Polako ljudi, to može da bude i dobro. Pre svega Srbija koristi globalne i EU ključeve, što znači cena igara se neće povećavati samo VAT tj. porez na digitalne usluge. Velika je šansa da nas stave u posebnu podrgrupu kao što je Turska i Rusija na primer tako da bi i sa dodatim porezom cena igara bila daleko niža, Turska plaća cenu 40% od cene igara u US. Velika je šansa da nam igre budu naplaćivane u RSD valuti a ne eurima pri čemu ne bi gubili novac pri konverziji itd. Mogućnosti su razne, samo ne treba odmah osuđivati sve dok ne vidimo kako će to biti sprovedeno. Tako da ovo može biti čak i bolje za nas, jer kao što sam već rekao mi koristimo globalne ključeve kao i EU ključeve, da bi nam posebno naplatili moraju da nas odvoje u podgrupu, što otvara mnogo mogućnosti.Naravno ostaje da se sačeka da vidimo kako će to biti izvedeno, jedno je sigurno, igre neće poskupeti, jer ne prodaju se igre samo za Srbiju, a cena će biti povećana na osnovu VAT, a ne od strane izdavača.
(Singularity, 5. mart 2017 02:11)
I gledam sad i vidim da za cenu mogu da odluce Developeri,mpogu da izaberu da li ce da dodaju 20% da kompenzuju za takse ili ce da spuste cene i da skinu takse od svog profita.
Problem sa ovim je to sto ako developeri hoce da budu dobri ljudi i da spuste cene kao i za sve ostale(EU placa porez od 18% koliko znam) oni moraju da placaju porez i SAD-u i Srbiji zato sto Srbija nema ugovor o izbegavanju duplog oporezivanja sa Amerikom tako da ne vidim koji normalni um bi placao dva poreza.
Bravo za drzavu da ne ukljuce mozak da pomisle kako da ublaze ovaj porez sto je vise moguce nego samo da uzmu 20% od cega kod mogu.
Najbolje je to sto tih 20% idu nikome osim njima u dzep,ja 15-godisnjak placam Dom Zdravlja (placacu) tako sto igram igre a onda cekam 4.5 sata(kao pre dva dana) da stignem na red. Prelepo :D !
(Djordje, 25. februar 2017 11:43)
@ja
majstore, zasto mi naplaćuju porez na nešto što nisam kupio u mojoj državi. Carina je ok, ali kupim nešto u Kini i ovi banditi mi naplate REKET što živim ovde. Kako drugačije razumeti ovakav državni kriminal? Naplati mi porez za kupovinu ili uslugu ovde, to je ok, jer se tako finansira država (to što pare ne idu gde treba) ali kupim nešto van zemlje a ovde mi naplatu ponovo...
(niski, 25. februar 2017 10:01)
A cigare 200 din da moze i osnovac da ih kupi da se na vreme navuce, sto to ne podignu na 700-800??? Sedite tu i cutite ionako 95% nas koje ovo pogadja nije izaslo nikad na izbore...
(PihtijaTheGreat, 25. februar 2017 09:27)
Sada proverih, nema poreza na download igara na Amazonu, dok mi na kertridze, koa i na ostalu robu, uredno naplate (i to oko 3 puta manje nego u Srbiji). Ah da nisam u Srbiji, sitnica...
(Mozgom u glavu, 23. februar 2017 18:58)
Derikože! Umesto da smanje i na hardware i software oni su smislili da uvedu i na igre. Brzi su kad nešto treba uzeti, ali kad treba dati ovom narodu eeeeeee onda "lipši magarče do zelene trave..." pa na sud.
(Ognjen, 23. februar 2017 16:52)
Mozemo i ovako da gledamo. Steam server sa igrama se nalazi u inostranstvu. Placanjem smo uvezli tu igru. Kacenjem na Steam aplikaciju mi smo opet konektovani sa inostranstvom i mozemo traziti povracaj PDVa.
(NoName, 23. februar 2017 12:31)
pazi sad, prebacis steam na neku normalnu drzavu, i pri kupovini igrice samo neki vpn "virtual private network" upalis i eto, nema poreza
(ivan, 23. februar 2017 12:21)
Organizovano ubijaju bilo kakav oblik prenosa novca preko interneta za građane Srbije. Za čije babe zdravlje, voleo bih da mi neko objasni. Ne možeš da kupiš u državi jer je sve preskupo, ne možeš ni da kupiš iz inostranstva jer dostava+carina+PDV to obesmišljavaju, ne možeš da koristiš kartice online wallet sistema, a sad ne možeš ni da pošteno platiš igricu
Lepo se okrenemo svercerima,evo moj komsija pazario mobilni od svercera,cena kao na netu a nema carine,otvaranje paketa i druge zezancije drzave,telefon stigao za nedelju dana i naravno ima i vazecu garanciju.
(sverckomerc, 23. februar 2017 11:34)
Svako zna zasto je star auto los auto: trosi puno goriva, neudoban je, nebezbedan i cesto se kvari.
A zasto je Srbija losa drzava? Uzima mnogo, a daje vrlo malo, gotovo nista svojim drzavljanima.
Kupujem cesto igrice sa Steam-a, evo juce mi stigle neke majce iz Britanije, ino trgovina radi bez ikakvog problema.
A kada sam pitao da li mogu da prebacim nesto novca iz moje norveske banke u moju srpsku banku prodali su mi pricu kako sve moze a u realnosti kako je mojih probnih 50eu preslo u Srbiju, pojeo ih je mrak. Jasno mi je da te pare nikad necu vise videti, dzabe prica sa bankom.
Ili kada sam molio prijatelja da mi posalje neke sitnice; samo onaj ko je imao posla sa srpskom carinom zna kakvi su. Naravno nikad nista nisam dobio.
Tesko je otici, ali je jos teze ostati.
(Informaticar iz Norveske, 23. februar 2017 11:30)
сви ви који говорите како вас не итересује политика и нећете да гасате, кад тад сваког клепи по ушима
та одлука. сада први пут после 27 година имате за кога да гласате, оног који је показао да ради у итересу грађана. да ли знате ко је то ?
(ајмо, 23. februar 2017 10:54)
Nije mi bilo dosta sto vam uzmam 40% na tehniku, i sto sam preuzeo celo trziste u srbiji, nego daj i vasoj deci da uzmem pravo da se igraju jeftino. Deca u norveskoj placaju igre na stimu 35% jeftinije. Jbg imaju vise para i bolji je standard. Mom burazeru istice uskoro mandat, pa da vas klepim jos malo.
(Andrej Vucic, 23. februar 2017 10:48)
I to bas kad sam poceo da kupujem igre... e jeee.
Sreca tu su g2a gog i sl sajtovi, pa kad legne neki sale nece biti strasno.
Ali kupiti igru u startu cena u odnosu na prosek plate je katastrofa sa sve porezom ovim..
Trecina plate, moguce je da ce valve smisliti nesto za nas bedne zemlje da nas izjdnaci za ostalima sa sve ovim porezom.
(Boles', 23. februar 2017 10:47)
@gfc
"Sta bi gejmeri, skupo za mamu i tatu? Onda izadjite na basket/fudbal/trcanje tu nema poreza."
Tako je deco, bezite od racunara i od skole, loptu u rukr pa lupajte o zid. Od cega ce inace da zive razni Vucelici, Covici, Vazure i slicni ako ne budu imali sportsko meso na prodaju !
(Najbolje od nas, 23. februar 2017 10:30)
Nije da branim bilo koga ali, tih 20% ce uci u trenutnu cenu, znaci developer ce dobijati manje para. Druga stvar ako neko i poveca cenu za neki procenat, imate toliko sajtova za kupovinu key-eva da ja ne znam zasto uopste ljudi kupuju preko steama...
(lol, 23. februar 2017 10:23)
Ima li kraja bezobrazluku u ovoj državi?!
(milan, 22. februar 2017 23:38)
ima, a to nije da mi bežimo iz zemlje. nego oni
(hadžija, 23. februar 2017 10:17)
Proverom sa jednim kolegom iz Holandije, cene Steam igara kod njih i kod nas su trenutno iste, iako se kod njih placa PDV od 21%.
Tako da će taj PDV izgleda biti oduzet od zarade Steam-a i izdavača, a ne dodat na cenu.
Ako je situacija zaista takva, ovo je dobra promena.
Bilo bi poželjno da autor članka proveri ovo i po potrebi napravi odgopvarajuću izmenu u tekstu.
(Marko, 23. februar 2017 09:57)
Nikome nije palo napamet da je u pitanju prvoaprilska šala, što se Srbije tiče... I ovako narod nema para, i to malo naših ljudi što kupuju. Stimu nije u interesu da i njih otera. Što bi se reklo, ne ide im u prilog.
(Nikola, 23. februar 2017 09:36)
"Važno je napomenuti da se ovde radi o porezu koje uvodi država kao namet, tako da nam sada ostaje samo da kontaktiramo nekog u državi i upitamo o čemu se ovde radi, jer staviti porez od 20% na kupovinu Steam igara je apsolutno suludo i prosto obesmišljava svaki vid legalne kupovine igara preko Steama."
Prvo, na stranu moje mišljenje o našoj državi i poreskoj politici, ali ovako maliciozan zaključak je, prosto rečeno, glup. Zašto? Pre svega, nije država "uvela" PDV na Steam igre - PDV je na to uvek postojao (kao što možete videti kada kupite bilo koju igru na CD/DVD), samo je tek sada Steam pristao da taj PDV plati našoj državi (što, koliko god delovalo smešno, zapravo predstavlja veliki uspeh države). Drugo, kakav je taj zaključak da je suludo stavljati PDV na legalnu on-line kupovinu igara (ili bilo čega drugog). Znači, glupo je da mi neko naplati porez kada kupujem kompjutersku igru koja koša 10-20-40 evra, a ne bi bilo glupo da plaćam PDV kada naručim TV od 1.000 evra preko nekog web-shopa?!?! Odma' prodavci tehnike da skinu 20% od maloprodajnih cena - treba mi nov TV i frižider, a suludo je da mi naplaćuju PDV, zaboga, jer kupujem preko neta!!!
(ja, 23. februar 2017 09:32)
Па ко је луд да плати игрицу 50 или 60 евра??? И сада им је много да дају 10 или 12 за порез? И хиљаду за добар рачунар?! И ми остали треба да их жалимо???
(Перица, 23. februar 2017 09:08)
ne razumem bas najbolje komentatore...zasto bi steam proizvodi bili oslobodjeni pdv-a? zasto bismo za proizvode nekog stolara ili vodoinstalatera placali 20% poreza a na igrice ne? samo me zanima koja logika stoji iza toga. ako je logika: to je harac, nikad im nije dosta, lopovi...bla bla bla...to nije argument. generalno, postoje retki izuzeci od pdv-a. npr u austriji su izuzete usluge zubara i lekara, izuzeti su i proizvodi i usluge onih koji u godini ne predju promet od 30.000 evra. znaci sve slucajevi gde drustvo ima neku korist od oslobodjenja od poreza. osim jos par primmera sve je oporezovano poreskom stopom od 10, 13 ili 20 posto. ukljucujuci i steam igre.
(boki, 23. februar 2017 08:59)
Pre godinu dana hakovan mi je profil na fejsbuku. Osoba koja je to uradila uznemiravala je sve devojke koje imam u prijateljima, ukljucujuci i moje sestre. Pod uznemiravanjem podrazumevam pozive i poruke. Ukoliko se neka devojka javi ima sta i da vidi.. golog muskarca koji lezi na krevetu, naravno, ne vidi mu se lice. Kada sam otisao da prijavim slucaj, koji je trajao sigurno nedelju dana, popunio sam neki list, doneo sam dokaze i sve, nisu hteli da uzmu vec su rekli da sacekam poziv. Koverat stize posle mesec i po dana!!!! Koverat u kojem stoji list sa zahtevom da im dostavim dokaze. Naravno, ukoliko je postojala sansa da se ta osoba nadje, to je moralo odmah da se uradi jer je za mesec i po dana mogao da promeni i adresu 70 puta. Mozda nema veze sa temom ali cisto da vidite kako nam drzava napreduje..
(Krle, 23. februar 2017 08:41)
Da su nabrojali ostale zemlje Evrope stope bi bile tu negde. Jer se ovo odnosi na PDV, a Svajcarska vrvtn ima neku nizu stopu na igrice kao da je hleb. Ostale nabrojane zemlje nisu u Evropi i ne vode politiku visokih poreza kao Evropa. Ako se digne porez 20% mogu da snize cene za nasu zemlju.
(WakeUpSheeple, 23. februar 2017 08:29)
Ovo će biti jedna od veoma retkih situacija da branim vladu. Ali u pitanju je 20% PDV-a koji se plaća na sve u zemlji, pa čak i na hleb. Isto tako, u obavezi smo da ga platimo i prilikom uvoza. Ako ne bismo plaćali ovaj iznos, naše domaće softverske kompanije bi bile u nepovlašćenom položaju. E sad, da li 20% ili manje, to imate prilike da promenite na bilo kojim izborima. Ranije je bilo 18%, a sa druge strane u Hrvatskoj je još veći.
(Alex, 23. februar 2017 08:27)
Mogli su i nasi 5% nego jok zinulo im za parama. Srećom imam origin.
(Kalimero, 22. februar 2017 23:30)
Ćuti nesrećo! Daješ im ideje.
(tikva, 23. februar 2017 08:27)
Nismo ni u evropu usli a oni bi da podizu pdv, barem da se dobro zivi pa nesto a ne ovako najveci pdv dobijamo od ovih napisanih zemalja svi po 8%-15% nama po zakonu 20%. Svaka im cast.
(VKUK, 23. februar 2017 08:25)
Ako je iz uvoza mora i porez i carina!
(Penzioner, 22. februar 2017 20:33)
Ja se izvinjavam a da li vi vidite beneficjije u svom okruženju od te carine i PDVa? Da li vam je infrastruktura oko vaše kuće idealna, imate trotoare i biciklisticku stazu koje negde vode? Planski se zida u vašem kvartu, sve kuće i zgrade su identične spolja? Nemate problema sa parkingom? Ne čekate na rendgen duže od sat vremena? Ne čekate u redovima u državnim službama već oni dolaze kod vas i rešavate sve putem interneta? Imaju ljubaznu telefonsku podršku koja vam svaki put izađe u susret?
