1. Ali obožavam ove koji porede lepote Budimpešte i Bukurešta sa Beogradom, jednom od evropskih glavnih gradova koji je kroz istoriju najviše puta bombardovan i rušen, a najviše je ''dokusuren'' '90-tih godina za vreme ekonomske, izbegličke i ratne krize... Druga dva grada ni približno kroz istoriju nisu propatila kao što je Beograd, naravno da samim tim imaju dosta više očuvanih kulturno-istorijskih spomenika i ostalih građevina impozantne arhitekture. Inače, drug je bio u Bukureštu 2012. godine na par dana nešto preko fakulteta koliko me pamćenje služi, sećam se da mi je pričao da je što se tiče očuvane arhitekture i uređenih parkova verovatno i najlepši grad u ovom delu Evrope ali i da je sve izvan ušminkanog strogog centra grada zapušteno i neuredno... Najviše se žalio na ogromne gužve u prevozu i haotičan saobraćaj, kolone vozila koje znaju biti duge i do par kilometara su tamo svakodnevnica, ove naše gužve po Beogradu su smejurija i lakše ti padnu kada se vratiš iz rumunske prestonice... :P Pri tom, divljih deponija i pasa lutalica ima otprilike k'o 10 Beograda, kao i divljih (većinom) romskih naselja oko grada, tako da svako ko tvrdi da je tamo bolji život nego ovde je verovatno taj grad samo na slici video! Takođe, Rumunija geografski ne pripada Balkanu no mentalitetom su Rumuni slični balkanskim narodima i poistovećuju se sa istima, izgleda da su mnogi zaboravili njihov evrovizijski hit iz 2009. godine po imenu ''Balkan girls'' koga je pevala Elena Gheorghe. :D
    (David, 21. jun 2021 16:50)

    # Link komentara

  2. @Jovan
    Ipak je Cepeš! E sad što Rumuni C pišu kao T sa kvačicom ispod (Ţ) je nešto što znaju ljudi koji govore jezik ili su vezani drugačije sa Rumunijom.
    (Locomotiv GT, 21. jun 2021 13:33)

    # Link komentara

  3. Realno nema sta videti sem nabrojanih "atrakcija". Osim starog dela grada koji se raspada ostatak grada je copy-paste, pun identicnih blokova. Stari deo pre lici na Paraliju/Stavros/seoski vasar nego evropsku prestonicu. Ne postoji centar grada po kome se moze prosetati. Cene su visoke, posebno imajuci u vidu (ne)kvalitet hrane i usluga. Saobracaj jeste katastrofa,ali barem postoji metro koji donekle vadi stvar. Takodje, parkovi su lepi i dobro odrzavani. Btw, u 21om veku grad muku muci s grejanjem i toplom vodom. Vecina blokova ove zime vise niije imala nego sto je imala grejanje - zbog visegodisnjeg neulaganja u infrastrukturu ( cevi koje je drug C. postavio nikad nisu menjane ). Pored toga, od ovog leta kompanija koja odnosi smece strajkuje tako da odredjeni delovi lice na Napulj pre 10godina.
    (Artuditu, 20. jun 2021 22:50)

    # Link komentara

  4. (BOZE POMOZI!, 20. jun 2021 14:26) I ja živim u Bukureštu-Floreasca i imam potpuno drugačija iskustva od vas. Ljudi ljubazni, troškovi života prihvatljivi, parkovi sređeni, drvoredi i čiste ulice.???
    (Bibodam, 20. jun 2021 19:14)

    # Link komentara

  5. Zivim nazalost u Bukurestu, i mogu reci da je ovo rupa od grada, gde nista ne funkcioniše kako treba, sve bandere se iskrivile, neuredjeni parkovi, ravnica, neokrecen grad pun rupa, najgori i najnekulturniji narod na svetu, niko nista ne postuje, doslovno tamo su cigani i ovi koji nisu rodjeni kao takvi. Zagadjen je, da kosa i odeca smrde kad se izadje napolje. Hrana neukusna i nekvalitetna a i preskupa. Guzve su nesnosne, da se dva kilometra vozi po pola sata.

