Rivalstva XXI veka: Da li je Rafole već srušio Fedala?

U očima najvećeg broja teniskih zaljubljenika širom sveta rivalstvo Rodžera Federera i Rafaela Nadala najveće je u istoriji tenisa. Međutim, da li je zaista tako? Dvojica momaka iz meča u meč pomeraju granice, njihovi dueli su neizvesniji, kao par su odigrali najviše okršaja u Open eri i tako su naterali ljude da preispitaju početnu pretpostavku. Deo tog ’novog’ rivalstva ponovo je Rafael Nadal, ali na Federerovo mesto došao je Novak Đoković. Pred vama su četiri grupe razloga zašto je “Rafole“ bolji od “Fedala“.

Pošaljite komentar
  1. Rivalstvo Novaka i Rafe ce biti najvece jednoga dana ali trenutno nije najvece. Razlog je sto je Federer osvojio daleko vise Grand slem turnira od Novaka a najveci udeo u rivalstvu Federer-Nadal igra ukupno rivalstvo izmedju njih dvojice. Novak ne mora osvojiti isto broj Grand slem turnira kao Federer ali mora svakako jos nekoliko da bi to rivalstvo imalo istu tezinu. Ima jos jedan razlog. Nadal-Federer su igrali 8 finala GS turnira a Novak-Nadal 6 finala. S obzirom da finale GS predstavlja daleko veci dogadjaj u tenisu nego bilo koji drugi mec, nije toliko bitno sto su Novak i Nadal odigrali vise meceva. Ocekujem da ce kada se podvuce crta Nadal-Novak biti najvece rivalstvo do sada u Open eri, ali kao sto rekoh trenutno jos uvek nije na tom nivou.
    (Goran, 10. april 2014 18:43)

    # Link komentara

  2. @avidemux

    Majkl Ceng je najmladji Gren Slem sampion u istoriji, a od redakcije bih voleo objasnjenje kako je objavljen komentar od 3881 karaktera a mene izbacuje za "omasen" 1 karakter, i neki dobri komentatori ovde(citaj, Dylan Dog) moraju da se lome i pisu iz nekoliko komentara da bi zavrsili misao...
    (Werewolf, 15. januar 2014 20:39)

    # Link komentara

  3. Kada Novak osvoji jos neki GS, tada ce biti njihovo rivalstvo vece.
    (stefan, 15. januar 2014 12:03)

    # Link komentara

  4. Fedal = 30 Grand Slemova.
    Rafole = 19 Grand Slemova.

    Pametnom dosta.
    (Milutin, 10. januar 2014 17:41)

    # Link komentara

  5. (Goran, 9. januar 2014 17:31)
    uopste nisi u pravu
    Konors je najvise meceva igrao sa Mekinroom, Lendlom i Borgom, a razlike u godinama su 8, 7 i 4. Razlog, pa zato sto je Konors igrao odlican tenis skoro 20 godina i dugo je trajao i za vreme naredne generacije, a ne samo u svojoj gde je dominirao.
    Zatim Lendlovi najveci rivali, samo jedan vrsnjak, jedan stariji 7 godina i dvojica mladjih 5 godina.
    Prosto zato sto je Lendl ranije stasao kao vrhunski teniser i poput Konorsa trajao 15+ godina.
    Sto se tice Federerove konkurencije, ona uopste nije bila slaba, bila je nesto sira nego danasnja, a danas je realno samo dvojica tenisera vrhunska i ostalo teski prosek. Dovoljno je videti sa kakvom je igrom Nadal prosle godine izdominirao i zakljuciti da je celokupan tenis posustao. Nadal iz 2008. bi proslogodisnjeg pocistio bez problema.
    Po meni je jedna od najjacih godina koje sam gledao bila Novakova 2011. Iako je cela sezona prosla u dominaciji jednog igraca, tada su i drugi bar pruzali dobre igre. Federer je i dalje bio odlican, Nadal spreman i gladan trofeja, Mari dokazivanja, i tu i tamo je po ko imao zelju da pobedi vodece. Nakon toga, 2012 i 13 poprilican pad kvaliteta.
    (Bojan, 9. januar 2014 18:18)

    # Link komentara

  6. Za Novaka je kjučna 2014 za zvezdane staze tenisa,jer je to zenit,Nadal je jednu godinu stariji i ako tu Nole izdominira onda mže još jednu 2015.godinu i biti blizu Rogera i Nadal u smislu gren slemova!
    (max, 9. januar 2014 18:14)

    # Link komentara

  7. (Goran, 9. januar 2014 17:31)

    Interesantna logika kojom je Federer uzeo samo par GS preko Nadala I Djokovica, to najverovatnije mislis na finala koji su igrali, pa ako je tako onda Djokovic nijednu GS titulu nije uzeo preko Federera.

    Mada tvoja logika nema veze sa zivotom jer svaki put kada Federer pobedi nekog ko je vec izbacio Nadala I Djokovica sa turnira to odmah znaci da je taj bolji I od Nadala I od Djokovica. Tako da opet po tvojoj logici Federer je imao prejaku konkurenciju u vidu Rodika koji ima pozitivni skor protiv Djokovica.
    (MikiBG, 9. januar 2014 18:08)

    # Link komentara

  8. Cesto ljubitelji Federera pokusavaju da dokazu nemogucu tezu da je Rodzer imao veliku konkurenciju u karijeri. Kako onda da su mu najveci rivaliteti sa Nadalom i Novakom a ne sa njegovim vrsnjacima. Zakon verovatnoce govori da ako je konkurencija ista onda ce svaki teniser imati najvece rivalstvo sa vrsnjacima. Federer je punih 5 godina stariji od Nadala a cak 6 godina od Novaka pa je ipak sa njima odigrao vise meceva nego sa bilo kojim vrsnjakom. Razlog je naravno taj sto je imao lose vrsnjake, lose u odnosu na Nadala, Mareja i Novaka. Drugi smesan argument je da je Federer ipak bio broj 1 prosle godine. Bio je, ali koliko nedelja. Niko ne spori da je on odlican teniser, ali ja itekako sporim da je najbolji svih vremena samo na osnovu statistickih podataka. On je najbolji u svom vremenu, a najbolji je svih vremena samo ako je njegovo vreme bilo najbolje. To sto je ipak osvojio jedan GS sa preko 30 godina nije nikakav argument da bi bio najbolji svih vremena, ni prvi ni poslednji da osvaja GS sa preko 30 godina, ali cinjenica je da je preko Nadala osvojio samo 2 GS titule, preko Novaka samo jednu, a sve ostale preko tenisera koji nisu ni blizu Novaku ili Nadalu.
    (Goran, 9. januar 2014 17:31)

    # Link komentara

  9. (brojke, 9. januar 2014 03:46)

    Svrha mog komentara nije Rafa i ja postujem sve sto je ostvario. Moj komentar je vezan na za to da je covek rekao da je sa 19 osvojio svoj prvi GS. Ja sam napisao da je Beker osvojio GS sa 17 i taj rekor jos nije oboren. Sve ostalo gde se pominje Rafa je vezano za to da njegovom pojavom a od 2008. i Novakovom Rodzer osvaja sve manje turnira . Prvenstveno GS jer od 2010, je osvojio samo 2. Toliko. Pozz...
    (avidemux, 9. januar 2014 15:50)

    # Link komentara

  10. (sljaka, 9. januar 2014 03:38)
    Ja uopste nisam mislio na Nadalov servis, vec da on igra 4 metra iza osnovne linije i udara lopticu sa onim njegovim cuvenim spinovima. E sad, ako za to nije potrebna snaga...
    (Bole, 9. januar 2014 14:05)