Naravno da ne vidite jer ta carina i PDV ide ili u "investicije" bratije ili u plate u javnom sektoru da bi se kupio socijalni mir a ono gde grešite je da Steam zakonski ne može da vam obračuna ni PDV ni carinu jer ne posluje u Srbiji. Ne postoji Steam doo, kao što ni ne postoji zakon o kupovini platnim karticama na internetu u Srbiji. Jedini legalan način da platite PDV i carinu na online softver je da taj što vam je prodao softver pošalje izveštaj srpskoj carini i carina vama uruči papir.
(felix, 23. februar 2017 07:57)
Porez na Steam igre (VAT - Value added tax) u Britaniji je 20 odsto i ukljucen je u cenu. Mora svuda da se plati. Zasto bi Steam prolazio u Srbiji bez poreza? Cena ce ostati ista, pre cu da dam svoj novac Srbiji kroz porez nego Valve-u koji ga svakako ima i previse a placam istu cenu.
(Makarije, 23. februar 2017 07:46)
Zar neko od vas zaista misli da se porez ne placa na Steam igre npr u USA ili u Britaniji ili Nemackoj? Osvestite se ljudi, porez se placa svuda. Steam mora da plati porez apsolutno svuda tamo gde ostvaruje dobit - bez izuzetka. To sto su tek sada objavili kolika je poreska stopa je zato sto do sada verovatno nisu imali konstantne cifre iz Srbije. Kada se trziste ustalilo, objavili su i poresku stopu. To ne znaci da ce igre poskupeti, neko je dole to lepo napisao.
(Deus, 23. februar 2017 07:42)
Nije mi jasno kako ce to Steam,kompanija iz Amerike,da uplacuje porez drzavi.Ljudi su u pravu kad kazu da se pdv placa na sve sto se kupuje u Srbiji,ali mi ovo ne kupujemo fakticki u Srbiji.Druga stvar je to sto,zahvaljujuci samom Steamu ,mi placamo skuplje igru,nego sami amerikanci,jer se ne obracunava vrednost evra u odnosu na dolar,nego se samo kopira cifra.I na kraju,20 % je stvarno preveliki porez.
(Nemanja, 23. februar 2017 07:14)
A pazi Srbe u komrntarima, slozni kao i uvek. Ma nek vam je sa srećom braco i nel vam vladaju ovi jos 100 godina, grcajte tako vam i treba
(Suke, 23. februar 2017 06:40)
90% naroda ne zna da nam upali racunar,sajt odeljenja za borbu protiv visokotehnoloskog kriminala obaraju i na njemu se izivljvaju 13-godisnjaci,ali avaj,Srbin zna da razreze porez i na online kupovini jace nego bilo ko. Tuzno.
(Nemanja, 22. februar 2017 23:39)
Sta 90%? Ma niko ne zna da upali racunar, niko ni nema racunar.
(online narikaca, 23. februar 2017 04:48)
Sto bi kupovao preko steama kad je na (cd keys.com) duplo jeftinije! i to sve igre. posalju ti cd key i jednostavno ga aktiviras u steamu. imam preko 20 igrica nijedna kupljena preko steama.
(vlado, 23. februar 2017 04:19)
koja lopovska drzava... zivim za dan kad cu da pobegnem odavde ;)
Ovo ne pisem zbog ovoga sa steam-om, jer ja i nemam nista na steam sem davno kupljenog killing floor2.Ali gledajuci ostale stvari, cene osnovnih namirnica za zivot su nam vece nego u Nemackoj, a nemci imaju 10x vece plate.I zasto ostati u ovoj lopovskoj banana drzavi ?
(hahaha, 23. februar 2017 03:54)
Ja kao korisnik steama nisam vlasnik svog naloga vec Valve ja sam samo korisnik. Proizvode koje kupujem na steamu su virtualni nisu ni u kakvom fizickom obliku kao kad neko poruci nesto iz kine gde postoji carina papiri kad je proizvod usao u drzavu carina itd.Ovo ce najvise uticati na velike preprodavce steam igara koji obavljaju transakcije na pay pal skrill btc koji zive od prodaje igrica ,da od igrica se lepo zivi i zaradjuje .Ovo treba da vazi samo za pravna lica ne i za fizicka jer fizicko lice ovo kupuje za svoje potrebe a ne za preprodaju po sajtovima kao sto je G2A gde prave profit. Svi se ugradjuju na provizije Steam od svake transakcije pay pal skril itd , dakle drzava prvo treba da definise zakon za virtualne iteme pa onda da odredi poresku stopu a ne da samo lupi 20% .Jer ja kad odem preko i kupim neki proizvod platim pdv u toj drzavi i platim proviziju ukoliko sam koristio karticu jer sad treba i Srbiji da platim PDV sto sam proizvod vec platio u inostranstvu , odliv deviza sta ????Potpuno je ista prica i sa steamom ljudi su to vec platili jer steam nema svoj store u Srbiji nego na internetu i prodaje virtualne iteme helllooooo...
(Snapt, 23. februar 2017 03:12)
Ko god je upucen u Steam ne kupuje tamo igre vec Steam kljuceve daleko povoljnije na drugim sajtovima. Osim toga, GOG polako ali sigurno raste i postaje bolje mesto za igre od Steama.
(JinxyAmazed, 23. februar 2017 03:07)
Sta da se radi, ovo je katastrofa, ali prestroicemo se na druge platforme i na druge sajtove gde nece moci da nam naplate 20%. Nije steam jedini. Ja prvi kupujem kljuceve za steam na razlicitm sajtovima, a koristim i druge platforme. Svugde imam neki acc. Od mene dinara nece videti.
(Cvrle, 23. februar 2017 02:14)
nisu u pravu. PDV ti je posredan porez koji na kraju placa kupac. Evo ti primer za prodavnicu, on ti se na kraju na racunu obracuna u cenu KOJU TI PLACAS. Ako skoci PDV, srazmerno tome skacu i cene kao sto smo vec imali slucaj kad je PDV za IT proizvode skocio za 8 na 20 procenata. Kad kupujes nesto na steamu cene ce ostati iste da, ali kad budes radio checkout sada pise tax 0 ali ce se to promeniti. Tako da cene ostaju iste ali ti kao kupac placas PDV na kraju jer kao sto sam rekao pdv je posredni porez, placa ga na kraju kupac kako god da obrnes.
(Stix, 23. februar 2017 01:24)
Nemaju. Mozes i sam da proveris odmah ako imas Steam. Kad radis checkout za payment na igru izadje ti cena igre i ispod pise tax 0.00 evra. To ce se sada promeniti
(stix, 23. februar 2017 01:20)
Nisi u pravu druze, PDV kao porez ti je posredna vrsta poreza koja se na kraju uvek prebacuje na kupca, tako da steam cena igre ce i dalje recimo biti 59.99 ali kad budes radio check-out dodace ti se na to i porez od 20% :D Tako da steam cena jeste 59.99 ali porez ce biti dodat na kraju kad budes placao:D
(@perica, 23. februar 2017 01:15)
Zašto je suludo? Zašto oni ne bi plaćali porez?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (josip broz, 22. februar 2017 22:58) # Link komentara
Zato sto igre na stimu imaju tax uracunat u sebi. Zasto da placam drzavi? Sta je ta drzava meni dala da bih ja imao moralnu obavezu da se oduzim?
Ocigledno je da nisi upucen dovoljno... Stim ne prodaje igre, stim ih dozivotno iznajmljuje. Znaci, ti si dobio licencu, nisi dobio produkt. To im stoji u pravilniku. Stoga, zasto da placam porez na nesto sto ne kupujem?
(Igor, 23. februar 2017 01:12)
Ljudi , jel ovo moguce sta se radi ovde ? Sta je sledece, uvode nam porez na broj klikova ? Molim ljude da obavezno izadju (za pocetak) u aprilu na izbore. Molim vas, molim vas, molim vas, molim vas, molim vas.
(Da li je ovo moguce ?, 23. februar 2017 00:39)
Samo fali da stave na tpb porez.20% plate ide na kupovinu igre od 8000 jos 20% ode na 9600.Nokad vise necu da kupim nijednu igru.
(gola koza, 23. februar 2017 00:38)
Pa da li je moguce da su i ovde umesali prste, pa ljudi sa nasom platom jedva kupimo i ovako igrice. Prevelika tuga, ne znam ko im je javio da steam uopste postoji i upoznao ih sa njim...
(Ljuba, 23. februar 2017 00:27)
Da li je ovo realno. Na svu bedu koju imamo, kupovao sam igre na saleu uglavnom, masa igara ima danas online komponente i zbog toga slabo piratizujem i ok mi je kad za male pare sve imam lepo na steam nalogu. DA LI SU OVI REALNI I ZASTO OVO RADE!!!!!!
(stix, 23. februar 2017 00:17)
Sledeca vest: Srbija uvodi porez na gledanje YouTube - 'Samo dva dinara po videu, a to će propelirati voljenu nam Srbiju u bolji život (za dve godine očekivani)'. Hoces da kupis igricu i placas porez koji skuplja Steam, a onda ga prosledjuje u Srbiju na neki 'odgovarajući' racun, za koji se posle ispostavi da je greskom pripadao nekome, samo ne znamo kome... Posle hoces da prodas polovnu download-ovanu igricu, pa pitas poresku kako da vratis PDV - smejurija od zemlje :(
Od nas me ne cudi, ali od Japosa ... :/
(sauron, 23. februar 2017 00:14)
Boli me uvo, sve dok ne uvedu porez na igre sa piratesbay. Onda cu da izadjem pred skupstinu.
Inace, ovo im je veoma pametan potez, zaradice silne pare od mnogobrojnih srpskih kupoholicara igara sa Steam. Ubirace sigurno 10-20 hiljada mesecno kroz PDV, malo li je...
(Mickey, 22. februar 2017 23:58)
Zasto je suludo? Sve sto kupujete iz inostranstva npr. sa aliexpresa placate porez, carinu itd, ako su krupnije stvari, isto tako i kola iz uvoza.. I ostale drzave su videle da su im je stanovnistvo prslo i da igra igrice dan noc, i treba oporezivati! Pogotovo igrice kod nas
(v, 22. februar 2017 23:48)
90% naroda ne zna da nam upali racunar,sajt odeljenja za borbu protiv visokotehnoloskog kriminala obaraju i na njemu se izivljvaju 13-godisnjaci,ali avaj,Srbin zna da razreze porez i na online kupovini jace nego bilo ko. Tuzno.
(Nemanja, 22. februar 2017 23:39)
Zasto porez obesmisljava kupovinu? Pa na sve sto se kupuje, bilo iz uvoza ili pravljeno u Srbiji se placa PDV. Slazem se da je bezveze kada nesto poskupi, ali nije cudno da se placa porez na robu i usluge. Uzmite bilo koji fiskalni racun i videcete koliki je PDV.
(T, 22. februar 2017 23:31)
Bitno je samo imati malo vise para od osnovnih potreba i covek rado daje za legalne stvari...ovde gde jesam placam Spotify, HBO, Netflix, kupujem racunare sa originalnim operativnim sistemom, kupujem digitalne knjige itd. jer sada mogu to priustiti...pre sam morao birati hleb ili bioskop. Tako ne mere.
(Jole Trolovic bivshi Petardas, 22. februar 2017 23:31)
Ako plaćam na lebac porez, zašto ne bih i na stim? Zašto bi stim bio povlašćeniji od nekog trgovca softvera iz Srbije?
(nehuman tip, 22. februar 2017 23:23)
Spletom okolnosti prijatelj mi je developer koji ima izdatu Steam igru i dobio je ovakav mejl, pa je mogao i da mi malo vise objasni. Ovo uopste ne znaci da ce skociti cene. Nekim zemljama je uvedeno prosle godine i to je samo na developeru/publisheru da li ce da koriguje cenu za to trziste. Mnogi odluce da zadrze cene koje su bile. Nije ovo "Srbija naterala Steam" vec se platforma adaptira za trzista na kojima se kasno definisu digitalni proizvodi.
Nslov vam je cist senzacionalizam i ispod kvaliteta koji ocekujem od B92...
(Slaven, 22. februar 2017 23:21)
Куповаћу преко посредника кључеве. Брука и срамота шта нам ради више ова држава. Дахије вратите се, све вам је опроштено.
(икица, 22. februar 2017 23:20)
Jel iko zna malo konkretnije ovo da objasni? Sta to zanci za obicne smrtnike? jel to znaci da ce recimo X igra koja kosta 60€ posle novog poreza kostati 72€. To mi zvuci malo suludo.
(Gejmer, 22. februar 2017 22:58)
Ovo ce samo da poveca pirateriju kod nas kada igra bude kostala 80 evra na steamu. A jadni tek australijanci, sto placaju 105 dolara za igru i to jos poraste za 10% plus zabrane na neke igre i onda se cude kompanije sto je piraterija popularna.
Drago mi je sto je denuvo pao jer nevidim sada razlog sto bih placao vise za igru plus dlc.
(Cekic, 22. februar 2017 22:51)
Ne shvatam šta je ovde problem. Igrice i treba oporezovati. 20% je jako blag porez. Svaka čast za odluku. Ja sam inače neko ko svaki dan sedi za računarom i proizvodi a počeci datiraju od ZX80 preko PC-XT pa i DEC VAX (VMS) pa sve do današnjih dana, znači preko 30 godina bavljenja računarima u svim aspektima od trgovine do konstruisanja i programiranja. Danas su igrice postale bolest, pandemija, koju je potrebno lečiti.
(Cx, 22. februar 2017 22:49)
Šta reći na ovo, a biti pristojan, da li je moguće da ova država na sve načine pokušava da obesmisli život u njoj samoj?
(Cyberboy, 22. februar 2017 22:41)
Molim ljude koji pisu ovakve tekstove da se dobro informisu pre nego sto krenu sa pisanjem istog.
