Chiron bi mogao preko 480 km/h, ali ga “koče” gume

Bugattijev hiperautomobil sa sadašnjim specijalnim Michelin pneumaticima može da razvije 450 km/h, tvrdi test vozač Endi Volas. Prema njegovim rečima Chiron bi mogao da probije magičnu barijeru od 300 milja na sat (483 km/h), ako bi imao gume koje mogu da izdrže tako veliku brzinu.

Pošaljite komentar
  1. A VW(vlasnik Buggatija) ne da Koenigsegu pistu da vide koliko njihovo cudo ide. I dalje mislim da Svedjani mogu napraviti i brze i ljepse(za moj ukus) ali nema ime kao Chiron i zajebi sve. Inace, od ovih superauta ne bih isao dalje od GTR-a nikada, a sto se tice najboljeg u kojem sam se vozio to je bila Supra iz '98 sa 2JZ motorom od cca 800ks. E to je tek cirkus od auta, plus zadnji pogon.
    (AMG, 22. jun 2017 19:26)

    Definitvno delim tvoje misljenjw i cak bi dodao da Koenigseg malo sporiji ali extra auto.
    Supra je i te godine prestala da se proizvodi ... mislim da se moze nadje za 12.000€ ... to godiste!

    I defintivno imamo isti ukus Nisan GT-R... Black edision ...
     (Che Gevara, 2. oktobar 2017 11:56)

    # Link komentara

  2. ''Automobil od 0 do 100 km/h ubrzava za 2,5 s, dok mu je za dostizanje brzine od 200 na sat potrebno 6,5 sekundi. Do 300 km/h, automobil ubrzava za 13,6 s.'' Slabo! Porsche 917/30 1973 godina 5480ccm, V16, 1580KS (trening) 1150KS
    (trka) 0-100 2.3s,0-200 4.5s.0-300 8.7s: max brzina 386 kmh (u zavisnosti od staze i prenosa do 420kmh. A to je bilo pre 44 godine.
    (nekad bilo, 27. jun 2017 20:20)

    # Link komentara

  3. Jes ga Volkswagen napravio, alal im vera!
     (Ivan, 27. jun 2017 03:55)

    # Link komentara

  4. Lacerta, slažem se sa tvojim viđenjem stvari i naravno da je lepota u oku posmatrača i o tome ne treba polemisati. Svakako da nisam mislio da će neko terati, i da treba da tera, ovo čudo, više od 400km/h na autoputu (ne treba ni primirisati takvim brzinama, ni mnogo manjim od iste, u saobraćajnim uslovima, osim ako ne želite da ugrozite sebe i ostale učesnike u saobraćaju), nego sam taj "luksuz" da posedujete takvu mašinu i imate takav ugođaj da bacite pogled na ugraviranu "petstotku" - ostala još ona "dečačka nostalgija" kada smo svi, ili sigurno veliki broj nas, virili kroz staklo da vidimo "kolk'o mogu da idu" neka kola. I da ne zaboravim, slažem se i sa Klarksonom kog si citirao ;) Savršeno je to sročio. Na kraju se nadamo da će razum prevladati kod vozača ove zveri i da će znati kako da uživaju u ovom vanvremenskom automobilu, a da ne stavljaju druge pred svršen čin. Trkačka staza je za ludovanje i druge vratolomije, a put za uživanje u vožnji, to mora biti pravilo, a sve to pruža ovaj automobil. Pozdrav tebi i ostalim komentatorima sa ovog portala.
     (Cockneeey, 24. jun 2017 19:59)

    # Link komentara

  5. zasto venom i ageru poredite sa chironom? bugatti je jedini od tih auta koji se moze normalno kupiti dok su venom i agera i dalje u nekom obliku prototipa.
     (zoki, 24. jun 2017 13:20)

    # Link komentara

  6. Gledam i ne verujem..zar se i to može
    (Miloš, 23. jun 2017 22:58)

    # Link komentara

  7. Nerealne brojke, na pistu i da poleti!
     (Kol, 23. jun 2017 20:45)

    # Link komentara

  8. Zanimljivo - 4 turbine, 16 cilindara i 1500KS. A Kenigseg Regera manje cilindara upola kao i turbina ali 1750KS. Plus menjac koji i nije nego je nesto izmedju elektromotora i menjaca hibrid. A moguce i da je brzi od Sirona i to prilicno ali kako to da zaboga Bugati ne bude najbolji....
    Doduse i za njega vazi isto - nema gume za preko 470km/h a garant moze 500.
    (F70, 23. jun 2017 20:43)

    # Link komentara

  9. Svjestan sam sta sam napisao, ali priznacete da covjek ne moze izvuci 1/5 onoga sto nudi Chiron, LaFerrari i kompanija. To su kolekcionarski automobili za garazu. Sto sam pomenuo GTR-a i Supru. Kao veliki fan auto-branse redovno obilazim manifestacije vezane za to i probao sam veliki broj automobila, od americkih muscle, italijanskih bikova i konja sve do JDM automobila. GTR jednostavno nudi najvise za novac. Drag God kako ga zovu, kosta oko 100 000 u obicnoj, a 130 000 evra u Nismo varijanti. Dakle, 10x manje od automobila iz teksta. A Supra, e tu necu nista pisati. To probajte, jednostavno morate. I da, na tim Suprama je ostavljeno prostora za veliki upgrade, neke idu i do 1100ks. Prilicno ludo za kako rekoste "obicno auto".
     (AMG, 23. jun 2017 20:25)

