“Uključiti osobe sa autizmom u sve sfere života”

Savez udruženja Srbije za pomoć osobama sa autizmom uz podršku organizacije Autizam Evrope pokrenuo je kampanju „Autizam. Stop diskriminaciji." kojom poziva donosioce odluka da promovišu uključivanje osoba u sve aspekte života i društva.

Izvor: Tanjug
Pošaljite komentar
  1. Kao majka deteta sa autizmom, takoreci laksim obliko sada koji je u Americi dobio dijagnozu sa 2.5 godine, nije govorio i koji ide u obicno odeljenje sada i sem nastavnika, psihologa i slicno niko u okruzenju ne zna da ima autizam moram da podrzim inkluziju.
    Doduse on je sa 2.5 goidne do 6 godina dobijao terapiju 30 sati nedeljno.
    Trenutno ima pomocnika sa sobom u skoli ali ona pomaze svima u odeljenju stim sto na njega vise posmatra.
    Cilj je da mu pomogne kad se uznemori i ne ume da se smiri, ida ga motivise programom na druzenje. On voli da se druzi ali je anksiozan...
    Inteligentan je i radoznao tako da je odlican ucenik, ali ima puno da radi na ucenju socijalizacije i regulizanja emocija. Da nije u inkluziji nikad ne bi naucio ni priblizno kako da se druzi. A ako ne nacui da razume socijalizacju nece moci da funkcionise u drustvu cak i ako zavrsi ne znam kakve fakultete.
    Znaci inkluzija definitivno pomaze ali ne moze da bude jedina stvar, treba dodatna pomoc da bi dete nauiclo da funksionice u inkluziji. Opet inkluzija nije za svakog
    (Nina, 2. april 2015 05:06)

    # Link komentara

  2. Roditelj sam autististicnog deteta i slazem se da treba pokusati sa inkluzijom jedino ako dete ima blazi oblik autizma (npr. vec zna da govori). Inkluzija je potrebna zapravo za normalnu deci i njihove roditelje da bi izgradili toleranciju prema osobama koje su na genetskoj lutriji imali manju srecu. U Srbiji, pogotovo od strane roditelja, koja to nesvesno prenose i na svoju decu, postoji neopisivi animozitet prema deci sa posebnim potrebama. Samo deca koja se u skoli mogu druziti sa autistima mogu da izgrade toleranciju prema njima. Od njihovih roditelja to na zalost ne mogu da nauce. Osobe sa autizmom mogu da budu jako korisne ako borave u prirodi i bave se npr. nekom vrstom poljoprivrednih aktivnosti, radom u biblioteci, na slaganju knjiga u police jer u vecini slucajeva imaju fimsko pamcenje. U tome mogu da nadmase ostale "normalne" osobe.
    (Roditelj, 1. april 2015 14:15)

    # Link komentara

  3. @Logoped Prvo, STRUCNJACE, u startu je trebalo da se ogradite i kazete jasno, da postoje laksi i tezi oblici autizma. I apsolutno je moguce i pokazalo se kao uspesno, da deca sa laksim oblicima autizma pogadjaju REDOVNU I NORMALNU nastavu. Pri tom da imaju najbolje ocene, dada...i to je moguce. Da imaju visok iq- takodje moguce, licno iskustvo. Ali, pre svega, strucnjaci, dame i gospodo, sa takvim detetom pocinje da se radi cim primetite da nesto nije u redu. Najkasnije u trecoj godini zivota, jos bolje u drugoj. Ako je oblik autizma laksi, ako se sa detetom aktivno radi do polaska u skolu, onda skola nece biti bauk. I laz je da inkluzija ne postoji. U Austriji i te kako postoji i funkcionise. U Srbiji cete prvo imati problem sa postavljanjem dijagnoze, a o pravovremenoj terapiji da i ne govorim. Strasno, koliko neobrazovanja!
    (majka deteta, koje se nalazi 7 autisticnom spektru, 1. april 2015 13:06)

    # Link komentara

  4. @logoped, niste u pravu.naravno da deca sa tezim oblicima autizma nece moci da prate nastavu u skoli,ali ima dece kojoj je boravak u specijalizovanim skolama mozda jos gori,jer isto nije predvidjen njihovom stanju. Sin mog poznanika je jedan divan decak koji ide u specijalnu skolu,ali tu se ne radi jedan na jedan,vec u odelenju ima dece sa raznim poremecajima.Tek sada kada zivi kod oca koji je napustio posao i posvetio mu se maksimalno, on je poceo da napreduje, cita i cak pocinje da razgovara i sa osobama koje je samo par puta video(ranije nije to radio). @gibanice,sram te bilo,raspitaj se malo o autizmu pre nego sto ostavis tako nepristojan i maliciozan komentar. Vredjas time decu i ljude koji ti nista nisu skrivili.
    (Jelena, 1. april 2015 11:54)

