- Komentari -
  1. Желим да се осврнем на пар коментара. Душанова титула (на грчком) је била ”Vаsileus kai autokrator Servias kai Romanias”, односно ”Владар и самодржац Срба и Ромеје”, према томе имао је ту византијску форму царске титуле (vаsileus kai autokrator). .... Изворно се писало о 12 српских ратника који су се током битке пробили до Муратовог шатора и један од њих га је убио....(Смисао је био да се каже да, без обзира што су Турци неупоредиво јачи, постоји начин да им се дође главе.) Име се јавља у народној поезији јер је јунак морао имати име. То што се јавља у предању неких албанских племена више говори о пореклу тих племена (које и Y-DNA потврђује) него о пореклу Милоша Обилића или ратника који је убио Мурата.
    (Зоки, 28. decembar 2022 00:05)
    ---…--
    Apsolutno je tacno sve sto ste izgovorili i naveli u svom komentaru. Medjutim nekima su najtacniji i najdrazi istorijski izvori nasih vekovnih neprijatelja odnosno Turaka, koji se uzimaju kao neosporn istina. Nasa narodna poezija, nije bazirana na proverenim i dokumentovanim cinjenicama, ali narod, kako un svojim mudrim izrekama i poslovicama, tako i narodnim pesmama opisuje sustinu svakog dogdjj u nsoj proslosti a to je njvaznije. Mi znamo ko je Milos Obilic, makar se tako i ne zvao, mi znamo ko je Marko Kraljevic a znamo o ko su Turci, kao i danasnji nastavljaci turske "istine". Ako je Nikola Tesla postao najznacajniji Hrvat, zar je bilo kome cudno sto je Milos Obilic "albanac" a Marko Kraljevic i Car Dusan "makedonci".
    (Knezevic Zoran, 29. decembar 2022 09:07)

    # Link komentara

  2. Желим да се осврнем на пар коментара. Душанова титула (на грчком) је била ”Vаsileus kai autokrator Servias kai Romanias”, односно ”Владар и самодржац Срба и Ромеје”, према томе имао је ту византијску форму царске титуле (vаsileus kai autokrator). Срби се на Балкану помињу почетком деветог века (822), када је Људевит Посавски побегао код њих. Мурат је погинуо на Косову, али име ратника који га је убио није забележено. Изворно се писало о 12 српских ратника који су се током битке пробили до Муратовог шатора и један од њих га је убио. Приче о превари се јављају у 15 веку, потичу углавном из турских извора. Варијанта из народне поезије, да Милош потеже нож из рукава је веродостојна као и орање Краљевића Марка. Апсолутно је имала своју функцију у народном предању али нема везе са историјом. (Смисао је био да се каже да, без обзира што су Турци неупоредиво јачи, постоји начин да им се дође главе.) Име се јавља у народној поезији јер је јунак морао имати име. То што се јавља у предању неких албанских племена више говори о пореклу тих племена (које и Y-DNA потврђује) него о пореклу Милоша Обилића или ратника који је убио Мурата.
    (Зоки, 28. decembar 2022 00:05)

    # Link komentara

  3. последњи помен цара уроша, њему савремен, је од 5. феб. 1370. кад га дубровчани помињу као цара рашке. по летописима, који нису стопостотни доказ као што су документа, умро је 4. дец 1371, од којих два летописа кажу даје умро свргнут, а два да је био свргнут од вукашина али да је умро као цар. дакле, можда је повратио престо после маричке битке.

    вукашин се у повељи од 5. апр 1370. потписује као од христа постављени краљ, господар српски, грка и западних страна, и да је његова обавеза потврдити све повеље које су раније издавали српски краљеви и цареви. наглашавам ово цареви, дакле множину, што указује да је владао сам, након душана и уроша јер србија није ни имала више царева. том приликом потврдио је раније повеље срба дубровчанима, а последњу душанову од 1349. ону коју не помиње и не потврђује јесте урошева од 1357, што је такође индиција о проблемима међу њима. да је битка на косову била 1369 цени се јер те године вукашин прети дубровчанима да су имали удела што се урош на њега подигао.

    повеље су главни траг, од сваке помало и склапаш мозаик. тако се зна да је вук отео милици део лазареве земље након косова 1389, део на лиму и сјеници, јер је мењао царине које је дотад лазар поставио. исто тако се вук 1392. потписује као господар срба и подунавља, иако никад није био близу дунава, што указује да је желео целу србију за себе. вероватно зато је после испао издајник, кад су милица и стефан превладали па помоћу цркве развили пропаганду.
    (key and peele, 27. decembar 2022 14:46)

    # Link komentara

  4. (Knezevic Zoran, 24. decembar 2022 13:19)

    Obojica ste u isto vreme i u pravu i niste u pravu.
    Nema pozdanih istorijskih podataka da je Miloš Obilić zaista postojao. ALI, istoriji odsustvo nečega, ne znači nužno i negaciju toga. Tako da to što nema dokaza za njegovo postojanje, ne znači da on nije postojao.
    (John, 26. decembar 2022 15:10)

    # Link komentara

  5. Međutim, srednjevekovne države nisu bile nacionalne, jer se pojam nacije pojavljuje u 19. veku, nakon Francuske revolucije.
    (Zok1, 23. decembar 2022 16:45)

    Bile su plemenske zajednice što mu dođe to isto, posle plemenska zajednica dobija konture države. Valjda ste učili invaziju varvara kako su to rimljani zvali, pad Rimskog carstva i prelazak iz antike u srednji vek, nastanak modernih država, Goti i Ostrogoti,Avari, Huni, Mongoli, Karlo Veliki, krstaški ratovi itd.
    U suštini nije postojala ni država kakvu danas poznajemo jer se mnogo promenilo za 500 godina pod turcima. Šteta, a bilo je i prilika da se ranije oslobodimo ali što bi rekao pesnik "tu knezovi nisu radi kavzi"...
    (brze pruge, 26. decembar 2022 10:23)

    # Link komentara

  6. Ponosim se kao srbin osvajaca i oslobodioca Cara Dusana ON je moj uzor !
    (Srpska Dijaspora, 26. decembar 2022 07:25)

    # Link komentara

  7. Za vreme Cara Dusana, na teritoriji bivse YU su svi bili Srbi. Posle su neki prodali veru za veceru, jedni se poturcili, drugi pokatolicili i prijavili u Bec da budu konjusari i stalski momci ovima sto su na dvoru jeli rukama...
    (Srbin viljusku pa - boc! TO su bila vremena!, 25. decembar 2022 21:10)

    # Link komentara

  8. Nedostaje vam u tekstu bitka iz 1369g ona sve objašnjava
    (igor, 25. decembar 2022 12:32)

    # Link komentara

  9. Samo nešto da kazem - Dusanova titula Cara ("Srba i Grka") NIJE dosla sa romejskog dvora, dakle, ona u ono vreme za Romeje nije bila legitimna. Jer da jeste, onda bi glasila "autokrator ton Romaion" (basileus je antička titula i u Vizantiji se nije primjenjivala u kontextu "univerzalnog vlastodržca" u 14. veku). Dusanova titula plod je "koristenja situacije" tj. unutrašnjih sukoba u Vizantiji i dosla je u vreme kada realno Carigrad nije mogao to da sankcionise. Dakle, puka uzurpacija i moc zasnovana na vlasti i sposobnosti pojedinca. Zato se tako brzo i raspalo to carstvo. I nije mu pomogla nikakva "svetost" napravljena pre Dusana da bi se loza raskog zupana Nemanje legimisala kao vladarska. I jos nešto: Milo Schino (aka srp. Milos Obilic) ime je koje postoji u albanskoj epskoj tradiciji i javlja se kao ime jednog od junaka borbe protiv Turaka. I to tradiciji koju stotinama godina cuvaju njihovi potomci, ja licno sam je slusao medju grupama koje, takodje stotine godina, zive izvan Albanije (npr. Arberesh u Kalabriji i Argentini) i bas nemaju neke direktne svakodnevne veze sa današnjom Albanijom. Da li je lik bio autentican, da li su ga Albanci preuzeli od Srba, to ne znam, ali činjenica je da je taj lik deo albanske, a ja bih rekao i zajednicke oralne tradicije nastale u regionu. Može to da se ne svidja nekome ali to je činjenica koju ne možemo pobiti, posebno ne kada se toliko predstavljamo kao "istinoljubiv" narod.
    (Ostavite istoriju...istoricarima!, 25. decembar 2022 11:01)

    # Link komentara

  10. > Dakle, kad pogledaš, suštinski se ništa nije promenilo. Da, okolnosti i likovi su drugačiji, ali je borba za vlast i uticaj ista.
    > (X., 23. decembar 2022 20:25)

    Haljine se menjaju, ljudi se ne menjaju.
    Moda se menja, ljudi jok.

    Da li se ikada zapitamo kako smo stigli na vrh biološke hiararhije. Svi bi rekli samo mozak. Ništa vid, izdržljivost u trčanju, lov, brutalnost...
    (Voke, 25. decembar 2022 10:30)

    # Link komentara

  11. "samo me zanima kako bi onda (da su ih priznali kao Srbe, iako je i to glupost da nisu) SPC naplaćivala krštenje, svadbu i slavu od Srba katolika?
    ajd malo mućni glavom, majku mu.."

    Aj ti malo mucni glavom,majku mu...Upravo zbog toga sto su bili katolici i muslimani crkva nije mogla da im naplacuje pomenute obrede,dakle za crkvu nikakva korist od Srba katolika i muslimana,shodno tome nije im bilo bitno da ih vide,dozivljavaju kao Srbe.
    (Gavra, 25. decembar 2022 00:23)

    # Link komentara

  12. Istorija kaže sa Obilić najvjerovatnije nije postojao, ali to ne mogu da tvrdim 100%. Ali ono što mogu da tvrdim 100% je to da je Marko Kraljević stvarno bio turski junak, čak je i pogunio kod Rovina, boreći se na strani Osmanskog carstva.
    (MethodManWu, 23. decembar 2022 19:43)


    Ako Miloš Obilić nije postojao nije postojao ni sultan Murat kratko i jasno. A što se Marka Kraljevića tiče, pa vi hrvati ste svi od prvog do poslednjeg bili Marko Kraljević, ugarski vazali 1000 godina bez prekida u kontinuitetu, cela nacija vazal do vazala, ako ste uopšte i postojali, mada i to je veliko pitanje, uglavnom hiljadu godina eeej, kakva sramota haha.
    (SerĐo, 24. decembar 2022 14:54)

    # Link komentara

  13. (МаРкО, 23. decembar 2022 06:53)

    Istorija kaže sa Obilić najvjerovatnije nije postojao, ali to ne mogu da tvrdim 100%. Ali ono što mogu da tvrdim 100% je to da je Marko Kraljević stvarno bio turski junak, čak je i pogunio kod Rovina, boreći se na strani Osmanskog carstva.
    (MethodManWu, 23. decembar 2022 19:43) # Link komentara
    ------
    Koja i cija istorija moze da potvrdi da Milos Obilic nije postojao? Pored one "najstarije" istorije koju ispisuje "najstariji" narod na Planeti odnosno arnauti, koji tvrde da je Milos Obilic siptar evo, sada imamo i najnovije "znanstvene podatke" da, cak, Mios Obilic nije ni postojao?! Marko Kraljevic je bio SRPSKI JUNAK koji je bio prisiljen da bude turski vazal, poput muslimana, danasnjih Bosnjaka, ili Hrvata, koji su uvek bili basibozuci Germana i Italijana. U srpskoj epskoj literaturi svako je dobio zasluzeno mesto. Prema tome, zar je bilo sta vaznije od toga? Zar cemo d dozvolimo da nam istoriju pisu i tumace osvedoceni vekovni neprijatelji? Ako bi se oni pitali, mi nikada nismo postojali, niti danas postojimo.
    (Knezevic Zoran, 24. decembar 2022 13:19)

    # Link komentara

  14. Srbija je i Careve imala! Ali posle ujedinjenja sa Turskom do Zemuna i Austrougarskom od Zemuna Srbiji kreće naopako. Jer su ta dva carstva imala loš biznis plan i ekonomski su bili zaostali pa su i nas vukli na dole. Ali velika je sreća da smo ih se rešili jer su umeli i ruku da seku zbog krađe ili uzimanja mita. Ne vole oni krađu i uzimanje mita ali to je naša tradicija. Zato ne smemo da dozvolimo da se keš ukine jer nije lako pravdati kontroli prilive novca na račun. Onda i taj kontrolor hoćw svoj deo. More Turci ne gazte oranje.
    (Šarac i Marko kao Mirko i Slavko, 24. decembar 2022 07:20)

    # Link komentara

  15. @Eto jos jedna tema da se okupe domobranske internet brigade, da nam objasne ko smo.
    (Na svu srecu mogu samo online, 23. decembar 2022 09:02)

    Ne treba nista objasnjavati ni nekoga ubjedjivati nesto, sve najbolje zelim ali je prava steta za region sto niste na Kavkazu umjesto u srednjo/istocnoj Evropi!
    (warlock, 23. decembar 2022 15:19)

    Znamo se, sve bi vi to po kratkom postupku kao '41-45 i ono malo sto je preostalo '95.
    (Djordje, 23. decembar 2022 23:41)

    # Link komentara

  16. @(МаРкО, 23. decembar 2022 06:53)

    Istorija kaže sa Obilić najvjerovatnije nije postojao, ali to ne mogu da tvrdim 100%. Ali ono što mogu da tvrdim 100% je to da je Marko Kraljević stvarno bio turski junak, čak je i pogunio kod Rovina, boreći se na strani Osmanskog carstva.
    (MethodManWu, 23. decembar 2022 19:43)

    Kao da je bitno? Kralj Artur je izmisljen lik, a ceo svet zna za njega. Koliko samo dela, filmova, predstava i cega sve ne o nepostojecem liku je urezano u kolektivnu svest velikog dela covecanstva.
    (Djordje, 23. decembar 2022 23:29)

    # Link komentara

  17. storija kaže sa Obilić najvjerovatnije nije postojao, ali to ne mogu da tvrdim 100%. Ali ono što mogu da tvrdim 100% je to da je Marko Kraljević stvarno bio turski junak, čak je i pogunio kod Rovina, boreći se na strani Osmanskog carstva.
    (MethodManWu)


    Istorijska nauka kaze da lupas gluposti, kao i obicno.
    (Knjige, brate, ne tvitovi i komentari, 23. decembar 2022 21:21)

    # Link komentara

  18. Dosta bre mitova , vratimo se u realnost, posvetimo se budućnosti naše dece .
    (Posmatrač, 23. decembar 2022 20:38)

    # Link komentara

  19. Dakle, kad pogledaš, suštinski se ništa nije promenilo. Da, okolnosti i likovi su drugačiji, ali je borba za vlast i uticaj ista.
    (X., 23. decembar 2022 20:25)

    # Link komentara

  20. (МаРкО, 23. decembar 2022 06:53)

    Istorija kaže sa Obilić najvjerovatnije nije postojao, ali to ne mogu da tvrdim 100%. Ali ono što mogu da tvrdim 100% je to da je Marko Kraljević stvarno bio turski junak, čak je i pogunio kod Rovina, boreći se na strani Osmanskog carstva.
    (MethodManWu, 23. decembar 2022 19:43)

    # Link komentara

  21. Kako da verujem u ovo od pre 650 godina kad je na moje oči promenjena istorija za samo 30 godina koliko pamtim? Dete mi uči u školi stvari koje se nisu desile 90tih, a i ne spominju se stvari koje su se desile.
    A tek drugi svetski rat...
    (Paja, 23. decembar 2022 19:10)

    # Link komentara

  22. Nekoliko objasnjenja neukima i neobrazovanima:

    "Srbi" se prvi put pominju u 10. veku. Za one koji ne umeju da racunaju, to je bilo pre 11 vekova (a sasvim sigurno su jedni druge tako zvali i pre toga, jer ne bi im vizanstijski car darivao to ime bez ikakve veze i razloga). Da li se srpska drzava u 1000 godina svog postojanja zvala Gornja Mezija, Raska, Vlaska, Zeta, Zahumlje, Duklja ili Beogradski Pasaluk potpuno je svejedno, kao sto je i svejedno da li se germanska drzava kroz istoriju zvala Franacko Carstvo, Sveto Rimsko Carstvo, Nemacka Konfederacija, Nemacka Carevina, Treci Rajh ili Bundesrepublika.

