Velika i snazna vozila imajubdobos kocnice. Autobusi, kamioni, sleperi... Prava snaga se kontrolise dobosima a brzina diskom.
(zee, 18. maj 2022 19:26)
Pored kvaliteta kinesko turskih delova, koje ugradjujemo, mislim da mi ovde imamo ozbiljan problem kvalitetnih majstora. E ova kombinacija ti je smrt za zivce i za novcanik. Ja nemam problem da spucam 1000evra u auto od 1000 evra. Ali imam problem kad se na nesto vracam drugi put. Da ne pricam o trecem.
(iki, 2. maj 2022 20:55)
Ako nije usteda, zasto mnogi automobili u osnovnoj opremi imaju dobose pozadi, dok u jacim paketima imaju diskove i onda kada imaju identicne motore i tezinu? Usteda, sta drugo...
(S21, 28. april 2022 22:00)
Са задњим диск кочницама, траг кочења од 100 км до 0 км је 3 до 5 метара КРАЋИ ! То није мало.
Довољно да спаси живот !
Доказано и теоретски и практично.
(Никола, 28. april 2022 13:53)
Imam citroena c3 sa dobosima na zadnjim tockovima. Dobos nije problem autic koci perfektno. Problem je u stelovanju kocnica kod dobosa tj. kod majstora.
Menjao sam pakne i vidim zar par dana da je otpustila rucna. Vratim se majstoru on nasteluje i za par dana opet otpustila rucna. Par puta tako(4-5 puta)i on tvrdi da nesto nije uredu. Ja se slozim sa njim i promenim majstora.
Covek odmah kaze da je neke delove stavio na pogresan nacin. Namontira to kako treba i od jednom vise nema problema.
Da li je zastarilo, ruzno ili sta vec, to ostavljam onima kojima je stalo do toga. Dam gas, autic ide. Skrece kako vrtim volan a kada pritisnem kocnicu koci. Znaci sedi i teraj, meni dovoljno.
(Citroen c3, 28. april 2022 11:29)
"sve razmišljam kupiti neku staru dobru dizel limunzinu iz 80ih ili 90ih i dobro ga srediti,bataliti ove današnje krševe"
ko god ima zrno mozga danas to i na zapadu hoce svako, ali,
ali, kasno brale, vec davno pokupovala sirotinja za baksis.
(aloooo jbt!!!!, 28. april 2022 10:39)
Čuj doboš!?
Pa nismo u Afici, po srbskoj tradiciji samo gusle, truba ili frulica kočnice!
Za ljubitelje švapske Bembare iz Bawarske: kada je Fiat 1300, u nas poznatiji kao Tristać, imao diskove na sva 4 točka BMW je u to vreme o tome još sanjao i dobošario.
(Miško, 28. april 2022 09:45)
sve razmišljam kupiti neku staru dobru dizel limunzinu iz 80ih ili 90ih i dobro ga srediti,bataliti ove današnje krševe. ovo vise nema smisla koliko je los kvalitet današnjih auta a pogotovo cene delova. za zadnje pločice u ovlaštenom bmw servisu traže 28000din samo za plocice i plus ruke 5000din!!!??? aloooo jbt!!!! toliki bezobrazluk pa to je vec legalna krađa. najkvalitetnije plocice za zadnju osovinu su €150 al one top top, ovi ludaci za €240 standardne uvaljuju. to treba na bilbord kaciti da ljudi budu svesni sta ih čeka kad dođu u njihov servis.
(genijalac, 28. april 2022 02:09)
Код возила са предњом вучом око 60% тежине је напред е сад замислите колико се још тежине пребаци напред приликом кочења, поготову код мањих возила са мањим међу осовинским размаком и наглог кочења. Укратко у битним ситуацијама задње кочнице скоро да ништа не раде тако да је небитно код неких возила шта је назад...
(Филипинац, 28. april 2022 01:15)
Iz mog iskustva auto sa dobošima nazad je mnogo bolje rešenje od diskova na svim točkovima. Problem je što na tehničkom (u zemlji u kojoj živim a nije Srbija) ne prolazi ona priča “dvaput pločice jednom diskovi” nego se prati i istrošenost diskova pa mi se već dva puta desilo da zamenim pločice samo (po preporuci naših majstora) i onda me sledeće godine vrate zbog istrošenih diskova. Jednom prednji a drugi put zadnji točkovi na dva različita automobila. …
(Srboljub, 27. april 2022 20:41)
Ne znam u kom to tehnickom, ja u ovaj drzavni prednji diskovi su bili katastrofa po misljenju vise majstora i prosao tehnicki bez da ikog poznajem pa da kazes da me pustio. Koliko znam oni gledaju samo kocionu silu.
(alex, 28. april 2022 00:49)
Koliko je jeftinije menjati Doboše, mislim proletos sam menjao diskove pozadi na Volvu v70, i bili su 60 evra zadnji, ukupno 120 evra plus 30 evra za ugradnju. Dakle 150 evra, zar je zaista to mnogo skuplje od doboša?
(nez, 27. april 2022 20:58)
Možda neke kopije za te novce? Pa pločica nema ispod 100 evra za neki manji nepremijum auto, a vi se hvalite Volvom sa kineskim delovima i još vam je skupo.
(Vozač, 27. april 2022 22:51)
Bas tako. Ja platio za 308 prednje ate diskove malo manje od 90 evra. A ovaj kuka za Volvo sto su 60.
(alex, 28. april 2022 00:46)
Jedini nov auto sa dobos kocnicama koje sa video je Renault Captur, smesno izgledaju, male i katastrofa u 2022 godini.
(Toxic_PR, 27. april 2022 21:11)
Ne zaboravi i na mene !
(DACIJA, 27. april 2022 23:27)
Koliko je jeftinije menjati Doboše, mislim proletos sam menjao diskove pozadi na Volvu v70, i bili su 60 evra zadnji, ukupno 120 evra plus 30 evra za ugradnju. Dakle 150 evra, zar je zaista to mnogo skuplje od doboša?
(nez, 27. april 2022 20:58)
Možda neke kopije za te novce? Pa pločica nema ispod 100 evra za neki manji nepremijum auto, a vi se hvalite Volvom sa kineskim delovima i još vam je skupo.
(Vozač, 27. april 2022 22:51)
Idite na bilo koji tehnicki pregled i pitajte koliko procenata novih vozila ne prolazi tehnicki pregled zbog razlike u sili kocenja na zadnjoj osovini zbog dobos kocnica.
(Sitna Slova, 27. april 2022 22:28)
Jedini nov auto sa dobos kocnicama koje sa video je Renault Captur, smesno izgledaju, male i katastrofa u 2022 godini.
(Toxic_PR, 27. april 2022 21:11)
I novi Sandero je takodje dobošar
(Egon Kowalski, 27. april 2022 21:45)
Renault Clio novi takođe ima, samo zavisi koja varijanta. Ima ih još mnogo novih samo je pitanje koliko ima kubika i konja.
(Taurunum, 27. april 2022 21:34)
Jedini nov auto sa dobos kocnicama koje sa video je Renault Captur, smesno izgledaju, male i katastrofa u 2022 godini.
(Toxic_PR, 27. april 2022 21:11)
Koliko je jeftinije menjati Doboše, mislim proletos sam menjao diskove pozadi na Volvu v70, i bili su 60 evra zadnji, ukupno 120 evra plus 30 evra za ugradnju. Dakle 150 evra, zar je zaista to mnogo skuplje od doboša?
(nez, 27. april 2022 20:58)
Iz mog iskustva auto sa dobošima nazad je mnogo bolje rešenje od diskova na svim točkovima. Problem je što na tehničkom (u zemlji u kojoj živim a nije Srbija) ne prolazi ona priča “dvaput pločice jednom diskovi” nego se prati i istrošenost diskova pa mi se već dva puta desilo da zamenim pločice samo (po preporuci naših majstora) i onda me sledeće godine vrate zbog istrošenih diskova. Jednom prednji a drugi put zadnji točkovi na dva različita automobila. Po tome je doboš bolji jer su mnogo dugotrajniji nego da na svakih 80-ak hiljada menjam i pločice i diskove (iako naravno diskovi mogu mnogo duže da izguraju naravno, ali se istrošenost meri u deseti deo milimetra). Naročito ako je u pitanju mali automobil. Za veće i jače mislim da pomoći nema, diskovi i teraj.
(Srboljub, 27. april 2022 20:41)
Doboši su dobri dok su novi. Čim krenu problemi, najbolje odraditi konverziju na diskove.
Cena diskova i pločica ista kao doboša, pakni i štelera. Sistem disk/pločica daleko efikasniji i lakši za održavanje .
(Sremac, 27. april 2022 20:32)
Zadnje kocnice daju do najvise 20% sile kocenja, tako da je to za normalna vozila i normalnu voznju gotovo nebitno. I kao hobista, nisam prepoznao sta je to komplikovano kod dobosa? Ajde, oni Land Roveri iz sezdesetih, stvarno su zaguljeni njihovi dobosi, ali sve ovo drugo? Cekic, hebl, eventualno najjevtiniji radapciger i kljesta za feder, sva nauka..
(Dali Bocek, 27. april 2022 20:14)
Uh malo napisah nepovezano prvi komentar pa da se ispravim moj automobil ima na prednjim točkovima diskove, a na zadnjim doboše koje sam u kompletu letos promenio novim diskovima na prednjim i dobošima na zadnjim točkovima. Hvala.
(XXL, 27. april 2022 19:43)
Imam dva automobila, jedan je 1.6t prazan, drugi jedva 1t. Tezi ima diskove i napred i nazad. Lakši napred diskove, nazad doboš. Za manju masu automobila, ne vidim razloga da i nazad budu diskovi. Ako ih ima, super, ako ne, isto super.
