1. Kosovski mit u ovom obliku je izmisljen tek u XIX veku, kada je bila masovna pojava da se romantizuje davna istorija, uglavnom uz veliku kreativnu slobodu. Tek tada je pocelo da se insistira na porazu, iako Srbija posle Kosovske bitke zapravo nije potpala pod tursku vlast jos skoro ceo vek. Prica o veceri kod kneza Lazara je po svoj prilici potpuno izmisljena i vidi se da je to kopija price o poslednjoj veceri iz Biblije.
    (T, 4. mart 2018 11:14)

    # Link komentara

  2. @BeKo - odgovor je prost, birali smo izmedju Austrije i Turske, posto je postojala pretnja sa obe strane. Cista politika.
    (14ti vek, 3. mart 2018 23:16)

    # Link komentara

  3. Pošto se ne zna ishod kosovske bitke, ja mislim da je najbolje da Srbi i Turci ponove bitku na Kosovu.
    (miro split, 17. februar 2018 20:49)

    Hahahaha, baš mi me oraspoložio! Ma, možda bi Srbi i pristali da se ponovo bije bitka na Kosovu, al' nedajbože da mora da se ponovi finale iz Barija! E, tu bi već bilo ozbiljnih demonstracija:-)
    Prave srpske svetinje su Bari, Tokio, te pijace u Trstu i Budimpešti. Za Kosovom potežu samo pijani ili kad nemaju o čemu drugom da trabunjaju.
    (Negativni, 24. februar 2018 23:21)

    # Link komentara

  4. @sale Ljudi koji nas ubedjuju da moramo da pregovaramo nas plase da je altrnativa rat.

    Mozda alternativa nije rat,ali jeste "tempirana bomba" u granicama Srbije!
    (ketiS, 21. februar 2018 23:54)

    # Link komentara

  5. ...

    Prema tome umesto pogubne mitomanije treba imati stvarnu i kriticku predstavu o znacaju Kosova koja bi nam omogucila da probleme sa Albancima resavamo glavom a ne srcem. Mislite malo o tome!
    (ketiS, 18. februar 2018 04:30)

    Mislim da nema trajnog rešenja bez srca, ali za takvo rešenje potrebno je da i Albanci i Srbi razumeju da i Albanci i Srbi imaju srce!

    Dok god Albanci Srbe, a Srbi Albance smatraju za lukave lažljive proračunate kradljivce tuđeg zavičaja, kakvog kompromisa može biti sa takvima? Ko pokušava da se glavom dogovori sa onim koji ima samo srce, gubi vreme, jer će taj na svaku ponudu tražiti to što je pruženo i još sve ostalo, "jer srce ne dopušta".

    Prema tome, u pregovore i dogovore se može tek kada obe strane budu spremne za to, a ne kada (samo) jednoj gori pod nogama.

    U ovom trenutku, Albanci imaju sve a mi ništa. Onaj koji ima više, a nešto mu treba, treba prvi da ponudi nešto, jer ako prvi istupi onaj koji nema, on je samo prosjak koji traži milostinju.

    Mi se trsimo da idemo na nekakve pregovore, a sve što imamo u džepu je podrška naših prijatelja (ili tačnije, protivnika onih koji su nas postavili na ovu poziciju) i strah onih koji se plaše da im se ne dogodi što i nama. Dakle, hoćemo za sto kao prosjaci.

    Ljudi koji nas ubeđuju da moramo da pregovaramo nas plaše da je alternativa rat. Zar ćemo mi napasti Kosovo? Apsolutno ne. Zar će Kosovo napasti nas? To bi im sigurno narušilo sliku kojom se predstavljaju svetu.
    (sale, 21. februar 2018 14:24)

    # Link komentara

  6. Mnogi istoričari,poput Antića,se slažu da je za propast srednjovekovne srpske države mnogo značajnija bila Marička bitka.Treba reći da su kralj Vukašin i despot Uglješa bili u lošim odnosima sa knezom Lazarom i Vukom Brankovićem.Da su kojim slučajem Knez Lazar i Vuk Branković učestvovali u Maričkoj bici ishod bi sigurno bio drugačiji.Ali ne samo da nisu pomogli srpskog kralja i despota,već su posle Maričke bitke knez Lazar i Vuk Branković prigrabili jedan deo njihovih terotorija.To je ta poznata srpska nesloga..."
    (švajcaria)
    Delom tacno.Ali,taj kralj Vukasin je bio uzurpator,skorojevic koji je prigrabio vlast od drugog srpskog cara,Urosa Nejakog.Pre te bitke na Marici,bila je i bitka na Kosovu,gde su Mrnjavcevici napali Urosa,Lazara i Vuka i Nikolu Altomanovica-iz te bitke je pobegao Lazar(takodje skorojevic) i to mu Altomanovic nikad nije zaboravio,pa je kasnije probao da ga ubije ali nije uspeo,a Mrnjavcevici prigrabili vlast.Ako ste gledali GoT,situacija je ista-umesto da se ujedine protiv Belih hodaca tj Turaka,Lanisteri i Starkovi i ostali se kolju medjusobno.Ako Martinu nedostaje inspiracija za knjige GoT,neka baci pogled na nasu istoriju i trenutnu politicku scenu i imace oho-ho inspiracije.
    (analiza, 18. februar 2018 15:54)

    # Link komentara

  7. @sale
    Odlično,samo zbog jedne,najbitnije stvari - pristupa. Baviš onim čime bi trebalo da se bave komentari - srpskom epskom poezijom (pominješ Uroš i Mrnjavčevići).
    Kosvski mit je EP.Deo je srpske književnosti i alizira se se kao Njegoš, Gundulić ili drugi srpski stvaraoci.
    Kao takvog ga učimo u školama (još u SFRJ - bez problema) i ne slučajno u "srpskom jeziku i književnosti" a ne u okviru "istorije".
    Analizom likova iz ovog dela bavili su se najumniji Srbi.Recimo jedan Dučić ("o herojima" - Blago cara Radovana)...
    I nije čudo što si u nedoumici jer se radi o delima u kojima se u krajnoj liniji sukobljavaju duhovno i materijalno.To nije samo tvoja nedoumica već celog čovečanstva.
    Kada bi b92 pokrenuo raspravu o Erihu Fromu npr. uveren sam da bi suprostavljene strane u raspravi o Kosovskom mitu bile na različitim stranama i u raspravi o Fromovoj knjizi "Imati ili Biti".
    Istinita anegdota - Slušaju dva čoveka guslarsku pesmu i sabirajući posle utiske onaj stariji vidi da je mladji kapira kao akcioni film pa mu kaže -" Kad slušaš gusle,slušaj riječi a ne muziku - ako slušaš muziku poludjećeš!". Objasnio čovek.
    (Komša, 18. februar 2018 14:19)

    # Link komentara

  8. A sta je za tebe "Dobro"? Koliko sam ja shvatio, za tebe je "Dobro" - ono sto je na tvojoj strani. Pa, sad, ono, jeste... to za tebe i jeste dobro.
    (nisam ja, ja je, 17. februar 2018 21:25)

    A šta to tebe buni kad je Srbija još uvek u pred-političkom društvu pa ima shvatanja dobrog i lošeg poput onog plemenskog poglavice iz delte Amazona: "Dobro je kad napadnemo suprotno selo, pobijemo im ratnike, zapalimo kolibe i otmemo žene i stoku. Loše je kad oni to urade nama."
    (Aleksandar, 18. februar 2018 12:33)

    # Link komentara

  9. Kosovo, realno, nije srce Srbije. Raška je srce i kolevka Srbije.

    Ali na Kosovu se odvila jedna od najznačajnijih bitaka za hrišćanski svet, hteo to da prizna zapad ili ne. Srpski narod je mnogo puta stradao za tu Evropu koja nas uporno odbacuje. Kosovo istorijski jeste bilo naša teritorija, ali Kosovo je izgubljeno u 17. i 18. veku a ne u boju. Tada su se odvile velike seobe ako ste zaboravili.

    To su činjenice, svidelo se to nama ili ne.
    (Boba, 17. februar 2018 12:41)

    Ne, to što si naveo, osim seoba i Raške, nisu nikakve činjenice, nego opet glupi i pogrešni mitovi.

    Bitka na Kosovu nije bila "najznačajnija za hrišćanski svet", kao što mi volio da ispiramo usta, iz prostog razloga što se posle te bitke ništa značajno nije ni promenilo za "hrišanski svet". Srbija je bila na rubu tog sveta i u njemu je igrala potpuno marginalnu ulogu. Zato se i taj "hrišćanski svet" i nije nešto potresao posle pada Srbije.

    Drugi, vrlo popularan, ali isto toliko glup i pogrešan srspki mit (jedan od mnogih!) je da nas "Evropa uporno obacuje". Ne, dragi moji, Evropa nas NE obacuje, nego samo kaže pravila kluba su takva i takva. Ko hoće u klub može, ali samo ako poštuje pravila. Mi Srbi bismo rado u Evropu, ali po NAŠIM pravilima! E, to neće da može!

