vojske, a nekima od vas još uvek ikona?!!!!!!!
    (marija, 6. februar 2017 11:00)

    # Link komentara

  38. Zato sto je bio diktator, masovni ubica i totalni ekonomski diletant?
    (Aleksa, 05. februar 2017 21:28)

    Sreća pa nam danas vladaju demokrate, zaštitnici ljudskih prava i ekonomski eksperti...
    (Tolle, 05. februar 2017 21:49)
    Čovek nigde nije spomenuo ove koji danas vladaju tako da ti je odgovor skroz glup i nevezan za temu. Nešto u vučićevom stilu kada zamenama teza izbegava teme koje mu ne odgovaraju. Ali sudeći po plusevima to ovde ima odličnu prođu.
    (bachi, 6. februar 2017 10:38)

    # Link komentara

  39. @Tolle
    vrati se u Titovo vreme pa probaj to da napises, da vidis sta bi ti se desilo. Ili izgovori to npr u menzi, posto tada nije bilo interneta.
    Daleko od toga da podrzavam sadasnje politicare, ne zna se ko je gori, ali ne mogu da razumem podrzavanje Tita.
    (marija, 6. februar 2017 10:27)

    # Link komentara

  40. (West, 5. februar 2017 22:02)

    To samo vi koji niste ziveli u toj kraljevini mozete da pricate. Da je ta kraljevina valjala, ne bi propala kao i Juga. Ocigledno u Srbiji (a vidim i van nje) jedino mozes biti komunista ili cetnik, nema izmedju. Posle pricate svi o podeli Srba, a niko da uvidi da su ti isti Srbi bili komunisti ili cetnici. Pa nije to neki zivi entitet, to je narod tako hteo. A vi sto pricate jekavicom, vazda uvek bili i najveci komunisti i najveci cetnici. Jedva nadjes umerenog coveka, svi kao od kamena, pa tako i u glavi. Posto je to tako, jednostavno je neukusno da neko ko je simpatizer ovdasnjih fasistoidnih desnicara uopste govori o Titu kao o masovnom ubici. Isti ste, a samo bljujete jedni druge. A najsmesnije je sto niko od vas klinaca nije video ni Srbije ni kraljevine, ni republike, ni federativne republike. Vratite se u skole, umesto sto "ucite" po kafancinama, mozda se i gradjanstvo vrati u Srbiju.
    (Dusan, 6. februar 2017 10:16)

    # Link komentara

  41. Zato sto je bio diktator, masovni ubica i totalni ekonomski diletant?
    (Aleksa, 05. februar 2017 21:28)

    Sreća pa nam danas vladaju demokrate, zaštitnici ljudskih prava i ekonomski eksperti...
    (Tolle, 05. februar 2017 21:49)

    Ovo danas je inace sta, neka paralelna stvarnost u kojoj nije bilo Tita i SFRJ, a ne upravo postkomunisticka, neoliberalno kapitalisticka, raskomadana, razorena, opljackana rusevina te nacionalisticke tvorevine stvorene u Jajcu koja se od nastanka nadalje kroz svaku ustavnu promenu kontinuirano dezintegrisala, u kojoj je svaka ideja jugoslovenske nacije bila politicki nepodobna, sve u ime "bratstva i jedinstva". To je bila tvorevina koja je vise nego na drzavu kao sistem licila na feudalnu imovinu vrhovnog suverena Tita koju, za razliku od srednjovekovnih feudalnih drzava, niko nije imao pravo da nasledi, niko nije imao pravo da bude novi Tito. Tek je ptica o nekim nacionalistima koji je Tito tamanio, drzao pod kontrolom, sta li vec titoisti veruju, a koji su se kao povampirili posle njegove smrti glupost, upravo je suprotno. Nacionalisticko uredjenje je doneo upravo Tito u Jajcu, da ne ponavljam vec gore napisano, a ljudi koji su bili na celu su upravo Titovi ljudi, komunisti. U Sloveniji i Srbiji ljudi komunisticke partije, drugovi Kucan, Sloba...u Hvratskoj izborima dosao Tudjman koji je iz ustasa presao u partizane, sto je opet posledica Titove politike negovanja hrvatstva. Nikakvi ni vampiri ni zombiji nisu ustali i unistili SFRJ, nikakvog skretanja sa puta zacrtanog u Jajcu nije bilo, na medjunarodnom planu je komunizam porazen, pao Berlinski zid, komunisticke zemlje u Evropi vise ne postoje i na to sve velicanje Tita i njegove revolucije, puta kojim smo isli i zakucali se u zid... ma dovoljno sam rekao.
    (my way, 6. februar 2017 10:02)

