Koga boli uvo za kulturu?

Tužna činjenica je da većinu kultura ovde ne zanima. O tome bi se mogla napisati knjiga, a ovo bi mogla biti samo jedna njena strana. Ili dve.

Vladimir Skočajić, B92
Pošaljite komentar
  1. Neko je napisao da su karte za pozorište skupe, što nije tačno. Na primer JDP na dan igranja predstave nudi 50% jeftinije karte, Bitef teatar uz člansku kartu Geopoetike, Vulkana ili Lagune na svaku predstavu isto 50% jeftiniju kartu, preko Kluba ljubitelja pozorišta isto moežete nabaviti jeftinije karte, što znači da možete gledati predstave i za 150 ili 200 din.Da, muzeji- Narodni i MSU ne rade, ali zato u Salonu MSU i Legatu Čolaković uvek imate zanimljivu izložbu,poslednja je bio čuveni Gotfrid Helnvajn, a izložbe su besplatne( izuzetak neke, aktuelna Dalijeva izložba u Kući Legata se naplaćuje 400/200 din),Biblioteka ne košta mnogo, svi filmovi se mogu skinuti sa interneta, nije sve u novcu, nešto je i u volji i interesovanju.
    (***, 18. januar 2016 11:26)

    # Link komentara

  2. Mislim da ljude zanima kultura. Poredim sa drugim zemljama gde su ljudi boljih ekonomskih mogucnosti i gde je kultura (odlazak u pozoriste itd) vidjena kao jednogodisnji dogadjaj.
    S obzirom na situaciju (vec 30 godina) u zemlji, kultura je posecena. To sto muzeji ne rade, i sto nas krkaju odvratnih sadrzajem na TVu nije zaustavilo recimo okupaciju Zvezde... ili karte za pozoriste od 200 dinara.... toliko besplatnih dogadjanja.... ili ljude koji putuju u druge gradove da posete koncert...... Treba samo zagrebati povrsinu i potrudutu se da se pronadju informacije gde, sta i kako.
    (ivana, 4. januar 2016 23:56)

    # Link komentara

  3. Iskreno, ovaj tekst me ne cini srecnijom, nije mi prijao. Da je autor na kraju predlozio neke ideja, nekakva resenja, onda bih mogla da se slozim. I ne vidim nista lose u 'hajpu', mislim da nam upravo dobra promocija kulturnh desavanja nedostaje. Potreban je pazljivo odabran kulturni program za one koji su manje (ili nisu uopste) upuceni u kulturu, po mogucstvu besplatan ili vrlo pristupacan, sa podjednakim predstavljanjem domacih i stranih kulturnih sadrzaja i njihovim poredjenjem. Osim toga, mislim da skolstvo (pre svega program osnovnih skola) treba da stvara od dece i mladih konzumente kulutre koji su analiticki nastrojeni, da obiluje umetnickim sekcijama i da podstice mlade da stvaraju.
    Volela bih u skorije vreme da procitam clanak koji ima konstruktivne kritike, a ne samo kritike.
    (Ana, 4. januar 2016 22:05)

    # Link komentara

  4. Dugo na ovom sajtu nisam citala bolji tekst.
    (Redhead, 4. januar 2016 19:30)

    # Link komentara

  5. Ekonomska situacija nije i ne sme biti izgovor za stanje u kulturi. Tacka! Osnovno obrazovanje je besplatno kao i ostavljanje komentara i opet ce 90% napisati "NEMOGU". Biblioteka i internet su dostupni svima. Pozoriste i koncerti - izvinite, to i jeste dozivljaj, ne ide se svaki dan. A svakako se uvek mogu naci jeftinije karte i besplatni koncerti.

    Ja sam odrasla u radnickoj porodici. Moj otac je radio u Rakovickom basenu, i dobijali su preko sindikata karte za Fest i koncerte klasicne muzike. Mada je ovo vise vest za Riplija. Pogadjajte da li su i tada koncertne hale bile ispunjene do poslednjeg mesta.


    Mi moramo da prihvatimo cinjenicu ko smo kao narod. Kulturno nerazvijeni! Niti ja trenutno vidim tracak nade da ce se to promeniti, dok kao drustvo ne napravimo jedan sveobuhvatan preokret: pocevsi od medija sta se prezentira kao vrednost i kao vest sirokim narodnim masama.
    (lela, 4. januar 2016 18:59)

    # Link komentara

  6. Ako hocete kulturu naucite engleski i imate milijarde E-knjiga i besplatnih i piratskih I po smesnim cenama.Jasno je kakvo je ovo nase drustvo ali svako je drustvo takvo para nema ide se putem manjeg otpora i budale i najglasniji ce da isplivaju na povrsinu a ne pametni i "kulturni" ma sta to kulturno zapravo znacilo.
    (Dragutin, 4. januar 2016 15:06)

    # Link komentara

  7. Strong learn secret to human power from Mack Beth. Milk of human kindness. Strong will find milk. Strong will have secret power of humans.
    (Strong, 4. januar 2016 14:38)

    # Link komentara

  8. Dosta je dobrog ovde receno, narocito o odnosu drzave prema kulturi i finansiranju iste, ali sto se tice 'konzumiranja' kulture, ipak je zastupljen elitizam. Sa jedne strane kukamo na starlete, ali se autor isto tako zali i na tzv. 'hajp' kulturu. Zasto je lose to sto je veliki red za Ljosin autogram? Da nema tog reda, kukali bi na starlete jos vise. To je sve u granicama ocekivanog. Ljosa je Nobelovac, otuda veliko interesovanje za njega, vece nego za nesto marginalnije, ne nuzno manje kvalitetne, autore. Ne moze ni avangarda biti preterano zastupljena, inace bi bila mainstream, ne? Nekad je sasvim dovoljna lektira iz skole i koncert na Kolarcu; bar bi to trebalo da bude osnovno poznavanje kulture, pa da se onda krene dalje, a ne da se od strane autora i slicnih mu to osnovno stigmatizuje kao 'hajp'. Nisam profesionalac u domenu kulture, ali sta vi smatrate da je hajp? Da li su kriterijumi popularnost i posecenost ili neki drugi kriterijum koji procenjuje validnost umetnickog dela? Ako je ovaj drugi, objasnite kako je to Ljosa hajp? To me podseca na one tinejdzerske podele na cool i ne-cool.

    Sa druge strane, svi znamo koliko su karte za pozoriste skupe i da ne moze svako sebi to da priusti, te da je navala na pozoriste kada su karte jeftine odraz zelje za kulturom koja je nedostupna, a ne odraz 'hajpa' ili neke kvazi-kulture. Sto rece @rezial, kakav je stav ljudi koji rade u kulturi: ne moze jeftinije, nije to za svakoga! Opet taj elitizam. Kultura mora biti pristupacna.
    (mrgud, 4. januar 2016 13:46)

    # Link komentara

  9. Lepse ja sa kulturom ali je mnogo lakse bez nje...
    Dog god politicka po pravilu ne kulturna elita tretira kulturu kao trosak a obrazovanje kao nuzno zlo mi cemo propadati i kao drzava i kao drustvo.
    Nas jezik umire jer je cirilica de mode na medijima koji imaju gle cuda " nacionalnu ferkfenciju ", muzeji pod kljucem samo grobnice umetnickog i nacionalnog blaga, na repertoaru pozorista " lake " komedije a vrhuski glumci igraju svoje najvece ukoge u komercijalnim reklamama,
    Galerije zjape prazne ili sa delima naivne i amaterske nazovi umetnosti.
    Ministar Tasovac je za trzisnu kulturu, kvazi umetnost i komercijalu jer kultura su projekti, zatvoreni muzeji i satovi pred njima, dok nasoj kulturi sat otkucava on vodi visoku politiku taksa i taksica.
    Sumorna je slika kulture u Srbiji da li je emigrirala ili je proterana u egzil nije vazno ... mozemo i bez nje ne maze se na lebac, kulturo E V EME.
    (Sasa T., 4. januar 2016 13:29)

    # Link komentara

  10. Hvala Vam gospodine na napisanom članku, pa čak i da Vam je to možda posao. Hvala Vam, jer je neko izrekao reč, podigao glavu.
    (Tulip, 4. januar 2016 12:13)

    # Link komentara

  11. Sve je to što je navedeno u članku kultura. Ali pitanje je za koga? Za većinu. Ono što je visoka kultura je gurnuto u ćošak baš kao i oni koji vole visoku kulturu. Ono što glavno nedostaje jeste kultura življenja. To mi nemamo.
    (Onako samo usput, 4. januar 2016 09:42)

    # Link komentara

  12. Nije mi jasna polemika. Odrastao sam u inostranstvu i tek sam se vratio kuci u svoju domovinu i naisao na problem. Naime, hteo sam kupim 2-3 knjige na srpskom da se malo uhodam u svoj maternji jezik. Ma sta da sam trazio nema da se kupi, 99% slucajeva ti radovi nikada nisu ni prevedeni na srpski.. Zasto nema kulture? Zasto to je nikada nije ni bilo. MAx u 2 ili 3 ulice bleograda, ili ni tamo. Cinjenice su takve, da ako je srbin hteo da se kultivise: otisao je u Bec, Prag ili Budimpestu, ne u Bleograd ili Njis. Tako da glavu gore, tu je primitivizam nasao dom
    (Dante Su, 4. januar 2016 09:42)

    # Link komentara

  13. #Jr
    wow, kakva parada kvazi liberalnih floskula...
    ali sto neko vec rece, pravo je zadovoljstvo citati komentare na ovakve teme, bez obzira na razlicitost misljenja i stavova - def je svet bez botova mnogo lepsi
    (leila, 4. januar 2016 08:48)

    # Link komentara

  14. @Covek u prolazu

    Čoveče,

    Ne piše se "pitaj te", već "pitajte"... Toliko o tvom komentaru.

