- Komentari -
  1. Jevgenij nije govorio o razvoju i napretku nekog sporta,normalno je da sport i oprema napreduju. Mslim da je u prvom redu govorio karizmatičnosti igrača , a to kada si na turniru znači da prije meča razmišljaš o imenu protvnika i imaš strahopoštovanje i "drhtiš" prije nego dođeš na teren. Samim time što je bilo puno više GS pobjetnika ta "drhtavica" je bila zastupljenija prije meča. Ne razmišlja se o slijedećem protivniu isto o onom tko je već osvojio GS i o onom tko nije.
    To praktično znači da Murray drugačije razmišla prije meča o jednom Bedrichu koji nikad nije osvojio GS a uvijek je među prvih 10 ili o Monfilsu. Kad pogledaš prvu 10-toricu u periodu o kojem govorim sve pobjednici GS-ova. Što se tiče jačine i brzine servisi su i tada letili preko 200 km/h i isto ko i danas trebalo je reternirati i nastaviti poen.
    (ZG TOM-šrauba, 12. jun 2015 09:44)

    # Link komentara

  2. @ZG
    Tacno je da je ranije tenis bio raznovrsniji.
    Medjutim tenis kao uostalom i svaki drugi sport je napredovao. Ovaj stil igre sa osnovne linije se ocigledno pokazao kao stil koji donosi najbolje rezultate i zbog toga su skoro svi presli na takav nacin igre.
    Servis-volej igraci su shvatili da vise ne mogu pobedjivati sa takvim nacinom igre i zato su takvi igraci maltene nestali.
    Imas i danas jos ponekog takvog tenisera, na primer Ljodru ili Stepaneka.
    Medjutim i oni po pravilu gube svaki mec ukoliko igraju samo servis-volej, i moraju sve vise da igraju i sa osnovne linije ako zele nekog da pobede.

    Tacno je i da su podloge usporene, ali su istovremeno reketi usavrseni, pa svi teniseri udaraju i jace i brze nego ranije.
    Dakle sporije podloge, jaci reketi i dobijamo istu brzinu tenisa kao i ranije.
    U pravu su i ljudi koji kazu da vecina tih ranijih velikana ne bi mogla ni jednom Mareju da uzme set.
    Niste nikada ranije imali tenisere toliko brze, toliko fizicki spremne i sa tako dobrom anticipacijom.
    Vracao bi taj Marej sve lopte i Samprasu i Edbergu u ono vreme i terao ih na greske i na kraju pobedjivao.
    Pa Marej je znao po pola sezone da igra sa par kilograma dodatnih tegova na nogama i uspevao tako da pobedi vecinu protivnika.
    Mislite da su u Samprasovo vreme postojali takvi teniseri? Nisu.
    Jednostavno ovaj sport se pretvorio u pravu borbu gladijatora i nekadasnji teniseri u poredjenju sa ovim danasnjim prosto ispadaju smesni.
    Sampras i ekipa su trenirali po sat vremena dnevno, a danas mnogi provode svakodnevno i po 5-6 sati na treningu.
    Normalno danas je i veci novac u igri, veca motivacija.
    Vavrinka je na primer za dve GS titule dobio vise novca nego sto ga je Sampras zaradio za celu karijeru.
     (ja, 11. jun 2015 21:43)

    # Link komentara

  3. Nole, Nadal i Federer bi pocistili svakoga iz njihove generacije tako da ne bi imali ni jedan GS svi zajedno, nego imate srece sto vam ni Marej nije igrao tada ne bi se nagledali ni tanjira a kamoli grofeja, to prvo.
    Drugo, argument da je teze bilo doci do GS tada je cista glupost. FK Pecenjevci ne mogu ni u opstinskoj ligi da budi ni sesti, ali to ne znaci da je liga livada pored puta jaca od prve bez obzira kakva je. Taj Kafeljnikov je u neku ruku poput danasnjeg Verdaska, pitanje da li bi injega dobio. Cuj Gaston Gaudio, ma idi.
    (ma kako da ne, 11. jun 2015 12:32)

    # Link komentara

  4. citam ove komentare i s nekima se slazem,s nekima ne,ali nije to bitno,ovde sve strucnjak do strucnjaka,komentarisu tenis i igru danas i pre dvadesetak godina i sve je to u redu,stil,servis,ritern,vilej i sve ostalo,pominju i duzinu trajanja karijera danas i ranije,ni u jednom od navedenih kategorija i podataka niko,ali niko da spomene na koliko se i do kad dobijenih setova igralo na svim,ali svim turnirima,sto samo goviri da vecina vas gleda tenis od 2011
     (roger, 11. jun 2015 11:09)

    # Link komentara

  5. @ Zg devedesetih godina tenis je bio brutalno dosadan .Sve se svodilo na servis na brzim podlogama i tzv specijaliste za sljaku tipa mustera, brugere i kompanije. Ja ga pratim 30 godina. Ovaj danasnji je neuporedivo atraktivniji i bolji. Berasategi, stih, kafeljnikov, rios, gaudio, i mnogi drugi cist prosek. jedino agasi i sampras svetlo u tunelu, pomalo rafter.
     (pribil, 10. jun 2015 15:04)

    # Link komentara

  6. Dokaz Kafeljnikove tvrdnje su i osvojeni Grand slamovi današnje trojke (Nadal, Federer i Đoković) koji su od 2004. osvojili 39 Grand slamova, a od 1990.- 2003., dakle isto oko 12-13 godina, te titule su se rasporedile na puno više zvijezda-igrača (samo neka mi netko ne kaže da Kafeljnikov, Courier,Ivanišević,Bruguera, Rios,Medvedev,Krajicek,Stich,Safin,Costa,Moya,Rafter, Hewit, nisu bili zvijezde bez obzira na osvojena "samo" 1-3 Grand slama, i kad se tim imenima pridruže oni najveći koji se mogu usporediti sa današnjom "velikom" trojkom tada Edberg, Becker, Sampras, Agassi onda je sve jasno), igrao se raznovrsniji tenis i puno više karizmatičnijih igrača ili zvijezda kako hoćete. U devedesetima je bilo neprocjenjivo gledati i bilo je uzbudljivo kada napadači sa servis-volej igrom igraju protiv igrača sa osnovne crte , danas toga nema. Tada je bilo više lobova, voleja, serveri su bili jači u servisu (osim našeg Karlovića), zatim puno više pasinga, skraćenoh lopti i općenito poeni su bili raznovrsniji. Taj štih igre se mogao vidjeti u nevjerojatnom dubl finalu RG ove godine, ko nije gledo obavezno neka nabavi snimku.
    (ZG TOM-šrauba, 10. jun 2015 13:44)

    # Link komentara

  7. Obrni, okreni, kada Rafa, Nole i Federer završe svoje karijere, sve će prirodno doći na svoje mesto, tj. biće i statistički najbolja tri igrača ikada. Po nivou tenisa prikazanom na svom vrhuncu, oni su to već sada.
     (sportista, 10. jun 2015 12:38)

    # Link komentara

  8. Ja pomalo jedva čekam da za par godina Novak prepusti No1 nekom drugom, padne na 3, 5, 6 mesto, i prestane da juri titule na mastersima zbog održavanja No1 pozicije, i rasipa snagu. Pa onda opušteno se sprema i fokusira samo za slemove, bez ikakvog pritiska, moranja dokazivanja bilo čega, branjenja poena, bez uloge faviorita, bez važnosti žreba, igra svoj omiljeni tenis. Federera više neće biti na turu, Nadala možda isto, Wawrinka i Conga će biti uveliko veterani, biće ove klinčurije i konkurentnih verovatno Dimitrova, Keia i Endija. Da li neko misli da Novak neće imati šansi za slemove tada sa 31, 32 godine?
     (sportista, 10. jun 2015 11:30)

    # Link komentara

  9. O današnjoj velikoj četvorki može i ima pravo da komentarise neko ko je osvojio više grend slamova od njih. Znači, Jefgenije može samo o Murrayu i Wawrinki, Novaka, Rogera i Rafu ne bi smeo ni da spominje. A što se tiče poređenja, to je smešno. Tenis od pre 20 godina je skroz drugi sport.
     (petar, 10. jun 2015 10:35)

