- Komentari -

Đavo nosi Zaru?

Nekada se znalo - da bi žena bila dobro obučena, morala je u svom garderoberu imati jednu ili više posebnih kombinacija koje joj uvek dobro stoje, koje su kvalitetne, obično crne boje, kao na primer Armanijevo odelo, ili neku dobro sašivenu večernju haljinu iz Gučija; danas joj je dovoljno da svrati pre izlaska u jednu od prodavnica Zara i odabere nešto za to veče prema trenutnom raspoloženju. Da biste danas bili odlično obučeni, nije više potrebno da budete bogataš, dovoljno je da posegnete za nekom od trendy kombinacija iz lanaca kompanije koje se deklarišu kao 'High Street fashion', bilo da su to nama dostupne Zara ili Topšop, ili H&M, koji još uvek nema svoju filijalu u Srbiji. Čista demokratizacija mode.

Piše: Marko Stojaković

Pošaljite komentar
  1. Zanimljiv tekst, i pretezno tacan ... osim ovoga:

    'Jedino što ponekad možete zameriti ovakvim prodavnicama jeste kvalitet garderobe.'

    Potpuno, ali potpuno netacno!

    Cela porodica je na H&M odeci vec tacno 5 godina. Narocito istiem primer decije odece (jer se mazohisticki pere na uvek visoj temperaturi od propisane/deklarisane i to se radi posle jednog-do-dva nosenja ... ipak su to deca) i nakon svih tih godina - H&M decija odeca se nije razvukla, deformisala, nije izbledela, izgubila boju, i i dalje (cak i stilski) izgleda vrlo, vrlo super, kao da je juce i radnje izasla.

    Znaci, totalni respect za H&M, jer first hand experience kaze - kvalitet je fenomenalan!
    (Plikuscht, 22. mart 2007 09:45)

    # Link komentara

  2. Kada bih još mogao navući na sebe nešto iz Zare bilo bi lepo...springfiledov XL mi super odgovara, dok u zarinu XXL jaknu ne mogu ni ruku u rukav da ubacim, a tek da zakopčam...
    (Meelosh NS, 22. mart 2007 09:52)

    # Link komentara

  3. Meni bas nedostaje H&M u Beogradu. Na stranu sto je Zara od nas najskuplja u odnosu na region, ali je uvela da i ostale prodavnice imaju dug sezonski popust. Zaista sam srecna sto mogu da kupujem u Zari, Mangu, Topshopu, ali mi je glupo sto kad odem negde u inostranstvo mogu da kazem - Ma, kupila sam sto stvari za dzabaka. U Beogradu, mogu da kupim upola toliko, iako su na popustu.
    (Masha, 22. mart 2007 10:02)

    # Link komentara

  4. Sve je to divno ali jedna mala sitnica kvari sliku...Posto su vlasnici "srpske" Zare- veliki monipolisti na nasem trzistu, jedan takav "izum" kao sto je Zara nasi ljudi placaju kao da je stvarno Sanel! Ako se i otkupi frankicija na H&M, dovesce je neki od srpskuh monopolista, pa ce opet Srbi zlatom da placaju nesto sto je po svetu skoro dzabe! To naravno vazi i za obucu a o hrani da i ne pricamo. TO "vestacko otvaranje trzista" na srpski nacin papreno kosta nasu "srednju klasu", inace vrsta u odumiranju, mada vrlo zilava. Kada se jedna zemlja pretvori u geto, onda su to posledice...PS.predhodno su nasi "drugovi-industrijalci" ucinili sve sto je bilo u njihovoj moci,da se sto vise udaljimo od civilizacije a sada na nas racun, obezbedjuju i praunuke...
    (Maja_V, 22. mart 2007 11:02)

    # Link komentara

  5. Pa rastu li ta Vasa deca, aman, kad vec 5 godina nose istu odecu?
    (@Plikuscht, 22. mart 2007 11:29)

    # Link komentara

  6. Text je prilicno istinit. Jedino sto mi smeta je to sto ne postoje interesi otvaranja takvih lanaca prodavnica u unutrasnjosti Srbije. Zelim da verujem da ce se to promeniti, pa da gradovi u unutrasnjosti Srbije budu i dalje gradovi, a ne da pocinju da lice na palanke.Mozda ovo i nije pravi komentar u vezi ovog tezta, ali ovo prosto izbija iz mene.
    (Kinky, 22. mart 2007 11:53)

    # Link komentara

  7. U muskom delu konkretno Zare je jos i moguce naci klasican komad odece po normalnoj ceni. Ponuda u zenskom delu se ne razlikuje od ponude bilo kojeg butika namenjenog teenage generaciji.
    Ponuda zenske odece u Beogradu je katastrofa. Izbor se svodi na modu namenjenu mladima (koja je uniformisana do bola) ili nesto sto kao da je izaslo iz ormara moje tetke pre 30 godina.
    Nije ni ponuda muske odece mnogo bolja ali makar su cene malo umerenije. Prosetajte npr. po Budimpesti, uporedite cene i ponudu i shvaticete koliko je ovde skupo a izbor nikakav.
    (Aleksander, 22. mart 2007 12:21)

    # Link komentara

  8. bila bi i ovde Zara jeftina da smo u evropskoj uniji i da nemamo i carine i poreze i ko zna sta jos sto formira cenu. Cuo sam da Zara u Beograd salje robu sa vec upisanim dinarskim cenama...
    (zoran, 22. mart 2007 12:31)

    # Link komentara

  9. Preporucujem i italijanski Coin. Ko moze da skokne bar do Trsta nece se pokajati. Bozicni praznici nazalost prosli ali bice jos prilike.
    (Dejo, 22. mart 2007 12:33)

    # Link komentara

  10. Apsolutno volim H&M i ne propuštam priliku da svratim u neki ako se nađem u inozemstvu. Trenutno je najbliži u Budimpešti. Cene su izuzetno pristupačne... Jedva čekam da H&M stigne u Bg, ko zna kada će to biti, ali mislim da će taj Beogradski biti duplo skuplji nego drugi, jer to je ipak fora u Beogradu.
    (queeria, 22. mart 2007 13:01)

    # Link komentara

  11. Apsolutno tačno, posebno što ne mogu da zamislim kako trošim više od $20 na običan komad odeće.

    Međutim, problem je (kako je već neko napisao) što u Zarine modele mogu da uskoče samo mršavci i mršavice, a mi okruglastiji (recimo broj 44) nismo podobni.

