U Evropi očevi na porođaju, u Srbiji sa kumom u kafani

Da ste Švajcarac ili da se odlučite da porodicu osnujete u Švajcarskoj, u državnoj bolnici biste imali tretman kao na privatnoj klinici, budući otac bi mogao da bira da li želi da prisustvuje porođaju, a kada beba dođe nas svet, sve obaveze oko nje delio bi sa suprugom, nakon što detaljne instrukcije dobije od babice.

Izvor: Jovana Pantović
Pošaljite komentar
  1. Mnogi komentari samo potvrđuju koliko su balkanci primitivni i sebični, "postojim samo ja i niko više"... fuj
    (Sremac, 26. novembar 2017 20:16)

    # Link komentara

  2. tamo na zapadu svak svoje placa prica se tuho niko ne galami (holivudski frizer, 23. novembar 2017 10:07)

    JOOOOJ! Sve holivudski frizeri, strucnjaci za "Tamo na Zapadu", za egzoticnu zemlju zvanu "Inostranstvo"! Koliko god se Srbija trudila da bude i verovala da jeste nesto posebno, naspram i mimo Sveta i svega, crna rupa izvan Univerzuma, verujte - i Srbija je samo jedan kamencic, deo mozaika, kao i svi ostali, tamo na Zapadu, tamo na Istoku, Severu i Jugu. I "tamo na Zapadu", verovali ili ne, ima svega i svacega. Ima gde cascavaju, ima gde ne cascavaju. Negde cascava ovaj, negde onaj. Ako nema "kafana",nema problema - mogu se cascavati i u porodiljskoj sobi. Da, dobro ste procitali. Prisustvovao sam upravo tome negde gde bi za vas takodjer bilo "tamo na Zapadu". Porodiliste, u sobi tri zene s frisko rodjenim bebama... i bar 40 posetilaca (od toga pola pijano), desetak gajbi piva, mnogo boca raznih zestokih pica, plus razna posluzenja za jelo. Najmanje 45 stepeni, jak zadah alkohola i neopisiva galama. Ja tom prilikom prvi put u zivotu video zenu koju sam otisao posetiti. Odvukao me tamo muz, s kojim sam radio (ja mislio vodi nas da mu vidimo naslednika s ulice, da ce nam ga pokazati s prozora; bio zapanjen kad su me uvukli, prvo u porodiliste, a potom i u sobu). Da, i to je "tamo na Zapadu". (BTW, ima i "kafana", ako ste slucajno poverovali da ih nema.)
    (posteni janjicar, 25. novembar 2017 17:06)

    # Link komentara

  3. Ja licno nisam smeo da prisustvujem pirodjaju, mogao sam, doktor me hrabrio, zena je htela...i ja sam hteo, ali nisam smeo. Bojao sam se. Jednostavno sam se bojao i kako cu podneti da je gledam dok se poradja i uopste neizvesnosti kakav prizor mogu da ocekujem i kako cu se ja snaci u svemu tome i na kraju sam imao utisak da cu ja tamo vise da smetam nego koristim i da slucajno ja ne ometem nekog i izazovem neke komplikacije i jednostavno sam zamolio da me razumeju da ne mogu i ne smem. Ali sam recimo stojao ispred porodilista 13 i po sati, od 8h ujutru kada je zadrzana do pola 10h uvece kada se porodila, da bi ona kao znala da sam ja tu u blizini i da nije sama. Eto mozda je glupo ali ja nisam ni mogao da se udaljim od porodilista kada sam nju ostavio unutra, kao magnetom vezan za zgradu.
    (Bane, 24. novembar 2017 16:52)

    # Link komentara

  4. Ne postoji lepsi osecaj, niti lepsi dogadjaj od onog trenutka kada tvoje dete dolazi na svet. Cetiri puta sam to doziveo/proziveo, i ne mogu da shvatim one koji to ne zele ili ih ne interesuje.
    (drmr, 24. novembar 2017 16:20)

    # Link komentara

  5. Nije higijenski da bude previse ljudi prosutno dok traje porodjaj.
    (postovalac, 24. novembar 2017 15:52)

    # Link komentara

  6. I evropljani imaju kafane, ali nemaju ni kumove ni prijatelje.
    (Mamer N'goj, 24. novembar 2017 10:13)

    # Link komentara

  7. ITEKAKO IM JE MESTO NA PORODJAJU. Pogotovo balkancima koji ne znaji kao ecropljani da cene neke stvari
    (Tesla, 24. novembar 2017 10:03)

    # Link komentara

  8. SVE JE TO INDIVIDUALNO....NISMO SVI ISTI....NITI SVE ŽENE VOLE DA IH SUPRUG U TIM TRENUCIMA GLEDA, NITI SVI MUŠKARCI MOGU DA PODNESU DA GLEDAJU POROĐAJ. Sve je to prirodno, nekada su muževi morali da pomažu oko porođaja, ali je uvek tu bila babica.Lično, takva sam ličnost, ne bih volela da me suprug gleda dok se porađam, ali je sigurno da velika većina posle toga mnogo pomaže svojim suprugama oko deteta.
    (Bilja, 24. novembar 2017 09:17)

    # Link komentara

  9. Ne postoji ništa važnije, čarobnije i lepše u životu jednog oca nego da prisustvuje rođenju svog deteta! Nemojte to propustiti nizašta na svetu!
    (Trostruki otac, 24. novembar 2017 08:23)

    # Link komentara

  10. Sta reci o ovima koji nisu bili a agresivno objasnjavaju da je to sranje ovima sto su bili i tvrde da je najveca sreca. Apsurd. To je kao kad bi vama koji se kunete u kafanu, neko ko nikad nije ni probao alkohol, objasnjavao da je pijanstvo smrtni greh. Sta biste mu odgovorili? Da popijemo jednu?
    Iskreno divljenje ocevima koji su uspeli u Srbiji da prisustvuju porodjaju. Naklon do poda. Lako je nama u inostranstvu, ovde je to najnormalnije. Ovde hrabre i motivisu oceve, a cujte vi ove debilne izjave lekara u Srbiji.
    I za kraj, ja mislim da ocevi treba da prisustvuju porodjaju zbog sebe, a ako to odgovara i supruzi i deci, jos bolje.
    Udahnite duboko, poljubite zenu i decu i verujte mi da ste presrecni, jer da znate kako smo mi prosli, umrli biste od tuge.
    (pizza pametnica, 24. novembar 2017 02:52)

    # Link komentara

  11. Povraca mi se dok citam ove libtard 'vrli novi svet' komentare!

    Ako covek NECE da prisustvuje, to i dalje ne znaci da nece biti jako dobar otac, to ne znaci da je isao u kafanu dok porodjaj traje, ja ne znam za takav slucaj, proslavlja se POSTO se porodjaj zavrsi i podmire potrebe i majke i deteta.

    Ako covek ima problem sa tim da prisustvuje, sigurno mu 'secenje vrpce i suze radosnice' ne znace nista, pogotovo ako je njegovo prisustvo balast, ako panici, prevashodno jer ne moze zeni da pomogne...gomila detalja tu odlucuje, nekima to sve smeta, nekima ne, i to je njihovo PRAVO, kao god sto imamo sveta prava zena i LGBT populacije na zapadu, i ovo su, majku mu, neka prava i MORAJU se postovati.

    Ako sam Balkanac zbog ovakvog stava, radije cu biti isti takav narednih 100 zivota nego da mi neko gura niz grlo vrednosti koje NE ZELIM da prihvatim.

    Koji deo Vam nije jasan?
    (Ricinus, 24. novembar 2017 01:55)

    # Link komentara

  12. @(asteroid, 23. novembar 2017 10:09)

    Jeste sve to, ali svi kukaju na novac i kako im je skupa oprema za bebe, ali za kafanu mora da se ima.

    Bio više puta kod raznih drugara, popili lepo kod kuće ili u stanu i to je to. Ja razumem one koji su puni para pa vole da troše po kafanama i kafićima, ali da ljudi koji rade za 300-400€ mesečno odvedu 10-15 drugara u kafanu i spucaju 200€, a sutra nemaju za pelene... e to ne mogu i neću da shvatim.

    U Srbiji ljudi duguju 200.000 din. za grejanje, ali daju operateru 200€ uz pretplatu od 2000 din. za mobilni telefon, uzmu kredit od 5000€ da kupe auto, iako im je i onaj koji imaju iz ovog milenijuma i u odličnom stanju...
    I ta kafana nakon dobijanja deteta lepo sve pokazuje, ti očevi na budućnost svog deteta ne misle baš previše, pomoćiće dede i babe ili već ko, a oni će sve spucati na zadovoljenje svog ega.


    Ali zato neko starije društvo s posla ima lep običaj, oni su, kad su dobijali decu, proslavljali u kafani, ali bi račun podelili na ravne časti, tako da niko nije imao preveliki trošak.

    Možda nam to zvuči kao kod slovenaca ili drugih zapadnjaka, ali meni je i logično. Možda ja neću alkohol i pijem kiselu, a neko hoće viski ili neko drugo skupo piće, pa onda neka ga plati sam; ili, možda bi neko hteo sebi da plati skuplje piće, ali neće slavljeniku da pravi veliki račun.

    Svako lepo plati šta je popio i pojeo, i sutra nema ljutnje ko je koga koliko puta i čime častio - dok kod nas gunđaju jedni drugima iza leđa.
    (Veliki brat, 24. novembar 2017 01:48)

    # Link komentara

  13. On da ratuje, ona da rađa... Balkan...
    A izjave doktora poput "mislim da je potpuno suvišna ta priča otac na porođaju" su samo pokazatelj srednjeg veka u kom živimo.
    (Sasha, 24. novembar 2017 01:46)

    # Link komentara

  14. Išao sa ženom na kurs, bio na porođaju, spavao sa njom i deteom u sobi dok nismo izašli iz bolnice. Žena se porodila u istoj sobi u kojoj je ležala, nakon porođaja dete se nije odvajalo od nas. Nikakvu posebno odeću nisam oblačio niti su me posebno pregledali. Na kursu su nas uvežbali šta da radimo i bili smo kao tim.
    (Kanadsko iskustvo, 24. novembar 2017 01:35)

    # Link komentara

  15. Pola tata nije prisustvovalo ni kad su se pravila deca.Pozdrav od ere
    (era L2c, 24. novembar 2017 01:24)

    # Link komentara

  16. Kako glupe izjave lekara...e samo da nam se jadne tate ne istraumiraju, to je mnooogo bitnije nego da podrze svoju zenu! Uzas!!
    (Globetrotter, 23. novembar 2017 22:31)

    # Link komentara

  17. ...u Evropi plata x a u Srbiji y...uporedjujte sve,a ne samo po potrebi...
    (ab, 23. novembar 2017 22:07)

    # Link komentara

  18. mi gajimo turski mentalitet,ali pre 100 god,oni su sad iha ispred nas, nismo mi uporedivi sa svajcarcima
    (Lady B., 23. novembar 2017 21:40)

    # Link komentara

  19. super ideja...
    evo moja žena kategorički odbija tu pomisao...
    što se mene lično tiče, ajde da odvedem i porodicu pacijenta u salu, da mi se nadju, valjalo bi pacijentu...
    a? dobra ideja, zar ne?
    (torakalac, 23. novembar 2017 21:34)