(Amerikanac, 27. april 2022 19:25)
Pežo 406. Nazad diskovi za nožnu, doboši za ručnu kočnicu. Kaze mi čovek sa tehničkog da retko koji 406 ima tako dobru ručnu, samo zato sto se ne koristi i ne odrzava. Poenta je da i jedne i druge kočnice treba odrzavati pa ce raditi kako su projektovane. Ako auto dobro koči i nemam problem sa njim ne zanima me da li se vide doboši, diskovi ili rep nilskog konja.Nisam kupio auto da se svidja drugima nego meni a mene bas briga sta je lepse ako je pouzdan, bezbedan i zavrsava mi posao.
(Nislija, 27. april 2022 18:54)
@AUTOMEHANIKA U DUŠI, 27. april 2022 15:55
Francuzi iz PSA grupacije imaju tzv peti kočioni "O" cilindar koji se na zadnjim točkovima aktivira kada je gepek opterećen (više od 50 kg teteta). Retko ko od naših šabana na tehničkom pregledu to zna, pa se iživljavaju nad vlasnicima vozila PSA grupacije. Savet: dobro ugrej auto pre tehničkog, "razradi" kočnice, vrši nagla kočenja, povlači ručnu dok kočiš do blokiranja zadnjih točkova i skreni pažnju čobanima na tehničkom da znaš caku sa petim "O" cilindrom.
(Stingray, 27. april 2022 18:54)
Ja vozim auto koji i napred i pozadi ima dobos kocnice i nista mu ne fali odlicno koci, vozim ga vec 21 godinu i nikada nisam imao vecih problema sa dobosima i napred i pozadi.
(Goražd, 27. april 2022 18:52)
Imam dva automoba sa zadnjim dobos kocnicama i nista im ne fali. Dok god su tehnicki ispravni, vozim. ?
(Badd, 27. april 2022 16:59)
Baš tu i leži problem. Kod doboša gde postoji tzv. peti cilindar (korektor kočenja) ume da bude problema na tehničkom pregledu. Kočioni sistem je ispravan, ali kada je neopterećeno vozilo može se javiti nedovoljna sila kočenja na jednom ili oba zadnja točka. Neki tehnički gledaju kroz prste, dok drugi ne. Sa povećanjem opterećenja (mase) vozila stvari se dovode u normalu, ali niko ne želi da ga neko zahebava zbog ovoga na tehničkom.
(maxy, 27. april 2022 18:41)
Ako su napred diskovi, i auto ima ABS, onda nije ugrožena bezbednost vozila (bezbedno kočenje), pod uslovom da auto nema težinu preko jedne tone. Inače, većina malih automobila (mala težina), i danas imaju pozadi doboš kočnice.
(Smuleco, 27. april 2022 18:32)
Imao bi i vrednije stvari od 200 evra, da mu 200 evra i branik ne skracuju zivot. Pozdravi kolegu i reci mu da se desava, ali da je do njega a ne do dobosa
(Djorke, 27. april 2022 14:57)
Shvati, udario je zbog doboša. Da je imao diskove ne bi udario. Nebitno šta ti zamišljaš da je radio i kakav je vozač, bio bi srećan čovek da je imao diskove. Koji deo ti od svega ovoga nije jasan?
(Goxy, 27. april 2022 17:53)
Ја увек купујем нов ауто и благе везе немам какве су кочнице. Сада мислим да су дискови на сва 4 точка, али и да нису - не тиче ме се. Кочи баш одлично.
(А. Петров, 27. april 2022 15:59)
E pa reći ću vam na osnovu svog iskustva. NE KUPUJTE nov auto koji ima doboše!!! Nije u pitanju samo estetika. Kod diskova je čitava priča mnogo jednostavnija, nema štelovanja, nema španera, nema opruga, sila kočenja je neuporedivo veća. Kao neko ko je promenio nekoliko puta kompletne setove na zadnjim točkovima, doboše, paknove, španere, sajle, mogu vam reći da je to noćna mora. Evo kod mene na Citroenu ZX, niko već godinama ne zna da našteluje zadje kočnice. Ako je kočenje na zadnjim točkovima toliko nebitno kako se kaže u tekstu, pa što su onda tako drastični na tehničkim pregledima kada su zadnji točkovi u pitanju? Pričaju prazne priče. Zadnje kočnice su jako važne i u momentu kočenja sila je napred oko 85%, ali kako vreme ide, sve više hvataju zadnje kočnice i one su važne, jer daju stabilnost automobilu. Diskovi se lako hlade, lako menjaju, nema štelovanja, lako se menjaju pločice, klešta je lako servisirati, za razliku od doboša, gde je čitava priča veoma komplikovana. Ništa vam ne vredi da menjate paknove, doboše, ako ne zamenite španere i opruge, a njih često nema u setovima, a od njih sve zavisi. Ako su vam španeri dotrajali, nema samoštelovanja zadnjih kočnica, a to je ključno. Isto tako, doboši se lako deformišu, upravo zbog činjenice da se teže hlade, sastrugana frikciona površina ostaje unutar doboša, pa često pravi problem prilikom kočenja, za razliku od diskova, gde jednostavno pada na put. Diskovi i samo diskovi na novim kolima, a ove stručnjake ne slušajte.
(AUTOMEHANIKA U DUŠI, 27. april 2022 15:55)
Ja sam na fiesti 2005. prvi put zamenio zadnje dobose sad pre neki dan i to na 245.000km...kocila je dobro ali zamenio preventivno..sada koci mozda i previse dobro, mnogo je tvrdja papucica za kocenje nego ranije.
(qwerty, 27. april 2022 15:49)
Boze sačuvaj l. Doboš kočnice u simpleks varijanti imaju koeficijent kočenja oko 2 do 2.5. A disk kočnice do 1 sa jako dobrim pločicama. Što znači da bi se ostvarila ista sila kočenja za iste prečnike diska i dobosa potrebno je dva puta veći pritisak disk kočnici da bi bila izjednacena sa dobosom. Problem dobosa je jako brzo zagrevanje pa može brzo doći do blokade pogotovo na teškim vozilima. Autoru teksta 1, sedi na mesto.
(aleksandar, 27. april 2022 15:06)
Do skoro sam vozio Land Rovera freelander 2003. godiste. Nisam ni znao da pozadi ima dobose. Masivan auto, visoko teziste, sasvim solidan van asfalta i sa tim dobosima je kocio kao zmaj. Sada vozim mnogo mladji sedan sa diskovima pozadi i iskreno ne primecujem neku razliku.
(dexter-lab, 27. april 2022 15:03)
@
Kasni kolega jedno jutro, ulazi i kaze da je udario ovog ispred. Kaze da je sa 60 km/h skoro stigao da ukoci falilo mu jedno 5cm. Dao ovome 200e samo da se ne pise izvestaj. A vozi kaptur. Zamisli da je imao diskove. Imao bi 200e. I ceo netaknut prednji branik. I mirnu jutarnju kafu. I duzi zivot bez stresa. I sta kazete, dobri su i dobosi?
(Bogi, 27. april 2022 12:32)
Imao bi 200 evra i da gleda gde ide, a ne da blene u telefon.
Imao bi 200 evra i da drzi razmak, a ne da se lepi … ubice nekog pa moze i robiju da ima.
Imao bi i vrednije stvari od 200 evra, da mu 200 evra i branik ne skracuju zivot. Pozdravi kolegu i reci mu da se desava, ali da je do njega a ne do dobosa
(Djorke, 27. april 2022 14:57)
Doboši se lako servisiraju... Ako se ne skida ankrr platna, već samo menjaju gurtne, onda je pisao samo da se oslobode dva federa , izvade osigurači gurtni, stave novi i vrate osigurači i federi! Ništa tu nije komplikovano, ukoliko nije potrebno obraditi mašinski doboše...
Inače Pežo je na modelu 404 iz 1966. ugradjivao prednje doboše, termostabilne, koje su uz servo imale još jedan vakuum lonac !
Uz to imale su ČETIRI velika klipa koji su potiskivali obe gurtne, na ova kraja, a koje su bile velike, santimetar debljine marke Mintex... I obuhvatale skoro ceo prečnik doboša. Trajale su više od 120...km!
Taj auto je kočio kao F1...! Takve doboše sa četiri velika klipa, i neverovatno jakim federima, više nigde nisam video...
Ako se dobro sećam, '68.su prešli na diskove.
(Stojan, 27. april 2022 14:38)
@Nisu današnje doboš kočnice ono što su bile nekada.
Na primer na novom električnom Volkswagen-u ID.3 nazad su doboš kočnice, ali one dele mehaniku i prostor sa sistemom za rekuperaciju električne energije, tako da to nisu obične doboš kočnice i proizvođač nije koristio taj sistem da bi uštedeo.
(Dragan EV, 27. april 2022 11:04)
Cuj ovo Vokswagen nije stedeo... hahahahahaha
Bukvalno majstori za ustedu, taj dobos izgleda kriminalno, kao i njihovi automobili generalno sem ako nisu u nekoj full opremi.
(da, 27. april 2022 14:34)
Za mali auto, apsolutno je prihvatljiv doboš nazad. Čak i pozeljan nakon iskustva sa službenim vozilom.
Sluzbeni klio iv, izgurao 365 hiljada (tad je vraćen) bez ikakvih radova na dobošima nazad. Prednji diskovi zamjenjeni na 350 hiljada, pločice naprijed mjenjane na nekih 70 hiljada u prosjeku. Otvorena vožnja. Nikad problem sa lošim kočnicama.