    Da li si siguran da nisi u Beogradu? Da se umiješ i još jednom promisliš?
    (Ivan, 20. jun 2021 17:53)

    # Link komentara

  6. oni koji imaju gipsane lavove ispred kuce obozavaju Bukurest, deluje kao da su Romi koji su se vratili sa privrenog rada u Parizu pokusali da naprave Pariz
    (bosko, 20. jun 2021 16:05)

    # Link komentara

  7. @Asistent
    To je onako, skolska definicija. Pogledaj na karti gde je Bukurest, duboko na Balkanskom poluostrvu, odvojen Karpatima, veze nema sa srednjom Evropom, ni geografski, ni istorijski, ni kulturno. Beograd je severozapadno od Bukuresta i mnogo blize srednjoj Evropi, mada je i Beograd na Balkanu. U Rumuniji, jedino Transilvanija moze da se racuna kao deo
    srednje Evrope. Uzmi lenjir i povuci liniju izmedju Trsta i Odese, juzno od toga to je Balkan. Pusti akademske kerefeke koje nemaju veze sa zivotom.
    (Neutralna geografija, 20. jun 2021 15:19)

    # Link komentara

  8. @ geograficar
    Jadna deca kojima ti predaješ. Da osvežimo gradivo: severna granica Balkana je, od ušća Save u Dunav u Beogradu, tok reke Dunav. Reka Dunav teče prema istoku, Bukurešt je istočno od Beograda, Bukurešt se nalazi severno od toka Dunava. Suma sumarum: Bukurešt se nalazi u Srednjoj Evropi, a ne na Balkanu. Samo je regija Dobrudže na Balkanu, što se tiče teritorije Rumunije.
    (Asistent, 20. jun 2021 12:55)
    ---
    Jadni oni koji tebe uzimaju kao pouzdan izvor informacija. Rumunija nije u Srednjoj vec u Istocnoj Evropi prema 99 odsto svih definicija podela Evrope. Madjarska je u Srednjoj Evropi, Rumunija vec ne.
    (Deus, 20. jun 2021 15:15)

    # Link komentara

  9. Bio sam tamo '95. čak sam bio i na banketu u Čaušesku palati. Veliki grad, lep ali prljav i čim zađete u neku manje prometniju ulicu ili u periferni deo grada katastrofa i sivilo. Inače nije loše da se obiđe ima svašta. Da je lepši Bukurešt od Beograda, nije!
    (Ljuba, 20. jun 2021 14:31)

    # Link komentara

  10. Zivim nazalost u Bukurestu, i mogu reci da je ovo rupa od grada, gde nista ne funkcioniše kako treba, sve bandere se iskrivile, neuredjeni parkovi, ravnica, neokrecen grad pun rupa, najgori i najnekulturniji narod na svetu, niko nista ne postuje, doslovno tamo su cigani i ovi koji nisu rodjeni kao takvi. Zagadjen je, da kosa i odeca smrde kad se izadje napolje. Hrana neukusna i nekvalitetna a i preskupa. Guzve su nesnosne, da se dva kilometra vozi po pola sata. Ovaj grad nije za zivot nimalo. Beograd je po svemu iznad njega!
    (BOZE POMOZI!, 20. jun 2021 14:26)

    # Link komentara

  11. Nije cepes, nego Tepes. Zbog njegove okrutnosti i nadimka nastao je lik drakule ( vampira), mada je za mene on najpoznatiji kao najbolji ratni takticar , bolji i od romela ( pustinjske lisice). Kada su turci krenuli sa nevidjenom vojskom na njega, i u kojoj nije imao nikakve sanse za pobedu. Svi generali su se slozili da svu vojsku drze kod glavnog grada i tu daju otpor turskoj sili. Tepes je zbog svojih obavestajaca znao kad dolazi sultan sa vecinom svojih snaga. Isto tako kao ratni takticar pretpostavio je da ce prethodnica turske sile osvojiti prvi pogranicni veci grad odakle ce obskrbljivati vecinu sile hranom i potrebstinama. Premestio je vecinu svojih snaga u taj grad i pored svog negodovanja svojih generala koji su htjeli vojsku drzati u glavnom gradu. Turska prethodnica nije ocekivala takvu snagu kod tog grada i nakon trodnevnih krvavih borbi tepes ih je porazio. Nakon toga je zapalio grad da ne bi nista ostalo turcima a silne zarobljene turke je nabio na kolac svakih 20-tak metara , ta se slika produzavala kilometrima. Kad su sultan i vecina turskih snaga prolazila tim putem, gledali su svoje sunarodnjake kako jaucu umiruci na kolcevima ( na kolcu se umires nekoliko dana u najgorim mukama) ta nepregledna slika hiljade ljudi kako umiru duz puta usadila je uzasan strah u sultana i njegove turke, od kojih dobar dio to nije mogao podneti i poceli su dezertirati. Sultana je sve vise hvatao strah i najzad je naredio da se okrenu i vrate nazad u tursku. Tepes je pobedio
    (Jovan, 20. jun 2021 14:22)