    # Link komentara

  11. Priča o različitim stilovima loš je argument. Jer šta Federeru vrijede čuveni stilovi kada na šljaci Rafi ne može uzeti ni cetiri gema. To nije rivalstvo. Pravo rivalstvo je neizvjesnost na svim podlogama i GS turnirima.
    (Rafole, 9. januar 2014 09:56)

    # Link komentara

  12. Dve stvari su kljucne: oba tenisera moraju biti sto vece legende jer najveci rivalitet je rivalitet zbog ukupnog prestiza i moraju odigrati sto vise GS finala, jer se tenis igra zbog GS titula. Nazalost, po oba kriterijuma jos uvek je Rederer-Nadal ispred ali sve se moze promeniti za 2-3 godine i nadam se da hoce. Ako Novak-Nadal odigraju jos 2-3 GS finala i Novak osvoji jos nekoliko GS titula to ce biti bez svake sumnje najvece rivalstvo svih vremena.
    (Goran, 9. januar 2014 08:28)

    # Link komentara

  13. Federer je bio neprikosnoven od 2004-2007. Nadal je u to vreme vec imao osvojen GS i finala Wimbldona. U doba "slabe" konkurencije, Nadal je gubio od "slabih" i na US i na AO. Od 2008, posle 4 godine neverovatne vladavine, naravno da dolazi do pada u igri a sa godinama i dolazi do zasicenja(sto niko od tenisera ne zeli da prizna). Federer pocinje da gubi ne samo od Nadala i Djokovica, nego i od igraca koje je ranije prelako pobedjivao i to govori o padu u njegovoj igri. Ali opet je uspeo da osvoji jos 5 GS, pobedi 2011 Djokovica na RG , 2012 na Wimbldonu i preuzme prvo mesto sa 30+ godina.
    PS Sad imamo tako "jaku" konkurenciju da je Ferer sa 31 godinu 3. teniser sveta, sto nije mogao ni da sanja za vreme "slabe" konkurencije"...

    Pozdrav ljubiteljima tenisa
    (bla bla, 9. januar 2014 08:01)

    # Link komentara

  14. @avidemux Nema potrebe da se Nadalu ista oduzima. Lose rezonujes. Nadal je i te kako uradio ono sto mnogi nisu. On je najmladji igrac u istoriji tenisa koji je kompletirao sve gren slem titule. On je uz Agasija jedini koji je spojio sve gren slemove i zlato sa Olimpijade. On je osvojio najvise masters turnira u istoriji tenisa. On je jedini igrac koji sa svim teniserima iz top 30 ima pozitivan skor. Mozete Nadala voleti ili mrzeti, ali svaki pravi ljubitelj sporta ga postuje. Momak je vrhunski teniser koji je mozda imao i najvecu konkurenciju u Noleta i Federera a ipak osvojio do sad fantasticnih 13 gren slem titula. Jedini je igrac u istoriji koji je gren slemove na svim podlogama osvojio bar 2 puta ( 8 na sljaci, 3 na betonu i 2 na travi).
     (brojke, 9. januar 2014 03:46)

    # Link komentara

  15. @Bole sine, naravno da je Nadal snazan, ali nisi na pravi nacin shvatio komentar. Na sljaci nije dovoljan jak servis da dobijes poen, na sljaci je servis zbog vrste podloge neutralisan. Za razliku od betona gde se desi da prosecnj Izner samo servisom izbaci sto puta boljeg i raznovrsnijeg Novaka. Na betonu i prosecan igrac osvoji titulu. Na sljaci to nije slucaj. Na sljaci da bi osvojio poen igrac mora da ga gradi. Da stalno razmislja u toku igre. O tezini kretanja na ovoj podlozi da ne govorim, ko je bae jednom rekreativno potrcao po sljaci zna koliko je tesko. To savladaju samo majstori.
     (sljaka, 9. januar 2014 03:38)

    # Link komentara

  16. Blago nama sa ovolikim sportskim analiticarima. Napisacu samo jedan podatak i to ce objasniti toliko ubedljiv Nadalov skor protiv Federera na GS i jos neke stvari, ko razume shvatice.
    Nadal se pojavio 2005 god. sa Federerom je prvi mec na GS betonu odigrao na AO 2009, Djokovic se pojavio 2007. do tog meca 2009. Djokovic je sa Federerom na GS betonu igrao vec 4 puta. I ne razumem zasto se ne spominje rivalstvo FEDOLE, po cemu je to manje interesantno od FEDALA, po manjem broju finala, mozda zato sto je zreb beskonacan broj puta slao Novaka u Federerov deo zreba, osim naravno na RG ?
    A za ove sto spominju statistiku, ako vas nesto interesuje ne lajte ovde bezveze nego malo potrazite i iznenadicete se time sto cete otkriti !
    (Her Zivota, 9. januar 2014 02:40)

    # Link komentara

  17. (kosmajacsale, 8. januar 2014 10:57)

    Budi i ti malo realniji. Koje crne svetlosne godine udaljen Novak. Pa jel to tvoja ”realnost”. Ajde guglaj statistiku umesto sto pricas napamet. Novak je prestigao Feda i Rafu u mnogim statistickim kategorijama. Evo ti samo jedne od mnogih – Novak ima bolji procenat pobeda na tvrdim podlogama od Federera i Nadala. Veliki je Novak. To je cinjenica. Sad sto se to nekome ne svidja, njegov problem.
    (erste srb, 9. januar 2014 00:38)

    # Link komentara

  18. Komentar "munza" je najjezgrovitiji, najblizi samoj sustini stvari vezanoj za mnoga pitanja iz tenisa, racunajuci ponudjeni "problem" rivalstva. U sportskom smislu nema rivalstva izmedju Federera i Nadala, ne moze ga biti kada je njihov bilans neprijatno neravnopravan (22-10 u korist Nadala). Potrebno je da igraju cetiri puta da bi Federer jedanputa pobedio. Kakav je to rivalitet osim vestackog, izmisljenog i naduvanog. Pravi rivalitet postoji izmedju Federera i Novaka (Federer ima jednu pobedu vise na broju od cini mi se 31 susreta) kao i izmedju Novaka i Nadala (Nadal ima 5 pobeda vise na broju od 39 susreta). Kriterijum kvaliteta prema broju osvojenih turnira (bilo kog ranga) je statisticko-kolekcionarskog karaktera, strogo je kvantitativan i ima mnogo supljina u kojima se krije pravi odnos snaga velikih igraca raznih teniskih epoha. Taj kriterijum nikada ne bih uzimao kao ozbiljan i merodavan jer mu nedostaje kvalitativna strana bez koje ne vredi ni razmatrati "problem". Medjutim, zapadni sportski mediji koji imaju svoje interese i pravila uvek kvantifikuju sve namecuci upravo kvantitet kao kvalitet sam po sebi. Nazalost po ljubitelje i postovaoce brojeva, bas prema njima, nema istinskog rivalstva izmedju Federera i Nadala. A isti ti brojevi "govore" gde ga zaista ima.
    (Posmatrač, 8. januar 2014 23:46)

    # Link komentara

  19. zasto stalno trpate novaka sa 6gs sa ovim ljudima koji imaju 13 i 17. nole ako dobaci do 10 bice dobro.mislim nas je volimo ga ali treba malo realnosti daleko je on od njih svetlosnim godinama u svim statistikama
    (kosmajacsale, 8. januar 2014 10:57)

    Pa ne ”trpamo” ga mi. Svet ga trpa. Ili ti zivis u Severnoj Koreji pa ne citas svetske medije. I zasto kazes "nas je", kada svi znaju da ti nisi iz Srbije, ne vredi ti naivno skrivanje iza potpisa. Ti si sa Kosmaja koliko i ja iz Zagreba.
    (opusteno susjed, opusteno, 8. januar 2014 23:39)

    # Link komentara

  20. (sljaka najbolja podloga, 8. januar 2014 20:37)
    Na sljaci ne treba snaga?! Jesi ti gledao nekad Nadala kako igra na sljaci?
    (Bole, 8. januar 2014 22:52)