Naime, u ovom slucaju nije rec ni o kakvom novom porezu vec o starom i dobrom PDV-u. Naime, od 1. aprila 2017. godine pocinje sa primenom izmenjeni zakon o PDV-u koji je donet na kraju 2016. godine a koji je uskladjen sa PDV pravilima koji vaze u EU.
Prema tom izmenjenom zakonu, za odredjene vrste usluga koje se primaju iz inostranstva (poput prodaje video igara npr.) prodavac (Valve ili neka druga strana kompanija) ce biti u obavezi da se registruje i plati PDV u Srbiji za taj promet. Naravno da ce kao i kod kupovine hleba, sladoleda, uvoza robe iz inostranstva, itd. krajnji potrosac (u ovom slucaju igrac) snositi taj trosak poreza.
Suma sumarum, u ovom slucaju nije rec o nekom "novom i misticnom" porezu vec samo o uskladjenjima sa EU pravilima a posto mi tezimo pristupu u Evropskoj Uniji i usvajamo njihova pravila onda nema mesta ljutnji ;)
(In dubio pro Fisco, 22. februar 2017 22:21)
ne znaju gde vise da kradu narodu pare. Plata najmanja a potrosnja najvisa u evropi. Hvale se kako ce bidi povecanja plate i penzija a pre toga smanje duplo i uvedi porez duplo veci.
(Djordje421, 22. februar 2017 22:20)
Sto dalje implicira, da Srbija nema nista protiv piraterije. Zanima je samo inkasiranje, pa makar i na ovakvim stvarima. Shodno tome cu se i ponasati ubuduce.
(ls, 22. februar 2017 22:18)
Hahaha, pa naprednjaci više nemaju odakle da namaknu pare za svoje botove i izmišljena radna mesta, pa će sada da oglobe i klince od 14-15 godina ispred kompjutera. Obraz=đon, šta je sledeće?
(Heisenberg, 22. februar 2017 22:16)
Organizovano ubijaju bilo kakav oblik prenosa novca preko interneta za građane Srbije. Za čije babe zdravlje, voleo bih da mi neko objasni. Ne možeš da kupiš u državi jer je sve preskupo, ne možeš ni da kupiš iz inostranstva jer dostava+carina+PDV to obesmišljavaju, ne možeš da koristiš kartice online wallet sistema, a sad ne možeš ni da pošteno platiš igricu.
Tačno te država tera da ideš u ilegalu i piratizuješ i ono što inače ne bi morao, a onda licemerno poziva na poštovanje intelektualne svojine i žali se na mali obim poslovanja građana Srbije na internetu. Pa kako, ljudi moji? Poreza se nećete nakupiti od ovoga, to je sigurno, mera je kontraproduktivna.
(Morpheus, 22. februar 2017 21:51)
Haha pa znaci plata 200 evra a igre sve skuplje i sad ja trebam da platim neku novu igru koja kosta 60 evra 72?? To je trecina plate -.-
(LiberalismIsIlness, 22. februar 2017 21:51)
Imam gomilu kupljenih igara na Steam-u, ali ce se to verovatno promeniti. Ovoj drzavi ne zelim da dam ni jedan jedini dinar jer samo gledaju kako ce da nas pokradu.
(Pera, 22. februar 2017 21:45)
Ovo stvarno jeste uzasna vest za ljubitelje igrica.
Ovi iz vlasti to posmatraju kao svaku drugu kupovinu pa ako ti za telefon iz kine uzmu 30% sto ne bi i za igrice 20%.
(Neko iz mase, 22. februar 2017 21:45)
Gospode Boze! Znaci doslo je do kraja. Vise nema na sta da lapaju pa su nasli i ovde.
AAA…AA ! $@!##@@*&$#
Mrzim sve ovde!!!! Nisu u pitanju pare, ionako placam igre, nego lopovi i vredjanje (inteligencije i svega).
Hocu napoljeeeee!!!
(Miki, 22. februar 2017 21:39)
Dno dna šta drugo reći, preko steama smo mogli da priuštimo legalne igre na velikim popustima, a sad političari našli da omaste brkove i na nas gejmere.
Gospodo političari videćemo se na izborima koji ubrzo slede, imate siguran glas PROTIV vas!!
(DOCTOR_Srb, 22. februar 2017 21:36)
Koji deo vam nije jasan?Brojke koje trebaju da pokazu suficit u budzetu su bitnije od realnog stanja.Posto proizvodnju nemamo,ostaje samo da se budzet pumpa porezima.Svaki vid potrosnje koja nije "hleb i mleko",predstavlja luksuz i oporezovace se.Top slepom vodjstvu veruju ponajvise penzioneri,medju kojima je i moj otac,nazalost.Rekao sam mu,dok su ovi na vlasti,ja se ne vracam.Evo,3 godine je proslo vec.
(Miki, 22. februar 2017 21:27)
Nemam nameru da placam igre 20% vise, jednostavno ima nacina da se steam igre kupe i na drugi nacin a jos kad se to prosiri kod igraca nece vise niko kupovati direktno preko steam-a.
(miksx, 22. februar 2017 21:26)
Nemaju vise odakle da namaknu pare za funkcionisanje ove nazovi drzave.
Privreda ne funkcionise,proizvodnje nema,samo javni sektor koji je sve veci i veci....
Posle ovoga ne bi me cudilo da povecaju i carinu na robu koju ljudi narucuju preko neta...
(jedan iz mase, 22. februar 2017 21:25)
Bogme, ovo bi moglo da prelomi izbore. Nije im dosta sto su nam odeca, hrana i gorivo najskuplji, sad bi i na multiplayer zabavu da nam udare.
(trucbuc, 22. februar 2017 21:18)
Normalno,sto za DZ kad moze stranacka elipa sa drzavnih jasli da se ovajdi? Kao posledicu ocekujem mnogo manje igara.
(C i n i k, 22. februar 2017 21:09)
Pazarim na Steamu povremeno, samo kad su popusti, nisam dao više od 5 dolara za igru. One koji daju 50 i više evra na igru ovo može da nervira, ali trebalo bi svi da reagujemo, bar nekom peticijom za početak.
(NeferBoobie, 22. februar 2017 21:09)
A zasto ne bi uveli da se primenjuje i retroaktivno? Odnosno, da naplate tih 20% na vec kupljene igre. Kad je bal, nek' je bal.
(rastko, 22. februar 2017 21:01)
Mozete kupiti kod za win 10 na netu za cirka 24 dolara i sa ti kodom ste legalni u ocima Mikrosofta u ocima drzave vi i dalje imate nelegalan softver posto nije naplacen porez. To treba imati na umu pogotovo ako imate firmu.
(Pertinaks, 22. februar 2017 21:00)
I 'cvrste' kopije su oporezovane takodje ,nije da se radujem al ako 60 evra ode u inostranstvo drzava mora parce kolaca kao za sve ostalo,uvek ima 'steam sale' ipak :)
(Marko, 22. februar 2017 20:45)
Malo nas kradete na nafti,malo vam na putarini,malo na osnovnim namirnicama jos ste i u virtuelni svet krenuli.Uh rekao bih nesto nego mi ne bi komentar objavili.Nista vracam se pirateriji bar sto se steama tice.
(Dragance1988, 22. februar 2017 20:34)
Do sada nije bilo poreza na uvezenu robu? Razumem ja da je ovo neka digitalni oblik ali roba je roba. Ako je iz uvoza mora i porez i carina!
(Penzioner, 22. februar 2017 20:33)
Neće poskupeti jer plaćamo EU cenu, nema zasebnog regiona za Srbiju pa da sad izdavači dignu cenu i umanje gubitak, samo će da izgube zaradu (pogotovo mali indie autori) jer će se pre deljenja zarade između Steama i vlasnika prava prvo oduzeti 20% za porez koji će uzeti Srbija - za sve kupce iz Srbije. Za kupce iz USA se uzima već 0-30% zavisno gde je registrovan autor igre, ili 18% za sve prodaje u EU itd. Dakle EU je do sada uzimala naš porez a sad će ići našoj državi i kraj.
Druga je stvar što će naši developeri sad 2x plaćati porez za Srbiju (jednom kad naši građani kupe, drugi put kad im stigne uplata u firmu).
(perica, 22. februar 2017 20:30)
"staviti porez od 20% na kupovinu Steam igara je apsolutno suludo i prosto obesmišljava svaki vid legalne kupovine igara preko Steama"
Како волим ово објективно новинарство, потковано чињеницама и доказима и у потпуности лишено било каквог личног става новинара
(mikacsoko, 22. februar 2017 20:26)
Toliko sam besan da ne znam sta da napisem..
Koliko god da pokusavas da budes fer i korektan u ovoj drzavi,ona te jos vise gura na dole.Bruka i sramota !
20% !!!
Paraziti !
(mracni, 22. februar 2017 20:20)
Meni je ovo ok. Ako plaćamo porez (+carinu) za sve što kupujemo preko interneta, zašto bi igrice bile izuzetak? Drugo bi bilo da se uvodi akciza na igrice (što sam prvo pomislio iz naslova). Ovako, prosto se plaća PDV kao na sve drugo. Sem toga, ako roditelji mogu da plaćaju PDV na pelene, možete i vi na igrice.
(DaRko, 22. februar 2017 20:09)
Švajcarska, Japan, Australija... Elitno društvo, možda da im budemo u društvu i u nekim sferama povoljnim za naše građane? Bitno da pratimo cene goriva i poreze najnaprednijih.
(šaša iz banke, 22. februar 2017 20:06)
90% naroda ne zna da nam upali racunar,sajt odeljenja za borbu protiv visokotehnoloskog kriminala obaraju i na njemu se izivljvaju 13-godisnjaci,ali avaj,Srbin zna da razreze porez i na online kupovini jace nego bilo ko. Tuzno.
(Nemanja, 22. februar 2017 23:39)
Toliko sam besan da ne znam sta da napisem..
Koliko god da pokusavas da budes fer i korektan u ovoj drzavi,ona te jos vise gura na dole.Bruka i sramota !
20% !!!
Paraziti !
(mracni, 22. februar 2017 20:20)
Bitno je samo imati malo vise para od osnovnih potreba i covek rado daje za legalne stvari...ovde gde jesam placam Spotify, HBO, Netflix, kupujem racunare sa originalnim operativnim sistemom, kupujem digitalne knjige itd. jer sada mogu to priustiti...pre sam morao birati hleb ili bioskop. Tako ne mere.
(Jole Trolovic bivshi Petardas, 22. februar 2017 23:31)
Švajcarska, Japan, Australija... Elitno društvo, možda da im budemo u društvu i u nekim sferama povoljnim za naše građane? Bitno da pratimo cene goriva i poreze najnaprednijih.
(šaša iz banke, 22. februar 2017 20:06)
Malo nas kradete na nafti,malo vam na putarini,malo na osnovnim namirnicama jos ste i u virtuelni svet krenuli.Uh rekao bih nesto nego mi ne bi komentar objavili.Nista vracam se pirateriji bar sto se steama tice.
(Dragance1988, 22. februar 2017 20:34)
Hahaha, pa naprednjaci više nemaju odakle da namaknu pare za svoje botove i izmišljena radna mesta, pa će sada da oglobe i klince od 14-15 godina ispred kompjutera. Obraz=đon, šta je sledeće?
(Heisenberg, 22. februar 2017 22:16)
A zasto ne bi uveli da se primenjuje i retroaktivno? Odnosno, da naplate tih 20% na vec kupljene igre. Kad je bal, nek' je bal.
(rastko, 22. februar 2017 21:01)
Куповаћу преко посредника кључеве. Брука и срамота шта нам ради више ова држава. Дахије вратите се, све вам је опроштено.
(икица, 22. februar 2017 23:20)
Imam gomilu kupljenih igara na Steam-u, ali ce se to verovatno promeniti. Ovoj drzavi ne zelim da dam ni jedan jedini dinar jer samo gledaju kako ce da nas pokradu.
(Pera, 22. februar 2017 21:45)
Organizovano ubijaju bilo kakav oblik prenosa novca preko interneta za građane Srbije. Za čije babe zdravlje, voleo bih da mi neko objasni. Ne možeš da kupiš u državi jer je sve preskupo, ne možeš ni da kupiš iz inostranstva jer dostava+carina+PDV to obesmišljavaju, ne možeš da koristiš kartice online wallet sistema, a sad ne možeš ni da pošteno platiš igricu.
Tačno te država tera da ideš u ilegalu i piratizuješ i ono što inače ne bi morao, a onda licemerno poziva na poštovanje intelektualne svojine i žali se na mali obim poslovanja građana Srbije na internetu. Pa kako, ljudi moji? Poreza se nećete nakupiti od ovoga, to je sigurno, mera je kontraproduktivna.
(Morpheus, 22. februar 2017 21:51)
Spletom okolnosti prijatelj mi je developer koji ima izdatu Steam igru i dobio je ovakav mejl, pa je mogao i da mi malo vise objasni. Ovo uopste ne znaci da ce skociti cene. Nekim zemljama je uvedeno prosle godine i to je samo na developeru/publisheru da li ce da koriguje cenu za to trziste. Mnogi odluce da zadrze cene koje su bile. Nije ovo "Srbija naterala Steam" vec se platforma adaptira za trzista na kojima se kasno definisu digitalni proizvodi.
Nslov vam je cist senzacionalizam i ispod kvaliteta koji ocekujem od B92...
(Slaven, 22. februar 2017 23:21)
@gfc
"Sta bi gejmeri, skupo za mamu i tatu? Onda izadjite na basket/fudbal/trcanje tu nema poreza."
Tako je deco, bezite od racunara i od skole, loptu u rukr pa lupajte o zid. Od cega ce inace da zive razni Vucelici, Covici, Vazure i slicni ako ne budu imali sportsko meso na prodaju !
(Najbolje od nas, 23. februar 2017 10:30)
Koji deo vam nije jasan?Brojke koje trebaju da pokazu suficit u budzetu su bitnije od realnog stanja.Posto proizvodnju nemamo,ostaje samo da se budzet pumpa porezima.Svaki vid potrosnje koja nije "hleb i mleko",predstavlja luksuz i oporezovace se.Top slepom vodjstvu veruju ponajvise penzioneri,medju kojima je i moj otac,nazalost.Rekao sam mu,dok su ovi na vlasti,ja se ne vracam.Evo,3 godine je proslo vec.
