Pet najvećih zabluda o skijanju

Skijanje je takav sport da ga ili volite ili ne volite, ali pre nego što se stavite u neku od ove dve grupe, budite sigurni da niste vođeni nekim od stereotipa jer vas to može koštati užitka. Svakako treba biti dobro obavešten kako biste izbegli loše odluke prilikom priprema za putovanje.

Izvor: B92
Pošaljite komentar
  1. Ne znam... Meni to sve nekako nema smisla... čekaš u redu pola sata i onda se spustis za 2 minuta.... previše opreme treba, nositi sve to.... mislim, mi programeri se ne bavimo ni jednim sportom koji zahteva da se presvučete :) mislim, šta je tu zanimljivo, mogu da idem i na tobogan u luna parku da se spustam, veći je adrenalin. da ne pominjemo cene i koliko sve to košta.
    (DaLanik, 18. januar 2020 12:34)

    Druže...
    (aalborg, 19. januar 2020 00:19)

    # Link komentara

  2. Ne znam... Meni to sve nekako nema smisla... čekaš u redu pola sata i onda se spustis za 2 minuta.... previše opreme treba, nositi sve to.... mislim, mi programeri se ne bavimo ni jednim sportom koji zahteva da se presvučete :) mislim, šta je tu zanimljivo, mogu da idem i na tobogan u luna parku da se spustam, veći je adrenalin. da ne pominjemo cene i koliko sve to košta.
    (DaLanik, 18. januar 2020 12:34)

    # Link komentara

  3. Mrzim zimu i sneg, ni na razglednici da ih ne vidim!
    (kunta bez kinte, 18. januar 2020 12:33)

    # Link komentara

  4. Jel mogu da pitam iskusne nešto iskreno? Da li odlazak na skijanje znači stajanje u redu i guranje sa masom ljudi za ski lift, za mesto za obrok, za parking, za šta god? Milion fensera čije pametovanje morate da slušate, milion prodavaca koji vam prodaju čajeve, kuvana vina i slično? Verovatno pljeskavice naokolo ko na sajmu knjiga, jel? Mravinjak zarad kapitala?

    Nikad nisam bio, ne znam, ako može neko iskreno da mi kaže.
    (Imam predrasude, 17. januar 2020 22:26)

    Ne, ne znaci, i naravno imas predrasude,
    guras se na KOP-u medju skorojevicima i zeljnima paznje,
    mozes ih prepoznati tako sto suncaju preskupu opremu ispred kafica.
    Mahom od 11,30h pa na dalje, oni pravi skijasi su u to doba vec debelo
    "odradii" prvi deo dana i idu na pauzu.
    Uglavnom MAX izbegavamo to iz tvog pitanja i SVE radimo suprotno od gomile.

    A, mnogi od nas, skijaju za iste ili manje pare tamo gde te niko nece "videti"
    i gde cesto nema 10oro ljudi na celoj stazi.
    (El Chupacabra, 18. januar 2020 10:40)

    # Link komentara

  5. skijanje je veoma skup sport i zanimacija definitivno
    (Sasa, 18. januar 2020 10:32)

    # Link komentara

  6. @imam prerasude, aalborg

    Ako se ograničite na Kopaonik, Bugarsku i Jahorinu, to što pišete je realnost. Ako odvojite 20% više, skijaćete se bez redova u Sloveniji, Austriji, Francuskoj ili Italiji. Nema Grand parade, silikonjara, džipova po trotoarima, smeća, krimi tipova u Colmaru i sl.
    (čovek sa torbom, 18. januar 2020 10:21)

    # Link komentara

  7. kopaonik je lep ali su kapaciteti na stazama mali u odnosu na broj skijasa i same staze su kratke. kop je za rekreativce samo sto se to pretvorilo u domaci "jet set" skup "rekreativaca"...inace zimi ako ste na kopu a ne skijate jako je dosadno...nema tu samonija ili inzbruka ili nekih termo banja...dosada...leti vec ima da se planinari kao i drugih sportova...
    (mirko, 18. januar 2020 10:14)

    # Link komentara

  8. Jedno poređenje troškova - kupaće gaće 5€! - Skije i prateća oprema , nisam nešto stručan ali nema ispod 200€ . pozz
    (billy_the_cat, 18. januar 2020 10:13)

    # Link komentara

  9. @bimmer

    Osim alpskog, postoji i nordijsko skijanje, tkz ski trcanje. Mislim da je bolje da pokusate sa time, neuporedivo je manje rizicno za ozbiljne povrede od alpskog skijanja, a uz to je i jeftinije. Kod nas ima malo staza, ali u Italiji, Austriji itd je veoma popularno i svaki ski centar posvecuje istu paznju nordijskom kao i alpskom skijanju.
    (skijas skitnica, 18. januar 2020 10:10)

    # Link komentara

  10. Da, skijanje jeste skupo zadovoljstvo. 2-3 puta skuplje od letovanja. Ako je troclanoj ili cetvoroclanoj porodici povoljno da plati 100-150 000 dinara za 5 dana, a toliko zajedno zarade za mesec dana (i jos im ostanu svi racuni i rezije za placanje za taj mesec) onda mnogi od vas imaju gadnih problema u glavi u zemlji gde je prosecna plata 400 eura. Kad kazem prosecna to je ono kad jedan ima 1000 a cetvoro po 250 e. Pa i letovanje je skupo za vecinu gradjana Srbije. Koliki procenat gradjana Srbije se hrani na letovanju u restoranima, a koliko njih nosi veci deo hrane od kuce i kupuje u marketima i kuva? Morate da shvatite da se pod letovanjem i zimovanjem u klasicnom smislu smatra kompletna usluga (hrana, put, smestaj) na nivou agencije.
    (Miran, 18. januar 2020 09:45)

    # Link komentara

  11. Jel mogu da pitam iskusne nešto iskreno? Da li odlazak na skijanje znači stajanje u redu i guranje sa masom ljudi za ski lift, za mesto za obrok, za parking, za šta god? Milion fensera čije pametovanje morate da slušate, milion prodavaca koji vam prodaju čajeve, kuvana vina i slično? Verovatno pljeskavice naokolo ko na sajmu knjiga, jel? Mravinjak zarad kapitala?

