Mesić: Milošević je bio Kadijevićev sponzor

General Veljko Kadijević, koji je od 1988. do 1992. godine bio savezni ministar odbrane, umro je u nedelju 2. novembra u Moskvi. Kadijević je od 2001. godine živeo u Rusiji, gde je sedam godina kasnije, ukazom tadašnjeg predsednika Dmitrija Medvedeva, dobio rusko državljanstvo. Iz zemlje je pobegao kada mu je 2001. godine stigao poziv iz Haškog suda da svedoči. Bio je na čelu JNA 1991. godine kada su vođene operacije u Vukovaru i Dubrovniku, zbog čega je protiv njega u Hrvatskoj bila podignuta optužnica.

Branka Mihajlović, Radio Slobodna Evropa
Pošaljite komentar
  1. Da li to onaj covjek koji je napisao knjigu sa naslovom:
    KAKO SAM RUŠIO JUGOSLAVIJU.
    (Jovan bez zemlje, 22. novembar 2014 12:48)

    # Link komentara

  2. Mislim da je Kadijević bio iskreni zagovornik spašavanja Jugoslavije ali objektivno za to je 90. već bilo kasno, na neki način ga je Milošević iskoristio. Mislim da je već 1989. Miloševiću bilo jasno da se Jugoslavija ne može održati i da je pokušao da se dogovori sa Tuđmanom o podeli Bosne. Mesić jeste formalno bio na čelu Jugoslavije u to vreme ali mislim da nije dovoljno znao detalje o dogovoru Tuđman-Milošević i nije bio pravi "insajder". Mislim da je glavna tema dogovora Milošević-Tuđman bila seoba Srba iz Krajine u Baranju i podela Bosne. Mislim da je nesretni Vukovar trebalo da posluži kao okidač za "humano preseljenje" i da ni Slobo ni Franjo nisu očekivali da će se to razviti u žestoki sukob do istrebljenja. Sve se to moglo i postići produženim strpljivim pregovorima ali (kao u kafanskoj tuči) svi su odmah potegli sva raspoloživa oružja (i tu Mesićeva objava rata JNA 15.09.1991 nije nedužna). Evropa i SAD su umesto da ih sve nateraju na pregovore seirili kako se svet socijalizma i komunizma ruši. Uostalom, zašto bi oni bili veći Jugosloveni od Jugoslovena?
    (Branimir, 15. novembar 2014 11:52)

    # Link komentara

  3. A odakle vam oruzje za ZNG gospodine Mesicu? legalno nabavljeno? JNA je kriva slazem se s vama, ali samo zato jer nije i Milosevica i onog Spegelja i vas sve pohapsila na vreme, uvela vojnu upravu na par godina da se malo ohlada usijane glave. Onda se sve ono ne bi dogodilo.
    (Ritter, 12. novembar 2014 08:56)

    # Link komentara

  4. teško je u ovom interviju pronaći što nije potpuno istinito, čak i u detaljima scenarija i poruka "svi srbi u jednoj državi", " A u toj državi nakon toga je pravilo jedan čovjek jedan glas", pa je onda osigurana srpska vlast, prošlost je prošlost, ali uvijek postoji opasnost od umobolnika koji bi sve ovo ponovili.
    (roma, 12. novembar 2014 07:11)

