Veličanstveni Segedin: Sunčana varoš na Tisi

Zavirim u restoran gde gomila dobro raspoloženih ljudi uživa u hrani. Taj žagor na vedroj frekvenciji odaje dobre kafane. Na zidu visi dekorativna karta Velike Mađarske – sve do Rijeke.

Izvor: Deutsche Welle
Pošaljite komentar
  1. Segedin za primer svima. Nekoliko kilometara od naše granice a uredjenje i kultura nebo i zemlja. ZA PREPORUKU!!
    (Srbin, 4. mart 2020 01:44)

    # Link komentara

  2. Komentar potpisan Misa U koje crkve vi ulazite u Srbiji pa niste do sada videli nešto nalik stolici možeš sedeti ili stajati ispred nje.
    (Maca, 3. mart 2020 21:18)

    # Link komentara

  3. A to “skoknes” do Budimpeste, to ti je jos 300 km

    Od Seg do Bud ima 175 i to se pređe za 2 (lagano, autoputem). Kreneš u 8 iz Seg, u Bud si u 10, bazaš ceo dan, u 20 kreneš nazad i u 22 si u Seg. Ovim je dokazano da se iz Seg lako može skoknuti do Bud.
    (dokaz izveden, 3. mart 2020 08:23)

    # Link komentara

  4. Okej Novosađani, izvinjavam se, grad vam je cool i lep i ženske su vam vrh. Meni samo Segedin više leži jer volim taj mir i široke ulice i da nema gužve i da je sunčano i svi voze bicikle. Možda mi se sve to sviđa jer upravo živim u ovom loncu pod pritiskom zvanom Bgd. Izvinite još jednom, volim vas, pozdrav.
    (mislim ono kao, 2. mart 2020 22:42)

    # Link komentara

  5. Sta ste vi videli u Segedinu da budete u njemu za vikend !? Pa u Novom Sadu ako si turista nemas sta da vidis i radis duze od 3 dana a da ne ides u obilaske oko grada a ne u Segedinu. Za svratiti, prosetati jedno popodne je ok, ali dva dana tesko.
    (Depresija)

    evo ja sam iz Beograda. Bio sam u NS jednom onako i drugi put zato što sam morao (poslovno), u Szegedu sam bio 7 puta do sada i ove godine idem opet. Zašto? Zato što je predivno, čisto. svetlo, kulturno, opušteno, odlična klopa, Aquapolis, svuda bicikli, parkovi, Arkad, Tesco, a možeš da skokneš i do Budimpešte. NS je sve suprotno. Eto šta smo videli u Szegedu i zašto se tamo stalno vraćamo i zašto pored NS samo protutnjimo.
    (mislim ono kao, 2. mart 2020 12:34)

    Ako se ti zbog Arkada vracas u Segedin a iz Beograda si, onda ne znam sta da ti kazem. A to “skoknes” do Budimpeste, to ti je jos 300 km. Tako mozes i iz Beograda da “skoknes” gde hoces. U Segedinu ti je “svetlo” !? Naravno da je opusteno kad je grad mrtvilo, nesto kao Sombor. NS je sve ali da kazes da tamo nema dobre klope ? Pa u Ns mozes da jedes sta hoces i gde hoces i da je to vrhunska klopa. Zovi nekoga da ti objasni gde treba da ides ako hoces dobro da klopas, blize to je dosta od Segedina.
    (Sta ti decko pricas, 2. mart 2020 19:30)

    # Link komentara

  6. "Sta ste vi videli u Segedinu da budete u njemu za vikend !? Pa u Novom Sadu ako si turista nemas sta da vidis i radis duze od 3 dana a da ne ides u obilaske oko grada a ne u Segedinu. Za svratiti, prosetati jedno popodne je ok, ali dva dana tesko.
    (Depresija)"


    Pa isto moze i za Bg da se kaze jer ako nisi dosao zbog splavova i devojaka, na sta ces potrositi vreme u Bg? Prosecan turista ce prepodne obici centar grada, prosetati se od tvrdjave do konja(to isto ima i u NS), pa rucak i sta onda? Gde ide onda recimo Nemac od 50 godina sa suprugom po Bg? Da vidi novobeogradske arhitektonske bisere? Muzej neki, galeriju?(isto moze i u NS), obidje hram(u Ns katedralu),vecera pored reke (isto moze i u NS)...

    Pitaj prosecnog turistu iz Kine recimo koliko je odusevljen sadrzajem u Bg.
    (sremac, 2. mart 2020 17:50)

    # Link komentara

  7. @mislim ono kao


    Sto onda zivis u Bg kad ti u Ns smeta sto nije dovoljno cist i miran kao Segedin. Ns je apoteka za Bg a o manirima da ne pricam. Kao prvo, Ns je skoro duplo veci grad od Segedina i ne moze imati isti vajb. Segedin je cist i uredan grad ali jezivo dosadan i sluzi da se neko ko zivi u balkanskom Bagdadu (Beogradu) opusti. Jedan dan je vise nego dovoljan jer je Segedin grad tipa Subotice, i arhitektonski i po memtalitetu. Sve je mirno i usporeno jako,na ulicama nema zivota i po savrseno lepom vremenu. Subotom u aprilu, na 22 stepena i suncem koje izbija oci nema zivota nigde sto je prosecnom Srbinu nepojmljivo dok je u tom istom Novom Sadu po takvom danu, mravinjak od mladih ljudi koji uzivaju.
    (zrendza, 2. mart 2020 17:40)

    # Link komentara

  8. Prvi put sam bio u Segedinu davne 1991. godine. Išao sam na utakmicu Zvezda-Apolon. Zbog sankcija, Zvezda je tada utakmice LŠ igrala kao domaćin u Segedinu i Sofiji.

    Malo je reći da su obe zemlje, i Mađarska i Bugarska, bile daleko zaostalije od Jugoslavije. Obe zemlje su u to vreme tek izašle iz okova komunizma, na svakom koraku se videla beda i sirotinja, poluprazne prodavnice, roba na rafovima zaostala iz sovjetskih ratnih rezervi itd.

