1. Zanima me kako su izmerili povecanje zagadjenosti vazduha iz privatnih automobila a da tu nema zagadjenja od gradjevinskih masina, kamiona, autobusa itd.
     (MACAK MOMCILO, 1. septembar 2019 11:13)

    # Link komentara

  2. @hehe
    A jel kontaš ti da svi to rade??? Briga njih za prevaru kad su i oni to isto radili, čisto ubijanje konkurencije.
    (Bole, 29. avgust 2019 11:03)

    # Link komentara

  3. @(Bole, 28. avgust 2019 14:57)

    Briga Amere za ekologiju, da u pravu si, ali za (finansijsku) prevaru drzave, a usput i kupaca/naroda... e to vec ne moze. I tu je nastao problem oko VWa i ceo skandal. VW je imao dve godine pre toga sansu da nesto promeni kada su ih prvi put upozorili na nepravilnosti, naravno oni nisu nista uradili.
    (Hehe, 29. avgust 2019 00:46)

    # Link komentara

  4. @Preddy baer
    prvi pametan predlog koji sam pročitao. U jednačinu ubaciti i snagu, ipak ne treba porše biti najjeftiniji
     (Milan, 28. avgust 2019 21:22)

    # Link komentara

  5. Sikter, ekofaeističke štetočine, dosta ste nas maltretirale, jedna Kina zagsđuje kao pet Evropa, a jedan brod kao hiljade automobila, ideite. malo njima pa zvocajte.
     (EU Citizen, 28. avgust 2019 19:11)

    # Link komentara

  6. Na balkanu uvode ogranicenje euro norme, ali ne uvode ogranicenje max. godista proizvodnje.
    Ne mozes uvesti auto sa euro4 standardom, ali vw golfa 1982 dizel, mozes registrovati.
     (da da, 28. avgust 2019 16:58)

    # Link komentara

  7. @ ivan zg
    Ni jedan proizvođač ne može da ispuni ekološke norme pošto su nenormalno niske. Te norme donose političari (grupa ljudi koji nemaju pojma o tome) kojih svaki par godina kažu "smanjite zagađenje za 30%" a niko ne pita kako. To je kao da ti ja naredim da podigneš na benču 50kg pa ti sutra kažem 100kg pa prekosutra 150kg... Mogu ti ja reći 500kg, to je standard koji ne možeš da ispuniš. Naravno da će varati, druga opcija je da im zabrane proizvodnju i da propadnu. Ustvari nikoga ni nije briga za ekologiju to je samo izgovor. Konkretno VW-ov skandal (vidim na šta aludiraš) je čist marketinški potez kakva bre ekologija. Da li vi stvarno verujete da je Amerima stalo do ekologije? Pa oni ni nemaju te norme kao u Evropi, briga ih. "Ne može 2000cc dizel, puno zagađuje ali zato kupujte naše Kadilake,Pontijake,k.... Palce od 8000cc". Baš se brinu o ekologiji. Proterali su ih sa njihovog tržišta dok su još uvek mali tamo da nebi posle bilo kao i sa Japancima,da im otimaju domaće tržište. Nijednom proizvođaču nije stalo do ekologije. danas svi kao forsiraju male motore da smanje zagađenje a sa druge strane predstavljaju SUV kao najsavršenije vozilo i ako znaju da će mnogo više trošiti i zagađivati ali to im je najbolja zarada. Svi znaju za varanje na testovima samo se to drži u fioci za kad zatreba kao u prethodnom slučaju. Kakva bre ekologija novac je najvažnija stvar na svetu i uvek će biti,šta god vi mislite o tome. Zamisli auto zagađuje, ako je nekom stalo nek ide biciklom.
    (Bole, 28. avgust 2019 14:57)