    Uostalom, niko ne tera Srbiju motkom u Evropu. Može Srbija i bez Evrope, samo što će onda cena biti sam opstanak Srbije! Naravno, mi to nismo u stanju da shvatimo i zato robujemo tupavim mitovima, kosovskim, proruskim i ostalim!
    (Papageno, 18. februar 2018 11:22)

    # Link komentara

  10. Sve sto izjave gospoda Markovic i Antic sumnjivo je?
    (pprvi dan skole u Svedskoj, 18. februar 2018 08:39)

    # Link komentara

  11. Ako postoji univerzalno pravo,trebalo bi dase Jos jednom budi,i to uskoro,,,,,,taman da se srbija svede na svoju prirodnu granicu
    (Sam, 18. februar 2018 07:46)

    # Link komentara

  12. Sudeci po komentarima a u susret mogucem referendumu bice potrebno mnogo napora da se Srbi "dekosoviziraju". Pod tim ne podrazumevam odricanje od nase zanimljive i bogate politicke i kulturne povesti,vec jasno razlikovanje istorije i mitologije zasnovane na raskosnoj epskoj podlozi od politikantske kosovske mitomanije koju sprovode konzervativni nacionalisti medju politicarima i intelektualcima. Drugim recima potrebno je odnos prema Kosovu izgraditi na razumnim i trezvenim osnovama,te objektivno i kriticki promisljati mesto,ulogu i znacaj Kosova u nasoj povesti. Kad bi se tako uradilo,onda bi se jasno videlo da to podrucje nema veci znacaj od bilo kog drugog podrucja srpskog kulturnog i etnickog prostora, a da ne spominjem cinjenicu da povest Kosova niti pocinje niti zavrsava sa srednjovekovnom Srbijom,te da smo i njega vazda delili sa drugim narodima. Prema tome umesto pogubne mitomanije treba imati stvarnu i kriticku predstavu o znacaju Kosova koja bi nam omogucila da probleme sa Albancima resavamo glavom a ne srcem. Mislite malo o tome!
    (ketiS, 18. februar 2018 04:30)

    # Link komentara

  13. Boze,sve neki historićari,svaki veći naućnik od drugog!Evo 30 godina slušam te mitove.Pa dajte ljudi zivite makar par godina normalno,barem ovo zadjnje što nam ostalo.Kako vam nije već dosadilo ovo stanje.“Leben und leben lasen“.
    (Riki, 18. februar 2018 03:45)

    # Link komentara

  14. "Izbor carstva nebeskog" je vrlo jednostavan koncept, isti onaj iz narodne pesme "Uroš i Mrnjavčevići", nije samo srpski, niti samo hrišćanski već univerzalni, a to je:

    Učini ne onako kako bi najviše profitirao, niti onako da bi izbegao najveću štetu po sebe i svoje, nego onako kako smatraš da je pravično, odaberi onako kako se nećeš kajati do kraja života; ako se izvučeš, ali bez časti, stići će te "Kneževa kletva" - ne doslovno, nije da ti neće ništa rađati, ali ti nikakav dobitak nikad više neće doneti radost - kao da nije rodilo.

    Kada je nešto zaista važno, većina ljudi i naroda, ne samo Srba, odabraće da posluša svoje srce, ako nisu već mrtvi iznutra. Ko postupa po uverenju, po pravdi (ili onom za šta iskreno veruje da je pravda) nema nikakvih sumnji i prevazišao je svaki strah, a svaku kaznu koju za to dobije prihvata kao blagoslov.

    Na žalost, ne mogu da tvrdim kako je to univerzalno dobra stvar, jer čvrsto uverenje nije isto što i istina ili pravda, a vrlo često imamo posla sa ljudima koji greše ali imaju čvrsto uverenje, pri tom čine užasne stvari, samo hoću da kažem da se pojam o kome u članku piše nikako ne može tek tako samo "objasniti da je ništa" ili nekako licitirati sa njim da se eliminiše potkupljivanjem ili ucenom - to je greška koju i mi sami često pravimo kada diskutujemo o uverenjima i motivima svojih protivnika.
    (sale, 18. februar 2018 02:11)

    # Link komentara

  15. Границе Србије су се веома често мењале у током историје. Србија се током своје историје "шетала" по Балкану. Не знам зашто је губитак Косова толико значајнији од губитка Црне Горе, Македоније, Епира, Тесалије, делова Босне и Хрватске. Све је то повремено било у саставу Србије. Са друге стране Војводина у највећем делу српске историје није била део Србије, а сада јесте. Све су то нормални процеси. С обзиром на етнички састав много више бих волео да је Република Српска део Србије, а не Косово, природније је. Многи ће рећи на Косову су наши манастири и културни споменици, па и на Светој Гори су. Многи ће рећи да је Косово било део Србије у време Стефана Немање, па била је и Црна Гора већим својим делом.
    (Марко, 17. februar 2018 21:59)

    # Link komentara

  16. Imam 52. godine, Srbin sam. Moja noga nikada nije kročila na Kosovu i Metohiju, kao što nije kročila u mongoliju, Japan, Burundi, Čile ili na Novi Zeland. Da li je Kosovski mit stvarno mit, ili je orudje za preusmeravanje nacije na neki drugi pravac? Ne znam...Ja Kosovski mit, ili "mit" kako ga ko doživljava, gledam kao stav jedne nacije. Da li je Branković izdao Lazara? Da li je Srbija trebalo da se povinuje aneksionoj krizi 1908 godine i odrekne Bosne i Hercegovine? Da li su Englezi platili 27. mart i time "gurnuli" Srbiju u propast? Ne znam. Možda bi u nekakvoj sumi prošli, možda, bolje. A, možda i ne bi...Samo znam da smo u svim tim istorijski prelomnim situacijama bili na strani dobra, na strani pravde i Boga. Možete da mislite da sam konzervativan , zatucan, budala i idiot, ali zapisano je, negde u istoriji da nismo bili na strani zla koje je, na kraju, posle svega bilo poraženo. Da se vratim na početak...Ja Kosovo i Metohiju osećam, iako moja noga na tu svetu zemlju nije kročila, kao deo svog bića i znam da sve ove muke, prošle, sadašnje i buduće, neće da budu uzalud... Jer smo na strani dobra. Zato nas zlo pritiska i napada svakodnevno.
    (Iza brda, 17. februar 2018 14:58)

    A sta je za tebe "Dobro"? Koliko sam ja shvatio, za tebe je "Dobro" - ono sto je na tvojoj strani. Pa, sad, ono, jeste... to za tebe i jeste dobro.
    (nisam ja, ja je, 17. februar 2018 21:25)

    # Link komentara

  17. Pošto se ne zna ishod kosovske bitke, ja mislim da je najbolje da Srbi i Turci ponove bitku na Kosovu.
    (miro split, 17. februar 2018 20:49)

    # Link komentara

  18. Mit je mit, ok. Ali otimacina je otimacina !
    (Desa, 17. februar 2018 20:35)

    # Link komentara

  19. Mit ili ne nebitno, bitno je to da je na Kosovu i Metohiji mnogo Srba živelo vekovima i pre bitke na Kosovu i posle nje, ogroman broj pravoslavnih svetinja,sela,potoci,reke,brdašca, brda,planine,livade i pašnjaci, rudnici, vinogradi, stazice i izvori..sve je bilo ogromnom većinom srpsko, sami nazivi to govore, istina je da se iselilo dosta Turaka ali i iz Makedonije i iz BiH,Bugarske su otišli put Turske, te migracije je bilo kada se raspalo Osmansko carstvo.Srbi su preko hiljadu godina živeli na Balkanu i ne samo u dolini Morave, sad ne smeju više, zašto više ne e to je pitanje, a odgovor je jako prost, izgubili smo skoro sve zato što su nas naše vođe iliti političari prodali.
    (Vasa, 17. februar 2018 20:32)

    # Link komentara

  20. Gost
    Napisao si gomilu gluposti,vidi se da ti nemaš veze sa istorijom.Kako je Bajazit mogao da se vrati u "Istanbul"(koji se nije ni zvao tako) kada je Vizantija pala tek 1453?I šta ti znači termin "Milica kao supruga poražene vojske",znači da je bila udata za svakog vojnika ili šta?Još se predstavljaš kao istoričar koji je radio u Turskoj???
    (filipo, 17. februar 2018 20:19)

    # Link komentara

  21. Da nema tog mita pitanje je da li bi danas bilo Srbije i nas kao naroda, to nas je odrzalo tokom 350 godina robovanja. To sto danas, a i poslednjih 30 godina, politicari i ostale kvazi patriote pod velom tog mita pljačkaju ovaj narod to je druga prica.
    (klis, 17. februar 2018 20:01)

    # Link komentara

  22. @(ernesto che, 17. februar 2018 19:14)

    "Senior ili nadređeni gospodar obavezivao se da će svom vazalu pružati zaštitu što je podrazumevalo fizičku zaštitu od napada sa strane, zaštitu na sudu, davanje zemljišnog poseda (feuda), a često i hrane, odeće ili stana. Vazal je bio u obavezi da bude podređen i poslušan gospodaru, i da za njega vrši razne službe kao što je na primer vojna služba u slučaju da je gospodar u ratu".