    # Link komentara

  10. Generacije je veoma tesko porediti,gotovo i nemoguce,prije bile brze podloge,loptice,drugaciji reketi,drugacija oprema,malo ili nimalo hemije,teniseri sami trenirali,eventualno uz jednog trenera,a dns je to sve drugacije,sporija podloga,loptice,reketi ko pero sa raznim nekim finesama za spin,ovo ono,hemije ko u prici,timovi po 5 i vise ljudi itd i sl.
    Dns bi i Borg,Lejver,Sampras i ostali bili dosta bolji bas radi napretka covjecanstva,imali bi puno vise i snage i kondicije i mogli bi igrati i dugacke razmjene,a dok bi danasnji neki teniseri,pogotovo ovi defanzivni bili lak plijen u prijasnjim uvjetima,jer je sve bilo brzo,a oni ne bi imali toliko snage,a pogotovo ovi sa slabijim servisom oni bi bili dorucak...
    (fedex, 10. jun 2015 10:08)

    # Link komentara

  11. sportista@sve si rekao..
     (pribil, 10. jun 2015 09:29)

    # Link komentara

  12. Priča mu je bez veze. Nije tenis kao moda, gde neko izmisli neki trend i svi se oblače po njemu bez racionalnog razloga. Današnji bejzlajn tenis kod većine igrača je posledica efikasnosti tj. superiornosti tog stila igre nad ostalima (s&v), od kad su usporili loptice. Opet, to nisu uradili slučajno. Tenis je tada postao dosadan. Pogledajte mečeve Samprasa i Ivaniševića na Wimbldonu. Nema ni t od tenisa. Zamislite da neko danas kaže da plivanje ne treba da ide u pravcu toga da se u disciplini free style pliva samo kraul, kada je slobodan izbor stila. Pa kraul je najbrži, zato ga svi "dosadno" svi plivaju. Poredim samo da bih naglasio poentu, ne bukvalno. Po Kafeljnikovu bi onda trebalo organizovati posebne turnire za servis & volej igrače, posebne za bejzlajnere. Plus otvorene tj. mešovite.
     (sportista, 10. jun 2015 02:41)

    # Link komentara

  13. Zenja car! :)
     (beograd_moskva, 10. jun 2015 02:17)

    # Link komentara

  14. Danas makneš Federera, Đokovića i Nadala i eto situacije gde 15, 20 tenisera mogu da osvoje GS.
     (lll, 10. jun 2015 02:10)

    # Link komentara

  15. nisam odavno cuo vecu glupost pogotovo sto potice od bivseg profesionalnog tenisera. sta reci osim da je ljubomoran i nestrucan...
     (rim job, 10. jun 2015 02:02)

    # Link komentara

  16. Svako vreme ima svoje velikane.Zasto je danasnji tenis bolji od onog kojeg su igrali Sampras,Lendl ili Borg? Svaka epoha ima svoj stil igre, danas bi svi ti teniseri koje je nabrojao Kafeljnikov igrali poput Novaka ili Rafe.Kojom to vagom merimo velicinu nekog sportiste ili umetnika ? Zaboravljate da ce se za koju godinu fanovi tenisa ismejavati Noletovoj igri bas kao sto mnogi od nas ismevaju igru nekadasnjih vrhunskih tenisera.
    (atm, 10. jun 2015 01:31)

    # Link komentara

  17. Verovatno najbolji tenis u istoriji se igrao kada su Rodzer, Rafa i Nole bili na vrhuncu( Novak je i dalje na vrhuncu karijere) a dok je Kafeljnikov bio aktuelan, kao sto neko rece, svi su bili bar za klasu ispod ove trojice jer ce ova trojica biti i jesu u top 5 najboljih svih vremena a iz njegove ere to nece biti niko.
     (Get real, Koffeee!, 10. jun 2015 00:58)

    # Link komentara

  18. @jack
    Poredis Mareja sa Samprasom i Agasijem!?
    To dovoljno govori o tome koliko znas o tenisu.
    Tada se na betonu i travi nisu prebacivali loptom po 20-30 puta jer su za razliku od ovih danas znali da zavrse poen vinerom. Defanzivci poput Mareja su tada bili lak plen. A onda je krenulo usporavanje podloga sredinom prosle decenije i doslo se do toga da defanzivci kakvi su Nadal i Marej osvajaju Vimbldon i US Open. To je nekada bilo nezamislivo.
    90-tih se zaista i igrao pravi atomski tenis, brzina, kondicija, snaga, ovo danas je samo prebacivanje loptice dok protivnik ne pogresi.
    (>, 10. jun 2015 00:51)

    # Link komentara

  19. Ajmo anketicu jednu... Sta mislite da li Djokovic sledece godine uzima Rg? 9 glasova Za vec ima. Familija Kineza iz moje zgrade i Mate Delic. Mada i ja mislim da vec sigurno uzima. Ali sigurno!
     (Jumko, 10. jun 2015 00:17)

    # Link komentara

  20. I bas bi Barasategi sa jednim finalom RG titule bio opasnost za Rafu. Razumes se u tenis opasno.
     (tenis, 10. jun 2015 00:01)

    # Link komentara

  21. @hawkeye To je tvoje misljenje. Svi ti "sljakasi" koje si nabrojao nisu do kolena Novaku i Federeru, a Nadalu ni do clanaka. Tenis je toliko evoluirao u poslednjih 15 godina, ova tri momka koja sad igraju su apsolutno najbolje sto je ovaj sport ikad imao, uz dodatak Borga i Samprasa. Svi ostali su daleko iza. Polovina tih koje pominjes su u odnosu na ove asove prosto smesni. Bas bi oni zaustavili Nadala na sljaci...
     (tenis, 9. jun 2015 23:58)

    # Link komentara

  22. Šta će jedan Kafeljnikov da radi, nego da "kafeniše"
     (monden, 9. jun 2015 23:42)

    # Link komentara

  23. U njegovoj eri mozda je i bilo 20 igraca koji su mogli da osvoje gren slem, ali su svih 20 za tri klase ispod Novaka, Rafe i Federera. Sto se prognoze za Rafu tice, istina da fizicki nije na istom nivou kao ranije, ali je suludo otpisivati ga, uradili su to mnogo puta pa ih je demantovao. Dobar intervju, lepo je setiti se starih asova.
    (tenis, 09. jun 2015 12:31)apsolutno se ne slažem,da su Rafi u žrebu jedan Kuerten,Kurijer,Agasi,Brugera,Muster,Čang,Kafeljnikov,Berasategi i ona hrpa Španaca specijalista za zemlju tada uzeo bi malo sutra 9 RGa,kao i Federer pored Samprasa 7 WBa,malo sutra,potpisujem Kafelnjikova i sve što su konstatovali on i Beker.
    (hawkeye, 9. jun 2015 22:45)

    # Link komentara

  24. Meni je samo drago sto je ovo o konkurenciji sad i prije 15-20g o cemu vec pisem puno puta izjavio Rus a ne Hrvat da nebi bilo....
    Inace NOLETU naklon do poda..
    (Jole, 9. jun 2015 22:13)

    # Link komentara

  25. pa normalno da je bilo teze tada jer su svi znali servirat :sampras,becker,krajicek ,rafter,kurijer,kuirten ,kafeljnikov ,ivanisevic,rusedski ,henman . pogledajte novakov omjer protiv igraca kao sto su karlovic i roddick . 90-ih ste puno puta bili u milosti ili nemilosti igraca koji servira . jedan agassi ,novak bi da je igro 90-ih bio najslicniji njemu je za 17 godina karijere uzeo samo 8 gs titula . 90-ih su igraci s loptom u rukama odlucivali o ishodu mece,agassi je samprasa mogo dobit samo ako je sampras bio los ,dok danas pobjednika odlucuju oni koji primaju servis .
     (pere, 9. jun 2015 21:31)