    Nikad nisam bio, ne znam, ako može neko iskreno da mi kaže.
    (Imam predrasude, 17. januar 2020 22:26)

    To je samo u dolini sportova i ski aveniji, gde su skorojevići i sponzoruše. skijaši idu na duboku, gvozdac i gobelju i nikakve gužve nema. Nema ni u dolini sportova do podne, tek kad fenseri izmile pa se namršte i u plugu se. spuste niz karaman, tek tad je gužva. Radnim danom i van raspusta kop je predivan i bez ikakve gužve, a opremljen kao najozbiljniji ski centri
    (ja, 18. januar 2020 09:37)

    # Link komentara

  12. Imam zaista rešeno materijalno pitanje, skijam svake godine, ali opremu koju imam sam kupio pre 10 godina i nemam nameru da je menjam bar još 5. U opremu ubrajam skije, pancerice, jaknu, pantalone i kacigu. Jaknu i pantalone sam platio manje od 300 eur i više je nego dobra još uvek. Jedini problem u ceni skijanja je ski pass koji može stvarno da košta ozbiljne pare, ostalo je manje više kao na, moru.
    (ja, 18. januar 2020 09:32)

    # Link komentara

  13. Za razliku od letovanja (koje može da priušti širi sloj ljudi), zimovanje je oduvek bilo rezervisano za imućnije.
    Iz ličnog primera:
    Od skijaša koje poznajem svi su ili preduzetnici ili deca iz imućne porodice. U prilog tome ide da većina njih takođe i letuje i sve to više puta. Običan čovek koji radi niti ima finansije niti vreme da to postigne.

    Ko može neka uživa!
    (Eldorado, 18. januar 2020 09:29)

    # Link komentara

  14. Jeste al malo sutra. 70% instruktora na Kopu su krs, ajd sto su priuceni, sa pegogijom veze nemaju, nego realne ski mogucnosti su im smesne. Sav posao im se svede da po ceo dan spustaju pocetnike i decu niz Karaman Greben.
    Polaganje za instruktora izgleda ko prijem na balet, posto se uglavnom izvodi na Crvenoj Dubokoj, koja je realno smesna staza, onda se svede ba umetnicki dojam ko gracioznije izgleda na stazi. Tehnicka zahtevnost nula. 
    Ima ljudi koji odlicno skijaju i koji su i vrhunski instruktori, ali na prste mogu da se nabroje. Uglavnom su u pitanju stari GSS-ovci ili bivsi takmicari. 
    Preskupo je, al ako imas prilike u Francuskoj ili Austriji da skijas probaj da uzmes koji cas sa instruktorom pa ces videti kako to zaista treba da izgleda.
    (Milojko, 17. januar 2020 22:08)

    Haha bravo care. Nisi mogao bolje opisati. Naravno, kao što si rekao, čast izuzecima. Zaboravio si da dodaš SL 165cm skijice apsolutno kod svih. Jednom takvom stručnjaku sam da svoje fis GS skije, dužine 195cm, radijusa 35m, kod prvog pokušaja zaokreta lik je pao na dupe. Pao čovek. Na blagoj, ravnoj stazi
    (aalborg, 18. januar 2020 09:13)

    # Link komentara

  15. Probao u više navrata nije za mene hladnoća, znoj, umor...
    Idem na planinu zimi svi skijaju, a ja šijem kuvano vino, šetam dosta, čitam knjigu.
    Nisam se pronašao u tome!
    (box, 18. januar 2020 08:51)

    # Link komentara

  16. Objasnicu ti'
    Istrcis u pola devet.Na zicama si sam sa zicmenima i spasiocima.Izvuces se na Gobelju' krcmar' duboku ili gvozdac .Sta god da odlucis' mozes lepo da skijas ceo dan.Guzve nema.Chuck Yeager
    (Chuck Yeager, 18. januar 2020 08:22)

    # Link komentara

  17. Nije fer, nije fer, stvarno nije fer,
    neću nijedan dan da budem Šumaher!
    (Lax, 18. januar 2020 08:08)

    # Link komentara

  18. Kao sto neki ne kapiraju skijanje ja ne kapiram lezanje na moru na suncu na 40C ili jos gore u Turskom resortu na BAZENU! Pozdrav iz Noventa di Piave dorucak pa lagani soping pa pravac Val Gardena i Super ski Dolomiti sa 1500km staza od cega 600km povezanih! P.S. Izace me zimovanje za troclanu porodicu 2000E u spa hotelu 4* naravno placeno jos u avgustu takodje sve ovo isto samo dve nedelje kasnije bi me kostalo 700E vise a za novu god duplo vise!
    Sve ovo moze mnogo jeftinije u apartmanu sa malo kuvanja deljenju troskova npr drugar mi se upravo vratio iz francuske i sve ga je kostalo 380E!
    (Surovo Realan, 18. januar 2020 08:02)

    # Link komentara

  19. Jel mogu da pitam iskusne nešto iskreno? Da li odlazak na skijanje znači stajanje u redu i guranje sa masom ljudi za ski lift, za mesto za obrok, za parking, za šta god? Milion fensera čije pametovanje morate da slušate, milion prodavaca koji vam prodaju čajeve, kuvana vina i slično? Verovatno pljeskavice naokolo ko na sajmu knjiga, jel? Mravinjak zarad kapitala?

    Nikad nisam bio, ne znam, ako može neko iskreno da mi kaže.
    (Imam predrasude, 17. januar 2020 22:26)

    To sto si napisao vazi za Kopaonik, i nikom to ne bih preporucio, nazalost. Kopaonik je daleko od dobrog skijalista (kratke staze, guzva, nema parkinga, bahatost, losa organizacija).
    Pravo skijanje se planira unapred, kao i letovanje uplati ranije te bude popusta. Za cenu zimovanja na Kopu moze se i te kako dobro skijati u mnogim Alpskim skijalistima
    (znalac, 18. januar 2020 07:44)

    # Link komentara

  20. Muz i ja naucismo prosle godine da skijamo,zbog dece.Ovde gde zivimo,svi ljudi skijaju.Ove godine smo se naucili i nordijsko skijanje koje je fenomenalno.Oprema je jako jeftina-300 e sve ukupno po osobi(normalna oprema nista fancy),i to je otprilike sva investicija.Ko nema para za skijanje ili se plasi povreda,toplo mu preporucujem nordijsko skijanje.Veoma lako se nauci,mi smo se sami naucili,pa kombinujemo jedan dan idemo na klasicno skijanje,drugi dan na nordijsko i tako.Nerazumem zasto to npr. nije popularan sport kod nas,jako je jeftin i pristupacan.Muz gledao i video da je Pesterska visoravan idealna za nordic,preko 1 500 mnm a ravnica,ma idealni uslovi.
    (Jelena, 18. januar 2020 07:03)

