- Komentari -

"Najgora odluka koju možete da donesete je da imate decu"

Ovo možda može da zazvuči grubo, pogotovo mladim roditeljima, ali rezultati više istraživnaja pokazuju da imati dete nije naročito korisno. Naučne studije su pokazale da odgajanje deteta može ozbiljno da utiče na brojne stvari u životu, u rasponu od novca, preko sna do seksa.

Izvor: indy100.com
Pošaljite komentar
  1. Slazem se! Protiv ovog teksta imaju nesto samo ocevi koji se i ne brinu o deci ili majke koje vole da glume zrtve ili se folirju da je sa decom samo cvece i prolece! I nisu to najveci problemi,novac, sex i san, vec zivci koje vam deca pokidaju!
    (Monemvasija, 8. januar 2024 15:32)

    # Link komentara

  2. Rađanje deteta stvori novu dimenziju ličnosti roditelja. Otkrije se ogromna, bezuslovna ljubav, briga, strah i radost. Puno sam čitala, sa velikim zadovoljstvom, gledala filmove i pozorišne predstave, zaljubljenik sam muzike, ali nisam znala da to postoji dok nisam doživela.
    Kada vaše dete rodi dete - e to je posebna sreća i opijenost.
    Želim svakom ljudskom biću da doživi ove emocije i da kompletira svoju ličnost.
    (Baka, 4. oktobar 2017 12:10)

    # Link komentara

  3. Imati decu je, još uvek, stvar lične odluke. Neko može, neko ne. Kada nemam za sebe, godinu dana na minimalcu, dipl ing a veze za posao nigde, džaba mi sve želje ovog sveta. Znam da sit gladnom ne veruje. Vreme prolazi, vreme za decu prolazi. Nismo svi u mogućnosti i treba da je sramota one koji napadaju ljide koji nemaju decu. Ustvari, mogu jedino ako će oni izdržavati moju decu. Odvratno ste.
    (What happened to Monday, 26. septembar 2017 11:58)

    # Link komentara

  4. Idiokratija. Film. Sve se više ostvaruje. Nažalost.
    (Đina, 26. septembar 2017 11:50)

    # Link komentara

  5. Mnogo smo vise srecniji, mnogo lepse spavamo i mnoooooogo bolji seks imamo danas u poredjenju sa vremenom pre nego sto smo se upoznali. - Roditelji cetvoro dece.
    (Srbin Jagodinac, 25. septembar 2017 23:02)

    # Link komentara

  6. Moje misljenje: to je iskljucivo licni izbor svakog pojedinca. Hoce li , nece i ako hoce i moze ,koliko ce dece imati .
    Jedino sam protiv svih ovih seksualno ne obrazovanih koji prave decu godisnje po jedno, a nisu u mogucnosti ni sebe da izdrzavaju kamo li toliku decu i da vaspitaju. Na taj nacin prave probleme sebi toj jadnoj deci a i ovoj bednoj drzavi ...
    (Zvonko, 25. septembar 2017 22:44)

    # Link komentara

  7. Suština postojanja je da preneseš DNK u prostoru i vremenu i to jednako važi za homo sapiensa, cvet na livadi ili bakterije u izmetu govečeta.
    (Đorđe, 25. septembar 2017 19:47)

    # Link komentara

  8. Prirodna selekcija. Ko smatra da su deca nešto loše i ne treba da ih ima. Time sami sebe eliminišu i problem nestaje kao da ga nije ni bilo. Sa druge strane treba da nestanu svi koji deci naude. Istog trenutka, u oblaku dima.
    (Djenka, 25. septembar 2017 17:57)

    # Link komentara

  9. Jedna od najveceih zali danasnjice je da nas ima previse na planeti. I da nema dovoljno resursa. NIKAD se u ljudskoj istoriji nije proizvodilo vise hrane nego danas. I ima je dovoljno za svakoga.
    (Torcida Jupiter, 25. septembar 2017 17:53)

    # Link komentara

  10. Evo zbog cega roboti s vestackom inteligencijom nikada ne mogu vladati. Zbog toga sto razmisljaju iskljucivo logicki, bez emocija. A ovi sto razmisljaju preko "troskovnika" o deci, postaju tezi slucaj od robota.
    (tesar, 25. septembar 2017 17:33)

    # Link komentara

  11. На овакав текст могу само да цитирам песму Предрага Лаковића „Цвет је украс баште , лептир је украс цвета , а деца пуна маште деца су украс света"..... Коме ду деца „економско" питање не треба ни да се бави децом, не само децом већ и животом. Јер све кошта ако ћемо гледати тако онда нећемо ни имати пријатеље, партнере нити пса јер сце то кошта. Такви его манијаци су за самицу у којој ће се сами са собом осећати најбоље.
    (Иван, 25. septembar 2017 17:13)

    # Link komentara

  12. iskren da budem, podjednako mi smetaju ovi sa pricama "nemojte da imate decu" i oni koji misle da su ne znam sta postigli time sto imaju decu.
    (mrmlj, 25. septembar 2017 16:22)


    kratko i jasno :)
    (neutralni felsh, 25. septembar 2017 16:55)

    # Link komentara

  13. nek ti naučnici pokažu tu njihovu studiju svojim roditeljima
    (MilanCheIzSvilajnče, 25. septembar 2017 16:47)

    # Link komentara

  14. Inace, smesno je kako, kad se desi neko maltretiranje deteta i slicno, komentari su "neki ljudi zaista ne zasluzuju da imaju decu, jadno dete!", a onda kada neko odluci da nema dete, kada neko shvati da nece biti dobar roditelj, osudjujete sa komentarima "Само не знам зашто су родитељи родили вас што сте против деце".
    Kad planirate da se odlucite? Zasto osudjujete ono sto ne razumete?
    (zs, 25. septembar 2017 16:41)

    # Link komentara

  15. iskren da budem, podjednako mi smetaju ovi sa pricama "nemojte da imate decu" i oni koji misle da su ne znam sta postigli time sto imaju decu.
    (mrmlj, 25. septembar 2017 16:22)

    # Link komentara

  16. Glavni problem covecanstva je sto ljudi koji mogu da priuste da imaju decu i odgaje ih kako treba (hrana, skolovanje, zdravstvo) imaju premalo, a oni koji ne mogu da priuste decu i pruze in najosnovnije - imaju previse. To je negativna evolucija, i na duzi rok nemoze da zavrsi dobro.
    Ja bih jako voleo da se nadje lepo i humano resenje ovog problema.
    (Dragan, 25. septembar 2017 15:47)

    # Link komentara

  17. Samo jedan deciji osmeh od srca je vise nego dovoljno da namiri racun za sve ovo sto je ovde navedeno kao "trosak" i gubitak.
    (Samo jedan osmeh, 25. septembar 2017 15:45)

    # Link komentara

  18. Ako planiraju da ratuju novim tehnologijama i robotima onda stvarno nema potrebe za povećanjem nataliteta. Oni ljudi to sve sagledavaju sa praktične strane gledišta.
    (VladimirR, 25. septembar 2017 15:43)

    # Link komentara

  19. Katastrofalno razmišljenje. Pa zaboga, deca su najveća investicija, zbog njih se i živi, nema tog novca koji je vredniji od dolaska na svet jednog deteta.
    Svet bez dece, je obična bara pred isušenjem.
    (SIN LOVCA NA MEDVEDE, 25. septembar 2017 12:31)

    # Link komentara

  20. Deca su čudo! Ko ih nema ne može znati. Iskreno, ne bih menjao 2 sata sa svojom decom za večnost bez njih.
    (Bill Gates, 25. septembar 2017 12:22)

    # Link komentara

  21. Jahaci apokalipse u sluzbi neoliberalnog kapitalistickog poretka.NWO, new world order.Upravo ovakav oblik poretka najvise sadrzi elemente fasizma, gde su demokratija i "sloboda" samo rec na papiru...Oni aktivno ucestvuju u depopulaciji ljudske vrste, gde ce postojati samo bogati, srednju klasu su vec unistili, a preko raznih korporacija gde su zaposleni njihovi naucnici, pravnici, doktori...Ulazimo u najgore vreme i fazu za ljudsku civilizaciju.Dolazi vrme haosa, vreme kontrole, brzog tehnoloskog napretka, koji ce biti u sluzbi NWO, mocnika da kontrolisu ljudsku rasu.Upravo su se i zbog toga borili protiv socijalzma, komunizma...To mozete videti svaki dan...U sportu se vrte nenormalne pare, igraci zaradjuju ogromne pare, transferi su suludi, filmovi zaradjuju ogromne pare, svetska estrada...Prebogata elita se sve vise gomila, a sve vise siromasnih, bolesnih, ratova...Problem je sto su ljudi olako prihvatili americki sistem vrednosti, njihov stil zivota i NJIHOVE pare, narocito zemlje treceg sveta...DA razmisljamo kroz ovaj tekst, niko od nas ne bi postojao...Samo ONI.
    (Protoss, 25. septembar 2017 12:03)

