- Komentari -
  1. Akpo je nemožeš stići, ti je uspori pa je onda stigni ...
    (Milan, 16. decembar 2022 15:34)

    # Link komentara

  2. Tesla se nije slagao sa Ajnstajnom zato sto je ekperimentalno dokazao da postoje brzine mnogo vece od brzine svetlosti.
    (miroslav, 21. januar 2020 12:44)

    # Link komentara

  3. Tesla se nije slagao sa Ajnstajnom zato sto je ekperimentalno dokazao da postoje brzine mnogo vece od brzine svetlosti.
    (miroslav, 21. januar 2020 12:43)

    # Link komentara

  4. Zemlja se u svemiru kreće brzinom od preko 3 miliona kilometara na čas. To što ljudi nisu uspeli napraviti bržu letilicu od tih samo 45 km/sek je možda kriv i Anštajn.
    (Sumnjivac, 9. jul 2019 20:55)

    # Link komentara

  5. Nije relativisticka besmislica nego cinjenica. Gravitacija NIJE interakcija dve mase nego zakrivljenost prostora oko mase. Ako masa nestane, prostor menja svoju zakrivljenost brzinom C.
    (Mastodont, 5. maj 2016 08:39)
    Još relativističkih besmislica. Njutn je zakon i to je fizika, a ne relativistička religija. Po Njutnu, privlačna sila zavisi od obe mase i ako je jedna nula, sila je nula. Nema sile privlačenja Zemlje i Sunca. Uostalom, Ajnštajn se nije potrudio da objasni kako se promenom geometrije prostora tela privlače, odnosno ti "zakrivljeni prostori" oko njih? Gravitaciono privlačenje NE uzrokuje geometrija, ubrzanje ni bilo koja druga matematička apstrakcija kako relativisti veruju, nego realna privlačna, fizička sila.
    Pretpostavljam da za relativističku sektu i magnetizam (pojava najsličnija gravitacionom privlačenju) deluje bar slično, zakrivljavanjem prostora oko magneta? Što da ne? Princip (ludila) je isti.

    Btw, unifikaciona teorija neće biti moguća sve dok se relativistička glupost totalno ne odbaci. Ne može se napraviti teorija koja objedinjuje fiziku i religiju. Trenutna interakcija je dokazana; relativistička sekta želi da nas ubedi kako je "trenutno" zapravo sporije od njihove dogmatske najveće brzine, te da je kretanju uzrok ubrzanje. I tako je izgubljen jedan vek teorijske fizike...
    (Pundit, 6. maj 2016 00:42)

    # Link komentara

  6. Pa ne baš sasvim tačno ... zamislimo da nekako imamo svemirski brod koji leti ka Proksima Kentauru, sa 80% brzine svetlosti. Za nas koji posmatramo sa Zemlje trebaće mu oko 5 godina da prevali te, da pojednostavimo i kažemo 4 svetlosne godine. Putnicima u brodu vreme sporije protiče, pa će oni doživeti kao da je putovanje trajalo 3 godine ako sam dobro izračunao. Dakle njihov subjektivni utisak će biti da su putovali brže od svetlosti jer su za 3 godine svog vremena, prevalili put 4 svetlosne godine. Nije nemoguće ali ima cenu.
    (Maksa, 5. maj 2016 22:53)

    # Link komentara

  7. nikako ne volim da diskutujem sa osobama koje stalno misle da su upravu i ne menjaju svoje misljenje cak ni sa dobijanjem novih informacija....ja volim da budem samokritican i misli mi idu ovako:1.brzina svetlosti nije konstantna i zavisi od okoline u kojoj putuje...npr brzina svetlosti je mnogo manja kod apsolutne nule
    2.ovde se govori o brzini svetlosti u vakumu,tako da bi filozofski zakljucak bio da je u toj sredini brza tama od svetla
    3.uopste ne mora da znaci da sam upravu ali ja duboko verujem da zakoni fizike koje mi poznajemo mogu da vaze samo za dimenzije koje culima mozemo da potvrdimo i da je sve relativno a mi sebi dajemo preveliku moc da uopste nesto i stavljamo u definiciju teorije tj dokazivog
    4.zemlja nije ceo svet....
    5.laku noc dobri ljudi
    (Vojkan, 5. maj 2016 22:16)

    # Link komentara

  8. @Hahaha, koji pametni komentari a pola od svih komentatora neće završiti fakultet!
    (dr t zmaj, 05. maj 2016 10:43)

    Srecom pa si ucio sa master Tomom.
    (mirko, 5. maj 2016 20:26)

    # Link komentara

  9. Nisam bas sve komentare procitao do kraja jer mi je palo na pamet i interesuje me odgovor ako je svetlost ili foton ili sta vec, materijalan i tako brz,kako ne probije ili proleti kroz materijalnu prepreku? Npr pesnicom kad sto jace udaris u zid,ti ga ulubis ili ako jako,jako udaris onda i probijes.S druge strane ako je odgovor da je svetlost ili foton ne materijalan,kako se onda odbija o prepreku ? U stvari zasto se odbija o samo odredjenu prepreku o zid se ne odbije a o ogledalo se odbije?
    (Propustio u skoli, 5. maj 2016 07:59) #

    Evo ovako, pojednostavljeno: nisu svi fotoni isti. Fotoni koji cine vidljivu svetlost imaju malu energiju i ne mogu da prodru kroz neke materijale. Rentgenski zraci su isto fotoni, ali mnogo vece energije, i oni prolaze kroz dosta materijala. Gama zraci su isto fotoni koji imaju jos vecu energiju a time i prodornost.
    (Bokius, 5. maj 2016 18:26)

    # Link komentara

  10. Hahaha, koji pametni komentari a pola od svih komentatora neće završiti fakultet!

    1. Mark Zakerberg
    2. Bil Gejts
    3. Abraham Linkoln
    itd primera ljudi koji su bili uspesni bez fakulteta, ne umanjujem vaznost zavrsavanja istog ali npr ti si zavrsio sinmiduduk i sta ti to konkretno u zivotu znaci?

    pozdrav
    (Lo, 5. maj 2016 17:57)

    # Link komentara

  11. Isto pitanje je sebi postavio Ajnstajn pre 120 godina. On se upitao: ako letim brzinom svetlosti, i drzim ogledalo ispred sebe, da li cu videti svoj odraz?
    (Mastodont, 05. maj 2016 08:36)

    Ja mislim da ces ga videti.Prvo jer si ti i tvoja brzina iza a svetlost pustas ispred i drugo najvaznije a to je inercije .Ako bacamo loptu,lopta ne ide istom brzinom ako je bacamo iz mesta ili ako se zaletimo.Deluje mi logicno.
    (daklem, 5. maj 2016 17:51)

    # Link komentara

  12. Hahaha, koji pametni komentari a pola od svih komentatora neće završiti fakultet!
    (dr t zmaj, 05. maj 2016 10:43)


    najlakse je zavrsiti fakultet, daleko veci problem je primeniti nauceno.
    (neutralni felsh, 5. maj 2016 17:02)

    # Link komentara

  13. (Artemis Foul, 5. maj 2016 12:46) 

    Možda nije interesantno ali je svakako činjenica da je Tesla znao više o ovoj temi od Rajka, a po svemu sudeći i od muža Mileve Marić.
    (smiling buddha, 05. maj 2016 15:06)



    ne stavljaj teslu tamo gde mu nije mesto... tako samo blamiras coveka.
    (neutralni felsh, 5. maj 2016 16:58)

    # Link komentara

  14. Interesantno je Teslino mišljenje u vezi Ajnštajna. Nije se uopšte slagao sa njegovim teorijama.
    (Bojan, 05. maj 2016 08:12)
    ######
    Interesantno je i mišljenje Rajka ispred prodavnice u selu. I on se ne slaže sa Ajnštajnovim teorijama, a to što je završio samo četiri razreda osnovne i nema pojma o čemu se priča nema veze. Važno je da se ne slaže.
    [Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Artemis Foul, 5. maj 2016 12:46)

    Možda nije interesantno ali je svakako činjenica da je Tesla znao više o ovoj temi od Rajka, a po svemu sudeći i od muža Mileve Marić.
    (smiling buddha, 5. maj 2016 15:06)

    # Link komentara

  15. Šta god vi umislili u svojoj glavi, vaše misli se ne kreću brže od svetlosti. Zapravo odavno je izračunata brzina kojom se kreću neuronski impulsi, tako da sve što vidimo je za delić sekunde u prošlosti u odnosu na realno vreme, mada čitajući komentare mislim da je kod Srba taj vremenski zaostatak malo veći :)
    (Čveger, 05. maj 2016 10:02)
    __________
    Prijatelju izgleda da si bas ti predstavnik tih "Srba" koji imaju taj vremenski zaostatak!

    Sobzirom da ti jos uvek nije stiglo znanje, da mozdani impulsi NISU ISTO sto i misli!

    Za sada "misli" ne mogu direktno da se detektuju, samim tim ne mogu ni da se izmere, ni brzina njihova
    , jedino sto mozemo u vezi njih da detektujemo jeste njihov uticaj na mozak i telo
    kao sto ni crnu rupu ne mozemo direktno da detsktujemo vec samo njen uticaj na okolinu!
    (lalegator, 5. maj 2016 13:27)

    # Link komentara

  16. Interesantno je Teslino mišljenje u vezi Ajnštajna. Nije se uopšte slagao sa njegovim teorijama.
    (Bojan, 05. maj 2016 08:12)
    ######
    Interesantno je i mišljenje Rajka ispred prodavnice u selu. I on se ne slaže sa Ajnštajnovim teorijama, a to što je završio samo četiri razreda osnovne i nema pojma o čemu se priča nema veze. Važno je da se ne slaže.
    (Artemis Foul, 5. maj 2016 12:46)

    # Link komentara

  17. (Botkica Botic, 5. maj 2016 08:57)

    Hehe! Trebao si da vidiš broj komentara na neke starije objave. U pojedinim slučajevima bile je više od politike i fudbala zajedno! Ljudi su umorni od gluposti i željni znanja. Moglo bi se reći... NAROD JE GLADAN!
    (Čveger, 5. maj 2016 12:42)

    # Link komentara

  18. Ovde je glupost, brža od svetlosti. Čak, dođi i spasi nas!
    (Smuleco, 5. maj 2016 12:34)

    # Link komentara

  19. Isto pitanje je sebi postavio Ajnstajn pre 120 godina. On se upitao: ako letim brzinom svetlosti, i drzim ogledalo ispred sebe, da li cu videti svoj odraz?
    (Mastodont, 05. maj 2016 08:36)
    Ako putuješ brzinom svetlosti, nemaš svoj odraz u ogledalu... A ako nemaš odraz znači da si vampir... Hm... Eureka!
    (limož do titule, 5. maj 2016 11:27)