    # Link komentara

  21. Vece rivalstvo je FEDAL, podrazumeva se...jer da nije bilo Nadala, danas bi Rodzer imao bar 25 GS i nedostizni rekord ZA SVA VREMENA!!! Covek bi definitivno "zacementirao" tenisku istoriju tim brojkama!!! Da tako ipak nije, zahavalimo se SAMO jednom coveku...RAFAELU NADALU PARERI!!!
    (ziveo ti nama sinko!!!, 8. januar 2014 22:11)

    # Link komentara

  22. (nordlys, 8. januar 2014 19:57)

    Tvoj nik bi trebalo da nam kaze da zivis u jednoj od najbogatijih i najnaprednijih zemalja sveta gde je porodici i deci sve podredjeno!? Nazalost, tvoje percipiranje porodicnog zivota i bracnih odnosa jednog od najvecih u tenisu otkriva osobu koja se kulturoloski nalazi hiljadama svetlosnih godina daleko od te zemaljske bajke.
    A nama koji predano pratimo sve sto se dogadja u tenisu ukuljucujuci i najvece turnire je dobro poznato da isti taj teniser nigde ne ide bez svoje dece i zene i da su te karakterne osobine kao supruga i oca bile od odlucujuceg znacaja u formiranju tako velikog tenisera kakav je i postao.
    (II, 8. januar 2014 22:02)

    # Link komentara

  23. Ima dobrih komentara i analiza a priznajem da nisam uspeo sve da ih procitam ali se nesporno iz svega toga moze zakljuciti da i ako mozda jos uvek nije,svakako da ce ga srusiti i to po skoro svim parametrima s'tim sto je za neke potrebno i jos malo vremena. Meni licno je mnogo zanimljivije rivalstvo Fed-Djo nego Fed-Nad a kada se to kaze,vec se samo namece da neizvesnost i zanimljivost meceva igra i te kako veliku ulogu a ne samo duzina i broj odigranih.
    Ono sto smatram da je najvise doprinelo tome da Fedal postane nezanimljivo je cinjenica da se Nadal Federeru uvukao pod kozu a pokazalo se da on nije dovoljno,pre svega mentalno jak da se izbori sa tim iako je jasno da mu izrazito ne lezi. O tome govori i podatak iz medjusobnih duela gde je na hard pozlozi najvise meceva dobio bas na zavrsnom mastersu,one jedne noci posle kise u Indian Velsu 2012. i jednom na pocetku rivalstva.
    Novak se Rafi takodje 2011 uvukao pod kozu i onda su nasi komentatori to brze bolje poceli da isticu na sva usta ali Nadal ne bi bio to sto jeste da nije uspeo to da prevazidje.
    Sve u svemu:
    Federer -> Najelantniji,najlepsi stil igre,nedovoljno jaka glava.
    Nadal -> Minimalno gresi,maks. pokretljivost,mnogo jaka psiha ali veoma naporan za gledanje.
    Novak -> Malo gresi,vrhunska pokretljivost,jaka psiha,srednje atraktivan.
    Apropo svega ovoga,mozda najvecu razliku u medj. duelima prave ta leva ruka i piha za 10 ali niko ne moze da ima sve samo sto je kod Nadala izgleda najbolja mesavina.
    (Mare, 8. januar 2014 21:45)

    # Link komentara

  24. ali nadal je sa 19 godina osvojio grand slam i postigao sto niko nije do 27 godine i sta ce sve da dobije i osvoji samo ako bude zdrav.tesko je reci cije je vece rivalstvo ja cu reci nadal novak jer ipak je nole moj komsija a ima pjesma od zabranjenog pusenja NA KOMSIJU SE NEMOZE.pozz svima vamossssss
    (adis todorovac, 8. januar 2014 19:08)

    I Beker je sa 17 godina osvojio Wimbledon ( ti pominjes Rafinih 19? ne znam zasto?)a Borg ima 11 GS a tenis je napustio sa 25 godina?? Tako da je to nebitno o cemu pises niti da je Rafa postigao nesto kao niko pre! Ajde odbi dve poslednje godine. 2012. i 2013. tada je Rafa imao 25 posto sada ima 27 godina. Ostaje mu 10 osvojenih GS a Borg je sa 25 napustio tenis i ima 11 GS? Lose uporedjujes a brojke sve govore, ja nisam nista izmislio. Novak mi nije komsija ali je iz ove zemlje i postujem sta je ostvario u karijeri a osvajace jos, to je neizbezno.Pozz..
    (avidemux, 8. januar 2014 20:47)

    # Link komentara

  25. @fino alla fine Sljaka je kazes "najjadnija podloga", verovatno zato sto Rafa dominira. Pitaj igrace, trenere, na kojoj podlozi je najteze igrati? Na sljaci. Sljaka je najbolja jer tu ne pomaze snaga, vec tenisko znanje i sjajno kretanje. Na sljaci se poen gradi. Na betonu do titule mogu i Raonic i Izner, na sljaci se za titule bore samo Rafa i Novak, istinski majstori. To sto je Nadal dominantan na sljaci ne znaci da sljaka ne valja, vec da je Nadalova igra na njoj savrsena.
     (sljaka najbolja podloga, 8. januar 2014 20:37)

    # Link komentara

  26. Pamtim samo Vimbldonski mec 2008 kao dobar ... Jedino je u tom mecu Federer uspio da isparira RAfi najvise zbog brze podloge, dok su ostali njihovi mecevi smijesni, Federerov bekhend ne moze da izdrzi ni 3-4 udarca i vec puca, meni je to zalosno gledat ...

    Djokovic - NAdal su mnogo kompletniji igraci na osnovnoj liniji od Federera - bekhendi su im savrseni, stabilni i rijetko grijese u ostalim udarcima, fizicki savrseno pripremljeni - sta dobijamo:
    Dobijamo najbolju baseline igru u istoriji tenisa, konstanta pucacina koja moze da potraje i do preko 50 prebacivanja, nevjerovatnih stizanja nemogucih lopti ... Svaki njihov mec iz poslednje 3-4 godine je izuzetno kvalitetan i nezivjestan ... Odigrali su ih 39, ceka nas nadam se jos toliko ...
    (llopez, 8. januar 2014 20:33)

    # Link komentara

  27. @Dylan Dog
    Nemoj zaboraviti ni faktor Mirka. Bolje da se lomata širom sveta nego da sedi gajbi s njom. A i deca sigurno skiče i plaču, a nekome sa onolikim egom to ne može da ne smeta.
    Sa Ozmom se samo ne bih složio oko finala 2008. Prva dva seta bila su ispod svakog kriterijuma, festival neiznuđenih grešaka i tek u trećem su se počeli da se dižu do zaista spektakularnog finiša. U to doba mi nije bilo najjasnije što ga toliko hajpuju, dok nešto kasnije nisam shvatio koliko je već tad nepovratno ispod Rafe otišao Fed.
    Kad se Nole podigao na vrhunski nivo svaka dilema je nestala. Velika dvojka, pa druga dvojica, pa ostali.
    (nordlys, 8. januar 2014 19:57)