(Miki, 22. februar 2017 21:27)
Bogme, ovo bi moglo da prelomi izbore. Nije im dosta sto su nam odeca, hrana i gorivo najskuplji, sad bi i na multiplayer zabavu da nam udare.
(trucbuc, 22. februar 2017 21:18)
Nije mi bilo dosta sto vam uzmam 40% na tehniku, i sto sam preuzeo celo trziste u srbiji, nego daj i vasoj deci da uzmem pravo da se igraju jeftino. Deca u norveskoj placaju igre na stimu 35% jeftinije. Jbg imaju vise para i bolji je standard. Mom burazeru istice uskoro mandat, pa da vas klepim jos malo.
(Andrej Vucic, 23. februar 2017 10:48)
Haha pa znaci plata 200 evra a igre sve skuplje i sad ja trebam da platim neku novu igru koja kosta 60 evra 72?? To je trecina plate -.-
(LiberalismIsIlness, 22. februar 2017 21:51)
Organizovano ubijaju bilo kakav oblik prenosa novca preko interneta za građane Srbije. Za čije babe zdravlje, voleo bih da mi neko objasni. Ne možeš da kupiš u državi jer je sve preskupo, ne možeš ni da kupiš iz inostranstva jer dostava+carina+PDV to obesmišljavaju, ne možeš da koristiš kartice online wallet sistema, a sad ne možeš ni da pošteno platiš igricu
Lepo se okrenemo svercerima,evo moj komsija pazario mobilni od svercera,cena kao na netu a nema carine,otvaranje paketa i druge zezancije drzave,telefon stigao za nedelju dana i naravno ima i vazecu garanciju.
(sverckomerc, 23. februar 2017 11:34)
Svako zna zasto je star auto los auto: trosi puno goriva, neudoban je, nebezbedan i cesto se kvari.
A zasto je Srbija losa drzava? Uzima mnogo, a daje vrlo malo, gotovo nista svojim drzavljanima.
Kupujem cesto igrice sa Steam-a, evo juce mi stigle neke majce iz Britanije, ino trgovina radi bez ikakvog problema.
A kada sam pitao da li mogu da prebacim nesto novca iz moje norveske banke u moju srpsku banku prodali su mi pricu kako sve moze a u realnosti kako je mojih probnih 50eu preslo u Srbiju, pojeo ih je mrak. Jasno mi je da te pare nikad necu vise videti, dzabe prica sa bankom.
Ili kada sam molio prijatelja da mi posalje neke sitnice; samo onaj ko je imao posla sa srpskom carinom zna kakvi su. Naravno nikad nista nisam dobio.
Tesko je otici, ali je jos teze ostati.
(Informaticar iz Norveske, 23. februar 2017 11:30)
Dno dna šta drugo reći, preko steama smo mogli da priuštimo legalne igre na velikim popustima, a sad političari našli da omaste brkove i na nas gejmere.
Gospodo političari videćemo se na izborima koji ubrzo slede, imate siguran glas PROTIV vas!!
(DOCTOR_Srb, 22. februar 2017 21:36)
Nemam nameru da placam igre 20% vise, jednostavno ima nacina da se steam igre kupe i na drugi nacin a jos kad se to prosiri kod igraca nece vise niko kupovati direktno preko steam-a.
(miksx, 22. februar 2017 21:26)
Gospode Boze! Znaci doslo je do kraja. Vise nema na sta da lapaju pa su nasli i ovde.
AAA…AA ! $@!##@@*&$#
Mrzim sve ovde!!!! Nisu u pitanju pare, ionako placam igre, nego lopovi i vredjanje (inteligencije i svega).
Hocu napoljeeeee!!!
(Miki, 22. februar 2017 21:39)
Ovo ce samo da poveca pirateriju kod nas kada igra bude kostala 80 evra na steamu. A jadni tek australijanci, sto placaju 105 dolara za igru i to jos poraste za 10% plus zabrane na neke igre i onda se cude kompanije sto je piraterija popularna.
Drago mi je sto je denuvo pao jer nevidim sada razlog sto bih placao vise za igru plus dlc.
(Cekic, 22. februar 2017 22:51)
Nemaju vise odakle da namaknu pare za funkcionisanje ove nazovi drzave.
Privreda ne funkcionise,proizvodnje nema,samo javni sektor koji je sve veci i veci....
Posle ovoga ne bi me cudilo da povecaju i carinu na robu koju ljudi narucuju preko neta...
(jedan iz mase, 22. februar 2017 21:25)
Šta reći na ovo, a biti pristojan, da li je moguće da ova država na sve načine pokušava da obesmisli život u njoj samoj?
(Cyberboy, 22. februar 2017 22:41)
Jel iko zna malo konkretnije ovo da objasni? Sta to zanci za obicne smrtnike? jel to znaci da ce recimo X igra koja kosta 60€ posle novog poreza kostati 72€. To mi zvuci malo suludo.
(Gejmer, 22. februar 2017 22:58)
ne znaju gde vise da kradu narodu pare. Plata najmanja a potrosnja najvisa u evropi. Hvale se kako ce bidi povecanja plate i penzija a pre toga smanje duplo i uvedi porez duplo veci.
(Djordje421, 22. februar 2017 22:20)
сви ви који говорите како вас не итересује политика и нећете да гасате, кад тад сваког клепи по ушима
та одлука. сада први пут после 27 година имате за кога да гласате, оног који је показао да ради у итересу грађана. да ли знате ко је то ?
(ајмо, 23. februar 2017 10:54)
Pazarim na Steamu povremeno, samo kad su popusti, nisam dao više od 5 dolara za igru. One koji daju 50 i više evra na igru ovo može da nervira, ali trebalo bi svi da reagujemo, bar nekom peticijom za početak.
(NeferBoobie, 22. februar 2017 21:09)
Mozete kupiti kod za win 10 na netu za cirka 24 dolara i sa ti kodom ste legalni u ocima Mikrosofta u ocima drzave vi i dalje imate nelegalan softver posto nije naplacen porez. To treba imati na umu pogotovo ako imate firmu.
(Pertinaks, 22. februar 2017 21:00)
Normalno,sto za DZ kad moze stranacka elipa sa drzavnih jasli da se ovajdi? Kao posledicu ocekujem mnogo manje igara.
(C i n i k, 22. februar 2017 21:09)
Ovo stvarno jeste uzasna vest za ljubitelje igrica.
Ovi iz vlasti to posmatraju kao svaku drugu kupovinu pa ako ti za telefon iz kine uzmu 30% sto ne bi i za igrice 20%.
(Neko iz mase, 22. februar 2017 21:45)
Pre godinu dana hakovan mi je profil na fejsbuku. Osoba koja je to uradila uznemiravala je sve devojke koje imam u prijateljima, ukljucujuci i moje sestre. Pod uznemiravanjem podrazumevam pozive i poruke. Ukoliko se neka devojka javi ima sta i da vidi.. golog muskarca koji lezi na krevetu, naravno, ne vidi mu se lice. Kada sam otisao da prijavim slucaj, koji je trajao sigurno nedelju dana, popunio sam neki list, doneo sam dokaze i sve, nisu hteli da uzmu vec su rekli da sacekam poziv. Koverat stize posle mesec i po dana!!!! Koverat u kojem stoji list sa zahtevom da im dostavim dokaze. Naravno, ukoliko je postojala sansa da se ta osoba nadje, to je moralo odmah da se uradi jer je za mesec i po dana mogao da promeni i adresu 70 puta. Mozda nema veze sa temom ali cisto da vidite kako nam drzava napreduje..
(Krle, 23. februar 2017 08:41)
Ima li kraja bezobrazluku u ovoj državi?!
(milan, 22. februar 2017 23:38)
ima, a to nije da mi bežimo iz zemlje. nego oni
(hadžija, 23. februar 2017 10:17)
Neće poskupeti jer plaćamo EU cenu, nema zasebnog regiona za Srbiju pa da sad izdavači dignu cenu i umanje gubitak, samo će da izgube zaradu (pogotovo mali indie autori) jer će se pre deljenja zarade između Steama i vlasnika prava prvo oduzeti 20% za porez koji će uzeti Srbija - za sve kupce iz Srbije. Za kupce iz USA se uzima već 0-30% zavisno gde je registrovan autor igre, ili 18% za sve prodaje u EU itd. Dakle EU je do sada uzimala naš porez a sad će ići našoj državi i kraj.
Druga je stvar što će naši developeri sad 2x plaćati porez za Srbiju (jednom kad naši građani kupe, drugi put kad im stigne uplata u firmu).
(perica, 22. februar 2017 20:30)
Zasto porez obesmisljava kupovinu? Pa na sve sto se kupuje, bilo iz uvoza ili pravljeno u Srbiji se placa PDV. Slazem se da je bezveze kada nesto poskupi, ali nije cudno da se placa porez na robu i usluge. Uzmite bilo koji fiskalni racun i videcete koliki je PDV.
(T, 22. februar 2017 23:31)
Ako je iz uvoza mora i porez i carina!
(Penzioner, 22. februar 2017 20:33)
Ja se izvinjavam a da li vi vidite beneficjije u svom okruženju od te carine i PDVa? Da li vam je infrastruktura oko vaše kuće idealna, imate trotoare i biciklisticku stazu koje negde vode? Planski se zida u vašem kvartu, sve kuće i zgrade su identične spolja? Nemate problema sa parkingom? Ne čekate na rendgen duže od sat vremena? Ne čekate u redovima u državnim službama već oni dolaze kod vas i rešavate sve putem interneta? Imaju ljubaznu telefonsku podršku koja vam svaki put izađe u susret?
Naravno da ne vidite jer ta carina i PDV ide ili u "investicije" bratije ili u plate u javnom sektoru da bi se kupio socijalni mir a ono gde grešite je da Steam zakonski ne može da vam obračuna ni PDV ni carinu jer ne posluje u Srbiji. Ne postoji Steam doo, kao što ni ne postoji zakon o kupovini platnim karticama na internetu u Srbiji. Jedini legalan način da platite PDV i carinu na online softver je da taj što vam je prodao softver pošalje izveštaj srpskoj carini i carina vama uruči papir.
(felix, 23. februar 2017 07:57)
Ako plaćam na lebac porez, zašto ne bih i na stim? Zašto bi stim bio povlašćeniji od nekog trgovca softvera iz Srbije?
(nehuman tip, 22. februar 2017 23:23)
Mogli su i nasi 5% nego jok zinulo im za parama. Srećom imam origin.
(Kalimero, 22. februar 2017 23:30)
Ćuti nesrećo! Daješ im ideje.
(tikva, 23. februar 2017 08:27)
Derikože! Umesto da smanje i na hardware i software oni su smislili da uvedu i na igre. Brzi su kad nešto treba uzeti, ali kad treba dati ovom narodu eeeeeee onda "lipši magarče do zelene trave..." pa na sud.
(Ognjen, 23. februar 2017 16:52)
"staviti porez od 20% na kupovinu Steam igara je apsolutno suludo i prosto obesmišljava svaki vid legalne kupovine igara preko Steama"
Како волим ово објективно новинарство, потковано чињеницама и доказима и у потпуности лишено било каквог личног става новинара
(mikacsoko, 22. februar 2017 20:26)
Molim ljude koji pisu ovakve tekstove da se dobro informisu pre nego sto krenu sa pisanjem istog.
Naime, u ovom slucaju nije rec ni o kakvom novom porezu vec o starom i dobrom PDV-u. Naime, od 1. aprila 2017. godine pocinje sa primenom izmenjeni zakon o PDV-u koji je donet na kraju 2016. godine a koji je uskladjen sa PDV pravilima koji vaze u EU.
Prema tom izmenjenom zakonu, za odredjene vrste usluga koje se primaju iz inostranstva (poput prodaje video igara npr.) prodavac (Valve ili neka druga strana kompanija) ce biti u obavezi da se registruje i plati PDV u Srbiji za taj promet. Naravno da ce kao i kod kupovine hleba, sladoleda, uvoza robe iz inostranstva, itd. krajnji potrosac (u ovom slucaju igrac) snositi taj trosak poreza.
Suma sumarum, u ovom slucaju nije rec o nekom "novom i misticnom" porezu vec samo o uskladjenjima sa EU pravilima a posto mi tezimo pristupu u Evropskoj Uniji i usvajamo njihova pravila onda nema mesta ljutnji ;)
(In dubio pro Fisco, 22. februar 2017 22:21)
Ne shvatam šta je ovde problem. Igrice i treba oporezovati. 20% je jako blag porez. Svaka čast za odluku. Ja sam inače neko ko svaki dan sedi za računarom i proizvodi a počeci datiraju od ZX80 preko PC-XT pa i DEC VAX (VMS) pa sve do današnjih dana, znači preko 30 godina bavljenja računarima u svim aspektima od trgovine do konstruisanja i programiranja. Danas su igrice postale bolest, pandemija, koju je potrebno lečiti.
(Cx, 22. februar 2017 22:49)
Meni je ovo ok. Ako plaćamo porez (+carinu) za sve što kupujemo preko interneta, zašto bi igrice bile izuzetak? Drugo bi bilo da se uvodi akciza na igrice (što sam prvo pomislio iz naslova). Ovako, prosto se plaća PDV kao na sve drugo. Sem toga, ako roditelji mogu da plaćaju PDV na pelene, možete i vi na igrice.
(DaRko, 22. februar 2017 20:09)
I to bas kad sam poceo da kupujem igre... e jeee.
Sreca tu su g2a gog i sl sajtovi, pa kad legne neki sale nece biti strasno.
Ali kupiti igru u startu cena u odnosu na prosek plate je katastrofa sa sve porezom ovim..
Trecina plate, moguce je da ce valve smisliti nesto za nas bedne zemlje da nas izjdnaci za ostalima sa sve ovim porezom.
