- Komentari -
  1. Sve je danas deo tradicije, samo smo je zaboravili. Sve sto se desava npr. na tradicionalnim svadbam ima svoju pozadinu, mracnu ili ne. Pre bih otisao na takvu svadbu, nego na ove nove fensi svadbe, kao da si izasao u kafanu i slusas sund celu noc.
    (bulldog, 20. januar 2020 11:21)

    # Link komentara

  2. Moj deda "oteo" moju babu :D
    Dogovorio se da se nadju kod železničke stanice u Drvaru tamo oko 1946-47 kad su naseljavali Vojvodinu i samo je ubacio u voz i ćao Roso ćao Drvaru eto nas u Novome Sadu :D
    (Žika Pavlović, 19. januar 2020 21:56)

    # Link komentara

  3. Ma, jel postoji i jedan čovik iz tog vrimena da ga Karađorđe nije namlatija, išiba, izdera se na njega?
    Evo za ovu otimačinu neviste. Cili pir dobije priko kostiju. Šta imaš mene mlatnit barba Karađorđe? Mene su zvali na pir i ja san se doša najist i napit. Šta ja znan di su se momak i cura upoznali. Daj barem meni uvjetu kaznu.
    Majke mi moje mile koliko mi god traje uvjetna neću ić na pireve makar se i ja mora ženit.
    Bolje i to nega da me tučeš ka malo dite.
    (miro split, 19. januar 2020 19:52)

    # Link komentara

  4. Secam se kako su mi u srednjoj govorili kako su juzni Sloveni bili dobri ratnici, da ih je uvek lako posvadjati, ali i da su postovali zene. Ok, za prvo mozda, drugo sigurno, a trece je ocigledno mit ili je vizantinski autor teksta drzao svoju zenu u lancima, pa eto, iz njegove perspektive...
    (Lemi, 19. januar 2020 12:34)
    Generalno večina evropskih naroda i kutura tokom istorije je relativno poštovao nežniji i lepši pol,neki u manjoj a neki u većoj meri,dok je sasvim druga priča kod orientalnih, semitskih,armenoidnih,indidskih,turkijskih,odnosno azijskih naroda(osim izuzetka Japanaca,oni su ionako padobranci na azijskom kontinentu).Čak i dan danas dobar deo azijskih naroda i kultura tretiraju žene-devojke kao bića 5-tog reda,iliti niža bića,ali to im nije nedostatak kod današnjih domaćih devojaka-žena, šta više suprotno,jer interes vrti gde burgija neće a i manipulacija je čudo jedno.
    (Mediterano Blanco, 19. januar 2020 19:09)

    # Link komentara

  5. Pa desničari su ti koji zagovaraju tradicionalne vrednosti - ovo je jedna od njih i nije pogrešno reći da bi je neki vrlo entuzijastično podržali.
    (Tbh, 18. januar 2020 18:13)
    Da,ali kao što sve ima 2 strane medalje,tako i tradicija,meni lično ta tradicija otimanja mlade je primitivna i nisam siguran da je izvorno srpsko-slovenska,čak i rimska otmica Sabinjanki ima korene kod haanaskih naroda,tako da i ovo otimanje mlade indirektno možda vuce korene iz Bliskog Istoka,kao i vecina mistifkovanih,okultnih,primitivnih i dekadentnih stvari.
    PS:Ovde nikada nije bilo pravih desnicara,vec pozera-šovinista,razlikuj ta 2 pojma,pravi desnicar jeste tradicionalista,ali nije patološki zadojen,šovinista,ograničen i primitivan.Recimo čuveni Da Vinči je bio klasičan primer desnicara,ali on svakako nije bio primitivan i ograničen,vec kontra.
    (Mediterano Blanco, 19. januar 2020 18:59)

    # Link komentara

  6. Da ponovim, koga interesuje, neprocenjiv doprinos izucavanju religije i mitova kod nas je dao Veselin Cajkanovic. Imate u bibiloteci ili na internetu besplatno "Mit i Religija kod Srba". Za svaku preoporuku. Treba procitati da bi se razumelo zasto su neki obicaji takvi kakvi jesu.
    (Jovan, 19. januar 2020 17:04)

    # Link komentara

  7. andreas kisser

    Upravo ta "zenska emancipacija" vas "ucenih" i dovodi do raspada tradicionalnih vrednosti porodice. Zena koja je htela i u ono vreme je mogla sa drugim, malo puta i nisu. Nema mnogo razlike. Izuzev sto su one zene bile stub porodice a sada uglavnom okidaci raspada toga stuba. Te francuske fore sa "muvanjem i "flertovanje" kao i "osvajanjem" zena su najobicnije gluposti.
    (don, 19. januar 2020 16:44)

    # Link komentara

  8. Pa sto starom svatu 50 stapova?
    (Starojko, 19. januar 2020 13:47)

    # Link komentara

  9. Secam se kako su mi u srednjoj govorili kako su juzni Sloveni bili dobri ratnici, da ih je uvek lako posvadjati, ali i da su postovali zene. Ok, za prvo mozda, drugo sigurno, a trece je ocigledno mit ili je vizantinski autor teksta drzao svoju zenu u lancima, pa eto, iz njegove perspektive...
    (Lemi, 19. januar 2020 12:34)

    # Link komentara

  10. davno je jedan moj drug konatatovao da vecina zatucanih tradicionalista, esktremnih desnicara, klero-fasista i postovaoca ljotica u danasnjoj srbiji pripada (povecem) delu muske populacije koji danas, u vreme zenske emancipacije nisu u stanju da smuvaju devojku, i onda posledicno krenu da ceznu za "dobrim, starim" vremenima kada bi im devojku koja im se dopada, a nemaju kohones da joj pridju ili minimum muskih sposobnosti da je osvoje, prosto "kupio" otac ili obezbedio pregovorima sa drugom stranom bez da se devojka ista pita. za takve je ovaj clanak melem na dusevnu ranu :)
    (andreas kisser, 18. januar 2020 11:31)
    Јер су левичари познати као велики шмекери, спортисти, домаћини...
    (мики, 19. januar 2020 11:30)

