1. Ti koji studiraju po 5,10 godina su uzaludno bačene pare u nepovrat a znanja "ima ga i nema."
    (slučajni prolaznik, 22. oktobar 2016 02:30)

    # Link komentara

  2. Evo i poslednji komentar koji cu ostaviti. Hvala svima koji su podrzali ovaj zakon a hvala i onima koji i dalje imaju neki problem sa ovom produzetkom. Ja samo znam da zadovoljni ljudi ne zele lose drugima. Jos jednom mi nikog ne ugrozavamo, ne krademo parce bilo cijeg kolaca osim naseg vlastitog. Prema tome, uprkos svima, ostvaricemo nas cilj, a to je diploma. Neki u medjuvremenu i jesu, i od sveg srca im cestitam.
    (Natalija, 21. oktobar 2016 15:04)

    # Link komentara

  3. (Dejan, 21. oktobar 2016 13:41)
    Tako mozete da se ponasate prema zaposlenima u Vasoj maloj IT firmi. Ja sam taj koji treba da odlucuje gde ce da ide novac od poreza koji ja placam, taj novac nikako nije smeo da ide visegodisnjim studentima. Mogao je da ide za skolovanje mladih ljudi koji su ucili i zavrsavali fakultete u rokovima. One koji su umesto da uce i daju ispite, duvali pistaljkama na moj racun, neka hvala.I ja sam demonstrirao, ali o svom trosku.
    (da,bas tako, 21. oktobar 2016 14:07)

    Gospodine, od srca Vam zelim da budete u mogucnosti da sami odlucujete gde ide novac od poreza koji placate. Vidim da Vam najvise bode oci to moje demonstriranje devedesetih, ovi danasnji (tj. isti tadasnji) vlastodrsci se ubise od transparentnosti i objasnjavanja na sta trose Vas novac od poreza. Ali, izgleda da su skolovani najveci problem. I njima su.

    Inace, kako to mislite da se ponasam prema svojim zaposlenima? Rekli ste da sam se skolovao o Vasem trosku, ja sam se slozio da je tako i najljubaznije sam Vam ponudio obestecenje, a Vi se ljutite. Jel znate Vi uopste sta hocete?
    (Dejan, 21. oktobar 2016 14:41)

    # Link komentara

  4. (Samdra, 21. oktobar 2016 11:48)

    U tom "normalnom svetu" na koji se svi tako slatko pozivate, gde te izbace s faksa ako 3 puta padnes isti ispit, postoji bezbroj alternativa da dodjes do znanja. Tu su pre svega visoke strukovne skole (slicno nasim bivsim visim skolama) gde na mnogo laksi nacin mozes da dodjes do bachelor diplome. U zemljama gde ima mnogo visoko obrazovanih vecina zapravo zavrsi takve skole. Na univerzitete ide mnogo manje ljudi i to su uglavnom deca bogatijih roditelja koji imaju da im to plate. Na tim univerzitetima dobijes fantasticnu literaturu, kvalitetna predavanja i vezbe, najmodernije laboratorije u kojima mozes da zatrzis i dodatni pristup van redovnih vezbi ako hoces vise da naucis. Plus, vrlo ljubaznog profesora koji se prema tebi ponasa kao ortak, spreman je da u tebe ulozi i 150% sebe ako vidi da te njegov predmet zanima. Sve to je moguce jer studenata ima relativno malo! E ako tu uspes da padnes onda brate prosto NISI ZA TO i tacka! Ali mnogi "dropauti", kako se ovde nazivaju ljudi koji odustanu od studija, imaju niz opcija: da rade za drugoga ako pokazu da imaju znanja. Da otvore svoju startup firmu ako imaju ideju sta da rade. Ili da rade u nekom kaficu, ali uz punu radno-pravnu zastitu, socijalno, zdravstveno, pravo na bolovanje, pauze itd. A kako je u Srbiji? Na studijama te maltretirjau profesori, posle te maltretiraju sefovi, a ako pokazes zube maltretira te policija i sud ... Ma bolje da ne pricam, muka mi je!
    (bivsi streber, 21. oktobar 2016 14:33)

    # Link komentara

  5. ti ljudi stvarno treba da se preispitaju da li im ta diploma zaista potrebna ili je to samo izgovor za odgađanje životnih odluka
    (obi van, 21. oktobar 2016 14:16)

    # Link komentara

  6. (Dejan, 21. oktobar 2016 13:41)
    Tako mozete da se ponasate prema zaposlenima u Vasoj maloj IT firmi. Ja sam taj koji treba da odlucuje gde ce da ide novac od poreza koji ja placam, taj novac nikako nije smeo da ide visegodisnjim studentima. Mogao je da ide za skolovanje mladih ljudi koji su ucili i zavrsavali fakultete u rokovima. One koji su umesto da uce i daju ispite, duvali pistaljkama na moj racun, neka hvala.I ja sam demonstrirao, ali o svom trosku.
    (da,bas tako, 21. oktobar 2016 14:07)

    # Link komentara

  7. Ovima sto se zale da su placali necije studije: drzava placa dok je neko redovan student. Znaci,svako prekoracenje placa sam student. Inace, porodica studenta placa porez, plus skolarinu, plus knjige i ostale troskove studiranja. Sve sto student "dobije" od drzave, desetostruko je vec placeno od njegove porodice.
    (Lik iz mase, 21. oktobar 2016 14:05)

    # Link komentara

  8. (Dejan, 21. oktobar 2016 13:10)
    Da, Vi ste zadovoljni, ali ja nisam, ja sam placao vase visegodisnje studiranje. Da ste zavrsili neki privatni fakultet koji ste sami placali, nebi me bilo briga. Vi ste preko mojih ledja, u to vreme beplatno studirali.
    (da,bas tako, 21. oktobar 2016 13:22)

    Tako je, ja sam preko Vasih ledja besplatno studirao (doduse samo donekle tacno, posto sam nakon par godina presao na samofinansiranje). Sa nekim ljudina se ne vredi raspravljati, molim Vas da izracunate koliko sam Vas tacno ostetio i da u sledecem komentaru ostavite tacan iznos i broj racuna. Rado cu Vas obestetiti. Pozdrav i sve najbolje.
    (Dejan, 21. oktobar 2016 13:41)

    # Link komentara

  9. Zašto bilo kome smeta ako neko želi da završi faklultetonda kada to želi?
    Ja sam moj upisao 1993., studije prekinuo 1997. u četvrtoj godini I sa prosekom 9..pa šta? Počeo da radim, itd . .
    Vratio se pre 3 godine da probam da li mogu sve to ponovo. Zatim se zbog toga odrekao i redovnog posla da bih mogao sve da uradim najbolje što mogu.
    Diplomirao sam pre mesec dana, a dobio sam evo I taj famozni master... I poziv da nastavim dalje... možda I hoću sledeće godine.
    Ne, nisam se osećao kao večiti student, I ne - nikome nisam bio na "grbači" za svo ovo vreme.
    Uradio sam ono što sam želeo onda kada je za to bilo vreme.
    Izgleda da je samo u Srbiji greh hteti obrazovati se - učiniti nešto za sebe I od sebe, ako to želiš.
    Starije kolege.. imate još dve godine.. samo napred!
    Vredi, verujte mi.
    Radite to za sebe. Možda možete gomilu toga još da uradite..
    A ostali.. živite svoje živote onako najbolje kako mislite da treba.
    Pozz
    (UpravoDiplomirao43god, 21. oktobar 2016 13:33)