    Pozdrav.
    (Marko, 4. januar 2016 08:15)

    # Link komentara

  15. E, da je samo uvo...
    (bulat92, 4. januar 2016 07:37)

    # Link komentara

  16. Pogrešna je teza da za kulturu nikoga nije briga i da izdvajamo malo za kulturu jer smo siromašni. OBRNUTO. SIROMAŠNI SMO JER JE KULTURNI NIVO U SRBA SVE MANJI I KAO POSLEDICA SVE SMO NERAZVIJENI (I SVE JE MANJE PARA). Kultura stanovništva je preduslov stvaranja matrijalnog bogatstva društva. Napustite te komunističke teorije o nadgradnji. OVO JE PROVRENO, I U TEORIJI I U PRAKSI, U NAJRAZVIJENIJIM ZEMLJAMA EVROPE
    (Slobodan V., 4. januar 2016 07:34)

    # Link komentara

  17. @Covek u prolazu
    znam djubretara sa fakultetom knjizevnosti.
    nije sns-ovac,
    (nema deda mraza, 4. januar 2016 06:59)

    # Link komentara

  18. Nema nista od kulture ni u svetu.
    Ne znam sta kukate da je kod nas kao eto problem.
    Te pare bi ionako otisle na neke ''koncepte'', ''instalacije'', ''projekte'' i ostale gluposti koje se iz nekog sramnog razloga nazivaju umetnoscu i kulturom.
    Kulturu i estetiku zivljenja treba uvesti u skole umesto gradjanskog i veronauke.
    Prvo oformiti nastavni kadar.
    Za 20-30 godina bicemo prijatno iznenadjeni rezultatima.
    (Ceo svet se povarvarisao, 4. januar 2016 02:15)

    # Link komentara

  19. @Zorann, Boze kako ljudi ne razumeju sarkazam. Nije mi jasno sto uopste prate clanke ove vrste.
    (Zorannahahah, 4. januar 2016 01:48)

    # Link komentara

  20. Komentar @jr@ ima neuporedivo jaču poruku od samog autorskog teksta.
    Jezivo hladno i precizno viđenje "cele te stvari oko tamo neke kulture"...Pravi dragulj među korovom koji je nikao kao rezultat nemara i nečinjenja države. Na žalost, ubeđen sam da je ovo stav većine u ovoj našoj napaćenoj zemlji...
    Izvinjavam se što postojim i što su meni "kultura i umetnost" stvarna potreba. Nek mi bude oprošteno što time gazim ljudska prava i što sam "bolestan"...
    (Lacrimosa, 4. januar 2016 01:09)

    # Link komentara

  21. Lepo se osecam dok citam seriju komentara, nezavisno od stavova i oprecnih misljenja, onako neopterecenu botovskim smecem. Ovo je oaza u koju botovi ne zalaze, za njih je to minsko polje, prenaporno za bilo kakvo polemisanje ili konverzaciju.
    (Jututunska oaza, 4. januar 2016 01:01)

    # Link komentara

  22. sjetih se '87,kad je 70 % srbalja podrzalo milosevica.
    (Kocho Danaj, 4. januar 2016 00:53)

    # Link komentara

  23. -Pitaj te nekog huligana: Da li zna sta je kultura ili umetnost??
    -Pitaj te djubretara: Da li zna sta je isto kultura ili umetnost???
    -Pitaj te narkomane, kriminalce ili starlete: Da li oni znaju sta je to kultura ili umetnost???
    -Pitaj te politicare: Da li oni znaju sta je kultura ili umetnost???
    Oni ce vam reci da njih zabole uvo za to!" Otud dolazi odgovor na mnoga pitanja za sve ostalo..Samo da se krene od njih!!!
    (Covek u prolazu, 4. januar 2016 00:15)

    # Link komentara

  24. Samo u bolesnim društvima se može odvajati zajednički novac za kulturu i umetnost (ili "kulturu i umetnost"), pre nego za stvarne potrebe ljudi. Kada imamo situaciju u društvu da nema dovoljno lekova, opreme za zdravstvo i uslova za lečenje ljudi, a vlast izdvoji novac za stvari koje nikako nisu prioriteti - radi se o teškom kršenju ljudskih prava. Pored toga, državno finansiranje uništava i samu umetnost i kulturu jer podržava one koji nisu sposobni da na tržištu dokažu svoje vrednosti, time ih neopravdano ostavljajući u tržišnoj utakmici. Jedini mogući način funkcionisanja kulture i umetnosti u našoj situaciji je privatno finansiranje takvih aktivnosti.
    (Jr, 3. januar 2016 23:45)

    # Link komentara

  25. (Zoran, 3. januar 2016 17:25)

    Previše vi filozofirate i ovako, ima vas na skoro svakoj vesti, kako samo stignete od tolikog posla, jer kako kažete, neprestano radite. A što se tiče kulture, naravno da nije sjajna situacija ali sadržaja ima dovoljno, pristupačno pozorište sa još uvek dobrim predstavama, besplatni koncerti na Kolarcu, izložbe, alternativna muzika...ko traži kulturu a ne izgovore naći će je.
    (nikola, 3. januar 2016 23:23)

    # Link komentara

  26. Јаој, свако ко пожели да се направи паметан направи неку паралелу између општеприхваћених позитивних вредности (у овом случају културе) и старлета/ријалитија. И онда сви у глас кажу ’’јаој, одличан текст, како си паметан, браво...’’, а его само расте и расте. Која је поента овог текста? Шта смо сазнали, а да већ нисмо знали?

    Драги моји, кукњавом се култура не чува. Као што рече министар Тасовац ономад ’’немамо ми проблем са мањком новца, ми имамо проблем са мањком идеја’’. Зашто сам ја као порески обвезник платио снимање филмова које ни породице глумаца нису виделе? Управо зато што је то државни новац и са њим се ради шта год коме падне на памет.

    Иако ми је Гранд најдаљи свакој вредности коју уважавам, ти људи су уложили велики труд и новац да би стигли где су данас. Није им пало с неба. Али они нису траћили новац овог народа, него свој.

    Идите у УЛУС и питајте оне госпође које кафенишу по цео дан да вам помогну да доведете уметнике да изложе своје слике на изложби коју ћете сами организовати. Мрко ће вас погледати са поруком ’’зашто нас узнемираваш у испијању кафе?’’!

    Уметници ће увек имати моју подршку, али морају кренути прво од себе. И аутор овог текста је дао неколико примера где се види да је људима стало до културе, али је време такво да без промоције не можеш очекивати да ти неко дође. Како да дођу ако ни не знају за догађај? И шта се људима понуди када дођу? Да ли је то увек квалитет вредан посете?
    (Иван, 3. januar 2016 22:10)

    # Link komentara

  27. Bas sam na ovu temu katastrofalnog srpskog glumista u poslednjih 20 godina nedavno imala diskusiju sa drugaricom. Svidja mi se tekst.
    (Jelena Pavlovic, 3. januar 2016 20:43)

    # Link komentara

  28. ...hahahahaaa, pesma evrovizije - kultura :-)
    Pogotovo ako predstavnica tog istog songa, ponosito učestvuje u rijaliti "šovu", opravdavajući to odbranom pop muzike od dominantnih narodnjaka ? , i usplahireno proslavlja svoje osvojeno mesto u konačnom plasmanu....tog šova :-D

    ....i šta rekoste, vi iz "agencija za praćenje gledanosti", koliko je miliona živih bića na teritoriji Srbije pratilo finale ..... znate već, onoga....
    (...samo kažem..., 3. januar 2016 20:33)

    # Link komentara

  29. Ovaj ga baš pretera ! Toliko ništavila i kritike svega i svačega, kao da smo svi primitivci i prljavi, ružni, jadni, bezosećajni, glupi i bez smisla za normalne potrebe ljudske. Beži iz ove sredine kad ti se toliko sve gadi. Kako nisi primetio tokom godina mnoge uspešne, talentovane mlade ljude u mnogim oblastima. Samo si ti iznad svih i posmatraš nas sa neke svoje visine. Ostavi nas i nađi sebi mesto gde su svi tebi po volji, ispeglani i mirišljavi...
    (stiven, 3. januar 2016 20:25)

    # Link komentara

  30. Tek sada nakon druge posjete ovoj stranici vidim da je tekst pisao V.S. Skoča, covjek cije sam tekstove sasvim slucajno otkria preko FB. Jedna moja drugarica je svako malo lajkala tekstove doticnog, i ja vise da vidim o cemu se i kome zapravo radi krenem na njegovu stranicu. Od tada a ima nekakvih 4/5 mj. sam redoviti gost FB stranice Skoče :) Covjek pise fenomenalne tekstove, tako da skoro pa redovito prije spavanja u postelji na mob tel. za laku noc procitam neki fenomenalni tekst. Uz tekst se redovito ispreplice i prica o nekoj muzickoj numeri.Obzirom da je FB stranica otvorena i javna, ja koristim priliku da preporucim svima da je posjete jer se puno zanimljivih prica moze procitati. Lp Skoči iz Splita !
    (Frane, 3. januar 2016 20:25)

    # Link komentara

  31. Nije tačno da se kod nas ne čita u gradskom prevozu. Jeste, većina ne prestaje da bulji u svoje mobilne, ali, barem rano ujutru, ima mladog sveta koji čita knjige. Većinom su to devojke. Jednom, u povratku s posla seo sam do mladića koji čita knjigu. Bilo mi je drago videti, jer ja ne mogu da čitam u vožnji zbog vrtoglavice. Ni novine, što je i dobro. Nekoliko stanica pre moje, žurno je sklopio knjigu i krenuo da izađe. Prokomentarisao sam: Zar sada kada je najinteresantnije? Nasmejao se i rekao da jeste, vrlo ljubazno.
    A zašto ne bismo uveli da onaj ko čita knjigu u prevozu, ne mora da plati kartu, što je i uvedeno u jednom gradu.
    (ben, 3. januar 2016 20:21)

    # Link komentara

  32. U ono vreme omrazenog socijalizma, mi smo u gimnaziji skoro svi bili pretplaceni na cikluse opere ili koncerte klasicne muzike. To je islo preko skole i bilo je vrlo povoljno. Mislim da je mojoj generaciji to pomoglo da formira ukus i stekne iskustvo o razlicitim kulturnim sadrzajima. Opera mi posle vise nije bila privlacna, ali kamerna i filharmonijska muzika su i danas deo mog zivota, iako sam u penziji. Hocu reci, osecaj za kulturne vrednosti valja negovati i tu bi skola mogla sa ima vecu ulogu, jer roditelji dece koja su sad u uzrastu za to su mozda ljubitelji Cece i slicne muzike.
    (MB, 3. januar 2016 20:20)