    # Link komentara

  20. Nije tačno, eto na primer glupost je brža
    (Blakoje, 5. maj 2016 11:24)

    # Link komentara

  21. Foton se ponasa i kao cestica i kao talas. Tu lezi odgovor na vecinu pitanja. Nauka trenutno izucava samo materijalno jer jedino to moze naucno da se dokaze i to je uredu. Bavimo se onim cime mozemo. Problem je sto smo evolutivno na stadijumu tocka a petljamo se sa energijama i ko zna kakvim dimenzijama gde brzine mozda ne znace nista.
    (ko jel ja, 5. maj 2016 11:16)

    # Link komentara

  22. Ništa od toga nije potvrđeno! To što se rezultati slažu sa teorijom ne znači da je teorija tačna, već da daje dovoljno precizne rezultate za naše merne uređaje. Matematičko izvođenje je nastalo na osnovu početnih postulata koji nisu dokazani. Uostalom, stotinama godina je klasična mehanika davala dovoljno precizne rezultate i delovala savršeno logično. Prema tome, nije isključeno da ćemo kroz 50, 100 ili 300 godina ustanoviti da su i relativističke jednačine samo odlična aproksimacija koja važi pod određenim uslovima kao što je to bio slučaj sa klasičnom mehanikom. Uostalom, bilo bi nadmeno od ljudi da smatraju da su otkrili konačne jednačine koje objašnjavaju svemir, a u stvari nemamo pojma. A odavno su otkrivene mnoge pojave koje se ne uklapaju savršeno u teorije i fizičari smišljaju kako da prevaziđu probleme. A niko od njih se ne usuđuje da izgovori da možda početni postulati nisu ispravni, niti ima ideju šta bi trebalo promeniti. Znači, čekamo sledećeg genija.
    (pera, 5. maj 2016 11:16)

    # Link komentara

  23. "do pre 60 godina nisu mogli da ostvare brzinu veću od brzine zvuka "
    Netačno. Metak leti brže od zvuka i leteo je i pre 60 godina.
    (gospodin legija, 5. maj 2016 10:45)

    # Link komentara

  24. Hahaha, koji pametni komentari a pola od svih komentatora neće završiti fakultet!
    (dr t zmaj, 5. maj 2016 10:43)

    # Link komentara

  25. Zato sto je to moja volja !
    (Chuck Norris, 5. maj 2016 10:43)

    # Link komentara

  26. Ima danas nauka, tačnije fizika dva izbora. Da se pravi luda i da misli sigurno da su svuda fizički uslovi isti. Ako fizički uslovi nisu svuda isti, to jest promenjivi su na oderdjenemom makro sistemu = Pad Teorije Relativnosti.

    Drugi izbor da vise da tu Nobleovu nagradu Teoriji Relativnosti i da na neki način zalegne na potvrdi tog stava ili ismejavanju u nekoj dalekoj budućnosti. Ili da vazi za samo odredjene makro delove,(ovo je najteze, koce to da definise) i tako da se ograde kao sto su uspeli za kvantu mehaniku.

    Nisam čitao komentare, bice zanimljivo.
    (fan kvantne mehanike, 5. maj 2016 10:38)

    # Link komentara

  27. Čim je dokazano kvantno uplitanje i trenutna brzina pada teorija o krajnjoj brzini tj. brzini svetlosti. Problem je u tome što naš kilometar sat je graviran do brzine svetlosti i veće brzine od toga ne može da meri.
    To vam je isto kao kad bi u ferari stavili kilometar sat od fiće. Ferari bi isao 300km/h ali bi kilometar sat pokazivao 120 km/h. Po toj logici merenja ferari bi išao 120 km/h i njegova stvarna brzina ne bi bila moguca jer se ne može izmeriti.
    Dakle, čim je dokazano kvantno uplitanje valjda bi bilo logicno zakljuciti da nam je kilometar sat mali a ne da se zaključuje da je brzina svetlosti krajnja brzina.
    (K.G., 5. maj 2016 10:37)

    # Link komentara

  28. Nije ovde samo masa problem. To je recimo tehničko pitanje, ali postoji nešto sferi logike. Zamislimo da smo danas sa zemlje pustili jedan foton u svemir, rešimo tehnički pitanje mase i pogona i sutradan pustimo vasionski brod za tim fotonom. Brod povećava brzinu i postiže brzinu svetlosti i dalje povećava brzinu. Šta se dešava ? Kosmonauti bi videli jučerašnju svetlost. Ajnštajn je znao za taj problem i zato se ništa ne može kretati brže od svetlosti.
    (Komunista, 04. maj 2016 19:59)
    - Ako sličan misaoni eksperiment napravite sa zvukom, recimo eksplozija nekog snažnog vulkana čiji zvuk doseže razdaljinu od 200 km. Pri brzini zvuka od 1000 km/h (da zaokružimo) zvuk prelazi tih 200 km za nekih 12 minuta. Ako čujete eksploziju vulkana na mestu gde se dogodila i u istom trenutku avionom koji ide brzinom 3 maha odete na razdaljinu od 200 km stići ćete tamo nakon 4 minuta. I da, nakon nekoliko minuta slušali biste ponovo zvuk koji ste već ranije čuli. Ako zaključimo da možemo čuti zvuk koji smo već ranije čuli, zašto ne bi videli i svetlost koju smo već ranije videli? Mi sebe ograničavamo na sopstvena čula: čulo vida, čulo sluha itd. i tako donosimo zaključke. A šta se stvarno dešava, šta je moguće a šta ne, to je na nivou našeg ljudskog razvoja jako teško spoznati, potpuno i do kraja.
    (Zemljoradnik, 5. maj 2016 10:22)

    # Link komentara

  29. A u stvari moze.
    (kurotresina anka, 5. maj 2016 10:05)

    # Link komentara

  30. Ajnštajn? Bog? A kako bilo da se obratimo nekom ko je trenutno živ ili neimaginaran? Migel Alkubijer.

    Možda nije moguće kretati se brzinom svetlosti, ali je u teoriji moguće kretati se brže, a pritom ne narušiti zakone fizike. U laičkim terminima, Alkubijerov pogon bi širio prostor iza, a skupljao ga ispred svemirskog broda stvarajući neku vrstu surferskog talasa.

    Što veće zakrivljenje to veća brzina, i da, moguće je premašiti brzinu svetlosti na ovaj način. Uveliko se radi na optimizaciji količine energije potrebne za ovakav pogon. Za 200 do 300 godina eto nas na Alfa Kentauri za dve nedelje puta.

    Šta god vi umislili u svojoj glavi, vaše misli se ne kreću brže od svetlosti. Zapravo odavno je izračunata brzina kojom se kreću neuronski impulsi, tako da sve što vidimo je za delić sekunde u prošlosti u odnosu na realno vreme, mada čitajući komentare mislim da je kod Srba taj vremenski zaostatak malo veći :)
    (Čveger, 5. maj 2016 10:02)

    # Link komentara

  31. Znaci opet je masa problem, dokle bre vise taj teror fitnes industrije?
    (pravda za debele, 5. maj 2016 10:02)

    # Link komentara

  32. Ko ne može da se kreće brže od svtlosti ? Ja sam onomad na TV gledo kad je supermenu poginula devojka, propala kroz onaj jendek na cesti, onda je supermen leteo oko zemlje šest puta brže od svetlosti i vratio je vreme unazad i spasio devojku. I supermen je jači od betmena samo da znate.
    (K.G., 5. maj 2016 09:51)

    # Link komentara

  33. Usporavanje kretanja svih tijela (čestica) izaziva gravitaciono polje (zemlje, sunca, jezgra galaksije, protona). Kada se eliminiše ovaj uticaj brzina kretanja će biti nelimitirana. Nepostojanje gravitacionog polja će ujedno i eliminasati kontinuirano uvećanje težine (ne mase) tijela.
    Imate sve detaljno razjašnjeno u teoriji "Ima čestica".
    (mišo, 5. maj 2016 09:28)

    # Link komentara

  34. A da li to isto vazi i na planeti koja je udaljena dva miliona svetlosnih godina od zemlje i koja ima 20 miliona godina napredniju
    civilizaciju? Brzina svetlosti u svemiru je nistavna. Zamislite distancu
    od "samo" 20 miliona svetlosnih godina.
    (Kiza, 5. maj 2016 09:25)

    # Link komentara

  35. Problem je resiv, da bi se kretali brzinim svetlosti moramo postati svetlost.
    (Bora, 5. maj 2016 09:17)

    # Link komentara

  36. Mi već putujemo brzinom svetlosti jer se Svemir širi tom brzinom...
    (Jaa, 5. maj 2016 09:01)

    # Link komentara

  37. @Ne cekaj postoji misaoni ekaperiment kojim Ajnstajn objasnjava bas to sto si ti pitao. Ako bi se kretali autom brzinom svetlosti i upalili svetlo, svetlost bi ponovo imala brzinu od 300000 km/s u odnosu na auto jer je ona apsolutna. Ne znam dal je to tacno jer se inace ne slazem sa njegovom naukom. Nas nucnik Goran Marjanovic je dao odlicna objasnjenja fotona gde kaze da je foton na samom prelasku izmedju materijalnog i nematerijalnog
    (berg, 5. maj 2016 08:59)

    # Link komentara

  38. Ljudi pa ovde ima vise komentara nego za izborne rezultate! Nacija koja je vise zainteresovana za probleme fizike nego egzistencije!
    Da li znaci da ima svetlosti na kraju tunela?
    (Botkica Botic, 5. maj 2016 08:57)

    # Link komentara

  39. @
    Nije ovde samo masa problem. To je recimo tehničko pitanje, ali postoji nešto sferi logike. Zamislimo da smo danas sa zemlje pustili jedan foton u svemir, rešimo tehnički pitanje mase i pogona i sutradan pustimo vasionski brod za tim fotonom. Brod povećava brzinu i postiže brzinu svetlosti i dalje povećava brzinu. Šta se dešava ? Kosmonauti bi videli jučerašnju svetlost. Ajnštajn je znao za taj problem i zato se ništa ne može kretati brže od svetlosti.
    (Komunista, 04. maj 2016 19:59)


    da! i hronoloski i logicno, posledica ne moze da pretekne uzrok ;)