    # Link komentara

  10. @ Bojan zašto bi on snosio posledice u životu, ako je kvalitetniji radnik od tebe,iako je dugo studirao? Čovek čak pokazuje da je više odgovoran nego pola karijerista ovde. Preuzeo je odgovornost. Koliko znam ljudi koji po 30 godina rade isti posao, i ne rade ga kako valja, a onda, kao ti, počnu da prosipaju pamet jer je neko radio na drugi način,i prevazišao ih mnogo brže po kvalitetu rada. Ponosan si što si imao fax kao prioritet? On treba da bude ponosniji što se borio za ljude do kojih mu je stalo i i dalje se bori. Ako posao ne zna da radi-videće se.
    (Lik iz mase, 21. oktobar 2016 13:29)

    # Link komentara

  11. Mislim da bi ovi sto kritikuju donesenu odluku o produzenju roka za zavrsetak studija, trebalo da pokrenu peticiju da se ista ponisti. Mozda ce tako konacno bitu zadovoljni svojim malim zivotima.

    Zanemarimo na trenutak moralnost donosenja ove odluke, kao i cinjenicu da cemo imati vise visokoobrazovanih ljudi u zemlji. Zar nije sjajno sto se u drzavi gde se zakon na postuje u veoma krupnim stvarima, desi ova mala pobeda koja uz to ima svaki zakonski osnov?
    (Da komsiji krava bude ko civava, 21. oktobar 2016 13:28)

    # Link komentara

  12. (Dejan, 21. oktobar 2016 13:10)
    Da, Vi ste zadovoljni, ali ja nisam, ja sam placao vase visegodisnje studiranje. Da ste zavrsili neki privatni fakultet koji ste sami placali, nebi me bilo briga. Vi ste preko mojih ledja, u to vreme beplatno studirali.
    (da,bas tako, 21. oktobar 2016 13:22)

    # Link komentara

  13. za Cruiser: Sramota je da bilo koga kvalifikujete na taj nacin tj intellemtualni bogalj Vi ste verovatno jedna od " intelektualnih gromada" koja se dobro osecas samo kad vredja druge. Konkretno za doktorante po starom, informisite se, niti smo veciti studenti nit smo intelektualni bogaljevi mi studiramo po starom programu i borili smo se za to da ne placamo pravo da odbranimo doktorske disertacije od par do vise destina hiljada evra. Drugo mentori u Srbiji nisu bas uvek kooperativni, pa su ljudima menajli teme, otezali sa preglednajem disertacija. Trece, ,,ja imam preko 20 godina radnog staza na 3 kontinenta i preko 20 objavljenih radova u medjunarodnim casopisima sa velikim impakt faktorom. Mogla sam verovatno da kupim doktorat negde kao neki, ali se to kosi sa mojim shvatanjem morala i merom za pristojnost. Za kraj, voli te ljude, radujte se tudjim uspesima, zivotu pa necete sebi dozvoljaviti da kvalifikujete ljude na ruzan nacin.
    (inelektualni bogalj, 21. oktobar 2016 13:22)

    # Link komentara

  14. Vecina starih studenata oduzi studiranje zato sto naprosto nisu dorasli akademskom standardu. Insistiranje na tome da svako "ima pravo" da studira vodi u snizavanje kriterijuma i u srozavanje nivoa znanja koje fakultet moze da ponudi.
    (Bojan, 21. oktobar 2016 12:41)
    Nivo znanja se ne snižava na fakultetima, već počinje od osnovne škole. Držim privatno nastavu već osam godina i vidim gde su nam deca sa znanjem matematike. Ko je tu kriv, ne zalazim, to nije tema ove diskusije.
    Primašili ste temu, ja sam naveo primer čoveka koji je studiranje odužio zbog nedostatka para (što je jako realan problem dok studiraš, znam iz iskustva). Iako je imao dobar prosek, davao godinu za godinom, morao je da oduži studije, roditelji ostali bez para. Da li on i ljudi u sličnoj situaciji ne trebaju da završe fakultete, po Vašem mišljenju?

    Bojan: Insistiranje na tome da svako "ima pravo"
    Da, svako sa znanjem i željom ima prava da studira. Novac ne bi smeo da ima presudnu ulogu tu, a ako ostavimo pravo da samo oni sa parama završavaju fakultete, imaćemo gomilu SegaMega trendovaca, zar ne?
    (Pavke, 21. oktobar 2016 13:16)

    # Link komentara

  15. Ako si nesposoban da završiš fakultet za 10 godina ne treba ni da ga završavaš ne bi im dao ni 1 dan više roka!
    (Boris, 21. oktobar 2016 10:56)

    Dragi Borise, evo ja sam npr. upisao ETF 1991. i diplomirao 2004 - studirao sam 12 godina (jedna godina sluzenja vojnog roka). Posto zam iz tzv. "unutrasnjosti", sam sam se snalazio u Beogradu, radio svakojake poslove jer me je bilo sramota da trazim roditeljima da mi od svoje plate od 5-6 maraka u ono vreme placaju troskove, ucestvovao u svim demostracijama protiv rezima, bio i gladan i bez krova nad glavom, ali - diplomirao.
    Sada zivim u jednoj zapadnoevropskoj zemlji i imam sopstvenu malu IT firmu od koje zivim jako dobro. Po tebi, ja sam nesposoban. Ali, ja sam zadovoljan time sta sam postigao u zivotu iako sam studirao duze od 10 godina.
    (Dejan, 21. oktobar 2016 13:10)

    # Link komentara

  16. Kome smeta jak veciti student?!
    (TheMiki, 21. oktobar 2016 12:52)

    # Link komentara

  17. @stojko nemas radnog iskustva za ono za sta se skolujes. I ja mogu da imam 15 godina radnog iskustva kod vulkanizera, pa to nikoga nece zanimati kada postanem lekar.
    (Zanovetalo, 21. oktobar 2016 12:50)

    # Link komentara

  18. @zanovetalo
    Kakvih svakih 5 godina polaganje ispita? Fakulteti imaju 30,40 ispita.
    Zasto nepismeni botovi pisu o studiranju kad ne znaju ni kako izgleda fakultet ni sta se tu radi.
    Rok za zavrsetak studija je glupost sama po sebi. Od dugog studiranja niko nema nikakvu korist, niti stari studenti dobijaju bilo sta od drzave, kako to mastaju zatucani botovi koje placa ko zna ko da pisu infantilne
    gluposti po internetu.
    (rok dzeparosi, 21. oktobar 2016 12:49)

    # Link komentara

  19. Pa zar budućnost države treba da počiva na ljudima koji ne mogu da završe četvorogodišnje studije ni za deset godina?
    (survival of the fittest?, 21. oktobar 2016 12:49)

    # Link komentara

  20. evo ja "studiram" 13 godina. FTN u Novom Sadu, masinstvo, dao svih 5 godina redovno, godinu za godinom, ostalo 13 ispita, 11 polozio za 4 meseca, i zaposlio se... Doslo dete, i 6 godina nisam pipnuo nista. Da li sam ja los student?
    (mrk, 21. oktobar 2016 12:11)
    Jesi. Postavio si drugacije prioritete u zivotu i snosices posledice tih odluka, kao i svi.
    (Bojan, 21. oktobar 2016 12:44)

