- Komentari -
  1. I ko je onda ubio Karadjordja?. Opet smo mi ubili svog vodju, sto se ponavlja kroz istoriju. Cudan smo mi narod.
    (Nostradamus, 16. februar 2021 17:31)

    # Link komentara

  2. Kad sledeci put dizete ustanak, setite se da je poginulo 200 hiljada civila..
    (Petronije, 16. februar 2021 16:59)

    # Link komentara

  3. @BG...Ako ne znas za Sanstefanski mir, nemoj pricati o Rusima kao o nasoj braci i saveznicima (inace, prabaka mi je bila Ruskinja).
    (Trovach, 16. februar 2021 14:52)

    # Link komentara

  4. Znači 300 godina vam trebalo za prvi ustanak. Izgleda da vam nije bilo loše pod Turcima....
    (bosna, 15. februar 2021 23:48)

    Vi ste to resili za 10 minuta. Baci dedine ikone, hodza otpeva na mikrofon i to je to. Hrabro srce u junaka je tu
    (mile, 16. februar 2021 13:10)

    # Link komentara

  5. Evo, ima tih rusofoba, pa ako imaju mozga neka objasne zašto i kako su nam rusi neprijatelji. I da, po nekim procenama 47 nisu napali Jugoslaviju najviše zbog toga sto bi napad morao ići najvećim delom preko Srbije, a, znamo sta su radili po cehoslovackoj i mađarskoj u pobunama protiv njih.
    (protojevrej staford, 15. februar 2021 23:39)


    svašta. nisu napali iz opreza, da se ne zaglibe na pola puta. jugoslavija nije bila tamo neka hipi čehoslovačka i post osovinska madjarska nego država koja je imala jaku armiju i gerilsku tradiciju, uz podršku zapadnih saveznika.
    rusiji nikad nije odgovarala jugoslavija jer nije bila pod njenim uticajem.
    (neutralni felš, 16. februar 2021 08:14)

    # Link komentara

  6. Sta pricas? Ustanak je imao logistiku i podrsku Engleske i Francuske i na njihove dojave je sve odigrano. A sve je propalo smo unutrasnje korupcije.
    (Bili, 15. februar 2021 20:58)

    Не држи лекције другима и не брукај се. Наши су у борбама заробљавали француске официре и артиљерце са све француским топовима. Наполеону требале османлије због Русије и наоружавао их и слао им официре. Енглези такође гурали османлије на русе и били против нас. Тако да ти препоручујем да барем размислиш кад пишеш, пошто за неке ствари није потребно баш знање из историје.
    (mr, 16. februar 2021 07:50)

    # Link komentara

  7. Austrijanci nam nisu ništa pomogli.U pitanju su Srbi iz Austrije.
    Naprotiv,Srbi su ginuli za austrijance.Karađorđe je ratovao za
    njih kao frajkor.Rusi su se povukli da bi pranili svoju zemlju
    od Napoleona.Na invaziju Rusije pogurali su ga baš austrijanci,
    koji udaju svoju princezu za Napoleona !
    (a, 16. februar 2021 07:35)

    # Link komentara

  8. Znači 300 godina vam trebalo za prvi ustanak. Izgleda da vam nije bilo loše pod Turcima....
    (bosna, 15. februar 2021 23:48)
    Bilo bi sjajno i politički veoma mudro,izvuci zakljucke i naravoucenije iz istorije.Zašto:Zato sto je istorija učiteljica života.Ona se tako treba gledati ali nikako Nebi smeli živeti u istoriji.
    Srbi koji su prihvatili islam i Srbi koji su ostali hrišćani su Srbi.
    Takodje i oni koji su prihvatili katolički obred umesto pravoslavnog su ostali hrišćani,ali su trebali ostati i Srbi.Srbi su trebali razumeti to i potpuno prihvatiti verski osecaj i nikako ga ne pretpostaviti nacionalnom(potpuno potvrdjen u jeziku i mentalitetu).
    Upravo je tu istorija potvrdila Cezarovu naredbu:DIVIDE ET IMPERA(Zavadi pa vladaj).
    Upravo Ta verska podela je poslužila da nam se dogadjaju najgnusnije stvari.Komunisti su bili zabluda,ali su su imali kontra odgovor Cezaru:Bratstvo i jedinstvo,podeljenih u veri,je bila njihova krilatica,ali je nisu umeli ugraditi i pretvoriti u gradjansko društvo.
    (Djed Gavrilo, 16. februar 2021 07:18)

    # Link komentara

  9. Aganlija, Kučuk Alija, Mula Jusuf i Mehmed-Aga Fočić, a ne starac Fočo. Davno beše ta škola, a?
    (@Čkalja, 16. februar 2021 06:43)

    # Link komentara

  10. Engleska istorija?!E moj prijatelju...ako je Engleska istorija lepa i objektivna kao princ Čarls;) to je vec nesto drugo....
    (Od Vardara pa do Triglava,sve lopov do lopova, 16. februar 2021 05:45)

    # Link komentara

  11. "Međutim, zbog opasnosti od invazije Francuske na njihovu zemlju, Rusija se povukla i sa Osmanskim carstvom, 1812. godine, potpisala Bukureštanski mir - prema kom Osmanlije dobijaju Beogradski pašaluk."- auu...Rusi nas izdali!..
    (Srbin, 16. februar 2021 05:36)

    # Link komentara

  12. @Mozda nisi dovoljno obracao paznju na casovima istorije ali ustanak i jesu podigli vidjeniji ljudi iz Srbije. 

    Bez podrške običnog naroda ustanak su mogli da okače mačku o rep.
    (Predrag, 16. februar 2021 04:02)

    # Link komentara

  13. (Бајо Пивљанин, 15. februar 2021 22:46)

    Pa dobro i sad ima razni porezi, pdv 20%, carina 10%, porez na dohodak,zdravstveno, penziono, takse, služenje vojske, mobing, glavoseče, izvršitelji itd..
    (srebroljub, 16. februar 2021 03:51)

    # Link komentara

  14. Kad će istoričari konačno da priznaju da je Austrija na svaki mogući način pomagala i I. i II. ustanak.
    (Aleksa, 16. februar 2021 03:15)

    # Link komentara

  15. Znači 300 godina vam trebalo za prvi ustanak. Izgleda da vam nije bilo loše pod Turcima....
    (bosna, 15. februar 2021 23:48)

    Zato ste vi to caskom resili. Batali hriscanstvo, daj islam i cao zdravo. Jos i saka brasna pride za dedine ikone. Nema sta, pravi ste borci
    (mile, 16. februar 2021 02:27)

    # Link komentara

  16. bate isti giga moravac
    (genijalac, 16. februar 2021 02:17)

    # Link komentara

  17. prođeš ovako po komentarima i podsetiš se zašto u Srbiji nije pametno praviti demokratski sistem. Nije toliki problem ne znati nešto, problem je toliko nemati pojma koliko ne znaš ništa da te nije blam da mlatiš gluposti levo i desno. A nacionalna katastrofa je imati ovoliki procenat takvih entuzijasta.
    (multimilijarderi, milijarderi i obični milijunaši, 16. februar 2021 02:09)

    # Link komentara

  18. Znaci Srbi se nisu bunili 300 godina, a Turci bezveze 1594. mosti Svetog Save, tek tako iz obesti?

    Slucajno se desila velika seoba Srba 1690. jer se Srbi nisu bunili protiv Turaka kad su mogli i dizali na oruzje protiv istih kad god su imali prilike?