    Zašto je Srbija bila u vazalnom odnosu prema Otomanskom carstvu posle Kosovske bitke kada nisu izgubili?
    (BeKo, 17. februar 2018 19:53)

    # Link komentara

  23. Kako ljudi ovde malo poznaju istoriju . . .ja kao istoričar koji je radio i u turskoj godinama odgovorno tvrdim Srbija je izgubila bitku na 1389 svi podaci ukazuju na to. Ono što je sprečilo dalje prodiranje turske vojske je i činjenica da je Murata ubio Miloš i da se Bajazit koji je preuzeo presto vratio u Istambul da utvrdi svoju vladavinu,sto mu je tada bilo najvažnije. Milica kao supruga poražene vojske se zaklela na odanost i protiv volje cerke,dala je za bajazitovu četvrtu ženu da bi preživela. Nikakve pobede sa Srpske strane se ni u jednim spisima ne navode. Turski istoričari ni ne poznaju kosovski boj kao pojam,vec ga spminju kao kontest boja u kojem je Murat ubijen. Da kojim slucajem murat nije ubijen,bez problema bi se nastavilo prodiranje ka evropi. sto govori i o ishodu borbe
    (Gost, 17. februar 2018 19:43)

    # Link komentara

  24. Kada smo već kod mitova, ne postoji ljudsko biće na ovoj planeti koji bi mom tastu mogao da dokaže da Srbi nisu najstariji narod na Svetu.Svi evropski narodi su postali od srpskog. Sve potkrepljeno "činjenicama" kako "veliki istoričari širom Sveta" su to priznali ali o tome niko ne sme da priča.
    Dok moj otac i danas veruje da je Srbija nuklearna sila i da imamo nindze koji skaču i lete kao u filmovima.
    I jedan i drugi su glasali za Miloševića, jedan je još dosledan i uredno glasa za Dačića a ovaj drugi bi za Vučića glavu dao.
    A kada im kažeš da Hrvati imaju 700 evra prosečnu platu bukvalno padaju od smeha zato što oni znaju kako žive Hrvati jer su bili tamo (pre 40)godina. A tek Rumuni i Bugari, pa oni dolaze u Srbiju da prose, nemaju leba da jedu.
    Žive od 200 evra penzije ali zato znaju da će Amerika jednog dana samo propasti u vodu i da će biti poplavljeni.
    (Nikola, 17. februar 2018 19:41)

    # Link komentara

  25. Svaki narod na planeti ima svoje mitove.
    (pilgrim, 17. februar 2018 19:31)

    # Link komentara

  26. Mitu, pa i kosovskom, mesto je na kraju liste onoga sto je vazno za zivot u ozbiljnoj drzavi: slobodni mediji, pravna drzava, ekonomija, bezbednost, obrazovanje,....
    (Vesic zna najbolje, 17. februar 2018 19:31)

    # Link komentara

  27. Niti je Vuk Brankovic izdao, niti je Milos Obilic ubio sultana kako nas uce bec i berlin, vec u borbi prsa u prsa, niti smo izgubili boj, postoje podaci turskih pisara, a zapisano je i da su turci dosli tek 100 god posle bitke u srbiju i jos stotinu stvari koje ce polako ali sigurno biti ispravljene.
    (ernesto che, 17. februar 2018 19:14)

    # Link komentara

  28. Kosovska bitka je istorijska činjenica i nije nikakav mit!Murat je stradao na kosovu kao i Knez Lazar,turski gubitci su bili toliki da je njihovo nadiranje i dalje osvajanje po Evropi odloženo za čitavu jednu generaciju.Da se Srbi nisu žrtvovali na kosovu pitanje je kako bi današnja Evropa izgledala.
    (sjfhj, 17. februar 2018 19:11)

    # Link komentara

  29. Ako su se bar 2 Srbina (u pozicijama moci) ujedinila zbog vaznog nacionalnog pitanja, to je za Srbe NEVEROVATAN uspeh, ma sta drugo se desilo za vreme i posle bitke. To je dovoljan razlog da se slavi za sva vremena.
    (Ivan, 17. februar 2018 18:45)

    # Link komentara

  30. Pomoću mitova lako se upravlja narodom,lako se narod povede u katastrofu demagogijom. Mada, neki narodi ne nisu podložni tome, npr.Švajcarci, Šveđani...
    (Gillespie, 17. februar 2018 18:42)

    # Link komentara

  31. švajcarija ,i tebi moram odgovoriti jer pišeš proizvoljno pošto ne poznaješ dobro istoriju, Mrnjavčevići su pre Marice napali Srpskog Cara Uroša na Kosovu, kojeg su branili Nikola Altomanović i Lazar (Lazar je izdao Cara i pobegao pre bitke ), a kasnije ,kad su zarobili Cara, krenuli su Mrnjavčevići prema teritorijama Nikole Altomanovića ,al ih je preduhitrila Turska najezda na njihove istočne delove teritojije pa su krenuli prema Marici...teško je bilo za očekivati da se slože baš tada...gledajte malo šire na našu istoriju !
    (samo činjenice, 17. februar 2018 18:41)

    # Link komentara

  32. Nema nacije bez mitova . Svaka, ali svaka počiva na istim. Da nema mitova ostalo bi golo ropstvo :)
    (Maka@, 17. februar 2018 18:39)

    # Link komentara

  33. @Narod koji se odrekne svoje istorije, a kosovska bitka je istorijska cinjenica...

    Cinjenica je i da je carica Milica cerku poslala Bajazitu u harem a da je Stefan, sin kneza Lazara, ratovao za čoveka koji mu je ubio oca.
    (Predrag, 17. februar 2018 18:39)

    # Link komentara

  34. Mnogi istoričari,poput Antića,se slažu da je za propast srednjovekovne srpske države mnogo značajnija bila Marička bitka.Treba reći da su kralj Vukašin i despot Uglješa bili u lošim odnosima sa knezom Lazarom i Vukom Brankovićem.Da su kojim slučajem Knez Lazar i Vuk Branković učestvovali u Maričkoj bici ishod bi sigurno bio drugačiji.Ali ne samo da nisu pomogli srpskog kralja i despota,već su posle Maričke bitke knez Lazar i Vuk Branković prigrabili jedan deo njihovih terotorija.To je ta poznata srpska nesloga.Kosovski mit je nastao u decenijama i vekovima nakon bitke,a na značaju dobija u period oslobođenja od Otomanskog ropstva i stvaranja nezavisne i slobodne zemlje tokom 19-og i početkom 20-og veka.
    (švajcaria, 17. februar 2018 17:55)

    # Link komentara

  35. Uh... Kosovski mit je nastao tokom viševekovnog ropstva pod Osmanlijama. U vreme formiranja srpskih država (tada se i Crna Gora smatrala srpskom državom) iskorišten je u formiranju i oblikovanju nacionalne svesti. Istorijski boj na Kosovu se naravno razlikuje od mitskog. To ne znači da nije bio jedan od ključnih događaja u srpskoj istoriji. Sa druge strane, raduje me što se sve više govori o porazu na Marici, koji je u stvari zapečatio sudbinu Balkana za sledećih nekoliko vekova. Pitanje je i da li bi odlučna pobeda na Kosovu zaustavila tursku najezdu, verovatno bi je samo odložila. Uostalom, nakon Angore Stefan Lazarević više nije bio turski vazal, imao je snažniju i bolje organizovanu državu od svog oca - pa je kada su se stvari u Otomanskom carstrvu smirile opet prihvatio vazalstva. Možda zato što je imao priliku da izbliza upozna protivnika i naučio da ne može da mu se odupre na bojnom polju. Bilo kako bilo, istorijska bitka na Kosovu zaslužuje da izađe iz senke mita koji su stvorili narodni guslari. Niti su Srbi poraženi, niti je Branković izdao, niti je Obilić ubio sultana na prevaru. Pogledajte najstarije pisane tragove (npr. prepisku kralja Tvrtka) pa ćete videti da su sve tri stvari mit.
    (Zoki, 17. februar 2018 17:53)

    # Link komentara

  36. Vuk Brankovic nije bio izdajnik.
    (xyx, 17. februar 2018 17:45)

    # Link komentara

  37. @(Komša, 17. februar 2018 17:10)

    Evo npr Milošević je zloupotrebio Kosovski mit.Izvršio homogenizaciju Srpskog naroda zarad učvršćenja samovlasti kroz promenu ustava,ukinuo autonomiju Kosova a Albance gurnuo u ilegalu,a tu homogenenizaciju kasnije iskoristio u Hrvatskoj i Bosni.Kasnije se sve to obilo Srbiji o glavu ekonomskom izolacijom i propašću od koje se još nismo oporavili pa me zanima koja je kazna bila za zloupotrebu Kosovskog mita?
    Samo nemoj reći da je izgubio vlast jer se zlouptreba desila 88-89 a on je vlast izgubio 2000 te godine.
    (BeKo, 17. februar 2018 17:39)

    # Link komentara

  38. Žalosno je da većina naroda prihvati ponašanje koje je odlika ponašanja dece ali to valjda govori i o zrelosti jednog naroda.Sada je jasnije zašto Vučić traži izlaz u referendumu jer će prebaciti donošenje odluke na naivnu i mitomansku "dečicu".(BeKo, 17. februar 2018 15:15)To se zove demokratija ili volja naroda i u Srbiji se ne koristi dovoljno.Da si pročitao tekst znao bi da su kosovski mit i status Kosova dve različite stvari.
    (stabilizator, 17. februar 2018 17:34)

    # Link komentara

  39. @dragan

    Niti smo ikad bili centar kulturne Evrope niti centar Vizantije. Manite se mitomanije i prica o nebeskom narodu. Mi smo mali slovenski narod koji ima lepe i ruzne trenutnke iz proslosti ali smo oduvek korak iza evropske civilizacije.
    (Ljubisa livac, 17. februar 2018 17:11)