    # Link komentara

  33. Tužno je to,u šta se pretvorilo pozorište,film.....Ja sam odrasla u jednom od prestoničkih pozorišta.Do 10. godine odgledala sam "harold i mod","mačka na usijanom limenom krovu","arsenik i stare čipke","pijanistu",a sad sad u pozorište idete da gledate "PEVAJ BRATE", i slične gluposti,laka zabava za neobrazovane marginalce....da nezamarate mozgove....strašno!!
    (mala M, 3. januar 2016 20:06)

    # Link komentara

  34. Ovaj tekst je savrsen na toliko nivoa. Bravo!
    (Natasa, 3. januar 2016 19:58)

    # Link komentara

  35. U toku je smišljeno, plansko uništavanje kulture, kroz banalizaciju i zaglupljivanje publike. Ceo projekat se prikriva ideologijom tržišta, odnosno predstavlja kao delovanje "slepih tržišnih mehanizama" kako bismo posledice lakše prihvatili i manje negodovali, te eventualnu kritiku uputili na pogrešnu adresu. Ukusi se kreiraju odozgo, isto kao što se glupost i neukus nameće odozgo, prema tome, odgovornost je isključivo na političkoj i poslovnoj "eliti" Srbije. Što se tiče samog ministra Tasovca, ja mislim da on intimno prezire kulturu, naročito klasičnu muziku. Setimo se čuvene "Rambove kadence" kojom je '95-te rasprodao Kolarac. Tu su sami počeci profanizacije i banalizacije, koju je posle nastavio sa Filharmonijom.
    (Stevica, 3. januar 2016 19:56)

    # Link komentara

  36. Važno je da država za razna loptanja (fudbal, košarka, vaterpolo i sl) ima para. Ima - zato što to rulja razume, a za pozorište, operu i muzej treba malo uključiti mozak.
    (marko snider, 3. januar 2016 19:49)

    # Link komentara

  37. Kruso,sada ga ti utupi,zasto cita u autobusu,sto nije to uradio kod kuce,cita zato sto mu je to lektira itd.A poenta je jednostavna on cita,ipak cita,stalo mu je da dobije solidnu ocenu.Valjda znas da ima dece koja ne znaju ni naslov lektire...samo bez kritike pogotovo deteta koje cita knjigu.
    (Melenci, 3. januar 2016 19:46)

    # Link komentara

  38. Narod mora da se obrazuje, mora da se radi da se zaradi, ukus naroda se kreira...A sve je to mukptrpan, dugotrajan posao, koji kosta a ne donosi zaradu. Po danasnjim pogledima i standardima, to bas nikoga ocigledno ni malo ne interesuje, tako da od toga nema nista, na duzi rok
    (Desa, 3. januar 2016 19:39)

    # Link komentara

  39. @vuk marić
    ta priča je izmišljena i nikada se to nije desilo, al svejedno je poučna
    (ThePeraCar, 3. januar 2016 19:14)

    # Link komentara

  40. Ne formira se ukus publike podilaženjem najnižim strastima, forsiranjem banalnosti i prostakluka. Publiku treba upoznati sa umetnošću, pokazati da je ona dostupna svima i da nije razervisana za elitu, treba je izazivati, naterati da se pokrene i sazna nešto više, naučiti je da analizira i razume umetničko delo, nagnati je da se zamisli nad sobom i životom na jedan drugačiji način, pa će onda i probleme koje ima u svakodnevnom životu moći da sagleda na drugačiji način i donese kvalitetniju odluku. Pitanje kulture nije pitanje novca več pitanje duhovnog zdravlja nacije. Tako da da, mediji su najveći problem u kulturi, pa onda krađa novca i nepotizam.
    (Nataša, 3. januar 2016 19:05)

    # Link komentara

  41. Tekst je sjajan ali za gospodina Tasovca nema opravdanja.Čovek od integriteta radi svoj posao kako treba. Ako to nije u stanju, povuče se i prepusti poziciju nekome to jeste.
    (nataly, 3. januar 2016 18:57)

    # Link komentara

  42. U gradskog prevozu je vecina u svercu pa im je fokus na kontrolu, govorim iz iskustva. Uvek imam knjigu u torbi, nema bolje stvari da vam upotpuni vreme do dobre knjige.
    (miroslav013, 3. januar 2016 18:33)

    # Link komentara

  43. Ja sam cula za vecinu od nabrojanih filmova, 4 sam odgledala...Vir mi se bas svideo..
    (Ja, 3. januar 2016 18:21)

    # Link komentara

  44. I ona dva navijaca su nosila sive poderane kapute sve po istom kliseu. I onaj bug decembarski, uf bre, za decaka ako i on nije izmisljen kao i naslov koji cita mozda ima i nade.
    (travis bickle, 3. januar 2016 18:13)

    # Link komentara

  45. mali cita robinzona da vidi de da nadje kokose i da upozna petku
    (jamesdin, 3. januar 2016 17:59)

    # Link komentara

  46. izdvajanje para iz budzeta,da rados bajic snima serije...jel i to spada pod kulturu?
    (punimlimenke, 3. januar 2016 17:58)

    # Link komentara

  47. Znate li gde je uzrok problema? (osim u politici). Ekonomska situacija uslovljava stanje u svim sferama društva ali je samo ogledalo primene ključnog elementa i uzroka situacije, OBRAZOVANJA (ili nedostatka istog). Možda u prvi mah deluje kao začarani krug ali to nije, MEĐUTIM tokom obrazovanja ne postoje prečice ,pritom ne mislim na pomoć pri razumevanju principa već na hvatanje krivina tako uklonjenim kod nas, a stvarni rezultati truda su vidljivi tek kroz 10-20godina. Zaboravlja se elementarna stvar, da je smisao obrazovanja sticanje znanja a ne diplome, a treba li navoditi vrednost diploma kod nas i način na koje su stečene? Ogromno vreme prevedeno u obrazovnom sistemu a efektivni rezultati kriminalno niski, pa zaboga imamo daleko lošiji stručni kadar nego pre 30+ godina a nije to posledica odliva mozgova već katastrofalno niskog proseka stepena obrazovanja (opet ne računajući zvaničnu statistiku, na žalost realna situacija je daleko teža, a niko ne voli da zavarava sam sebe od nas balkanaca)...
    (rex, 3. januar 2016 17:46)

    # Link komentara

  48. Skoco, sa zadovoljstvom sam slusala Tvoju emisiju dok je isla na b92. Najtuznije mi je sto je uopste dozvoljeno da medijska kuca kao b92, koja je imala malo drugaciji izbor programa od vecine, bude prodata i komercijalizovana. Kvalitetan sadrzaj je i dalje dostupan, ali je potrebno napraviti malo vec napor, sto je vecini naroda ipak previse. Vecina ce uvek lakse prihvatiti ono sto je dostupno na samo jedan "klik".
    (Kimi, 3. januar 2016 17:45)

    # Link komentara

  49. Ajde sad neka neko onda kaže šta treba raditi?! Pobeći zauvek iz ove zemlje ili poslušati prof. dr Rajnu sa Filološkog, koja je žena eto osetila potrebu da nas prosvetli, nas mlade, šta nama treba, danas, u Srbiji, 2016. godine.
    (Liman, 3. januar 2016 17:44)

    # Link komentara

  50. Смените тасовца
    (ИБАРСКИ МРМОТ, 3. januar 2016 17:40)

    # Link komentara

  51. 100 г културе од деда мраза
    (Kica, 3. januar 2016 17:39)

    # Link komentara

  52. popovluk (gde novac dodje po svoje, tu kultura kofere pakuje), 3. januar 2016 16:39
    Tolkin je ziveo u SSSR-u :) Svi, ali svi veliki pisci su ziveli u kapitalizmu ili su imali tu nesrecu da su se zatekli u komunizmu ali komunisticke skole nisu nikad mogle da iznedre bilo kakvu kreativnost. I danas ima sjajnih dela ali nema ih potrebe otkrivati ljudima koji se uvek sete samo Tolkina, Tolstoja i Dostojevskog (svi stvarali u kapitalizmu). Pa cak je i Mocart, kao i svi klasicni kompozitori, stvarao za novac a ne za tackice za brasno i ulje. Jedini nobelovac u ex-yu je Ivo Andric, opet covek odskolovan u autoritarnom kapitalizmu i koji je zauzimao najvise diplomatske funkcije u tom kapitalizmu. Sto ne nastade neki talentovani pisac u sfrj od tih silnih pionira? Suvarke nisu dale dovoljno kadrova? Naravno, uvek su tu sjajni umetnici iz SSSR-a cija su dela preradjivali komiteti pre objavljivanja. A i Severna Koreja ima isto fantasticne autore.
    Inace, i ovaj internet i kompjuteri- sve iz kapitalizma. I omiljeni evri i dolari, isto kapitalizam. Niko nesto nece rublje i severnokorejske vonove.
    (Ko sve danas ima pristup netu, 3. januar 2016 17:36)

    # Link komentara

  53. Kako ljudi u Srbiji zamisljaju zivot:

    1. Stan i hrana se podrazumevaju.
    2. More se ne podrazumeva, ali sasvim je normalno da se ode bar svake druge godine.
    3. TV sluzi za obrazovanje bas kao i skola ili razbijanje dosade. Posto se na poslu mnogo ne radi, moze da se udubis u intelektualne stvari na TV-u ili da tracarije tipa farme.
    4. Zdravstvo je besplatno za svakog, jer sve ostalo nije humano.
    5. Sve mora da bude maksimalno kvalitetno, pocev od cokolade, preko kola, hrane do kulture.

    Sve u svemu, posao je usputna stvar, sve ostalo je glavno.

    El znate kad ce d abud ebolje u Srbiji? Kad vas ne bude bilo.
    (Zoran, 3. januar 2016 17:36)

    # Link komentara

  54. (popovluk (gde novac dodje po svoje, tu kultura kofere pakuje), 3. januar 2016 16:39),

    Vidi, ako tebi kapitalizam ne odgovara sto hoce sve na brzinu i na obrt, bez kvaliteta, ti lepo zasedni pa ulozi jedno 12 godina u pisanje knjige, slikanje jednog platna, pravljenje filma.

    Samo ne ocekuj da te neko finansira tih 12 godina.