    # Link komentara

  20. Prosto kome se svidja neka se uda u Jevropi i reseno :)
    (Grozni, 23. novembar 2017 21:23)

    # Link komentara

  21. Ja sam bio u drugoj smeni, privatna firma...
    (branki, 23. novembar 2017 21:09)

    # Link komentara

  22. @djuro

    Ako poredis rodjenje sopstvenog deteta sa menjanjem tampona ne zasluzujes da imas decu - ako ih imas, najiskrenije ih sazaljevam jer imaju oca koji ih izjednacava sa higijenskim proizvodom.
    (jadno, 23. novembar 2017 21:08)

    # Link komentara

  23. Ја присуствовао порођају,пресекао пупчану врпцу,повио бебу,жена заспала са бебом а онда кафана и теревенка!:)Вук сит и козе на броју!:)
    (крле, 23. novembar 2017 20:54)

    # Link komentara

  24. Kada se moja supruga poradjala, dosli smo u porodiliste, i pola sata nam se niko nije obratio, tumarali smo po cekaonici, cuo se samo udaljeni zvuk metle. Posle tih pola sata se i pojavila spremacica, koja nas je obavestila da treba da zvonimo dva hodnika pre (?!!). Otisli zvonili. Pojavila se doktorka, nije se ni javila nikom, bukvalno za 5-10 sekundi proletela pored nas kao pored turskog groblja, rekla supruzi da je prati, za par sekundi smo joj samo dali stvari, i to je sve sto sam video od porodjaja. Naravno, porodjaj se iskomplikovao, jer se doticnoj zavrsavala smena pa nije htela da zapocne porodjaj, plodova voda je vec bila zelena kada je moja supruga pala u nesvest od bolova, a sledeci doktor joj spasao zivot samo zato sto je bila spremna oprema za carski rez za jednu drugu zenu, pa je moja supruga "uletela", inace ko zna sta bi bilo i sa njom i sa detetom. Jedine dve osobe koje su otvorile usta u mom pravcu i rekle nesto su tetkica koja je rekla "pozvonite u onom tamo hodniku", i doktor koji je izvrsio carski rez kojeg sam zatekao bas kad je zavrsio i odlazio, i koji je rekao "Bio je porodjaj carskim rezom, beba se okrenula. Beba je dobro, supruga je jos pod anestezijom. Recite sestri da sam ja rekao da vam iznesu bebu da je vidite."
    I to je to.
    (Nindza, 23. novembar 2017 20:31)

    # Link komentara

  25. Bio sam na porođaju svog sina, presekao vrpcu, prvi ga uzeo u naručje i, naravno, pustio suze radosnice bez ikakve najave.. Nestvarno je videti kako na svet dolazi savršeno minijaturno ljudsko biće, a ti si ga napravio! Preporučujem svim budućim očevima isto, jer taj trenutak je jednostavno savršen i stvara poseban doživljaj i odnos prema detetu, a pre svega prema svojoj ženi! Hvala na predivnom sinu, ljubavi moja! :*
    (Mr G, 23. novembar 2017 20:05)

    # Link komentara

  26. Prisustvovao sam porodjaju u norveskoj gdje i zivim i to je velika glupost. Naravno da je dozvoljeno i besplatno a ne kao kod nas ponegdje gdje se placa, a cak i pozeljno. Velika glupist niti mozes sta pomoci niti ista.
    (Tinki, 23. novembar 2017 20:03)

    # Link komentara

  27. Znači, sad propaganda ide u tom smeru. Napišite malo i o istraživanjima koliko su emotivni i seksualni odnosi među partnerima narušeni nakon što se ocu "zgadio život" kad je gledao sta se desava 'tamo dole'...
    [Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Rutgers, 23. novembar 2017 15:41)

    Sebičniji komentar nisam odavno pročitao. Tvoja žena rađa VAŠE dete! Plod VAŠE ljubavi! Onaj ko ima ovakvo mišljenje niti voli svoju ženu, niti voli svoje dete. I tačka. Mogao bi još puno toga da kažem na ovu temu, ali se meni "zgadio život" zbog ovakvog stava muškaraca.
    (prokator, 23. novembar 2017 19:36)

    # Link komentara

  28. Secam se mog oca kako je bio uz moju majku kada je na svet donela mog brata i da je on bio taj koji je prihvatio bebu, presekao pupak a onda okupao bebu, obukao je i drzao pored peci da se ugreje. Bilo je to pre vise od 50 godina, februar i teska zima, kuca zaledjena u sitne nocne sate, trebala je tu sposobna muska ruka i osecajno srce i takav je bio kroz ceo zivot, odan i lojalan i nama, deci, i nasoj majci.
    (ima i ovakvih muskaraca, 23. novembar 2017 19:33)

    # Link komentara

  29. To je odraz nase instituciolizavene nekulture. Nisu muskarci krivi. Zena se poradja a okolina iscekuje jece i pice. I onda muskarac vise znacaja pridaje drugim ljudima. Da ne kazu nije bilo i to. Takav nam je mentalitet i to je pogresno. Ali to smo mi.
    (Mirko79, 23. novembar 2017 19:13)

    # Link komentara

  30. prvo dete sam dva dana samo gledao kad ga supruga donese do prozora drugog sprata porodilista u novom sadu, a drugo dete preko monitora u holu u novom delu istog porodilista (modernizovali su se do tada), toliko o nasim porodilistima. a onda gledam slike preko fejsbuka nasih prijatelja i rodbine iz inostranstva kako su sa svojim suprugama i bebama zajedno u sobi u porodilistu, a ja stojim kao popisan ispred porodilista i gledam u prozor. e moja srbijo...
    (sremac, 23. novembar 2017 19:02)

    # Link komentara

  31. Joj jesam se ubio "k'o stoka" kad sam dobio dete... povracao sam i sutradan, pola dana sam proveo zagrljen sa wc soljom :) i sad kad se setim muka mi... ali nema veze! Opet bih isto!!! :))
    (Southpaw, 23. novembar 2017 18:49)

    # Link komentara

  32. Ja sam prisustvovao porođaju i ni jednog mi momenta nije bilo žao. Za mene, jedinstven osećaj. Puno je značilo mojoj ženi, a ja to nikad propustio ne bih. Svako ima pravo da bira, a opet taj momenat je svakako jedinstven i daleko uzbudljiviji od bilo kakve kafane gde možete ići svaki dan. E sad to što je kod nas sve izvrnuto pa su muškarci označeni kao bolesni ako prisustvuju je druga stvar. Stvar izbora, opet kažem. Živi i pusti druge da umru!
    (cixxx, 23. novembar 2017 18:47)

    # Link komentara

  33. ajde budite malo iskreni prema sebi: koliko je žena (sem ako su babice, doktorke I naravno porodilje) prisustvovalo nekom porodjaju? Nadam se da st razumeli pitanje.
    (peki, 23. novembar 2017 18:46)

    # Link komentara

  34. Krajnje je vreme da muskarci radjaju ?
    (HAJLENDER, 23. novembar 2017 18:44)

    # Link komentara

  35. u Svici je prohibicija na snazi. Oni jadni da zakupe kafanu i plate lumperajku za prijatelje koje nemaju. Morali bi da rade i on i zena 6 meseci. Zato oni nevole zurke sa dobrim povodom. Oni vole da se drze za ruke i plachu zajedno do iznemoglosti. Shta ti je standard bajo moj?? Zivela nasa majka Srbija!!!
    (bimboje, 23. novembar 2017 18:44)

    # Link komentara

  36. Bio sam prisutan ,i napravio sam veliku gresku ,porodjaj je bio jako tezak ,poceo dam da panicim,da vicem zena je bila sva krvava ,tako da su me izveli napolje.Posle toga vise nije ,mogla da ostane trudna.
    (Zorz@, 23. novembar 2017 18:41)

    # Link komentara

  37. Zašto se sve ne udaju za švede i nijemce kada smo mi tako primitivni mada kod njih zene vise i ne radaju
    (Hans, 23. novembar 2017 18:22)

    # Link komentara

  38. Ja nisam želela supruga pored sebe na porođaju. Imala sam izuzetno snažnu potrebu za mirom, tišinom, da me niko ne ometa. Babica svraćala na pola sata, u međuvremenu sam mogla da se bavim sobom.
    (Marija, 23. novembar 2017 18:15)

    # Link komentara

  39. U slucaju moje cerke, suprug prisustvovao porodjaju. Sedeo kod glave supruge i drzao je za ruku i bodrio. Ona kaze da joj je mnogo znacila ta podrska. On kaze da ga vizuelno to nije pogodilo jer je sedeo kod njene glave, ali da je momenat kad se dete rodilo bio jedinstven. Cuti to prvo 'kmek' je bilo tako dramaticno da mi je zao sto u nadoj, starijoj, generaciji supruznici nisu mogli da dozive. Vidimo kako im je veza u braku jaka, briga o detetu nezna... A jos da didam, kod nas ima puno predrasuda o tim stvarima, a porodjaj je prirodna stvar. U Americi, na farmama koje su bile desetine milja udaljene jedna od druge, muz je poradjao zenu uz pomoc starije dece, komsija... To je prirodno, a da li utice na seks pisle? Samo ako vam je mozak ispran pornografijom.
    (Bgd vrabac, 23. novembar 2017 18:11)

    # Link komentara

  40. puno mi srce kad vidim kako bi mnogi iz drugih kultura uzeli sve sto In odgovara :) ljudi jel zna neko od vas nesto o antripologiji, obicajima itd? nikad na balkanu nije muskoj osobi bilo dozvoljeno prisutvo porodjaju pa cak I dok su se zene poradjale u stalama... jeste 21 vek, sto onda opet slavski kolac a ne slavski mafin molicu lepu?! cuvajte svoje!
    (neko, 23. novembar 2017 18:09)

    # Link komentara

  41. imam 3 dece i bio sam kod svakog na porodjaju. i uvek me zena oterala u p... m... :-))) ali na kraju joj je ipak bilo drago sto sam bio uz nju... a ja lepo posle kupanja bebe, pozovem najbolje drugove i ajmo u kafanu ;-)
    (zemljak, 23. novembar 2017 18:01)

    # Link komentara

  42. Ne kontam. Pa ni jedan muskarac ne ide u kafanu dok sam porodjaj traje... mislim ne daj boze da krene nesto po zlu, a ti kao slavis u kafani. Svaki muskarac je uz zenu da li u sali ili isped u toku samog porodjaja a sad posle kad se cuje plac deteta i doktor potvrdi da je sve uredu naravno da se ide u kafanu sa kumom i prijateljima. Ne vidim ama bas nista lose u tome. A to sto zapadnjaci to ne praktikuju je njihov nedostatak a ne nasa mana.
    (Nemanja, 23. novembar 2017 17:59)

    # Link komentara

  43. Evo ovako. Ja sam hteo, ali nije moglo. Bilo to pre 20 godina. Ali umesto uzbuđenja na porođaju (a nisam čekao vest u kafani),žena me drugi dan zvala da nešto učinim, jer je urlikala od bolova izazvanih mastitisom , a niko da je pogleda. Kad sam došao da ih preuzmem, ženu su mi predali izmrcvarenu, a bebu muzgavu i u..anu, što nadrndanu sestru nije sprečilo da uzme 50 maraka iz moje ruke. I sve to u "elitnom" porodilištu u najužem centru Beograda. Šta hoću da kažem?Pustite kumove i kafane, uslovi u porodilištima su nam često afrički. Ai odnos osoblja, neretko.
    (cinik ovdašnji, 23. novembar 2017 17:53)