    # Link komentara

  40. @Karlo NS
    Mit se zove mit zato što je Mit.
    To nije ni Istorija ni bajka o mačevanju sa Turcima već EP koji slavi najviše vrednosti ljudske civilizacije - odanost,čast,borbu za slobodu i žrtvu za ono u šta veruješ,ljubav .
    Kao takav on je neuništiv jer nosi poruku koja se se ne odnosi na jedno vreme niti se odnosi samo na Srbe kao narod - odnosi se na vrednosti koje su apsolut.
    I nije ni prvi ni jedini jer sve te vrednosti nisu izmišljene nego su samo prepoznate i zabeležene .Kod nas u ovom obliku.
    I te vrednosti se ne mogu zloupotrebiti bez opasnosti po onoga koji to radi ,niti se mogu zabašuriti,obezvrediti od onih koji bi da ih prikriju - bez obzira na Kosovski mit.
    Dakle,istorija je istorija,Bajka je bajka a mit je mit.
    (Komša, 17. februar 2018 17:10)

    # Link komentara

  41. Odrastao sam na kosovskom mitu. To je deo moje DNK.
    (Милош, 17. februar 2018 14:22)
    Nije deo DNK vec deo ispranog mozga.
    (QQaa, 17. februar 2018 17:05)

    # Link komentara

  42. Nepriznavanje Kosova nema veze sa Kosovskim mitom nego sa činjenicom da je ta paradržava nastala terorizmom, agresijom i kršenjem svih dogovora.
    (Perperius, 17. februar 2018 16:45)

    # Link komentara

  43. "Kosovski mit" ne postoji, to je istorijska činjenica iz slavnih dana naše države kada smo bili centar kulturne Evrope i Vizantijskog carstva...
    (Dragan, 17. februar 2018 16:35)

    # Link komentara

  44. Ako bi merilo za patriotizam bila ljubav prema Srbiji onda su mnogi patriote ,ako je spremnost da nesto svoje zrtvuju za Srbiju onda su patriote retke ,a ako je patriotizam znanje sta je u slucaju Kosova najbolje za srbiju takvi nemamo uopste.
    (Hux, 17. februar 2018 16:34)

    # Link komentara

  45. Najvaznije je da se kao narod dozovemo pameti,da volimo svoju zemlju,svoju istoriju,svoje obicaje,da se svi borimo za bolje u ovoj drzavi.Najveci problem svih nas je sto mislimo da je sve strano bolje.Ako je vlast problem,promenimo je,najlakse je kukati i pobeci iz ove zemlje.Ja najvise volim ovu zemlju i ovaj narod,sa svim mitovima pogotovo kosovskim.Cuvajmo ono sto su nam nasi preci ostavili.
    (Jovica Mihajlovic, 17. februar 2018 16:31)

    # Link komentara

  46. Zašto se kosovski mit naziva mit? Zato što priča koja je kasnije narasla nije potkrepljena naučnim činjenicama. Jednostavno, većina Srba koja se borila na Kosovu je poginula. Turci verovatno nisu hteli da ističu boj u kojem im je poginuo sultan i to je to.

    Tačno je i da svaki narod ima svoje mitove. Nauka je praktično opovrgla jevrejski mit o begu iz Egipta, ali to ne smeta Jevrejima da i dalje veruju u njega.

    Što se Turaka tiče, ubrzo posle kosovskog boja napali su ih Mongoli tako da Turci nisu imali vremena da osvajaju tuđe jer su morali da brane svoje. Mongoli su zarobili Bajazida i ubrzo ga i pogubili. Turci su narednih godina bili u haosu. Na Balkan su se vratili tek kada su se oporavili. Da nije bilo Mongola možda bi se vratili odmah.

    Postoji i kosovski boj II (1448) u kojem su Mađari predvođeni Hunjadijem zajedno sa Skenderbegovim snagama u kojima je bilo i Srba napali Turke i ... (opet) izgubili. Hunjadija je zarobio Đurađ Branković i kasnije ga zamenio za pare (100.000 dukata).

    To su bila vremena kada je ratovao svako za svakoga i svako protiv svakoga, carstva su bila sastavljena od mnogih naroda i plemena, a ne samo od jednog.
    (CarloNS, 17. februar 2018 16:24)

    # Link komentara

  47. Srpski narod je mnogo puta stradao za tu Evropu koja nas uporno odbacuje. (Boba, 17. februar 2018 12:41)

    Srbija ima poziv i otvorena vrata od EU da bude njena clanica. Srbi su ti koja uporno odbacuju EU.
    (Lek za sizofreniju, 17. februar 2018 16:17)

    # Link komentara

  48. Da te razocaram, taj seljak pojma nije imao sta se desava. Ujutro se digao i radio do mraka. Cesto seljaci nisu ni znali da se vlast promijenila, pogotovo ako je njihov gospodar ostao isti (tj postao vazal novom vladaru).
    (Seljaci, 17. februar 2018 13:32)

    Oo veruj da bi znao da je potpao nakon bitke pod Tursko ropstvo. Sigurno ne bi ziveo isto kao i do tada.
    (Saut Park, 17. februar 2018 16:09)

    # Link komentara

  49. Jedini Sultan koji je IKADA poginuo u bici bio je Murat na Kosovu. Barem zbog toga bi Turci mogli da poklone vise paznje Kosovskoj bici. To sto to nerade je njihov odnos prema njihovoj istoriji.
    (Djordje, 17. februar 2018 14:57)

    Znaju Turci itekako o bitci na Kosovu. Kada sam 2013 bio u Istanbulu, bas sam o tome razgovarao sa nasim vodicem. Kaze da svakako uce o toj bitci u skolama, ali ne dovoljno. Svrstavaju je medju znacajnije bitke, posbeno zbog pogibije sultana.
    (Saut Park, 17. februar 2018 16:04)

    # Link komentara

  50. @J
    Nisam napisao da su Hrišćani srušili Carstvo nego civilizaciju na kojoj je Rim počivao.
    Dalje ,kad kažeš da su varvari uništili Rimsko carstvo verovatno zaboravljaš "Vizantiju" - Istočno Rimsko,Romejsko carstvo.
    Hrišćani jesu srušili civilizaciju kojoj su pripadali i Rimljani i varvari koje pominješ i stvorili hrišćansku civilizaciju na tlu Evrope.
    Što se osećaja tiče tu ne bih polemisao - svako oseća onako kako oseća i slobodan je da prati svoje srce.
    (Komša, 17. februar 2018 15:54)

    # Link komentara

  51. Mit je mit, što ne znači da ne živimo u stvarnosti. Za Mađare, bitka na Mohaču 1526 je isto kao kosovska za Srbe, pa nisu propali. Nije vžan mit, važno je sposobnos opstanka.
    (Pjer, 17. februar 2018 15:26)

    # Link komentara

  52. Ajde kazite Jevrejima da treba da se odreknu Jerusalima, pa to je samo mit iz neke knjige od pre 2500 godina. Dok to ne priznaju nece im krenuti na bolje. Ovako su mnogo slabi i bez ikakvog uticaja u svetu.
    (aha, 17. februar 2018 15:19)

    # Link komentara

  53. Nije to nikakav mit nego istorija koja je zapisana i svetski priznata to da je mit govore samo nasi “ne”prijateljski susedi a pogotovo albanci, ni moja noga nije nikada krocila na Kosovo a bome nije ni u Makedoniju, Sloveniju a ni u Crnu Goru pa sta???
    (yes how no, 17. februar 2018 15:19)

    # Link komentara

  54. Autor teksta bi mogao malo bolje da se informise. "Niko ne sme da vas bije" nije bilo 1989. nego 1987. Poyy
    (Alek, 17. februar 2018 15:16)

    # Link komentara

  55. "Mitomanija je termin koji označava bolesnu sklonost nekih ljudi da izmišljaju priče o neverovatnim događajima, kao i da izvrću istinu i preteruju u opisivanju stvarnih događaja, sa ciljem da sebe prikažu u što povoljnijoj svetlosti. Kod dece na ranom uzrastu, mitomanija je normalna razvojna pojava, dok kod odraslih, najčešće, potiče iz sujete, neobuzdane mašte, emocionalne nezrelosti i potisnutog osećanja manje vrednosti".

    Žalosno je da većina naroda prihvati ponašanje koje je odlika ponašanja dece ali to valjda govori i o zrelosti jednog naroda.Sada je jasnije zašto Vučić traži izlaz u referendumu jer će prebaciti donošenje odluke na naivnu i mitomansku "dečicu".
    (BeKo, 17. februar 2018 15:15)

    # Link komentara

  56. Rumuni nemaju Kosovski mit pa se od uaska u EU iselilo 2 miliona ljudi. Znam da hocete na prevaru da nas ubedite da je odricanje od istorije i nasledja jedini put u prosperitet ali nece vam proci. Pogledajte najjace sile na svetu. Sve su nacionalno jako osvecene i imaju dugu istoriju nacionalizma. Pa cak i amerikanci koji su nastali pre 200 godina uvek isticu da su amerikanci prvo, American first. Samo nas oce da ubede da treba da se stidimo onoga sto smo. Problem je Kosovski mit a ne korupcija, kriminal, pljacka...
    (veci, 17. februar 2018 15:14)

    # Link komentara

  57. srbin iz srbije@
    tudje neces kazes...
    zapitaj se zasto smo izgubili poslednja 2 rata?!
    (kuku end lele, 17. februar 2018 15:10)

    # Link komentara

  58. ako je oteto prokleto...sta cemo sa vojvodinom!?
    a da ratni plen pa puj pike ne vazi.
    (kuku end lele, 17. februar 2018 15:07)