    # Link komentara

  21. Za 4 god. studiranja mi je ostalo 4 ispita do diplomiranja. Tad sam poceo da radim i trebalo mi je skoro jos 2 godine da diplomiram. Nisam imao dovoljno vremena ni za spavanje (5-6 sati). Verujem da ovi sto negoduju nisu prosli kroz to. Ima dosta slucajeva koji su poceli da rade cim su dobili indeks. Zbog takvih treba produziti rok.
    (aco, 21. oktobar 2016 12:42)

    # Link komentara

  22. U drugim drzavama nema obnavljanja godina. Pao si? Zbogom. Kakav je kontinuitet znanja jednog lekara koji je u proseku najvece ispite davao svakih 5 godina? I gde tu osobu zaposliti u 38. godini bez dana iskustva?
    (Zanovetalo, 21. oktobar 2016 11:55)
    Hvala vam na glasu.
    Pogledajte minuse i pluseve pa cete videti kako ljudi razmisljaju. Zar stvarno misle da decu treba da im lece lekari koji su studirali medicinu 20 godina. I ne nemojte se vaditi na privatne fakultete, ne zelimo ni oni da nas lece.
    (N, 21. oktobar 2016 12:42)

    # Link komentara

  23. (Pavke, 21. oktobar 2016 12:25)
    Vecina starih studenata oduzi studiranje zato sto naprosto nisu dorasli akademskom standardu. Insistiranje na tome da svako "ima pravo" da studira vodi u snizavanje kriterijuma i u srozavanje nivoa znanja koje fakultet moze da ponudi.
    (Bojan, 21. oktobar 2016 12:41)

    # Link komentara

  24. Upis na fakultete i studiranje nije obavezno u drzavi Srbiji. Sto znaci da onaj ko je upisao, upisao je svojom voljom a time povlaci prava i obaveze. Prva moze da ostvari tek posle izvrsenih obaveza. Pravo je, sticanje diplome o zavrsenom studiranju a obaveza proistice iz predhodnog, a to je da treba da uci i nauci da bi polozio i stekao diplomu. Na nasu zalost, kod nas je silovanje nastavnika da takvi studenti poloze ispite. Osim ako nisu na neke trangemange. Gde postoji pravilo pitanja? jos koliko rata do kraja?
    Tokom studiranja nista ne Vazi pa cak ni bilo kakvi problemi u porodici, na poslu, nemanje para, bolesni mo ovi ili oni, ili moram da radim da zaradim i td. td. osim pokazanog znanja na ispitu. The end
    U Srbiji je sve moguce, pa cak i dozivotna robija???
    (smrtnik, 21. oktobar 2016 12:39)

    # Link komentara

  25. Ko hoce da ga leci doktor koji je studirao 15-20 godina samo napred.
    (N, 21. oktobar 2016 12:39)

    # Link komentara

  26. Tekucim zakonima (Bolonja) nije reseno studiranje uz rad. Sada se to zove "dozivotno". Bilo reseno u SFRJ. Pa ko se zaposli mora da prekine sa studijama.
    (NENAD, 21. oktobar 2016 12:39)

    # Link komentara

  27. @sramota, уписао 1999. инжењерски факултет на само јер није било пријемног, лош просек из елитне гимназије. Радио, сам отплаћивао студије и завршио 5 година за 8,5 година а родитељи ни кучета ни мачета као Ваши. Одмах нашао посао. Сада радим, супруга ради, двоје деце, кола од 3,5€ и 10г и немамо свој стан. Не желим да ми држава плаћа школарину иако сваки месец фирме одвајају самодоприносе за нас. Држава нуди факултет за разумне новце а ако не можеш да испуниш услове немој да се љутиш на државу. Ако немаш пара за такси иди бусом. Или Вашим речником, ако не можете да завршите пројекат у траженом року немојте ни да конкуришете ...
    (Светозар Марковић, 21. oktobar 2016 12:36)

    # Link komentara

  28. Prvo u ovoj zemlji treba promeniti sistem visokog skolovanja! Sve bre neki ekonomisti, pravnici i sl. A naravno potrebe za njima nema. Treba odrediti toliko i toliko kadra nam treba za to i to, pa dodas na to jos nekih 10% vise da upise i to je to...Tad bi se i izgibili ovi veciti studenti jer bi drzava imala para da finansira tunekolicinu stvarno potrebnih strucnjaka...P.S. Imao sam i ja potencijal za visoko skolovanje ali nisam imao njivu da prodam dabih se skolovao. A da radim i da studiram je ipak u vecini slucajeva put ka vecitom studentu!
    (Micha81, 21. oktobar 2016 12:35)

    # Link komentara

  29. Ako..dobra vest. Zaglibili se ljudi, treba im pružiti šansu, a objektivno, ima ih mnogo!
    (Smuleco, 21. oktobar 2016 12:30)

    # Link komentara

  30. Meni samo nije jasno zasto bolonjci stalno isticu da su sad prrdavanja obavezna i da je to najveca teskoca studiranja. :-)
    I u vreme vecitih, vezbe su bile obavezne a predavanja pozeljna. Npr. kod mene je bilo da na predavanjima idr papir ili profesor proziva, a negde je profesor pustao papir nekoliko puta u semestru i pravio uzorak o dolascuma.Ne brinite deco, nije vama najteze.
    (Nisam bas ljubitelj!, 21. oktobar 2016 12:25)

    # Link komentara

  31. Ako si nesposoban da završiš fakultet za 10 godina ne treba ni da ga završavaš ne bi im dao ni 1 dan više roka!
    (Boris, 21. oktobar 2016 10:56)
    Da se ti pitaš, vidim da bi nam svima bilo mnogo dobro. Primer mog prijatelja- upisao je FTN u Novom Sadu, studirao sve u roku i roditelji su mu u sred studija ostali bez para. Čovek je morao da počne da radi, da preživi, pa je studije otegao. Da li on nema prava da završi fakultet? Jel hoćeš ti da mu plaćaš stan i hranu dok on uči?
    Srbija je nesigurna zemlja, roditelji ne znaju kako će biti za 5-6 godina od kako im deca upišu fakultete. Zato i treba produžiti rok za završetak studija, nisu svi pri parama, situacija se svima iz dana u dan menja, a studije koštaju čak i da si na budžetu.
    Inače, prijatelj je pre mesec dana diplomirao... Radi sada u dobroj firmi, na dobroj poziciji i plaća poreze ovoj državi. I ne, nije na državnom jaslu, radi sam.
    (Pavke, 21. oktobar 2016 12:25)

    # Link komentara

  32. @Zanovetalo
    Evo ja imam 38 godina, 15 godina radnog iskustva u struci, i jos 2 ispita do kraja.
    Sta mislis o tome? Koliko ti godina i radnog iskustva imas?
    (Stojko, 21. oktobar 2016 12:25)

    # Link komentara

  33. a sta je sa nama koji smo 2014 upisali master? Meni studije traju godinu dana a nisam završio za dve godine i sada treba da ponovo upišem master. Starim studentima se produžuje a po bolonji ne. Treba i mi da tražimo naša prava.
    (student bolonjac, 21. oktobar 2016 12:23)