    # Link komentara

  42. Jos jedan dokaz da patrijarh German nije bio "udbin covek". Da je bio njihov, potpis bi usledio jos i pre sastavljanja kandidature. Jos jedna od prica udbe kako bi unela razdor u SPC-u.
    (Dacha, 6. februar 2017 09:09)

    # Link komentara

  43. @ ima brda, a gde to postoji sloboda, ja sam u Kanadi, ima je 0.
    kazes losi proizvodi, neefikasna privreda...
    pa mi smo proizvodili tenk, avion, automobile, kamione, poljo masine, elektronske uredjaje, imali svemirski program, prehrambene proizvode najviseg moguceg kvaliteta, razvijen turizam, skolstvo, infrastrukturu...dokle da nabrajam. da ne govorim o socijalnim slobodama, drustvenom zivotu, sistemu radim da bi ziveo, a ne obrnuto kao na prokletom zapadu. a koliko smo bili koministicki eksperiment, govori hiljade koncerata stranih bendova, putovanja ljudi, pasos koji je bio postovan. naravmo da je svaka zemlja sa manama kao i ona bivsa, ali nista nije savrseno. medjutim ta zemlja je bila u celo bilo kojoj drugoj na svetu. takav zivot prosecnog coveka se nece ponoviti nigde nikom nikad
    (raci, 6. februar 2017 09:06)

    # Link komentara

  44. Zasto se onda cudite sto vas " ceo svet mrzi "? Vi ste zaljubljeni u diktatore i komuniste odnisno Broza, pa nastavite tako sve dok vam'i Vojvodina ne dobije nezavisnost. Posle bazovite vasu drzavu 25 maj.
    (Dragan Rakic, 6. februar 2017 09:04)

    # Link komentara

  45. Veličina jednog vladara se vidi tek nakon njegovog silaska sa vlasti u činjenici da li ostavlja iza sebe stabilnost i prosperitet ili ekonomsku propast, političku nestabilnost koja dovodi do rata (ratova)...
    (Milan_PT, 6. februar 2017 09:04)

    # Link komentara

  46. (Tolle, 5. februar 2017 21:49)

    Da, vladaju njegovi djaci, odatle i tolika beskrupuloznost i neljudskost, nadmasili su ucitelja.
    (pozdrav iz inostranstva, 6. februar 2017 08:55)

    # Link komentara

  47. nista se nije promenilo,
    tad su bar morali po direktivi,da se ulizuju i prave budale od sebe,
    danas to rade za punjenu pljeskavicu.
    (belgrado, 6. februar 2017 08:52)

    # Link komentara

  48. od poluzapuštene i razrušene,čak i poludivlje države,napravio urednu i pristojnu državu,sa univerzitetima,fabrikama,izgradio puteve,elektrifikaciju,opismenio ljude i sad kažete diktator,pa ovi kraljevi sledbenici nisu u stanju još uvek da rasprodaju ili okreče ono što je napravio,bolje vam je jel da?
    (jeremija, 6. februar 2017 08:30)

    # Link komentara

  49. zašto bi ubica i diktator dobio nobelova nagradu za bilo šta???
    (mi, 6. februar 2017 07:48)

    # Link komentara

  50. Trebao je. Zato sto je zeznuo Srbe i uništio im identitet koji su čak deceniju još branili Jugoslaviju dok su je svi ostali napustili i osamostalil se. Nikada se u Srbiji nije ni desio referendum za izlazak iz Jugoslavije, u državi gde se tolika masa nacionalista diče kako su veliki Srbi.
    (Šećerko, 6. februar 2017 07:47)

    # Link komentara

  51. Čovjek koji je uništio jednu kraljevinu, gdje bi danas bili da nije bilo njega, živjeli bi vjerovatno kao kraljevina Švedska.
    (West, 5. februar 2017 22:02)