    Što se tiče Segedina, video sam i sinagogu i crkvu i razne palate (sa raspalim fasadama), šetao obalom Tise, ali najupečatljiviji utisak koji mi je ostao u sećanju su TRABANTI. Svaki drugi auto na ulici je bio trabant. Evo i danas, posle skoro 30 godina, trabant mi je prva asocijacija na Segedin. :)

    Od tada više nisam zalazio u grad, prođem često autoputem pored, verujem da je danas situacija znatno bolja, ali slažem se sa nekim komentarima ovde. Segedin nije grad koji može da privuče turistu duže od pola dana za razgledanje i eventualno neki šoping. Stvarno ne znam šta bi turista radio u Segedinu 2 ili 3 dana.
    (Dejan, 2. mart 2020 15:27)

    # Link komentara

  9. Sta ste vi videli u Segedinu da budete u njemu za vikend !? Pa u Novom Sadu ako si turista nemas sta da vidis i radis duze od 3 dana a da ne ides u obilaske oko grada a ne u Segedinu. Za svratiti, prosetati jedno popodne je ok, ali dva dana tesko.
    (Depresija)

    evo ja sam iz Beograda. Bio sam u NS jednom onako i drugi put zato što sam morao (poslovno), u Szegedu sam bio 7 puta do sada i ove godine idem opet. Zašto? Zato što je predivno, čisto. svetlo, kulturno, opušteno, odlična klopa, Aquapolis, svuda bicikli, parkovi, Arkad, Tesco, a možeš da skokneš i do Budimpešte. NS je sve suprotno. Eto šta smo videli u Szegedu i zašto se tamo stalno vraćamo i zašto pored NS samo protutnjimo.
    (mislim ono kao, 2. mart 2020 12:34)

    # Link komentara

  10. Sta ste vi videli u Segedinu da budete u njemu za vikend !? Pa u Novom Sadu ako si turista nemas sta da vidis i radis duze od 3 dana a da ne ides u obilaske oko grada a ne u Segedinu. Za svratiti, prosetati jedno popodne je ok, ali dva dana tesko.
    (Depresija, 2. mart 2020 11:27)

    # Link komentara

  11. Specijalno za tebe odgovor od Vojvođanskog Mađara, koji je godinama živeo u Mađarskoj. Pošto očigledno nisi načisto sa stvarima, objasniću ti. Šengen granica je Mađarska-Srpska granica. Dakle, obod Evropske Unije. Mogu da te puste kad god žele a mogu da te ne puste kad god žele. Mađarska Šengenska granica koja se graniči sa Srbijom, Mađarski graničari izvršavaju zadatak propisanim u Šengenskoj deklaraciji. Nisu tebi Mađari, Slovenci, Hrvati, Rumuni, Bugari još malo i Crna Gora krivi, što Srbija nije u Evropskoj Uniji.! Smanji doživljaj i gledaj u svoje dvorište. Pozdrav
    (smanjimo doživljaj, kada treba druge pljuvati, 1. mart 2020 19:09) # Link komentara


    Da potvrdim posanje onog kolege, Madjarski carinici su se ovako ponasali i u vreme Sfrj, dakle kad nisu bili “obod” EU. Jednostavno je tako, uvek su nalazili nacin da odugovlace, izivljavaju, kao da su svi carinicI pravljeni na isti kalup. Sad takodje, ima legalna opcija za povracaj poreza, kupis u istoj radnji, jednom hoce da overe, drugom traze neki nepostojoci papir ocekujuci nekih 20 ili 50 evra u pasos. Da ne pricam kako su u stanju da par kola drze na granici po pola sata a da se niko ni ne pojavi. Jbg tako je, javice se sigurno jos neko sa iskustvima
    (Obod, 2. mart 2020 11:23)

    # Link komentara

  12. Da nema povrat Afa-e, ne bi niko nikad ni otisao u Segedin
    (Cuj “velicanstveni”, 2. mart 2020 11:18)

    # Link komentara

  13. Čekaj, stani, sve sam pročitao, a nigde Pište. Kojeg Pište, pitate vi? Pa onog iz pesme:
    ... Gde je Segedin?
    Tamo nema ništa, samo stari Pišta svira kontrabas...
    Džaba vam sve ako Pištu niste našli.
    (Lala, 2. mart 2020 11:13)

    # Link komentara

  14. Meni se sviđa što vozači ne jure bicikliste i pešake da ih zgaze i sladoled. A procvetao je i od šverca za vreme sankcija to bi mogli da objasne i carinicima što glume gestapo. A da, vole i rado primaju izbeglice.
    (Mille, 2. mart 2020 10:49)

    # Link komentara

  15. Retko ružan grad.
    (Oliver Nedeljković, zapamtite to ime, 2. mart 2020 10:47)

    # Link komentara

  16. U poslednje vreme često putujem u Mađarsku, bio sam nedavno par dana i u Segedinu. Lep grad, kao i ostatak Mađarske. Gradovi su im čisti, na ulici nema buke i skripe kočnica. Fasade renovirane, građevine očuvane, za razliku od cirkusa nadogradnje po BG i ostatku Srbije. Ugostitelji su gostoprimivi (i Srbi su), i veoma profesionalni (Srbi nisu). Cene pristupacne. Interesantno je da se radnje zatvaraju rano, čak mnogi restorani rade do 20-21h, malo mi bilo čudno, ali svaka im čast na tome. Sa carinom nisam imao problema, više me cimaju ovi naši.
    (nemaime, 2. mart 2020 10:25)

    # Link komentara

  17. www@ Samo si potrvdio da si lopov...
    (www, 2. mart 2020 10:08)

    # Link komentara

  18. imas da placas i preko smsa, i i preko poziva ,i preko aplikacije, i mozes na svakom automatu preko kartice,ako nemas forinte...ono grebuckanje nema vise

    Da pojasnim, kupone kupujete u "Nemzeti Dohanybolt", koje imaju okrugli braon logo, i predstavljaju tzv. drzavne prodavnice duvana i kojecega, Nisu u obliku trafike, vec kao obicna omanja prodavnica i ima ih cesto po gradu. U njima trazite kupone za parkiranje, i dobicete duguljaste kupone plave boje za sat vremena. Npr. ostajete tri sata, kupite tri, i na svakom obelezite za koji datum vazi, i od koliko do koliko sati, svaka za novi sat. Obelezavanje se vrsi grebanjem. Kad ste to uradili, potrebno je da sve tri stavite na instrument tablu, vidljivo, da kontrolor uoci, pregleda i primi k znanju.
    (er)

    Za svaki sat kupujem po jedan kupon?! pa svaki grebuckam, slažem ih na instrument tablu... ma daaaaaj, bre, pa ovako se plaćao parking u Ugandi u XIV veku. A kako onda plaćaju struju, grejanje...? U poljoprivrednim proizvodima?
    (robert, 2. mart 2020 09:47)

    # Link komentara

  19. "Citav saobrasaj se odvija tiho i mirno."