    # Link komentara

  26. kos, ja ne sporim da bi nekadasnji asovi u ovom vremenu bili dobri, ali tenis je postao brutalan sport koji ide do krajnjih granica psihickih i fizickih. Znaci danasnji gladijatori su pomerili granice, tenis je postao kao video igrica, sve se pogadja i stize. Velika cetvorka je ubedljivo najjaca u istoriji tenisa. E sad sta bi bilo kad bi svi igrali u istoj eri pitanje je. mekinro i agasi tvrde da su rozer, rafa i novak najbolji svih vremena a igrali su u toj kafeljnikovoj eri i pre njega.
     (pribil, 9. jun 2015 21:29)

    # Link komentara

  27. Pa specijalisti su bili zato sto su se podloge razlikovale... Danas su neki betoni isti kao da se igra na sljaci, npr Miami, Indian Wells... Pre je sljaka bila sljaka i igraci kao Nadal, Djokovic i Murrey su bili specijalisti za takve podloge(defanzivan stil), dok su beton a pogotovo trava bile osetno brze podloge za koje su specijalisti bili servis volej igraci i igraci koji su igrali ofanzivno...Danas se na travi igraju razmene od 20 udaraca sa obe strane i cesto je potrebno vise od 2,3 dobra udarca da bi se osvojio pojen... Samim tim je i neutralisana prednost dobrih servera... E sad jeste glupo sto je tako ali ocigledno je veca gledanost kada ima vise razmena tako da se sve ide ka vecem profitu... U suprotnom trebalo bi da se igra podjednako na svakoj podlozi a ne da je vecina turnira na betonu, nesto malo manje na sljaci i svega 3 ozbiljna turnira na travi( Wimbledon i Halle/Queens) koji su pripremni turniri za Wimbledon i nisu Masters turniri tako da na travi nema ni jedan Masters turnir sto opet nije u redu ali to je vec druga tema...
    (Nik, 9. jun 2015 21:29)

    # Link komentara

  28. Potpuno tačno. ATP lista od 1993 do 1998 je zastrašujuća. Na travi Sampras,Edberg, Beker, Štih, Ivanišević, Rafter...na ostalim podlogama Muster, Kurijer, Agasi, Kuerten, Korda...To je bila najjača konkurencija ikada.
    To su bili pravi asovi. Današnji sport je mešavina savremene medicine, ugovora sa sponzorima i stavljanja rezultata ispred stila, stava i inteligencije.
    Nekada je bilo sramota slaviti poen kada je protivnik napravio duplu servis drešku ili bacio loptu u aut ili mrežu...sada to nije blam jer je osvajanje poena jedino bitno. Čak ni publika nekada nije uzvikivala i tapšala na poene osvojene na taj način. Sport je postao slika i prilika vremena u kome živimo. I to je to. Takvi su igrači, ali i navijači. Bez skrupula, bez stava, bez smisla.
    (Negativni, 9. jun 2015 21:15)

    # Link komentara

  29. @dobacujem iz zadnje klupe
    Pa pogledaj kad je Edberg zavrsio karijeru.
    Rodik i ostale iz njegove generacije pominjem jer su oni ti koji su na kraju najvise problema i pravili tada najboljem, Samprasu, Rodik, Hjuit i Safin su bili ta generacija koja je najavila smenu generacija i neki novi tenis.
    Nisam nabrojao sve jake tenisere tog vremena, eto Kurijer npr, pa Muster itd. Mnogo mocna konkurencija. Danas nema takvih. Osim RF, Nadala i Djokovica, ostali su cist prosek.
    (Svete, 9. jun 2015 21:14)

    # Link komentara

  30. U današnje doba, na sreću postoji još jedna stvar koje nije bilo u doba Kafeljnikova i comp a ona se zove youtube. Na njemu postoje snimci tog "atomskog" tenisa od pre 30 god. a koji današnjeg gledaoca bacaju u grohotan smeh.
    Vidi se da je tenis sport koji je imao revolucionaran napredak a današnji teniseri tipa Nadala, Djokovića, Federera, Mareja su daleko iznad svih Samprasa, Bekera, Agasija a pogotovo Kafeljnikova. Današnji tenis je potpuno drugi sport a Kafeljnikov ne može biti trener već samo kockar jer ne vidi tu osnovnu razliku.
    (jack, 9. jun 2015 20:56)

    # Link komentara

  31. U njegovo vreme bilo je 15-20 onih koji su mogi da osvoje GS ali to u ovom slucaju ne govori o kvalitetu vec o prosecnosti svih igraca. On je svoja dva osvojio protiv Michaela Sticha i Thomasa Enqvista, obojica zajedno 3 (2+1) RUP-a. Dakle sta reci vise o njegovoj izjavi?
    (Totikaem, 9. jun 2015 19:56)

    # Link komentara

  32. Neko ko je igrao tenis i onda a igra ga / trenira malde i danas. Neko moze voljeti onaj tenis, neko ovaj, ali tenis je evoluirao. Danasnji tenis je fizicki, tehnicki i mentalno zahtevniji i igra se na mnogo vishem nivou nego li onaj tenis.
    Niko od ondasnjih top tenisera ne bih se mogao suprostaviti danas ni 100-om danasnjem teniseru na ATP. Danas je tenis veoma profesionalan i ima mnogo vishe inputs nego li onaj pre, gde si mogao da ubacis patike, reket i majicu u torbu i krenes na turnir. Vecina tadasnjih tenisera nije ni imala svog stalnog coach-a. Navratilova se sama spremala vecinu svoje igracke karijere. Mnogi poznati su vec rekli svoju rec o tome, Agasi, Sampras, Navratilova, pa i Federer...
    Nivo tenisa potreban da bi se osvajali turniri i bili na celu, koji je danas diktiran od Nadala, Djokovica i Federera je jednostavno nedostizan za mladje igrace, jer zahteva puno ulozenog rada i profesionalnog pristupa. Ja licno mislim da ce posle ove trojice, muski tenis pasti sta se tice nivoa, i doce u jednu sistuaciju kao zenski gde ce mnogi moci pobediti. Opet, kome je koji lepsi, individualna stvar. Meni je lepsi dans. Moci odrzavati duge relije sa pravilnim placement-om nije ni malo naivna stvar, vec veoma, veoma slozena, Na kraju, u danasnjem tenisu, volej je udarac koji dolazi (njegova vaznost), tek posle primary and secondary ground strokes i tri vrste servisa.
    (65 +, 9. jun 2015 19:39)

    # Link komentara

  33. @tomy Nadal mozda jeste osvojio "samo" 5 gren slemova van sljake, ali je Nadal najmladji ikada koji je kompletirao karijerni slem, imao je samo 24 godine, uz to i olimpijsko zlato, jedan od dva igraca u istoriji koji imaju bar po dva slema na razlicitim podlogama( 9 na sljaci, 2 na travi, 3 na tvrdoj podlozi). Apsolutno je uz Federera glavni kandidat za najboljeg u istoriji. Uz to svoje titule je osvajao u paklenoj konkurenciji. Ne mozete glorifikovati Novakove titule sa gren slemova, od kojih je cak 5 sa AO, a od 8 samo 2 van tvrde podloge, a zamerati nesto Nadalu. Pa Nadal ima vise titula na garosu nego Novak gren slemova. Malo realnosti ljudi. Za mene su Federer i Nadal po ucinku, i svemu sto su za tenis uradili apsolutno najbolji, a Novak im je svojom skoro pa savrsenom igrom izuzetno blizu, fali mu samo jos koja gren slem titula pa da im stane uz rame kad je istorija u pitanju.
     (tenis, 9. jun 2015 19:38)

    # Link komentara

  34. @Ratko Taj Nadal kog je po tebi Novak penzionisao i psihicki unistio je od starta 2012 do danas osvojio isti broj gren slem titula kao i Novak. Po cetiri imaju. Toliko o dominaciji. Potpuno ste nerealni u komentarima.
     (ali, 9. jun 2015 19:31)

    # Link komentara

  35. @Arsen Potpuno je nerealno da Novak stign Federera. Za to treba da osvoji jos 9-10 gren slemova, a to znaci konstantno osvajanje titula. Novak je samo 2011 osvojio tri, svih ostalih godina samo po jedan. I nerealno je da iko pa i Novak sa 30 i kusur dominira na svakom turniru.
     (hmm, 9. jun 2015 19:28)

