- Komentari -

Crkva: Joga je nespojiva sa pravoslavnom verom

Grčka crkva kritikovala je praktikovanje joge u borbi protiv stresa zbog koronavirusa, ocenjujući da je joga "potpuno nespojiva" sa pravoslavnom verom.

Izvor: B92, Beta
Pošaljite komentar
  1. @Vlada BGD
    Vidi ovako, pre sveg Sinod nije u skladu s Hriscanstvom, niti su u skladu s Hriscanstvom popovi koji voze dzipove i zive u vilama s zlatnim lusterima, zene se i razmnozavaju, patrijarh kojem je bratanic kriminalac takodje nije u skadu s Hriscanstvom, hramovi od vise miliona koje posecuje i blagosilja KGB spijun nikako nisu u skladu s Hriscsnstvom, kao ni popovi koji blagosiljaju kalasnjikove i pozivaju na ratove. Kada Crkva sve to ispravi i dovede u sklad s Hriscanstvom, onda neka brine o jogi.
    (@, 7. jun 2020 04:44)

    # Link komentara

  2. Nisam pročitao ni jedan komentar koji dokazuje da Sinod greši. Pročitao sam samo paušalne ocene pune mržnje.
    Zbog čega je bitno omalovažavati tuđ stav i mišljenje koje nema nikakve veze sa onim koji omalovažava.
    Stav Sinoda je upućen onima koji su istinski vernici i oni će ga poštovati. Nije upućen ateistima, antiteisti i sličnoj populaciji.
    (VladaBGD, 04. jun 2020 16:50)

    Bravo, lepo rečeno. Samo i prema tvom komentaru ophide onako kao si i napisao.
    (Majkl Džondar, 6. jun 2020 14:40)

    # Link komentara

  3. Crkva: Joga je nespojiva sa pravoslavnom verom

    A stavovi crkve su nespojivi sa savremenim životom.
    (Dudulesku, 5. jun 2020 23:12)

    # Link komentara

  4. "Audijuu se pomolimoo"

    U ime B i M i duploga V.
    (Amin, 5. jun 2020 21:57)

    # Link komentara

  5. Uh, dobro je. Ja prvo pročitao "Joda".
    (Monden, 5. jun 2020 18:34)

    # Link komentara

  6. Vozni park poreklom iz Ingolštata je potpuno u vezi sa skromnošću koja se propagira od strane naših duhovnika. Recite ne jogama, recite da audijima i škodama.
    (Jogi letač, 5. jun 2020 18:09)

    # Link komentara

  7. Covece, koliko samo upraznjavalaca joge ovde ima, bar po komentarima, pa neverovatno!? Ili su to pak u pitanju neciji botovi??
    (Ipos, 5. jun 2020 16:36)

    # Link komentara

  8. Recite ne jogama!
    (Ranko Trba, 5. jun 2020 14:43)

    # Link komentara

  9. Ne shvataju ljudi ovdje da je najbitniji duhovni mir koji se postiže najviše molitvama.
    Pa kad imate duhovni mir onda nema ni stresa, ni bolesti, ni gordosti, ni gnjeva, ni ljubomore...
    Probajte se posvetiti molitvama, biće vam bolje u životu.
    (Gile, 5. jun 2020 14:26)

    # Link komentara

  10. Nisam neko koga joga uopšte zanima, ali ne mogu a da ne postavim pitanje: a šta je uopšte u skladu sa hrišćanstvom? Hram u koji se uloži pravo bogatstvo? Vozni park? Suveniri? Naplata svih religijskih obreda, od krštenja preko venčanja do sahrane?

    Moglo bi čak da se kaže da apsolutno ništa nije u skladu sa hrišćanstvom, počev od hrišćanske crkve. Mnogo se crkva poziva na Bibliju a preskače deo gde se jasno vidi kako se Hrist osećao pored tezge sa suvenirima. A to je hrišćanstvo danas.

    Joga je najmanji problem.
    (z, 5. jun 2020 13:58)

    # Link komentara

  11. "...onaj ko ne zna za Boga traži bogove, a ko je bogove napustio izmišlja Boga..."Saramago.
    Prošle god. sam čitao vaizantijsku istoriju, haos šta su sami sebi napravili tokom krize oko ikonoborstva. Bolje da su im ostali antički bogovi, nisu ni oni baš normalni, ali...
    (JivaNS, 5. jun 2020 13:56)

    # Link komentara

  12. Zna li neko konkretno da mi kaže šta je to u jogi (mada je joga toliko širok pojam) "nespojivo sa pravoslavljem"?

    Ako je argument, joga je hinduizam, onda su džudo, karate i aikido budizam, atletika i rvanje su "paganština", boks, košarka i fudbal su protestantizam itd.
    (Svarožić, 5. jun 2020 13:28)

    # Link komentara

  13. @(Galo, 04. jun 2020 18:54)

    Da, inače hrišćanstvo je staro kao i planeta, a možda malo i starije. Hinduizam trčavih 7000 godina...
    (siki, 5. jun 2020 13:23)

    # Link komentara

  14. @(pravoslavka, 04. jun 2020 19:09)

    Džizis, koje lupetanje da ne kažem nešto drugo.
    (siki, 5. jun 2020 13:21)

    # Link komentara

  15. Pazi ih pioniri, misle da je joga fiskultura. Da se nije Ganeša sankao sa Jožicom u kadi. Drugovi pioniri, Josip Broz je umro, a zajedno sa njim i kvazi religija na kojoj ste odgojeni.
    (Uroš, 5. jun 2020 13:11)

    # Link komentara

  16. Ja sam pravoslavni hriscanin, verujem u Boga ali istovremeno praktikujem Jogu vec par godina i svima je preporucujem jer deluje pozitivo na smanjenje stresa, do bolje fizicke kondicije itd.
    Da bi bio vernik covek ne mora ici u crkvu mada je pozeljno posetiti redovnije ko kad moze.
    Svestenici prvo odstranite kukolj medju vama pocev od Kacavende, Pahomija i ostalih koji su napastvovali decu i provukli se bez kazni ali i njih ce stici Bozija kazna.
    Kada vi demonstrirate ljubuv o kojoj pricate ljudi ce ponovo doci u crkve da cas slusaju. Krenite i vi jogu da radite za zdraviji i duzi zivot.
    (Musashi, 5. jun 2020 13:10)

    # Link komentara

  17. hahahahah ovi su gori od irineja
    (svetlana, 5. jun 2020 12:42)

    # Link komentara

  18. Ne može sve da se trpa pod istočnjačke religije. Neke su monoteističke, vrlo sličan obred hrišćanskom. Druge su politeističke... Problem predstavlja myavada i impersonalizam,a takođe i nihilizam - šunyavada-budizam to je ono što se kosi sa pravoslavljem, ali i sa višnuizmom, kao monoteističkom religijom.
    Same yoga vežbe asane su obične vežbe oblikovanja.
    (poznavalac, 5. jun 2020 11:54)

    # Link komentara

  19. Kome pravoslavlje zabranjuje da joguje, neka tihuje! I svi srećni, OK?
    (Maslačak, 5. jun 2020 11:21)

    # Link komentara

  20. Buda je budan, sve ostalo je Matrix...
    (GM, 5. jun 2020 11:01)

    # Link komentara

  21. Ali kad krenu sa onim 21. vek i crkva.. Sta je to toliko sjajno u ovom veku? Citate li vi vesti iz sveta svakodnevno na sta smo sve spali? Kakve gadosti, nemoralne stvari, mrznja, ratovi.. 21. vek!
    (VP)

    Pa citava istorija je sa malim pauzama su ratovi, mrznja, nemoral - samo u drugim oblicima i drugim sredstvima a religija tu nikada nije bila nevina...ovde mislim na onu doktrinarnu, krutu, iskljucivu, politizovanu...I uvek je borba izmedju dobra i zla sa razlicitim rezultatima a izmedju su kataklizme i veliki ratovi. To je u prirodi ljudskog bica, i politika i religija koriste ljudski strah i slabosti da nam udju u mozak i kontrolisu kako vecina razmislja i upravlja tom vecinom - uvek bilo i bice.
    (viking, 5. jun 2020 10:54)

    # Link komentara

  22. Bog vas je napravio da imate slobodu volje, niko vas ne sili na jogu i crkvu. Čemu tolika odbojnost prema tradiciji našeg naroda..
    (ipce, 5. jun 2020 10:54)

    # Link komentara

  23. @(Liga Šampiona, 04. jun 2020 14:17)

    Uskoči sam sebi u usta. Pa hinduizam i joga su daleko stariji od hrišćanstva i pravoslavlja. I šta sad s tim?
    (siki, 5. jun 2020 10:35)