    # Link komentara

  21. Na zalost skija samo 1% stanovništva u Srbiji. U normalnim zemljama ta cifra ode od 10%
    (dusko, 18. januar 2020 05:41)

    # Link komentara

  22. Svako vidi ono sto zeli da vidi... tako je pricao pokojni patrijarh Pavle....
    Sta vam smeta fenseraj na kopaoniku?
    Cim ih toliko kritikujete u stvari ste isti kao i oni..
    Idite na gobelju , crnu duboku, krcmar....tamo ih nema...
    Zaljubljen sam u kopaonik, jedna predivna planina....
    (zaciorski, 18. januar 2020 04:52)

    # Link komentara

  23. nemojte ni pokusavati ako se razmislajte...sta cete na planini kad je u beogradu npr ovih dana orelep vazduh
    (Armadajj, 18. januar 2020 04:36)

    # Link komentara

  24. Sve opisano je tačno ,ali na svaku stavku čovek može pomalo i sam da utiče: manje košta kad se unapred isplanira i uvrsti u godišnji porodični trošak,trening na svežem vazduhu treba (Rabu Božjem)tokom cele godine,internet je prepun kvalitetnih kurseva za razne vrste skijanja,oprema se može ( pogotovo u "skijaškim" sredinama kupiti i dobra polovna,skijaški centri su ,poput letovališta,veoma različiti,od skupih,razvikanih do gotovo "sindikalnih"na istoku i severu Evrope do kojih je samo teško doputovati! Nošenje šlema , dodatno osiguranje i suzdržavanje od pića na stazi čuvaju od gorkih iskustava i razočarenja !
    (Superhik, 18. januar 2020 02:17)

    # Link komentara

  25. skijanje je stresno i ne interesuje me iako živim u zemlji skijanja pa me ne bi ni koštalo mnogo. stresno ne dok se skija već dok se situacije dodje.
    (wiener, 18. januar 2020 01:46)

    # Link komentara

  26. @Зуба
    Можеш да научиш да скијаш кад год пожелиш. Ја сам научио са 40 и сад скијам све стазе по Европи. Треба жеље и да будете у доброј физичкој форми због колена и лигамената.
    Прелеп спорт и време проведемо на планини не бих икада мењао за летњу плажу :)
    (матори, 18. januar 2020 01:28)

    # Link komentara

  27. Ski vikend sa prijateljima - neprocenjivo. Ja sam naucio skijati sa 20+ kada sam se preselio u jednu od alpskih zemalja. Naucio osnovne stvari za dva dana, a nakon toga sam sam napredovao postepeno, gledao youtube, skijao sa ljudima koji dobro skijaju, sve je to bilo prve sezone. Druge sezone je vec bilo kasno... zarazio sam se. Cim se vikend priblozava ja gledam gde cu skijati... Kop je interesantan, ali na zalost ja sam uvek bio u periodu od 2-6 jan kada je najveca guzva. Voleo bih skijam na Jahorini. Za pocetnike savet budite strpljivi i uporni, skijanje je kompleksan sport, treba razviti motoriku i nauciti osnovne elemente, a jednom kada se brzina moze kontrolisati pod makojim uslovima, onda pocinje carolija...
    (Pera, 18. januar 2020 00:59)

    # Link komentara

  28. Skijanje nije skupo kad idete sa drustvo i unapred se dogovorite 2 dana puta + 6 dana skijanja smestaj apartman sa kuhinjom, ski pass, put do francuske ukupno 370e uplaceno u septembru.
    (Marko, 18. januar 2020 00:34)

    # Link komentara

  29. Jel mogu da pitam iskusne nešto iskreno? Da li odlazak na skijanje znači stajanje u redu i guranje sa masom ljudi za ski lift, za mesto za obrok, za parking, za šta god? Milion fensera čije pametovanje morate da slušate, milion prodavaca koji vam prodaju čajeve, kuvana vina i slično? Verovatno pljeskavice naokolo ko na sajmu knjiga, jel? Mravinjak zarad kapitala?

    Nikad nisam bio, ne znam, ako može neko iskreno da mi kaže.
    (Imam predrasude, 17. januar 2020 22:26)

    Na Kopaoniku, u špicu pogotovo, to ti ide u all inclusive paket. U martu manje. Napolju toga nema. Jer je skijanje normalno, svi skijaju, nije neki prestiž, ljudi imaju normalna auta, pa ni nema smisla parkirati neki skuplji auto na najbahatiji nacin, da bi ga svi videli, jer takvih auta na parkingu ima na stotine, i to uredno parkiranih.
    (aalborg, 18. januar 2020 00:26)

    # Link komentara

  30. @Milojko

    Ja nisam ni pominjala konkretnu planinu, i mislim da svuda ima i ovakvih i ovakvih. To ste se vi uhvatili Kopaonika, mada je po meni to odlična planina za decu i generalno početnike.
    (anajit, 18. januar 2020 00:02)

    # Link komentara

  31. @(Imam predrasude, 17. januar 2020 22:26)

    Pa ako ides na Kop onda izgleda otprilike tako kako si napisao, ali ako ides na Alpe onda je to skroz drugi dozivljaj i nema veze sa tim.
    (navijac, 18. januar 2020 00:00)