    # Link komentara

  44. @Razmišljanje moje supruge:„Šta ćeš mi na porođaju. U tom trenutku bih te najradije ubila jer se mučim, a ti ćeš još i da gledaš kako se mučim. Nemoj da ti uopšte padne na pamet ta ideja".
    (Razmišljanje, 23. novembar 2017 10:52)


    Da se klanjaš ženi do kraja života , što nije cinik, kompleksaš i što te gleda ko čovjeka!!! Sve najljepše vam želim!!
    (djuro, 23. novembar 2017 17:43)

    # Link komentara

  45. Pa sta? Sve sto dolazi sa degutantnog zapada treba da usvojimo?! Znam da je zena tada u mukama, ali stvarno nama muskarcima nije tamo mjesto! Nego fino, s prijateljima da se proslavi, kako valja i trebuje, u ime novog zivota!
    (Niksicanin, 23. novembar 2017 17:42)

    # Link komentara

  46. Svako ima svoje obicaje i kulturu i ne treba se cuditi i menjati nesto. I u Amsterdamu je dozvoljena marihuana pa nikom nista
    (NBGD, 23. novembar 2017 10:04) A to je kao negativno?? Kamo lepe sreće da bar u nečemu pametnom ispratimo zapad...
    (BGD, 23. novembar 2017 17:38)

    # Link komentara

  47. Ми смо присуство очева порођају супруге превазишли шездесетих година прошлог вијека, кад су се наше бабе порађале код куће, на њиви, у сењаку и сл. Европа заостаје...
    (Ђорђе, 23. novembar 2017 17:35)

    # Link komentara

  48. Moja se mama poradjala u bolnici pre 40 godina - ostavili je sa 'neces ti do jutra' i zaboravili na nju. Kad su je proverili pred zoru, a njoj trudovi vec prosli - kaze da sam bila tamno plava kad sam se rodila, i da je cudo kako sam prezivela.
    Zato je moj suprug bio sa mnom na oba porodjaja, ne zbog 'najdivnijeg dana na svetu' ili 'ucvrscivanja veze', vec da vodi racuna o meni i bebi, jer ko ce ako ne on. Da dovuce lekara ili babicu ako su mi potrebni a nema ih, i da samim svojim prisustvom obezbedi da prema meni budi prijatni i ljubazni (jer zdravstveni radnici znaju da budu grozni prema porodiljama, ali ne i kada su im muzevi prisutni).
    (Lola, 23. novembar 2017 17:27)

    # Link komentara

  49. Prisustvovao svakom pregledu pa i rodjenju sina. Iskustvo koje se ne moze opisati. Presjecanje pupcane vrpce je jedan od trenutaka koji se vjerovato pamte cijeli zivot. Ipak razumijem svakog muskarca koji nije spreman na to...
    (neutralan, 23. novembar 2017 17:24)

    # Link komentara

  50. Ja nisam želela da mi muž bude na porođaju,ali sada iskreno žalim što nije bio. Ne zbog činjenice što nije video našu ćerku u prvih par minuta, već što je osoblje prema meni bilo monstruozno. Jasno je da je to ozbiljna stvar, treba sarađivati sa babicom, doktorom, trudila sam se iz petnih žila i imala relativno brz porođaj. Ali kada su odbili da mi daju anesteziju za reviziju i šivenje i počeli da me šikaniraju jer sam počela da plačem i molim da prestanu, shvatila sam koliko bi bilo bolje da je bio tu. Ovako sam ispala razmažena, preosetljiva i nevaspitana, ma ogadiše mi trenutak. On je mučenik čekao satima da mu javim da sam živa jer sestra nije htela da mi doda telefon.
    (T, 23. novembar 2017 17:20)

    # Link komentara

  51. Kakve gluposti o uzimanju brisa iz grla I nosa, dobro poznata je cinjenica da populacija ima mongo manje sanse da "nosi" rezistentne bakterije u nosu... to je problem zaposlenih u zdravstvu. Dakle Ako vec hoce da rade bris trebalo bi ga redovno raditi na doktorima i medicnskim tehnicarima...Ali come na pricam....
    (Nenad, 23. novembar 2017 17:10)

    # Link komentara

  52. Ja sam zensko i licno ne bih volela da on prisustvuje. Cak i kada bi on zeleo, meni bi smetalo.
    (Ja, 23. novembar 2017 17:08)

    # Link komentara

  53. Da slusam kako zena vristi i zapomaze. Krvi na sve strane....bljak. Odmah bi se onesvestio. Porodjaju ne bi prisusustvovao ni da mi daju 10.000 evra. Inace, imam dva deteta, nisam prisustvovao porodjajima i nista mi ne fali, ni meni, ni zeni, a ni deci.
    (goranS, 23. novembar 2017 17:08)

    # Link komentara

  54. Budi pored mene na porodjaju, kupaj decu, hrani decu, vodi nas na more, donesi mi ovo, ono... I odjednom shvatiš da je sve to samo dresiranje muškaraca i priprema da postanemo daljinski u rukama žena. Pogledajte oko sebe i recite koliko muškaraca nisu robovi svojih žena? Ja sam jedan od tih robova, ali sam bar svestan toga i pokušavam da se izbavim. Da li ću uspeti? Naravno da neću.
    (Marko Ilić, 23. novembar 2017 17:05)

    # Link komentara

  55. Moj suprug je bio prisutan na porodjaju, ni dinara nismo platili. Srbija je u pitanju.
    (Mira, 23. novembar 2017 17:04)

    # Link komentara

  56. Citanje komentara na ovaj tekst me samo utvrdjuje u uverenju da smo mi po mentalitetu mnogo blizi Bliskom Istoku i arapskim zemljama nego Evropi. Cast divnim i ne tako malobrojnim izuzecima! Vi ulivate nadu.
    (Ja, 23. novembar 2017 17:02)

    # Link komentara

  57. Zasto samo otac? Zasto ne i babe,dede, tetke, teče,ujaci,ujne,komsiluk, buduci profesori, ljudi koji rade po salterima, opstinama,drzavnim službama... Svi ce oni kasnije biti deo detetovog odrastanja, pa je red da budu u to ukljuceni od pocetka. Naravno i po neki konobar ako ne daj boze resi da jednog dana ode u kafanu.
    (Grga Pitic, 23. novembar 2017 17:00)

    # Link komentara

  58. Ja nisam Švajcarac, u mojoj porodici nema onog ko bar jednom nije išao u rat (ima čak i sa 5 poziva). Stoga ja nisam pravljen da budem babica, a iz bolnice me je bolje izbaciti, jer na prvi sumnjiv mi potez pogodi kako proveram šta rade (kradu decu niko ne odgovra još i fin da im budem). E zato je kum i kafana institucija, ja nisam babica niti imam nasledje, a ni pravo kojim ću to da budem.
    (život je čudo i verujem mu da je poptuno u pravu kada mu ja trebam, 23. novembar 2017 16:57)

    # Link komentara

  59. Deco moja, kako je krenulo, vi ćete se porađati, a žene slaviti u kafani s kumama !
    (Boris Banović, 23. novembar 2017 16:45)

    # Link komentara

  60. Neki muskarci( ovde, vecina) se ne boje da naprave dete, ali se boje da prisustvuju porodjaju svoje supruge, i (samo) gledaju rodjenje sopstvenog deteta ( nece oni trpeti bolove, neprijatnosti i moguce ozbiljne komplikacije). I to je cela istina: duboki, sustinski strah i kukavicluk; naravno da je kafana bolje resenje... Pokazi kako si veliki muskarac tek sto ces da se napijes i proveselis, dok ti neko drugi mukom radja naslednika ili naslednicu. Dvostruki arsini i licemerje proisteklo iz zaostalog mentaliteta.
    (Sadisti, 23. novembar 2017 16:24)

    # Link komentara

  61. Tamo caste samo kad firma placa :)
    (Sinak, 23. novembar 2017 09:36)

    Pa nisi uopšte daleko od istine :)
    (Nenad-EU, 23. novembar 2017 16:23)

    # Link komentara

  62. Kakav bris? Pa to nikome ne traze na zapadu. I beba je od prve sekunde sa majkom. Ne mogu da se nacudim kada postave na Facebook slike beba iz Srbije - kroz staklo i u rukama babice. Kako to ima smisla?

    Ko ne zeli da prisustvuje ne mora ali ko zeli ne vidim razlog zasto ne bi mogao. Ja jesam i nikada necu zaboraviti prvi plac moga deteta.

    A u kafanu uvek mozes da ides.
    (srba, 23. novembar 2017 15:51)

    # Link komentara

  63. Prisustvao sam poradjaju oba deteta. Stajao pored zenine glave i nisam zavirivao izmedju nogu. Poseban osecaj i preporucio bih svim buducim ocevima. U svedckoj sa zaljenjem gledaju na majku koja se poradja bez prisustva detetovog oca i to je i bio razlog zasto sam prisustvovao prvi put, iskreno receno bez voljno. Drugi put sam jedvao cekao taj dan.
    (kalle, 23. novembar 2017 15:50)

    # Link komentara

  64. Pa ni s kumom u kafani nije tako loše. Ja sam morao biti na poslu.
    (Madjo, 23. novembar 2017 15:47)

    # Link komentara

  65. bio sam na porođaju.jedna lekarska ekipa je bila oko žene, a druga oko mene.
    (north, 23. novembar 2017 15:44)

    # Link komentara

  66. U Hrvatskoj je to normalno da si kod poroda. Mozes birati. Ja cak nisam ni bio samo iza zene, bio sam pokraj nje, iza nje, bio joj potpora, jer nije cijelo vrijeme sestra unutra. Zeni to puno znaci bez obzira na to sta ce sad drugi muski reci.. Nije lijepo, nekome mozda je lijepo ak je unutra pola sata - sat! Ja sam osobno bio 14 sati..
    (je.ivetar, 23. novembar 2017 15:41)

    # Link komentara

  67. Ako vam se dete razboli i mora da ode na institut MiD, ne mozete kao otac da prespavate pored njega vec iskjucivo bilo koja osoba zenskog pola!
    (Alo, 23. novembar 2017 15:41)

    # Link komentara

  68. Znači, sad propaganda ide u tom smeru. Napišite malo i o istraživanjima koliko su emotivni i seksualni odnosi među partnerima narušeni nakon što se ocu "zgadio život" kad je gledao sta se desava 'tamo dole'...
    (Rutgers, 23. novembar 2017 15:41)

    # Link komentara

  69. Pa bio sam prisutan tokom začeća, meni dosta :)
    (dule, 23. novembar 2017 15:32)

    # Link komentara

  70. Opet ova tema...bila milion puta, ali hajde opet. Zivimo u Kanadi, dva porodjaja carskim rezom, oba puta uz (lokalnu) spinalnu anesteziju i oba puta uz prisustvo muza. Ovde se pitanje i ne postavlja, to je stvar koja se podrazumeva...mislim, naprotiv, ako oca nema na porodjaju da im je to i cudno. Cinjenica da zajedno na svet docekujemo svoje dete sama po sebi govori sve... Prvi plac, prvi zagrljaj, to su stvari koje se pamte za ceo zivot, i ne verujem da od tih uspomena ima ista lepse. Podrska sa druge strane je jako bitna, ohrabrivanje, razgovor, drzanje ruke...mi nismo mogli ni da zamislimo da drugacije docekamo nase potomstvo. Sto se samih "scena" tice, u slucaju carskog reza ne vidi se mnogo radi paravana koji je podignut, suprug je sve vreme bio pored moje glave, nismo hteli da on presece pupcanu vrpcu mada su ga pitali, ipak je u pitanju operativni zahvat, a tu se vec vide i neke druge nepotrebne stvari, ali je bebe oba puta prvo on drzao, nosio, ljubio... Za nas je to najlepse iskustvo koje jedan par moze da podeli.
    (Baba Vanga, 23. novembar 2017 15:27)