    # Link komentara

  36. Tenis danas jeste brzi ali i tereni su drugaciji i loptice brze zato se i igra sa osnovne linije. Devedesetih teniseri su imali vise finese u svojoj igri protiv servis volej igraca recimo protiv najboljeg Samprasa si mmorao da imas fantastican ritern i neverovatan pasing shot u celom gemu da bi ga savladao . Pete Sampras je za mene najbolji svih vremena iz vise razloga od 1993 do 1999 je 6 godina uzastopno zavrsavao kao prvi .U osam godina 7 puta bio sampion wimbldona ,nije osvojio RG ali je uzeo 5 US opena i 2 AO . Nikad nije izgubio u finali Wimbldona , igrao je muski fantasticni servis koji je jednom probusio reket Rafteru neverovano precizan, i sjajni voleji na mrezi uz odlican bekhend i forhend koji su bili jako pouzdani.Toliko o najboljem . Ali ta era je imala toliko grand slam sampiona da je morala biti teza . U devedesetim Grand slem titule osvajali su jos Edberg,Stih, Beker, Kurijer, Agasi , Rafter, Kafelnikov , , Brugera, Krajcek, Majkl Ceng ,Guga Kuerten,Moja , Korda, Muster . To je 15 razlicitih. A sad u poslednij 10 god. osim velike cetvorke slemove su osvojili Del Potro i Wwrinka i slucajno Cilic to je 7 . Ako su najbolji igraci onda bili Sampras , Agasi,Beker, i recimo Kurijer . ostali iz danasnjih top dvadeset osim Wawrinke i na zalost povredjenog Del Potra ne mogu da se porede sa recimo Rafterom Chengom Kuertenom, Mojom i Kafelnikovim koji su osvajali svako po nekoliko GS i mastersa
    (Nikola, 9. jun 2015 19:11)

    # Link komentara

  37. @svete

    Kad si vec isao do Changa i Edberga (1989, wtf?), koji veze nemaju sa jednim Safinom, onda je fer da i ja ubrojim neke igrace: Johansson, Albert Costa, Gaston Gaudio, Federer, Nadal, Djokovic, Murray, Del Potro, Wawrinka, Cilic. A Roddick svakako pripada vise ovoj generaciji, nego toj koju si ti naveo. Pa cak i Juan Carlos Ferrero.

    Jevgenije je klasican primer sujete.
     (dobacujem iz zadnje klupe, 9. jun 2015 19:02)

    # Link komentara

  38. Tenis danas, tenis nekada, uvek se namecu ta poredjenja, licno mislim da nemaj svrhe, tacno je da je nekada igra bila raznovrsnija ali i ona proistice iz ogranicenosti svih tadasnjih segmenata. Naime, danas je mnogo toga drugacije, pocev od podloga, reketa loptica...zhvaljujuci njima neki udarci su sada moguci, to sada cini tenis drugacijim ali ne i boljim, naravno, nije ni losiji. Jednostavno, treba ga prihvatiti takvog kakav je. Slicno je i sa pitanjem ko je najbolji teniser ikada,da li je Federer ako se broj slemova racuna ili mozda Rod Lejver koji je objedinio svih cetiri u godini ne znam, neka svako razmislja kako misli da bi trebalo. Zeleo bih jos nesto, licno meni je Bjorn Borg najveca nepoznanica, to je covek koji je osvojio jedanaest Gren slemova, osvojio je sest Vimbldona i pet rolan garosa, ili obrnuto, medjutim ono sto me fascinira je cinjenica da je sve to osvojio do svoje dvadesetseste godine kada je napustio tenis,provod i vanteniske stvari su mu uvek bile vaznije.Dakle, za sest godina osvojio je 11 Gren slemova a treba imati u vidu da za tih sest godina nikada nije otisao da igra Australien open jer ga je kako sam kaze mrzelo da ide tamo, i jer mu je bilo strasno dosadno da putuje cak tamo. Uvek se pitam koliko bi titula Borg imao da je igrao Australiju i da mu je karijera trajala jos cetiri ,pet godina.Da dodam Ameriku nije nikada osvojio iako je igrao finala, govorio je da su te novotarije misleci na beton, izmislili idioti. Aust, open je tada bio travnat.
    (tenis, 9. jun 2015 19:00)

    # Link komentara

  39. У време Јевгенија Кафељникова, место број 1 на АТП листи кратко је држао и Марсело Риос. Замерам новинару који је са њим разговарао што га није подсетио на такав детаљ, који довољно говори о снази конкуренције тада.

    Шта још рећи, осим да је Рус, некада добар тенисер, прерано постао огорчени и завидни старац...
    (Пикенројло Пикенпопоски, 9. jun 2015 18:31)

    # Link komentara

  40. Ovaj ne bi bio ni u top 10. Gledao sam ga i ne bi osvojio nista na gren slemovima.
     (pera, 9. jun 2015 18:20)

    # Link komentara

  41. @pa
    Slazem se u potpunosti sa tobom da bi Novak pre 15-20 godina jedva uzeo set na vecim turnirima... ipak je on bio samo desetogodisnjak u to vreme.
    (Johny Logan, 9. jun 2015 18:11)

    # Link komentara

  42. @arsen, pribil...
    Ne možete generacije uspoređivati na taj način. Za 10 godina će biti još bolji modeli reketa, još će se modernije i kvalitetnije trenirati, pronaći će i neke nove stvari vezane za prehranu...Svaka nova generacija je bolja jer ima "bolje uvjete" treniranja. Zamislite Federera, Novaka, Rafu i ostale u ondašnjim uvjetima-tadašnji modeli reketa, tadašnji način treniranja, prehrane...Svi bi bili sporiji nego danas, imali bi sporije udarce...i obrnuto vrijedi-npr. jedan Borg bi u današnjim uvjetima bio puno brži, jači...Način na koji vi uspoređujete generacije nama baš puno smisla. Ovo šta Kafeljnikom govori ima smisla. Ne vidim Rafu ili Novaka kao pobjednike na velim turnirima u onim ekstremno brzim uvjetima jer bi obojica bili izuzetno loši serveri.
    (kos, 9. jun 2015 18:06)

    # Link komentara

  43. Ti bi danas bio eventualno 28.
     (Vuk, 9. jun 2015 17:57)

    # Link komentara

  44. Meni se čini da ćemo o ovom Rolan Garosu razglabati do Vimbldona.
    (Maja, 9. jun 2015 17:47)

    # Link komentara

  45. Too much vodka?
     (Llewelyn, 9. jun 2015 17:35)

    # Link komentara

  46. Ma idi, ja kad sam igrao, bla bla bla...
     (Zzz, 9. jun 2015 17:18)

    # Link komentara

  47. U pravu je sjajni Rus. Jedan tinejdžer Čilić je među prvih 10, što je u njegovo vreme mogao samo Beker ...
     (Hoću 158 pluseva botova, 9. jun 2015 16:38)

    # Link komentara

  48. ja pratim tenis od 1985-te. Uporedjivati ovaj tenis sa onim je smesno. Sad se igra daleko jace, sve se stize i pogadjaju se neverovatni uglovi, brzina je daleko bolja. Jaci su udarci. Ima na youtubu svi mecevi, gledao sam sampras-agasi iz 2000-te, polufinale australije. To je amaterski tenis u odnosu na ovaj atomski.
     (pribil, 9. jun 2015 15:36)

    # Link komentara

  49. Govori istinu.
    Novak pre 15-20 godina ne bi uspeo da uzme nijedan GS.
    Na svim podlogama bi gubio da nije doslo do namernog usporavanja podloga.
    On i sada gubi od prosecnih tenisera poput Vavrinke i Nisikorija, a u najboljim je godinama. Protiv Samprasa ne bi bio u stanju ni set da uzme na travi ili betonu. Agasi, Beker, Ceng, Moja, Kuerten, Beker, Edberg i ostali bi ga unistavali na svim ostalim turnirima. On je realno iskoristio to sto je RF mator a Nadal povredjen pa je osvojio nekoliko titula ali objektivno nije neki previse talentovan teniser. Od svih titula na GS koje ima, skoro sve su sa AO sto znaci da je dosta jednostran teniser.
    (pa, 9. jun 2015 15:30)