(Boles', 23. februar 2017 10:47)
Mozemo i ovako da gledamo. Steam server sa igrama se nalazi u inostranstvu. Placanjem smo uvezli tu igru. Kacenjem na Steam aplikaciju mi smo opet konektovani sa inostranstvom i mozemo traziti povracaj PDVa.
(NoName, 23. februar 2017 12:31)
Nije da branim bilo koga ali, tih 20% ce uci u trenutnu cenu, znaci developer ce dobijati manje para. Druga stvar ako neko i poveca cenu za neki procenat, imate toliko sajtova za kupovinu key-eva da ja ne znam zasto uopste ljudi kupuju preko steama...
(lol, 23. februar 2017 10:23)
Zašto je suludo? Zašto oni ne bi plaćali porez?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (josip broz, 22. februar 2017 22:58) # Link komentara
Zato sto igre na stimu imaju tax uracunat u sebi. Zasto da placam drzavi? Sta je ta drzava meni dala da bih ja imao moralnu obavezu da se oduzim?
Ocigledno je da nisi upucen dovoljno... Stim ne prodaje igre, stim ih dozivotno iznajmljuje. Znaci, ti si dobio licencu, nisi dobio produkt. To im stoji u pravilniku. Stoga, zasto da placam porez na nesto sto ne kupujem?
(Igor, 23. februar 2017 01:12)
pazi sad, prebacis steam na neku normalnu drzavu, i pri kupovini igrice samo neki vpn "virtual private network" upalis i eto, nema poreza
(ivan, 23. februar 2017 12:21)
koja lopovska drzava... zivim za dan kad cu da pobegnem odavde ;)
Ovo ne pisem zbog ovoga sa steam-om, jer ja i nemam nista na steam sem davno kupljenog killing floor2.Ali gledajuci ostale stvari, cene osnovnih namirnica za zivot su nam vece nego u Nemackoj, a nemci imaju 10x vece plate.I zasto ostati u ovoj lopovskoj banana drzavi ?
(hahaha, 23. februar 2017 03:54)
Ja kao korisnik steama nisam vlasnik svog naloga vec Valve ja sam samo korisnik. Proizvode koje kupujem na steamu su virtualni nisu ni u kakvom fizickom obliku kao kad neko poruci nesto iz kine gde postoji carina papiri kad je proizvod usao u drzavu carina itd.Ovo ce najvise uticati na velike preprodavce steam igara koji obavljaju transakcije na pay pal skrill btc koji zive od prodaje igrica ,da od igrica se lepo zivi i zaradjuje .Ovo treba da vazi samo za pravna lica ne i za fizicka jer fizicko lice ovo kupuje za svoje potrebe a ne za preprodaju po sajtovima kao sto je G2A gde prave profit. Svi se ugradjuju na provizije Steam od svake transakcije pay pal skril itd , dakle drzava prvo treba da definise zakon za virtualne iteme pa onda da odredi poresku stopu a ne da samo lupi 20% .Jer ja kad odem preko i kupim neki proizvod platim pdv u toj drzavi i platim proviziju ukoliko sam koristio karticu jer sad treba i Srbiji da platim PDV sto sam proizvod vec platio u inostranstvu , odliv deviza sta ????Potpuno je ista prica i sa steamom ljudi su to vec platili jer steam nema svoj store u Srbiji nego na internetu i prodaje virtualne iteme helllooooo...
(Snapt, 23. februar 2017 03:12)
Proverom sa jednim kolegom iz Holandije, cene Steam igara kod njih i kod nas su trenutno iste, iako se kod njih placa PDV od 21%.
Tako da će taj PDV izgleda biti oduzet od zarade Steam-a i izdavača, a ne dodat na cenu.
Ako je situacija zaista takva, ovo je dobra promena.
Bilo bi poželjno da autor članka proveri ovo i po potrebi napravi odgopvarajuću izmenu u tekstu.
(Marko, 23. februar 2017 09:57)
Sada proverih, nema poreza na download igara na Amazonu, dok mi na kertridze, koa i na ostalu robu, uredno naplate (i to oko 3 puta manje nego u Srbiji). Ah da nisam u Srbiji, sitnica...
(Mozgom u glavu, 23. februar 2017 18:58)
Nije mi jasno kako ce to Steam,kompanija iz Amerike,da uplacuje porez drzavi.Ljudi su u pravu kad kazu da se pdv placa na sve sto se kupuje u Srbiji,ali mi ovo ne kupujemo fakticki u Srbiji.Druga stvar je to sto,zahvaljujuci samom Steamu ,mi placamo skuplje igru,nego sami amerikanci,jer se ne obracunava vrednost evra u odnosu na dolar,nego se samo kopira cifra.I na kraju,20 % je stvarno preveliki porez.
(Nemanja, 23. februar 2017 07:14)
Nismo ni u evropu usli a oni bi da podizu pdv, barem da se dobro zivi pa nesto a ne ovako najveci pdv dobijamo od ovih napisanih zemalja svi po 8%-15% nama po zakonu 20%. Svaka im cast.
(VKUK, 23. februar 2017 08:25)
I 'cvrste' kopije su oporezovane takodje ,nije da se radujem al ako 60 evra ode u inostranstvo drzava mora parce kolaca kao za sve ostalo,uvek ima 'steam sale' ipak :)
(Marko, 22. februar 2017 20:45)
Ljudi , jel ovo moguce sta se radi ovde ? Sta je sledece, uvode nam porez na broj klikova ? Molim ljude da obavezno izadju (za pocetak) u aprilu na izbore. Molim vas, molim vas, molim vas, molim vas, molim vas.
(Da li je ovo moguce ?, 23. februar 2017 00:39)
Sledeca vest: Srbija uvodi porez na gledanje YouTube - 'Samo dva dinara po videu, a to će propelirati voljenu nam Srbiju u bolji život (za dve godine očekivani)'. Hoces da kupis igricu i placas porez koji skuplja Steam, a onda ga prosledjuje u Srbiju na neki 'odgovarajući' racun, za koji se posle ispostavi da je greskom pripadao nekome, samo ne znamo kome... Posle hoces da prodas polovnu download-ovanu igricu, pa pitas poresku kako da vratis PDV - smejurija od zemlje :(
Od nas me ne cudi, ali od Japosa ... :/
(sauron, 23. februar 2017 00:14)
@ja
majstore, zasto mi naplaćuju porez na nešto što nisam kupio u mojoj državi. Carina je ok, ali kupim nešto u Kini i ovi banditi mi naplate REKET što živim ovde. Kako drugačije razumeti ovakav državni kriminal? Naplati mi porez za kupovinu ili uslugu ovde, to je ok, jer se tako finansira država (to što pare ne idu gde treba) ali kupim nešto van zemlje a ovde mi naplatu ponovo...
(niski, 25. februar 2017 10:01)
Sto dalje implicira, da Srbija nema nista protiv piraterije. Zanima je samo inkasiranje, pa makar i na ovakvim stvarima. Shodno tome cu se i ponasati ubuduce.
(ls, 22. februar 2017 22:18)
Da li je ovo realno. Na svu bedu koju imamo, kupovao sam igre na saleu uglavnom, masa igara ima danas online komponente i zbog toga slabo piratizujem i ok mi je kad za male pare sve imam lepo na steam nalogu. DA LI SU OVI REALNI I ZASTO OVO RADE!!!!!!
(stix, 23. februar 2017 00:17)
Nikome nije palo napamet da je u pitanju prvoaprilska šala, što se Srbije tiče... I ovako narod nema para, i to malo naših ljudi što kupuju. Stimu nije u interesu da i njih otera. Što bi se reklo, ne ide im u prilog.
(Nikola, 23. februar 2017 09:36)
Sto bi kupovao preko steama kad je na (cd keys.com) duplo jeftinije! i to sve igre. posalju ti cd key i jednostavno ga aktiviras u steamu. imam preko 20 igrica nijedna kupljena preko steama.
(vlado, 23. februar 2017 04:19)
nisu u pravu. PDV ti je posredan porez koji na kraju placa kupac. Evo ti primer za prodavnicu, on ti se na kraju na racunu obracuna u cenu KOJU TI PLACAS. Ako skoci PDV, srazmerno tome skacu i cene kao sto smo vec imali slucaj kad je PDV za IT proizvode skocio za 8 na 20 procenata. Kad kupujes nesto na steamu cene ce ostati iste da, ali kad budes radio checkout sada pise tax 0 ali ce se to promeniti. Tako da cene ostaju iste ali ti kao kupac placas PDV na kraju jer kao sto sam rekao pdv je posredni porez, placa ga na kraju kupac kako god da obrnes.
(Stix, 23. februar 2017 01:24)
A pazi Srbe u komrntarima, slozni kao i uvek. Ma nek vam je sa srećom braco i nel vam vladaju ovi jos 100 godina, grcajte tako vam i treba
(Suke, 23. februar 2017 06:40)
Pa da li je moguce da su i ovde umesali prste, pa ljudi sa nasom platom jedva kupimo i ovako igrice. Prevelika tuga, ne znam ko im je javio da steam uopste postoji i upoznao ih sa njim...
(Ljuba, 23. februar 2017 00:27)
A cigare 200 din da moze i osnovac da ih kupi da se na vreme navuce, sto to ne podignu na 700-800??? Sedite tu i cutite ionako 95% nas koje ovo pogadja nije izaslo nikad na izbore...
(PihtijaTheGreat, 25. februar 2017 09:27)
Do sada nije bilo poreza na uvezenu robu? Razumem ja da je ovo neka digitalni oblik ali roba je roba. Ako je iz uvoza mora i porez i carina!
(Penzioner, 22. februar 2017 20:33)
Boli me uvo, sve dok ne uvedu porez na igre sa piratesbay. Onda cu da izadjem pred skupstinu.
Inace, ovo im je veoma pametan potez, zaradice silne pare od mnogobrojnih srpskih kupoholicara igara sa Steam. Ubirace sigurno 10-20 hiljada mesecno kroz PDV, malo li je...
(Mickey, 22. februar 2017 23:58)
Nemaju. Mozes i sam da proveris odmah ako imas Steam. Kad radis checkout za payment na igru izadje ti cena igre i ispod pise tax 0.00 evra. To ce se sada promeniti
(stix, 23. februar 2017 01:20)
Ko god je upucen u Steam ne kupuje tamo igre vec Steam kljuceve daleko povoljnije na drugim sajtovima. Osim toga, GOG polako ali sigurno raste i postaje bolje mesto za igre od Steama.
(JinxyAmazed, 23. februar 2017 03:07)
90% naroda ne zna da nam upali racunar,sajt odeljenja za borbu protiv visokotehnoloskog kriminala obaraju i na njemu se izivljvaju 13-godisnjaci,ali avaj,Srbin zna da razreze porez i na online kupovini jace nego bilo ko. Tuzno.
(Nemanja, 22. februar 2017 23:39)
Sta 90%? Ma niko ne zna da upali racunar, niko ni nema racunar.
(online narikaca, 23. februar 2017 04:48)
Nisi u pravu druze, PDV kao porez ti je posredna vrsta poreza koja se na kraju uvek prebacuje na kupca, tako da steam cena igre ce i dalje recimo biti 59.99 ali kad budes radio check-out dodace ti se na to i porez od 20% :D Tako da steam cena jeste 59.99 ali porez ce biti dodat na kraju kad budes placao:D
(@perica, 23. februar 2017 01:15)
"Važno je napomenuti da se ovde radi o porezu koje uvodi država kao namet, tako da nam sada ostaje samo da kontaktiramo nekog u državi i upitamo o čemu se ovde radi, jer staviti porez od 20% na kupovinu Steam igara je apsolutno suludo i prosto obesmišljava svaki vid legalne kupovine igara preko Steama."
Prvo, na stranu moje mišljenje o našoj državi i poreskoj politici, ali ovako maliciozan zaključak je, prosto rečeno, glup. Zašto? Pre svega, nije država "uvela" PDV na Steam igre - PDV je na to uvek postojao (kao što možete videti kada kupite bilo koju igru na CD/DVD), samo je tek sada Steam pristao da taj PDV plati našoj državi (što, koliko god delovalo smešno, zapravo predstavlja veliki uspeh države). Drugo, kakav je taj zaključak da je suludo stavljati PDV na legalnu on-line kupovinu igara (ili bilo čega drugog). Znači, glupo je da mi neko naplati porez kada kupujem kompjutersku igru koja koša 10-20-40 evra, a ne bi bilo glupo da plaćam PDV kada naručim TV od 1.000 evra preko nekog web-shopa?!?! Odma' prodavci tehnike da skinu 20% od maloprodajnih cena - treba mi nov TV i frižider, a suludo je da mi naplaćuju PDV, zaboga, jer kupujem preko neta!!!
(ja, 23. februar 2017 09:32)
Zar neko od vas zaista misli da se porez ne placa na Steam igre npr u USA ili u Britaniji ili Nemackoj? Osvestite se ljudi, porez se placa svuda. Steam mora da plati porez apsolutno svuda tamo gde ostvaruje dobit - bez izuzetka. To sto su tek sada objavili kolika je poreska stopa je zato sto do sada verovatno nisu imali konstantne cifre iz Srbije. Kada se trziste ustalilo, objavili su i poresku stopu. To ne znaci da ce igre poskupeti, neko je dole to lepo napisao.
(Deus, 23. februar 2017 07:42)
Па ко је луд да плати игрицу 50 или 60 евра??? И сада им је много да дају 10 или 12 за порез? И хиљаду за добар рачунар?! И ми остали треба да их жалимо???
(Перица, 23. februar 2017 09:08)
Da su nabrojali ostale zemlje Evrope stope bi bile tu negde. Jer se ovo odnosi na PDV, a Svajcarska vrvtn ima neku nizu stopu na igrice kao da je hleb. Ostale nabrojane zemlje nisu u Evropi i ne vode politiku visokih poreza kao Evropa. Ako se digne porez 20% mogu da snize cene za nasu zemlju.
(WakeUpSheeple, 23. februar 2017 08:29)
Samo fali da stave na tpb porez.20% plate ide na kupovinu igre od 8000 jos 20% ode na 9600.Nokad vise necu da kupim nijednu igru.