    # Link komentara

  28. Mnogo faktora moramo uzeti u obzir kako bi odredili koje je rivalstco vece. Mnoge je I sam autor texta naveo ali postoji po mom misljenju jos nekoliko njih. Samim tim o ovome se moze polemisati u nedogled. Fedala je veliko rivalstvo koje je posle dugog niza godina vratilo tenis na mesto koje zasluzuje u svetskoj sportskoj javnosti. Dugi niz godina bez prekida prakticno smo imali velika rivalstva a onda je dosao jedan mirniji period u kome sem Federera nije bilo nikog ko moze da igra vrhunski u duzem periodu pa je Fedex bez vecih problma osvajao trofeje I zauzeo 1. mesto Atp liste I sa visine gledao na ostale. Kada se Nadal pojavio logicno je bilo da svetska javnosto ocekuje da se pojavi novi rivalitet o kome ce se pisati jer je bilo jasno o kakvom potencijalu se radi. Oni su to I opravdali. Ipak svemu dodje kraj pa I tom rivalitetu koji je po mom misljenji odavno zavrsen.
    Rafole sa druge strane je ipak doneo nesto vise od onog sto je bilo ko ocekivao jer svetski strucnjaci I novinari nisu ocekivali exploziju Novaka u godinama za nama a to se moze videti po njihovim komentarima I textovima. Sada kada znamo koliko Novak moze, to rivalstvo dobija na tezini. Ipak je u godinama kada nije bilo mnogo vrhunskih tenisera lako bilo Federeru da dolazi do finala a Nadalu da polako popravlja svoju igru na svim podlogama I tako se priblizi Fedexu. Ovih godina to je malo teze. Delpo, Ferer, Conga ali ponajvise Mari nisu ni malo lak zalogaj ni za jednog od najboljih 3. Ako to uzmemo u obzir onda dueli Rafe I Noleta tek dobijaju na tezini. Ne treba zaboraviti da I Nole I Rafa imaju jos minimum 3-4 godine vrhunskog tenisa u punoj snazi ispred sebe pa nas samim tim ocekuje jos mnogo dobrih I zanimljivih duela ove dvojice. Ovo sve govori u prilog da ako vec nije, ja mislim da jeste, Rafolo postaje najvece rivalstvo u istoriji modernog tenisa.
    Sto se tice brojki I o njima je tesko govoriti, a neko je lepo naveo statistiku od 2009 na ovamo, jer ne osporavajuci uspeh Fedexa ipak je najvise GS titula osvojio kada nije imao pravog konkurenta, a Rafa na RG, sto nikako nije zanemarljivo da se razumemo, pa je taj statisticki podadak za mene bar malo nebitan kada se porede ova dva rivalstva. Ako cemo o statistici onda bih ja postavio pitanje koliko finala su odigrali Rafole a koliko druga dvojica?
    Sto se tice ne izvesnosti meceva, duzini trajanja, I kvalitetu tenisa I tu ne bi mnogo trebalo biti dvojbi. Dovoljno je pogledati koliko je puta bilo preokreta u toku meca izmedju Rafe I Noleta I samo taj podatak je za mene dovoljan da zakljucim da su njihovi mecevi zanimljiviji I neizvesniji. Duzina trajanja meca nije samo namestanje frizure, brisanje peskirom , besomucno prebacivanje loptice, I ostale stvari koje je neko u komentaru naveo. Nisam teniski strucnjak ali je jasno koliko je tesko igrati takve duge poene punom snagom, koliko se pretrci za to vreme, koliko se puta menja ritam, menja inicijativa. To je sto rece Mekenro u jednom prenosu posle jednog takvog poena, vanzemaljski, neverovatno! Tako da to ne moze svako. To Rodzer ne moze jer nema tu snagu, nema strpljenja I zna da ako udje u takve poene gubi definitivno mec, mada ih I ovako sa Rafom nije mnogo dobio. O kvalitetu ne mogu mnogo da govorim ali znam da su Rafa I Nole odigrali nenormalno mnogo lepih I kvalitetnih poena I da retko koji njihov mec moze da prodje bez poena o kome ce se pricati narednih nekoliko dana. Samo se nadam da ce tako biti I u nastavku njihovih karijera.
    Rivalstvo Federera I Rafe je veliko I verovatno ce biti najvece jos mozda godinu dana dok se Gospodin Federer ne povuce a onda ce poceti tek prica o najvecem ipak rivalstvu ikad Rafole iako je ono vec duze vreme pred nama.
    Svetski tenis je trebao rivalstvo Rodzera I Rafe I uvek ce ga zbog toga isticati I forsirati, ali je dobio I nesto sto nije ocekivao mnogo vece I duze rivalstvo o kome ce tek pricati!
     (dushko22, 8. januar 2014 19:29)

    # Link komentara

  29. drago mi je da se nadal spominje u oba rivalstva znaci slazemo se da je nadal najveci svih vremena.nadal je dobijao federera kada je ovaj bio na vrhuncu ali i novaka.logican je bio pad i ozljede i novak je iskoristio to kao i federerovu starost, svaka cast.ali raja netko tko nije igrao 8 mjeseci tenis i da se tako vrati jos jaci jos bolji to je no comment.ali nadal je sa 19 godina osvojio grand slam i postigao sto niko nije do 27 godine i sta ce sve da dobije i osvoji samo ako bude zdrav.tesko je reci cije je vece rivalstvo ja cu reci nadal novak jer ipak je nole moj komsija a ima pjesma od zabranjenog pusenja NA KOMSIJU SE NEMOZE.pozz svima vamossssss
    (adis todorovac, 8. januar 2014 19:08)

    # Link komentara

  30. (app, 8. januar 2014 16:06)
    Da, pravo rivalstvo, "najvece". Nadal vodi sa 22-10 u pobedama, to je vise nego ponizavajuci skor za Federera. Federer nije dobio Nadala na GS od 2007. godine. Marketing je cudo, znas i ti...
    (Gorcilo, 8. januar 2014 18:50)

    # Link komentara

  31. (2/2)
    Prvi Rodžerovi porazi su smatrani slučajnošću, ali kada je Nadal poveo sa 6-1 (od čega 4 pobede na šljaci) i ozbiljno ugrozio Švajcarca, marketing analitičari su napravili izlaznu strategiju za Rodžera i izmislili Fedal rivalstvo. Podelili su uloge: Rodžer - Maestro, Rafa - Skromni Bik (perfektno u skladu sa njegovim tadašnjim "apač" izgledom); podelili su scenu: Rodžer - trava, Rafa - šljaka, a beton - teritorija na kojoj ima neke tenzije. Zapravo, tenzije skoro da nije ni bilo jer je od 6 pobeda na betonu, Rodžer 4 ostvario na Masters kupu, u završnici sezone koju Nadal iz misterioznih razloga već 8 godina igra van prepoznatljive forme, pa ostaje da je Rodžer Rafu u punoj snazi na betonu pobedio samo 2 puta! Pobedom na Vimbldonu 2008 i na AO 2009. Rafa je zašao u nacionalni park "Federer" i počeo da "krivolovi", pa je Fedal od tada morao da se u životu održava na "aparatima" (čitaj: jakim marketingom). Pogledajte samo npr. Bleacher Report i ESPN. Koliko članaka o Federeru i koliko besmislenih analiza?! On je fizički, mentalno i igrački potpuno prezasićen i potrošen. Jedino ga njegov ogromni ego i neki neteniski razlozi odvraćaju od ideje da okači reket o klin i povuče se kao pravi šampion (ipak, to što više nije "nepobediv", ne znači da i ovakav kakav je nije bolji od svih ostalih osim Rafole-a).
    Dakle, Fedal je pre marketinško, no tenisko rivalstvo.
    Koristim priliku da pozdravim Inspectora Blocha, Smilicu, Gajetana i ostale ljubitelje tenisa.
    Uzdravlje!
    (Dylan Dog, 8. januar 2014 18:48)