    # Link komentara

  32. E ovo poslednje i nije zabluda...
    (markedjani, 17. januar 2020 23:37)

    # Link komentara

  33. Posto skijam od 81' godine, imam nesto i da kazem. Ne slazem se sa tackom 3, posto sam decenijama svedocio kako su ljudi, moji drugari, rodbina ucili skijanje od dobrih skijasa, koji nisu biii instruktori. Osim da neko dobro skija, potrebno je elementarno znanje kako da pridje pocetniku, i kako da mu prenese to svoje znanje i naravno da ima strpljenja. Ali sva moja iskustva i kada sam ja ucio druge i kada su neki drugi poducavali su takva da totalni pocetnik, posle 2-3 dana ucenja sa drugom, rodjakom, proskija bolje nego oni koji idu u razne skole. U skolama skijanja se metodika prilagodjava najslabijem, ima dosta ponavaljanja, treba im par dana da sa poligona predju na neku stazu i sl.
    I jos jedan opsti utisak. Ko nije skijao u Austriji, Italiji, Francuskoj, tacnije na nekom od mnogobrojnih skijalista na Alpima, taj ne moze realno da prcenjuje skijanje, skijalista. Volim ja i Kop i Brezovicu, i Jahorinu, simpaticna mi je i Stara Planina, ali nista od toga nije uporedivo sa skijalistima na Alpima.
    Evo, recimo nas lepi Kopaonik, mogu da ga hvalim satima, ali on ima 50tak kilometara staza, sa najvecom visinskom razlikom od 350m. A na alpima, skoro svako skijaliste ima par stotina kilometara staza, sa visinskim razlikam od 800-2500 metara. Recimo, na Kopu za 3-4 sata, mozete da odskijate sve staze (ako nema guzve) a u 3 doline, u Francuskoj, mozete 5 dana da skijate a da ne skijate istu stazu, na Alpima 90% ljudi ide zbog skijanja a na Kop 50% ide zbog poziranja, zabave...
    (Dejan, 17. januar 2020 23:36)

    # Link komentara

  34. 1. Ne treba mi kondiciona priprema, mogu ja to i bez vežbanja: Sve zavisi na kako skijanje se ide. Za skijace nedelje, koji skijaju laganim tempom, i nije toliko potreban.
    3. Ne treba mi škola skijanja, naučiće me prijatelj/muž/žena: Zavisi od prijatelja kako zna da skija. Ali uglavnom za prve casove skijanja je apsolutno potreban jedan ucitelj koji ima zavrsen kurs.
    5. Skijanje je preskupo i ne mogu to da priuštim: Zavisi gde se ide na sjijanje, ali uglavnom je skup sport. Ako se sva oprema kupljuje u jeku sezone onda veoma skup. Npr ja sam skije kupio na kraju sezone i imao popust od 75%. Dnevna karta za porodicu, ali i za 1 skijasa, je dosta skupa, pogotovo na vece staze. Ja skijam od svoje 6 godine, i veoma dobro skijam, ali do sada uglavnom po Ch i Italiju. Voleo bih da se skijam makar 1 dana u srbiju, ali imam problem kako odneti opremu (ako odnesem kolima onda zauzime mesto za druge stvari). Gledajuci tarife, jeftinije mi da se skijam na alpi nego 1 dan na kopaoniku, a i zabavnije jel ima mnogo vise staze. Mada gledajuci velicinu kopaonika ovde bi spadalo u veoma mali ski centar, takav ovde dnevna karta kosta 20 franaka, tako da se cesto desi da odem sam na 2-3 sata skijanja u potpuno relaksaciju u prirodu.
    (error404, 17. januar 2020 23:30)

    # Link komentara

  35. (simona, 17. januar 2020 22:21)

    Simona puno vam hvala. Prvi koji mi kaze da se manem corava posla je moj otac. A prvi i jedini put sam stao na skije davnih 80' proslog veka kada je kao hteo da naucimo sestra i ja da skijamo ali u selu gde je bio dubok sneg. Od silnog padanja sam navukao strah i zato i nisam pokusavao da ucim skijanje. Mada i dalje gajim nadu da cu jednom i to nauciti.
    (Zuba, 17. januar 2020 23:14)

    # Link komentara

  36. Obožavam skijanje i svake god idemo bar dva puta , jednom na Staru i jednom na Kopaonik. To nam je najzgodnije zbog dece, jer poznaju staze i najbrže stižemo kolima. Upravo smo bili 5 dana na Staroj planini u hotelu Babin zub koji je mnogo lep, pravi planinski hotel, ali dosta skroman. Za skijanje ti ni ne treba neki luksuz. Uglavnom, za tih 5 dana za našu petočlanu porodicu smo potrošili na smeštaj, ski pass, iznajmljivanje opreme, časove skijanja - 105000din ! Nismo se ništa rasipali. Ne znam kako neko može da kaže da skijanje nije skup sport?! Preskupo je! Ako idete porodično je toliko skupo da retko ko ima da izdvoji tolike pare! Još je na Kopaoniku duplo skuplje!
    (tijana, 17. januar 2020 22:59)

    # Link komentara

  37. skijanje je lek za dusu.ako si jos te srece da budu sunčani dani kad si na skijanju to je nesto sto se ne moze opisati recima.ko voli da skija pronadje nacin da uziva i bez mnogo novca...
    (shadow, 17. januar 2020 22:44)

    # Link komentara

  38. Jel mogu da pitam iskusne nešto iskreno? Da li odlazak na skijanje znači stajanje u redu i guranje sa masom ljudi za ski lift, za mesto za obrok, za parking, za šta god? Milion fensera čije pametovanje morate da slušate, milion prodavaca koji vam prodaju čajeve, kuvana vina i slično? Verovatno pljeskavice naokolo ko na sajmu knjiga, jel? Mravinjak zarad kapitala?

    Nikad nisam bio, ne znam, ako može neko iskreno da mi kaže.
    (Imam predrasude, 17. januar 2020 22:26)

    # Link komentara

  39. @zuba
    nije kasno da pocnete da skijate, moja baka je naucila da skija sa 55 godina, i mene je ucila kad sam bila mala. pre 20 godina videla sam bracni par, engleze od 65 god kako su naucili za 5 dana da skijaju. a danas je sa karving skijama neuporedivo lakse da naucite. tako da, samo napred! ali ipak vezbajte pre skijanja, odlazak na stazu na adi je isto dobra ideja.
    (simona, 17. januar 2020 22:21)

    # Link komentara

  40. @anajit
    Jeste al malo sutra. 70% instruktora na Kopu su krs, ajd sto su priuceni, sa pegogijom veze nemaju, nego realne ski mogucnosti su im smesne. Sav posao im se svede da po ceo dan spustaju pocetnike i decu niz Karaman Greben.
    Polaganje za instruktora izgleda ko prijem na balet, posto se uglavnom izvodi na Crvenoj Dubokoj, koja je realno smesna staza, onda se svede ba umetnicki dojam ko gracioznije izgleda na stazi. Tehnicka zahtevnost nula.
    Ima ljudi koji odlicno skijaju i koji su i vrhunski instruktori, ali na prste mogu da se nabroje. Uglavnom su u pitanju stari GSS-ovci ili bivsi takmicari.
    Preskupo je, al ako imas prilike u Francuskoj ili Austriji da skijas probaj da uzmes koji cas sa instruktorom pa ces videti kako to zaista treba da izgleda.
    (Milojko, 17. januar 2020 22:08)