    # Link komentara

  59. @miki
    Tačno je da ni Kosovo ni Kosovski mit nemaju veze sa teškim životom gradjana Srbije.
    Neuredjenost države ima svoje korene u geopolotičkoj situaciji u 19. veku sa jedne strane i Miloševe želje da bude kalif umesto kalifa sa druge.
    Kada je donet Ustav,kako bi se obuzdala samovolja Miloševa i njegove elite,on je brže,bolje podbunio velike sile (Tursku,Rusiju i Auszriju) kako ne bi ispalo da on guši slobodu (pozivanje na "moranje" usled situacije).
    Naravno da su brzo našli zajednički jezik - onima koji su imali pretenzije da upravljaju nama više je odgovaralo da to rade preko jednog čoveka i njegove elite,nego da se bakću sa zakonima Srbije,procedurama i voljom naroda.
    Tu je koren korupcije,neslobode i većine negativnog.Čak i pozitivne promene u to vreme dešavale su se mimo aktivnog učešća naroda jer nusu postojale adekvatne institucije.Odatle bune,atetantati,prevrati nasilnim putem.
    Spočitavati to Kosovu i Kosovskom mitu je potpuno pogrešno.
    (Komša, 17. februar 2018 15:05)

    # Link komentara

  60. Niko ne spominje bitku kod Nikopolja 1396. godine kao vrlo važnu za Tursko konačno napredovanje na Balkan.
    (Zigmund, 17. februar 2018 15:03)

    # Link komentara

  61. Zanimljivo kako o kosovskom "mitu" govore samo oni koji ne znaju istoriju Srba i oni anacionalni medju Srbima. Za nacionalno savesne Srbe istorija Srba (ukljucujuci Bitku na Kosovu) nije nikakav mit, vec nacionalna istorija. Oni koji istoriju tog vremena nisu ucili u skoli, mozda bi mogli bar na youtube da potraze kraci film na engleskom jeziku o "battle on kosovo" pa da vide kako je doslo do bitke na kosovu i kakve su bile posledice iste ... Mozda bi bilo dobro i da zaborave na gluposti poput poraza Srba ili izdaje Vuka Brankovica jer da je doslo do toga, to bi znali i Turci i mi i ceo svet. Ali posto se o samoj bitci skoro nista ne zna i posto su na obe strane zivot izgubila oba "kralja" i posto je Srbija tek 70 godina nakon Kosovske bitke (bez jake centralne vlasti i vladara) dosla pod vlast Turaka, koji su pre toga osvojili sve sto su hteli, tesko mozemo da govorimo o pobedi Turaka i porazu Srba. Veci su izgledi da su obe strane u bitci pretrpele strasne gubitke pa ni jedna strana tu bitku ne slavi kao pobedu. Logicno, zar ne? "Kosovski mit", my a** ...
    (Lili, 17. februar 2018 15:00)

    # Link komentara

  62. Kosovo jeste mit, to je vasa "Game of Thrones " izmisljena serija koju pricate deci i punite ih laznim nacionalismom.

    Svaki narod u Evropi ima drugaciji pogled proslosti i svako je pobedio iako je izgubio.
    (mitovi to go, 17. februar 2018 15:00)

    # Link komentara

  63. Imam 52. godine, Srbin sam. Moja noga nikada nije kročila na Kosovu i Metohiju, kao što nije kročila u mongoliju, Japan, Burundi, Čile ili na Novi Zeland. Da li je Kosovski mit stvarno mit, ili je orudje za preusmeravanje nacije na neki drugi pravac? Ne znam...Ja Kosovski mit, ili "mit" kako ga ko doživljava, gledam kao stav jedne nacije. Da li je Branković izdao Lazara? Da li je Srbija trebalo da se povinuje aneksionoj krizi 1908 godine i odrekne Bosne i Hercegovine? Da li su Englezi platili 27. mart i time "gurnuli" Srbiju u propast? Ne znam. Možda bi u nekakvoj sumi prošli, možda, bolje. A, možda i ne bi...Samo znam da smo u svim tim istorijski prelomnim situacijama bili na strani dobra, na strani pravde i Boga. Možete da mislite da sam konzervativan , zatucan, budala i idiot, ali zapisano je, negde u istoriji da nismo bili na strani zla koje je, na kraju, posle svega bilo poraženo. Da se vratim na početak...Ja Kosovo i Metohiju osećam, iako moja noga na tu svetu zemlju nije kročila, kao deo svog bića i znam da sve ove muke, prošle, sadašnje i buduće, neće da budu uzalud... Jer smo na strani dobra. Zato nas zlo pritiska i napada svakodnevno.
    (Iza brda, 17. februar 2018 14:58)

    # Link komentara

  64. @(Unknown19G70, 17. februar 2018 12:55)

    Jedini Sultan koji je IKADA poginuo u bici bio je Murat na Kosovu. Barem zbog toga bi Turci mogli da poklone vise paznje Kosovskoj bici. To sto to nerade je njihov odnos prema njihovoj istoriji.
    (Djordje, 17. februar 2018 14:57)

    # Link komentara

  65. Komša, nije hrišćanstvo srušilo Rimsko carstvo, već Barbari (Varvari, Vandali...) sa severa.
    E, čitam i očima ne verujem. Zapenilo to kao da se radi o životu ili smrti, Kosovski boj, pa Albanci su i tada nastanjivali ovo područje, nisu pali s Marsa. Bila sam u doba SFRJ tamo i ne da nisam ništa osetila (setih se scene sa Mirom Karanović), nego sam pomislila koliko je to drugačije od okoline u kojoj živim, činilo mi se da sam se našla na drugoj planeti, e ne u drugom delu iste države.
    (J., 17. februar 2018 14:55)

    # Link komentara

  66. Ово није мит, чињеница је.
    Срби нису изгубили на Косову пољу, али та битка се може назвати пировом побједом
    (Никола, 17. februar 2018 14:55)

    # Link komentara

  67. @ Kojo

    Andaluzija je u Spaniji, Iberijsko poluostrvo. Dakle Turci nikako nisu mogli da dovedu vojsku iz Andaluzije koja je u to vreme bila pod Kastiljom, i to nakon rekonkviste u 13-tom veku. Ti si verovatno mislio na Anadoliju... Ali Turska je uvek i koristila vojnike iz Anadolije kad god je to trebalo, jer Anadolija je Turska. Dakle, kako je to rekao Dositej Obradovic, nas veliki i nazalost jos uvek neshvaceni prosvetitelj: "Knjige, braco moja, knjige, a ne zvona i praporce". I to bi uglavnom i bio moj komentar na kosovsku bitku i kosovski mit.
    (Moje ime pocinje sa D, 17. februar 2018 14:55)

    # Link komentara

  68. Izginuse mnogi Srbi u klincu izmedju istoka i zapada.
    To je prava prica o Kosovu.
    (bizant, 17. februar 2018 14:54)

    # Link komentara

  69. Nemamo samo mi mit o porazu. Madjari imaju mit o Mohackom polju jos gori nego sto je nas. Nastao je na identican nacin. Posle te bitke Turci su srusili njihovu srednjevekovnu drzavu.
    (Sarkasticni cinik, 17. februar 2018 14:50)

    # Link komentara

  70. (nik sloter, 17. februar 2018 13:5

    Još se samo vi iz BiH palite oko odbrane srBstva, kosova i sličnih stvari koje je civilizovan svet ostavio u XIX veku... Prvi bih potpisao da se kosovo odvoji, ako bi to značilo da ćemo napokon živeti kao normalan svet...
    (SM, 17. februar 2018 14:45)

    # Link komentara

  71. samo sloga srbina spasava, dozvolis slozni srbi sve i pokrade se srbija, unisti se drzava, niko se ne pobuni se niko sve same muskarcine. niko m*da za troje dece nema zatrese se sela, bela kuga nas izjede....a vi pricate o parcetu zemlje na kome je 90% stanovnistva albansko
    (rex, 17. februar 2018 14:41)

    # Link komentara

  72. Kosovo za patike, edicija 2008. Toliko omladina misli na carstvo nebesko.
    (sofronije, 17. februar 2018 14:40)

    # Link komentara

  73. Jos je veci mit verovati da ako odreknemo kosova da cemo biti u EU i ziveti bolje.
    (Miske, 17. februar 2018 13:33)

    Oh, ajte malo šire to. Nije EU u pitanju, ona će možda nestati. Problem je što se ne odričemo Kosovo 800 godina i stalno se pravi problem oko toga. Nikada nije rešeno pitanje. Stalno nas vuče dole i drži na dnu Evrope. Pa zar to nije jasno? Koga briga za EU, niko pametan neće da ulaže, radi i razvija se u Srbiji sa nerešenim problemima, bio naš ili stranac. E sad, mi taj problem žarko želimo da imamo još 800 godina.
    (123, 17. februar 2018 14:35)

    # Link komentara

  74. Koliko je Srba koji se kunu u Kosovo i kosovski mit bilo na tom istom Kosovu u poslednjih 50 godina.Da li znaju kako se zivelo na Kosovu i Metohiji?Da li ih je zanimalo?Zasto su ljudi masovno prodavali kuce i bezali u centralnu Srbiju?Neeee...njih nije zanimalo Kosovo,bilo ih je briga za tu oblast sve dok se i njima nisu ispraznili dzepovi,a Milosevic iz malog dzepa izvadio adut za osvajanje vlasti.Kosovo su izgubili beogradski tzv. Srbi koji su sada najglasniji u odbrani vec izgubljenog.Tako ce izgubiti jos oblasti u Srbiji za koje ih danas bas briga,koje mozda nazivaju pripi*dina ili slicno,kao sto su i Kosovo nazivali.Zasluzeno smo ga izgubili jer nas nije bilo briga.
    (fargo, 17. februar 2018 14:33)