    Jaka kraljevina!
    Ako računamo Kraljevinu Srbiju postojala je 59 godina, a Kraljevina SHS, odnosno Jugoslavija je trajala čitavih 23 godine, s tim da Karađorđevići nisu nikakva dinastija, na vlast su došli 1903 tako da su pobili Obrenoviće, a ni oni nisu bili neka dinastia, mi imamo koliko znam 2 postojeće kraljevske dinastije stare hiljadu godina, Zrinski i Frankopan, i još dosta starih plemićkih obitelji poput Vranyczany-Dobrinović iz 13. stoljeća ili Jelačić(ban Jelačić) iz 14. stoljeća, u poređenju s njima nazivati Karađorđeviće dinastijom je naprosto smiješno, ako imate neku dinastiju iz doba Nemanjića skidam kapu, poštujem!
    Švedska ima ovu dinastiju na vlasti od 1818, dinastija prije njih od 1751-1818, oni su stotinama godina u kontinuitetu kraljevina, jedno vrijeme su čak vladali i Norveškom dok danska dinastija nije zasjela na norveški tron i oni su i danas na vlasti u Norveškoj.
    (Meister Jakob, 6. februar 2017 07:45)

    # Link komentara

  52. Mene licno zastrasuje koliko mi ne znamo o tome sta se desavalo izmedju 1945. I 1990.
    (Jelena5, 6. februar 2017 07:36)

    # Link komentara

  53. Pa zato sto ga zapad ne voli.
    (KoMunJarA, 6. februar 2017 07:29)

    # Link komentara

  54. zato sto je bio diktator
    (xXx, 6. februar 2017 07:18)

    # Link komentara

  55. Čovjek koji je uništio jednu kraljevinu, gdje bi danas bili da nije bilo njega, živjeli bi vjerovatno kao kraljevina Švedska.
    (West, 05. februar 2017 22:02)

    Tacno tako prijatelju. Nazalost broj negativnih ocena tvog komentara samo potvrdjuje tuznu srpsku realnost da jos uvek se pati za unistiteljem naseg nacionalnog identiteta.
    (Vojvoda Momcilo, 6. februar 2017 07:18)

    # Link komentara

  56. Haha komentar kako je unistio jednu kraljevinu! :) pa ta kraljevina je bila totalno zaostala, pralticno nije postojala industrija, stanovnistvo je bilo 90% agrarno, neobrazovano, zene nisu imale nikakvog prava, radnici su bili neemancipovani... Od 1945. krece pravi razvoj Jugoslavije, a ne smem ni da pomisli koliko bi bili zaostali da je ostao taj kralj.
    (Milan, 6. februar 2017 07:14)

    # Link komentara

  57. po komentarima je jasno da su ih pisali ljudi rodjeni posle tita.nasa posla..
    (Todor strasni, 6. februar 2017 05:39)

    # Link komentara

  58. Nobelova nagrada za balansiranje imedju istoka i zapada... nije to nesto.
    Cim s jedna strana izmakla , ode sve u p.m.
    (Aleks, 6. februar 2017 05:30)

    # Link komentara

  59. Zato sto je bio Srbin!
    (ttl, 6. februar 2017 04:54)

    # Link komentara

  60. Ono kada se u drzavi ne radi nista osim sto se zaduzujes, pa posle dodju drugi politicari pa naravno moraju da vracaju, a da vratis ne mozes tako sto ce prosecno radno vreme biti 3 sata, a plate velike, vec obrnuto. Sto naravno nikome ne odgovara pa su naravno sve vlade i politicari bili losi i svi su zeleli Tita nazad. Mislim razumem Tita, zaduzuj se, zivi kao bog ionako ces umreti pa neces morati da vracas, ne razumem ljude koji zive lose zbog njega i plus mu se dive. Odgledajte film "Houston, we have a problem"
    (..., 6. februar 2017 03:55)

    # Link komentara

  61. I posle Tita Tito.
    (D.P., 6. februar 2017 03:44)

    # Link komentara

  62. Sreća pa nam danas vladaju demokrate, zaštitnici ljudskih prava i ekonomski eksperti...
    (Tolle, 5. februar 2017 21:49
    Sreca je to sto danas mozes slobodno da izrazis svoje neslaganje sa vladajum garniturom, a da te za to niko ne salje dugogodisnju robiju ili u jarak. Medjutim, u Srbiji vec dugo postoji kult obozavanja raznih diktatora, od Broza pa do Sadama i Gadafija.
    Bas me zanima kako bi izgledali ovi komentari u vreme dok je Broz bio ziv.
    (bravar, 6. februar 2017 02:24)

    # Link komentara

  63. ...zato sto se nije "Obama" zvao ?
    (Robin Hood, 6. februar 2017 02:18)

    # Link komentara

  64. @West
    Kakvu bre kraljevinu? Ta rupa od drzave bila najzaostalija u Evropi, dok su evropske drzave gradile fabrike i auto puteve kod nas industrija nije postojala, putevi jos manje, vojska najslabija na Balkanu, a narod nepismen. Nesto kao danas.
    (?, 6. februar 2017 02:10)

