- Komentari -
  1. @spaceman... Madjari i Huni nisu isti narod, ali su srodni. Madjarima je najblize pleme Manci na Uralu. Pre najezde Mongola jedan srednjovekovni madjarski istrazivac i putopisac je stupio u kontakt sa Madjarima koji nisu dosli u panonsku niziju i mogao je normalno da se sporazumeva sa njima (cak je bilo u planu da se i oni dosele). Posle najezde Mongola im se gubi svaki trag.
    (Trovach, 15. april 2017 14:34)

    # Link komentara

  2. @Pera...Bratislava, tj. Požun, ili na madjarskom Pozsony, je i pre mohacke bitke bila glavni grad i tamo su se krunisali madjarski kraljevi.
    (Trovach, 15. april 2017 14:28)

    # Link komentara

  3. Cisto da se zna.
    (Robi, 14. april 2017 21:30)

    Cisto da se zna da je Madjarska u oba svetska rata bila na strani agresora i gubitnika. Mada priznajem da se Rumunija bila rasirila kao tumor na racun Madjarske.
    (XX vek, 15. april 2017 13:01)

    # Link komentara

  4. tako je kako je-potpisujem svaku tvoju riječ
    (gile, 15. april 2017 07:55)

    # Link komentara

  5. @kralj Beljo. A gde je bila madjarska vojska kada su Turci vladali Madjarskom? Ne da im je pobegla vojska nego im je pobegao i glavni grad u Bratislavu.
    (Pera, 15. april 2017 04:13)

    # Link komentara

  6. Ovde se, zapravo, uopste ne vidi sta se desavalo. Vidi se samo sta se na kraju desilo. To jest, sa 1914. su skocili odmah na 1924. A u medjuvremenu se zaista mnogo toga bilo desavalo, bas mnogo. I mnogo toga nije opstalo. Ovo sto su nam pokazali - pa to znaju i osnovci! Samo sto su, eto, dodali muzicku pratnju. A "nastanak granica" su, izgleda, previse bukvalno shvatili - animacija nam prikazuje kako ih kredom iscrtavaju, granicu po granicu. Umesto kako su se menjale, pomerale, nastajale i nestajale... dok se nisu (koliko - toliko) na koncu ustalile.
    (X=iks, 15. april 2017 03:47)

    # Link komentara

  7. (Kralj Beljo, 14. april 2017 12:54)

    E moj ti, knjigu u šake pa pročitaj ko su bili Huni. Doveli su rimsko carstvo do propasti. Atila bič božiji, da li ti to nešto govori?
    (spaceman, 14. april 2017 22:58)

    # Link komentara

  8. Kad sam video da pre Prvog Svetskog rata iz Austrougarske nastaje Jugoslavija prestao sam da gledam.
    Gospodo, koja ste pravila ovaj video, pročitajte nešto ako već ne znate.
    Pre Prvog Svetskog rata je postojala Kraljevina Srbija i Austrougarska, a završilo se tako što se Srbija proširila na delove Austrougarske i Rumunije i postala je Kraljevina Srba, Hrvata i Slovenaca. A tek je kasnije preimenovana u Kraljevinu Jugoslaviju.
    (šta ti dečko radiš, 14. april 2017 21:32)

    # Link komentara

  9. Kakva su Madjari sila... Ravnica a uvijek neki vid suveriniteta. Njima nikad vojska nije pobjegla iz Madjarske, pa ne moraju da se koriste mitomanijom i epskim spjevavanjem dok pisu istoriju.
    (Kralj Beljo, 14. april 2017 12:54)

    ...nekako su/smo opstali...ali,nemojte zaboraviti da je Madjarska dozivela jednu od najvecih tragedija,izgubljeno je 75% hiljadugodisnje teritorije i 1/3 stanovnistva,okolnim zemljama su deljeni gradovi sa cak 85% vecinskog madjarskog stanovnistva,da ne spominjem ekonosko propadanje i sta je sve drzava ulozila u te teritorije,pruga Zrenjanin,Sombor,itd,mostovi,mlgpgnovi...gradovi po Vojvodini,Transilvaniji itd. I sve je to razdeljeno u Trianonu kao ratni plen okolnim zemljama. Cisto da se zna.
    (Robi, 14. april 2017 21:30)