    Bravo...U STR konstanta C ne vazi ekskluzivno samo za svetlost, vec je to najveca moguca brzina za bilo koju interakciju u prirodi. Formalno, C je faktor konverzije za promenu jedinice vremena u jedinicu prostora.
    (E=mc2, 5. maj 2016 08:52)

    # Link komentara

  40. Surovi, izvini, ali nemas pojma!
    (pp aparat, 5. maj 2016 08:49)

    # Link komentara

  41. (Pundit, 04. maj 2016 23:50)

    Nije relativisticka besmislica nego cinjenica. Gravitacija NIJE interakcija dve mase nego zakrivljenost prostora oko mase. Ako masa nestane, prostor menja svoju zakrivljenost brzinom C.
    (Mastodont, 5. maj 2016 08:39)

    # Link komentara

  42. @ Sta je to masa?
    (Zoran,

    to je svojstvo nekog tela da se opire promeni gibanja (po smeru ili brzini), inertnost
    (eto, 5. maj 2016 08:39)

    # Link komentara

  43. A ako putujemo kolima brzinom svetlosti i upalimo svetla? Jel to znaci da necemo videti kuda vozimo?
    (Ne cekaj, 04. maj 2016 23:56)

    Isto pitanje je sebi postavio Ajnstajn pre 120 godina. On se upitao: ako letim brzinom svetlosti, i drzim ogledalo ispred sebe, da li cu videti svoj odraz?
    (Mastodont, 5. maj 2016 08:36)

    # Link komentara

  44. Zna se ko jedini poseduje beskonacnu energiju. Tu nema dileme više.
    (ner0n, 5. maj 2016 08:36)

    # Link komentara

  45. @ja sam najbrži

    krenuli su neki duhom, eno ih po manastirima kriju se od pomračenja sunca. Ima i druga ekipa najbržih putnika po svetovima - mi koji čitamo sf :) imaš i treću ekipu, oni putuju na drogama i kažu da im je lepo dok ne nagrabuse!
    (infidel, 5. maj 2016 08:17)

    # Link komentara

  46. Ovo je klasican primer koliko ljudska masta moze. Ako uzmeta Ajnstajna, pa onda i ostale glavne naucnike, filozofe i slicno, npr cak i staro Grcke koji su svi bez kako neko rece i digitrona u svoje vreme postavili, smislili, otkrili teorije koje i danas vaze i koje ne mogu da se prevazidju iako je svakom coveku dostupan pristup milionima informacija na dva klika sa danasnjom tehnologijom, ne mogu da se prevazidju stvari koje je neko smislio uz pomoc razmisljanja, parceta papira i olovke. Mada je smislio ili izumeo losa rec, jer u nauci zapravo ne treba smisliti nista, vec samo otkriti ono sto vec postoji, a nije bilo jasno vidljivo, ili upotrebiti neke elemente koji vec postoje na nov nacin. U svakom slucaju tehnologija koliko god dobra bila nas na neki nacin i malo koci, blokira taj faktor maste i smanjuje prostor coveku za razmisljanje. Cak i ako napravimo vestacku inteligenciju koja ce nas sluziti, a ne unistiti kao neki misle, opet ce nas zapravo unistiti, jer tada prestaje bilo kakva potreba coveka da uci, razmislja i napreduje, kada ima nekog pametnijeg da radi sve umesto njega u sveri napredka.
    (Voodoo, 5. maj 2016 08:16)

    # Link komentara

  47. Odličan tekst!
    (Sa1e, 5. maj 2016 08:16)

    # Link komentara

  48. Koliko se ovde nacitah nebuloza...najjaca mi je ona o nestanku sunca i misljenja da gravitacija zavisi od fotona, svako telo ima masu i od nje zavisi jacina gravitacije. Nestanak sunca bi imao samo posledicu da bi zemlja nastavila da se krece pravoliniski kao kada bacis kladivo.
    (Vuk, 5. maj 2016 08:13)

    # Link komentara

  49. @advocatus diaboli, Ranzo Naučnik
    Međutim, stvar i jeste u tome da entanglement, iako, iz naše perspektive deluje trenutno (što ima dalekosežne i još uvek samo delimično protumačene, kao uostalom i pola kvantne mehanike, :) posledice po takozvanu "lokalnost" realnosti), ne nosi nikakvu informaciju, pa na taj način, kao i u slučaju inflacije koji sam pomenuo (naravno, ako ova teorija, za koju za sada postoje samo relativno posredni dokazi i mnogi komadi slagalice fale, počev od prirode samog hipotetičnog kvantnog mehanizma koji stoji iza nje i skalarnog polja koje bi trebalo da je njen uzrok i nosilac, uopšte odgovara realnosti), principi teorije relativiteta i brzina svetlosti kao, u suštini, maksimalna brzina kojom informacija može da se širi ovim univerzumom, ostaju očuvani, i to će vrlo teško pasti, odnosno, ako nešto, materijalno ili nematerijalno ikada bude prevaljivalo distance brže nego što je to svetlost kadra (recimo, putem nekakvih "crvotočina", do besvesti zloupotrebljavanih u naučnoj fantastici ili nekim drugim kosmičko geometrijskim metodom, mada verovatnoća za tako nešto danas izgleda neznatno), iz perspektive našeg sadašnjeg znanja o ovom svetu čini se izvesnim da će "trik" pomoću koga će se to možda dešavati svakako podlegati nekom obliku "kosmičke cenzure" koji će u konačnici opet voditi očuvanju ovog principa :))
    (EU Citizen, 5. maj 2016 08:13)

    # Link komentara

  50. cika boki - nema to sa virusima i bakterijama veze sa inteligencijom. oni su sposobni da mutiraju i evoluiraju iz prostog razloga što su jednostavni organizmi, životni ciklus im je kratak, razmnožavaju se brzo i masovno. Da bi se napravio stepenik u evoluciji npr. da steknu otpornost na neki antibiotik potrebno je milijarde i milijarde milijardi bakterija da umre od njega... to se u smislu vremena desi za par desetina godina što je nama ljudima malo ali je i nivo napretka tog organizma vrlo malen suštinski ali je korak vidljiv za nas. Zamisli da ako izađe iz stana u hodnik umre svaki čovek i da treba da kroz vrata prođe milijardu milijardi milijardi i ljudi umre da bi postepeno vreme koje mogu da izdrže ispred vrata postajalo duže i polako jednog dana mogli da opstanu van stana.
    (infidel, 5. maj 2016 08:13)

    # Link komentara

  51. Interesantno je Teslino mišljenje u vezi Ajnštajna. Nije se uopšte slagao sa njegovim teorijama.
    (Bojan, 5. maj 2016 08:12)

    # Link komentara

  52. Postoji jednostavna teorija koja povezuje kvantnu mehaniku i GTR. Malko duza prica za blog , ali ukratko : Ako je spacetime simetrican onda kad dva entiteta teze tome da dijele isti prostor onda vrijeme tezi beskonacnosti a brzina reakcije izmedju njih je beskonacna , itd ...
    (Crna rupa stvara spacetime, 5. maj 2016 08:10)

    # Link komentara

  53. Nisam bas sve komentare procitao do kraja jer mi je palo na pamet i interesuje me odgovor ako je svetlost ili foton ili sta vec, materijalan i tako brz,kako ne probije ili proleti kroz materijalnu prepreku? Npr pesnicom kad sto jace udaris u zid,ti ga ulubis ili ako jako,jako udaris onda i probijes.S druge strane ako je odgovor da je svetlost ili foton ne materijalan,kako se onda odbija o prepreku ? U stvari zasto se odbija o samo odredjenu prepreku o zid se ne odbije a o ogledalo se odbije?
    (Propustio u skoli, 5. maj 2016 07:59)

    # Link komentara

  54. Kako, a misao...pa onda tata...jer sin njegov kaze da je tata brzi od misli, cuo ga je sinoc kad je rekao mami, svr*io sam brze nego sto sam mislio... :-)
    (Mmi, 5. maj 2016 07:46)

    # Link komentara

  55. To je teorija Mileve Maric, procitajte Leopolda Infelda pa neka neko objasni kako Ajnstajn koji je tvorac teorije nije na par predavanja znao da izvede neke tvrdnje iz teorije koju je napravio a objasnjenje mu je bilo da nema svesku I da ne moze da se seti
    (legenda, 5. maj 2016 07:40)

    # Link komentara

  56. postoji vise dimenzija i u njima je moguce putovati brzinom vecom od svetlosti. u njima ne vaze zakoni fizike koju mi poznajemo .
    (dr karalampije, 5. maj 2016 07:30)

    # Link komentara

  57. Da mene ubrzavaju ka brzini svetlosti, meni bi se povecavala masa. Sta je to masa?
    (Zoran, 05. maj 2016 05:06)
    Iz mase i medveda. Masa je mama bajo moj
    (WakeUpSheeple, 5. maj 2016 07:25)

    # Link komentara

  58. @laki
    Postoji u fizici nesto sto se zove sabiranje brzina.
    (sladoledsmesom, 5. maj 2016 07:24)

    # Link komentara

  59. Koliko je ljudi izbačeno, dalo ostavku i odbačeno zato što su imali drugačije mišljenje od ajnštajna...mislite o tome. Klanjamo se jednoj teoriji, kao da je došla od Boga, zar ne ispadamo primitivna bića zbog toga. Šta se desilo sa onim, da se treba uvek preispitivati, pogotovo što je ovde u pitanju teorija. Nemam ništa protiv ajnštajna, on je svakoko uneo revoluciju u razmišljanju o svemiru. Tu ima dosta zanimljivih i dobrih stvari, govorim kao laik, ali isto tako mi je smešno kada čujem crna rupa, super masivna crna rupa, super-mega-giga-crna rupa, multiuniverzumi...i ostala nagadjanja i proizvoljne projekcije svemira.
    (Provincija, 5. maj 2016 07:22)

    # Link komentara

  60. Koliko znam informacija o stanju uparenih čestica se prenosi trenutno.
    (Srba, 5. maj 2016 07:22)

    # Link komentara

  61. Da mene ubrzavaju ka brzini svetlosti, meni bi se povecavala masa. Sta je to masa?
    (Zoran, 5. maj 2016 05:06)
    Masa ≠ Grimasa
    (steva, 5. maj 2016 07:07)