    # Link komentara

  8. @Bole - jaretina je naš idol, nemoj da ga diraš; sve zna i u sve se razume, najpametniji je, mrzi Srbe (ali još nismo utvrdili da li tu i sebe ubraja), računa da je 320 + 40 = 400 (ali ne zna zašto je to tako), razume se u bolesti i uveren je da od produkta sagorevanja dizela umire ceo univerzum (dok smatra da je plinski izduv toliko čist da možeš da ga udišeš non-stop), hvali se krivičnim delima javno na ovom portalu (a toga nije ni svestan)... Pored Srba, mrzi i sve što misle drugačije od njega - sve u svemu, bilo bi nam dosadno ovde bez njega!
    (TNT, 28. avgust 2019 13:23)

    # Link komentara

  9. @ auris

    moze daleko od oka;)
    isto tako se mozemo pitati i za bezbroj koje kakvih drugih baterija a o nekim daleko opakijim stvarima bolje da i ne govorimo, ne znam, ne znam, samo se cesto pitam, sta li sam ja bogu skrivio pa me kaznio da zivim u ovoj nazovimo civilizaciji, moja su razmisljanja daleko, za sve normalne bolesno daleko u svakom pogledu od ovog jada i nevolje?
    (rodjen u snu, 28. avgust 2019 11:44)

    # Link komentara

  10. 3. Nemoj više pisati "dizlo" nije uopšte smešno kao što misliš
    (Bole, 28. avgust 2019 10:28)

    ako ti kažeš šefe, onda ok. samo da mi se ne sekiraš i da se jedva suzdržavaš da ne opsuješ ko srbin. da te više ne izjeda iznutra jer neko koristi drugu reč od one koje ti želiš...

    nahhhhhh, dizlo je baš kul, sorry :)
     (jaretina; profil SR vozača 3/4, stealth driver, štedi sijalice, far pali kad vidi kontrolu, žmigavce kad slučajno zakači rukom, od dimne zavese ne vidiš kola, 28. avgust 2019 11:43)

    # Link komentara

  11. @Aleksandar. Koji hidrgoen, od 3, 6 ili 9%?
    (Velja, 28. avgust 2019 11:36)

    # Link komentara

  12. verovali ili ne muka mi je vise od ovog s*anja, secam se jos vremena kad je ovo ludilo uhvatilo maha, ovde gde zivim drvoredi jablana pored puta bili su najbolji primer, malo, malo pa je neko stablo bilo obelezeno crvenom reflektirajucom trakom i natpisom "ovo je stablo bolesno", godine prodjose, politika obmane ucini svoje a ista ta stabla stoje i dan danas tamo gde su i bila?
    (CO2, 28. avgust 2019 11:11)

    # Link komentara

  13. Odavno je ekologija postala biznis.
     (Strokavi mozak, 28. avgust 2019 10:32)

    # Link komentara

  14. @jaretina
    1. Ovde je reč o benzinu a ne o dizelu ali nema veze ti moraš da mrziš i prizivaš nešto.
    2. Ako ljudi misle da samo VW/Mercedes varaju na testovima onda su ... U velikoj zabludi (kako BiH voleo da smem da opsujem)
    3. Nemoj više pisati "dizlo" nije uopšte smešno kao što misliš, ret......no je jako. Smejete se ljudima koji napišu Škoda Super be a vamo forsirate "dizlo".
    (Bole, 28. avgust 2019 10:28)

    # Link komentara

  15. Priča o drastičnom smanjenju ispuštanja CO2 iz automobila ima još jednu dimenziju osim one ekološke. Europski proizvođači automobila time su do sada uspjevali spriječiti ulazak kineskih automobila na EU tržište.
    Kao oni nemaju tu tehnologiju da mogu tako drastično spustiti emisije CO2. I u toj silnoj želji izgorili su ti isti proizvođači jer nisu mogli ostvariti zacrtane brojke pa su pribjegli - laganju. Ali kao i svako laganje nije bilo dugog vijeka jer su ih amerikanci provalili. Sada nastoje proizvodnjom električnih automobila sniziti prosjek deklariranog CO2 ili proizvedu hibrid koji može preći 50 km na struju pa mu tako smanje deklarirano ispuštanje CO2 na pola.
    Hibridi i to oni koji ne idu samo na struju spuštaju potrošnju u gradu za 40-45%, a van grada za 20-30%. Tako nova Toyota Camry sa 218 KS i 8 sek. do 100 troši stvarnih 5,5-6,5 litara benzina na 100 km, a pri 150 km/h 7 litara. Samo mi još nije jasno zašto nema mogućnost vožnje na plin (LPG) jer bi to dodatno smanjilo ispuštanje CO2 za 30%.
    Dakle, prostora za spuštanje još ima samo su auti sve skuplji i skuplji...
    (Ivan ZG, 28. avgust 2019 10:26)

