Brzi antigenski ili PCR test: Koji je pouzdaniji?

Jedno istraživanje u Nemačkoj pokazalo je da je svaki peti brzi antigenski test bio negativan, čak i kada je koncentracija virusa bila veoma visoka. Da li bi zbog toga trebalo odustati od te vrste testova?

Izvor: DW
Pošaljite komentar
  1. Na brzom testu koji radim pise da je pouzdanost 98%, to je sasvim ok.
    (Kiza, 4. decembar 2021 10:16)

    # Link komentara

  2. Postoje stroge indikacije za antigenski test i ako se radi kada treba i kako treba više je nego koristan.
    (Ironično, 4. decembar 2021 08:49)

    # Link komentara

  3. Supruga bila pozitivna prema brzom testu. Istog dana uradi i PCR, rezultat negativan. Trazili su od nje 7 dana samoizolacije, kao preventivno, ali nista od Covid potvrde da je prelezala virus (jer je PCR negativan). Oboje bez ikakvih simptoma, s tim sto ja nisam ni hteo ici na testiranje vec smo svi ostali u samoizolacaji.
    (Robert, 4. decembar 2021 08:06)

    # Link komentara

  4. Covek koji je napravio "izmislio" PCR test je rekao da to nije test na koronu, ali su ga veliki mozgovi napravili ludim.
    PCR je pozitivan zbog milion drugih stvari.. pa smo zato svi zarazeni.
    (exs, 03. decembar 2021 20:44)


    Ne, nije to rekao. Čovek je preminuo nekoliko meseci pre nego što je počela korona.
    Vratite se oko neke njegove ranije izjave, a uopšte niste shvatili šta je u toj izjavi rekao, odnosno šta je hteo da kaže.
    Nemoj da pišeš o nečemu o čemu ništa ne znaš.
    (lupa, 3. decembar 2021 23:

    Znaci, stvorio je test za nesto sto se pojavilo tek posle njegove smrti!???
    (Hollandjanin, 4. decembar 2021 05:41)

    # Link komentara

  5. Koliki je CT za PCR koji koristite? U mom slucaju sam naucio nesto interesantno. Ja sam imao koronu u novembru 2020 i igrom slucajeva putovao kolima i morao kroz Francusku u aprilu i bio obavezan PCR test. Posto je jos bio besplatan u Francuskoj, rekoh da ustedim zato sto je u Spaniji se placao 120 evra. Pri silasku uradim test u petak na granici sa Spanijom. Taman se sutradan vracam iz Spanije, stize mi SMS da sam pozitivan i da treba da se izolujem i ostale budalastine. Ja se iznerviram jer sam zdrav ko dren i predjem Francusku bez testa. Dosao u Nemacku i rekoh da uradim PCR test i ako sam stvarno pozitivan da ipak idem u karantin. Uradim test u nedelju u Nemackoj... negativan. I tako zdrav kao dren, za Francusku sam imao koronu, a za Nemacku nisam imao ponovo, a i licno nisam ni bio bolestan. Posle sam saznao da razlicite laboratorije koriste razlicit broj CT (cycles of threshold) koji moze davati lazne pozitivne ako je previse visok.
    (Neko, 03. decembar 2021 22:10)

    Nikada ne moze davati lazne pozitivne. Ukoliko nemate korone u sebi CT moze da bude milijardu test ce biti uvek negativan. CT se odredjuje tako da se cilja neka sredina, odnosno da se odradi broj ponavljanja onoliko puta koliko je dovoljno da se registruje virus kod onih ljudi koji su se razboleli i mogu da sire virus. Kada bi se radio premali broj umnozavanja onda bi se desavalo da zarazeni prodju kao negativni i nastavili bi da sire virus, ukoliko bi se radii veci broj onda bi i oni koji su samo bili u kontaktu sa malom kolicinom virusa (nedovoljnom da se razbolite) bili pozitivni.
    A to sto ste vi u petak bili pozitivni, a u nedelju negativni ne mora da znaci da je CT u te dve laboratorije razlicit. Jednostavno je moguce da ste u ta dva dana imali imuni odgovor koji je organizam oslobodio virusa, moguce je da se virus spustio nize niz respiratorni trakt, moguce je da ste u petak bas bili izlozeni… Ali morate znati, ukoliko ga je PCR detektivao vi ste 1000% imali virus u brisu!
    (zzz, 4. decembar 2021 05:08)