    # Link komentara

  65. Čovjek koji je uništio jednu kraljevinu, gdje bi danas bili da nije bilo njega, živjeli bi vjerovatno kao kraljevina Švedska.
    (West, 5. februar 2017 22:02)

    Bili bismo Kraljevina Jutututu.
    (Miki, 6. februar 2017 01:50)

    # Link komentara

  66. Čovjek koji je uništio jednu kraljevinu, gdje bi danas bili da nije bilo njega, živjeli bi vjerovatno kao kraljevina Švedska.
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (West, 5. februar 2017 22:02)

    On unistio kraljevinu? A da je nije mozda unistilo to sto je kraljevska porodica zbrisala, pobegla, za vreme rata se skrivala kod svojih aristokratskih prijatelja dok je narod ginuo? Bez obzira da li bili na strani cetnika ili partizana.Narod je ginuo, a kralj i svita pobegli. I do dana danasnjeg, kraljevska porodica se nije udostojila da nauci srpski jezik. I ne, ne bi bili kao Svedska, zato sto i pre rata nismo bili kao Svedska, nego smo bili zemlja nepismenih paora koji su tek izasli iz Balkanskih ratova i desetkovani posle II Sv. rata. Najblize Svedskoj u istoriji Srbije smo bili upravo pod Brozom. A tebi malo ucenja istorije ne bi skodilo.
    (samo realno i bez predrasuda, 6. februar 2017 01:39)

    # Link komentara

  67. Zato sto, za razliku od pomenute dvojice koji su je dobili, nije pobio milione nevinih gradjana. On je potamanio naciste i njihove izdajnicke sluge, sto je za svaku pohvalu. (bs, 05. februar 2017 21:44)Ako je to uslov onda je Staljin trebao da dobije Nobelovu nagradu,jer je on pobio najviše nacista.Čak je i u Srbiji najviše nacista stradalo od Staljina.Ipak ne može se preskočiti da su obojica bili diktatori u totalitarnom sistemu.U Srbiji nakon oslobođenja u periodu oktobar 1944-e - mart1945-e godine su izvršeni masovni zločini od strane novog komuničkog režima.Prema podacima prikupljenim od strane državne komisije,koja je počela sa radom 2009-e godine,a ista je uknuta od strane ovog režima iako nije završila posao,utvrđena su po imenu i prezimenu preko 30000 ubijenih,a
    nezvanično se smatra da je cifra preko 100000 ljudi,za 5 meseci.Skoro svi su ubijeni bez suđenja,koje je ionako bilo montirano.Sigurno da je među ubijenima bilo i saradnika okupatora,ali cilj nije bio obračun sa izdajnicima,već sa neistomišljenicima.Ubijena je celokupna srpska inteligencija:profesori,studenti,umetnici,poslovni ljudi,predratni političari i oficiri,sudije,advokati,lekari,sveštenici...Za veliku većinu se ne zna gde su sahranjeni,a komunistički režim je na pojedinim masovnim grobnicama izgradio stadione ili neke druge zgrade.Samo su dve-tri masovne grobnice otkrivene i ekshumirane.Kako ljudi,koji su odgovorni za takve zločine mogu da razmišljaju o nekoj nagradi za mir?
    (popina, 6. februar 2017 01:31)

    # Link komentara

  68. Vidim da mladi komentiraju...koji vec imaju izgradjeno misljenje o Titu. Ako ako... U to vrijeme Nobel je nesto i znacio, danas ne. Razlog zasto ga Tito nije dobio je vrlo jednostavan; zamjerio se Jevrejima. Jugoslavija nije imala diplomatske odnose sa Izraelom i podrzavala je Palestinu. A zna se ko odlucuje o svemu.
    (pero, 6. februar 2017 01:27)

    # Link komentara

  69. ma koj ce mu djavo...
    (misskur, 6. februar 2017 01:23)

    # Link komentara

  70. O kakvom je coveku rec,najbolje govori to sto i 40 godina posle njega i dalje pricamo o njemu. Obelezio 20 vek,pljuju ga nacionalisti,kako neko rece,a ovi koji si dosli nakon njega,i njihovi potomci koji vladaju nama na ovim prostorima,ne bi mogli kod njega ni kafe kuvarice da budu....
    (Vladimir, 6. februar 2017 01:22)