    # Link komentara

  62. Da mene ubrzavaju ka brzini svetlosti, meni bi se povecavala masa. Sta je to masa?
    (Zoran, 5. maj 2016 05:06)

    # Link komentara

  63. Svetlost uopste nema brzinu.
    (Neko, 5. maj 2016 03:49)

    # Link komentara

  64. Kada bi neka osoba bila u stanju da se krece brzinom svetlosti, ta osoba bi u nasem sistemu bila sveprisutna, tj. mogla bi da bude na svakom mestu u svakom trenutku. Ta osoba bi bila sposobna da kroji nase sudbine, manipulise svime na ovom svetu. Danas se informacije krecu brzinom svetlosti. Osoba koja kontrolise medije, kontrolise ceo svet. Upravljanje medijima se kupuje novcem. Toliki novac poseduje mali broj ljudi koji je svestan svoje moci I koristi je po svojoj volji, tj. onako kako oni misle da je dobro. Problem je u poimanju dobrog. Ono sto ti mislis da je opste dobro drugoj osobi deluje kao jako lose, I obrnuto. Otuda stalna borba za prevlast velikih igraca preko grbace napacenog naroda. Znanje je najveca vrednost, ali je nedostupno vecini. Kada bi svima bilo dostupno svo znanje onda bi moglo da se razgovara o istinskoj slobodi I jednakim sansama...znaci NIKAD.
    (kurs iz engleskog, 5. maj 2016 03:19)

    # Link komentara

  65. Nadam se da nam se deca nece smejati kada odrastu, ali unuci zasigurno hoce, ako budu videli ove tekstove i komentare. Priča o vremenu i brzini je vec sada prevazidjena, buduci da su parametri Ajnstajnovog vremena, koje je sa danasnje tehnoloske tacke gledanja, kameno doba, buduci da nisu imali ni digitron...
    (Proslost, 5. maj 2016 02:50)

    # Link komentara

  66. A brzina misli....
    (Misao, 5. maj 2016 02:23)

    # Link komentara

  67. a Bolt?
    (what, 5. maj 2016 01:28)

    # Link komentara

  68. Zato sto je svetlost mnogo brza
    (blinkibile, 5. maj 2016 01:26)

    # Link komentara

  69. Ajnštajn je 4 nivoa iznad značenja reči genije!!! On je to pokapirao pre 100 godina!!!
    (VukPa, 5. maj 2016 01:19)

    # Link komentara

  70. I ja imam svoju teritoriju. Odnosi se na inteligenciju i red veličine. Uzmimo na primer virus. Njegova veličina je tolika da je pravo čudo kako uspeva bez upotrebe bilo kakvih mašina da prelazi ogromna rastojanja. Kada bi čovek bio tako inteligentan da pronađe način da se širi poput virusa, odavno bi naselili sve naseljive planete naše galaksije. Da li je virus inteligentan? Ne znam, ali mu je potrebno malo da bi mutirao (prilagodio) se novim uslovima života i obezbedi sebi opstanak(svojoj populaciji). Sličnu sposobnost imaju i bakterije. Mi, sa svom svojom pameću, nismo uspeli da ostvarimo komunikaciju sa njima i obezbedimo koegzistenciju bez gubljenja ljudskih života. Toliko o nama!
    (čika Boky, 5. maj 2016 01:17)

    # Link komentara

  71. Nije ovde samo masa problem. To je recimo tehničko pitanje, ali postoji nešto sferi logike. Zamislimo da smo danas sa zemlje pustili jedan foton u svemir, rešimo tehnički pitanje mase i pogona i sutradan pustimo vasionski brod za tim fotonom. Brod povećava brzinu i postiže brzinu svetlosti i dalje povećava brzinu. Šta se dešava ? Kosmonauti bi videli jučerašnju svetlost. Ajnštajn je znao za taj problem i zato se ništa ne može kretati brže od svetlosti.
    (Komunista, 04. maj 2016 19:59)


    da! i hronoloski i logicno, posledica ne moze da pretekne uzrok ;)
    (neutralni felsh, 5. maj 2016 00:48)

    # Link komentara

  72. Fotoni su, po svoj prilici, tačke izmedju materije i energije, zato imaju takva svojstva. Kao da u tim tačkama materija prelazi u energiju i istovremeno - obratno. Da li je materija, ustvari, jako koncentrisana energija? Odatle, valjda, laser seče materiju i slično. Ako bismo razgradili materiju do krajnjih granica, da li bismo, ustvari, došli do nematerijalnog? Ovo me navodi do zaključka da su fotoni i samim tim svetlost i deo materijalnog, ali istovremeno i nematerijalnog.
    (Ertz, 5. maj 2016 00:35)

    # Link komentara

  73. Sto se tice optickog kabla, fotoni koliko ja znam ne mogu da se sudaraju, kao dva talasa u mirnoj vodi, a brzina fotona u optickom kablu je isto brzina svetlosti, samo sto taj foton putuje po obodu kabla, u sredini sporiji mat sloj, po obodu refleksivni. Ovo je iz razloga sto svetlost ide pravolinijski, i taj foton bi stigao do prve krivine da nema refleksije na unutrasnjoj strani omotaca optickog kabla, pa taj foton ide u cik cak...
    Inace brzina struje se smatra jednakoj brzini svetlosti, iz tog razloga je tesko preci znacajno granicu od 3GHz brzine procesora... brzina elektrona, put koji predje, frekvencija... prostim racunanjem dolazimo do velicine manje od 1cm^2 za procesor, a tu treba smestiti milijarde tranzistora, pa dolazi do preslusavanja kanala-vodova kuda ide elektron, ako je temperatura malo veca, i dolazi do sagorevanja i topljenja materijala...

    Sto se tice paradoksa blizanaca, smatram da to i jeste, teorija, paradoks, svakako ne i zakon, jer ne vazi. Fora je u relativnom posmatranju..
    (mc, 5. maj 2016 00:35)

    # Link komentara

  74. Moze jedno naivno pitanje totalnog laika. A zasto svetlost u opste putuje tom brzinom. I sto svetlo iz baterijske lampe ne putuje u svemir?
    (Pojma nemam, 4. maj 2016 19:33)

    Ko kaže da ne putuje?! Putuje, kao i svaka druga svetlost, samo stiže ne daleko...
    (Lacerta, 5. maj 2016 00:25)

    # Link komentara

  75. Brzina misli je veća od brzine svetlosti ;)
    (Arthammer, 5. maj 2016 00:18)

    # Link komentara

  76. stalno se vezujemo za materijalan svet. a moja misao je najbrža. evo me na mesecu, pa na jupiteru pa na andromedi i na kraju svemira. i sve to u deliću sekunde. materijalno ne može da putuje brže od svetlosti jer je tako napravljen ovaj svemir. a nematerijalno? šta da je ljudski rod krenuo svojim duhom napred a ne tehnikom? gde bi sada bili?
    (ja sam najbrži, 5. maj 2016 00:16)

    # Link komentara

  77. @ EUCitizen

    "Međutim, ja ovde nisam zadužen ni plaćen da nekog učim bazičnu astrofiziku i kosmologiju..."

    Apsolutno takodje. I da se i ja nasmejem. :)
    (Physics nike isto sto i physique, 5. maj 2016 00:10)

    # Link komentara

  78. A ako putujemo kolima brzinom svetlosti i upalimo svetla? Jel to znaci da necemo videti kuda vozimo?
    (Ne cekaj, 4. maj 2016 23:56)

    # Link komentara

  79. Moze jedno naivno pitanje totalnog laika. A zasto svetlost u opste putuje tom brzinom. I sto svetlo iz baterijske lampe ne putuje u svemir?
    (Pojma nemam, 04. maj 2016 19:33)

    Brzina svetlosti se po predvidjanju Maksvelovih jednacina racuna kao
    jedan kroz koren iz epsilon puta mi, gde je epsilon dielektricna konstanta vakuuma, a mi magnetna permeabilnost vakuuma.
    Za detalje kreni kroz matematiku i fiziku, pa potrosi jedno 10-ak godina ucenja...
    (Student elektrotehnike, 4. maj 2016 23:55)

    # Link komentara

  80. Fizika najlepša nauka, suština svega, pogotovo teorija fizike. Da bismo razumeli univerzum trebaće nam neka nova fizika, zakoni po kojima funcionišu crne rupe, tamna energija, širenje svemira kvatna fizika, ne uklapaju se u standardni model, trebaće nam mnogo još istraživanja da bi razumeli kako prostor i vreme funkcionišu. Zato ne treba olako davati neke sudove u to šta je moguće a šta nemoguće.
    (biće bolje, 4. maj 2016 22:38)
    Ta nova fizika vec postoji. Zove se matematika. Trazi se um koji ce sklopiti kockice.
    (Toto-ko-tunjo, 4. maj 2016 23:52)

    # Link komentara

  81. @biće bolje

    Dobio si plus. Dao bih ti i više, ali ne biva. Ipak bih te malo korigovao....matematika je osnova svega. Ona na svojim plećima nosi i fiziku i hemiju i biologiju i... .
    (Nikita, 4. maj 2016 23:51)

    # Link komentara

  82. Kad bi Sunce odjednom nestalo, Zemlja bi jos 8 minuta i 20 sekundi kruzila istom orbitom.
    (Pera fizika, 4. maj 2016 22:43)
    Relativistička besmislica. Uostalom, zamisli implikacije jedne takve tvrdnje: to bi značilo da gravitaciono polje postoji bez uzroka, odnosno da gravitaciono polje ne nastaje interakcijom između dve mase. Dalje, moglo bi da znači da crne rupe uopšte nemaju masu, već predstavljaju samo vorteks slobodnog gravitacionog polja. Tamna masa takođe bi mogla da bude nula, a i sve ostale mase možda i nisu tolike koliko smatramo jer ih izračunavamo prema gravitacionom delovanju. Kada bi to bilo tačno, ništa drugo ne bi bilo tačno.