Mali auti često imaju čelične feluge, tako da nije bitan ni taj estetski dio. A ušteda na održavanju je znacajna. Ne bi se složio da je dobos komplikovaniji za održavanje, možda nekad. Danas je to jeftin i usavrsen sklop koji se gotovo ne otvara a pritom ne utiče na kocioni put. Pričam o malim automobilima, za veća i snažnija vozila disk je ipak mjera.
(Neko, 27. april 2022 13:46)
Srpska posla. Ovde su vecina auta krsevi sa ili bez dobos kocnica. Jedino kod nas su Mercedesi, Audi ili BMW auti stari 20 godina i dalje statusni simboli bez obzira sto vrede par hiljada evra. Glancanje i budzenje na prvom mestu, a ako se ima i neki dinar za gorivo, puna kapa. Smesni smo, samo to ne shvatamo.
(Stop, 27. april 2022 13:39)
@Dragan EV
Itekako su iskoristili objektivno neke prednosti da ustede!
Na velikim tockovima i u tom cenovnom rangu, je ocajno resenje!!! Jadno izgleda...
To samo Nemci mogu da urade...
(evfreak, 27. april 2022 12:45)
Ne znam sta je sporno i čemu ovo pitanje?
Imam i dalje juga 45 i na njemu to savršeno funkcioniše a imam i auto koje ima keramičke diskove pa ne vidim u čemu je problem. Izmišljate rupu na saksiji sa ovim člankom bespotrebno
(Marko, 27. april 2022 12:40)
Kasni kolega jedno jutro, ulazi i kaze da je udario ovog ispred. Kaze da je sa 60 km/h skoro stigao da ukoci falilo mu jedno 5cm. Dao ovome 200e samo da se ne pise izvestaj. A vozi kaptur. Zamisli da je imao diskove. Imao bi 200e. I ceo netaknut prednji branik. I mirnu jutarnju kafu. I duzi zivot bez stresa. I sta kazete, dobri su i dobosi?
(Bogi, 27. april 2022 12:32)
Moj ,,Das auto,, Corsa B 1,4 veri gud na c.b. svet ima nazad dobose - na tehnickom ,,profijukao,, - ako se stave dobri dobosi i pakne nema greske niti ikakvih problema ( vec 25 g. ) !
(Stanko -obicaji su stariji od zakona !, 27. april 2022 12:11)
Kocioni sistem je projektovan od strane proizvodjaca. I treba ga odrzavati ispravnim.(...)
(s mile, 27. april 2022 10:58)
Bravo smile, slažem se.
Omiljena zabava nabeđenih super-vozača i jeftinih majstora je da komentarišu odluke inžinjerskih timova, kao jedan Reno ne zna kako da napravi auto pa njihovi mali gradski automobili imaju pozadi doboš, eh kako bi to oni bolje...
Manite se, da ste znalci, radili biste za taj isti Reno i projektovali nove generacije vozila.
Znači, održavaj sve sisteme ispravnim, ne slušaj nestručne, i biće sve ok.
(haralampije, 27. april 2022 11:54)
Poslovno vozim i TSI 95 iz 2018, sa dobošima i neki dan da krenem iz javne garaže, spustim ručnu, krećem, osetim da teško kreće, hoće da se ugasi, ali i čujem kao da cvili guma. Stanem, izadjem i vidim da je iza zadnjeg levog točka ostao crni trag. Pomislih: „Ma, da li je moguće???“
Par puta sam jako povukao ručnu i spustio. I sve isto. Neće da pusti. Pomerih se još malo napred, pa naglo cimnuh unazad. „Puče“ i pusti.
Zvao kasnije servis, da zakažem (mada je vozlo bilo na servisu pre 15 dana). Kažu: „Nema potrebe, to su samo zapekle pakne. Hoće to. Samo cimnete i to se odlepi.“
Sa dobošima uvek samo problemi. Sa Vitarom sam privatno imao baš gadne muke, zbog doboša. Da izginem. Sećam se i moj otac, kod renoa. Da ih mrzim, blago je to reći.
Ali, doboše često ne možeš danas izbeći ni kod novih kola. Nedavno sam birao kola za našu firmu i u finale su ušla tri vozila (u rasponu dužina 394 do 411 cm). Jedno sa diskovima pozadi (95 ks), dva sa dobošima (90 i 125 ks), pri čemu onaj od 90 ks na svakih 60 hiljada km ima i servisnu radnju „otprašivanja doboša“. I iako zaista više volim diskove i pozadi, izabrao sam ono bez „otprašivanja doboša“. Jer, onaj sa diskovima je realno bio baš preskup za ono što nama treba.
(simply clever, 27. april 2022 11:34)
Da li je realno da se o ovome razglaba. Jednostavno, na stranu esteska prednost koja je sama po sebi dovoljna da se ne uzmu doboši, valjda vam je život makar malo mio i da insistirate na diskovima.
(Goxy, 27. april 2022 11:16)
Nisu današnje doboš kočnice ono što su bile nekada.
Na primer na novom električnom Volkswagen-u ID.3 nazad su doboš kočnice, ali one dele mehaniku i prostor sa sistemom za rekuperaciju električne energije, tako da to nisu obične doboš kočnice i proizvođač nije koristio taj sistem da bi uštedeo.
(Dragan EV, 27. april 2022 11:04)
Kocioni sistem je projektovan od strane proizvodjaca. I treba ga odrzavati ispravnim.
Automobili imaju oko 65% tezine na prednjoj osovini. Diskovi napred su puno vise odgovorni za kocenje od zadnjih dobosa.
Dobosi tj paknovi se brze trose, ali su i jeftiniji od zamene diskova.
Sve je to dobro, samo ga odrzavajte ispravnim.
To sto pojedinci vole vizuelno da se kroz alu felne vide i diskovi, pa jos ako su u crveno ofarbane čeljusti.. To je estetika...
(s mile, 27. april 2022 10:58)
jedino kroz blato i vodu kad prodju malo iskocis par puta i vozi dalje..nikakav problem, nekada sam nitovao pakne i mogao da biram hocu mekse, tvrdje, sve je to bilo normalno nekada. .
(lola, 27. april 2022 10:51)
Od kad sam probao kola sa diskovima pozadi, uvek gledam da imaju diskove. Sramota za jedan Kaptur, Kamik i Karok da dolaze sa dobošima serijski.
(Vozač, 27. april 2022 10:50)
@
Kasni kolega jedno jutro, ulazi i kaze da je udario ovog ispred. Kaze da je sa 60 km/h skoro stigao da ukoci falilo mu jedno 5cm. Dao ovome 200e samo da se ne pise izvestaj. A vozi kaptur. Zamisli da je imao diskove. Imao bi 200e. I ceo netaknut prednji branik. I mirnu jutarnju kafu. I duzi zivot bez stresa. I sta kazete, dobri su i dobosi?
(Bogi, 27. april 2022 12:32)
Imao bi 200 evra i da gleda gde ide, a ne da blene u telefon.
Imao bi 200 evra i da drzi razmak, a ne da se lepi … ubice nekog pa moze i robiju da ima.
Imao bi i vrednije stvari od 200 evra, da mu 200 evra i branik ne skracuju zivot. Pozdravi kolegu i reci mu da se desava, ali da je do njega a ne do dobosa
(Djorke, 27. april 2022 14:57)
Kocioni sistem je projektovan od strane proizvodjaca. I treba ga odrzavati ispravnim.
Automobili imaju oko 65% tezine na prednjoj osovini. Diskovi napred su puno vise odgovorni za kocenje od zadnjih dobosa.
Dobosi tj paknovi se brze trose, ali su i jeftiniji od zamene diskova.
Sve je to dobro, samo ga odrzavajte ispravnim.
To sto pojedinci vole vizuelno da se kroz alu felne vide i diskovi, pa jos ako su u crveno ofarbane čeljusti.. To je estetika...
(s mile, 27. april 2022 10:58)
Srpska posla. Ovde su vecina auta krsevi sa ili bez dobos kocnica. Jedino kod nas su Mercedesi, Audi ili BMW auti stari 20 godina i dalje statusni simboli bez obzira sto vrede par hiljada evra. Glancanje i budzenje na prvom mestu, a ako se ima i neki dinar za gorivo, puna kapa. Smesni smo, samo to ne shvatamo.
(Stop, 27. april 2022 13:39)
Kocioni sistem je projektovan od strane proizvodjaca. I treba ga odrzavati ispravnim.(...)
(s mile, 27. april 2022 10:58)
Bravo smile, slažem se.
Omiljena zabava nabeđenih super-vozača i jeftinih majstora je da komentarišu odluke inžinjerskih timova, kao jedan Reno ne zna kako da napravi auto pa njihovi mali gradski automobili imaju pozadi doboš, eh kako bi to oni bolje...
Manite se, da ste znalci, radili biste za taj isti Reno i projektovali nove generacije vozila.
Znači, održavaj sve sisteme ispravnim, ne slušaj nestručne, i biće sve ok.
(haralampije, 27. april 2022 11:54)
Ne znam sta je sporno i čemu ovo pitanje?
Imam i dalje juga 45 i na njemu to savršeno funkcioniše a imam i auto koje ima keramičke diskove pa ne vidim u čemu je problem. Izmišljate rupu na saksiji sa ovim člankom bespotrebno
(Marko, 27. april 2022 12:40)
Za mali auto, apsolutno je prihvatljiv doboš nazad. Čak i pozeljan nakon iskustva sa službenim vozilom.