    # Link komentara

  41. @Jovan

    Prijatelju, ne treba robovati predrasudama. Sa dve godine sam stao na skije i evo vec 35 skijam bez jednog jedinog casa kod instruktora. Drugari instruktori i bivsi takmicari slabije skijaju od mene. Ali sam umeo kao dete po ceo dan da provedem slepajuci se uz razne ski-skole i slusajuci instruktore sta pricaju drugoj deci, a kasnije i da citam knjige i gledam klipove u kojima se objasnjavaju razlicite tehnike. Svakako preporucujem instruktora, mnogo lakse to ide na taj nacin, ali u mojoj mladosti nije bilo novca za instruktore, pa smo se snalalazili kako smo umeli.

    Skijanje ne mora nuzno da bude skup sport; Francuska 7 dana u Tinju i Val d'Izeru je ispod 500 evra, 600 km staza. Ovima sto vole da jedu i piju na stazama i kafanama, i 1.600€ na Kopaoniku je malo. Licno vise volim da dva puta odem na skijanje, nego da se sepurim po kaficima jednom u sezoni, za iste pare.
    (dr Arčibald Rajs, 17. januar 2020 22:07)

    # Link komentara

  42. Ja sam prije 15 dana vodio djecu na planinu Vlašić( Bih) da nauce skijati , iznajmio sam instruktora, platio sam djeci opremu za taj dan, ski pas za djecu i ski pas ZA INSTRUKTORA!!!!. Znaci to je bio ovlasteni instruktor koji je gore svaki dan.
    Zanima me da je iko ikada cuo za slicnu situaciju????
    (Milos, 17. januar 2020 22:02)

    # Link komentara

  43. Ja odem na planinu, obično u Austriju, ponekad i na Divčibare, i za te pare što bih dao za ski pas, odvalim se od piva i klope u restoranu na stazi. Često sedim u kratkim rukavima, pogotovo ako je sunčano, pa nabacim i malo tena. Ceo komšiluk mi zavidi kad se vratim osunčan i osvežen sa planine, svakom bih preporučio...
    (Domaćin, 17. januar 2020 21:47)

    # Link komentara

  44. skijanje je kao i šah. nikad ne znaš kako će da padnu kocke.
    (dude, 17. januar 2020 21:47)

    # Link komentara

  45. Sve tačno! Posle 15 godina pauza u skijanju, i povratka na stazu pre dve-tri godine, shvatio sam da je oprema mnogo napredvala, liftovi i staze isto ali i da ja nisam više u formi kao pre i da mi više trebaju pauze i sporiji ritam. Skijanje leči dušu, taj osećaj u planinama, hladnoća, svež i čist vazduh, belina snega, adrenalin i uzbudjenje, sloboda... ko nije doživeo neka proba pre nego što počne da priča o ceni, tamo nekim nekim “evrima po danu” i budalaštinama...
    (Giovanni, 17. januar 2020 21:43)

    # Link komentara

  46. @bimmer

    NIsam siguran da ti je to pametno. Natasha Richardson,glumica i zena Lijama Nisona, je zelela da nauci skijanje sa 45 godina u Kvebeku pa je pala,udarila glavom,dobila epiduralni hematom i umrla posle 2 dana. Skijanje je kao plivanje ili voznja bicikla- to treba nauciti kao dete ili nikada. Kosti,zglobovi i ligamenti nisu isti sa 40 godina i sa 20 godina. Treba otvoreno reci-skijanje je ekstreman sport, gde su teske povrede kolena i glave uobicajena pojava kao i smrtni slucajevi. Zasto rizikovati tako nesto kada postoje bezbedni i prelepi sportovi za muskarce u srednjim godinama kao sto su plivanje ili tenis?
    (Oliver, 17. januar 2020 21:35)

    # Link komentara

  47. @Oduvek sam želeo da naučim skijanje, ali zbog nekih objektivnih okolnosti nisam imao prilike ranije. Sad imam već 40 godina i u februaru idem na Zlatibor, plan je da pokušam da naučim. Iskusni skijaši me uveravaju da nije kasno ni u ovim godinama, ali videćemo. Dobra volja i želja postoje. U solidnoj sam formi, pa ću verovatno pokušati, naravno uz profesionalnog instruktora.
    (bimmer, 17. januar 2020 19:20)

    Nemojte da brinete. Problem je bio ranije pre 20-30 godina da naucite ako niste kao dete poceli, sada sa karving skijama svako moze u bilo kom dobu da pocne i nauci skijanje, uz skolu skijanja ili dobrog ucitelja. Bio sam svedok da je covek od 70 godina prvi put stao na skije i bio u ski skoli 7 dana i proskijao - skijaliste Megève u Francuskoj 2017.
    (Jovan, 17. januar 2020 21:32)

    # Link komentara

  48. Skijanje je skupo ali je najlepsi sport na svetu, jos ako je suncano vreme, neprocenjivo.
    Swiss ili Italija, Francuska je oko 500-700 E bez opreme, i nema cenu verujte... vrhovi preko 3.000 mnv, snega preko 1m... sunce i crna boja na licu posle 6 dana. neprocenjivo.
    (svi za sve, 17. januar 2020 21:31)

    # Link komentara

  49. Naučio sam skijanje u 31.godini, samouk sam I dobro skijam, što ne znači da nije bolje učiti sa instruktorom, nisam probao, ali je verovatno bolje. Sledeće godine želim da provedem ćerkicu, ja bih je učio, ali kako kada ne znam šta da joj kažem😁. Ovaj sport jeste skup, ali neuporediv sa bilo kojim dostupnim sportom, uostalom, da nije skijanja, kad bih sebe naterao da osam sati provedem na 2000m+ nadmorske visine, na - 10. Svakom preporučujem, moj život nije isti pre i posle skijanja
    (MilanCe, 17. januar 2020 21:31)

    # Link komentara

  50. "Sakaćenje najlepših planina skijaškim stazama i žičarama sastavni je deo destruktivne komercijalizacije prirodnog prostora - koji se naziva "turističkom ponudom".