    # Link komentara

  10. @Tomy
    Nije trebala i nisu se djedovi za nju ni borili. Pravo pitanje je zasto nam je mirovnim pregovorima nametnuta. Rekao bih da su veliki zeleli da ostave zariste koje se moze po potrebi potpaliti. Ni sad nista nije drugacije, jedino se par katolickih nacija iz toga izvuklo pod Nemackim blagosovljem, dodali Albaniju i eto nam region u kom nas teraju da saradjujemo i pregovaramo
    (виски фор мај мен, бир фор мај хорсис, 14. april 2017 21:17)

    # Link komentara

  11. Fascinantan...
    (Jelde, 14. april 2017 21:05)

    # Link komentara

  12. A gde je stara Hrvatska drzava sa njenim kraljevima koja postoji kroz vekove?
    (A kako bole ove granice, 14. april 2017 20:46)

    # Link komentara

  13. A dje je stara Hrvatska država i njihovi kraljevi Petar, Krešimir, Tomislav i ko zna koji još!??... Mislim, vidjeh da ih pominju, a čak ni njihovi gospodari i tutori, koji pisaše ovu istoriju ih i ne poznaju!?..
    (djuro, 14. april 2017 20:21)

    # Link komentara

  14. Tako je to bilo. Ruku na srce mi smo se najviše prosirili posle tog rata a Mađarska najvise izgubila. I da, Zemun je ipak bio u Hrvatskoj a Skoplje u Srbiji.
    (Milojko, 14. april 2017 20:07)

    # Link komentara

  15. Ovaj video je apsolutno tacan, ali...Nivo objasnjavanja istorijskih promena je na nivou deteta.Ove stvari su prosecnom evropljaninu poznate kao elementarne cinjenice.Za nas ovde ovo je smesna storija, jer vecina Srba sve ovo odavno zna.
    (rs, 14. april 2017 19:38)

    # Link komentara

  16. Rumunija je dulipala teritoriju
    (mxr, 14. april 2017 19:35)

    # Link komentara

  17. Bravo. Ljudi se trude da eksperimentalno potvrde najvažnija pitanja i odgovore čovečanstva, dok je nekima dovoljno da samo veruju u priče o stvaranju za par dana. Takoreći, kada nemaš znanje i želju za dokazima, prihvatiš ono što ti lično odgovara.
    (tachyon, 14. april 2017 19:04)

    # Link komentara

  18. Druze nije nama kriva Jugoslavija što mi danas živimo ovako! Ali mi volimo da imamo izgovor zašto loše živimo..
    (akros, 14. april 2017 18:53)

    # Link komentara

  19. Opet se pitam zašto nam je trebala Jugoslavija.
    (Tomy, 14. april 2017 13:01)

    zato sto je bila mnogo bolja, veca i uticajnija od potonjih gedzavih patuljaka izdzigljalih na njenim rusevinama.
    (neutralni felsh, 14. april 2017 18:45)

    # Link komentara

  20. kad je montenegro bila drzava a vi se busate nesto
    (me, 14. april 2017 18:44)

    # Link komentara

  21. Albanija je nastala posle I svetskog rata, a neko ne komentarise sto na ovom snimku ona postoji i pre!
    (Milos, 14. april 2017 18:43)

    # Link komentara

  22. Dragi Tommy, Hrvatska nikada nebi bila drzava bez Jugoslavije
    (maki, 14. april 2017 18:43)

    # Link komentara

  23. Kada spominjete 1 svetski rat, aludirajući..pada mi na pamet da govorim da postoji mogučnost da se desi druga buržoaska revolucija. Namerno potenciram tu temu jer ako bih morao da biram izmedju lošeg i zla..2 buržoaska revolucija ili 3 svetski rat a zna se da recesija neminovno dolazi bilo bi bolje boriti se protiv inicijatora svih ratova i ostalih 1% prebogatih, tehnokrata, oligarhije. 1917g na božić vojnici po rovovima su prekinuli rat i proslavili. Postojala je realna opasnost da nemački i francuski vojnici prestanu da ratuju jer kao i svakom normalnom čoveku završetak rata i sa jedne i druge strane je bilo dosta gde se osećao sav besmisao rata..generali su bili zabrinuti..rat se završio 1918g. To je zanimljiv podatak o besmislu ratovanja zbog nekih...gde strada samo običan narod i vojnik. Razmislite o tome...
    (Bane, 14. april 2017 18:41)