    Drugi problem je srpska verzija Zare u kojoj se mogu kupiti isključivo prošlogodišnji (ili još stariji) modeli, a po znatno višim cenama nego u Budimpešti. Nadam se da će jednog dana, kada se završii vladavina Don Miškovića, i ostatak Srbije, a i Beograd, moći da uživaju u aktuelnim modelima i Zare, i H&M-a, po istim cenama kao i u inostranstvu.
    (Umetnica, 22. mart 2007 13:05)

    # Link komentara

  12. Obozavam H&M.
    Pitanje- kada ce stici u Beograd?
    I jos - da li ce u Topshop-u u Beogradu biti pomenuta kolekcija Kejt Mos za april?
    (Marijana, 22. mart 2007 13:23)

    # Link komentara

  13. Konacno da neko pomene fantasticni Massimo Dutti!Obozavam ga!
    (Senka, 22. mart 2007 13:26)

    # Link komentara

  14. Dobar tekst. Imate H&M u Trznom Centru Milenium, na drugom spratu, nije zvanicno predstavnistvo, ali devojke uvoze njihovu odecu, mozete ostaviti i broj telefona pa vam posalju poruku kad stigne nova kolekcija :). Imaju i kataloge, pa mozete pogledati sta ce stici.
    (Andijana, 22. mart 2007 13:38)

    # Link komentara

  15. H&M je moj apsolutini favorit. Kad god odem u inostranstvo, obavezno potrazim neku od njihovih prodavnica. Stvari koje tamo kupim uvek nosim dugo i s ljubavlju. Isto vazi i za deciju garderobu. Nisam primetila da je kvalitet los, naprotiv.
    (Sabi, 22. mart 2007 13:59)

    # Link komentara

  16. Da, kad god sam u inostranstvu, jedan od prvih zadataka je lociranje H&M radnje. Eto, tako smo se bas svih ovih godina Queeria i ja slatko nakupovali u ejch-end-emu. Volim njihove gace. Zara u Beogradu za mene je prilicno razocaravajuca.
    (Vlada T, 22. mart 2007 14:38)

    # Link komentara

  17. Imao sam prilike da kupim neke "krpice" u ZARI u Spaniji prosle godine. Kada sam se vratio u BG, ulazio sam u ZARU s vremena na vreme i mogu recu da sve sto sam u Spaniji video i kupio u roku od nekih mesec dana (mozda i manje) je bilo u ponudi i u Beogradu i to po ceni koja je 20-tak% visa nego u SPA. Uz to, ne mogu reci da sam prezadovoljan kvalitetom. Materijal nije bas postojan-u prevodu, tegli se.
    (james, 22. mart 2007 16:15)

    # Link komentara

  18. slazem se sa napisanim da Zarinu odecu mogu nositi pretezno mrsavice.Obozavam H&M i pozdravljam naum da se i Prada ukljuci medju dizajnere koji su radili za ovaj modni lanac
    (leela, 22. mart 2007 16:19)

    # Link komentara

  19. Hteo sam da kupim musko odelo u "Zari". Skupo, a sintetika.
    (T., 22. mart 2007 18:04)

    # Link komentara

  20. Prvo: Zaru, H&M i ostale fime ne upravljaju Gos. Miskovic i ostali Donovi kako se ovde nazivaju. To su firme koje same ulaze na trziste i otvaraju svoje predstavnistvo sa svojim ljudima. Zara i ostali samo iznajmljuju prostor koji je u vlasnistvu domacih magnata. Tako reci ove firme nisu franchise.
    Drugo: Razgovarao sam sa menadzerom za razvoj H&M-a za svet. Rekao mi je da nemaju nikakve planove da se prosiruju u Srbiju niti ce u skoroj buducnosti. Citiram: "Ima mnogo interesantnijih trzista od Srbije trenutno. Istrazujemo druge zemlje za prosirenje koje imaju veci potencijal." Ako se logicki razmislja covek je u pravu. Jako smo mi mali da bi oni sada trosili veme na nas. I u madjarskoj ima samo jedna ili dve radnje koje su pod upravom Austrijskog H&M-a.
    A sa kavalitetom se slazem.
    (Dimitrije, 22. mart 2007 19:25)

    # Link komentara

  21. Koliko sam shvatio u textu se kaze da Madonna for H&M izlazi sledece godine...jel to u EU? posto se ovde po Chicagu reklamira kako ce biti "in stores" 22. marta...
    (nebitan, 22. mart 2007 19:44)

    # Link komentara

  22. danas je izasla Madonnina kolekcija(hm,da nije ovo onda stari tekst il su nesto pobrkali),iskreno meni se ne dopada,mislima da je ipak malo preskupa i verujem da ce zavrsit neslavno kao i prosli puta
    (leela, 22. mart 2007 21:11)

    # Link komentara

  23. A C&A?? Cene su zaista povoljne, a kvalitet pristojan. Za H&M samo pohvale. Cene u beogradskoj Zari su u najmanju ruku bezobrazne. Prvi put sam u Španiji ušla u Zaru, a tetka koja dugo živi tamo me je spustila na zemlju rečima "Tu kupuju oni koji nemaju novca. Nikada ne bih kupila te krpe". Doduše i moja mama ima slično mišljenje, ali meni se neke stvari sviđaju. I ne kupujem u našoj Zari..
    P.S. Ko ima problema sa veličinama u "našoj" Zari, neka proba u Budimpešti. Prošireni krojevi za jedre Mađarice..
    (Olga, 22. mart 2007 23:00)

    # Link komentara

  24. kao prvo, zara i h & m nisu direktna konkurencija - daleko od toga. h & m mnogo vise rizikuje na nivou dizajna, tj. nije im problem da naprave ludi dizajn za koji znaju da se nece prodati u 15000 primeraka medeljno. zara, naprotiv, igra na sigurnu prodaju. zato im je i kvalitet mnogo bolji od H & M.
    baj d vej, naslov ovog texta je uzet iz spanskog ELLE -a, mesec mart, gde mozete procitati (oni koji znaju spanski) o tome kako funkcionise mashinerija zvana zara.....
    (cookie mountain, 22. mart 2007 23:08)