    Љубодраг Симоновић, "Спорт капитализам деструкција", 1995.
    (g4, 17. januar 2020 21:25)

    # Link komentara

  51. (Shamu, 17. januar 2020 19:40)

    Jesi li bio na Dolomitima?
    Skijao sam tamo par sezona, po meni je fenomenalno, a brzo se i stize iz SRB.
    (neutralan, 17. januar 2020 21:24)

    # Link komentara

  52. ja bih dodao sstavku 6 - ljudi, obavezno kacigu i stari i mladi. U EU je kaciga obavezna ispod 16 godina za sve, a u praksi je nosi bar 90% skijaša
    @ (čovek sa torbom,

    Ja bih dodao stavku 7 - Michael Schumacher je nosio kacigu. A bolje da nije.
    (Oliver, 17. januar 2020 21:21)

    # Link komentara

  53. Ja sam samouk profi. Na Šar planini ponesem traktorsku gumu i da vidiš kako letim niz padinu. Sve sam tehnike savladao.
    (Bojan, 17. januar 2020 21:21)

    # Link komentara

  54. Uskoro cu da napunim 50. Pre nekoliko godina sam bio na Kopaoniku sa sestrinom porodicom koji skijaju. Odusevio sam se kako izgleda kada odrasli i deca skijaju. Imam zelju da naucim da skijam. Znam da je sada kasno za moje godine.
    Ali...nije bas da je jeftino. Odeca ,ski pas, ucenje sa instruktorom iznajmljivanje opreme,smestaj. Sve to kosta. Cak sam mislio da platim casove na Adi Ciganliji na onoj traci. Znam da to nije isto. Pa bih odlazio povremeno na Divcibare (iz Beograda sam)koje su mi blizu.
    A opet sa druge strane bih morao da se odreknem letovanja. Ni sam ne znam sta da radim.
    Mada i dalje zelja da skijam postoji....
    (Zuba, 17. januar 2020 21:03)

    # Link komentara

  55. skijanje je preskupo
    ski pas je 1500-3000 po danu po osobi plus smestaj hrana skije
    (Jamie Vardy, 17. januar 2020 20:57)

    # Link komentara

  56. Nema lepseg osecaja nego kad sidjes sa zicare, gore plavo, dole belo, pukne pogled a ti razmisljas da li ces levo ili desno....
    (Nesko, 17. januar 2020 20:50)

    # Link komentara

  57. @bimmer
    U pravu su prijatelji, nikad nije kasno da otkriješ čari skijanja. Ne zna se da li je lepše zimi ili leti.
    Držim palčeve i lep provod!
    (Crossroads, 17. januar 2020 20:46)

    # Link komentara

  58. Sve je tacno osim tacaka od 1 do 5.
    (Lala, 17. januar 2020 20:39)

    # Link komentara

  59. Evo kolega uplatio 6 noci za njih dvoje I dvoje dece sa ski passom.1800 e bez prevoza I bez hrane,samo apartman u Italiji.Kazu ni more nije jeftino ali ja budem mesec dana u Grckoj sa porodicom za te pare.
    (Pera kojot, 17. januar 2020 20:38)

    # Link komentara

  60. Hvala bogu (nekom...) gudriram se punih trideset godina i jedina stvar za kojom zalim je skijanje! Poceo sam da skijam sa 7 godina i nazalost prestao posle 15 fenomenalnih sezona sirom Evrope. Skijanje i heroin jednostavno ne idu zajedno... Tekst ne bih komentarisao, ostali komentatori su se (uglavnom) nalupetali za medalju!
    (sandu, 17. januar 2020 20:36)

    # Link komentara

  61. Kada ce ova Palanka na skijanje - znamo svi nikada
    (Rocko, 17. januar 2020 20:33)

    # Link komentara

  62. Puno raznih komentara, skijanje se VOLI, imam skoro 60 god.
    predpostavicete koliko dugo skijam, upravo se vratio sa skijanja,
    Mator sam k'o biblia ali skijanje mi je najvaznije od sporednih stvari.
    Najvaznije je da sam "gore", i osecaj za feeling kada se krene ujutru
    u 9,00h, spustas korpe sa zicnicarima i onda "devicanski" spust. :))
    Ima li sta lepse ? ko voli planinu, sneg i skijanje, nadje i mogucnosti.
    Nije tacno da ne moze povoljno, samo je slaganje prioriteta u zivotu.
    (El Chupacabra, 17. januar 2020 20:30)

    # Link komentara

  63. Da budemo iskreni, skijanje je i dalje relativno skupo. Mada, kad pogledate cene koje ljudi plaćaju za ležaljke i suncobrane koji služe samo da bi se na njima i ispod njih ležalo, ne bude toliko strašno.
    (Trol, 17. januar 2020 20:28)

    # Link komentara

  64. Zasto ste stavili sliku iz biathlon-a? Kao da je ce neko od nas da uzme pusku i da trci potjeru i da gadja lezeci i stojeci?
    (manga, 17. januar 2020 20:22)

    # Link komentara

  65. Skijanje je super
    Dosadno ?
    (Shone, 17. januar 2020 20:11)

    # Link komentara

  66. Ja mrzim zimu i ladno, a mrzim i letovanje i svuči na komadu u vodu i iz vode. Oću samo da me manu i da me niko ne cima ni za šta.
    (Gunđalo, 17. januar 2020 20:05)

    # Link komentara

  67. Uvesti pravilo, ko se povredi na skijanju, fond zdravstvenog osiguranja mu ne pokriva troskove lecenja!
    (Palanka, 17. januar 2020 19:53)

    # Link komentara

  68. Skijam vec 42 godine, poceo na Kopu, Mavrovu, Pohorju, pa preko St. Antona obisao Aspen, Vail, Park City, Whistler, Banff, Jackson Hole, sve na Lake Tahoe, Mammoth ...
    Iako su Hrvati pisali clakak :) moram da se slozim sa svim.
    Uvek se fizicki spremam za skijanje iako sam u formi. Supruga je u fazonu "sta ce to meni" i onda ispusta dusu, cekam je na svakom spustanju. Znaci nije da ne moze ali nije zabavno barem ne na stazama gde ja idem.
    Decu uvek dajem u ski skolu iako ne moram. Bolje se slusaju profesionalci i brze se uci.
    Ne stedim na ski odeci, samo se setim kako sam se preznajao i prehladjivao u pamucnim/vunenim stvarima ...
    Skijam expert staze i nisam se do sad povredio ali nikad se ne zna. Kaciga se podrazumeva, GPS uredjaj takodje.
    U proseku skijanje je skupo ali se pametnim planiranjem ustedi barem 50%. Sva skijanja ove zime rezervisao sam proslog leta, ukljucujuci avio karte, a sezonski ski pas (Mountain Collective) jos u aprilu po predsezonskoj ceni. Deca do 12 godina skijaju za dzabe na primer...
    Koliko cujem skijanje u FR sa autobuskim prevozom iz BGD je prilicno jeftino. Srecno skijanje!
    (Shamu, 17. januar 2020 19:40)