    # Link komentara

  10. Osećaj kada ti je 500km/h ugravirano na brzinomeru..... Ovaj auto je zaista raketa na drumu. Savršenstvo moderne tehnologije i dizajna.
    (Cockneeey, 22. jun 2017 18:59)

    Ne na drumu, nego samo na specijalnoj probnoj stazi i u rukama profesionalnog test vozača. Na drumu i u rukama običnog vlasnika Chirona, to je samo još jedan od mnogih. Ne verujem da su VW-ovi projektanti pošli od ideje da prosečnom vlasniku Veyrona/Chirona treba auto kojim će svaki dana nekud ići brzinom od bar 300 km/h.

    A nije ni "savršenstvo moderne tehnologije i dizajna", nego više pokazna vežba šta tehnologija i VW mogu da puže, ako se samo potrude. I puste mašti na volju, bez ikakve mere ni zadrške.

    Što se dizajna tiče, lično mislim da i nije baš neka lepota, ali to je samo moj ukus.

    Ili, kao što ga je Džeremi Klarkson (mislim) najbolje opisao: "to je trijumf tehnologije i inženjeringa nad... zdravim razumom!"
    (Lacerta, 23. jun 2017 19:28)

    # Link komentara

  11. @ Pa
    polako,polako,nikad se ne zna sta je s druge strane zice;)

    evo samo jedan primer,golf I 1.6 gti pre 42 godine je manje trosio od danas (23.06.2017) nove dacije logan 1.6,,a,da ne govorimo o stvarnim perfomansama i tome sta je taj golf bio u ono vreme na drumu,a sta ta dacia danas,nemam bas nista protiv dacije,jos je ona dobra i postena sta sve ima?
    pozdrav
    (carapan, 23. jun 2017 16:00)

    # Link komentara

  12. @(carapan, 23. jun 2017 08:45)

    Ne znam šta vama predstavlja "danas". Da li je to auto iz uvoza star 15 - 20 godina? U svakom slučaju, vozite vi onda i dalje auto iz '70 - '80 ako nema razlike, pogotovo u potrošnji.
     (Pa, 23. jun 2017 13:28)

    # Link komentara

  13. @(AMG, 22. jun 2017 19:26)

    Ma hajde, gospodine, mora da se šalite. Od kada su Toyota Supra i Nissan GTR u klasi super-automobila? To su obični, relativno jeftini, sportski automobili masovne proizvodnje i sa njima ste ovde potpuno zalutali. Ovo je sasvim druga liga. Kao da poredite Fiat 500 i Bentley.
     (toronto, 23. jun 2017 13:10)

    # Link komentara

  14. @eldorado pa sta ces drugo sa ovakvim kolima? Nagazis papaucicu za gas i pogines u sekundi, ne moze se voziti svuda a i vozac mora odlicno da zna sta radi. Sve u svemu impresivne brojke ali to je auto za pokazivanje i nista vise, realnu upotrebnu vrednost skoro pa da nema. Zamisli zivis u londonu i krenes negde ovim, vozis prosecno 50km/h, pa ostavi ga bolje u garazi
     (srb, 23. jun 2017 12:10)

    # Link komentara

  15. Zamolio bih komentatore kojima ovo vozilo nije prakticno i nema poentu da ubuduce zaobidju rubriku "auto" umesto nje neka gledaju super zenu, zdravlje ili moj ljubimac...
    (Realno, 23. jun 2017 11:57)

    # Link komentara

  16. @Pan
    ako nije problem,kojih tehnologija i patenata i za koga?
    da li ti jepoznato da automobil od recimo nekih 1600ccm trosi danas jednako kao i pre 30 - 40 godina?
    (carapan, 23. jun 2017 08:45)

    # Link komentara

  17. Ovako nesto ruzno moze samo VW da napravi.
     (Boske, 23. jun 2017 08:16)

    # Link komentara

  18. За све преко 250 су потребна или крила или шине, трећег нема ако ти је живот мио !
     (да да, 23. jun 2017 00:37)

    # Link komentara

  19. B r u t a l n o.
     (Smuleco, 23. jun 2017 00:01)

    # Link komentara

  20. Volkswagen je cudo, a upravo je Bugatti dokaz koliko je veliki krajnji domet VW-a. Inace, Bugatti je elitni deo njegove grupacije i pripada tzv.grupi hiperautomobila. Chiron ima zadatak da bude nedostizan bar narednih deset godina, tehnologije koje poseduje, opterecenja koja trpe elementi pri najsnaznijim ubrzanjima, izdrzljivost kocnica pribrzinama od preko 400 km/h, primenjeni materijali u izradi...sve to ga cini ekskluzivnim, nedostiznim i sluzi kao pokazatelj sta sve VW moze.
    (Stefan, 22. jun 2017 23:42)

