Aleksa Gutović

1958.

Prikazati ovde celokupan tekst članka

Pošaljite komentar
  1. internet je super jer 13godisnjaci imaju isti tretman kao i 60godisnjaci. svi smo jednaki i suprotsvljamo stavove. i dok u stvarno svetu ta dvojica nikada ne bi ni razgovarali, a kamoli se jedan 60godisnjak potresao zbog stavova necijeg unuka, ovde to nema veze. i ubice se covek da objasni nekom klincu da nije u pravu. stoga tri palca za internet!!!
    (milojko, 4. jun 2014 17:01)

    # Link komentara

  2. U fudbalskim krugovima vazi misljenje, a to sam cuo od mnogih strucnjaka kroz emisije da su kroz istoriju postojala samo fudbalera koja su bukvalno sama osvojila Svjetsko prvenstvo, a to su Garinča 1962.g. i Maradona 1986.g.
    (sasa, 13. mart 2014 16:42)

    Tu si u pravu. Pelé je propustio veci deo tog prvenstva, zbog povrede. Odnosno... naravno da ni jedan, ni drugi nije osvojio prvenstvo sam. Ali, da su se daleko isticali u odnosu na ostale igrace - to stoji. 1970. izdvajao se Pelé. Ali - i Jairzinho, barem isto toliko (nadam se da ce ga se setiti, da ce napisati nesto i o njemu... kao i Garrinche, naravno, samo sto mi se Jairzinho cini jos vise zaboravljen, a sigurno i on spada medju 10 najvecih fudbalera svih vremena). A i ostatak ekipe je bio bolji od one iz 1962. - najjaca ekipa iskad sastavljena, mozda bi se jedino Barca od pre par godina mogla uporediti s njima. Ah, da... ima i jedan koji je sam izgubio prvenstvo - Zidane. Da nije napravio ono sto je napravio, bio bi treci za kog bi se moglo reci da ga je sam osvojio.
    (Belotele, 16. mart 2014 02:44)

    # Link komentara

  3. Garinča samo driblao u mjestu? Pa pogledaj vecinu golova Brazila u njegovo vrijeme (npr protiv SSSR i Švedske) kad lagano prolazi po 3-4 igrača i namješta Peleu ili Vavi da samo gurnu loptu u mrežu. (sasa, 13. mart 2014 16:29)

    Svakako da je Garrincha prolazio driblingom po 4-5 igraca! Ali, nije sprintao pri tom (bukvalno si shvatio "u mestu"), iako jeste bio jako brz - bez lopte. Pelé jeste. Sprintao je s loptom (i driblao). Bio je isto onoliko brz s loptom, kao bez nje. Vidi se da si gledao samo na YT (i to samo izabrane akcije). Stavise, reklo bi se da Peléa uopste nisi gledao, ako si u stanju da izjavis kako je bio samo "majstor da ugura loptu u gol", nesto poput Inzaghija! Sto ne znaci da vecina golova reprezentacije Brazila, dok je Garrincha igrao, nije pala upravo onako kako si opisao (vec 1970., s bekovima kakvi su onda igrali, to ne bi bilo moguce; tada je na Garrinchinom mestu bio Jairzinho, koji je dugo bio u njegovoj senci, a bio je daleko moderniji igrac i on, uz Peléa, ima najvece zasluge za tu titulu, mozda cak i vece). Ono o Messiju i CR-u ne zasluzuje komentar.
    (Belotele, 16. mart 2014 02:20)

    # Link komentara

  4. U fudbalskim krugovima vazi misljenje, a to sam cuo od mnogih strucnjaka kroz emisije da su kroz istoriju postojala samo fudbalera koja su bukvalno sama osvojila Svjetsko prvenstvo, a to su Garinča 1962.g. i Maradona 1986.g.
    (sasa, 13. mart 2014 16:42)