    # Link komentara

  69. nisu mi jasni ljudi koji pricaju da skijanje nije skupo. da, skupo je, posebno na pocetku i posebno za prosecnu platu.

    neki od troskoaroskova kad prvi put stajete na skije:
    - smestaj (koji uopste nije jeftin) i prevoz
    - odeca (ski pantalone, jakna, rukavice, naocare za skijanje, kapa, sal...)
    - iznajmljivanje opreme
    - ski pass
    - instruktor

    sigurno 1.000e po osobi za 7 dana

    ja se slazem da se sve to isplati jer je skijanje predivno, ali nije jeftno
    (aaa, 17. januar 2020 19:39)

    # Link komentara

  70. Oduvek sam želeo da naučim skijanje, ali zbog nekih objektivnih okolnosti nisam imao prilike ranije. Sad imam već 40 godina i u februaru idem na Zlatibor, plan je da pokušam da naučim. Iskusni skijaši me uveravaju da nije kasno ni u ovim godinama, ali videćemo. Dobra volja i želja postoje. U solidnoj sam formi, pa ću verovatno pokušati, naravno uz profesionalnog instruktora.
    (bimmer, 17. januar 2020 19:20)

    # Link komentara

  71. Pa nzn bas dal je letovanje jeftinije od zimovanja, ali ja vise prferiram leto i more ngo skijanje.
    (C i n i k, 17. januar 2020 19:15)

    # Link komentara

  72. Meni skijanje na pola sata od kuće celu zimu, 325$ sezonski ski pas za dve planine pozdrav.
    (CND, 17. januar 2020 19:14)

    # Link komentara

  73. Ski instuktore je jedino dobro unajmiti ukoliko zelite da se bavite skijanjem na profesionalnom nivou.
    (Gale, 17. januar 2020 17:46)

    Ти друже не скијаш. А тек о профи нивоу не знаш ништа.

    Иначе ставка 5 је онако, мало спорна. Тешко без 1500-2000 за породицу да може...
    (Алекса, 17. januar 2020 19:10)

    # Link komentara

  74. Sve manje dostupno i gradjanima austrije pa znate kako je skupo. Cijene lifta rastu svake godine. Oprema je nesto povoljnija nego prije 5-6 godina,ali sve u svemu treba dosta novaca ako zelis redovno skijat.
    (rogerthebest, 17. januar 2020 19:04)

    # Link komentara

  75. ja bih dodao sstavku 6 - ljudi, obavezno kacigu i stari i mladi. U EU je kaciga obavezna ispod 16 godina za sve, a u praksi je nosi bar 90% skijaša
    (čovek sa torbom, 17. januar 2020 18:57)

    # Link komentara

  76. Sam naučio i nakon 4 godine mogu reći da sam solidan Snowboarder. Sad poducavam ženu osnovama i fino ide :)

    Samo treba ići redovnije da se telo navikne na pokrete. Posle postane kao vožnja bicikle.
    (Nemo Nobody, 17. januar 2020 18:48)

    # Link komentara

  77. @Gale
    kod većine vas priucenih skijaša se vidi odsustvo tehnike na stazi. Ne znam zašto mislite da oni koji svoju decu daju u ski školu ne žele da provedu svoje vreme sa njima, zašto ne pomislite da npr želimo da nam deca nauče pravilnu tehniku i da i kao rekreativni skijaši odlično skijaju!?
    (anajit, 17. januar 2020 18:47)

    # Link komentara

  78. Mrzim zimu pa ujedno i skijanje. Zivelo leto, more i plivanje.
    (Smuki, 17. januar 2020 18:46)

    # Link komentara

  79. Zivite u Svajcarskoj i skijalista vam na sat vremena gde god da zivite :D Pista za ceo dan prosek oko 35 franaka, najskuplja mesta oko 70 sto cak i sa prosecnom platom zaradite za 2 sata. Ja i moja porodica skijamo, imamo super skijalista u kantonu Valais koji je napoznatiji i najbolji za skijanje. Nema ni sat ipo vremena do najboljih mesta. Svi idu, 90% zemlje subotom i nedeljom je na ski stazama. Celog vikenda vidjate automobile sa skijama na krovu. Decu ovde skole vode da uce i skijaju za dzabe vec sa 8-9 godina, svake godine do 15-16. Uz to im ukljucuju bazene tj plivanje itd. Nemamo iste navike, drugi sistem, narod...
    (kako da ne, 17. januar 2020 18:36)

    # Link komentara

  80. @Triput
    Ovde je rec o ljudima koji znaju da skijaju!
    (Saki, 17. januar 2020 18:35)

    # Link komentara

  81. @Sve je tacno osim tacaka 1 i 3. Nije istina da vam je sad potreban neki trenening pred skijanje, brzo covek udje u formu, ta fraza se samo ponavlja ne bi li se zaradio koji dinar za teretane. A tacka 3 je potpuno netacna, znam na stotine ljudi, a i samog sebe, koji nisu naucili da skijaju sa instruktorima, vec sami ili sa prijateljima/porodicom. Ski instruktore uglavnom placaju roditelji svojoj deci jer im je dosadno da se skijajnu sa njima, a ne da bi sad oni nesto naucili. Ski instuktore je jedino dobro unajmiti ukoliko zelite da se bavite skijanjem na profesionalnom nivou.
    (Gale, 17. januar 2020 17:46