    # Link komentara

  24. @Aron
    Slazem se za War Horse,prelep film
    (EnaE, 14. april 2017 18:35)

    # Link komentara

  25. Malu gresku imaju na mapi Jugoslavije u vezi Makedonije; naime strumicki okrug je pripao Kraljevini SHS posle 1sv. rata (a na ovoj slici je jos u Bugarskoj).
    (goran, 14. april 2017 18:26)

    # Link komentara

  26. @ (Tomy, 14. april 2017 13:01)

    To pitaj engleske masone. Čak su i francuski bili protiv, kao i svi srpski rodoljubi, predvođeni tajnom organizaciom "Crna Ruka", ali i zvanična Rusija. Kasnije se Rusija bavila nekim svojim problemima, Francuska imala velika politička kolebanja, gubitak teritorija i uticaja, a crnorukcima je namešten onaj montirani solunski proces od strane anglofilne, masonske, monarhističke organizacije "Bela Ruka". Rodilo se novo čudovište, imperijalističke SAD, koje su podržavale i neke domaće masone i proces je mogao da počne. Srpski rodoljubi su ućutkani na Krfu i dobro nam poznata himera je stvorena. Ovo je naravno zaustavilo proces okupljanja i ujedinjenja srpskih zemalja krajem Velikog Rata, koje su se već i formalno ujedinile u jednu jedinstvenu i celovitu Srbiju.Tako je 24.11.1918. prisjedinjeno voljom građana vojvotstvo Srem, 25.11.1918. vojvodstvo Srbija i Tamiški banat, 26og CG, 27og potvrđene granice londonskog ugovora što je zapadno od Pakraca i od rta Planka(Ploča) više Splita, do reke Drima u sev. Albaniji, a 28og je ušla i BiH. Mali čas istorije. Čisto da potsetim.
    Sad znate kome treba da zahvalimo i/ili ... mami.cu za ovu himeru.
    Pozdrav.
    (crni, 14. april 2017 17:56)

    # Link komentara

  27. Opet se pitam zašto nam je trebala Jugoslavija.

    @Tomy

    Zato što smo zajedno jači, ali šta ćeš kad Hrvati nikad nisu bili za zajedničku državu, jedina greška je što ih nismo odmah pustili da izađu na vreme
    (ecce homo, 14. april 2017 17:27)

    # Link komentara

  28. Pa gde su Hrvati, najstariji narod?!
    (Kk, 14. april 2017 17:25)

    # Link komentara

  29. Srbija je najveći dio svoje istorije bila to što i na gornjoj karti. Nastala je iz Raške i mnogo kasnije nego Hrvatska, a nikad nije bila sjeverno od Dubava i zapadno od Drine. Beograd je izvorno mađarski grad. Najveći dio svoje prošlosti Srbija je bila Turska. I onda oni kojima se sva 'istorija' nalazi u razdoblju od 1918. do 1990. pričaju lovačke priče. Nije zabranjeno pitati se kako bi bilo da Osmanlije nisu došle na Balkan i tu ostale stoljećima. Možda bi sve do Bigraske i Rumunjske bio jedan narod jednog jezika i katoličke vjere i vjerojatno bi se zvali Hrvati. Ili bi bili Hrvati do Drine i Dunava I Srbi iza Drine i ispod Dunava. Bošnjaka muslimana vjerojatno ne bi bilo. Ali sad je tako kako jest i nevažno je kako je moglo biti. Bilo bi divno da su izbjegnuti ratovi, da smo veći teritorijem i ljudstvom, da nismo ginuli, i da nismo podjeljeni vjerski jer bili bi jači i više suvereni. Ovako? Svatko u svom kavezu.
    (tako je kako je, 14. april 2017 16:47)

    # Link komentara

  30. @ Tomy,mislis "velika srbija?
    (oder so, 14. april 2017 16:39)

    # Link komentara

  31. Ovaj video kao da je zal za Nemackim carstvom i Austro-ugarskom monarhijom.
    (bbb, 14. april 2017 16:39)

    # Link komentara

  32. Koliko mozemo vidjeti, granice su se mijenjale samo na istocnom dijelu kontinenta... Ne govori li vam to nestao?
    (Rotfucks, 14. april 2017 16:04)