    # Link komentara

  24. mracnjacima sve smeta. smeta li jogi ako je sprovodi pravoslavac? naravno da ne.
    (neutralni felsh, 5. jun 2020 08:32)

    # Link komentara

  25. pivo, grickalice i pred televizor

    joga je opasna rabota
    (dejan76, 5. jun 2020 06:29)

    # Link komentara

  26. zatucani ko nasi....
    (leba i igara, 5. jun 2020 05:43)

    # Link komentara

  27. Ali kad krenu sa onim 21. vek i crkva.. Sta je to toliko sjajno u ovom veku? Citate li vi vesti iz sveta svakodnevno na sta smo sve spali? Kakve gadosti, nemoralne stvari, mrznja, ratovi.. 21. vek!
    (VP, 4. jun 2020 22:58)

    # Link komentara

  28. Јога је дрога
    (Непливач, 4. jun 2020 22:35)

    # Link komentara

  29. Ortodoksna braca, ogranicena i neuka.
    (Dunning-Kruger, 4. jun 2020 22:32)

    # Link komentara

  30. Mene devojka tera da radimo neku "naked" yogu, ali tacno sam znao da ne treba da se cackam sa time!Iskljucili bi me iz pravoslavlja!
    (Sasa, 4. jun 2020 21:34)

    # Link komentara

  31. Sto se mene tice ne zamima me crkva niti u istu idem zbog persona koje tamo obitavaju, fensera sa rejbankama koji se za vrijeme sluzbe selfaju, popova lopina itd... Takodje me jos manje zanima ovo za jogu laprdanje. Zivi zivot prema 10 zapovijesti i to je sve sto covjeku treba da bude COVJEK.
    (ArthurDent, 4. jun 2020 20:55)

    # Link komentara

  32. Slazem se. Jedno postaje da budes smireniji, srecniji i bolji covek. Drugo je religija.
    (Sabre, 4. jun 2020 20:33)

    # Link komentara

  33. Najzatucanija je pravoslavna crkva. U velikoj konkurenciji...
    (Randy Marsh)

    Varas se, apsolutni sampion u toj kategoriji je komunizam - kombinacija kulta, represivnog drustvenog sistema i precivilizacijskog ekonomskog uredjenja.
    (Hayek, 4. jun 2020 19:47)

    # Link komentara

  34. Rasformirati.... crkvu... i problem rešen...
    (Auu!?!, 4. jun 2020 19:19)

    # Link komentara

  35. U pitanju je Grčka pravoslavna crkva mada i naša ima slično mišljenje ali ga ne nameće javno. Joga ima elemente hindu religije u nekim svojim delovima. Ako se radi kao čista fizička vežbe i razgibavanje onda je sve čisto. Treba raditi ono što ti odgovara.
    (Sloba, 4. jun 2020 19:17)

    # Link komentara

  36. Ne mora covek non stop da ide u crkvu da bi je postovao, bio pobozan i verovao u Boga, ili u nesto. Nisam ni ja do skoro znala mnogo o jogi, osim da je popularna, mnogi je vide kao sport, vezbe istezanja,disanja, ali ovde se radi o jogi u kontekstu meditacije, to je opasna rabota, jer se menja stanje svesti, a sa izmenjenim stanjem svesti moguca je i kontrola i ispiranje mozga. ne bih dosla do ovoga da nisam cula jednog naseg psihologa koji je pricao o sektama i dotakao se te teme. joga se kosi sa hriscanskom verom, jer je po sredi drugacije ucenje,deo je druge religije.
    (pravoslavka, 4. jun 2020 19:09)

    # Link komentara

  37. Al su smesni ovi sa forama o religiju u 21-vim vekom,pa zar mislite da ste vi prvi neznabosci(ateisti) u istoriji ove planete,oduvek su postojali neznabosci,samo sto su nekad mucili i proganjali Hriscanje,ali sada zivimo u normalnom svetu gde svi zive normalno,tako da sa toliko iznosenje mrznje prema Pravoslavcima mogu da zakljucim da su upravo neznabosci ti koji imaju misljenje kao da su iz srednjeg veka.
    (Galo, 4. jun 2020 18:54)

    # Link komentara

  38. Al zato su zatamnjeni džipovi, zlatne odaje...sa kojima se crkva i te kako rado spaja!
    (džipovi i zlatne odaje, 4. jun 2020 18:48)

    # Link komentara

  39. Kažu da se i Hristos savijao ko guma!
    (džipovi i zlatne odaje, 4. jun 2020 18:45)

    # Link komentara

  40. Sta je komentara....slucajni Srbi cim cuju rec Crkva ,dodje im da napisu par tezih kritika istoj.
    (Dragance, 4. jun 2020 18:44)

    # Link komentara

  41. A ti popovi kao znaju nešto o Jogi pa mogu da sude? Znaju i o 5G i vakcinama.
    (Leon, 4. jun 2020 18:44)

    # Link komentara

  42. U crkvi je spas narode!
    (džipovi i zlatne odaje, 4. jun 2020 18:43)

    # Link komentara

  43. Audijuu se pomolimoo
    (DragaN, 4. jun 2020 18:21)

    # Link komentara

  44. Zato i ja praktikujem jogu a pravoslavlje držim u karantinu i to zauvek.
    (Bata, 4. jun 2020 17:55)

    # Link komentara

  45. Čudno to nekako kako Audi (posebno A6 i A8) nisu protivni Pravoslavlju niti nanose onome ko se u njemu vozi bilo kakvu duhovnu štetu.

    Zar ne kaže Biblija da je lakše kamili da prođe kroz iglene uši nego bogatome da uđe u Carstvo nebesko? Uostalom, mislim da se u originalu ne misli na kamilu, već na veoma debeo konopac koji se pravio od kamilje dlake, ali nebitno ovde.

    Pa neka da crkveni oci objasne kako će ONI ući u carstvo nebesko, kad se voze u luksuznim automobilima koji u najvećem procentu mogu da priušte samo kriminalci?

    Prvo da mi rešimo te probleme, a lako ćemo za jogu.

    Joga ne mora da se posmatra kroz hinduizam kao religiju. Ne priznaju pravoslavne crkve ni reinkarnaciju, a prvi hrišćani su u nju verovali - naravno, pošto su pravoslavne crkve osnivali vladari, njima nije nikako odgovarala mogućnost da u jednom životu budeš kralj, a u drugom siromah ili obrnuto, pa je taj detalj uklonjen iz zvaničnih spisa, isto kao kod jevreja.

    Starije religije, hinduizam i budizam, u mnogo čemu su neuporedivo daleko ispred zapadnih religija, ali pravoslavne crkve imaju opravdanje zašto Budino učenje ne treba proučavati: dolaskom Isusa prestaje potreba za svim ranijim učenjima!
    Dobro, onda će muslimani da kažu da dolaskom Muhameda prestaje potreba za svim prethodnim učenjima, pa i Isusovim, odnosno svim hrišćanskim crkvama?

    Nego, Crkva samo izmišlja razloge da odbaci sve sa čim se ne slaže, iako su im obrazloženja totalno nelogična.
    (Veliki brat, 4. jun 2020 17:46)

    # Link komentara

  46. Све религије су застареле у материјалистичком друштву 21 века.Где је супер да се жене сликају голе између два јастука и пуће у тељефон и то деле са остатком света..где је родитељима нормално да запостављају рођену децу и навуку их тиме на буљење у телефон.Нормално је дакле бити завистан од мишљења другог а овамо тражити контакт са самим собом..Иначе Грчка пц је признала папу..тако да ово је сасвим очекивано..Хит су ми они којз пљују по СПЦ која нема везе са овим,лишени свести да је иста сачувала ИДЕНТИТЕТ Срба и јужних словена..Свест на нивоу маслачка ал хоћу бољи живот..
    (трт-мрт, 4. jun 2020 17:38)

    # Link komentara

  47. Čuj on će da mi kaže. Da neće da nas ekskomuniciraju?
    (Nebojša, 4. jun 2020 17:29)

    # Link komentara

  48. @pljuni u vis pa u sebe
    Koji si ti jadnik covece..
    (Alexandro, 4. jun 2020 17:23)

    # Link komentara

  49. Amin! Joga je hinduizam.
    (sts, 4. jun 2020 17:21)

    # Link komentara

  50. Crkva je nespojiva sa razumom
    (joja paripovic, 4. jun 2020 17:18)

    # Link komentara

  51. Mnogo plitkoumnih komentara.
    (Braankooo, 4. jun 2020 17:17)

    # Link komentara

  52. Drugovi, sakrivajte se iza nauke, to je poslednje steciste hulja i lazova. Razumete zasto...(Umirem od smeha, 4. jun 2020 14:41)
    Reče čovek i posla komentar preko Interneta. Razumete naivan komentar.
    (Zoran, 4. jun 2020 17:10)