    Ne znam odakle si ali na osnovu tvoj komentara bih rekao da si iz Bg ili južno od Bg. Ja sam iz Kikinde ali sam 13 godina u NS, zena mi je iz Valjeva. Kultura voznje i Vojvodini i Valjevu/Bg je nebo i zemlja. Kad odemo kod njenih u posetu imam utisak da sam Luis Hamilton i da se vozi velika nagrada Monaka. A najzanimljivije.mi je kad cujem od Beogradjana kako im je lepo kad odu iz Bg pa im niko ne legne na sirenu na svakom semaforu.
    (jorgan, 2. mart 2020 01:46)

    Potpuno se slažem, ja bih još dodao da je kultura vožnje u NS i bilo gde drugo nebo i zemlja. Nigde se tako ludački ne uleće u raskrsnicu kao u Novom Sadu. Što se tiče trubljenja, najbolje je naučiti ignorisati, jer inače udara na mentalno zdravlje.
    (Epoleta, 2. mart 2020 09:42)

    # Link komentara

  20. Bio,odusevio se!
    (23, 2. mart 2020 09:41)

    # Link komentara

  21. Srednjevekovne crkve su se gradile u celoj Evropi isto bez stolica. Raski stil je mesavina romanickog, gotickog i vizantijskog tj. istocno romanickog stila. Srbi, van Turske, severno od Save i Dunava, su izasli iz srednjeg veka kao i cela Evropa i gradili u tada popularnom evropskom baroknom stilu sa sve stolicama jer se narod uzdignuo iznad religije, humanizam sa renesansom je pobedio mracno srednjevekovno doba stajanja i klecanja. Srbi juzno od Save i Dunava, u Turskoj, nisu gradili nikakve crkve osim privremenih brvnara. U 19. veku sa pojavom nacionalizma u celoj Evropi i Srbi se nostalgicno vracaju srednjevekovnoj arhitekturi. Srbi su prosli humanizam, renesansu i barok ali nazalost ne i oni doseljeni gorstaci iz Hercegovine i Crne Gore koji su naselili Sumadiju.
    (max, 1. mart 2020 22:48)
    Kakva autoŠOVINISTIČKA papazjanija. Srednji vek, novi vek ovo ono....Srbi grade crkve za svoje pare onakve kakve žele, hvala bogu i pre i danas to mogu. JEDINO nisu mogli u Austrijskoj carevini (kasnije Austrougarskoj) gde su ZAKONOM bili PRIMORANI da grade crkve u tzv. "neobaroknom" stilu, koji je takođe prevaziđen kao i vizantijski. Posle oslobođenja 1918. u mogućnosti su Srbi ponovo da biraju kakve crkve žele da grade, i da li se nekome to sviđa ili ne nebitno je.
    (Ekspo, 2. mart 2020 09:35)

    # Link komentara

  22. Prelep grad,ljudi civilizovani,putevi odlicno obelezeni,parkova koliko hocete,prelepih spomenika,statua....Ne znam sta dalje da pricam
    (Djurs, 2. mart 2020 09:32)

    # Link komentara

  23. Neverovatno pre svega cist grad, ljudi opusteni, ljubazni i kulturni. Nocu osecaj sigurnosti i kada zadjes u mracniju ulicu grada... Nama je zasmetalo sto u 23h. sve staje, sve se zatvara... Ali! Sutra je novi dan...
    (Dovla, 2. mart 2020 08:14)

    Sve je manje više tačno što ste napisali ali da su ljudi ljubazni... moje iskustvo nije takvo!
    (Buda, 2. mart 2020 09:24)

    # Link komentara

  24. Srbija se graniči sa EU i preko Bugarske, kada iz Makedonije ulazimo u Grčku niko nas ne maltretira kao mađarski carinici, pa čak ni Hrvati, za koje bi mnogi mislili da "gnjave" Srbe. Bar ja to nisam ni doživeo ni video da to rade. Tako da... smanji doživljaj i... Srbija je i tvoje "dvorište" u kom te niko ne dira, zar ne?
    (Ikac Jagodinac, 02. mart 2020 00:31)
    jedino madjarska granica je ulazak u šengen ( tu kad udjes fakticki si bez kontrole bilo gde u evropi , sem nekih nasumicnih provera na putu...) a hrvatska nije sengen granica ( posle na hrvatsko / slovenackoj je ulazak u sengen zonu ) pa je i normalno da kontrole veće .
    druga stvar jeste do pre par godina bili su dosta neljubazni i bahati ali su madjari pre par godina poslmenjivali stare carinike po granici i stavili sve mlade 20/25 godina i extra su ljubazni i verovali ili ne ZA MITO NEĆE NI DA ČUJU !
    to je pravo stanje stvari.....
    (tomy bgd, 2. mart 2020 09:20)

    # Link komentara

  25. Da pojasnim, kupone kupujete u "Nemzeti Dohanybolt", koje imaju okrugli braon logo, i predstavljaju tzv. drzavne prodavnice duvana i kojecega, Nisu u obliku trafike, vec kao obicna omanja prodavnica i ima ih cesto po gradu. U njima trazite kupone za parkiranje, i dobicete duguljaste kupone plave boje za sat vremena. Npr. ostajete tri sata, kupite tri, i na svakom obelezite za koji datum vazi, i od koliko do koliko sati, svaka za novi sat. Obelezavanje se vrsi grebanjem. Kad ste to uradili, potrebno je da sve tri stavite na instrument tablu, vidljivo, da kontrolor uoci, pregleda i primi k znanju.
    (er)