    Umem i ja da filozofiram 20 godina, al da me drugi hrani, oblaci i leci.
    (Zoran, 3. januar 2016 17:25)

    # Link komentara

  55. To je upravo sutina teksta, da takvi poput tebe od celog analitickog prikaza ne vide nista! Autor je sve vas jako dobro opisao, a to sto se iz teksta nista ne vidi, najbolje idi pitaj ucitelj'cu u osnovnoj gde je napravila propust da ti istu uopste zavrsis! Mozda ni moj odgovor nije kulturan, ali ako bih se drugacije izrazio, ne bi me nista rezumeo/la.

    bezvezan tekst. pun generalizacija. kritika radi kritike. nista novo nisam procitala i ne vidim poentu teksta.
    (didi, 03. januar 2016 15:23)
    (lale, 3. januar 2016 17:23)

    # Link komentara

  56. Ja ne znam sta je to kultura. Moze da me zanima pozoriste, ai ne mora, mogu knjige neke, moze bilo sta da me zanima, ali ne znam sta je to da me zanima kultura.
    (Zoran, 3. januar 2016 17:22)

    # Link komentara

  57. Za stanje u kulturi kriva je vlast. Svaki dan imamo vest da su ovi na vlasti od lokalnog do republičkog nivoa nešto pokrali.
    Kada bi od onog što ukradu 10 % usmerili u kulturu, bilo bi para.
    (Bibika, 3. januar 2016 17:17)

    # Link komentara

  58. Ako ne vole kulturu i umetnost barem onda neka gledaju filmove,serije dokumentarne naucne,strane jer tu ima dosta toga sto bi covek mogao da prikupi odnosno nauci nesto zanimljivo i pametno.Pod uslovo da imaju pravu sadrzinu bez plagijata kojikakvih i klisejeva bezveznih.
    (Posmatrac, 3. januar 2016 17:13)

    # Link komentara

  59. Skočo, svaka ti je na mestu. Nisi izdao hc, punk i ostali old skool. ;) Veliki pozdrav. Nemanja
    (drugar iz Save, 3. januar 2016 17:10)

    # Link komentara

  60. Kako nas boli uvo? Pa evo kulture na sve strane, rijaliti, turbofolk, kafane, splavovi, stadioni ;)
    (akajea, 3. januar 2016 17:08)

    # Link komentara

  61. @ rezial

    Bravo !
    Vaš komentar je mnogo smisleniji, sadržajniji, životniji, konstruktivniji ... u intelekualnom smislu superiorniji od ovog prozaičnog teksta nepoznatog autora.
    Eto još jednog dokaza da "pamet ne stanuje" uvek u medijski eksponiranim promoterima kulture.

    P.S. Opisano iskustvo 'iza kulisa' sa nadobudnom glumičicom, post festum bahanalije 'kulturnjaka' na teret poreskih obveznika, zaslužuju svaki prezir.
    To je, naravno, javnosti bilo poznato i od ranije, i verujem da je, upravo, takav stav i takvo ponašanje 'kulturnjaka', ta, in situ promocija nekulture, još jedan od razloga takvog jadnog stanja u našoj kulturi.
    (Dunja, 3. januar 2016 17:07)

    # Link komentara

  62. Bravo! Skoro nisam procitao bolju analizu stanja drustva u kome zivimo. A na poslednje pitanje, odgovor je naravno Samsung. Ma salim se, nemam mobilni.
    (Mare, 3. januar 2016 16:53)

    # Link komentara

  63. (stevan, 3. januar 2016 15:20)
    Браво, господине Стеване. Велики поздрав за Вас.
    (Razumihin, 3. januar 2016 16:50)

    # Link komentara

  64. Evo pojasnjenja mog komentara. Zasto kapitalizam.

    Zato sto izmedju ostalog podstice potrosacko drustvo, koje brzo konzumira proizvode. Nema se vremena za pisanje knjige duze od godinu dve, nema se vremena za pisanje scenarija duze od mesec dva. Recikliraju se stare ideje. Sledece godine mora da izadje nastavak.
    Pa zamisli samo da neko ulozi 12 godina za pisanje scenarija za neki film, kao sto je Tolkin ulozio za pisanje svoje knjige. Pa vreme bi ga pregazilo. A da ne pricam onaj koji ga finansira, pa nece valjda on da ceka 12 godina da mu se vrati ulozeni kapital? Dakle, kvantitet a ne kvalitet. Dakle, zarada a ne kultura.

    To je samo delic, a ti razmisli jos malo pre nego sto mi das minus.
    (popovluk (gde novac dodje po svoje, tu kultura kofere pakuje), 3. januar 2016 16:39)

    # Link komentara

  65. Preko glave mi je vise ovih crnih tekstova. Nije sve crno. Pozorista su puna a ne prazna, naravno kako koja predstava i kako kad. I dokle samo kritike, dajte nekad neki predlog, resenje. Jok, samo kuknjava. Pa druze, uvod teksta i tvoj opis 26 je kao neki los scenario na prvu loptu, a prozivas pozoriste Slavija.
    Prvo pocisti u svom dvoristu
    p.s. Ljudi ajmo malo optimizma
    (morz, 3. januar 2016 16:23)

    # Link komentara

  66. Decenije moralnog, materijalnog i duhovnog propadanja ovdasnjeg naroda, decenije pogresnih ideologija i losih odluka nesposobnih ljudi na vlasti sada uzimaju danak! Kic, medijsko zagadjenje, negativni uzori za klince, estradizacija medija i zivota uopste, jednoumlje, socijalne razlike, bahatost i prostakluk gde god se okenes... Sve to traje decenijama i mislim da ce trebati mnogo vise vremena da se ljudi promene, da dodju u situaciju da mogu da zadovolje i druge potrebe osim osnovnih i da pocnu drugacije da razmisljaju! Previse je apatije u drustvu, nema ovaj narod vise energije i cini mi se da je svaka sledeca generacija ima sve manje...
    (Milan pateticar, 3. januar 2016 16:21)

    # Link komentara

  67. Pa jasta...
    (vaso, 3. januar 2016 16:18)

    # Link komentara

  68. Za mene je kultura uvek probati nešto novo, izaći iz svoje zone i otkrivati svet - probati novu hranu, slušati novu muziku, gledati neki treći film, upoznati nove ljude, itd. itd.

    Problem je kod nas što kulture od 90tih jednostavno - nema. Ljudi su se zavukli u svoje rupe i ne žele da izađu. U te rupe im je taktički dovedena Pink-folk-grand kultura da bi ćutali, i to je to.

    Najviše se plašim toga da čak i ako ikad dođu te uvek željene pare, da naš narod i dalje neće želeti da proba nešto novo. Naša dijaspora, recimo, ima para, ali opet sluša najgore narodnjake, u sred metropola vija isključivo ćevape i sarmu, druže se samo sa svojima...
    (profesionalni_amater, 3. januar 2016 16:16)

    # Link komentara

  69. cistim sneg ispred kuce,prolazi dete 10tak godina,nikad ga pre nisam videla,i kaze mi dobar dan,ssrecna vam Nova godina i ladno produzi dalje.Zapanjena sam gledala za njim i dovikivala sjajan si momak,ziv bio!Od porodice sve krece,skola i primerene,ali primerene lektire,sekcije za svako dete koje ima dara i zelje da svoj talenat razvije.Da nam je stalo da im pokazemo,da to nagradimo skromno,da se osecaju kao mali carevi!I tako redom!Razvijati filozofiju kulture ili osporavati i ovaj tekst je namerno izbegavanje da se uopste razgovara i vodi normalna polemika kako se spasiti iz zabokrecine.Izvinite znam da sam naporna,ali moram da reagujem na komentare tipa koji ce nam kultura!
    (Melenci, 3. januar 2016 16:14)

    # Link komentara

  70. "To je nama naša borba dala".

    Pa evo Vam sada, to je Zapad, to je EU. Kultura je zamenjena tehnološkim inovacijama pa je sada umesto klavira i kućne biblioteke in imati najmoderniji PC i kućni bioskop, umesto da budu najbolji đaci i sportisti, klinci u školi se takmiče ko će više da podseća na kojeg lokalnog kriminalca ili starletu. Ali šta to da nas čudi, u gradu u kojem živim daju povlastice za student(kinj)e iz drugih gradova jer je garnituri koja je na vlasti to ciljna grupa-zna se da studentkinje nemaju para, pa za parfem ili 100-ak evra rade šta im se kaže... Na privatne žurke se kamere pokrivaju peškirima a svi elektronski uređaji koji mogu da snimaju ili slikaju na ulazu bivaju oduzimani. Jadna li si državo u kojoj je to normalno. Mi kulturu ni ne vidimo od gomile drugih problema koja stoji pred nama...
    (vasic, 3. januar 2016 16:09)

    # Link komentara

  71. (anti antikomunista, 3. januar 2016 15:01)
    Ne SFR Srbija je deca kojom upravljaju deca najvecih komunista. Politicka elita ista. I tako izgleda kad se od komunizma napravi nasledna elita. Od nekadasnjih polupismenih bravara i sraftluk majstora koji su decu slali da se skoluju na zapad jer je to trendi i nisu se mogla ocekivati cuda.
    Da postoji istrazivacko novinarstvo trebao bi neko da napravi tekst ko je cije dete u medicini, politici, diplomatiji i gde su danas deca velikih komunista i gde su se skolovala. Autora teksta bi verovatno pregazio neciji dzip pre objavljivanja pa se zato niko i ne usudjuje.
    (Miki, 3. januar 2016 16:07)

    # Link komentara

  72. Pa evo npr ja sam ljubitelj horor kulture.
    Od romana do slikaratva.
    Za 30 godina mogu na prste jedne ruke da nabrojim dogadjaje i izlozbe koje su u osnovi imale horor.
    Ali zato u Pesti npr gotovo svaki mesec ima nekoiko izlozbi posveceno horor umetnosti
    (...., 3. januar 2016 16:07)

    # Link komentara

  73. Sede glave iz SANU?! A kultura je između? Hm... Jedino sto bi nam moglo pomoći da nam (ikad) bude bilje je kultura. Nazalost niste ni svesni koliko je mali broj ljidi koji to moze da pojmi. Nikad se ne može stvoriti novca koliko se u ovoj zemlji može pokrasti. Suština je u promenu načina mišljenja. Dobro je što se gospodin na početku počešao po glavi i zapitao koliko ovo stanje utiče na njega. To je dobar put ka promeni...
    (ptofA, 3. januar 2016 16:06)