    - Srbija je ITEKAKO kroz svoju dugu istoriju imala duge periode kad nije bila niciji vazal. Za vreme kralja Milutina i CARA Dusana, DRUGI narodi su bili srpski vazali, a ne obrnuto.

    - Srpski CAREVI jesu bili CAREVI. Formalna titula im je bila basileon i/ili despot, sto je carska titula koja se dodeljivala iskljucivo vizantijskim carevima, odnosno univezalnim i vrhunskim vladarima hriscanskog sveta. Dakle, poslednja dva Nemanjica su bili i prakticno i nominalno i istorijski CAREVI, a ne kraljevi.

    - tehnicki govoreci, srpski vladari su bili tudji vazali *samo* u vreme Lazareve ("moravske") srbije i njegovih naslednika, dinastije Brankovic (1389-1459), kao i ponovo, tokom ranog perioda moderne Srbije (1815-1878). U vreme zlatnog doba Nemanjica, Srbija nije bila niciji vazal. Mislim da su oni koji to tvrde pomesali loncice.
    (DEDA CVETKO, 23. decembar 2022 19:07)

    # Link komentara

  23. stradanje pocinje od kad smo se doselili na balkan
    (drt, 23. decembar 2022 17:41)

    # Link komentara

  24. Brate, potrebno je samo postaviti neki istorijski članak i gomila Srba, Hrvata i drugih navali ovde sa besmislenim komentarima kojim nema kraja. Koliko gomile gluposti čovek može ovde pronaći pa to je neverovatno!
    (Vladimir, 23. decembar 2022 17:01)

    # Link komentara

  25. Srbija kao država je prvi put priznata 1878 godine pre toga nigde na karti Evrope nije pisalo Srbija (cobo, 23. decembar 2022 09:00) Glupost, imaš Srbiju na karti Angelina Dulcerta iz 1339. godine. Postoji gomila starijih dokumenata u kojima se spominje Srbija. Međutim, srednjevekovne države nisu bile nacionalne, jer se pojam nacije pojavljuje u 19. veku, nakon Francuske revolucije.
    (Zok1, 23. decembar 2022 16:45)

    # Link komentara

  26. Nemanjici su ponosni Sandzaklije
    (Poreklo iz Pazara, 23. decembar 2022 07:34)

    Zato ste vi Srbi.
    (hcvvh, 23. decembar 2022 16:19)

    # Link komentara

  27. Isti ti Nemanjici su pobili prave Srbe, koji nisu hteli da budu vizantijski vazali.
    (dfsdfsdf, 23. decembar 2022 16:05)

    # Link komentara

  28. Za nepovjerovat je da se ljudi cude da je Dusan polu-Bugarin. Ljudi, pricamo o kraljevskim porodicama i zenidbama iz koristi (kako dolici kraljevskoj porodici). Pa kralj koji se ne bi zenio van granica svog naroda za clana tudjeg dvora bi bio prozvan ludim, jer to ne bi bilo u interesu drzave, jer ne bi tako sklapao saveznistva.

    Osim toga, da, Bitka na Marici jeste bitnija od Bitke na Kosovu, jer je bila prva i toliko katastrofalna.

    I da, nije ovo "klasicno srpsko nejedinstvo" vec normalna stvar za sve imperije koje su presle svoju prirodnu velicinu da se nakon smrti kralja feudalci bune i traze vecu autonomiju ili nezavisnost ili vlast same drzave.
    (Realno, 23. decembar 2022 15:59)

    # Link komentara

  29. @cobo, najveci pobednik u komentarima. Sve cestitke kako je lepo savladao jezik svojih srpskih predaka. Cestitam! A ovi ostali, hrvatijanci kojima je amonijak iz stale pojeo mozak, gledajte i ucite kako moze sve lepo da se nauci. Jeste malo izgresio, ali sasvim malo.

    A inace da se razumemo, dosli ste ovde da raspravljate o nasim kraljevima i carevima, jer svoje nemate.
    (gomila gluposti, 23. decembar 2022 15:54)

    # Link komentara

  30. Meni je ovo najdraži srpski vladar.
    Imam osjećaj da je bila skroz dobar čovik.
    Urote eno ti stric krade krunu!
    Ajde bogati neka krade,sidi popi bevandu i zapali.Šta se treseš?
    Uroše eno ti Mrnjaćevići krađu zemlju.
    Neka kradu,meni se i onako ne kopa zemlja.Nek je oni kopaju seljačine jedne.Zaradija je meni čača za cili moj život.
    (miro split, 23. decembar 2022 15:26)

    # Link komentara

  31. Eto jos jedna tema da se okupe domobranske internet brigade, da nam objasne ko smo.
    (Na svu srecu mogu samo online, 23. decembar 2022 09:02)

    Ne treba nista objasnjavati ni nekoga ubjedjivati nesto, sve najbolje zelim ali je prava steta za region sto niste na Kavkazu umjesto u srednjo/istocnoj Evropi!
    (warlock, 23. decembar 2022 15:19)

    # Link komentara

  32. Grunf@ naravno da je Miloš Obrenović postojao to je vaš Miloš Veliki koji je dao odrubiti glavu crnom Karađoru od kojega su pak potekli Karađorđevići. Ali na Kosovu se radi o Milošu Obiliću koji je samo u pjesmi postojao. Ako je pak baš on ubio Murata onda je pitanje da li je Murat uopće bio ubijen. Toliko o mojem znanju srpske istorije što bi trebali cijeniti kao jednog Hrvata a ne izrugivati mi se i to oni koji manje znaju..
    (omniameamecumporto, 23. decembar 2022 14:15)

    # Link komentara

  33. A za vreme Nemanjica veci porez nego pod turskom vlascu.
    (kemp, 22. decembar 2022 22:08) А оба мачји кашаљ за данашњи ПДВ!
    (повратак отписаних, 23. decembar 2022 13:37)

    # Link komentara

  34. Pišu neki ovdje, da su Turci Kosovsku bitku izgubili ili da je tobože bilo neriješeno. Svašta se tad u zapadnoj Europi iz propagandnih razloga i neznanja pisalo. Turci su bitku uz velike gubitke dobili i postavili su Stefana Lazarevića za svog vazala. Pošto su sa istoka pod Timurom Lenkom nadrli Mongoli i strahovito porazili Turke 1402. kod Angore, ovi jednostavno u sljedećim decenijama nisu imali snage ni vremena baviti se osvajanjima i organizacijom države na zapadu.Mongoli su zarobili i samog sultana Bajazida kojeg su zatvorili u kavez kao životinju. Umro je u mongolskoj tamnici.Poslije njegove smrti i mongolskog povlačenja su nastale dinastijske borbe i građanski rat u Turskoj.Za to vrijeme su se ostaci Bizanta i balkanske velmože donekle konsolidirali, Stefan Lazarević je od Bizanta proglašen za despota, a kasnije je postao ugarski vazal. Ukratko; mongolska najezda je odgodila definitivan pad Srbije do 1459.
    (djedmedjed, 23. decembar 2022 13:31)

    # Link komentara

  35. Nemanjici su ponosni Sandzaklije
    (Poreklo iz Pazara, 23. decembar 2022 07:34) Победио :)))
    (MInistar Jović, 23. decembar 2022 13:29)

    # Link komentara

  36. A koji je razlog tome?Pa isti kao i Dusanov,ako neko nije pravoslavac crkva onda ne moze da naplati za krstenje,svadbu,slavu,osvestanje,opelo...
    Ubi nas pohlepa,sebi smo najgori neprijatelji.
    (gavra, 23. decembar 2022 02:35)
    samo me zanima kako bi onda (da su ih priznali kao Srbe, iako je i to glupost da nisu) SPC naplaćivala krštenje, svadbu i slavu od Srba katolika?
    ajd malo mućni glavom, majku mu..
    (Frenki, 23. decembar 2022 13:18)

    # Link komentara

  37. Vidim da se ovde podmeće jedna besramna laž i izmišljotina da su Nemanjići navodno bili katolici pre negoli što je SPC dobila svoju autokefaliju 1219. godine, a kao ključni dokaz za te tvrdnje se navodi da je papa navodno poslao "katoličku krunu" Stefanu Prvovenčanom 2 godine ranije odnosno 1217. za šta sem mitomanije ne postoje nikakvi materijalni dokazi.

    Da su Nemanjići bili pravoslavci mnogo pre te famozne 1217. godine "kada je papa poslao krunu" postoje materijalni dokazi, evo njih nekoliko:

    Manastir Hilanndar na Svetoj Gori, zadužbina Stefana Nemanje i Svetog Save, završen 1198. godine

    Karejski tipik Svetoga Save iz 1199. godine kao osnivačka povelja za manastir Hilandar

    Miroslavljevo jevanđelje iz 1186. godine kao bogoslužbeno pravoslavno jevanđelje za manastir Svetih apostrola Petra i Pavla u Belom Polju čiji je ktitor rođeni brat Stefana Nemanje - Miroslav Zavidović

    Da su Srbi bili pravoslavci mnogo pre 1217. i 1219. godine svedoči i pravoslavni srpski svetac Sveti Jovan Vladimir koji je pogubljen kao velikomučenik 1016. godine(11. vek), njegove mošti se čuvaju u istoimenoj crkvi u Elbasanu.
    (Hammer, 23. decembar 2022 13:09)

    # Link komentara

  38. Nasi politicari posle smrti Tita su svi nejaki kao Uros. Ako nisu jos slabiji. Unistise i ovo malo Srbije sto je ostalo.
    (NR, 23. decembar 2022 12:56)

    # Link komentara

  39. Samo da kažem @Uhvatili ih Turci na spavanju,hm,zar nisu imali stražu :(
    (cvrko, 23. decembar 2022 12:37)

    # Link komentara

  40. pre njegovog oca Cara Dušana je ovde bila Vizantija???...
    Tada su u Srbiju stigli i Ćirilo i Metodije, ali SPC ih ne priznaje, iako su katoličkoj crkvi sveti...
    (srbske nejasnoće, 23. decembar 2022 08:22)

    Ćirilo i Metodije su sveci i u Pravoslavnoj i u Katoličkoj crkvi. Kod nas se dan Svete braće Ćirila i Metodija proslavlja 24. maja (po novom kalendaru) i crveno je slovo u crkvenom kalendaru.
    Internet daje mogućnost da komentare pišu oni koji nemaju baš nikakvog pojma o temi o kojoj pišu.
    (Bojan, 23. decembar 2022 12:30)

    # Link komentara

  41. Miloš Bg, 22. decembar 2022 23:10)

    Kako druže Srbi nemaju nikakve veze s Vatikanom, kad nam je papa lično krunisao prvog kralja i svaku sledeću kraljevsku krunu je morao papa da blagoslovi? Btw na Marici smo izginuli jer se vojska napila i pobijena je tako pijana na prepad. A s Vatikanom smo zaratili tek u 15. veku kad je od celog pravoslavnog istoka jedino Đurađ Branković zabranio svom patrijarhu da prizna vrhovnu papinu vlast, u zamenu za podršku u borbi protiv osmanskog carstva. Otud i potiče legenda o izdaji Brankovića, sa zapada, raz**bali smo im planove i ispaštali sledećih par vekova. Nije loše misliti malo svojom glavom, za početak ispratiti ko nam izdaje udžbenike iz istorije poslednjih decenija, ko nam uči decu i šta.

    @(entropija, 23. decembar 2022 01:01)




    Za početak nauči da razmišljaš, evo i tebi jedan odgovor, pravoslavni manastir Hilandar koga su sagradili Nemanjići je završen 1198. godine, kako smo to mi Srbi bili katolici ako smo pre famozne 1217. godine imali svoj pravoslavni manastir, nema logike, postoje i drugi dokazi da smo bili pravoslavci mnogo pre toga, jedan od takvih dokaza je i sveti Jovan Vladimir, srpski pravoslavni svetac iz 11. veka
    (Hammer, 23. decembar 2022 12:29)

    # Link komentara

  42. Nemanjići nemaju nikakve veze sa Vatikanom, to je takođe još jedna od izmišljotina, tačno je da je Vatikan pokušavao da vrbuje Nemanjiće, ali u tome nisu uspeli.
    (Miloš Bg, 22....