(gola koza, 23. februar 2017 00:38)
Porez na Steam igre (VAT - Value added tax) u Britaniji je 20 odsto i ukljucen je u cenu. Mora svuda da se plati. Zasto bi Steam prolazio u Srbiji bez poreza? Cena ce ostati ista, pre cu da dam svoj novac Srbiji kroz porez nego Valve-u koji ga svakako ima i previse a placam istu cenu.
(Makarije, 23. februar 2017 07:46)
Sta da se radi, ovo je katastrofa, ali prestroicemo se na druge platforme i na druge sajtove gde nece moci da nam naplate 20%. Nije steam jedini. Ja prvi kupujem kljuceve za steam na razlicitm sajtovima, a koristim i druge platforme. Svugde imam neki acc. Od mene dinara nece videti.
(Cvrle, 23. februar 2017 02:14)
I gledam sad i vidim da za cenu mogu da odluce Developeri,mpogu da izaberu da li ce da dodaju 20% da kompenzuju za takse ili ce da spuste cene i da skinu takse od svog profita.
Problem sa ovim je to sto ako developeri hoce da budu dobri ljudi i da spuste cene kao i za sve ostale(EU placa porez od 18% koliko znam) oni moraju da placaju porez i SAD-u i Srbiji zato sto Srbija nema ugovor o izbegavanju duplog oporezivanja sa Amerikom tako da ne vidim koji normalni um bi placao dva poreza.
Bravo za drzavu da ne ukljuce mozak da pomisle kako da ublaze ovaj porez sto je vise moguce nego samo da uzmu 20% od cega kod mogu.
Najbolje je to sto tih 20% idu nikome osim njima u dzep,ja 15-godisnjak placam Dom Zdravlja (placacu) tako sto igram igre a onda cekam 4.5 sata(kao pre dva dana) da stignem na red. Prelepo :D !
(Djordje, 25. februar 2017 11:43)
Ovo će biti jedna od veoma retkih situacija da branim vladu. Ali u pitanju je 20% PDV-a koji se plaća na sve u zemlji, pa čak i na hleb. Isto tako, u obavezi smo da ga platimo i prilikom uvoza. Ako ne bismo plaćali ovaj iznos, naše domaće softverske kompanije bi bile u nepovlašćenom položaju. E sad, da li 20% ili manje, to imate prilike da promenite na bilo kojim izborima. Ranije je bilo 18%, a sa druge strane u Hrvatskoj je još veći.
(Alex, 23. februar 2017 08:27)
ne razumem bas najbolje komentatore...zasto bi steam proizvodi bili oslobodjeni pdv-a? zasto bismo za proizvode nekog stolara ili vodoinstalatera placali 20% poreza a na igrice ne? samo me zanima koja logika stoji iza toga. ako je logika: to je harac, nikad im nije dosta, lopovi...bla bla bla...to nije argument. generalno, postoje retki izuzeci od pdv-a. npr u austriji su izuzete usluge zubara i lekara, izuzeti su i proizvodi i usluge onih koji u godini ne predju promet od 30.000 evra. znaci sve slucajevi gde drustvo ima neku korist od oslobodjenja od poreza. osim jos par primmera sve je oporezovano poreskom stopom od 10, 13 ili 20 posto. ukljucujuci i steam igre.
(boki, 23. februar 2017 08:59)
Zasto je suludo? Sve sto kupujete iz inostranstva npr. sa aliexpresa placate porez, carinu itd, ako su krupnije stvari, isto tako i kola iz uvoza.. I ostale drzave su videle da su im je stanovnistvo prslo i da igra igrice dan noc, i treba oporezivati! Pogotovo igrice kod nas
(v, 22. februar 2017 23:48)
Polako ljudi, to može da bude i dobro. Pre svega Srbija koristi globalne i EU ključeve, što znači cena igara se neće povećavati samo VAT tj. porez na digitalne usluge. Velika je šansa da nas stave u posebnu podrgrupu kao što je Turska i Rusija na primer tako da bi i sa dodatim porezom cena igara bila daleko niža, Turska plaća cenu 40% od cene igara u US. Velika je šansa da nam igre budu naplaćivane u RSD valuti a ne eurima pri čemu ne bi gubili novac pri konverziji itd. Mogućnosti su razne, samo ne treba odmah osuđivati sve dok ne vidimo kako će to biti sprovedeno. Tako da ovo može biti čak i bolje za nas, jer kao što sam već rekao mi koristimo globalne ključeve kao i EU ključeve, da bi nam posebno naplatili moraju da nas odvoje u podgrupu, što otvara mnogo mogućnosti.Naravno ostaje da se sačeka da vidimo kako će to biti izvedeno, jedno je sigurno, igre neće poskupeti, jer ne prodaju se igre samo za Srbiju, a cena će biti povećana na osnovu VAT, a ne od strane izdavača.
(Singularity, 5. mart 2017 02:11)
Zasto porez obesmisljava kupovinu? Pa na sve sto se kupuje, bilo iz uvoza ili pravljeno u Srbiji se placa PDV. Slazem se da je bezveze kada nesto poskupi, ali nije cudno da se placa porez na robu i usluge. Uzmite bilo koji fiskalni racun i videcete koliki je PDV.
(T, 22. februar 2017 23:31)
Ne shvatam šta je ovde problem. Igrice i treba oporezovati. 20% je jako blag porez. Svaka čast za odluku. Ja sam inače neko ko svaki dan sedi za računarom i proizvodi a počeci datiraju od ZX80 preko PC-XT pa i DEC VAX (VMS) pa sve do današnjih dana, znači preko 30 godina bavljenja računarima u svim aspektima od trgovine do konstruisanja i programiranja. Danas su igrice postale bolest, pandemija, koju je potrebno lečiti.
(Cx, 22. februar 2017 22:49)
Ako plaćam na lebac porez, zašto ne bih i na stim? Zašto bi stim bio povlašćeniji od nekog trgovca softvera iz Srbije?
(nehuman tip, 22. februar 2017 23:23)
Meni je ovo ok. Ako plaćamo porez (+carinu) za sve što kupujemo preko interneta, zašto bi igrice bile izuzetak? Drugo bi bilo da se uvodi akciza na igrice (što sam prvo pomislio iz naslova). Ovako, prosto se plaća PDV kao na sve drugo. Sem toga, ako roditelji mogu da plaćaju PDV na pelene, možete i vi na igrice.
(DaRko, 22. februar 2017 20:09)
"staviti porez od 20% na kupovinu Steam igara je apsolutno suludo i prosto obesmišljava svaki vid legalne kupovine igara preko Steama"
Како волим ово објективно новинарство, потковано чињеницама и доказима и у потпуности лишено било каквог личног става новинара
(mikacsoko, 22. februar 2017 20:26)
Molim ljude koji pisu ovakve tekstove da se dobro informisu pre nego sto krenu sa pisanjem istog.
Naime, u ovom slucaju nije rec ni o kakvom novom porezu vec o starom i dobrom PDV-u. Naime, od 1. aprila 2017. godine pocinje sa primenom izmenjeni zakon o PDV-u koji je donet na kraju 2016. godine a koji je uskladjen sa PDV pravilima koji vaze u EU.
Prema tom izmenjenom zakonu, za odredjene vrste usluga koje se primaju iz inostranstva (poput prodaje video igara npr.) prodavac (Valve ili neka druga strana kompanija) ce biti u obavezi da se registruje i plati PDV u Srbiji za taj promet. Naravno da ce kao i kod kupovine hleba, sladoleda, uvoza robe iz inostranstva, itd. krajnji potrosac (u ovom slucaju igrac) snositi taj trosak poreza.
Suma sumarum, u ovom slucaju nije rec o nekom "novom i misticnom" porezu vec samo o uskladjenjima sa EU pravilima a posto mi tezimo pristupu u Evropskoj Uniji i usvajamo njihova pravila onda nema mesta ljutnji ;)
(In dubio pro Fisco, 22. februar 2017 22:21)
Do sada nije bilo poreza na uvezenu robu? Razumem ja da je ovo neka digitalni oblik ali roba je roba. Ako je iz uvoza mora i porez i carina!
(Penzioner, 22. februar 2017 20:33)
Spletom okolnosti prijatelj mi je developer koji ima izdatu Steam igru i dobio je ovakav mejl, pa je mogao i da mi malo vise objasni. Ovo uopste ne znaci da ce skociti cene. Nekim zemljama je uvedeno prosle godine i to je samo na developeru/publisheru da li ce da koriguje cenu za to trziste. Mnogi odluce da zadrze cene koje su bile. Nije ovo "Srbija naterala Steam" vec se platforma adaptira za trzista na kojima se kasno definisu digitalni proizvodi.
Nslov vam je cist senzacionalizam i ispod kvaliteta koji ocekujem od B92...
(Slaven, 22. februar 2017 23:21)
Па ко је луд да плати игрицу 50 или 60 евра??? И сада им је много да дају 10 или 12 за порез? И хиљаду за добар рачунар?! И ми остали треба да их жалимо???
(Перица, 23. februar 2017 09:08)
I 'cvrste' kopije su oporezovane takodje ,nije da se radujem al ako 60 evra ode u inostranstvo drzava mora parce kolaca kao za sve ostalo,uvek ima 'steam sale' ipak :)
(Marko, 22. februar 2017 20:45)
"Važno je napomenuti da se ovde radi o porezu koje uvodi država kao namet, tako da nam sada ostaje samo da kontaktiramo nekog u državi i upitamo o čemu se ovde radi, jer staviti porez od 20% na kupovinu Steam igara je apsolutno suludo i prosto obesmišljava svaki vid legalne kupovine igara preko Steama."
Prvo, na stranu moje mišljenje o našoj državi i poreskoj politici, ali ovako maliciozan zaključak je, prosto rečeno, glup. Zašto? Pre svega, nije država "uvela" PDV na Steam igre - PDV je na to uvek postojao (kao što možete videti kada kupite bilo koju igru na CD/DVD), samo je tek sada Steam pristao da taj PDV plati našoj državi (što, koliko god delovalo smešno, zapravo predstavlja veliki uspeh države). Drugo, kakav je taj zaključak da je suludo stavljati PDV na legalnu on-line kupovinu igara (ili bilo čega drugog). Znači, glupo je da mi neko naplati porez kada kupujem kompjutersku igru koja koša 10-20-40 evra, a ne bi bilo glupo da plaćam PDV kada naručim TV od 1.000 evra preko nekog web-shopa?!?! Odma' prodavci tehnike da skinu 20% od maloprodajnih cena - treba mi nov TV i frižider, a suludo je da mi naplaćuju PDV, zaboga, jer kupujem preko neta!!!
(ja, 23. februar 2017 09:32)
Ovo će biti jedna od veoma retkih situacija da branim vladu. Ali u pitanju je 20% PDV-a koji se plaća na sve u zemlji, pa čak i na hleb. Isto tako, u obavezi smo da ga platimo i prilikom uvoza. Ako ne bismo plaćali ovaj iznos, naše domaće softverske kompanije bi bile u nepovlašćenom položaju. E sad, da li 20% ili manje, to imate prilike da promenite na bilo kojim izborima. Ranije je bilo 18%, a sa druge strane u Hrvatskoj je još veći.
(Alex, 23. februar 2017 08:27)
Porez na Steam igre (VAT - Value added tax) u Britaniji je 20 odsto i ukljucen je u cenu. Mora svuda da se plati. Zasto bi Steam prolazio u Srbiji bez poreza? Cena ce ostati ista, pre cu da dam svoj novac Srbiji kroz porez nego Valve-u koji ga svakako ima i previse a placam istu cenu.
(Makarije, 23. februar 2017 07:46)
ne razumem bas najbolje komentatore...zasto bi steam proizvodi bili oslobodjeni pdv-a? zasto bismo za proizvode nekog stolara ili vodoinstalatera placali 20% poreza a na igrice ne? samo me zanima koja logika stoji iza toga. ako je logika: to je harac, nikad im nije dosta, lopovi...bla bla bla...to nije argument. generalno, postoje retki izuzeci od pdv-a. npr u austriji su izuzete usluge zubara i lekara, izuzeti su i proizvodi i usluge onih koji u godini ne predju promet od 30.000 evra. znaci sve slucajevi gde drustvo ima neku korist od oslobodjenja od poreza. osim jos par primmera sve je oporezovano poreskom stopom od 10, 13 ili 20 posto. ukljucujuci i steam igre.
(boki, 23. februar 2017 08:59)
Zasto je suludo? Sve sto kupujete iz inostranstva npr. sa aliexpresa placate porez, carinu itd, ako su krupnije stvari, isto tako i kola iz uvoza.. I ostale drzave su videle da su im je stanovnistvo prslo i da igra igrice dan noc, i treba oporezivati! Pogotovo igrice kod nas
(v, 22. februar 2017 23:48)
90% naroda ne zna da nam upali racunar,sajt odeljenja za borbu protiv visokotehnoloskog kriminala obaraju i na njemu se izivljvaju 13-godisnjaci,ali avaj,Srbin zna da razreze porez i na online kupovini jace nego bilo ko. Tuzno.
(Nemanja, 22. februar 2017 23:39)
Zar neko od vas zaista misli da se porez ne placa na Steam igre npr u USA ili u Britaniji ili Nemackoj? Osvestite se ljudi, porez se placa svuda. Steam mora da plati porez apsolutno svuda tamo gde ostvaruje dobit - bez izuzetka. To sto su tek sada objavili kolika je poreska stopa je zato sto do sada verovatno nisu imali konstantne cifre iz Srbije. Kada se trziste ustalilo, objavili su i poresku stopu. To ne znaci da ce igre poskupeti, neko je dole to lepo napisao.
(Deus, 23. februar 2017 07:42)
@gfc
"Sta bi gejmeri, skupo za mamu i tatu? Onda izadjite na basket/fudbal/trcanje tu nema poreza."
Tako je deco, bezite od racunara i od skole, loptu u rukr pa lupajte o zid. Od cega ce inace da zive razni Vucelici, Covici, Vazure i slicni ako ne budu imali sportsko meso na prodaju !