    # Link komentara

  11. Pitanje za diplomiranog istoričara (s obzirom da spominje cepanje košulje) a i za bilo kog drugog ako zna : Zašto se ocu cepa košulja kad se rodi dete? Da li se ovo radi svuda gde žive Srbi? Ako neko zna nešto o ovom običaju, bilo bi super da odgovori.
    (Antigona, 18. januar 2020 22:20)
    Наводно то раде његови другови који немају деце како би узели пелцер од њега.
    (мики, 19. januar 2020 11:27)

    # Link komentara

  12. Ahtung nije istina da su Etrurci napustili Limnos jer im je ostrvo postalo malo već su ih Grci proterali. Inače poreklo im je nepoznato a sami su sebe zvali Raseni.
    (Sto Srbin izmisli to Nemac napravi, 19. januar 2020 10:55)

    # Link komentara

  13. @за све који се расправљају са Андреас Кисером. Човек је тешки смарач и пати од комплекса ниже вредности. Свашта пише годинама, углавном лупета. Ожењен је Иркињом, презире Србе, навија за Ливерпул, докторирао је на University of East London, друштвене науке, наводно зарађује 6,5к месечно, нето. Схватате да вам је џабе да се са таквим ликом презирете. Лик је врхунски трол.
    (DJ KRMAK, 19. januar 2020 10:25)

    # Link komentara

  14. @vfv3 pa ako vam se svidjaju stari obicaji onda se zaputite u neku saudi arabiju ili africko pleme pa zveknite "mladu" tojagom i odvucite u pecinu...

    to sto je turcin ovde ostavio nece se otresti nikada. sreca pa cemo izumreti
    (samo kazem, 18. januar 2020 18:37
    @
    Meni Turci ništa nisu ostavili potičem iz predela gde ih nije bilo. Nisam rekao da mi se stari običaji svidjaju i nikoga u životi nisam "zveknuo toljagom". Nas su karikiranje i zamene teza kako bi se opljunuo sagovornik dovde i dovele. Ne moramo ići u Afriku i S.Arabiju dolaze oni polako kod nas. Popuniće mesto naših mladića i devojaka kojima su posao, brak i porodica "smaranje" a na život gledaju kao na provod koji mama, tata ili već neko treći treba da im omogući. Takve je neophodno lupiti toljegom da bi se osvestili. A vi se slobodno vratite u pećinu iz koje ste izašli niste ni svesni koliko joj pripadate.
    (vfv3, 19. januar 2020 08:38)

    # Link komentara

  15. Nije to nikakva srpska eksluziva, nego posvuda po Balkanu, a i šire.
    Jednostavno su žene smatrane za stoku, to jest blago, a muško je više vrijedilo.
    Pa i danas je običaj u Dalmaciji da se mladoženja cjenka s bratom mlade na vratima. Dakle, kupuje je.
    Kad sam ja došao po svoju, a brat joj stoji ispred, gledamo se, neugodno njemu, neugodno meni.
    Kaže on, e, a da preskočimo ovo, ako nas ona vidi, naebali smo i ja i ti i svatovi.
    Tako je i bilo. Ej, u današnje vrijeme da "kupujem" nekog, pa kakva tradicija, kakve gluposti, kad sve u tebi "vrišti" da je to pogrešno. I to se dalje održava na životu..
    Pa ajmo onda da se koljemo. Šteta prekidati tradiciju.
    (Ante, 19. januar 2020 06:43)

    # Link komentara

  16. Otkad nema prve bracne noci Srba je sve manje pa i snasarenje nije rdjavo
    (Ivo Andric, 19. januar 2020 06:37)

    # Link komentara

  17. @Antigona Za cepanje košulje kad se rodi dete... U mom drustvu se to radi da bi se uzelo parce kosulje kao pelcer, ponesu kuci oni koji planiraju dete. Msm, sujeverje cisto. Mada smo mi imali pelcer za decaka i dobili smo decaka, sad nam treba za devojcicu ? Ne znam ni odakle nam ovo, vise nam dodje kao zebancija. Mene isto interesuje ako neko zna nesto drugo.
    (bela rada, 19. januar 2020 01:46)

    # Link komentara

  18. samo da zamislim te priproste ljude koji se organizuju da otmu neku devojku, koji je to intelekt bio majko mila, skoro kao neki polu-ljudi, polu-šimpanze. Moguce je doduse da su izgledali kao klonirani Darko Lazić i slicna fela, mlad, bahat i zadrigao od hrane i pića...
    (Petar, 18. januar 2020 17:28)

    ne možeš da zamisliš jer ne znaš istoriju, etnologiju, evoluciju, jednom rečju pavtu si. nisu tada imali telefone, računare,druga je etika bila,drugo pravo,drugi običaji....
    (pastorčad od limara, 19. januar 2020 01:32)

    # Link komentara

  19. Moja drugarica studira fakultettehnickih nauka,kaze da ima tatu koji zivi po starim obicajima i da ce izludeti od toga.
    Kad se postavi jelo za sto,prvo tata mora da okusi i uzme zalogaj pa tek onda ostali.
    Ovo je bre ,vreme slobode, kako su nekad zene tretirane bile...Neke crnogorske svadbe i dan danas kad dodju roditelji od mlade ,muzika staje ,dok oni ne rucaju i ne napuste svadbu,jer tuguju...
    Mama sveta ....
    (Kafa s ukusom slobode, 19. januar 2020 00:33)

    # Link komentara

  20. Danas je običaj totalno drugačiji, nema lopovluka :) Nevina mladica nekako zatrudni pa onda mora i udaja da padne ?
    (Kangaroo, 19. januar 2020 00:30)

    # Link komentara

  21. Ono kada naš klasični anacionalni liberaš krugodvojkaške provenijencije biva argumentovano izgažen od nasumičnog Hrvata koji brani zdrav razum, istinu i između ostalog poštene ljude u Srbiji.