    # Link komentara

  22. Ovi komentari tipa "deca su dar od Boga", bla bla, to mi stvarno nije dovoljno da me motivise da imam dete. Trenutno zaista nemam potrebu za detetom, a smatram da ljudi koji ga ne zele i koji ne znaju sa decom ni ne treba da imaju dete. Za rodjenog oca mi nije jasno zasto je pravio decu, kad smo mu samo smetali. Odem kod ljudi koji imaju decu, oni samo jure za njima, deru se, biju ih, pa im na kraju daju cokoladu "hajde smiri se, da popricam malo sa zenom". Pitam je l' tako svaki dan, kaze "jeste, svaki dan haos". Nemojte mi o tom osmehu i "tata/mama, volim te", dajte neki konkretan razlog za imanje deteta. Mozda sam sebicna osoba, ali eto, detinjstvo mi nije bilo bas lepo, a ne zelim da bice koje ja stvorim prodje kroz isto. U isto vreme, ne zelim da shvatim tek u petoj deceniji da je mozda ipak trebalo da imam dete.
    (zs, 25. septembar 2017 11:30)

    # Link komentara

  23. Само не знам зашто су родитељи родили вас што сте против деце,живели су у далеко лошијим условима и подизали далеко већи број деце,па су у кући били и баба и деда,свекар у свекрва,па имали по 10оро деце,ако није било секса одакле толика деца? Данас изабрали смо живот далеко од родитеља и родбине и даље нам је тешко да подигнемо једно дете и да све буде брутално одвратно,стављамо на папир колико кошта дете???!!!! Имам девојчицу од 4 год,секс 4-5 х недељно,мужа који нема комплекс да ми помогне у кућним пословима,радимо обоје и нема лепшег осећаја када дођем мртва уморна с посла,нахранимо дете и јебе ми се што је хаос у кући,ухватим дете и прошетам или седнем са њом и играм се док не буде време за спавање. Онај ко то није осетио може да баљезга колико кошта дете. Они који су против деце,нека питају своје родитеље,колико су коштали они и да могу да врате време да ли би опет били родитељи?
    (Молим?, 25. septembar 2017 11:24)

    # Link komentara

  24. Ono kad dve gejse govore o deci...
    Iz iskustva verovatno...
    (sladoledsmesom, 25. septembar 2017 10:59)

    # Link komentara

  25. deca su najvece bogatstvo na svetu,ne mogu da verujem kakvih bolesnika ima,pa za koga zivimo nego za decu,citam nekoj ludi je vazniji sex od deteta.Potpuni poremecaj,izopacenost
    (milan, 25. septembar 2017 09:49)

    # Link komentara

  26. Najgora odluka koju možete doneti je da verujete ovakvim kvazinaučnim istraživanjima finansiranim od strane onih kojima je cilj dehumanizacija ljudske vrste.
    Deca su najveće čudo Boga i prirode. A ovi što su odbacili zakone prirode zarad fizičko-materijalne gojaznosti i shizofrenog samoljublja nestaće poput dinosaurusa, samo što iza njih neće ostati fosili.
    (black hawk, 25. septembar 2017 09:41)

    # Link komentara

  27. Ovo me podseca na jedan tekst od pre desetak godina na temu "koliko kosta covek?". Pa onda sabrali sastojke ljudskog tela, azota toliko po ceni toj-i-toj za kg, fosfora toliko, gvozdja toliko... i na kraju logicki zakljucili da covek kosta 25 dolara... Pa valjda ima mnogo vise iza i izvan toga, majku mu... Isto i ovde, tacno je da rastu materijalni troskovi, da je manje seksa i izlazaka, da je manje spavanja, da se trose zivci... Pa valjda ima mnogo vise iza i izvan toga, majku mu... Ono sto dete donese u tvoj zivot ne moze se nicim izmeriti ni izracunati ni izraziti.
    Kao roditelj slobodan sam da kazem da ovakav tekst mogu da sastave samo totalni degenerici, kojima je zlo politicke korektnosti dalo mogucnost da se olaksaju u sredstvima javnog izrazavanja. Roditeljstvo i porodica se napadaju sa svih strana, "razvoju" savremenog drustva smetaju te dve "arhaicne" stvari.
    (Matori Milan, 25. septembar 2017 08:36)

    # Link komentara

  28. .. deca su deo mikrosveta.. licni izbor.. potraga za svrhom i smislom.. vas potencijal da brinete o drugome a ne samo o sebi.. i zato je sve drugo sekundarno( propast sveta, koliko god izgledna bila) .. ali fer je katkad reci da deca cine zivot lepsim , ne i laksim.
    (A., 25. septembar 2017 08:34)

    # Link komentara

  29. @ sneza
    Uboli ste u centar. Toliko je nesrece svugde oko nas da je tesko biti srecan.
    Ne bih da prozivam muskarce ali pomalo mi je licemerno da uglavnom muskarci u komentrima kritikuju sve koji nemaju decu a svi dobro znamo da vecina muskaraca ovde u fazonu " otac ko kolac". Lako je zeleti decu ako ce neko drugi brinuti o njima. Muskarci se ovde zaludjuju nekom borbom za natalitet, brojnost a ne razmisljaju o kvalitetu zivota. Kvalitet zivota je presudan i naravno ne zavisi samo od materijalnog. Materijalno nije samo kupovati skupe stvari -to je potpuno bespotrebno - ali materijalno znaci imati novca da se deca prehrane, da se skoluju. Materijalno je i da ocekujete da se dete zaposli i da moze da zivi od svoje plate. A to je danas otezano. Pa pogledajmo samo oko sebe. Nema vece srece za roditelja nego kada je dete zdravo i kada se zaposli. A to danas ide dosta tesko. Pa i kada se dobije posao to nije kao ranije za ceo zivot. Moja mama , inace obolela od tumora, kada sam ja nasla posao u struci , kao socijalni radnik, iako preko dobre veze, je zaplakala i rekla " e sada mogu mirno da umrem". E to je tezina. Nije ovo inostranstvo, SAD, pa da je lako naci posao pa makar i za prezivljavanje. Ovo je Srbija, u kojoj je vecina poslova za cisto prezivljvanje a kako je onima bez posla to vec mozemo pretpostaviti. Ne mozete u danasnje vreme radjati decu sa nekim utopistickim idealima bez trunke realnosti ,jer cete kako je opisala @ Sneza, utonuti u beznadje i nespokoj kada vas realnost udari posred lica, kada vidite da je vasoj vec odrasloj deci zivot doneo samo muku za buducnost. Naravno ima i onih koji su srecni da decom jer su deca nasla poslove i zive koliko toliko normalne zivote. Ali takvi su retki. Naravno ima i roditelja koji ne razmisljaju o detetu vec se samo razmnozaju gledajuci u decu kao u zalog za buducnost, jer znaju da ce tesko moci u starosti da prezive sa bednim penzijama, pa racunaju da ce jedno dete zavezati uz sebe i obavezati ga da brine o njima .
    (Jasmina, 25. septembar 2017 08:25)

    # Link komentara

  30. Citiracu najsurovijeg coveka danasnjice ,vodju koza nostre. -Samo zveri prave decu bez odgovornosti . Salvarore Rina.
    (Maxx, 25. septembar 2017 08:24)

    # Link komentara

  31. Odluku da se rodi (ne dobije ) čovek treba da preispita pred kraj života...kada svodi račune...imovina i sećanje na lagodan život su slaba uteha svakome ko zauvek odlazi. Ko smo..zašto živimo..i koja je svrha našeg postojanja ??? To su najbolja pitanja. Bake i deke kada odlaze zauvek , ne traže albume iz prošlosti, bankovni račun ili mercedes da pomiliju..već svoju decu i unuke okupljaju da poslednji put vide..da vide život koji su storili i ostavili iza sebe..život je večan..mi smo tu samo karika koja služi da prenese gene i ne prekine život..nismo tu da samo uživamo.
    (VUK, 25. septembar 2017 08:17)

    # Link komentara

  32. "Рађајте се и множите се људи". Како су они настали, који дају овакве анализе......страшно, просто не могу да верујем шта сам прочитала.
    (Bilja, 25. septembar 2017 07:36)

    # Link komentara

  33. Ne znam dal'svi popadaste s neba ili vas donela roda???!!! Najlepša stvar u životu jednog čoveka je biti roditelj,ma kolko glava bolela od toga.Imam ih troje i ponosna sam majka i nijednog momenta mi nije palo teško.A ko ne voli ne mora da radja pa nek izvoli da živi u sebičnosti.
    (Tanja, 25. septembar 2017 07:08)