    # Link komentara

  53. a crkva je nespojiva sa zdravim razumom u 21. veku.
    (Aristotel, 04. jun 2020 14:22)

    Kada malo bolj razmisliš, teško da ćeš naći nešto mnogo zdravog razuma u 21. veku, samim tim, postaje jasno zbog čega se pravoslavna crkva i svakodnevni život udaljavaju, na svakom čoveku je da odluči za kim će poći.
    (kvaka272, 4. jun 2020 17:03)

    # Link komentara

  54. ahaha
    Najgluplji komentar ikada.Pa jedini smo mi na prostorima stare drzave i osvojili nesto u fudbalu.Ostali su imali druga i treca i drvena mesta
    (Markos, 4. jun 2020 16:58)

    # Link komentara

  55. Joga je nespojiva samo sa predebelim popovima.
    (Slavko Vica, 4. jun 2020 16:56)

    # Link komentara

  56. U 21. veku obakv primitivizam i zatucanost!
    (Fikus, 4. jun 2020 16:56)

    # Link komentara

  57. odavni smo mi to u islamu definisali i ogradili se od toga...
    to je hinduizam i caos...
    (prolaznik, 4. jun 2020 16:54)

    # Link komentara

  58. Да покушам приближити православље атеистима у пар реченица... Смисао хиршћанске вере је да верујући човек спаси своју душу, не да овлада инстаграмом или да положи Ц категорију, људска душа је увек иста, а пут у спасење је увек исти, и он је увек духован, не материјалан... то што се људска цивилизација у материјалном и технолошком смислу мења, ништа не значи за спасење душе... тако да православље не може бити у средњем веку, његова мисија је безвремена, онима који сматрају да је смисао живота и хришћанском учењу... а ови други нек смисао траже у отварању профила, редовном праћењу моде, промени аутомобила, намештаја, и слично...
    (Невен, 4. jun 2020 16:53)

    # Link komentara

  59. Potpuno se slažem. Bog priznaje jedino nudističku jogu.
    (Pedro, 4. jun 2020 16:52)

    # Link komentara

  60. Ali su zato spojivi holesterol i trigliceridi podbulih sveštenika.
    (Što te biju ovi dobri ljudi?, 4. jun 2020 16:51)

    # Link komentara

  61. Nisam pročitao ni jedan komentar koji dokazuje da Sinod greši. Pročitao sam samo paušalne ocene pune mržnje.
    Zbog čega je bitno omalovažavati tuđ stav i mišljenje koje nema nikakve veze sa onim koji omalovažava.
    Stav Sinoda je upućen onima koji su istinski vernici i oni će ga poštovati. Nije upućen ateistima, antiteisti i sličnoj populaciji.
    (VladaBGD, 4. jun 2020 16:50)

    # Link komentara

  62. A crkva je nespojiva sa dvadesetprvim vekom!
    (Dorcolac, 4. jun 2020 16:45)

    # Link komentara

  63. Tačno,crkva ni da primiriši jogi.
    (Idi begaj, 4. jun 2020 16:43)

    # Link komentara

  64. @Dragan, piše se "pravoslavni hrišćani". Nego kako crkva može išta da ti zabrani?
    Ti možeš da budeš vernik bilo koje religije i da se baviš jogom i čime god hoćeš, a crkva može samo da kevće.
    (rebro, 04. jun 2020 14:57)

    Ako si pravi vernik, ne možeš. A ako si kao i ja, ne veruješ u Boga, onda možeš.
    (Majkl Džondar, 4. jun 2020 16:41)

    # Link komentara

  65. Da neko sa strane, naprimer iz druge galaksije, uzme da praktikuje sve zemaljske religije odjednom, shvatio bi da je zapravo na ovoj planeti običnom smrtniku otprilike sve zabranjeno.
    (Uroš, 4. jun 2020 16:39)

    # Link komentara

  66. Bog je jedan. Slobodno se bavite jogom.
    (Banana, 04. jun 2020 14:42)

    Naravno, ali i djavo je jedan!!!!!
    (flex, 4. jun 2020 16:35)

    # Link komentara

  67. Bilo koji oblik duhovnosti suprotan pravoslavlju je promašaj.
    (Bogoljub, 4. jun 2020 16:34)

    # Link komentara

  68. Joga jeste sastavni deo hinduizma, ustvari joga - nauka o telu, umu i dusi je starija od hinduizma ( a samim tim i svake druge organizovane religije) . Ako iz joge uzmete samo jedan njen deo i praktikuje te je ne znaci da ste hinduista ali ne treba jogu ni predtavljati kao zapadnu tekovimu. Crkva kao crkva se bori da ima vece stado i kontrolise postojece, poput svake ideologije trebaju joj poslusnici. Komunizam koji smo imali kao antipod religiji je kao ideologija rekao bih otisla mnogo dalje u tome- masovno progonila, ubijala i sikanirala neistomisljenike. Joga od njenog/njegovog praktikanta stvara nezavisnu probudjenu licnost- zato se ne svidja crkvi ali ne vole je ni ateisti i ekstremni levicari i liberali jer u svojoj sustini ima za cilj odbacivanje ega i intelektualnog znanja kao inferiornog i obmanjujuceg.
    (Kanadjanin, 4. jun 2020 16:32)

    # Link komentara

  69. Zato su krkanluk praseceg pecenja, ispijanje litra rakije dnevno i slicne duhovne aktivnosti preporucene od strane crkve :) Nazalost, pravoslavlje je uglavnom nazadnije i od katolicanstva. Mislim, nisam vernik, sta me briga, ali sto moramo da budemo najgori u svemu?
    (Vladimirr, 04. jun 2020 14:34)

    Pravoslavlje je ostalo u svojoj izvornoj formi (ortodoksno)

    Katoličanstvo u svojoj modernizaciji nudi oprost grehova za debelu svotu novca (bravo, oduševljen sam)

    Menadžment pravoslavlja je video prednosti modernizacije i koristi benefite...

    Čim je Bog dozvolio da se napravi Mercedes S klase, može se smatrati Božijim delom i samim tim i uživati u Božijoj milosti...
    (P-76ers, 4. jun 2020 16:31)

    # Link komentara

  70. hindu i budizam ne poznaju pojam Boga.
    (doberman, 4. jun 2020 16:31)

    # Link komentara

  71. @ahaha, 04. jun 2020 14:47) Samo CZ i Steaua prvaci Evrope ahahahaha
    (VUK, 4. jun 2020 16:31)

    # Link komentara

  72. i vera je potpuno nespojiva sa 21. vekom, sta cemo sad?
    (Preddy Baer, 4. jun 2020 16:28)

    # Link komentara

  73. Stvarno ovo jadno "pravoslavlje" nema sta da ponudi modernom covjeku!!! Potpuno su postali suvisni i nemaju nikakav odgovor na izazove modernog zivota. Joga je korisna cak i na pukom fizickom nivou a o dobrobiti po covjekovu sveukupnost moguce je danima pricati...
    (Kopro, 04. jun 2020 14:31)

    Baš naprotiv...
    Pravoslavlje nudi ono što nama trenutno fali...

    KARAKTER

    E sad menadžment pravoslavlja nema šta da nam ponudi, jer to što imaju da nam ponude su teškom mukom stekli i teško da bi se toga odrekli...

    Neka neko kaže da naš pokojni patrijarh srpski Pavle nije imao šta da nam ostavi u nasleđe...

    Mi koji nismo sveštena lica, ne moramo da postimo i čitamo molitve, ali posvećenost, karakter i istrajnost u tome kako živimo i u onome što radimo mogli smo da usvojimo...