    # Link komentara

  50. @Ratko
    Otkud ti to da je Novak sprecio Nadala da stigne Federera?
    Po toj logici Novak je sprecio i Federera da ima vec preko 20 GS. Pobedio ga na USO 2010 i 2011, gde je RF bio neprikosnoven, onda ga pobedio prosle godine na WB i 2008 na AO u polufinalu. Dakle, sigurno ga je sprecio da uzme jos 3-4 titule. Pa onda Delpo 2009...
    Isto tako je Federer Novaka sprecio da vec sad bude blizu Nadala, pobedjivao ga na USO od 2007 do 2010 3 puta, pa na RG 2011 i WB 2012. A tek Nadal. Sprecio ga da osvoji USO 2010 i 2013, pa RG bar 3 puta...
    Svi su se oni medjusobno sprecavali da jedan drugog stignu ili prestignu.
    Eto, Vavrinka je isto sprecio Nadala da se priblizi Federeru, kao i Novaka da se priblizi Nadalu ( AO 2014 i RG 2015). Pa onda i Marej koji je Novaku uzeo 2 GS.
    Nadal je inace probleme sa kolenima imao odavno, mnogo pre nego sto je Novak postao ozbiljan konkurent. Njegove povrede nemaju veze sa Novakom niti sa bilo kojim drugim teniserom.
    (?, 9. jun 2015 15:25)

    # Link komentara

  51. Ovo je apsolutno tacno,prije je bilo mnogo vise mladih momaka,tinejdjera koji su mogli da igraju sa najboljima u zenitu njihove karijere,npr.Federer dobije Samprasa,a vec sljedece godine osvoji GS,tako isto i Nadal koji je dobio Federera i pored njega osvajajo redovno RG,tada je nadal igrao svoj tenis zivota,zatim novak koji je sa 19 osvojio GS,dns toga nema,mladi igraci kasno sazrijevaju ili uopce ne sazriju..
    A i tacno je za stilove igre dns svi igraju sa osnovne igre i nadigravaju se,nema kombinatorike,skracivanja,izlazaka na mrezu,spektakularnih voleja,za koje je potrebna veoma meka ruka,dns je sve na snagu prebacivanja do besvjesti i zato se nekima cini da je to atomski tenis,mogli su i prijasnji teniseri tako igrati ali ne bas svaki poen,jer nisu bas bili snazni kao ovi dns,a to je opet zbog hemije i ostalih sredstava..prije je bio vise talenat,a dns je najvise snaga..

    I UVEDITE DISKUS!!!
    (fedex, 9. jun 2015 15:25)

    # Link komentara

  52. Dobro ljudi da li zaista Novak mora da pobedjuje osamsto turnira,da bi neki indijanci,zajedljivci,mrzitelji rekli ok dobar je. A ovaj Kafeljnikov osvojio dva gren slema i prica i velica samog sebe.Kad je Rus ikome ista priznao da je bolji ili da kaze nesto u superlativu. Njima je kao svim velikim nacijama ispod dostojanstva i casti da priznaju ili nekom skinu kapu koje bolji od njih. U kosarci smo ih drali 20 godina,a nisu nikad rekli da bolji ste i u mnogim sportovima drugim isto tako. Kao slovenske duse,ma idi.
    (cafa_ljinika, 9. jun 2015 15:07)

    # Link komentara

  53. hm ja ipak mislim da ni jedan igrac od tada niti aggasi niti becker ivanisevic ,thomas muster,jim curier ili michal chang nisu bili ni blizu kvalitete jednog rafe ,rogera ili djokovica...sto se nebi tako gledalo? sa obzirom na to da kafeljnikov nikad nije bio TOp of the TOP igrac smatram da njegova izjava upravo potice iz toga,za njega je tada konkurencija bila prejaka jer nije uspeo da bude najbolji ali to ne mora da znaci da je tada konkurencija bila jaca..on je jednostavno bio preslab.njegova igra se je bila kao u ivanisevica..jak servis pa daj sta das..zar stvarno tolko ljudi pati za tim stilom igre? upravo to je bio dosadan tenis..tenis kad se sastanu becker i kafeljnikov ,to se nije moglo gledati..servis-ass..servis-mreza -bod pa onda opet sve iz pocetka..sad je prava borba,loptice se po 25-30 puta vracaju i to na travi a kamoli sljaci,meni je to puno bolje nego ono pre..era samprasa naprimer.taj kad servira,to je bilo ponekad 3 asa odjednom..istina je da je konkurencija sada u 2015 godini onako..moglo bi biti bolje jer stvarno nema igraca koji konstantno zna da igra na najvisem nivou osim djokovica a kad je tako onda fali jednostavno onaj pravi rivalitet medju dvoje boraca..danas je jedno sigurno:u finalu ce mo gledati novaka djokovica a protivnik se menja ..tad je stavrno bilo da je bilo 5-6,7 igraca koji su rivali ,jedino to je bilo pozitivno ali kvalitet tenisa nije bio bolji..definitivno !!
    (dragan1982, 9. jun 2015 15:04)

    # Link komentara

  54. Ne znaci da ste tad bili jednako dobri vec mozda samo jednako losi, izuzev Samprasa i Agasija i igraca slicnog kalibra. I sad ima dosta dobrih igraca al ih je velika trojka ubila u pojam.
    (kvota 1.01, 9. jun 2015 14:53)

    # Link komentara

  55. Pratio sam tenis i pre 30tak godina, pa još pamtim ono Bobino polufinale na Vimbldonu kao da je juče igrao. Ali, realno, teško da bi ijedan od tenisera koji su dominirali u prošlom veku, danas uspeo da uđe bar u prva 3 ili da uzme neki GS. Tenis je postao mnogo dinamičniji, fizički zahtevniji, više se igra na snagu i izdržljivost, ali zato dominiraju oni koji uz to imaju i sjajnu tehniku. Ipak, neki od tih vrhunskih igrača dotrajavaju. I ja sam uveren da ni Nadal, ni Federer više ne osvajaju nijedan GS, možda još par mastersa, i to je to. Novak ima bolju perspektivu, ali zavisiće od njegovog zdravlja, motivacije, situacije da neko od ovih mladih nada izraste u vrhunskog igrača u nardnih par godina!? Ako bude igrao bar još 5 godina, i posle 30te se fokusirao samo na GS, Nole može da dostigne, a i obori Rodžerove rekorde. Ali nisam siguran da to zaista i želi. Ako u naredne 2 godine osvoji RG, zlatnu olimpijsku medalju, i možda uspe i da makar spoji sva 4 GS u nizu, ne mora ni u jednoj godini, čini mi se da će to ispuniti njegove ambicije i da neće juriti dalje rekorede po svaku cenu. Realno je da stigne Nadala i Samprasa po broju GS i uđe u prvih 5 po boravku na 1. mestu. Za više, trebaće i zdravlje i sreća.
    (Arsen, 9. jun 2015 14:47)

    # Link komentara

  56. Ne znam za ostale, ali jos nisam upoznao ili cuo objektivnog rusa / ruskinju...
     (nugi, 9. jun 2015 14:45)

    # Link komentara

  57. I Federer pokusava da proda tu pricu pre svakog turnira a onda mora da objasni kako voli kad ga razvale ovi "osredji" igraci.
    (Mile, 9. jun 2015 14:38)

    # Link komentara

  58. (Koja logika..., 9. jun 2015 13:43)

    Novak će biti upamćen u svetu tenisa kako god okreneš. On je već sad velikan tenisa, ko bi mogao da pomisli pre 10 godina da će neki srpski teniser osvojiti isto grend slem titula kao i jedan Agasi? Ne razumem zašto posle nekog poraza otpisuju Novaka, isto je bilo prošle godine pa znamo kako je sve redom pobedio. Mislim da Novak može do kraja karijere da osvoji realno još 4 grend slema, dve Australije i po jedan Vimbldon i US Open, ako uzme RG to je samo bonus, mada i tu je igrao tri puta finale, nema šta da žali taj dan su pobedili bolji i to je to. Novak je velikan tenisa, ko to ne shvata, taj ne prati tenis i sport uopšte.
    (optimus prime, 9. jun 2015 14:37)

