1. Ne znam po kom istraživanju javnog mnjenja je drzava došla do zaključka da će kopija kuće/"dvorca" biti interesantna turistima.
    Ja sam nekako uvek mislio da se turizam zasniva na tome da se vidi nešto originalno a ne kopija. Ali to sam samo ja, mozda stvarno postoji veliki broj ljudi koji koji vole da posećuju kopije. Otprilike kao kada bi u Narodnom muzeju visila kopija Mona Lize od Davinčija, dobro možda ne baš poklopac sa bombonjere ali svejedno kopija. (Vladimir, 17. januar 2020 12:58) Ево, ја ћу вам објаснити. Сестра ми већ 20 година живи у Фиренци. Ишао сам тамо неколико пута, на по месец дана и обилазио Тоскану. Схватио сам да веома често, осим аутентичних вредности, туристима продају и безвредне имитације. Али то им не обмањује зараду. Рецимо, музеј етрурске археологије. У њему нема ниједне аутентичне етрурске куће. Све су реплике објеката нађених на аутентичним локалитетима које су остале тамо где су нађене (и за сваку тачно пише где се налази). Затим, Леонардо музеј у месту Винчи, где је рођен. Ничега ту нема што је стварно припадало њему. Само фотографије, видео записи и макете онога што је негде другде направио. Али народ и даље долази као луд и плаћа. Што се Обреновића тиче, имамо макар аутентичну локацију. Можда су негде сачувани пројекти и фотографије. Имамо и њихове гробове, расуте по разним црквама. Можда би им се могла направити заједничка крипта, као Карађорђевићима на Опленцу. Срамно је да краљ Александар и краљица Драга. Леже покопани у подруму цркве Светог Марка на Ташмајдану и склоњени од очију посетилаца (буквално иза браве, у просторији у којој су свештеници раније држали лопате за чишћење снега и где могу да уђу само организоване групе, уз претходну најаву). То је личило на ругло док неки богати Србин из Канаде није платио да им се макар направе пристојне надгробне плоче и постави ограда око њих. До тад су били затрпани алатом.
     (Pantagruel, 18. januar 2020 13:32)

    # Link komentara

  2. Ne znam po kom istraživanju javnog mnjenja je drzava došla do zaključka da će kopija kuće/"dvorca" biti interesantna turistima.
    Ja sam nekako uvek mislio da se turizam zasniva na tome da se vidi nešto originalno a ne kopija. Ali to sam samo ja, mozda stvarno postoji veliki broj ljudi koji koji vole da posećuju kopije. Otprilike kao kada bi u Narodnom muzeju visila kopija Mona Lize od Davinčija, dobro možda ne baš poklopac sa bombonjere ali svejedno kopija.
    (Vladimir, 17. januar 2020 12:58)

    # Link komentara

  3. @Diplomirani istoricar
    Slazem se.Bilo smo nekad neko i nesto.A,gde smo sada?Nigde.I ovu drzavu ne dozivljavamo kao svoju.Vec je vidimo kao ostatak Jugoslavije koju nazalost vidimo kao svoju drzavu,sa stecajnim upravnikom koji konacno treba da zatvori slucaj...
     (Mita, 17. januar 2020 11:44)

    # Link komentara

  4. Tako se i na Novom Beogradu pravila replika Terazija. Znamo kako je prošla. Znamo i ko je kriv za to što su pare bačene a projekat propao.
    Ko će biti kriv za ovo bacanje para?
     (Milan, 17. januar 2020 11:26)

    # Link komentara

  5. Znaci tu ce predsednik da prima strance...zanimljivo...
     (Mita, 17. januar 2020 09:53)

    # Link komentara

  6. U komentarima baš dosta naše bivše "braće" koji teško vare našu Srpsku istoriju. Svim silama se trude i upiru da nam ospore našu veličinu. Možete da nam pričate kako mi Srbi nemamo ništa, kako su nam velike sile "dale" državu, kako su nam drugi krojili kapu, kako manastiri nisu naši nego Romejski....
    Ali znajte samo jedno Srpski gedža je došao do Trsta i Carigrada ako je došao jednom može lako da se desi da će opet...
     (Srb, 17. januar 2020 09:23)