    # Link komentara

  71. Prisustvovati porodjaju, ma fuj.
    (Nikola, 23. novembar 2017 15:27)

    # Link komentara

  72. Apsolutno sam ravnopravno ucestvovao u podizanju deteta, kupao, kuvao, cuvao, igrao se... Nisam prisustvovao porodjaju, da bio i u kafani kad se rodio i ne zanima me nijedan socijalni standard od istoka do zapada, moje dete moja ljubav dajem sebe bez ikakve kalkulacije, savrseno me ne interesuju uputstva kako da budem dobar muz i otac to se iskljucivo tice moje supruge, deteta i mene. Da jesam balkanac
    (Kerberus, 23. novembar 2017 15:18)

    # Link komentara

  73. Zivim u SAD, bio sam na porodjaju, bio sam u sali kad je radjen carski rez, nit mi je ko trazio bris nit bilo sta drugo. Stajao sam iza zenine glave, uz samog anesteziologa i drzao je za ruku. Odmah nakon porodjaja, moja mama, tasta, zenin brat i snaja, i moja sestra su dosli da vide bebe, koje su bile u neonatalnoj nezi zbog male tezine. Niko im nije branio da vide decu, niko im nije branio da ih drze itd. U kratko to je jedno divno iskustvo.
    (Dejan Chicago, 23. novembar 2017 15:03)

    # Link komentara

  74. Traže očevima celu platu ako hoće da prisustvuju. U svim zemljama je to normalno, da ako želi može da prisustvuje ali kod nas se plaća...
    (infidel, 23. novembar 2017 14:55)

    # Link komentara

  75. Bio kod prvog deteta i nikad vise
    (Sremac, 23. novembar 2017 14:50)

    # Link komentara

  76. ja sam bio u porodilistu od momenta kad je usla u salu, pa naredna 3 sata, dok ih nisam oboje video...nakon toga sam otisao kuci i sa par drugara pio jeo do svitanja...a dete.sam.kupao, previjao pupak, hranio (jer nije imala supruga stalno mleka), presvlacio, mamu nisam.nikada budio jer se oporavljala nakon carskog reza dosta dugo, dan i noc sam.bio uz bebu, kasnije spremao kasice, kuvao.corvice...kako tada tako i nakon pet godina...i u cemu je onda moja greska?
    (ja, 23. novembar 2017 14:50)

    # Link komentara

  77. Moj suprug je prisustvovao na 2 od 3 porođaja. Kod prvog porođaja bilo je nemoguće prisustvo.Mislim da svaki budući otac treba bar da proba. Ako ne može da izdrži izlaz nije zabranjen.Sad kad postoji epidural ne vidim veliki problem.Sto neko rece -kafana je uvek tu.
    (Mamakoka, 23. novembar 2017 14:35)

    # Link komentara

  78. jeste tako u vecini situacija i ako nikome ne smeta ne vidim u cemu je problem.
    (alek, 23. novembar 2017 14:35)

    # Link komentara

  79. Ja sam od svoje doktorke opšte prakse tražio uput (tako je moralo) da bi prisustvovao 2. porođaju moje supruge ona nije htela da mi da. Rekla mi je nešto u fazonu: "Pa niste valjeda blesavi da prisustvujete porođaju. To uopšte nije tako idilični kako vi to sada zamišljate a može da Vam ogadi sex za sva vremena."
    Idemo dalje.
    (borkes, 23. novembar 2017 14:35)

    # Link komentara

  80. Ladno sam pročitao "očevi na prodaju".
    (kiza, 23. novembar 2017 14:18)

    # Link komentara

  81. Prve dve kcerke rodjene u Srbiji video kad su mi ih na prozor doneli. Trecoj presekao pupcanu vrpcu i uz pomoc sestre okupao, osecaj neopisiv. Zato ocevi nepropustajte nesto najlepse u zivotu.,dolazak vaseg deteta na svet
    (Billy Piton, 23. novembar 2017 13:58)

    # Link komentara

  82. Na zapadu je feminizacija muskaraca dostigla nevidjeni stepen .Sta oni hoce ? da se i muskarac poradja ? Ovaj primer to ilustrira .A jos kad ih vidim po ulicama kako nosaju bebe na prsima ...ccccc !!
    (Nista novo na zapadu, 23. novembar 2017 13:15)

    # Link komentara

  83. Bio na sva tri rođenja moje djece, supruga kaže da joj je to puno značilo. I meni je puno značilo biti uz svoju djecu i suprugu u tom trenutku, to se nikad ne zaboravlja, to je čaki i dio našeg smisla postojanja kao stvoritelja novog života. Nakon tih iskustava svesrdno promičem demistifikaciju porođaja kao nečega strašnog, na čemu žene grade svoju poziciju mučenice kojoj ostatak svemira mora biti vječno zahvalni i podložni ;-). Istina da tako što muškarci vjerovatno ne bi preživjeli, ali Bog se za sve pobrinuo.
    (nezavisni mislilac, 23. novembar 2017 13:11)

    # Link komentara

  84. Мислим да је мојој жени боље да јој ја помогнем око детета после порођаја, а не да јој гледам између ногу док дете излази, то су све перверти са запада измислили...
    (Ilija Čvorović, 23. novembar 2017 13:09)

    # Link komentara

  85. Živim u Nemačkoj i ovde je prisustvo oca na porođaju podrazumevajuće. Ceo proces, od prijema u bolnicu, preko svih faza porođaja, sve do otpuštanja kući je tako koncipiran da neko bude sa porodiljom. Muž mi je tokom porođaja bio najveća podrška i ne mogu da zamislim da je u tim trenucima bio negde drugde, a ne sa mnom. Nema nikakvih gluposti tipa donošenja brisa i sl. i ništa se ne naplaćuje dodatno za prisustvo oca (bolnicu i zdravstveni sistem uostalom ništa ne košta nečije prisustvo). Sve je prilagođeno tako da partner bude tu sa porodiljom - npr. ako žena dobije epidural i porođaj uđe u mirniju fazu na sat-dva, ona leži u svom krevetu u porođajnoj sali i privremeno odmara od bolova, a za partnera, takođe u porođajnoj sali, postoji poseban kauč na koji on može da prilegne i odmori se dok njoj ne krenu najjači bolovi. Nakon porođaja, za sve ostale posetice, posete su ograničene, a otac može po ceo dan da ostane sa ženom u bolnici, tako da med.sestre oba partnera zajedno obučavaju kako da neguju bebu.
    (Anika, 23. novembar 2017 13:08)

    # Link komentara

  86. Moj muz je tokom porodjaja bio pored mene, jer je tako zeleo. Na kraju je presekao pupcanu vrpcu. Tako se obicno ponudi tatama. I plakao je od radosti. :) Posle je sa babicom i bebom otisao da ga okupaju i izmere. Nista ekstra nije moralo da se plati. Citav porodjaj placa zdravstveno osiguranje.
    Zivimo u Austriji i muz mi je Austrijanac.
    Neko to jednostavno ne moze. Bude to ljudima previse strashno. Ali on je zeleo sam. Ne bih to od njega nikada zahtevala. Dogovor je bio da ne gleda dole tokom porodjaja, vec da samo stoji pored moje glave. :D
    (AnaB, 23. novembar 2017 12:58)

    # Link komentara

  87. Mnogo veći problem u našim bolnicama za porodiljea (i SVE pacijente) je OPŠTA HIGIJENA, počev zarđalih kreveta i "nakastni", posteljine, pa hodnika, a o WC-ima i ZAJEDNIČKIM kupatilima da i ne govorim. A osoblje (od LEKARA do med. sestara) je pri ruci samo ako ih "adekvatno nagradiš" (kafa i bombonjera je za njih uvreda, važi samo KEŠ!) PRE i POSLE nužnog boravka u istim.
    (nada22, 23. novembar 2017 12:52)

    # Link komentara

  88. Jao, ali najjače je ovo da se očevi istraumiraju? Plaše se krvi. Ne mogu normalno da se ponašaju u takvoj situaciji nego smetaju i padaju u nesvest.

    Ne do bog neke nesreće, oluje, zemljotresa, rata ako su nam odrasli muškarci zaista toliko nesposobni, nezreli i beskorisni.
    (Gnf, 23. novembar 2017 12:46)

    # Link komentara

  89. "Očevi apsolutno nemaju razloga da budu prisutni"

    Tačno. Osim sto im se rađa dete. Valjda im je kafana lepša uspomena, nego taj beznačajni događaj.
    (Stoick, 23. novembar 2017 12:30)

    # Link komentara

  90. Ja sam bio sa kumom u stanu. U tišini. Nijednu čašicu nismo popili dok nisam dobio poziv da je sve u redu. E, onda se više ne sećam skoro ničega.
    (UŠI I NOS, 23. novembar 2017 12:26)

    # Link komentara

  91. Iskreno, neverovatno mi je, ali i jako tužno kada dvoje ljudi reši da stvori novi život i porodicu, ali nemaju potrebu da podele iskustvo rođenja deteta. Porodica ste, ne daj boże da se neko ozbiljno razboli, supružnik bi trebalo da je taj koji će brinuti o vama i menjati vam pelene ako treba. Pa sad, ako ne biste da delite nešto tako divno kao što je porođaj, kako biste delili muku? Stvar izbora, naravno, ali nekako iz i iz žena i iz muškaraca koji su protiv ovakvih stvari uglavnom sija neka tuga, zloba i zavist. Kao da im je ipak krivo što postoje i ljudi koji imaju poštovanje i ljubav.
    (Ghzfsbbghb, 23. novembar 2017 12:23)

    # Link komentara

  92. @svi smo mi muslini. U pravu si, nisu naše žene seka perse već njihovi muževi! Zamislite mučenici onako umorni nakon organizacije slavlja i bačenja u kafani treba da idu po ženu u porodilište. Mukica ! Ccccc
    (Nila, 23. novembar 2017 12:06)

    # Link komentara

  93. Meni u Paraćinu nisu dozvolili prisustvo porođaju, elem, nemaju uslova (!?) da bi već za 17.500 din. mogli da se steknu uslovi (toliko su mi tražili)??? Nismo izašli iz 19 veka, ugledamo se na razvijene zemlje ali prihvatamo samo ono što trenutna vlast proceni da treba i to je uglavnom ono kad treba neko da se kazni ili nešto zabrani. Zakoni država i zajednica na koje se ugledamo i kojima stremimo, a idu na ruku narodu se ne donose i ne pominju, ali zato kad treba kažnjavati odmah se uporede visine kazni ili nekih troškova i uvek se pomene kako je to u razvijenom svetu mnogo skuplje. Država i SVI državni organi su najveći kršioci ljudskih prava i mi nikad nećemo to moći da promenimo...
    (otac, 23. novembar 2017 12:03)