    # Link komentara

  59. Bravo majstore.
    Sve si rekao: "Naše vreme bilo je 15-20 momaka koji su potencijalno mogli da osvoje Gren slem trofej, a sada nije tako."
    To je konkurencija kada 20 ljudi bore za pehar,a ne danas 2-3.
    Najveca konkurencija u istoriji tenisa? Djokovzic,penzioner Federer i povredjeni Vamos?
    (aaa, 9. jun 2015 12:35)

    Da, po toj logici upravo prisustvujemo u poslednjih 7 godina najjacoj eri zenskog tenisa, jer bukvalno svaki turnir osvaja druga igracica
    (carević, 9. jun 2015 14:35)

    # Link komentara

  60. Tačno je sve što je rekao. U to vrijeme put do trofeja na RG , vodio je preko vrhunskih tenisera i specijalista za šljaku - MUSTER , KURIJER , BRUGERA , KUERTEN , MOJA , KOREČA ... a na Wimbledonu su dominirali specijalisti za travu BEKER , SAMPRAS , IVANIŠEVIĆ , EDBERG , KRAJIČEK , ŠTIH , RAFTER...Zato SAMPRAS , BEKER , IVANIŠEVIĆ... nijesu imali šanse na RG a Kurijer , Kuerten , Kafeljnikov... na WB. Danas su isti igrači u završnicama svih turnira , ne samo velika trojka ili četvorka nego FERER , BERDIH , VAVRINKA , CONGA...Ne postoje specijalisti , zato je vodećoj četvorci lako da dolazi do završnica , pobjeđujući uvjek iste igrače i igrajući uvijek istim stilom.
    (Miki, 9. jun 2015 14:31)

    # Link komentara

  61. Podloge su namerno usporene da bi defanzivci i manje talentovani teniseri kao Novak i Marej mogli da osvoje nesto.
    (ps, 9. jun 2015 12:38)

    A da su ostale brze verovatno bi pretalentovani Izner i Raonic imali vec 3-4 Vimbldona...Daj osvesti se
    (Milosss, 9. jun 2015 14:30)

    # Link komentara

  62. Mnogi bivsi sampioni imaju, u najmanju ruku, dubiozne analize trenutnog stanja u tenisu. Stvari su se promenile, to je jasno i laiku. Do Federera Pit Sampras (moj omiljeni teniser) je bio najveci svih vremena, 14 GS titula, a na sljaci ima ukupno 3 titule, a finalu RG nije ni primirisao. I niko mu nije osporavao da je najveci uprkos tome. Kasnije su GS titule nametnute kao marketinski trik i merilo velicine tenisera. Da nije toga, Roddick ne bi mogao da udje medju velikane, zar ne?
    Ne osporavam Kafeljnikovu da je bio dobar teniser, ali te velicine u koje su se vinuli Novak, Rafa i Rodzer njemu su bile i ostale nedostizne. A i mnogima iz njegove generacije.
    (zelena trava, 9. jun 2015 14:24)

    # Link komentara

  63. Ok, svako ima pravo na svoje misljenje. Sto se mene tice, nikako ne delim misljenje sa ovim covekom.
    (MI6, 9. jun 2015 12:26)

    A da nema Novaka, da su npr. samo Mari, Federer i Nadal u vrhu, Srbi bi se slagali sa ovim 100%.
    (Washington, 9. jun 2015 14:24)

    # Link komentara

  64. kakvi eksperti pisu komentare. daj da vas Sasa poseti.
     (hocu 2 palme, 9. jun 2015 14:23)

    # Link komentara

  65. koje je ovo lupanje majko moja mila, koje potcenjivanje rafe, novaka i rodgera, pominjete mareja sa nekim nipodistavanjem, pre bilo zanimljivo gde igrac sa jednim jedinim udarcem osvoji trofej?? to zanimljivo?? to pre i nije bio tenis nego smecovanje, igra je toliko evoluirala da to nije normalno, sport koji je mozda i najvise evoluirao od svih, u svakom smislu, sa fizickog, tehnickog i tehnoloskog( reketi) aspekta, mozda i najvise od svih sportova, ono pre je bilo poluamaterski!!
     (Wilt Chamberlen, 9. jun 2015 14:19)

    # Link komentara

  66. Ovaj Kafeljnikov je mnogo dobar i gotivan lik - u Nemackoj sam bio u njegovoj blizini pre 15 godina dok je jos bio aktivan i bili smo 2-3 dana zajedno u nekom Hotelu u Stutgartu jer se odrzavao neki poluilegalni turnir u pokeru a on je igrao za svoju dusu sa moja 3 ortaka u sobi poker onako za svoju dusu - naravno ovi moji su mu uzeli 15 hiljada maraka tada jer su igrali zajedno protiv njega ali se nije ljutio i mrstio, valjda nije provalio ! Ja sam samo gledao sa strane a dolazio je cesto i u Wisbaden i u Baden Baden takodje na poker !
    (Mala i Mamba, 9. jun 2015 14:15)

    # Link komentara

  67. Kaj ovaj bulazni?
    (Stipe, 9. jun 2015 14:12)

    # Link komentara

  68. Pojavilo se dete prezimena Federer, pa odučio od tenisa sve koje je Kafeljnikov nabrojao (što se poklopila generacija). A, Rafa i Nole su jedini koji su na njegovom nivou! I da su tada ova trojica bili aktuelni, niko ništa sem njih ne bi osvojio, osim Samprasa.
     (Gong, 9. jun 2015 14:12)

    # Link komentara

  69. Svaka njemu cast za sve u tenisu, on po rezultatima ne moze da se uporedi ni sa Marejem koji ima mnogo vise finala GS i vise onih jacih trofeja. Mislim imam 31 godinu i zakacio sam taj njegov "strasni" tenis, te sam misljenja da je covek bas preterao sa snagom tenisa u njegovo vreme. Tenis postaje gladijatorski sport a ne sport talenata. Normalno da se sve vise radi na fizickoj spremi i izdrzljivosti, on bi danas tesko uzeo jednom Congi i Vavrinki set. Takodje u njegovo vreme jedan Agasi je sa 33 godine osvojio GS titulu a on prica kako je 30 godina granica za tenis. Sport, treninzi i medicina su napredovali i jos uvek napreduju, sve se razlikuje i igraci su sve mocniji i duze traju. Vrlo zacudjujuca prognoza od strane njega da Nadal nece uzeti vise ni jedan GS! Da li bi tako razmisljao da nema Novaka Djokovica koji mu je jos uvek najveci kamen spoticanja i koji ga je zaustavio da prestigne Rogera? Rafu Nadala je Novak prevremeno penzionisao iz tenisa, rasturio je njegov bunker, naterao ga je sto vise da trenira i razorio mu kolena a Boga mi i psihu. Gospodine Ozmo sto ga niste pitali o Novakovoj dominaciji? Da li je svestan da nece biti smene na prvom mestu naredne 2-3 godine? Nekako je ovaj Rus sve to eskivirao i samo prica kako je konkurencija slabija.
    (Ratko, 9. jun 2015 14:12)

    # Link komentara

  70. Ovaj je baš egoista pravi ?
    (kepri, 9. jun 2015 14:09)

    # Link komentara

  71. oduzmi noleta rafu i federera i dobićeš isti balans. U prvih 20, čak 30 igrača bez atomske trojke kvalitet je poprilićno ujednačen. A sport kao sport ide napred, pa pogledajte samo recimo finala velilih takmičenja fudbala i košarke i uporedite sa današnjim ligaškim takmičenjima, ovi stariji izgledaju u najmanju ruku smešno.
     (Nikad izvini, 9. jun 2015 14:07)