    # Link komentara

  7. Umesto te bezvredne replike možete sagraditi 2 kule koje prečišćavaju vazduh.
    (Srdjan, 17. januar 2020 08:15)

    # Link komentara

  8. Само да се јавим овима који се спрдају што се гради реплика - свет је пун реплика за туристе, па шта? У Кореји је 99% историјских грађевина реплика јер су им Јапанци срушили све приликом неколико окупација! Не видим да се туристи буне. Погледајте и на шта је личио Партенон пре реконструкције, стајала су 4 стуба. Наравно оригинал је бољи, али вреди и правити аутентичне реконструкције - дивио сам се Кореји јер су све то успели да изграде (и настављају на томе да раде) јер је баш то поштовање према историји и држави. На пример ја нисам ни знао да ме ова палата постојала
     (Неко123, 17. januar 2020 08:12)

    # Link komentara

  9. Napravićemo najstariji dvorac u regionu!
    (Vlajko, 17. januar 2020 08:01)

    # Link komentara

  10. A nije im palo na pamet za ooslednjih 80 godina da ponovo izgrade (repliku) porusene biblioteke u bombardovanju Beograda? Oce gondolu, ruse most ali ovoga se nisu setili.
    (nikos, 17. januar 2020 07:36)

    # Link komentara

  11. ajde da vidimo ove sto pisu negativne komentare kako bi oni uradili nesto da bude bolje? da li makar jednu kvalitetnu idejicu- ne ideju imaju u svojoj glavici.
    (beogradjanka, 16. januar 2020 20:33)

    Za pocetak da se sredi ekolosko pitanje zemlje. Mene je bukvalno svaki put sramota kad moram neke strance negde da odvedem kroz nasu zemlju. Nigde, ali nigde u Evropi sem kod nas nema divljih deponija kraj puteva, smeca na sve strane, prljavih reka i ulica. Nadalje da se sredi ono sto imamo. Kakvi su nam postojeci parkovi, spomen obelezja? Sve uraslo u korov i zaborav. Kakavi su nam prilazni putevi na neke poznate turisticke destinacije? Kakvi su nam restorani (mislim da smo jedini u Evropi gde jos uvek gusimo goste duvanskim dimom)? Kulinarika, kojom inace volimo da se hvalimo, nam se svodi na ogromne kolicine nasecenog pecenja i vesalica. O kvaliteti puteva, turistickim tablama, kvalitetu usluge stvarno nemam energije ni da vise pricam... Sta je sa drevnim civilizacijama? Svaka normalna zemlja bi cele gradove prekopala a mi nismo sposobni ni maketu da napravimo. Mi znamo zaliti vodom, prekriti zemljom i betonom...
    Zivele nam kicaste fontane, plasticni dino i aqua parkovi to nam je top domet.
    (sasa, 17. januar 2020 00:25)

    # Link komentara

  12. @Diplomirani istoričar

    Ovo izlaganje zaslužuje odgovor, pošto vidim da knjiški vladate istorijom, ali bez logičkog razmišljanja o zbivanjima i procesima. Dakle, na papiru jeste sve kako kažete. Činjenica je da se Srbija prva na Balkanu oslobodila, imala dve narodne dinastije dok su okolnim narodima nametnute germanske, prva ukinula feudalizam i donela Ustav... E sad, šta je u pozadini svega toga. Ko je imao više koristi kroz svoju državnost - mi sa dve narodne, ili Bugari, Rumuni i Grci sa nemačkim dinastijama? Da vas podsetim, jedan naš čuveni političar je kod smene dinastija 1903. izjavio - "nećemo se mi ni sa ovima usrećiti..." Kakva je ovo zabluda da su Mađari bili porobljeni do 1918. kad su i u tom statusu izgradili postojaniju državnost i institucije nego mi koji smo stekli nezavisnost pola veka pre njih? To da se Srbija sama oslobodila, to bih baš da mi obrazložite kako? Kad je bila oslonjena sama na sebe i Osmanlije imale odrešene ruke dogodila se 1813. a da li bi se dogodila autonomija 1830. da nije došlo do međunarodnih zbivanja kakva su se izdešavala? Ustav koji je ukinuo feudalizam potrajao je 35 dana, zahvaljujući pokroviteljima, istim onim koji su garantovali autonomiju, te toliko o tome da se Srbija oslobodila sama. Šteta zaista što ne sagledavate širu sliku i gajite gomilu iluzija, što je tako tipično za naš narod. Pa nam zato i prolaze koje kakve "domaće" dinastije i vlasti.
    (Avanturista, 16. januar 2020 22:54)