    # Link komentara

  74. @Vanja

    ala si ti dala povrsnu ocenu bez imalo razmiljanja o tome sta pises! kakve veze sa bilo cime ima poseta sajmu knjiga? da li si propustila deo teksta u kome autor uopste ne negira da su neke kulturne manifestacije posecene, ali sa pravom analizira motive ljudi koji ih posecuju i pita se gde su u nekim drugim, svakodnevnijim prilikama! autor kaze da je prizor osnovca koji cita knjigu, a koji je u ovom tekstu samo metafora za stanje duha jedne nacije, nestao iz bgda [za cinike: ziveo sam u tri drzave na zapadu i tvrdim da je u velikim gradovima zapadne evrope prizor ljudi koji citaju knjigu u stampanom izdanju ili sa tableta uobicajena pojava na ulici, parku, javnom prevozu] izgleda da citanje nije bas u korelaciji sa posetom sajmu knjiga!!! drugo: sta na samom sajmu knjiga kupuju posetioci i koji im je ukus, ako lista najprodavanijih knjiga zaista izgleda ovako kako izgleda? o kojoj kulturi govorimo ako su najtrazenije knjige biografije raznih pevaljki i striptizeta? a da... po tebi je izgleda sve ok, vazno samo da se knjige prodaju na sajmu knjiga, koji je bese poseceniji u bgdu nego bilo gde u evropi :-) argument koji bi bio na nivou tvrdnje da je srpska auto-industrija medju najboljima jer nas auto-sajam ima mnogo posetilaca! dalje, a koji su to filmovi najgledaniji u beogradu i gde se gledaju u gradu u kome rade jos samo dva, tri bioskopa? jel imas mozda i neki izgovor za stanje u kome se nalaze srpski muzeji i poseta istima? ili muzeji ne spadaju pod kulturu?
    (andreas kisser, 3. januar 2016 16:05)

    # Link komentara

  75. Dobar tekst samo mala ispravka: za film "Zvezde ljubavi" (2005) snimatelj/reditelj Spasic nije imao nikakvog sponzora vec je prodao sopstvenu kucu veruju i u porjekat.
    (Vlajkontario, 3. januar 2016 16:04)

    # Link komentara

  76. Vazno je da smo iscepali YU.
    Sad smo svi na svome. K'o na pocetku 20-og veka i mnogo losije.
    (kengur, 3. januar 2016 15:57)

    # Link komentara

  77. Tekst ne dotice uzroke stanja, pa je samim tim samo jos jedna isprazna zalopojka. Kultura i umetnost koja je relevantna, koja menja stanje svesti i nacin pogleda na svet, NIKADA ne dolazi iz bilo kakvih ministarstava, komisija i komiteta. Kao i sve drugo, dok god ocekujemo da nam neko drugi uredi stvari, dok cekamo da neko "nadlezan" resi bilo sta, ostacemo u brlogu. Sta je to drzava uredila, dovela u red ili ucinila boljim? Ministri, birokrate, upravnici, direktori? Sustina problema je upravo u tome sto ocekujemo da probleme resava neko drugi i onda gutamo sta nam se servira. Tacno je da je lakse sa novcem, ali i novca nema upravo zato sto nam drzava vodi ekonomiju.
    (Liberty, 3. januar 2016 15:47)

    # Link komentara

  78. Svidja mi se ta paralela sa decakom i knjigom, medjutim ovaj tekst ne nudi nam nista korisno niti novo, osim referenci koje nam i nisu toliko bitne. Ljudi jesu odgovorni zA to (ne)konzumiranje kulture, medjutim, radeci u velikoj organizCiji shvAtio sam da zaista sve polazi od vrha i reflektuje se na ostatak organizacije. Isto je i sa drzavom, zivimo u takvom dobu gde na samim izborima pred listicem mogu samo da zaplacem jer nikakva alternativa nam se ne nudi, prosto nema podele kvaliteta u iddologijama. Tako dolazimo i do Ministarstva kulture. Ne, ne treba brAniti Tasovca, sta je bio bio je, ali je cinjenica da je los ministar i da se ne snalazi. U krajnjoj liniji mogao je dati ostavku, vise bih ga cenio. U ovakvoj situaciji, ministarstvo mora da igra veliku ulogu, a bojim se da se to nece desiti. Bas kao i pisac teksta, tako ni ja ne nudim nikakvo resenje, jer nemam neko jasno u glavi. Ali ono sto mogu da porucim svima je- na vama je da negujete kulturu i vi sami ste odgovorni. Ja sam pre neki dan ucestvovao u organizovanju izlozbe i osecam veliku duznost u tome, iako se cesto pitam- ima li smisla raditi ovo i boriti se? Ja kazem ima, i dok sam ziv boricu se za kulturu.
    (novosadjanin, 3. januar 2016 15:43)

    # Link komentara

  79. A da li je kulturno da b92 ne objavljuje komentare ?
    (lazar, 3. januar 2016 15:43)

    # Link komentara

  80. bezvezan tekst. pun generalizacija. kritika radi kritike. nista novo nisam procitala i ne vidim poentu teksta.
    (didi, 3. januar 2016 15:23)

    # Link komentara

  81. Suludo bi bilo pokusati osporavati tezu da ne zavisi sve od novca, ali, istina jeste da se dosta toga u podizanju kulturne svesti naroda i pojedinca moze uraditi i bez finansijskih sredstava. Ja mislim da je interesovanje za umetnost i kulturu kod nas generalno na niskom nivou, a gospoda iz vlasti su se potrudili da poslednjih dvadeset godina taj procenat dodatno smanje, prosto uguse... Treba sem para i pameti i mnogo, mnogo dobre volje i zelje da se doprinese svojoj zemlji.
    (Nadjimo nove ljude, 3. januar 2016 15:22)

    # Link komentara

  82. Autor teksta je promašio temu. Nije kultura kad umesto filma čiju glavnu ulogu igra Steven Seagal uzmeš da čitaš Anu Karenjinu ili sviraš klavir. Kultura je način na koji praktikuješ svoj život, način na koji gledaš na svet i ono kako ga doživljavaš. I sve dok ljudi budu posmatrali kulturu na ovako površan način, na koji je posmatra i autor teksta, ova država će samo nazadvati na kulturološkom planu. Kod nas je sve naopako, u Srbiji se tako lako postavljaju šabloni i što je najgore, društvo se tako lako oblikuje prema šablonima. Pa tako, ako u ovoj državi želiš da budeš obrazovan, treba da imaš diplomu(nije bitno da li nešto znaš, bitna je diploma). Ako želiš da budeš kulturan, treba da odeš u pozorište ili operu(nije bitno da li osećaš ono što tamo vidiš i čuješ, bitno je da si otišao) i da se time pohvališ svima, kako bi svi znali da si "kulturan", a ne neka seljačina. Ako želiš da pokažeš da si bogat i moderan, kupiš iPhone. Ukoliko želiš da budeš cool, trendi, in, samo kreneš da pljuješ po religiji i običajima, jer to su "taaaako seljačke stvari". Ukoliko želiš da budeš hipster, samo kupiš kaput, kariranu košulju, naočare bez dioptrije, crveni šal i neku kapicu sa "zečijim repićem", kreneš da slušaš muziku sa YouTube-a gde pritom pesma nema više od 15 pregleda, uključujući i tvoj(niti će ikad imati više), da u svakodnevni jezik ubacuješ latinske izraze koje si nabubao prošle noći i koje ne znaš ni da izgovoriš kako treba. Eto, to Vam je Srbija...
    (stevan, 3. januar 2016 15:20)

    # Link komentara

  83. Cita Robinsona zato sto mu je to lektira. Sama cinjenica da cita u autobusu znaci da je verovatno bio suvise lenj da procita kuci pa gleda da zapamti sta moze pre nego sto dodje u skolu.
    Odlican tekst.
    (Kruso, 3. januar 2016 15:17)

    # Link komentara

  84. stvarno da ne poverujem! ovo je već drugi članak ove nove godine za svaku pohvalu! neću ništa dodavati... prijatno sam iznenađen.
    (BašDejan, 3. januar 2016 15:09)

    # Link komentara

  85. Čini mi se da bih više od ikoga volela da verujem da je stanje u kulturi toliko strašno da se ne može učiniti ništa i da gospodin ministar Tasovac postaje nemoćan. Ipak on koristi sve što može u ovom mutnom vremenu. Brata Tomu preporučuje u Etnografski institut, svoju poznanicu namešta za direktora Etnografskog muzeja i gleda sunovarat još jedog nacionalnog muzeja. Dozvoljava da korupcija, intrige i samovlašće vlada kulturom i tako redom. Dakle ako nije mogao da se izbori za više novca i prodor kvaliteta nije morao da namešta i prihvata nestručne kadrove, da okrene glavu kod sukoba interesa, da prihvata licemerje i svesno gleda kako se i ono malo novca odliva u pogrešnom pravcu. Primer je Etnogr. muzej. Tužno je to s kulturom u Srbiji.
    (Etnolog, 3. januar 2016 15:07)

    # Link komentara

  86. odlican tekst.sa malo prevec razumevanja za Tasovca i njevovanepocinstva.zaszoneode?Zasto dozvoljava da Na rodno nema upravnika,Kinoteka direktora,RTS snima serije kakve su Komsije.Ovako im, zbog diplomatskog pasos ii crne mecke samo daje legitimitet
    (stevan Kuzmic, 3. januar 2016 15:04)

    # Link komentara

  87. decaka iz autobusa egzemplarno kazniti: on je izdajnik i neprijatelj drzave. bezi, sine, i ne okreci se!
    (singer, 3. januar 2016 15:04)

    # Link komentara

  88. ne znam u cemu je problem? Ovo je antikomunisticka drzava, pa je i kultura na nivou njihovog kripto-fasizam. Farma, Parovi, Velika braca, starlete, Kristijani, Stanije, vidi koliko antikomunisticke (ne)kulture. Svuda je oko nas.

    Di@ "nema veze sa kapitalizmom", ali ima sa komunizmom :) Pa ja, koliko primecujem, ti lopove, politicari i starlete, svi su za kapitalizam. Pa kako to "nije kapitalizam kriv"? Da su za komunizam znao bi da pljujes kako su "komunjare".

    Pfff.