    # Link komentara

  5. Neka pokažu jedan uspesan primer inkluzije pa i da poverujemo... Pravi se pakao od života ljudi sa autizmom jer ih sredina neće nikad prihvatiti, trpeće nasilje i uvrede da bi neki sebe mogli nazvati humanistima?
    Lako je igrati se tudjim sudbinama i na tome zarađivati novac!
    Deca sa autizmom nisu u mogućnosti da prate nastavu u školi, a nastavnici nisu obučeni za rad sa decom sa posebnim potrebama, upravo iz tog razloga postoje specijalizovane ustanove u kojima oboleli mogu dobiti svu potrebnu pomoć i negu i sredinu u kojoj će se osećati prijatno, a ne nepoželjno i odbačeno!
    (grga, 1. april 2015 05:11)

    # Link komentara

  6. Diskriminisu samo ogranicene osobe koje imaju veći poremecaj nego osobe sa invaliditetom...
    (Kpg, 1. april 2015 03:29)

    # Link komentara

  7. U Srbiji je autistima omoguceno i da budu premijeri, predsednici, ministri. Ne znam sto se zale na diskriminaciju. Ja kada god upalim tv, zaskoci me neki autista (uz duzno postovanje prema pravim autistima, ovo je samo sarkazam)
    (Peja, 1. april 2015 02:44)

    # Link komentara

  8. za logopeda: uz dužno poštovanje naročito vezano za Vaš poziv, moram da konstatujem da se ne slažem sa Vama ili ste Vi ostali nedorečeni. Naime, nisu sva autistična deca ista, postoje oni blaži oblici koji se pravim pristupom mogu "izvući" iz svog sveta i biti veoma koristan deo našeg društva i naše svakodnevnice! Blaži oblici u specijalnim školama ne dobijaju tu šansu za napretkom a Vi nemate pravo da Vašim pogrešnim i uskim stavovima to im uskratite. Obzirom da sam rukovodioc u lokalnoj samoupravi, pa imam pristupa radu svih pa i specijalnih škola, zgražava me prosta rutina, površnost i bezosećajnost osoblja koje "brine" o deci ometenoj u razvoju! I molim Vas imajte u vidu da među diplomiranim vaspitačima i učiteljima ima i onih koji su se obučavali za rad sa decom sa posebnim potrebama, tako da nije sve u rukama vas, logopeda!
    (Marija, 1. april 2015 02:10)

    # Link komentara

  9. @Logoped, ne znam za druge zemlje ali u usa inkluzija postoji, dete dobije indidualni plan (IEP) i pomocnika na nekim casovima. Problem je u americi je da manje obracaju paznju na intelektualne zaostatke, vise se brinu oko druzenja, itd. Sto se mene tice ako dete ima koristi od nastave, sjajno, ako ne obezbedite trenirane osobe da nauce roditelje ili studente da pomazu ovakvoj deci 1-1 i da idu samo deo dana u obicnu ili pec skolu. Ima par tretmana ali koliko znam jedini koji ima dokazano poboljsanje je ABA a taj zahteva terapeuta 30 sati nedeljno vise godina. Ponekad terapeuti mogu da nauce roditelje. Elem, ima dosta drustava za autizam na zapadu, posaljite nekog pametnog studenta, kladim se da ce besplatno da ga nauce. Lako cemo naci mesto da odsedne kod nekog iz dijaspore. U svakom lucaju ne mora da bude skupo. Vazno da da nauce tehniku i prenesu dalje.
    (Goca, 1. april 2015 01:49)