    # Link komentara

  34. @Gari, није ми јасна једна ствар ?! Како су сви остали студенти успели а Ваша другарица не може код истих тих професора. То што она једина не може, а била вуковац у ко зна којој гимназији и на који начин не значи да су сви професори гладни бурека ...
    (Светозар Марковић, 21. oktobar 2016 12:23)

    # Link komentara

  35. Ono što meni najviše smeta je što država ne poštuje rokove koje je sama zadala. Pa ko će onda da poštuje državu?! Inače, završio sam Ekonomski u Beogradu, posla nije bilo ni za leka pa sam se bacio na frilensing. Zvanično imam nula dana radnog staža u knjižici, a prešao sam na sistem privatnog penzijskog fonda i ne pada mi na pamet da dam dolar svog zarađenog novca ovoj bednoj državi.
    (red john, 21. oktobar 2016 12:16)

    # Link komentara

  36. Studirao sam ETF 8 godina, ali sam za to vreme stekao 5 godina izuzetno kvalitetnog radnog staža i odgovarajućeg znanja u struci. Potom, tokom narednih 12 godina, ponovo uz posao sa mnogo prekovremenog i noćnog rada, završavam magistraturu i doktorat. Nakon toga sam počeo da usavršavan i učim jezike, i sada govorim 4 svetska jezika, i par ovih lokalnih belosvetskih jezika. Tokom tog večitog studiranja potrošio sam oko 30000 evra na opremu, knjige, kurseve, školarine,... I dalje studiram, učim i usavršavan se, ali moji nadređeni (kada se saberu na jednu gomilu ili u jedan CV), do tri nivoa iznad mene, nemaju toliko znanja, škola, i radnog iskustva, ali verovatno imaju nešto drugo, ili možda prvo...
    Eto vam jedne priče o večitom studiranju...
    Naravoučenije: pustite ljude da studiraju, kako god da uče i polažu ispite, bolji su od onih koji nemaju pojma o tome gde i šta su završili od škole.
    (Miki, 21. oktobar 2016 12:16)

    # Link komentara

  37. Razumem da se nekim studentima pojavi neko ozbiljan problem, pa prestanu da studiraju.. ali to je samo 5% njih. I njima treba dati sansu.
    Ovih 95%, to su sve lenjivci....Ja im ne bi produzio studije.
    Covece morate uciti, evo ja sam treca godina studija i nijedan ispit nisam preneo!
    Naravno idem na drzavni faks
    (Putnik, 21. oktobar 2016 12:15)

    # Link komentara

  38. Upišite se na "radničkim univerzitetima" bilo gde u svetu, pomoć kasniti neće, pa možete studirati do 65. ili do 75. godine starosti.
    Srećni ljudi studiraju do kraja života!
    Radim post-diplomski, sledeće sedmice polažem još jedan ispit na drugom fakultetu i imam 77 godina.
    (ima nade, 21. oktobar 2016 12:15)

    # Link komentara

  39. (Boris, 21. oktobar 2016 10:56)

    E pa Borise, što reče Torbica, ima nas koji nismo na onim Mega Densovima, koji menjaju nazive, tj 3 semestra, 2 meseca studiranja, nego na nekim normalnijim fakultetima.

    Evo recimo moj primer, 96-te postao apsolvent na FTN-u, Novi Sad, elektrotehnika -smer automatika. Morao sam da počnem da radim, imao posao, gubio, pa ponovo imamo. Imam skoro 19 godina zvaničnog staža u radnoj knjižici, od toga ni dan na državnim jaslama, svo vreme kod privatnika. Ostao mi je još diplomski, i sada neko treba da mi kaže da nemam pravo da ga uradim, nego da mi sve ponište.

    Zašto? Da bi neko više cenio neke doktore koji su kao izvor informacija u radovim navodili Njuz.net, i da on kao, ima diplomu, a ja ne.

    Ne znam stvarno otkud ta mržnja u ljudima kao što si ti? Ako si ti siguran u svoje znanje i ako si završio fakultet u roku(nije bitno koji), i imaš ADEKVATNO ZNANJE, niko ti nije konkurencija.

    A ako si završio nešto kao Mega-ovo ono, i niko neće da te zaposli, i misliš da te ja sa svojom eventualnom diplomom ugrožavam, pa onda si u ozbiljnom problemu, pa kreni ispočetka da se školuješ.

    Nikada nije kasno....
    (Mrki, 21. oktobar 2016 12:12)

    # Link komentara

  40. (nowave7, 21. oktobar 2016 10:44)

    evo ja "studiram" 13 godina. FTN u Novom Sadu, masinstvo, dao svih 5 godina redovno, godinu za godinom, ostalo 13 ispita, 11 polozio za 4 meseca, i zaposlio se... Doslo dete, i 6 godina nisam pipnuo nista. Da li sam ja los student?
    (mrk, 21. oktobar 2016 12:11)

    # Link komentara

  41. Nemam nista protiv starih studenata ,svako se bori za svoja prava i to stoji ali imam protiv ove drzave ,jer da ona apsolutno stoji iza svake svoje reci i svakog zakona i da studentima striktno ogranici studiranje i da rok koji ce da postuje ,samim tim bi ovi ljudi dobili motivaciju i vecina bi zavrsila . Ali posto nam je u drzavi sve tralala i rekla-kazala ovo ce se desavati svake godine ,jer se kod studenata sve svodi na "ma sto da ucim ,gde zurim ,usvojice oni zakon i sledece godine" i tako u nedogled . Kako drzava postuje svoje zakone i institucije dotle cemo biti ovde gde jesmo .
    (Filip, 21. oktobar 2016 12:09)

    # Link komentara

  42. Kakva je to skola koja ne moze da nauci djake? Ti studenti nisu skupljeni sa koca i konopca, polagali su tezak prijemni, imali su dobre ocene u srednjoj skoli. Dakle imaju potencijal. Na najboljim svetskim univeritetima profesori dobijaju otkaz ako im studenti padaju na ispitima, to znaci da ne znaju svoj posao!
    (Timer, 21. oktobar 2016 12:08)

    # Link komentara

  43. Pa ce za dve da bude produzeno za jos dve, pa jos 2, i tako u nadogled... :)
    (ddd, 21. oktobar 2016 12:01)

    # Link komentara

  44. Vidim ovde je sve zahvatila "megatrendizacija" pa svi misle da je doktorirati ocas posla. Bas zbog toga imamo plagijatorstvo nevidjenih razmera. Ozbiljan doktorat se radi mnogo vise od 3 godine, koliko traju predavanja. Steceno zvanje recimo magistra i njegovo pravo da doktorira samo izradom i odbranom teze mu ne moze oduzeti nikakva skupstina, ako nece drzava da placa odstetu u Strazburu, naravno. Za klasicne studente sew slazem da je 10god plafon, mada na tezim fakultetima, etf i sl. to nije nista neuobicajeno, dve za jednu.
    (Dr, 21. oktobar 2016 11:14)


    Državni ekonomski fakultet u Beogradu magistrima nauka koji su upravo kod njih magistrirali ne priznaje to pravo! Traži im da upisuju doktorske studije i sve "Jovo na novo".