    # Link komentara

  5. Šta reći.Neadekvatan i nepouzdan sagovornik.Ovog čoveka ne cjene ni njegovi Hrvati,pa je veoma omražen čovek i kod njih ,jer slovi za prevrtača.Čovek kojeg na javnim skupovima ignorišu Hrvati.Čovek svačiji za male pare.Kod Tudjmana je igrao nekog letećeg izaslanika,bolje reći potrčka,sa malo ingerencija,jer mu ni Tudjman nije bio naklonjen.To se kasnije pokazalo,kao tačno,jer je Tudjman postigao sa Slobom dogovore,a van saznanja mesića.Sve ovo što je rekao o JNA je netačno i rekao je onim jezikom i činjenicama,koje "hrane" inicijatore rasturanja Jugoslavije.Ovo je samo dobro naučena lekcija,koju ponavlja od 1991 godine.A što se tiče JNA u potpunosti ne vladaš ćinjenicama i ono što znaš lažno prikazuješ.JNA je maja meseca 1991 ušla u Baranju.u avgustu je po naredjenju Tudjmana, a posle dogovora sa Slobom o zameni teritorija Baranju napustilo oko 25.000 ljudi,Hrvata i Madjara, što je prikazano medjunarodnoj javnosti,kao srpska agresija.JNA je bila na teritoriji Baranje četiri meseca,nije ispalila ni jedan metak,nije srušena ni jedna kuća,nego je držala neku ravnoteću da ne dodje do medjunacionalnog sukoba.JNA je ostala na teritoriji Baranje do maja 1992 godine kada je teritorija predata pod ingerenciju belgijskog bataljona UN.Sve što je u Baranji oštećeno i porušeno je učinjeno granatiranjem od strane hrvatskih formacija iz Osijeka i Belišća.koji su gadjali jedinice JNA van borbenog dodira.U tri navrata su pokušali napasti Baranju,ali su teško poraženi.Ovo negira Mesića.
    (Leka, 12. novembar 2014 05:31)

    # Link komentara

  6. Mislim da orginalna Mesiceva izjava glasi: "Moj posao je gotov, Jugoslavije vise nema." Nema drzave, nema radnog mjesta predjsednika Predsjednistva SFRJ.
    (Donald Tisoc, 11. novembar 2014 11:20)

    # Link komentara

  7. Svi mi znamo
    da su hrvati, slovenci, muslimani pa i makedonci tada napustali JNA.Bezali iz nje a novi nisu hteli u nju.Tacno je da su takvim poonasanjem oni napravili Srpsku vojsku
    jer su , naravno srbi, tradicionalno dobri i lojalni vojnici ostali u JNA.To je ISTINA!
    (Batooo, 7. novembar 2014 17:59)
    Bato za koje muslimane mislish? albance,boshnjake,jer oni su muslimani,kao drugo nije istina sta ti kazes, te godine kada poceo rat ja sam bijo u vojsku u osijeku,ja nisam srbin niti hrvat,kada poceo rat, mnogo smo nas stajali u rovovima,koj su nas lagali da je jugoslavija napadnuta od neprijatelja i mi smo samo to znali,kada smo ushli u tenje i gorno nabrdze u osijeku,civili su ishli ko kokosh bez glave,nash major ljubo dimitrijevic postrojio na zidu sve muskog zivlja sta je bilo tu, kunemse on je natrpao kamijon sa deckima od 16 do 45 godine starosti.samo je major reko mamu vam ustashku jebem zaklacu vas sve ko ovce nismo zaboravili jasenovac, i reko zajedno sa siptarima pojesce vas crna zemlja.posle 5 minuta dolaze 4 vojnika i odvedu i mene kod majora,on meni kaze, sta je siptarcino sta si ti protiv srbije protiv milosevica.zatvorio me u podrum jedne ko zgrade rusene,ja rekoh nema meni vise, eto srece, moj zemljak dragan cvetkovski kapetan po cinu cuo da sam zatvoren u podrumu,dodze i oslobodi me, drugi dan da mi odsustvo 3 dana ko da idem u sarajevu,on mi reko bjezi kuci i cekaj me tamo,ja u vojsku nikad se nisam vratio,major i kapetan poginuli u nashice.to je istina
    (komshija, 11. novembar 2014 09:42)

    # Link komentara

  8. Ti Mesiću da pališ sveću Kadijeviću što nije imao petlju da vas sve (Tuđmana, Aliju, Kučana, Miloševića...) pohapsi i po kratkom postupku liši života.
    (Srbin, 10. novembar 2014 12:13)

    # Link komentara

  9. Кадијевић је умро као слободан човек у једној од ретких слободних земаља у данашњем свету - Русији..а овакви ликови као што је Месић не заслужују ни да СЕ коментаришу..
    (Бранислав, 10. novembar 2014 10:25)

    # Link komentara

  10. Hrvatski ultranacionalist, predsednik zemlje na čijem je rasturanju otvoreno radio što je nezabeležneo u istoriji čovečanstva i što je ravno samoprokletstu, bosanski unitarist to je Stevan Ujdurović alijas Stipe Mesić.
    (SIN LOVCA NA MEDVEDE, 10. novembar 2014 09:15)