    # Link komentara

  34. "Nemojte ove stvari da sirite medju Evropljanima, belcima, hriscanima"
    "Idite I sirite ovakve tekstove Afrikancima, Indijcima I Arapima"
    Ja I nisam iznenadjen da otvoreno rasisticki komentar dobije ubedljivo vise pluseva nego minuseva na sajtu jednog liberlalnog medija u Srbiji. Ali me jos vise zgrazava kolicina neznaja u vezi prirodnih resursa , zagadjivanja zivotne sredine, i unistavanje planete oruzijem za masovno unistenje.
    Pa da nije i Hitler bio Afrikanac, prvu atomsku bombu bacila Indija po naredbi Gandija a svu naftu ovog sveta posisali Arapi a ne americki I evropski autimobili.
    I jos nesto iz storijskog konteksta - hriscanstvo naravno nikakve veze nema sa inkvizicijom i sektaskim ratovima
    (Nenad, 25. septembar 2017 07:01)

    # Link komentara

  35. Svako ima pravo da bira zeli li decu ili ne. Ali ako zeli decu, onda nema price o tome da li je korisno ili ne. Korist se precesto gleda kao motivacija ili cilj u danasnje vreme. Neko bi rekao da ni ljubav nije korisna, kad je moguc seks bez osecanja i vestacka oplodnja. Nadam se da covecanstvo nikada nece postati takvo.
    (z, 25. septembar 2017 05:34)

    # Link komentara

  36. Proliferacija ljudske vrste je najveći Satanin projekat. Što više ljudi na planeti - to niža prosečna svest pojedinca. Najviše se množe oni najanimalniji, najmanje oni najduhovniji - to vidi svako, kakav god lični stav da ima prema rađanju dece.
    Napraviti i roditi dete - smešna je stvar, ali ga vaspitavati dvadesetak godina i uspeti da stvorite psihički normalnog čoveka u sve demonskijem društvu - užasno je težak poduhvat. I, ako uspete u tome, šta ste zapravo napravili svom detetu?
    (milarepa, 25. septembar 2017 02:09)

    # Link komentara

  37. Evo imam i ja jedan logica zakljucak ljudi koji nemaju dece a nisu vrhunski naucnici i nemaju nista bitno da pruze covecanstvu samo trose resurse energiju i zauzimaju mesto nekom ko bi mogao i hteo da ima decu. Znaci svi mi sa tzv. bezveze poslovima koje moze da radi jos minimum 100.000.000 ljudi na planeti ako ih obucis smo ne bitni za covecanstvo ako ne prenesemo svoj DNK. Jer mozda se jednoga dana pravim kombinacijama naseg DNK i nasih potomaka sa drugim ljudima rodi u nekom boljem vremenu neki novi npr. Tesla koji ce covecanstvu doneti napredak. Najprostije receno bez namere da ikoga uvredim ljudi bez dece i porodice ma koliko to surovo zvucalo a pogotovo ovi pacijenti sto su snimali ovaj video su cist teret za covecanstvo i ovu planetu pogotovo ako svoja glupa razmisljanja pokusavaju da nametnu drugima.
    (Mrle, 25. septembar 2017 01:38)

    # Link komentara

  38. Stvari su ovde vrlo proste: ili volite decu ili ih ne volite. Ako ih volite, imaćete ih po svaku cenu, pa makar usvojenu, ako ih ne volite, smislićete hiljadu besmislenih izgovora da ih nemate. Ja ne lažem sebe. Ne volim ih i to je to.
    (Iva, 25. septembar 2017 00:37)

    # Link komentara

  39. Pitanje za ove što su protiv vantelesne oplodnje. Zašto pijete lekove kad vas nešto zaboli?
    Prirodno je da umrete ako vam nije dato da budete zdravi. Dozvolite prirodi da izvrši selekciju!
    (Neplodna, 24. septembar 2017 23:16)

    # Link komentara

  40. @WTF- Nisi se ti odlucila da ne radjas da bi pomogla planeti vec da ne bi unistila svoje telo porodjajem i svoj slobodno zivot jer si vec pomenila usvajanje. I stani kakva ti je to prica siromasno odelo i sl. Sta deci treba kupiti Prada benkicu ili tako nesto od par stotina eura da bi dete bilo pristojno i srecno? Covece pitaj bilo koje dete za markiranu stvar bez obzira na stalez i gledace u tebe kao da mu govoris o integralima jer ta bogata odeca je iskljucivo zelja roditelja da im dete izgleda skupo. No tvoj zivot i tvoja stvar ali posto radjanje smatras sebicni verovatno osudjujes, proklinjes i mrzis svoje roditelje sto tebi podarise zivot. E dokle ide ovaj Svet i ljudi koji pljunu na porodicu i radjanje ali su zato duboko zabrinuti sto pande nece da se pare ili sto je tamo neki australijski hrcak pred izumiranjem.
    (Crudelta, 24. septembar 2017 22:23)

    # Link komentara

  41. Ne slazem se nikako sa naslovom i nisam protiv dece,ali ima istine u ovom clanku.Ja i zena se mnogo vise svadjamo otkako smo dobili dete,hronicno smo neispavani,spavamo po 4-5 sati dnevno maksimalno,problem sa novcem je mnogo vise izrazen otkako smo dobili dete,imamo seks 2-3 puta mesecno,slabo gde izlazimo.Ogromna je razlika pre i posle rodjenja deteta.Ipak nisam zazalio sto sam dobio dete,nadam se ni da necu.
    (Milan, 24. septembar 2017 22:08)

    # Link komentara

  42. @ sneza
    U principu dala si najrealniji komentar. Verovatno zbog godina i iskustva koje imas. Ostali komentatori su uglavnom roditelji mladje dece i nemaju predstavu sta ih ceka kada deca poodrastu. Daleko od toga da zelim nekoga da plasim, ali ja sam takodje u tom zrelom dobu malo iznad 50, i mogu reci da se faze zadovoljstva roditeljstvom menjaju, prvo smo zbunjeni novim obavezama, zatim veoma srecni kada nam deciji zagrljaji, poljupci, osmesi otklanjaju sve probleme , a onda nastupa faza uglavnom nespokojstva, s obzirom na to gde zivimo. Ima naravno izuzetaka ali su ti izuzeci su retki. Zato nije ni cudo kad kazu malo dete mala briga, veliko velika. Zaista, ispada da sam najvise nespokojan i nemiran sada kada bi deca trebala da budu svoji ljudi( vise nego u pubertetu kada smo strahovali da ne upadnu u lose drustvo) a to ne mogu zaista da realizuju, jer opet se ponavljam, zivimo gde zivimo,gde moras imati ili dovoljno srece ili vezu da se zaposlis. Za cerku takodje- ogroman strah da ne udje u brak sa nekim ko ce biti nasilan, a ako se razvede kako ce sama sa decom. Bukvalno se trudim da ne razmisljam o svemu tome ali misli same nailaze. Svi imamo ljude koji su nam dragi oko sebe koji pate i muce se i jako je tesko u takvom nesrecnom okruzenju biti srecan. Ne moraju to biti samo deca , mada deca najvise bole. Tu su nasa braca, sestre, sestrici , bratanci, najbolji prijatelji itd. Prosto zivimo tu gde zivimo te sto je veci krug ljudi oko nas, naizgled paradoksalno ali je istinito, veca je sansa da patimo zbog njih a samim tim budemo i sami veoma nespokojni. Nikada kraja brigama.
    (Drasko, 24. septembar 2017 22:07)

    # Link komentara

  43. Narcizam na kvadrat, pa onda i na kub, zašto onda i da se venčavaju, ili još bolje da se pronalaze parovi. Masturbacija je daleko jednostavnija, jer seks je u stvari ovde jedna vrsta kijavice, iskijaš se i bude ti lakše (ili su se zeznuli u prvoj pretpostavci, jer na kraju bez muke nema nauke i na muci se poznaju junaci, zato izem im posed).
    (heroj polnih pogleda na svet, 24. septembar 2017 21:47)

    # Link komentara

  44. Jul Briner

    Surovije, istinitije i tacnije nisi mogao da opises realnost pogubljenih i ispijenih ljudskih mozgova na globalnom nivou!
    Svaka cast!
    (Matrix, 24. septembar 2017 21:43)

    # Link komentara

  45. Nesto gluplje nisam procitao jos od kako sam poslednji put otvorio New York Times, pre cirka 18 godina.
    (DEDA CVETKO, 24. septembar 2017 21:37)

    # Link komentara

  46. Uskoro ce svi odgovarati pred Bogom za svoju sebicnost i samozivost. Ljudi gaze na osnovne principe i svrhu postojanja muskog i zenskog roda. Neverovatno je koliko su ljudi u ovom veku glupi kada ne vide osnovne principe prirode i svrhu postojanja, nesto mogu da nauce i od zivotinja ali glupost je na vrhuncu. Nista od karijere? Kuca i sve sto imate necete u grob poneti. Porodica i vaspitanje dece da budu dobri ljudi i da takvih ima sve vise na planeti vise nikome ne znaci nista vec su svi robovi nagona i materijalizma bas kako sotona i hoce. Ali svi ce stati pred Boga i sami ce sebe osuditi nacinom zivota koji su vodili. Lupetanje? bicete jezivo iznenadjeni, tesko onome ko upadne u ruke Bogu zivome
    (Sale, 24. septembar 2017 21:24)