    Znaš li koliki put pređe Zemlja u orbiti za tih 8,3 minuta? Kada bi se gravitaciona interakcija dešavala sa tolikim zakašnjenjem, orbitiranje ne bi bilo moguće.
    (Pundit, 4. maj 2016 23:50)

    # Link komentara

  83. Mislim da matematika dosta jednostavno pomocu korena koji dobijaju vrednost nula ili prave imaginarne jedinice u formulama specijalne teorije relativiteta za npr. duzinu ili masu objekta koji se krece, pokazuje tu "nemogucnost" gledano sa aspekta naseg, iskustvenog pristupa. Naime, uvek biste rekli da telo ne moze da bude beskonacno tesko ili da mu duzina bude jednaka nuli, da ne pricamo o mogucnosti da je v>c i da treba da nalazite koren iz -1? Medjutim, tu krece matematika, kao apstraktna nauka, igra po utvrdjenim pravilima nezavisna od naseg iskustva, dozivljaja i sta po nama moze ili ne. Mislim da cela ova prica ceka svog Boljaja i neki Apendiks koji ce pretpostaviti neke neobicne stvari ciji deo smo i mi sami, a da toga nismo svesni. Kad je moglo sa Euklidovim postulatom o paralelnosti, da se pretpostavi suprotno da ima vise pravih koje kroz tacku van nje, u istoj ravni, nemaju sa njom zajednickih tacaka, da se stvore nekakvi modeli poput Poankareovog koji ovo ispunjavaju, pa zasto ne bi u dogledno vreme iscackali i to u vezi brzine svetlosti? Duboko sam ubedjen da je to moguce, da kompleksna analiza koja bi u tom slucaju bila dominantna, "zivi" u toj prici. Mozda zivi daleko, a mozda nam je i prilicno blizu. Koliko znam, i sam Ajnstajn je uz pomoc Mileve koristio svojstva neeuklidske geometrije , narocito u Opstoj teoriji relativiteta.
    (Toto-ko-tunjo-matematicar-i-romanticar, 4. maj 2016 23:47)

    # Link komentara

  84. ja mislim da imam, u neku ruku, resenje problema:
    1stavka - da li je moguce? da li se ista u ovoj nasoj dimenziji, u nasem svetu krece brze od svetlosti? Odgovor je: Da.
    Jeste..znam da ce sad svi fizicari i kvazifizicari da me napadnu ali resenje je jako jednostavno. A vi se zapitajte da li je pravom talentovanom fizicaru dovoljno samo znanje, ili je potrebno i jos nesto vise..
    Postoji eksperiment (ili ih ima cak i vise) gde su naucnom metodom utvrdili da je intiuicija, tj odredjeni stanje svesti kod odredjenih ljudi: majka&dete, dva blizanca i sl bila trenutna. Da - trenutna. Ako osoba A i osoba B imaju na ruci digitalni casovnik i osobi A se desi nesto (stresno, a svakako ekstremno) osoba B bi u istom momentu, iako se nalazila na udaljenosti 2000+ km od osobe A, reagovala. Nesumnjivo reagovala. Znala je u trenutku za zlo. Ovo je ponovljen tj ponavljan eksperiment. Jedno od objasnjenja je da se nasa medjuljudska povezanost ostvaruje i u visim dimenzijama,pa se stoga "zaobilaze" zemaljski ovodimenzionalni zakoni. Ja kazem - mozda. Cinjenica je da je brzina svetlosti preskocena.
    2stavka - kad znamo da jeste moguce, treba smisliti/otkriti kako? Ja sam uveren da negde u vasioni (a svakako van zemlje) postoji element koji u sebi sadrzi mnogo vecu energiju od one za koji vec znamo.Uranijum, plutonijum...
    (djosa, 4. maj 2016 23:43)

    # Link komentara

  85. Ljudska vrsta jos uvek sagledava brzinu kao predjeni put u jedinici vremena sto je i razumljivo.Na neki nacin kretanje gledamo kroz propulziju razlicitih oblika.Umesto toga trebalo bi razmisljati o mogucnostima manipulacije kontinuma prostora u kojoj brod zapravo stoji dok se prostor nabira.U ovakvom sistemu brzina svetlosti ostaje konstantna ali jemoguce preci vece rastojanje od 300000 km/s.Ovakav poduhvat zahteva ogromne kolicine energije koja nam je trenutno nedostupna.
    (vuk, 4. maj 2016 23:39)

    # Link komentara

  86. misao je brza od svetlosti.
    (srba, 4. maj 2016 23:37)

    # Link komentara

  87. Fotoni nemaju masu mirovanja, sto znaci da ne postoje u stanju mirovanja, svi fotoni koji postoje krecu se, i to brzinom svetlosti.
    (Oo, 4. maj 2016 22:30)
    Izvini, a šta to u svemiru ima masu mirovanja? U svemiru ne postoji ni jedna jedina čestica u tom fiktivnom "stanju mirovanja". Razlikuje se samo da li znamo odakle nekoj masi kinetička energija (jer smo je sami dodali) ili to ne znamo jer je kinetička energija dodata još možda i velikim praskom.
    Znaš li kojom ogromnom brzinom se ti sada krećeš? Masa mirovanja je mit, odnosno nula, prosto zato što ne postoji masa u stanju mirovanja.
    (Pundit, 4. maj 2016 23:34)

    # Link komentara

  88. @(čivek, 4. maj 2016 18:38)

    New Horizons nije najbzi objekat u svemiru koji je covek napravio ali zato jeste objekat koji je najvecom brzinom napustio zamljin gravitacioni uticaj. Tj. najbrze lansiran objekat.
    (Igor, 4. maj 2016 23:19)

    # Link komentara

  89. Postoji jedan prirodni zakon koji se zove Faradejev kavez. Možda će jednog dana čovek moći da izmanipuliše prirodne zakone tako da brod putuje brzinom koja je van prostora i vremena zato što ga priroda definiše kao takvo moguće telo. Problem je samo pronaći materiju koja se kreće van prostora i vremena, kako bi brod mogao da je imitira, ako uopšte takva materija postoji.
    (Onako samo usput, 4. maj 2016 23:14)

    # Link komentara

  90. @zarko
    Gravitacija ima brzinu svetlosti. U stvari, 300.000 km/s je maksimalna brzina KAZUALNOSTI u svemiru.
    (Alhemicar, 4. maj 2016 23:11)

    # Link komentara

  91. Postoji nešto što se "kreće" brže od svetlosti. Fenomen kvantnog uplitanja kaže da dve čestice povezane na ovaj način imaju svojstva takva da promena jedne čestice "momentalno" utiče na drugu. U ovom slučaju, informacija o dejstvu na jednu česticu se "kreće" oko 10.000 puta brže od svetlosti. Međutim, tek kada jednog dana budemo imali više znanja o ovom fenomenu značemo i na koji način, posredstvom kog medijuma, informacija putuje.
    (Ranzo Naučnik, 4. maj 2016 21:21)
    sve si lijepo napisao. i ono kreće stavio u navodnike. jedino ti je pogrešno "informacija o dejstvu na jednu česticu se "kreće" oko 10.000 puta brže od svetlosti." istina je da se kvantno uplitanje događa trenutno i ne može se brojčano iskazati koliko je to puta brže od svijetlosti jer bismo dobili beskonačne rezultate. trenutno je trenutno. kvantno uplitanje još niti jedan teorijski fizičar ne razumije al je eksperimentalno dokazano da upravo tako funkcioniše. upravo je i to jedan od razloga zašto još dugo nitko neće uspjeti spojiti teoriju relativnosti i teoriju kvantne mehanike.
    (advocatus diaboli, 4. maj 2016 23:11)

    # Link komentara

  92. Da, recimo da je sve i tako, ali zašto svetlost nije brža od tih milijardu km/h? Odnosno, šta u teoretskom vakuumu koči fotone na baš tu brzinu? Priroda univerzuma, viša sila, Bog... nisu baš naučno valjani odgovori.
    Ni Ajnštajn nije dao ništa valjaniji odgovor, mada pošteno rečeno, na to pitanje nije ni odgovarao.
    (Pundit, 4. maj 2016 23:04)

    # Link komentara

  93. Masa fotona se lako racuna:
    E=m*c^2, E-energija fotina, m-masa, c-brzina svetlosti.

    E sada za sve radoznalce ista ta energija fotona se moze izracunati i kao:
    E=h/lb, E-energija fotona, h-Plankova konstanta, lb(lambda)-talasna duzina svetlosti.
    Iztih jednacina je jasno zasto foton ima talasno-cesticnu prirodu. Tacnije, i tela velike mase (mnogo vece od mase kretanja fotona) imaju talasnu prirodu ali njihova frekvencija (obrnuto proprcionalna njihovoj talasnoj duzini) je skoro nemerljiva danas poznatim uredjajima. Fotoni imaju samo samo masu kretanja i nemaju masu mirovanja tj. imaju samo kineticku energiju a nemaju potencijalnu.
    (Maratonac, 4. maj 2016 23:00)

    # Link komentara

  94. Nisam pristalica teorija zavere ili omalovazavanja teoretske fizike ali jesam predstavljanja teorija kao nedodirljivih dogmi. I sam Ajnstajn je bio protiv takvog pristupa.
    Bas veceras je na discovery science bila odlicna emisija na ovu temu. Spomenute su upravo pojave koje se desavaju brze od svetlosti i za koje i najveci umovi teorijske fizike imaju sasvim razlicite ideje.
    Na kraju, svizakoni fizike se odnose na vidljivu materiju i energiju koje cine manje od 10% svemira, o tamnoj materiji i energiji koje cine vise od 90% svemira ne znamo nista i dogmatsko razmisljanje je pripisivati im da su okvirima teorije relativnosti. Mozda jesu, ali za to ima isto dokaza kao i za suprotnu tvrdnju. Ko zna sta cemo sve otkriti buducim istrazivanjime
    (Milan, 4. maj 2016 22:46)

    # Link komentara

  95. (zarko, 4. maj 2016 22:17) - Svako polje, pa i gravitaciono, se prostire brzinom svetlosti. Kad bi Sunce odjednom nestalo, Zemlja bi jos 8 minuta i 20 sekundi kruzila istom orbitom.
    (Pera fizika, 4. maj 2016 22:43)

    # Link komentara

  96. SVEMIRSKA BRZINA!!!.....Remember Alamo....pardon,Remember Babicc!.....
    (ten yard penalty, 4. maj 2016 22:42)

    # Link komentara

  97. Nekada su najveći umovi sveta tvrdili da je zemlja ravna ploča i da je središte svemira, do pre 60 godina nisu mogli da ostvare brzinu veću od brzine zvuka itd. I skoro svi su im verovali jer su oni priznati naučnici a u stvari su ljudi koji druge uveravaju u svoje teorije. Srećom ima ljudi koji misle svojom glavom i pokreću nauku napred. Brzina svetlosti nije maksimalna, to je nešto nama sada shvatljivo ali ne i istinito
    (Miodrag, 4. maj 2016 22:41)