    # Link komentara

  11. A ti si tvoj zadatak ispunio,kako si i sam rekao:"Ja sam svoj zadatak ispunio-Jugoslavija više ne postoji"!....Još nisi rekao ko ti je bio sponzor!
    (Aleksandar Maraš, 10. novembar 2014 08:10)

    # Link komentara

  12. pre svega Gospodine Mesicu: O MRTVIMA SVE NAJBOLJE! a o ostalom ce istorija pre ili kasnije dati svoj sud!
    (brumm, 10. novembar 2014 00:54)

    # Link komentara

  13. Mesic nam se po navici predstavlja kao clan izvidjaca u omladinskoj sekciji stranke zelenih. Zaboravlja da je pripadao najekstremnijem nacional-sovinistickom pokretu, osnovanom u Evropi od II sv rata. Milosevic je po njemu, pridobio vojsku tako sto su hrvatski pobunjenici tu istu vojsku opkoljavali u kasarnama i pucali na njene pripadnike iz svih raspolozivih oruzja. Predhodno su takodje, masovno hapsili i ubijali Srbe po Hrvatskoj, cime su dali krila ekstremistima u Srbiji, pa je prica o zastiti Srba ratom za mnoge bila logicna. Najvecu odgovornost za rat imaju zapadne sile, ustvari USA jer su pristajale da finansijski pomazu samo republike koje se odcepe, a ne celovitoj SFRJ. Pritom novac nisu davali centralnim republickim bankama, vec najekstremnijim strankama.
    (mup, 9. novembar 2014 16:58)

    # Link komentara

  14. JNA napadala Vukovar,tu covjek mora da se razboli, pa cija je JNA armija u Jugoslaviji bila a cija je hrvatska vojska?
    (Runjocaveman, 9. novembar 2014 16:04)

    # Link komentara

  15. Slažem se da je Srbija najodgovornija za rat, jer je kao najveća prva morala da se otcepi i da traži mehanizme zaštite za Srbe preko Drine - prosto zato što je velika Srbija bila opasan koncept i neostvariv u evropskim okolnostima.

    Niko nije morao da se odvoji niti da ostane.Svako je bio slobodan da bira sta hoce i niko nije imao pravo da zapocinje rat zbog bilo koje odluke od ove dve....U Velikoj Britaniji se Engleska nikad nije bila odvojila i nikad rat zbog toga nije poceo...
    (boki, 9. novembar 2014 10:01)

    # Link komentara

  16. Ima dosta istine u Mesićevim navodima. Ali i jasnog izvrtanja. Prvo, njegova "tri integrativna faktora" su presmešni. Nije Jugoslavija nastala zbog Tita, SKJ i JNA već je to bila arhitektura od 1945. Jugoslavija je nastala jasnom željom i voljom južnih Slovena da žive pod jednom kapom, a pokretači jugoslovenskog pokreta su bili prvenstveno Hrvati, potom Slovenci, pa tek onda Srbi. Jugoslavija se klimala, jer su glavni narodi bili nezreli za dogovor, imajući u vidu različite istorije, poimanja života, kulture i političkog sistema. Slažem se da je Srbija najodgovornija za rat, jer je kao najveća prva morala da se otcepi i da traži mehanizme zaštite za Srbe preko Drine - prosto zato što je velika Srbija bila opasan koncept i neostvariv u evropskim okolnostima. I zato smo platili. Što se tiče Mesića, ne zameram mu na komentaru o Jugoslaviji, to je jedna ružna i prizemna opaska i nije je on uništio. Ali bio je čovek br. 2 HDZ-a i vrlo dobro zna šta su radili. U Hrvatskoj je sproveedn aparthejd, Srbi su masovno otpuštani s posla, šikanirani, u HR su se vraćali s koca i konopca nacisti i zgubidani, stvarana je klima koja je Srbe mnogo pdosetila na 10. travanj 1941. Nebitno je u ovom kontekstu što je Milošević to zloupotrebio. Mesić je bio na čelu te šovinističke kolone i to što je već par godina kasnije promenio dres ga u mojim očima ne čini ništa manje jahačem apokalipse, ništa boljim od Kadijevića ili Šešelja.
    (lahm, 8. novembar 2014 22:38)