    # Link komentara

  75. @strikan
    Bravo strikane, ubo si suštinuu u srce... Srbije.
    (ns, 17. februar 2018 14:32)

    # Link komentara

  76. Koliko smo zatupljeni. Samo se ponavljaju neke floskule i gluposti. Ovaj narod je toliko nesposoban, neobrazovan, apatičan i naravno da je loše. Zato oni koji imaju nešto znanja odlaze, pa ko je lud da živi ovde ako ne mora? 6 vekova se "ne odričemo" Kosova.
    (Hmmm, 17. februar 2018 14:31)

    # Link komentara

  77. Treba voleti svoju zemlju u granicama normale. Treba voleti i svoju istoriju isto umereno i normalno. Jedini problem našeg naroda, nas Srba, je što smo skloni pruveličavanju svega što nam se događa, svega što nam se desilo i svega što može da nam se desi. Mi od jednog punoletstva i krsne slave pravimo cirkus i spektakl. Da ne pričam o svadbama. Sve preuveličavamo do krajnjih granica, kako uspehe tako i neuspehe. Samo u jednoj rečenici koja glasi "Najveći svetski umovi napuštaju Srbiju i odlaze u inostranstvo" pokazuje kako preuveličavamo to što zaista imamo pametne mlade ali kako smo mnogo jadni jer nas oni napuštaju. Kada bi smo bili malo umereniji u svemu mnogo bi smo svi bolje i lepše živeli.
    (Marko, 17. februar 2018 14:26)

    # Link komentara

  78. Nemamo dece. Srbija nema deca. Razumem potrebu za vracanjem teritorije koju su nam oteli ali ne znam samo ko ce to vratiti. Pa skoro svi parovi imaju po jedno dete u proseku. Dosta mladih ide iz Srbije, svakim danom. To je osnovni problem Srbije a ne 20 godina od kako su nam zvanicno oteli teritoriju. Prvo deca, pa ekonomija, pa izgradjivanje pravih vrednosti, pa obrazovanje pa tek onda KiM.
    (Vladimir, 17. februar 2018 14:24)

    # Link komentara

  79. @svima koji omalovazavaju ovu bitku posmatrajuci je iz perspektive Turske kao i onom delu istoricara koji Maricku bitku smatraju vaznijom. Pre Maricke bitke Turci su vec presli na Balkan. Maricku bitku su izgubili Mrnjavcevici zahvaljujuci svojoj aroganciji i zaslepljenosti silom vojske koju su skupili pa im nije palo na pamet da osigiraju logor sto je posada - samo JEDNA TURSKA POSADA JEDNOG JEDINOG GRADA PREDVODJENJA JEDNIM KAPETANOM iskoristila i uletela im nocu u kamp i ajd zdravo. I da podatke o Marickoj bici cete naci detaljne u Istanbulu jer je to njihova velika pobeda, sto i jeste, ali pre svega kao posledica greske Mrnjavcevica. Dalje da Kosovska bitka nije bila "bitna" Osmanlijama zar bi dosli na Kosovo Polje i sultan Murat sa oba sina? Cinjenice da u Istanbulskim bibliotekama i muzejima nema mnogo podataka o ovoj bici vam je ista kao i cinjenica da u Beckom i ostalim Austrijskim, Madjarskim i Nemackim muzejima nema mnogo podataka o bici na Kolubari, Ceru, Mojkovcu, kao sto malo ko od nas ovde zna bilo sta o II Kosovskom boju posle kojeg je nastupila seoba Srba pod Arsenijem Crnojevicem. Prvi boj na Kosovu je bio krvavo placena pobeda Srbije, koja u konacnici nije zaustavila Osmanlije, ali ih je dobro usporila, despotovina je pala tek 70. godina kasnije i kao sto je napisao jedan komentator "onaj seljak koji je ziveo u 1389 u tadasnjoj Srbiji nije umro u Turskoj".
    (vlado, 17. februar 2018 14:22)

    # Link komentara

  80. Odrastao sam na kosovskom mitu. To je deo moje DNK.
    (Милош, 17. februar 2018 14:22)

    # Link komentara

  81. Priznavanjem Kosova nestacemo kao narod,tamo nam istorija i te fore ne piju vodu.Nasi politicari koriste Kosovo kao kamen spoticanja zasto ne zivimo bolje ali mi realno i sa Kosovom i bez njega nemamo bolju buducnost.Mentalitet pre svega politicara a i naroda nam je takav da zivimo tako kako zivimo.Mnogo se ljudi krade,ima preko 20.000 izmisljenih radnih mesta poput pijar za ovo,pijar za ono..a plate po 400.000,500.000,600.000 dinara..Pomnozite tih 20.000 radnih mesta sa 10 pa vec 200.000 novih realnih radnih mesta,za pocetak i vise nego dovoljno.Ali nama na Balkanu stalno zamazuju oci sa problemima sa albancima, hrvatima, bosnjacima i mi gledamo rijaliti koji nam odvlaci paznju.Briga me za sve,hocu da zivim bolje
    (miki, 17. februar 2018 14:21)

    # Link komentara

  82. Kosovo nije mit. Mitovi su izmisljenje price,a Kosovo je deo srpska istorije dokumentovane u svim istorijama kako Evrope, tako i Turske.
    (milodar, 17. februar 2018 14:21)

    # Link komentara

  83. Nisam iz Srbije iz Srpske sam.Potpuno mi je neverovatna činjenica da bi bilo ko iz Srbije mogao da se odrekne Kosmeta.Odreknemo li se Kosmeta nestaćemo kao narod.Sve je naše na Kosmetu,istorija,Crkva,srce i duša.....
    (nik sloter, 17. februar 2018 13:5

    kakav zatucan komentar. totalne gluposti i kad ti crkva i politika napune mozak nekim mitovima. kao nestacemo kao narod. daj covjece. nestajes kao narod jer te vode kreteni zbog kojih iseljavas i nemas sta da jedes a ne zato jer nemas komad zemlje jer nijedna drzava nije u ovakvom obliku bila vjecno. sve granice se mijenjaju. zidovi nisu imali drzavu do 20 st. pa su opstali kao narod. a i taj mitić o kosovu je napumpan kao sto vecina drzava radi sebi povijest i bitnost pumpanjem mitova jer se tako pumpa identitet i ponos. povijesne cinjenice u stvarnosti su malo drukcije bile i vjerovatno sa puno manje patetike koju su napumpali politicari naknadno.
    (realno, 17. februar 2018 14:17)

    # Link komentara

  84. @Saut Park
    Turci su osvojili ostatke Srbije tek oko 80 godina kasnije jer su bili zestoko uzdrmani pocetkom 15 veka najezdom Tatara, tj. Mongola na celu sa cuvenim Tamerlanom.
    I zamisli, u cuvenoj bici kod Angore, na turskoj strani je ucestvovao despot Stefan i bio jedan od najistaknutijih na turskoj strani. Turci su doziveli stravican poraz, a Tamerlan je dozvolio da se despot Stefan sa prezivelim srpskim vitezovima vrati kuci, jer je bio impresioniran nacinom na koji su se borili na turskoj strani (ima zapis da ih je nazvao srpskih lavovima).
    Ali dobro, bitno da je Vuk izdao...
    (Covek po imenu Uve, 17. februar 2018 14:17)

    # Link komentara

  85. Погрешно је, ружно и, на крају, неморално кривити КОСОВО за патњу кроз коју је српски народ пролазио због ПОЛИТИЧАРА. Народ не треба да се одриче својих митова и идентитета због неадекватних људи који те ствари представљају, као што не треба да батале веру и верске обичаје због корупције међу свештенством. Кнез Лазар је био наш Карло Мартел или Јан Собјески, на страну то што је његова борба због злосрећних судбинских околности имала друкчији исход него код те двојице. Он и његови војници-мученици су великани српске и европске, па, ако хоћете, и светске историје, јер су стали на пут долазећем злу, и успели донекле да га спрече у његовом походу на хришћанство. Немци и Аустријанци се због Хитлера нису одрекли Арминија, Французи се због Ширака, Саркозија и Оланда нису одрекли Карла Мартела, о томе колико својих историјских личности штују Енглези да ни не пишем. Зашто се Срби због људи који су, на жалост, били на њиховом челу задњих 30 година тако спремно и бесповратно одричу величанствених имена које њихова историја садржи и којима би се иначе могли поносити широм света?
    (Никола87, 17. februar 2018 14:15)

    # Link komentara

  86. Jos nesto o tome koliko je nevazna bitka. Osim sto su u toj borbi izgubili glavu vodje Turske drzave. Koristeni su prvi put u istoriji topovi. Doduse nisu bili efektni, ali su koristeni. Ta borba kao i Maricka je spasila Hriscanstvo na ovim teritorijama. To su bitke koje Turski istoricari i analiticari smatraju kao najvaznije bitke tog vremena. To govori i cinjenica da su doveli ratnike iz Andaluzije da bi se borili protiv Srba.
    (Kojo, 17. februar 2018 14:15)

    # Link komentara

  87. srbi vole bajke
    (vulin kanada, 17. februar 2018 14:14)