    # Link komentara

  6. Covek koji je napravio "izmislio" PCR test je rekao da to nije test na koronu, ali su ga veliki mozgovi napravili ludim.
    PCR je pozitivan zbog milion drugih stvari.. pa smo zato svi zarazeni.
    (exs, 03. decembar 2021 20:44)

    Zbog kojih to milion drugih stvari se genetski kod korone nalazi u vasem brisu?
    Covek koji je izmislio PCR test nije izmislio rt-PCR test. PCR se ni ne koristi za koronu, vec rt-PCR. To bi bilo kao da kazes da covek koji je izmislio motor sa unutrasnjim sagorevanjem tvrdi da se on moze koristiti samo za pokretanje voza, i da ne sluzi za kola, avione i rakete. Ali stvarnost ga nekako ipak demantuje.
    (zzz, 4. decembar 2021 04:59)

    # Link komentara

  7. Ne, nije to rekao. Čovek je preminuo nekoliko meseci pre nego što je počela korona.
    Vratite se oko neke njegove ranije izjave, a uopšte niste shvatili šta je u toj izjavi rekao, odnosno šta je hteo da kaže.
    Nemoj da pišeš o nečemu o čemu ništa ne znaš.
    (lupa, 03. decembar 2021 23:25)

    Rekao je da se ne može njegova metoda koristiti u otkrivanju oboljenja.
    Rekao je da njegova metoda može pronaći "šta god ljudi žele da pronađu".
    Rekao je da je zbog toga njegova metoda sklona manipulacijama, što se od početka i radi.
    Baš zgodno je to što je čovek na čijem se izumu bazira cela ova šarada umro samo nekoliko meseci pre početka iste.
    (Markček, 4. decembar 2021 00:35)

    # Link komentara

  8. Uostalo PCR-Test je direktno dokazivanje virusa.
    (Nenad, 03. decembar 2021 19:10)

    Ne, stvarno nije. Mada, možda si ti bolje upoznat sa time od čoveka koji je smislio PCR tehniku. Ko će ga znati...
    (Markček, 4. decembar 2021 00:32)

    # Link komentara

  9. Samo jedan savet za one koji moraju da urade antigenski test jer im je potrebno zbog putovanja. Od juce neke EU drzave ne priznaju svaki antigenski nego samo onaj koji analizira i prisustvo N proteina. Kod nas u Srbiji nemaju sve laboratorije takve testove, raspitivao sam se i dobio sam potvrdan odgovor samo od jedne. Ne mogu nazalost reci o kojoj laboratoriji se radi zbog reklame ali vam savetujem da se dobro raspitate pre placanja da li laboratorija u kojoj zelite da radite antigenski test ima u ponudi ovaj sa analizom N proteina. Zao mi je sto se malo govori o ovome i ljudi nisu upuceni pa na granicu dolaze sa antigenskim testovima koji ne budu prihvaceni. PCR test je svakako sigurica ali on kosta oko 9000 din, dok ovaj o kom sam pricao iznosi 2500 din. u toj laboratoriji.
    (Srki, 3. decembar 2021 23:27)

    # Link komentara

  10. Covek koji je napravio "izmislio" PCR test je rekao da to nije test na koronu, ali su ga veliki mozgovi napravili ludim.
    PCR je pozitivan zbog milion drugih stvari.. pa smo zato svi zarazeni.
    (exs, 03. decembar 2021 20:44)


    Ne, nije to rekao. Čovek je preminuo nekoliko meseci pre nego što je počela korona.
    Vratite se oko neke njegove ranije izjave, a uopšte niste shvatili šta je u toj izjavi rekao, odnosno šta je hteo da kaže.
    Nemoj da pišeš o nečemu o čemu ništa ne znaš.
    (lupa, 3. decembar 2021 23:25)