    # Link komentara

  17. Srbija nije bila zadovoljna ustavom iz 1974 godine. Tito je otislo s politicke scene. Srbija je bila isprovocirala kosovskim pitanjem. Srbi u cijeloj Jugoslaviji se bude, nose mosti kraja Lazara i tako provociraju druge nacionalizme, hrvatski i slovenski. Mojim vas, recite mi kako je moguce da vecinski jugoslavenski narod Srbi budu diskriminirani u Jugoslaviji? U principu to je nemoguce. Sto je onda bilo? Ideja velike Srbije koja je bila u glavama velikosrba, a koja je onda probudila I dala zamaha hrvatskom nacionalistima. Kako god su Milosevicevi emisari plasii Srbe ustaslukom tako su hrvatski nacionalisti plasili Hrvate cetnistvom. Nitko zapravo nije nevin u ovome zalosnom ratu. Ali, ja bih rekao da krivica treba ici po velicini naroda. Mi smo jako, jako slicni, Hrvati i Srbi su skoro isti narod, vjera nas je podjelila. Ali sto je tu je, treba oprostiti jedni drugima, okrenuti stranicu s pogledom u buducnost. Suradjivati treba na svim poljima, za dobrobit svih nas.
    (Tonci, 8. novembar 2014 19:50)

    # Link komentara

  18. Antun Tus citave 1991 godine glavni za RV i PVO. Toliko o velikom srpskom uticaju u JNA.
    (mandrak, 8. novembar 2014 10:57)

    # Link komentara

  19. Pise. To je poznata stvar i svi su toga svesni u SRB.
    (Shamu, 7. novembar 2014 20:44)

    Pa tko mi onda lupa minuse? (I ne piše, zaista, nikada nigdje. Ako možeš naći neki članak gdje piše, šaljem ti gajbu Velebitskog, jedinog domaćeg piva koje valja.)
    (Zg, 8. novembar 2014 10:29)

    # Link komentara

  20. Ala se g.Mesic pravi naivan kao francuska sobarica. Ne niko nije kriv osim Srba!
    (vladan, 8. novembar 2014 10:18)

    # Link komentara

  21. dokle cete da prenosite ovog olosa. zna se ko su usyase i ko je razbio drzavu. prekinite da kenjate o slobi milosevicu vise !
    (jovica čoldić, 8. novembar 2014 09:51)

    # Link komentara

  22. Bilo je sve ljepo 'zao mije za narod bifshe JUGSLAVIJE MOGLI SMO BITI MI EUROPA A NE KO SADA PATIMO KO SIROTINJA cela jugoslavija u mesto dase pomire izmedju sebe jos cekamo i PATIMO . veliko djavo je u nama . Pa sta ima veze ko i sta je pa svaki od nas imalo je nesto ljepo . Sramota mi je da kazem u europi da sam srbir ili albanac ili bosanac ili hrvat tuzna stvar.a nekad pre jak i posten ko jugosloven. sad smo komsije makar lep zivot imati i jednog drugog postovati
    (Dragon, 7. novembar 2014 23:52)

    # Link komentara

  23. Batoooo sta ti pricas???koji makedonci su napustili vojsku JNA?prva zrtva rata je makedonac Saško Gešovski u Splitu...makedonci su otisli iz JNA kada se JNA povlacila iz Makedonije(septembar 1992)
    (Bipurin, 7. novembar 2014 22:36)

    # Link komentara

  24. Nije tacno da je Milosevic bio Kadijevicev sponzor i Mesic to zna vrlo dobro. Milosevic u to vreme nije imao skoro nikakvog uticaja na vojni vrh, kao uostalom ni na ostale savezne organe, jer da jeste sve bi se potpuno drugacije odvijalo i zavrsilo.
    (evita, 7. novembar 2014 21:11)

    # Link komentara

  25. (Zg, 7. novembar 2014 20:02)

    Zašto svi u Hrvatskoj uporno ignorišu činjenice da je tamošnja nova vlast obrisala Srbe kao konstitutivni narod iz ustava pre nego je počelo bilo kakvo etničko čišćenje i oružani sukobi?
    Zašto sam, na ličnom primeru, imao problema sa običnim ljudima, pučanstvom, drugarima iz razreda, zbog toga što sam jednom polovinom Srbin još 1989. godine, tadašnjem mom 5. razredu osnovne i to u centru demokratije, Zagrebu?
    To se naravno nikad neće pominjati jer su zli Srbi agresori napali neovisnu državu Hrvatsku ... mislim, stvarno ... idi uživaj u svojoj neovisnosti i europskoj zajednici i nemoj da zračiš ovde -.-
    (electromir, 7. novembar 2014 20:49)