    # Link komentara

  72. Veci biser nisam skoro procitao. Tenis koji se sada igra je jedno 4 nivoa iznad tadasnjeg a Novak,Nadal, Federer pa i Marej su jos bar 2 nivoa iznad ostalih u svetu tenisa trenutno.
     (ivan, 9. jun 2015 13:53)

    # Link komentara

  73. Bravo! Apsolutno se slazem sa svim sto je rekao, a pogotovo za stil igre nekad i sad...
     (Boki, 9. jun 2015 13:51)

    # Link komentara

  74. I potpunosti se slažem u vezi Rafe. Živi bili pa videli.
     (tuvaluu, 9. jun 2015 13:47)

    # Link komentara

  75. Da u devedesetima je bio vrhunac tenisa i praćenja tenisa na TV (prenosili su se svi turniri pa smo i bolje poznavali tadašnje igrače) i bilo je tih 20-tak igrača koji su se međusobno mogli pobjeđivati na Grand slamovima i ostalim turnirima. Mislim da je tada tenis bio i raznovrsniji. Osim igrača koji su nabrojani u komentarima dodao bih još i Couriera, Brugueru, Korda, Albert Costa, Juan Carlos Ferrero, dalo bi ih se još izvući. I svih tih 20-tak igrača su Grand slam pobjednici od 1990.- 2003.
    (ZG TOM-šrauba, 9. jun 2015 13:45)

    # Link komentara

  76. @Tomy

    Po toj tvojoj logici, ni Novak ne može da bude među najboljima svih vremena jer nije uzeo GS na šljaci. A još ako mu oduzmemo sve one sa AO-a... ni u prvih 20.
    (Koja logika..., 9. jun 2015 13:43)

    # Link komentara

  77. I ovaj osvojio RG a nase Nolo ne ume!!! Pa komedija!!!
    (haha, 9. jun 2015 12:36)
    To ga samo demantuje koliko se "tezak" tenis igrao u njgovo vreme.
    Skoro sam gledao neki snimak Beker vs Lendl,pa ono je smesno u odnosu na ovaj danasnji atomski tenis.
    (Milan Nis, 9. jun 2015 13:42)

    # Link komentara

  78. @anica
    Neverovatan je Rafa borac, mentalna gromada(sad je u krizi), ali se ja bojim da mu je telo platilo cenu za onakav stil igre. Realno, on sa 28 godina ima daleko više- muskulatura napaćena, eto ti sklonosti ka povredama, zeza koleno godinama, pada imunitet... Delom Rafa priča što veruje u to, ali delom i zbog sponzora, medija. Lično bih voleo da se pravo vrati, ali čisto sumnjam za GS. Zna Kafeljnikov o čemu priča.
    (Vladeta, 9. jun 2015 13:40)

    # Link komentara

  79. Jel vi čitate ceo intervju ili skačete ko paljevine kad pročitate naslov? Lepo je čovek rekao da je njegova generacija bila teža jer je bilo 15-20 tenisera koji su mogli da osvoje gren slem, dok danas ima tek par njih koji su toliko dobri da ostali nemaju čemu da se nadaju.
    (Milan, 9. jun 2015 13:36)

    # Link komentara

  80. (Srbin, 9. jun 2015 13:00) 

    Ne znas tko je Kafeljnikov, i onda ostavis takav komentar? Otkad pratis tenis? 2011.?
    (daska, 9. jun 2015 13:35)

    # Link komentara

  81. Da se ne složi sa Kafeljnikovom može samo netko tko ne prati tenis više od 10 godina. Prije je bilo po 10 vrhunskih mečeva na turniru gdje se igrao tenis najviše razine, danas nekakav Murray osvaja GS-ove. Čovjek nebi bio ni u TOP 10 prije 15-20 godina. Činjenica je da je trojka iskoristila vakuum ovih cca 10 godina i da je tenis opao kvalitetom. Udara se s osnovne linije i čeka pogreška suparnika. Praktički svi igraju isti dosadan tenis.
    (devi, 9. jun 2015 13:31)

    # Link komentara

  82. @anica
    Pozdravljam komentar. Ujedno te i trazim po komentarima da se izvinim za predjasnji,u vezi Obradovica. Dzentlmeni su vrsta koja izumire...
    (nex, 9. jun 2015 13:30)

    # Link komentara

  83. @dobacujem iz zadnje klupe
    Pa da. Sampras, Agasi, Beker, Edberg, Ceng, Ivanisevic, Krajicek, Bruhera, Kuerten, Rodik, Hjuit, Kafeljnikov, Medvedev, Rafter, Safin... jos kad uracunas stariju generaciju: Lendl, Mekinro... svi su oni bili mnogo jaki.
    (Svete, 9. jun 2015 13:17)

    # Link komentara

  84. Sjajan intervju.Slazem se sa njim da je u to vreme bilo 15-20 igraca koji su jurisali na GS trofeje.Secam se Roland Garosa 1998. i 1999.mozda cu nekoga propustiti ali evo pokusacu Agasi,Sampras,Kurijer,Kuerten,Ceng,Ivanisevic,Moja,Kafelnikov,Beker,Stih,Brugera,Muster,Rafter,Rios,Enkvist,Koreca,T.Johanson,itd,itd,sve igraci koji su vec osvojili neki GS,osim Riosa i Enkvista koji su bili vrhunski igraci.Sigurno sam jos nekoga propustila.E sada sto se tice sadasnjeg tenisa cinjenica je da je znatno opao nivo igraca od 10-tog mesta pa nanize.Od 50 pa nanize jos vise je nivo opao.Medjutim cinjenica je i to da bi Federer,Novak i Nadal bili to sto jesu bilo kada da su igrali.Slazem se da su ipak nesto jaci,mislim na svu trojicu,nego sto su bili najveci igraci poput Samprasa,Lendla,Mekenroa,Agasija...Sto se Nadala tice,jako je tesko davati prognoze da li moze da se vrati u krug favorita za osvajanje GS titula.Ja mislim da moze,naravno ako ga zdravlje posluzi
    (Tea New York, 9. jun 2015 13:14)

    # Link komentara

  85. Hehe,u tvojoj eri je bilo 20 prosečnih kandidata za GS, zbog toga je i konkurencija bila "žestoka".Danas da igraš ne bi ništa osvojio, možda onaj turnir u Čeneju ili neku sličnu egzotiku. Izuli bi te svi od Vavrinke do čilića i Iznera
    (bloom, 9. jun 2015 13:11)

    # Link komentara

  86. Bilo vam je teze, jer nije bilo 3 vrhunska igraca, nego ste bili svi tu negde....Da su ova trojica igrali u bilo kojoj drugoj eri, dominirali bi.
    (sasa jokic, 9. jun 2015 13:08)

    # Link komentara

  87. Ne lupetaj JevgeNIJE...NOLE CARE !!!
     (pr'c Milojko..., 9. jun 2015 13:03)

    # Link komentara

  88. ja iskreno ne znam ko je ovaj, a tenis pratim i to dosta! nole je bolji od svih koje je pobrojao u tekstu i to odgovorno tvrdim, a ova era je sigurno najaca u istoriji! tako da se zakljucak o mestu noleta u istoriji tenisa po sam namece!
    (Srbin, 9. jun 2015 13:00)

    # Link komentara

  89. bilo je igraca koji su mogli uzeti 2,3 slema.Igraca sa vrhunskim igrama u kontinuitetu kao Djokovic,Federer,Nadal nije bilo.Primer Guga Kuerten uzeo 3 puta RG a na ostalima nije isao dalje od 1/4(i to jos samo nekoliko puta).
    Bruguera osvojio RG na ostalim ni dalje od 1/8.
    Veliki Sampras igrao polufinale RG jednom i cesto ispadao u 2,3 kolu turnira.Muster od 44 titule 40 na sljaci.Mnogo igraca su osvajali masterse a da mnogi danas nisu culi nikada za njih.Rios je bio br.1 a nikada nije osvojio GS.Slazem se da je tenis u blatu i da nema kvalitetnih mladih igraca.
    (bazan, 9. jun 2015 12:59)

    # Link komentara

  90. Rafa je uzeo 9 gs titula na sljaci a samo 5 na ostalim podlogama.Zato on moze da bude medju najboljima svih vremena ali ne najbolji i ne medju prvih 7.
     (tomy, 9. jun 2015 12:59)