    Ne znam niti jednog coveka koji je "sâm" naucio da skija, a da to nije vise od prostog spustanja niz stazu u robot pozi. To nije ni srednji nivo. Znam ljude koji su naucili od prijatelja, ako su prijatelji bili dobri ucitelji i iz skola i koji sad solidno skijaju, ali svi samouki s kojima sam imao prilike da skijam su bili vrlo ponosni na svoju samoukost, ali cim bi pojacao ritam ili otisao na zahtevniju stazu ili van staze, morao sam da ih vadim po par puta iz snega i da skupljam njihove skije za njima. Ovo kazem kao neko ko igrom prilika skija preko 30 godina godisnje jer zivim u blizini 10-tak skijaskis centara u radijusu od 100 km.
    (Jovan, 17. januar 2020 18:33)

    # Link komentara

  82. Za skijanje planirajte 100€ dan. Ako idete tri dana na Kopaonik racunajte da će vas koštati 300€ kad sve obracunate. Put, smeštaj, hrana, Ski pass, kafe na stazi. Može to naravno biti i mnogo skuplje, a može i jeftinije, ali malo. Jedino gde možete uštedeti je da idete sa drustvom(četvoro) i da podelite put i smeštaj neki zajednicki. E sad, ako idete prvi put, onda je to već investicija. Jakna, pantalone, aktivni veš, Ski čarape, naočare(brile), kapa, rukavice, kaciga, pancerice, skije, štapovi..poslednje tri stavke možete i iznajmiti. Plus bar 4 časa Ski škole da biste mogli spustiti plavu stazu.
    (Spale, 17. januar 2020 18:32)

    # Link komentara

  83. Nije skijanje skupo, samo smo mi sve siromašniji u odnosu na civilizovane države. Skijam preko 30 godina a poslednjih 13 u inostranstvu. Tamo je sve poskupelo za oko 60%. Kvalitet je bolji, usluge kvalitetnije ali sve teže skupljam pare za skijanje.
    (aleksa, 17. januar 2020 18:26)

    # Link komentara

  84. Gde god sretnem svoje zemljake iz Srbijena skijanju, vidim da skijaju samo da obogate fejsbuk profil. Više - manje reč je o drugoj Srbiji. Niti su vešti u skijanju, niti uživaju u istom.
    (Edhem, 17. januar 2020 18:23)

    # Link komentara

  85. lep tekst i sve je lepo napisano ali meni nije jasno to skijanje, popnete se na vrh planine i onda se skliznete dole, onda se opet ponete i skliznete dole, pri tome sve to jako jako mnogo košta rada para i vremena...
    (čitalac, 17. januar 2020 18:14)

    # Link komentara

  86. sve su tacke u pravu pa i 3. ,naucio sam sam i uz pomoc prijatelja da skijam i skijao sam dobro ali tek nakon nekoliko godina posle uzimanja casova sam.shvatio da ja nisam.ispravno skijao! sada sam profi
    (marki, 17. januar 2020 18:10)

    # Link komentara

  87. Sve je tacno, osim 5. koja je delimicno tacna. Skijanje je skupo za prosecnu platu zapadnih zemalja, a za nasu je preskupo! Ali kao i sve, tacno kosta onoliko koliko uzitka donosi. Jeftina zabava na moru ne moze se porediti sa skijanjem, ali zato je i cena taman toliko veca od letovanja.
    (navijac, 17. januar 2020 17:54)

    # Link komentara

  88. Nije tacno da je skijanje pteskup sport. Garantujem da ukoliko radis negde i imas zelju da odes, mozes to da ostvaris za pristojan novac. Primera radi, skijanje na staroj planini je sasvim ok sto se tice, cene i usluge. Isto tako, ljudi sa manjim budzetom mogu otici u Brzece podnozje Kopaonika gde smestaj nije vise od 10-15e po osobi a da skijaju na Kopaoniku... Pozdrav pravim ljubiteljima skijanja...
    (chypsy, 17. januar 2020 17:53)

    # Link komentara

  89. I nešto što nije zabluda - povrede na skijanju znaju da budu katastrofalne
    (San Jin, 17. januar 2020 17:49)

    # Link komentara

  90. Sve je tacno osim tacaka 1 i 3. Nije istina da vam je sad potreban neki trenening pred skijanje, brzo covek udje u formu, ta fraza se samo ponavlja ne bi li se zaradio koji dinar za teretane. A tacka 3 je potpuno netacna, znam na stotine ljudi, a i samog sebe, koji nisu naucili da skijaju sa instruktorima, vec sami ili sa prijateljima/porodicom. Ski instruktore uglavnom placaju roditelji svojoj deci jer im je dosadno da se skijajnu sa njima, a ne da bi sad oni nesto naucili. Ski instuktore je jedino dobro unajmiti ukoliko zelite da se bavite skijanjem na profesionalnom nivou.
    (Gale, 17. januar 2020 17:46)

    # Link komentara

  91. 2-5 potvrdjuje da je skijanje preskupo - zezate ovo malo bedne dece sto (jos) nije pobeglo iz Srbije...
    (marsovac, 17. januar 2020 17:38)

    # Link komentara

  92. " Oni koji su barem jednom proveli... nekoliko dana...znaju kako je reč o neponovljivom iskustvu koje se teško...može prepričati"

    Pa ono jeste, na traumatološkom, skroz u gipsu i zavojima, sa sve nekim zaguljenim slamčicama u ustima...
    (Triput, 17. januar 2020 17:34)

    # Link komentara

  93. Slazem se sa svim tackama, osim sa trecom. Naravno da je bolje uciti skijanje sa profesionalcem, ali daleko od toga da ne moze da se nauci uz pomoc prijatelja koji su iskusni u skijanju. Licno znam dosta primera ljudi koji su ucili bez instruktora. A sto se tice dela koji kaze da moze doci do povreda, moze, ali moze i ukoliko ucite sa instruktorom, ono sto je bitno je da prijatelj ne bude "luda glava", tj. da bude prizeman i svestan vasih mogucnosti.
    (sgdp, 17. januar 2020 17:34)

    # Link komentara

  94. Komplet kvalitet teksta su poništili 5 stavkom.
    (baldhawk, 17. januar 2020 17:32)

    # Link komentara

  95. Kratak tekst a jako koristan. Skijanje nije bas za entuzijaste koje misle da sve znaju, pa ce lako i to. Ozbiljne, jako ozbiljme povrede se mogu desiti. Zaista se svega navedenog treba pridrzavati, i oblacenja, i ucenja sa instruktorom i osiguranje obavezno!
    Lepo receno-ili se voli ili se ne voli, ja na srecu u prvoj grupi... :)
    (ST, 17. januar 2020 17:11)

    # Link komentara