    Alal vera majstore @Dvoranski polo

    Ne može današnji građanin da pojmi nivo morala jednog Karađoza kada se zaista za jednu ružnu reč majci ili ženi vadile sablje. Danas za 50-100-150 hiljada svojevoljno trpe i nude ženu za sopstveni položaj. Ali mi smo moderni i progresivni a oni su zatucani. Aham.
    (detektiv kokni kol, 18. januar 2020 23:07)

    # Link komentara

  22. @Jovan
    Kao što rekoh, devojke se tada ništa nisu pitale, i sve redom su bile nepismene, iživljavali se svi i fizički i psihički a one sve trpele i ćutale. Sada, sada su sve obrazovne (retko koja nije) ali i sada su maltretirane (naravno ne sve) i ako se pobune (za razliku od tada) dobiju batine a svedoci smo i svakodnevnih ubisatva. Što znači da se muška populacija nije mnogo odmakla od ondašnjeg razmišljanja, stim što se ide i korak dalje. I ne bi ja baš rekao da je to NIŠTA i da je to malo, i nisu mediji krivi što izveštavaju, samo da nema medija niko ne bi znao pa bi u tom slučaju bilo da se nije ni desilo. Ako je onda kradja bila zločin gde su muški dobijali kazne šibanjem, šta bi onda po tom zakonu dobijali ovi za ove zločine. I da dodam, svaki zločin je strašan, bio jedan ili 100.
    (ama bre, 18. januar 2020 23:06)

    # Link komentara

  23. Pitanje za diplomiranog istoričara (s obzirom da spominje cepanje košulje) a i za bilo kog drugog ako zna : Zašto se ocu cepa košulja kad se rodi dete? Da li se ovo radi svuda gde žive Srbi? Ako neko zna nešto o ovom običaju, bilo bi super da odgovori.
    (Antigona, 18. januar 2020 22:20)

    # Link komentara

  24. Бивало је и уговорених бракова против воље будућих супружника. А нису ни све отмице биле против младине воље.
    (Јабучило, 18. januar 2020 20:58)

    # Link komentara

  25. ima li neko da otme već udatu? cena sitnica.
    (dude, 18. januar 2020 18:51)
    Ako moze neka slika na uvid pre otmice?
    (vlada016, 18. januar 2020 20:49)

    # Link komentara

  26. ima li neko da otme već udatu? cena sitnica.
    (dude, 18. januar 2020 18:51)

    # Link komentara

  27. (Sirotinja, 18. januar 2020 14:35) pravo prve bracne noci nije postojao u Osmanskoj imperiji ali su Dahije na svoju ruku to uvele u Beogradskom pasaluku. kroz istoriju to je zabelezeno i u srednjovekovnoj Engleskoj, porobljenim Rimskim provincijama itd.
    (www, 18. januar 2020 18:48)

    # Link komentara

  28. @vfv3 pa ako vam se svidjaju stari obicaji onda se zaputite u neku saudi arabiju ili africko pleme pa zveknite "mladu" tojagom i odvucite u pecinu...

    to sto je turcin ovde ostavio nece se otresti nikada. sreca pa cemo izumreti
    (samo kazem, 18. januar 2020 18:37)

    # Link komentara

  29. I zašto tvrdite da svaka otmica buduće žene sama po sebi znači da devojka tog muškarca ne želi i da joj ovaj sprema silovanje? Možda je to njegov akt uperen protiv njene porodice, koja staje na put njenom slobodnom izboru. Oteo je i Kristijan Bejl svoju ženu, Sibi. Kontam da bi ona, da ga ne želi, za sve ove godine nešto preduzela protiv njega mesto što živi sa njim i njihovo dvoje dece 20 godina. I šta sad?
    (Le Scorpion Serbe, 18. januar 2020 18:21)

    # Link komentara

  30. @Mediterano Blanco

    Pa desničari su ti koji zagovaraju tradicionalne vrednosti - ovo je jedna od njih i nije pogrešno reći da bi je neki vrlo entuzijastično podržali.
    (Tbh, 18. januar 2020 18:13)

    # Link komentara

  31. Ali ovi što žale za tim vremenima u stilu "dok je tako bilo, bilo je i države".

    Mislite li vi da stanje države zavisi od toga da li vam je dozvoljeno da kidnapujete devojke na silu, ili da će građani biti dobri domaćini i doprinositi celoj državi i sebi ako se ljudi vešaju ili na drugi način ubijaju za dela za koja danas nose nanogicu?

    Jedan je bio Karađorđe, i jedan je bio Miloš Obrenović, šta je bilo koju godinu ili deceniju posle njih?
    Pročitajte malo istoriju, ali ne na Wiki stranama, već uzmite neku knjigu, pa pročitajte šta su radili Miloševi namesnici i kako su zloupotrebljavali vlast do te mere da je narod pretio buntom i ustancima protiv vlasti.

    Miloš je indirektno ispao dobar za Srbiju, jer je korak po korak doneo neku samostalnost i nezavisnost od turske vlasti. To bi tada možda uradio i Slobodan Milošević, ali krajem 20. veka takva politika je dala potpuno suprotan rezultat.

    Pravi vođa mora da ima dovoljno mudrosti da za zemlju izvuče najbolje u određenim okolnostima, a nama se tu i tamo posreći poneki takav vođa, slično kao Petar Veliki u Rusiji, ali nas onda sledećih 10 unazadi 50 godina, pa opet iznova.
    (Veliki brat, 18. januar 2020 18:11)

    # Link komentara

  32. pricam sa kevom o ocevom selu u Sumadiji, koje polako nestaje, I pitam je sta rade oni ljudi tamo sta ima novo, da li je cula nesto o rodjacima. Ona mi kaze znas Zoranovu cerku, napunila 17 godina, e pa pobegla sa momkom prosle godine...sokirao sam se da tajj obicaj jos postoji u Sumadiji...Jos kaze, eto sve se vraca tako je i on ukrao njenu majku...to je inace velika sramota za familiju kad se desi..koliko sam mogao da ukapiram...
    (mile, 18. januar 2020 17:52)

    # Link komentara

  33. Mnogo mi se sviđa kazna, ne smem da kažem koga bih sve tako više puta dnevno.
    (idiokratija, 18. januar 2020 17:51)

    # Link komentara

  34. Ovaj isti običaj postoji svuda u Austriji i Slovačkoj, Češkoj, Rumuniji, Moldaviji..... nije nikakav srpski specijalitet.
    (poznavalac, 18. januar 2020 17:31)

    # Link komentara

  35. vfv3

    Naravno, ti nisi zensko, pa si samim tim zasticen od mogucnosti da ti se odgovori sa: hajde tebe neko da otme i siluje, da se digne natalitet!
    (Ja, 18. januar 2020 17:30)

