Nakon višemesečnog boravka u bolnici, rešio da ostvari svoj san – da obiđe svet pešice FOTO

Podeli

Nakon što je 2020. godine doživeo nesreću zbog koje je u bolnici proveo nekoliko meseci, 26-godišnji Solal On iz Francuske je odlučio da ostvari dugogodišnji san i da obiđe svet pešice.

Pročitajte i:

Put oko sveta: 35 zemalja sveta za 141 dan

On je 3. juna ove godine započeo svoje putovanje od katedrale Notr Dam u Parizu, zaputivši se planinarskom rutom GR 65 sve do švajcarskih Alpa, nastavljajući zatim ka italijanskim Dolomitima, sve do Soče, a onda i Ljubljane. Odatle je produžio prema Postojinskoj jami, nakon čega je posetio Hrvatsku i preko Dinarida nastavio kroz Balkan.

Kako najlakše isplanirati put oko sveta?

"Prošle godine sam pao s balkona, sa šest metara visine, zbog čega sam nekoliko meseci proveo u bolnici. Tada sam odlučio da ispunim svoj dugogodišnji san – da obiđem svet pešice. Odrastao sam planinareći s porodicom, tako da me ovaj poduhvat ne plaši. U stvari, najveći izazov je da preživim sa 250 evra mesečno", priča.

Dodaje kako je novac za putovanje prikupio radeći u Francuskoj i kako očekuje da će njegov put oko sveta trajati najmanje šest ili sedam godina. Noći najčešće provodi u svom šatoru ili napuštenim kućicama i skloništima na koje naiđe usput. Osim toga, redovno koristi Couchsurfing, servis preko kojeg turisti mogu pronaći besplatan smeštaj širom sveta.

"Sjajni domaćini"; "Nekoliko puta sam se ozbiljno uplašio"

Saznajte i:

Savršeno putovanje: Put oko sveta za 100.000 dolara

"Bosanci i Hercegovci su sjajni domaćini. Pružili su mi smeštaj, hranu i družili smo se. Imam iz Jablanice mi je dopustio da provedem tri noći u džamiji, dok sam čekao da mi iz Francuske poštom stigne vreća za spavanje. Pomogli su mi i da pronađem laptop preko kojeg redovno pišem svoj blog, a Harun i Dominika su mi otvorili vrata svog doma, kod njih sam ostao nekoliko dana", oduševljeno priča.

Put oko sveta započela je sa jednim evrom i 120 dinara: Dala je otkaz i obišla pola planete

Ističe kako je dobio brojne preporuke i savete kako i gde da boravi ukoliko odluči da posetiti neke od bosanskohercegovačkih planina te kako se trenutno javlja s Prenja.

"Oduševljen sam prirodnim lepotama Balkana, kao i domaćim jelima koja sam probao u Hrvatskoj i BiH. Ali moram priznati da sam se planinareći kroz ove dve države nekoliko puta ozbiljno uplašio. Na primer, u Hrvatskoj i BiH mi se dešavalo da naiđem na medveda ili poskoka, a nedavno me je iz sna trznula divlja svinja koja mi je njušila glavu. Oterao sam je, upalio vatru i budan dočekao zoru. Tek sam nakon izlaska sunca mogao da se opustim i zaspim", uz smeh se priseća.

Zemlje koje će obići

Tri nedelje je proveo u Sloveniji, isto toliko u Hrvatskoj, a u BiH je već 14 dana. Na putovanje je krenuo sa svojom majkom, koja je s njim planinarila do Italije, a trenutno mu društvo pravi Nemac kojeg je upoznao na putu.

"Iz BiH planiram da produžim ka Crnoj Gori, a zatim prema Albaniji, Bugarskoj, Turskoj, Gruziji, Armeniji, Iranu, Pakistanu, Indiji, Sjedinjenim Američkim Državama...Sa sobom sam poneo kvalitetnu zimsku opremu, oprezno i pažljivo planiram sve detalje putovanja. Verujem da ću uspeti", optimistično zaključuje.

Put oko sveta za godinu i po dana: Saveti devojke koja je to uspela

Fotografije i snimke svojih putovanja redovno deli na Instagramu, a na stranici Tipeee je otvorio profil na kome se može aktivno pratiti njegova šetnja oko sveta, ali i da donacijom podržite njegovu pustolovinu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.