    # Link komentara

  47. Ajde ne zanosite se o prenaseljenosti. Ima i mesta i resursa za jos mnooogo vremena. Problem gladi danas nije u resursima vec u raspodeli i raspolaganju. Samo bacena hrana na zapadu moze da hrani afriku, a da ne pricam o neiskoriscenim resursima, zemlji, pa gmo hrani otpornoj na sve zivo koja radja x puta godisnje itd itd. Prenaseljenost je teoretisanje zavere, prica za malu decu.
    (Sima, 24. septembar 2017 20:51)

    # Link komentara

  48. Potpuno se slažem da u ova teška vremena kad se radi od 9-17h (+2h do posla i nazad) uz prijavu na minimalac (bez naznaka da će te ikad i jedan poslodavac prijaviti na pun iznos plate) treba razmisliti da li si u stanju (uz sve muke i odricanja) uopšte da odgajiš jedno mučeno dete u normalnu osobu bez emotivnih i materijalnih nedostataka (uzimajući u obzir da nemam pomoć ni majke ni oca ni svekra ni svekrve, jer je neko teško bolestan, a neko je na "onom" svetu)... Tako da... Slažem se da je jezivo teško dobiti dete u ovom vremenu. Na žalost.
    (MM, 24. septembar 2017 20:40)

    # Link komentara

  49. Planeta ce biti prenaseljena mora se ograničiti radjanje,al to ne važi za nas već tamo gde se broj stanovnika naglo povećava.
    (Pogusicemo se, 24. septembar 2017 19:32)
    ---------
    To je demagoško, licemerno i lažno opravdanje ove takozvane srpske "elite", koja je zakoračila u jedan viši nivo ljudske svesti pa, umesto da brinu o svom standardu i svojoj deci, oni se brinu za budućnost planete?! Jako dirljivo?! Ja mislim da će 5 miliona Srba, čiji se broj i onako svake godine smanjuje, definitivno, spasiti planetu?! Mislim, ljudi moji, ovaj razlog je toliko jadan, prost i proziran da čovek može samo da se nasmeje?! Gde ćemo se pogušiti? Pa zar ne vidite da je Srbija prazna?
    (Mitropolit Jovan, 24. septembar 2017 20:31)

    # Link komentara

  50. Sve je to licna odluka i nema sta mene neko da prisiljava da radjam ili me odgovara od toga ali da je svet prenaseljen jeste.
    (Nebitna, 24. septembar 2017 20:19)

    # Link komentara

  51. Zar ovo sve nije logicno, ne treba mi youtube kanal.
    (Petar, 24. septembar 2017 20:17)

    # Link komentara

  52. Pored stotinak uradjenih projekata, od kojih je bar 70% izvedeno i na koje sam vrlo ponosna, moj najveći uspeh u životu je radjanje i vaspitavanje dvojice valjanih mladih ljudi. Oni su jedino bogatstvo koje smo stekli u životu. I to nam je sasvim dovoljno.
    (verba volant, 24. septembar 2017 20:08)

    # Link komentara

  53. Planeta ce biti prenaseljena mora se ograničiti radjanje,al to ne važi za nas već tamo gde se broj stanovnika naglo povećava.
    (Pogusicemo se, 24. septembar 2017 19:32)

    # Link komentara

  54. @Milosh

    A mozda su Bil Gejts i ostali koriste taj argument da je vakcinacija stetna upravo da bi smanjili populaciju. Zamislite, ako krenu da sire propagandu da je vakcinacija stetna i ljudi se ne vakcinisu, kad dodje neka epidemija pobice ih bolestine i samo mali broj ce preziveti i eto tako Gejts i ostali postizu cilj da redukuju stanovnistvo na Zemlji. I takvo razmisljanje je logicno, zar ne?
    (jastreb, 24. septembar 2017 19:12)

    # Link komentara

  55. Mi Srbi smo očigledno odavno sračunali i ukapirali po čim nam je ovoliki natalitet....
    (Pametnjaković, 24. septembar 2017 18:33)

    # Link komentara

  56. Prvo su mi pretili vrticem kada nisam slusao babu I dedu pa sam urlao kao magarac prvog Dana. Danas se cijem da bivsom vaspitacicom, a jedan od najboljih prijatelja je bas is vrtica. Pretili su srednjom skolom, fakultetom jer ostajem bez pomoci... Ja uzivao. Zaposlenjem, zbog obaveza... Ja zaradjivao jos vise nego tokom faksa. Posle bilo kako to je dok si samac, kako to je dok ste bez Dece.... Ljudi, evo trece puni dve a ja uzivao kao nikada u zivotu. A vecu glupost od ove mozes naci samo u poglavlju politika.
    (ivan bg, 24. septembar 2017 18:26)

    # Link komentara

  57. Kakvo isprazno i sebicno materijalisticko razmisljanje, apsolutno u duhu potrsackog liberalnog kapitalizma. Odvratno i krajnje nehumano.
    (Stari ilir, 24. septembar 2017 18:23)

    # Link komentara

  58. Svako radanje djeteta je potpuno sebicni cin. Ja sam odlucila da nemam djecu, jer je svijet toliko los i nema puno sta lijepo da se vidi i cuje. Uziva samo onaj koji ignorise sve sta se oko njega desava i napravi sebi neku iluziju u kojoj zivi. Mozda cu da usvojim i dadnem bolji zivot nekome, ali sigurno necu da radam.
    Ali svakom svoje i neka svako sebi odlucuje. Ne osudujem nicije odluke.
    Medjutim, koliko je siromaha koji ih samo radaju i radaju jedno za drugim i onda se pate nemajuci da im dadnu da jedu, ziveci u nekim tracarama bez vode, struje, itd. E to ne podrzavam i ne razumijem. To je cista neodgovornost i ljudska glupost.
    Sva bi djeca trebala da imaju isto i da se osjecaju da vrijede isto kao i ostala djeca, a ti rodis nekoga ko zna da je siromah, da nema, da mu je odjeca siromasna, roditelji nemaju nista da mu pruze, i da ce ga druga djeca po tome cijeniti, nema ko da ga odveze ni na kakve treninge, nema se para ni za sta... pa unisti djetetu zivot odmah u pocetku!
    (WTF, 24. septembar 2017 18:05)

    # Link komentara

  59. what happened to monday
    (Lisica, 24. septembar 2017 17:55)

    # Link komentara

  60. Deca su ukras sveta.
    (stajaznam, 24. septembar 2017 17:49)

    # Link komentara

  61. Zdravlje trajno narušeno, nikada se nisam oporavila, seks se nikada nije vratio na kvalitet i frekvenciju pre deteta, društveni život nemamo. Da mi je ova pamet, nikad ne bih imala dete.
    (Maja, 24. septembar 2017 17:36)

    # Link komentara

  62. tako je, sta ce nam deca?


    neka nestanemo, nek se ugasimo, neka nam istorija, slavna i krvava, padne u zaborav.
    (nezadovoljni gradjanin, 24. septembar 2017 17:34)

    # Link komentara

  63. Kakva smišljena propaganda protiv dece i normalne porodice, strašno.
    (dama, 24. septembar 2017 14:50)
    100 pluseva!
    (Crossroads, 24. septembar 2017 17:21)

    # Link komentara

  64. @dzericak
    Živiš u zabludi. U severnoj Engleskoj (Mančester, Liverpul...) vrlo često vidiš devojku od 18-19 godina koja več ima dvoje dece. Internet nije realnost.
    (highlander, 24. septembar 2017 17:15)

    # Link komentara

  65. Priroda je neumoljiva, onaj ko je zdrav imace decu, prenece zdrave gene na sledecu generaciju. Ko to nema imace poteskoce, i pokusace vestackom oplodnom da prevari prirodu. Lepo je imati decu, i svako treba da ih ima. Ali ne radite nista na silu. Deca treba da budu zdrava i roditelji da bi bila srecna.
    (MARIJANA, 24. septembar 2017 17:14)

    # Link komentara

  66. Kakva je ovo vesternisticka ohola i podla propaganda? Meni se vise svidja ideja da ne moramo da radimo. Imao bih vremena da se seksam po ceo dan, treniram, slusam muziku i konacno pocnem da ucim sahovska otvaranja.
    (Babygiver, 24. septembar 2017 17:11)

    # Link komentara

  67. Moze i ovako: Zivot je put pun izazova, uspona i padova, pa ko nije spreman na rizike, odricanja, strpljenje, ne zasluzuje ni da ga zivi.
    (Rajce, 24. septembar 2017 16:39)

    # Link komentara

  68. Deca su uticala na manjak sna i manje novca. Sex i naš odnos je bolji, sadržajniji, partnerski. A šta smo dobili? Dobili smo dva divna ljupka stvorenja, puna sreće i ljubavi. To se ne meri ni novcem, ni satima, ni dinarima ili evrima. To je ljubav u najčistijem obliku. Tako da molim anglosaksonce da prestanu da se razmnožavaju i prenaseljavaju planetu, guše je i uništavaju svojom decom, zagadjuju i prljaju. Ja svojom hoću.
     (Mala, 24. septembar 2017 15:36)