    Širina shvatanja današnjih ljudi je slična kvadraturi terase na garsonjeri, ili nije vredna pomena ili je uopšte nema...
    (P-76ers, 4. jun 2020 16:23)

    # Link komentara

  74. Postoji izreka iz Biblije koja kaze :"Crkva je svugde gde se Bogu molis." - sto ce reci crkva moze biti i vasa soba ili drvo ispod kojeg sedite, svaki kutak ovog sveta.
    A danasnje crkve vole da privatizuju sve i sve mora da ide preko njih, zaradjuju mnogo para i odgovara im da budu zatucani, one su dalje od Boga nego ista na ovom svetu.
    Vera ne treba da cini da budemo zatucani i glupi vec upravo suprotno,da izvlacimo najbolje iz ovog sveta.
    Tako da trenirajte i ne brinite, danasnju crkvu ni sam Hrist ne bi voleo
    (magnet, 4. jun 2020 16:21)

    # Link komentara

  75. Nije tema, ali, iz licnog iskustva, zene najvise ponizavaju i maltretiraju "najveci" pravoslavci. Mogli bi da se pozabave tom problematikom. Ili to tako treba?
    (Jelena, 4. jun 2020 16:17)

    # Link komentara

  76. Pre će biti da je pravoslavna crkva nespojiva sa jogom... Joga je praksa koja potpomaže usklađenost duše i tela. Od vežbi disanja preko fizičkih vežbi koje aktiviraju svaki mišić na telu i razmrdaju sve zglobove, do meditacije, vežbi pažnje... Joga nikoga ne zabranjuje niti proklinje. Joga je bolji način kojim radiš svakodnevne stvari...
    Dovoljno je pogledati i poslušati učitelje joge i uporediti sa pravoslavnim sveštenicima; imaju prosečno barem 20kg manje i šire govor ljubavi, ne mržnje.
    (kali yuga, 4. jun 2020 16:16)

    # Link komentara

  77. Kakvi su komentari jos nam dobro i ide. Ljudi pljuju crkvu svom snagom.
    Pa zar nemate ni malo straha? Šta ako Bog zaista postoji?
    Šta ćemo onda?
    (ipak se okreće..., 4. jun 2020 16:11)

    # Link komentara

  78. Iskreno žalim sve bezbožnike, jadnici nečastivi. Joga je glupost najveća. Nije problem u opuštanju već u tome što se tokom opuštanja mantra. Ko nije išao u školu mantra podrazumeva višestruko ponavljanje jedne iste reči. Na primer danas reci sat 30 puta, sutra 60, prekosutra 120 i sve tako dok Vam ne isperu mozak. Zato recimo NE jogi i zaglupljivanju mozga koji ona promoviše.
    (Ðura Loznica, 4. jun 2020 16:11)

    # Link komentara

  79. Ovo nije stav “ samo pravoslavne crkve u Grčkoj”- ovo sam isto čuo od strane protestatske crkve u Holandiji.Sećam se kolega pred penziju dobio vaučer za joga course- koji je on ladno odbio zbog religijskih uverenja- i ja sam ostao pomalo zbunjen .
    (Zimonjić, 4. jun 2020 16:10)

    # Link komentara

  80. Uvek sam se čudio kome se to na kraju joga seanse njeni učitelji zahvaljuju.U jogi ima i te kako spiritualističkih elemenata.
    Ako ste već nekome zahvalni, budite zahvalni Tvorcu života i univerzuma.
    (black fish, 4. jun 2020 16:06)

    # Link komentara

  81. Joga kao istezanje moze, ali duhovne vrednosti istoka su pogibelj. Idite malo u Indiju, da vidite njihov duhni zivot.
    (dragan, 04. jun 2020 13:24)

    Savitljive lenčuge... (kod njih)

    Ukočene lenčuge... (kod nas)

    Pa ko šta voli...
    (P-76ers, 4. jun 2020 16:02)

    # Link komentara

  82. Upravo jeste spojiva, kao što je odavno spojena u ekumenskoj organizaciji Svetski savet crkava (SSC) i kao što će biti u spoju religija u vreme realizacije proročanstava Otkrovenja Jovanovog, kao i sestra joj katolička. Jer šta je pravoslavna religija osim još jedna od bezbroj idolopokloničkih religija. Samo sa Biblijom ne može biti spojena. Pozivaju se na Bibliju, a sve rade suprotno. Zato nam Gospod kaže:  "I čuh glas drugi s neba koji govori: Iziđite iz nje, narode moj, da se ne pomešate u grehe njene, i da vam ne naude zla njena." (Otkrovenje 18:4).
    (Biblijski hrišćanin, 4. jun 2020 16:01)

    # Link komentara

  83. Kao i atletika, gimnastika, ples, sarma, borilački sportovi,... Toga uopšte nema u religiji. Pogrešan ugao za jako važnu poruku. Koketiranje sa stranim elementima nikada njie bez posledica, mada u većini stilova koji se prodaju, takozvani zapadnjački, to je sve jako prečišćeno i svedeno na fizičku vežbu. A crkva u eri kada ni nacija nema značaj koji je imala može samo još manje da bude važna. Tako kako da se ljudima pomogne da ne postanu žrtve svega i svačega u ovom osetljivom periodu za indentitet koji je izazavan na svakom frontu jeste važno pitanje. Ali joga kao medicinsko sredstvo to jest terapeutsko sredstvo još kako se istražuje i nema sumnje da će se na tom mestu naći ulogu i kroz praksu, a u formi gde se sa nekakvim minimalnim sertifikatom prodaje podložna raznim varijacijama i uticajima tu bi mogla da nestane. Ovakvim razvojem bi postala ono što je potrebno, najpristupačniji oblik vežbanja i terapije, jer sve što trebe od rekvizita jesu pod i vazduh.
    (toliko, 4. jun 2020 15:57)

    # Link komentara

  84. Joga nema nikakve veze sa Hrišćanstvom. Ali nema ni pravoslavna "vera".
    (neutralno zapažanje, 4. jun 2020 15:55)

    # Link komentara

  85. Nista coveka ne opeče kao pitanje vere, religioznosti, Boga i crkve.
    Cak ni pamet, na koji smo svi osetljivi (i ponosni) ne uzdrma kao žalac vere.

    To je verovatno arheripsko pitanje. Pitanje usadjeno od rodjenja.
    I jos pre. Tamo negde od Rajskog vrta i prvih ljudi. Ili jos pre- padom prvog arhandjela u gordost i njegov pad.

    I to prati coveka kao prokletstvo. Ili kao snaga.
    Zavisi da li smo neverujuci ili verujuci.
    Svakako, sto kaze Njegos: Muka je s Bogom ratovati.
    Ili sveti oci: Zivot bezvernika sav je u brigama.

    Nego. Taj žalac sto peče. I pogadja u srž. Zato takva reakcija. Jer je savest/podsvest nemirna.

    Da li pravoslavne dira joga, islam, Krišna... onako kako ove dira pravoslavlje? Ne bih rekao. Ovi drugi se ubise dokazivati svoju istinitost. Pravosljavlje ne iznosi dokaze, apologije i ustupke. Ono je “zatucano” u svojoj istini. Nemirljivo. Nepromenljivo. Beskompromisno. Ne mozes s pravislavcem da nadjes kompromis u ispovedanju vere. 2+2 = 4. Zarad tolerancije ne mozemo zrtvovati Hrista. Dakle, 4. Ni 3, ni 6!

    Pozdrav!
    (ime, 4. jun 2020 15:53)

    # Link komentara

  86. Sudeći po komentarima komunizam je ostavio strahovite posledice po Srbe i Srbiju.
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Građanin X, 4. jun 2020 14:48) # Link komentara

    ...i to napisao neko, ko se potpisuje sa Građanin X, a komunizam je izvor i suština građanskog društva ...
    (MR75, 4. jun 2020 15:52)

    # Link komentara

  87. joga jeste prakticni deo hinduizma koji im sluzi da specijalnim polozajima tela uz umno delanje dodju do viseg cilja. to nije nista nivo.
    (novosadjanin, 4. jun 2020 15:50)

    # Link komentara

  88. Bitno je "smirenoumlje", znati da je duh "stariji" od uma, a da je um - alat, i sa distancom posmatrati sopstvene misli koje neprestano prolaze, bez poistovećivanja sa njima.... Metod nije bitan, a Bog je jedan, naš otac...
    (đorđe, 4. jun 2020 15:48)

    # Link komentara

  89. fudbal je nespojiv sa pravoslavnom religijom. nikada ništa nisu osvojili u fudbalu !
    (ahaha, 4. jun 2020 14:47)

    a grci?
    (wiener, 4. jun 2020 15:47)

    # Link komentara

  90. Комунизам је убио духовност код Срба, Грци су имали памети па их је заобишао. Ова саопштења су за верни грчки народ а не другосрбијанце, тако да се слободно опустите, нико вас није спомињао.
    (Марко НБГ, 4. jun 2020 15:45)

    # Link komentara

  91. Komunizam je rak i mentalna bolest... Dijagnoza od F20 pa nadalje... mnogo brojeva.
    (Jr, 4. jun 2020 15:43)

    # Link komentara

  92. У праву су. Али људи се ложе на те источњачке глупости јер мисле да су нешто посебно.
    (маркеђани, 4. jun 2020 15:43)

    # Link komentara

  93. Novače interveniši!
    (Danko, 4. jun 2020 15:41)

    # Link komentara

  94. Morate da pročitate knjigu o starcu Pajsiju , da bi uvidjeli pogubnost joge , meditacije i sličnih ,, duhovnih disciplina". Plaše me ovakvi komentari , jer da nam nije bilo crkve, ne bi ni opstali, kao narod! Treba da znate da crkva propovijeda rad i molitvu, uz umjerenost u svim životnim aspektima. Za vrijeme Vaskršnjeg posta , koriste se Metanije, posebne duhovne vježbe .. Crkva ima šta da ponudi svim ljudima, bez obzira na obrazovanje i lične afinitete.
    (Mladen cg, 4. jun 2020 15:38)