(Najbolje od nas, 23. februar 2017 10:30)
Bitno je samo imati malo vise para od osnovnih potreba i covek rado daje za legalne stvari...ovde gde jesam placam Spotify, HBO, Netflix, kupujem racunare sa originalnim operativnim sistemom, kupujem digitalne knjige itd. jer sada mogu to priustiti...pre sam morao birati hleb ili bioskop. Tako ne mere.
(Jole Trolovic bivshi Petardas, 22. februar 2017 23:31)
сви ви који говорите како вас не итересује политика и нећете да гасате, кад тад сваког клепи по ушима
та одлука. сада први пут после 27 година имате за кога да гласате, оног који је показао да ради у итересу грађана. да ли знате ко је то ?
(ајмо, 23. februar 2017 10:54)
Куповаћу преко посредника кључеве. Брука и срамота шта нам ради више ова држава. Дахије вратите се, све вам је опроштено.
(икица, 22. februar 2017 23:20)
Nije da branim bilo koga ali, tih 20% ce uci u trenutnu cenu, znaci developer ce dobijati manje para. Druga stvar ako neko i poveca cenu za neki procenat, imate toliko sajtova za kupovinu key-eva da ja ne znam zasto uopste ljudi kupuju preko steama...
(lol, 23. februar 2017 10:23)
A pazi Srbe u komrntarima, slozni kao i uvek. Ma nek vam je sa srećom braco i nel vam vladaju ovi jos 100 godina, grcajte tako vam i treba
(Suke, 23. februar 2017 06:40)
Toliko sam besan da ne znam sta da napisem..
Koliko god da pokusavas da budes fer i korektan u ovoj drzavi,ona te jos vise gura na dole.Bruka i sramota !
20% !!!
Paraziti !
(mracni, 22. februar 2017 20:20)
Proverom sa jednim kolegom iz Holandije, cene Steam igara kod njih i kod nas su trenutno iste, iako se kod njih placa PDV od 21%.
Tako da će taj PDV izgleda biti oduzet od zarade Steam-a i izdavača, a ne dodat na cenu.
Ako je situacija zaista takva, ovo je dobra promena.
Bilo bi poželjno da autor članka proveri ovo i po potrebi napravi odgopvarajuću izmenu u tekstu.
(Marko, 23. februar 2017 09:57)
90% naroda ne zna da nam upali racunar,sajt odeljenja za borbu protiv visokotehnoloskog kriminala obaraju i na njemu se izivljvaju 13-godisnjaci,ali avaj,Srbin zna da razreze porez i na online kupovini jace nego bilo ko. Tuzno.
(Nemanja, 22. februar 2017 23:39)
Sta 90%? Ma niko ne zna da upali racunar, niko ni nema racunar.
(online narikaca, 23. februar 2017 04:48)
Neće poskupeti jer plaćamo EU cenu, nema zasebnog regiona za Srbiju pa da sad izdavači dignu cenu i umanje gubitak, samo će da izgube zaradu (pogotovo mali indie autori) jer će se pre deljenja zarade između Steama i vlasnika prava prvo oduzeti 20% za porez koji će uzeti Srbija - za sve kupce iz Srbije. Za kupce iz USA se uzima već 0-30% zavisno gde je registrovan autor igre, ili 18% za sve prodaje u EU itd. Dakle EU je do sada uzimala naš porez a sad će ići našoj državi i kraj.
Druga je stvar što će naši developeri sad 2x plaćati porez za Srbiju (jednom kad naši građani kupe, drugi put kad im stigne uplata u firmu).
(perica, 22. februar 2017 20:30)
Organizovano ubijaju bilo kakav oblik prenosa novca preko interneta za građane Srbije. Za čije babe zdravlje, voleo bih da mi neko objasni. Ne možeš da kupiš u državi jer je sve preskupo, ne možeš ni da kupiš iz inostranstva jer dostava+carina+PDV to obesmišljavaju, ne možeš da koristiš kartice online wallet sistema, a sad ne možeš ni da pošteno platiš igricu.
Tačno te država tera da ideš u ilegalu i piratizuješ i ono što inače ne bi morao, a onda licemerno poziva na poštovanje intelektualne svojine i žali se na mali obim poslovanja građana Srbije na internetu. Pa kako, ljudi moji? Poreza se nećete nakupiti od ovoga, to je sigurno, mera je kontraproduktivna.
(Morpheus, 22. februar 2017 21:51)
pazi sad, prebacis steam na neku normalnu drzavu, i pri kupovini igrice samo neki vpn "virtual private network" upalis i eto, nema poreza
(ivan, 23. februar 2017 12:21)
Šta reći na ovo, a biti pristojan, da li je moguće da ova država na sve načine pokušava da obesmisli život u njoj samoj?
(Cyberboy, 22. februar 2017 22:41)
Organizovano ubijaju bilo kakav oblik prenosa novca preko interneta za građane Srbije. Za čije babe zdravlje, voleo bih da mi neko objasni. Ne možeš da kupiš u državi jer je sve preskupo, ne možeš ni da kupiš iz inostranstva jer dostava+carina+PDV to obesmišljavaju, ne možeš da koristiš kartice online wallet sistema, a sad ne možeš ni da pošteno platiš igricu
Lepo se okrenemo svercerima,evo moj komsija pazario mobilni od svercera,cena kao na netu a nema carine,otvaranje paketa i druge zezancije drzave,telefon stigao za nedelju dana i naravno ima i vazecu garanciju.
(sverckomerc, 23. februar 2017 11:34)
Jel iko zna malo konkretnije ovo da objasni? Sta to zanci za obicne smrtnike? jel to znaci da ce recimo X igra koja kosta 60€ posle novog poreza kostati 72€. To mi zvuci malo suludo.
(Gejmer, 22. februar 2017 22:58)
Nije mi bilo dosta sto vam uzmam 40% na tehniku, i sto sam preuzeo celo trziste u srbiji, nego daj i vasoj deci da uzmem pravo da se igraju jeftino. Deca u norveskoj placaju igre na stimu 35% jeftinije. Jbg imaju vise para i bolji je standard. Mom burazeru istice uskoro mandat, pa da vas klepim jos malo.
(Andrej Vucic, 23. februar 2017 10:48)
Derikože! Umesto da smanje i na hardware i software oni su smislili da uvedu i na igre. Brzi su kad nešto treba uzeti, ali kad treba dati ovom narodu eeeeeee onda "lipši magarče do zelene trave..." pa na sud.
(Ognjen, 23. februar 2017 16:52)
I to bas kad sam poceo da kupujem igre... e jeee.
Sreca tu su g2a gog i sl sajtovi, pa kad legne neki sale nece biti strasno.
Ali kupiti igru u startu cena u odnosu na prosek plate je katastrofa sa sve porezom ovim..
Trecina plate, moguce je da ce valve smisliti nesto za nas bedne zemlje da nas izjdnaci za ostalima sa sve ovim porezom.
(Boles', 23. februar 2017 10:47)
Ovo ce samo da poveca pirateriju kod nas kada igra bude kostala 80 evra na steamu. A jadni tek australijanci, sto placaju 105 dolara za igru i to jos poraste za 10% plus zabrane na neke igre i onda se cude kompanije sto je piraterija popularna.
Drago mi je sto je denuvo pao jer nevidim sada razlog sto bih placao vise za igru plus dlc.
(Cekic, 22. februar 2017 22:51)
Malo nas kradete na nafti,malo vam na putarini,malo na osnovnim namirnicama jos ste i u virtuelni svet krenuli.Uh rekao bih nesto nego mi ne bi komentar objavili.Nista vracam se pirateriji bar sto se steama tice.
(Dragance1988, 22. februar 2017 20:34)
Hahaha, pa naprednjaci više nemaju odakle da namaknu pare za svoje botove i izmišljena radna mesta, pa će sada da oglobe i klince od 14-15 godina ispred kompjutera. Obraz=đon, šta je sledeće?
(Heisenberg, 22. februar 2017 22:16)
Mozemo i ovako da gledamo. Steam server sa igrama se nalazi u inostranstvu. Placanjem smo uvezli tu igru. Kacenjem na Steam aplikaciju mi smo opet konektovani sa inostranstvom i mozemo traziti povracaj PDVa.
(NoName, 23. februar 2017 12:31)
ne znaju gde vise da kradu narodu pare. Plata najmanja a potrosnja najvisa u evropi. Hvale se kako ce bidi povecanja plate i penzija a pre toga smanje duplo i uvedi porez duplo veci.
(Djordje421, 22. februar 2017 22:20)
Dno dna šta drugo reći, preko steama smo mogli da priuštimo legalne igre na velikim popustima, a sad političari našli da omaste brkove i na nas gejmere.
Gospodo političari videćemo se na izborima koji ubrzo slede, imate siguran glas PROTIV vas!!
(DOCTOR_Srb, 22. februar 2017 21:36)
Polako ljudi, to može da bude i dobro. Pre svega Srbija koristi globalne i EU ključeve, što znači cena igara se neće povećavati samo VAT tj. porez na digitalne usluge. Velika je šansa da nas stave u posebnu podrgrupu kao što je Turska i Rusija na primer tako da bi i sa dodatim porezom cena igara bila daleko niža, Turska plaća cenu 40% od cene igara u US. Velika je šansa da nam igre budu naplaćivane u RSD valuti a ne eurima pri čemu ne bi gubili novac pri konverziji itd. Mogućnosti su razne, samo ne treba odmah osuđivati sve dok ne vidimo kako će to biti sprovedeno. Tako da ovo može biti čak i bolje za nas, jer kao što sam već rekao mi koristimo globalne ključeve kao i EU ključeve, da bi nam posebno naplatili moraju da nas odvoje u podgrupu, što otvara mnogo mogućnosti.Naravno ostaje da se sačeka da vidimo kako će to biti izvedeno, jedno je sigurno, igre neće poskupeti, jer ne prodaju se igre samo za Srbiju, a cena će biti povećana na osnovu VAT, a ne od strane izdavača.
(Singularity, 5. mart 2017 02:11)
Imam gomilu kupljenih igara na Steam-u, ali ce se to verovatno promeniti. Ovoj drzavi ne zelim da dam ni jedan jedini dinar jer samo gledaju kako ce da nas pokradu.
(Pera, 22. februar 2017 21:45)
A cigare 200 din da moze i osnovac da ih kupi da se na vreme navuce, sto to ne podignu na 700-800??? Sedite tu i cutite ionako 95% nas koje ovo pogadja nije izaslo nikad na izbore...
(PihtijaTheGreat, 25. februar 2017 09:27)
koja lopovska drzava... zivim za dan kad cu da pobegnem odavde ;)
Ovo ne pisem zbog ovoga sa steam-om, jer ja i nemam nista na steam sem davno kupljenog killing floor2.Ali gledajuci ostale stvari, cene osnovnih namirnica za zivot su nam vece nego u Nemackoj, a nemci imaju 10x vece plate.I zasto ostati u ovoj lopovskoj banana drzavi ?
(hahaha, 23. februar 2017 03:54)
A zasto ne bi uveli da se primenjuje i retroaktivno? Odnosno, da naplate tih 20% na vec kupljene igre. Kad je bal, nek' je bal.
(rastko, 22. februar 2017 21:01)
Ima li kraja bezobrazluku u ovoj državi?!
(milan, 22. februar 2017 23:38)
ima, a to nije da mi bežimo iz zemlje. nego oni
(hadžija, 23. februar 2017 10:17)
Mogli su i nasi 5% nego jok zinulo im za parama. Srećom imam origin.
(Kalimero, 22. februar 2017 23:30)
Ćuti nesrećo! Daješ im ideje.
(tikva, 23. februar 2017 08:27)
Švajcarska, Japan, Australija... Elitno društvo, možda da im budemo u društvu i u nekim sferama povoljnim za naše građane? Bitno da pratimo cene goriva i poreze najnaprednijih.
(šaša iz banke, 22. februar 2017 20:06)
Nikome nije palo napamet da je u pitanju prvoaprilska šala, što se Srbije tiče... I ovako narod nema para, i to malo naših ljudi što kupuju. Stimu nije u interesu da i njih otera. Što bi se reklo, ne ide im u prilog.
(Nikola, 23. februar 2017 09:36)
Gospode Boze! Znaci doslo je do kraja. Vise nema na sta da lapaju pa su nasli i ovde.
AAA…AA ! $@!##@@*&$#
Mrzim sve ovde!!!! Nisu u pitanju pare, ionako placam igre, nego lopovi i vredjanje (inteligencije i svega).
Hocu napoljeeeee!!!
(Miki, 22. februar 2017 21:39)
Svako zna zasto je star auto los auto: trosi puno goriva, neudoban je, nebezbedan i cesto se kvari.
A zasto je Srbija losa drzava? Uzima mnogo, a daje vrlo malo, gotovo nista svojim drzavljanima.
Kupujem cesto igrice sa Steam-a, evo juce mi stigle neke majce iz Britanije, ino trgovina radi bez ikakvog problema.
A kada sam pitao da li mogu da prebacim nesto novca iz moje norveske banke u moju srpsku banku prodali su mi pricu kako sve moze a u realnosti kako je mojih probnih 50eu preslo u Srbiju, pojeo ih je mrak. Jasno mi je da te pare nikad necu vise videti, dzabe prica sa bankom.
Ili kada sam molio prijatelja da mi posalje neke sitnice; samo onaj ko je imao posla sa srpskom carinom zna kakvi su. Naravno nikad nista nisam dobio.
Tesko je otici, ali je jos teze ostati.
(Informaticar iz Norveske, 23. februar 2017 11:30)
Pre godinu dana hakovan mi je profil na fejsbuku. Osoba koja je to uradila uznemiravala je sve devojke koje imam u prijateljima, ukljucujuci i moje sestre. Pod uznemiravanjem podrazumevam pozive i poruke. Ukoliko se neka devojka javi ima sta i da vidi.. golog muskarca koji lezi na krevetu, naravno, ne vidi mu se lice. Kada sam otisao da prijavim slucaj, koji je trajao sigurno nedelju dana, popunio sam neki list, doneo sam dokaze i sve, nisu hteli da uzmu vec su rekli da sacekam poziv. Koverat stize posle mesec i po dana!!!! Koverat u kojem stoji list sa zahtevom da im dostavim dokaze. Naravno, ukoliko je postojala sansa da se ta osoba nadje, to je moralo odmah da se uradi jer je za mesec i po dana mogao da promeni i adresu 70 puta. Mozda nema veze sa temom ali cisto da vidite kako nam drzava napreduje..