    # Link komentara

  10. Promovisanje inkluzije? Dosta vise! Dokle cete uzimati novac od raznih projekata da bi iste samo zapoceli, novac stavili u dzepove a decu ostavili na cedilu? Da ste ikada radili sa detetom koje ozbiljno pati od autizma ili bilo kojeg slicnog poremecaja, intelektualnog deficita... znali bi da od inkluzije nema nista do pukog projekta i kradje novca. To je svuda u razvijenim zemljama vec davno ukinuto jer ne da ne daje rezultate, vec takva deca ostaju uskracena i za ono malo napretka koje mu se moze onoguciti u za to specijalizovanim ustanovama, nakaradnim i vestackim ubacivanjem u redovne skole, pa kada vise ne znaju sta ce sa njima onda odluce da ipak takvo dete nije za skolu... a onda se sa njim vise ne moze nista, jer su godine prosle a vreme koje je moglo biti iskorisceno na stvarni rad sa detetom u specijalnim skolama, vrticima i centrima za edukaciju je zauvek prosuto niz vetar i nepovratna steta je nacinjena bas tom detetu na koje vi tako licemerno ovde kvazi obracate paznju.
    Pustite skolovane ljude da rade sa autizmom, a ne uciteljice i ucitelje sa uciteljskim fakultetom. Kolege defektolozi nemaju sa kim da rade jer vi nasilno ubacujete autizam u redovne skole, a onda kad dete ne moze da nauci Njutnov zakon ih izbacite iz istih, zauvek ostecene.
    Zna se ko treba da radi sa autizmom. Zato ostavite decu na miru i pustite ih da medju sebi slicnima razvijaju ono sto mogu da razviju, a ne da uce po obrazovno-vaspitnom programu. Strasno je da i decu uplicete u nesto da bi dobili novac. I lepo je rekao neko u komentarima - krenite od sebe i zaposlite VI nekoga sa autizmom. Pa onda sirite propagandu i inkluziju. Licemeri.
    (logoped, 1. april 2015 00:36)

    # Link komentara

  11. Roditelji takve dece ne mogu da rade i zive u bedi a drzava nece da ih pomogne.
    (Ranko, 31. mart 2015 23:55)

    # Link komentara

  12. Ukljucila ih je vlada koja nije htela da pomogne jadne roditelje za zakon roditelj-staratelj i ako su skupili preko 30.000 potpisa gradjana.Sramota.
    (Boris, 31. mart 2015 23:50)

    # Link komentara

  13. Kolilo miskoncepcija samo u ovim komentarima. Poremecaj paznje se stavlja pod kapu autizma, a tvrdnja je da je da su mnogi ljudi sa ovim poremecajem doktori u Hitnoj pomoci na primjer. Inteligencija ljudi sa ovim poremecajem je izuzetno visoka, a tvrdi se se i sa je covjek sa najvisim IQ danas autistican.
    Da ne pricam o sjajnim umjetnicima koji se smatraju autisticnim.
    Ovo je samo dokaz koliko se malo u Srbiji zna o autizmu i koliko su ljudi neinformisani na ovu temu, sto ih nazalost ne sprecava da pisu negativne komentare.
    (mama usa, 31. mart 2015 23:38)

    # Link komentara

  14. Niko nije mislio na taj oblik ukljucivanja u normalan zivot genije
    (Милан, 31. mart 2015 23:24)

    # Link komentara

  15. imam dete sa blažim autizmom (sačuvan mu je intelekt ali je ostao blaži oblik cerebralne) i neverovatna je činjenica da smo ostali bez većine prijatelja koji imaju zdravu decu bez ikakvog razloga su se udaljili od nas ... kada bismo ih pozvali na detetov rođendan ili na neko najobičnije druženje u početku su pronalazili izgovore kako su im deca bolesna, imaju goste, rade domaći, poslali smo ih kod babe i dede.... pa bi dolazili sami bez dece a naše bi dete plakalo što mu niko nije došao da se sa njim igra ... to je vremenom postajalo bolno kako za naše dete tako i za nas kao roditelje ... i ako danas nemamo prijatelje trudimo se da našem detetu pružimo sve ... mi smo mu najbolji prijatelji ! Još uvek smo kao društvo daleko od sveta
    (deformero, 31. mart 2015 22:40)

    # Link komentara

  16. Koliko u tom Savezu ima takvih osoba ( za pocetak). Eto neka pozaposljavaju sve tamo. Da pocnu od sebe za primer...
    (ja - beogradjanka, 31. mart 2015 21:41)

    # Link komentara

  17. Podrška!!
    (Smuleco, 31. mart 2015 20:39)

    # Link komentara

  18. Zasto da osoba sa autizmom ne bude pilot ili osoba koja demontira ekplozivne naprave? Zasto da ne poseduje dozvolu za nosenje oruzja? Zasto da ne bude neuro-hirurg ili makar vozac autobusa? Humanizam je divan u teoriji.
    (Gibanica, 31. mart 2015 20:33)

    # Link komentara