    ... Nemaju veze sa Vatikanom, kažeš... Pa Papa je u Dubrovniku 1217. preko svog izaslanika krunisao Stefana Prvovenčanog i dao mu krunu (katoličku ).
    Kada se vratio u Djurdjeve Stupove dve godine kasnije, Stefan je promenio veru i uzeo pravoslavlje... Od tad Srbe prati prokletstvo. Prodao je veru za večeru , prijatelju moj. I danas smo takav narod, pretvorni i podli...

    @(Stojan, 23. decembar 2022 01:24)




    Prijatelju moj, evo da ti ja odgovorim, pravoslavni manastir Hilandar koga su kao ktitori sagradili Nemanjići to jest Stefan Nemanja i Sveti Sava je završen 1198. godine, o tome postoji i autentični osnivački ili ktitorski dokument iz 1199. godine poznatiji još i kao takozvani "Karejski tipik Svetoga Save" koji se čuva na Hilandaru, a to ti je dobrih 18 do 19 godina pre te izmišljene katoličke krune koju nam je navodno poslao papa, tako da nema potrebe da se lažemo kad postoje materijalni dokazi crno na belo da smo bili pravoslavci još u 12. veku, pre autokefalije iz 1219. godine. Istina je samo da je papa pokušavao da preobrati Nemanjiće na katoličanstvo, ali u tome nije uspeo.
    (Hammer, 23. decembar 2022 12:24)

    # Link komentara

  43. (cobo, 23. decembar 2022 09:00)


    Opušteno dobri naš domobrane, ali tvrditi za narod koji je imao junake poput hajduk Veljka Petrovića i Stevana Sinđelića da je nekome bio vazali je i više nego smešno i adno, bolje prouči svoju sramnu "povjest" gde niste smeli ni kamenom da se bacite na okupatora i tako dobrih hiljadu godina.
    (Miloš Bg, 23. decembar 2022 11:56)

    # Link komentara

  44. Kosovo polje ili ti, Kosovska bitka, nije bila izgubljena, jer su se Turci povukli zbog prevelikog gubitka vojnika. I ako smo bili brojčano više nego duplo slabiji, uspeli smo tada da odbranimo ne samo Balkan već celu Evropu od tadašnjeg naleta Osmana. Kasnije, zbog svađe oko prestola Turcima se otvaraju vrata Srbije. I kako kad su tako nenaučen, i ne znaš kao što kažeš, tvrdiš da nije postojao Miloš Obilić (postojao je), a da je Kraljević Marko bio Turski junak!?!? Kontradiktoran su, mada Vi jedino i tako gledate na Srbiju. Znaš li kako je tvoja država nastala, i šta ste bili ranije, pre katolicizma?
    (МаРкО, 23. decembar 2022 06:53)

    Gde su dokazi o egzistenciji milosa obilica??? I nemoj slucajno da navedes neke crkvene (iz ociglednih razloga)
    (Bullet-PROOF, 23. decembar 2022 11:41)

    # Link komentara

  45. Napises gomilu blabla i mislis da si naucnik...

    Sve i da su to cinjenice koje su do sad bile nepoznate, tumacis ih ocima coveka 21. veka. Ono...ljudska prava, gej je ok, genocid.

    Sve evropske zemlje su imale nekakvu "reviziju" stanovnistva...to je deo istorije tih zemalja i niko to ne stavlja u perapspektivu sadasnjice...ali...
    (Mrgud, 22. decembar 2022 23:49)
    Isti ovakvi će na prvu vest o Indijancima da se raspišu o genocidu Amerikanaca. Licemerje na kub.
    (brandt, 23. decembar 2022 11:29)

    # Link komentara

  46. Otkud nama sad CAR?
    (zar ne?, 22. decembar 2022 23:25)

    Strašno je kakvi se sve neuki ljudi javljaju i još misle da mogu bez srama da prosipaju svoje neznanje... Internet pruža toliko mogućnosti za brzo učenje (kad se već za istorijske knjige nema vremena...), a ni to se ne koristi.
    (Moreplovac, 23. decembar 2022 11:22)

    # Link komentara

  47. Cekajte, pa on nije ni cist Srbin ? Kako... mi smo genetski "cisti"....
    Zadnji car... pola Srbin,, pola Bugarin.
    (GeOs, 23. decembar 2022 08:34)

    Шта је тачно твоја идеја, да испаднеш духовит или глуп. Па сви знају како су се склапали бракови још пре средњег века, и какав је то значај и поруку имало. И пре Душана су се Немањићи женили са странкињама, као и што су се жене из те фамилије удавале за странце, па тако те тзв крви Немањића имаш у неколико позантих династија широм Европе. Немој молим те да изведеш закључак да сам устврдио да су онда те нације постале Срби.
    (mr, 23. decembar 2022 11:21)

    # Link komentara

  48. Nemanjici su najvece zlo srpskog naroda, ko zna razumece
    (Rimokatolici, 23. decembar 2022 07:31) # Link komentara
    --------
    Ko zna, rezumece?! A, ko ne zna, a smatra da zna, njegovo je carstvo nebesko. Blago Vama na znanju i obrazovanju. Geniji znaju i shvataju svet samo delimicno. Budalama je sve jasno.
    (Mitropolit Jovan, 23. decembar 2022 10:57)

    # Link komentara

  49. (cobo, 23. decembar 2022 09:00)

    Čemu ovoliko pisanije? Sav svoj otrov si mogao da prospeš u uobičajeno sa jednom prostoproširenom rečenicom. Koliko truda badava. Žalosno.
    (Antikroasan, 23. decembar 2022 10:54)

    # Link komentara

  50. (Andidas, 23. decembar 2022 00:19)

    Au ti sa tim w umesto v smorio si me više nego gruposti koje si iskuckao.
    (Antikroasan, 23. decembar 2022 10:48)

    # Link komentara

  51. Sto je proslost udaljenija i maglovitija nama je sve vise zanimljiva. Kako odlazimo dalje u proslost ispustamo iz vida sadasnjost a o buducnosti ni ne razmisljamo. Istorija nam deluje mnogo slavnije i sjajnije verovatno smo iz tog razloga njome opcinjeni. Sanjamo srednji vek dok zivimo u 2022-oj godini. Zato nam je sadasnjost teska a buducnost veoma neizvesna.
    (Strange love, 23. decembar 2022 10:45)

    # Link komentara

  52. Ponekad vredi podsetiti se ove davne istorije. Samo zameni kraljeve, careve i oblasne gospodare predsednicima, ministrima, poslanicima, stranackim preletacima i direktorima javnih preduzeca ... i naravno ratove i osvajanja mitom i korupcijom i dobijes bukvalno istu onu recenicu o oblasnim gospodarima koji su se obogatili ...
    (Luka, 23. decembar 2022 10:27)

    # Link komentara

  53. Srbija je i Careve imala! Ali posle ujedinjenja sa Turskom do Zemuna i Austrougarskom od Zemuna Srbiji kreće na dole. Jer su ta dva carstva imala loš biznis plan i ekonomski su bili zaostali pa su i nas vukli na dole. Ali velika je sreća da smo ih se rešili jer su umeli i ruku sa selu zbog krađe ili uzimanja mita. Ne volem oni to a to je naša tradicija. Zato ne smemo da dozvolimo da se keš ukine jer nije lako pravdati prilive na račun. More Turci ne gazte oranje.
    (Šarac i Marko kao Mirko i Slavko, 23. decembar 2022 10:25)

    # Link komentara

  54. cobo, 23. decembar 2022 09:00
    Toliko neistina na jednom mestu skoro nisam pročitao. Očito si ovde stigao kao trol i osnovni zadatak ti je da razvodniš priču. Na tvoju veliku žalost, postoji veliki broj mapa iz 7, 8 i 9 veka gde je jasno ucrtana srpska država. Iz tog razloga podmetačine koje plasiraš nisu ništa drugo nego laži. I da, na Balkanu u tom dobu postoji srpska i bugarska država ali i istočno Rimsko carstvo. Nema Hrvatske, Bih, Crne Gore, Makedonije. Srbija zahvata veliki deo i današnje Grčke. Mapu su napravili Britanci po nalogu Karla Velikog.
    (Vlad, 23. decembar 2022 10:24)

    # Link komentara

  55. @neutralan, 23. 
    Ne.Ali blizu ste.
    Radi se o kultu predaka i posebnom načinu sahranjivanja karakteristicnom za Srbe.
    Kopala se humka i u njoj je pripreman pokojnik (kypanje itd) a onda bi ga odnosili na mesto koje je predvidjeno za spalhivanje (po topnimima ih mozemo prepoznati,Palež i slično) .
    Posle spaljivanja pepeo bi se rasuo (u reke obicno) a humka bi posluzila kao temelj za Gromilu koja se pravila od kamena i na njoj bi se pekle žrtve paljenice i gostilo "za dusu pokojnika".
    I onda bi se dolazilo ,kao za parastos.
    Postojao je dug peeiod samo deklarativnog heiscanstva ,pa su Sebi,očito koeistili i hriscanski obred sahrane kao peipremu za stari svoj obicaj.
    Sahranili bi pokojnika po hriscanski a onda ga kasnije spalili.
    Čak su i svestenici bili saučesnici u tim ilegalnim radnjama.
    Zakoni se donose i nesto se zabranjuje da bi se speecila "inkriminisana" dela.
    Tako je Dušan u članu 20. zakona to zabranio i propisao kazne.Izmedju ostalog i za scestenike pomagače.
    Kao nastavak Gromila imamo stecake po Bosni a i krajputaši su isto tako kasniji oblik takvih spomenika.
    Arheolog Djordje Jankovic u knjzi Srpske Gromile pise o tome.
    Nije problem ispratiti razvoj drustva i faze koje su se odnosile na odnos prema pokojniku ...mitskom pretku itd...
    (Komša, 23. decembar 2022 10:15)

    # Link komentara

  56. Slavna dinastija koja je svako malo pisala papi da će rado preći u katoličanstvo ako im se zauzvrat daju teritorije po Jadranskoj obali...
    I tako sve do Cara Dušana, koji prvi NIJE pisao papi.
    Sve je dokumentovano.
    (Neša, 23. decembar 2022 08:38)

    Ti si savremeni velikomučenik.
    (Antikroasan, 23. decembar 2022 10:14)

    # Link komentara

  57. Uvek nas je odlikovala nesloga.Umesto da spuste ego i ujedine se za više ciljeve nasi vladari su uvek gledali sopstveni interes i jurili za svojim ambicijama.Tako je bilo sve do poslednje dinastije u Srbiji.Zato nemamo more danas nego se divimo nekim gondolama i vidikovcima.
    (Aleksandar, 23. decembar 2022 00:07)

    Nije to baš tako jednostavno kao što kažeš. Da znaš istoriju znao bi zašto mi nemamo izlaz na more. Ali teško je čitati i edukovati, lakše je pričati sa....nego iz mozga.
    (Antikroasan, 23. decembar 2022 10:14)

    # Link komentara

  58. Kosovo je bia jedna od mnogih bitaka, a to o obrani Evrope i Balkana ostavi za temu "Mitomanija" na nekom podforumu.
    Srbija pamti Kosovo jer to je bitka gdje je bilo dosta Srba koji su se borili na strani Evrope jer inace su se uvijek borili na strani Osmana, posto su im bili vazali, i zato je postala dio folklora. Nista vaznija, dapace, od mnogih drugih bitaka
    (Ivar, 23. decembar 2022 08:30) #
    --------
    Kada "bupate" potrudite se, makar, da hronoloski poredjate dogadjaje. Srbi su mogli da budu turski vazali samo posle 1389 godine odnosno, posle Kosovske bitke. Inace, Srbi se nisu borili na strani i za spas Evrope nego da zastite svoje zemlje i svoj narod i prvi su u evropi shvatili kakva im opasnost preti od turske najezde. Inace, za razliku od drugih porobljenih slovenskih naroda, posebno Hrvata, koji nikada nisu imali svoju drzavu, mi "jadni" Srbi smo stradali ali, i stalno pokusavali da se oslobodimo turskog jarma i uticaja njihove "kulture" za razliku od "brace" Hrvata, koji kulturu svojih ugnjetavaca i okupatora glorifikuju i slave kao svoju. Da im nije bilo "glupih" Srba jos bi i danas bili zaposleni po nemackim konjusnicama. Tu je velika razlika, ostalo su samo finese.
    (Knezevic Zoran, 23. decembar 2022 10:13)

    # Link komentara

  59. Kosovo polje ili ti, Kosovska bitka, nije bila izgubljena, jer su se Turci povukli zbog prevelikog gubitka vojnika. I ako smo bili brojčano više nego duplo slabiji, uspeli smo tada da odbranimo ne samo Balkan već celu Evropu od tadašnjeg naleta Osmana.
    (МаРкО)
    Kosovo je bia jedna od mnogih bitaka, a to o obrani Evrope i Balkana ostavi za temu "Mitomanija" na nekom podforumu.
    Srbija pamti Kosovo jer to je bitka gdje je bilo dosta Srba koji su se borili na strani Evrope jer inace su se uvijek borili na strani Osmana, posto su im bili vazali, i zato je postala dio folklora. Nista vaznija, dapace, od mnogih drugih bitaka
    (Ivar)

    U skladu sa tadašnjim ratnim običajima, s obzirom da su poginula oba vođa (što je možda jedinstven slučaj), i jedna i druga strana su smatrale da su izgubile bitku. Ostaci obe vojske su se povukli sa Kosova polja, što je Mlecima delovalo kao zaustavljanje Osmanlija, pa su poslali povoljnu vest u celu Evropu, te je tako došlo do čuvene zvonjave u Parizu u čast pobede Srba. Slažem se da ta bitka nije važnija od Maričke (koja je nažalost bila verovatno presudna u tim ratovima) ili bitke kod Bileće, gde je teško poražen Šahin-paša, pobednik u Maričkoj bici. Nama, Srbima, je ta bitka važna zbog nacionalnog jedinstva i neuzmicanja pred znatno brojnijim neprijateljem. Nakon toga je Srbija postala turski vazal i učestvovala u bitkama kod Rovina, Nikopolja i Angore. Tako je produžen život srpske države sve do 1456, te je za 3 godine nadživela i Vizantiju...
    (Milan_PT, 23. decembar 2022 10:12)

    # Link komentara

  60. @stojane

    Ne kažem da za neke stvari nisi u pravu ali za druge sigurno nisi. Pokušaj da nađeš smisao u životu i nemoj mnogo da razmišljaš o državi, političarima a posebno ne o narodu. Nađi hobi, psa ili mačku...bićeš zadovoljniji i srećniji. Živ bio.
    (Antikroasan, 23. decembar 2022 10:12)

    # Link komentara

  61. Koliko su Nemanjici bili u pravu najbolje se pokazuje na primeru bogumila u Bosni koji su se svi listom poturcili. Bez Nemanjica danas nebi bilo Srba. Blagorodna loza, slava im i hvala!
    (ghfchv, 22. decembar 2022 23:30)

    Gde baš Bogumile da spomeneš u veličanju te zločinačke loze. Sekli su im jezike zbog onoga što su pričali. (Oduvek su Srbi bili čuveni po slobodi govora). A propovedali su istinu, što je Nemanjiće najviše bolelo. Govorili su da nema careva i podanika, da su svi ljudi jednaki u Hristu, muškarci i žene su imali jednaka prava... Pravi Hrišćani. Poraz Bogumila i Katara je bio poraz jedne moguće bolje civilizacije u Evropi. Tu su katolici i oravoslavci bili složni da je greh Isusovo učenje sprovoditi u praksi,to je samo da se peva u crkvi...
    (commie, 23. decembar 2022 04:57)

    To koliko su verovali u ono sto su propovedali i koliko je to bilo trulo se najbolje videlo po dolasku turaka kada su se svi redom poturcili.
    (bddnn, 23. decembar 2022 10:11)

    # Link komentara

  62. @cobo
    Samo pokazujete da neznate mnogo o tom dobu. Nije bilo sjajno kao u nekakvim centralno grejanje (arheolozi našli u srednjovekovnom naselju na planini Rudnik), naravno ne kao današnje ali baš mnogo se ne zna u široj javnosti o tom periodu...
    A to ko je i kako smeo da nosi oružje je bilo definisano zakonom.