    # Link komentara

  71. Cuvali za Obamu.
    (nebojsanele, 6. februar 2017 01:13)

    # Link komentara

  72. Verovatno zato sto su konkurenti bili Kisindzer i pomenuti Vijetnamac, zna se kako to funkcionise, nisu Amerikanci bez veze svetska supersila.
    (., 6. februar 2017 01:03)

    # Link komentara

  73. Nije je dobio jer su bili normalni kriterijimi a ne idijotski kao danas.
    (Heterija, 6. februar 2017 00:59)

    # Link komentara

  74. @West
    Vece su sanse da bismo ziveli kao Burundi, Tajland, Etiopija i slicne monarhije. Pod kraljem smo bili najnerazvijenija drzava Evrope, bez industrije, bez infrastrukture, nije ni cudo da je kralj izgubio rat za nekoliko dana.
    (wtf, 6. februar 2017 00:59)

    # Link komentara

  75. Čovjek koji je uništio jednu kraljevinu, gdje bi danas bili da nije bilo njega, živjeli bi vjerovatno kao kraljevina Švedska.
    (West, 05. februar 2017 22:02)

    pa otprilike sadašnja vlast je to što smo izgubili, tako da je Švedska baš pretjerivanje. bili bi otprilike kao i sada, na dnu Evrope
    (mama mila, 6. februar 2017 00:36)

    # Link komentara

  76. Da je ziv Kosovski Albanci bi mu dodelili tu nagradu sigurno.On je njih iz Albanije doveo kao izbjeglice i nastanio na Kosovu.
    (Grozdana Veselinovic, 6. februar 2017 00:35)

    # Link komentara

  77. Za šta da dobije?
    (milos, 6. februar 2017 00:32)

    # Link komentara

  78. @Čovjek koji je uništio jednu kraljevinu, gdje bi danas bili da nije bilo njega, živjeli bi vjerovatno kao kraljevina Švedska.
    (West, 5. februar 2017 22:02)

    Ta tvoja "jedna kraljevina" je bila jedna od tri najsiromasnijezemlje Evrope i jedna od tri najmanje pismenih zemalja Evrope.
    Takodje o vajnoj kraljevini treba reci da je taj "zli diktator" koji ju je srusio uveo ustavni sistem i parlament koji je postojao cijelog njegivog zivota dok je taj tvoj kralj pola postojanja kraljevine proveo kao samoproglaseni diktator koji je rastjerao Skupstinu. O tome da su tvoji sunarodnici pistoljima ubijali politicke protivnike u Narodnoj Skupstini i da ne pricamo.
    (opismeni se i citaj knjige, 6. februar 2017 00:29)

    # Link komentara

  79. ""Sreća pa nam danas vladaju demokrate, zaštitnici ljudskih prava i ekonomski eksperti...
    [Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Tolle, 5. februar 2017 21:49)""
    Ne.Srbija demokratiju nije videla.
    (desničar liberalni, 6. februar 2017 00:26)

    # Link komentara

  80. Nisam ni rodjen kada je on umro.Jedino sto znam je to da se vecina fabrika u u sfrj izgradilo u njegovo vreme takodje posle skole svi su dobijali posao inace sad ti ljudi nebi imali penzije i mi nebismo mogli da zivimo od dedinih penzija kao sada.Mozda je diktator ali on je kriminalce slao na goli otok a ne normalne ljide.Nekada si mogao spavati u parku nebi ti dlaka falila sa glave a danas?Bivsa sfrj je bila savrsena drzava savrsen spoj nekoliko naroda sa razlicitim karakterom.Lepota od drzave istinska lepota od Makedonije do Slovenije.Zao mi je sto nisam ziveo u to vreme.Moj otac jeste.Nikada nisam cuo od nekog coveka da se zalio na Tita osim ovih pljuvaca.Ko kaze da je uzimao kredite?gde ste videli to?Pa danas nas zapad kreditira,sada je to problem gradjani su prezaduzeni u kreditima kao i drzava.Srbija sada nema fabriku Zastavu giganta.Nema petoletku,nema fabriku kablova.ljudi su na ulici a u ono vreme su svi radili imali smo mnogo ogromnih firmi na teritoriji sfrj a sada smo mrtvi nacisto.Mozda je tito bio los ali ovi sada mu nisu ni do cukljeva.
    (zex, 6. februar 2017 00:18)

    # Link komentara

  81. Sreća pa nam danas vladaju demokrate, zaštitnici ljudskih prava i ekonomski eksperti...
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Tolle, 5. februar 2017 21:49)