    # Link komentara

  25. Moj prijatelj, koji dugo zivi u Spaniji je pre mnogo vremena dosao na ideju da dovede Zaru u Bg...Nije bilo sanse, sve je bilo bezecovano od strane tastova Miskovic-Karic!
    (Mara, 23. mart 2007 00:26)

    # Link komentara

  26. O tome koliko Zaru ne "drži" DON Mišković svedoče podaci o uvozniku sa markice sa bilo kog komada odeće kupljenog u Zari iz Knez Mihajlove, od milošte nazvanoj "Avenija Mišković" - jer idu redom: Nivea, Nike, Zara... uskoro i Mothercare, iz iste "radionice M". Probajte da otvorite recimo H&M u Srbiji, pa javite kako je bilo.
    (Umetnica, 23. mart 2007 05:19)

    # Link komentara

  27. Nadam se samo da ce se ovi nasi monopolisti dosetiti da otvore i Massimo Dutti u Beogradu, jer je daleko bolji od Zare, a i cene su pristupacne.
    (Maja, 23. mart 2007 08:35)

    # Link komentara

  28. Dok je jos izvodljivo treba izvaditi vizu za Madjarsku i zapucati u Peshtu, koja je na tri i po sata odlicnim autoputem od Beograda, pa pravo u West End Center pored stanice Njugati. Obuci cete se bolje i jeftinije nego u preskupoj srpskoj prestonici, i istog dana se vratiti kuci srecni i zadovoljni. Udjite u Marks & Spencer ili Jeans Club, svejedno, ima svih brojeva, velicina i duzina za nesavrsena neanoreksicna tela.
    (hungarofilija, 23. mart 2007 09:41)

    # Link komentara

  29. H&M garderoba je prvenstveno namenjena mladjoj generaciji:kvalitet je osrednji,ponekad ispod proseka.Deciji program je,slazem se,najbolje sto u H&M mozete da pronadjete,a donji ves je pristojan.Zara,takodje ima pristojan program za decu,a i za odrasle i poslovne ljude se moze pronaci nesto,sto je i veoma kvalitetno(kozni asortiman:cipele,tasne,rukavice-kvalitet dobar,dizajn takodje).C&A su poput H&M sto se tice kvaliteta:jedina prednost u odnosu na C&A,sto se moze pronaci i garderoba za odrasle.Takodje,u C&A mozete pronaci i program za trudnice,koji je dizajnerski dobro osmisljen.Massimo Dutti je ipak jedna klasa vise u odnosu na H&M i C&A:takodje,to se ogleda ne samo po pitanju kvaliteta onog sto se nudi,vec i po cenama,koje se vise u odnosu na prethodna tri lanca.Mango i BIG takodje akcenat daju na mladju generaciju,premda se i u njima uvek moze pronaci nesto i za srednju generaciju,a kvalitet je osrednji(u svakom slucaju bolji nego u H&M).Takodje,za musku klijentelu pokusavaju i u BIG-u i ostalim lancima da se izbore:Zara i Massimo Dutti su pristojni sa ponudom za muskarce,ali uvek moze bolje.
    (Dejan, 23. mart 2007 11:56)

    # Link komentara

  30. Zanima me sta je s nasom proizvodnjom odece, nasim modnim kreatorima, nasim industrijskim dizajnerima...sve te odseke imamo na Akademiji za primenjenu umetnost, ako se ne varam. Iskolovali smo znaci generacije talentovanih strucnjaka. Pitam se jednostavno sta oni rade i gde su dok nama ide voda na usta zbog evropskog bofla po skupoj ceni. Nekom se zaista dopada da se tako oblaci ili misli da je nesto postigao time sto na sebi ima kakvu-takvu "marku"? Pa nismo valjda toliki idioti...
    (Glupo pitanje, 23. mart 2007 12:28)

    # Link komentara

  31. BTW - Massimo Dutti, Zara, Bershka, Oysho i Stradivarius su samo brendovi Inditex grupe koju vodi gospodin Ortega. Naravno, razlicite ciljne grupe / propozicije, al' ista kompanija.

    Po meni, "high street" odeca ovog tipa je najveca prevara. To nije demokratizacija mode, to je pravljenje jednokratne odece. Model je jasan - prodati sto vise krpica loseg kvaliteta za ipak solidnu cenu, a sve uz simbolicne gestove poput "al' Lagerfeld je dizajnirao dva artikla za nas!" ili "A Madona je jednom obukla TopShop".

    Mozda u vrtoglavom svetu zenske mode danas to mozda i radi, al' ako ste muskarac a ne zelite da izgledate kao Iberijski tinejdzer, clan boy benda ili lose odeven "chinos and polo shirts" kompijuterski programer iz Indije, otvorite se za stvarno kvalitetnu odecu. Sve u svemu, kvantitet je retko surogat za kvalitet.

    Al' koga to cini stecnim, to je super, svako ima svoj stil...
    (V, 23. mart 2007 12:51)

    # Link komentara

  32. Vidim da su komentari prilicno ujednaceni, pa da ponovim ono sto zaista stoji: kupujem u H&M vec godinama (uglavnom na nemackom podrucju) i tvrdim , kao neko ko je dosta dugo imao posla sa nasom i stranom tekstilnom industrijom, da su im proizvodi vrlo solidnog kvaliteta i dizajna, te da se uvek mogu naci brojevi od...do.., sto ce reci da ima vrlo pristojnih komada i za one koji nisu po standardima koje koznako diktira.
    C&A je firma za koju sam radila i oni imaju za ciljnu grupu porodicu koja kupuje za sve clanove kod njih i koji ce uvek doci da tamo obnovi garderobu, cak i baka.
    Zara..hmmmm??? Na Malti videh , priznajem i kupih, ponesto kod njih, ali ujedno primetih i da je L ili XL zaista ta velicina, a ne rastegnuti S.
    Kako nam se pise i koliko sta kod nas kosta je diktat onih koji ne zaradjuju novac, pa ga tako i trose. Osim toga, kada idu u inostranstvo obicno dobace do Turske, te im je takav i ukus, kao i iskustvo...a o stilu ne bi trebalo trostiti reci.
    Za kraj- kada prodjem Knez Mihajlovom imam utisak da vidim klonirane mlade devojke, samo im se kadkad razlikuje boja kose. Tuzna slika mnogobrojnih kopija, obucenih u Zaru ili stvari sa raznoraznih tezgi po Z.Vencu.
    Bice bolje?
    (Nastasja-bg, 23. mart 2007 13:22)