    # Link komentara

  88. Živojin Mišić: oslobodismo Bitolj, Kumanovo, Skoplje, Drač, Elbasan ali to kod naroda ne izazva nikakvu reakciju sve dok đeneral Jankovic ne oslobodi Peć, Prozren, Đakovicu, Gnjilane, Prištinu. To oslobađanje Kosova kod naroda izazva toliku euforiju i oduševljenje da je čak i đeneral Janković vodio i predvodio neke litije po Gračanici i Kosovu!!!!!! Ovo nije mit ovi je zapisao po mnogima najveći Srbin kome je istina bila svetinja ŽIVOJIN MIŠIĆ U MOJIM MEMOARIMA.
    (sah 88, 17. februar 2018 14:13)

    # Link komentara

  89. Zbog cega tvrdim da je Kosovo sveta zemlja. To nije klise koji svaka susa ispira. Osecaj kada krocite na teritoriju te nase zemlje je neprocenjiv. Najezis se od glave do pete jednostavno covek oseti mir. Znas da si stigao kuci. Govorim o svom osecaju iako zivim na severu Srbije. Ko nije bio tamo ne moze da se izjasni merodavno o toj temi. Pozdrav braco Srbi.
    (Kojo, 17. februar 2018 14:11)

    # Link komentara

  90. @nik sloter

    Pricaj u svoje ime.Moja dusa je u meni ma gde ja ziveo i isto tako je dusa ovog naroda tamo gde on zivi, ma gde to bilo. Kad je dusa naroda na Kosovu, zasto je taj isti srpski narod odlucio da evakuise to Kosovo 1690. i prepusti ga Albancima? Ostavili su svoju dusu da bi sacuvali svoje zivote jer dusa naroda nije ni zemlja, ni reka, nije objekat poput crkve i manastira. Dusu ovog naroda cine ljudi, Srbi a lokacija je nebitna.
    (strikan, 17. februar 2018 14:07)

    # Link komentara

  91. Mit je mit, a povijesne činjenice su nešto drugo. Evo jedan primjer iz kosovske bitke.
    Kad su se Vuk Branković i Miloš Obilić posvađali na večeri kod Kneza Lazaru, onda je Lazar skočija sa stolice i zavika:
    Za Gospu blaženu jel mogu ja bar jedan put u životu u miru večerat od vas dvojice? Ajmo vanka obojica, pa se tamo svađajte!
    (miro split, 17. februar 2018 14:05)

    # Link komentara

  92. Zanimljivo je to koliko nas Srbe sopstvena istorija malo interesuje. Zanimljivo je sto 60 % Srba prica kako je Kosovski boj izgubljena bitka za Srbe. Zanima me da li neko moze od vas sto citate ovaj komentar navede bar jednog autora koji tvrdi da su Srbi izgubili i da tome moze da prilozi bilo koji dokaz. Turski vojni analiticari tvrde da se ishod ne zna sto je potpuno prihvatljivo. Realno osim nas Srba ko jos slavi poraze. Hocu da kazem. Turska je izgubila sultana i prestolonaslednika Jakuba na presto stize Bajazit. Shvatate li vi koliki je to udarac za Turke bio? Koji to vladar odlazi sa osvojene teritorije? Navedite jednog vladara koji je nakon osvajanja teritorije otisao sa nje. Istoriju nam kroje tudji narodi probudi svest prijatelja Kosovo je bitka koju su dobili Srbi! Vuk Brankovic je vladar koji je do poslednjeg dana branio Srbiju od udara Osmanlija. Mit da je Vuk Brankovic izdajnik pocinje tek posle njegove smrti. Svadja njega i knjeginje Milice pocinje zbog toga je Vuk hteo da sklopi savez sa Ugarima i odbrani drzavu od Turaka. Dok je knjeginja smatrala da je bolje da postanemo "povlasceni vazali". Molim vas ne predstavljajte se ko veliki Srbi vi koji nemate blage veze sa sopstvenom istorijom. Koji ne znate gde su vam preci stradali. Gde pocivaju kosti vaseg naroda. Kada to saznate onda se busajte sa Srpstvom. To vazi i za vas sto govorite da je Kosovo izgubljeno. Kosovo je Srpska teritorija koja je okupirana i samo je pitanje trenutka kada ce se Srbi vratiti SVETOJ SRPSKOJ ZEMLJI! Od Nemanje preko Milutina od Dusana do Lazara Kosovo je Srbija! Ni tadasnji ni danasnji zakoni to ne mogu da ospore!!
    (Kojo, 17. februar 2018 14:05)

    # Link komentara

  93. jedno zaboravljate uvek kada pricate o Kosovu.

    i tada i pre Turaka na Kosovu su ziveli Albanci i to je nesto sto se treba pomenjati jel zbog toga i imamo medjusobne probleme jel Kosovo nije nikada bilo samo Srbsko.
    (bal, 17. februar 2018 14:00)

    # Link komentara

  94. "Jos je veci mit verovati da ako odreknemo kosova da cemo biti u EU i ziveti bolje."

    A jos veci mit je da cemo bez EU i sa nepriznatim Kosovom ziveti bolje nego sa priznatim Kosovom i kao clan EU.
    Taj argument da necemo ziveti bolje u EU ne pije vodu jer svima je bolje od kada su u EU. Nekima malo bolje, nekima mnogo bolje ali nikome nije losije i nikome nije lose kao nama sad. Srbija je kao vozac juga, sama sebe ubedjuje da joj nece biti bolje ako kupi golf 4 jer sve sem prelaska u rols rojs je ponizavanje za ovaj narod izgleda. I da nam bude bolje za 20% pa vredi ali ne, ovde se ocekuje svajcarski standard u roku od 3 dana od ulaska u EU. Inace najveci pljuvaci EU i protivnici priznanja Kosova su bivsi gastosi sa stranim penzijama ili roditelji gastosa koji dobijanu pare od svoje dece svakog meseca iz neke Nemacke.Klasicno licemerje. Lako biti patriota kad ti je pun dzep franaka dok tvoj komsija nema za veknu hleba i odrekao bi se 100 Kosova samo da nahrani decu.
    (strikan, 17. februar 2018 13:56)

    # Link komentara

  95. Nisam iz Srbije iz Srpske sam.Potpuno mi je neverovatna činjenica da bi bilo ko iz Srbije mogao da se odrekne Kosmeta.Odreknemo li se Kosmeta nestaćemo kao narod.Sve je naše na Kosmetu,istorija,Crkva,srce i duša.....
    (nik sloter, 17. februar 2018 13:53)

    # Link komentara

  96. Za ove komentatore koji navode kako je za Turke ova bitka bila nebitna neka mi odgovori samo na ovo pitanje-u koliko bitaka je njihov sultan izgubio život, i zašto je Turska osvojila Srbiju tek 70 godina posle ove bitke? Iako oplele ove bitke Srbija dugoročno nije mogla da se oporavi posto je tu i na Marici izgubljeno strahovito mnogo života, zahvaljujući toj žrtvi odložen je Turski zulum i zaustavljeno njihovo prodiranje u Evropu
    (Sasa, 17. februar 2018 13:48)

    # Link komentara

  97. Zasto niko ne spomene koliko je godina trebalo Turcima da se oporave od tog "nevaznog boja" pa da kasnije zagospodare Srbijom i Balkanom?
    (Andro, 17. februar 2018 13:45)

    # Link komentara

  98. @Unknown 19G70
    Da,kod Turaka on nema toliku važnost (ne bih baš sveo na dve rečenice,bavili su se bitkom) kao što ni razapinjanje Hrista nije imalo neku važnost za Rimljane - za njih je to bilo rutinsko disciplinovanje malog,nebitnog naroda,jednog od mnogih kojima su vladali.Nekih tri veka kasnije im je to srušilo civilizaciju.
    Podcenjiješ snagu duha nad materijom.A istorija te demantuje.
    Takodje precenjuješ realnost - ona je stvar trenutka a ne trajna kategorija.
    Ljudi potpuno pogrešno tvrde da je iracionalno ne mirenje sa realnošću.Naprotiv,čak je u prirodi čovekovoj da pokušava da je menja.Danas poljana a sutra kuća ili zgrada.Danas plavno područje a sutra izgradjeni nasipi...i tako u nedogled.Istorija ljudske civilizacije je istorija svakidnevne promene "realnog stanja na terenu" - ljudske bitke protiv realnog.Bitke duha protiv materije.
    (Komša, 17. februar 2018 13:44)

    # Link komentara

  99. Ne budi se ,... Budan je, tu je dok je Srba i Srbije
    (Ma neeeeeeeeee, 17. februar 2018 13:43)

    # Link komentara

  100. Nevažno za Turke a izgubili sultana? Ne bih rekao. Imam prijatelja Turčina itekako zna značaj Srba iz tog vremena.
    (prc, 17. februar 2018 13:42)

    # Link komentara

  101. nije bitno koje, cije je. mi bi svi na zapad svejedno dal je kosovo srpsko ili ne, ovde za pametne ljude nema mesta.
    (sale, 17. februar 2018 13:39)

    # Link komentara

  102. Lepo je covek rekao, za Maricku bitku. Da nismo bili alavi tada, sigurno se Turska ne bi sirila tom brzinom. oko 1.000 turaka je tada poklalo 50.000 srba, i to je zapravo bio nas pad, sve posle je samo posledica te bitke.
    (marko, 17. februar 2018 13:38)

    # Link komentara

  103. Jos je veci mit verovati da ako odreknemo kosova da cemo biti u EU i ziveti bolje.
    (Miske, 17. februar 2018 13:33)