    Knjige u sake procitajte malo istoriju, ali sve, a ne da preskacete, pa onda dajete glupe zakljucke.
    (Jovan, 16. februar 2021 01:50)

    # Link komentara

  19. @phil. Nisu nas Rusi izdali 1812. Napoleon je napao Rusiju, dosao do Moskve. Rusija je morala da sklopi mir sa Turskom da se ne bi borila na dva fronta ( i verovatno izgubila). Rusija je uspela da Bukurestanskim mirom prvi put u savremenom dobu u jedan medjunarodni ugovor unese Srbiju i njenu autonomiju a ta autonomija je posle Drugog srpskog ustanka a i ponovnom nadmoci Rusije nad Turskom posle poraza Napoleona, bila osnov drzavnosti nove Srbije. Dakle, zaslugom politike Rusije a ne Austrougarske, Britanije, Francuske, ...
    (tt, 16. februar 2021 01:49)

    # Link komentara

  20. Znači 300 godina vam trebalo za prvi ustanak. Izgleda da vam nije bilo loše pod Turcima....
    (bosna, 15. februar 2021 23:48)

    Genije, bili su prejaki ili mi preslabi. Ne znam onda što se cela zapadna Evropa protiv njih udruživanja u ratu kad su bili tako divni oblik civilizacije.
    (bm, 16. februar 2021 01:41)

    # Link komentara

  21. "Znači 300 godina vam trebalo za prvi ustanak. Izgleda da vam nije bilo loše pod Turcima...."

    Ni Bosne danas ne bi bilo nezavisne da se Gavrilo Princip nije pobunio protiv tudjinske vlasti a kasnije je oslobadjala srpska vojska. Vama u Bosni nije bilo lose pod Turcima jer se nikad niste ni pobunili, ne posle 300 godina nego nikada, cak ste i prihvatili njihovu religiju. Srbi su ginuli za slobodu svoje zemlje vekovima.
    (biba, 16. februar 2021 01:31)

    # Link komentara

  22. Znači 300 godina vam trebalo za prvi ustanak. Izgleda da vam nije bilo loše pod Turcima....
    (bosna, 15. februar 2021 23:48)
    Srbi su dizali bune vise puta koje su krvavo ugusene i koje su Juznu Srbiju i Makedoniju bukvalno opustosile od ljudi zbog Turskih osveta po gusenju istih.A neki su prodali veru za veceru..
    (Drax, 16. februar 2021 01:31)

    # Link komentara

  23. док је страдао прост народ ћутали смо вековима,тек кад су почели да падају кнезови дигли смо се на устанак.
    (мишо, 15. februar 2021 22:21)

    Mozda nisi dovoljno obracao paznju na casovima istorije ali ustanak i jesu podigli vidjeniji ljudi iz Srbije. Dakle ne kuka i motika vec oni. Ne bih ih bas nazvao knezovima, bez obzira na dogadjaj znan kao seca knezova, vec vidjeniji ljudi medj srbima. Tu je naravno bilo i svestenstva i hajduka...svega
    (mile, 15. februar 2021 23:54)

    па то сам и хтео да кажем, док није почела сеча кнезова ,није се ни дигао устанак.
    (мишо, 16. februar 2021 01:25)

    # Link komentara

  24. @bosna - klasičan rasistički komentar.
    Srbi su se bunili protiv Turaka stalno, recimo u periodu 1718–1739 postojala je srpska država, nastala ratom i nestala u ratu.
    Pod Turcima je bilo loše, no za razliku od nekih zadržali smo imena, vjeru, čast i obraz. Po cijenu života.
    (Miloš, 16. februar 2021 01:13)

    # Link komentara

  25. @reebock Eh da je Rimsko carstvo opstalo,eh da je Egipatsko carstvo opstalo,eh da su Vikinzi opstali,eh da dinosaursi nisu izumrli, eh da ja imam grudi i da sam drugog pola znas kakva bih riba bio. Svasta. Nivo komentarisanja na nivou kad bi baba bila deda, sta bi bilo.
    (Milunka Malina, 16. februar 2021 00:58)

    # Link komentara

  26. @bosna Nije bilo lose,lose je bilo onima koji su morali da menjaju veru. Pa danas ne znaju ni ko su ni sta su ni kome pripadaju ni ciji jezik govore. Sto bi se reklo vojnickim kuvarskim jezikom,postali su klasičan drnč.
    (Milunka Malina, 16. februar 2021 00:55)

    # Link komentara

  27. Znači 300 godina vam trebalo za prvi ustanak. Izgleda da vam nije bilo loše pod Turcima....
    (bosna, 15. februar 2021 23:48)

    Pa vama Turci nisu dozvoljavali da promenite imena na njihova kad ste prešli na Islam, uvek su hteli da znaju ko je tako lako izdao svoj narod!
    (srbendaodffshore, 16. februar 2021 00:44)

    # Link komentara

  28. @my way
    Rusija je pokusala da Srbiji oduzme kompletnu Sumadiju i pokloni je Bugarskoj.
    Sprecila je Austrougarska.
    Rusija je ignorisala I srpski ustanak.
    Podrzala Hrvate devedesetih i naoruzavala ih, priznao ruski ambasador u Hrvatskoj.
    Podrzala nezavisnost Crne Gore.
    Dakle, Rusija se vekovima trudila da Srbiju oslabi.
    Cinjenica koju izdajnici pokusavaju da prikriju.
    (., 15. februar 2021 23:42)

    Нити је Русија покушала целу Шумадију да да Бугарској, нити је игнорисала Први српски устанак. Но, о историји је са неким ко Совјетски Савез, камоли деведесете сматра руском политиком заиста излишно причати. Обашка што ништа није могла да одузме Србији, па ни Шумадију, јер Србије тада није било. О Аустроугарским добрим намерама према Србији и Србима заиста не бих. Они су за разлику од Руса анектирали сваки педаљ Отомаског царства на који су крочили, па и Босну која никада није била њихова нити аустријске заједнице у њој има. Све што је Србија била пријатењу мој, то је оно што смо ми уз помоћ Руса ослободили од Турака и одбранили од Аустроугара. Да свима вама русофобима који још о издајама причате буде јасно. То су чињенице које не можете да промените.
    (my way, 16. februar 2021 00:39)

    # Link komentara

  29. Dahije su bile otpadnici od carske vlasti, pa nisu imali nikakvu finansijsku zaledjinu i nametale sve veće namete/harač, te je došlo da “sirotinja raja turskoga zuluma više trpeti ne može”.... Da nisu tolike namete tražili - niko se bunio ne bi. Kao ni do tad.
    (Realni Srbin, 16. februar 2021 00:36)

