- Komentari -

Ispravljena "geografska glupost": Priznat i peti okean

Zemlja je i zvanično dobila svoj peti okean - odlukom Nacionalnog geografskog društva da doda Južni okean oko Antarktika grupi četiri već poznatih: Atlantskom, Tihom, Indijskom i Arktičkom okeanu.

Izvor: B92, livescience
Pošaljite komentar
  1. U središtu Severnog ledenog okeana se nalazi ogromna ledena masa, ali je to u suštini ipak voda. Više puta su američke i ruske atomske podmornice prolazile ispod tog leda sa jedne na drugu stranu. S druge strane i središtu tog Južnog okeana se nalazi ceo kontinent, Antarktik i prilično je apsurdno da okean ima oblik krofne. Tihi okean okružuje Ausrtaliju, ali je površina Australije u odnosu na površinu Tihog okeana prilično mala. A Antarktik zauzima značajan deo tog Južnog okeana. Logičnije bi mi bilo da se kaže da je Antarktik okružen sa nekoliko mora.
    (Pera Kojot Stariji, 17. jun 2021 14:16)

    Tihi okean okruzuje Australiju? Ni manje znanja, ni vise samopuzdanja na jednom mestu.
    (dragaN, 23. jun 2021 10:20)

    # Link komentara

  2. Budalaština. To jeste neka klimatska celima,. ali ako. su ostala četiri okeana definisana kontinentima, onda ne znam. zašto menjati kriterijume.
    (EU Citizen, 21. jun 2021 21:19)

    # Link komentara

  3. E sad još da se ispravi još jedno hiljadu gluposti koje postoje, ali niko o njima ne brine, pa da živimo ko ljudi.
    (Z313, 17. jun 2021 23:47)

    # Link komentara

  4. Pa ako evropa nije kontinent zasto belci samo u evropi zive?
    (Marko, 17. jun 2021 11:28)

    Какве сад то везе има?
    (Јабучило, 17. jun 2021 20:40)

    # Link komentara

  5. Pre bih rekao napravljena nego ispravljena.
    (Kolumbo, 17. jun 2021 18:21)

    # Link komentara

  6. Који сад јужни океан.
    (Сеновић, 17. jun 2021 15:28)

    # Link komentara

  7. U središtu Severnog ledenog okeana se nalazi ogromna ledena masa, ali je to u suštini ipak voda. Više puta su američke i ruske atomske podmornice prolazile ispod tog leda sa jedne na drugu stranu. S druge strane i središtu tog Južnog okeana se nalazi ceo kontinent, Antarktik i prilično je apsurdno da okean ima oblik krofne. Tihi okean okružuje Ausrtaliju, ali je površina Australije u odnosu na površinu Tihog okeana prilično mala. A Antarktik zauzima značajan deo tog Južnog okeana. Logičnije bi mi bilo da se kaže da je Antarktik okružen sa nekoliko mora.
    (Pera Kojot Stariji, 17. jun 2021 14:16)

    # Link komentara

  8. Eeeeee, ako si za dokaz našao WIKIpediju, svaka cast :))))
    (dacha Zvezda, 17. jun 2021 13:22)

    Pa znaš kako, ima ga u udžbeniku, a kad ukucaš na net-u , prvo izbaci wiki...pa još tamo potvrde, u neku ruku. Tako da nije bilo potrebe dalje tražiti. Inače ako si detaljan, nije wiki toliko loša ako postoji izvor tražene informacije u krajnjem donjem delu sajta(references).
    (Salle, 17. jun 2021 14:11)

    # Link komentara

  9. A možda i Azoevropa :)
    Azija ima 4 puta veću površinu i 6 puta više stanovnika.
    (Milan, 17. jun 2021 12:44)

    Mi smo prvi rekli "Pu za ime kontinenta!", tako da ga mi imenujemo sad.
    (Dule, 17. jun 2021 14:04)

    # Link komentara

  10. Ajde sad su bar svi priznali da ima tačno pet okena. A šta ćemo sa kontinentima? Još uvek ne postoji međunarodni koncenzus, postoji 5-8 komada, sve zavisi kako koja država broji.
    (dzigi, 17. jun 2021 14:03)

    # Link komentara

  11. Uf, moram da tražim da mi isprave ocenu iz geografije iz svih prethodnih godina. To! Ipak ću biti odličan :)))))
    (ZigZagler, 17. jun 2021 14:00)

    # Link komentara

  12. Samo jos da priznaju da je zemlja ravna ploča koja pluta.
    (Sale, 17. jun 2021 13:57)

    # Link komentara

  13. @salle Ja sam kao dete čitao neku knjigu koja ga navodi pa sam posle bio jaku zbunjen kada sam video u školi i drugim knjigama da ga ne stavljaju na spisak.
    (T, 17. jun 2021 13:27)

    # Link komentara

  14. . Meni ni to nije bilo dovoljno, pa odem na wiki, i tamo pročitam da postoji podela u tumačenju, da je tamo 20ih-30ih bio čak i priznat jedno vreme(južni okean), pa povukli priznanje xD, pa onda opet tamo s početka 2000ih priznali....ludnica.