    Osim toga kulture ima dovoljno. Imate pozorista, poneki koncert, na TV imate svasta, ne smao farme, parove i ostalo. Niko vas ne tera puskom da gledate to djubre.

    Ali tesko je iskljuciti TV, otici do pozorista ili neki koncertic, lakse je sedeti kuci, gledati Farmu i Parove i kmecatri kako su "komunjare nam krive sto nemamo kulturu", dok se baca patka na Staniju.

    Antikomunistickom licemerju nema kraja.
    (anti antikomunista, 3. januar 2016 15:01)

    # Link komentara

  89. Cene karata u pozorištima su od 500 do 1500 dinara, pa se čude što niko ne ide. Jedna porodica od 4 člana treba da izdvoji i do 6000 za jednu predstavu, tako da nije čudo što nema posetioca. Malu gužvu prave organizovani odlasci po promotivnim cenama i partijski besplatni korisnici.
    (Dejan, 3. januar 2016 14:58)

    # Link komentara

  90. Kad primitivci uzjašu na vlast ...
    (Sundjer Bob, 3. januar 2016 14:58)

    # Link komentara

  91. Druze, ovo nije tacno. Nema to nikakve veze sa parama. Stvar je u tome sto vi nemate proizvod. Vi nemate proizovd koji je alternativa starletama. Ti si sad citirao masu stranih autora a nista sto je autenticno nase. Dete ovde moze da slusa kopiju grcke pesme ili kopiju zapadne pesme. Mozete vi da prodajete kopije radova stranih autora ali onda morate preko rts-a da emitujete taj strani zvuk da bi izlozili mlade umove necemu drugom. Oni se odmaraju, ljube, vole, svadjaju uz kopije grckih pesama i ti bi sad da im prodas kartu za kopiju zapadne pesme. Pa ne ide. Nije problem u Grandu vec je problem u vama koji nemate nista drugo da ponudite. Taj decko je nasao nek stari roman i cita njega ne zato sto on ima vrednsot, nego zato sto nema sta drugo da cita. Taj mu je dostupniji jer je mozda bio u nekoj staroj porodicnoj bibiloteci.
    (peradetlic, 3. januar 2016 14:53)

    # Link komentara

  92. @ Vuk Maric, Winston Churchill nikada nije imao takav ili sličan govor u to vreme, to je fabrikacija koja je ponikla zbog Twitter generacije,kao preteča anglo-seksonske levice. Kevin Space je reklamirao svoju seriju " Kuća od Karata" i tad je promovisao taj govor na nacinalnoj televiziji koja pripada levici i odatle popularnost. Suština je dobra ali se taj govor nikada nije dogodijo!
    (Miki, 3. januar 2016 14:44)

    # Link komentara

  93. Ideologija potrošačkog društva pravi vladu, pravi kulturu, pravi elitu.

    A knjige tu nisu poželjne jer u knjigama imate kritiku potrošačkog društva.

    Dakle, kapitalizam.
    (Sibirski tigar, 3. januar 2016 14:43)

    # Link komentara

  94. Narod je briga za kulturu.
    (oko, 3. januar 2016 14:42)

    # Link komentara

  95. Bravoo za tekst! Da samo sto ljudi shvati...Veliki uspeh!
    (Bole, 3. januar 2016 14:35)

    # Link komentara

  96. autore, svaka to dala.
    (dulo4ever, 3. januar 2016 14:24)

    # Link komentara

  97. Merilo inteligencije, kako u pojedinca tako i u naciji, je radoznalost. I to voljna radoznalost, gde niko ne treba da te tera da ucis i da se usavrsavas, vec za tim imas PORIV.
    (alex, 3. januar 2016 14:22)

    # Link komentara

  98. mene ni uvo, jer nije kultura oponasanje i kopiranje vec postojecih dela. kultura nestaje jer radnici u kulturi misle na nivou xerox aparata. kultura nije umetnost to je lepo ponasanje, a ako ste zeleli o umetnosti ona se po pravilu nikada ne pojavljuje u zvanicnim institucijama neke drzave.
    (2+2=5, 3. januar 2016 14:21)

    # Link komentara

  99. Kultura ne ide u skladu sa lažima koja nam se serviraju svaki dan. Jedino kroz kulturu može da se ostvari puna egzistencija. Alternativa je živeti u kapitalistčkoj laži. Neki vidovi egzistencije, kao kultura, transcedentiraju puki ekonomski vid odnosa, kao tržište, te se ne mogu ni tretirati kao nešto što se može konzumirati, kupiti i potrošiti. Dosta s lažnom egzistencijom!
    (Rumunj, 3. januar 2016 14:20)

    # Link komentara

  100. Di,u pravu si,samo nemoj molim te,molim te reci da je samo ova vlast postavila sve te "profile".Sadasnji mogu samo da produze zapoceto 2000g.DS je primao komunalce,nista nije bilo vazno osim partijske pripadnosti,a tek kako rade i koliko su obrazovani to je posebna prica.Tako da decenije se nizu vlasti dolaze i odlaze a mi tonemo.
    (Melenci, 3. januar 2016 14:17)

    # Link komentara

  101. Čitam knjige na telefonu dok sam u gradskom prevozu, bukvalno blenem.
    (Goran, 3. januar 2016 14:16)

    # Link komentara

  102. @Vuk Maric,

    koliko god je simpatican citat "Then what are we fighting for?", najverovatnije Vinston Cercil ovo nikad nije izjavio. Popularnost citata je rezultat drustvenih mreza na kojima se bombasticne istorijske price rado dele, bez provere.
    Iako je tesko dokazati da nesto NIJE receno, ono sto sam ja nasao je izjava Langvorta (Richard M. Langworth), engleskog istoricara koji kaze da u 15 miliona publikovanih tekstova nije nasao tu recenicu. Takodje nisam nasao nikakav podatak o zasedanju i debati o budzetu House of Lords u 1943...
    (NaivniMarkic, 3. januar 2016 14:15)

    # Link komentara

  103. Sad bat true.
    (boki, 3. januar 2016 14:12)

    # Link komentara

  104. koliko glup i besmislen tekst. 'nije kriv tasovac vec narod jer voli rijalitije i brenu, a ne kulturu'. autor nije nista rekao sem ofucanih zalopojki. mogao se potruditi da bar zagrebe po povrsini takvog stanja i potrazi uzroke u drustvenim i politickim okolnostima i, u tom smislu, izvede bilo kakav (makar i pogresan) zakljucak. ovako nista nije rekao sem sto je opisao posledice sistema koji to generise.
    (big0, 3. januar 2016 14:10)

    # Link komentara

  105. ako bilo kome ne treba kultura,ako ne zele da znaju sta je kultura,ako ne zele da uce od boljih od sebe,pa zasto uopste pisu komentare na ovaj naslov?Hoces da se divis starletama mada ima i gorih od njih,samo napred.Ali ako hoces posao u belom svetu moras da znas padeze,strani jezik,moras da pikavac ili papiric nosis u dzepu do prve kante za smece,moras da budes tih i odmeren.Ali sta ce nama beli svet kada je lepse u brlogu,ne moras skoro ni da se kupas,knjige lozis u furunu,muziku pustas da cuje cela ulica i moraju da slusaju Stoju,da se zna.Kultura je toliko sirok pojam da svako moze sebe pronadje bar u jednom segmentu.A komentar da je skoro glupo nametati kulturu je van svake konkurencije.Kako smo u mulju,kultura mora da se namece i nadmece i pobedi sirovinu u nama,ali daleko je Sunce.
    (Melenci, 3. januar 2016 14:04)

    # Link komentara

  106. Ne znam , mislim da je autor u zabludi danas ljudi konzumiraju i pop i drugu kulturu alternativnijim načinima a ne preko domova kultura bioskopa itd. Da se razumemo i ja sam nostalgična i meni je slatko da sedim u hladnjikavoj kinoteci i jedva da čujem ton :D ali ne možete očekivati od novih generacija tu vrstu žrtve. Treba se prilagoditi vremenu a ne lamentirati. Možete konzumirati sadržaj iz svih krajeva sveta, gledati filmove slušati muziku sami sebi kreirati program po ukusu , ko se više prima na "institucije u kulturi" "javni servis" itd. ?! Nacionalna kultura i javni servis ionako služi da nas oblikuje onako kako trenutnoj eliti odgovara , čas smo levo čas smo desno ...Hvala, preskačem!!!
    (Maka@, 3. januar 2016 13:59)

    # Link komentara

  107. Autor pogađa suštinu problema našega društva, a one koje to boli dirA u nerv. Sve navedeno posledica je dugo negovane marksističke teze da se kultura predstavljala kao nadgradnja. A zapravo je potpuno obratno: kultura je polazište, ishodište, temelj, baza, srce, jezgo i suština - odakle svi planovi života pojedinca, društva i nacije kreću.
    Kada je od Čerčila, tokom Drugog svetskog rata, ministarstvo vojno zatražilo da se poveća budžet za odbranu zemlje na račun budžeta za kulturu, on je upitao a šta bi se tada branilo.
    (Megi, 3. januar 2016 13:56)

    # Link komentara

  108. Hvala za tekst! Na žalost izgubljeni smo!
    (Dno, 3. januar 2016 13:51)

    # Link komentara

  109. z malo u zemlja (kad je drzava u pitanju)
    (zemlja, 3. januar 2016 13:50)

    # Link komentara

  110. Uzasan tekst. Autor svetlosnim godinama daleko od teme, uopste nije u dodiru sa umetnoscu u Srbiji i besciljno se razmece referencama van svakog smislenog konteksta
    (Ferencalija, 3. januar 2016 13:43)

    # Link komentara

  111. Trebalo bi da bude jasno, da smo nekulturni ne zbog toga što smo siromašni, nego smo siromašni zato što smo nekulturni. Samo obrazovane, kulturne i inventivne osobe u jednom društvu mogu doneti ekonomsku korist i sebi i zajednici. Po onome što se u Srbiji dogadja, definitivno je na pogrešnom putu, u sve dublje i beznadežnije siromaštvo.
    (Stalker, 3. januar 2016 13:42)

    # Link komentara

  112. Pregrst opstih mesta i generalizacija u vrlo tendenciozno napisanom stivu. Verujem da ce povrsni borci i nezadovoljnici da se pronadju i potvrde svoj bes. Beograd je jedan od dva grada u Evropi gde je sajam knjiga poseceniji od sajma automobila a holivudski filmovi nisu uvek medju najgledanijim te godine.
    (Vanja, 3. januar 2016 13:36)