    # Link komentara

  95. Moj Bog je dovoljno veliki da oprosti ako se nekad avaj grešno protegnem. Stvarno mi je žao što je popovski Bog izgleda neka teška cepidlaka kojoj se samo audijem da ugoditi.
    (Nbh, 4. jun 2020 15:37)

    # Link komentara

  96. a tek biciklizam
    (trtemrte, 4. jun 2020 15:34)

    # Link komentara

  97. Pa ne bih je ni radio da nema veze sa duhovnošću, između ostalog zato crkve i zaobilazim.

    Uzgred, ako ste pripadnik bilo koje religije slobodno možete raditi jogu ako vam prija, a prija većini ljudi. Nećete postati ni hinduista, ni budista, bićete samo malo bolji čovek. Ako ništa drugo bićete svakako gipkiji.
    (joga za svakoga, 4. jun 2020 15:30)

    # Link komentara

  98. Koja notorna glupost.
    Da bi bio vernik potrebna ti je vera i znanje.
    Crkva kao institucija može samo da priča u prazno, umesto da se bavi duhovnim stanjem da mu pomaže, ona mu uskraćuje mogućnosti.
    No svako ima pravo na svoje mišljenje, ovo je samo mišljenje ljudi koji čine crkvenu birokratiju. Evo kao i oni iznese i ja svoje mišljenje.
    (mIljan, 4. jun 2020 15:26)

    # Link komentara

  99. Sudeći po komentarima komunizam je ostavio strahovite posledice po Srbe i Srbiju.
    (Građanin X, 04. jun 2020 14:48)

    Lepo se živelo za vreme komunizma do devedesetih kad smo prešli u nacionalizam
    (Горан Лозница, 4. jun 2020 15:21)

    # Link komentara

  100. Joga je zlo al je zato Maserati bozja volja !
    (Mr.White, 4. jun 2020 15:20)

    # Link komentara

  101. Pravoslavna talibanija.
    (Silvester, 4. jun 2020 15:19)

    # Link komentara

  102. Ono kada organizacija koja uzima milijarde, stiti svoje clnove pedofile, visesu politicari i biznismeni nego boziji ljudi, na sve to, ne placaju porez a za svoje tvrdnje o bogu nemaju niti jedan jedini dokaz da je ista tacno i da uopste postoji, prica o jogi kao necemu losem. Silovanje male dece je lose, pozivanje na linc je lose, krati je lose, huskati narod je lose, joga je samo istezanje i relaksacija od dnevnih briga.
    (glisa, 4. jun 2020 15:18)

    # Link komentara

  103. A jogi dusek?
    (Eto, 4. jun 2020 15:17)

    # Link komentara

  104. Postoje razne vrste joge, svaka ima svoju filozofiju, praksu i neku, da tako kazem ezotericnu stranu. Ja ne verujem da su predstavnici pravoslavne crkve mislili na onaj fizicki deo, znaci vezbe, na primer opustanje ili raztezanje misica. Nego na na onaj duhovni deo. Mnogi ne znaju razliku izmedju fizickih vezbi i mentalnih stavova. Vecina ljudi nece imati nikakvih problema sa vezbama, dok je onaj spiritualisticki deo vec problematican. Kao i svaka religija i prakticirana filozofija on ima svoje iracionalne i ezotericne ideje. I upravu tu nastaje problem, jer mnogi ljudi (i ja kao agnostik, koji je studirao filozofiju) ne vide neku veliku logiku i korist u tim idejama. To je naravno individualno misljene, jer drugi nadju nesto sto je kompatibilno sa njihovim razmisljanjem. A sto se tice pravoslavne crkve, kao i svaga druga religija, ona zeli da zadrzi svoj monopol. Nije to nista novo, ni cudno.
    (Zagor, 4. jun 2020 15:16)

    # Link komentara

  105. ja sam vernik koji ne ide u crkvu. .
    (vernik, 4. jun 2020 15:15)

    # Link komentara

  106. @Hladan, baš ljubav?
    A šta su Kačavenda i Pahomije propovedali?
    (rebro, 4. jun 2020 15:11)

    # Link komentara

  107. Ja sam pravoslavni hriscanin i obozavam jogu. What now?
    (pokopako, 4. jun 2020 15:08)

    # Link komentara

  108. @Staroslavac, ne postoji nikakva rodna vera. Aman.
    Ja sam se rodio bez vere, a Srbin sam.
    (rebro, 4. jun 2020 15:08)

    # Link komentara

  109. Sudeći po komentarima komunizam je ostavio strahovite posledice po Srbe i Srbiju.
    (Građanin X, 4. jun 2020 14:48)

    jeste.
    ali ono malo pameti, crkva je dokusurila.
    crkva i komunizam, nema gore stvari u vasioni.
    zato nam ovako ide.
    (aca, 4. jun 2020 15:05)

    # Link komentara

  110. Na zapadu se smatra da je joga skup vezbi, zapravo vezbe koje vecina povezuje sa jogom su takozvane asane, uvod u jogu, smirivanje uma i otpustanje tenzije, sto je povezano i sa traumama, iz odredjenih delova tela, dok ne budemo spremni da dublje zaronimo u sebe i meditaciju. U jogi nema vere i citava poenta je iskustveno spoznati sopstvenu prirodu koja je bozanska. Sta mislite sta u jevandjelju (mislim po Luki) "Carstvo nebesko je u vama" znaci. Ne stvarajte razdor, svi imamo razlicit put. Rumi je to lepo opisao. Zamislite da je Bog (ta misterija koju zivimo a koju mozete nazvati Bog, univerzum, ljubav, sreca, il kako god, to su samo reci i koncepti) slon a religije slepi ljudi koji ga pipaju. Onaj koji pipa rep ce reci Bog je kao uze, onaj koji pipa uvo ce reci Bog je kao leptir, itd. procitajte ako vas zanima. Poenta je da sve religije pricaju o istom samo na drugaciji nacin ali recima se to ne koze spoznati, samo iskustveno. Put ka spoznaji tog vanvremenskog je put razaranja laznog identiteta-ega. Sveti Georgije ubiva azdaju. Put koji ninalo nije tezak i ukljucuje mnogo mraka jer mnogo gluposti pokupimo od svega sto nas okruzuje. To nije samo love and light kako kaze new age iako se dolazi do toga. To je put odricanja, suocavanja, pustanja... I u hriscanstvu imate isahizam/morovanje/tihovanje. To je meditacija, samo druge reci. Ego je taj koji pravi razdor.
    (Imenijebitno, 4. jun 2020 15:05)

    # Link komentara

  111. Ne praktikujem ni jedno ni drugo. Mi koji radimo nemamo vremena za jogu, to je za Beograđane. Najbolje me opušta kad stignem da se naspavam i kad je žena jednako umorna.
    (Bane, 4. jun 2020 15:04)

    # Link komentara

  112. @Dragan, piše se "pravoslavni hrišćani". Nego kako crkva može išta da ti zabrani?
    Ti možeš da budeš vernik bilo koje religije i da se baviš jogom i čime god hoćeš, a crkva može samo da kevće.
    (rebro, 4. jun 2020 14:57)

    # Link komentara

  113. kad sam bio mali molio sam boga da mi pokloni bicikl. kasnije sam ukrao bicikl i molio za oprost.
    (dude praktičar, 4. jun 2020 14:55)

    # Link komentara

  114. Sudeći po komentarima komunizam je ostavio strahovite posledice po Srbe i Srbiju.
    (Građanin X, 4. jun 2020 14:48)

    # Link komentara

  115. fudbal je nespojiv sa pravoslavnom religijom. nikada ništa nisu osvojili u fudbalu !
    (ahaha, 4. jun 2020 14:47)

    # Link komentara

  116. Moš misliti, a gledanje u gomilu slika i metalno drvene krstove ima neke vajde,izgleda da se profesionalni prodavači magle boje konkurencije
    (fuul contakt, 4. jun 2020 14:43)

    # Link komentara

  117. Bog je jedan. Slobodno se bavite jogom.
    (Banana, 4. jun 2020 14:42)

    # Link komentara

  118. Idemo Drugosrbijanci, pljujmo sad svi u vis!
    Na kraju krajeva, ovdje se ne radi o Srpskoj pravoslavnoj crkvi vec o grckoj koja se odavno klanja papi i jezuitima, a ovakvim stavovima fingira nepokolebljivost i iskonsko pravoslavlje. Znamo mi ko su i oni i Vaseljenski patrijarh i Rumuni i Ukrajinci...
    (pljuni u vis, pa na sebe, 4. jun 2020 14:41)