    # Link komentara

  5. Garinča samo driblao u mjestu? Pa pogledaj vecinu golova Brazila u njegovo vrijeme (npr protiv SSSR i Švedske) kad lagano prolazi po 3-4 igrača i namješta Peleu ili Vavi da samo gurnu loptu u mrežu. I da. Pele je za to bio majstor, da loptu ugura u mrežu. Ali ne vidim da neko smatra Inzagija ili Raula za najbolje igrace svog vremena. Svakako, nisam od onih koji smatraju da je Pele bolji od Mesija ili Ronalda. Jer ipak ova dvojica su masine, u svakom pogledu daleko superiorniji, brzi, jaci, bolji dribling, precizniji udarac, i ne mogu ih uopste porediti sa nekim iz Peleovog vremena, mozda samo Maradona je nesto blizu (s obzirom da je igrao 90-ih)...
    (sasa, 13. mart 2014 16:29)

    # Link komentara

  6. Garinča je za Pelea, blago rečeno, izmislio fudbal. Nadam se da ćemo u ovoj rubrici imati i tekst o njemu. Kako god, toliko je tekstova i snimaka, pa procitajte i pogledajte. Mislim da će svima biti jasno!
    (sasa, 13. mart 2014 13:14)

    Garrincha je bio jedna od najvecih fudbalera ikad, svakako. Uz Peléa, bio je mozda jos i atraktivniji od njega (ako je to ikako moguce). Verovatno je bio isto toliko zasluzan za uspehe brazilske reprezentacije, dok je igrao. Mozda cak i vise (ako je i to ikako moguce). Medjutim. Garrincha je bio fudbaler svog vremena, idealna persponifikacija tog vremena, a to vreme se zavrsilo otprilike onda kad je i on zavrsavao karijeru. Pelé bi i danas bio Pelé. Garrincha, sa svojim stilom, ne samo da ne bi imao sta da trazi danas, on ne bi imao sta da trazi vec nakon 5 godina. One je bio jako brz *i* bio je veliki dribler, verovatno najveci ikad. Medjutim - driblao je u mestu. Finta levo, finta desno, laznjaci, pete, ples oko lopte... Romantika. Pelé je driblao u punom trku, to niko pre njega nije mogao. (A trcao je, prirodno - kao gazela.) I kako je to cinio onda, isto tako bi, pa i lakse, mogao i danas. (A naravno da se ne radi samo o driblingu.) Slazem se, ono vreme ne treba pamtiti po Peléu, nego po Garrinchi. Jer, Pelé je za sva vremena.
    (Belotele, 13. mart 2014 14:11)

    # Link komentara

  7. Garinča je za Pelea, blago rečeno, izmislio fudbal. Nadam se da ćemo u ovoj rubrici imati i tekst o njemu. Kako god, toliko je tekstova i snimaka, pa procitajte i pogledajte. Mislim da će svima biti jasno!
    (sasa, 13. mart 2014 13:14)

    # Link komentara

  8. @elvir morz - Interasantno da većina Brazilaca smatraju da im je tim '82 najbolji ikada.
    (Sokrates, 12. mart 2014 17:33)

    1. Danas ima mnogo vise Brazilaca koji pamte tim iz '82., nego onaj iz '70. Isti sindrom koji se moze videti i na ovim komentarima.
    2. Tu treba videti i vajkanje, jer su tada prsli (A imali smo... Eh, kakav tim... Eh, da smo tada... itd. itd., Srbima prilicno blisko i poznato).
    Tacno, taj je tim bio pun "cudovista", poput tvog imenjaka :) Ali, jos tada se videla glavna razlika u odnosu na onaj iz '70. - premalo su bili *tim*. Vise all stars selekcija. Samo je jedan Pelé mogao biti autoritet velicinama kakve su bile Jairzinho, Rivellino, Tostao, Carlos Alberto... Zico, Falcao, Socrates (ova dvojica, koliko se secam, medjusobno nisu ni govorili) i ostali vise nisu imali Peléa, a, ipak, nijedan od njih nije bio - bas Pelé. Talijani su sasvim zasluzeno osvojili to prvenstvo, cak su, na opste zaprepastenje igrali i dopadljivo i napadacki (u zavrsnici, kroz kvalifikacije su se provukli), iako nikom, ni tada, ni sada, nije padalo na pamet da ih smatra najjacom reprezentacijom tog trenutka, niti onom koja igra najbolji fudbal. Prevazisli su sebe u pravom trenutku i svaka im cast. Ako su Brazilci prsli - prsli su zato sto su bili zasluzili da prsnu.
    (X=iks, 12. mart 2014 23:17)