Sluzbeni klio iv, izgurao 365 hiljada (tad je vraćen) bez ikakvih radova na dobošima nazad. Prednji diskovi zamjenjeni na 350 hiljada, pločice naprijed mjenjane na nekih 70 hiljada u prosjeku. Otvorena vožnja. Nikad problem sa lošim kočnicama.
Mali auti često imaju čelične feluge, tako da nije bitan ni taj estetski dio. A ušteda na održavanju je znacajna. Ne bi se složio da je dobos komplikovaniji za održavanje, možda nekad. Danas je to jeftin i usavrsen sklop koji se gotovo ne otvara a pritom ne utiče na kocioni put. Pričam o malim automobilima, za veća i snažnija vozila disk je ipak mjera.
(Neko, 27. april 2022 13:46)
E pa reći ću vam na osnovu svog iskustva. NE KUPUJTE nov auto koji ima doboše!!! Nije u pitanju samo estetika. Kod diskova je čitava priča mnogo jednostavnija, nema štelovanja, nema španera, nema opruga, sila kočenja je neuporedivo veća. Kao neko ko je promenio nekoliko puta kompletne setove na zadnjim točkovima, doboše, paknove, španere, sajle, mogu vam reći da je to noćna mora. Evo kod mene na Citroenu ZX, niko već godinama ne zna da našteluje zadje kočnice. Ako je kočenje na zadnjim točkovima toliko nebitno kako se kaže u tekstu, pa što su onda tako drastični na tehničkim pregledima kada su zadnji točkovi u pitanju? Pričaju prazne priče. Zadnje kočnice su jako važne i u momentu kočenja sila je napred oko 85%, ali kako vreme ide, sve više hvataju zadnje kočnice i one su važne, jer daju stabilnost automobilu. Diskovi se lako hlade, lako menjaju, nema štelovanja, lako se menjaju pločice, klešta je lako servisirati, za razliku od doboša, gde je čitava priča veoma komplikovana. Ništa vam ne vredi da menjate paknove, doboše, ako ne zamenite španere i opruge, a njih često nema u setovima, a od njih sve zavisi. Ako su vam španeri dotrajali, nema samoštelovanja zadnjih kočnica, a to je ključno. Isto tako, doboši se lako deformišu, upravo zbog činjenice da se teže hlade, sastrugana frikciona površina ostaje unutar doboša, pa često pravi problem prilikom kočenja, za razliku od diskova, gde jednostavno pada na put. Diskovi i samo diskovi na novim kolima, a ove stručnjake ne slušajte.
(AUTOMEHANIKA U DUŠI, 27. april 2022 15:55)
@Nisu današnje doboš kočnice ono što su bile nekada.
Na primer na novom električnom Volkswagen-u ID.3 nazad su doboš kočnice, ali one dele mehaniku i prostor sa sistemom za rekuperaciju električne energije, tako da to nisu obične doboš kočnice i proizvođač nije koristio taj sistem da bi uštedeo.
(Dragan EV, 27. april 2022 11:04)
Cuj ovo Vokswagen nije stedeo... hahahahahaha
Bukvalno majstori za ustedu, taj dobos izgleda kriminalno, kao i njihovi automobili generalno sem ako nisu u nekoj full opremi.
(da, 27. april 2022 14:34)
jedino kroz blato i vodu kad prodju malo iskocis par puta i vozi dalje..nikakav problem, nekada sam nitovao pakne i mogao da biram hocu mekse, tvrdje, sve je to bilo normalno nekada. .
(lola, 27. april 2022 10:51)
Ја увек купујем нов ауто и благе везе немам какве су кочнице. Сада мислим да су дискови на сва 4 точка, али и да нису - не тиче ме се. Кочи баш одлично.
(А. Петров, 27. april 2022 15:59)
Boze sačuvaj l. Doboš kočnice u simpleks varijanti imaju koeficijent kočenja oko 2 do 2.5. A disk kočnice do 1 sa jako dobrim pločicama. Što znači da bi se ostvarila ista sila kočenja za iste prečnike diska i dobosa potrebno je dva puta veći pritisak disk kočnici da bi bila izjednacena sa dobosom. Problem dobosa je jako brzo zagrevanje pa može brzo doći do blokade pogotovo na teškim vozilima. Autoru teksta 1, sedi na mesto.
(aleksandar, 27. april 2022 15:06)
Imam dva automobila, jedan je 1.6t prazan, drugi jedva 1t. Tezi ima diskove i napred i nazad. Lakši napred diskove, nazad doboš. Za manju masu automobila, ne vidim razloga da i nazad budu diskovi. Ako ih ima, super, ako ne, isto super.
(Amerikanac, 27. april 2022 19:25)
Pežo 406. Nazad diskovi za nožnu, doboši za ručnu kočnicu. Kaze mi čovek sa tehničkog da retko koji 406 ima tako dobru ručnu, samo zato sto se ne koristi i ne odrzava. Poenta je da i jedne i druge kočnice treba odrzavati pa ce raditi kako su projektovane. Ako auto dobro koči i nemam problem sa njim ne zanima me da li se vide doboši, diskovi ili rep nilskog konja.Nisam kupio auto da se svidja drugima nego meni a mene bas briga sta je lepse ako je pouzdan, bezbedan i zavrsava mi posao.
(Nislija, 27. april 2022 18:54)
Nisu današnje doboš kočnice ono što su bile nekada.
Na primer na novom električnom Volkswagen-u ID.3 nazad su doboš kočnice, ali one dele mehaniku i prostor sa sistemom za rekuperaciju električne energije, tako da to nisu obične doboš kočnice i proizvođač nije koristio taj sistem da bi uštedeo.
(Dragan EV, 27. april 2022 11:04)
Od kad sam probao kola sa diskovima pozadi, uvek gledam da imaju diskove. Sramota za jedan Kaptur, Kamik i Karok da dolaze sa dobošima serijski.
(Vozač, 27. april 2022 10:50)
Doboši se lako servisiraju... Ako se ne skida ankrr platna, već samo menjaju gurtne, onda je pisao samo da se oslobode dva federa , izvade osigurači gurtni, stave novi i vrate osigurači i federi! Ništa tu nije komplikovano, ukoliko nije potrebno obraditi mašinski doboše...
Inače Pežo je na modelu 404 iz 1966. ugradjivao prednje doboše, termostabilne, koje su uz servo imale još jedan vakuum lonac !
Uz to imale su ČETIRI velika klipa koji su potiskivali obe gurtne, na ova kraja, a koje su bile velike, santimetar debljine marke Mintex... I obuhvatale skoro ceo prečnik doboša. Trajale su više od 120...km!
Taj auto je kočio kao F1...! Takve doboše sa četiri velika klipa, i neverovatno jakim federima, više nigde nisam video...
Ako se dobro sećam, '68.su prešli na diskove.
(Stojan, 27. april 2022 14:38)
Do skoro sam vozio Land Rovera freelander 2003. godiste. Nisam ni znao da pozadi ima dobose. Masivan auto, visoko teziste, sasvim solidan van asfalta i sa tim dobosima je kocio kao zmaj. Sada vozim mnogo mladji sedan sa diskovima pozadi i iskreno ne primecujem neku razliku.
(dexter-lab, 27. april 2022 15:03)
Ja vozim auto koji i napred i pozadi ima dobos kocnice i nista mu ne fali odlicno koci, vozim ga vec 21 godinu i nikada nisam imao vecih problema sa dobosima i napred i pozadi.
(Goražd, 27. april 2022 18:52)
Poslovno vozim i TSI 95 iz 2018, sa dobošima i neki dan da krenem iz javne garaže, spustim ručnu, krećem, osetim da teško kreće, hoće da se ugasi, ali i čujem kao da cvili guma. Stanem, izadjem i vidim da je iza zadnjeg levog točka ostao crni trag. Pomislih: „Ma, da li je moguće???“
Par puta sam jako povukao ručnu i spustio. I sve isto. Neće da pusti. Pomerih se još malo napred, pa naglo cimnuh unazad. „Puče“ i pusti.
Zvao kasnije servis, da zakažem (mada je vozlo bilo na servisu pre 15 dana). Kažu: „Nema potrebe, to su samo zapekle pakne. Hoće to. Samo cimnete i to se odlepi.“
Sa dobošima uvek samo problemi. Sa Vitarom sam privatno imao baš gadne muke, zbog doboša. Da izginem. Sećam se i moj otac, kod renoa. Da ih mrzim, blago je to reći.
Ali, doboše često ne možeš danas izbeći ni kod novih kola. Nedavno sam birao kola za našu firmu i u finale su ušla tri vozila (u rasponu dužina 394 do 411 cm). Jedno sa diskovima pozadi (95 ks), dva sa dobošima (90 i 125 ks), pri čemu onaj od 90 ks na svakih 60 hiljada km ima i servisnu radnju „otprašivanja doboša“. I iako zaista više volim diskove i pozadi, izabrao sam ono bez „otprašivanja doboša“. Jer, onaj sa diskovima je realno bio baš preskup za ono što nama treba.
(simply clever, 27. april 2022 11:34)
@AUTOMEHANIKA U DUŠI, 27. april 2022 15:55
Francuzi iz PSA grupacije imaju tzv peti kočioni "O" cilindar koji se na zadnjim točkovima aktivira kada je gepek opterećen (više od 50 kg teteta). Retko ko od naših šabana na tehničkom pregledu to zna, pa se iživljavaju nad vlasnicima vozila PSA grupacije. Savet: dobro ugrej auto pre tehničkog, "razradi" kočnice, vrši nagla kočenja, povlači ručnu dok kočiš do blokiranja zadnjih točkova i skreni pažnju čobanima na tehničkom da znaš caku sa petim "O" cilindrom.