    # Link komentara

  36. Mogu samo da zamislim te priproste ljude koji se organizuju da otmu neku devojku, koji je to intelekt bio majko mila, skoro kao neki polu-ljudi, polu-šimpanze. Moguce je doduse da su izgledali kao klonirani Darko Lazić i slicna fela, mlad, bahat i zadrigao od hrane i pića...
    (Petar, 18. januar 2020 17:28)

    # Link komentara

  37. @ mickey У праву си.како сам читао и кад је убио оца (није га сам убио,убио га је његов момак Остоја)и кад је убио брата тражио је опрост греха од Цркве. И оба пута је постио строги пост(на води)6 недеља и добио опроштај. Али вишеnније био исти,што би се рекло, омекшао је.Последњи пут кад је вадио "белокорац" његову кубуру с дршком од слонове кости(плен од неког Турчина)је било 1809, после битке на Чегру.На Миленка Стојковића и Петра Добрњца,који нису притекли у помоћ Војводи Синђелићу. Побегли су у Румунију,у страху од казне. Иначе,та прича о Чегру, Синђелићу и Ћеле Кули, је једна тужна прича о српској неслози. То је уствари било ослобађање Ниша,који је ослобођен тек 1878. Али, неком другом приликом.
    (артиљерац, 18. januar 2020 17:26)

    # Link komentara

  38. sta?krades,kupujes,muvas,molis,vodis na vecere, bioskope, nakit, cvece, parfemi ,garderoba...nekad to bilo toljaga u glavu i odvuces u pecinu.
    (zlatousti, 18. januar 2020 17:14)

    # Link komentara

  39. davno je jedan moj drug konatatovao da vecina zatucanih tradicionalista, esktremnih desnicara, klero-fasista i postovaoca ljotica u danasnjoj srbiji pripada (povecem) delu muske populacije koji danas, u vreme zenske emancipacije nisu u stanju da smuvaju devojku, i onda posledicno krenu da ceznu za "dobrim, starim" vremenima kada bi im devojku koja im se dopada, a nemaju kohones da joj pridju ili minimum muskih sposobnosti da je osvoje, prosto "kupio" otac ili obezbedio pregovorima sa drugom stranom bez da se devojka ista pita. za takve je ovaj clanak melem na dusevnu ranu :)
    (andreas kisser, 18. januar 2020 11:31)
    Ne lupaj,to što ne gotiviš desnicare,to je tvoj problem,ne mešaj subjektivnu ostrašcenost i objektivnost.Zato ti se svidja ovaj današnji neo-liberalni-kapitalisticki koncept,da devojke treba da trce za interesnim muškarcem,nevažno da li je taj muškarac psihopata,sociopata,masovni ubica,kriminalac,duhovit,šarmantan,kreativan,stabilan,nestabilan,ružan,lep,važno je da ima interesa-materijalnog u sebi koja vidi potencijalna devojka,baš progresivno i pre svega ljudski.
    (Mediterano Blanco, 18. januar 2020 17:08)

    # Link komentara

  40. @ dule Имам у кући Душанов Законик (издање САНУ),тзв.струшки препис из 14.века НИШТА том законику дан-данас не фали. Био је Code Civil (наполеонов) 600 година пре Наполеона. Казне су биле примерене том времену.Не можеш посматрати догађаје из 14.века кроз наочаре 21.века.Али СУДСТВО је било НЕЗАВИСНО:"Има да суди без
    страха од Царства ми"(без страха од самог Цара Душана).
    (артиљерац, 18. januar 2020 16:56)

    # Link komentara

  41. To što je Turčin za sobom ostavio ni tri Karađođa ne bi ispravila i vratila u normalu, da se i danas čuje kroz vekove. Broj devijanata se smanjio ali ne dovoljno, previše ih je i danas i gde će svi ti takvi, u politiklu naravno. Karađorđe je znao s njima, dr Zoran Đinđić nije, ali, i jedan i drugi stradaše od srpske pogani. Kažu da je Crni Đorđe bio prek, nije. Bio je samo konsekventan shodno potpunom ludilu okruženja koje se smatralo normalnim.
    (Tin, 18. januar 2020 16:55)

    # Link komentara

  42. @Diplomirani istoričar
    Sve tačno. Samo bih dodao to da je Karadjordju toliko teško palo što je morao na neki način da ubije očuha, da su mnogi tvrdili da više nikada nije bio onaj isti.
    (mickey, 18. januar 2020 16:46)

    # Link komentara

  43. moj otac je moju majku ukrao..danas slave 45godina braka
    (realno, 18. januar 2020 16:32)

    # Link komentara

  44. "Obicaj da se mlada prenosi preko praga je nastao u antickom Rimu."

    Ja sam cuo da je obicaj staroslovenski jer se verovalo da ispod praga spava duh zastitnik kuce pa se devojka kao neko ko prvi put ulazi u kucu unosila u rukama da ne zgazi duha dok ne postane i ona deo nove kuce i porodice.
    (Bobi, 18. januar 2020 16:18)

    # Link komentara

  45. A Karađorđe je i sam oteo ženu Jelenu, sa izvora u selu Jagnjilu...
    (Miloš, 18. januar 2020 15:44)

    # Link komentara

  46. Naravno da sam protiv otimanja devojaka ali dok se tako radilo bilo je države, nacije i nataliteta. Od kada mladi sami ugovaraju brakove sve je krenulo kilavo.
    (vfv3, 18. januar 2020 15:24)

    # Link komentara

  47. @ama bre, 18. januar 2020 13:07

    To o cemu ti pises su na zalost zlocini, ali koji su vrlo retki.

    Problem je sto su zlocini popularna tema medija pa ispada kao da su svuda oko nas, a nije istina.

    Ako se dese dva tri slucaja na 100 000 stanovnika, to je nista u odnosu na broj ljudi koji to ne praktikuju.

    To ne znaci da se ne treba boriti protiv takvih stvari i zlocina koje pominjes, ali nema osnova da bi to posluzilo kao generalizacija i povod da se "olaksas" po svojoj zemlji i ljudima koji zive u njoj.
    (Jovan, 18. januar 2020 15:15)

    # Link komentara

  48. "Ko se usudi da otme devojku, taj mladoženja da se išiba kroz špalir od 300 momaka, devojka da se pusti i za koga ona hoće neka se uda, kumu da se udari 50 štapova, starom svatu i deveru 50, a ostalim svatovima po 30 štapova" pisalo je u Karađorđevom zakonu.