    # Link komentara

  9. @juve
    slazem se za sve sta si rekao.

    jedan je zist fonten. spomenuo bih i golmana velsa-jack kelsey. zapadni nemci uwe seeler i helmuth rahn.
    argentinci nestor rossi i angel labruna sa trenerom guillermo stabile koji je cinimi se igrao na SP 1930
    austrijanci ernst happel i gerhard hanappi
    cehoslovaci viliam schroif, jan popluhar, josef masopust, svatopluk pluskal
    skotlandjanin eric caldow
    francuzi raymond kaelbel, roger marche, robert jonquet, raymond kopa /kopaszewski/, roger piantoni, jean vincent
    madjari gyula grosics, sandor matrai, laszlo sarosi, nandor hidegkuti, karoly sandor, mate fenyvesi
    englezi bill wright i tom finney
    severni irci danny blanchflower, billy bingham, jimmy mcilroy
    sovjeti lav yashin, anatoli maslenkin, igor netto, valentin ivanov, gennadij gusarov, selektorgavril kachalin
    jugosloveni vladimir beara, branko zebec, vujadin boskov, vladimir popovic, dragoslav sekularac, todor veselinovic, drazan jerkovic, selektor aleksandar tirnanic
    (antonin.puc, 12. mart 2014 21:02)

    # Link komentara

  10. @dexter.. Nije to potcjenjivanje vec me iznerviraju te price da sportisti u ovom slucaju fudbaleri budu potcjenjeni kao da su amateri,kao da oni igraju sada ne bi nista mogli. Ja sam isto tako zaljubljenik u fudbal ali ja gledam ljepotu fudbala. Za mene je Pele najveci iz snimaka koje sam gledao i po svim parametrima se vecina svjetske javnosti slaze. Jezim se kada kazu da je Messi najbolji,ma nije ni u prvih 5 po ljepoti ove igre. Ne mogu podnijeti da mi neko kazi da je Messi bolji od Ronalda(brazilca),bolje mi lupajte samare nego to.. Pa ima jedan klip na internetu koji traje nekih 45-60 min sa najboljim driblinzima ronalda,u prvih 10 minuta klipa gurnuo je loptu 30- orici igraca kroz noge... Brazilci imaju magiju,argentinci su iza njih i tacka.
     (vladimir, 12. mart 2014 18:48)

    # Link komentara

  11. @elvir morz - Interasantno da većina Brazilaca smatraju da im je tim '82 najbolji ikada.
    (Sokrates, 12. mart 2014 17:33)

    # Link komentara

  12. @vladimir: da ne bi nagađao po nadimku, imam 34 godine, a u fudbal sam se zaljubio od kada sam postao svjestan, mada mi prva sećanja sežu do Sp '86. od tada se sjecam svih najvažnijih utakmica, a starije sam odgledao na kasetama, diskovima, netu itd. Tako da je to potcjenjivanje skroz bzv. A polemika je sasvim ok, mada ja ostajem pri tome što sam rekao. Ne potcenjujem stare asove, ali mi je priča o tome kako je nekada sve bilo bolje potpuno bespredmetna. svakog sportistu i svaki tim treba staviti u perspektive vremena u kome se nalazi. Sve se mijenja i ide naprijed, pa tako i sport. vjerovatno nikada nećemo saznati kako bi bilo da se sastanu generacije, ali sam apsolutno protiv ovih romantičarskih teza.
     (dexter, 12. mart 2014 17:25)