    @srbske nejasnoće
    Ćirilo i Metodije su svetitelji u SPC, proslavljaju se 24. maja po novom kalendaru, pa je tok dana čak i državni praznik u Srbiji - Dan slovenske pismenosti.

    @...
    Količina neznanja u komentarima, pa i zlonamernosti kod pojedinih, je neverovatna i nema ovde dovoljno mesta da se na sve odgovori...
    (PSA, 23. decembar 2022 10:10)

    # Link komentara

  63. Patološka potreba samosažaljevanja i mitomanije o "stradanju našeg naroda"... a najveći "stradalnici" po belosvetskim zatvorima, "nevini" naravno, jer "sve im je namešteno".
    Hvala Bogu na knjigama, a posebno na internetu.
    (Student, 23. decembar 2022 07:11)

    Internet je nekome majka a nekome maćeha kao izgleda tebi. A pošto si student rado bih te vratio jedno 35 godina ranije da vidiš šta zaista znači studiranje.
    (Antikroasan, 23. decembar 2022 10:09)

    # Link komentara

  64. Opet bajke. Od tog se više ne živi. Mi nikad nismo imali cara, nema materijalnih dokaza o postojanju istog pod tim nazivom. Zato, dosta laži, hoćemo hleba.
    (Radeka Šid, 23. decembar 2022 08:23)

    Vidi...ti možda i vrlo verovatno nisi nikad imao ali mi Srbi smo imali kraljeve , cak i jednog cara mada je on po meni učinio Medveđa uslugu Srbima. I da svakome se zna gde su mu mošti za razliku od tvojih.
    (Antikroasan, 23. decembar 2022 10:06)

    # Link komentara

  65. @gavra
    Mislim potpuno isto kao i ti. Nadam se da će Srbi koji tako razmišljaju jednog dana biti većina a onda nam je samo nebo granica.
    (Antikroasan, 23. decembar 2022 10:03)

    # Link komentara

  66. Prestrave razni učitelji tu decu školovanjem pa se, posle, čude što se plaše svega ! Kako Dušan, uopšte nije išao u školu,a napravio državu i napisao zakon, doduše topuzom jer nije znao da piše(perom)!
    (Superhik, 23. decembar 2022 08:52) # Link komentara
    -----
    Jos jedan filozofski pogled na srpsku istoriju od strane "strucnjaka" i, iz perspektive osobe, kome su "deset sa lukom" i litrenjak piva "Rogonje", najvece ovozemaljske vrednosti. Eto, Dusan nije mogao "da ide u skolu" dok su svi ostali evropski vladari, posebno oni engleski, bili jako obrazovani i pismeni. Dusan nije mogao da ide na Sorbonu ili Kembridz a ipak je stvorio toliku drzavu, sto je, po misljenju takvih eksperata, dokaz da je i danasnje skolovanje omladine bespredmetno i sasvim nepotrebno?! Mislim, sta reci a ne zalelekati nad sudbinom ovoga naroda, kome su uvek krivi drzava i njeni vladari, narod koji u 90% slucajeva svoju drzavu naziva "propalom"?! Divan narod, prepametni ljudi poput nekoga ko se naziva "Superhik" ali, nazalost odnekud im je drzava "propla"?!
    (Mitropolit Jovan, 23. decembar 2022 10:02)

    # Link komentara

  67. (commie, 23. decembar 2022 04:57)

    Druže, protestante niko nije trpeo u svom dvorištu to ti je dobro valjda poznato iz zapadnih civilizacije i njihovih vekovbih ratova. U relativno sve oj religiji kakva je bila u našim krajevima pravoslavnoj se moglo očuvati samo na taj način da ne smo inje o sada razne metode koje su pokušavane. Interesantno je da su bogumili proterani na zapad u Bosnu a došli su iz Bugarske, ipak kasnije primili islam. Tako da pročitaj i razmisli malo bolje o toj temi, veoma je kompleksna.
    (Antikroasan, 23. decembar 2022 10:01)

    # Link komentara

  68. Cekajte, pa on nije ni cist Srbin ? Kako... mi smo genetski "cisti"....
    Zadnji car... pola Srbin,, pola Bugarin.
    (GeOs, 23. decembar 2022 08:34)

    Daaaaa, ali prvosrbijanci ce te pouciti da u to vreme Bugari nisu bili Bugari, nego da su bili Srbi. Poucicete i da su ex Jugosloveni osim Slovenaca sve Srbi, da nemaju svoju kulturu, nego da je to sve pseudo-srpska kultura. Svima se odrice identitet, postoji samo srpski identitet.
    (Nik, 23. decembar 2022 09:57)

    # Link komentara

  69. Slavna dinastija koja je svako malo pisala papi da će rado preći u katoličanstvo ako im se zauzvrat daju teritorije po Jadranskoj obali...
    I tako sve do Cara Dušana, koji prvi NIJE pisao papi.
    Sve je dokumentovano.
    (Neša, 23. decembar 2022 08:38) 

    Ponovo neko ko na Srbiju gleda isključivo u odnosu na rimljanske nesuglasice.
    Mi nismo rimljani. Jedna supersila tog vremena se podelila na dva rivalska entiteta koja su zadržala svoj pogled na sve narode (ne samo na Srbe).
    Srbin (i pripadnik bilo kohe etničke grupe tog vremena) je gledao na Carigrad i Rim kao Asteriks i Obeliks.
    Shvataš to?
    Potpuno oportuno srpski vladari,isto kao i svaki drugi ,gledali su interes svoj i svoje države(privatnog poseda u feudalnom društvu).
    Religija je bila sporedna stvar.Deklarativno ne ,jer su svi bili deo jednog sistema ali u pralsi bi se vladae okretao tamo gde je masao vecu korist.
    Isto je i sa odnisom senior - junior (sizaren - vazal). Vazalstvo nije bilo okupacija ,naprotiv moglo je da znaci i sprecavanje okupacije i čuvanje dobrog dela suvereniteta.
    I jos nesto - pred samu smrt Dusan je ponudio Rimu da bude Kapetan hriscanstva u borbi protiv Turaka jer he bio svestan opasnosti (vec je imao pogranicne carke sa njima). Dolazili mu papini izaslanici ali he Ugarski kralj odigrao dvostruku igru i pokvario dogivor kako bi sacuvao primat... Dusanu su pre radili o glavi u Carigradu nego u Rimu jer je pod plastom "zabrinutosti zbog turaka" merkao Carigrad.
    (Komša, 23. decembar 2022 09:54)

    # Link komentara

  70. eto, sad je i on " svetac", u Srbiji nema ko nije " svetac" i ima svoje slovo i dan. Nego preko fresaka se dalo zaključiti kakvog je lika i stasa bio....Aha, ma sigurno. Na freskama svi isti... Inače, interesantna priča, banda raspuštena smo bili toliko da smo zaslužili sve to...
    (Aleksa 78, 23. decembar 2022 08:56)
    -------
    Nema bilo kakve vesti o Srbiji ili srpskoj slavnoj proslosti a da se ne jave dezurni "balegari" koji ce pozuriti da se pos..u po Srbiji, zaboravljajuci da s..e i po sopstvenoj glavi. Eto, i Uros nejaki docekao je "slavu" da se po njemu pokaki jedan Aleksa, koji je, umesto da se bavi o svom jadu, odnosno, svojim jalovim zivotom, iznosi svoj "naucni" pogled na jedan deo srpske istorije i proslosti. Cak mu smeta i lepota i stas Ccara Urosa?! On je dosao do zakljucka da su na freskama slikani neki drugi ljudi a ne njeni zaduzbinari. Siguran sam da neke od fresaka na kojima su prikazani srpski vladari, imaju lik prelepog i prepodobnog Alekse. Mi, kao narod, nikada nismo bili banda ali, medju nama postoji mnogo dozemaka i nistavila, koji do podne mrze sebe a od podne i sebe i sve srpske vladare, da ne kazem, celi svet. Hrabrost je /ili ludost/, kada se jedna polupismena osoba dohvati tumacenja necega u sta nisu sigurni ni najveci istoricari.
    (Knezevic Zoran, 23. decembar 2022 09:52)

    # Link komentara

  71. Kosovo polje ili ti, Kosovska bitka, nije bila izgubljena, jer su se Turci povukli zbog prevelikog gubitka vojnika. I ako smo bili brojčano više nego duplo slabiji, uspeli smo tada da odbranimo ne samo Balkan već celu Evropu od tadašnjeg naleta Osmana.
    (МаРкО, 23. decembar 2022 06:53)
    Mislim da iz zelje da budemo mnogo bitniji nego sto jesmo,precenjujemo bitnost Kosovskog boja na Evropsku istoriju. Da za Srbiju je to vrlo bitan istorijski dogadjaj zato sto je Srbija izgubila samostalnost i postala vazalna drzava ali da je zaustavila prodor Osmanlija nije istina a cak je upitno i koliko je odlozila. Najveci udarac je bio ubistvo sultana Murata jer je Bajazit morao da se povuce da bi konsolidovao vlast i sprecio gradjanski rat. Ali ne moze da se poredi sa bitkom kod Poatjea gde je zaustavljena Arapska invazija zauvek,ili sa opsadom Konstantinopolja od strane Arapa kod koje je ponovo zauvek zaustavljena invazija sa druge strane i Arapi nikada vise nisu prodrli dalje od toga. Tako i Osmanlije su se sirili postepeno a nailazili su na brojne prepreke pored naseg otpora,Albanski otpor pod Skenderbegom gde Albanci 30 godina zaustavljaju napredovanje Osmanlija,onda Vlad Cepes u Vlahiji, Nanjus Hunjadi u Madjarskoj, Venecija sa svojim utvrdjenjima na Kritu i Krfu, Krf na primer nikada Turci nisu uspeli da osvoje i Osmansko carstvo je izgubilo mnogo armija pokusavajuci to da urade. Tako da nemojmo preterivati, postujmo svoju istoriju ali gledajmo siru geopoliticku sliku tog vremena.
    (Logika, 23. decembar 2022 09:51)

    # Link komentara

  72. Slavna dinastija koja je svako malo pisala papi da će rado preći u katoličanstvo ako im se zauzvrat daju teritorije po Jadranskoj obali...
    I tako sve do Cara Dušana, koji prvi NIJE pisao papi.
    Sve je dokumentovano.
    (Neša, 23. decembar 2022 08:38

    Pisao je i on nego kako, tražio je da ga papa proglasi kapetanom hrišćanske vojske i da krenu u rat protiv najezde Turaka. Uslov je bio da se Dušan pokatoliči...da je bio pametan i uradio to možda ne bi ovi prostori bili pod Turcima toliko dugo.
    (hermes, 23. decembar 2022 09:48)

    # Link komentara

  73. A za vreme Nemanjica veci porez nego pod turskom vlascu.
    (kemp, 22. decembar 2022 22:08)

    Sve i da je tako bilo a nije to nikako ne bi trebalo da bude razlog da promenš veru svojih očeva.
    (Antikroasan, 23. decembar 2022 09:47)

    # Link komentara

  74. Verovatno je kljucno u ovoj analizi da je izrastao u "lepog mladica"!? Iz fresaka mozemo zakljuciti i da je Isus bio beo,, plavih ociju, ravne kose i izduzenog lica. Uostalom, verovatno kao i svi ostali Jevreji i Arapi... Tako da bolje nemojte zakljucivati iz fresaka, nego dajte istorijske cinjenice. To je sasvim dovoljno.
    (Black, 22. decembar 2022 22:33)

    Tebi je problem je bio belog tena a ti nisi?
    Niko ti od nas belih nije kriv što ti imaš kompleks. Budi ponosan sa onim ko si i živećeš srećnije.
    (Antikroasan, 23. decembar 2022 09:44)

    # Link komentara

  75. Eto jos jedna tema da se okupe domobranske internet brigade, da nam objasne ko smo.
    (Na svu srecu mogu samo online, 23. decembar 2022 09:02)

    Pa kad vi sami ne znate da objasnite ko ste, nego samo ponavljate mitomanske gluposti i kazete to je to, to smo mi, to je nasa istorija.
    (Ko koga bre ovde ..., 23. decembar 2022 09:41)