    # Link komentara

  26. Ja verujem Mesicu. Ipak Mesica je Putin oglikovao, ako neko ima sumnje u ono sto on prica.
    (David, 7. novembar 2014 20:45)

    # Link komentara

  27. @Zg
    Pise. To je poznata stvar i svi su toga svesni u SRB. Pretpostavljam (nadam se) da su se svi ti ljudi vratili svojim kucama.
    Kako stojimo sa svescu/informisanoscu u HR da "fali" 200 000 - 300 000 ljudi srpskog porekla?
    Nisam primetio ni da ih je Stipe pomenuo. Valjda su se svi vratili, ko ce ga znati ...
    (Shamu, 7. novembar 2014 20:44)

    # Link komentara

  28. "Slovenija sa krivi strani Alpi" to je inace Miloseviceva parola koju je on tamo pocetkom osamdesetih proturio Slovencima. Cuj Milosevic oterao Slovence.
    Hrvatima da bi opravdali svoju krivicu uvek neko mora da bude naj krivlji. Jadno od ove ljudske krpe i zlikovca.
    (ponavljaj lazi, 7. novembar 2014 20:39)

    # Link komentara

  29. Милошевић имао план да сви Срби живе у једној држави, који није могао остварити и зато позвао на оружје? Хм, како га није могао остварити кад је тако било још од 1918? Сви Срби, Хрвати и Словенци су живели у једној држави, касније су настали још неки народи. Елем, ни Милошевићу, ни Србима никакво оружје није требало да остварују тај "свој план", већ је исто требало онима који су ту државу желели да сруше и да из ње отму и просторе који нису желели да иду из своје у некакве нове државице. На жалост господина Месића и сличних, могу се замењивати тезе, може се лагати, фалсификовати, игнорисати, вадити из контекста, може се истина окретати за 180, али никад се не може променити!
    (my way, 7. novembar 2014 20:33)

    # Link komentara

  30. Zašto nikada ne piše da je u tzv. krajini nakon što su potpuno počišćeni svi nesrbi (52% stanovništva) održan referendum kojim se to područje proglašava sastavnim dijelom Srbije (ne Jugoslavije), što je nakon toga ratificirao i srpski parlament?
    (Zg, 7. novembar 2014 20:02)

    # Link komentara

  31. A tvoj sponzor je bio Tudjman (bio si njegov psic), pa cak ti je mozda i Pavelic bio uzor. Ne javljaj se samo ti, molim te
    (Leo, 7. novembar 2014 19:16)

    # Link komentara

  32. Uglavnom svi se slazu da je Milosevic naveci krivac za raspad Jugoslavije. Mnogi Hrvati su oduvek zeleli samostalnu Hrvatsku i takvim okolnostima to im je bila idealna prilika da ostvare svoju želju. Milosevic nikad nije zeleo da pravi veliku Srbiju vec je zeleo skracenu Jugoslaviju. Njegov cilj je bila kosovizacija Hrvatske i BiH u cilju resavanja kosovskog problema koji je on imao. Kad je izgubio podršku od ostalih republika za njegov plan kako da resi situaciju na Kosovu, krenuo je sa planom kosovizacije republika. Počele se da se stvaraju SAO u Hrvatskoj kao pandan autonomiji Kosova. Rekao je Hrvatima da mogu da se otcepe od jugoslavije ali ne mogu sa sobom da ponesu i srpske oblasti.
    (Zole, 7. novembar 2014 19:00)