    # Link komentara

  32. (1/2)
    Dobra analiza g. Ozma.
    Osim nesumnjivih statističkih pokazatelja, mišljenja sam da su Novak i Rafa u svakom smislu potentniji teniseri od Rodžera, pa su zato Rafole mečevi u teniskom smislu daleko kvalitetniji, a rezultatski neuporedivo kompetitivniji od Fedalovih. Ovde bih se ipak okrenuo analizi tzv. Fedal rivalstva.
    Fedal rivalstvo, zapravo teško da je ikada realno postojalo već je pre isfabrikovano i marketinški prenaduvano. Razlog je profit koji je iz takvog rivalstva dolazio u ogromnim količinama. Ako je samo jedna strana uključena, ne može se uzeti novac od druge. Zato se pravi bipolarna situacija koja je u stanju da monopoliše pažnju i opredeljenost gotovo svih ljubitelja datog sporta, u ovom slučaju - tenisa. Nadal i Federer su bili izuzetno pogodni. Zašto?
    Rodžer dugo imao oreol nepobedivog i neprikosnovenog. Besprekorna tehnika i Zapadu potpuno prihvatljiv stil ponašanja su potpuno išli pod ruku sa njegovim teniskim dostignućima. Do pojave Nadala se nije nazirao njegov pravi rival. Kada je levoruki Španac stupio na scenu, sa sobom je doneo one atribute koji su bili potpuni antipod Švajcarčevim: neortodoksna tehnika i prenaglašen fizički aspekt i u pogledu snage i u pogledu izdržljivosti, kao i stil oblačenja upotpunili su već dovoljno jasnu medijsku sliku. To sve ne bi imalo puno smisla da Nadal nije toliko kvalitetan teniser, koji je vremenom postao pravi i jedini Rodžerov nemezis (Novak to nikada neće biti jer previše poštuje Švajcarca kao tenisera).
    (Dylan Dog, 8. januar 2014 18:47)

    # Link komentara

  33. Nolee!
    (Gaik, 8. januar 2014 18:46)

    # Link komentara

  34. Kada Nole i Rafa igraju jedna protiv drugog, oni tada nisu teniseri, jednostavno oni kao da postanu GLADIJATORI !!! Njihovi mecevi su bukvalno do samih granica, kao da igraju do smrti obojica !!!
    (supersaiyan, 8. januar 2014 18:39)

    # Link komentara

  35. @Darko Kazes Rafa pola covek pola tanjir. Rafa 13 GS titula, Novak 6.
     (a vi kako ste, 8. januar 2014 16:37)

    # Link komentara

  36. @bla bla Ali kao slucajno zaboravljas da pomenes da je Nadal tad bio jako mlad i potpuno bi bilo van pameti da je na svakom gs turniru mogao da finala. Nadal je 2008 imao tek 22 godine. Kad je dostigao igracku zrelost redovno je dolazio do kraja, igrao je 3 finala AO, 3 finala Us opena, 5 finala Vimbldona.. Nadal je Federera dobijao na travi Vimbldona kad je Fed bio u najvecoj snazi, 2008, na betonu Australije kad je Federer imao tek 27 godina.
     (Milos, 8. januar 2014 16:36)

    # Link komentara

  37. jako bitan faktor je to sto su Nadal i Federer vecinu bitni meceva igrali na sljaci(najjadnijoj podlozi)...Sam Federer je znao da nema sta da trazi na toj podlozi u 3seta...
    Meni je uvek bilo najzanimljivije kad igraju Federer i Djokovic,u tim mecevima uvek ima neceg vise od teniskog duela...mislim da to Djokovic zove "srpski inat",uvek se oseca neka netrepeljivost sa obe strane mreze,jednostavno-njih dvojica se ne vole(tj mrze)...Dok je Nadal prilicno "dobar" sa obojicom...
     (fino alla fine, 8. januar 2014 16:23)

    # Link komentara

  38. Tu je i cinjenica da je Djokovic uvek gubio od Nadala na GS, osim 2011 i na samom pocetku 2012.
    Rim 2006 bio je neuporedivo veci klasik od Madrida 2009, bilo je tu i klasika u Monaku, dok RG 2013 i nije neki klasik po nivou igre. Sigurno je veci nivo igre vidjen u finalu Vimbldona 2006 ili AO 2009.
    Te price sta bi bilo kad bi bilo nisu ozbiljne. Mi je znamo sta bi bilo da kisa nije prekinula finala RG 2012, ali isto tako je znamo sta bi bilo da zbog iste te kise nije pravljena pauza u tom finalu kod rezultata 2-0 za Nadala i brejka u 3 setu.
    Takodje, ne znamo sta bi bilo da se nekada desilo da finale Federer-Nadal na RG bude prekinuto zbog kise, npr. pri rezultatu 1-0 za RF ili 1-1. Koliko bi tada fizicka snaga Nadala imala prevagu?
    Ili, sta bi bilo da nije bilo kise na Vimbldonu 2008 posle Federerovog povratka od 0-2 na 2-2? Da se nije igralo po mraku?
    Rivalstvo Nadala i Djokovica je zanimljivo, ali nikako ne moze biti vece od rivalstva Federer-Nadal, i ne vidim zasto neko ima potrebu da Novaka predstavlja vecim nego sto on zapravo jeste.
    Uostalom, osvojeni GS jasno pokazuju koje je rivalstvo vece.
    (app, 8. januar 2014 16:06)

    # Link komentara

  39. Novak osvaja sva 4 slama ove godine i ovo pitanje koje je rivalstvo jace potpuno obesmisljava!Kao i pitanje ko je najbolji u istoriji,koje ce dobiti odgovor nakon sezone 2015!Pogadjate Novak/nakon osvajanja i slamova naredne godine/
     (Zapamtite!, 8. januar 2014 16:04)

    # Link komentara

  40. Rafa se nije "pojavio" 2008. , on je 2005-2007 osvajao RG i 2006-2007 igrao finale Wimbldona! 2007. je izgubio na US od Ferera,iste godine na AO od Gonzalesa, 2006. na US od Juznija... To su sve igraci za koje kazete da su bila slaba konkurencija... Pozdrav
    (bla bla, 8. januar 2014 13:41)

    Gde sam ja rekao da se Rafa pojavio 2008. god?? Ja sam za primer uzeo tu godinu jer od tada Novak osvaja GS turnire.
    (fortissimo, 8. januar 2014 15:59)

    # Link komentara

  41. Najvece rivalstvo je Federer-Nadal.
    Sto se klasika tice: Vimbldon 2007 (3-2 za RF), Vimbldon 2008(3-2 za Nadala), AO 2009(3-2 za Nadala), na Mastersima pomenuti Rim 2006( 3-2). Ne odredjuje duzina meca kvalitet, po kvalitetu igre AO 2009 mnogo je lepse od finala 2012.
    Jos su dobar deo Mastersa igrali na 5 setova.
    Ubedljive pobede ostvarivali su i Federer i Nadal, Federer je ubedljivo pobedjivao npr. na zavrsnom Mastersu, a cak 3 puta je osvajao set sa 6-0.
    Sto se sljake tice, Federer je 2 puta pobedio Nadala, Novak 3 puta. Nije to neka razlika.
    A kad vec pisete kako Nadal "nije imao snage" zasto ne kazete i da je 2011 Nadal pre sezone sljake imao pauzu zbog povrede koju je doziveo na AO protiv Ferera? Dakle, ni tada nije bio u najboljoj formi.
    Sto se taktike tice, Nadal je taktiku drasticno menjao periodu od 2005 do 2008, sto mu je i omogucilo da pobedi Federera na Vimbldonu, znatno je povecao agresivnost.
    Tu je naravno i broj GS, od 2005 do 2011, Federer i Nadal su osvojili sve GS osim AO 2008 i US Opena 2009. A od 2005 do 2008 osvojili su SVAKI GS.
    To je prava dominacija i pravo rivalstvo.
    Na kraju, Federer i Nadal su rivalstvo imali u periodu kada su obojica bili na vrhuncu snage.
    Novakovo rivalstvo sa Nadalom dobilo je na znacaju tek kada je Nadal poceo da se povredjuje.
    2011-2013 Nadal je bio povredjen cak 8 meseci.
    (app, 8. januar 2014 15:57)