    # Link komentara

  94. A onda dete ostavis u kolima. Afrika nam nije ravna.
    (na tarabi svasta pise, 23. novembar 2017 12:01)

    # Link komentara

  95. On je prisustvovao porodjaju, i sada naizmenicno kupaju dete. Jednom ona, jednom on. Ja nisam prisustvovao rodjenju sina (niti sam iskreno imao ni zelju ni hrabrosti), a opet ga iskljucivo ja kupam. Dete tako hoce. I naravno da sam zavrsio u kafani. Sta je poenta teksta? Da smo primitivni Balkanci?Ok. Znamo.
    (pucanj u prazno, 23. novembar 2017 11:58)

    # Link komentara

  96. Očevi apsolutno nemaju razloga da budu prisutni, osim da demonstriraju koliko su "prosvećeni". Dok se moja žena porađala ja sam bio ispred sale i komunicirao sa lekarima i sestrama, kupovao i donosio sve što je bilo potrebno i pratio šta se dešava.
    Nisam "sedeo u kafani dok se ona mučila". Nisu jedine sve moguće krajnosti da izigravam karikaturu iz Bulajićevih četničkih filmova u kafani ili da ležim pored nje i ja plačem kao da mene boli da bih se time posle hvalio i slikao.
    Kada je sve uspešno završeno, ona je mogla da odmori u bolnici, a ja sam najsrećniji dan u svom životu podelio sa svojim najbližim. Ništa prirodnije ni lepše.
    A zbog ove politilke korektnosti samo čekam kada će tražiti da prisustvuju u sali kada neko u poreodici ima operaciju na otvorenom srcu i da to snimaju i kače na instagram...
    (Milan, 23. novembar 2017 11:51)

    # Link komentara

  97. U Evropi očevi za 3000 evra rade, u Srbiji za 300 evra.
    Jel moram dalje?
    Sve se može kad je čovek spokojan i novčano zbrinut.
    (pp, 23. novembar 2017 11:49)

    # Link komentara

  98. @kaurin

    A kafana nije "trend"? I to je nekada negde izmislio. I to sto si popio, kojom logikom ima veze sa zdravljem deteta? I otac treba biti na porodjaju i posle istog, jer se desava da doktori izjave da je dete preminulo, a nije, u cilju da prodaju dete. Jer zena, u najvecem broju slucajeva, ne moze da se izbori sa istima, jer doktori ne zele da pokazu dete. Zato otac nastupa povodom te situacije, pa malo pripreti doktorima.
    Dok se vi opijate, neko dete i nestane.
    (NoName, 23. novembar 2017 11:46)

    # Link komentara

  99. u evropi zasebni apartmani za trudnice u srbiji bi ocevi gledali u 12 medjunozja istovremeno
    (marki9a, 23. novembar 2017 11:42)

    # Link komentara

  100. Ми имамо нашу културу они своју и увопште не треба да тежимо да будемо слични.Ја имам троје деце нисам нити би присуствовао порођају.Сачекам испредодем видим жену и дете донесем шта треба па онда сакупим друштво и пијанка пар дана,а наравно да сваки дан одем до болнице да видим жену и дете.Ако би Бог дао да имам дјош деце опет би исто само би мало појачао пијанку.Иначе нику у Србији не слави док се жена не породи ,то по нашим обичајима не ваља
    (шумадинац, 23. novembar 2017 11:39)

    # Link komentara

  101. Kod drugog djeteta toliko se naliz'o da sam se nasadio na vr' glave skidajući cipele. Niti šta fali meni, ni ljubavi prema mojoj djeci. Šta više stalno neka kuknjava ne valja ovo ne valja ono...
    (Bajo Krajina, 23. novembar 2017 11:36)

    # Link komentara

  102. Neka fala.
    (mrak, 23. novembar 2017 11:35)

    # Link komentara

  103. U kafanu mozes uvek da odes... ali, da budes prisutan kad ti dete dolazi na ovaj svet... Svako dalje objasnjavanje/ubedjivanje je neukusno!
    (Mr. Spock, 23. novembar 2017 11:32)

    # Link komentara

  104. Možda se danas sve svodi na bezobzirne bahate balkanske kukavice od muževa kako naslov sugeriše ali pre 12 godina kada mi se rađao sin mogućnost da budem tamo je bila samo načelna. Niko nije hteo da mi kaže šta sve treba, a kada sam na kraju saznao svelo se na (namerno) iskomplikovanu proceduru briseva i nalaza koji ne bi ni bili gotovi na vreme plus što je moralo debelo da se plati, u odnosu na moju tadašnju platu. Nisam "išao sa kumom u kafanu", proveo sam tu noć u glancanju kuće i sutradan pravac bolnica da nekako doturim šta treba.
    Ćerka je došla 4 godine kasnije, ali dotična bolnica se, bar prema nama koji nismo imali "vezu", ponašala kao da je u toku epidemija Variole ili Antraksa ... niko nije smeo da se popne na sprat gde su porodilje a kamoli da prisustvuje porođaju. Za posete sam mogao samo da (tajno) odem iza zgrade sa sve malim sinom i mašem prema prozoru. Inače tih nekoliko dana sam brinuo o sinu i nisam "cimao" moje za to.
    Zapadna Evropa ima i novca i ljudstva da očevima obezbedi dostojanstveno prisustvo porođaju, a Srbija nema ni osnovne higijenske uslove za porodilje ... o čemu mi onda pričamo ???
    (Markus, 23. novembar 2017 11:29)

    # Link komentara

  105. U Svedskoj je minimum 3 meseca duzan i drugi roditelj da bude na porodiljskom kako bi se sto vise i bolje povezao s detetom, kod nas zena glavu da ti skine sto hoces da joj uzmes zasluzeno bolovanje... :)
    (Sreten Zujkic, 23. novembar 2017 11:28)

    # Link komentara

  106. Ja imam slab stomak, pala bi pegla garant. Proslave rodjenja po naski su izuzetno primitivne za moj ukus a cepanje odece svih gostiju je, izgleda, postalo normalna stvar. Sada, kada vidim da ce doci do toga se lepo zahvalim na gostoprimstvu.
    (el, 23. novembar 2017 11:25)

    # Link komentara

  107. Porodjaj pripada majci i detetu. Tu je babica i osoblje. Tu nema otac šta da traži. Osim da čeka u hodniku. Puno je slučaja da otac to vrlo traumatično podnese kada prisustvuje. I nikada mu više ne padne na pamet da to uradi. Dakle patke sa patkama guske sa guskama. To kod nas nije tradicija. I kraj priče.
    (Srna, 23. novembar 2017 11:23)

    # Link komentara

  108. Možda da se kod nas porođaji obavljaju u kafanama. To je naša tradicija, postoji i narodna pesma:

    Mene moja nana rodila u baru,
    Mesto cucle dala mi cigaru.
    (Miki, 23. novembar 2017 11:20)

    # Link komentara

  109. Mnogo znaci kada je suprug prisutan, najvise na svetu. I hvala mu do neba na podrsci!!!! Oba puta je bio uz mene, uz nas.
    Traumaticno iskusvo za muskarca? Ma nije valjda, nama zenama je to cvece i divota. Sramota, kakav to muskarac poklekne pred malo krvi i muke, junacine?

    Meni je to jako los odnos oko te "podele posla" - ti se poradjaj, tvoj posao, posle "ti se bavi detetom, majka si mu", nije ni cudo da dosta mojih prijateljica spadaju s nogu od posla oko deteta i kuce i odlucuju se na razvod - jer sta ce im neko ko sluzi samo dete da napravi ali ne i da pomogne u svojoj porodici??
    (Mina nbgd, 23. novembar 2017 11:20)

    # Link komentara

  110. Kod kuće montirao krevetac pa pukao šraf (neki specifičan i ostade mi deo unutra) kada su mi javili da je krenuo porođaj i posle više ne znam ni sam... Porodilište, žena najlepša ikad, ljubav, bebica, osoblje, suze, mnogo suza, cveće, mnogo ljudi i poziva, magnovenje, pa neka jurnjava za šrafom koji na kraju drugari doneše (komplet imao oko 10kg, za svaki slučaj :)) u kafanu uveče. Dobro, više kafić, ali mnogo lepo je sve prošlo i lepo smo izponazdravljali. Eto, tako je izgledao moj najlepši dan u životu.
    (Simon, 23. novembar 2017 11:19)

    # Link komentara

  111. Једна од ретких ствари у којима би стерилни западњаци требало да се угледају на нас, а не обратно. У кафану, него шта.
    (Старац Исаија, 23. novembar 2017 11:18)

    # Link komentara

  112. Ne znam nikoga ko u kafani slavi, to je bilo nekada. Sada nema para za kafanu, svi dolaze kuci i to uzi krug familije i prijatelja, valja koji dinar sacuvati za to dete valjda. Da li znate ljude koji ide u kafane da slave rodjenje deteta?
    (Dovla, 23. novembar 2017 11:18)

    # Link komentara

  113. Zaista ne bih zelela da moj muz prisustvuje porodjaju, kao što i nije. Totalno nepotrebno. Svaki sledeci dan ce provoditi sa bebom i sa mnom...
    (sabsy, 23. novembar 2017 11:18)

    # Link komentara

  114. @Milan
    Stvarno mi idu nanerve svi oni koji generalizuju stvari, osudjuju ceo narod i slicno.
    Gospodine Milane slobodno citajte strane novine i komentarisite tamo vesti.
    Ps porodila sam se dva puta i izricito zahtevala od muza da ne bude u sali .

    Eto
    (natasa, 23. novembar 2017 11:12)

    # Link komentara

  115. @Milan

    Bravo, e to je muskarac!
    (anica, 23. novembar 2017 11:12)

    # Link komentara

  116. Navedite mi samo jedan razlog prisustva oca na porođaju...
    (anarhista, 23. novembar 2017 11:11)

    # Link komentara

  117. Trpanje zene u bolnice za porodjaj je glupost novijeg datuma. Minimalan broj porodjaj zahtjeva bolnicu i ti slucajevi se mogu mnogo ranije predvidjeti. Trudnoca nije bolest, vec potpuno prirodno stanje.
    Zato ljudi porodjaj kuci, zena vristi, bolovi su to, muz grije vodu stavlja obloge na celo..babica dodje proveri situaciju..
    Zivim u zapadnoj Evropi u zemlji u kojoj se tako radi. Fino zovnes babicu kazes pocelo je, ona dodje pregleda,svi radimo svoj deo, nema briseva grla nosa i slicno. Cista plahta i musema da se ne ufleka krevet. Babica ima sterilne makaze i kad je dete izaslo, ja presekao pupcanu vrpcu, dete sisalo, obrisala ga babica umotali ga, nazdravili ko vinom ko sokom i ona kuci mi u krevet. Sutra se budimo sa detetom, zivot ide dalje.
    Niko se nije obeznanio od pica i bez drame po bolnicama i guranja koverti oblajhanim sestrama..
    (sto ti je zivot, 23. novembar 2017 11:10)

    # Link komentara

  118. balkanci su sebicni,pre su bar ti ocevi radili po 2 posla,i mucili se za porodicu,sada lenjivci i jos ostali primitivni,cast izuzecima
    (bobi, 23. novembar 2017 11:09)

    # Link komentara

  119. Ta ideja da se nesto narusava u odnosu izmedju dve osobe zbog tatinog prisustva porodjaju sam samo u Srbiji cula. A verovatno i u ostalim zatucanim zemljama, gde muskarci jos uvek pokusavaju da se izvuku iz porodicnih i kucnih obaveza. Tvoje dete, tvoja zena, a ti bi radije bio u kafani!!?? Sramota.
    (Ana, 23. novembar 2017 11:08)