    # Link komentara

  13. Srbija ima svašta da ponudi, istorija i geografija su bile darežljive, ali smo mi, deca roditelja kojima je komunizam odstranio 5/6 mozga, poprilično nesposobni u svim fazama - od planiranja i sagledavanja prioriteta do izvedbe i realizacije. Tolike tvrđave na Dunavu, toliko ostataka iz rimskog perioda, toliko banja, planina, reka i jezera... i ništa. Ne možemo da osvetlimo Petrovaradinsku tvrđavu i počupamo rastinje u 21. veku, a ljudi je napravili u 18. veku. Beograd i Novi Sad su jedini gradovi u Evropi koji neprečišćenu kanalizaciju ispuštaju u Dunav. Vinču, središte praistorijske civilizacije, smo pretvorili u divlju deponiju smeća. Šta reći? Ništa.
    (Beograd011, 16. januar 2020 22:41)

    # Link komentara

  14. ajde da vidimo ove sto pisu negativne komentare kako bi oni uradili nesto da bude bolje? da li makar jednu kvalitetnu idejicu- ne ideju imaju u svojoj glavici.
    (beogradjanka, 16. januar 2020 20:33)

    polako beogradjanka, polako, nas koji pisemo "negativne komentare" niko nista ne pita kao ni tebe
    (ajde, 16. januar 2020 22:22)

    # Link komentara

  15. Neverovatno je koliko pojedini komentatori, izuzev ukoliko to cine namerno da bi izazivali, nemaju osnovnu predstavu o sosptvenoj drzavi i kulturnoj istoriji. Srbija je zemlja potpuno izvornog i autenticnog nasledja, te ne samo da moze da se poredi sa istocnim susedima, vec je to njena glavna prednost u odnosu na novopecene ex-YU drzave. Raski i moravski graditeljski stil srednjovekovne Srbije i Despotovine, slikarstvo 13-og veka koje je predvidelo renesansu i po znacaju u evropskim okvirima u rangu je sa holandsko-flamanskim renesansnim slikarstvom, izvorna varijanta pravoslavnog baroka i neoklasicizma u razdoblju 17-g i 18-og veka, izvorna graditeljska tradicija Obrenovica Srbije naslonjena na mesavinu srpske srednjovekovne i narodne tradicije i ondasnjih 19-o vekovnih evropskih umetnickih stremljenja, do opet potpuno izvorne moderne prve polovine 20-og veka u vec Karadjordjevica Srbiji i Jugoslaviji. Malo li je? Oni koji pricaju o vojvodjanskim "dvorcima" koji to inace nisu, vec daleko vise plemicka i lovacka imanja, treba da znaju da velikim delom to nasledje pripada madjarskoj i nemackoj etnokulturi, pa bi shodno tome bilo logicno da se i te zemlje zainteresuju za obnovu pomenutih gradjevina. Osim toga ima i obnovljenih znamenitosti tog tipa, poput Vila u Cortanovcima i Kulpinu, ili pak imanja Dundjerskih. Isti je slucaj i sa mnogim srednjovekovnim tvrdjavama. Konacno, stice se utisak da mnogi ne razlikuju prioritete, kao sto su neki vec prethodno naveli.
    (ketiS, 16. januar 2020 21:33)

    # Link komentara

  16. @Diplomirani istoričar

    Sve se slažem sa jednom napomenom. Onda smo gledali napred a sada gledamo unazad.
    (Miloš, 16. januar 2020 21:18)

    # Link komentara

  17. Gradi se dvorac, a Gornji Milanovac i dalje nema pristupnu saobraćajnicu do auto puta. U pitanju je samo 10km!
    (Dragan, 16. januar 2020 18:28)
    nema ni Batajnica ,a u pitanju je , 0 km
     (prokleta avlija, 16. januar 2020 20:57)