    # Link komentara

  119. Biti u jogi znaci biti sabran, a sabrani ljudi nece slusati budale, ma odakle one dolazile.
    (bzvz, 4. jun 2020 14:41)

    # Link komentara

  120. Komunjare (ateJisti) na aparatima. Citam komentare, toliko pene i gneva prema Crkvi... jadni ljudi. Inace, ljudi koji nemaju veze sa Crkvom imaju misljenje o istoj. Urnebesno. Drugovi, sakrivajte se iza nauke, to je poslednje steciste hulja i lazova. Razumete zasto...
    (Umirem od smeha, 4. jun 2020 14:41)

    # Link komentara

  121. Onaj ko ne ide u crkvu- ova vest ga ne dotice.
    Oni koji idu- vec znaju.

    Onda cemu penušanje u komentarima?
    (ime, 4. jun 2020 14:41)

    # Link komentara

  122. @ Darko - Vo imja Oca...Bogohulnice! Anatema! Salu na stranu. Takva iskljucivost I vodi problemima I svim losim stvarima ovoga sveta. Hriscani koji mogu, nek odu do Jerusalema da vide "performanse" istomisljenika. Od sva 4 dela Jerusalema samo sam se tu osecao skoro pa neprijatno. Ocigledno su citali "knjigu" pogresno
    (blaza, 4. jun 2020 14:37)

    # Link komentara

  123. @Nedjo

    Daj neka iskustva, brate. Pozdrav
    (Dragoslav, 4. jun 2020 14:36)

    # Link komentara

  124. Zato su krkanluk praseceg pecenja, ispijanje litra rakije dnevno i slicne duhovne aktivnosti preporucene od strane crkve :) Nazalost, pravoslavlje je uglavnom nazadnije i od katolicanstva. Mislim, nisam vernik, sta me briga, ali sto moramo da budemo najgori u svemu?
    (Vladimirr, 4. jun 2020 14:34)

    # Link komentara

  125. Ako mi preporuče neke druge (korisne) vežbe za probleme sa kičmom i svakodnevne bolove, nema problema, odustajem od joge. Ovako, bolje joga nego tona painkillera.
    (Ana, 4. jun 2020 14:32)

    # Link komentara

  126. Stvarno ovo jadno "pravoslavlje" nema sta da ponudi modernom covjeku!!! Potpuno su postali suvisni i nemaju nikakav odgovor na izazove modernog zivota. Joga je korisna cak i na pukom fizickom nivou a o dobrobiti po covjekovu sveukupnost moguce je danima pricati...
    (Kopro, 4. jun 2020 14:31)

    # Link komentara

  127. A ja sa parazitskom crkvom i materijalistima u njoj.
    (Ethan Hunt, 4. jun 2020 14:30)

    # Link komentara

  128. Mi se još čudimo zašto toliko pada kiša, kad ono Grci rade jogu pa se bog ljuti.
    (Keke, 4. jun 2020 14:29)

    # Link komentara

  129. E doći će i vama popovima kraj!
    (Pedu, 4. jun 2020 14:29)

    # Link komentara

  130. Auu koliko teoloski nepismenih ljudi neverovatno, ne moras da veruj ali postuj, i to ne nikakvu crkvu koja je irelevantna vec Boga, stvoritelja svega njega postuj ako vec ne verujes ili jos ne znas, ali kao sto rekoh crkva je nebitna i korumpirana kao i sve uostalom odavno....A sto se tice joge procitajte o njenim tamnim stranama i korenima, ali naravno za vas neverne tomice sve su teorije zavere i svi su budale, samo ste vi hvala Bogu najpamentiji a u stvari nemate pojma koliko nista ne znate.Citajte braco i sestre, citajte vise, ali ne po internetu i wikipediji, svo znanje je u knjigama!
    (Avangarda, 4. jun 2020 14:28)

    # Link komentara

  131. Oj Grcko, medju mandarinama!
    (Naseg kralja ubili su fasisti, komunci ih tad podrzavali, 4. jun 2020 14:26)

    # Link komentara

  132. Чекај, па зар онај што де концентрисао на свој пупак чекајући да га осветли Таворска светлост, зар тај није радио јогу? А постао православни светац.
    (А. Петров, 4. jun 2020 14:26)

    # Link komentara

  133. Šta uopšte znači da je nešto (kakvo god) poglavlje vere? I šta je hundizam koji moj?
    (ime moje, 4. jun 2020 14:26)

    # Link komentara

  134. (nemke, 4. jun 2020 12:57)
    a sta crkva preorucuje protiv stresa, da se molimo...
    Crkava preporucuje rekreaciju, molitvu, citanje Svetog Pisma i drzanje Bozijih zapovesti ako si Hriscanin, ako hoces jogu i meditaciju promeni veru. "....ne možete služiti Bogu i mamonu" tvoj je izbor. Ako te zanima malo vise o Hriscanstu vreme je malo da citas, a ne da trazis "egzotiku" po ceni da izgubis dusu. Kad zavrsis kod psihijatra pitaces se zasto a neces biti prvi.
    (Sale, 4. jun 2020 14:25)

    # Link komentara

  135. meditacija xD lol
    joga je za lakoverne budale
    (Koksi Doksi, 4. jun 2020 14:25)

    # Link komentara

  136. -Joga je "osnovno poglavlje hundizma... nije vrsta fizičke vežbe"-

    Sudeći po komentarima, ne vredi ništa objašnjavati pokondirenom lumpenproleterijatu koji od obrazovanja ima samo gledanje američkih serija i domaćih rijalitija.
    (lepo su objasnili ali džabe, 4. jun 2020 14:24)

    # Link komentara

  137. Od svih hrišćanskih crkava, pravoslavne su mi ubedljivo najodbojnije. Druge se koliko-toliko prilagođavaju vremenu u kojem živimo, ali ove su i dalje u srednjem veku. I stalno ih neko ugrožava, kao da svi moraju da budu njihovi vernici.
    (đole, 4. jun 2020 14:23)

    # Link komentara

  138. a crkva je nespojiva sa zdravim razumom u 21. veku.
    (Aristotel, 4. jun 2020 14:22)

    # Link komentara

  139. Pravoslavlje propoveda LJUBAV prema SEBI I DRUGIMA a joga samo prema SEBI.
    (Hladan, 4. jun 2020 14:18)

    # Link komentara

  140. koliko su pravoslavne crkve zadrte ispasce da su sekte
    (jedan od mnogih, 04. jun 2020 13:08)
    E sada uporedi milijarde vernika i 2000 godina tradicije u odnosu na tvoje lično mišljenje pa razmisli ko je u pravu. Crkva jeste kvazi sekta a joga nije.
    (Liga Šampiona, 4. jun 2020 14:17)

    # Link komentara

  141. Joga nije religija vec disciplina koja sadrzi mnogo dobrobiti,i bas vraca coveku mir i veru u zivot.
    (Šaba, 4. jun 2020 14:15)

    # Link komentara

  142. Za crkvu ne važe zakoni epidemije, bitno je da samo vernici dolaze i donose novac. Yoga i ne valja , hipnoterapija je Đavolja rabota....

    Nije bitno da li je grčka pravoslavna crkva ili Jevrejska , ili kako čitam u Iranu...sve imaju isti mentalni sklop
    (Knox, 4. jun 2020 14:11)

    # Link komentara

  143. Joga je nespojiva ali zato luksuz, Audi,BMW,Mercedes su neodvojivi deo Pravoslavlja
    (jonuz, 4. jun 2020 14:09)

    # Link komentara

  144. Svasta. Nadam se da nasi nece pametovati na ovu temu, joga je fenomenalna i za telo i za duh a po mojim shvatanjima jednog i drugog prilicno su spojivi.
    (pahuljka, 4. jun 2020 14:06)

    # Link komentara

  145. bitno je da ste papi ruku poljubili
    (bb king, 4. jun 2020 14:04)

    # Link komentara

  146. Pravoslavlje je samo jedan od mnogobrojnih ogranaka joge.
    (Ali stvarno, 4. jun 2020 14:03)

    # Link komentara

  147. Тако је!!!!
    (ПераСД026, 4. jun 2020 14:03)

    # Link komentara

  148. koga briga sta crkva misli.
    (Apatrid, 4. jun 2020 14:03)

    # Link komentara

  149. Ovima kao da je Miroslav pisao saopštenje.
    (Bože me sačuvaj, 4. jun 2020 13:59)

    # Link komentara

  150. mentslna joga je slicna molitvi u hriscznskim crkvama.
    (vegetarijanac penzioner, 4. jun 2020 13:58)

    # Link komentara

  151. Ono kad ti crkva sputava ljudsku slobodu da se osjećaš kakav jesi..
    (.. a glumi da joj je stalo do tebe, 4. jun 2020 13:57)

    # Link komentara

  152. O, živote.
    (Xxxxxx, 4. jun 2020 13:57)

    # Link komentara

  153. Tačno, joga je jedna od osnova hinduizma (Vedaizma), ali i Džainizma, Budizma i mnogih drugih istočnjačkih religija i filozofija, ali bez obzira na to, joga se može praktikovati i isključivo na fizičkom nivou, jer to praktično i jeste neka vrsta orijentalne gimnastike, kada se stvar uprosti. To odgovorno tvrdim. Naravno, to je onda samo fizička vežba i ništa drugo. Ono što ne bi nikako trebalo da smeta pravim hrišćanima je i meditacija, jer su nju praktikovali i rani hrišćanski monasi (šta mislite šta su radili u mračnim pećinama Metamorfoze ili šta je Hrist radio u pustinji danima, po predanju). U krajnjoj liniji i pojanje je oblik vokalne meditacije (da, to postoji!), ali sve je to vekovima izgubilo svoj pravi smisao i danas ni crkva ni njeni predstavnici često više ne znaju pravu svrhu i značenje mnogih izvornih “rituala” hrišćanstva.
    (Noldorian, 4. jun 2020 13:56)

    # Link komentara

  154. Glupost!

    Sve sto je u skladu sa boljitkom, blagostanjem i zdravljem duse i tela je u savrsenom skladu sa pravoslavljem.