    # Link komentara

  11. @Ovo nije tacno. Kod nas u bolnici do sada se desilo samo 4 ili 5 puta da je Schnelltest (brzi antigenski test) i to simensov bio negativan, a da je pacijent imao koronu. I to u poslednjih godinu dana. Sa PCR-om je bila kod nas od pocetka pandemije 100 posto uspesnost. Jos se nije desilo da neko ima koronu, a da se to PCR-om nije pokazalo. Imali smo par slucajeva da PCR-Test bio slabo pozitivan, ali se ustanivilo da je doslo do kontaminacije u laboratoriji. Uostalo PCR-Test je direktno dokazivanje virusa.
    (Nenad, 3. decembar 2021 19:10)

    Koliki je CT za PCR koji koristite? U mom slucaju sam naucio nesto interesantno. Ja sam imao koronu u novembru 2020 i igrom slucajeva putovao kolima i morao kroz Francusku u aprilu i bio obavezan PCR test. Posto je jos bio besplatan u Francuskoj, rekoh da ustedim zato sto je u Spaniji se placao 120 evra. Pri silasku uradim test u petak na granici sa Spanijom. Taman se sutradan vracam iz Spanije, stize mi SMS da sam pozitivan i da treba da se izolujem i ostale budalastine. Ja se iznerviram jer sam zdrav ko dren i predjem Francusku bez testa. Dosao u Nemacku i rekoh da uradim PCR test i ako sam stvarno pozitivan da ipak idem u karantin. Uradim test u nedelju u Nemackoj... negativan. I tako zdrav kao dren, za Francusku sam imao koronu, a za Nemacku nisam imao ponovo, a i licno nisam ni bio bolestan. Posle sam saznao da razlicite laboratorije koriste razlicit broj CT (cycles of threshold) koji moze davati lazne pozitivne ako je previse visok.
    (Neko, 3. decembar 2021 22:10)

    # Link komentara

  12. 1. posle dve godine virusa skontali to?
    2. ako je antigenski test pozitivan, zasto je potrebna potvrda pcr-a?
    3. ako Nemci vide dobru stranu ipak ne skroz pouzdanih brzih testova, zasto smo mi toliko pametniji od njih?
    (daud, 3. decembar 2021 22:09)

    # Link komentara

  13. Covek koji je napravio "izmislio" PCR test je rekao da to nije test na koronu, ali su ga veliki mozgovi napravili ludim.
    PCR je pozitivan zbog milion drugih stvari.. pa smo zato svi zarazeni.
    (exs, 3. decembar 2021 20:44)

    # Link komentara

  14. ni jedan.
    (sok od zove orla, 3. decembar 2021 20:43)

    # Link komentara

  15. jedno je sigurno ako kaze da ste pozitivni zakacili ste..
    (deda, 3. decembar 2021 20:42)

    # Link komentara

  16. Negativan na oba a po šifri bolesti, covid 19 koji nije potvrdjen testom!!!
    (gorski, 3. decembar 2021 19:31)

    # Link komentara

  17. Ovo nije tacno. Kod nas u bolnici do sada se desilo samo 4 ili 5 puta da je Schnelltest (brzi antigenski test) i to simensov bio negativan, a da je pacijent imao koronu. I to u poslednjih godinu dana. Sa PCR-om je bila kod nas od pocetka pandemije 100 posto uspesnost. Jos se nije desilo da neko ima koronu, a da se to PCR-om nije pokazalo. Imali smo par slucajeva da PCR-Test bio slabo pozitivan, ali se ustanivilo da je doslo do kontaminacije u laboratoriji. Uostalo PCR-Test je direktno dokazivanje virusa.
    (Nenad, 3. decembar 2021 19:10)

    # Link komentara

  18. Nijedan. Negativna na oba, a imala koronu po antitelima.
    (KoronaFree, 3. decembar 2021 18:57)

    # Link komentara