    # Link komentara

  98. Fizika najlepša nauka, suština svega, pogotovo teorija fizike. Da bismo razumeli univerzum trebaće nam neka nova fizika, zakoni po kojima funcionišu crne rupe, tamna energija, širenje svemira kvatna fizika, ne uklapaju se u standardni model, trebaće nam mnogo još istraživanja da bi razumeli kako prostor i vreme funkcionišu. Zato ne treba olako davati neke sudove u to šta je moguće a šta nemoguće.
    (biće bolje, 4. maj 2016 22:38)

    # Link komentara

  99. Brzina svetlosti u Svrbiji iznosi DVE GODINE U SEKUNDI.!...zato shto joj je od faze A1,do faze SH99 potrebno UVEK i KONSTANTNO - DVE GODINE!...
    (ten yard penalty, 4. maj 2016 22:38)

    # Link komentara

  100. A ako fotoni nemaju masu, kmako onda mogu da budu izgradjeni i od cega? I kako onda mogu da se sudaraju sa drugim fotonima?
    (Scorpion12, 04. maj 2016 21:57)
    Fotoni nemaju masu mirovanja, sto znaci da ne postoje u stanju mirovanja, svi fotoni koji postoje krecu se, i to brzinom svetlosti.
    (Oo, 4. maj 2016 22:30)

    # Link komentara

  101. nadam se da taj više šuta u članku pominjani bog neće jednoga dana ustati i odustati od igrice i ugasiti svoj laptop u kome se svi mi nalazimo uključujući i univerzum
    (grbavi, 4. maj 2016 22:29)

    # Link komentara

  102. pojma nemam, necu se kretat toliko brzo
    (rex, 4. maj 2016 22:25)

    # Link komentara

  103. Donja granica postoji 0 km/h a gornja granica ne postoji ,tako da postoji i brze od 300.000 km/s ...

    Osnovna logika , isto vazi za temeperaturu na primer (apsolutna nula) ili evoluciju (prelaz iz nezivog u zivo tu predtstavlja nulu ili jedan kako hocete a najvisa tacka ne postoji vec je beskonacna)

    Ko zeli da razume ,razumece ,sve je u osnovi krajnje jednostavno za shvatiti ali nije jednostavno za izracunati (nauka pokusava da izracuna/dokaze ne da shvati).
    (Marko, 4. maj 2016 22:24)

    # Link komentara

  104. Glup sam
    (Miloš, 4. maj 2016 22:21)

    # Link komentara

  105. I moj smederevac, kad ga zalozim, krivi prostor iznad table. I sta sad?
    (qq, 4. maj 2016 22:19)

    # Link komentara

  106. Gravitacija je definitivno (neuporedivo) brža od svetlosti. Zamislite da u jednom trenutku Sunce jednostavno nestane, znači elektromagnetno zračenje Sunca više ne postoji kao i gravitaciono dejstvo. Od tog trenutka Zemlja će narednih 8 min i 20 sekundi biti obasjana sunčevim zracima, ali putanja Zemlje će se promeniti istog trenutka. Ja mislim da je gravitacija trenutna odnosno da se prostire brzinom koja teži beskonačnosti. Ako želimo da putujem brzinom većoj od svetlosti mislim da ćemo morati prvo da shvatimo kako da pobedimo gravitaciju.
    (zarko, 4. maj 2016 22:17)

    # Link komentara

  107. A ako ništa ne može putovati brzinom svetlosti, zar ne bi trebalo da ni ta svetlost ne može da putuje tom brzinom?
    (moskri, 04. maj 2016 21:11)
    Fotoni nemaju masu i samim tim mogu da se krecu svetlosnom brzinom.
    (Oo, 4. maj 2016 22:15)

    # Link komentara

  108. Dok sam trenirao atletiku trcao sam brze od svetlosti, ali sam prestao to da radim, tesko je trcati po mraku...
    (RX, 4. maj 2016 22:14)

    # Link komentara

  109. Svetlost se ne krece. Svetlost stoji. Sve drugo cini iluziju oko svetlosti.
    (Mastodont, 4. maj 2016 22:11)

    # Link komentara

  110. kad auto juri 100 na sat i drugi auto iz suprotnog smera isto, oni se sudaraju brzinom od 200km/h. e sad, kad se upere dva snopa svetlosti jedan ka drugom, oni se nece sudarati duplo vecom brzinom, vec i dalje brzinom svetlosti. kao da jedan snop stoji u mestu. magija(xYz, 04. maj 2016 21:50)
    -------

    Gresis, automobili se nece sudariti brzinom od 200km vec se sudaraju brzinom kojom idu
    100 na sat
    (laki, 4. maj 2016 22:11)

    # Link komentara

  111. Srbija će za dve,najviše dve i po godine dostići brzinu svetlosti prilikom približavanja EU!
    (mikele, 4. maj 2016 22:10)

    # Link komentara

  112. Postoji nešto što se "kreće" brže od svetlosti. Fenomen kvantnog uplitanja kaže da dve čestice povezane na ovaj način imaju svojstva takva da promena jedne čestice "momentalno" utiče na drugu. U ovom slučaju, informacija o dejstvu na jednu česticu se "kreće" oko 10.000 puta brže od svetlosti. Međutim, tek kada jednog dana budemo imali više znanja o ovom fenomenu značemo i na koji način, posredstvom kog medijuma, informacija putuje.
    (Ranzo Naučnik, 04. maj 2016 21:21)
    Ne krece se brze od svetlosti. Kvantno uplitanje je trenutno t.j. zaobilazi Anstajnovu teoriju.
    (Oo, 4. maj 2016 22:07)

    # Link komentara

  113. @Physics
    Problem je što ništa niste rekli, jer verovatno i ne znate o čemu govorite :) Postoji barem nekoliko desetina raznih tretmana inflacije, od klasičnih Gutovih modela, preko Lindea, Albrehta i Steinharta, do raznih kasnijih i egzotičnijih modifikacija tipa večne ili hibridne inflacije, a svaki od njih, u zavisnosti iz koje perspektive se posmatra ovaj fenomen, ima barem jedan do nekolicinu ozbiljnih problema, od prirode hipotetičnog inflatornog polja, pa sve do raznih prostorno-geometrijskih ramifikacija u pristupima koji se tiču teorije stringova. Međutim, ja ovde nisam zadužen ni plaćen da nekog učim bazičnu astrofiziku i kosmologiju, čak i da za tako nešto nema mnogo kvalifikovanijih ljudi, već sam ostavio samo jedan lični dojam, što je valjda i svrha ovih komentara. Ako vam se ne sviđa, ne morate da čitate, a ako mislite da u njemu postoji nešto faktualno pogrešno, napišite tačno šta, da se i ja malo danas nasmejem :)))
    (EU Citizen, 4. maj 2016 22:05)

    # Link komentara

  114. Tekstovi koji su slicni ovim,a ima ih i na nat.geo. iostalim sajtovima imaju vise potrebu da zapanje citaoce nego da edukuju. Cak neki ljudi koji ih pisu nemaju pojma sta pisu. Bilo bi strava da nesto stvarno objasnite, a ne vise da slusamo pametne, progresivne ateiste koji misle da stvarno nesto znaju a znaje im se zasniva na prikrivenim dogmama jer misle da je E jednako m x c na kvadrat sve.
    (miki, 4. maj 2016 21:59)

    # Link komentara

  115. To je iz perspektive naseg ogranicenog shvatanja svega oko nas. Nasa moc poimanja vremena i prostora je takva kakva je, ja recimo zamisljam da je nas univerzum samo jedna celija neceg mnogo veceg i za nas, zaostale amebe, nepojmljivo na ovom nivou nase umne razvijenosti.
    (Milosav, 4. maj 2016 21:58)

    # Link komentara

  116. A ako fotoni nemaju masu, k
    mako onda mogu da budu izgradjeni i od cega? I kako onda mogu da se sudaraju sa drugim fotonima?
    (Scorpion12, 4. maj 2016 21:57)

    # Link komentara

  117. Fascinantno je znati činjenicu da se mi, koji trenutno sedimo ili ležimo i komentarišemo ovde, ne krećemo u prostoru ali se krećemo u vremenu - upravo brzinom svetlosti :)
    Više detalja i objašnjenja u knjizi "Tkanje svemira".
    (dzigi, 4. maj 2016 21:55)

    # Link komentara

  118. Moze jedno naivno pitanje totalnog laika. A zasto svetlost u opste putuje tom brzinom. I sto svetlo iz baterijske lampe ne putuje u svemir?
    (Pojma nemam, 04. maj 2016 19:33)
    Pa nekom brzinom mora da putuje. :)
    Svetlo bateriske lampe putuje u svemir samo sto se lako rasipa pa gubi na intenzitetu.
    (Oo, 4. maj 2016 21:53)

    # Link komentara

  119. kad auto juri 100 na sat i drugi auto iz suprotnog smera isto, oni se sudaraju brzinom od 200km/h. e sad, kad se upere dva snopa svetlosti jedan ka drugom, oni se nece sudarati duplo vecom brzinom, vec i dalje brzinom svetlosti. kao da jedan snop stoji u mestu. magija
    (xYz, 4. maj 2016 21:50)

    # Link komentara

  120. Razdaljine u svemiru su tolike da nam ni putovanje 10x brzinom svjetlosti ne vrijedi mnogo. 10 svjetlosnih godina je smijesna razdaljina u galaktickim razmjerama. Samo "hiper-svemir" varijanta radi posao inace nikad necemo mrdati iz Suncevog sistema. Sve je Isak Asimov razradio, samo treba realizacija :D
    (Preferisco dirti adio, 04. maj 2016 20:27)
    Za crvotocinu je potrebno uzasno mnogo energije a i po poslednjim proracunima, vrlo brzo bi se obrusila i stvorila crnu rupu.
    (Reziser, 4. maj 2016 21:46)

    # Link komentara

  121. Nikad ne reci nikad sta ako jednom otkriju nešto pa zaobiđu ovaj problem sa masom i potrebom za beskonačnom energijom tehnologija nezaustavljivo napreduje.
    (Nebojša, 04. maj 2016 19:28)
    Ne moze. Nista ne moze da prekoraci brzinu svetlosti. Nikada i nece.
    (Reziser, 4. maj 2016 21:41)

    # Link komentara

  122. Meni samo nije jasno ako fotoni nemaju tezinu, kako se onda svetlost krivi usled ogromnih gravitacionih sila?
    (djoledjole, 4. maj 2016 20:52)

    postoje neke teorije da i fotoni i neutrini imaju masu al za sada ona je ipak 0. fotoni su paketići energije koji kad materiji prenesu tu energiju povećavaju joj masu po onoj e=mc2. "kako se onda svetlost krivi usled ogromnih gravitacionih sila?" e sad, svijetlost se ne krivi već prostor. dakle svijetlost se kreće pravocrtno u zakrivljenom prostoru i zato izgleda kao da se krivi. crne rupe imaju toliko jaku gravitaciju da zakrivljuju prostor sam u sebe tako da im svijetlost ne može "pobjeći"...
    (advocatus diaboli, 4. maj 2016 21:41)