    Gresis, to su sve njegova deca.
    (Kirito, 6. februar 2017 00:14)

    # Link komentara

  82. West, 05. februar 2017 22:02)
    Била би иста као и пре рата. Седамдесет процената рурална, шездесет одсто неписмена, са булументом која гради дворце и палате,док народ грца у блату. Није Тито сам на власт дошао, народ му је то омогућио.
    (Smena straže, 6. februar 2017 00:14)

    # Link komentara

  83. @Tolle
    Čovek koji je ekonomski opustošio Srbiju: fabrika Pionir ide u Maribor i postaje TAM, fabrike aviona Rogožarski, Ikarus (uglavnom), Zmaj - SOKO Mostar, Teleoptik - Rudi Čajavec Banja Luka i Zrak Sarajevo, fabrika čokolade Šondra - Kraš Zagreb ..... itd, itd. Sve ukupno oko 70 fabrika iz Srbije.
    (utamanitelj, 6. februar 2017 00:14)

    # Link komentara

  84. Nije trazio.
    (Mix, 6. februar 2017 00:00)

    # Link komentara

  85. Niko od političkih protivnika u vreme Tita nije stradao.Znam nekoliko informbirovaca moji su dobili kazne id 20g.Postaše već sedamdesetih direktori velikih firmi(u nekima ne bio i on u poseti).Jedan je dobio 16g i već sedamdesetih postao direktor sr šmole do penzije a firma je imala naziv Tito.Disidenti (Đilas,Koštunica,Mićunović,Pešić itd)su zapošljavani po fakultetu.
    (dragan, 5. februar 2017 23:52)

    # Link komentara

  86. Možda zato što je njegov režim oteo bezbroj imanja ljudima, slao u logore, streljao po selima, ubijao emigraciju...
    (Marko, 5. februar 2017 23:48)

    # Link komentara

  87. Nije Tito unistio kraljevinu, sami smo je unistili..
    (Mirko, 5. februar 2017 23:47)

    # Link komentara

  88. Kad je dobio Obama mogao je komotno i Tito.Obojica su krivi za smrti mnogih ljudi.Ne kazem,politika je to,cilj opravdava sredstvo,ali ne mozete i da se vodite tom krilaticom i da dobijete Nobela za mir...To samo srozava ugled nagrade.
    (talijatela_, 5. februar 2017 23:41)

    # Link komentara

  89. (West, 5. februar 2017 22:02)
    Ako je Kraljevinu mogao da uništi samo jedan čovek, onda nije ni zaslužila da postoji.

    (Vladislav, 5. februar 2017 21:55)
    Njemu se država nije raspala. Naprotiv, bila je jača i čvršća nego ikad. To što ovi ostali nisu znali šta i kako posle njega ne može njemu na dušu.

    (Dr, 5. februar 2017 21:52)
    De Klerk - aparthejd; Jaser Arafat - PLO, terorizam i ko zna šta sve ne; Obama, Karter - obrazloženje nije potrebno.
    Tito je Majka Tereza za sve njih.

    "Objašnjenje je bilo kratko: on je komunista!"
    Ovo svakako nije mogao biti niti jedini niti glavni razlog - i pomenuti LE Duk To je bio komunista, kasnije je i Gorbačov dobio Nobela.
    Jedino značajno što je uradio na međunarodnom planu je bio Pokret nesvrstanih. To očigledno nije bilo dovoljno.
    (John, 5. februar 2017 23:30)

    # Link komentara

  90. Kakvi su sve zlotvori dobili nobelovu nagradu za mir, zaista me čudi da i ovaj hohštapler nije dobio.
    (ax, 5. februar 2017 23:21)

    # Link komentara

  91. У то време монструми нису добивали награде таког типа
    (ИБАРСКА ЗУМЗАРА, 5. februar 2017 23:21)

    # Link komentara

  92. Zato sto ni ne treba da je dobije.
    (royal, 5. februar 2017 23:20)

    # Link komentara

  93. iskopaće tebe Bili ja ti kažem...
    (milam, 5. februar 2017 23:15)

    # Link komentara

  94. CIA operativci ne dobijaju Nobela, koji je i inace da ne kazem sta.
    (novi svetski predak, 5. februar 2017 23:14)

    # Link komentara

  95. zato sto je tad jos bilo malo mozga i morala
    (oglo, 5. februar 2017 23:11)