    # Link komentara

  18. Kada se uporedi sa drzavama kao sto su Rumunija, Madjarska ili nedajboze Grcka, Srbija nema da ponudi ama bas nista ni originalno, ni zanimljivo. Istorijski, mi nemamo neko narocito jedinstveno kulturno nasledje. Sve se svodi na trecerazredne kopije vizantijskih ili austrijskih dostignuca. Zato sada pokusavamo da smandrljamo nekakva Potemkinova sela kako bi ucinili ove prazne livade iole zanimljivim. Naravno, to nece uspeti jer turisti ipak zele da vide nesto bolje. (besna glista, 16. januar 2020 17:47) Заиста не би требало да тако агресивно и наметљиво говорите о стварима које очигледно не познајете. Србија је прва саму себе ослободила, на почетку 19. века. Учинила је то пре свих осталих балканских народа који су се ослободили у наредним деценијама (Грка, Бугара и Румуна), а Мађари су остали поробљени све до 1918. Србија је једина од свих других балканских кнежевина (добро и Црна Гора) створила две сопствене династије из народа, потекла од њених ратних вођа, сељачког порекла. Грцима, Бугарима и Румунима наметнути су принчеви из немачких династија, потпуни странци. Србија је прва под књазом Милошем извршила аграрну, односно социјалну револуцију, укидањем кметства) О њој је писао велики немачки историчар Леополд Ранке). У њој је сваки сељак био слободан и имао неотуђиво право на кућу и окућнуцу. Због тога су се толики Грци, Бугари, Румуни и Цинцари досељавали у Србију под Обреновић има, да би добили држављанство и комад земље, који нису имали у крајевима још увек под турском влашћу. Србија је усвојила устав пре иједне друге балканске државе. Србија је усвојила Вукову језичку реформу и фонетско писмо. Ако је све то "ништа", онда, свака част.
     (Diplomirani istoričar, 16. januar 2020 20:41)

    # Link komentara

  19. ajde da vidimo ove sto pisu negativne komentare kako bi oni uradili nesto da bude bolje? da li makar jednu kvalitetnu idejicu- ne ideju imaju u svojoj glavici.
     (beogradjanka, 16. januar 2020 20:33)

    # Link komentara

  20. Kakav crni dvorac, jedna obicna vila. I sta ce da stave unutra?
    (Jovan, 16. januar 2020 19:57)

    # Link komentara

  21. Na astalu kecap i plasticno cvece.
    (marveni lekar, 16. januar 2020 19:47)

    # Link komentara

  22. Čuj, dvorac Obrenovića... Ostali samo kameni zidovi koji su propali... a radi se tehnička dokumentacija! Kakva "tehnička dokumentacija"? Da niste možda pronašli planove tog "dvorca" u arhivi... Kakvi bre dvorci u toj selendri, možda bila neka čatrlja, koju su kiša i vetar razneli... Izadjite bre ljudi malo iz tih njiva i potoka u Evropu da vidite šta su dvorci... A ni Vojvodina nije daleko...
     (Todor, 16. januar 2020 19:17)

    # Link komentara

  23. Ma da ima se para za obolelu decu...
     (Žika Pavlović, 16. januar 2020 19:12)

    # Link komentara

  24. Da li su ovi realni? Puna zemlja arheoloskog blaga koje ceka da se otkrije i prezentuje, puna dvoraca, zamaka, tvrdjava koji cekaju da se obnove. Puna sela starih prelepih kuca koje trunu i propadaju a ovi ce da prave replike?! O cistoci reka, puteva, suma da ne pricam. Kako ove ljude uopste nije sramota dozivati turiste a ruglo na svakom cosku zemlje?!
    (sasa, 16. januar 2020 19:02)