    Za svaki sat kupujem po jedan kupon?! pa svaki grebuckam, slažem ih na instrument tablu... ma daaaaaj, bre, pa ovako se plaćao parking u Ugandi u XIV veku. A kako onda plaćaju struju, grejanje...? U poljoprivrednim proizvodima?
    (Ja Pišta, ti Džejn, 2. mart 2020 08:30)

    # Link komentara

  26. Neverovatno pre svega cist grad, ljudi opusteni, ljubazni i kulturni. Nocu osecaj sigurnosti i kada zadjes u mracniju ulicu grada... Nama je zasmetalo sto u 23h. sve staje, sve se zatvara... Ali! Sutra je novi dan...
    (Dovla, 2. mart 2020 08:14)

    # Link komentara

  27. Za vas koji komentarišete da u ovoj segedinskoj crkvi (pa i svim neobaroknim pravoslavnim crkvama po Vojvodini) postoje klupe kao u katoličkim crkvama, odma' da vam kažem - ni nalik. Prvo, ovo nisu klupe, već niz pojedinačnih sedišta odvojenih između sebe naslonima za ruke. Sedalni deo (inače, mali i neudoban, služi najčešće starijima kojima je teško da stoje), može da se preklopi na gore, tako da tokom službe čovek stoji na mestu gde je to, nazovi, sedište. Drugo, ta sedišta ne idu od ulaza u crkvu do ikonostasa, već do oko 1/3 unutrašnjeg prostora.
    (Gagi, 2. mart 2020 08:05)

    # Link komentara

  28. @Ikac Jagodinac

    Nisi u pravu. Bugarska i Rumunija nisu u Šengen zoni, kao ni Hrvatska (bar nije bila do pre par meseci) i u tome je razlika. Grčka jeste Šengen, ali izolovana je sa svih strana kopnenim putem, Turskom, Maledonijom, Albanijom I Bugarskom sa kojima ima fizičke granice i zato su opušteni. S obzirom na to da Bugarska, Rumunija i Hrvatska nisu u Šengen zoni, postoji granična kontrola tih zemalja, i zemalja clanica šengena (na primer HR-Slo). Otud verovatno i pojačana kontrola sa Madjarima, to je ulazak u zemlje Šengen sporazuma.
    (Šengen zona, 2. mart 2020 07:52)

    # Link komentara

  29. @“Dodju neki avioni i polupaju ti zemlju... Ili dođu neki okupatori i postreljaju ti par hiljada stanovnika.. I onda ja stoka sto sam bacio papirić
    (VP, 01. mart 2020 17:57)”.
    Аааа, зато бацаш папириће, да се осветиш? Врло интелигентно. Само... зашто их бацаш и у својој земљи?
    (А. Петров, 2. mart 2020 06:00)

    # Link komentara

  30. Dodju neki avioni i polupaju ti zemlju... Ili dođu neki okupatori i postreljaju ti par hiljada stanovnika.. I onda ja stoka sto sam bacio papirić
    (VP, 1. mart 2020 17:57)
    ---…--

    Tako je! Ja moju decu ucim da budu stoka odmalena. Ako ih ne ucis odmalena, posle ce biti kasno. Neka bacaju papire i usvinjavaju gradove, sela, a pogotovo izletista. Lepo im ja objasnim da je neki Sandor '41 pobio neke, pa sad oni neka lepo spuste prozor, i smece napolje. Necu da ih maltretiram nekakvim Srebrenicama i Vukovarima, mali su, nece razumeti.
    (ajde, 01. mart 2020 23:45)

    Nisi razumeo poentu, i moja deca i ja držimo papiriće u ruci do kante, poenta je sto smo žigosani, sto se Srbi krive za svo loše ponašanje svih turista.
    (VP, 2. mart 2020 05:20)

    # Link komentara

  31. Upravo sam se vratio iz Segedina, posle 4 dana u hotelu Foras! Hotel divan, spa, velnes, hrana ! Ali gra je smrtno dosadan, ja bi se ubio da zivim tamo! Po ulicama gotovo da nema ljudi, uvece u 7 cim padne mrak, zive duse nema, ne radi skoro nista! Pronaci menjacnicu ili prodavnicu da kupis nesto, misaona imenica! Cigarete da kupis, imas da tabas 2km da nadjes tobacco shop!
    I ako zive tik uz granicu, nece da pricaju srpski uopste i prave se da ga ne znaju, ne kapiram zasto!
    I sve je 20, 30% skuplje nego u Srbiji! Sve u svemu sad ste me videli i nikad vise!
    (Pedja, 2. mart 2020 03:22)

    # Link komentara

  32. "Citav saobrasaj se odvija tiho i mirno."


    Ne znam odakle si ali na osnovu tvoj komentara bih rekao da si iz Bg ili južno od Bg. Ja sam iz Kikinde ali sam 13 godina u NS, zena mi je iz Valjeva. Kultura voznje i Vojvodini i Valjevu/Bg je nebo i zemlja. Kad odemo kod njenih u posetu imam utisak da sam Luis Hamilton i da se vozi velika nagrada Monaka. A najzanimljivije.mi je kad cujem od Beogradjana kako im je lepo kad odu iz Bg pa im niko ne legne na sirenu na svakom semaforu.
    (jorgan, 2. mart 2020 01:46)

    # Link komentara

  33. @plata 250e mozda si ti prljav, sugav ili sta vec i pleme kojem pripadas. Madjari su dobijali po tamburi u svakom ratu sa nama. Ali su oni vrsili zlocine nad civilima. Pa ako si iz tog plemena sta da ti radim nemoj puno da se nerviras pegavi divljaci su jednostavno takvi.
    (I1, 2. mart 2020 01:19)

    # Link komentara

  34. Ма није ни чудо што сте изгубили 70% земље и 30% становништва после Првог рата и што су вас после Руси држали под чизмом. И опет се нисте опаметили...
    (Душан, 1. mart 2020 22:40)