    # Link komentara

  96. Koliko mi je poznato, Srbija je 1990te trazila od Iraka i Rusije 4 milijarde dolara da isplate. Kasnije je nova vlast 2001ve Iraku oprostila 2 milijarde duga. Tito je obezbedio Srbiji naftne busotine i rudnike uglja u Angoli i Namibiji. Pored toga, otislo je za 40 godina 4% populacije na zapad, danas iz Hrvatske odlazi 1% populacije godisnje, ili 10 puta vise.
    U Beogradu je zidano 10.000 stanova svake godine, nase firme su radile po celom svetu, a danas ne rade ni u Srbiji.
    (seljadin, 5. februar 2017 23:11)

    # Link komentara

  97. Како може да буде добитник награде за мир човек који на души има стотине хиљада људи и лично је побио ко зна колико људи од јуришања на Дрини, Церу и Колубари на наше претке као аустријски каплар преко Другог светског рата све до Голог Отока и убијања неистомишљеника?

    А како је само тада била храбра наша СПЦ на челу са Патријархом Германом (кога су многи оспоравали у то доба)! Лепо се види из текста. А данашње руководство СПЦ ничице пада пред Бајденом и разноразним белосветским олошем који хоће да нам отме и уништи Косово, Босну, Крајину итд.

    Много је бивших Срба!
    (Свети Јустин Врањски опомиње, 5. februar 2017 23:06)

    # Link komentara

  98. ...pisac ovih redova nije ni jednom posegnuo za nekom knjigom, googlom...
    ...elem, pomenuti le duk to, kome je nagrada dodeljena je bio clan komunisticke partije vijetnama, pa komitetu to ocigledno nije smetalo...
    ...ali, nista cudno, kasniji laureati su pokazali da je ta nagrada potpuna besmislica, bar ta za mir i da su je dobili ljudi zbog kojih bi neki drugi sami trebalo da vrate nagradu i zamole da se njihovo ime brise sa liste dobitnika...
    ...biti u tom drustvu nije ni malo pohvalno...
    ...no, clanak je bar omogucio "gradjanima" da se oslobode dnevnog viska mrznje...
    (kraja, 5. februar 2017 23:03)

    # Link komentara

  99. A zasto bi je dobio?
    (Obalj grad, 5. februar 2017 23:02)

    # Link komentara

  100. Sto da je dobije za rasturanje Jugoslavije i unapred pravljenje granica i autonomnih pokrajina? Za ratovanje na strani Austrougarske vojske na Ceru i Kolubari? Za otimanje imovine postenim domacinima i zemlje generacijama sticane da bi se poklonila proleterima? Ma da po danasnjim merilima je trebao da dobije ipak je toliko ucinio za nas.
    (Pedjaa, 5. februar 2017 22:26)

    # Link komentara

  101. zasto je obama? Za dobar posao
    (oko, 5. februar 2017 22:26)

    # Link komentara

  102. Zato sto je bio diktator, masovni ubica i totalni ekonomski diletant?
    (Aleksa, 5. februar 2017 21:28)

    Slazem se. Ali pitanje i dalje ostaje, kako je moguce da sa svim tim "kvalitetima" nije dobio nobela?
    (lol, 5. februar 2017 22:18)

    # Link komentara

  103. Zato što je bio diktator i masovni ubica?
    (mrgud, 5. februar 2017 22:15)

    # Link komentara

  104. @West
    Nije on unistio kraljevinu, unistio ju je kralj koji se predao, pobegao i ukrao drzavno zlato. Kakva Svedska, ta kraljevina o kojoj pricas bila je najsiromasnija drzava Evrope, nisu imali puteve jer je kralj pare trosio na kupovanje privatnih rudnika za sebe po Evropi.
    (wtf, 5. februar 2017 22:09)

    # Link komentara

  105. Zato sto je bio diktator, masovni ubica i totalni ekonomski diletant?
    (Aleksa, 05. februar 2017 21:28)
    Zasto je bio masovni ubica. Zaro sto je cuvao rezim koje je nas divljake drzao na lancu 50 godina. Svaka drzava na svetu je onda zlocinac. Tito je Nao kakva smo plemena i da nam je mrznja u krvi i znao je da nas sputava. I za to mu svkaka cast. Njega sad nema a mi se pobismo. Mi smo sami sebi masivne ubice Aleksa.
    (Achitwn, 5. februar 2017 22:09)

    # Link komentara

  106. Čovjek koji je uništio jednu kraljevinu, gdje bi danas bili da nije bilo njega, živjeli bi vjerovatno kao kraljevina Švedska.
    (West, 5. februar 2017 22:02)