    Bravo, Malena!
    Kratko, ali ....tacno.
    (Toto-ko-tunjo-svojevremeno-nakrenuo-engleski-caj-sumnjajuci-u-delotvornost-istog, 24. septembar 2017 16:35)

    # Link komentara

  69. Covek koji je smislio ovaj clanak je isti posvetio svojoj zeni i predivnoj deci bez kojih nista ne bi bilo isto na ovom prolaznom svetu.
    (Covek, 24. septembar 2017 16:32)

    # Link komentara

  70. Potpuno se slazem sa tekstom da je troje dece malo. Ja bih voleo da imam vise od destoro dece. Fale mi malo prostorni uslovi ali boze moj. U stvari u zivotu nisam procitao gluplji tekst. Potpuno lisen realnosti.
    (Lale gator, 24. septembar 2017 16:29)

    # Link komentara

  71. Kaze meni jutros sin, 2 godine ima, "Tajo ti si moj djug" uz zagrljaj i tapšanje po ramenu.
    Doviđenja, prijatno.
    (Volpi, 24. septembar 2017 16:22)

    # Link komentara

  72. Aj neka se javi onaj koji se kaje što ima dete?
    (miško, 24. septembar 2017 16:12)

    # Link komentara

  73. Vidjet će mo u narednih 20-25 godina šta će se desiti u Nigeriji, Bangladešu, Indiji, Brazilu, Pakistanu, Filipinima, Indoneziji Egiptu!
    Tamo se inače ,,nekontrolisano štancaju" i toliko ,,vole djecu" da su zaboravili na značenje riječi ,, BUDUĆNOST DJECE" !
    (Arch Enemy, 24. septembar 2017 16:10)

    # Link komentara

  74. Gluposti.Kad deca dodju na svet ili ne osećaš potrebu za bilo čim drugim ili tu potrebu osećaš daleko manje nego što si osećao ranije.Jednostavno,opčinjenost decom potisne neke potrebe,koje postaju periferne.
    Ne osećaš to kao odricanje od nečega već kao potrebu da više vremena provedeš sa decom/porodicom.
    Osim ako nisi sam sebi najbitniji.
    (Komša, 24. septembar 2017 16:09)

    # Link komentara

  75. U moru gluposti koje danas mogu da se procitaju,ova je ubedljivo najveca!Nemam komentar.
    (Vlada, 24. septembar 2017 16:04)

    # Link komentara

  76. Apsolutno tacno.
    (gargleblaster, 24. septembar 2017 15:57)

    # Link komentara

  77. Ne znam. Kod Anglo-Saksonaca mi je OK to sto nisu opsednuti decom. Samo ako si u vezi sa osobom koju volis toliko da bi da imas decu sa njom. Nema sta tu sredina da ti govori da li treba da imas decu ili ne.
    (dzericak, 24. septembar 2017 15:43)

    # Link komentara

  78. Ovi ljudi su potpuno u pravu sa logicke strane. Problem je sto istu tu logiku ne poznaju polu pismeni i neobrazovani ljudi veceg dela azije, afrike i juzne amerike, koji potom beze iz svojih domovina i naseljavaju zemlje u kojima se logicno i razumno razmislja. Postoji i druga strana razmisljanja a to je: da li je svrha zivota i pravo zadovoljstvo zivljenja u komforu, hedonizmu, egoizmu i materijalnom bogatstvu. Po meni, nije, jer sve to pre ili kasnije dosadi ili jednostavno oguglamo na takve nadrazaje. Deca su jedina prava i smislena investicija i zadovoljstvo u nasim zivotima i vrede svaki dinar, sekund i prozivljenu neprijatnost investiranu u njih. I tu se sudaraju dva pomenuta sveta: da li je bolji kvalitet, sa 1-3 dece koji su skolovani, negovani, zbrinuti i odgajani u ozbiljne i kvaliterne ljude, ili kvantitet sa 6-12 koji se manje vise sami snalaze kroz zivot pa kako ko prodje. Bas me zanima sta mislite, + za kvalitet, - za kvantitet
    (bozza, 24. septembar 2017 15:42)

    # Link komentara

  79. Po toj logici studiranje se isto ne isplati jer manje spavamo, manje vremena imamo za odnose i tako dalje...a ta prica o prenaseljenosti ne pije vodu.
    (Blueblueblue, 24. septembar 2017 15:36)

    # Link komentara

  80. Deca su uticala na manjak sna i manje novca. Sex i naš odnos je bolji, sadržajniji, partnerski. A šta smo dobili? Dobili smo dva divna ljupka stvorenja, puna sreće i ljubavi. To se ne meri ni novcem, ni satima, ni dinarima ili evrima. To je ljubav u najčistijem obliku. Tako da molim anglosaksonce da prestanu da se razmnožavaju i prenaseljavaju planetu, guše je i uništavaju svojom decom, zagadjuju i prljaju. Ja svojom hoću.
    (Mala, 24. septembar 2017 15:36)

    # Link komentara

  81. Naucnici kazu da ne treba imati decu, da sve sto jedemo zdravo u stvari nije zdravo, da ljudi koji spavaju duze su inteligentniji, da Bog ne postoji... Jos neka glupost?
    (Miles Davis, 24. septembar 2017 15:35)

    # Link komentara

  82. Kako da ne,držaćemo mačku ili psa i njima ćemo posvetiti svu pažnju ovog sveta.E baš ću da poslušam ovaj savet...
    (Unknown, 24. septembar 2017 15:32)

    # Link komentara

  83. Možda su i u pravu ali kad sam se razboleo i legao u krevet moja dva andjelčića su ceo dan obigravala oko mene (žena je morala na posao). Donosili mi čaj,obloge,vodu pazili da sam pokriven.....i onda kada su me poljubile i rekle "tatice mi te volimo" tog istog trenutka je sve ovo što rekoše ovi stručnjaci bilo izbrisano. Imati decu i gledati kako rastu uz sve što to nosi verujte mi ne može ništa da zameni. Sve ostalo je samoća tuga ali i glupost ako neko namerno neće da ima decu zbog nekakvih samo njima znaninih razloga. E da, umal da zaboravim ovo oko sexa nije tacno....
    (mali radojica, 24. septembar 2017 15:30)

    # Link komentara

  84. Sve je to tacno za odnos sa zenom ali to nema veze - deca su mi ubedljivo najvece blago koje imam, sve bih dao i ucinio za njih, donela su mi toliko srece i radosti koja ne moze da se poredi ni sa cim na svetu.
    (Vlada, 24. septembar 2017 15:29)

    # Link komentara

  85. Priroda ima rešenje za to: kome je dato da ima decu, imaće ih sviđalo im se ili ne. Kome nije dato da ima decu ne treba veštački pomagati. M
    i ne znamo kakve naknadne posledice to može doneti, znamo samo trenutne lepe efekte.
    (milojko, 24. septembar 2017 15:27)

    # Link komentara

  86. Ukratko predstravljene naučne studije previđaju suštinske socio-ekomnomske razloge postojanja porodice i rađanja potomstva.

    Da se vratimo samo nekoliko stotina godina unazad. Prosečan stanovnik planete Zemlje bavio se poljoprivredom, a što brojnije potmstvo bilo mu je neophodno kako bi uvećao proizvodnju, kao i da bi uvećao imanje, jer, deca porastu pa mogu da pomažu u radovima, a mogu i da se venčavaju sa decom iz drugih familija, pa se onda, obično, imanje malo i uveća. Osim toga, i ondašnjoj eliti (npr. plemstvu, kneževima, kraljevima, carevima) odgovaralo je da porodice imaju što više dece, jer i oni su znali da je odnos muške i ženske populacije zakonomerno 50:50, tako da od npr. 100 novorođene dece, za 15-ak godina imaće 50 vojnika, tako da mogu da uspešnije ratuju i osvajaju nove teritorije, ili da se uspešnije odbrane od napadača/osvajača.