    # Link komentara

  30. @Bosna,
    Moras malo vise da citas, a da citas znao bi da za tih 300 godina, ni 5 godina u nije bilo mira.
    "Rani sina, pa salji u vojsku, Srbija se umirit' ne moze".
    Ej Bosno rosna...
    (Nikola, 16. februar 2021 00:26)

    # Link komentara

  31. Znači 300 godina vam trebalo za prvi ustanak. Izgleda da vam nije bilo loše pod Turcima....
    (bosna, 15. februar 2021 23:48)
    Први устанак Срба против Османског царства је био 1594 године у Банату. Неких 100 година након пада Србије под Турке. Срби су против Турака имали много ратова, устанака и битака у историји. Једини којима је било добро и који су продали веру за вечеру сте ви. Чак су и Херцеговци Срби дизали буне, док сте ви ћутали.
    (Лујан, 16. februar 2021 00:25)

    # Link komentara

  32. Znači 300 godina vam trebalo za prvi ustanak. Izgleda da vam nije bilo loše pod Turcima....

    (bosna, 15. februar 2021 23:48)




    Samo se ti teši, ali pod Turcima je bilo dobro samo onim Srbima koji su prešli na islam, jer su tako bili lišeni brojnih rasističkih i diskriminatorskih obaveza kao što su danak u krvi, kuluk, džizija, harač, ušur i slično. A Srbi koji nisu promenili svoju veru i svoj identitet su nastavili da se bore i borili su se i pre Karađorđa kao na primer Pavle Bakić, pa Stefan Štiljanović, pa Jovan Nenad, pa Koča Anđelković i brojni drugi dosta pre Karađorđa.
    (ban Kulin, 16. februar 2021 00:15)

    # Link komentara

  33. док је страдао прост народ ћутали смо вековима,тек кад су почели да падају кнезови дигли смо се на устанак.
    (мишо, 15. februar 2021 22:21)

    Mozda nisi dovoljno obracao paznju na casovima istorije ali ustanak i jesu podigli vidjeniji ljudi iz Srbije. Dakle ne kuka i motika vec oni. Ne bih ih bas nazvao knezovima, bez obzira na dogadjaj znan kao seca knezova, vec vidjeniji ljudi medj srbima. Tu je naravno bilo i svestenstva i hajduka...svega
    (mile, 15. februar 2021 23:54)

    # Link komentara

  34. Znači 300 godina vam trebalo za prvi ustanak. Izgleda da vam nije bilo loše pod Turcima....
    (bosna, 15. februar 2021 23:48)

    # Link komentara

  35. Englezi koji imaju uspjesniju istoriju pisu da je Turska imperija propala
    zato sto je doslo do raskola u islamu a mi pricamo bajke. Da je Turska
    ostala sto je bila i danas bi ostala na nasim prostorima sto se Srba tice
    a mozda bi i bolje bilo.

    ### A engleska istorija je kroz istoriju poznata kao objektivna...
    (Reebock, 15. februar 2021 23:45)

    # Link komentara

  36. Ustanak počeo kada je otomansko carstvo propalo
    (Iskosa, 15. februar 2021 21:02)

    Ali je ipak počeo... Seljačka Srbija protiv carstva koje je žarilo i palilo Evropom i Azijom.
    Mišarska bitka je taktički bila organizovana nestvarno za to doba. Skriveni šančevi sa kolcima, mreže koje su zapletale konjima noge. Desetkovali smo tursku konjicu u sat vremena borbe. Posmatrači bitke sa brda (Austrijanci, Francuzi i Rusi) su brzinom svetlosti poslali depeše svojim carevima o veličanstvenoj pobedi seljaka, Srba nad imperijom. I u narednih nekoliko bitaka smo izvojevali ubedljive pobede.

    Dahije su pokušalje bekstvo brodom Dunavom, ali je neki Turčin propevao gde se nalaze i kako su kamuflirani. Uhvaćeni su negde kod Kladova. Osuđeni na licu mesta smrtnom kaznom odsecanjem glave. Trojica su se pomirila sa sudbinom. Četvrti se borio za život dva sata. Jedva su dvojica uspela da ga savladaju i nateraju da stavi sam glavu na panj.
    (kakadu, 15. februar 2021 23:44)

    # Link komentara

  37. @my way
    Rusija je pokusala da Srbiji oduzme kompletnu Sumadiju i pokloni je Bugarskoj.
    Sprecila je Austrougarska.
    Rusija je ignorisala I srpski ustanak.
    Podrzala Hrvate devedesetih i naoruzavala ih, priznao ruski ambasador u Hrvatskoj.
    Podrzala nezavisnost Crne Gore.
    Dakle, Rusija se vekovima trudila da Srbiju oslabi.
    Cinjenica koju izdajnici pokusavaju da prikriju.
    (., 15. februar 2021 23:42)

    # Link komentara

  38. Jednom za, svagda : rusi nam nisu pomogli samo onda kada nisu mogli sami sebi pomoći. Da ne nabrajam sada, neku manju knjigu u šake ako ne verujete (i ako znate da čitate). U novijoj istoriji imali su sreće što nisu raskomadani "93. 1914 je bilo određenih opportunista pomoći Srbiji, sa ali su ipak pomogli, 1917 obrazovaniji znaju šta se desilo u Rusiji i pored svojih problema nisu imali moći da se bave nama. Realno uvek smo kukali kod njih za, pomoć i uglavnom je dobijali bez nekog njihovog velikog interesa i uglavnom na njihovu štetu. U poslednjih 20ak godina imamo specijalne trgovinske norme sa Rusijom gde imamo prelemane koji u suštini znače da naša roba ide na njihovo tržište po najpovoljnijim povoljnijim uslovima nego iz bilo koje druge zemlje. Ni jedna zemlja ne može da konkuriše bilo čemu sto je uradila za nas kao Rusija. Evo, ima tih rusofoba, pa ako imaju mozga neka objasne zašto i kako su nam rusi neprijatelji. I da, po nekim procenama 47 nisu napali Jugoslaviju najviše zbog toga sto bi napad morao ići najvećim delom preko Srbije, a, znamo sta su radili po cehoslovackoj i mađarskoj u pobunama protiv njih.
    (protojevrej staford, 15. februar 2021 23:39)

    # Link komentara

  39. Sunovrat Srbije je poceo padom dinastije Obrenovic. To je nasa sramota, priznali je ili ne. U ono vreme se znalo ko su Obrenovici i kakvi su, a ko je bio Karadjordje i kakav je bio.
    (Milan Indjija, 15. februar 2021 22:03)