(Stingray, 27. april 2022 18:54)
Moj ,,Das auto,, Corsa B 1,4 veri gud na c.b. svet ima nazad dobose - na tehnickom ,,profijukao,, - ako se stave dobri dobosi i pakne nema greske niti ikakvih problema ( vec 25 g. ) !
(Stanko -obicaji su stariji od zakona !, 27. april 2022 12:11)
Zadnje kocnice daju do najvise 20% sile kocenja, tako da je to za normalna vozila i normalnu voznju gotovo nebitno. I kao hobista, nisam prepoznao sta je to komplikovano kod dobosa? Ajde, oni Land Roveri iz sezdesetih, stvarno su zaguljeni njihovi dobosi, ali sve ovo drugo? Cekic, hebl, eventualno najjevtiniji radapciger i kljesta za feder, sva nauka..
(Dali Bocek, 27. april 2022 20:14)
Ja sam na fiesti 2005. prvi put zamenio zadnje dobose sad pre neki dan i to na 245.000km...kocila je dobro ali zamenio preventivno..sada koci mozda i previse dobro, mnogo je tvrdja papucica za kocenje nego ranije.
(qwerty, 27. april 2022 15:49)
sve razmišljam kupiti neku staru dobru dizel limunzinu iz 80ih ili 90ih i dobro ga srediti,bataliti ove današnje krševe. ovo vise nema smisla koliko je los kvalitet današnjih auta a pogotovo cene delova. za zadnje pločice u ovlaštenom bmw servisu traže 28000din samo za plocice i plus ruke 5000din!!!??? aloooo jbt!!!! toliki bezobrazluk pa to je vec legalna krađa. najkvalitetnije plocice za zadnju osovinu su €150 al one top top, ovi ludaci za €240 standardne uvaljuju. to treba na bilbord kaciti da ljudi budu svesni sta ih čeka kad dođu u njihov servis.
(genijalac, 28. april 2022 02:09)
@Dragan EV
Itekako su iskoristili objektivno neke prednosti da ustede!
Na velikim tockovima i u tom cenovnom rangu, je ocajno resenje!!! Jadno izgleda...
To samo Nemci mogu da urade...
(evfreak, 27. april 2022 12:45)
Imam citroena c3 sa dobosima na zadnjim tockovima. Dobos nije problem autic koci perfektno. Problem je u stelovanju kocnica kod dobosa tj. kod majstora.
Menjao sam pakne i vidim zar par dana da je otpustila rucna. Vratim se majstoru on nasteluje i za par dana opet otpustila rucna. Par puta tako(4-5 puta)i on tvrdi da nesto nije uredu. Ja se slozim sa njim i promenim majstora.
Covek odmah kaze da je neke delove stavio na pogresan nacin. Namontira to kako treba i od jednom vise nema problema.
Da li je zastarilo, ruzno ili sta vec, to ostavljam onima kojima je stalo do toga. Dam gas, autic ide. Skrece kako vrtim volan a kada pritisnem kocnicu koci. Znaci sedi i teraj, meni dovoljno.
(Citroen c3, 28. april 2022 11:29)
Код возила са предњом вучом око 60% тежине је напред е сад замислите колико се још тежине пребаци напред приликом кочења, поготову код мањих возила са мањим међу осовинским размаком и наглог кочења. Укратко у битним ситуацијама задње кочнице скоро да ништа не раде тако да је небитно код неких возила шта је назад...
(Филипинац, 28. april 2022 01:15)
Imam dva automoba sa zadnjim dobos kocnicama i nista im ne fali. Dok god su tehnicki ispravni, vozim. ?
(Badd, 27. april 2022 16:59)
Baš tu i leži problem. Kod doboša gde postoji tzv. peti cilindar (korektor kočenja) ume da bude problema na tehničkom pregledu. Kočioni sistem je ispravan, ali kada je neopterećeno vozilo može se javiti nedovoljna sila kočenja na jednom ili oba zadnja točka. Neki tehnički gledaju kroz prste, dok drugi ne. Sa povećanjem opterećenja (mase) vozila stvari se dovode u normalu, ali niko ne želi da ga neko zahebava zbog ovoga na tehničkom.
(maxy, 27. april 2022 18:41)
Jedini nov auto sa dobos kocnicama koje sa video je Renault Captur, smesno izgledaju, male i katastrofa u 2022 godini.
(Toxic_PR, 27. april 2022 21:11)
Ne zaboravi i na mene !
(DACIJA, 27. april 2022 23:27)
Čuj doboš!?
Pa nismo u Afici, po srbskoj tradiciji samo gusle, truba ili frulica kočnice!
Za ljubitelje švapske Bembare iz Bawarske: kada je Fiat 1300, u nas poznatiji kao Tristać, imao diskove na sva 4 točka BMW je u to vreme o tome još sanjao i dobošario.
(Miško, 28. april 2022 09:45)
Da li je realno da se o ovome razglaba. Jednostavno, na stranu esteska prednost koja je sama po sebi dovoljna da se ne uzmu doboši, valjda vam je život makar malo mio i da insistirate na diskovima.
(Goxy, 27. april 2022 11:16)
Ako su napred diskovi, i auto ima ABS, onda nije ugrožena bezbednost vozila (bezbedno kočenje), pod uslovom da auto nema težinu preko jedne tone. Inače, većina malih automobila (mala težina), i danas imaju pozadi doboš kočnice.
(Smuleco, 27. april 2022 18:32)
Idite na bilo koji tehnicki pregled i pitajte koliko procenata novih vozila ne prolazi tehnicki pregled zbog razlike u sili kocenja na zadnjoj osovini zbog dobos kocnica.
(Sitna Slova, 27. april 2022 22:28)
Kasni kolega jedno jutro, ulazi i kaze da je udario ovog ispred. Kaze da je sa 60 km/h skoro stigao da ukoci falilo mu jedno 5cm. Dao ovome 200e samo da se ne pise izvestaj. A vozi kaptur. Zamisli da je imao diskove. Imao bi 200e. I ceo netaknut prednji branik. I mirnu jutarnju kafu. I duzi zivot bez stresa. I sta kazete, dobri su i dobosi?
(Bogi, 27. april 2022 12:32)
Jedini nov auto sa dobos kocnicama koje sa video je Renault Captur, smesno izgledaju, male i katastrofa u 2022 godini.
(Toxic_PR, 27. april 2022 21:11)
I novi Sandero je takodje dobošar
(Egon Kowalski, 27. april 2022 21:45)
Doboši su dobri dok su novi. Čim krenu problemi, najbolje odraditi konverziju na diskove.
Cena diskova i pločica ista kao doboša, pakni i štelera. Sistem disk/pločica daleko efikasniji i lakši za održavanje .
(Sremac, 27. april 2022 20:32)
Renault Clio novi takođe ima, samo zavisi koja varijanta. Ima ih još mnogo novih samo je pitanje koliko ima kubika i konja.
(Taurunum, 27. april 2022 21:34)
Iz mog iskustva auto sa dobošima nazad je mnogo bolje rešenje od diskova na svim točkovima. Problem je što na tehničkom (u zemlji u kojoj živim a nije Srbija) ne prolazi ona priča “dvaput pločice jednom diskovi” nego se prati i istrošenost diskova pa mi se već dva puta desilo da zamenim pločice samo (po preporuci naših majstora) i onda me sledeće godine vrate zbog istrošenih diskova. Jednom prednji a drugi put zadnji točkovi na dva različita automobila. Po tome je doboš bolji jer su mnogo dugotrajniji nego da na svakih 80-ak hiljada menjam i pločice i diskove (iako naravno diskovi mogu mnogo duže da izguraju naravno, ali se istrošenost meri u deseti deo milimetra). Naročito ako je u pitanju mali automobil. Za veće i jače mislim da pomoći nema, diskovi i teraj.
(Srboljub, 27. april 2022 20:41)
Uh malo napisah nepovezano prvi komentar pa da se ispravim moj automobil ima na prednjim točkovima diskove, a na zadnjim doboše koje sam u kompletu letos promenio novim diskovima na prednjim i dobošima na zadnjim točkovima. Hvala.
(XXL, 27. april 2022 19:43)
Jedini nov auto sa dobos kocnicama koje sa video je Renault Captur, smesno izgledaju, male i katastrofa u 2022 godini.
(Toxic_PR, 27. april 2022 21:11)
Iz mog iskustva auto sa dobošima nazad je mnogo bolje rešenje od diskova na svim točkovima. Problem je što na tehničkom (u zemlji u kojoj živim a nije Srbija) ne prolazi ona priča “dvaput pločice jednom diskovi” nego se prati i istrošenost diskova pa mi se već dva puta desilo da zamenim pločice samo (po preporuci naših majstora) i onda me sledeće godine vrate zbog istrošenih diskova. Jednom prednji a drugi put zadnji točkovi na dva različita automobila. …
(Srboljub, 27. april 2022 20:41)
Ne znam u kom to tehnickom, ja u ovaj drzavni prednji diskovi su bili katastrofa po misljenju vise majstora i prosao tehnicki bez da ikog poznajem pa da kazes da me pustio. Koliko znam oni gledaju samo kocionu silu.
(alex, 28. april 2022 00:49)
Koliko je jeftinije menjati Doboše, mislim proletos sam menjao diskove pozadi na Volvu v70, i bili su 60 evra zadnji, ukupno 120 evra plus 30 evra za ugradnju. Dakle 150 evra, zar je zaista to mnogo skuplje od doboša?