    # Link komentara

  33. Ovu prikazu ja ne volim ni da vidim, ni na TV, ni u novinama, ni bilo gdje. Kolika je samo njegova zasluga za nevine žrtve prošlog rata!Ogromna. Žao mi samo što nije posjetio i oslužio zbog toga u Hagu, a tamo mu je trebalo biti mjesto. Špijun, pokvarenjak, u suštini jedna loša osoba koja se samo pravda srpskom krivicom. Satanizovao srbe do krajnjih granica, ljudski um to ne može razumjeti! Svi ostali su nevini. Jedna bijedna kreatura kojoj je u neko vrijeme zapad vjerovao,sada je to prošlo pa i dalje misli da ima šta reči.On bi sada povezivao opet srbe i hrvate, jer Miloševića nema.S tim savezom treba završiti za sva vremena. Neka ide svako svojim putem a sa Hrvatima više ne! Sklonite ga i o njemu nemojte više pisati. Neka ga crna prošlost proguta, toliko od mene.
    (prellee, 7. novembar 2014 18:44)

    # Link komentara

  34. A ti si bio tudjmanov pijun!radili ste svi zajedno na istom zadatku.
    (nikola, 7. novembar 2014 18:36)

    # Link komentara

  35. A Mesic je bio Tudjmanov potrcko. Ili, da se elegantnije izrazim - lutka na koncu, marioneta, pajac
     (ivan, 7. novembar 2014 18:23)

    # Link komentara

  36. Petar, 7. novembar 2014 17:07,
    Petre, vidiš ja sam Hrvat, ali ovaj tvoj komentar potpisujem u potpunosti i smatram da je to na tragu istine, jer međunarodna zajednica je naše divljake i te kako šarafila za prava Srba, jer druge manjine se nisu niti protivile većini. Uglavnom, 90% krivnji za sve loše što se događalo u devedesetima snosi Slobo, a ostatak svi ostali. Inače, jedan komentator kaže da su trebali u JNA izvesti puč, kao u Turskoj ili Egiptu. To ipak na ovim prostorima nebi bilo moguće, jer nismo bili jednonacionalna država, a Hrvati i Slovenci(za ostale neznam) su JNA doživljavali, kao pretežito srpsku ili čak isključivo srpsku vojsku.
    (kapetan mikula mali, 7. novembar 2014 18:20)

    # Link komentara

  37. A nigde ne procitah ko je davio vojnika na tenku, ko je napadao Srpski zivalj u Borovu, ko je napadao vojsku jednu jedinu regularnu kad se povlacila iz Slovenije itd.

    Jel i zato Milosevic kriv??

    Sad si jak na recima, sto nisi bio reciv kad si svedocio u Hagu protiv Slobe
    (Miladin, 7. novembar 2014 18:09)

    # Link komentara

  38. Cuvar nase memorije,ima amneziju ili ne cita stampu neki agent cia neki dan rece a nasi mediji prenese , da je usa placala hrvatske politicare da razbiju vestacku tvorevinu Ju. Jedan od njih pored Tudjmana bese i vrli Mesic ,samoproklamovani demokrata.Krivicu prebacuje na one osudjene od strane mocnih bez dokaza????!!!!!gubitNici u ratu postadose pobednici u miru i padom berlinskog zida i SSSR.Pocinje revansizam ili revizija pa Srbi i srbija bivaju optuzeni za sve i svasta od zapada,a oni koji su ih docekivali sa cvecem plivaju na povrsini kao dobrotvori ili proglaseni od istih za nosioce demokratije.Za svadju uvek trba barem dvoje,a ovaj vrli lik zaboravio spegelja i sve svercere oruzja kojimsu se bogatili na muci svih tih koje su predstavljali ako svoj narod...Zaboravi i davljenje vojnikaJNA i svih pakosti i niskosti koje su radili.
    (Cuvar stada, 7. novembar 2014 18:03)

    # Link komentara

  39. MANGUPSKA POSLA!!!!
    Ovaj covek je prevejani mangup!O cemu on prica?JNA se pretvorila u Srpsku vojsku?!To moze da prica sadasnjoj deci koja ne znaju sta je se dogodilo.Svi mi znamo
    da su hrvati, slovenci, muslimani pa i makedonci tada napustali JNA.Bezali iz nje a novi nisu hteli u nju.Tacno je da su takvim poonasanjem oni napravili Srpsku vojsku
    jer su , naravno srbi, tradicionalno dobri i lojalni vojnici ostali u JNA.To je ISTINA!Sve ostalo je izokretanje istine da bi oni, koji su ucestvovali u razbijanju jedne multinacionalne drzave, proglasili sebe kao nevinasca bez zastite!!!!On treba samo da kaze koliko je kome novca leglo na racune u stranim bankama.ZNAMO OD KOGA!Ja sam u godinama i jedino mi je zao sto necu docekati da istina izadje na videlo!A IZACI CE!KAD TAD!!!!!
    (Batooo, 7. novembar 2014 17:59)