    Kakav je bio Karadjordje, molim te objasni nam? Karadjordje je bio Milosev kum i covek bez cijeg ustanka ne bi bilo kasnije ni Milosa Obrenovica kakvog danas znamo. A on umesto da ga je lepo vratio ili oterao nazad u Rusiju ili Austriju, kumu odsekao glavu, napunio vunom, pa poslao sultanu. Posle se ljudi pitaju sto ih je zadesila ovakva sudbina...
    (Fred, 15. februar 2021 23:38)

    # Link komentara

  40. @Trovach
    Da ista znas o istoriji, znao bi da ne bi bilo nista od drugog ustanka, da nije bilo prvog!
    Milos je ustupke dobijao zato sto Turci nisu hteli da im se ponovi ono sto se desavalo za vreme Karadjordja.
    Mora neko da ide glavom kroz zid i da pokaze snagu i zube, da bi neka kukavica kasnije mogla da pregovara. Ili mislis da je jedan svinjar bio pametniji od celokupne diplomatije jedne svetske imperije?!
    Nije, nego Turcima nije trebao novi ustanak u Srbiji, pored onog sto se desavalo u Grckoj i Africi.
    (BG, 15. februar 2021 23:38)

    # Link komentara

  41. Sta pricas? Ustanak je imao logistiku i podrsku Engleske i Francuske i na njihove dojave je sve odigrano. A sve je propalo smo unutrasnje korupcije.
    (Bili, 15. februar 2021 20:58)

    Neki put mi je zao sto sam naucio da citam.
    (DaSa, 15. februar 2021 23:31)

    # Link komentara

  42. Van te borbe za oslobadjanje Srba i Srbije tog turskog jarma,

    za mene je Karadjordje Petrovic bio i ostao najveca bitnaga medju Srbima.

    Ne verujem coveku koji je ubio i svog oca i svog brata.
    Takvom coveku sigurno ne moze biti milija drzava!!!

    On je to sve uradio da bi se osetio jos mocnijim!!!

    Ali mi Srbi volimo da nalazimo izgovore i da umisljamo da je neko nesto uradio iz rodoljubivih razloga, a toga je vrlo malo u nasoj istoriji.

    Mi smo od obicnog princa Marka Kraljevica napravili tabadzijom koji je tukao svakoga i na svakom mestu, a to izgleda nije bilo bas tako,
    a opet od jedne vucibatine Karadjordja napravili smo mu dinasticku lozu
    iako nije je zasluzio isto kao sto i Arkan nikako ne moze biti srpski heroj!!!
    (Slepac Vidoje, 15. februar 2021 23:13)

    # Link komentara

  43. Srbi baš znaju odabrati voždove. Ovaj ukrao ženu, ubio oca... Nasilje je mnogo na ceni kod Srba. Svetitelji SPC, vladari, narodni običaji, danas uredenje države demokratija a jedan odlucuje o svemu, navijači čuvaju snajpere na stadionu, nestaju ljudi, premijerka se boji... Oooo, Srbijo pod šljiva,pma. A i izbor prijatelja i “braće” je veoma uspešan i koristan.
    (lilihip, 15. februar 2021 23:11)

    # Link komentara

  44. Помаже Бог
    Коначно да се Србија враћа себи и својим вредностима . Доказ је то и данас и споменик Стефану Немањи и промена имена улица из бивше СФРЈ. Да Београд буде главни град Србије а не више неке Југославије .
    Хвала бесмртном вожду Петровићу што је дигао устанак против турске агресије и окупације.
    Генерације Срба су се рађали ,живели и умирали у ропству и под окупацијом , сањали су и чекали час да се крене борба за слободу .
    Слава и хвала свима што су дали свој живот за Србију и слободу.
    (Слободан, 15. februar 2021 23:06)

    # Link komentara

  45. Apsolutno! Svidjaju mi se stihovi u Apoteozi Velikom Djordju. Zavrsava se otprilike, pa koji Srbin u grudima oseti hrabrost da se u poletu uzdigne, neka pokusa da dostigne Djordja.
    (Predrag, 15. februar 2021 23:05)

    # Link komentara

  46. Kakva crna carska vojska tacno? Karadjordje ratovao sa Vizantijom, sta li? Mozda sa Austrougarskom, ne znam? Jel to iz ovih novih udzbenika za osnovce koje nam stampaju hrvati a pisu autosovinisti iz nasih redova? E blago tebi
    (mile, 15. februar 2021 22:27)

    u pocetku se rat vodio samo sa trupama lokalnih vodja(Dahija) a nesto kasnije nakon sto su Dahije porazene i likvidirane i posle propalih pregovora sa Osmanskom portom i podrzani od Rusije ustanici ulaze u totalni rat sa Osmanskom vojskom (pre svih vojskom Rumelijskog vezira).
    (Guns N Roses, 15. februar 2021 22:52)

    # Link komentara

  47. @mile

    Kako koja carska vojska? Vojska Osmanskog carstva, svojevremeno jedne od najvećih svetskih sila? Kakvi te crni Hrvati i autošovinisti spopali...
    (Ser Kokeza od FSS-a, 15. februar 2021 22:52)

    # Link komentara

  48. Kad je harač bio samo 10%
    (srebroljub, 15. februar 2021 19:18) Лупаш глупости. Харач је био порез који су плаћали само Јевреји и хришћани. Поред тога плаћао се порез спахији (15-25%). Ту су били и кулук (присилни рад) и данак у крви. Када је почео процес читлучења, поврх свега овога се плаћао и порез читлук-сахабији (1/9-1-3) и кулучило и за њега. Раји је мало шта остајало и управо је повратак јањичара који су обновили систем читлучења довео до подизања устанка. Свима вама који сте се образовали уз ”Величанствено столеће” и друге турске лимунаде топло препоручујем путопис ”Поглед у Босну” који је написао Матија Мажуранић (брат Ивана Мажуранића) 1839/1840. Можда након тога схватите каково је зло била Отоманска империја.
    (Бајо Пивљанин, 15. februar 2021 22:46)

    # Link komentara

  49. Srbi su naucili bezati,1389 sa Kosova Polja,1914. sva vojska pobegla na Krf,1941. priklucili se trojnom paktu,1992. 7 puta bezali sa Kostajnice,na koga da budem ponosan :...
    Da je kralj bio pametan i posle I svetskog rata nije pravio Jugoslaviju, nego povukao granice kod zadra, sada bi ste bili, manjina u austriji i italiji.... Ludi Srbi izgubili pola stanovnista u I svetskom ratu, preveli Slovence i Hrvate na pobrdnicku stranu... Sve protiv svog naroda prokleti Karadjordjevici.. Coveku bilo stalo da bude kralj Srba Slovenaca i Hrvata.. Umesto vladar Srbije
    (Aje, 15. februar 2021 22:40)

    # Link komentara

  50. Aganlija, Kučuk Alija, Mula Jusuf iiiiiiii, ne znate dalje?!
    JUSUF MULA!
    I starac Fočo od stotinu ljeta!!!!
    Jer je i on tu nešto petljao!!!!
    (Čkalja, 15. februar 2021 22:38)