    # Link komentara

  33. Svaka cast za pominjanje i odusevljenje sa Massimo Dutti-jem! Mislio sam da sam jedini u Bgd-u koji ga obozava...To je u Evropi garderoba pristupacna svima, po 30-50 evra sasvim zadovoljavajuceg kvaliteta. Moze da se nosi i par sezona bez ikakvih promena u boji, velicini itd...Ako se ovde otvori verovatno ce biti duplo skuplje...Pa ovde je neka Azzaro kosulja ciji modeli su svake sezone drugacije duzine rukava, kragne iako je broj isti, 50 evra!!! U Evropi mozete kupiti za iste pare dve kosulje 5 puta boljeg kvaliteta, a firmirane su na snizenjima 75 evra (npr. Boss, Armani...)
    U Amsterdamu u Zari majice 5 evra, pantalone 10 evra...pre mesec dana, licno gledao...U Beogradu je najskuplja Zara, Springfield... o GEOX-u da ne govorimo. U Rimu, Amsterdamu najnovija kolekcija GEOX cipela 100 evra, ovde ni govora o novoj kolekciji, a cene starih modela 150 evra....Mnogo je jeftinije otici bilo gde van Srbije kupiti par stvari i platiti avionsku kartu, nego ovde kupiti dve-tri stvari.
    Kada bi svakome mladom coveku dali 100 evra i placen put do makar Budimpeste, a da ne govorim o "pravoj" Evropi, mislim da ti isti ljudi nikada ne bi vise dali ni jedan dinar u istim tim prodavnicama u Beogradu...
    Nego, dok ima ovaca, bice i sisanja!!!
    (Dusko, 23. mart 2007 15:19)

    # Link komentara

  34. u dva navrata sam kupila odecu u H&M-u u Americu. Prvi put sam kupila majice koje su se posle prvog pranja isteglile toliko da su izgledale stare. Drugi put sam kupila duksericu ciji je glavni sarm bila jarka naranzdasta boja - dok je nisam prvi put oprala. Dukserica je toliko izbledela od tog jednog pranja da sam je odmah dala u dobrotvorne svrhe. Od tada samo snale kupujem u H&M. Posto njihove linije jesu moderne, H&M moze da pruzi inspiraciju za soping i slaganje odece. Moje je misljenje da tamo ne treba kupovati odecu, osim ako ste mladji od 18 godina i svaki odevni predmet ionako nosite jako kratko.
    (nela, 23. mart 2007 16:21)

    # Link komentara

  35. Ne razumem. Evropski gradovi svakim danom sve vishe liche jedan na drugi, centar svakog iole veceg grada lichi kao jaje jajetu centru sledeceg, maltene mozete da predvidite gde ce u odnosu na Zaru biti Mango. Zar stvarno zelite da Beograd izgleda tako? Da izgubi ono malo originalnosti shto mu je ostalo? Ista uniformisanost vazi i za ljude koji, vodjeni ovde izrechenom idejom da je Zara isto shto i Prada samo jeftinije, besomuchno kupuju svu tu nekvalitetnu i uniformisanu garderobu. Naravno, mnogo je lakshe kupiti Zaru i mnogo ne razmishljati, ali uz malo truda i mashte mozete i u Nikolasu da nadjete garderobu koja je kvalitetnija od Zare, a da ne pominjem butike mladih dizajnera kojih ima sve vishe po Beogradu i gde se kupuje garderoba originalnog dizajna a ne bleda populistichka kopija.
    (Jelena, 23. mart 2007 17:32)

    # Link komentara

  36. Sad se vratih sa Kanarskih Ostrva i tamo u Zari bas i nije bilo nesto specijano ovaj put. Pre tri meseca je bila sasvim druga sika. H&M je ipak bolji a i jeftiniji cini mi se.
    (Vik, 23. mart 2007 18:02)

    # Link komentara

  37. @Dimitrije ZARA jeste fransiza kao i spf i mango
    (Marko, 23. mart 2007 19:37)

    # Link komentara

  38. Eh ja sam se u Nemackoj u Zari obukao od glave do pete sa extra stvarima za 250 eura !!! To je sasvim tacno da je u Srbiji sve skuplje vise puta a i stari su modeli...
    (zare, 23. mart 2007 22:27)

    # Link komentara

  39. A sta je sa nasim modnim kucama koje imaju genijalne mlade modne umove? Po cemu je p..s.. ili Balasevic ili Evolution losiji od izvikane Zare ili Manga?! Trebalo bi da pruzimo priliku neafirmisanim kreatorima, da im damo vetar u jedra. A da su cene u gore pomenutim radnjama vise od onih u Barseloni i Ljubljani uverih se i sama prosle godine. 1. jos uvek smo crna rupa Evrope 2. umesto da negujemo razlicitost u odevanju mi podlezemo istovetnosti, to sto se oblacimo gde i gradjani EU ne znaci da smo joj blizi!!!
    (jejica, 23. mart 2007 23:46)

    # Link komentara

  40. Geox je savrsen: imam njihovih cizama i cipela i sandala nosenih i po sest sezona. Ali, bome, nisu nezne njihove cene ni napolju: u Budimpesti nema sanse da kupite cipele u Geoxu za manje od 130 evra. Ali zato cete u Humanic i Horvat Cipo za te parice pazariti cetiri para pristojnih i prilicno udobnih cipela
    (geoxez, 24. mart 2007 02:50)

    # Link komentara

  41. Kao sto rece moj decko, nadam se da H&M nece nikada doci u Beograd!! Upropastili bi ga, a uostalom onda bi svi nosili H&M!! Ionako mi je puno kada vidim po inostranstvu da svi nose H&M!!
    Inace u Pesti postoje samo 2 prodavnice H&M, od kojih samo u jednoj (onoj u Vaci) ima deo sa muskarce koje je velicine 10 m2!!