    # Link komentara

  76. Kao što poteze Nemanjića treba sagledavati u tadšnjem vremenu i okolnostima tako i druge pojave moramo staviti u istorijski kontekst i pratiti "društvene tokove".
    Negde kada Romeji (neki to pogrešno nazivaju Vizantija) proglašavaju (odobravahu) Nemanju za vladara Srba desavaju se jošneke "sitnice".
    Tada istočna Crkva produžava post ,recimo sa 7 na 40 dana (uz olakšice za decu,stare i bolesne) ali se dogadja i jeretički sabor u Sen Feliksu.
    Praktično imamo protestante pre protestanata.
    To nisi homogene grupe i njihovibsukobi sa mejnstrim religijskim grupama i estabilišmentima se dešavaju iz raznih razloga.
    Recimo,Milinzi i ostale slovenske grupacije se bore ,izmedhu ostalog protiv sve agresivnije helenizacije ,koja se desava od dolaska grčkih dinastija na vlast u Istočnom Rimu.
    Pa imamo stalna trvenja izmedju običnih sveštenika i svestenika baštinika (naslednim pravom bili svestenici) do ideoloskih ,dogmatskih pobuna.
    Bogumili su se obracali ,pre svega obrazovanima - monasima i svestenicima i odatle su i poticali.Nisu nesto marili za brak,decu itd ali su bili protiv poretka (kominjare ,mozda ih zato i gotivis ,ako nik uzmemo u obzor).
    Jednim rechu - sposobni da naprave stetu ali ne da traju jer nisu imali potencijal za napredak u demografskom smislu.
    Nemanja ih počistio,usput po nekog vlastelinčica "opozicionog" etiketirao i resio ga se.
    Nista bitno.
    Korisno za drzavu.
    (Komša, 23. decembar 2022 09:38)

    # Link komentara

  77. čim smo opstali do dana današnjeg, znači da smo jaki
    (Raja, 23. decembar 2022 09:38)

    # Link komentara

  78. Uroš je bio "mlad smislom", što će reći nezreo, okružen vršnjacima. Mrnjavčevići su mu pomogli da zaustavi Simeona, nisu sami uzimali titule, nego ih je Uroš dodeljivao. Konkretno, Vukašina je izabrao za savladara (kralja), jer nije imao potomstva. Tek kasnije dolazi do sukoba među njima. Mrnjavčevići su potukli Uroševu vojsku (u kojoj su bili Lazar i Nikola Altomanović) i zarobili Uroša. Nije mu falila ni dlaka sa glave, odmah su ga pustili ali više nisu poštovali njegov autoritet. Vojska koja je izginula na Marici je bila veća od one koja je izašla na Kosovo. Da nije bilo maričke tragedija, srpska istorija bi bila sasvim drugačija. Inače, Dušan se proglasio carem Srba i Romeja kada je zauseo veća područja Romejskog (Vizantijskog) carstva. Imao je ambicije da zauzme Carigrad i novom državom zameni Vizantiju. Mlečani su bili njegovi saveznici. Pregovarao je i sa papom oko unije crkvi i novog krstaškog pohoda (na Osmanlije, koji su se kao vizantijski najamnici naseljavali u Evropi). Prekinuo je pregovore kada papa nije uspeo da obuzda mađarskog kralja, koji je napadima na Veneciju i Srbiju kvario njihove planove.
    (Zok1, 23. decembar 2022 09:23)

    # Link komentara

  79. Opet bajke. Od tog se više ne živi. Mi nikad nismo imali cara, nema materijalnih dokaza o postojanju istog pod tim nazivom. Zato, dosta laži, hoćemo hleba.
    (Radeka Šid, 23. decembar 2022 08:23)

    Sačuvano je preko 20 Dušanovih zakonika, koji su tokom vremena prepisivani i slati po celom carstvu. Postoji i veliki broj vizantijskih i rimskih dokumenata u kojim se pominje car Dušan, nešto manje i car Uroš. Sarkofag Dušana Silnog se nalazi u crkvi Svetog Marka u Beogradu. Uroševe mošti su u manastiru Jazak. Šta ti je još potrebno od materijalnih dokaza?


    pre njegovog oca Cara Dušana je ovde bila Vizantija???...
    Tada su u Srbiju stigli i Ćirilo i Metodije, ali SPC ih ne priznaje, iako su katoličkoj crkvi sveti...
    (srbske nejasnoće, 23. decembar 2022 08:22)

    Pre njegovog oca (cara Dušana) ovde su vladali Nemanjići preko 2 veka. Vizantija je pojam koji je nastao tek u 16-om veku, pa ako misliš na Istočno rimsko carstvo, oni su teritorijom Srbije vladali do 12-og veka, a Dušan i Uroš su iz 14-og.
    A Ćirilo i Metodije su iz 9-og veka, tj. iz doba jedinstvene hrišćanske crkve, tako da ih slave mnoge hrišćanske crkve, i katoličke i pravoslavne, čak i engleska crkva. SPC ih je, naravno, proglasila svecima i njihov dan slave mnogi Srbi kao svoju slavu 24-og maja...
    (Milan_PT, 23. decembar 2022 09:20)

    # Link komentara

  80. Cekajte, pa on nije ni cist Srbin ? Kako... mi smo genetski "cisti"....
    Zadnji car... pola Srbin,, pola Bugarin.
    (GeOs, 23. decembar 2022 08:34)

    Oboje su potomci Meza i nekada pre Rimske Republike to je sve bila država Mezija koja je bila podeljena na Donju i Gornju Meziju za vreme Rimskog carstva u kom se govorilo jako puno jezika jer nisu postojale obaveze škole na primer u svakom drugom selu se govorio drugačiji jezik. Rimljani su pokušavali da nametnu latinski jezik i sva sreća prvo su se Bugari osvestili pa zatim Srbi.
    (Istoričar, 23. decembar 2022 09:14)

    # Link komentara

  81. Srbi su sami sebi najgori neprijatelji.
    (Realno stanje, nema laganje, 22. decembar 2022 22:33)

    Nas ubija nesloga.
    (izNenada, 23. decembar 2022 09:13)

    # Link komentara

  82. Eto jos jedna tema da se okupe domobranske internet brigade, da nam objasne ko smo.
    (Na svu srecu mogu samo online, 23. decembar 2022 09:02)

    # Link komentara

  83. Srbija kao država je prvi put priznata 1878 godine pre toga nigde na karti Evrope nije pisalo Srbija,uvek smo bili vazali i zavisili od milostinje drugih sila,oni nas priznaju,oni nas unište i razdele do nestanka kao 1941.,sve zavisi da li nas trebaju ili ne trebaju a riktaju se na svoje geostrateške ciljeve i prema odnusu snaga sila koje nas okružuju,verovatno radi našeg geografskog položaja(jer smo na sred puta) smo toliko interesantni da retko imamo mirnodobsko razdoblje duže od 50 godina osim ako neka velika sila kontroliše naša područja kao Osmanlijsko carstvo.Sve to sa našim kraljevima i carevima je toliko uveličano i ulepšano,oni su imali možda bolju kuću,dobro pojesti,par konja više od drugih "bogataša",nešto puška kremenjača a sablje i noževe su svi nosili za pojasom jer je to bilo in u tim primitivnim vremenima,ljudi su bili primitivni i nepismeni a vladari su poticali iz crkvene hierarhije i ziveli na račun sile,oni nisu mogli ni da obidju svoje podanike jer bi morali konjskim kolima da putuju po 10 dana prašnjavim ili blatnjavim putevima,većinom su tu postojali regionalni vlastodršci koji su eto čuli da ima i neki kralj ali ga nisu nikada videli,oni bi kod naroda ubirali porez,malo sebi,malo kralju a onda dodju kraljevi poreznici da to odnesu,to je bilo nešto kao pdv ali od toga se nisu pravili ni putevi,ni mostovi,ni škole,ni bolnice,bila su to primitivna mračna vremena :(
    (cobo, 23. decembar 2022 09:00)

    # Link komentara

  84. Ta bitka na reci Marici, je po meni važnija od Kosovske, jer da ih tad Turci nisu uhvatili na spavanju, veliko je pitanje da li bi do Kosovske bitke i došlo.
    (samo kažem..., 23. decembar 2022 08:57)

    # Link komentara

  85. eto, sad je i on " svetac", u Srbiji nema ko nije " svetac" i ima svoje slovo i dan. Nego preko fresaka se dalo zaključiti kakvog je lika i stasa bio....Aha, ma sigurno. Na freskama svi isti... Inače, interesantna priča, banda raspuštena smo bili toliko da smo zaslužili sve to...
    (Aleksa 78, 23. decembar 2022 08:56)

    # Link komentara

  86. Prestrave razni učitelji tu decu školovanjem pa se, posle, čude što se plaše svega ! Kako Dušan, uopšte nije išao u školu,a napravio državu i napisao zakon, doduše topuzom jer nije znao da piše(perom)!
    (Superhik, 23. decembar 2022 08:52)

    # Link komentara

  87. Ne mozes da promenis cinjenice.
    Planski nam menjaju misao o Kosovskom boju.
    Ali hvala bogu, pa se o njemu prica i dalje.
    Sramotno je da se izgubi istina!
    (bolje sutra, 23. decembar 2022 08:45)

    # Link komentara

  88. Slavna dinastija koja je svako malo pisala papi da će rado preći u katoličanstvo ako im se zauzvrat daju teritorije po Jadranskoj obali...
    I tako sve do Cara Dušana, koji prvi NIJE pisao papi.
    Sve je dokumentovano.
    (Neša, 23. decembar 2022 08:38)

    # Link komentara

  89. Cekajte, pa on nije ni cist Srbin ? Kako... mi smo genetski "cisti"....
    Zadnji car... pola Srbin,, pola Bugarin.
    (GeOs, 23. decembar 2022 08:34)

    # Link komentara

  90. Kosovo polje ili ti, Kosovska bitka, nije bila izgubljena, jer su se Turci povukli zbog prevelikog gubitka vojnika. I ako smo bili brojčano više nego duplo slabiji, uspeli smo tada da odbranimo ne samo Balkan već celu Evropu od tadašnjeg naleta Osmana.
    (МаРкО, 23. decembar 2022 06:53)
    Kosovo je bia jedna od mnogih bitaka, a to o obrani Evrope i Balkana ostavi za temu "Mitomanija" na nekom podforumu.
    Srbija pamti Kosovo jer to je bitka gdje je bilo dosta Srba koji su se borili na strani Evrope jer inace su se uvijek borili na strani Osmana, posto su im bili vazali, i zato je postala dio folklora. Nista vaznija, dapace, od mnogih drugih bitaka
    (Ivar, 23. decembar 2022 08:30)

    # Link komentara

  91. Opet bajke. Od tog se više ne živi. Mi nikad nismo imali cara, nema materijalnih dokaza o postojanju istog pod tim nazivom. Zato, dosta laži, hoćemo hleba.
    (Radeka Šid, 23. decembar 2022 08:23)

    # Link komentara

  92. pre njegovog oca Cara Dušana je ovde bila Vizantija???...
    Tada su u Srbiju stigli i Ćirilo i Metodije, ali SPC ih ne priznaje, iako su katoličkoj crkvi sveti...
    (srbske nejasnoće, 23. decembar 2022 08:22)

    # Link komentara

  93. Sva srpska savremena nesreća i propast najvećim je delom posledica ovog naopakog i reakcionarnog idealizovanja 14. veka kao nekakvog "zlatnog doba" srpstva, kao nekakvog ideala velike države koju sada opet treba da napravimo. Zato nam ova koju imamo sada izgleda kao deponija.
    (red justice, 23. decembar 2022 08:22)

    # Link komentara

  94. istorijski zabavnik i njegove bajke.
    (neutral fe, 23. decembar 2022 08:21)

    # Link komentara

  95. Otkud nama sad CAR?
    (zar ne?, 22. decembar 2022 23:25)

    Neznanje nije sramota, sramota je kad se time ponosiš.Ponekad je bolje ćutati i sačekati da pametniji i obrazovaniji kažu šta imaju.
    (Bgd, 23. decembar 2022 07:52)

    # Link komentara

  96. Loza Nemanjica je najvece zlo koje je zadesilo Srbiju. Da li znate koliko je srba pagana ( mnogobozaca ) ubijeno za vreme te ''dinastije'' koja je dosla na vlast preko Vatikana da siri hriscanstvo. Kad su videli da smo tvrd orah Vatikan je napravio izuzetak.Dozvoljeno je da zadrzimo u nasem hriscanstvu i boga Peruna i Vida i Moranu i Georgija. Mi smo jedini pravoslavci koji slave slavu, a zapravo slavimo nasa stara bozanstva. Godina dolaska Nemanjica na vlast se takodje poklapa sa godinom dolaska templara na ove prostore, koji su u to vreme jos uvek bili u dobrim odnosima sa Vatikanom i Papom. Mnogo toga u nasoj istoriji je crno, ali Nemanjici su najcrnji. Sa druge strane bar imamo istoriju za razliku od vecine zemalja i nacija... Kopajte na ovu temu ako vam je zanimljiva, mnogo toga se precutalo u nasoj istoriji, mahom strani putopisci su smeli da napisu kako jeste...
    (Istinogovornik, 22. decembar 2022 22:53)

    Rodnoverci su to bili! Triglav je jedan, Veles je jedan, Bog je jedan, Perun je jedan, Hromi Daba je jedan itd. To su sve svevišnja bića a prvo je nastao Rod zbog koga se nazivamo Rodnoverci! Mislim da uopšte ne bi postojali kao Srbi da nije "prihvaćeno" Hrišćanstvo.
    (Rodnoverac, 23. decembar 2022 07:35)

    # Link komentara

  97. Uroš V Nejaki zar nije ratovao protiv bratića Simeona i razdijelio carstvo,prije nego što su navalili Turci. Zar mu otac Dušan Silni nije ratovao protiv vlastita oca Stefana,mislim i zatočio ga u tamnicu. Tragedija carstva koja veličate. Zar to nije bilo i grčko i Bugarsko carstvo...molim pojašnjenje ja ne poznajem dovoljno srpsku istoriju.Nisam čitao tekst, komentiram naslov.
    (omniameamecumporto, 22. decembar 2022 22:26)

    Uroš Nejaki kao što mu i ime kaže nije uspeo da sačuva Dušanovo carstvo koje su izdelili lokalni vladari tj svako je bio gazda u svoje selo. Ta razjedinjenost je ubrzo dovela i do pada pod Otomane. Bugarsko i Grčko carstvo su bili pre.
    Sve u svemu moje mišljenje je da su naša osvajanja oslabila Vizantiju što je pogodovalo i Otomanskom osvajanju u Maloj Aziji, koja je jedina bila jedini zid od njihove najezde, i tako uzdrmano Vizantijsko carsvo koje su svi napadali od Bugara, Srba, Turaka, Vikinga, Muslimana.. nije uspelo da zadrži upad Otomana na Balkan i tako smo mi zbog 20 godina slave tj carstva izgubili 500 godina slobode. Kao pravoslavni hrićani smo pogrešili što nismo izgradili sa Vizantincima savez umesto što smo ih napadali, ko zna gde bi danas bili, možda jedna od najrazvijenijih država Evrope, kako ono rekoše dok je Švabo jeo rukama srbin boc.. to je bilo prvo carstvo koje smo srušili, ali eto pitanje je sa istorijske tačke koliko je to bilo dobro..?
    (drmr, 23. decembar 2022 07:34)