    I danas je slično. Današnje post-industrijsko društvo po definiciji je potrošačko (što je više kupaca, to su veći profiti), ali i piramidalno (rast proizvodnje/usluga-investicije-bankarski krediti/kamate/širenje kompanije) što je moguće samo uz neprekidan rast broja ljudi/potrošačke populacije.
    (Ima i gore, 24. septembar 2017 15:25)

    # Link komentara

  87. Nadam se da kreatori ovog kvazi istraživanja neće imati decu!
    (Uki, 24. septembar 2017 15:24)

    # Link komentara

  88. E sad, niko casu meda ne popi, da je casom meda ne zagorca. Roditeljstvo jeste zrtva, ali ono sto se dobija zauzvrat je neprocenljivo.
    Istom logikom bi se moglo reci da je bolje i bez fakulteta, posla, braka, veze...
    (Tata, 24. septembar 2017 15:22)

    # Link komentara

  89. Pred rođenje prvog deteta sam imao probleme na poslu, probleme sa zdravljem i probleme s nekim svojim prijateljima. Kad je mali prvi put zakmečao u mojim rukama, odjednom su svi ti problemi postali potpuno nebitni. Neverovatan osećaj. I otad mi više nijedna životna teškoća nije izgledala nepremostivo. Dete me je očvrslo. Žena i ja smo otkrili da smo odličan tim u rešavanju tih poteškoća i to ju je u mojim očima izdiglo iznad svih prethodnih devojaka (onaj "i u dobru i u zlu" momenat). Sve što je u tekstu navedeno kao negativna strana roditeljstva je tačno. Jedino što nisu pomenuli koliko roditelja bi se odreklo svoje dece zarad prethodnog života...
    (Mare, 24. septembar 2017 15:21)

    # Link komentara

  90. Slazem se. Mnogo je bolje imati unuke.
    (mala, 24. septembar 2017 15:21)

    # Link komentara

  91. Dete - najveća nesanica i najveća radosnica. Briga, katkad teška, uz to i beskrajna lepota i ljupkost života. Dar našeg srca i život novi koji gazi svoje staze. "Čašu meda još niko ne popi dok je čašom žuči ne zagorči". Deca jesu Smisao, sa svom onom Celinom koju život nosi.
    Istina je da ne treba svi da imaju decu. Postoje ljudi koji tretiraju decu kao stare kante u šupi.
    Poruka je: rađajmo decu; učimo se voleti i poštovati decu.
    Podsetimo se reči Halila Dzubrana o deci, roditeljstvu, životu.
    (spasenija kolček, 24. septembar 2017 15:16)

    # Link komentara

  92. naslov kao da je dao John Cleese(monti pajtonovac) koji je u jednom gostovanju baš to rekao ?
    (neko, 24. septembar 2017 15:15)

    # Link komentara

  93. Navedeni razlozi su smesni i retko ko ce se odluciti da nema decu zbog toga jer to sve dodje i prodje. Glavni razlog koji bih ja stavila kao relevantan , iako ja imam dvoje dece( ali bas zato jer prepoznajem situaciju ) je taj sto imati decu ( u Srbiji) jeste stalna briga i stres i to se sve pojacava sa odrastanjem dece. Nije problem ni nespavanje ni odricanje dok su deca mala, problem je sto kada deca malo odrastu, pa dodju u godine kada im je vreme da se zaposle a posla nema pa nema to je za roditelja strasan stres i stalno se brinu kako ce to dece, kako ce da zivi i sl. Plus za zensko dete uvek prisutan strah za koga ce se udati i da je muz ne maltretira i ne tuce. Govorim o zivotu u Srbiji. To je nesto zbog cega se stalno brine, dobija pritisak i znacajno utice na kvalitet zivota jer znamo kako je tesko doci do posla u Srbiji. Nekad zaista pomislim da bi mi bilo lakse da sam rodila samo jedno ili nijedno jer bih se mnogo manje brinula. Oboje dece su mi fakultetski obrazovani, sin radi za neke smesne pare i van struke a cerka nema posao iako ima 28 godina. Gledam sestrinu decu, sin nema posla, cerka se udala za propalicu koji je maltetira. Dusa je boli za njih a jos je i ona bolesna, muz je umro. I ja kad razmisljam o njima srce mi se cepa. Kako uopste biti srecan kada bliske osobe oko tebe pate? Pa i da je jedno dete naslo sebi srecu a drugo nije, opet vam je tesko zbog tog drugog. Sto vise dece , veca sansa da cete ceo zivot biti nespokojni. Nisu , cinjenica je , ludi Ameri koji cim deca napune 17 odmah ih salju van kuce da se snalaze i da im ne budu stalno pred ocima. Ovako ih vezemo uz sebe i ceo zivot strepimo za njih. E to je dovoljan razlog da neko nece decu , taj stres za ceo zivot. Nespavanje, odricannje, nemanje vremena to su smesne stvari. A ovo sto sam navela je realnost za koju svako treba sebe da pita da li zeli da je zivi ili ne.
    (Sneza, 24. septembar 2017 14:58)

    # Link komentara

  94. tesko je ako nemate onu minimalnu pomoc od sire porodice,kao ja.Ali se i u tom slucaju veoma isplati jer su jedini pravi izvor pozitivne energije i zivota.Fraza je,ali jesu smisao zivota.Pozdrav svim dobrim roditeljima.
    (bilja, 24. septembar 2017 14:55)

    # Link komentara

  95. Ako nema dece; nema ni ljudi...mislite o tome...
    (OMG, 24. septembar 2017 14:53)

    # Link komentara

  96. Sa jedne strane, moraju da se imaju deca jer prosto nece biti ljudi u buducnosti i imati porodicu je lepa stvar.Sa druge strane ko ne zeli da ima decu ili se ne vidi u tome, ne treba da ih ima, niti je to neka sramota.Svako treba da zivi svoj zivot i kako mu odgovara.Imati decu je lepo ali nije nikakav zivotni uspeh niti ne znam sta.Deca treba da se rode da bi postali ljudi a ne da sluze svojim roditeljima ili ispunjavaju njihove neke propale ambicije ili snove.
    (partizan, 24. septembar 2017 14:51)

    # Link komentara

  97. Kakva smišljena propaganda protiv dece i normalne porodice, strašno.
    (dama, 24. septembar 2017 14:50)

    # Link komentara

  98. Nisam se naspavala i svako jutro kukam zbog toga! Seks je uglavnom vikend akcija, naravno da imam manje novca za sebe i svoje krpice, ali kad ona ujutru kaze "mama" ( a to je skoro naucila), ja letiim, najsrecnija sam na svetu. Ne bih menjala ovaj sad zivot za onaj prethodni nikada!
    (srna, 24. septembar 2017 14:50)

    # Link komentara

  99. Dajte vise ovakvih tekstova...
    (Tisina Tamo!, 24. septembar 2017 14:50)

    # Link komentara

  100. Kada cujem komentare onih (uvek levicara) koji su protiv dece: ''previse nas je na planeti, malo resursa bla bla'', smuci mi se. Ako hocete da kontrolisete svetsku populaciju, idite i sirite ovakve tekstove Afrikancima, Indijcima i Arapima, gde jedna zena rodi po desetoro dece, i svako to dete napravi jos deset i onda UN mora da im salje milijarde dolara u hrani da ne umru od gladi. To su teritorije gde se populacija duplira svakih 15 godina i gde su resursi pod ogromnim pritiskom i gde cela planeta trosi pare i sopstvenu hranu i vodu da njih spase od gladi i zedji. Nemojte ove stvari da sirite medju Evropljanima, belcima, hriscanima, koji imaju resursa i vode u izobilju, koji imaju jedno-dva deteta (u najboljem slucaju) i gde je populacija manje-vise ista kao i pre 30 godina, pa cak i opada! Gde nas gusi brojna stara populacija, gde mladi ne mogu da se cuju kao nekada jer ih je prosto malo. Eto toliko o tome. Znamo koje su vase namere.
    (Milos, 24. septembar 2017 14:46)

    # Link komentara

  101. Da,da al kad mi donosi petice i medalje predstaljajuci reprezentaciju Srbije pare mi nisu bitne.
    (Schaumburg Illinois, 24. septembar 2017 14:44)

    # Link komentara

  102. Ljudi, nemate pojma kako je sex dobar kad dođe letnji raspust pa klinci odu par nedelja kod bake.
    (dule, 24. septembar 2017 14:42)

    # Link komentara

  103. Živeti a ne ostaviti ništa iza sebe je kao da nisi ni živeo.
    Imam tri sina i to je nešto najbolje što se desilo mojoj ženi i meni.
    Govoriti o tome koliko je žrtvovanje za nekoga sem sebe je ništa drugo nego sebičnost.Na kraju mnogo je veća šansa rastave braka bez dece nego obrnuto.Kada ti dete od npr dve godine spavajući kraj tebe prebaci nogu preko glave ili ruku preko grudi osećaj je neopisiv onome ko nije osetio i vredi sveg truda,kad ti priđe više puta dnevno i poljubi te u ruku ili zagrli i kaže tata volim te najviše na svetu e tek si onda ispunjen čovek.
    (Miki, 24. septembar 2017 14:37)

    # Link komentara

  104. Velika budalastina!!!
    (Evroskeptik, 24. septembar 2017 14:36)

    # Link komentara

  105. Za sve su u pravu pod uslovom da ste sebi najvažniji....kao na primer autori ovog teksta.
    (jelena, 24. septembar 2017 14:25)

    # Link komentara

  106. Sada lepo neka autori odu u Indiju, Nigeriju, Indoneziju, Bangladeš, Brazil, Saudijsku Arabiju, Pakistan, ... i neka objasne to isto. Jugoslovenski narodi su svoj doprinos smanjenju broja stanovnika odavno dali. Za nas, nema ništa lepše od roditeljstva u miru.
    (barman, 24. septembar 2017 14:25)