(nez, 27. april 2022 20:58)
Možda neke kopije za te novce? Pa pločica nema ispod 100 evra za neki manji nepremijum auto, a vi se hvalite Volvom sa kineskim delovima i još vam je skupo.
(Vozač, 27. april 2022 22:51)
Bas tako. Ja platio za 308 prednje ate diskove malo manje od 90 evra. A ovaj kuka za Volvo sto su 60.
(alex, 28. april 2022 00:46)
"sve razmišljam kupiti neku staru dobru dizel limunzinu iz 80ih ili 90ih i dobro ga srediti,bataliti ove današnje krševe"
ko god ima zrno mozga danas to i na zapadu hoce svako, ali,
ali, kasno brale, vec davno pokupovala sirotinja za baksis.
(aloooo jbt!!!!, 28. april 2022 10:39)
Koliko je jeftinije menjati Doboše, mislim proletos sam menjao diskove pozadi na Volvu v70, i bili su 60 evra zadnji, ukupno 120 evra plus 30 evra za ugradnju. Dakle 150 evra, zar je zaista to mnogo skuplje od doboša?
(nez, 27. april 2022 20:58)
Možda neke kopije za te novce? Pa pločica nema ispod 100 evra za neki manji nepremijum auto, a vi se hvalite Volvom sa kineskim delovima i još vam je skupo.
(Vozač, 27. april 2022 22:51)
Ako nije usteda, zasto mnogi automobili u osnovnoj opremi imaju dobose pozadi, dok u jacim paketima imaju diskove i onda kada imaju identicne motore i tezinu? Usteda, sta drugo...
(S21, 28. april 2022 22:00)
Koliko je jeftinije menjati Doboše, mislim proletos sam menjao diskove pozadi na Volvu v70, i bili su 60 evra zadnji, ukupno 120 evra plus 30 evra za ugradnju. Dakle 150 evra, zar je zaista to mnogo skuplje od doboša?
(nez, 27. april 2022 20:58)
Pored kvaliteta kinesko turskih delova, koje ugradjujemo, mislim da mi ovde imamo ozbiljan problem kvalitetnih majstora. E ova kombinacija ti je smrt za zivce i za novcanik. Ja nemam problem da spucam 1000evra u auto od 1000 evra. Ali imam problem kad se na nesto vracam drugi put. Da ne pricam o trecem.
(iki, 2. maj 2022 20:55)
Са задњим диск кочницама, траг кочења од 100 км до 0 км је 3 до 5 метара КРАЋИ ! То није мало.
Довољно да спаси живот !
Доказано и теоретски и практично.
(Никола, 28. april 2022 13:53)
Imao bi i vrednije stvari od 200 evra, da mu 200 evra i branik ne skracuju zivot. Pozdravi kolegu i reci mu da se desava, ali da je do njega a ne do dobosa
(Djorke, 27. april 2022 14:57)
Shvati, udario je zbog doboša. Da je imao diskove ne bi udario. Nebitno šta ti zamišljaš da je radio i kakav je vozač, bio bi srećan čovek da je imao diskove. Koji deo ti od svega ovoga nije jasan?
(Goxy, 27. april 2022 17:53)
Velika i snazna vozila imajubdobos kocnice. Autobusi, kamioni, sleperi... Prava snaga se kontrolise dobosima a brzina diskom.
(zee, 18. maj 2022 19:26)
Kasni kolega jedno jutro, ulazi i kaze da je udario ovog ispred. Kaze da je sa 60 km/h skoro stigao da ukoci falilo mu jedno 5cm. Dao ovome 200e samo da se ne pise izvestaj. A vozi kaptur. Zamisli da je imao diskove. Imao bi 200e. I ceo netaknut prednji branik. I mirnu jutarnju kafu. I duzi zivot bez stresa. I sta kazete, dobri su i dobosi?
(Bogi, 27. april 2022 12:32)
Da li je realno da se o ovome razglaba. Jednostavno, na stranu esteska prednost koja je sama po sebi dovoljna da se ne uzmu doboši, valjda vam je život makar malo mio i da insistirate na diskovima.
(Goxy, 27. april 2022 11:16)
Imao bi i vrednije stvari od 200 evra, da mu 200 evra i branik ne skracuju zivot. Pozdravi kolegu i reci mu da se desava, ali da je do njega a ne do dobosa
(Djorke, 27. april 2022 14:57)
Shvati, udario je zbog doboša. Da je imao diskove ne bi udario. Nebitno šta ti zamišljaš da je radio i kakav je vozač, bio bi srećan čovek da je imao diskove. Koji deo ti od svega ovoga nije jasan?
(Goxy, 27. april 2022 17:53)
Od kad sam probao kola sa diskovima pozadi, uvek gledam da imaju diskove. Sramota za jedan Kaptur, Kamik i Karok da dolaze sa dobošima serijski.
(Vozač, 27. april 2022 10:50)
E pa reći ću vam na osnovu svog iskustva. NE KUPUJTE nov auto koji ima doboše!!! Nije u pitanju samo estetika. Kod diskova je čitava priča mnogo jednostavnija, nema štelovanja, nema španera, nema opruga, sila kočenja je neuporedivo veća. Kao neko ko je promenio nekoliko puta kompletne setove na zadnjim točkovima, doboše, paknove, španere, sajle, mogu vam reći da je to noćna mora. Evo kod mene na Citroenu ZX, niko već godinama ne zna da našteluje zadje kočnice. Ako je kočenje na zadnjim točkovima toliko nebitno kako se kaže u tekstu, pa što su onda tako drastični na tehničkim pregledima kada su zadnji točkovi u pitanju? Pričaju prazne priče. Zadnje kočnice su jako važne i u momentu kočenja sila je napred oko 85%, ali kako vreme ide, sve više hvataju zadnje kočnice i one su važne, jer daju stabilnost automobilu. Diskovi se lako hlade, lako menjaju, nema štelovanja, lako se menjaju pločice, klešta je lako servisirati, za razliku od doboša, gde je čitava priča veoma komplikovana. Ništa vam ne vredi da menjate paknove, doboše, ako ne zamenite španere i opruge, a njih često nema u setovima, a od njih sve zavisi. Ako su vam španeri dotrajali, nema samoštelovanja zadnjih kočnica, a to je ključno. Isto tako, doboši se lako deformišu, upravo zbog činjenice da se teže hlade, sastrugana frikciona površina ostaje unutar doboša, pa često pravi problem prilikom kočenja, za razliku od diskova, gde jednostavno pada na put. Diskovi i samo diskovi na novim kolima, a ove stručnjake ne slušajte.
(AUTOMEHANIKA U DUŠI, 27. april 2022 15:55)
Jedini nov auto sa dobos kocnicama koje sa video je Renault Captur, smesno izgledaju, male i katastrofa u 2022 godini.
(Toxic_PR, 27. april 2022 21:11)
Koliko je jeftinije menjati Doboše, mislim proletos sam menjao diskove pozadi na Volvu v70, i bili su 60 evra zadnji, ukupno 120 evra plus 30 evra za ugradnju. Dakle 150 evra, zar je zaista to mnogo skuplje od doboša?
(nez, 27. april 2022 20:58)
Možda neke kopije za te novce? Pa pločica nema ispod 100 evra za neki manji nepremijum auto, a vi se hvalite Volvom sa kineskim delovima i još vam je skupo.
(Vozač, 27. april 2022 22:51)
Ја увек купујем нов ауто и благе везе немам какве су кочнице. Сада мислим да су дискови на сва 4 точка, али и да нису - не тиче ме се. Кочи баш одлично.
(А. Петров, 27. april 2022 15:59)
Ne znam sta je sporno i čemu ovo pitanje?
Imam i dalje juga 45 i na njemu to savršeno funkcioniše a imam i auto koje ima keramičke diskove pa ne vidim u čemu je problem. Izmišljate rupu na saksiji sa ovim člankom bespotrebno
(Marko, 27. april 2022 12:40)
Са задњим диск кочницама, траг кочења од 100 км до 0 км је 3 до 5 метара КРАЋИ ! То није мало.
Довољно да спаси живот !
Доказано и теоретски и практично.
(Никола, 28. april 2022 13:53)
Boze sačuvaj l. Doboš kočnice u simpleks varijanti imaju koeficijent kočenja oko 2 do 2.5. A disk kočnice do 1 sa jako dobrim pločicama. Što znači da bi se ostvarila ista sila kočenja za iste prečnike diska i dobosa potrebno je dva puta veći pritisak disk kočnici da bi bila izjednacena sa dobosom. Problem dobosa je jako brzo zagrevanje pa može brzo doći do blokade pogotovo na teškim vozilima. Autoru teksta 1, sedi na mesto.
(aleksandar, 27. april 2022 15:06)
Srpska posla. Ovde su vecina auta krsevi sa ili bez dobos kocnica. Jedino kod nas su Mercedesi, Audi ili BMW auti stari 20 godina i dalje statusni simboli bez obzira sto vrede par hiljada evra. Glancanje i budzenje na prvom mestu, a ako se ima i neki dinar za gorivo, puna kapa. Smesni smo, samo to ne shvatamo.
(Stop, 27. april 2022 13:39)
@Nisu današnje doboš kočnice ono što su bile nekada.
Na primer na novom električnom Volkswagen-u ID.3 nazad su doboš kočnice, ali one dele mehaniku i prostor sa sistemom za rekuperaciju električne energije, tako da to nisu obične doboš kočnice i proizvođač nije koristio taj sistem da bi uštedeo.
(Dragan EV, 27. april 2022 11:04)
Cuj ovo Vokswagen nije stedeo... hahahahahaha
Bukvalno majstori za ustedu, taj dobos izgleda kriminalno, kao i njihovi automobili generalno sem ako nisu u nekoj full opremi.