    Sve vere su povezane ovako ili onako, jer su one skup iskustava regija, naroda i njihovih kultura, a ljudi su migrirali i mesali se tokom cele istorije
    (Mirko, 4. jun 2020 13:56)

    # Link komentara

  155. Gle sad, šta je sledeće? Krosfit ili zumba?
    (tocka, 4. jun 2020 13:56)

    # Link komentara

  156. Za vas je nespojivo kad ste ograničeni.
    (Vlcjcnh, 4. jun 2020 13:53)

    # Link komentara

  157. Završiću u paklu :D
    (Nevena, 4. jun 2020 13:51)

    # Link komentara

  158. Vezbam jogu s vremena na vreme i nikad nisam dobio instrukcije od instruktora da ne verujem u svoju veru ili menjam neke stavove. Samo pomoc da upoznam svoje telo i uspostavim vezu sa svojim duhom. Cak mi pomaze da budem bolji Pravoslavac jer me smiri, opusti i lakse prastam, volim i pomazem.
    (Urosinho, 4. jun 2020 13:51)

    # Link komentara

  159. Kakve veze joga ima sa verom? I šta se upliću u to šta će ljudi da rade i kako će da se reše stresa. Ako nekome pomažu joga i meditacija, neka praktikuje. Ove crkve se trpaju gde god stignu.
    (brm, 4. jun 2020 13:48)

    # Link komentara

  160. Crkva je i dalje u 10. veku pre nove ere.
    (rebro, 4. jun 2020 13:47)

    # Link komentara

  161. Kanda je i nespojiva sa Isusom.
    (zeljko ns, 4. jun 2020 13:45)

    # Link komentara

  162. Drago mi je da se crkva bavi pravim pitanjima.
    Uzgred, nespojivo je i uzimanje kamate, pa nešto ne vidim da ste anatemisali banke.
    (Srečj, 4. jun 2020 13:43)

    # Link komentara

  163. Ispravno - Pravoslavlje ima Psaltir,molitve i akatiste svetima,a ne mantre i meditacije kao Budisti.
    (Dejan, 4. jun 2020 13:43)

    # Link komentara

  164. Pa i crkva je nespojiva sa modernom civilizacijom sem kao muzejski eksponat, a ipak eto vas ovde.
    (Nemanja, 4. jun 2020 13:41)

    # Link komentara

  165. Hvala Bogu da su to javno napisali. Bez obzira sto ce mnogi misliti da je to malo previse, u zivotu hriscana zaista nema mesta za jogu. Oni koji se bune, ne shvataju Crkvu i svoje hriscanske obaveze dovoljno ozbiljno.
    Takodje, pre nego sto se svi odmah pobune, mozda treba da se pozabave ovom temom, a ljudi u Crkvi koji su ovo objavili bave se time vec dugo i ne govore iz nekih "zatucanih" stavova vec iz iskustva.
    Ako se zaista udubite u ovu temu, videcete i sami da je to nespojivo. Naravno mi sami mozemo da smislimo sta god hocemo i da to proglasimo validnim, ali onda nismo autenticni hriscani a posebno ne pravoslavci, vec neka mesavina nasih nasumicnih izbora po trenutnom osecaju - a to nema neku pravu vrednost.
    (V, 4. jun 2020 13:41)

    # Link komentara

  166. Da,,upravu su ,,, ali toliko toga je nespojivo sa hrišćanskim učenjem pa opet ne vidimo da se crkva buni nešto oko toga,,

    Nespojiva je i slava sa hrišćanskim učenjem tj sa Novim Zavetom pa opet crkva je slavi,,svi znamo da je slava samo crkvena verzija čuvara kuće iz prehrišćanskog vremena,,znači totalno paganski običaj

    Mišljenja sam da bi crkva kao institucija ako već sebi daje za pravo da ocenjuje šta je nespojivo sa pravoslavnim učenjem da kritikuje nama važnije svakodnevne stvari koje se dešavaju , ali na koja crkva ne reaguje,,ali reaguje na nekakvu jogu tačnije duhovnu jogu koju praktikuje 0,00001%
    (Skakač Sa Beogradskih Mostova, 4. jun 2020 13:40)

    # Link komentara

  167. Najbolje da pocnemo sa spaljivanjem knjiga, te udovoljimo crkvi.

    Yoga je pre svega nauka i imate stotine naucnih papira u vezi toga. Yoga je vera koliko i fizika i hemija, ali koji svestenik ima pojma o tome..?? Da ne spominjem kako celokupna praksa monaha na Svetoj Gori je jedan tip Yoge, te da monastvo je doslo iz Indije i blage evze nema sa ucenjem Isusa, koji je uzgred budi receno bio jevrejin, a kod njih monastvo ne postoji.
    (Marko, 4. jun 2020 13:40)

    # Link komentara

  168. Beiga popa za tvoj stres i probleme, ima da poštuješ šta ti crkva naredi, makar propao i poludeo.
    (U pravu si, 4. jun 2020 13:38)

    # Link komentara

  169. A da se pojedine devojčice takoreći slikaju sa po tri prsta debelom svakom usnom ko patke sa pogledom u kamericu koji samo što ne kaže 'radi mi se to i to', to im se ne kosi s pravoslavljem? To im je sve predivno?
    (Ajte molim vas, 4. jun 2020 13:37)

    # Link komentara

  170. Što šta je nespojivo sa pravoslavnom verom, pa crkva praktikuje. Leglo licemera.
    (Berliner, 4. jun 2020 13:32)

    # Link komentara

  171. Sa pravoslavnom verom je izgleda sve nespojivo
    (marko, 4. jun 2020 13:32)

    # Link komentara

  172. Popovi, nešto vam je magija oslabila čim se toliko brecate na jogu! Preporučujte ljudima molitvu i tihovanje i nećete imati brige. Samo vas izgleda niko više ne sluša. Dosta im je vašeg neiskrenog propovedanja i lažnog života.

    Meni ste pomogli da se više ne nazivam hrišćaninom, ali Hrista poštujem i trudim se da živim hristoliko. Samo više monopol na duhovnost nemate.
    (bts, 4. jun 2020 13:31)

    # Link komentara

  173. Sa sajta Yoga Srbija: "Reč joga potiče od sanskritske reči yuj ili yuk, što znači ujediniti. Sam cilj joge predstavlja jedinstvo tela, srca i uma, tj. harmoniju fizičkih radnji, emocija i misli. Kao tradicija koja se razvijala i evoluirala hiljadama godina, joga predstavlja skup svih najviših znanja iz celog sveta, pretočen u nauku o ljudskom biću i svim aspektima njegovog postojanja" Ne vidim ništa loše u tome.
    (ja, 4. jun 2020 13:31)

    # Link komentara

  174. Hahaakakak pećinski primitivizam par ekselans!
    (Kingston, 4. jun 2020 13:31)

    # Link komentara

  175. Satanizam u usponu, promocija joge, meditacije, spiritualizma, isticanje sexualizma i ostalih orhentacija na sve strane, omalovazavanje crkve u Srbiji, a i u svetu sve jace.
    (flex, 4. jun 2020 13:28)

    # Link komentara

  176. Kad smo to verovali sta nam je volja radimo kad pritisne nevolja pocnemo verovati I tako u krug.
    (Zoran, 4. jun 2020 13:28)