    # Link komentara

  107. Naslov je bombasticčan, ali sve jeste ovako kako piše.
    Da li malo i loše spavamo kad dobijemo dete? Da. Da li brinemo i proživljavamo svakovrsne nemire? Da. Da li nemamo vremena ni u ogledalo da se pogledamo? Da. Da li smo naročito raspoložene za seks? I ne baš. To je realnost.
    E sad, niko nije rekao da su ti razlozi dovoljni da odlučimo da nemamo decu i niko normalan ne očekuje da mu u životu bude sve potaman. Ljudi uglavnom prihvataju da je život put sačinjen od promena, pa i da su ove sitne smetnje prolazne.
    (Marija, 24. septembar 2017 14:08)

    # Link komentara

  108. Hronicna upala covecanstva, fizicko-hedonisticka pregojenost i duhovna pothranjenost.
    Za 100 godina potomaka ovih kvazinaucnika nece biti ali ce biti onih koju slave zivot i daju sebe drugom nesebično.
    (Black Eagle, 24. septembar 2017 14:06)

    # Link komentara

  109. Родитељи ових сада вероватно деле њихово мишљење.
    (Старац Исаија, 24. septembar 2017 14:03)

    # Link komentara

  110. Ali kad dođu pa kažu - "Tata ja te volim!" ništa vam nije više teško...
    (samo da kazem..., 24. septembar 2017 14:02)

    # Link komentara

  111. Ovi naucnici su izgleda pametniji od majke prirode ili od nekoga ko je stvorio ovo sve ili od univerzuma hemije fizike... Oni sada misle da su bogovi
    (., 24. septembar 2017 14:01)

    # Link komentara

  112. (@ "Prvu polovinu našeg života upropaste roditelji, a drugu deca" - Clarence Darrow. Ono što je vickasto u celoj priči je da smo i mi celog života ili nečija deca ili nečiji roditelji - dakle i sami upropašćivači. ).
    za ovaj komentar dao bih ti 10 pluseva da mogu. Zaista, zar su ti što ne žele da rode decu toliko egocentrični da ne shvataju da ne bi ni njih bilo da su ih poslušali njihovi roditelji...
    (samo da kazem..., 24. septembar 2017 13:59)

    # Link komentara

  113. Eh, kada neispavan, sa nedovoljno novca i sexualnog posta uzmem moju cerku u narucje... topim se od miline. I da, drugo je na putu.
    (Velljko, 24. septembar 2017 13:45)

    # Link komentara

  114. Onaj ko na ove gluposti nasedne i ne treba da ima decu!
    (Zub, 24. septembar 2017 13:43)

    # Link komentara

  115. Pa sta je smisao zivota??Bozeee sta cu sve da cujem!!Pa sta ces vrednije u zivotu?Pa dzaba i sav novac da imas ako nemas zbog koga sve ako ce to da trose i da ti se lepe lazni prijatelji,kurve..Imati dete,porodicu je sigurna baza..Sto bi rekao Balasevic;e tu ce tvrdjavicu malo teze srusiti..Ka tome se treba teziti
    (Miksi, 24. septembar 2017 13:40)

    # Link komentara

  116. U poslednje vreme se u svim levičarskim plaćeničkim medijima redovno pojavljuju članci koji su iz raznih uglova od pseudoekološkog, tj. ekoterorističkog, preko raznih femnacističkih gluposti, sve do ovakvih "mudrih" i "praktičnih" priča usmereni na to da ljude odvrate od zasnivanja porodice i ostavljanja potomstva, naravno, isklkučivo bele hrišćane, a među njima posebno vredne, radne i odgovrne ljude čijim se pljačkanjem veo bolesni socijalističko-ljudskopravaški cirkus izdržava. Zaključke izvucite sami, ali se svode na jednu veliku istinu, ovim kontinentom već nekoliko decenija upravlja unutrašnji neprijatelj i peta kolona čiji je cilj ne samo fimamsijsko ruiniranje i porobljavanje Evropljana, već i njihivo biološko uništenje.
    (EU Citizen, 24. septembar 2017 13:17)

    # Link komentara

  117. Ja imam troje dece i petoro unučadi i ni u snu neću optuživati njih za svoje probleme. Ti "Naučnici" stigmatizuju porodicu kao osnovnu ćeliju svakog društva.
    (Miodrag iz Peći, 24. septembar 2017 13:04)

    # Link komentara

  118. Sve to stoji, kad se posmatra sa cisto naucne strane. Ali meni ipak, kada posmatram sa svoje, roditeljske strane, jedino tesko pada kad mi je dete bolesno, daleko bilo, sve ostalo su gluposti i sitnice koje prodju...
    (altair, 24. septembar 2017 13:00)

    # Link komentara

  119. Kao otac mislim da imam pravo da kažem da su ovo najobičnije gluposti. Sve ove "poteškoće" roditeljstva se anuliraju i nestanu u trenutku kad dođem kući sa posla i kad me ćerkica nagradi sa najvećim poklonom na svetu... osmehom i zagrljajem. U trenutku kada smo osnivali porodicu nismo imali Bog zna kakve uslove ali baš ta porodica, dobijanje deteta nas je pokrenulo da se borimo i napravimo što bolje uslove za život. Prošlo je više od 13 god. od tad i nikad nisam zažalio zbog toga. Ali dobro tamo u "Ameriki" je mnogo teže nego ovde. :)
    (Rumpelstilskin, 24. septembar 2017 12:57)

    # Link komentara

  120. Jeste, užasni su...
    Ali onda jednog dana ti mali drekavci, smarači postanu ljudi - ljudi sa kojima možete da pričate, da se posavetujete, da se družite, da se ponosite. Isplati se imati malo manje seksa, definitivno.
    A na kraju, ako BAŠ zagusti - uvek možete da ih pošaljete kod babe i dede na par sati :D
    (genius, 24. septembar 2017 12:52)

    # Link komentara

  121. A čemu onda brak? Mogu oni da žive u vezi i van braka, zar ne?

    Prvo se naspavaj pa onda rađaj decu?!
    (Saša, 24. septembar 2017 12:50)

    # Link komentara

  122. Boze, Boze, koliko poremecenih ljudi kaska ovom planetom?! Zamislite, da izgubite san?! Necuveno i neprihvatljivo?! Zar je bilo ko vredan tolike zrtve? Posebno dete?! Zar da rizikujem broj seksualnih odnosa zbog dece? Neki, nikako da shvate vreme i godine?! Biti potentni mladic u sedamdesetim, san je svakog srpskog polupismenog i iskompleksiranog "dzukca"?! Cini mi se da smo mi Srbi u vrhu s obzirom da nam deca sve manje i manje "smetaju"?!
    (Mladen Mladenovic, 24. septembar 2017 12:50)

    # Link komentara

  123. Sebicno...
    (Djuka, 24. septembar 2017 12:44)

    # Link komentara

  124. Moja zena ne sme da propusti ni minut parova i farme, a ja imam neka neizostavna posla na fejsu, pa nam je tesko da mrdnemo g??ic€ kad klinjo trazi da doruckuje u 4 popodne. Jos da dodam da nas stalno prekida nekim svojim gluposima tipa "Tata, vidi kako sam sklopio robota", "Mama, ja bih u park na ljuljasku". Vec od 6 popodne krece maraton tursko/indijsko/pakistansko/bengalskih serijskih blokbastera, i traje do 11. S teskom mukom odlazemo deciji dorucak do 10 uvece, ali prokletinja na kraju uspeva da izmoli neki sendvic. Prekida nas kad je najinteresantija scena medjusobnog gledanja glavnih aktera [znate ONAJ pogled]. Supruga pocinje da place, kaze, slomila je tek izliven nokat na poklopac od konzerve mesnog nareska i dodatno me dekoncentrise u sred Ajshine ispovesti Burhanu. Zivot je zaista postao nepodnosljiv od kako se rodio. Mladi parovi, nikako se ne odlucujte za decu, sta ce vam ta muka u zivotu. Stalno imaju neke svoje glupe zahteve, ne mozete ni lajkove da saberete na miru, a selfi iz WCa na kom se vidi vasa najnovija cetka za WC solju, je tako, tako dobro ispao.
    (Jul Briner, 24. septembar 2017 12:40)

    # Link komentara

  125. Da su tako "racionalno" predhodne generacije nebi bilo nas!!!
    (Aleksandar, 24. septembar 2017 12:40)

    # Link komentara

  126. Iako je veliki broj ljudi misli da su im deca smisao zivota, sta reci o danasnjem svetu u kome treba odgajati i vaspitavati tu istu decu. Ja vidim samo crnilo, pokvarenjastvo, laz, manipulaciju i sl. Ne vidim uopste vise smisao radjanja dece. Stvari se nece popraviti, naprotiv, idu na gore i treba nove, mlade duse jos dodatno ubacivati u taj pakao. Nisam ni slutio da ovo mogu pomisliti i reci pre par decenija, ali, evo, tako stoje stvari po meni. Nisam ni neki depresivac narociti, samo je realnost-realnost, a glumiti neku pozitivu je em vestacki em gubljenje vremena.
    (chombe, 24. septembar 2017 12:33)