    # Link komentara

  91. Zasto je onda Feki osvojio samo 2 od 2010 do danas?

    Jevgenije, Jevgenije... sujeta bivsih profesionalnih sportista je cudo.
     (dobacujem iz zadnje klupe, 9. jun 2015 12:56)

    # Link komentara

  92. Po kvalitetu, Kafeljnikov je mnogo bolji teniser od Novaka.
    Steta sto je igrao u mnogo jakoj konkurenciji.
    (Svete, 9. jun 2015 12:51)

    # Link komentara

  93. Smesni su vise ovi sta pricaju ko koliko GS osvaja.Videli smo na Garrosu da favoriti ne pobeduju uvek,a Novak je bio debeli favorit.Cak su mu mnogi davali sva 4 slama ove godine.Valjda vidite kako je to tesko.SVe ovisi od trenutka,forme,uslova,zdreba.Nije sve tako belo kako izgleda.Sta se Rafe tice ne mora uzeti nijedan vise,a moze uzeti jos 2,3.Realno na svim slamovima van Wimbledona je top 4 favorita.
    (bum, 9. jun 2015 12:50)

    # Link komentara

  94. 15-20 momaka koji su MOGLI da osvoje GS?
     (dobacujem iz zadnje klupe, 9. jun 2015 12:50)

    # Link komentara

  95. Ocigledno da ovaj bivsi teniser ne poznaje Rafin sportski duh, svi mi koji ga pratimo znamo kakav je borac i mislim da ova recenica da nema sanse da osvoji nijedan GS nije realna, on jeste u losoj kondiciji sad, poljuljano mu samopouzdanje, gubi, ali ko zna mozda se vrati pa bas zablista na nekom GS, ima 29 godina, moze da igra jos dve tri godine i ima sansu ako poboljsa igru sigurno, borac je to i svestan svojih mana kao Nole, radice uporno, i ja mu zelim da osvoji jos neki GS od srca!
    Nikad necu zaboraviti njegove recenice: "Bio je bolji, ja cu jos trenirati i raditi" i "Dueli sa Noletom mi samo pomazu da shvatim sta jos treba da popravim u igri i koliko da treniram da bi ga dobio"!
    (anica, 9. jun 2015 12:46)

    # Link komentara

  96. Ocigledno da ovaj bivsi teniser ne poznaje Rafin sportski duh, svi mi koji ga pratimo znamo kakav je borac i mislim da ova recenica da nema sanse da osvoji nijedan GS nije realna, on jeste u losoj kondiciji sad, poljuljano mu samopouzdanje, gubi, ali ko zna mozda se vrati pa bas zablista na nekom GS, ima 29 godina, moze da igra jos dve tri godine i ima sansu ako poboljsa igru sigurno, borac je to i svestan svojih mana kao Nole, radice uporno, i ja mu zelim da osvoji jos neki GS od srca!
    Nikad necu zaboraviti njegove recenice: "Bio je bolji, ja cu jos trenirati i raditi" i "Dueli sa Noletom mi samo pomazu da shvatim sta jos treba da popravim u igri i koliko da treniram da bi ga dobio"!
    (anica, 9. jun 2015 12:46)

    # Link komentara

  97. sad ne situacija iz one narodne: kad macka nema...
     (zrinjski, 9. jun 2015 12:46)

    # Link komentara

  98. Ma ovaj Kafeljnikov lupeta.Uopšte mi nije simpatičan.Ni Noletu nije nešto naročito sklon.To za današnji tenis se ne slažem.Mislim da se danas igra puno ljepši tenis nego tada.Pogledajte brojna muška finala proteklih godina pa i ovo Nole-Vavrinka.Kakav je to tenis bio devedesetih?Samo udaranje aseva i servis vinera.Danas ipak treba više inteligencije i lukavosti za igru.
    Dobro je što je Vimbldon usporen jer ono prepucavanje s asevima devedesetih po meni uopšte nije bio tenis već samo revolveraški obračuni.
    Ja više volim duge razmjene jer tu inteligencija dolazi do izražaja a ne golo udaranje aseva i sl.
    Uopšte ljudi često idealiziraju prošlost jer se obično sjećaju samo dobrog a ružnp se zaboravi.
    (Tarzan, 9. jun 2015 12:44)

    # Link komentara

  99. Pa i danas može dosta igrača da osvoji Gren Slem, samo najbolji ne daju.
    (Musaka, 9. jun 2015 12:39)

    # Link komentara

  100. to je zato sto su tad igraci bili jednaki, a sad postoje 3,4 vrhunska igraca koje je tesko pobediti, zato sto igraju na veoma visokom nivou i konstantno. tako da su tad igraci bili bolje je cista glupost. mozda je bilo tee osvojiti turnir zato sto su igraci bili podjednaki po igri i kvalitetu.
    (realno, 9. jun 2015 12:38)

    # Link komentara

  101. Podloge su namerno usporene da bi defanzivci i manje talentovani teniseri kao Novak i Marej mogli da osvoje nesto.
    (ps, 9. jun 2015 12:38)

    # Link komentara

  102. Da je Novak igrao kada i Kafeljnikov ne bi osvojio nijedan GS. Ovaj se jadan mucio sa Bekerom, Edbergom, Agasijem, Samprasom i ostalim velikanima, dok djokovic ne moze sa Vavrinkom da izadje na kraj.
    (ps, 9. jun 2015 12:37)

    # Link komentara

  103. I ovaj osvojio RG a nase Nolo ne ume!!! Pa komedija!!!
    (haha, 9. jun 2015 12:36)

    # Link komentara

  104. Bravo majstore.
    Sve si rekao: "Naše vreme bilo je 15-20 momaka koji su potencijalno mogli da osvoje Gren slem trofej, a sada nije tako."
    To je konkurencija kada 20 ljudi bore za pehar,a ne danas 2-3.
    Najveca konkurencija u istoriji tenisa? Djokovzic,penzioner Federer i povredjeni Vamos?
    (aaa, 9. jun 2015 12:35)

    # Link komentara

  105. Vec godinama slusamo kako je Nadal gotov, od 2011. Ne otpisujte covek sa takvim sampionskim srcem.
     (ali, 9. jun 2015 12:33)

    # Link komentara

  106. U njegovoj eri mozda je i bilo 20 igraca koji su mogli da osvoje gren slem, ali su svih 20 za tri klase ispod Novaka, Rafe i Federera. Sto se prognoze za Rafu tice, istina da fizicki nije na istom nivou kao ranije, ali je suludo otpisivati ga, uradili su to mnogo puta pa ih je demantovao. Dobar intervju, lepo je setiti se starih asova.
     (tenis, 9. jun 2015 12:31)

    # Link komentara

  107. Auuuu al je prs'o Zenja ahahahahhhhha !
    (ganja, 9. jun 2015 12:28)

    # Link komentara

  108. Ok, svako ima pravo na svoje misljenje. Sto se mene tice, nikako ne delim misljenje sa ovim covekom.
    (MI6, 9. jun 2015 12:26)

    # Link komentara

  109. Tako je,pre će Federer da uzme još koji Gren slem nego Nadal.On više nema šta da traži na travi i betonu,mator je i svi su ga provalili,Đoković pogotovu.Evo sad je puko i na šljaci.Penzija je jako blizu,pa potom i kauč kod Opre Vinfri u stilu Lensa Amstronga.
    (milos, 9. jun 2015 12:24)

    # Link komentara

  110. Samo vi potcenjujte Rafu, on ce dokazat suprotno vec na Vimbldonu. Osvaja 18 gren slemova i postaje najveci.Da nije bili povrefa bilo bi preki 20 gren slem titula. VAMOS RAFA!!!!
    (aleksandar, 9. jun 2015 12:23)

    # Link komentara

  111. Двоструки освајач грен слемова каже да ће Надал остати на 14 грен слемова. Како то ико може да зна ко ће шта да исвоји а поготово ти.
     (Illmatic '94, 9. jun 2015 12:22)

    # Link komentara