    # Link komentara

  16. guranje automobila na baterije, je najveća prevara 21. veka
    (hadžija, 28. avgust 2019 09:53)

    # Link komentara

  17. Britanija i Francuska svojim vozačima omogućavaju da besplatno ugrade plin. Čak postoji opcija ugradnje i u dizele ali je malo komplikovanija pa to retko ko radi.
    Shvatili ljudi da manje novca daju za uvoz nafte, imaju manje losih izduvnih gasova.
    Samo Srbijica naplacuje i uredjaj i atest i skracuje vreme trajanja atesta i oporezuje TNG i CNG po stopi od 100%.
     (Nizbrdo, 28. avgust 2019 09:53)

    # Link komentara

  18. Trend je ka smanjenju dimenzija. Uzmi i uporedi Kia Karens i Reno Espace, Do pre 5 godina su bili ko pola autobusa, a sada ih nigde nema.
    Sada za Leona kažu "porodični automobil", a on kao Fabia.
    (rebro, 27. avgust 2019 22:35)

    Kada uporedim Polo nekad i sad teško da je trend u smanjenju. Takođe i Hyundai i20 s pocetka i sad (a nije mnogo proslo).
     (Nizbrdo, 28. avgust 2019 09:48)

    # Link komentara

  19. Morate da shvatite da koliko god se uvodile eko norme za automobile na ulicama je svaki dan sve vise istih. Ono sto je nekada zagadjivao 1 automobil koji nije imao svako sad zagadjuje 3-4 takva. Sećam se da smo gde sam nekad ziveo igrali fudbal na ulici i da su automobili bili parkirani u svakom dvoristu. Sad vise tim ulicama skoro da ne moze da se ide jer svaka kuca ima 2 ili 3 automobila. Nekad je porodica imala 1 ili ni jedan automobil. Sad cim klince napuni 18 dobije auto za sebe Znam porodicu koja ima 4 automobila. Nisam zloban samo zelim da kazem da luksuz zagadjuje. A svi bi smo realno da zivimo kao bogati Amerikanci.
     (Nizbrdo, 28. avgust 2019 09:44)

    # Link komentara

  20. Kako se vrši stvarna reciklaža baterije EV-a?
    Kada ona "crkne" i postane otpad, neupotrebljiva za planiranu namenu ( skladištenje električne energije), kako se ona kao celina istinski "reciklira"?
    Dakle, ne interesuje me ono u stilu "zameniš samo pokvarenu ćeliju" ili odlaganje u stilu "BMW farma baterija" ( za "smeštaj" do 700 baterija za BMW koje su odradile svoje ), jer bi tako uskoro cela planeta postala "farma iskorišćenih baterija".
    Može li se cela ("neispravna") baterija "reciklirati", tako da je posle "nema" (kao što od iskorišćenih plastičnih flaša reciklažom stvorim repromaterijal za te iste nove flaše )?
    (auris, 28. avgust 2019 09:33)

    # Link komentara

  21. još kad bi neko nešto pročitao,prvo znači što se tiče zagadjenja vrlo je mala razlika izmedju dizela i benzina,a ovi što su se uhvatili suv vozila tek nemaju pojma,to su novije generacije motora koje troše 6-7litara i za slične pare se mogu naći kao neke izvikane limuzine,pravi porodičan auto koji ima prostora ,mesta,pregledan i bezbedniji,u 47godini sam slučajno kupio dzipa ,tražio sam porodičan miniven,potrošnja ništa puno veća a o udobnosti da ne pričam a sad su pristupačni sa cenom,tako da ne pričajte gluposti
     (vuk, 28. avgust 2019 09:05)