    # Link komentara

  42. Svi su komentari OK,ja bih dodao i ovo: Jedno je Novak uradio nesto sto ni Nadal nije mogao da sanja da se moze desiti.Nole ga je tukao 7 puta uzastopno u jednom periodu.Na pocetku je to izgledalo kao iznenadjenje,pa ponizenje,a onda je Nadal shvatio da to nikako nije slucajno i da ima posla sa ozbiljnim takmacom.O kome ce morati da razmislja do kraja karijere.O ovome Federer moze samo da sanja,bez obzira sto je veliko ime tenisa.A da ne govorimo o ostalima,koji ga nisu pobedili ni jednom (a tako bi zeleli).
    Nadal je nakon prve pobede,posle ovih 0-7,rekao prilikom primanja pehara na ceremoniji dodele:"Novace,hvala ti sto si mi dozvolio da i ja jednom pobedim".Ova njegova recenica ce biti upamcena,kao neki GS.Ovo sve govori.Nadal se revansirao Noletu zatim sa 6-1 u narednom periodu a sada opet Novak vodi sa 2-0.Zbog ove neizvesnosti koja vlada izmedju njih dvojice,mislim da je najvece rivalstvo bas njihovo.Pogotovo sto imaju toliko susreta (39).Nikada teniski svet nije toliko ocekivao neku tenisku godinu da vidi ko ce od dva najbolja biti bolji,kao sto svi nestrpljivo cekaju 2014-tu.Ovo nikada nije bilo tako ocigledno.Svi razmisljaju ko ce na kraju godine biti bolji,Nadal ili Djokovic.Za ostalim teniserima ne postoji takva paznja.Zato mislim da je na povrsinu isplivalo zvanicno najbolje novo rivalstvo br.1 iako je to pocelo mnogo ranije.Bice ovo sjajna i neverovatna godina tenisa,puna preokreta.Uzivacemo kao nikada do sada!
    (PAJA, 8. januar 2014 15:47)

    # Link komentara

  43. Hahahah
    (Boki, 8. januar 2014 15:14)

    # Link komentara

  44. Po meni najvece rivalstvo je Federer-Nadal iz prostog razloga a to su GS titule..samo budite malo objektivni i realni,a tu su prosto i cinjenice Rodzer i Rafa imaju po 17 i 13 Gren Slem titula..i tu budimo realni Novak poprilcno zaostaje,i to je ono sto je prevagnulo da to bude najvece rivalstvo barem za sada,ali Novak ima tu srecu da vreme radi za njega,i ako se maksimalno uozbilji i shvati tenis 100% ozbiljno,poprilcno je izvesno da ima veliku sansu da se priblizi i Rafi i Rodzeru po GS tiulama.Novak je vec sad trebo imati barem 10 GS(To jest i dalje mi je neshavtljivo kako je uspio izgubiti dva GS finala od luzera Skota Mareja)i gotovo sam 100% siguran da Rafa i Fed nikad ne bi izgubili GS finale od Skota,Rodzer cak ima i 3 pobede u finalima protiv Skota,dok se Rafa jos sa Skotom nije sastajao u finalima GS(gde bi ga Rafa prosto pocistio sa terena)al eto tako je barem za sada,al ponavljam ako se Novak 100% uozbilji i shvati tenis maksimalno ozbiljno(i pod hitno se kane raznih promocija,provoda,raznih humnitarnih akcija i svega drugog sto skrece paznju sa tenisa)rivalsto Novak-Rafa ce biti najvece u istoriji i bice upisani kao dvojica najboljih tenisera u istoriji.
    (Krekinjo, 8. januar 2014 15:10)

    # Link komentara

  45. Roger poslije meca (dobio ili izgubio, nebitno) moze direkt na kaficu ili rucak, dok ova dvojica moraju na intezivnu njegu. Tenis vise ne gledam jer se sveo na golo silovanje loptice udarcima sa 3 metra iza osn. linije i trcanje do besvijesti. Licno mi Federer nije omiljen ali mu se mora priznati primat. Novak - Rafa jeste mozda i najvece rivalstvo, ko voli da gleda mec od 5 sati sa 2 sata efektivne igre. Ostalo je tapkanje lopte, namjestanje frizure i gaca, brisanje peskirom kao poslije tusiranja, gledanje u nebo, kreveljenje sa 183 razlicite grimase itd itd
    (o_O, 8. januar 2014 14:58)

    # Link komentara

  46. Стоји чињеница да је Федал стилски разноврснији и да је с њим тенис експлодирао у медијском смислу, да су људи били жељни да виде неког ко може да се супротстави Федереру, да је уз Надала добар део хиспано света/тржишта итд... Међутим, као и обично, човек не успева да сагледа оно што има док има, већ тек када то што има изгуби, па тако и сада не примећујемо многе вредности Рафоле дуела. Колико год навијачи широм света описивали Ђоковића као играчки "незанимљивог", дуго ће они опет чекати да толико уживају у нечијој покретљивости и савитљивости, повезаним с техничком разноврсношћу и менталном чврстином. Хтеће да гледају како неко хвата тешку лоптицу из пуног трка и враћа је винером, или како неко константно ритернира тик уз противничку линију, али таквог тенисера неће поново бити тако скоро. Не зато што то конкретно нико неће умети, него зато што је за такве потезе потребно бити комплетан играч, јер иначе ти противник експлоатише слабости и не дозвољава да играш оно што умеш. Е, тад ћемо тек схватити какве смо дуеле Рафоле гледали, и сигуран сам да нећемо само ми једног дана жалити за тим медијски скрајнутим, "незанимљивим" Новаком. Слично важи и за Надала. И он је потцењен, јер ће се тешко у скорије време појавити играч с таквом поузданошћу ударца. Једино се плашим да Рафа физички неће још дуго издржати у овом ритму.
    (Иван, 8. januar 2014 14:52)

    # Link komentara

  47. Bolji je RafoNole jer ima više mečeva, ima više finala, ima više kvalitetnijih mečeva, i zato što Rafa ima Rođu u malom džepu a sa Noletom je tesnjikavo. Uostalom ova godina će sve dileme oko toga razjasniti. Ostaje žal za pecanjem u mrežu i za USO. Idemo Novače.
    (šetač, 8. januar 2014 14:45)

    # Link komentara

  48. OG;Hamburg;Queens 2008 su bitni u rivalstvu/Novakovom putu, ali Madrid’09 SF prevazilazi sve! Te 3 mečlopte spasene protiv verovatno best-ever mečpointera (10ak pobeda protiv Berdych,2xFed,Tsonga,Murray..) omogućile su Fedu osvajanje Career GS, što verovatno nikada ne bi uspeo da Nadal nije ispustio dušicu dan ranije. Madrid Massacre je uticao na tenisku istoriju ekvivalentno epic Wimbledon F’08. To je bio početak bitnih promena/preokreta za Novaka -reket,treneri,djeta,spin,servis,volej,agresivnost u ključnim momentima,ozbiljnost, sve skupa..taktičke varijante. Novak preuzima lokomotivu svetskog tenisa dok drugi pokušavaju da održe priključak. Zamena se ne nazire.
    Za to vreme primećujemo nekoliko Rafinih pomaka. Izuzmimo li početno potpuno prilagođavanje igre cilju pobede nad Fedom -to su slobodnija igra na mreži od ’08 i agresivniji servis od ’10. Ali do glavnih promena je čini se došlo tek nedavno, i nerado. 2011, nakon najvećeg niza poraza u F između B3 (7). Ovu, po meni najbitniju promenu čine, povećana agresivnost, striktno držanje osn.linije, krajnje rano hvatanje i ćvršća igra iz terena uz izbegavanje nekada omiljene pozicije 4m iza.
    Rafa je nakon Mad’08 napravio 2.5m pauze, kao i 7m nakon RG’12. Njegova ‘kolena’ izdržavaju Feda ali ne i Novaka bez kojeg bi Rafina dominacija bila neponovljiva -daleko veća od Fed’05-’08 sa već 15-20 Slamova i par GS
    Jasno je koliko mediji utiču na to koje rivalstvo doživljavamo kao najveće, stoga najbolji Rafole dani tek predstoje
    (Perfektan tekst Saša, hvala! svako dobro, 8. januar 2014 14:29)