    # Link komentara

  33. @(Kralj Beljo, 14. april 2017 12:54)

    Никако сила, само добар геостратешки полажај, као и Чеси... Ми смо кроз историју увек задржавали почетни удар, то нам је зла коб...
    (Ђорђије, 14. april 2017 16:00)

    # Link komentara

  34. @Tomy

    A ja se pitam kako su nas Nemci na kraju namagarčili, pa smo ostali bez nje.
    Ne samo da su nam razbili zemlju i povratili svoje teritorije, nego su nam i na fin način oteli najbolje ljude, koje su ubedili kako su oni (Nemci) najbolji, a mi najgori, pa sad njihova deca ni ne znaju ovaj naš lepi jezik. Zato i jesu uspeli da unište ili otmu sve naše firme onim nepismenima koji su ovde ostali. A sve to su postigli bez i jednog ispaljenog metka, samo hitlerovom propagandnom koju su upakovali u fin paketić sa mašnicom. Zato i ne čudi što mnogi poput tebe pljuju ono za šta su naši pradedovi dali život. Zato bolje ćuti, pokrij se ušima i radi ako možeš, i budi srećan što radiš za neku crkavicu, ako uopšte imaš posao...
    (bgd, 14. april 2017 15:52)

    # Link komentara

  35. Kakva su Madjari sila... Ravnica a uvijek neki vid suveriniteta. Njima nikad vojska nije pobjegla iz Madjarske, pa ne moraju da se koriste mitomanijom i epskim spjevavanjem dok pisu istoriju.
    (Kralj Beljo, 14. april 2017 12:54)
    Izgleda da nisi dobro citao istoriju. Da si citao, procitao bi da je to mocno kraljevstvo dozivelo katastrofalan poraz od vojske Sulejmana Velicanstvenog, najjaceg vladara sveta u tom trenutku. Godina 1526. Mohacka bitka. Totalni poraz ugarske vojske i vrlo brzo preuzimanje gotovo svih teritorija nekadasnje mocne Ugarske. Madjari su bili pod Turcima oko 150 godina. Informisi se prvo, ovako ispadas smesan...
    (Nikola Nis, 14. april 2017 15:45)

    # Link komentara

  36. nije problem bila jugoslavija vec je problem anti-jugoslovenstvo.
    anti-jugoslovenstvo je strategija usitnjavanja radi dominiranja ovim prostorom.
    u 18-19 veku nastaju u Evropi nacionalne drzave i pokiticko ekonomsko ukrupljavanje nastaje u interesu svih verskih i etnickih grupa koje govore isti ili slican jezik.
    Bavarska-Pruska ...
    Katalonija-Kastilja-Andaluzija ...
    Moldavija-Vlaska-Transilvanija
    Ceska-Slovacka
    SSSR
    Italija

    jedino su slovenske drzave ponovo usitnjavane u 20om veku

    nije se recimo raspala belgija ili spanija
    (nebo, 14. april 2017 15:39)

    # Link komentara

  37. Sta su trazili srbi (Srpska vojska) u Makedoniju posle povucenja Otomanskog Carstva sa tog regiona imajuci u predvid da tamo nije bilo vise od 3 % srba. I dali mozemo da pricamo za oslobodjenje Makedonije ili za novu okupaciju!
    (Mamer N'goj, 14. april 2017 15:39)

    # Link komentara

  38. @ Tomy

    Ili ona ili osvajački rat tada protiv Hrvata, Slovenaca za teritorije.
    (Duško, 14. april 2017 15:27)

    # Link komentara

  39. @Kralj Beljo
    A da nije bilo Jugoslavije tj Srba ne bi bilo ni tvoje izmisljene nacije.Madjari se nisu nista pitali pored Beca.Nego,vidim na ovoj mapi Srbiju,al nesto ne vidim tvoju državu...Hm.Verovatno laz i mitomanija.
    (Stara kuka, 14. april 2017 15:14)