    A zbog kojih greha Srbija sada gubi Kosovo i deo stanovnistva, i zbog kojih greha se nalazi pod Ruskom cizmom? I da li ce se Srbi opametiti?
    (Kun, 2. mart 2020 01:06)

    # Link komentara

  35. @(smanjimo doživljaj...
    ... Ja stvarno volim da čujem kritiku mog komentara od nekog ko je razumeo ono što sam pisao, ali to nisi ti, dragi moj "Vojvođanski Mađaru". I nemoj da misliš da sam "lud" da na osnovu onog što rade carinici, da mislim o svim Mađarima isto. Imam divne poslovne partnere iz Temerina, Mađare, sa kojima se znam i sarađujem već skoro 25 godina, tako da ti još jednom kažem... nisi u pravu. Srbija se graniči sa EU i preko Bugarske, kada iz Makedonije ulazimo u Grčku niko nas ne maltretira kao mađarski carinici, pa čak ni Hrvati, za koje bi mnogi mislili da "gnjave" Srbe. Bar ja to nisam ni doživeo ni video da to rade. Tako da... smanji doživljaj i... Srbija je i tvoje "dvorište" u kom te niko ne dira, zar ne?
    (Ikac Jagodinac, 2. mart 2020 00:31)

    # Link komentara

  36. Da pojasnim, kupone kupujete u "Nemzeti Dohanybolt", koje imaju okrugli braon logo, i predstavljaju tzv. drzavne prodavnice duvana i kojecega, Nisu u obliku trafike, vec kao obicna omanja prodavnica i ima ih cesto po gradu. U njima trazite kupone za parkiranje, i dobicete duguljaste kupone plave boje za sat vremena. Npr. ostajete tri sata, kupite tri, i na svakom obelezite za koji datum vazi, i od koliko do koliko sati, svaka za novi sat. Obelezavanje se vrsi grebanjem. Kad ste to uradili, potrebno je da sve tri stavite na instrument tablu, vidljivo, da kontrolor uoci, pregleda i primi k znanju.
    (er, 1. mart 2020 23:55)

    # Link komentara

  37. Ono sto je mene impresioniralo je opsta kultura. Kao sto su neki naveli grad blista od cistoce, nema papira, smeca i kesa, nema ruznih grafita (kazne su inace basnoslovne), a vrhunac je kad stanete kao pesak na nekoj raskrsnici. Naime, uopste necete cuti automobilsku sirenu, nema divljaka koji skripe gumama, nemate scene svadje izmedju ucesnika. Citav saobrasaj se odvija tiho i mirno.
    (Kultura, 1. mart 2020 23:47)

    # Link komentara

  38. Samo trebamo da naučimo da se ne ponašamo kao stoka u inostranstvu.
    (Szegedincsanka, 01. mart 2020 17:36)

    Dodju neki avioni i polupaju ti zemlju... Ili dođu neki okupatori i postreljaju ti par hiljada stanovnika.. I onda ja stoka sto sam bacio papirić
    (VP, 1. mart 2020 17:57)
    ---…--

    Tako je! Ja moju decu ucim da budu stoka odmalena. Ako ih ne ucis odmalena, posle ce biti kasno. Neka bacaju papire i usvinjavaju gradove, sela, a pogotovo izletista. Lepo im ja objasnim da je neki Sandor '41 pobio neke, pa sad oni neka lepo spuste prozor, i smece napolje. Necu da ih maltretiram nekakvim Srebrenicama i Vukovarima, mali su, nece razumeti.
    (ajde, 1. mart 2020 23:45)

    # Link komentara

  39. www@ Lažno se predstavljaš kradljivče nickova!
    (www, 1. mart 2020 20:52)

    Jao, oprosti vlasniče interneta!
    (www, 1. mart 2020 23:43)

    # Link komentara

  40. smanjimo doživljaj, kada treba druge pljuvati

    Znaci po tebi zato sto je to Sengen granica,carinici treba da se ponasaju kao najveci seljoberi Evrope i malteetiraju putnike ?
    Srpska,Anericka,Japanska,Australijska nisu Sengen pa ne maltretiraju putnike na takav nacin.Inace tako maltretiranje moze da vrsi sva carina sveta ali stvar je kululturi
    (Patak, 1. mart 2020 22:54)

    # Link komentara

  41. Ja mogu da preporučim Horgoš 2 prelaz, tu nisam imao zadržavanja valjda zato što tu idemo samo mi i Mađari i to samo putničkim vozilima pa je sve jasno na obe strane.
    (Lik, 1. mart 2020 22:52)

    # Link komentara

  42. u pravoslavnim crkvama se generalno ne sedi, te crkve u kojima si bio po Austriji i Madjarskoj su pravljene za vreme Austrougarske i tada su po zakonu i prvoslavne crkve morale da se prave istim stilom kao i katolicke tj.u neobaroknom stilu i sa klupama unutra, a pojedine crkve SPC pogotovo u Austriji i jesu preuredjene bivse katolicke crkve.Zato npr crkve u Vojvodini ne lice na crkve koje je SPC pravila pre i posle tog perioda bilo gde drugde
    (misa, 01. mart 2020)

    Srednjevekovne crkve su se gradile u celoj Evropi isto bez stolica. Raski stil je mesavina romanickog, gotickog i vizantijskog tj. istocno romanickog stila. Srbi, van Turske, severno od Save i Dunava, su izasli iz srednjeg veka kao i cela Evropa i gradili u tada popularnom evropskom baroknom stilu sa sve stolicama jer se narod uzdignuo iznad religije, humanizam sa renesansom je pobedio mracno srednjevekovno doba stajanja i klecanja. Srbi juzno od Save i Dunava, u Turskoj, nisu gradili nikakve crkve osim privremenih brvnara. U 19. veku sa pojavom nacionalizma u celoj Evropi i Srbi se nostalgicno vracaju srednjevekovnoj arhitekturi. Srbi su prosli humanizam, renesansu i barok ali nazalost ne i oni doseljeni gorstaci iz Hercegovine i Crne Gore koji su naselili Sumadiju.
    (max, 1. mart 2020 22:48)