    # Link komentara

  177. Crkva i Bog nisu isto. Crkva i politika su isto.
    (Mandrak, 4. jun 2020 13:27)

    # Link komentara

  178. Crkva kao institucija nema veze sa pravoslavnom verom.
    (mladi patriota, 4. jun 2020 13:27)

    # Link komentara

  179. Nisu u pravu. Svako dobro.
    (Stevan, 4. jun 2020 13:27)

    # Link komentara

  180. konkurencija je konkurencija, pa makar bila i duhovna.
    (zmitjkoe, 4. jun 2020 13:25)

    # Link komentara

  181. Crkva je nespojiva sa pravoslavnim asketizmom.
    (John Rambo, 4. jun 2020 13:25)

    # Link komentara

  182. sa $PC su spojivi samo evrići.
    (pomiluj, 4. jun 2020 13:25)

    # Link komentara

  183. чекам да забране фудбал. како да укинемо религије?
    (мики, 4. jun 2020 13:24)

    # Link komentara

  184. Mnogi ljudi kod nas koji neki vid joge praktikuju to vide jedino kao VEŽBE ZA ISTEZANJE i pravilno disanje itd. koje donose vitalnost i dobrobit zdravlju. Kao pilates ili fitnes i sl. Ali vidimo da neki umovi to vide kao košenje s pravoslavljem. Verovatno žive u nekoj zabiti i frapirali bi se koliko pravoslavaca zapravo radi te vežbice i vidi to samo i jedino kao rekreaciju ili sportsku aktivnost.
    (Šta reći :), 4. jun 2020 13:24)

    # Link komentara

  185. Joga kao istezanje moze, ali duhovne vrednosti istoka su pogibelj. Idite malo u Indiju, da vidite njihov duhni zivot.
    (dragan, 4. jun 2020 13:24)

    # Link komentara

  186. > Crkva: Joga je nespojiva sa pravoslavnom verom

    Kao i, generalno, zdrav razum. Mole se vernici da se suzdržavaju od korišćenja kritičkog mišljenja, to nije u tradiciji crkve.

    A da ne bude da sam ja to izmislio, evo par citata Martina Lutera (teolog, XVI vek):
    * Reason is the greatest enemy that faith has.
    * Whoever wants to be a Christian should tear the eyes out of his reason.
    * Reason should be destroyed in all Christians.
    (Gmaz, 4. jun 2020 13:24)

    # Link komentara

  187. To je oduvek stav Crkve o jogi. To naravno ne znaci da joga treba da se zabrani, nego da oni koji zele da budu Pravoslavni Hriscani, ne treba da se bave jogom.
    (Dragan, 4. jun 2020 13:23)

    # Link komentara

  188. Religije su zlo planete!
    (Pera Bozić, 4. jun 2020 13:23)

    # Link komentara

  189. Ja je bas gledam kao vrstu vezbe i opustanja. Za stres i upalu misica je vrh. Nemam vremena da razmisljam o duhovnosti dok pokusavam da istegnem kvadricepse ili donji deo ledja kako treba (a boli). Ne znam zasto su ovoliko zapeli da je joga zlo.
    (Latte, 4. jun 2020 13:21)

    # Link komentara

  190. ""Joga je "osnovno poglavlje hundizma... nije vrsta fizičke vežbe""


    yoga nije poglavlje"" sta li im to "poglavlje" znaci, kad ne znas nista o tome a oces da kazes pametnu rec kazes poglavlje, ko EU?


    yoga je "metod" nije cak ni religijska forma iako jeste duhovna i predstavlja ostvarivanje harmonije izmedju duha i tela.

    sa pravoslavljem, islamom, katolicanstvom
    sa njima sve nesto nespojivo, iskljucivo uz osudjivanje svega ostalog

    drago mi je sto sam izashao iz toga i na nipodastavanju, predrasudama i osudjivanju zasnovanih verovanja.
    (Najiram Yogi, 4. jun 2020 13:19)

    # Link komentara

  191. Pa gospodo nadjite i vi nesto sem posta, a da je zdravo za duh i telo a ne samo da kritikujete modernizujte se
    (Mile bravar pravoslavac, 4. jun 2020 13:19)

    # Link komentara

  192. Biram jogu u svakom slucaju.
    (Mrxi, 4. jun 2020 13:16)

    # Link komentara

  193. Ja sam se jedva izvukao iz te joge!
    (Nedjo, 4. jun 2020 13:13)

    # Link komentara

  194. Nemoj Nolo da vas cuje.
    (Kukatilo, 4. jun 2020 13:13)

    # Link komentara

  195. Hahaha, konkurencija jim je nespojiva, naravno.
    (Slovenac, 4. jun 2020 13:11)

    # Link komentara

  196. Ne kontam. Često radim jogu, doduše amaterski, uz neku android aplikaciju. Slušanje muzike, istezanje i opuštanje. Nikada nisam ni pomislio na religiju i veru u tim trenucima...
    (Darko, 4. jun 2020 13:11)

    # Link komentara

  197. E bas cu crkvu da slusam sta cu da radim u svoja cetiri zida.
    (n, 4. jun 2020 13:10)

    # Link komentara

  198. Значи православна црква није компатибилна са људским бићем и здравим разумом?
    (Боле, 4. jun 2020 13:10)

    # Link komentara

  199. Bojazan da ne izgube musterije
    (Marinko, 4. jun 2020 13:09)

    # Link komentara

  200. Pravoslavna crkva stiti svoje ogromne finansijske interese. Otuda i ovo.
    (Blackwood, 4. jun 2020 13:08)

    # Link komentara

  201. Kako je rekao jedan veliki šaman, nema joge bez hinduizma kao ni hinduizma bez joge.
    (Bole, 4. jun 2020 13:08)

    # Link komentara

  202. koliko su pravoslavne crkve zadrte ispasce da su sekte
    (jedan od mnogih, 4. jun 2020 13:08)

    # Link komentara

  203. Samo napred u srednji vek. Mozda je joga suprotna vasem ucenju ali nije suprotna hriscanstvu. Pravoslavno hriscanstvo je zasnovano na metodologiji nekretanja kako duhovnog tako i fizickog. Onako kako jednu metodologiju mogu da zamisle penzioneri. Pa vam je onda i telo i duh mlohav i uspavan. Joga je sve suprotno tome.
    (Jo-ga, 4. jun 2020 13:07)

    # Link komentara

  204. majke ti.
    (spijunka, 4. jun 2020 13:05)

    # Link komentara

  205. E pa baš me briga za to što kaže crkva.

    Moj život neće uređivati tumačenje jedne preko hiljadu godina stare knjige sumnjive autentičnosti od strane jedne nazadne interesne organizacije.
    (marko_sthlm, 4. jun 2020 13:04)

    # Link komentara

  206. Tri gurua, jedan mladic i starac Pajsije- knjiga za procitati pre komentarisanja
    (VP, 4. jun 2020 13:03)

    # Link komentara

  207. Steta sto nam je pravoslavna crkva zatucana. Ne cine nikom uslugu.
    (insekt, 4. jun 2020 13:02)

    # Link komentara

  208. malo su pobrkali sa kamasutrom...
    (oni van., 4. jun 2020 13:00)

    # Link komentara

  209. Bauh, šta je sledeće? Zemlja je ravna ploča...
    (Gagos, 4. jun 2020 12:59)

    # Link komentara

  210. a sta crkva preorucuje protiv stresa, da se molimo da nas stres prodje? nespojiva je crkva sa potrebama danasnjeg coveka, ali su previse zaspelnjeni i rogantni da to uvide. ljudi se sve vise distanciraju od crkve jer nema sustinski sta da ponudi coveku u danasnjem svetu..ostali su na nivou od pre 2000 godina...
    (nemke, 4. jun 2020 12:57)

    # Link komentara

  211. Јога летачи, најгора секта.
    (the, 4. jun 2020 12:57)

    # Link komentara

  212. Mislim da brkaju meditaciju i jogu
    (Pera, 4. jun 2020 12:55)

    # Link komentara

  213. "Joga je apsolutno nespojiva sa našom pravoslavnom verom i nema nikakvo mesto u životu hrišćana".
    A meni se čini da sve manje mesta u životu hrišćana ima i pravoslavna crkva sa ovakvim zastarelim razmišljanjima.
    (u magnovenju, 4. jun 2020 12:54)

    # Link komentara

  214. Najzatucanija je pravoslavna crkva. U velikoj konkurenciji...
    (Randy Marsh, 4. jun 2020 12:50)

    # Link komentara

  215. Rodna vera svih Slovenia (Staroslavlja) je nespojivo sa Pravoslavnom verom.
    (Staroslavac, 4. jun 2020 12:50)

    # Link komentara

  216. A pilates, krosfit i bodibilding vuku pravoslavne korene.
    (vreme za reforme, 4. jun 2020 12:48)

    # Link komentara

  217. nista, onda Joga
    (Where is my sendvic?, 4. jun 2020 12:47)

    # Link komentara