    # Link komentara

  12. Ovdje se piše da Rumunija nije na Balkanu. Granice Balkana su Dunav, Sava, Soča. Pratim sport i kad su balkanske igre, Rumunija je obavezni učesnik.
    (Anton, 20. jun 2021 14:17)

    # Link komentara

  13. Pa ako nije na balkanu kao što tvrde pojedinci, bolje za nju. Balkan je zadnja rupa na svirali...
    (Aleksa78, 20. jun 2021 13:52)

    # Link komentara

  14. A Bukureštanke, kakve su?
    (Rico Suave, 20. jun 2021 13:38)

    # Link komentara

  15. @ geograficar
    Jadna deca kojima ti predaješ. Da osvežimo gradivo: severna granica Balkana je, od ušća Save u Dunav u Beogradu, tok reke Dunav. Reka Dunav teče prema istoku, Bukurešt je istočno od Beograda, Bukurešt se nalazi severno od toka Dunava. Suma sumarum: Bukurešt se nalazi u Srednjoj Evropi, a ne na Balkanu. Samo je regija Dobrudže na Balkanu, što se tiče teritorije Rumunije.
    (Asistent, 20. jun 2021 12:55)

    # Link komentara

  16. Prvo Rumunija nije na Balkanu. Granice polusotrva su Dunav i Sava. Drugo ako pogledate nazive starih arhitekata Rumunskih kao sto je Grigorije, i drugi spoznacete da im je politikom Rima i Pariza nametnuto da su Romani. U starim crkvama im je na freskama cirilica i stara imena su im slovenska. Zapadu nije odgovarao Slovenski prostor od Moskve do Triglava.
    (Geograf, 20. jun 2021 12:44)

    # Link komentara

  17. @Румунија није на балкану.
    Не спада у исти.
    (Косингас, 20. jun 2021 09:26)

    @Ne, nego je na Iberiji. Nazad u skolu, sedi kec.
    (geograficar, 20. jun 2021 11:43)

    Sedi ti, jadniče, i pokrij se ušima. "Balkan" (turski) tj. Helm Slovenski je samo ono JUŽNO OD SAVE I DUNAVA u geografskom smislu, a Rumunija je SEVERNO. Rumunija spada u Srednju Evropu u širem smislu

    [link](Meyers_Grosses_Taschenlexikon).PNG

    a s obzirom da je u NATO i EU, u odnosu na srbistansku guberniju i mulj je ŠVAJCARSKA I KALIFORNIJA ODJEDNOM. Rumunija gradbi ogromnim koracima NAPRED od kad je u NATO i od kad je zbacila ruski jaram, a srbija tone na dno septičke jame iza Gvozdene Zavese.
    (neutralno zapažanje, 20. jun 2021 12:23)

    # Link komentara

  18. Najlepsi glavni grad Balkana. Bas prelep, tako sadrzajan. Transilvanija sa prelepom prirodom i dvorcima. Tako mi je zao sto moj Beograd nije takav.
    (Petar, 20. jun 2021 09:01)

    Румунија није на балкану.
    Не спада у исти.
    (Косингас, 20. jun 2021 09:26)

    Ne, nego je na Iberiji. Nazad u skolu, sedi kec.
    (geograficar, 20. jun 2021 11:43)

    A ti vrati diplomu komotno, Balkan južno od Save i Dunava!
    (Goran, 20. jun 2021 12:18)

    # Link komentara

  19. Балкан је јужно од Саве и Дунава!Већи део Војводине такође не спада у Балкан!
    (бивши Граничар, 20. jun 2021 12:15)

    # Link komentara

  20. Najlepsi glavni grad Balkana. Bas prelep, tako sadrzajan. Transilvanija sa prelepom prirodom i dvorcima. Tako mi je zao sto moj Beograd nije takav.
    (Petar, 20. jun 2021 09:01)

    Румунија није на балкану.
    Не спада у исти.
    (Косингас, 20. jun 2021 09:26)

    Ne, nego je na Iberiji. Nazad u skolu, sedi kec.
    (geograficar, 20. jun 2021 11:43)

    # Link komentara

  21. @bravo za tekst
    Vlasi nisu Rumuni, ali Rumuni jesu Vlasi dobrim delom
    (da se zna, 20. jun 2021 11:38)