    Ovakva zakonska odredba govori da se u praski previse cesto desavalo da neko otme devojku koja ne zeli da se uda za njega i da je to bio drustveni problem koji je zahtevao zakonsko resenje. Ne vidim ja tu nista simpaticno.
    (Ja, 18. januar 2020 15:04)

    # Link komentara

  49. Nama samo Dušanov zakonik i Karađorđeva močuga mogu da pomognu!
    (brainf**k, 18. januar 2020 15:01)

    # Link komentara

  50. Fakat je da tu ima nečeg barapskog ali i barapski muževnog, ako hoćete udvaračkog. Npr. otac slikara Paje Jovanovića, vršački fotograf Stevan Jovanović, upao je zajedno sa svojim mlađim bratom u dom Ernestine Deot, koju je pre toga više puta bezuspešno prosio od njenog poočima (njeni su valjda bili poreklom franc. hugenoti ali nju je usvojila neka mađarska porodica, koja je prezirala Stevana). Bilo je to usred ručka, a obojica braće nosili su uniforme i isukane sablje. Ernestina je, na Stevanov predlog da mu predaju mladu da ne bi bilo nevolje, pristala... i kasnije mu rodila tri sina.
    Te stvari su mač sa dve oštrice, ali šta u vezi sa pokušajem "muvanja" devojke nije?
    (Le Scorpion Serbe, 18. januar 2020 14:59)

    # Link komentara

  51. Lud narod, ludi obicaji.
    (Vatra, 18. januar 2020 10:58)

    Одмах следећи коментар ти је запушио уста.
    Проблем оваквих коментара није незнање, већ то што испољавају мржњу. И то мржњу ничим изазвану, на месту које је само по себи неутрално, пошто је у питању један обичан текст о обичајима који су део барем две трећине човечанства. Незналицама све ово не представља проблем, јер та мржња која избија из дотичних је нешто не калалисано и неконтролисано, и једино што је добро је то да се враћа на место извора, и још боље је што сви ми никад нећемо сазнати о коме се ради.
    (mr, 18. januar 2020 14:53)

    # Link komentara

  52. @andreas kisser

    Frende, uvijek se od srca nasmijem komentarima tvoga tipa. Ne zato što su nešto posebno duhoviti, nego zato što sam fasciniran razinom robotiziranosti vas "progresivaca". Jbt, na dlaku ste isti. U Americi, Srbiji, Hrvatskoj ili Tanzaniji. A žena se bojite do te mjere da kao tehniku barenja, ili po srpski, muvanja, koristite ideološka pitanja. Uvjeren sam, ne baš uspješno. No ne boj se, imam dobru vijest. Skoro svako može naći put do ženskog srca, no preduvjet je da izađeš iz skučene sobice u kojoj si ti i prijatelj međusobno čistite puške, i doista priđeš nekoj djevojci. Ajde sretno i živ mi bio!
    (Dvoranski polo, 18. januar 2020 13:13)

    ako bi neko mogao da mi prevede ovu repliku na moj komentar (narocito posledje 3, 4 recenice) na prost srpsko-hrvatski i pojasni kako se on direktno odnosi na moj prvobitni komentar, bio bih jako zahvalan! elem, drago mi da moji komentari cesto nasmeju ljude - glupost i treba ismevati svuda i na svakom mestu; problem bi bio kada bi moji komentari zbunili citaoce na nacin na koji sam ja sada zbunjen nakon citanja ove replike :) ziv mi bio i ti i sledeci put ne pisi zagonetke ako mislis da povedemo diskusiju.
    (andreas kisser, 18. januar 2020 14:51)

    # Link komentara

  53. @ishlapjeli starac
    A zapravo su svi antički narodi verovali da se ispod praga sakriva zmija, koja je predstavljala duh predaka. Da bi se odala počast precima, devojka se u kuću unosila na rukama. Davno je to pre Rimljana bilo. To su i Kelti i Sarmati i stari Grci tako radili, a ko zna od kada jos potice, iz drevnog Irana ili jos pre toga.
    (tocka, 18. januar 2020 14:50)

    # Link komentara

  54. Gde si bio Karađorđeeeee ?
    (Boris Banović, 18. januar 2020 14:43)

    # Link komentara

  55. Kod nas toga ima i danas.
    (Šever Crne Gore, 18. januar 2020 14:41)

    # Link komentara

  56. Odgovor za (miki).....Karadjordje jeste oteo svoju ženu i prebegao u Austrougarsku,ali ne zbog njenih roditelja,nego zbog Turskih zakona da koriste pravo prve bračne noći.Ne mešajte Babe i Žabe.Karadjorev zakon je bio dobar za to doba.
    (Karadjordje Vožd Serbski, 18. januar 2020 12:32)
    U istoriji ne postoji zabeležen primer "prava prve bračne noći". Nijedan. Samo i fikciji. A ti me ispravi ako grešim.
    (Sirotinja, 18. januar 2020 14:35)

    # Link komentara

  57. Balkanski ciganluk.
    (Banderaš, 18. januar 2020 12:59)

    У то време неки су правили колоније, отимали злато и дијаманте, и држали људе у ропству.
    (Марко, 18. januar 2020 14:35)

    # Link komentara

  58. Sabinjani, a po nekima možda čak i Srbinjani,...
    (Hammer, 18. januar 2020 12:06)

    Nemoj. Postedi nas gluposti od Deretica.

    @(Bokor ruza ako neces vise, 18. januar 2020 13:48)

    Deretić, a ko je to??? Ovo je inače po Milošu S. Milojeviću, Radovanu Damjanoviću, Aleksandru Mitiću..., a neki od Etrurskih (Rašanskih) toponima su: Volatera, Volci, Kosa, Rusela, Perusija, Cere, Ruma, Klizij...

    Naravno, svaka sličnost sa srpskim jezikom je slučajna iii..., ma kako da ne!
    (Hammer, 18. januar 2020 14:31)

    # Link komentara

  59. oj turci...
    (a, 18. januar 2020 14:13)

    # Link komentara

  60. Bolje da me isibao spalir od 300 momaka...
    (Uvek mi je govorio da ga je Tuta Bugarin klao u petak, a sad kaze u utorak..., 18. januar 2020 13:52)

    # Link komentara

  61. "Ipak, danas mnogi na otmicu devojke gledaju kao na simpatičan i koloritni događaj iz naše prošlosti."