    # Link komentara

  13. Gde su bili Maradona, Mesi i ostali sa 17godina?
    (elvir morz, 12. mart 2014 12:34)

    Jeste Pelé n°1, pa tek onda Maradona, ali, ovde si pogresio - Maradona je postao reprezentatovac sa 16 godina i kad je imao 17 Svet je itekako znao ko je on i vec je bio univerzalno smatran "Peléovim naslednikom". Sto bas tada nije bilo nikakvog prvenstva - pa to nije njegova krivica! Prvenstva se odrzavaju onda kad im dodje red. Jeste, Menotti nije imao hrabrosti da ga pozove 1978., bojao se da je premlad, a ulog je bio prevelik, verovatno mu je i bukvalno visio mac nad glavom. Uostalom, to prvenstvo su osvojili i bez njega, pa se, eto, pokazalo da nije bilo ni potrebe i da je Menotti bio u pravu (jer, suprotno nije moguce dokazati, niti bi ikog zanimalo da dokazuje).
    (Belotele, 12. mart 2014 17:17)

    # Link komentara

  14. @dexter
    Pogledaj kako su izgledali stadioni u Brazilu i J. Americi tada, pa onda razmisli hoces li opet poceti da pricas o igranju po prasumama.
    Ili jos bolje, uporedi njihove stadione iz tog vremena sa nasim stadionima danas, pa razmisli malo sta pricas.
    (Ime, 12. mart 2014 17:15)

    # Link komentara

  15. taj isti Pele nikada nije smio da dođe da igra u Evropi, nego je sam brojao golove po prašumama Brazila i nekako ih izbrojao preko 1000! (dexter, 12. mart 2014 13:18)

    Ovako rasisticki komentar tesko da zasluzuje osvrt, ali, 'ajde - koliko puta treba da vam se ponovi: u njegovo vreme juznoamericki klupski fudbal je bio daleko jaci nego evropski! Evrposki klubovi su tada bili beda u poredjenju s juznoamerickim (ne samo s brazilskim, nego i s argentinskim, urugvajskim, cileanskim, pa i kolumbijskim, ili peruanskim), s izuzetkom 2-3 najjaca, koji su jedini mogli ocekivati da im se suprotstave, a da se ne osramote. Nikad nije igrao u Evropi. (Hteo si reci - u nekom evropskom klubu. Jer, mnogo puta je igrao protiv evropskih klubova i reprezentacija i redovno ih razvaljivao.) Pa sta!? Prvo, u ono vreme bi takav transfer, iz politickih i mnogih drugih razloga, bilo mnogo teze izvesti, nego danas. I vaznije - on nije imao apsolutno nikakvog motiva zasto bi dolazio u Evropu. Ponajmanje je mogao imati sportskih motiva.
    (Belotele, 12. mart 2014 16:58)

    # Link komentara

  16. Tako je,jedna Svedska je imala tada Lindholma,Grena,Nordala i Hamrina,a Vels Dzona Carlsa,sve veliki igraci. Mnogo volim stare igrace,a ove danasnje nmg da podnesem (sto ne znaci da su losi),samo pare rade svoje,nazalost.
     (Juve, 12. mart 2014 16:47)

    # Link komentara

  17. Ipak je bilo mnogo lakse tada.Igrao se lep i fer fudbal.Danas bi Pele sa onakvom igrom bio polomljen vec u prvom pokusaju driblinga.
    (Miki, 12. mart 2014 13:04)