    # Link komentara

  104. (Saut Park, 17. februar 2018 13:05)

    Da te razocaram, taj seljak pojma nije imao sta se desava. Ujutro se digao i radio do mraka. Cesto seljaci nisu ni znali da se vlast promijenila, pogotovo ako je njihov gospodar ostao isti (tj postao vazal novom vladaru).
    (Seljaci, 17. februar 2018 13:32)

    # Link komentara

  105. Tudje necu, svoje ne dam. Ni pedalj...
    (Srbin iz Srbije, 17. februar 2018 13:30)

    # Link komentara

  106. @Bio sam u najvećem muzeju u Istambulu.Toliko malo detalja ima o ovom boju,da sam se zaprepastio koliko je za njih ne važan.
    (ronin, 17. februar 2018 12:51)

    A to mozes da tumacis i drugacije, mozda ne zele da se hvale bitkom u kojoj su izgubili jednog sultana od tamo neke male Srbijice. I Turci su veoma osetljivi na svoju istoriju.
    (Mirko, 17. februar 2018 13:27)

    # Link komentara

  107. @Unknown 19G70
    Najveci mit je da je kosovska bitka mala. U toj bici sultan mocnog carstva je izgubio zivot, a turska vojska je takodje pretrpela velike gubitke. Maricka bitka je bitnija, ali reci da je kosovski boj mala bitka je dosta neozbiljno.
    (aco, 17. februar 2018 13:25)

    # Link komentara

  108. @ (besna glista, 17. februar 2018 12:46)
    Можда ви живите у блату и још неки људи. Свакако не живим у блату, добро ми је, као и многим људима које познајем. Нисам мислио на материјалне ствари...
    Можемо бити привржени и демократским и националним вредностима и при томе бити савремени и познавати и волети своје корене.
    (Петар П, 17. februar 2018 13:25)

    # Link komentara

  109. Na kraju teksta je covek lepo rekao.
    Pitanje sta je od svega sto se prica o kosovskom boju stvarno istina.
    (karlito, 17. februar 2018 13:22)

    # Link komentara

  110. Tekst opisuje pravu realnost. Niko ne moze pobeci od sebe. Taj mit je deo nas, svidelo se nama to ili ne. Tragicno je to sto evropski narodi ne razumeju znacaj kosovske bitke za njihovu civilizaciju i to je epicentar nasih nerazumevanja i povremenih sukoba. Srbija i danas stoji na braniku EU, a mali broj ljudi u EU to shvata. Jedan od retkih je Viktor Orban, koji je potisnuo svoja negativna osecanja prema srbima, jer shvata njihovu ulogu. Inace, ja sam srbin po ocu, a madjar po majci.
    (barba, 17. februar 2018 13:12)

    # Link komentara

  111. Nije on zamro.Mit je živeo u narodu i vekovima su se "sklapale kockice" a Vuk i Njegoš su ga "sredili" i načinili vidljivim.Gde je Vuk pronašao te pesme? Da li bi mogao da ih zabeleži da nisu preživele i živele...Kao i pesme o Kraljeviću Marku ,samo one nisu "uredjene" i "utegnute" u jednu celinu.
    Tačno je da mit nije istina kada su istorijske činjenice u pitanju ali on je velika istina kada je u pitanju sistem vrednosti i duhovna vertikala bez koje narod ne može da postoji.
    Veoma je tačno da on može biti zloupotrebljen od strane politike i to na dva načina - isticanjem i potiranjem,u zavisnosti od toga šta politička elita želi da postigne...Ali sve ostaje u pokušaju jer ih mit obično demantuje pa tako onaj ko je hteo da bude Lazar lako može da se tumaći kao Branković (kada je upotreba mita u pitanju) ili ga onaj ko hoće da ga prikrije,neutrališe (mit) zapravo svojim činjenjem aktivira.
    Ne može se izbrisati ni njime manipulisati bez posledica- zato i jeste mit.
    (Komša, 17. februar 2018 13:09)

    # Link komentara

  112. Neka je i mit. Draze mi je sto smo ovakvi (sa svim nedostatcima), nego da ispred nacistickih tenkova bacamo cvece.
    (Marko, 17. februar 2018 13:08)

    # Link komentara

  113. Zanimljivo, Hrvatska nema mit o Kosovu, a narod se iseljava, i kakve veze ima Boj na Kosovu sa otimanjem dela teritorije.
    (miile, 17. februar 2018 13:07)

    # Link komentara

  114. Narod koji se odrekne svoje istorije, a kosovska bitka je istorijska cinjenica, isto je sto i covek koji se odrekne svog prezimena i porekla. Sta je on onda bez toga? Samo ime bez znacenja.

    Hajde da se za tren preselimo u 1389 godinu i dom nekog seljaka u selu pored Krusevca. U jedno mozete biti sigurni,koliko god tesko da je ziveo, taj seljak nije docekao za svog zivota da vidi pad Srbije, jer je Turci osvojise tek oko 80 godina kasnije. U njegovoj svesti kososvka bitka je pobeda.

    U nasoj svesti je temelj da se drzimo reci koju smo dali. Da nije bilo kosovskog mita, nas narod tokom 350 godina ropstva, ne bi imao za koju slamku spasa da se drzi i ocuva identitet.
    (Saut Park, 17. februar 2018 13:05)

    # Link komentara

  115. Косовски мит је мит, истина је, ако не скроз, онда делимично другачија. Косова се сећамо управо када нам је потребно, као и већина Срба, никада ништа превентивно, из љубави, жеље, већ само када нам је потребно. Лекару када се разболимо, код мајстора кад ауто стане, у Цркву кад пробамо све друго
    (ФонтанаНевиђенаУЕвропи, 17. februar 2018 12:55)

    # Link komentara

  116. Jedan od retkih naroda gde poraze pretvaraju u pobede. Kao ovak kosovski boj. U turskim udzbenicima, kosovski boj se spominje kroz 2-3 recenice, jer je mala bitka bila. A ovde, kao da su Srbi osvojili Tursku, a jok pali pod Turcima 400-500 godina
    (Unknown19G70, 17. februar 2018 12:55)

    # Link komentara

  117. Bio sam u najvećem muzeju u Istambulu.Toliko malo detalja ima o ovom boju,da sam se zaprepastio koliko je za njih ne važan.
    (ronin, 17. februar 2018 12:51)

    # Link komentara

  118. Tako je to u životu izgubiš nešto što si ima pre recimo 700 godina...vratiš ga a onda ne usoeš da ga zadržiš ni 100 godina....sada ga opet nemaš skoro 20 godina.
    Kako smo Kosovo izgubili tako smo Vojvodinu dobili i nju smo dobili tek pre sto godina.
    Mali smo narod nismo realni.Sanjamo Dušanovo carstvo a realnost nam je da naseljavamo prostor izmeđi dve Morave
    (gojko, 17. februar 2018 12:51)

    # Link komentara

  119. To nije mit gospodo koji mrzite Srbiju i Srpski narod, to je cinjenica, istina...zauvek Srpsko. Sto pre shvatite bolje za vas. Jer oteto je prokleto, za vjek i vjekova...
    (Etika, 17. februar 2018 12:48)

    # Link komentara

  120. Kosovski mit je neistina, greska i kamen oko vrata. Dokle god ga se ne otarasimo, zivecemo u blatu.
    (besna glista, 17. februar 2018 12:46)

    # Link komentara

  121. Mi ne bismo bili mi bez toga.

    I ne bismo ni trebali biti mi.

    Mozda se vi ne interesujete za Kosovo ali se Kosovo interesuje za vas.
    (Risk, 17. februar 2018 12:45)

    # Link komentara

  122. Tuzna istina je da su sanse da vratimo Kosmet u ovom trenutku kao i recimo da Madjari vrate Vojvodinu. Treba uciniti sve da se sacuvaju nasi kulturno istorijski spomenici dole i pomogne nasem preostalom narodu. Sve ostalo je suplja prica.
    (Neko iznutra, 17. februar 2018 12:45)

    # Link komentara

  123. Mrze se Ameri zbog Kosova sa kog su Srbi pobegli 1690. pod Čarnojevicem i dobili duplo vecu Vojvodinu u zamenu a Turci i Nemci koji su nas kroz vekovnu okupaciju i ratove sveli na minijaturu od naroda se velicaju kroz serije i letovanja, kao zemlju snova za gastose.
    (strikan, 17. februar 2018 12:45)

    # Link komentara

  124. Samo vi kosovarite i mitomanisite, za to vreme narod lagano izumire, mnogo mladih se iseljava, Srbija nestaje...A ista ekipa politicara se rotira vec 25 god. i direktan je krivac za narodnu propast. Bolje da o tome pisete.
    (Stradija2018, 17. februar 2018 12:42)

    # Link komentara

  125. Kosovo je Srbija.
    (Bilo i bice, 17. februar 2018 12:42)

    # Link komentara

  126. Kosovo, realno, nije srce Srbije. Raška je srce i kolevka Srbije.

    Ali na Kosovu se odvila jedna od najznačajnijih bitaka za hrišćanski svet, hteo to da prizna zapad ili ne. Srpski narod je mnogo puta stradao za tu Evropu koja nas uporno odbacuje. Kosovo istorijski jeste bilo naša teritorija, ali Kosovo je izgubljeno u 17. i 18. veku a ne u boju. Tada su se odvile velike seobe ako ste zaboravili.

    To su činjenice, svidelo se to nama ili ne.
    (Boba, 17. februar 2018 12:41)

    # Link komentara