    Zato su mnogi od tih, inače vrlo kvalitetnih kadrova, digli ruke od doktorata jer ko je glup da dva puta ide u istu školu i uči jedno te isto.

    Država vas prosto usmerava da kupite diplomu i ne akate se više.
    (bane, 21. oktobar 2016 11:59)

    # Link komentara

  45. U drugim drzavama nema obnavljanja godina. Pao si? Zbogom. Kakav je kontinuitet znanja jednog lekara koji je u proseku najvece ispite davao svakih 5 godina? I gde tu osobu zaposliti u 38. godini bez dana iskustva?
    (Zanovetalo, 21. oktobar 2016 11:55)

    # Link komentara

  46. Studiram već 18 godina i na dobrom putu sam da diplomiram. Zapravo, od tih 18 godina zadnjih deset se nisam pojavio na fakultetu. Status sam aktivirao sad tokom maja jer se ispostavilo da ja zapravo imam dovoljno bodova za Bečelor diplomu.
    Kada sam pre X godina tražio da mi izdaju bečelor diplomu na fakultetu poručili su mi da to mogu samo da sanjam. Ipak, nakon aktiviranja statusa pojurio sam nekih 5-6 ispita koje sam položio, a koji nigde nisu bili proknjiženi, položio još dva jer jedan koji sam imao položen nisam mogao da pronađem i našao se pred diplomom. Za diplomski na žalost nisam imao vremena jer je već bila sredina Sepštembra, i iz privatnih razloga nisam stigao ništa da uradim vezano za to.
    Radim već 10 godina, solidno zarađujem, stručan sam u oblasti koju nisam studirao i jedva čekam da diplomiram kako bih upisao postdiplomske koje sam hteo da upišem u Madridu još pre 10 godina. Sada ih ima i ovde.
    (Stari student, 21. oktobar 2016 11:53)

    # Link komentara

  47. Kad na drzavnom fakultetu profesori ne budu obarali celu generaciju, jer nisu burek doruckovali, pa su bili nervozni, onda tek mozemo da kritikujemo "vecite studente". Moja drugarica bila djak generacije u gimnaziji, a sad muku muci na srpskoj knjizevnosti. Nemojte molim vas da pricate lenji studenti, kafice, ovo ono. Da su profesori normalni i studenti bi pokazali bolje rezultate.
    (Gari, 21. oktobar 2016 11:52)

    # Link komentara

  48. Ne vidim problem u studiranju X godina sve dok je to na samofinansiranju. Ja radim 12 godina, zavrsio vojsku, i evo ostalo mi je 1 ispit i diplomski vec 4 godine. Radim posao koji nema nikakve veze sa fakultetom. Radim po 12 sati, zena, deca. Imam gomilu sertifikata, licenci itd.neophodnih za posao. A fakultet bih zavrsio samo eto zbog sebe, da ne bude da sam za dzabe isao na predavanja i ucio paralelno sa poslom. Argument kao sto je zastarelo gradivo!? Koga briga? Ja ne poznajem ni jednu osobu koja je diplomirala pa ponovo polagala neki ispit da dopuni gradivo.
    (xmen, 21. oktobar 2016 11:50)

    # Link komentara

  49. Ama oni školovanje NIKAD neće završiti. To je stanje uma ljudi koji nikad ništa ne završavaju. Izlasci, kafe i život pun izgovora.
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (vlada, 21. oktobar 2016 10:52) # Link komentara

    Evo ga ovaj citac uma...
    Jer ako ne zavrsis skolovanje onda te zanimaju samo kafe i izlasci?

    Ni slucajno da nema tu npr nemas novca da mozes da se posvetis ucenju i da ne radis 10h svaki dan, nisi rodio decu, ostao bez roditelja...nema to veze ti hoces izlaske i kafu a ovo ostalo su sve izgovori...

    Eto kakav smo narod...neprijatelji nam i ne trebaju(mada ih imamo, dovoljni smo sami sebi
    (23sudija, 21. oktobar 2016 11:50)

    # Link komentara

  50. E pa ovako dragi moji. Vi sto se radjali decu i radili umesto studirali, to nije niciji problem. Mozda su drugi to zeleli, ali ko studira po Bolonji zna da su predavanja obavezna i da nema govora o deci i poslu. Knjige iz kojih sam ja licno ucila su iz sedamdesetih, ne zalim se, ali ne pricajte da je sad lakse. U retkim slucajevima, treba izaci u susret, ali svima ne nikako. Ako vam je vec toliko stalo do diplome, knjige u ruke, opet na predavanja i polazite uspite na vreme kao sto je svuda u svetu normalno.
    (Samdra, 21. oktobar 2016 11:48)

    # Link komentara

  51. Troše vreme i svoje i profesorima. Nastavni programi mogu se savladati redovnim radom i polaganjima i u roku. Ovo tipa, trudnoća, vojska, nedostatak novca, sve je to šarena laža, a o takvom znanju da ne govorimo. To je tekovina davno nestalog sistema kojeg se još samo mi držimo jer je za mnoge bio "lezi lebe da te jedem".
    (Vule, 21. oktobar 2016 11:47)

    # Link komentara

  52. "Ja sam tokom studija morala da pocnem da radim, ne bavim se svojom strukom direktno ali mi koristi. Imam 33 godine i 12 godina staza. U cemu je problem ako zelim tu diplomu?"
    Ma nije problem Majo, nego je to onaj mentalitet da komšiji crkne krava. Ljude uveseljava ako se drugima nešto oteža, ako se gurnu u blato, ako pate. Da li ćeš ti imati diplomu ili ne realno nikome ne donosi ni štetu ni korist osim tebi.
    (Ivana, 21. oktobar 2016 11:47)

    # Link komentara

  53. (vlada)
    (Boris)
    (Светозар Марковић)

    Upisao sam fakultet 2004, Pravni NS. Na prijemnom sam imao 57 bodova ali zbog loseg proseka u srednjoj (28) ostao sam ispod crte za budzet.
    Stalno sam na samofinansiranju. Posto se otac naljutio na mene (valjda je ocekivao da imam svih 60), rekao im je: "Sad se sine sam snadji", iako imamo i para i nekretnine. Tako sam i morao, prvo sam radio konobar, pa u isto vreme konobar i kurir, a vikendom kao obezbedjenje lokala.
    Dok su moje kolege o trosku roditelja:
    izlazile, pile, drogirale se, varale na ispitu (prepisivanje,bubice,dodavanje koncepta) i uz pomoc veza(advokati,sudije,tuzioci,profesori) polagali ispite i navukli prosek, ja sam radio, ucio i prosek mi je prilicno jadan, 7,60. Ostao mi je 1 ispit (upravno pravo Milkov-Loncar-Martinovic) koji polazem vec 3 godine, i opet sam morao da obnovim staz zbog istog.
    Vise nisam ni kurir, ni konobar ni obezbedjenje. Sad sam programer/informaticar/konsultant, radim za 3 firme, od toga je 1 moja. Odrzavanje sistema i programa, izrada sajtova, digitalno potpisivanje, konsalting.
    Svaki mesec za mene i zenu iskesiram 40.000 za porez i doprinose. Zivim u svom stanu od 52 kv. sa zenom i detetom, vozim auto cija je vrednost 2.800 e.
    Zasto mi drzava ne bi dala da nastavim studiranje, kad svaki mesec dam 40.000 za porez i doprinose,platim skolarinu 21.800, prijavu ispita 2.200 ?
    P.S. kao frilenser, radim kod kuce a radno vreme mi je kad ja hocu i kad nekom trebam!!!
    (sramota, 21. oktobar 2016 11:43)