    # Link komentara

  127. Mi Srbi smo onda najnapredniji narod na planeti.
    (Bela Kuga, 24. septembar 2017 12:33)

    # Link komentara

  128. Zato sa decom ne treba žuriti svakako ne pre tridesete i barem dve tri godine braka prvo da vidite dali ste jedno za drugo pre nego što se zauvek vežete decom.
    (Nebojša, 24. septembar 2017 12:30)

    # Link komentara

  129. Ovo je sve tacno... ukoliko iskljucis emocije.
    (Alex, 24. septembar 2017 12:17)

    # Link komentara

  130. Ljudi koji ovako razmisljaju su bolesni.
    (rs, 24. septembar 2017 12:17)

    # Link komentara

  131. A najgora odluka koju danas mozete da donesete je da procitate ovaj tekst. ''Naucne studije''..., idite i trazite lijek za rak, umjesto sto trosite novac na budalastine.
    (Celtic, 24. septembar 2017 12:16)

    # Link komentara

  132. Oni koji odlučno žele decu... Imaju ogromnih muka. A deca su uglavnom posledica omaške, i kajanja, koje se vremenom prevaziđe...Ili kao???
    (Potencijalac, 24. septembar 2017 12:08)

    # Link komentara

  133. Нешто најлепше је имати дете. Ко није доживео не може да коментарише.
    (мерак, 24. septembar 2017 12:05)

    # Link komentara

  134. Da su roditelji ovih likova poslušali ove glupe savete, ne bi bilo ni ovog članka.
    (Dax, 24. septembar 2017 12:04)

    # Link komentara

  135. NA ove price danas samo padaju beli ljudi koji inace izumiru u Evropi i Juznoj Americi. Peobajte da ovaj tekst objavite u Aziji,Africi ili Juznoj Americi,proglasili bi vas za najveceg rasistu i nekoga koji pokusava propagandom da unisti narode drugih rasa i vera.
    (Bebo moja, 24. septembar 2017 12:02)

    # Link komentara

  136. zabraniti vise od dvoje zakonom
    (avav, 24. septembar 2017 12:00)

    # Link komentara

  137. Gospode sveti, sta sve necu da procitam...
    (Aleks, 24. septembar 2017 11:58)

    # Link komentara

  138. Projekat Zlatna milijarda ce na kraju imati sasvim suprotan efekat,dovesce do toga da ce biti sve vise ovakvih parova u SAD i Evropi,to jest dovesce do izumiranja tzv zapadne (bele) civilizacije, dok ce se u Aziji i Africi i dalje nastaviti neverovatan prirodni prirastaj.
    (Bot na kvadrat, 24. septembar 2017 11:55)

    # Link komentara

  139. Ccc... Na koje sve nacine dolaze do pregleda ovi Jućuberi...
    (chemistry, 24. septembar 2017 11:54)

    # Link komentara

  140. U kakvom vremenu zivimo...egoisticnom, narcisoidnom, amoralnom. Ma nemoj slucajno da imas dete, moraces nesto da radis onda. Cccc...Neko planirano vodi rat protiv radjanja i porodice.
    (Zapata, 24. septembar 2017 11:54)

    # Link komentara

  141. Najgore je kad oni koji još nisu odrasli odluče da imaju decu.Gledam u komšiluku mladi bračni par sa detetom od dve godine,podstanari,nijedno ne radi,dremka do podne i Parovi i Farme do posle ponoći.Roditelji im plaćaju troškove a oni džabalebare.Klinac im već sad pravi frku mogu da mislim šta će da bude kad malo poraste.
    (Debeli Sava, 24. septembar 2017 11:53)

    # Link komentara

  142. "Prvu polovinu našeg života upropaste roditelji, a drugu deca" - Clarence Darrow.

    Ono što je vickasto u celoj priči je da smo i mi celog života ili nečija deca ili nečiji roditelji - dakle i sami upropašćivači. Da rezimiram, citiraću autostoperski vodič kroz galaksiju - "ljudi su problem".
    (Nemanja, 24. septembar 2017 11:51)

    # Link komentara

  143. Niko ne kaže da lako odgajiti decu ali da su roditelji tih "istraživača" razmišljali na taj način niko od njih danas ne bi bio rođen ....
    (dejan, 24. septembar 2017 11:50)

    # Link komentara

  144. Svet ide u pravcu koji namece desetak milijardera na planeti, kojima su svi receptori prezasiceni ovozemaljskim blagodetima koja novac pruza. Vestacka inteligencija, vencavaju se sa robotima, kloniranje, serumi za regeneraciju celija. Pa sve zacine nuklearnim bojevim glavama velikog dometa.
    Jos malo kladionice ce da izbace ponudu za kladjenje, sta ce pre da nas snadje i od cega cemo pre isceznuti, naravno mi obicni smrtnici.
    (Dott, 24. septembar 2017 11:48)

    # Link komentara

  145. Sta govori ovaj tekst?Sta ce nam deca,kostaju,gnjave,kvare nam život,uništice nam brak.Mladi,budite sebicni,uživajte,spavajte do podne,putujte.Deca su suvisna,a i planeta je preseljena.Ali,necete imati radost,smeh,igru.Nece vas zagrliti male ruke pred spavanje,necete biti ponosni kad progovore prvu rec.Necete imati za koga da se borite i živite.Kad ostarite,necete imati ko da vas pozove i pita kako ste.Bićete sami i prazni.Deca su redak dar,nemojte da vas iko ubedi u suprotno.Onima kojima dete pokvari brak,nisu ni bili jedno za drugo.
    (smajli, 24. septembar 2017 11:44)

    # Link komentara

  146. U današnje vreme čovek stvarno treba da se zapita šta mu je činiti. Poštujem svačiji izbor zaista, ali lično mislim da je dete blagoslov ako se tako i shvati. Ne može se gospodo naučnici posmatrati na dete kao na finansijski trošak aman?!?! Drugo ovo što se tiče prenaseljenosti se slažem, ali samo u Africi i Aziji , u Evropi treba više dece da se rađa jer je natalitet dramatično nizak. Sve u svemu mislim da imati dete je mnogo veća dobit nego gubit i tu je kraj priče.
    (Bokica, 24. septembar 2017 11:38)

    # Link komentara

  147. Istina...
    ali u poredjenju sta donosi... koliko smeha ti priredi...
    da ne pricamo kad dodje i ljubi te kako bi te poljubilo...
    neuporedivo....
    (Aleksa, 24. septembar 2017 11:34)

    # Link komentara

  148. Postavlja se pitanje i motiva za roditeljstvom. Da li je u pitanju zelja za zajednickim plodom ljubavi koji ce ojacati dve osobe ili potreba za necim sto ce znaciti zanimaciju, trofej za pokazivanje i eliminisanje dosade. Kod mnogih je ovo drugo prisutno pa zato dolazi do zanemarivanja dece i pogresnog vaspitanja.
    (Minja, 24. septembar 2017 11:33)

    # Link komentara

  149. Kako rece Bil Gejts: "Kroz vakcinaciju cemo smanjiti populaciju"
    (Milosh, 24. septembar 2017 11:33)

    # Link komentara

  150. Koliko moras biti samozivni snob da bi ovako razmisljao. Ovo je bolest zapadne civilizacije, potpuno posvecivanje sebi samom, svojoj karijeri, hobijima, svom emotivnom zivotu, svom izgledu... Na kraju sve to gubi smisao, ostajes sam i prazan sa svojim uspomenama na jedan protracen zivot.
    (pierre, 24. septembar 2017 11:27)

    # Link komentara

  151. U potrosackom drustvu, gde se sve meri iskljucivo novcem, ne cudi ovakvo monstruozno istrazivanje! Najkrace receno: deca su smisao i jedino sto ostaje posle nas. Kao i njihova deca i njihova deca... I zato parovima sa sterilitetom se MORA sto vise pomoci!
    (Predrag Sazdanovic, 24. septembar 2017 11:25)

    # Link komentara

  152. Kakvi neosvesceni mozgovi! A to je sustina zivota!!!
    (Hahaha, 24. septembar 2017 11:19)

    # Link komentara

  153. Овако размишљају само себични људи...
    (КГ, 24. septembar 2017 11:19)

    # Link komentara

  154. Dugo nisam pročitao veću glupost.
    (Slobodan, 24. septembar 2017 11:12)

    # Link komentara

  155. veću glupost u savetovanju nisam video ili pak toliki mizeran napad na postojanje porodice i opstanak gej brakova
    (molele, 24. septembar 2017 11:10)

    # Link komentara

  156. Kad dva gay muskarca naprave video o tome da ne treba imati decu.. Imati dete i gledati ga kako postaje covek je nesto najlepse sto postoji na svetu i to nikakav nedostatak sna ili finansija ne moze da nadomesti.
    (Chaotic35, 24. septembar 2017 11:07)

    # Link komentara