    # Link komentara

  43. Specijalno za tebe odgovor od Vojvođanskog Mađara, koji je godinama živeo u Mađarskoj. Pošto očigledno nisi načisto sa stvarima, objasniću ti. Šengen granica je Mađarska-Srpska granica. Dakle, obod Evropske Unije. Mogu da te puste kad god žele a mogu da te ne puste kad god žele. Mađarska Šengenska granica koja se graniči sa Srbijom, Mađarski graničari izvršavaju zadatak propisanim u Šengenskoj deklaraciji. Nisu tebi Mađari, Slovenci, Hrvati, Rumuni, Bugari još malo i Crna Gora krivi, što Srbija nije u Evropskoj Uniji.! Smanji doživljaj i gledaj u svoje dvorište. Pozdrav
    (smanjimo doživljaj, kada treba druge pljuvati)

    Слушај пријатељу, немам ништа против Мађара, напротив, признајем да су културнији и цивилизованији од нас Срба (па довољно је видети мађарске градове или упустити се у разговор с Мађарима па схватити да се ради о једној вишој култури), али ако ја, моја супруга и наше двоје деце идемо на 7 дана у Сегедин и Будимпешту, да се купамо у Акваполису, да трошимо паре на мађарске музеје, ресторане и тржне центре, ако дакле ми долазимо у Мађарску да трошимо наше паре и помажемо мађарску економију, ПА ЗАШТО НАС ОНДА МАЂАРСКИ ЦАРИНИЦИ ДРЖЕ ЧЕТИРИ САТА НА ГРАНИЦИ?! ЗАР НЕ ВИДЕ ДЕЦУ У КОЛИМА?! ЗАР НЕ ВИДЕ ДА СМО ОБИЧНИ ТУРИСТИ?! Ужасно ме нервирају мађарска ароганција и хладна равнодушност. Ма није ни чудо што сте изгубили 70% земље и 30% становништва после Првог рата и што су вас после Руси држали под чизмом. И опет се нисте опаметили...
    (Душан, 1. mart 2020 22:40)

    # Link komentara

  44. Dodju neki avioni i polupaju ti zemlju... Ili dođu neki okupatori i postreljaju ti par hiljada stanovnika.. I onda ja stoka sto sam bacio papirić(VP)

    Ne dobijaju batine pametni, miroljubivi i vredni, dobijaju oni kurčeviti, a pritom slabi, glupi i prljavi. Oni koji konstantno žive u siromaštvu po oronulim gradovima i polusrušenim selima.
    (plata 250e, 1. mart 2020 22:24)

    # Link komentara

  45. Caslav@
    Zato se ode kod šefa smene i zali,to pise na najmanje tri jezika a srpskom sigurno jer smo susedna zemlja!
    (cobo, 1. mart 2020 22:16)

    # Link komentara

  46. mađari - mnogo loš mentalitet naroda. nikada u mađarsku !! bolje trošiti pare u srbiji.
    (mrš, 1. mart 2020 21:46)

    # Link komentara

  47. Predivan grad, bez da nadjes i jedan papiric na ulici. Uredjen, urbanizovan maksimalno, prepun parkova i decijih igralista. Prava slika i prilika kako treba da izgleda jedan evropski grad. Bez problema parira gradovima slicne velicine po Svedskoj, Nemackoj, Holandiji po uredjenju i organizaciji. Znam jer ziveo sam na svim pomenutim destinacija. Nazalost i cena kvadrata je ubitacna i u novim zgradama pocinje od 2500eur m2.
    A to da je dosadan, pa nama srbima je svaki grad u Evropi dosadan. Nece se turski mentalitet promeniti jos dugo. Zato ga i volim jer je tako anti balkanski. A parkinga besplatnog na svakom koraku. Samo ne znate gde.
    (Mislim, 1. mart 2020 21:29)

    # Link komentara

  48. @Bio - vec neko vreme aparati primaju i kartice
    (Zevs, 1. mart 2020 21:29)

    # Link komentara

  49. Ceka se na obe strane, i kod madjarskih i kod srpskih carinika i pasoske kontrole. To bar treba znati. A neki cak ubiraju "danak" da bi autobuse sa putnicima brze propustili. Oni koji su imali takav dozivljaj znaju na kojoj je to strani.
    (II, 1. mart 2020 20:57)

    # Link komentara

  50. www@ Lažno se predstavljaš kradljivče nickova!
    (www, 1. mart 2020 20:52)

    # Link komentara

  51. Pazi ovo,klupe kao u katedrali.
    (Laki 1959, 1. mart 2020 17:05)

    Ono kad Srbin skapira da u crkvi moze i da se sedi.
    (www, 1. mart 2020 20:31)

    # Link komentara

  52. @smanjimo doživljaj, kada treba druge pljuvati

    Šengenska granica je kada se leti u bilo koju zemlju EU. Bio sam u mnogim zemljama EU i nigde me nisu zadržavali više nego što treba osim da skeniraju pasoš, osim Švedjana koji su mi tražili da pokažem povratnu kartu i rezervaciju smeštaja, ali i to je trajalo 30 sekundi. Ali Madjari vole da zadržavaju putnike bez ikakve potrebe, a to mi se desilo jednom i kod Rumuna, koji su nas držali sat vremena na granici bez namere da uopšte uzmu pasoše na pregled. A što se tiče vraćanja sa granice, to mogu da rade svi carinici, odnosno i naši mogu da vrate Madjare ili bilo kog stranog državljanina.
    Nego da se vratimo na Segedin, grad je lep za obilazak od dva dana, ali mi se ne svidja što je mesto uglavnom pravno, uostalom kao i Subotica i Sombor, nikog na ulici.
    (Časlav, 1. mart 2020 20:27)