    Ne poznajem takve ljude. Možda takvi žive u nekim zabitima, otimaju devojke, veruju u veštice i magiju.
    (banjica, 18. januar 2020 13:51)

    # Link komentara

  62. Sabinjani, a po nekima možda čak i Srbinjani,...
    (Hammer, 18. januar 2020 12:06)

    Nemoj. Postedi nas gluposti od Deretica.
    (Bokor ruza ako neces vise, 18. januar 2020 13:48)

    # Link komentara

  63. 'Često se događalo da se cele porodice, komšije, pa i cela mesta “dignu na noge” kako bi branili devojku koju momci iz nekog drugog sela pokušavaju da otmu. Nije bila retkost ni da tokom ovih događaja “padne krv” i da se sve završi tragedijom. '

    I sad kako ti da dižeš ustanak u ovakvim uslovima gde sva sela ratuju međusobno? Sva sreća pa je tu bio Vožd koji nas je našamarao dok se nismo probudili iz onog ludila
    (Beli Đorđe, 18. januar 2020 13:44)

    # Link komentara

  64. Kako je rekao Dositej Obradović: "U Srbiju sam doneo krompir i kulturu, ovo prvo se primilo.".
    (K**e, 18. januar 2020 13:27)

    # Link komentara

  65. @andreas kisser

    Frende, uvijek se od srca nasmijem komentarima tvoga tipa. Ne zato što su nešto posebno duhoviti, nego zato što sam fasciniran razinom robotiziranosti vas "progresivaca". Jbt, na dlaku ste isti. U Americi, Srbiji, Hrvatskoj ili Tanzaniji. A žena se bojite do te mjere da kao tehniku barenja, ili po srpski, muvanja, koristite ideološka pitanja. Uvjeren sam, ne baš uspješno. No ne boj se, imam dobru vijest. Skoro svako može naći put do ženskog srca, no preduvjet je da izađeš iz skučene sobice u kojoj si ti i prijatelj međusobno čistite puške, i doista priđeš nekoj djevojci. Ajde sretno i živ mi bio!
    (Dvoranski polo, 18. januar 2020 13:13)

    # Link komentara

  66. a sta bi crni djordje rekao i kako bi presudio kada binse momak "zagledao" u momka.....?
    (audi a6 allroad V6, 18. januar 2020 13:07)

    # Link komentara

  67. Slabo se devojka tada pitala za bilo šta, ili je momak ukrao protiv svoje volje i znanja, ili su je roditelji dali za koga su oni hteli i ne pitajući je za mišljenje. Ovo što se dogovaraju momak i devojka da je on kao ukrade a ona beži svojevoljno sa njim se dešava znatno kasnije, tj čak se i dan danas dešava. U poslednje vreme kada devojka hoće da se obrazuje i bude nezavisna, vidimo da mnogim srbendama ne odgovara pa uzimaju stvar (a što ne reći i oružje) u svoje ruke. I ne pomaže tu nikakv zakon (ni Karadjordjev ni Dušanov), jer se oni toga ne plaše, svedoci smo da u većini slučajeva presude sebi posle ubistva žene i devojke nego tu treba dosta da se radi da decom od samog rodjenja. Da im se usadi u mozak da svako ima pravo izbora i da ako im se nešto ne dopada postoji raskid i razvod.
    (ama bre, 18. januar 2020 13:07)

    # Link komentara

  68. Karadjordje je obesio rodjenog brata zato sto je silovao neku devojku u blizini Topole, a ako se ne varam ubio je i oca zato sto ga je odao Turcima, tj. rekao im je u koje selo bezi da se sakrije. (Jedan jedini, 18. januar 2020 11:32) Обесио је рођеног брата Маринка који је био неспособан за рат (сакат у једну ногу), па се бавио трговином, што је нарочито уносно у току рата. Маринко је силовао жену једног од војника који је са Ђорђем био у походу, када ке дошла у његову радњу и замолила за мало брашна на "вересију" (да њен муж плати кад се врати из битке). Намамио ју је у магазу, као да ће јој дати и ту је силовао. Силована жена пожалила се свекрви (мајци свог мужа), па је баба изненадила Карађорђа изашавши пред њега и читаву војску која се победнички враћала у Тополу. По тадашњим обичајима, исцепала је своју кошуљу (да јој се виде груди), расплела косу и изгребала се до крви по лицу, па на сав глас закукала "Какав си ти господар и каква је ово твоја слобода, када мој син иде за тебе да гине, а твој брат му удара на кућу и на образ?" Истог тренутка је наредио да му доведу брата, питао да ли је истина то што старица говори, а кад је добио потврду да јесте, наредио је да га обесе о греду капије његовог конака и ушао у њега. Момци су се надали да ће га гнев проћи и да ће променити одлуку, па су одуговлачи са погубљењем. На то је он само навирио кроз прозор и подвикну "Беси га како треба или ће га обесити други. А тебе ће одмах поред њега". Е, зато га ја волим и камо среће да нам је више таквих. Очуха Антонија је убио из кубуре кад су у једној од ранијих буна бежали пред Турцима, па је хтео да остане и преда им се жив, уместо да пређе Саву (склони се у Аустрију). Није дао да га Турци развлаче као ратни плен, хвале се и вероватно га муче до смрти. То би за њега као сина и четовођу била велика срамота, јер се сматрало да је никакав јунак онај ко дозволи да му противник зароби жене, децу и родитеље.
    (Diplomirani istoričar, 18. januar 2020 13:07)

    # Link komentara

  69. Balkanski ciganluk.
    (Banderaš, 18. januar 2020 12:59)

    # Link komentara

  70. @Lacerta - upravo tako, nije se jednom desilo da krv padne. A otmica je podrazumevala seks, koji je najčešće bio klasično silovanje.
    (zoki, 18. januar 2020 12:59)