    # Link komentara

  22. @acca
    Broj pluseva na tvoj komentar na zalost pokazuje koliko je Srbija nepismena zemlja. Osnove hemije, sagorevanja... Da su hteli, mogli su barem da nacuju o tome kad su isli u skolu, ali avaj...
    (Dejan, 28. avgust 2019 08:28)

    # Link komentara

  23. Ova prica sa emisijom CO2 je jedna od najvecih prevara u istoriji. Doslovno ce nam uvesti porez na disanje na kraju.
     (Shigman, 28. avgust 2019 07:02)

    # Link komentara

  24. Није то зато што је Илон Маск рекао, него зато што свако иоле технички образован разуме да је процес производње, складиштења и дистрибуције хидрогена мање енергетски ефикасан од директног пуњења батерија чија технологија рапидно напредује из године у годину.
     (Urbanijak, 28. avgust 2019 04:20)

    # Link komentara

  25. samo stare dizel krseve skloniti sa ulica da prodisemo ,golfove 2 hitno
     (rak pluca, 28. avgust 2019 01:38)

    # Link komentara

  26. Sudovi ne mogu da kazne proizvodjace automobila SUV modela koliko bi trebalo, da im vise nikada ne padne takav egzibicionizam i materijalizam. Zakon ne moze da oporezuje vlasnike SUV-ova koliko bi trebalo, minimalno 3× vise nego sada.

    SUV je dosao kao moda, ne kao potreba. Kasnije su poceli da opravdavaju njegovo besmisleno postojanje, svim mogucim i nemogucim. Ljudi su lako kvarljiva roba.
    Proterati ga zakonom iz urbanih sredina.
    Lavinu haosa je pokrenuo: zakrcenja na parkinzima, zagusenja na ulicama, zagadjenja u vazduhu.

    Povecana potrosnja vode u perionicama. MISLIMO LI MI NA VODU?
    Za grad: skuter, motor, auto duzine do 4m.
    Van naselja: vozila sa emisijom CO2 manje od 100g/km
    Za neprohodne terene: dzip.

    Egoizam, neodgovornost, vec je uskratila zdravu buducnost sledecim narastajima.

    Necemo hedonisticki ziveti na kredit.
    Necemo deci ostavljati nase dugove.
    Naucicemo ih da uvazavaju druge i svet oko sebe.

    Ovo je utopijski tekst... i zato...

    Metod - kuvanja zabe vec je na delu. Beganje si nema.

    Pun gas i samo opusteno, nista nije u njihovoj prici verodostojno.
     (je-bote, 28. avgust 2019 00:16)

    # Link komentara

  27. acca

    Kad taj tvoj puntic vec ima nulu na tehnickom pregledu mogao bi da ga poklonis nekoj bolnici da preko njegovog auspuha lece bolesne ljude inhalacijom,pa dobri moj aco dobro nisi rekao da ti ljubicice rastu iz auspuha...
     (Petar, 28. avgust 2019 00:02)

    # Link komentara

  28. Slusam dokumentarac pre neki dan. Kruzeri koji plove oko Evrope svake godine emituju duplo vise izduvnih gasova od svih evropskih kola zajedno. Kruzere drze 3 velike americke firme, a odgovorne su za toliko izduvnih gasovam Takodje, low cost avio kompanije u toku jednog dana letenja izbace u vazduh kao nekoliko hiljada automobila godisnje. Da ne pominjemo grejanje i struju od uglja. Treba nam hidrogen, em sto brze sipas od EV, vise predjes, em doprinosi obnovi omotaca. Ali reko Mask baterije, svi moraju da slusaju...
     (Aleksandar, 28. avgust 2019 00:00)