    # Link komentara

  53. smanjimo doživljaj, kada treba druge pljuvati, 01. mart 2020 19:09
    Smanji i ti svoj dozivljaj. Covek je u pravu.
    To ti pricaj deci nekoj, a ne nama koji putujemo 50 i vise godina. Uvek, ali bukvalno uvek su se izivljavali i guzve pravili. Poslednji put (radni dan uvece) dolazim na Granicu, 10 Automobila ceka... i ceka 30 min. I to je tebi normalno?? Kakav Šengen, sta umisljaju?? Pa oni vecito zezaju, i kad nije bilo Šengena. Vracaju ljude bez razloga sa granice, u kucicama nema po 15 min nikoga itd. Zato, smanji ti lepo dozivljaj i ne velicaj svoje mnogo, jer toliko koliko se uzdizete niste bas veliki. Cast izuzetcima, ovo naracno vazi samo za carinike a ne za sve Madjare. Madjari su inace gostoprimljiv Narod. Pozdrav
    (prgudčić 13ti, 1. mart 2020 20:18)

    # Link komentara

  54. Parking 70 dinara sat, ne može odjednom da se uplati više, automat prima samo gvozdenjake, ceo centar zona 30, gde vi nađoste tu lepotu nemam pojma.
    (Bio, 1. mart 2020 18:11)

    Ne posmatraju svi ljudi život kroz prizmu svog ljubimca na četiri točka. Izem ti putovanje ako ti je glavna preokupacija i briga tvoj auto.
    (Opusti se čoveče, 1. mart 2020 20:18)

    # Link komentara

  55. Parking 70 dinara sat, ne može odjednom da se uplati više, automat prima samo gvozdenjake, ceo centar zona 30, gde vi nađoste tu lepotu nemam pojma. (Bio, 1. mart 2020 18:11)

    Imas one kupone za parkiranje u svakoj trafici, mada to su vise prodavnice novina i duvana. Kupis za koliko hoces, ostanes koliko si platio. Eto dobra informacija.
    (er, 1. mart 2020 20:17)

    # Link komentara

  56. Lep grad , ali moj favorit je Pečuj 🙂
    (milanm, 1. mart 2020 19:58)

    # Link komentara

  57. Grad nista posebno.Pun starih ruznih komunistickih gradjevina.Grad koji pokusava biti veci nego sto jeste.Pecuj je mnogo lepsi napredniji grad.
    (seven, 1. mart 2020 19:57)

    # Link komentara

  58. Prelepi Segedin!
    (IntruderBrokoli, 1. mart 2020 19:50)

    # Link komentara

  59. Moj ujak je jednom pitao svestenika zasto se drugacije vrsi sluzba i pevanje za sahrane u Vojvodini, a drugacije u uzoj Srbiji, ovaj mu je samo odmahnuo. Valjda se o tome ne sme pricati.
    (Religiozan covek, 01. mart 2020 18:10)
    Ili jednosravjine - i taj svestenik nema pojma. U americi su srpske crkve pravljene u zadnjih 50g i u nekima se sedi a u nekima ne. Zsvisi od likalnih miševa šta vole ili ne.
    (alkc, 1. mart 2020 19:17)

    # Link komentara

  60. lep grad, ulice ciste, prelepe gradjevine. Odlicna riblja corba u restoranu na obali Tise
    (mimica, 1. mart 2020 19:14)

    # Link komentara

  61. Prestao sam da čitam posle onog ..."... mađarskim carinicima se ne žuri"... Nema gorih carinika, ajde da osete švercera, dilera, krijumčara... nego se iživljavaju i na porodicama sa malom decom. Loši ljudi, neću da ih poredim sa celom nacijom, ali to je prvi utisak koji ostave i onda ljudi besni na sve Mađare. Ali, njihova država... njihova "briga".
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Ikac Jagodinac, 1. mart 2020 17:16)

    Specijalno za tebe odgovor od Vojvođanskog Mađara, koji je godinama živeo u Mađarskoj. Pošto očigledno nisi načisto sa stvarima, objasniću ti. Šengen granica je Mađarska-Srpska granica. Dakle, obod Evropske Unije. Mogu da te puste kad god žele a mogu da te ne puste kad god žele. Mađarska Šengenska granica koja se graniči sa Srbijom, Mađarski graničari izvršavaju zadatak propisanim u Šengenskoj deklaraciji. Nisu tebi Mađari, Slovenci, Hrvati, Rumuni, Bugari još malo i Crna Gora krivi, što Srbija nije u Evropskoj Uniji.! Smanji doživljaj i gledaj u svoje dvorište. Pozdrav
    (smanjimo doživljaj, kada treba druge pljuvati, 1. mart 2020 19:09)

    # Link komentara

  62. Prestao sam da čitam posle onog ..."... mađarskim carinicima se ne žuri"... Nema gorih carinika, ajde da osete švercera, dilera, krijumčara... nego se iživljavaju i na porodicama sa malom decom. Loši ljudi, neću da ih poredim sa celom nacijom, ali to je prvi utisak koji ostave i onda ljudi besni na sve Mađare. Ali, njihova država... njihova "briga".
    (Ikac Jagodinac, 01. mart 2020 17:16)
    na Backim vinogradima prosao za cas i jos se salili samnom tako da pretpostavljam da su takvim na Horgosu i Kelebiji. Uglavnom,ko ima nameru da obidje Suboticu i Palic neka ne gubi vreme vec da skokbe do Segedina
    (pera, 1. mart 2020 18:56)

    # Link komentara

  63. "Mađarskim carinicima se ne žuri. Trpaju jedan po jedan boks cigareta u džak – plen iz vozila ispred nas. Neki šverceri nisu imali sreće."