    # Link komentara

  21. I u automobilskom svetu postoje pink i grand, u prevodu - kic i sund. Ovaj auto je klasican primer cirkusa na tockovima. trosi kolko i tanker na prekookeanskim turama, a izgleda kao da ga je dizajnirao projektant fontane na Slaviji. Auto bez duse, tu je da nesto prezentuje nekakvoj javnosti, a ne da posluzi bilo kakvoj svrsi. Ferrari je majka, i po brzini, performansama, dizajnu. Ovo limeno smece ne zasluzuje ni posten komentar.
     (Vladimir, 22. jun 2017 22:19)

    # Link komentara

  22. @ deda...ima..pilot f 16 :)
     (gepard, 22. jun 2017 21:10)

    # Link komentara

  23. A VW(vlasnik Buggatija) ne da Koenigsegu pistu da vide koliko njihovo cudo ide. I dalje mislim da Svedjani mogu napraviti i brze i ljepse(za moj ukus) ali nema ime kao Chiron i zajebi sve. Inace, od ovih superauta ne bih isao dalje od GTR-a nikada, a sto se tice najboljeg u kojem sam se vozio to je bila Supra iz '98 sa 2JZ motorom od cca 800ks. E to je tek cirkus od auta, plus zadnji pogon.
     (AMG, 22. jun 2017 19:26)

    # Link komentara

  24. Osećaj kada ti je 500km/h ugravirano na brzinomeru..... Ovaj auto je zaista raketa na drumu. Savršenstvo moderne tehnologije i dizajna.
     (Cockneeey, 22. jun 2017 18:59)

    # Link komentara

  25. Hoćete li mi objasniti gde je moguće voziti brzinom od 380km/h ili famoznih 420km/h? To su brzine koje su veće i od brzina koje postižu najljući profesionalci u F1 na specijalno projektovanim i održavanim pistama formule jedan. Budalaštine za loženje i uzimanje para prebogatim skorojevićima.
    (Nbg, 22. jun 2017 18:10)

    # Link komentara

  26. 2 ipo miliona .......
     (knjaz miloš, 22. jun 2017 18:01)

    # Link komentara

  27. ne vozi brzo... samo nisko leti...
     (lal, 22. jun 2017 17:41)

    # Link komentara

  28. impresivno, šteta samo što većina ovakvih automobila završi u garažama kolekcionara i ne vidi svetlost dana.
    (Eldorado, 22. jun 2017 16:16)

    # Link komentara

  29. A mogu oni napraviti i da ide hiljadu na sat, al cemu sve to?
    (kaokakao, 22. jun 2017 14:06)

    Razvoj novih tehnologija i patenata, na primer.
     (Pan, 22. jun 2017 15:42)

    # Link komentara

  30. Malo matematike:

    Glavni ograničavajući faktor je centripetalna sila koja deluje na gume. Centripetalno ubrzanje se računa kao v^2/r, gde je v brzina gume, granična vrednost brzina vozila (sila je najveća na obodu gume), a 'r' poluprečnik točka. Neka je trenutna razumna brzina oko 400km/h a obim gume oko 25", da bi se postiglo 500km/h sa istim opterećenjem, novi obim gume je 25"x(500×500)/(400×400)=39". To su ogromni točkovi.
     (Mladen, 22. jun 2017 15:28)

    # Link komentara

  31. To je to. Prešli su igricu.
     (Nenad-EU, 22. jun 2017 15:19)

    # Link komentara

  32. Ce da prodju kao "hamond" daleko bilo mng se igraju
    (Dejan, 22. jun 2017 15:06)

    # Link komentara

  33. Al' ova tablica napred... uništi izgled...
    (bra nik, 22. jun 2017 14:26)

    # Link komentara

  34. Može li neko objasniti praktične upotrebne karateristike, kojima se težilo, ovakvim superinženjerskim ambicijama, koje su ostvarene?
    Da li je sposobniji, i agilniji, na drumovima, od većine sportskih automobila, može li neosporno na drumu, ili stazi, da dere sva jeftinija auta, shodno ceni i klasi u svim elementima? Ili samo na test ovalu, ili aerodromu, može da iskaže sve što poseduje?
    Voleo bih da ga vidim, na 5 staza sa recimo Radicalom SR8 i NextEV Nio EP9 elektroraketom. Ova navedena vozila koštaju malo više od tih guma na njemu.
     (Potencijalac, 22. jun 2017 14:12)

    # Link komentara

  35. A mogu oni napraviti i da ide hiljadu na sat, al cemu sve to?
     (kaokakao, 22. jun 2017 14:06)

    # Link komentara

  36. 300 na sat za 13 sekundi, a koci u mestu, jos kad zakocis iskoci nozic iz maske i sastruze te sa sofersajbne, ok zezanje al ovo je monstrum, imal iko da nije u mislima seo u ovu zver i stsnuo pedalu
    (deda, 22. jun 2017 14:06)

    # Link komentara