    Zara jeste skuplja ovde, koliko sam video za oko 20%!! Ispostavi se da je jeftinije kupovati u Zari u Parizu nego u Beogradu!!

    C&A se meni ne svidja, i to jos iz izloga vristi koliko je nekvalitetno.

    Zaboravili ste NewYorker koji je dosta slican H&M-u!!
    (Dragan, 24. mart 2007 02:50)

    # Link komentara

  42. Za cene u velikim modnim lancima kao sto su Zara,Mango..koje su vece nego u regionu nisu krive firme koje drze zastupnistvo za ove brendove nego carinske dadzbine koje su kod nas od 20-25% na tekstil,a u okruzenju 1-8%.
    Cene artikala se diktiraju iz centrala ovih firmi u inostranstvu i domaci zastupnici imaju vrlo mali uticaj na cene.
    H&M dolazi u srbiju uskoro u novom trznom centru kod zgrade USCE.
    (igor, 24. mart 2007 08:44)

    # Link komentara

  43. Zara = prevara :). H&M, Zara, Massimo Dutti, Marks & Spencer (kome, od milošte, a s obzirom na većinske političke preferencije društvenih grupacija koje se u rodnoj mu Britaniji tamo oblače i "fair trade" proizvode i slične levičarske mutljavine kojima se trude da takve privuku, inače tepam Marks & Engels :) ), i sva slična boranija nisu demokratizacija mode već nešto sofistikovanija i copyright-friendlier verzija novopazarskih "petsto-kečeva", tj. samo pametan način da se sirotinji za relativno skupe pare (pošto je kvalitet očajan, a dizajn vrlo očigledno samo jeftina kopija) proda iluzija da je "Zara isto što i Prada". Za one koji sebi mogu da dopuste samo Zaru, možda, uz malo truda na samoubeđivanju, ali čak i oni u dubini duše znaju da to uopšte nije isto. Ja lično sam i u doba kada sam živeo u Jugoslaviji (tj. oblačio se u Trstu, Milanu i Veneciji :) ) i nisam mogao sebi da priuštim toliko dobre garderobe, uvek više voleo da kupim Guči ili Baldinini cipele makar i na rasprodaji, i da imam manje stvari, ali stvarno dobro dizajniranih i kvalitetnih, nego da imam pun orman bofla za koji svako ko ima oči (što je, doduše, dosta uzak i biran segment populacije) odmah vidi da ga nijedan đavo koji imalo drži do sebe ne bi obukao ni kad ide da prijavi porez :)). Ne kažem, naravno, da su Zara i ekipa nešto a priori loše (iako sasvim sigurno jesu prevara): društvo ima razne slojeve, i ove kompanije vrlo uspešno opskrbljuju svoju ciljnu grupu, ali neumereni hvalospevi njihovom (ehm!) dizajnu i (ehm-ehm!) kvalitetu, i priče kako su isti kao oni koje kopiraju definitvno nisu na mestu, i uvek me podsete na nekakvu staru razglednicu ili reklamu (tko to sad znade, osim možda Broja Jedan) na kojoj dalmatinac stoji okružen gomilom belih maca sa crnim pegama a iznad piše: "Be an original in a world of copycats" :)).
    (Vogue Uomo :), 24. mart 2007 11:05)

    # Link komentara

  44. Interesantne li diskusije... U Zari sam pre neki dan videla pamucne majce za 1000 din koje sam pre 7 meseci kupila u Madridu za 3.5 evra (letnja rasprodaja).
    C&A nije los, ima zenske velicine i do 54, ali je dizajn a i kvalitet ispod H&M.
    H&M u inostranstvu takodje ima kolekcije za mlade zaposlene dame, tako da nije predaleko od Zare, s tim sto Zara ima vise fensi kolekciju, a H&M malo mirniju, da tako kazemo.
    (BB, 24. mart 2007 12:05)

    # Link komentara

  45. Ljudi, vi ste totalno slepi kod ociju!!!!Kupujete sve u Zari, Mangu i ostalim spanskim firmama, a ne znate da je to u svetu mnooooooooogo jeftinije i da se tretira kao kod nasd Jumco!!!! Bolje skupite pare za avionsku kartu idite u Spaniju i obucite se po poslednjoj modi u tim radnjama. Samo da znate u inostranstuv je to sve jeftino, bolj je kvalitet i uopste nisu iste stvari kao kod nas......Ovce su za sisanje....
    (iva, 25. mart 2007 03:02)

    # Link komentara

  46. Kolekcija koju je dizajnirala Madona pojavila se u Svedskoj, Stockholmu 22.03.2007 i dozivela uspeh. Na zvanicnom sajtu HM-a ([link]) se moze ista pogledati sa cenama koje su za standard ovde pristupacne. Ovde je dva do tri dana pre pojavljivanja u radnjama ista reklamirana sto u novinama sto na tv-u svuda, tako da sam 22.03.2007 videla redove ispred radnji, uglavnom tinejdzerki. Sta reci kad je vec sest modela iz kolekcije rasprodato. Ovde je i Zara bas ``IN``, cene su solidne ali su modeli fenomenalni, narocito nova zenska kolekcija! Mislim da ne treba ocajavati sto u Beogradu nema H&M jer mislim da se nas stil oblacenja i poimanja mode mnogo razlikuje od onog sto H&M plasira.
    (Tanjica, 25. mart 2007 11:41)

    # Link komentara

  47. sasvim normalna stvar je da ce nasi ljudi otici u zaru i kupiti po koju krpicu, nego se cimati za vizu i placati astronomsku cenu za avionsku kartu.Nasi ljudi u Srbiji nisu ovde za sisanje, nego svi zaboravljaju VIzeeeeee. Svi se nadju pametni pa govore idite u inostranstvo.Kao da to oni ne i ne znaju. Kao da ste toplu vodu otkrili time sto ih savetujete da idu da sopinguju u Spaniju, Madjarsku.....a zaboravljate na vize. Ja redovno kada dolazim za Srbiju donesem Hrpu stvari iz pomenutih lanaca, bar na neki nacin da olaksam prijateljima, iako znaju i nisu ovce da je ovde sve dosta skuplje i da je u inostranstvu bagatela.Zato ne pametuj nego se zapitaj zasto nasi ljudi ne kupuju u spaniji. A odgovor si dobila
    (Elena, 25. mart 2007 14:25)