    # Link komentara

  98. Nemanjici su ponosni Sandzaklije
    (Poreklo iz Pazara, 23. decembar 2022 07:34)

    # Link komentara

  99. Kilavi Radovan ce dokusuriti Srbiju za vjeki vjekov.
    (tetka u marami, 23. decembar 2022 07:34)

    # Link komentara

  100. Nemanjici su najvece zlo srpskog naroda, ko zna razumece
    (Rimokatolici, 23. decembar 2022 07:31)

    # Link komentara

  101. @(nenad, 22. decembar 2022 22:52)

    Rekao bih da covek dolazi iz Hrvatske. Ako je rodjen posle 1985. nema nikakve sanse da je ista ucio o Srbiji i srpskoj istoriji, a sve i da je rodjen ranije, sigurno im nije bila srpska istorija toliko u fokusu. Medjutim, vidi se da donekle poznaje tematiku, pa zasto jednostavno ne odgovoriti na pitanja, ili korigovati njegove pogresne pretpostakve, umesto sto ga ovako nipodstavas?
    (nowave7, 23. decembar 2022 07:21)

    # Link komentara

  102. zar Dušan je vladao srbskim zemljama, kakvi bugari i grci (izmišljeni nacioni u 19. veku)
    (spahia nezir, 23. decembar 2022 07:18)

    # Link komentara

  103. Patološka potreba samosažaljevanja i mitomanije o "stradanju našeg naroda"... a najveći "stradalnici" po belosvetskim zatvorima, "nevini" naravno, jer "sve im je namešteno".
    Hvala Bogu na knjigama, a posebno na internetu.
    (Student, 23. decembar 2022 07:11)

    # Link komentara

  104. Odlican tekst, lepo napisan.
    Vatikan > krunu je Stefan Nemanja dobio od Vatikana 1217-te, bili smo priznati u nama poznatom delu sveta kao drzava.
    1219-te dve godine kasnije ista ta drzava dobija autokefanost ali ovaj put sa istoka.
    Tada se podjednako gledalo na istok i na zapad kao dva odvojena rimska carstva.
    Dakle u to vreme to su bile velike sile. Mi smo samo shvatili da smo mali i uspesnom politikom dosli smo do rezultata. Slabljenjem istoka ojacala je tadasnja Srbija i cad Dusan. Rimsko carstvo se vekovima sluzilo diplomatijom a kad je zatrebalo znali su da takve vladare sklone sa scene kao npr Atila. Jer posle njih, bez jakog vodje to "carstvo" se raspada. Rimska imperija je mogala sebi da prisuti da gubi vladare jer je imala sistem a ovakva naglo izgradjena carstva nisu. Dakle isto sve kao i danas. Ako imas sistem drzava postoji i konstantno se razvija ako imas vodju i plemenski nacin vladavine pa...tu si gde si.
    (berkut, 23. decembar 2022 07:03)

    # Link komentara

  105. Stradanje vašeg naroda počinje kad zbog nesloge niste mogli sakupiti dovoljno ljudi već su se odazvali samo Vukašin i Uglješa Mrnjavčevič čija je malobrojna vojska pobijena na spavanju prije bitke na rijeci Marici. Tada ste otvorili put Turcima prema zapadu i onda je došlo Kosovo polje i ponovo poraz i izdaja.Nikakvog Miloša Obilića tamo nije bilo to su bajke.A Kraljević Marko sin junaka Vukašina posebno je negativan lik i turski junak. Podučite me ako sam pogriješio,jer ja sam Hrvat.
    (omniameamecumporto, 22. decembar 2022 23:02)

    Kosovo polje ili ti, Kosovska bitka, nije bila izgubljena, jer su se Turci povukli zbog prevelikog gubitka vojnika. I ako smo bili brojčano više nego duplo slabiji, uspeli smo tada da odbranimo ne samo Balkan već celu Evropu od tadašnjeg naleta Osmana. Kasnije, zbog svađe oko prestola Turcima se otvaraju vrata Srbije. I kako kad su tako nenaučen, i ne znaš kao što kažeš, tvrdiš da nije postojao Miloš Obilić (postojao je), a da je Kraljević Marko bio Turski junak!?!? Kontradiktoran su, mada Vi jedino i tako gledate na Srbiju. Znaš li kako je tvoja država nastala, i šta ste bili ranije, pre katolicizma?
    (МаРкО, 23. decembar 2022 06:53)

    # Link komentara

  106. Zahvaljujući dronovima barjaktari M , turci su videli da su srbi pospali. Onda su ih dronirali.
    Inače ta godina 1371 se uzima kao godina početka upotrebe dronova u ratnim operacijama.
    Kao PVO Marko je razvio topuzinu, i onda od 70 dronova kamikaza on je skidao oko 50.
    (ogard x nema nj i ć, 23. decembar 2022 06:31)

    # Link komentara

  107. @Mrgud
    I ne ssmo to.
    Hrišćanstvo je bilo mejstrim ideologija tada modernog romejsko/rimskog svetskog poretka i ono nije potisnulo staru ideologiju preko noci.
    To je bio proces koji je trajao od 3.veka (u praksi od Teodosija) do pada Pinelaja (Litvanija) u 13.veku.
    To nije više priča šta bi bilo lada bi bilo - znamo šta bi bilo da Nemanjići nisu uhvatili priključak sa svetskim poretkom i glavnim društveno- političkim kretanjima tog vremena i tako obezbedili trajanje našeg naroda,tradicije i države u novim okolnostima.
    Da su krenuli djonom na Romeje (a nije da nisu pokušali ,pre svega Nemanja) diživeli bismo sudbinu Lužičkih Srba i ostalih centralnoevropskih Slivena koji su svedeni na statističku grešku pod plaštom hristijanizacije (od Limes Sorabicus iz Karlovog vremena do skoro nestanka posle Vendskih ratova i pada Arkone).
    Druga bitnu razliku izmedju Nemanjica i predhodnih srpskih vladara možemo primetiti čitanjem Nemanjine biografije od Prvovenčanog,kada opisuje razaranhe Duklje -" on grčke gradove razori,da kamen na kamenu ne ostade,Grke iz gradova protera a narod svoj ostavi da mu u strahu verno služi...".
    Vidimo začetak stvaranja proto nacije (identično levičarskoj definiciji moderne nacije iz 19.veka).
    Zato se Nemanjići izdvajaju iako je bilo srpskih vladara pre njih.
    (Bgumili nisu postojali onako kako se to danas predstavlja ,niti je njihov uticaj bio jak i dugo trajao).
    (Komša, 23. decembar 2022 06:22)

    # Link komentara

  108. @? "Zar Car Uros nije sahranjen u manastiru Sopocani?!"

    U manastiru Sopocani je sahranjen Kralj Uros I-i otac kraljeva Milutina i Dragutina, te suprug Jelene Anzujske. Inace, taj manastir je njegova zaduzbina i na listi je Uneska jos od 1979-e godine.
    (ketiS, 23. decembar 2022 06:22)

    # Link komentara

  109. Do dan danas...
    (Bananenland, 23. decembar 2022 06:05)

    # Link komentara

  110. Kako ljudi prave greške ali to je iz ne poznavanja istorijskih činjenica.Pre Nemanjića su postojale druge dinastije,Oštrivojevići,Mrnjavčevići i tako dalje...Car Dušan silni Nemanjić je slavan u Vatikanu zato što su ga oni to jest papa proglasio za cara i samim tim naša crkva se usprotivila i našla načina da diplomatski prizna za velikana ali da ga ne kanonizuje.Pod izgovorom da je možda ubio svog oca da bi došao na vlast ..Vatikan je vekovima uplitao svoje prste ovde ali nije mogao ništa da uradi konkretno zato što je naša vera iskrena a ne kao kod drugih kako vetar duva...
    (Saša, 23. decembar 2022 05:43)

    # Link komentara

  111. Koliko su Nemanjici bili u pravu najbolje se pokazuje na primeru bogumila u Bosni koji su se svi listom poturcili. Bez Nemanjica danas nebi bilo Srba. Blagorodna loza, slava im i hvala!
    (ghfchv, 22. decembar 2022 23:30)

    Gde baš Bogumile da spomeneš u veličanju te zločinačke loze. Sekli su im jezike zbog onoga što su pričali. (Oduvek su Srbi bili čuveni po slobodi govora). A propovedali su istinu, što je Nemanjiće najviše bolelo. Govorili su da nema careva i podanika, da su svi ljudi jednaki u Hristu, muškarci i žene su imali jednaka prava... Pravi Hrišćani. Poraz Bogumila i Katara je bio poraz jedne moguće bolje civilizacije u Evropi. Tu su katolici i oravoslavci bili složni da je greh Isusovo učenje sprovoditi u praksi,to je samo da se peva u crkvi...
    (commie, 23. decembar 2022 04:57)

    # Link komentara

  112. Podučite me ako sam pogriješio,jer ja sam Hrvat.
    (omniameamecumporto, 22. decembar 2022 23:02)
    Prijatelju, siguran sam da ima i gorih stvari u životu.
    (Darvin, 22. decembar 2022 23:40)

    @Darvine, zasto ga vredjas, poduci ga, samo to trazi? Lako je vredjati, to moze svaka budala, tj. samo budale i vredjaju.
    (Cvrle, 23. decembar 2022 04:21)

    # Link komentara

  113. a, kaki smo bili tada u fudbalu? Niko da pojasni….
    (z’brda, 22. decembar 2022 23:23)

    Nejaki, kao i danas. Od cara Urosa Nejakog Srbi su nejaki i neslozni sve do danas. Tako i fudbal igramo, nejako i neslozno.
    (Nik, 23. decembar 2022 04:17)

    # Link komentara

  114. @gvhcfh: "Koliko su Nemanjici bili u pravu najbolje se pokazuje na primeru bogumila u Bosni koji su se svi listom poturcili." Kao da su se samo Bogumili poturčili (koji su inače mogli samo da budu Srbi ili Bugari, jer treća etnija u to vreme nije postojala u Srbiji i Bosni, koja bi mogla da pripada Bogumilima). I pravoslavni Srbi i katolički Hrvati u Bosni su delimično dobrovoljno primili islam. Sa ili bez Nemanjića.
    (Dejan, 23. decembar 2022 04:08)

    # Link komentara

  115. Od Nemanjića preko Karađorđevića do nesetanka.
    (Jomu, 23. decembar 2022 02:46)

    # Link komentara

  116. Nedavno sam slusao nekog istoricara koji kaze da su 2 najvece greske u istoriji srpskog naroda Aleksandrovo stvaranje Jugoslavije(sto i sam mislim) i Dusanovo kretanje ka jugu i stvaranje carstva u tim predelima a ne ka severu i pogotovo zapadu gde su ziveli Srbi.O ovome o Dusanu do tada nisam razmisljao ali onda shvatih da je istoricar u pravu.
    Zasto je Dusan isao na jug i istok a ne na zapad?Pa sa gledista vladara tog vremena logicno(ali dugorocno gledano katastrofalno za srpski narod),na jugu i istoku se nalazila Vizantija i bogata vlastela od kojih je mogao da ubira masan porez.Sta je mogao da naplati od gologuzih Srba po bosanskim gudurama i dalmatinskim krsevima?
    Pored ove 2 istorijske greske koje je naveo istoricar dodao bih i trecu koju je napravila SPC(a moze se navesti i cetvrta greska,Carnojevicevo stavljanje na stranu Austrougarske u njihovom ratu protiv otomana a zarad licnih povlastica pa kad su izgubili od turaka onda ajde Carnojevicu muceni narod u bezaniju),a to je da Srbe koji nisu pravoslavne vere vec katolicke i muslimanske nije smatrala Srbima,pa danas vekovima kasnije imamo sta imamo.A koji je razlog tome?Pa isti kao i Dusanov,ako neko nije pravoslavac crkva onda ne moze da naplati za krstenje,svadbu,slavu,osvestanje,opelo...
    Ubi nas pohlepa,sebi smo najgori neprijatelji.
    (gavra, 23. decembar 2022 02:35)

    # Link komentara

  117. "Srbija se nekad ogledala u tri mora, od tri mora ostade nam Pomoravlje" - Knez Lazar
    (Ja45, 23. decembar 2022 02:26)

    # Link komentara

  118. Da vam Karen Nesto sve je to laź vo ljudi vi sllavi vi sde is hrvatska is Bosne vi sde dosli u serbiju posle 1700 1800 1900 Serbian ethnicity dosent exist
    (Kola, 23. decembar 2022 02:24)

    # Link komentara

  119. Možda da blokirate komentare na istorijske tekstove? Ovaj nivo neznanja, palamuđenja, tendencionizma, fanatizma i suvog lupetanja je jeziv. Nema razloga da im dajete platformu.
    (djuro, 23. decembar 2022 02:08)

    # Link komentara

  120. @z,brda
    Mi smo tada igrali sa loptom od zlata, ostali, većina nisu ni čuli a neki su koristili lobanje koje je Miloš Obilić nabadao na koplja, šta ćeš, kod njih je civilizacija došla dosta kasnije. Jasno, bili smo prvaci na svakom svetskom prvenstvu sve dok Vatikin uz pomoć VAR-a nije odlučio da nas sruši, video je da smo neveski narod pa su prosto morali da nas zaustave.
    (uf uf, 23. decembar 2022 01:33)

    # Link komentara

  121. 1371. Србе су побили на спавању.Маричке битке није ни било .Неко је издао Србе ?Душан је такође умро под сумњивим околностима .Имао је пуно странаца на двору.Венецијанце,

    CIA, komšija, CIA...
    (Stojan, 23. decembar 2022 01:26)

    # Link komentara

  122. @KD

    Baš tako, Kraljević Marko (krale Marko kako su ga zvali Bugari i Makedonci) je zapravo bio poslednji legitimni naslednik nemanjićkog trona. S obzirom da porodica Mrnjavčevića potiče od bosanskih Srba iz Livna i da nisu bili plemenitog roda i porekla većina vlastele ih nije prihvatia i primat su preuzeli knez Lazar (čija žena Milica potiče od Nemanjića) i bosanski kralj Tvrtko koji je bio rođak i bočna grana Nemanjića.
    (Nebojša, 23. decembar 2022 01:26)

    # Link komentara

  123. "Dozvoljeno je da zadrzimo u nasem hriscanstvu i boga Peruna i Vida i Moranu i Georgija. Mi smo jedini pravoslavci koji slave slavu, a zapravo slavimo nasa stara bozanstva."
    (Istinogovornik, 22. decembar 2022 22:53)

    Citirao sam samo ovaj vaš deo sa kojim se skoro potpuno slažem jer sam davno pročitao knjigu od jednog našeg istoričara koji pokušava da objasni odakle mi slavimo slavu. Konstatacija je tačna, samo mi se čini da je on tvrdio da NIJE BILO DOZVOLJENO nego da su se staroslovenski bogovi krišom slavili zamaskirani hrišćanstvom. Ostatak vaše konstatacije o Nemanjićima ne bih komentarisao jer ne znam dal ima imalo istine u tome. Jednu stvar koju sam ja lično primetio kod naših običaja - ZADUŠNICE. Rimljani su imali običaj da silaze u katakombe i nose hranu da bi "ručali" u prisutstvu preminulih predaka, vrlo verovatno običaj nošenja hrane na zadušnice vodi korene odatle, opet paganski običaj maskiran hrišćanstvom.
    (neutralan, 23. decembar 2022 01:26)

    # Link komentara

  124. Kad god ovde udjem procitam komentar hrvaCkih psihopata/nogometasa! Zar nemate neke portale u lijepoj vasoj, zivite malo svoj zivot
    (mene kulirate a?, 23. decembar 2022 01:25)

    # Link komentara

  125. Nemanjići nemaju nikakve veze sa Vatikanom, to je takođe još jedna od izmišljotina, tačno je da je Vatikan pokušavao da vrbuje Nemanjiće, ali u tome nisu uspeli.
    (Miloš Bg, 22....