    Eeeeee, ako si za dokaz našao WIKIpediju, svaka cast :))))
    (dacha Zvezda, 17. jun 2021 13:22)

    # Link komentara

  15. (z, 17. jun 2021 11:59)

    E, ako si im rekao... sad ce da stave prst na čelo. Ali, druže, zar se kaže "predvojen"??? Hahaha
    (Ibna, 17. jun 2021 13:01)

    # Link komentara

  16. Najveća geografska glupost je to što je Evropa kontinent a nikakve veze sa kontinentom nema.
    (geografski, 17. jun 2021 10:53)

    Slažem se sa tobom. Političko pitanje. Najlogičnije bi bilo da postoji Evro-Azijski kontinent, ili Evroazija.
    (Smuleco, 17. jun 2021 11:07)

    A možda i Azoevropa :)
    Azija ima 4 puta veću površinu i 6 puta više stanovnika.
    (Milan, 17. jun 2021 12:44)

    # Link komentara

  17. Kad sam prvi put došla u Australiju, pre 6 godina, išli smo južno od Melburna da posetimo Veliki Okeanski Put (Great Ocean Road)
    Otvorim Google Maps onako iz radoznalosti da vidim gde se nalazim i vidim piše Južni Okean zapljuskuje obale. Nisam mogla da shvatim da li sam u pitanju "ja ili oni".
    Izgleda da je to Google odavno prihvatio.
    Pogledajte i sami kako se zove vodena masa ispod Novog Zelanda.
    Southern Ocean je u Australiji odomaćen naziv.
    Sve u svemu, da je ladan - ladan je u djavola.
    (Južni Okean, 17. jun 2021 12:26)

    # Link komentara

  18. Ako moze Indija da ima svoj okean, onda moze i Antarktik!

    I da, Evropa i Azija su jedan kontinent, isto kao i Severna i Juzna Amerika.
    (Ser Kokeza od FSS-a, 17. jun 2021 12:25)

    # Link komentara

  19. Valjda se zove Severni ledeni okean a ne arktički?
    (osnovna škola, 17. jun 2021 12:12)

    # Link komentara

  20. Pre par godina, sestričina me ubeđuje da su iz geografije učili da ima 5 okeana. Ja joj očitavam lekciju, pošto su nas učili da ima 4, jelte, a ona mi pokazuje knjigu. Meni ni to nije bilo dovoljno, pa odem na wiki, i tamo pročitam da postoji podela u tumačenju, da je tamo 20ih-30ih bio čak i priznat jedno vreme(južni okean), pa povukli priznanje xD, pa onda opet tamo s početka 2000ih priznali....ludnica. U svakom slučsaju, izgleda da je u našim udžbenicima priznat već godinama.
    (Salle, 17. jun 2021 12:01)

    # Link komentara

  21. Za mene je glupost nazvati vodenu masu koja ničim nije predvojena od ostalih masa okeanom. A ako je podvodna struja merilo šta će da bude okean, onda lepo golfska struja stvara sopstveni okean, severnoatlantski.

    Ovo je pre svega za američke priproste ljude kojima je teško da kontempliraju koji okeani zapljuskuju Antartktik, pa eto zašto ne bi uzeli od svakog okeana po deo i nazvali ga Južni okean. Sigurno će na vikipediji da bude stranica na simple english za takve ljude.

    I ne, Severni ledeni iliti Arktički okean nije izmišljen da bi se tepalo Arktiku i po istoj logici da i Antarktik zaslužuje okean. On je jasno predvojen geografski od ostale vodene mase.

    A ovo je geografski smisleno i pametno isto ko i ona mora bez obala, tipa Sargasko more i slično.

    I takođe mi je neverovatno da ljudima potreban konsenzus da stvore neku geografsku kategoriju. Pa ako ti je potreban konsenzus znači da to nešto i ne postoji geografski, inače bi bilo jasno ko dan i niko ne bi dovodio u pitanje. Ali eto, danas je potreban konsenzus i da planeta bude okrugla. Neće sama od sebe ako većina ne prizna i dozvoli.
    (z, 17. jun 2021 11:59)

    # Link komentara

  22. Pa ako evropa nije kontinent zasto belci samo u evropi zive?
    (Marko, 17. jun 2021 11:28)

    # Link komentara

  23. Napokon! I danas netko nesto "priznao"!
    (GlasBrisela, 17. jun 2021 11:28)

    # Link komentara

  24. Moje dete u 5. razredu vec uci da postoji pet okeana.Kako su to tek sad usvojili?
    (Posmatrac, 17. jun 2021 11:24)

    # Link komentara

  25. Zahvatih svih 5
    (pomorac Kotor, 17. jun 2021 11:19)

    # Link komentara

  26. Opet bez referenduma.
    (Dobro jutro, izmišljena nacijo, 17. jun 2021 11:15)

    # Link komentara

  27. Najveća geografska glupost je to što je Evropa kontinent a nikakve veze sa kontinentom nema.
    (geografski, 17. jun 2021 10:53)

    Slažem se sa tobom. Političko pitanje. Najlogičnije bi bilo da postoji Evro-Azijski kontinent, ili Evroazija.
    (Smuleco, 17. jun 2021 11:07)

    # Link komentara

  28. Najveća geografska glupost je to što je Evropa kontinent a nikakve veze sa kontinentom nema.
    (geografski, 17. jun 2021 10:53)

    # Link komentara

  29. Iskreno, ima logike. Ako postoji Arktički okean, logično je da se proglasi i Antartički.
    (Smuleco, 17. jun 2021 10:43)

    # Link komentara