    # Link komentara

  71. Patrijathalne gluposti! Sta ima roditelji da se uopste bilo sta pitaju. Ako devojka hoce da ode s momkom neka ide. Ali onda ako je ovaj kasnije sutne da se snadje sama. I to je to. Ako hoces da se osamostalis siroko ti polje, ali onda se snalazi sam. I nema nazad. Nego, mladjarija bi danas da i
    A “slobodu”, ali da tata daje pare, mama da kuva, pere , pea i namesta krevet, da spavas kod rodirteja ali da udaras kontru. E pa nece da moze!
    (Mrki, 18. januar 2020 11:33)

    Sto bi rekli, deca bi da si tu kada trebas a da te nema kada smetas :).
    (Bane, 18. januar 2020 12:58)

    # Link komentara

  72. @Hammer:

    Etrurci su potomci stanovnika Limnosa, koji su se odselili kada im je ostrvo postalo pretesno, a resursi ishlapeli. Dokazano genetskim istraživanjima.
    (Ahtung, 18. januar 2020 12:54)

    # Link komentara

  73. Koji horor.
    (Apatrid, 18. januar 2020 12:45)

    # Link komentara

  74. " ... taj mladoženja da se išiba kroz špalir od 300 momaka"

    Nema vise sela gdje bi se moglo skupit 300 momaka. Morala bi da se uvozi radna snaga.
    (Sasa PG, 18. januar 2020 12:43)

    # Link komentara

  75. Ovaj zakonik sa štapovima treba vratiti
    (Ludi konj, 18. januar 2020 12:42)

    # Link komentara

  76. Moj deda oteo moju babu pre sedamdeset i kusur godina.
    (srpski seljak, 18. januar 2020 12:35)

    # Link komentara

  77. To je bilo nuzno dok smo bili na nivou seoskih plemenskih zajednica ali sada kada smo dostigli nivo plemenskih naseobina mislim da je ok da sa sibanja predjemo na materijalna kaznjavanja i da mladozenje, kumovi i stari svatovi treba da se kaznjavaju oduzimanjem konja, svinja, krava i ovaca. Tesko cemo mi opet u Otomansku imperiju sa tako primitivnim zakonima.
    (Ima li ovde pameti?, 18. januar 2020 12:34)

    # Link komentara

  78. Odgovor za (miki).....Karadjordje jeste oteo svoju ženu i prebegao u Austrougarsku,ali ne zbog njenih roditelja,nego zbog Turskih zakona da koriste pravo prve bračne noći.Ne mešajte Babe i Žabe.Karadjorev zakon je bio dobar za to doba.
    (Karadjordje Vožd Serbski, 18. januar 2020 12:32)

    # Link komentara

  79. .... Eeeee kad bi se vratio Karađorđev ili Dušanov zakon barem tri meseca pa da opet imamo državu a ne ovaj rialiti ....
    (s, 18. januar 2020 11:43)

    Kad neko priziva zakon od pre skoro hiljadu godina jasno ti je da ta osoba uopšte nije pročitala isti.
    (dule, 18. januar 2020 12:25)

    # Link komentara

  80. ili što bi rekao Badža (iz Popaja) - razbi brod i donesi curu! (:
    (diplinž, 18. januar 2020 12:22)

    # Link komentara

  81. Danas bi se dodalo i koji štap po kompjuteru ili lap-topu, mobilnom i tabletu da se otmice ne ugovaraju i preko društvenih mreža.
    (XXL, 18. januar 2020 12:21)

    # Link komentara

  82. Nije taj običaj bio samo u Srbiji, takvih slučajeva je bilo svuda po Evropi, relikti starih predhrišćanskih vremena. Kad sam bio u Bavarskoj, turistički vodič nam je govorio da su lokalni knezovi čak i sredinom 18-tog veka morali intervenisati kako bi se praksa otimanja devojaka prekinula.
    (Mario, 18. januar 2020 12:19)

    # Link komentara

  83. Prota Mateja Nenadović jednom reče: Nije lako biti Srbin, a često nije ni lepo.
    Ko voli nek izvoli, mada nas je ostalo malo entuzijasta.
    (krvna zrnca, 18. januar 2020 12:10)

    # Link komentara

  84. Devojka su uglavnom otimane protiv svoje volje i retko se stvar završavala tim simpatičnim pričicama o dogovoru poridica i svi bi zajedno opleli kolce na svadbi. Istina je sasvim drugačija i mnogo odvratnija.

    I onada, isto kao i sada, žene su smatrane muškom svojinom i kad se neki baja "zagledao" u devojku, on je knjižio kao "svoju" i nije video nikakve potrebe da nju pita šta ona misli o svemu tome.

    Nakon otmice, uglavnom odmah je sledilo silovanje devojke, tako da njena porodica nije imala drugog izbora nego da prihvati "otkup" od silovatelja jer je devojka bila "felerična roba" koju ionako više niko drugi ne bi hteo. Lako možemo zamisliti kakav je život ta nesrećnica imala posle sa buzdovanom koji ju je oteo "iz ljubavi"...

    Nije slučajno Crni Đorđe iskorenjivao taj varvarski običaj jer to bi strašno zakrvilo ljude i ponekad bi čitava sela učestvovala u beskrajnim obračunima!
    (Lacerta, 18. januar 2020 12:08)

    # Link komentara

  85. Obicaj da se mlada prenosi preko praga je nastao u antickom Rimu. U davna vremena, pre nego sto je Rim postao imperija, suparnici su bili Rimljani i Sabinjani. Rimljani resili da otmu Sabinjanima devojke (valjda je u Rimu bilo manje zena) dodju i i otmu ih. Zato sto su ih nosili na rukama, zadrzao se obicaj prenosenja mlade preko praga.
    Kasnije su Sabinjani bili zbog toga na ivici rata sa Rimljanima ali su ih upravo te, sada vec zene sprecile u nameri. Rekle su da sada, kad su se vec srodile sa svojim otmicarima, i decu rodile, nema smisla da se ratuje, kad vec nije onda kada su bile otete.
    Tako kaze Plutarh

    @(izhlapjeli starac, 18. januar 2020 11:01)




    Sabinjani, a po nekima možda čak i Srbinjani, u svakom slučaju potomci Rasena koje su Rimljani zvali Etrurcima.
    (Hammer, 18. januar 2020 12:06)