    ... Nemaju veze sa Vatikanom, kažeš... Pa Papa je u Dubrovniku 1217. preko svog izaslanika krunisao Stefana Prvovenčanog i dao mu krunu (katoličku ).
    Kada se vratio u Djurdjeve Stupove dve godine kasnije, Stefan je promenio veru i uzeo pravoslavlje... Od tad Srbe prati prokletstvo. Prodao je veru za večeru , prijatelju moj. I danas smo takav narod, pretvorni i podli...
    (Stojan, 23. decembar 2022 01:24)

    # Link komentara

  126. Poslednji srpski car je Jovan Nenad sa prestonicom u Subotici.
    (brkovi, 22. decembar 2022 23:31)

    A Mileta Lojpura si zaboravio...
    (Stojan, 23. decembar 2022 01:16)

    # Link komentara

  127. Sve evropske zemlje su imale nekakvu "reviziju" stanovnistva...to je deo istorije tih zemalja i niko to ne stavlja u perapspektivu sadasnjice...ali...
    (Mrgud, 22. decembar

    A kako da sagledavaš istoriju, iz koje perspektive, majke ti? Znamo odakle smo krenuli mi i gde smo stigli, a odakle drugi i dokle su oni stigli... I znamo (neki) zašto je to tako, ali mnogi Srbi ne znaju i veruju u mitove, umesto da se pogledaju u ogledalo... I kažu, treći smo po siromaštvu u Evropi... Trideset dve godine državu nismo napravili da na nešto liči, bijemo se i mrzimo oko vlasti, vlast nam je najvažnija, a decu lečimo sms porukama, bolnice su ruine, gradovi ruševine, ginemo kao muve u saobraćaju, imamo 800 km auto puteva, više samo od Albanije i Makedonije... Gde god pipneš sve trulo, dve propada...!
    (Stojan, 23. decembar 2022 01:15)

    # Link komentara

  128. omniameamecumporto, 22. decembar 2022 23:02)

    Zamisli Turci pobedili na Kosovu 1389. i onda otišli malo da slave i odmore do 1459. pa aj kao sad smo odmorili pa da se vratimo po ono što smo osvojili hahahaha mozak boli jbt od nerazmišljanja
    (entropija, 23. decembar 2022 01:06)

    # Link komentara

  129. Marko od kraljevića postaje kralj. Verovatno ga je narod tako i doživljavao, čime bi se mogla objasniti njegova ogromna popularnost, istorijski neutemeljena.
    (KD, 22. decembar 2022 23

    Pre će biti da je Marko imao šansu da postane turski paša, samo da je ostao živ u borbi protiv Rumuna dok se borio u turskoj vojsci...
    To je samo jedna od more laži i mitova naše istorije...
    (Stojan, 23. decembar 2022 01:04)

    # Link komentara

  130. Miloš Bg, 22. decembar 2022 23:10)

    Kako druže Srbi nemaju nikakve veze s Vatikanom, kad nam je papa lično krunisao prvog kralja i svaku sledeću kraljevsku krunu je morao papa da blagoslovi? Btw na Marici smo izginuli jer se vojska napila i pobijena je tako pijana na prepad. A s Vatikanom smo zaratili tek u 15. veku kad je od celog pravoslavnog istoka jedino Đurađ Branković zabranio svom patrijarhu da prizna vrhovnu papinu vlast, u zamenu za podršku u borbi protiv osmanskog carstva. Otud i potiče legenda o izdaji Brankovića, sa zapada, raz**bali smo im planove i ispaštali sledećih par vekova. Nije loše misliti malo svojom glavom, za početak ispratiti ko nam izdaje udžbenike iz istorije poslednjih decenija, ko nam uči decu i šta.
    (entropija, 23. decembar 2022 01:01)

    # Link komentara

  131. A gde je bio Dušanov i Urošev dvor? Zna li ko?
    (Stojan, 23. decembar 2022 01:00)

    # Link komentara

  132. @?
    U Sopocanima je sahranjen kralj Uros.
    Car Uros je sahranjen u Nerodimlju kod Urosevca. U Nerodomlju je bio jedan od dvorova Nemanjica.
    Urosevac je po njemu dobio ime, a crkvu u Nerodomlju su 1999. srusili Albanci.

    1705. njegove mosti su prenete u manastir Jazak.
    1941. to postaje NDH. Ustase su pokupile dragocenosti iz civota i manastira, a njegove kosti bacili na pod, da ih razvuku psi.
    1942. mosti cara Urosa su prenete u Sabornu crkvu u Beograd, a 2001. su vracene u Jazak.
    (komentar, 23. decembar 2022 00:49)

    # Link komentara

  133. Podučite me ako sam pogriješio,jer ja sam Hrvat.
    (omniameamecumporto, 22. decembar 2022 23:02)

    Jeste bilo nesloge ali ta vojska nije bila uopste malobrojna cak sta vise bilo ih je verovatno izmedju 10 i 20 hiljada sto je veliki broj za to vreme e sad istina je da su pobijeni od daleko manjeg broja Turske vojske koja im je upala preko noci u kamp i napravila veliku pometnju tako da su onako pospani i verovatno pijani jurili kao muve bez glave prema reci gde se i veliki broj njih podavio i to je bio sigurno mozda i najveci poraz Srpske vojske....E sad sto se tice Kosovske bitke to je vec druga prica i izgleda kao da si tek po nesto nacuo jer tu bitku Srbi nisu izgubili jer su se i Turci povukli ali i jedni i drugi su imali ogromne gubitke a pale su glave i Muratas i Lazara tako da tek godinama kasnije polako Turci osvajaju deo po deo i to vise pregovorima,ucenama udajama itd....I naravno da je Milos Obrenovic postojao samo je istorijski diskutabilno kako je tacno ubio Murata najverovatnije je da su se probili on i grupa konjanika kroz kamp i u naletu zrtvujuci svoje zivote uspeli da ubiju i Turskoga cara....pozz
    (Grunf, 23. decembar 2022 00:28)

    # Link komentara

  134. Zar nije Car Uros sahranjen u manastiru Sopocani ?!
    (?, 22. decembar 2022 22:47
    Uroš prvi,sin Stefana Prvovenčanog i otac Milutina i Dragutina, jeste...a ovo je tekst o Urošu drugom.
    (marko, 23. decembar 2022 00:26)

    # Link komentara

  135. @Ne kriju Vlado jer je Hristov pokrov izlozen i pokazan svima. Preko pokrova,ako vec ne verujes ikonama imamo neke informacije o izgledu Hrista. Zaboravljate da je jednu polovinu hromozoma odnosno dnk dobio od majke, a drugu od Boga.
    (Zoran33, 22. decembar 2022 23:50)

    Jeste, istina pokrov postoji. Jedino imaju mali problem jer je dokazano sa 95% sigurnosti da je pokrov nastao izmedju 1260. i 1390. godine nove ere. A godine znas kako racunamo i koji dogadjaj nam je pocetak racunanja.
    (Black, 23. decembar 2022 00:23)

    # Link komentara

  136. Koliko su Nemanjici bili u pravu najbolje se pokazuje na primeru bogumila u Bosni koji su se svi listom poturcili. Bez Nemanjica danas nebi bilo Srba. Blagorodna loza, slava im i hvala!
    (ghfchv, 22. decembar 2022 23:30

    Bogumili, autohtono stanownistwo bili i oni ih pobili samo zato sto ne wjeruju n'a isti nacin u Boga. Kasnije kazes 'oni se poturcili u Bosni' , ja ne znam sta se desawa u twojoj glawi. Niko se nije 'poturcio' niti ima Turaka tamo, samo su primili Islam, i ne samo Bogumili Nego i wecina, ako ne i swi, pripadnici autohtone Bosanske crkwe al ljudi ostali Bosnjaci kao sto su i bili. Nije Islam Turaka i Turci, to ne razumem kod Prawoslawaca.
    (Andidas, 23. decembar 2022 00:20)

    # Link komentara

  137. Koliko su Nemanjici bili u pravu najbolje se pokazuje na primeru bogumila u Bosni koji su se svi listom poturcili. Bez Nemanjica danas nebi bilo Srba. Blagorodna loza, slava im i hvala!
    (ghfchv, 22. decembar 2022 23:30

    Bogumili, autohtono stanownistwo bili i oni ih pobili samo zato sto ne wjeruju n'a isti nacin u Boga. Kasnije kazes 'oni se poturcili u Bosni' , ja ne znam sta se desawa u twojoj glawi. Niko se nije 'poturcio' niti ima Turaka tamo, samo su primili Islam, i ne samo Bogumili Nego i wecina, ako ne i swi, pripadnici autohtone Bosanske crkwe al ljudi ostali Bosnjaci kao sto su i bili. Nije Islam Turaka i Turci, to ne razumem kod Prawoslawaca.
    (Andidas, 23. decembar 2022 00:19)

    # Link komentara

  138. @Ja mislim da Marsovci čuvaju sliku prvog živog organizma na planeti Zemlji, Srbina,...al mislim da neće da nam daju tu sliku...
    (Salle, 22. decembar 2022 23:53)

    Mozda ne smeju da nam daju jer nije bio dovoljno lep mladic. Ipak ostade bez rebra pa nastade Srpkinja. Posle kada su dosla deca se propio i propo.
    (Black, 23. decembar 2022 00:12)

    # Link komentara

  139. @Мислим да у Ватикану чувају једину његову фотографију, али је крију и неће да нам је дају на увид.
    (Влада, 22. decembar 2022 23:07)

    Bravo! Slazem se stoposto. :)
    (Black, 23. decembar 2022 00:08)

    # Link komentara

  140. Uvek nas je odlikovala nesloga.Umesto da spuste ego i ujedine se za više ciljeve nasi vladari su uvek gledali sopstveni interes i jurili za svojim ambicijama.Tako je bilo sve do poslednje dinastije u Srbiji.Zato nemamo more danas nego se divimo nekim gondolama i vidikovcima.
    (Aleksandar, 23. decembar 2022 00:07)

    # Link komentara

  141. dnevna doza loženja raje
    (cirkus, 23. decembar 2022 00:00)

    # Link komentara

  142. Neki tumače da je Marko poslednji vladar loze Nemanjića. Kako je u tekstu i objašnjeno, krunu Nemanjića dele Uroš i Uglješa Mrnjavčević, a naslednik krune je Marko. Uglješa gine na Marici, nedugo potom umire i Uroš. Marko od kraljevića postaje kralj. Verovatno ga je narod tako i doživljavao, čime bi se mogla objasniti njegova ogromna popularnost, istorijski neutemeljena.
    (KD, 22. decembar 2022 23:57)

    # Link komentara

  143. omniameamecumporto
    Nije kanonizovan jer je bio osvajac sto je bilo (i jeste) u suprotnosti sa pravoslavnim ucenjima iako je digao srpsku crkvu u rang patrijarsije. Pociva u crkvi sv. Marka na Tasmajdanu. Vredi obici ako ste u prolazu. Svako dobro.
    (Gepard, 22. decembar 2022 23:57)

    # Link komentara

  144. Мислим да у Ватикану чувају једину његову фотографију, али је крију и неће да нам је дају на увид.
    (Влада, 22. decembar 2022 23:07)

    Ja mislim da Marsovci čuvaju sliku prvog živog organizma na planeti Zemlji, Srbina,...al mislim da neće da nam daju tu sliku...
    (Salle, 22. decembar 2022 23:53)

    # Link komentara

  145. Verovatno je kljucno u ovoj analizi da je izrastao u "lepog mladica"!? Iz fresaka mozemo zakljuciti i da je Isus bio beo,, plavih ociju, ravne kose i izduzenog lica. Uostalom, verovatno kao i svi ostali Jevreji i Arapi... Tako da bolje nemojte zakljucivati iz fresaka, nego dajte istorijske cinjenice. To je sasvim dovoljno.
    (Black, 22. decembar 2022 22:33)

    Мислим да у Ватикану чувају једину његову фотографију, али је крију и неће да нам је дају на увид.
    (Влада, 22. decembar 2022 23:07)

    Ne kriju Vlado jer je Hristov pokrov izlozen i pokazan svima. Preko pokrova,ako vec ne verujes ikonama imamo neke informacije o izgledu Hrista. Zaboravljate da je jednu polovinu hromozoma odnosno dnk dobio od majke, a drugu od Boga.
    (Zoran33, 22. decembar 2022 23:50)

    # Link komentara

  146. Mnogo toga u nasoj istoriji je crno, ali Nemanjici su najcrnji. Sa druge strane bar imamo istoriju za razliku od vecine zemalja i nacija... Kopajte na ovu temu ako vam je zanimljiva, mnogo toga se precutalo u nasoj istoriji, mahom strani putopisci su smeli da napisu kako jeste...
    (Istinogovornik, 22. decembar 2022 22:53)

    Napises gomilu blabla i mislis da si naucnik...