    # Link komentara

  40. Stara, ishabana tema i stari manipulator u glavnoj ulozi. Ne slazem se uopste sa njim da je Srbija oterala bilo koga iz SFRJ, iz prostog razloga sto se MASPOK desavao 20 godina ranije, za pocetak (o drugim naporima HR za nezavisnoscu od 1918 naovamo nema potrebe govoriti).
    S druge strane slazem se da je Kadijevic bio jedini koji je mogao da napravi vojni udar, obuzda Milosevica, mada bitada i sam Mesic/Tudjman bili u istoj situaciji (uhapseni, ko zna mozda i gore). Necinjenjem je Kadijevic samo potvrdio onaj odvratni mit da su oficiri JNA u to vreme bili obicna jagnjeca brigada.
    Sticajem okolnosti zivim okruzen (skoro) svim narodima bivse SFRJ i manje vise svi imaju slican pogled na ono sto se desavalo - da je vojni udar te 1991, hapsenje svih podivljalih lidera republika bila jedina sansa da se izbegne krvoprolice.
    Sad je kasno biti pametan ...
    (Shamu, 7. novembar 2014 17:44)

    # Link komentara

  41. "ja sam svoju zadacu obavio, jugoslavije vise nema"...sacuvaj nas boze takvih ljudi,
    (ja, 7. novembar 2014 17:37)

    # Link komentara

  42. Prvo Kadijevic trazio podrsku Rusa za vojni udar, a onda Milosevic pomagao pokusaj puca u Rusiji protiv Jeljcina.
    Kakvu spoljnu politiku imamo, dobro da uopste postojimo.
    (Ha, 7. novembar 2014 17:26)

    # Link komentara

  43. Gosp. Mesic zali sto JNA nije ostala u kasarnama i garnizonima. Ocigledno je zaboravio na Bjelovar, u njemu su ZNG i lokalne politicke vodje nakon predaje vojnika u garnizoni odvojili komandanta i dvojicu pomocnika, ubili ih pred ostalima pa urinirali po njihovim lesevima.

    To je bilo pre Vukovara i sirih sukoba.

    Pozdrav svim Pripadnicima JNA
    (JNA, 7. novembar 2014 17:25)

    # Link komentara

  44. Taj Kadijevic je kriv sto vas sve nije pohapsio, doveo vojsku na vlast u Jugoslaviji bar na 2 godine i resen problem. Kako je egipatska vojska spasla drzavu od raspada, a da ne pominjem tursku vojsku koja ni sama ne zna koliko je puta izvela puc i smenila vlast u zadnjih 90 godina. Pakistan takodje.
    (., 7. novembar 2014 17:24)

    # Link komentara

  45. Meznja prema Jugoslaviji je 1990 bila na tolikom nivou u Hr, da su Srbi bili napadani svuda gde su se izjasnjavali kao Srbi. Nije hrvatska neka demokratska drzava, ali je posluzila americi, i zato nisu nikada platili za svoje zlocine. Cuj Kadijevic kriv......
    (Данац, 7. novembar 2014 17:15)

    # Link komentara

  46. Isto tako Helmut i Franjo su bili tvoji sponzori, a da su Adolf i Ante docekali, bili bi i oni.
    I sta cemo sad?
    (ZikaZivac, 7. novembar 2014 17:10)

    # Link komentara

  47. Ja mislim da je bilo bas suprotno. Dogovoreni rat. Milosevic je davao neku slabu podrsku Srbima u Hrvatskoj, ali se svelo na ostavljanju na cedilu. Milosevic je hteo izbeglice na Kosmet, da poveca broj Srba tamo. Ispadosmo mi Srbi grbavi. U rat nije ni trebalo ulaziti, trebalo je naci mocne saveznike i dogovorom u saradnji sa medjunarodnom zajednicom osigurati prava Srba. A ne divljanje po Krajini i "Ovo je Srbija" bez pokrica. Zato oni imaju pravo reci da smo mi krivi. Samo smo sebe upropastili.
    (Petar, 7. novembar 2014 17:07)

    # Link komentara