    Tada, 1958., se jos igrao fer fudbal. Ali, 1970. se igralo grublje nego danas i igraci su bili mnogo manje zasticeni. A Pelé je tada, mozda i zbog toga, bio jos bolji. On je bio poznat i po tome sto je, poucen iskustvom, razvio i specijalnu vestinu izbegavanja mesarskih startova - tako da atentator, umesto njega, polomi sam sebe. Da, sredinom 60-tih su zaista postojali specijalisti koji su izlazili na teren s namerom, ili zadatkom, da izvrse "atentat" na najboljeg protivnickog igraca, da ga onesposobe. Tada, naime, jos nisu bile dozvoljene zamene u toku utakmice (osim golmana), a crveni kartoni su bili retkost (obicno zbog tuce, a ni tada uvek). Danas je tesko poverovati da bi neko poceo utakmicu s tom idejom (osim, eventualno, radi nekakve licne osvete, sto je neprofesionalno), jer bi, verovatno, najvecu stetu naneo sebi i svom timu. Moze danasnji bek, profesionalac, hladnokrvno i cinicno pociniti i "ubistvo" na terenu, ako to zahteva situacija (v. Simunic vs. Sulejmani), ali, to je onda za njega "sracunati rizik" i "kontrola stete", ekstremna mera, a ne program i realizacija plana utakmice. Za prekrsaj poput onog Simunicevog, pre 50 godina igrac, ne samo da verovatno ne bi bio iskljucen i sigurno ne bi bio kaznjen nekom utakmicom neigranja, nego je takve startove redovno bio moguce videti, na svakoj utakmici.
    (Belotele, 12. mart 2014 16:43)

    # Link komentara

  18. @dexter
    A ti ponistavas rezultate najvecih majstora fudbala.
    Tvoj argument je da je tada fudbal bio los jer su Vels i Svedska imali dobre rezultate!?
    Onda je danasnji fudbal jos gori jer je ne tako davno Grcka bila sampion Evrope, a pre 50 godina nije mogla ni da se plasira na SP.
    Jel vidis koliko ti ne valja logika?
    Madjarska je danas nista u fudbalu, a pre 50-60 godina bila je velesila. Da li to znaci da je zbog toga fudbal bio los? Ne, jer da danas imaju Puskasa i ostale, bili bi opet velesila.
    Zvezda je danas nebitan tim u evropskim okvirima, a opet pre 20-tak godina bila je jaca od Bajerna, Reala, Barse.... Celzija...
    I sad neki klinac moze da kaze da je fudbal bio ocajan 90-tih jer je eto jedna Zvezda bila sampion Evrope i sveta, a pogledajte je danas.
    A ja mogu tako da kazem da je fudbal danas slabiji jer eto Francuska, Argentina, Spanija.... Engleska.... danas vladaju svetskim fudbalom, a pre 50 godina nisu mogli da izadju na kraj sa Madjarskom, Svedskom, Velsom.... dakle tada je konkurencija bila jaca.
    Vidis kako je lako nipodastavati razne ere fudbala, a istina je da oni pre 50 godina nisu nista slabiji od ovih danas, mnogi su cak i bolji, samo sto oni tada nisu imali stotine miliona plate i nisu tretirani kao princeze.
    Pele je igrao u Brazilu, a timovi iz Brazila su tada redovno pobedjivali evropske sampione i sigurno nije njihova liga bila slabija od onih u Evropi, jer ipak su u toj ligi igrali Svetski Sampioni.
    (@@@, 12. mart 2014 15:02)

    # Link komentara

  19. @ Miki I ja sam tako mislio prijatelju ali kad sam odgledao jucerasnji klip sa Rivelinjom i one lude startove,promenio sam misljenje...Bilo je i tada "mesara"...
     (Belodedic, 12. mart 2014 14:52)