    # Link komentara

  120. Dva puta se supruga porađala i ni jednom nisam bio u sali. Porađala se carskim rezom oba puta, pa neznam ni šta bi radio tamo. Neznam ni šta bi radio da je bio "klasičan" porođaj. Tamo su bili doktori, babica sestre, ekipa koja zna svoj posao, a ja bi realno samo smetao. Iskreno, pitao sam na vreme suprugu da li očekuje da budem tamo, na šta je ona iskreno odgovorila u stilu "samo mi još ti tamo fališ". Takođe, ni u jednom slučaju, porođaj nisam čekao u kafani. Šta više, bio sam kući sam, čekao vesti, a kad su vesti stigle, obavestio najbližu rodbinu i prijatelje i proverio još jednom da su mama i beba Ok i lego da spavam. Od prvog dana kreće jurnjava oko nabavki, regulisanja papirologije i pitaj Boga čega sve ne. Kod drugog porođaja, posebna pažnja je posvećena prvom detetu, da shvati šta se dogodilo i da je super što više nije jedinac. To je bio "moj deo posla", i to sam odradio. Pri zdravoj pameti i čistoj svesti, a ne kontuzovan od alkohola, samo zato što je takav običaj kod nas. Naravno da je bilo čašćavanja, ali razumnog i kad sve druge, bitnije stvari dozvole. Zato, mrzim svako generalisanje, kako oni tamo onako, a mi ovde ovako. Ima nas koji mislimo svojim glavama.
    (DS97, 23. novembar 2017 11:07)

    # Link komentara

  121. Ne mogu da zamislim porodjaj bez supruga u prodjajnoj sali. Iskustvo nas je zbližilo, ogromna je podrška bio. Plakao sat vremena od sreće kad se beba rodila. Za nas neprocenjivo.
    (Nama, 23. novembar 2017 11:06)

    # Link komentara

  122. Ja sam jos pre 22 godine hteo da prisustvujem porodjaju, samo, tu je divljastvo. Mozda je sad i vece divljastvo nego tada. tad se bar po inerciji vuklo ponesto iz Jugoslavije, a sad... Nemam vise sta da kazem. Džaba ih bilo.
    (divljastvo, 23. novembar 2017 11:03)

    # Link komentara

  123. @Čudan smo mi neki narod i sebičan jako. Nikakvu traumu poradjaj nije ostavio na mene, pritom nije bio uopšte jednostavan porodjaj ali znam da je to mojoj ženi puno značilo da sam pored nje. I opet bih isto to uradio bez razmišljanja.
    (Milan, 23. novembar 2017 09:43)


    Ne kudi narod mučeniče... to je stvar ličnog izbora, a ne prisile.. Naćerala te žena i sad soliš pamet drugima... i što bi činio sam u kafani u inostranstvu.. ?? A nisi došao u svoju zemlju da potomak ima zavičaj, no tamo zbog pasoša osta...
    muka mi je od takvih, što pobjegnu i pametuju ...
    (djuro, 23. novembar 2017 10:59)

    # Link komentara

  124. @kaurin
    Ti kao da si rodjen u Saudijskoj Arabiji. Kao i ovi sto se slazu sa tobom
    Ako ja, otac dvoje dece, treba da ti objasnjavam da treba da budes uz suprugu, zenu koju volis i koja vam radja decu, kad joj trebas, a dovoljno im je makar samo da ih drzis za ruku (koju mi umalo stiskom nije izlomila na drugom porodjaju) onda za tebe nisu ni brak ni porodica.
    I gde tu nadje "homo" lobi?!
    Ili te je "malo" strah ili ni trunke postovanja i empatije nemas.
    (genije, pravi, 23. novembar 2017 10:57)

    # Link komentara

  125. To je poslednji put da sam bio u kafani.
    (banetu, 23. novembar 2017 10:57)

    # Link komentara

  126. Bio sam prisutan pre 17 godina u bolnici na Zvezdari, kada je pistojao program baby friendly koji danas ne postoji. Pruzao supruzi podrsku sve vreme koja je iako buduca majka, ipak bila mlada devojka prestravljena od raznih bolnih iskustava drugih zena koje su navukle traumu.
    I sta da vam kazem u par reda... Meni I njoj je to bilo nesto fantasticno, zblizilo nas jos vise, a I objasnilo nesto o nama samima sto do sada nismo znali.
    (Tata, 23. novembar 2017 10:56)

    # Link komentara

  127. @Jeeej, jos jedan glupi trend. U kafani, nego gde, gde sa najblizima popijem za zdravlje deteta. Glupa zapadnjacka feministicki-homicka logika!
    (kaurin, 23. novembar 2017 09:37)

    U pravu si.. Još malo i moraćemo prisustvovati zamjeni tampona i uložaka da bi razumjeli njihovu prirodu, ili što već..!?
    (djuro, 23. novembar 2017 10:55)

    # Link komentara

  128. Razmišljanje moje supruge:„Šta ćeš mi na porođaju. U tom trenutku bih te najradije ubila jer se mučim, a ti ćeš još i da gledaš kako se mučim. Nemoj da ti uopšte padne na pamet ta ideja".
    (Razmišljanje, 23. novembar 2017 10:52)

    # Link komentara

  129. Jeeej, jos jedan glupi trend. U kafani, nego gde, gde sa najblizima popijem za zdravlje deteta. Glupa zapadnjacka feministicki-homicka logika!
    (kaurin, 23. novembar 2017 09:37)

    Poštovanje, ali neznanje ne oslobađa. Nije to nikakav trend, već normalno učestvovanje u najvažnije trenutku života. Moj otac je bio tu za svako svoje dete od rodenja, uključujući i mene počevši od pre 48godina, a ja za svako svoje dete (dvoje za sada).. Nije lako biti podrška kada je teško i kada se svedeno može pomoći, ali pravi muškarac je tu da deli sudbinu svoje porodice,sve ostalo su mangupski izgovori.
    Kako ko hoće, ali ja sam uz moju decu i suprugu od početka do mog kraja. Feminizam nije tema!
    (Lektora bez, 23. novembar 2017 10:52)

    # Link komentara

  130. Naši očevi, imaju veliku..tremu, pa je lakše ( i prijatnije) ..u kafani !!
    (ljubomir, 23. novembar 2017 10:52)

    # Link komentara

  131. ja sam cuo da ce se u evropi jos malo muskarci poradjati
    (bobadilja, 23. novembar 2017 10:52)

    # Link komentara

  132. Ne bih o ovoj temi, nego o drugoj, na koju me ja prva asocirala. Broj abortusa u braku. Imam u porodici dve žena koje su abortirale svaka više od 10 puta. Muževi nisu hteli da stave kondom ili prekinu snošaj. Kad žena ostane trudna, pravac ginekolog i abortus, niko ih ne pita da li bi želele još dece ili ne.
    (Muževi, 23. novembar 2017 10:50)

    # Link komentara

  133. Pa normalno da se ide u kafanu, gde bi se islo? U bolnicu?? Ajte molim vas, dosta je forsiranja tudjih (po meni nakaradnih) tradicija, koja su zapravo samo trendovi, svima ostalima.

    Majke su da radjaju. Nista bolje nego kad u kafani castis neznance zbog rodjenja deteta. Imam tri deteta i nije ni meni a ni mojoj zeni palo na pamet da ja prisustvujem, valjda nemamo te cuvene evropske vrednosti.
    (djoledjole, 23. novembar 2017 10:49)

    # Link komentara

  134. Svako ima svoje obicaje i kulturu i ne treba se cuditi i menjati nesto. I u Amsterdamu je dozvoljena marihuana pa nikom nista
    (NBGD, 23. novembar 2017 10:04)

    Znači 2:0 za Zapad u dobrim običajima.
    (Nemanja, 23. novembar 2017 10:48)

    # Link komentara

  135. Moj muz je bio sve vreme sa mnom, pre porodjaja, posle u sali, I jos tri dana u bolnici posete su dozvoljene od osam do osam. Bebac nam je na kratko zavrsio u inkubatoru odmah posle porodjaja I on je bio tu da napravi kontakt rukom dok je lezao tamo, jer nisu mogli odmah na mene da ga stave. Pored svih bolova I muke, porodjaj mi je ostao u lepom I pozitivnom secanju, sigurna sam, velikim delom zbog prisustva muza!
    (U Becu ovako, 23. novembar 2017 10:47)

    # Link komentara

  136. Ne moze tako jednoobrazno da se posmatra. Neki muskarci nisu "sposobni" za takvo iskustvo i to je u redu. Porodjaj moze biti dosta traumatican za samu zenu, a kamo li za muskarca koji treba da sve to posmatra bez neke mogucnosti da pomogne. Oba moja porodjaja su bila poprilicno "vesela" i ne bih volela da je suprug bio svedok tome, pogotovu ako uzmem u obzir da ni doktori nisu imali mnogo prostora za manevrisanje u datim situacijama. Pozdrav.
    (alisi, 23. novembar 2017 10:45)

    # Link komentara

  137. bitno je da je u evropi sve super,evo ja necu da bude kao u evropi i sve mislim da je obrnuto da se kojim slucajem muskarci poradjaju zene bi bile pored,pile bi u kafani tri dana
    (mi_smo_sremci_vise_nam_stomaci, 23. novembar 2017 10:43)

    # Link komentara

  138. kazu da gledanje porodjaja kod muskarca povecava rizik od srcke . citao sam i da padaju u nesvest od stresa ;) ja nisam prisustvovao kako mi nisu dali a i zena mi je rekla da je bolje da ne budem tu .
    (svi smo mi muslini, 23. novembar 2017 10:39)

    # Link komentara

  139. Naša zemlja naši običaji. Kome ne odgovara, nek ide tamo gde mu se svidja. Ko kaže da treba biti u sali?! Treba biti u kafani!
    (Zlatko, 23. novembar 2017 10:38)

    # Link komentara

  140. Nisam prisustvovao porodjaju jer nije dozvoljeno. I da jeste, opet ne bih i moja supruga se slaze. U momentu porodjaja njoj jeste tesko, a i meni kod kuce, ali posle smo svi srecni i sto ne bismo slavili?! Supruga je isla u skolicu za trudnice, ja nisam jer sam imao pametnijeg posla. Danas dete ima 1 godinu, supruga ga je mozda 5 puta dosad okupala i to kad ja nisam bio u mogucnosti. Nocu sam ga ja presvlacio, ustajem i dalje kad se nocu probudi iako radim ujutro. Sve u svemu - ne mora niko da nas uci roditeljstvu i glupim modernim trendovima. Pozdrav svim roditeljima!
    (Milan, 23. novembar 2017 10:37)

    # Link komentara

  141. Od prvog trenutka kada sam saznao da je supruga trudna bio sam uz nju, išao na sve preglede, rasteretio je svih kućnih poslova... Danas imamo ćerkicu od godinu dana, učestvujem u apsolutno svim obavezama oko deteta, i uživam u tome. Ali prisustvo oca porođaju smatram običnim pomodarstvom. Mislim da očevi tamo samo smetaju svojim prisustvom, jer svi znaju koliko mogu porođaji da budu naporni, kako može svaki čast da se nešto iskomplikuje, a iskreno ne bih nešto uživao u samoj sceni izlaska bebe. Moje mišljenje, ne osuđujem one koji imaju tu želju, ali nemoj ti i vi nas koji su protiv toga
    (Gatsby, 23. novembar 2017 10:36)