    # Link komentara

  123. brze od svetlosti su dve svetlosti - (lupam, aj tek da napisem nesto da ugrabim svoj trenutak u svetu nauke)
    (hello, 4. maj 2016 21:39)

    # Link komentara

  124. lagano molim, ako fotoni nemaju masu kako su onda cestice??? Opste je poznat Suncev vetar kao parametar u slozenim proracunima trajektorije kosmickih letelica, ako fotoni nemaju masu nema ni Suncevog vetra, nesto je ovde odavno smrdljivo...
    (najob, 4. maj 2016 21:34)

    # Link komentara

  125. Još je mali Perica posumnjao da je misao najbrža jer je čuo tatu kako kaže mami: "Izvini svršio sam brže nego što sam mislio".
    (almeida, 4. maj 2016 21:31)

    # Link komentara

  126. Ama da li ce neko vec jednom da mi odgovori po cemu se to svemir siri??? Iz vecine komentara se da primetiti "teoretska fizika" alo to je samo nagadjanje i nista vise isto kao i arheolozi o piramidama i ko zna cemu sve, tacno da nam je potreban jedan Tesla, Edison, Njutn, Kiri, Ajnstajn itd upravo sad u ovom momentu kada su nagadjanja i lupetanja sve veca i veca, mozda bi sa ovim danasnjim tehnologijama koje su uglavnom njihovi "izumi" uvideli gde su pogresili. Slava im svima
    (dupla ljuta, 4. maj 2016 21:30)

    # Link komentara

  127. @ Srpski mudrinjo
    Misao nije brza od svetlosti. Misao je elektricni impuls (ili pre skup takvih impulsa) koji se prenosi nervima i kao takav ima konacu brzinu (koju trenutno ne znam iz glave, da ne lupam)
    (bojan sl, 4. maj 2016 21:26)

    # Link komentara

  128. Postoji nešto što se "kreće" brže od svetlosti. Fenomen kvantnog uplitanja kaže da dve čestice povezane na ovaj način imaju svojstva takva da promena jedne čestice "momentalno" utiče na drugu. U ovom slučaju, informacija o dejstvu na jednu česticu se "kreće" oko 10.000 puta brže od svetlosti. Međutim, tek kada jednog dana budemo imali više znanja o ovom fenomenu značemo i na koji način, posredstvom kog medijuma, informacija putuje.
    (Ranzo Naučnik, 4. maj 2016 21:21)

    # Link komentara

  129. I ja poput Tesle ne ostavljam pisane tragove. Jednom sam umalo resio problem mase i putovanja brzinom svetlosti a onda...Onda pomislim pa sta i da putujemo brzinom svetlosti? Tih 9 500 000 000 000 kilometara godisnje su nista u svemirskim razmerama. Pa cak i da 100 godina putujemo brzinom svetlosti ne vredi.
    (Veliki je Bog, 4. maj 2016 21:19)

    # Link komentara

  130. @djoledjole, ne krivi se svetlost nego prostor po kojem se ona kreće.
    (BoKi, 4. maj 2016 21:17)

    # Link komentara

  131. Misao je brža od svetlosti, na vama je samo kako ćete izmeriti tu brzinu .
    (i tako, 4. maj 2016 21:15)

    # Link komentara

  132. A ako ništa ne može putovati brzinom svetlosti, zar ne bi trebalo da ni ta svetlost ne može da putuje tom brzinom?
    (moskri, 4. maj 2016 21:11)

    # Link komentara

  133. Prvo, sila ne poseduje brzinu, a kada pričaš o crnim rupama, govoriš o svetlosti koja ne može da "pobegne" gravitacionom bunaru, a ne da "stigne". Drugo, istina je da se neke pojave kreću brže od svetlosti, ali to nije posledica njihove brzine već zakrivljenosti prostorvremena.
    (pavle, 04. maj 2016 19:55)


    - Cek malo, kako svetlost ne moze da pobegne gravitaciji ako nema masu (kako tekst kaze).
    - Mozda gresim, ali mi je od nehde u glavi ostalo da je foton cestica i da ima masu. Mozda gresim i mozda sam pobrkao stvari, ali tu nesto ne stima.
    - Crne rupe su verovatno kljuc i objasnjenje svega! Cim evoluiramo dovoljno da budemo u stanju da shvatimo.
    (TTD, 4. maj 2016 21:08)

    # Link komentara

  134. iz ove perspektive je i 8km po sekundi enormno,a ovi milioni su vec neshvatljivi.pa avion ide 1000km na sat recimo,a 8 km po sec je za to hevi
    (duledudule, 4. maj 2016 21:02)

    # Link komentara

  135. Pitanje je vremena, i probijanje zvucnog zida bilo nedostizno svojevremeno...
    (coacoa, 4. maj 2016 20:58)

    # Link komentara

  136. Ko nije video babu,kako ugrabi slobodno mesto u autobusu,taj i ne zna sta je brzina svetlosti!
    (Brze od oka, 4. maj 2016 20:57)

    # Link komentara

  137. "nestrpljivo čekam komentare domaćih mislilaca koji ce da obavezno obavezno teslu, milevu i jevrejski lobi...
    majstor, 4. maj 2016 18:25"

    Prvo imas nekoliko ogromnih 9-dimenzionih bica koja su jako mocna i ispoljavaju svoju slobodnu volju da drze druge pokorenim, onda ispod njih imas arkonsku mrezu, arkoni su bica dovedena da ezotericki kontrolisu zemlju i izigravaju bogove, onda imas tajni svemirski program gde ljudi sa zemlje lete u antigravitacionim letelicama, imaju tehnologiju za gledanje kroz vreme, uticanje na umove obicnih ljudi itd, onda imas bankare i lobije koji mogu samo da budu podredjeni ovima iznad, onda imas vlade i drzavnike kao marionete i iluziju izbora, onda mainstrem naucnike koji su indoktrinirani i ispranih umova od strane selektivnog znanja izabranog sa vrha hijerarhije.
    Sad ti je mozda jasnije zasto je tesko doci do istine o fizici jer bi to srusilo sistem. A postoji energetski karantin i dobronamerni vanzemaljci spolja ne mogu nista jer mi drzimo kljuceve svog oslobodjenja.
    (all seeing eye, 4. maj 2016 20:55)

    # Link komentara

  138. Izgleda niko nije tekst pročitao do kraja pošto je napisanna brzina od tristo miliona kilometara u sekundi.
    Citiram:
    "Nije baš neki način da se ostane mlad, razočarano će pomisliti mnogi, ali ništa bolje nije ni za očekivati jer je 8 km/s zapravo tričavo malo u odnosu na maksimalnih 300.000.000 km/s".
    (Novinarski naučno., 4. maj 2016 20:54)

    # Link komentara

  139. @ Komunista

    Upravo tako, znamo da vreme usporava pri brzinama bliskim brzine svetlosti ali ne znamo sta se desava pri brzini svetlosti. Prema toj analogiji, vreme staje u potpunosti, a prekoracenje brzine svetlosti bi dalje 'teralo' vreme da ide unazad sto predstavlja paradoks u Svemiru. Eto neke logicne sfere za beg iz crne rupe, kretati se brze od svetlosti, odnosno unazad kroz vreme, izbeci pad u crnu rupu pre nego sto se uopste desi.
    (Bumbar, 4. maj 2016 20:54)

    # Link komentara

  140. Meni samo nije jasno ako fotoni nemaju tezinu, kako se onda svetlost krivi usled ogromnih gravitacionih sila?
    (djoledjole, 4. maj 2016 20:52)

    # Link komentara

  141. misao je brza od svetlosti.moze da putuje i u buducnost i u proslost.
    (Srpski Mudrinjo, 4. maj 2016 20:49)

    # Link komentara

  142. @ kuk

    Ajnstajnova teorija je dokazana potpuno, samo ne daje celokupnu sliku kako funkcionise Svemir, vec se mora dovesti u vezu sa kvantnom mehanikom u cijem svetu ne vladaju fizicki zakoni koji vladaju velikim telima poput planeta ili mozda vladaju ali nas svest i pojimanje samo tri dimenzije nam ne dozvoljavaju da to vidimo.
    Naime, dodao bih nesto iz emisije sa diskaverija, nista se.ne krece brze od svetlosti u prostoru ali je moguce da se sam prostor siri brze od svetlosti, takozvana inflacija.
    (Bumbar, 4. maj 2016 20:46)

    # Link komentara

  143. Kada svetlost iz vakuma udje u neku sredinu, ona naravno uspori zbog otpora te sredine
    ali kada iz te sredine opet udje u vakum
    svetlost ubrza do svoje maksimalne brzine.
    Zanimame sta je to ubrzalo svetlost i odakle energija za ubrzanje?
    [Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (lalegator, 4. maj 2016 19:44

    naravno to bi bilo logično pitanje kad bi pravilno postavio stvari, ali.... "svetlost iz vakuma udje u neku sredinu, ona naravno uspori" istina je da svijetlost - fotoni NE usporavaju, već imaju duži put jer se ne kreću po pravocrtnoj putanji nego se sudaraju sa materijom i produžavaju si put. brzina im se pritom ne smanjuje. tako ti je i sa fotonima koji stižu sa sunca. u jezgri sunca fuzijom nastaju i fotoni i neutrini. dok neutrini do zemlje stižu za 8,5 minuta fotonima treba i nakoliko miliona godina. oboje se kreću jednakom brzinom samo što neutrini ne reagiraju s materijom...
    (advocatus diaboli, 4. maj 2016 20:45)

    # Link komentara

  144. prećićemo na brzinu svetlosti samo dok bog ili tvorac svega pribavi novi hardver
    (rodžer, 4. maj 2016 20:40)

    # Link komentara

  145. Kada svetlost iz vakuma udje u neku sredinu, ona naravno uspori zbog otpora te sredine ali kada iz te sredine opet udje u vakum svetlost ubrza do svoje maksimalne brzine.
    Zanimame sta je to ubrzalo svetlost i odakle energija za ubrzanje?
    (lalegator, 04. maj 2016 19:44
    #####
    Ne usporava svetlost zbog nekog otpora sredine vec fotoni non stop udaraju u elektrone i jezgra te sredine i idu cik cak kao u fliperu tako da ima istu brzinu ali prelazi mnogo veći put. Zato je recimo fotonu potrebno 8 min od Sunca do Zemlje, ali mu je potrebno par stotina hiljada godina da iz centra dodje do površine Sunca.
    (Artemis Foul, 4. maj 2016 20:36)