    # Link komentara

  25. Alo ljudi sta je s vama,ne razumem hejt na ovu vest.Prvo jel gradnja ovog dvorca znaci da nema obnove dvoraca po Vojvodini?Naravno da ne,treba ih obnoviti sve,u Banatu imamo pravo blago arhitektonsko koje propada.Drugo ovo je ipak znacajnija lokacija za zemlju.Nalazi se u Takovu blizu kompleksa Takovski grm u kom je dignut Drugi srpski ustanak.Odmah je na izlazu autoputa,beogradski aerodrom je na sat vremena a kad bude gotov Moravski koridor aerodrom Ladjevci ce mu biti udaljen 20 25 minuta.Ja sam recimo misljenja da strane delegacije i drzavnike treba ubuduce primati na ovoj lokaciji.Ima veliku istorijsku vrednost,ne gradi se izmisljena stvar nego nesto sto je tu vec postojalo i mislim da je ovo idealna lokacija za tako nesto.Van tih aktivnosti sluzio bi kao turisticka atrakcija za ekskurzije koje vec idu tamo i strane i domace turiste.Isto tako sa ovim guzvama u Bg trebalo bi sto vise rasteretiti saobracaj a svakodnevne strane delegacije koje zatvaraju autoput i glavne ulice sigurno ne pomazu u tome.Sve u svemu ja mislm da je ideja obnove odlicna a vama bih porucio da izadjete iz politickih rovova i da ne gledamo na dobre projekte negativno jer nam se ne svidja ko ih realizuje.
     (konzervativac, 16. januar 2020 18:56)

    # Link komentara

  26. Gradi se dvorac, a Gornji Milanovac i dalje nema pristupnu saobraćajnicu do auto puta. U pitanju je samo 10km!
    (Dragan, 16. januar 2020 18:28)

    # Link komentara

  27. Bravo.
     (goran, 16. januar 2020 18:28)

    # Link komentara

  28. dizneland?
     (Saša, 16. januar 2020 18:15)

    # Link komentara

  29. Znači opet kuluk.
    (Košava, 16. januar 2020 18:02)

    # Link komentara

  30. Kada se uporedi sa drzavama kao sto su Rumunija, Madjarska ili nedajboze Grcka, Srbija nema da ponudi ama bas nista ni originalno, ni zanimljivo. Istorijski, mi nemamo neko narocito jedinstveno kulturno nasledje. Sve se svodi na trecerazredne kopije vizantijskih ili austrijskih dostignuca. Zato sada pokusavamo da smandrljamo nekakva Potemkinova sela kako bi ucinili ove prazne livade iole zanimljivim. Naravno, to nece uspeti jer turisti ipak zele da vide nesto bolje.
    (besna glista, 16. januar 2020 17:47)

    # Link komentara

  31. Pa mora neko sa stavi par miliona u dzep
    (patriota, 16. januar 2020 17:43)

    # Link komentara

  32. Лепа вест. Треба обновити и разне тврђаве
     (ИБАРСКА ЛАСИЦА, 16. januar 2020 17:20)

    # Link komentara

  33. Jadan narod o čemu razmišlja,reči su suvišne.
     (Karadjordje Vožd Serbski, 16. januar 2020 17:04)

    # Link komentara

  34. bravo, jos samo da naprave i obrenovica?
    (srpska posla, 16. januar 2020 17:02)

    # Link komentara

  35. Ako je Takovo nedođija, onda je Vojvodina predgradje nedođije, po toj Vašoj geografiji
     (Emilija, 16. januar 2020 16:57)

    # Link komentara

  36. Renovirajte dvorce po Vojvodini.Propadaju na pravdi Boga.
     (r, 16. januar 2020 16:56)

    # Link komentara

  37. skandal.
    slazem se sa prvim komentarom.
    oces turizam i prihod? ne bi bilo lose naplacivati penjanje na vec postojeci krov Beogradjanke. ono kao, tu je 100 godina i tako dalje...
     (Zappex, 16. januar 2020 16:52)

    # Link komentara

  38. Najviše svetske delegacije? Možda ambasadori i šefovi tajnih službi Rusije,Kine,Severne Koreje,Kube,SAO Toma.........
     (Što te biju ovi dobri ljudi?, 16. januar 2020 16:50)

    # Link komentara

  39. Lažna etno sela, replike "dvoraca", akvaparkovi?! Koje će to turiste da privuče, iz susednog sela? Očistite vazduh, vodu i zemlju prvo, uništitelji!
     (J., 16. januar 2020 16:48)

    # Link komentara

  40. Gradi se dvorac u nekoj nedodjiji iz temelja, a onoliki dvorci po Vojvodini koji samo treba da se okrece i adaptiraju trunu i propadaju?????
    I cemu sluzi dvorac u Smederevu kad zvrji prazan??????????
    (samo pitam, 16. januar 2020 16:41)

    # Link komentara