    # Link komentara

  142. Moja zena je zmaj, dosla je na proslavu u kafanu!
    (bob mihajlovic, 23. novembar 2017 10:35)

    # Link komentara

  143. Ona stara:
    -Kako ti je sad kad si postao otac?
    -Prva tri dana ludilo, spavao do podne, svako veče pijancenje sa drugarima...
    -A posle?
    -Posle su žena i beba došle kući...
    (travis_bickle, 23. novembar 2017 10:35)

    # Link komentara

  144. Ne brinite se,još malo neće biti muškaraca kao takvih ni proslavljanja po kafanama,jer jako volimo i brzo usvajamo sve što nam dolazi sa zapada,al mi to volimo i vise od njih zato sto to prihvatamo oberučke praznih novčanika.
    Nek nam je Gospod Bog u pomoći ako zaboravimo ko smo i šta smo
    (zozon, 23. novembar 2017 10:33)

    # Link komentara

  145. Super tekst, samo ste zaboravili da objavite koliko košta prisustvo supruga na porođaju. I kakav je tretman prema onima koji su očigledno lošijeg materijalnog stanja i nemaju da časte lekara i sestre.
    (Sasa, 23. novembar 2017 10:30)

    # Link komentara

  146. ....koliko vidim sad ce da nam odrede i da se poradjamo...a zene ce valjda u kafanu? to bi onda bilo cool....
    (mmne, 23. novembar 2017 10:30)

    # Link komentara

  147. Koji je procenat razvoda u JEvropi, a koji rođenja dece žena bez partnera bračnog ili vambračnog, sve su to Šuplje priče o nekom zajedništvu i ljubavi.
    (Truba, 23. novembar 2017 10:29)

    # Link komentara

  148. Neko je intervjuisao naše žene, i listom su rekle da to ne bi želele, a lekarima i babicama se prevrće stomak od pomisli da im se tu još neko muva potpuno nezaposlen, u uslovima u kojima rade
    (Ahtung, 23. novembar 2017 10:28)

    # Link komentara

  149. To je apsolutna i neviđena glupost.
    Imam dvoje dece, nisam bio na porođaju, nisam ni u kafani, čekao sam ispred porodilišta. Nisam tražio da prisustvujem porođaju, i mislim da bi svojim prisustvom samo smetao. Te priče kako je to prirodno nisu tačne. Nije prirodno, to je pomodarstvo i licemerje. Što se tiče dece, kupao sam i previjao oba svoja deteta od kako su izašli iz porodilišta, svaki dan i tako već 6 godina. I šta sad? Jesam li ja nešto propustio? Treba li da žalim što svoj život nisam uredio prema standardima iz holivudskih filmova?
    (Bill Gates, 23. novembar 2017 10:28)

    # Link komentara

  150. Ovo da otac prisustvuje porodjaju mora da kažem da mi je nekako neprirodno,ne znam zašto ali takav je osećaj i većine muškaraca oko mene,jer da je prirodno,valjda bi se i ostale vrste,npr.životinje na planeti poradjale u prisustvu partnera.Drugo,mislim da je ženi više stalo u tom stanju i više poverenja ima u stručne ljude koji to obavljaju nego da vidi muža.a ovo za kafanu i zapad,pa nemojte o tome.LIČNI PRIMER SA ZAPADA.Ja u tržnom centru u westfieldu u londonu i biram košulju za brata, probam L veličinu,i prodavačica prolazi i kaže,da vam donesem xl.Ja na to,ne ovo je poklon za brata.A ona će na to,začudjeno?Kupujete bratu?To je prava retkost,lepo od vas.Tako da,zapadnjaci ne čašćavaju ni rod rodjene,a kamo li kafana za vreme porodjaja.pozdrav
    (pera, 23. novembar 2017 10:27)

    # Link komentara

  151. Molim vas, hajde da pronađemo još 101 razlog zašto su svi bolji od nas "Balkanaca"....
    Nisam prisustvovao porođaju supruge, jer ona nije tako želela. Šta god da jeste poželela, skinuo bih joj sa neba, naravno. Kako ja, tako i sve i jedan otac kojeg poznajem. Ali, ovo je sasvim raspirena i zlonamerna kampanja protiv očeva koja je na žalost i na ovom mediju svakodnevica.
    Uveče su prijatelji, braća, kumovi pohrlili u moj najsrećniji dom na svetu, pilo se i slavilo, dizale se meni zdravice u stotinama. I ja sam nazdravljao, ali sa čistom vodom. Zašto? Zato što ću joj možda potrebati, moram da sam potpuno spreman i svestan.
    Znači, može i balkanska duša i stub podrška svom životnom drugu.
    Pozdrav onima koje dok čitaju stiskaju svoje tanke feminističke usnice.
    (silueta, 23. novembar 2017 10:26)

    # Link komentara

  152. Ja sam otac troje dece, i nisam prisustvovao porodjaju jer su mi svaki put u bolnici prakticno nagovetili da se ne mlatim oko toga, jer njima to predstavlja problem. Traze ti da doadtni paltis, pa kojekakve gluposti sve u svemu da te odgovore oko toga, jer znaju da bi im pola bolnice razbucao kako se ponekad ophode prema trudnicama. Nije do muskaraca nego do drzavnih bolnica koje to ne zele. U privatnim bolnicama je sve ok. Nema to veze sa Srbima.
    (Tera, 23. novembar 2017 10:24)

    # Link komentara

  153. Ja sam u Beču bio u sali, skinuli me do gaća i obukli ko kirurga, gledao carski rez u krupnom planu. Anesteziolog mi govorio neka sjednem da se ne srušim ali ja sam to junački podnio.
    Da vam sad ne opisujem, ali netom izvađene bebe odvratno izgledaju!
    (Meister Jakob, 23. novembar 2017 10:24)

    # Link komentara

  154. Ja sam otac sestoro dece i zajedno sam prolazio sve sto je trebalo sa mojom zenom. Nikada nismo zvanicno ni slavili sem unutar porodice. Meni je to nekako jadno a i u Norveskoj nije ni obicaj. Secam se kada sam bio klinac pa se porodila devojka od drugara. Cele noci smo bancili po gradu. Bilo je to vreme bez mobilnih telefona. Ujutru smo saznali da je doslo do velikih komplikacija. Zivot je ugasen a mi slavimo. Ne radi se to tako. Srbija je na zalost zemlja primitivaca koji ne mogu da se odreknu nase mracne proslosti i prihvate ono sto imamo dobro. A toga je jako malo
    (Gastarbajter, 23. novembar 2017 10:24)

    # Link komentara

  155. @ "Jeeej, jos jedan glupi trend. U kafani, nego gde, gde sa najblizima popijem za zdravlje deteta. Glupa zapadnjacka feministicki-homicka logika!
    (kaurin, 23. novembar 2017 09:37)"


    A ovaj, znači dete će viti dobrog zdravlja jer si ti "pio za zdravlje deteta"?

    A da nisi popio šta? Negativno bi uticalo na detetovo zdravlje?
    (marko_sthlm, 23. novembar 2017 10:22)

    # Link komentara

  156. А ко ће да ми чува дијете да га не украду??? Ах да, тога нема на Западу...
    (Само кажем... мсм немо' се љутите..., 23. novembar 2017 10:21)

    # Link komentara

  157. Tekstovi ovog tipa su mi uvek interesantni. Zivim godinama u inostranstvu i vidim da se ovde razvodi svaki drugi brak. Razlozi su razliciti: prerano stupanje u brak, los model iz porodice, institucija razvoda kao nesto normalno i moderno i sl. Deca bioloske oceve najcesce vidjaju jednom nedeljno ili redje. Ipak vecina tekstova u nasoj stampi se svodi na neadekvatnost organizacije nase porodice. Stice se utisak kao da nasi ocevi time sto vecina ne prisustvuje porodjajima manje vole svoju decu. Zaboga muskarci su u kafani i sl. Najlepse Vas molim da se informisete o pojmu "Patchwork family". To je realnost zapadnog drustva. Porodica u Srbiji i dalje ima neku vrednost. Moja deca me cesto pitaju da li cete tata i ti da se razdvojite jer su u velikom strahu od prica svojih prijatelja iz skole. Ni moj otac ni moj deda nisu prisustvovali porodjajima ali su obojica bili casni ljudi koji su svoju decu voleli i svoje zene postovali. Zapadni svet postuje nesto sto se zove "forma" i to je veoma vazno da biste opstali ali moramo priznati da je i sustina veoma bitna. Ovim takodje zelim da motivisem nase buduce tate da pristustvuju porodjajima jer je moj muz bio prisutan na oba porodajaja i to je sjajno iskustvo ali bih ih takodje zamolila da zadrze tu crtu sustinski odgovornih i prisutnih oceva i da se brinu o deci i mnogo posle porodajaja. Pozdrav sa severa
    (Milena, 23. novembar 2017 10:20)

    # Link komentara

  158. U Evropi očevi na porođaju, u Srbiji sa kumom u kafani.

    Pa vi idite u Evropu, pustite mene i kuma da se veselimo :)
    Bez zezanja, pitao sam ženu da li želi da prisustvujem, ona je rekla - samo mi još ti fališ tamo :)))
    I tako, kum i ja po dvoje proslavišmo :)
    (BigBoca, 23. novembar 2017 10:20)

    # Link komentara

  159. lepo je sto i ovde ima oceva koji su uz majke.... Moj muz je bio u kafani. Sa 80 zvanica. A izasli smo iz bolnice tako sto nismo razgovarali.
    (arriba, 23. novembar 2017 10:17)

    # Link komentara

  160. ili sedim u hodniku dok se porodjaj ne zavrsi to je normalno, sta cu ja unutra da se traumiram da vidim svasta i postanem kasnije homoseksualac, ne !!!!!
    (truli zapad, 23. novembar 2017 10:15)

    # Link komentara

  161. Licno nemam tih ambicija. Ako supruga bude htele biću naravno. Nekako, ovo poremećeno doba inkluzije svega i svačega i svuda mi ide na živce. Nismo zajedno bilo trudni, nismo se zajedno porodili, nismo zajedno otekli, povracali, trpeli bolove. Ja nemam potrebu da se guram i nešto nazivam zajedničkim kada to nije. Kada kažem da je to "ženska stvar" to kažem sa najvećim poštovanjem.
    (krol, 23. novembar 2017 10:15)

    # Link komentara

  162. Za vreme oba porodjaja u bolnici ali ispred vrata, za prvo dete uvece u kafani, za drugo...sa starijim deteom uz crtace i slagalice kuci...
    (Aleksa, 23. novembar 2017 10:14)

    # Link komentara

  163. Koliko sam ja uspeo da saznam iz iskistva, valjda su i kod nas ocevi u bolnici dok se ne porodi, pa onda uvece u kafani. Taj deo u kafani u evropi nema, jer mora da se casti. Tamo caste samo kad firma placa :)
    (Sinak, 23. novembar 2017 09:36)

    Svaka cast za komentar! U tome je sustina i istina.
    (Marek, 23. novembar 2017 10:11)

    # Link komentara

  164. i sta fali tome? mi evropa nismo niti cemo biti po svemu sudeci.
    (BU, 23. novembar 2017 10:10)

    # Link komentara

  165. Ja nisam prisustvovao jer je porođaj krenuo u drugoj nedelji 9 meseca pa nisam imao pomenuti bris. Dan danas mi je krivo zbog toga, a nisam ga imao jer validnost brisa je dve nedelje, pa su mi rekli da ga ne spremam do 10 dana pre termina. Jel ima to Švajcarskoj? Rečeno mi je zbog bezbednosti bebe. A to što je beba došla u kuću 3 dana kasnije, tad mi nije trebao bris.