    # Link komentara

  107. I da je dobio tu politizovanu nagradu to bi je samo još više srozalo a ionako nema neki ugled.
    (Vojkan, 5. februar 2017 21:56)

    # Link komentara

  108. Možda zato što mu se država raspala nakon što je prvi put njena snaga stavljena na probu?
    (Vladislav, 5. februar 2017 21:55)

    # Link komentara

  109. morao je da bombarduje kao Obama, barem 7 zemalja da bi ispunio kriterijum
    (seljadin, 5. februar 2017 21:54)

    # Link komentara

  110. ... a Barak Husein Obama, na primer, jeste i koja su to njegova mirotvoračka dostignuća zasenila ona koje je postigao Josip Broz?
    (Saška, 5. februar 2017 21:53)

    # Link komentara

  111. Bravar, Goli Otok i Jasenovac! Bas je zasluzio
    (Dr, 5. februar 2017 21:52)

    # Link komentara

  112. Zato sto je vec tada bilo jasno da je projekat SFRJ, kao zemlja komunizma drugacija od drugih zamalja istog sistema unutar Varsavskog pakta, propao. Neefikasna privreda odrzavana stalnim bespovratnim kreditima dobijenim sa zapada, cistke, nezaposlenost i odlazak stanovnistva preko granice zemlje za boljim zivotom, proganjanje neistomisljenika, zabrane, "bunkeri" za kulturu, partijske komisije, kult jedne licnosti i jedne partije, inflacija, denominacija novca, nemogucnost bavljenja privatnim poslom...sve u suprotnosti sa ondasnjim pojmom modernog i demokratskog sveta. Hteli mi to da priznamo, ili ne, tadasnja SFRJ je bila kao zatvor u Svedskoj u odnosu na zatvor u Kolumbiji. Malo bolji uslovi zivota, bez sustinske slobode.
    (Iza brda, 5. februar 2017 21:49)

    # Link komentara

  113. Zato sto je bio diktator, masovni ubica i totalni ekonomski diletant?
    (Aleksa, 05. februar 2017 21:28)

    Sreća pa nam danas vladaju demokrate, zaštitnici ljudskih prava i ekonomski eksperti...
    (Tolle, 5. februar 2017 21:49)

    # Link komentara

  114. @Jovan
    Zato sto, za razliku od pomenute dvojice koji su je dobili, nije pobio milione nevinih gradjana. On je potamanio naciste i njihove izdajnicke sluge, sto je za svaku pohvalu.
    (bs, 5. februar 2017 21:44)

    # Link komentara

  115. Poltronstvo kao omiljeni sport na ovim prostorima.
    (lauda, 5. februar 2017 21:40)

    # Link komentara

  116. Kome ta nagrada ista znaci, osim finansijskog dobitka, izmedju ostalog Obama je dobio!
    (empty, 5. februar 2017 21:40)

    # Link komentara

  117. Koji apsurd. Predložiti masovnog ubicu, diktatora sa kultom ličnosti po kojem su se za života davala imena gradovima, koji je imao logore i kazamete u miru, koji je u državi imao politički montirane procese, verbalni delikt, masovne čistke članova partije koji su tražili tek malo labaviji partijski sistem a zbog toga završili na robiji... Stidi li se iko od tih ljudi danas? Stide li se njihovi politički naslednici?
    (Vojkan, 5. februar 2017 21:39)

    # Link komentara

  118. Zato sto je bio diktator, masovni ubica i totalni ekonomski diletant?
    (Aleksa, 5. februar 2017 21:28)

    # Link komentara

  119. Ne bio bio jedini masovni ubica koji ju je dobio, ali osim tog ugla, pitanje je potpuno besmisleno, da ne kažem bizarno :))
    (EU Citizen, 5. februar 2017 21:27)

    # Link komentara

  120. Mozda zato sto je bio zlocinac?
    (Trifke, 5. februar 2017 21:26)

    # Link komentara

  121. I bolje sto je nije dobio. Ako pogledamo ko je sve od političara u zadnjih 20 godina dobio tu nagradu, jeza da nas uhvati! Nije vredna jednog Tita!
    (Uninformed or Misinformed, 5. februar 2017 21:22)

    # Link komentara

  122. Mozda zato sto je bio komunisticki diktator?
    (Miki, 5. februar 2017 21:21)

    # Link komentara

  123. А зашто би је добио је боље питање!
    (Јован, 5. februar 2017 21:21)

    # Link komentara