    # Link komentara

  51. Licno je Napoleon podzavao divio se junastvu Karadjordja! Tako je govorio i veliki Njegos!
    (Brajan, 15. februar 2021 22:37)

    # Link komentara

  52. Legenda...
    (Delije Čikago, 15. februar 2021 22:35)

    # Link komentara

  53. Ruse , Srbe i ostali pravoslavni narod je najvise unistio Lenjin , Staljin i ostali komunisticki sljam!
    (Brajan, 15. februar 2021 22:31)

    # Link komentara

  54. Episkop Teodor Nestorovic je poveo prvi srpski ustanak krajem 16-tog veka.

    [link]
    (Dejan, 15. februar 2021 20:39) 

    Jeste ,istina je.Bilo je tu i Brankovica koji su se borili i bilo je povremenih manjih ili vecih buna.
    Pa pred sam Prvi srpski ustanak je bila Kočina krajina koja uopste nije bila bezazlena po Turke.
    Ali ,u svim tim vecim ili manjim bunama postojao je jedan faktor koji nije bio prisutan kada je Prbi srpski ustanak u pitanju - obicno je to bio sukob Turske sa drugim silama ,koje su onda koridtile Srbe za destabilizaciju Turske a mi smo pokusavali da izborimo slobodu i svesno prihvatali da budemo alat...
    Prvi srpski ustanak je SAMOSTALNI USTANAK SRPSKOG NARODA jer su i Austrija i Risija odbile da nas podrze ,svala iz svojih razloga.
    SAMI SRBI su nacili Tursku imperiju na kolena i primorali je da im ponudi mir - i taj mir je i potpisan u Carigradu.
    Potpisao ga je PETAR IČKO (i jedva zivu glavu izvukao bezeci odande jer smo prekrsili taj mir ).
    E,tek tada Rusija ulazi u rat - kljucni pritisak na Cara je napravio Adam Čartorijski (koji ce i kasnije pomagati srpsku stvar nekoliko decenija).
    Zašto Prvi.

    Zato sto je to pocetak procesa koji se zove Srpska revolucija i traje od 1804 do Sretenja 1835...
    Prvo sloboda od tudjina a onda i licna sloboda za svakog pojedinca.
    To je smisao slobodne Srbije- zato je pravljena
    I zato Sretenje i treba da bude nacionalni praznik.
    (Komša, 15. februar 2021 22:29)

    # Link komentara

  55. Karađorđe je pogrešio što je ušao u direktan sukob sa carskom vojskom, istog trenutka je osudio ustanak na (eventualnu) propast.

    Miloš je kasnije mnogo bolje odradio posao rekavši da je pobuna usmerena samo protiv lokalnih vlasti, ne i protiv sultana.

    Mi smo kroz istoriju uvek imali previše junaka a premalo diplomata. Ovi prvi dobijaju bitke ali ovi drugi dobijaju ratove. Treba to nekako izbalansirati.

    Pozdrav.
    (Ser Kokeza od FSS-a, 15. februar 2021 21:06)

    Kakva crna carska vojska tacno? Karadjordje ratovao sa Vizantijom, sta li? Mozda sa Austrougarskom, ne znam? Jel to iz ovih novih udzbenika za osnovce koje nam stampaju hrvati a pisu autosovinisti iz nasih redova? E blago tebi
    (mile, 15. februar 2021 22:27)

    # Link komentara

  56. Na sta smo spali zahvaljujući titu i komunistima
    (lolipop, 15. februar 2021 20:55) # Link komentara

    Naravno, Tito i komunisti su krivi za propast ustanka...
    (rudarproleter, 15. februar 2021 22:25)

    # Link komentara

  57. I tada, kao i sada, pametni kremiše u seobu put zapada, glupi zauzeše prve borbene redove, a prepametni iz pozadine u politici zapovedahu!
    (ON, zti, 15. februar 2021 19:35)

    I toliko im je lepo bilo u Austrougarskoj jer su bili brana izmesju turaka i austrougara. Masa njih pobegla kasnije u Rusiju gde su takodje bili granica sa turcima. Extra na zapadu. Bar su ziveli od maca kao miskarci a ne od ciscenja wc-a kao ovi danas
    (mile, 15. februar 2021 22:22)

    # Link komentara

  58. Iz teksta zaključujem da sam 100% Srbin. Ne krećem da delam dok mi sekira ne zareže vrat. Važi za sve sfere u životu.
    (brundo, 15. februar 2021 19:45)

    док је страдао прост народ ћутали смо вековима,тек кад су почели да падају кнезови дигли смо се на устанак.
    (мишо, 15. februar 2021 22:21)

    # Link komentara

  59. Od svinjara i konjusara, Srbija nista dobro nije videla, kao ni od njegovih potomaka !
    (Zacetnik zla, 15. februar 2021 22:18)

    # Link komentara

  60. @Pevac Sofronije
    Da si pravi Srbin, ne bi isticao da si pravoslavac, i ne bi imao jedno dete vec vise dece.
    Pozdrav
    (Dusan, 15. februar 2021 22:15)

    # Link komentara

  61. Pa, Karadjordje je od Petrovica,poreklom iz Crne Gore!
    (Brajan, 15. februar 2021 22:08)

    # Link komentara

  62. Sunovrat Srbije je poceo padom dinastije Obrenovic. To je nasa sramota, priznali je ili ne. U ono vreme se znalo ko su Obrenovici i kakvi su, a ko je bio Karadjordje i kakav je bio.
    (Milan Indjija, 15. februar 2021 22:03)

    # Link komentara

  63. Srbi su naucili bezati,1389 sa Kosova Polja,1914. sva vojska pobegla na Krf,1941. priklucili se trojnom paktu,1992. 7 puta bezali sa Kostajnice,na koga da budem ponosan :(
    (Pajdo, 15. februar 2021 20:44)


    Opet susjed pise. Bezočno lažeš. Nismo mi Bečki konjušari da budemo sluge vecito.
    (Rade, 15. februar 2021 22:00)

    # Link komentara

  64. Trovach

    Za Srbiju jednak doprinos imaju obe dinastije. Dobrih i loših strana imaju i jedni i drugi.
    Karađorđeva buna je pokretač, jer da nije bilo vojnički, ne bi bilo ni diplomatski. Objektivno, najplodonosniji period je bio u vreme kneza Mihajla (šteta što nije poživio), jer je to vreme iznedrilo ono najbolje što je Srbija imala u kasnijim godinama.
    (dominus, 15. februar 2021 21:55)

    # Link komentara

  65. Trovach, 15. februar 2021 20:11

    Apsolutno nebitna i vegetacija i narav vladara aman zaman shvatite vise.Prvi srpski ustanak je slomljen jer je Napoleon u tom trenuku bio pod Moskvom i cela Evropa pod njegovom cizmom,znaci nasi saveznici na istorijskom minimumu a turski saveznici na maksimumu.Kako je Napoleon pukao 1814 i dokrajcen 1815.tako smo odmah mogli da izborimo autonomiju uz pomoc Rusa zbog kojih Turci nisu smeli da nas skrše opet.Cela Miloseva vladavina i svi njegovi spoljnopoliticki uspesi su upravo na krilima ruskih pobeda nad Turcima.Kako Rusi pobede u ratu tako Srbima hatiserifi i nove teritorije i bolja autonomija.Naravno da smo mi narod koji se prvi digao protiv Turaka i naravno da smo narod koji je jedini sam uspeo da ih vojno porazi,goloruki jednu imperiju ali dugorocno to je bilo nemoguce bez ruske diplomatske podrske.
    (kont, 15. februar 2021 20:49)