    # Link komentara

  146. Pitanje: kojom brzinom udara foton o foton?
    (Nix, 4. maj 2016 20:17) # Link komentara

    Svetlosnom.
    (iKrem, 4. maj 2016 20:30)

    # Link komentara

  147. Misao je brza od svetlosti.
    (adviser, 4. maj 2016 20:30)

    # Link komentara

  148. @Nix
    Foton ne udara u foton, pošto je talasno-čestične prirode, pa se i ne ponaša isključivo k'o mali kliker. Ukoliko su fotona (talasa) koherentni, onda može doći do interferencije, u suprotnom se manje više ne dogadja ništa.
    (odg, 4. maj 2016 20:28)

    # Link komentara

  149. Razdaljine u svemiru su tolike da nam ni putovanje 10x brzinom svjetlosti ne vrijedi mnogo. 10 svjetlosnih godina je smijesna razdaljina u galaktickim razmjerama. Samo "hiper-svemir" varijanta radi posao inace nikad necemo mrdati iz Suncevog sistema. Sve je Isak Asimov razradio, samo treba realizacija :D
    (Preferisco dirti adio, 4. maj 2016 20:27)

    # Link komentara

  150. znaci masa nije samo problem u teretani
    (mile, 4. maj 2016 20:19)

    # Link komentara

  151. Naravno da treba pominjati lobi, jer cim porede Ajnstajna sa bogom, zna se da je to obican BS.
    Pitanje: kojom brzinom udara foton o foton?
    (Nix, 4. maj 2016 20:17)

    # Link komentara

  152. Besmisleno je dokazivati da nesto ne postoji. Inace, STR ce uvek ostati teorija i nece dobiti status zakona upravo zbog toga sto tu tvrdnju nije moguce dokazati.
    (Barba, 4. maj 2016 20:11)

    # Link komentara

  153. Zato sto je svetlost najlaksi derivat negativne energije od cega je postalo sve sto mi mislimo da vidimo !
    (cobo, 4. maj 2016 20:06)

    # Link komentara

  154. Nije ovde samo masa problem. To je recimo tehničko pitanje, ali postoji nešto sferi logike. Zamislimo da smo danas sa zemlje pustili jedan foton u svemir, rešimo tehnički pitanje mase i pogona i sutradan pustimo vasionski brod za tim fotonom. Brod povećava brzinu i postiže brzinu svetlosti i dalje povećava brzinu. Šta se dešava ? Kosmonauti bi videli jučerašnju svetlost. Ajnštajn je znao za taj problem i zato se ništa ne može kretati brže od svetlosti.
    (Komunista, 4. maj 2016 19:59)

    # Link komentara

  155. @kuk
    Prvo, sila ne poseduje brzinu, a kada pričaš o crnim rupama, govoriš o svetlosti koja ne može da "pobegne" gravitacionom bunaru, a ne da "stigne". Drugo, istina je da se neke pojave kreću brže od svetlosti, ali to nije posledica njihove brzine već zakrivljenosti prostorvremena.
    (pavle, 4. maj 2016 19:55)

    # Link komentara

  156. Malo ste pobrkali mjerne jedinice na kraju. Međunarodna svemirska stanica se kreće brzinom oko 8 km/s tj. 8000 m/s.
    (Dragan, 4. maj 2016 19:49)

    # Link komentara

  157. Serija "Star Trek" najavila je mnogo naucnih otkrica, tako da cu i ovog puta verovati ovom genijalnom ostvarenju: putovacemo na Warp pogon, i to do desetak puta brze od brzine svetlosti. Mislim da je u seriji Warp 9 najveca brzina ostvaren od strane Enterprize broda, mada neke rase imaju i mnogo naprednije nacine putovanja, o "Q" entitetu da ne govorim, mislim da je "to" najbrze zivo bice u nasem kvadrantu, a i sire...
    (BotKiller, 4. maj 2016 19:48)

    # Link komentara

  158. Kada svetlost iz vakuma udje u neku sredinu, ona naravno uspori zbog otpora te sredine
    ali kada iz te sredine opet udje u vakum
    svetlost ubrza do svoje maksimalne brzine.
    Zanimame sta je to ubrzalo svetlost i odakle energija za ubrzanje?
    (lalegator, 4. maj 2016 19:44)

    # Link komentara

  159. @EUCitizen

    Kakva salata od reci...

    Problem je inflacija u kasnim fazama, i postuliranje prostor-vremena.

    Drz' se ti kritike levicarsko-socijalistickog-komunistickog truleza koji nagriza kraj istorije. :)
    (Physics nike isto sto i physique, 4. maj 2016 19:42)

    # Link komentara

  160. A quantum entanglement ?
    (Bane, 4. maj 2016 19:42)

    # Link komentara

  161. A mrak!? objektivno isti, a subjektivno brži...
    (djuro, 4. maj 2016 19:40)

    # Link komentara

  162. Na YouTube postoji kanal PBS Space Time, drže verovatno najbolje emisije današnjice na temu teoretske fizike.
    Obradili su, naravno, i ovu temu.
    Preporučujem ga svima kojima je fizika posao ili hobi, jedini problem može da vam predstavlja engleski sa terminima iz uže struke.
    (Fifilin, 4. maj 2016 19:38)

    # Link komentara

  163. Moze jedno naivno pitanje totalnog laika. A zasto svetlost u opste putuje tom brzinom. I sto svetlo iz baterijske lampe ne putuje u svemir?
    (Pojma nemam, 4. maj 2016 19:33)

    # Link komentara

  164. Tako je u mogućnosti.
    (Kolovodja, 4. maj 2016 19:31)

    # Link komentara

  165. Nikad ne reci nikad sta ako jednom otkriju nešto pa zaobiđu ovaj problem sa masom i potrebom za beskonačnom energijom tehnologija nezaustavljivo napreduje.
    (Nebojša, 4. maj 2016 19:28)

    # Link komentara

  166. zato sto je sunce izvor zivota a od izvora nista nije ni brze ni jace ni lepse.zato izvori vode gaze sve pred sobom.a jeste dnevnim boravkom
    (gaucho, 4. maj 2016 19:25)

    # Link komentara

  167. Odlican tekst! Hvala :)
    (Neko iz mase, 4. maj 2016 19:17)

    # Link komentara

  168. Pozdrav!
    Današnj fizika "čuči" na pretpostavci koju je iznio Ajnštajn. Tu pretpostavku niko nije decidno dokazao a ni opovrgao. Ako malo bolje razmislite uvidjet će te da tzv. crne rupe ustvari nisu rupe već djelovi svemira koji se kreću od nas većom brzinom od brzine svjetlosti. Tako da svjetlo proizvedeno na tim zvjezdama nikad neće stići do nas jer se mi odmičemo većom brzinom nego što ta svjetlost stiže. Dakle po ovoj teoriji postoji brzina veća od brzine svjetlosti.
    Postoje i dalja objašnjenja ali za to treba roman a ne par rečenica.
    (kuk, 4. maj 2016 19:15)

    # Link komentara

  169. nestrpljivo čekam komentare domaćih mislilaca koji ce da obavezno obavezno teslu, milevu i jevrejski lobi...
    [Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (majstor, 4. maj 2016 18:25)
    Pominjati Teslu u prici o teorijskoj fizici je u najmanju ruku ,smesno!
    On cak nije ni bio naucnik ,nego izumitelj!
    E,upravo tu se javlja problem,posto je fizici potreban neki Tesla,koji bez neke velike svesti o tome sto kaze teorija,uspeo da prevazidje barijere koje trenutno postoje,i ostavi teoreticarima da to kasnije objasnjavaju i dokazuju.
    Tesla je izmislio 21. vek,ali u akademskom smislu nije ostavio bas nista,posto nije koristio naucne metode,niti se bavio teorijom.
    Ne sumnjam da bi ostavio traga i u ovoj oblasti da se njome bavio,ali njega teorija jednostavno nije zanimala.Vecinu ogleda je izvrsavao u glavi,bez pisanih tragova,sto definitivno nije naucna metoda,iako je samo po sebi dokaz genijalnosti.
    (Surovi, 4. maj 2016 19:15)

    # Link komentara

  170. Ovaj maksimum, međutim, važi samo za bilo šta, imalo masu ili ne, što se kreće unutar prostora, ne postoje nikakve prepreke, međutim, da se sam prostor širi, i po nekim popularnim kosmološkim teorijama koje postuliraju takozvanu inflaciju u ranim fazama se kratko vreme širio brzinom koja je bila višestruko veća od (današnje, postoji i pretpostavka da se i ta konstanta s vremenom menjala) brzine svetlosti :) S moje tačke gledišta donekle obaveštenog laika, iako generalno nisam veliki pristalica teorija o svemiru kao simulaciji, odnosno, mislim da nemaju značaja sve dok se ne pojavi neki metod da se dokažu ili opovrgnu, upravo način na koji je ova granica za materijalne objekte postavljena, to proporcionalno povećanje mase i usporavanje vremena neodoljivo podseća na neku igricu :)))
    (EU Citizen, 4. maj 2016 19:10)

    # Link komentara

  171. Zato što je za sve potrebno dve godine.
    (Top, 4. maj 2016 18:59)

    # Link komentara

  172. може али је наше око не може регистровати а самим тим и уређаји које смо ми способни направити.
    (2+2=5, 4. maj 2016 18:45)

    # Link komentara

  173. "O kakvoj je brzini reč pokazuje da je najbrži objekat koji je stvorio čovek bila sonda New Horizons koja je Plutonov satelit Haron u junu prošle godine prošla brzinom od 45 kilometara u sekundi."
    ###
    uobičajena greška ... Hellios je sonda koja je postavila maksimum (važeći) od oko 70 km/s ... lansirana davne 1974 ... ovu brzinu je dostigla korišćenjem drguih objekata (planeta) za dodatna ubrzanja ...
    (čivek, 4. maj 2016 18:38)

    # Link komentara

  174. nestrpljivo čekam komentare domaćih mislilaca koji ce da obavezno obavezno teslu, milevu i jevrejski lobi...
    (majstor, 4. maj 2016 18:25)

    # Link komentara