    # Link komentara

  29. Bre, neka ukinu DPF filter koji kobajagi smanjuje zagađenje a skida motoru 25% snage. Kada auto bude lakše ubrzavao smanjiće se i zagađenje.
    (idiokratija, 27. avgust 2019 21:43)

    Rođače, da li svestan toga, šta ja vidim, šta osećam i šta udišem dok vozim za tobom, dok ti dodaješ gas u krntiji od 15 god, bez dpf filtera? Da li si svestan toga, da to isto udišu i moja i tvoja deca?
     (aalborg, 27. avgust 2019 23:36)

    # Link komentara

  30. "Nikada mi nece biti jasni ljudi koji rade od 9 do 17h idu kolima sva dan u guzvu koju su sami stvorili pa pre bi peske isao ili bicklom tih nekoliko km.... ljudi treba racionalnije da koriste auto a ne za svaku gluposto jer su lenji..."
    (hans, 27. avgust 2019 18:37)
    Kad budes imao malo dete i vozis ga izjutra i uzimaš ga posle posla iz vrtića koji je 5 km daleko, suprotno od trase na posao, biće ti jasno zašto idemo kolima
    (Gagi, 27. avgust 2019 23:07)

    # Link komentara

  31. Bice skoro propast sveta, nek propadne nije steta
    (Analiticar, 27. avgust 2019 22:58)

    # Link komentara

  32. @комша, koji su to sve veći i veći automobili?
    Trend je ka smanjenju dimenzija. Uzmi i uporedi Kia Karens i Reno Espace, Do pre 5 godina su bili ko pola autobusa, a sada ih nigde nema.
    Sada za Leona kažu "porodični automobil", a on kao Fabia.
    (rebro, 27. avgust 2019 22:35)

    # Link komentara

  33. Pre neki dan sam prvi put seo na trubu kada je vozač ispred mene dao gas i ostavio me u oblaku čađi. Sledeći korak će verovatno biti prijavljivanje tehički neispravnih vozila. Policija ako dođe, dođe.
    (Vozač, 27. avgust 2019 22:21)

    # Link komentara

  34. Bre, neka ukinu DPF filter koji kobajagi smanjuje zagađenje a skida motoru 25% snage. Kada auto bude lakše ubrzavao smanjiće se i zagađenje.
     (idiokratija, 27. avgust 2019 21:43)

    # Link komentara

  35. Vozim dizel 2002 godiste.. Jer sam tako u mogućnosti..
     (Mare, 27. avgust 2019 21:32)

    # Link komentara

  36. Hipihonder
    Tačno tako. Još vozim benzinca koji mi standard dozvoljava a oko mene lete ljudi u poluispravnim dizelima sa skinutim svim mogućim filterima.
     (Jare u mleku, 27. avgust 2019 21:00)

    # Link komentara

  37. @(Ivan ZG, 27. avgust 2019 19:05)
    Логично...
     (Путник П, 27. avgust 2019 20:47)

    # Link komentara

  38. Satanizovan je dizel jer ubija nekoliko stotina hiljada ljudi godisnje NOx gasovima. Sad ce tek da se satanizuje benzin jer izbacuje daleko vise CO2 koji ubija celu planetu. Na sve to kad se doda lazni eko moral ljudi koji voze benzinca al mora da bude SUV dodje na to da naravno da kolicina CO2 mora da raste u atmosferi. Hemijski otpad u koji spadaju ulja od SUS motora i raznih hemikalija iz elektro eko baterija koji ubijaju podzemne vode u kombinaciji sa krcenjem suma smanjuje mogucnost da svari sav CO2 sto u krajnjoj jednacini ima za to da naravno da CO2 emisije konstantno rastu. Al to nije samo do automobila vec do industrijalizacije sto vec razvijenih zemalja sto do zemalja u razvoju koji vecinski koriste ugalj i sl. Iz tog ugla po meni satanizovanje SUS automobila je samo lobi kojim se jedni peru a drugi gledaju kako da umuljaju svoje prljavo elektro vozilo. Covecanstvo zna samo da zameni jedan problem drugim kako se pokazalo kroz istoriju a ne i da nadje resenje za probleme koje stvara....
    (Inowack, 27. avgust 2019 20:46)