    Ma dzaba rusofobima pricas, prijatelju. Mislis da to zna kada je i dokle Napoleon stigao, kamoli kolika je ruska podrska Srbiji bila i to po koju cenu. I u ratovima protiv Turaka i u Prvom svetskom ratu, uvek. I uvek su se tada na njih nasanatili osvajaci, sto spolja Napoleon, Nemci, sto iznutra boljsevici i ruska stradanja su zbog toga bila stravicna. Simbol svega je monstruozni zlocin nad carskom porodicom Romanov. Sta ti da objasnjavas onima koji laprdaju o ruskim izdajama i tome kako nam Rusi nisu prijatelji, a oni koji su nam bili neprijatelji i ubijali nas, oni su nam ustvari super. Pa narod koji bi zaista tako mislio i ne moze nista drugo da ocekuje do bombe, komadanje, razaranje, pljackanje...Srecom, to su internet rusofobi koji su u realnosti na nivou statisticke greske. Srbi vole Ruse i Rusiju zato sto nikada nisu niti ce imati boljeg saveznika.
    (my way, 15. februar 2021 21:55)

    # Link komentara

  66. Znam isti Rusi kad su pomogli Srbiji kad je bila bombardovana...

    I danas osećam tu ljubav..
    (srbendaodffshore, 15. februar 2021 19:57)

    A što da ti pomognu,šta smo mi njima da nam pomažu? Neka tamo daleka zemlja. U unutrašnjosti Rusije za Srbiju niko čuo nije niti je ikoga briga ,imaju svoje probleme ljudi.
    (Buč, 15. februar 2021 21:51)

    # Link komentara

  67. @“I tada su nas Rusi po prvi put izadali...Jaki nam saveznici.... a vi Srbi u Ruse gledate kao u Boga, svaki put su nam nož u leđa zabili....
    (phil, 15. februar 2021 21:13)”

    Или тролујеш, или не умеш да читаш, или нешто још горе. У тексту лепо пише (ако већ не знаш сам из историје) да су 1812 Французи упали у Русију и да Руси нису више били у могућности да се баве ратом на Балкану.
    Прочитај “Рат и мир”, уради нешто на општој култури, пријаће ти.
    (А. Петров, 15. februar 2021 21:46)

    # Link komentara

  68. A Sretenjski Ustav, to ništa?
    @phil
    Inače što se tiče ovog Ustava tu su nam svi zabili nož u leđa Rusi, Austrijanci, Turci i knez Miloš...
    (Srđa Zlopogleđa, 15. februar 2021 21:42)

    # Link komentara

  69. I tada su nas Rusi po prvi put izadali...Jaki nam saveznici.... a vi Srbi u Ruse gledate kao u Boga, svaki put su nam nož u leđa zabili....
    (phil, 15. februar 2021 21:13)

    # Link komentara

  70. Budala koje će uzeti oruzje za guzonje je vazda bilo i biti će.
    (ON, zti, 15. februar 2021 21:07)

    # Link komentara

  71. Karađorđe je pogrešio što je ušao u direktan sukob sa carskom vojskom, istog trenutka je osudio ustanak na (eventualnu) propast.

    Miloš je kasnije mnogo bolje odradio posao rekavši da je pobuna usmerena samo protiv lokalnih vlasti, ne i protiv sultana.

    Mi smo kroz istoriju uvek imali previše junaka a premalo diplomata. Ovi prvi dobijaju bitke ali ovi drugi dobijaju ratove. Treba to nekako izbalansirati.

    Pozdrav.
    (Ser Kokeza od FSS-a, 15. februar 2021 21:06)

    # Link komentara

  72. Bitka na Martinićima
    Bitka na Krusima
    Bitka na Carevom Lazu
    Bitka na Čevu

    - ako niste čuli za njih sram vas bilo.

    Sve velike i značajne bitke i ustanci mnogo pre Prvog srpskog ustanka.

    Ako tvrdimo da Crnogorci nisu narod nego su zapravo Srbi zašto onda ni jedna od tih velikih bitaka nije proglašena za
    Prvi srpski ustanak ????

    Ovaj Karađorđev iz Orašca nikako ne može biti "Prvi" srpski.

    Može biti samo Prvi srbijanski ustanak.
    (Guzman, 15. februar 2021 21:04)

    # Link komentara

  73. (Trovach, 15. februar 2021 20:11)

    Trgovao je i sa kumovom glavom, usoljenom
    (nm, 15. februar 2021 21:03)

    # Link komentara

  74. Ustanak počeo kada je otomansko carstvo propalo
    (Iskosa, 15. februar 2021 21:02)

    # Link komentara

  75. Englezi koji imaju uspjesniju istoriju pisu da je Turska imperija propala
    zato sto je doslo do raskola u islamu a mi pricamo bajke. Da je Turska
    ostala sto je bila i danas bi ostala na nasim prostorima sto se Srba tice
    a mozda bi i bolje bilo.
    (//,, 15. februar 2021 20:58)

    # Link komentara

  76. Nismo mi svesni koliki je bio podvig tih junaka, nasih predaka. NIKO u svetu nije podrzavao ustanak, bili su sami protiv jedne od najvecih sila tog vremena. Mi nismo dostojni ni ime da im pomenemo. Slava im!!
    (Dragan Ilic, 15. februar 2021 19:46)

    Sta pricas? Ustanak je imao logistiku i podrsku Engleske i Francuske i na njihove dojave je sve odigrano. A sve je propalo smo unutrasnje korupcije.
    (Bili, 15. februar 2021 20:58)

    # Link komentara

  77. Los Angeles, 15. februar 2021 19:09

    Grešiš, ovaj, silno grešiš, sinak!
    Ni auto nema 100 konja ispod haube, nemoj biti bukvalista.
    (marveni lekar, 15. februar 2021 20:56)