    Srpsko pranje ruku (nemate bris) i odvraćanje lekara od prisustva oca, to je ovde. A ne da očevi ne žele.
    (Aleksandar, 23. novembar 2017 10:10)

    # Link komentara

  166. njima u tim trenucina!?! Stvarno smo čudna sredina, ne najbolje da ću da slavim dok mi se supruga muči u bolnici donoseći moje dete na svet. Čudan smo mi neki narod i sebičan jako.
    (Milan, 23. novembar 2017 09:43) # Link komentara

    ma nobles ste vi na zapadu, pristustvujete porođajima za razliku od nas balkanskih divljaka (čiji ste deo do juče bili, samo ste to preko noći zaboravili, nobles, šta češ). sto kaze sida, zena popa spire "moja juca čita i kad spava". ja ne znam nikog u srbiji ko je pio po kafanama dok mu se žena porađala, već se to radi nakon porođaja, kad se dete rodi živo i zdravo i kad se bude sigurno da je žena dobro. ne vidim šta je "primitivno" i "divljački" u tome što nekoj sa prijateljima i rodbinom proslavlja rođenje deteta dok majka leži sa svojim čedom u krevetu i oporavlja se od porođaja. šta je tu čudno i sebično???? neverovatna je potreba pojedinih srpskih emigranata da popljuju svoj narod gde god stignu, ne znam šta hoćete od nas, eto care uspeli ste na zapadu uživajte u vašem divnom životu i manite se toga da nam popujete sa visine.
    (asteroid, 23. novembar 2017 10:10)

    # Link komentara

  167. njima u tim trenucina!?! Stvarno smo čudna sredina, ne najbolje da ću da slavim dok mi se supruga muči u bolnici donoseći moje dete na svet. Čudan smo mi neki narod i sebičan jako.
    (Milan, 23. novembar 2017 09:43) # Link komentara

    ma nobles ste vi na zapadu, pristustvujete porođajima za razliku od nas balkanskih divljaka (čiji ste deo do juče bili, samo ste to preko noći zaboravili, nobles, šta češ). sto kaze sida, zena popa spire "moja juca čita i kad spava". ja ne znam nikog u srbiji ko je pio po kafanama dok mu se žena porađala, već se to radi nakon porođaja, kad se dete rodi živo i zdravo i kad se bude sigurno da je žena dobro. ne vidim šta je "primitivno" i "divljački" u tome što nekoj sa prijateljima i rodbinom proslavlja rođenje deteta dok majka leži sa svojim čedom u krevetu i oporavlja se od porođaja. šta je tu čudno i sebično???? neverovatna je potreba pojedinih srpskih emigranata da popljuju svoj narod gde god stignu, ne znam šta hoćete od nas, eto care uspeli ste na zapadu uživajte u vašem divnom životu i manite se toga da nam popujete sa visine.
    (asteroid, 23. novembar 2017 10:09)

    # Link komentara

  168. Bicu prisutan, ali necu gledati sam porodjaj. Bio bi odlican biznis otvoriti kafane po Evropi, ocigledno da im fali.
    (Zagor, 23. novembar 2017 10:09)

    # Link komentara

  169. Ko to kaže nije istina uopšte. I na porođaju i pre porođaja doručak,ručak,večera se nosi u postelju i pritom još sve što treba pored toga i tako psihofizički izmoreni još i organizacija slavlja i nismo se ni oporavili idi po ženu i bebu u bolnicu...
    (dženkins, 23. novembar 2017 10:08)

    # Link komentara

  170. pa nece tata da doji bebu no majka !
    i nema tamo na zapadu ja castim kafanu sta ko pije? tamo na zapadu svak svoje placa prica se tuho niko ne galami elem nastrana atmosfera skroz.
    (holivudski frizer, 23. novembar 2017 10:07)

    # Link komentara

  171. Sta se posle zbiva, godinu-dve-tri, da li ocevi peru pelene, hrane, kupaju bebu? Vode racuna o detetu, provode sa njime vreme i igraju se? To je znacajan segment pored samog cina rodjenja.
    (Jovo, 23. novembar 2017 10:05)

    # Link komentara

  172. Svako ima svoje obicaje i kulturu i ne treba se cuditi i menjati nesto. I u Amsterdamu je dozvoljena marihuana pa nikom nista
    (NBGD, 23. novembar 2017 10:04)

    # Link komentara

  173. Mislim da je nepotrebno da sem lekara i medicinskog osoblja bilo ko drugi bude u prostoriji gde se zena poradja. Ipak smo mi laici kojima nije mesto u sali. Jeste tacno je da je to prirodan proces ali i operacija je svakodnevni proces pa sta sad treba uvesti opciju da za odredjenu svotu novca mozete prisustvovati operaciji roditelja, deteta, supriznika... jer boze moj zelite da i u tom trenutku budete uz svoje voljene a ko to ne radi ne voli dovoljno i nije mu stalo. Na kraju krajeva i ta zena hoce da se opusti koliko je moguce i da izgura sve kako treba i poslednje sto joj je potrebno jeste da joj stoji muz iznad glave, da je gleda ili joj prica nesto, samo da je nervira.
    (mickey, 23. novembar 2017 10:04)

    # Link komentara

  174. Naravno da ću biti u kafani. Kod nas u bolnici, naplaćuju prisustvo očeva na porođaju, pa je jeftinije da se opijemo i proslavimo, nego da tamo smetam, o svom trošku.
    (Mile, 23. novembar 2017 10:03)

    # Link komentara

  175. U KC Kragujevac za prisustvovanje porodjaju su mi trazili oko 100 evra. Toliko...
    (John Smith, 23. novembar 2017 10:02)

    # Link komentara

  176. Posebno sto se prisustvo porodjaju u Srbiji naplacuje oko 150evra...a plata 250!?
    (kako ko, pa ja, 23. novembar 2017 10:00)

    # Link komentara

  177. Taakoo nego kakooo!!!!?
    (Ironichna, 23. novembar 2017 10:00)

    # Link komentara

  178. Pa, nasim zenama muzevi trebaju posle i dalje za seks, a ne istraumirani
    (Iops, 23. novembar 2017 10:00)

    # Link komentara

  179. Dva deteta imamo. Supruga se oba puta poradjala u Narodnom frontu. Isti doktor je poradjao. Prvi put smo isli na skolu roditeljskva zajedno i ja posle toga pitam doktora da li da prisustvujem porodjaju, a on mi kaze samo ako bas puno zelim jer imaju puno problema sa muzevima, a evo i kakvih. U porodjajnoj sali svi boksevi su razdvojeni samo providnim staklom tako da muskarac u boksu osim svoje zene vidi bar jos 5 golih zana u drugim boksevima, pa je tim zenama neprijatno. Kad mu zena krene da se poradja, muz pocne da juri doktora (jedan doktor je zaduzen u jednom trenutku za nekoliko porodilja) po boksevima panicno trazeci da se pomogne bas njegovoj zeni (jer eto sve je boli koliko kuka),iako je doktor procenio da je drugoj zeni potrebniji u tom trenutku (naveo mi je primer coveka koji ga je vukao za rukav dok je jos vadio dete na porodjaju). Vise puta se desilo da muzevi nisu spremni na toliku kolicinu krvi na porodjaju i da padaju u nesvest, pa osim sto treba da poradja nekoliko zena, doktor mora da ukazuje i prvu pomoc muzu (jedan je pri padu udario u ivicu radijatora i ozbiljno se povredio). Sve u svemu doktor me je ubedio da ce mi zena biti u dobrim rukama i ako ja ne budem prisustvovao porodjaju, tako da sam svo to vreme za oba deteta presedeo u hodniku cekajuci vesti iz sale. Sto se tice brige o bebi, sve sam radio kuci oko deteta (jer se supruga oporavljala od carskog reza oba puta) i nije mi padalo tesko.
    (Otac 2 deteta, 23. novembar 2017 09:55)

    # Link komentara

  180. ja se ne secam da li je to bila kafana , samo mi je zazvonio mob i rekla je musko zivo i zdravo , uzivaj . moja zena nije seka persa kao neke . pozz
    (svi smo mi muslini, 23. novembar 2017 09:54)

    # Link komentara

  181. opet ne valjamo, zaostali smo sta vec. moj suprug je za vreme porodjaja bio u crkvi a kasnije naravno da je pio u cast bebe. i sta fali tom obicaju?
    (majka, 23. novembar 2017 09:53)

    # Link komentara

  182. ni ja ni moja supruga nismo zeleli da prisustvujem porodjaju, ja zbog samog cina i medicnskog zahvata kojima bas ne volim da prisustvujem, a supruga je rekla "trudovi, doktori, beba, krv, vristanje, ne daj Boze iskomplikuje se nesto, jos mi tamo samo tamo ti trebas". inace, posle porodjaja i sve do sad delimo sve obaveze oko deteta, ja sam ga takodje previjao, hranio, setao, vozao isto kao i supruga. niti se ljudi manje vole i postuju ako otac ne prisustvuje porodjaju, niti su pa sad nesto iznad drugih ako prisustvuje, pa ce se onda kao bolje brinuti o detetu. sto ljudi sto cudi
    (crni sin, 23. novembar 2017 09:52)

    # Link komentara

  183. Otac sam troje dece. ..(Daniel 5g. Jelka 3g. i Evna 8meseci)....prisustvovao sam kada su se rodili...mogu sa sigurnošću reći da su to bili najlepši i najsretniji trenuci u mom životu...ne samo za mene već naravno za moju suprugu i za nas kao porodica.......
    (Emil, 23. novembar 2017 09:44)

    # Link komentara

  184. Živim u inostranstvu i naravno da sam sve vreme porodjaja bio uz suprugu. To je tako normalno i prirodno. I da, nije vizuelno prijatan dogadjaj ali je svakako neraskidiv deo postojanja. Tvoje dete, tvoja supruga, s kim drugim da budeš nego sa njima u tim trenucina!?! Stvarno smo čudna sredina, ne najbolje da ću da slavim dok mi se supruga muči u bolnici donoseći moje dete na svet. Čudan smo mi neki narod i sebičan jako. Nikakvu traumu poradjaj nije ostavio na mene, pritom nije bio uopšte jednostavan porodjaj ali znam da je to mojoj ženi puno značilo da sam pored nje. I opet bih isto to uradio bez razmišljanja.
    (Milan, 23. novembar 2017 09:43)

    # Link komentara

  185. Pa kad nemaju kafane
    (True Batman Fan, 23. novembar 2017 09:41)

    # Link komentara

  186. Pa verovatno bi i u Srbiji bilo kao u Svajcarskoj da neki za to zadovoljstvo ne moraju dati i pola plate.
    (Stevica Kurcubic, 23. novembar 2017 09:40)

    # Link komentara

  187. Jeeej, jos jedan glupi trend. U kafani, nego gde, gde sa najblizima popijem za zdravlje deteta. Glupa zapadnjacka feministicki-homicka logika!
    (kaurin, 23. novembar 2017 09:37)

    # Link komentara

  188. Koliko sam ja uspeo da saznam iz iskistva, valjda su i kod nas ocevi u bolnici dok se ne porodi, pa onda uvece u kafani. Taj deo u kafani u evropi nema, jer mora da se casti. Tamo caste samo kad firma placa :)
    (Sinak, 23. novembar 2017 09:36)

    # Link komentara