    # Link komentara

  54. Svoje studiranje sam započela 1994. godine a završila ga 2006. godine. Predavanja sam slušala kao redovan student, ali mi se apsolventski staž odužio. Čitavo vreme studiranja, a naročito kao apsolvent morala sam da radim za sebe i svoju porodicu. Sad ima 10 godina staža sa fakultetom i ne vidim razliku kada je u pitanju obavljaje posla između mene i kolega koji su završili u kraćem roku.
    Nemaju svi privilegiju da se mogu baviti samo sobom i svojim obrazovanjem.
    Studirala sam sa velikim brojem predivnih ljudi koji nisu još diplomirali. Treba im dati mogućnost da mogu završiti ono što su zaposčeli.
    Stalo se govori o celoživotnom obrazovanju.
    (MM, 21. oktobar 2016 11:39)

    # Link komentara

  55. Pr neki dan gledam, u skupštini diskutuju o kandidatima za tužilaštvo i sudstvo, dobar deo studirao po 20 i više godina. Samo kažem.
    (dingoslav, 21. oktobar 2016 11:39)

    # Link komentara

  56. Ama oni školovanje NIKAD neće završiti. To je stanje uma ljudi koji nikad ništa ne završavaju. Izlasci, kafe i život pun izgovora.
    (vlada, 21. oktobar 2016 10:52)

    Ne znam sto dadoste coveku toliko minusa, ja sam student i moj kraj je prepun takvih primera, dobro, ja bih dodao i one koji pocinju da rade, pa im se oslade pare i zapostave studije. Nisu to velike pare ali za nekog ko ne izdrzava nikog, ne misli o racunima itd, sasvim dovoljno za gore pomenute izlaaske ,kafe i zivot pun izgovora.
    (Labud, 21. oktobar 2016 11:36)

    # Link komentara

  57. Kod ove izmene Zakona salju se dve poruke:

    1. Studirajte koliko god hocete, imate cime da se zanimate, jer ionako nema posla.

    2. Kada zavrsite studije, bitno je samo da ste zavrsili.

    Na stranu to sto dobijamo gomilu intelektualnih bogalja sa diplomom, buduci da su ovi "sirotani" zapoceli studije po jednom programu i nastavili po njemu vise od decenije zanemarujuci promene u studijskim programima, trazenim znanjima itd. Kod doktoranata iz ove kategorije je specificna aktuelnost teme i nju naravno niko nikad nece ispitivati.

    Alal vera Ministarstvu!!!
    (Cruiser, 21. oktobar 2016 11:36)

    # Link komentara

  58. Ja vidim da su ljudi neobavesteni.Deca koja su redovno studirala i obnovila SAMO 1 godinu sada upisuju npr, cetvrtu godinu iako imaju max br poena placaju skolarinu 70000din,To se donosi lokalnim aktom faxa.To znaci ako nisi upisao prvu god, na budzet PLACAS SKOLARINU SVE CETIRI ILI PET GODINA .bez obzira da li sve dajes u roku sa prosekom 10,0 . I lakse je osuditi nego razumeti.!!!Nisu svi koji su produzili studije neradnici !!!KK
    (dr lola, 21. oktobar 2016 11:30)

    # Link komentara

  59. Gospodo hejteri, mozete samo da nam cestitate na nasoj upornosti. Sve prethodne vlasti su pokusale da nas lise nasih Ustavom zagarantovanih prava i da retroaktivno primenjuju nove odluke, ali hvala Bogu, jos se ni jedna nije odvazila da to i sprovede. Zao mi je sto ste toliko zavidni, cak i onima koje smatrate losijima od sebe, zao mije sto ste u strahu od nasih buducih diploma, jer nas vidite kao konkurenciju, Mozda bi vam bolje bilo da se bavite vasim zivotima i vasim usavrsavanjima, jer pravo na kontinuirano usavrsavanje je jedno od osnovnih prava danasnje civilizacije. Nikoga ne treba da brine da li ja zza svoje pare studiram 2 ili 22 godine, da li ja uporedo radim, imam brak, putujem duze van zemlje ili sam bolesna ili mi je neko bolesna, pa zbog toga nisam zavrsila za 4 ili 5 godina. Svako ima pravo da svoj zivot organizuje onako kako najbolje zna ili moze i dobro je sto je drzava i ovaj put ostala samo na pokusaju gazenja ljudskih prava.
    (Ana Solunska, 21. oktobar 2016 11:30)

    # Link komentara

  60. Mogu da mi daju još 50, neću da ga završim. Već dve godine radim za firmu kojoj kojekakve glupe diplome nisu bitne, već samo znanje. Većina fakulteta nam danas servira lekcije koje su zastarele, a profesori prodaju priče koje prestaju da važe čim kročiš u stvaran svet. Da trošim svoje vreme i novac na takve stvari ne želim. U vremenu u kojem živimo, nikoga više ne zanima koju diplomu imaš u džepu.
    (The Internet master, 21. oktobar 2016 11:30)

    # Link komentara

  61. Ovim zakonom se krsi ustav jer po sili zakona oni vise nemaju status studenta od 30.09.2016. Jedino sto bi mogli je da naprave novi zakon preko koga bi ponovo upisali fakultet. Oni pravno vise nisu studenti tako da nepostoji zakonski okvir sa oni nastave da studiraju.

    E kad budu poceli da se postuju zakoni i kada ova nesposobna vlast bude pocela na vreme da razmislja sta ce sa ovim studentima a ne posle cemo, lako cemo, tada cemo svi osetiti boljitak. Pazite, ovaj zakon svako moze lako oboriti nabustavnom sudu.
    (Hromi, 21. oktobar 2016 11:29)

    # Link komentara

  62. @EU Citizen, napokon jedan stvarno odličan komentar i od tebe.
    (Semke, 21. oktobar 2016 11:29)

    # Link komentara

  63. Šturo napisano, najveci problem su studeti od pre 2006, treba jasno to napisati a ne "stari" i "veciti".
    (nikolić, 21. oktobar 2016 11:28)

    # Link komentara

  64. Poenta je u novcu, drzava daje sve manje novca fakultetima ovako taj student placa sve ispite potvrde...a ako mu se zabrani da studira niko od toga nista nema ni fakultet ni student. rok je bitan da bi se oni sami malo trgli, ne valja da je neogranicen, prosle godine bilo je malo i marketinga bice vam lakse, pustacemo vas i sl.
    (sasha, 21. oktobar 2016 11:27)

    # Link komentara

  65. (Boris, 21. oktobar 2016 10:56)

    Ako sami placaju studije, ne vidim problem.
    (Gari, 21. oktobar 2016 11:26)

    # Link komentara

  66. Ako si nesposoban da završiš fakultet za 10 godina ne treba ni da ga završavaš ne bi im dao ni 1 dan više roka!(Boris, 21. oktobar 2016 10:56)