    # Link komentara

  78. Na sta smo spali zahvaljujući titu i komunistima
    (lolipop, 15. februar 2021 20:55)

    # Link komentara

  79. Trovach, 15. februar 2021 20:11

    Apsolutno nebitna i vegetacija i narav vladara aman zaman shvatite vise.Prvi srpski ustanak je slomljen jer je Napoleon u tom trenuku bio pod Moskvom i cela Evropa pod njegovom cizmom,znaci nasi saveznici na istorijskom minimumu a turski saveznici na maksimumu.Kako je Napoleon pukao 1814 i dokrajcen 1815.tako smo odmah mogli da izborimo autonomiju uz pomoc Rusa zbog kojih Turci nisu smeli da nas skrše opet.Cela Miloseva vladavina i svi njegovi spoljnopoliticki uspesi su upravo na krilima ruskih pobeda nad Turcima.Kako Rusi pobede u ratu tako Srbima hatiserifi i nove teritorije i bolja autonomija.Naravno da smo mi narod koji se prvi digao protiv Turaka i naravno da smo narod koji je jedini sam uspeo da ih vojno porazi,goloruki jednu imperiju ali dugorocno to je bilo nemoguce bez ruske diplomatske podrske.
    (kont, 15. februar 2021 20:49)

    # Link komentara

  80. Dragan Ilic@
    Srbi su naucili bezati,1389 sa Kosova Polja,1914. sva vojska pobegla na Krf,1941. priklucili se trojnom paktu,1992. 7 puta bezali sa Kostajnice,na koga da budem ponosan :(
    (Pajdo, 15. februar 2021 20:44)

    # Link komentara

  81. Znaci da nije bilo Austrije, ne bi bilo ustanka.

    Toliko o tome.

    Slavite Ruje i dalje....
    (Vakcinisan srpskim jezikom, 15. februar 2021 20:44)

    # Link komentara

  82. @Dragan Ilic...Govori u svoje ime. Ja sam ponosan Srbin, pravoslavac, imam zenu i dete, posteno zivim i radim u Srbiji, prijateljski naklonjen prema drugim nacijama, pomazem prijateljima koliko mogu, volim svoju familiju i porodicu, sve sto imam delim sa majkom, postovao oca do poslednje sekunde, ucim sina da bude covek, teram ga da cita knjige, volim svoju zenu i veran sam joj, brak je za mene svetinja, volim celu Srbiju, volim ljude. Zasto ti u moje ime da nisam dostojan istorije nase? Odstupi....
    (Pevac Sofronije, 15. februar 2021 20:43)

    # Link komentara

  83. Episkop Teodor Nestorovic je poveo prvi srpski ustanak krajem 16-tog veka.

    [link]
    (Dejan, 15. februar 2021 20:39)

    # Link komentara

  84. Steta sto ove moderne dahije (inostrane, naravno, niste valjda pomislili da mislim na domace?) ne mozemo kao one stare.
    (DEDA CVETKO, 15. februar 2021 20:36)

    # Link komentara

  85. Iz sadašnje perspektive možda je bolje da ga nije ni podizao,nekada robovi Turaka a sada taoci političarsko-bezbedonosnih-mafijaško-tajkunsko profiterskih kreatura i tako unazad 150 godina.
    (Dejan, 15. februar 2021 20:30)

    # Link komentara

  86. Dan kada su gazdovani mislili da će se osloboditi Turaka za par dana, braneći svoja imanja i poslove, baš je njih bilo briga na narod...a kada su se posle oslobodili istih, tom istom narod su povećali namete....šta se ovde slavi ne znam...
    (dare, 15. februar 2021 20:23)

    # Link komentara

  87. Nekada dahije a danas snsahije.
    (Guns n Roses, 15. februar 2021 20:16)

    # Link komentara

  88. Rusi nasi vekovni prijatelji.
    (Aleksandar, 15. februar 2021 19:04)
    Da nije 3000 carskih zlatnika od Rusije, ne bi ni bilo ustanka.
    (Šojić, 15. februar 2021 20:16)

    # Link komentara

  89. Aleksandar, 15. februar 2021 19:04
    Da nije bilo jacanja Rusije u 19om veku i konstantne njihove pobede u ratovima sa Turcima ne bi bilo nista od stvaranja nezavisne Srbije ni mudre Miloseve politike.Podsecam svaki ustupak koji su Srbi dobili u 19om veku,svaka autonomija i svaki boljitak je dolazio uvek usled ruske pobede u ratu sa Turskom i onda sledi tursko popustanje Srbiji.Isto tako samo jos drasticnije je situacija sa Bugarima jer su njima Rusi direktno vojskom oslobodili drzavu a slicno je i sa Grcima koji su uz pomoc ruske flote i diplomatije ucinili isto.Da nije bilo Rusa i da smo docekali pod Otomanskom imperijom mladotursku revoluciju kada je prokljucao turski nacionalizam i krenulo sprovodjenje genocida mi i ostali balkanski pravoslavci zavrsili bi kao Jermeni 1915 tj.zbrisani sa lica zemlje jer da se zapad pitao a narocito Englezi Turska nikad ne bi ni napustila balkansko poluostrvo.Tako da budi zahvalan Rusima jer bez njih ova drzava i ovaj narod ne bi ni postojali ili ako bi povili rep postali bismo kao danasnji bosanski Muslimani ili Hrvati u zavisnosti od toga da li prevladaju katolicko germanske ili tursko islamske sile.
    (konzervativac, 15. februar 2021 20:15)

    # Link komentara

  90. Karađorđe Besmrtni.
    (Jr, 15. februar 2021 20:15)

    # Link komentara

  91. Za drugi srpski ustanak Milos Obrenovic je mudro sacekao prolece kada je gusta vegetacija odgovarala ustanicima za iznenadne napade. Cim je postigao neke uspehe, odmah je sa Turcima dogovorio primirje i neke ustupke. Kasnije je on i njegov sin Mihajlo izdejstvovao jos vece ustupke, polako, politickim potezima, postizanje sve vece autonomije i na kraju nezavisnost. Karadjordjevici su isli glavom kroz zid i na stetu svog naroda. Danas, posle 2 veka mi nemamo tako sposobne politicare poput Milosa koji je trgovao svinjama i solju. Doduse, ovi danasnji valjaju neku belu supstancu, a nije so.
    (Trovach, 15. februar 2021 20:11)

    # Link komentara

  92. Nema razlike od tada i sada ...
    (Los zivot, 15. februar 2021 20:08)

    # Link komentara

  93. Znam isti Rusi kad su pomogli Srbiji kad je bila bombardovana...

    I danas osećam tu ljubav..
    (srbendaodffshore, 15. februar 2021 19:57)

    # Link komentara

  94. Da li je ovaj ustanak konacno zavrsen?!
    (bosko, 15. februar 2021 19:51)

    # Link komentara

  95. Vreme je da opet krenemo na dahije, koje nam ne daju da živimo kao ljudi.
    (Ivan, 15. februar 2021 19:50)

    # Link komentara

  96. Nismo mi svesni koliki je bio podvig tih junaka, nasih predaka. NIKO u svetu nije podrzavao ustanak, bili su sami protiv jedne od najvecih sila tog vremena. Mi nismo dostojni ni ime da im pomenemo. Slava im!!
    (Dragan Ilic, 15. februar 2021 19:46)

    # Link komentara

  97. sve je manje naroda a sve vise dahija
    (marica, kriv, razumevanje..., 15. februar 2021 19:46)