    # Link komentara

  40. Opet se pitam zašto nam je trebala Jugoslavija.
    (Tomy, 14. april 2017 13:01)

    Zato sto je doktrina ratova iz tog vremena bila drugacija nego danas srazmerno tehnologijama. Danas mozes imati malu zemlju sa atomskom bombom i modernom vojskom (Izrael) i da budes jaci od multimilionskih zemalja. Tada je deo strategije prezivljavanja bilo koliko je zemlja velika. Sto veca povrsina, vise vremena imas za konsolidaciju i adekvatnu odbranu. Npr dok su nemci napadali SSSR, sovjeti su fabrike pomerili duboko na istok i spremali odbranu a zatim i kontrafoanvizu. Na to dodaj zajednicko trziste, slican jezik,i polet nakon pada Osmanlijskog carstva. Mnoge stvari se istorijski nisu jos desile i izgledalo je drugacije. Danas mozes da ratujes sa nekime sa bezbedne udaljenosti ili vazduha. Tada ot nije postojalo,vojska je morala da dodje i da se rasporedjuje i slabi kako bi drzala delove pod ukpacijom.
    (Petar, 14. april 2017 15:08)

    # Link komentara

  41. Koliko antijugoslovenstva u komentarima - užas, stasale generacije koje osim sopstvenog naciona nikakve druge vrednosti ne vide; ponavljam: užas i sramota XXI veka.
    (Srboljub, 14. april 2017 15:05)

    # Link komentara

  42. @Tomy
    Trebala vam je da muzete ostatak te Jugoslavije i izgradite Srbiju, koja je bila najzaostalija drzava Balkana, a u Jugoslaviji se izgradila od para koje su se slivale u Beograd, prisilinih radnih akcija u kojima su komunisti ljude slali da izgradjuju Beograd i Srbiju i to besplatno. Eto zasto vam je trebala. Pre Jugoslavije bili set najzaostaliji narod Balkana, posle Jugoslavije ponovo ste najzaostaliji, sa najmanjim platama, najgorim zivotom, najgorom ekonomijom i ubedljivo najgorim politickim polozajem.
    (biz, 14. april 2017 14:44)

    # Link komentara

  43. Ko je najvise koristi imao od tog rata? Srbi, jer su konacno ostvarili san o dominaciji nad ostalim Juznim Slovenima. To je dokaz da su Srbi izazvali rat.
    (biz, 14. april 2017 14:40)

    # Link komentara

  44. Opet se pitam zašto nam je trebala Jugoslavija.
    (Tomy, 14. april 2017 13:01)

    Nama je trebala da konačno postanemo "veliki" a velikima je trebala da smeste one koji su ostali izvan kažnjenih gubitnika rata(Slovenija,Hrvatska,Bosna,Vojvodina).To što nismo bili zreli za tako nešto je naš problem
    (BeKo, 14. april 2017 14:24)

    # Link komentara

  45. @Tomy...Pre Jugoslavije juzni Sloveni nisu imali nikakvog iskustva o zajednickom suzivotu, pa su mislili da cemo se mi izmedju sebe lakse i bolje dogovoriti i organizovati, nego sto bi to ucinio neko sa strane, tudj, koji nas ne razume i ne zeli nam dobro. To je bila idealizovana slika buduce zajednicke drzave, ali stvarnost je bila drugacija. Jugoslavija je bila jedna lepo zamisljena zajednica, koja, nazalost, nije dobro funkcionisala. Mozemo mi sada kriviti druge da su nas posvadjali, ali smo mi bili ti koji smo se medjusobno ubijali. Ko nam je kriv sto smo glupi?
    (Trovach, 14. april 2017 14:21)

    # Link komentara

  46. Na youtubu ima kanal The Great War. Sve o I svetkom ratu, od nedelje do nedelje, ko je ko, sta je ko radio, koliko se ginulo, sta je korisceno, sta se jelo, cime se letelo, ma bukvalno sve. Cak i oni koje ne zanima previse rat treba da pogledaju, vredi svaki minut. Topla preporuka
    (djoni, 14. april 2017 14:20)

    # Link komentara

  47. @Kralj Beljo mislis kao vama maratonom do Blajburga? Madjari uvek na strani zla dok je u punoj snazi a polse molili da ih primi strana koja pobedjuje, nesto slicno kao hrvatska i bugarska.Dk je Srpska sama izvojevala pobedu i olsobodila svoju zemlju koju joj zapad nije dao da zadrzi, inace vas katolickih sluga ne bi ni bilo.
    (I1, 14. april 2017 14:08)