    # Link komentara

  86. Sam Karadjordje je oteo svoju zenu.
    (miki, 18. januar 2020 12:02)

    # Link komentara

  87. Ta "prodaja" na svadbi je veoma aktuelna i dan danas...
    (Randy Marsh, 18. januar 2020 11:54)

    # Link komentara

  88. .... Eeeee kad bi se vratio Karađorđev ili Dušanov zakon barem tri meseca pa da opet imamo državu a ne ovaj rialiti ....
    (s, 18. januar 2020 11:43)

    # Link komentara

  89. A zamislite danasnju svadbu?Svi sa telefonima koji snimaju jedni druge dok kao igraju,ili se okupe i naprave krug i svi snimaju jedni druge,da povrati covek,i mislite da ce oni,ti i takvi da cuvaju neke obicaje?.Nema sanse,tehnologija nas ubi,klinci rodjeni od 2000 te do danas,kao zombiji,autisticni,sa slisalicama i telefonima po ulicama,skolama,prevozu,svadbama,rodjendanima,kafanama,ne pise nam se dobro
    (darko, 18. januar 2020 11:38)

    # Link komentara

  90. Patrijathalne gluposti! Sta ima roditelji da se uopste bilo sta pitaju. Ako devojka hoce da ode s momkom neka ide. Ali onda ako je ovaj kasnije sutne da se snadje sama. I to je to. Ako hoces da se osamostalis siroko ti polje, ali onda se snalazi sam. I nema nazad. Nego, mladjarija bi danas da i
    A “slobodu”, ali da tata daje pare, mama da kuva, pere , pea i namesta krevet, da spavas kod rodirteja ali da udaras kontru. E pa nece da moze!
    (Mrki, 18. januar 2020 11:33)

    # Link komentara

  91. Recidiv proslosti i neka tamo i ostane.Tehnologija nezaustavljivo grabi napred,i nazalost po obicaje,za 100 god ce biti zaboravljeni svi,tako valjda i treba,tehnologija ce se pitati za sve i upravljati nam zivotima
    (pera, 18. januar 2020 11:32)

    # Link komentara

  92. Karadjordje je obesio rodjenog brata zato sto je silovao neku devojku u blizini Topole, a ako se ne varam ubio je i oca zato sto ga je odao Turcima, tj. rekao im je u koje selo bezi da se sakrije.
    (Jedan jedini, 18. januar 2020 11:32)

    # Link komentara

  93. davno je jedan moj drug konatatovao da vecina zatucanih tradicionalista, esktremnih desnicara, klero-fasista i postovaoca ljotica u danasnjoj srbiji pripada (povecem) delu muske populacije koji danas, u vreme zenske emancipacije nisu u stanju da smuvaju devojku, i onda posledicno krenu da ceznu za "dobrim, starim" vremenima kada bi im devojku koja im se dopada, a nemaju kohones da joj pridju ili minimum muskih sposobnosti da je osvoje, prosto "kupio" otac ili obezbedio pregovorima sa drugom stranom bez da se devojka ista pita. za takve je ovaj clanak melem na dusevnu ranu :)
    (andreas kisser, 18. januar 2020 11:31)

    # Link komentara

  94. Sviđa mi se ovo za šibanje starog svata, devera i kuma, po 50 štapova bajo pa ti vidi 😉
    (Rex, 18. januar 2020 11:26)

    # Link komentara

  95. Karadjordje Care gde si sada da nam pomogneš!?
    (Karadjordje Vožd Serbski, 18. januar 2020 11:14)

    # Link komentara

  96. Ćale! Nastavi da održavaš drocu, trebaće nam, još je dobra...
    (Mediocritical, 18. januar 2020 11:08)

    # Link komentara

  97. Kumu 50 štapova :)
    (cvrko, 18. januar 2020 11:08)

    # Link komentara

  98. Steta je sto se puno lepih obicaja danas izgubilo...
    (Kuper Gari, 18. januar 2020 11:05)

    # Link komentara

  99. Srpska posla
    (Milica, 18. januar 2020 11:03)

    # Link komentara

  100. I....
    Bilo je reda i normalnog života i potomstva.
    Danas....
    Roditelj 1 ako dozvoli, roditelj 2 se potom pita, pa detetu kako Bog da.
    (Uh..., 18. januar 2020 11:03)

    # Link komentara

  101. Tako je, vozde Djordjije! Samo udri bagru pred svima!
    (my way, 18. januar 2020 11:01)

    # Link komentara

  102. Obicaj da se mlada prenosi preko praga je nastao u antickom Rimu. U davna vremena, pre nego sto je Rim postao imperija, suparnici su bili Rimljani i Sabinjani. Rimljani resili da otmu Sabinjanima devojke (valjda je u Rimu bilo manje zena) dodju i i otmu ih. Zato sto su ih nosili na rukama, zadrzao se obicaj prenosenja mlade preko praga.
    Kasnije su Sabinjani bili zbog toga na ivici rata sa Rimljanima ali su ih upravo te, sada vec zene sprecile u nameri. Rekle su da sada, kad su se vec srodile sa svojim otmicarima, i decu rodile, nema smisla da se ratuje, kad vec nije onda kada su bile otete.
    Tako kaze Plutarh
    (izhlapjeli starac, 18. januar 2020 11:01)

    # Link komentara

  103. "Ko se usudi da otme devojku, taj mladoženja da se išiba kroz špalir od 300 momaka, devojka da se pusti i za koga ona hoće neka se uda, kumu da se udari 50 štapova, starom svatu i deveru 50, a ostalim svatovima po 30 štapova" pisalo je u Karađorđevom zakonu”...
    -Pa ti pristani i budi kum,bajo moj hahahahaha...Sad treba izmisliti zakon da šibaju momke što ne žele da se žene hahahahaha
    (dnevna doza prosecnog Srbende, 18. januar 2020 11:00)

    # Link komentara

  104. Bio sam u Pragu na svadbi.
    Tamo je običaj da se otme mlada na dan svadbe par sati..
    (maja zez, 18. januar 2020 10:59)

    # Link komentara

  105. Lud narod, ludi obicaji.
    (Vatra, 18. januar 2020 10:58)

    # Link komentara

  106. Леп текст и поучан.Чувајмо нашу историју,традицију и хероје....
    (Праве вредности., 18. januar 2020 10:57)

    # Link komentara