    # Link komentara

  39. Samo forsirajte SUV i krosovere pa će brojke biti još gore!
     (Miloš, 27. avgust 2019 20:29)

    # Link komentara

  40. Ako ja vec 5 godina na tehnickom imam nula na merenju izduvnih gasova, kako sam ja nagradjen sa nekim popustom, pa bar ekolosku taksu da mi skinu al ne oni hoce i kozu!
    Inace u pitanju je Punto 1.2 ben/plin i stvarno je nula vec 5 god, dva zadnja puta su ga vozili kod drugog na tehnicki misleci da ih aparat zajebava nesto!
     (acca, 27. avgust 2019 20:25)

    # Link komentara

  41. Dizel je i forsiran zbog manje CO2 emisije, dok se za NOx nije brinulo, dok se nije otkrilo da u realnom životu emisija istog je bar 50x veća. I to kod novog auta, šta je sa ovima Euro 3/4 sa svim povađenim i pogašenim ko zna. Za stare dizel motore kao u Golf 2 ili autobusima verovatno je u pitanju 100000 puta više od normalnog (propisanog) za Euro 6b motore.
     (Hum, 27. avgust 2019 20:11)

    # Link komentara

  42. Glupo je posedovati automobil treba uvesti parking mesta na više lokacija u gradovima ,uzmeš auto obaviš šta treba dobiješ pun vratiš pun rezervoar lociraju te preko GPS a platiš po km i nema kradje vozila ,zauzimanje garaža,vožnje bez razloga....
     (gorski, 27. avgust 2019 19:48)

    # Link komentara

  43. Nikada mi nece biti jasni ljudi koji rade od 9 do 17h idu kolima sva dan u guzvu koju su sami stvorili pa pre bi peske isao ili bicklom tih nekoliko km.... ljudi treba racionalnije da koriste auto a ne za svaku gluposto jer su lenji....
    (hans, 27. avgust 2019 18:37)
    Do posla 21km.Kolima 25 do 30 min.Autobusom sa dva presedanja 1h.Sa posla kolima 40min,autobusom 1h,30min.
    Zasto bih bacio preko sat vremena dnevno pitam ja tebe.A ti slobodno ne budi lenj pa teraj biciklu ili idi peske,druzi se sa slusalicama u usima umesto sa porodicom.Usteda u novcu je meni beznacajna.
     (Hipohonder, 27. avgust 2019 19:48)

    # Link komentara

  44. Па не може да се смањује загађење, а производе све веће и веће аутомобиле.
     (комша, 27. avgust 2019 19:34)

    # Link komentara

  45. Za mene samo diesel.Noviji svakako.
    Ali cudim se da ljudi misle da benzinci ne zagadjuju?
    Odakle im to?
     (C i n i k, 27. avgust 2019 19:34)

    # Link komentara

  46. "Nikada mi nece biti jasni ljudi koji rade od 9 do 17h idu kolima sva dan u guzvu koju su sami stvorili pa pre bi peske isao ili bicklom tih nekoliko km.... ljudi treba racionalnije da koriste auto a ne za svaku gluposto jer su lenji..."
    (hans, 27. avgust 2019 18:37)

    Grešiš ... Čak i kada to nije nužno, normalan čovek će radije da sedi u kolima zaglavljen u saobraćaju ...
    ("Lajt motiv je budala na biciklu.....tzv.biciklista koji svoja kvazi ubedjenja i zivotne navike iznosi u raspravi koja nema veze sa onim šta on propagira.", 27. avgust 2019 19:32)