    - Nisu to šverceri ... to su obični ljudi koji nisu znali za propis da smeš da uneseš samo dve kutijice cigareta, a većina naših nosi po dva boxa. Još su imali i sreće što im nisu naplatili ogromne kazne.
    (Mare, 1. mart 2020 18:53)

    # Link komentara

  64. Segedin je 1910. bio drugi po veličini grad na teritoriji današnje Madjarske a Sombor i Subotica veći od Novog Sada tada bili. E onda je došla 1918. godine granica, i stagnacija Sombora, Subotice, Segedina i Temišvara naspram NS,BG i drugih gradova.
    (Vladimir, 1. mart 2020 18:42)

    # Link komentara

  65. @Laki 1959
    @C i n i k

    tako vam je to, po banatu... :)
    (banat uber alles, 1. mart 2020 18:18)

    # Link komentara

  66. Parking 70 dinara sat, ne može odjednom da se uplati više, automat prima samo gvozdenjake, ceo centar zona 30, gde vi nađoste tu lepotu nemam pojma.
    (Bio, 1. mart 2020 18:11)

    # Link komentara

  67. Zasto je u nasoj crkvi Sv.Nikole u Segedinu dozvoljeno sedenje na klupama unutar crkve, tako je i u Austriji i u Usa, a u Srbiji ni u 1 crkvi ne smes da sednes niti ima klupa?
    (C i n i k, 1. mart 2020 17:19)

    Isto kao sto su sve pravoslavne crkve u Vojvodini sagradjene u baroknom stilu. Tek sad ove novije, za pokazivanje koja struja sada vlada (da ne kazem, zapisavanje teritorije), se grade u Vizantijskom stilu, iako Vojvodina nikada nije bila Vizantija. Dakle, to sa klupama gde se sedi, i sa crkvama u baroknom stilu, ukazuje da pravoslavlje ima i svoju zapadnu verziju Da spomenem, cak je i sama sluzba nesto drugacija. Moj ujak je jednom pitao svestenika zasto se drugacije vrsi sluzba i pevanje za sahrane u Vojvodini, a drugacije u uzoj Srbiji, ovaj mu je samo odmahnuo. Valjda se o tome ne sme pricati.
    (Religiozan covek, 1. mart 2020 18:10)

    # Link komentara

  68. Zasto je u nasoj crkvi Sv.Nikole u Segedinu dozvoljeno sedenje na klupama unutar crkve, tako je i u Austriji i u Usa, a u Srbiji ni u 1 crkvi ne smes da sednes niti ima klupa?
    El nko zna o cemu se radi ?
    (C i n i k, 01. mart 2020 17:19)
    u pravoslavnim crkvama se generalno ne sedi, te crkve u kojima si bio po Austriji i Madjarskoj su pravljene za vreme Austrougarske i tada su po zakonu i prvoslavne crkve morale da se prave istim stilom kao i katolicke tj.u neobaroknom stilu i sa klupama unutra, a pojedine crkve SPC pogotovo u Austriji i jesu preuredjene bivse katolicke crkve.Zato npr crkve u Vojvodini ne lice na crkve koje je SPC pravila pre i posle tog perioda bilo gde drugde
    (misa, 1. mart 2020 17:58)

    # Link komentara

  69. Samo trebamo da naučimo da se ne ponašamo kao stoka u inostranstvu.
    (Szegedincsanka, 01. mart 2020 17:36)

    Dodju neki avioni i polupaju ti zemlju... Ili dođu neki okupatori i postreljaju ti par hiljada stanovnika.. I onda ja stoka sto sam bacio papirić
    (VP, 1. mart 2020 17:57)

    # Link komentara

  70. @Siniore Galente

    Gradić? Treći po veličini grad u Mađarskoj sa blizu 170.000 stanovnika nazivati gradićem je verovatno samo greška.

    Segedin je jako lep grad, a sa okolinom vredi i više od jednog dana, ukoliko se čovek ne fokusira izričito na tržne centre i šverc ture.
    (Nikola, 1. mart 2020 17:56)

    # Link komentara

  71. lep grad,mi iz subotice jako cesto tamo idemo,bolji soping centar,akva park,sve jeftinije nego kod nas,jos plus mogucnost afe,sve top i preporuke za posetu :)
    (Aleksandar, 1. mart 2020 17:51)

    # Link komentara

  72. Vise mi se dopadaju Eger, Mezokovezd i Sekesfehervar. A Budimpesta je velicanstvena i bozanstvena.
    (Will Mosley, 1. mart 2020 17:49)

    # Link komentara

  73. Kednom mesexno provedemo vikend u divnom segedinu koji se razvio u pravi lep a poveci grad. Nekada nije mogao da parira sibotici. A pogledajte i uporedite ih sada...
    (Wlado, 1. mart 2020 17:46)

    # Link komentara

  74. Samo trebamo da naučimo da se ne ponašamo kao stoka u inostranstvu.
    (Szegedincsanka, 1. mart 2020 17:36)

    # Link komentara

  75. Jednom prilikom upadam u taksi u Segedin,rec ne znam Madjarskog,bio kod neke ribe malo,ulazim ja na Google translate,kucam da me odveze gde treba i citam ubi Boze,kad vozac progavara ajde druze ne*****avaj reci naski sta se tripujes,ja se odusevio :) inace,jako lep grad,fazon nase Subotice.
    (Тајни детектив Ђидо Мова, 1. mart 2020 17:23)

    # Link komentara

  76. Zasto je u nasoj crkvi Sv.Nikole u Segedinu dozvoljeno sedenje na klupama unutar crkve, tako je i u Austriji i u Usa, a u Srbiji ni u 1 crkvi ne smes da sednes niti ima klupa?
    El nko zna o cemu se radi ?
    (C i n i k, 1. mart 2020 17:19)

    # Link komentara

  77. Lep tekst. Hvala vam!
    (Mazda, 1. mart 2020 17:17)

    # Link komentara

  78. Prestao sam da čitam posle onog ..."... mađarskim carinicima se ne žuri"... Nema gorih carinika, ajde da osete švercera, dilera, krijumčara... nego se iživljavaju i na porodicama sa malom decom. Loši ljudi, neću da ih poredim sa celom nacijom, ali to je prvi utisak koji ostave i onda ljudi besni na sve Mađare. Ali, njihova država... njihova "briga".
    (Ikac Jagodinac, 1. mart 2020 17:16)

    # Link komentara

  79. Lep grad za jedno popodne da se proseta,centar sa cist uredan sa gomilm odlicnih poslasticarnica,kafica,restorana gde su cene povoljne,ljudi su ljubazni i jako prijatni!Sve u svemu jedan lep gradic!!
    (Siniore Galente, 1. mart 2020 17:15)

    # Link komentara

  80. Pazi ovo,klupe kao u katedrali.
    (Laki 1959, 1. mart 2020 17:05)

    # Link komentara