(da, 27. april 2022 14:34)
Koliko je jeftinije menjati Doboše, mislim proletos sam menjao diskove pozadi na Volvu v70, i bili su 60 evra zadnji, ukupno 120 evra plus 30 evra za ugradnju. Dakle 150 evra, zar je zaista to mnogo skuplje od doboša?
(nez, 27. april 2022 20:58)
Kocioni sistem je projektovan od strane proizvodjaca. I treba ga odrzavati ispravnim.(...)
(s mile, 27. april 2022 10:58)
Bravo smile, slažem se.
Omiljena zabava nabeđenih super-vozača i jeftinih majstora je da komentarišu odluke inžinjerskih timova, kao jedan Reno ne zna kako da napravi auto pa njihovi mali gradski automobili imaju pozadi doboš, eh kako bi to oni bolje...
Manite se, da ste znalci, radili biste za taj isti Reno i projektovali nove generacije vozila.
Znači, održavaj sve sisteme ispravnim, ne slušaj nestručne, i biće sve ok.
(haralampije, 27. april 2022 11:54)
Za mali auto, apsolutno je prihvatljiv doboš nazad. Čak i pozeljan nakon iskustva sa službenim vozilom.
Sluzbeni klio iv, izgurao 365 hiljada (tad je vraćen) bez ikakvih radova na dobošima nazad. Prednji diskovi zamjenjeni na 350 hiljada, pločice naprijed mjenjane na nekih 70 hiljada u prosjeku. Otvorena vožnja. Nikad problem sa lošim kočnicama.
Mali auti često imaju čelične feluge, tako da nije bitan ni taj estetski dio. A ušteda na održavanju je znacajna. Ne bi se složio da je dobos komplikovaniji za održavanje, možda nekad. Danas je to jeftin i usavrsen sklop koji se gotovo ne otvara a pritom ne utiče na kocioni put. Pričam o malim automobilima, za veća i snažnija vozila disk je ipak mjera.
(Neko, 27. april 2022 13:46)
Kocioni sistem je projektovan od strane proizvodjaca. I treba ga odrzavati ispravnim.
Automobili imaju oko 65% tezine na prednjoj osovini. Diskovi napred su puno vise odgovorni za kocenje od zadnjih dobosa.
Dobosi tj paknovi se brze trose, ali su i jeftiniji od zamene diskova.
Sve je to dobro, samo ga odrzavajte ispravnim.
To sto pojedinci vole vizuelno da se kroz alu felne vide i diskovi, pa jos ako su u crveno ofarbane čeljusti.. To je estetika...
(s mile, 27. april 2022 10:58)
Poslovno vozim i TSI 95 iz 2018, sa dobošima i neki dan da krenem iz javne garaže, spustim ručnu, krećem, osetim da teško kreće, hoće da se ugasi, ali i čujem kao da cvili guma. Stanem, izadjem i vidim da je iza zadnjeg levog točka ostao crni trag. Pomislih: „Ma, da li je moguće???“
Par puta sam jako povukao ručnu i spustio. I sve isto. Neće da pusti. Pomerih se još malo napred, pa naglo cimnuh unazad. „Puče“ i pusti.
Zvao kasnije servis, da zakažem (mada je vozlo bilo na servisu pre 15 dana). Kažu: „Nema potrebe, to su samo zapekle pakne. Hoće to. Samo cimnete i to se odlepi.“
Sa dobošima uvek samo problemi. Sa Vitarom sam privatno imao baš gadne muke, zbog doboša. Da izginem. Sećam se i moj otac, kod renoa. Da ih mrzim, blago je to reći.
Ali, doboše često ne možeš danas izbeći ni kod novih kola. Nedavno sam birao kola za našu firmu i u finale su ušla tri vozila (u rasponu dužina 394 do 411 cm). Jedno sa diskovima pozadi (95 ks), dva sa dobošima (90 i 125 ks), pri čemu onaj od 90 ks na svakih 60 hiljada km ima i servisnu radnju „otprašivanja doboša“. I iako zaista više volim diskove i pozadi, izabrao sam ono bez „otprašivanja doboša“. Jer, onaj sa diskovima je realno bio baš preskup za ono što nama treba.
(simply clever, 27. april 2022 11:34)
Nisu današnje doboš kočnice ono što su bile nekada.
Na primer na novom električnom Volkswagen-u ID.3 nazad su doboš kočnice, ali one dele mehaniku i prostor sa sistemom za rekuperaciju električne energije, tako da to nisu obične doboš kočnice i proizvođač nije koristio taj sistem da bi uštedeo.
(Dragan EV, 27. april 2022 11:04)
@Dragan EV
Itekako su iskoristili objektivno neke prednosti da ustede!
Na velikim tockovima i u tom cenovnom rangu, je ocajno resenje!!! Jadno izgleda...
To samo Nemci mogu da urade...
(evfreak, 27. april 2022 12:45)
Doboši su dobri dok su novi. Čim krenu problemi, najbolje odraditi konverziju na diskove.
Cena diskova i pločica ista kao doboša, pakni i štelera. Sistem disk/pločica daleko efikasniji i lakši za održavanje .
(Sremac, 27. april 2022 20:32)
@AUTOMEHANIKA U DUŠI, 27. april 2022 15:55
Francuzi iz PSA grupacije imaju tzv peti kočioni "O" cilindar koji se na zadnjim točkovima aktivira kada je gepek opterećen (više od 50 kg teteta). Retko ko od naših šabana na tehničkom pregledu to zna, pa se iživljavaju nad vlasnicima vozila PSA grupacije. Savet: dobro ugrej auto pre tehničkog, "razradi" kočnice, vrši nagla kočenja, povlači ručnu dok kočiš do blokiranja zadnjih točkova i skreni pažnju čobanima na tehničkom da znaš caku sa petim "O" cilindrom.
(Stingray, 27. april 2022 18:54)
Moj ,,Das auto,, Corsa B 1,4 veri gud na c.b. svet ima nazad dobose - na tehnickom ,,profijukao,, - ako se stave dobri dobosi i pakne nema greske niti ikakvih problema ( vec 25 g. ) !
(Stanko -obicaji su stariji od zakona !, 27. april 2022 12:11)
Ja vozim auto koji i napred i pozadi ima dobos kocnice i nista mu ne fali odlicno koci, vozim ga vec 21 godinu i nikada nisam imao vecih problema sa dobosima i napred i pozadi.
(Goražd, 27. april 2022 18:52)
Iz mog iskustva auto sa dobošima nazad je mnogo bolje rešenje od diskova na svim točkovima. Problem je što na tehničkom (u zemlji u kojoj živim a nije Srbija) ne prolazi ona priča “dvaput pločice jednom diskovi” nego se prati i istrošenost diskova pa mi se već dva puta desilo da zamenim pločice samo (po preporuci naših majstora) i onda me sledeće godine vrate zbog istrošenih diskova. Jednom prednji a drugi put zadnji točkovi na dva različita automobila. Po tome je doboš bolji jer su mnogo dugotrajniji nego da na svakih 80-ak hiljada menjam i pločice i diskove (iako naravno diskovi mogu mnogo duže da izguraju naravno, ali se istrošenost meri u deseti deo milimetra). Naročito ako je u pitanju mali automobil. Za veće i jače mislim da pomoći nema, diskovi i teraj.
(Srboljub, 27. april 2022 20:41)
Čuj doboš!?
Pa nismo u Afici, po srbskoj tradiciji samo gusle, truba ili frulica kočnice!
Za ljubitelje švapske Bembare iz Bawarske: kada je Fiat 1300, u nas poznatiji kao Tristać, imao diskove na sva 4 točka BMW je u to vreme o tome još sanjao i dobošario.
(Miško, 28. april 2022 09:45)
sve razmišljam kupiti neku staru dobru dizel limunzinu iz 80ih ili 90ih i dobro ga srediti,bataliti ove današnje krševe. ovo vise nema smisla koliko je los kvalitet današnjih auta a pogotovo cene delova. za zadnje pločice u ovlaštenom bmw servisu traže 28000din samo za plocice i plus ruke 5000din!!!??? aloooo jbt!!!! toliki bezobrazluk pa to je vec legalna krađa. najkvalitetnije plocice za zadnju osovinu su €150 al one top top, ovi ludaci za €240 standardne uvaljuju. to treba na bilbord kaciti da ljudi budu svesni sta ih čeka kad dođu u njihov servis.
(genijalac, 28. april 2022 02:09)
Idite na bilo koji tehnicki pregled i pitajte koliko procenata novih vozila ne prolazi tehnicki pregled zbog razlike u sili kocenja na zadnjoj osovini zbog dobos kocnica.
(Sitna Slova, 27. april 2022 22:28)
Do skoro sam vozio Land Rovera freelander 2003. godiste. Nisam ni znao da pozadi ima dobose. Masivan auto, visoko teziste, sasvim solidan van asfalta i sa tim dobosima je kocio kao zmaj. Sada vozim mnogo mladji sedan sa diskovima pozadi i iskreno ne primecujem neku razliku.
(dexter-lab, 27. april 2022 15:03)
Ako nije usteda, zasto mnogi automobili u osnovnoj opremi imaju dobose pozadi, dok u jacim paketima imaju diskove i onda kada imaju identicne motore i tezinu? Usteda, sta drugo...
(S21, 28. april 2022 22:00)
Koliko je jeftinije menjati Doboše, mislim proletos sam menjao diskove pozadi na Volvu v70, i bili su 60 evra zadnji, ukupno 120 evra plus 30 evra za ugradnju. Dakle 150 evra, zar je zaista to mnogo skuplje od doboša?