(Krle, 23. februar 2017 08:41)
Normalno,sto za DZ kad moze stranacka elipa sa drzavnih jasli da se ovajdi? Kao posledicu ocekujem mnogo manje igara.
(C i n i k, 22. februar 2017 21:09)
Boli me uvo, sve dok ne uvedu porez na igre sa piratesbay. Onda cu da izadjem pred skupstinu.
Inace, ovo im je veoma pametan potez, zaradice silne pare od mnogobrojnih srpskih kupoholicara igara sa Steam. Ubirace sigurno 10-20 hiljada mesecno kroz PDV, malo li je...
(Mickey, 22. februar 2017 23:58)
Koji deo vam nije jasan?Brojke koje trebaju da pokazu suficit u budzetu su bitnije od realnog stanja.Posto proizvodnju nemamo,ostaje samo da se budzet pumpa porezima.Svaki vid potrosnje koja nije "hleb i mleko",predstavlja luksuz i oporezovace se.Top slepom vodjstvu veruju ponajvise penzioneri,medju kojima je i moj otac,nazalost.Rekao sam mu,dok su ovi na vlasti,ja se ne vracam.Evo,3 godine je proslo vec.
(Miki, 22. februar 2017 21:27)
Pazarim na Steamu povremeno, samo kad su popusti, nisam dao više od 5 dolara za igru. One koji daju 50 i više evra na igru ovo može da nervira, ali trebalo bi svi da reagujemo, bar nekom peticijom za početak.
(NeferBoobie, 22. februar 2017 21:09)
Pa da li je moguce da su i ovde umesali prste, pa ljudi sa nasom platom jedva kupimo i ovako igrice. Prevelika tuga, ne znam ko im je javio da steam uopste postoji i upoznao ih sa njim...
(Ljuba, 23. februar 2017 00:27)
Da li je ovo realno. Na svu bedu koju imamo, kupovao sam igre na saleu uglavnom, masa igara ima danas online komponente i zbog toga slabo piratizujem i ok mi je kad za male pare sve imam lepo na steam nalogu. DA LI SU OVI REALNI I ZASTO OVO RADE!!!!!!
(stix, 23. februar 2017 00:17)
Bogme, ovo bi moglo da prelomi izbore. Nije im dosta sto su nam odeca, hrana i gorivo najskuplji, sad bi i na multiplayer zabavu da nam udare.
(trucbuc, 22. februar 2017 21:18)
nisu u pravu. PDV ti je posredan porez koji na kraju placa kupac. Evo ti primer za prodavnicu, on ti se na kraju na racunu obracuna u cenu KOJU TI PLACAS. Ako skoci PDV, srazmerno tome skacu i cene kao sto smo vec imali slucaj kad je PDV za IT proizvode skocio za 8 na 20 procenata. Kad kupujes nesto na steamu cene ce ostati iste da, ali kad budes radio checkout sada pise tax 0 ali ce se to promeniti. Tako da cene ostaju iste ali ti kao kupac placas PDV na kraju jer kao sto sam rekao pdv je posredni porez, placa ga na kraju kupac kako god da obrnes.
(Stix, 23. februar 2017 01:24)
Haha pa znaci plata 200 evra a igre sve skuplje i sad ja trebam da platim neku novu igru koja kosta 60 evra 72?? To je trecina plate -.-
(LiberalismIsIlness, 22. februar 2017 21:51)
Mozete kupiti kod za win 10 na netu za cirka 24 dolara i sa ti kodom ste legalni u ocima Mikrosofta u ocima drzave vi i dalje imate nelegalan softver posto nije naplacen porez. To treba imati na umu pogotovo ako imate firmu.
(Pertinaks, 22. februar 2017 21:00)
Sada proverih, nema poreza na download igara na Amazonu, dok mi na kertridze, koa i na ostalu robu, uredno naplate (i to oko 3 puta manje nego u Srbiji). Ah da nisam u Srbiji, sitnica...
(Mozgom u glavu, 23. februar 2017 18:58)
Ljudi , jel ovo moguce sta se radi ovde ? Sta je sledece, uvode nam porez na broj klikova ? Molim ljude da obavezno izadju (za pocetak) u aprilu na izbore. Molim vas, molim vas, molim vas, molim vas, molim vas.
(Da li je ovo moguce ?, 23. februar 2017 00:39)
Da su nabrojali ostale zemlje Evrope stope bi bile tu negde. Jer se ovo odnosi na PDV, a Svajcarska vrvtn ima neku nizu stopu na igrice kao da je hleb. Ostale nabrojane zemlje nisu u Evropi i ne vode politiku visokih poreza kao Evropa. Ako se digne porez 20% mogu da snize cene za nasu zemlju.
(WakeUpSheeple, 23. februar 2017 08:29)
Nismo ni u evropu usli a oni bi da podizu pdv, barem da se dobro zivi pa nesto a ne ovako najveci pdv dobijamo od ovih napisanih zemalja svi po 8%-15% nama po zakonu 20%. Svaka im cast.
(VKUK, 23. februar 2017 08:25)
Nije mi jasno kako ce to Steam,kompanija iz Amerike,da uplacuje porez drzavi.Ljudi su u pravu kad kazu da se pdv placa na sve sto se kupuje u Srbiji,ali mi ovo ne kupujemo fakticki u Srbiji.Druga stvar je to sto,zahvaljujuci samom Steamu ,mi placamo skuplje igru,nego sami amerikanci,jer se ne obracunava vrednost evra u odnosu na dolar,nego se samo kopira cifra.I na kraju,20 % je stvarno preveliki porez.
(Nemanja, 23. februar 2017 07:14)
Samo fali da stave na tpb porez.20% plate ide na kupovinu igre od 8000 jos 20% ode na 9600.Nokad vise necu da kupim nijednu igru.
(gola koza, 23. februar 2017 00:38)
Sta da se radi, ovo je katastrofa, ali prestroicemo se na druge platforme i na druge sajtove gde nece moci da nam naplate 20%. Nije steam jedini. Ja prvi kupujem kljuceve za steam na razlicitm sajtovima, a koristim i druge platforme. Svugde imam neki acc. Od mene dinara nece videti.
(Cvrle, 23. februar 2017 02:14)
Nemam nameru da placam igre 20% vise, jednostavno ima nacina da se steam igre kupe i na drugi nacin a jos kad se to prosiri kod igraca nece vise niko kupovati direktno preko steam-a.
(miksx, 22. februar 2017 21:26)
Ja kao korisnik steama nisam vlasnik svog naloga vec Valve ja sam samo korisnik. Proizvode koje kupujem na steamu su virtualni nisu ni u kakvom fizickom obliku kao kad neko poruci nesto iz kine gde postoji carina papiri kad je proizvod usao u drzavu carina itd.Ovo ce najvise uticati na velike preprodavce steam igara koji obavljaju transakcije na pay pal skrill btc koji zive od prodaje igrica ,da od igrica se lepo zivi i zaradjuje .Ovo treba da vazi samo za pravna lica ne i za fizicka jer fizicko lice ovo kupuje za svoje potrebe a ne za preprodaju po sajtovima kao sto je G2A gde prave profit. Svi se ugradjuju na provizije Steam od svake transakcije pay pal skril itd , dakle drzava prvo treba da definise zakon za virtualne iteme pa onda da odredi poresku stopu a ne da samo lupi 20% .Jer ja kad odem preko i kupim neki proizvod platim pdv u toj drzavi i platim proviziju ukoliko sam koristio karticu jer sad treba i Srbiji da platim PDV sto sam proizvod vec platio u inostranstvu , odliv deviza sta ????Potpuno je ista prica i sa steamom ljudi su to vec platili jer steam nema svoj store u Srbiji nego na internetu i prodaje virtualne iteme helllooooo...
(Snapt, 23. februar 2017 03:12)
Nemaju vise odakle da namaknu pare za funkcionisanje ove nazovi drzave.
Privreda ne funkcionise,proizvodnje nema,samo javni sektor koji je sve veci i veci....
Posle ovoga ne bi me cudilo da povecaju i carinu na robu koju ljudi narucuju preko neta...
(jedan iz mase, 22. februar 2017 21:25)
Zašto je suludo? Zašto oni ne bi plaćali porez?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (josip broz, 22. februar 2017 22:58) # Link komentara
Zato sto igre na stimu imaju tax uracunat u sebi. Zasto da placam drzavi? Sta je ta drzava meni dala da bih ja imao moralnu obavezu da se oduzim?
Ocigledno je da nisi upucen dovoljno... Stim ne prodaje igre, stim ih dozivotno iznajmljuje. Znaci, ti si dobio licencu, nisi dobio produkt. To im stoji u pravilniku. Stoga, zasto da placam porez na nesto sto ne kupujem?
(Igor, 23. februar 2017 01:12)
Ako je iz uvoza mora i porez i carina!
(Penzioner, 22. februar 2017 20:33)
Ja se izvinjavam a da li vi vidite beneficjije u svom okruženju od te carine i PDVa? Da li vam je infrastruktura oko vaše kuće idealna, imate trotoare i biciklisticku stazu koje negde vode? Planski se zida u vašem kvartu, sve kuće i zgrade su identične spolja? Nemate problema sa parkingom? Ne čekate na rendgen duže od sat vremena? Ne čekate u redovima u državnim službama već oni dolaze kod vas i rešavate sve putem interneta? Imaju ljubaznu telefonsku podršku koja vam svaki put izađe u susret?
Naravno da ne vidite jer ta carina i PDV ide ili u "investicije" bratije ili u plate u javnom sektoru da bi se kupio socijalni mir a ono gde grešite je da Steam zakonski ne može da vam obračuna ni PDV ni carinu jer ne posluje u Srbiji. Ne postoji Steam doo, kao što ni ne postoji zakon o kupovini platnim karticama na internetu u Srbiji. Jedini legalan način da platite PDV i carinu na online softver je da taj što vam je prodao softver pošalje izveštaj srpskoj carini i carina vama uruči papir.
(felix, 23. februar 2017 07:57)
I gledam sad i vidim da za cenu mogu da odluce Developeri,mpogu da izaberu da li ce da dodaju 20% da kompenzuju za takse ili ce da spuste cene i da skinu takse od svog profita.
Problem sa ovim je to sto ako developeri hoce da budu dobri ljudi i da spuste cene kao i za sve ostale(EU placa porez od 18% koliko znam) oni moraju da placaju porez i SAD-u i Srbiji zato sto Srbija nema ugovor o izbegavanju duplog oporezivanja sa Amerikom tako da ne vidim koji normalni um bi placao dva poreza.
Bravo za drzavu da ne ukljuce mozak da pomisle kako da ublaze ovaj porez sto je vise moguce nego samo da uzmu 20% od cega kod mogu.
Najbolje je to sto tih 20% idu nikome osim njima u dzep,ja 15-godisnjak placam Dom Zdravlja (placacu) tako sto igram igre a onda cekam 4.5 sata(kao pre dva dana) da stignem na red. Prelepo :D !
(Djordje, 25. februar 2017 11:43)
Ko god je upucen u Steam ne kupuje tamo igre vec Steam kljuceve daleko povoljnije na drugim sajtovima. Osim toga, GOG polako ali sigurno raste i postaje bolje mesto za igre od Steama.
(JinxyAmazed, 23. februar 2017 03:07)
@ja
majstore, zasto mi naplaćuju porez na nešto što nisam kupio u mojoj državi. Carina je ok, ali kupim nešto u Kini i ovi banditi mi naplate REKET što živim ovde. Kako drugačije razumeti ovakav državni kriminal? Naplati mi porez za kupovinu ili uslugu ovde, to je ok, jer se tako finansira država (to što pare ne idu gde treba) ali kupim nešto van zemlje a ovde mi naplatu ponovo...
(niski, 25. februar 2017 10:01)
Sto dalje implicira, da Srbija nema nista protiv piraterije. Zanima je samo inkasiranje, pa makar i na ovakvim stvarima. Shodno tome cu se i ponasati ubuduce.
(ls, 22. februar 2017 22:18)
Sledeca vest: Srbija uvodi porez na gledanje YouTube - 'Samo dva dinara po videu, a to će propelirati voljenu nam Srbiju u bolji život (za dve godine očekivani)'. Hoces da kupis igricu i placas porez koji skuplja Steam, a onda ga prosledjuje u Srbiju na neki 'odgovarajući' racun, za koji se posle ispostavi da je greskom pripadao nekome, samo ne znamo kome... Posle hoces da prodas polovnu download-ovanu igricu, pa pitas poresku kako da vratis PDV - smejurija od zemlje :(
Od nas me ne cudi, ali od Japosa ... :/
(sauron, 23. februar 2017 00:14)
Ovo stvarno jeste uzasna vest za ljubitelje igrica.
Ovi iz vlasti to posmatraju kao svaku drugu kupovinu pa ako ti za telefon iz kine uzmu 30% sto ne bi i za igrice 20%.
(Neko iz mase, 22. februar 2017 21:45)
Sto bi kupovao preko steama kad je na (cd keys.com) duplo jeftinije! i to sve igre. posalju ti cd key i jednostavno ga aktiviras u steamu. imam preko 20 igrica nijedna kupljena preko steama.
(vlado, 23. februar 2017 04:19)
Nisi u pravu druze, PDV kao porez ti je posredna vrsta poreza koja se na kraju uvek prebacuje na kupca, tako da steam cena igre ce i dalje recimo biti 59.99 ali kad budes radio check-out dodace ti se na to i porez od 20% :D Tako da steam cena jeste 59.99 ali porez ce biti dodat na kraju kad budes placao:D
(@perica, 23. februar 2017 01:15)
Nemaju. Mozes i sam da proveris odmah ako imas Steam. Kad radis checkout za payment na igru izadje ti cena igre i ispod pise tax 0.00 evra. To ce se sada promeniti
(stix, 23. februar 2017 01:20)