    # Link komentara

  113. Ajmo dalje!!!
    (xxx, 3. januar 2016 13:32)

    # Link komentara

  114. Odlican tekst.
    Jos da si slikao klinca bilo bi savrseno.
    (Boki SF, 3. januar 2016 13:30)

    # Link komentara

  115. Nije najveći problem to što ovde kultura većinu ne zanima. Mnogo veći problem je to što ta većina uopšte ne zna šta je to kultura. Druga strana priče je ta da država odnosno oni koji je vode bukvalno ne znaju šta da rade sa kulturom. Stiče se utisak da je čak doživljavaju kao nepotrebni balast. Kada se ta dva elementa spoje dobija se stanje u kulturi kakvog vidimo "na terenu".
    (Pustinjski skočimiš, 3. januar 2016 13:28)

    # Link komentara

  116. Ovo je oduvek bila zemlja KULOVA na brdovitom Balkanu, i ništa se neće promeniti!
    (Jerry Garcia, 3. januar 2016 13:24)

    # Link komentara

  117. Prosto i jednostavno; prazan stomak gusi kulturu. Kultura je slag na torti ukoliko je torta obrazovanje. Trenutno nismo ni pogacu ispekli.tuzno, ali germanski, hirurski precizno.
    (Dali bocek, 3. januar 2016 13:22)

    # Link komentara

  118. Drago mi je sto sam procitao dobar tekst vezan za ovako vaznu temu. Nazalost, ne verujem da ce se u skorije vreme bilo sta promeniti. Nasuprot, mislim da ce biti samo gore i da su zlatna vremena iz nas.
    (Max, 3. januar 2016 13:20)

    # Link komentara

  119. Tekst je fenomenalan. Svaka je na mestu ...
    (Realan, 3. januar 2016 13:14)

    # Link komentara

  120. Uglavnom one, koji o njoj, treba da misle!
    (Smuleco, 3. januar 2016 13:12)

    # Link komentara

  121. Uh, toliko mi je drago što, obzirom na temu članka, ima već priličan broj komentara - što je, verujem da ćete priznati ohrabrujuća vest. Sama tema daje prostora za ozbiljan elaborat, ipak, ne treba zaboraviti na pristojnost. Dakle, živimo u doba konzumerizma (mada su mi podela na doba strana, u smislu snažnekulturne identifikacije određenih godina sa prpadajućim vrednostima) što povlači potrebu novčanog procenjivanja ama baš svega. Zatim, unekoliko zaboravljamo da je umetnost unekoliko elitistička pojava, te kao takva nije pristupačna "svima" - u smislu u kojem većina ljudi ima potrebu za "ispražnjenim" sadržajima. Štaviše, mogli bismo sadašnje vreme proceniti kao odličnog takmaca pravoj umetnosti - nikako ne kopijama, falsifikatima i sofisterijama iste. Da ne očajavamo, ukoliko bismo plaćali izuzetne iznose za umetnička dela, time bismo ih, zapravo, obezvredili. Prava umetnost je čist estetski doživljaj, po cenu da estetika mora biti rastegljiv, širok opet egzaktan pojam. Ne bismo li mogli nazvati licemernim, u ovom slučaju kao primer dodajem, prebogate muzičke zvezde, ranije rock&roll izvođače, čiji se mantrizam sastojao u buntu, promenama, jednakosti, dakle levičarstvo - a opet su se grčevito batrgali za bogate ugovore... Da li je i to umetnost?
    Za kraj, pozdravljam komentatora pod nickom poz, drago mi je što sam pročitao Vaš komentar ovde, nakon nekoliko neobično otvorenih i dirljivih komentara koje ste ostavili u vesti vezanoj za doček Nove godine.
    (OMMP, 3. januar 2016 13:10)

    # Link komentara

  122. Za kulturu je prvenstveno nezainteresovan ministar kulture... kojeg treba pod hitno smeniti...
    (Lud, 3. januar 2016 13:08)

    # Link komentara

  123. Tekst je slikovitiji u odnosu na bilo koji pomenuti film...katarzičan u odnosu na bilo koji pomenuti film.
    (Jelena, 3. januar 2016 13:05)

    # Link komentara

  124. mi prvo moramo da krenemo od elementarne kulture.Moramo da se dobro zamislimo koje sadrzaje gledamo,citamo,slikamo.....gledamo rijalitije,kome se divimo.Porodica je prvi stub,deca upijaju sve gore nabrojano.Zatim sledi "ulica"i druzenje po kaficima i to je onaj deo gde ministarstvo kulture i policija treba da odigraju svoju ulogu,tjda rade svoj posao.Nisu problem toliko pare koliko motivisanost da se knjiga prihvati da se cita sa zadovoljstvom,da se lepo osecas kada je procitas.Starlete ispadose najveci problem drustva,a da li se neko pita odkuda one,kako su nastale,ko ih finansira i sto je najcrnje ko ih reklamira,svaki dan?Starleta se lako resava,oduzmes joj sponzora,silikoni se izduvaja,pobecice samo glavom bez obzira u rodni kraj.Kulturu moramo da vratimo,korak po korak,sa primerenim lektirama,sa divnim predstavama,sa filmovima tj,bioskopima,sa garderobom modernom ali sa merom ima tu sto sitnica,a sve je dostizno ako to zaista zelimo.Ne moram a i necu da gledam ni starlete ni prostakluk od filma,necu da gledam rijaliti,koji nudi telo,salo,olos,recnik ulice.Nije kul biti prostak,nego je kul biti iznad sljama i ne stideti se jer si kulturan.
    (Melenci, 3. januar 2016 13:04)

    # Link komentara

  125. Odgovor se krije u jednoj reci. Kapitalizam. Nema na cemu.
    (popovluk, 3. januar 2016 12:37)

    Slažem se uz dodatak jedne reči : sirovi.
    (s., 3. januar 2016 13:04)

    # Link komentara

  126. Znate ovakvi tekstovi koje većina čitalaca čita sa odobravanjem zapravo ne kažu ništa novo. Da, za kulturu nema love, i tako unazad već 20 godina, šta je tu novo?
    Ipak, ono na šta se autor ne osvrće je da država ne stvara ni navike kod mladih, koji sutra kulturne tvorevine treba da konzumiraju. Mi smo do pre 15 godina sa školom barem jednom u toku godine išli na predstave, a ponekad bi neki pisac umesto časa srpskog govorio o svojoj knjizi.
    Kada sam pita drugaricu iz jednog beogradskog pozorišta koje maravno kuburi sa novcem, zašto ne organizuju decu iz škola da dolaze na dnevne predstave po simboličnoj ceni odgovorila je da se to tako ne radi i da je "pozorište ipak elitna umetnost i nije za svakoga". Pitam se šta bi Sekspir rekao na to. Inače, to mi je rekla u bifeu pozorišta za vreme žurke posle premijere, koja je upriličena za nekih 100nak ljudi. Drugari, novinari, glumci i ljubavnici, su svi zajedno jeli i pili za džabe. Naravno uz plaćen bend.
    Gospodo, i to malo novca što ga izdvaja država za kulturu, kulturni poslenici troše na gluposti i lažni fenseraj. Ljubav za kulturom nije urodjena već stečena i gaji se kao i sve ostalo.
    (reziel, 3. januar 2016 13:02)

    # Link komentara

  127. Kultura jeste bitna ali....iskreno msm da od kulture necemo bolje da zivimo tako da ako ce negde da se sece da bi se razvila privreda onda je to kultura,sport...itd. Kad budemo imali privredu tek tad cemo imati uslov da ulazemo u sport,kulturu,obrazovanje....
    (SmartAss, 3. januar 2016 13:01)

    # Link komentara

  128. Ne nema to veze sa kapitalizmom, to ima veze sa nekulturom, bahatosti i nepismenosti koja se propagira, podgreva i servira od ljudi na vlasti. Drzavu vode nepismeni sa kupljenim diplomama koji bi u normalnim uslovima bili pomocni radnici, grobari, kelneri ... Sve su to casna zanimanja ali nisu profili koji vode zemlju. Bar da je samo to ali na vlasti narocito u lokalu su prostitutke, kriminalci i lazovi. Njima ne treba kultura, oni je se plase. Njima treba bezumna masa koja glasa i vodi visoku politiku umesto da vidi u kakvom svinjcu zivi.
    (Di, 3. januar 2016 12:49)

    # Link komentara

  129. Tuzno ali istinito. Videti dete da cita knjigu a ne blene u telefon/tablet je prava retkost. Prica mi drugarica koja je prof matematike y osnovnoj skoli, da se uopste ne igraju na odmoru vec svi blenu u telefone kao zombiji. Tesko ce ikada nesto na bolje da se u ovoj zemlji promeni ako budemo uzgajali gomilu robota i botova.
    (rada, 3. januar 2016 12:43)

    # Link komentara

  130. Kulturo, eve me.
    (mile, 3. januar 2016 12:43)

    # Link komentara

  131. Lepo sroceno.
    (Alex, 3. januar 2016 12:40)

    # Link komentara

  132. Svaka čast za tekst!!!
    (Nebojsa, 3. januar 2016 12:38)

    # Link komentara

  133. Odgovor se krije u jednoj reci. Kapitalizam. Nema na cemu.
    (popovluk, 3. januar 2016 12:37)

    # Link komentara

  134. nije svaka napisana knjiga danas kulturna bastina.svak moze nesto da napise i odstampa za 300eura.
    (misa1, 3. januar 2016 12:37)

    # Link komentara

  135. Wow.... Ovo je toliko tačno da boli.
    (tko leti vrijedi, 3. januar 2016 12:36)

    # Link komentara

  136. Ko je autor teksta?
    (giz, 3. januar 2016 12:36)

    # Link komentara

  137. vala svaka ti ko u Njegosa....samo jos da si siguran da mali nije stavio samo korice knjige RK a ono tako medjutim...
    (ja pa ja, 3. januar 2016 12:35)

    # Link komentara

  138. sjajan tekst, nema se sta dodati niti oduzeti
    (qwert, 3. januar 2016 12:35)