    # Link komentara

  47. SUV ludilo zahvata i Evropu. Kako sada opravdati napade na Trampa sto je izasao iz Pariskog sporazuma kada je ocigledno da ogromnu vecinu Evropljana, Amerikanaca i Kanadjana totalno zabole za klimatske promene i buducnost planete. Ko ima para kupuje veca kola koja vise trose, narocito SUV. Ekonomicna kola kupuje mala manjina iz ubedjenja, a ostali iz nuzde.
    (Dragan, Ontario, 27. avgust 2019 19:19)

    # Link komentara

  48. Emisije CO2 su porasle zato jer se promjenio način obračuna potrošnje goriva. Prešlo se sa lažljivog i nerealno niskog NEDC ciklusa koji se odvijao u nerealnim uvjetima na WLTP (ili tako nekako) ciklus koji je puno bliži stvarnim uvjetima. Zato je i ispuštanje CO2 naraslo za 5-10%.
    Dosta je bilo varanja kupaca sa potrošnjom koju je nemoguće ostvariti u realnim uvjetima. Prije je potrošnja u gradu bila 1 do 1,5 litara veća od deklarirane, a na otvorenom oko 1 litru. Sada se svelo na razliku od cca. 0,5 litara, a neki novinari ostvaruju u gradu i nižu potrošnju od deklarirane (naravno na dane kada je manja gužva u gradu).
    Otuda povećanje ispuštanja CO2 jer sada manje lažu o potrošnji.
    (Ivan ZG, 27. avgust 2019 19:05)

    # Link komentara

  49. Opa,poceo lov i na benzince.Posle satanizacije dizela dosli na red benzinci.Izgorese sve sume i niko prstom ne mrda ali zato elektro lobi radi li radi.
    Pocinje u meni da se budi inat i ne pasa mi napamet da predjem na el.automobil.Presao sam sa dizela na benzin ali sa benzina na elektricni necu dok ne budem morao.
     (Hipohonder, 27. avgust 2019 18:42)

    # Link komentara

  50. vreme je da se porez na vozila pocne racunati malko drugacije

    mozda bi nova formula mogla da bude kombinacija sledecih faktora:
    tezina- teza (SUV itd) vozila bi placala znatno vise od onih laksih koja samin tim imaju i manju potrosnju goriva
    koeficijent otpora vozila izmeren u aerotunelu pomnozen sa ceonom povrsinom poprecnog preseka kao mera otpora (ovde ce takodje SUV lose proci posto zbog bespotrebne velicine stvaraju bespotreban otpor vazduha sto se ogleda u vecoj potrosnju)
    (Preddy Baer, 27. avgust 2019 18:41)

    # Link komentara

  51. Nikada mi nece biti jasni ljudi koji rade od 9 do 17h idu kolima sva dan u guzvu koju su sami stvorili pa pre bi peske isao ili bicklom tih nekoliko km.... ljudi treba racionalnije da koriste auto a ne za svaku gluposto jer su lenji....
     (hans, 27. avgust 2019 18:37)

    # Link komentara

  52. Dizeli prave manje CO2, ali više drugih, kao NOx.
    Ako nećeš jedno dobiješ drugo.

    Što se tiče SUV manije, neka uvedu kao švajcarci, platiš skuplju registraciju ali možeš dvoja kola na jedne tablice. Po gradu gradski, na izlet koji voliš.
    Ovako me oderu za terenca i SUVa i da plaćam još jednu, pa mnogo je (inače prelazim malo po gradu 0 do 5km dnevno).
     (boris, 27. avgust 2019 18:35)

    # Link komentara

  53. Emisija izduvnih plinova nikada nije ni padala.
     (Slobodan, 27. avgust 2019 18:21)

    # Link komentara

  54. Cude se? Pa neka zahvale SUV maniji za to.
     (stoliv, 27. avgust 2019 17:43)

    # Link komentara

  55. sad će VW/Merc inženjer malo da našteluje software, i dizlo će ponovo biti ok.
     (jaretina; profil SR vozača 3/4, stealth driver, štedi sijalice, far pali kad vidi kontrolu, žmigavce kad slučajno zakači rukom, od dimne zavese ne vidiš kola, 27. avgust 2019 16:53)

    # Link komentara