    Sve i da su to cinjenice koje su do sad bile nepoznate, tumacis ih ocima coveka 21. veka. Ono...ljudska prava, gej je ok, genocid.

    Sve evropske zemlje su imale nekakvu "reviziju" stanovnistva...to je deo istorije tih zemalja i niko to ne stavlja u perapspektivu sadasnjice...ali...
    (Mrgud, 22. decembar 2022 23:49)

    # Link komentara

  147. Zar to nije bilo i grčko i Bugarsko carstvo...molim pojašnjenje ja ne poznajem dovoljno srpsku istoriju.Nisam čitao tekst, komentiram naslov.
    (omniameamecumporto, 22. decembar 2022 22:26)

    Nije...bilo je Dusanovo carstvo, ali je Dusan bio car Srba, Bugara i Grka...
    (Aleksa, 22. decembar 2022 23:45)

    # Link komentara

  148. Podučite me ako sam pogriješio,jer ja sam Hrvat.
    (omniameamecumporto, 22. decembar 2022 23:02)
    Prijatelju, siguran sam da ima i gorih stvari u životu.
    (Darvin, 22. decembar 2022 23:40)

    # Link komentara

  149. lol@ čitaj šta si napisao pa Dušan jest Nemanjić. Vaše stradanje počinje pokoljem na Marici, srpska vojska pobijena na spavanju a Uglješa i Vukašin Mrnjavčević utopili se u rijeci.
    (omniameamecumporto, 22. decembar 2022 23:38)

    # Link komentara

  150. Poslednji srpski car je Jovan Nenad sa prestonicom u Subotici.
    (brkovi, 22. decembar 2022 23:31)

    # Link komentara

  151. Loza Nemanjica je najvece zlo koje je zadesilo Srbiju. Da li znate koliko je srba pagana ( mnogobozaca ) ubijeno za vreme te ''dinastije'' koja je dosla na vlast preko Vatikana da siri hriscanstvo. Kad su videli da smo tvrd orah Vatikan je napravio izuzetak.Dozvoljeno je da zadrzimo u nasem hriscanstvu i boga Peruna i Vida i Moranu i Georgija. Mi smo jedini pravoslavci koji slave slavu, a zapravo slavimo nasa stara bozanstva. Godina dolaska Nemanjica na vlast se takodje poklapa sa godinom dolaska templara na ove prostore, koji su u to vreme jos uvek bili u dobrim odnosima sa Vatikanom i Papom. Mnogo toga u nasoj istoriji je crno, ali Nemanjici su najcrnji. Sa druge strane bar imamo istoriju za razliku od vecine zemalja i nacija... Kopajte na ovu temu ako vam je zanimljiva, mnogo toga se precutalo u nasoj istoriji, mahom strani putopisci su smeli da napisu kako jeste...
    (Istinogovornik, 22. decembar 2022 22:53)

    Koliko su Nemanjici bili u pravu najbolje se pokazuje na primeru bogumila u Bosni koji su se svi listom poturcili. Bez Nemanjica danas nebi bilo Srba. Blagorodna loza, slava im i hvala!
    (ghfchv, 22. decembar 2022 23:30)

    # Link komentara

  152. Naše stradanje počinje sa smrću cara Dušana i dolaskom Nemanjića na vlast
    (lol, 22. decembar 2022 23:25)

    # Link komentara

  153. Otkud nama sad CAR?
    (zar ne?, 22. decembar 2022 23:25)

    # Link komentara

  154. a, kaki smo bili tada u fudbalu? Niko da pojasni….
    (z’brda, 22. decembar 2022 23:23)

    # Link komentara

  155. Nije li stradanje počelo par meseci pre smrti cara Uroša V, sa bitkom na Marici?
    (Solisi, 22. decembar 2022 23:21)

    # Link komentara

  156. Loza Nemanjica je najvece zlo koje je zadesilo Srbiju. Da li znate koliko je srba pagana ( mnogobozaca ) ubijeno za vreme te ''dinastije'' koja je dosla na vlast preko Vatikana da siri hriscanstvo. Kad su videli da smo tvrd orah Vatikan je napravio izuzetak.Dozvoljeno je da zadrzimo u nasem hriscanstvu i boga Peruna i Vida i Moranu i Georgija. Mi smo jedini pravoslavci koji slave slavu, a zapravo slavimo nasa stara bozanstva. Godina dolaska Nemanjica na vlast se takodje poklapa sa godinom dolaska templara na ove prostore, koji su u to vreme jos uvek bili u dobrim odnosima sa Vatikanom i Papom. Mnogo toga u nasoj istoriji je crno, ali Nemanjici su najcrnji. Sa druge strane bar imamo istoriju za razliku od vecine zemalja i nacija... Kopajte na ovu temu ako vam je zanimljiva, mnogo toga se precutalo u nasoj istoriji, mahom strani putopisci su smeli da napisu kako jeste...
    (Istinogovornik, 22. decembar 2022 22:53)



    Ne postoji nijedan istorijski izvor koji svedoči o pokolju Srba "mnogobožaca", jedini koji su stradali od ruke Nemanjića i to u ne većem broju od 20-ak hiljada su bili bogumili, pripadnici pravoslavne verske sekte koja se u Nemanjićku Srbiju proširila iz bratske pravoslavne Bugarske, gde su takođe bili omraženi, a zatim i proterani odande. Deo bogumila je potom iz Raške završio u Bosni. Nemanjići nemaju nikakve veze sa Vatikanom, to je takođe još jedna od izmišljotina, tačno je da je Vatikan pokušavao da vrbuje Nemanjiće, ali u tome nisu uspeli.
    (Miloš Bg, 22. decembar 2022 23:10)

    # Link komentara

  157. Nenad@ koji je moj problem ja sam to skinuo sam od vaših istoričara. Reci mi kad mi već proturječiš zašto SPC nije priznala tog vašeg Dušana Silnog, velikog cara srpsko bugarsko grkih zemalja. Možda znam ali volio bih da iz tvojih usta čujem.
    (omniameamecumporto, 22. decembar 2022 23:08)

    # Link komentara

  158. Verovatno je kljucno u ovoj analizi da je izrastao u "lepog mladica"!? Iz fresaka mozemo zakljuciti i da je Isus bio beo,, plavih ociju, ravne kose i izduzenog lica. Uostalom, verovatno kao i svi ostali Jevreji i Arapi... Tako da bolje nemojte zakljucivati iz fresaka, nego dajte istorijske cinjenice. To je sasvim dovoljno.
    (Black, 22. decembar 2022 22:33)

    Мислим да у Ватикану чувају једину његову фотографију, али је крију и неће да нам је дају на увид.
    (Влада, 22. decembar 2022 23:07)

    # Link komentara

  159. @omniameamecumporto: Nisi čitao tekst, samo komentarišeš naslov. A kako bi bilo da prvo pročitaš tekst? Bilo bi logično, zar ne? Malo je neozbiljno komentarisati naslove.
    (Dejan, 22. decembar 2022 23:04)

    # Link komentara

  160. Stradanje vašeg naroda počinje kad zbog nesloge niste mogli sakupiti dovoljno ljudi već su se odazvali samo Vukašin i Uglješa Mrnjavčevič čija je malobrojna vojska pobijena na spavanju prije bitke na rijeci Marici. Tada ste otvorili put Turcima prema zapadu i onda je došlo Kosovo polje i ponovo poraz i izdaja.Nikakvog Miloša Obilića tamo nije bilo to su bajke.A Kraljević Marko sin junaka Vukašina posebno je negativan lik i turski junak. Podučite me ako sam pogriješio,jer ja sam Hrvat.
    (omniameamecumporto, 22. decembar 2022 23:02)

    # Link komentara

  161. Nemanjici sandzaklije
    (:), 22. decembar 2022 22:56)

    # Link komentara

  162. Loza Nemanjica je najvece zlo koje je zadesilo Srbiju. Da li znate koliko je srba pagana ( mnogobozaca ) ubijeno za vreme te ''dinastije'' koja je dosla na vlast preko Vatikana da siri hriscanstvo. Kad su videli da smo tvrd orah Vatikan je napravio izuzetak.Dozvoljeno je da zadrzimo u nasem hriscanstvu i boga Peruna i Vida i Moranu i Georgija. Mi smo jedini pravoslavci koji slave slavu, a zapravo slavimo nasa stara bozanstva. Godina dolaska Nemanjica na vlast se takodje poklapa sa godinom dolaska templara na ove prostore, koji su u to vreme jos uvek bili u dobrim odnosima sa Vatikanom i Papom. Mnogo toga u nasoj istoriji je crno, ali Nemanjici su najcrnji. Sa druge strane bar imamo istoriju za razliku od vecine zemalja i nacija... Kopajte na ovu temu ako vam je zanimljiva, mnogo toga se precutalo u nasoj istoriji, mahom strani putopisci su smeli da napisu kako jeste...
    (Istinogovornik, 22. decembar 2022 22:53)

    # Link komentara

  163. omniaumporto...to je tvoj problem,a pre ce biti tvog profesora istorije...
    (nenad, 22. decembar 2022 22:52)

    # Link komentara

  164. Vise ovakvih tekstova!!! Samo se nadam sa su objektivni.
    (hne, 22. decembar 2022 22:51)

    # Link komentara

  165. U Srbiji se u poslednjih 30 - tak godina smenjuju vlasti iz iste bratije kao da su od Nemanjica
    (Moderni Nemanjici, 22. decembar 2022 22:50)

    # Link komentara

  166. Ljudi i narodi koji ne stradaju postaju tupi, razmaženi, samoživi, bez empatija, drski, osioni, nasilni i pohlepni!

    "Bez muke nema nauke!"

    "Bolje muka, nego bruka!"

    Ostaje nejasno šta nekome nije jasno u pogledu ovoga?

    A bajka kako smo pod Nemanjićima živeli super... pa milijarder ne živi super! Zašto? Zato što će da UMRE!

    Koja je svrha života 70-100godina pa i u radosti? Ako besmrtnosti nema, čemu sve?! Ja ovde ne govorim o maštarenju i besmrtnosti iz dečije mašte i filmova koja je jeftina. Govorim o vrlo izvesnoj, ali vrlo, vrlo SKUPOJ besmrtnosti!

    Skupoj po metrici ovog sveta! Treba se otresti ovog sveta na skroz da bi se dobila šansa za besmrtnost... a malo je ko hoće, još manje ko može, da se odrekne hrane, veselja, muzike, zabave, SEKSA!!! Ega...

    Uglavnom samo uz muku čovek ima šansu da ne otupi i ne zakržlja!

    Stoga slava Bogu što nas "muči", jer ako samo izbacimo slovo M, vidićete da On nas UČI!

    Ono M je za Moć, M-UČI, znači MOĆNO-UČI!
    (Bog nikada nije rekao da će put ka Njemu biti lak, nego da se isplati!, 22. decembar 2022 22:49)

    # Link komentara

  167. Zar nije Car Uros sahranjen u manastiru Sopocani ?!
    (?, 22. decembar 2022 22:47)

    # Link komentara

  168. "Mlad pameću ..." :(
    (Djorgo, 22. decembar 2022 22:42)

    # Link komentara

  169. (omniameamecumporto, 22. decembar 2022 22:26)

    Boli srpsko carstvo.
    (evoba, 22. decembar 2022 22:36)

    # Link komentara

  170. Verovatno je kljucno u ovoj analizi da je izrastao u "lepog mladica"!? Iz fresaka mozemo zakljuciti i da je Isus bio beo,, plavih ociju, ravne kose i izduzenog lica. Uostalom, verovatno kao i svi ostali Jevreji i Arapi... Tako da bolje nemojte zakljucivati iz fresaka, nego dajte istorijske cinjenice. To je sasvim dovoljno.
    (Black, 22. decembar 2022 22:33)

    # Link komentara

  171. Srbi su sami sebi najgori neprijatelji.
    (Realno stanje, nema laganje, 22. decembar 2022 22:33)

    # Link komentara

  172. зашто не помињете 3 брата Мрњавчевића Гојка који је био најмлађи и пгинуо на Марици
    (ранко, 22. decembar 2022 22:33)

    # Link komentara

  173. 1371. Србе су побили на спавању.Маричке битке није ни било .Неко је издао Србе ?Душан је такође умро под сумњивим околностима .Имао је пуно странаца на двору.Венецијанце,германе,...Данас хрвати тврде да је био њихов,хрват.Историја је одавно фалсификована на западу.Ускоро ће и Пупина прогласити за хрвата.
    (a, 22. decembar 2022 22:32)

    # Link komentara

  174. Lep, sažet tekst. Hvala.
    (kizza, 22. decembar 2022 22:31)

    # Link komentara

  175. Simeon Uros je imao sina, Jovana koji je bio poslednji direktni potomak Nemanjica,unuk Stefana Decanskog. Umro je 1422. kao monah.
    (Ogy, 22. decembar 2022 22:28)

    # Link komentara

  176. Uroš V Nejaki zar nije ratovao protiv bratića Simeona i razdijelio carstvo,prije nego što su navalili Turci. Zar mu otac Dušan Silni nije ratovao protiv vlastita oca Stefana,mislim i zatočio ga u tamnicu. Tragedija carstva koja veličate. Zar to nije bilo i grčko i Bugarsko carstvo...molim pojašnjenje ja ne poznajem dovoljno srpsku istoriju.Nisam čitao tekst, komentiram naslov.
    (omniameamecumporto, 22. decembar 2022 22:26)

    # Link komentara

  177. odličan tekst za čistu desetku ! Bravo !
    (talalej.., 22. decembar 2022 22:18)

    # Link komentara

  178. Sjajan tekst….
    (SrbinMusliman, 22. decembar 2022 22:17)

    # Link komentara

  179. A za vreme Nemanjica veci porez nego pod turskom vlascu.
    (kemp, 22. decembar 2022 22:08)

    # Link komentara