    # Link komentara

  48. interesantan textic :)
    ne zivim u srbiji vec neko vreme ali zato se dobro secam da dok sam kupovala zaru, mango, h&m u inostranstvu pa se vracala u beograd, imala sam utisak da sam kupila kilograme zlata za dz pare. sada, samo imam takve butike oko sebe i da li sam se ja promenila ili ne, ali sve mi se to cini kao neke bezveze krpice. masimo dutti mi je ipak mnogo kvalitetniji i mozda omiljeni, za h&m sam kukala, odbrojavala dane kada ce se otvoriti i stvarno dozivela razocarenje...
    ono sto hocu da kazem je da je super imati te butike i da imaju uvek jeftine trendy stvari ali da mislim da ih mi suvise idealizujemo...
    i dalje me svi pitaju gde sam kupila neke od stvarcica iz nekih beogradskih butika, sto mi bas prija :)
    (joelle, 26. mart 2007 10:42)

    # Link komentara

  49. Posto zivim u milionskom evropskom gradu, hocu samo da kazem da su sve te marke samo kap u moru celokupne modne proizvodnje i da ako u Beogradu nemate izbor zbog monopola par uvoznika, u opasnosti ste da se oblacite uniformisano i kako neki pisu i nekvalitetno za skupe pare. Ne znam koliko sam dobar reper, jer kupujem samo ono sto se meni dopada bez obzira na marku. Jednom sa zaljenjem nisam kupila tasnu koja mi se izuzetno dopadala, zato sto je na njoj bilo ime kreatora kao vrata. Ali vidim da se i ovde devojke oblace tako, za odredjenom markom jure samo tinejdzerke jer imaju potrebu da se identifikuju sa grupom, ali i tu dolazi do podele: one koje su malo "seljanke" biraju upravo ove marke koje vi pominjete kao hit, a devojke iz visih drustvenih slojeva nose sasvim drugo i razlika je vidljiva. Na ulazu jedne cuvene diskoteke tip vas ne pusta da udjete ako imate na sebi "Onyx" duksericu. Na primer.
    (Prisebna s razlogom, 26. mart 2007 12:43)

    # Link komentara

  50. Cim sam u naslovu videla rec ZARA, tacno sam znala da ce u veoma kratkom roku stici lavina komentara od gastarbajtera, tj. emigranata. Najsmesniji su mi oni koji misle da ovde nema sta da se kupi. Kakva zabluda. Ali ne vredi, a u ostalom nema ni potrebe objasnjavati...
    (Smor, 26. mart 2007 14:24)

    # Link komentara

  51. Zaista bih volela da mogu da kupujem stvari kod nasih mladih kreatora ili kod Balasevica i pomenutih, ali se jedna stvar zaboravlja, a to je da nismo sve gradjene po JUS-u (dinarski tipovi) ili kao manekenke i da sitnije devojke ne mogu da nadju nista sto im odgovara u tim prodavnicama. Zato su tu Mango i Zara i uskoro nadam se zenski SPF koji mi savrseno odgovaraju (a tako bih volela da se otvori i Bershka koja ima jos bolje modele) po velicini, a i nisu ni loseg kvaliteta (za te pare ;)). Jedino je problem u siromasnijem izboru boja i modela nego u drugim zemljama, ali sta da se radi. Navijam za H&M i ostale 'lance' koji ce nam doneti pristupacnu odecu koja se ne nosi u grand paradi i na splavovima. Poenta je u mogucnosti izbora.
    (Ivancica, 26. mart 2007 16:52)

    # Link komentara

  52. U Budimpešti postoji H&M u tržnom centru Campona!
    (Cakimaki, 26. mart 2007 21:09)

    # Link komentara

  53. Da, bas tako: kad se uporedi sa izborom u Parizu, Londonu i Rimu - u Beogradu bas nema sta da se kupi. A i najgore su odevene one koje smatraju da su trendy.
    (@Smor, 27. mart 2007 00:56)

    # Link komentara

  54. @Iva
    Hm.. vrlo zanimljiv komentar, ovo sa ovcama..pa hvala, hvala...samo ne zna zasto si ti dosla do zakljucka da ljudi u Srbiji ne znaju da je Zara precenjena i da je to sve jeftinije napolju? Kako volim kada se odmah svi gastosi jave i posole pamet. Znas kako Iva...mi ovce ovde imamo problem malo sa vizama i dobijanjem istih na primer. Ali zamisli, culi smo i za H&M i za ostale marke, i za cene napolju i za svasta nesto... iako se to ne ocekuje od ovce ali eto..potkralo se;-)
    (Ns, 27. mart 2007 08:45)

    # Link komentara

  55. pitam se pitam - da li je neko od vas cuo, da ne kazem posetio, izlozbu Petra Omcikusa u Beogradu?

    hocu da kazem da je strasno sto se toliko ljudi bavi raspravom ko je bolji brend - Zara ili H&M, a niko ne ulazi u sustinu potrosackog drustva. zaista razumem potrebu da ste dobro i moderno obuceni, prva je imam, ali ne znam zasto tolika prica oko toga? neka svako nosi ono sto mu se svidja i sto moze da plati. ako neko zeli da plati Zaru 30% vise nego u inostranstvu, pa dobro - neka plati. ali svaka budala zna da je ovde skuplje.

    osim toga - da li je neko cuo, da ne kazem iskusio, politiku Zare u Beogradu - da u prostor sa kabinama ne moze da udje niko ko ne proba stvari. tacnije, napravis dobro zezanje i podjes sa drugaricom u soping, kad ona ne moze da vidi kako ti nesto stoji. to je bilo sve od mene i Zare u Bgd.
    (Aneta, 27. mart 2007 13:14)