    # Link komentara

  20. Dexter. Po tvome imenu tj nadimku se vidi koliko imas godina. Gledao si najvaznije utakmice mozda u zadnjih 10- 15 godina. Kao prvo sta znaci Svetsko prvenstvo? Turnir u kome igraju najbolje reprezentacije na svijetu...tada je Vels koji ti spominjes bio to,i oni su imali kvalifikacije. Pele nije igrao u Evropi ali je protiv najboljih svjetskih igraca igrao na svjetskim prvenstvima i cinio ih smijesnim. Pa da tada je bio drugaciji fudbal ali ko je gledao film o Peleo vidjeo je kakvi su startovi nad njim bili a da nije bio ni prekrsaj a danas bi se za to dobio direktan crveni. Pa poteze koje je pele radio danas stoperi ne bi skontali,navikli su na pretrcavanja i samo to,on bi Ramosa,Pique-a tako prosao da ne bi znali sta ih je snaslo. Sa jednim se slazem,ne bi imao snage za danasnjih 90 minuta fudbala. Pele je najveci svih vremena i to nisam ja rekao vec to je svijet rekao.
     (vladimir, 12. mart 2014 14:18)

    # Link komentara

  21. To je bio fudbal. Sinoc na areni posle Milana gledam snimak iz 92, finale kupa sampiona Barselona-Samdorija. Kakva utakmica. Bez kalkulisanja. Napadaju i jedni i drugi. Prste precke, stative. A danas? Sve lova.
    (cc, 12. mart 2014 14:07)

    # Link komentara

  22. @kuku-lele ma koje prvenstvo, jedva čekam sličice :)
     (imam 32 i dalje me žele sličice, 12. mart 2014 13:59)

    # Link komentara

  23. Pele je kasnije postao PELE, ovde je bio jos klinac, glavna zvezda je bio Garinca kojeg niko nije mogao da zaustavi na krilu i koji je namestao golove. To sto je Pele dao najvise golova za Brazil(6) ne znaci toliko jer Vava je dao samo jedan manje, a Fonten iz Francuske je postigao cak 13 pa se u ovom tekstu ne pominje.
    (asd, 12. mart 2014 13:34)

    # Link komentara

  24. za sve one koji upoređuju babe i žabe, odnosno tadašnji i današnji fudbal, odnosno Pelea sa Maradonom, Mesijem, Ronaldom...kao što možete pročitati Brazil je u četvrt finalu izbacio Vels! ekipu koja danas ni slučajno ne može da se kvalifikuje ni na jedno prvenstvo! u finalu su dobili Švedsku! koju u današnje vreme Ronaldo sam dobija! i to u kvalifikacijama!pošto čitam da mnogi govore kako Messi nije najbolji dok se ne dokaže u nekoj drugoj zemlji, taj isti Pele nikada nije smio da dođe da igra u Evropi, nego je sam brojao golove po prašumama Brazila i nekako ih izbrojao preko 1000! pa realno, teže je danas dati jedan gol u LS, nego tada 10 protiv možete misliti kakvih ekipa. Da ne pričamo o 15 golova Ronalda Zube na SP! i naravno, pošto obožavam fudbal, veoma poštujem stare asove, i pogledao sam sve najznačajnije utakmice u istoriji, ali ne volim kad se nipodastavaju rezultati današnjih majstora!
     (dexter, 12. mart 2014 13:18)

    # Link komentara

  25. Ipak je bilo mnogo lakse tada.Igrao se lep i fer fudbal.Danas bi Pele sa onakvom igrom bio polomljen vec u prvom pokusaju driblinga.
    (Miki, 12. mart 2014 13:04)

    # Link komentara

  26. @elvir morz..bio je samo jedan, Ronaldo, ali ga nisu pustili iz ko zna kog razloga da igra 94...kasnije je nad njim 98 napravljen najveci pritisak u istoriji fudbala, pa nije ni igrao finale..to je po meni, namesten mec!
    (caole, 12. mart 2014 12:57)

    # Link komentara

  27. Uzivam u ovim tekstovima, hvala b92. jedva cekam da pocne Svetsko prvenstvo!
    (kuku-lele, 12. mart 2014 12:41)

    # Link komentara

  28. Ovaj tim Brazila i onaj iz Meksika 1970. su dve najjace reprezentacije koje su igrale na svetskim prvenstvima. Gde su bili Maradona, Mesi i ostali sa 17godina?
    (elvir morz, 12. mart 2014 12:34)

    # Link komentara