    # Link komentara

  22. Odlican tekst. Posto kro-manjonci stalno spavaju na srpskim portalima (a valja da se druze sa precima od kojih su potekli), eto zgodne prilike da nauce ko su zaista Vlasi. Tako ce im se mozak malo unaprediti i procistiti od zla kojim su zadojeni generacijama.
    (bravo za tekst, 20. jun 2021 08:57)

    Ako pogledas malo komentare na ovaj tekst, videces da zlo izbija jedino iz tebe. Videses puno kometara opustenih i dobronamernih ljudi, osim jednog, tvog. Bice da si ipak ti zadojen, I drago mi je sto mi nismo takvi.
    (dragaN, 20. jun 2021 11:11)

    # Link komentara

  23. (bravo za tekst, 20. jun 2021 08:57)
    Zna se i da su Turci sa sobom vodili sluge, akindjije, regrutovali azape iz mnogih zemalja. Mnogi od njih su se nastanili zapadno od Bukuresta.
    (Kromanjonac, 20. jun 2021 10:44)

    # Link komentara

  24. ko voli Cecu i Brenu a živi u Kaludjerici voleće svim srcem Bukurešt i njegovu arhitekturu. Uostalom kako može izgledati grad čiji je izgled odredio Čaušesku Rumunski obućar po struci
    (seljadin, 20. jun 2021 10:38)

    # Link komentara

  25. Sramota, ali za vecinu stvari iz teksta nisam znao.
    (Aha, 20. jun 2021 09:57)

    # Link komentara

  26. @bravo za tekst
    Šta je sada si odjednom ponosan što si Vlah? I ne vređaj ovde domaćine, nije lepo.
    (opvaxi, 20. jun 2021 09:33)

    # Link komentara

  27. @Petar
    Petre ne lupaj...osim zelenila i dela centra, novog poslovnog dela ovaj grad je apsolutno neuredjen i haotičan. Čaušesku je pokušao da ga urbanizuje ali je to veštak...komaraca leti...to je epska priča...posebna priča je prsten ciganskih naselja oko celog grada. Da ono za salone je tačno...toga ima i previše. Ali Pariz istoka??? Hate molim vas. Bio bar desetak puta poslovno.
    (opvaxi, 20. jun 2021 09:31)

    # Link komentara

  28. Najlepsi glavni grad Balkana. Bas prelep, tako sadrzajan. Transilvanija sa prelepom prirodom i dvorcima. Tako mi je zao sto moj Beograd nije takav.
    (Petar, 20. jun 2021 09:01)

    Румунија није на балкану.
    Не спада у исти.
    (Косингас, 20. jun 2021 09:26)

    # Link komentara

  29. Bjo moj, sivo do bola!
    (Cvetko Livadić, 20. jun 2021 09:24)

    # Link komentara

  30. Ulica sa na Rumunskom zove Calea Victorei
    (Srba, 20. jun 2021 09:08)

    # Link komentara

  31. Ja sam prosle nedelje bio poslovno u Bukurestu, i moram da priznam da sam se mnogo razocarao. Toliko prljav grad jos nisam video. Rupe na ulicama, kisa je svaki dan padala, tako da od vode se i ne vide više. Nas Belgrad je zlato za ono sto sam video. Ali oni su ipak u Evropskoj uniji !!!!!
    (Igor, 20. jun 2021 09:07)

    # Link komentara

  32. Gde im je Bukurešt na vodi?
    (samo beton, 20. jun 2021 09:05)

    # Link komentara

  33. Istočni Rim.
    (Mile, 20. jun 2021 09:03)

    # Link komentara

  34. Najlepsi glavni grad Balkana. Bas prelep, tako sadrzajan. Transilvanija sa prelepom prirodom i dvorcima. Tako mi je zao sto moj Beograd nije takav.
    (Petar, 20. jun 2021 09:01)

    # Link komentara

  35. Prelep grad!
    (BMX, 20. jun 2021 08:57)

    # Link komentara

  36. Odlican tekst. Posto kro-manjonci stalno spavaju na srpskim portalima (a valja da se druze sa precima od kojih su potekli), eto zgodne prilike da nauce ko su zaista Vlasi. Tako ce im se mozak malo unaprediti i procistiti od zla kojim su zadojeni generacijama.
    (bravo za tekst, 20. jun 2021 08:57)

    # Link komentara

  37. Pariz Istoka.
    (Smuleco, 14. jun 2021 18:32)

    # Link komentara