    # Link komentara

  98. Iz teksta zaključujem da sam 100% Srbin. Ne krećem da delam dok mi sekira ne zareže vrat. Važi za sve sfere u životu.
    (brundo, 15. februar 2021 19:45)

    # Link komentara

  99. Opet Rusi...
    (Kiki, 15. februar 2021 19:42)

    # Link komentara

  100. I posle su ih sve bacili u mutno Dunavo i starca Foču od stotinu leta,jer i On je nešto tu petljao!!
    (Rade, 15. februar 2021 19:41)

    # Link komentara

  101. Oslobodili se turskih ali su zato zasjele domaće dahije.
    (Bojan, 15. februar 2021 19:40)

    # Link komentara

  102. Sve dok se na vlast u Srbiji gleda kao na plen, uspostavljaju razne dinastije, tezi ka dozivotnom vladanju i postuje idolopoklonstvo, ukratko sve dok nema demokratije, nema velike razlike ako je na vlasti Turcin, Nemac, Srbin...
    (Koja je razlika?, 15. februar 2021 19:39)

    # Link komentara

  103. I da se ponovi što pre
    (Che, 15. februar 2021 19:36)

    # Link komentara

  104. I tada, kao i sada, pametni kremiše u seobu put zapada, glupi zauzeše prve borbene redove, a prepametni iz pozadine u politici zapovedahu!
    (ON, zti, 15. februar 2021 19:35)

    # Link komentara

  105. To je bila kako joj i ime kaže "buna protiv dahija", u tom trenutku turska vlast se nije dovodila u pitanje, naprotiv ustanici su pokušali na sve načine da stupe u kontakt sa Stambolom kako bi Turskoj pokazali da se bore samo protiv zuluma i samovolje dahija. U tome su i uspeli zato je zvanična Turska i pustila dahije niz vodu. Tek u drugom ustanku javlja se svest o oslobođenju. Predugo je trebalo da raja shvati neke stvari, da uvidi da se Turska raspada i da krene da se bori. Problem je što ni tada kao ni sada nismo imali ljude poput jednog Bizmarka ili Garibaldija kojima će nacionalni interes biti ispred ličnog.
    (Veseljko, 15. februar 2021 19:35)

    # Link komentara

  106. Rusi nasi vekovni prijatelji.
    (Aleksandar, 15. februar 2021 19:04)

    Па и јесу. То што би ти слични да листом заклоните шуму, то је ваш проблем. Да Русије није било, не би било ни Србије и то је чињеница коју не можете променити.
    (my way, 15. februar 2021 19:34)

    # Link komentara

  107. Rusi nasi vekovni prijatelji.
    (Aleksandar, 15. februar 2021 19:04)

    Meni je zanimljiv detalj što mnogi naši komentatori brane Rusiju sa "ljudi brane svoj interes", dok taj interes zaborave da oproste samoj Srbiji kad su u pitanju političke "nesimpatije" prema Beču.
    (Grekoslav Latinović, 15. februar 2021 19:30)

    # Link komentara

  108. 500 godina dugo Bilo xD
    (d, 15. februar 2021 19:20)

    # Link komentara

  109. Kad je harač bio samo 10%
    (srebroljub, 15. februar 2021 19:18)

    # Link komentara

  110. I odmah na početku jedna ispravka; kao prvo to nije bio Prvi srpski ustanak, jer je bilo buna i ustanaka pre Karađorđa, na primer Kočina buna, a bilo ih je i posle toga, na primer Hadži-Prodanova buna između dva ustanka. Što se tiče takozvanog "Prvog srpskog ustanka" tadašnji Srbi odnosno ondašnji savremenici su taj ustanak nazivali Karađorđev rat.

    A sad nešto o "dahijama". Svi mi i dan danas pogrešno učimo da su te takozvane Beogradske dahije - Aganlija, Kučuk Alija, Mula Jusuf i Mehmed aga Fočić bili Turci, međutim istini za volju to su bili muslimani iz Bosne baš kao i svi njihovi janjičari, askeri i šehidi koji su za njima došli iz Bosne.

    Tokom "Prvog srpskog ustanka" čak 150 hiljada bosanskih muslimana je aktivno učestvovalo u borbama protiv srpskih ustanika i tom prilikom su ih predvodili Mehmed beg Kulenović, Mehmed beg Vidajič, Hadži Mustaj beg Čavić i najozloglašeniji od svih Sulejman paša Skopljak iz Uskoplja u Bosni.

    Tokom tih 9 godina rata živote je izgubilo preko 200 hiljada Srba, većina od njih su bili civili koji su postradali u brutalnim odmazdama.

    U Boju na Čegru učestvovalo je i 15 hiljada Albanaca, a bilo je tu i drugih muslimana poput Kurda, Arapa, Čerkeza i slično, međutim najbrutalniji od svih su bili domaći muslimani, pre svega Sulejman paša Skopljak.
    (Hammer, 15. februar 2021 19:18)

    # Link komentara

  111. Gde nam je Karadjordje danas?
    (Marko, 15. februar 2021 19:16)

    # Link komentara

  112. Tek onda kada su jelini iz Heterije i Cincari Moskopolja dali donacije da se ustane protiv Turaka, dve decenije nakon pada samog Moskopolja i raseljivanja u podunavske krajeve preko Bitole. Karadjordje je svakako bio blizak sa Heterijom Filiki.
    (Naum Krnar, 15. februar 2021 19:16)

    # Link komentara

  113. Pobuna separatista i terorista protiv legalne i medjunarodno priznate vlasti. To bi tako moglo nazvati, kada bi ste koristili isti rečnik i iste principe sa kojima danas gledate na Kosovo. Sve je u relativnom pogledu, što je za jednog terorista, za drugog je oslobodioc i narodni heroj.
    (Los Angeles, 15. februar 2021 19:09)

    # Link komentara

  114. Imamo blistavu istoriju, koja je puna nepravde, okupacije i stalne borbe za slobodom.
    Nikad nismo dobrovoljno odlazili u robstvo, uvek silom i pod mačem ili topom. Bilo je i suprotnih primera, mnogo.
    Mnogo muka, mnogo neizvesnosti, mnogo decenija je prošlo, u borbama, stalnim sukobima, sa porobljivačima, sa najvećim silama tih vremena.
    Ono što nas krasi, i pored ugnjetavanja, uzimanja teritorija, pa i života naših predaka, je da nikad nije ugašena želja za slobodom.
    To je provejavalo, uvek i u svakom naraštaju.
    Epska bitka našeg naroda,je primer malog Davida, koji se uvek bori protiv Golijata, da li bili Habzburgovci, da li Otomani, da li nacistička Nemačka.
    Zato slobodu koju imamo moramo čuvati kao najveću svetinju.
    (Legolas, 15. februar 2021 19:08)

    # Link komentara

  115. Rusi nasi vekovni prijatelji.
    (Aleksandar, 15. februar 2021 19:04)

    # Link komentara

  116. I posle dahija, dahije. Da je samo znao kakva je budućnost Srbije.
    (marko, 15. februar 2021 19:02)

    # Link komentara