    A ko si ti da dajes bilo kome bilo sta? I ja sam ranije osudjivao takve ali sam shvatio iz par primera da ne treba to raditi dok ne hodas u njihovim cipelama. Oni bar ne kupuju diplome.
    (IzPrikrajka, 21. oktobar 2016 11:25)

    # Link komentara

  67. @Kipo
    Kakva penzija kad do navrsetka godina za starosnu penziju nece imati ni dana radnog staza.
    (dray, 21. oktobar 2016 11:25)

    # Link komentara

  68. Ima ljudi kojima je stalo da se ovaj rok produži jer imaju puno obaveza. Veliki broj njih ima i porodice. Ali verujem da je jako mali broj onih koji ne završavaju fakultet zbog lenjosti. Naprotiv, 90% njih radi sve vreme i daleko od toga da su lenji ljudi. Ja sam jedan od tih večitih studenata, radim od 2006. godine, i bio sam apsolutno protiv produženja roka jer znam da neću završiti samo će mi još dve godine visiti nad glavom ta mogućnost. Nemam nikakvog razloga da završavam. Usavršio sam se u nečemu što nema veze sa fakultetom i od toga živim pristojnije nego većina kolega sa diplomom. Na kraju se opet pokazalo da diploma ne vredi bez veze, a da su znanje i lična inicijativa jedino što stvarno vredi i što se poštuje.
    (Večiti mladoženja, 21. oktobar 2016 11:23)

    # Link komentara

  69. (Vanja, 21. oktobar 2016 10:45)

    @I svima ostalima kojima nesto ovo smeta....

    Za Vanju, po prvobitnom zakonu studiranje NIJE ograniceno. Tako da ako se drzimo ustava starim studentima se ne moze ograniciti pravo studiranja. Ali eto napisali ste nesto samo da biste napisali. Ova produzenja su rezultat toga da je drzava shvatila da ce da dodje u los corsokak I morati da plati svoju nesposobnost.
    A ovima sto im smetaju studenti koji studiraju vise ja da porucim da stari program I novi su kao nebo I zemlja. O privatnim fakultetima necu da trosim reci kako neko zavrsi za 4 godine a ovamo nista bre ne zna.
    Kao neko ko je dao 25 ispita po starom za 4 godine I ostalih 8 za 6 godina da iskomentarisem. Kada sam apsolvirao majka mi je dobila kancer. Brat na drugoj godini studija a otac pred otkazom u jednoj firmi koju su lopovi zamalo rascerupali. Ja sam se zaposlio krenuo od nule I radio. Brinuo se o majci I placao bratu godinu na faksu. Otac je preziveo nekako svu agoniju tranzicije majka mi se oporavila a brat pre mene zavrsio fah. Ja sam se odaljio od ispita I sve teze se vracao materiji koju inace volim. Radi se o prirodnim naukama.
    Spremiti ispit za mene je sada bio mentalni stress + dodacu posao.
    Zavriso sam I bez ohip produzenja 25 sep. Podrska ostalim kolegama da zavrse, znam za dosta mojih prica, a na razgovoru za posao menadzera samnom su bile I kolege bolonjci.Sve diplomirani ECC imali smo pitanje sta znaci FRANKO tu I tu. Zamislite samo sam ja znao.
    (Neko tamo, 21. oktobar 2016 11:22)

    # Link komentara

  70. Nije posteno da se vecitim studentima produzi rok a nama sto studiramo po Bolonji nece biti produzen rok.Treba i mi da ulozimo zalbu.
    (Patrik, 21. oktobar 2016 11:21)

    # Link komentara

  71. Nije mi jasno zasto ljudima toliko smeta zelja pojedinaca da zavrse fakultet? Posebno u vremenu kada vecina omladine nema apsolutno nikakva interesovanja. Ja sam tokom studija morala da pocnem da radim, ne bavim se svojom strukom direktno ali mi koristi. Imam 33 godine i 12 godina staza. U cemu je problem ako zelim tu diplomu? Nisu svi stari studenti besposlicari, to je vredjanje. Mnogi su kao i ja morali da rade, osnivali su porodice, izdrzavali ih. Nije sve zivot mazio i pazio, nisu svi mogli da se oslone na svoje roditelje. Pritom, ti ljudi sve vreme svoje skolovanje placaju, ne uzimaju vam ni dinar, niti vas na bilo koji nacin ugrozavaju. Ne zabadajte nos u tudja posla.
    (Maja, 21. oktobar 2016 11:20)

    # Link komentara

  72. Hahah, koliko negativnih komentara. Da, morao sam da pocnem da radim pre zavrsetka fakulteta, ostalo mi je jos par ispita. Kad kazete neradnici, zaradjujem mnogo vecu platu od 95% vas i redovno placam porez. To sto postoje veciti studenti drzava treba da regulise sa parazitskim i korumpiranim fakultetima, ne ovako!
    (Super, 21. oktobar 2016 11:20)

    # Link komentara

  73. A sta je sa nama sto smo upisani po Bolonji?Nama samo 6 godina studiranja?!
    (Patrik, 21. oktobar 2016 11:19)

    # Link komentara

  74. S jedne strane, besmisleno je studirati ceo život, ali s druge strane, nema nikakvog razloga niti je dobro ljudima retroaktivno ukidati prava koja su stekli i onemogućavati im, da, ako treba, i u osamdesetoj godini nastave obrazovanje koje su ko zna zbog čega, možda ne svojom krivicom, država Srbija nije baš najlakše mesto za život, prekinuli. Dakle, ja bih im lično to produžio neograničeno, kada nema nekih naročitih razloga, ne vidim zašto bilo kome otežavati život.
    (EU Citizen, 21. oktobar 2016 11:17)

    # Link komentara

  75. E super vest, ne moram ponovo da upisujem.
    Inace za ove mrzitelje celog sveta i svega sto postoji - ja sam npr stari student, ostalo mi je 3 ispita ali posto vec 5 godina spasavam firmu od stecaja sa caletom (da, uzeo je kredite za masine 2008.) nisam imao slobodnog vremena za bilo sta osim posla pa su tako i ispiti ostali da pricekaju. Sta cu kad nisam od onih vezara sto potezu i kurtu i murtu da im nesto zatvore.
    Dakle, verujem da i jos po neko ima realno "opravdanje" za toliko razvlacenje studija. Iako ne verujem da ce mi ova diploma mnogo pomoci u zivotu hocu da zavrsim cisto zbog sebe i svoje satisfakcije.
    A vi sad na drugu vest pa i tamo dobro opljujte.
    (FTN, 21. oktobar 2016 11:17)

    # Link komentara

  76. Ja sam nekada bio takav "veciti", ETF sam zavrsio za 8 umesto za 5 godina. Ali sam zato jos na III godini studija poceo da radim kao programer i kada sam dogurao do te osme godine imao sam vise znanja i iskustva od tzv strebera koji su davali uredno ispite a u glavama samo gomila neupotrebljive teorije i matematike! Jedan od njih se cak usudio da pita jednog profesora kada i gde ce da koristi sve to znanje, a ovaj mu rece: ah, kolega, kada zavrsite doktotske studije bice vam jasno. Doktorske?! Pa ko ce da mi placa jos 5 godina sedenja u klupi?! Kapirate li vi da je davno proslovreme kada se najpre studirallo godinama a radilo tek sa diplomom u ruci? Danas se studira uz posao i to do penzije. Evo bas sam pre dva meseca slusao neke besplatne online kurseve sa Stanforda. Trebalo mi za posao, mikada to nisam ucio na studijama i u svojoj 42. godini sam seo u (virtuelnu) klupu ... zali boze vremena bacenog na predmete sa ETF kojih se vise i ne secam!
    (Giga, 21. oktobar 2016 11:17)