    # Link komentara

  49. Logicno je da Nole i Rafa budu veci rivali od Rafe i Federera, jer su generacijski blizi. Naravno to ne znaci da su obojica veci od Federera. Tako je i u italijanskom fudbalu. Rivalstvo Inter-Milan ili Lacio-Roma vece nego bilo koje od ovih klubova sa Juventusom, iako je ovaj najtrofejniji tim.
    (Ser Alex, 8. januar 2014 14:27)

    # Link komentara

  50. "munz" u prvom komentaru je lepo objasnio sve... Dosta je to jedan komplikovan kompleks celog istocnog sveta, ali da je tako - tako je. Mozda zbog Holivuda, mozda zbog svega ostalog kroz istoriju, ali cinjenica je da se tako posmatraju stvari danas. Ima tu jos milion primera, npr prisustvo engleskog jezika u normalnom govoru ostatka sveta, globalizacija itd. Danas prosto ako coveka oni (a zna se ko su oni) ne prihvate kao uspesnog, onda ga ni mi bas necemo gledati kao globalno uspesnog. Ali isti smo takvi i mi Srbi na nekom mikronivou. U Srbiji ako Zvezda pogotovo, ili Partizan ne osvoje titulu - onda to prvenstvo nije bilo dovoljno dobro i taj konkretno sport ima "bolest" neku. To je na kraju krajeva nasa slabost. Ne treba nama ni "sudija" niti bilo ko da bismo neograniceno cenili naseg Noleta.
    (Babaroga, 8. januar 2014 14:09)

    # Link komentara

  51. U nedostatku pravih komentara, jer sezona tek pocinje,a da bi se zaradila plata, gospodin Ozmo sa zakasnjenjem pokrece polemiku sa pitanjem:"da li je Rafole vec srusio Fedala"?
    Moj odgovor bi pre godinu dana bio:Da,srusio je.
    Tema o kojoj bi mogli da polemisemo je kako ce izgledati ova sezona kada je pomenuta trojka u pitanju.Na zalost Federer polako ali sigurno pocinje da se gasi pa su i njegovi mecevi sa ostalom dvojicom pod znakom pitanja(da li ce dobaciti do polufinala).Novak i Nadal ce u ovoj godini imati priliku da skor medjusobnih meceva povecaju odigravsi verovatno 6-8 finala.To ce biti prilika za Novaka da u ovoj godini u tim mecevima sustigne Nadala po broju pobeda (H2H).Do kraja njihovih igrackih karijera vise sam nego siguran da ce Novak protiv obojice imati pozitivan skor.Godina pred nama ce biti godina vrhunskog tenisa.Predvodice je Novak i Nadal a lista ucesnika koji mogu da iznenade nikad bogatija:Marej,Del Potro,Fedrer,Ferer,Conga,Berdih.Dolaze ali nazalost jos kasne i mladi:Raonic,Dimitrov,Tomic.
    Jedva cekam da pocne.
    P.S.o mojoj prognozi pricacemo na kraju ove godine.
    (Boban Nikolic, 8. januar 2014 13:57)

    # Link komentara

  52. @fortissimo
    Rafa se nije "pojavio" 2008. , on je 2005-2007 osvajao RG i 2006-2007 igrao finale Wimbldona! 2007. je izgubio na US od Ferera,iste godine na AO od Gonzalesa, 2006. na US od Juznija... To su sve igraci za koje kazete da su bila slaba konkurencija... Pozdrav
    (bla bla, 8. januar 2014 13:41)

    # Link komentara

  53. Dok neko napiše da rivalstvo Rafe i Noleta nije najveće,osudio se na minuse ko u Sibiru. Čovjeku koji neutralno prati,veća je poslastica gledati Rafu i Federera i to je tako. Ništa ne fali ni duelima Novaka i Rafe,ali kako neki ljudi ispravno primjećuju - to je duel poprilično sličnih stilova. Nije to loše,daleko od toga,ali Federerova igra je bila i bit će uvijek atraktivnija od njihove. Zato ga ljudi vole svagdje,osim izgleda u Srbiji. Voljeli bi i tu,da nema Novaka valjda. Takođe,skor sa Nadalom je proizvod mečeva na šljaci,a da se toliko igralo na travi,ko zna kakav bi danas bio. Samopouzdanje bi bilo definitivno na strani Federera. Čak i da se na betonu igralo toliko,drugačije bi bilo. Koliko god sakupili GS-a na kraju,nije toliko važan broj. Federer će ostat zapamćen kao najveći,jer igra sa lakoćom i ljepotom koju ova dvojica ruku na srce nemaju kao on. Toliko.
    (Damir, 8. januar 2014 13:26)

    # Link komentara

  54. Federer i Nadal se nisu sastajali na US zato sto Nadal nije uspevao da stigne do zavrsnice tada. Sada, kad je Federer mator a ostala konkurencija se svodi na 1-2 igraca, naravno da Nadal stize do vise finala. Nema novih igraca, nema konkurencije , u pårvih deset je Vavrinka, treci je Ferer sa 30+ godina, Marej imao operaciju kicme, Del Potro odsustvovao godinu dana zbog povrede, Tsonga je isto tu medju 10, berdih...jedno vreme je cak i Tipsa bio 8. a Troicki 13.
    (bla bla, 8. januar 2014 13:26)

    # Link komentara

  55. Рафаел Надал - Пола човек , пола тањир... ( не бих имао ништа против да стекне овај надимак у будућности )
    (Дарко, 8. januar 2014 13:18)

    # Link komentara

  56. Okanite se više priče da teniseri /teniserke iz istočnoevropskih zemalja nisu omiljene u svijetu .Po ko zna koji put moram pomenuti da je Safin bio 2000. i 2001. godine najomiljeniji tenisr u svijetu i da su mu teniski stručnjaci ,ali oni koji znanje o ovom sportu imaju i u malom prstu ,prognozirali blistavu karijeru,a to što je on svoj veliki teniski potencijal prokockao,druga je stvar.Zapadnoevropskim i američkim sponzotima godinama je najomiljenijih teniserki Marija Šarapova i zato je takođe godinama i najplaćenija.To što Novak nije najomiljeniji teniser u svijetu, nije razlog što je iz Srbije ,jer mnogi ljubitelji tenisa širom svijeta ne znaju ni gdje se ona nalazi ,niti je kriva reklama i "propaganda",već njegovo dosadašnje iritantno ponašanje tokom mečeva na velikom broju turnira.Svako ko je prošle godine gledao otvaranje mastersa u Šangaju kojeg je otvorio Federer ,mogao se uvjeriti koliko je omiljen tamo,a mečev na njemu, pogotovo /Novak -Delpo/demantuju tvrdnja pojedinih Novakovih navijača da je on u Kini i Japanu omiljenijih od drugih.
    (činjenice, 8. januar 2014 12:59)

    # Link komentara

  57. Dobri su ovi sto kazu, mecegi Nole vs Rafa nikada nece privuci paznjunkao Rafa vs Federer?! Proverite malo statistiku vezanu za polu finale na RG i finalu USO ove godine. Ovo rivalstvo tek ulazi u fazu kulminacije. Rodzer je bio najbolji u erimozda najsabijeg tenisa u istoriji. Ima prelep stil, lepo za gledati, ali od 2011 On je ostao stepenik nize od Noleta i Rafe i vise nije interesantan, u smislu rivalstva.
    (sasa jokic, 8. januar 2014 12:49)

    # Link komentara

  58. Izem ti ja rivalstvo ako pobedjeni ne zaronca na kraju meca.
    To je drama, to su emocije...ne zna se da li vise place Rodja ili Hrvatska. :)))))
    Srpskim ljubiteljima baleta bih preporucila da cesce posecuju Narodno Pozoriste. Hrvatski ljubitelji lepih i skladnih pokreta i onako ne izbijaju iz Hrvatsko Kazalista zadnjih tisucu godina.
    Kakvo crno rivalstvo Rafe i Federera, kada ga Rafa mlati gde stigne. Meni neprijatno da gledam. Kako li je tek Rafi, pitam se.
    (Mikili, 8. januar 2014 12:42)

    # Link komentara

  59. Pokusaj objektivog komentara:

    Publika (navijaci) je ta koja odredjuje koje je rivalstvo najbolje. Posto Rafa i Roger imaju najvise navijaca, njihov mec je sudar polova, odnosno najveceg moguceg broja navijaca u ovom trenutku. Kvalitet tenisa, medjusobni skor, itd nemaju veze.