    # Link komentara

  48. Na karti je Istočna Prusija pogrešno predstavljena kao samostalna država, a ne deo Nemačke.
    (Zorann, 14. april 2017 14:07)

    # Link komentara

  49. @Kralj Beljo
    Neki vid suvereniteta? Suverenitet je suverenitet, to jest potpuna državna nezavisnost, nema tu neki vid. Neke zemlje su imale pravi suverenitet pa ne moraju da se služe mitomanijom da same sebe zavaravaju da su nekad kroz istoriju bile suverene, iako su prvu nazovi nezavisnost dobili na kraju 20. veka.
    (lol, 14. april 2017 14:03)

    # Link komentara

  50. to nije trebala da bude Jugoslavija nego samo Srbija...
    (nesa, 14. april 2017 13:41)

    # Link komentara

  51. E da nam je ovoga na casovima istorije.
    (321, 14. april 2017 13:35)

    # Link komentara

  52. jedino smo mi bili na strani pobednika koji su bili porazeni, ne od nemacke ili austrougarske nego sami od sebe...
    (neso, 14. april 2017 13:35)

    # Link komentara

  53. Nema Hrvatske na mapi pre Prvog Svetakog rata, a ima i Srbije i Crne Gore? Nemoguce!
    (ccc, 14. april 2017 13:29)

    # Link komentara

  54. Jedino što pada u oči da Hrvati nisu imali državu do raspada Jugoslavije.
    (Johan, 14. april 2017 13:16)

    # Link komentara

  55. Dalmtaicni su južnoslovenski narod koji koji se razlikuju od svih sa govornog područja sličnom našem jaziku. Naša vlada je mogla tada da odigra da su oni katolički Srbi i da pričaju nekom primorskom srpskom jeziku. Sada je gotovo, a lako je moglo da Dalmacija bude u kraljevini Srbiji i da danas u Dubrovniku pričaju da se tu njih Car Dušan krunisao i da etnički danas živi tamo 95% Srba katolika i pravoslavaca.
    (MilosTOP, 14. april 2017 13:15)

    # Link komentara

  56. Ima li svetske imperije da nas nije napala? Nema! Jesmo li tu gde smo uvek bili? Jesmo! Budi svoj, budi Hrišćanin, i dajmo najpametnije na čelo...
    (Srbin Hercegovina, 14. april 2017 13:07)

    # Link komentara

  57. Opet se pitam zašto nam je trebala Jugoslavija.
    (Tomy, 14. april 2017 13:01)

    # Link komentara

  58. A onda se Jugoslavija usitnila, zašto ne nastave video? Bilo bi interesantno. Smešno.
    (Saša, 14. april 2017 12:57)

    # Link komentara

  59. imate na YouTube čovek pravi mape svih poznatih svetskih događaja. ime mu je Emperor Tigerstar. pogledajte njegove mape ako imate vremena
    (Fan a ne fen, 14. april 2017 12:57)

    # Link komentara

  60. Kakva su Madjari sila... Ravnica a uvijek neki vid suveriniteta. Njima nikad vojska nije pobjegla iz Madjarske, pa ne moraju da se koriste mitomanijom i epskim spjevavanjem dok pisu istoriju.
    (Kralj Beljo, 14. april 2017 12:54)

    # Link komentara

  61. Dobar video i vrlo gadan rat. Sada sam skoro gledao film "War horse" od Spilberga, na veoma lep i emotivan način pokazuje koliko je ljudi tu stradalo i koliko je bio strašan. Njegove posledice nisu samo menjanje granica, stvaranje noviš država i uništenje četiri carstava. Posledica tog rat je i rađanje dve totalitarne ideologije komunizma u Rusiji i fašizma u Italiji. Previše stroge kazne u vidu reparacija su indirektno dovele i do propasti Nemačke kao i dolazak nacista na vlast.
    (Aron, 14. april 2017 12:52)

    # Link komentara

  62. Uništi nas JUGOSLAVIJA .....
    (Dart Veder, 14. april 2017 12:46)

    # Link komentara

  63. Znaci... Preci moje zene, Makedonke, su Srbi, a moji Austrougari (Srbi iz Vojvodine). Ispade ona veca Srpkinja od mene.
    (he he he, 14. april 2017 12:46)

    # Link komentara