    # Link komentara

  139. Šmrk, hrk, pljuc, bljuc...
    Falš kultura nas je vaspitala, njojzi hvala. Falš umetnici, intelektualci, lažne vrednosti. Tek kad budemo priznali sebi gde se nalazimo- istinom, možemo da napredujemo u svakom smislu. A do tada, kultura je oduvek bila posledica glancanja, i finog poliranja, dobro uređenog društva.
    (Glupan, 3. januar 2016 12:35)

    # Link komentara

  140. Хвала Вам на тексту.
    Има нас још који маримо за културу.
    (Сунчица, 3. januar 2016 12:35)

    # Link komentara

  141. Tekst je veoma dosadan, prevrce po ko zna koji put iste teze. Kultura ne pociva samo na ideji o novcu koji drzava angazuje zarad kulture, kultura potice iz zelje da se bude bolji.
    (Neo, 3. januar 2016 12:34)

    # Link komentara

  142. Ko je napisao ovaj tekst?
    (Aleksandra, 3. januar 2016 12:34)

    # Link komentara

  143. Lepo napisano ali ideoloski pogresno...narodu ne treba kultura. Da mu treba naslo bi se. Narodu treba kratkotrajna glamur zabava i nista vise. Kultura ce se svesti na ono sto i jeste, nadrealnost, anomalija u prepunom autobusu. Kad se vec svi delimo na ove I one, zasto se ne bi podelili I na kulturne I nekulturne. Sa sve partijskim knjizicama. Sustinski ce svima biti bolje.
    (Nekulturan, 3. januar 2016 12:34)

    # Link komentara

  144. ... pa, kad bolje razmislim, koji će nam kultura? Ionako samo perete pare preko "kulturnih projekata", narod jedva ima para da preživi... piraterija je na svakom koraku prisutna... a nove generacije, još u školi učite da je notmalno i slobodno krasti softver na kom podučavate decu... fuj... idem iz ovog jadnog društva... fuj
    (Čvarkov, 3. januar 2016 12:33)

    # Link komentara

  145. Ne razumem zasto neko forsira kulturu kada to ljude ne interesuje.
    (Aca, 3. januar 2016 12:28)

    # Link komentara

  146. Odličan tekst! Sinoć sam hteo da kupim knjigu Put u središte zemlje od Žila Verna, a prodavac u knjižari mi ponudi "malo skraćenu verziju" i reče da deca neće da čitaju originalnu verziju knjige (bitno je da se knjiga o tome kako napraviti selfi što je napisala neka blogerka prodaje kao luda).
    Mislim da kultura mora biti sistemsko rešenje, da se od malih nogu tome pridaje značaj. Kič se uvukao u sve pore naših života i taj smrad će se teško oprati.
    (Ben Franklin, 3. januar 2016 12:28)

    # Link komentara

  147. Odlican tekst,pocevsi od prizora iz busa-svaka cast,uz jednu veliku ogradu, nikako se ne sme abolirati Tasovac,NIKAKO.On je taj koji pristaje na 0,4 % sirotinjskog budzeta a pristaje da ne bi uznemirio svoju fotelju i nusicevsku vlast.Nakon Perisicke,koja je raspolagala sa oko cak 3-4% budzeta i nema pokusaja da ministar ucini nesto.Tacno je i da se kao kultura prodaje shund i estrada. Ruku na srce,ni 70% vase rubrike kultura,to nije.Gladnim narodom lako je manipulirati pa i nametnuti tabloidni pink shund kao kriterijum uspeha.(pre oko mesec dana u jednoj poznatoj knjizari,video sam i fotografisao,top 10 listu bestselera 1.voditeljka sa Pinka 2.Javna licnost 4.estradna pevacica...strahota.) I sve to ide naopako od kada smo postali nezavisna Srbija,jer kao Jugosloveni smo mnogo vise marili za kulturu i imali mnogo jace kriterijume nego kao Srbi.Ma kako to neko shvatio.
    (Bahamut,with fifty red eyes, 3. januar 2016 12:27)

    # Link komentara

  148. Hvala za tekst.
    (Roll, 3. januar 2016 12:26)

    # Link komentara

  149. Bravo za clanak ...zato vas i dalje pratim ...i naravno ..ni jedan jedini komentar na ovu vest.
    (Henk mudi, 3. januar 2016 12:25)

    # Link komentara

  150. Odlican tekst!Kultura je odavno otisla...A sto se tice citanja knjiga u busevima i tramvajima,ja kao covjek koji godisnje 4-5 puta posjetim BG i ZG,ovako i neutralnog ugla mogu reci da je u ZG najnormalnije vidjeti da neko cita u busu,dok je u BG to vidjeti isto kao bijelu vranu ugledati na beogradskom nebu.Iako je ugarska provincija po mnogo cemu ispod BG,tu je ocigledno u prednosti.
    (novski, 3. januar 2016 12:24)

    # Link komentara

  151. U francuskoj se više novca izdvaja za kulturu nego za ministarstvo odbrane mislim negde oko 7% gdp dok za vojsku oko 2 % .Nažalost siromaštvo i nesnalaženje naše nacije u ovom globalizmu dovodi nas do svršenog čina kada je upitanju kultura, to je kolektivna nemoć da bilo šta promenimo.Političare ne pominjem jer su i oni plod društva i intelektualne snage naše nacije .U prevodu " Kakav narod takvi političari" , nažalost to važi i za sve ostalo.Najviše mrzim da kritukujem ovog ili onog kada bolje razmislim vidim da je ključni problem opšta nesposobnost i nažalost istoriske okolnosti koje nismo imali snage da ukrotimo i prilagodimo našim interesima.
    (Marko, 3. januar 2016 12:22)

    # Link komentara

  152. Sve je ovo potpuno tacno,pisac je sve obuhvatio osim jedne VRLO VAZNE stvari.Novac nema onaj koji zeli kulturu.Zasto su ulaznice za neke bolje predstave,muzicke dogadjaje,gostovanja u operi ,u baletu i sl toliko skupe?Iz licnog primera ,moja porodica koja bi svim srcem zelela da gleda i slusa sve to u Sava centru,Nar.pozoristu,Kolarcu sa ogromnim zaljenjem mora sve propustiti jer TOLIKO novaca za ulaznice nema.A svi hoce tom malom broju ljubitelja da skinu i kozu da nadoknade (da li opravdano)svoje troskove.Sa knjigama je isto.Ako ste oduvek citali knjige,fond dobrih knjiga se ispraznio jer ovde NIKO nece da stampa naslove vrhunskih pisaca i njih nema nigde.Odete kod prodavaca starih izdanja,odete na kupindo,limundo i sve drugo,za dobru knjigu hoce tskodje srce da uzmu.Ovo je ogromna tema i za druge stvari,ali NOVAC,NEMA NOVCA.
    (vajar, 3. januar 2016 12:20)

    # Link komentara

  153. 1943 godina dom lordova UK
    Usvaja se novi budzet
    Predlog je za vojsku 23% a za kulturu 12%
    Krece rasprava i veliko nezadovoljstvo tolikim izdvajanjem za kulturu dok je rat u toku
    Rec uzima Vinston Cercil i govori
    "Gospodo lordovi kazete mnogo vam je za kulturu 12%!"
    "Ja vas pitam A ZA STA SE BORIMO !!!"

    E ja vas sve sto ovo citate pitam A ZA STA SE MI BORIMO da li uopste iko razume sta su osnovne stvari po kojoj se neka zemlja vrednuje i raspoznaje
    1. OBRAZOVANjE i NAUKA = buducnost
    2. PROIZVODNjA = hrana
    3. KULTURA = identitet
    (Vuk Maric, 3. januar 2016 12:17)

    # Link komentara

  154. Istina...Od slova do slova, od reci do reci.Zato i odlazim.
    (Goran, 3. januar 2016 12:14)

    # Link komentara

  155. deca vide da je po strani licemerje
    Da svi pare hoce i lagodan zivot
    Da lekar vise ne nalazi zafovoljstvo u lecenju coveka vec u parama koje ce uzeti, da su i nastavnici takvi, i glumci i pisci i slikari i da svi ocekuju da ih postujes tako sto ces im platiti dobro
    Deca vide da je novac zapravo merilo cene svega, to mu salju kao poruku bas ti najobrazovaniji
    Onaj sto kopa njivu motikom vise uziva u svom poxlu od onoga sto coveka leci
    (poz, 3. januar 2016 12:12)

    # Link komentara

  156. Odlican tekst, iako je prilicno tuzan. Inace ovaj klinac sa knjigom mi je ulepsao dan. :)
    (Boki, 3. januar 2016 12:06)

    # Link komentara

  157. Dileme nema. Ajfon je neuporedivo bolji od Samsunga.
    (Zorannn, 3. januar 2016 12:06)

    # Link komentara

  158. Odlican tekst. Po broju komentara se i vidi koliko nas briga za kulturu. A ko je autor teksta?
    (Hromi, 3. januar 2016 12:03)

    # Link komentara

  159. Sjajan tekst o onome sto se zna...Zna i drzava ..ali ima tu jedna stvar koja je aksiom za Srbiju od 90 tih a to je da nam je drzava umesto demokratska u stvari partokratska ..Politicke partije smatraju da je njihov interes a to je skupiti sto vise glasova jaci od optedrustvenog ..Prema tome ako ce veca masa doci na Brenu ili Cecu ili ako je lakse uvaliti neki prosecan mediokriteski film ili rijaliti show ..one se nece tome prtoiviti ..i branice slobodu govora i misljenja..Ako sdruge strane to zarad optedrustvenog znacaja ukinu cenzurom ili visegodisnjem obrazovanjem mladih od osnovne skole i ulaganjem u obrazovane programe i medije to vec kosta dosta para a oni to nemaju pa zato idu linijom manjeg otpora .Zato kic i prostakluk cveta u ovoj zemlji umesto da ga sasecemo kao korov
    (Sasa, 3. januar 2016 12:03)

    # Link komentara

  160. Odličan tekst!
    (Bojan, 3. januar 2016 12:01)

    # Link komentara

  161. Sve je to dobro... Za to smo se borili...
    (Marko nb, 3. januar 2016 12:00)

    # Link komentara

  162. jel nam se to ekipa belih listića javila? to beše oni što su pričali da su svi isti i da je svejedo.
    (sikter bre, 3. januar 2016 11:43)

    # Link komentara