(nez, 27. april 2022 20:58)
Možda neke kopije za te novce? Pa pločica nema ispod 100 evra za neki manji nepremijum auto, a vi se hvalite Volvom sa kineskim delovima i još vam je skupo.
(Vozač, 27. april 2022 22:51)
Bas tako. Ja platio za 308 prednje ate diskove malo manje od 90 evra. A ovaj kuka za Volvo sto su 60.
(alex, 28. april 2022 00:46)
Uh malo napisah nepovezano prvi komentar pa da se ispravim moj automobil ima na prednjim točkovima diskove, a na zadnjim doboše koje sam u kompletu letos promenio novim diskovima na prednjim i dobošima na zadnjim točkovima. Hvala.
(XXL, 27. april 2022 19:43)
Zadnje kocnice daju do najvise 20% sile kocenja, tako da je to za normalna vozila i normalnu voznju gotovo nebitno. I kao hobista, nisam prepoznao sta je to komplikovano kod dobosa? Ajde, oni Land Roveri iz sezdesetih, stvarno su zaguljeni njihovi dobosi, ali sve ovo drugo? Cekic, hebl, eventualno najjevtiniji radapciger i kljesta za feder, sva nauka..
(Dali Bocek, 27. april 2022 20:14)
Ako su napred diskovi, i auto ima ABS, onda nije ugrožena bezbednost vozila (bezbedno kočenje), pod uslovom da auto nema težinu preko jedne tone. Inače, većina malih automobila (mala težina), i danas imaju pozadi doboš kočnice.
(Smuleco, 27. april 2022 18:32)
Код возила са предњом вучом око 60% тежине је напред е сад замислите колико се још тежине пребаци напред приликом кочења, поготову код мањих возила са мањим међу осовинским размаком и наглог кочења. Укратко у битним ситуацијама задње кочнице скоро да ништа не раде тако да је небитно код неких возила шта је назад...
(Филипинац, 28. april 2022 01:15)
@
Kasni kolega jedno jutro, ulazi i kaze da je udario ovog ispred. Kaze da je sa 60 km/h skoro stigao da ukoci falilo mu jedno 5cm. Dao ovome 200e samo da se ne pise izvestaj. A vozi kaptur. Zamisli da je imao diskove. Imao bi 200e. I ceo netaknut prednji branik. I mirnu jutarnju kafu. I duzi zivot bez stresa. I sta kazete, dobri su i dobosi?
(Bogi, 27. april 2022 12:32)
Imao bi 200 evra i da gleda gde ide, a ne da blene u telefon.
Imao bi 200 evra i da drzi razmak, a ne da se lepi … ubice nekog pa moze i robiju da ima.
Imao bi i vrednije stvari od 200 evra, da mu 200 evra i branik ne skracuju zivot. Pozdravi kolegu i reci mu da se desava, ali da je do njega a ne do dobosa
(Djorke, 27. april 2022 14:57)
Ja sam na fiesti 2005. prvi put zamenio zadnje dobose sad pre neki dan i to na 245.000km...kocila je dobro ali zamenio preventivno..sada koci mozda i previse dobro, mnogo je tvrdja papucica za kocenje nego ranije.
(qwerty, 27. april 2022 15:49)
Imam dva automobila, jedan je 1.6t prazan, drugi jedva 1t. Tezi ima diskove i napred i nazad. Lakši napred diskove, nazad doboš. Za manju masu automobila, ne vidim razloga da i nazad budu diskovi. Ako ih ima, super, ako ne, isto super.
(Amerikanac, 27. april 2022 19:25)
jedino kroz blato i vodu kad prodju malo iskocis par puta i vozi dalje..nikakav problem, nekada sam nitovao pakne i mogao da biram hocu mekse, tvrdje, sve je to bilo normalno nekada. .
(lola, 27. april 2022 10:51)
Iz mog iskustva auto sa dobošima nazad je mnogo bolje rešenje od diskova na svim točkovima. Problem je što na tehničkom (u zemlji u kojoj živim a nije Srbija) ne prolazi ona priča “dvaput pločice jednom diskovi” nego se prati i istrošenost diskova pa mi se već dva puta desilo da zamenim pločice samo (po preporuci naših majstora) i onda me sledeće godine vrate zbog istrošenih diskova. Jednom prednji a drugi put zadnji točkovi na dva različita automobila. …
(Srboljub, 27. april 2022 20:41)
Ne znam u kom to tehnickom, ja u ovaj drzavni prednji diskovi su bili katastrofa po misljenju vise majstora i prosao tehnicki bez da ikog poznajem pa da kazes da me pustio. Koliko znam oni gledaju samo kocionu silu.
(alex, 28. april 2022 00:49)
Doboši se lako servisiraju... Ako se ne skida ankrr platna, već samo menjaju gurtne, onda je pisao samo da se oslobode dva federa , izvade osigurači gurtni, stave novi i vrate osigurači i federi! Ništa tu nije komplikovano, ukoliko nije potrebno obraditi mašinski doboše...
Inače Pežo je na modelu 404 iz 1966. ugradjivao prednje doboše, termostabilne, koje su uz servo imale još jedan vakuum lonac !
Uz to imale su ČETIRI velika klipa koji su potiskivali obe gurtne, na ova kraja, a koje su bile velike, santimetar debljine marke Mintex... I obuhvatale skoro ceo prečnik doboša. Trajale su više od 120...km!
Taj auto je kočio kao F1...! Takve doboše sa četiri velika klipa, i neverovatno jakim federima, više nigde nisam video...
Ako se dobro sećam, '68.su prešli na diskove.
(Stojan, 27. april 2022 14:38)
Pežo 406. Nazad diskovi za nožnu, doboši za ručnu kočnicu. Kaze mi čovek sa tehničkog da retko koji 406 ima tako dobru ručnu, samo zato sto se ne koristi i ne odrzava. Poenta je da i jedne i druge kočnice treba odrzavati pa ce raditi kako su projektovane. Ako auto dobro koči i nemam problem sa njim ne zanima me da li se vide doboši, diskovi ili rep nilskog konja.Nisam kupio auto da se svidja drugima nego meni a mene bas briga sta je lepse ako je pouzdan, bezbedan i zavrsava mi posao.
(Nislija, 27. april 2022 18:54)
Jedini nov auto sa dobos kocnicama koje sa video je Renault Captur, smesno izgledaju, male i katastrofa u 2022 godini.
(Toxic_PR, 27. april 2022 21:11)
Ne zaboravi i na mene !
(DACIJA, 27. april 2022 23:27)
Jedini nov auto sa dobos kocnicama koje sa video je Renault Captur, smesno izgledaju, male i katastrofa u 2022 godini.
(Toxic_PR, 27. april 2022 21:11)
I novi Sandero je takodje dobošar
(Egon Kowalski, 27. april 2022 21:45)
Renault Clio novi takođe ima, samo zavisi koja varijanta. Ima ih još mnogo novih samo je pitanje koliko ima kubika i konja.
(Taurunum, 27. april 2022 21:34)
Imam dva automoba sa zadnjim dobos kocnicama i nista im ne fali. Dok god su tehnicki ispravni, vozim. ?
(Badd, 27. april 2022 16:59)
Baš tu i leži problem. Kod doboša gde postoji tzv. peti cilindar (korektor kočenja) ume da bude problema na tehničkom pregledu. Kočioni sistem je ispravan, ali kada je neopterećeno vozilo može se javiti nedovoljna sila kočenja na jednom ili oba zadnja točka. Neki tehnički gledaju kroz prste, dok drugi ne. Sa povećanjem opterećenja (mase) vozila stvari se dovode u normalu, ali niko ne želi da ga neko zahebava zbog ovoga na tehničkom.
(maxy, 27. april 2022 18:41)
"sve razmišljam kupiti neku staru dobru dizel limunzinu iz 80ih ili 90ih i dobro ga srediti,bataliti ove današnje krševe"
ko god ima zrno mozga danas to i na zapadu hoce svako, ali,
ali, kasno brale, vec davno pokupovala sirotinja za baksis.
(aloooo jbt!!!!, 28. april 2022 10:39)
Imam citroena c3 sa dobosima na zadnjim tockovima. Dobos nije problem autic koci perfektno. Problem je u stelovanju kocnica kod dobosa tj. kod majstora.
Menjao sam pakne i vidim zar par dana da je otpustila rucna. Vratim se majstoru on nasteluje i za par dana opet otpustila rucna. Par puta tako(4-5 puta)i on tvrdi da nesto nije uredu. Ja se slozim sa njim i promenim majstora.
Covek odmah kaze da je neke delove stavio na pogresan nacin. Namontira to kako treba i od jednom vise nema problema.
Da li je zastarilo, ruzno ili sta vec, to ostavljam onima kojima je stalo do toga. Dam gas, autic ide. Skrece kako vrtim volan a kada pritisnem kocnicu koci. Znaci sedi i teraj, meni dovoljno.
(Citroen c3, 28. april 2022 11:29)
Velika i snazna vozila imajubdobos kocnice. Autobusi, kamioni, sleperi... Prava snaga se kontrolise dobosima a brzina diskom.
(zee, 18. maj 2022 19:26)
Pored kvaliteta kinesko turskih delova, koje ugradjujemo, mislim da mi ovde imamo ozbiljan problem kvalitetnih majstora. E ova kombinacija ti je smrt za zivce i za novcanik. Ja nemam problem da spucam 1000evra u auto od 1000 evra. Ali imam problem kad se na nesto vracam drugi put. Da ne pricam o trecem.
(iki, 2. maj 2022 20:55)