    # Link komentara

  77. Apsurd je da na jednoj strani imate studente koji studiraju 10 i vise godina a na drugoj strani mega produkciju fakultetskih diploma. Rezultat je da znanja nema ni na jednoj strani i da ljudi uleze totalno nespremni u utakmicu zvanu zivot. U zadnjih 30 godina okolnosti se toliko brzo menjaju da vecina ljudi nije u stanju da prihvati toliko promena. Roditelji prenose na decu prevazidjene ideje industrijske revolucije i stalnog zaposlenja, deca zasuta elektronskim sadrzajima i informacijama ne rade na sebi a institucije i drzava su zaglavljene u 19-om veku.
    (De, 21. oktobar 2016 11:14)

    # Link komentara

  78. Vidim ovde je sve zahvatila "megatrendizacija" pa svi misle da je doktorirati ocas posla. Bas zbog toga imamo plagijatorstvo nevidjenih razmera. Ozbiljan doktorat se radi mnogo vise od 3 godine, koliko traju predavanja. Steceno zvanje recimo magistra i njegovo pravo da doktorira samo izradom i odbranom teze mu ne moze oduzeti nikakva skupstina, ako nece drzava da placa odstetu u Strazburu, naravno. Za klasicne studente sew slazem da je 10god plafon, mada na tezim fakultetima, etf i sl. to nije nista neuobicajeno, dve za jednu.
    (Dr, 21. oktobar 2016 11:14)

    # Link komentara

  79. Katastrofa, ja ne znam ko je ovde lud, pa dokle da produzuju vise? Alo bre ljudi? Strasno!
    (Neven, 21. oktobar 2016 11:14)

    # Link komentara

  80. Čemu negativni komentari? Zašto bilo kome smetaju "večiti" studenti? Evo ja studiram 10 godina, ali sam u međuvremenu rodila dvoje dece. A ima i onih kome roditelji ne mogu da plaćaju studije pa rade da bi to sebi obezbedili. Ima još puno razloga za dugo studiranje! Ne osuđujte ako ne znate.
    (Mama-student, 21. oktobar 2016 11:11)

    # Link komentara

  81. Obozavam da citam komentare, a po dosadasnjim, zakljucujem da su ih ispisali veliki radnici i intelektualci koji zavrsise fakultete pre roka, verovatno sa svim 10-kama :-) .... Kakvi ljudi.
    (Jelena, 21. oktobar 2016 11:06)

    # Link komentara

  82. ne vidim razlog za polemiku i skupstinske sednice. ako su studenti upisali po tadasnjem programu koji nije precizirao do kad treba zavrsiti, onda im treba dozvoliti da tako i studiraju... ako uzmem kredit u banci po ugovoru u kojem stoji da je rok otplate 20 godina , ne moze neko posle 10 godina da kaze imas jos 2 godine da otplatis...tako da studenti samo napred, zavrsice se to...
    (lord, 21. oktobar 2016 11:06)

    # Link komentara

  83. Kako se svaka vlast plaši studenata :)
    (DaniloBg, 21. oktobar 2016 11:05)

    # Link komentara

  84. Podrska vecitim studentima. Sad ce zaista zavrsiti.
    (Drki, 21. oktobar 2016 11:03)

    # Link komentara

  85. Ma 22 bre! Čemu žurba...
    (pero, 21. oktobar 2016 10:59)

    # Link komentara

  86. Ako si nesposoban da završiš fakultet za 10 godina ne treba ni da ga završavaš ne bi im dao ni 1 dan više roka!
    (Boris, 21. oktobar 2016 10:56)

    # Link komentara

  87. Kao i za sve do sad, rokovi se produžuju. Izgleda neko ima "meko srce", ili se boji rulje od par desetina hiljada večitih studenata na ulicama.
    (riba na suvom, 21. oktobar 2016 10:56)

    # Link komentara

  88. Pola tih "starih" studenata dospece za penziju pre nego sto diplomira!
    (Kipo, 21. oktobar 2016 10:56)

    # Link komentara

  89. Drzava ustedela izmedju 10000 i 30000€ po tuzbi starih studenata.... Jer retroaktivnost nije dozvoljena. Pgledajte Hr.
    (cvele, 21. oktobar 2016 10:56)

    # Link komentara

  90. Hahhahaha masala! Roditelji, crno vam se pise. Eto njih za dve godine opet sa peticijama. :)
    (marko, 21. oktobar 2016 10:55)

    # Link komentara

  91. Za ovo se znalo pre pola godine.... I za to su apsolutno svi ljudi koji imaju veze sa fakultetu znali.
    (ma aj beži, 21. oktobar 2016 10:55)

    # Link komentara

  92. Срамота !!!
    Ако до сада нисте могли да завршите нема потребе ни да се даље трудите ...
    (Светозар Марковић, 21. oktobar 2016 10:53)

    # Link komentara

  93. A mozda da im obezbede dozivotno studiranje? Ipak ne treba svake godine praviti sednice zbog onih koji nisu u stanju da zavrse fakultet za 15 god
    (Veciti studenti fuck off, 21. oktobar 2016 10:53)

    # Link komentara

  94. Cestitam im i zelim da zavrse sto pre.
    (v, 21. oktobar 2016 10:52)

    # Link komentara

  95. Ama oni školovanje NIKAD neće završiti. To je stanje uma ljudi koji nikad ništa ne završavaju. Izlasci, kafe i život pun izgovora.
    (vlada, 21. oktobar 2016 10:52)

    # Link komentara

  96. pametno
    (djuka, 21. oktobar 2016 10:50)

    # Link komentara

  97. ljudi zavrsavajte , znaci.
    (stari student, 21. oktobar 2016 10:49)

    # Link komentara

  98. Pa da, sta ce nam uopste Ustav, kad su zakoni iznad. Ovaj zakon deluje retroaktivno, sto je suprotno Ustavu, osim u posebnim slucajevima kada se to obrazlozi, sto se sad nije desilo.
    (Vanja, 21. oktobar 2016 10:45)

    # Link komentara

  99. 12 godina?! Ma sta je to, svaku godinu dva puta, pa jos malo i da pretekne... Ali, ako je upisni plan i program u skladu sa "bolonjom" onda bogami i vise od dve godine... Ma opusteno samo...
    (nowave7, 21. oktobar 2016 10:44)

    # Link komentara

  100. daj produzite ga beskonacno.. Muka mi da slusam istu pricu svake (dve godine).. Bojite se studenata vise nego bilo cega..
    (ssss, 21. oktobar 2016 10:41)

    # Link komentara

  101. Neradnici...
    (Sideswipe, 21. oktobar 2016 10:41)

    # Link komentara

  102. Jer nije kao da imate sta da radite kad zavrsite taj fakultet.
    (necu, 21. oktobar 2016 10:40)

    # Link komentara

  103. Pustite ljude da studiraju, kak'e veze ima.
    (Pedja, 21. oktobar 2016 10:31)

    # Link komentara