    # Link komentara

  56. Cisto sumnjam da u Beogradu ima nesto da se kupi, kad u 8 ujutru mogu da se vide zene obucene i nasminkane kao da da je 9 uvece. U svakom slucaju - nema da se kupi dobar ukus, ni u Beogradu ni bilo gde drugde. A snobizam koji podrazumeva da su H&M i Zara neke marke, pa sebi pridaje neku vaznost koju inace valjda ne bi imao, time sto stavi na sebe evropsku bofl krpicu - potpuno je besplatan, zato ga valjda i ima tako mnogo. A u odnosu na Pariz, London i Rim, gde mi gastarbajteri provodimo nase tuzne i inferiorne (u odnosu na beogradske fancy ribe) gastarbajterske dane, izbor je objektivno nesto siri. U pogledu krpica i u pogledu kriterijuma sta je sta, u modi i inace.
    (Gastarbajteri, 27. mart 2007 13:38)

    # Link komentara

  57. Mango, Zara... uci u prodavnicu i poceti da se smejes sama sebi sta tu trazis. U zemlji kosarkasa ne mozes sa pronadjes velike brojeve, koji inace postoje i u Grckoj, Spaniji. Ja nemam visak kilograma ali imam i te kakvu visinu. Treba li da izgledam kao kostur, a usput budi receno, ne podnosim da mi stomak i krsta budu otvorena (cak i ako u nesto udjem to bi bilo to). O slatki dani kada odem preko, probam sta god zelim, koliko god zelim, u kojim god velicinama zelim, bez gnjavaze prodavacice po fazonu "bas vam lepo stoji, tako se nosi".... Nadam se da ce i u ovu zemlju Srbiju doci ta sloboda izbora gde cu moci da se obucem od glave do pete kako ja zelim :)
    (Sloboda izbora - ili - necete mi navuci komplekse, 27. mart 2007 18:26)

    # Link komentara

  58. Mala ispravka - Madonina linija u H&M-u je u radnjama vec sada, a ne sledece godine
    (Jelena, 27. mart 2007 18:56)

    # Link komentara

  59. H&M do sada nije dosao u Srbiju zbog lose politicke i ekonomske situacije u zemlji. Za razliku od njih, kompanija INDITEX (Zara, Massimo Dutti itd) ima praksu da u ovakvim zemljama radi preko fransiznih distributera. U slucaju ZARE u Beogradu i Novom Sadu, fransiznog partnera je odabrao sam INDITEX. Takodje, oni su ti koji uglavnom vrse selekciju robe, formiraju cene, pa cak i vrse izbor radnika u prodavnicama - ne samo u Srbiji vec u celom svetu. Ovo je poznata politika kompanije. Njihov fransizni partner u Srbiji jeste Delta sto verovatno govori nesto vise o Delti samoj - nisam siguran da gospodin Ortega (broj 8 na listi) moze da potpadne pod uticaj domaceg poslovnog sveta, makar i onog najbogatijeg. Na kraju, ZARA Beograd se celih godinu dana koliko postoji nalazi medju najboljim njihovim prodavnicama u svetu. To verovatno vise govori o zaposlenima u Delti nego o vlasnicima kompanije.
    A sto se tice cena u ZARI koje su ocigledno vece nego u okruzenju, razlog za to su visoke carine i relativna nestabilnost domace valute. Srbija jos uvek nije ni blizu EU. To rezultuje cenama koje su u 10 do 20% vece od cena u Milanskoj ZARI. A sto se samog izbora robe tice, ne verujem da se bas znacajno razlikuje od okruzenja. Ovo ne vazi za Spaniju, koju sam INDITEX tretira posebno.
    Posebna je prica fama koja se siri oko ZARE u Srbiji. Ovo je ocigledna posledica svojevrsne gladi za ovakvom vrstom robe i ovakvim nacinom kupovine koja je vesto podgrejana marketinskim trikovima i medijskim instrumentima. Ljudi zele da pri kupovini imaju veci izbor - pogledajte Cumicevo sokace i shaticete da je vreme butika, komisiona i svercovane robe davno proslo, bar za neki ozbiljan posao.
    Ukratko, cela ova prica oko ZARE me podseca na McDonalds - njihovi hamburgeri nisu najbolji na svetu (po mom misljenju ni blizu), ali se i dalje u Srbiji odlicno prodaju.
    Na zalost, imam uisak da H&M necemo skoro videti u Beogradu, ali ima glasina da ce do kraja godine biti otvorene prve prodavnice Massimo Dutti i Bershka.
    Videcemo.
    (Breaker, 27. mart 2007 21:53)

    # Link komentara

  60. Evo i ja da nesto kazem mada se nadam da mi nece ljudi prebaciti sto se eto javljam iz inostranstva gde ne gastarbajtujem vec studiram. O cenama je nazalost mucno govoriti i zalosno je sto je sva ta garderoba toliko skupa na nasem trzistu. Verujte ja se oblacim u H&M ali mi je i 20 evra ili dolara preskupo da dam za jedan komad odece iz prostog razloga sto ce taj isti komad za mesec dana biti na rasprodaji i kostace od 5-10 evra. I u H&M se ne oblacim zato sto pojedini dizajneri izbacuju svoju liniju vec zato sto mi je pristupacna cena. Uopste me marka odece ne zanima vec cena i kako mi ta odeca pristaje. Moram da kazem jos i to da cak i nasi srpski brendovi drze vrlo visoke cene i uopste nisu pristupacne prosecnom kupcu te ne treba da se zalimo kad pojedini potraze odecu u Zari ili Mangu.
    (hakunamatata, 28. mart 2007 13:19)

    # Link komentara

  61. Neko navija za Zvezdu, neko za Partizan, neko voli H&M, nekome se svidja Zara, izbor postoji,ali ja nemam za koga da navijam...Meridijan liga je krs, a ni ponuda u Beogradu mi se ne svidja...nedostaje mi Esprit, ne racuna se edc kolekcija za mlade,a volela bih da vidim i prodavnice S Oliver u nasem gradu...prate trend, ali se godinama mogu naci neki klasicni modeli...konacno, ne lici sve na estradu
    (Prinicipessa, 18. april 2007 12:04)

    # Link komentara

  62. Madonina kolekcija za H&M za 07 je izasla i uzasno je ordinarna i kako cujem ne prodaje se bas najbolje.....kvalitet njihove robe je bas fush-fash teski...sve sam poliester...Godinama vec kupujem u zapadnjackoj "Zari" jer je nasa bezobrazno skupa i kvalitet i dizajn je dalekooo ispred H&M ...U H&M treba kupovati samo kupace kostime:))...imaju dobre modele za 16 baka.:) A Top Shop je super ali ovde u Londonu i nije bas jeftin ako se uzme u obzir da su obicne kratke cizmice 60 funti (120$)...
    (designer, 19. april 2007 19:59)

    # Link komentara

  63. Problem viza u Srbiji postoji, ali to nije jedini i glavni razlog sto ljudi ne putuju. OK, jeste, oni koji nisu zaposleni, tesko ce dobiti tu nesrecnu vizu. Vidite, radi se i o tome da smo malo (iako bas nemamo razloga), i razmazeni, ako dozvolite! Ja sam isla do Trsta auotobusom, pa odatle do Londona AVIONOM ZA 60 Eura, Ryan-airom. Znaci, ko smisli kombinaciju, ne mora mnogo da plati! Bila sam u poseti drugarici, kupila ponesto u H&M-u, za mnooogo male pare....i, ne bih kupovala u Beogradu u Zari. Najpre zato sto mi se ne svidja taj manir zagledanja, da l' si in ili nisi, pa kao, Zara je tako cool! Ma nije, to je obicna radnja koju smo mi Srpkinje glorifikovale jer se mnogima sve vrti oko toga....Ah, kako da se obucem veceras? Ljudi, u inostranstvu ljudi kupuju garderobu mnogo cesce nego mi, ali ona im nije vazna, kupuju jeftinu, a pristojnu. To je to! A kod nas, prazna glava, odeca puna imena dizajnera, makar u pokusaju! Ne putuje se, ne cita, ne shvata da je to nevazno!!!! Budite cisti i pristojni, a svakog cete baciti u nesvest ako ste duhoviti i zabavni! To medjutim Zara ne obezbedjuje! Ili pisem u prazno???!!:-((
    (Sanja, 27. april 2007 09:53)

    # Link komentara

  64. Posto nas je musterija informisala o ovoj diskusiji i naravno obradovala, pa i mi vas. H&M kolekciju mozete naci i u SRB, u vise gradova tako i u Monte Negro. Radimo sa trenutnom kolekcijom, cene iste kao i na "zapadu", mi smo tu sve dok ne bude kuca dosla sama jednog lepog dana, (dimitrije 22 marta vam je sve lepo objasnio, :) za dalju info: jana@one.se - a big happy smile ....i dobro dosli!
    (Scandinavian Design, 3. maj 2007 02:27)

    # Link komentara

  65. Sve je ovo mnogo lepo, ali ja sam i dalje prinudjena da kupujem u "kineskom butiku"...
    (branka, 24. maj 2007 15:23)

    # Link komentara

  66. U VICENCI IMA MAGACIN EMPORIO ARMANI JA BIO JEANS 50DO 70 E MAJICE 20 DO 40 E PATIKE I CIPELE OD 19 DO 70 CENE OK KAKVA CIGANIJADA ZARA MANGO I SPF JOS SU SKUPLJI
    (DEKY, 6. jun 2007 12:09)

    # Link komentara

  67. Kakva Madonna,MARIAH JE ZAKON.
    (Bojan, 17. jun 2007 18:33)

    # Link komentara

  68. ko bi uopste nosio zaru ako moze pradu?! razlika je neuporediva!
    "high street fashion" je ipak konfekcija. sve je povezano sa skokom standarda srednjeg sloja i njihovim izdizanjem. oni zele da podrzavaju vise slojeve. taj trenutak u istoriji posle burzoaskih revolucija i izdvajanja gradjanstva iz radnicke klase je i doprineo razvoju mode kao i odredjivanju definicije iste. moda je novina i prilicno je elitisticka. onog trenutka kada izadje na ulice to prestaje da bude moderno.
    razvoj lanaca kao H&M, ZARA itd. je definitivno doprineo ubrzavanju promene mode, kao i njenom globalizovanju.
    (mirjana, 26. avgust 2007 05:34)

    # Link komentara

  69. Da li moze neko da mi odgovori gde u Novom Sadu moze da se nadje H&M?
    (NikolaNS, 25. novembar 2007 22:26)

    # Link komentara

  70. 1. H& M imaju odlican kvalitet.
    2. U Zaru vise ne zalazim. Usla sam par puta i pri samom dodiru materijala najezila se i napustila radnju. Sto rece jedna moja prijateljica poreklom iz Spanije- Nisam dovoljno bogata da kupujem jeftine stvari iz Zare. Ista Zara koja kako cuh i kasnije videh, za srpske uslove nije nimalo jeftina.
    3. Na zapadu- (ako niste dete bezobrazno bogatih roditelja) sezonske rasporodaje su glavni izvor obnove garderobe. Ne zato sto su ljudi ovde siromasni, vec zato sto su svesni da su moda i odevni predmeti prolazna i potrosna stvar.
    Nesto cemu bi i u Srbiji trebalo da pocnu da uce decu.
    (Chi Darling, 11. januar 2008 19:29)

    # Link komentara

  71. Slucajno znam koje su cene svih Zarinih stvari pri uvozu robe...i slobodno mogu da kazem da je sramota koliko se zaradi na jednoj kupljenoj kosulji ili majici (npr. uvezena za 12 eura a prodaje se za 65 eura.Zara je je jedan od najjeftinijih brendova u Evropi , samo smo mi glupi pa bacamo tolike pare.
    (nina, 18. decembar 2008 13:56)

    # Link komentara

  72. Nezelim nikoga povrediti ili umalovaziti zelim samo svoje misljenje sa vama podeliti mozda nije thema ovde,ali moram Vam napisati da sam fan "Chanel"(standard),"Apart",a nekda sam nosila odecu sa "pijace" i nisam se stidela i omalozavana bila.Bitno je da je cista i negovana odeca i da ko ima stila moze prelepo izgledati i u "Chanel" i u "pijacnoj" robi!!!Verujte mi!
    (mila, 7. januar 2009 09:11)

    # Link komentara