    Da li bi rivalstvo Zvezde i Partizana bilo isto kada bi jedni imali 80% a drugi 20% navijaca? Verovatno da ne.
    (crta, 8. januar 2014 12:38)

    # Link komentara

  60. Ako neko misli da je u vladavini Federera bila konkurencija kao danas,mogu samo da kazem da u najmanju ruku nisu objektivni.
    (dino, 8. januar 2014 12:37)

    # Link komentara

  61. Zbog znacaja Federerovih i Nadalovih meceva za tenis kao sport nijedno rivalstvo ne moze da se poredi sa njihovim. Iako su Noletovi mecevi sa Rafom kvalitetniji. Fedal je tenis doveo bukvalno do prvog mesta kao sport. I to je ono sto cene pravi ljubitelji tenisa.
     (Milos, 8. januar 2014 12:36)

    # Link komentara

  62. (RF, 8. januar 2014 10:42)
    razlicitost u nacinu igre jeste verovatno jedini faktor koji ide u korist Fedala u odnosu na Rafolea.
    Ali ako cemo da gledamo to kao znacajan faktor, onda po meni Federer-Djokovic ide ispred Federer-Nadal. I dalje poprilicno razliciti nacini igre, ali rezultat je znacajno neizvesniji (ponajvise zbog onog psihickog momenta Federera sa Nadalom, koji ne postoji sa Noletom, cak imam osecaj da ume Fed van svih ocekivanja i trendova u sopstvenoj igri da iscupa neki adut iz rukava u mecu sa Noletom). Meni su iskreno polufinala USOa 2010. i 2011. ispred svega sto su igrali Nole i Nadal (pa cak i tog famoznog finala 2012).
    (Bojan, 8. januar 2014 12:33)

    # Link komentara

  63. Rivalitet Nadala I Federera se ogleda samo u tome da li ce Nadal uspeti da sustigne broj osvojenih GS titula koje je osvojio Federer a inace u direktnom okrsaju kada se nadju na terenu rivalitet nikada nije postojao. Na sljaci je Nadal toliko dominantan da ih je smesno gledati. I ono malo pobeda koje Federer ima nad Nadalom je iz perioda kada je Nadal bio na pocetku. Sto se tice Nadala I Djokovica, e to je pravi rivalitet. Njih dvojica bukvalno pomeraju zakone fizike I svaki mec je gotovo uvek neizvestan. Medjutim Novak je ovim rivalitetom sa Nadalom pomrsio verovatno konce sponzorima koji I furaju tu pricu o rivalitetu Nadala I Federera koji je mozda imao rivalitet sa Hewitt-om ili Philipusis-om ali sa Nadalom nikad.
    (Deki, 8. januar 2014 12:30)

    # Link komentara

  64. Samo je dovoljno reci da kada igraju Novak I Rafa, tu mozes da vidis iste stilove igre, dosadno prebacivanje loptice dok neko ne pogresi...Dok sa Federerom I Nadalom nije slucaj, jer imaju totalno suprotne stilove igre, I zato je zanimljivije gledati njih dvojicu, jer mozes videti sve vrste udaraca koji postoje u tenisu...Toliko...
    (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (RF, 8. januar 2014 10:42)

    Tacno, zato Rafa dere Rodzera i ima 12 pobeda vise a od Novaka 5 pobeda vise. To je ralika. Tome je sam Rodzer doprineo jer NISTA ne menja u igri protiv Nadala. Tvrdoglavo drzi svoj nacin igre i redovno gubi. Nije bitan stil igre vec pobediti.Covek mora necega da bude svestan i da analizira protivnika i prilagodi svoju igru da bi ga dobio. Ovako godinama gledamo istu pricu, tako je bilo i tako ce biti i u buduce.
    (avidemux, 8. januar 2014 12:25)

    # Link komentara

  65. Rafael Nadal je najbolji teniser svih vremena.
    Novak Djoković je jedini ozbiljniji protivnik Nadalu i njihovo rivalstvo će svakao biti najveće u istoriji tenisa.
    (Milko, 8. januar 2014 12:22)

    # Link komentara

  66. Ja mislim da je pompa oko tolikog rivalstva Rafe i Federera nastala upravo zato sto je Federer jedno vreme bio neprikosnoven. Tako je pojava sjajnog Rafe, koji je uspevao u kontinuitetu da pobedjuje Federera i da donese neizvesnosti u njihove meceve i dovede u pitanje pobednika Grand Slamova, izazvala novo veliko interesovanje i uzbudjenje u svetu muskog tenisa.
    (zvrk, 8. januar 2014 12:18)

    # Link komentara

  67. Pozdrav svima i sretna vam Nova Godina, pošto mi je ovo prvo javljanje ove godine. Vidim da je tema (ponovo) izazvala navijačke strasti, međutim stoji činjenica da su mečevi Rafe i Noleta rezultatski interesantniji i da se gotovo nikad ne zna pobednik unapred. Ćinjenica je i da su po broju mečeva najveće rivalstvo. Ono što nedostaje je Đokovićevih još 3,4 GS-a, jer kad aigraju RF i Rafa, igraju dvojica statistički najuspešnijih tenisera Open ere, sa 17 i 13 osvojenih GS-ova. Znači činjenice, ne srce. Isto se odnosi na ove, koji tvrde da je Ivanišević bolji "tenisač" od Novaka i nastoje da umanje sve što je Đoković uradio. Ako bi, recimo, Đoković ove godine osvojio sva četiri GS-a, niko više u svetu ne bi postavio ovakvo pitanje, osim ovih što kažu da je meni dragi i pomalo ludi Ivanišević imao "veliku karizmu".
    (Predo, 8. januar 2014 12:17)

    # Link komentara

  68. Ako se gleda broj osvojenih GS onda je jasno koje je rivalstvo vece. Medjutim, to rivalstvo je ranije pocelo u odnosu na Novaka. Od 2008. Rafa je osvojio 9 GS, Novak 6 a Rodzer 5. Od 2010. Rafa 6, Novak 5 a Rodzer 2. Jasno je da je Rodzer ranijih godina osvajao redovno GS turnire , da se taj broj osvojenih turnira smanjuje pojavom Rafe a kasnije i Novaka. Slazem se da zapadni svet jos vise podgreva to rivalstvo u korist zapadnih igraca u odnosu na Novaka, medjutim to nece jos dugo da traje. Koliko je Rodzer kao mladji osvajao GS turnire toliko ih sada u ovim godinama ne osvaja. Na kraju Rafa ima pozitivan skor sa obojicom stim sto ga je Novak vise dobijao ali su igrali i vise medjusobnih meceva u odnosu na RF i RN. Rafa ima realne sanse da stigne Rodzera po broju osvojenih GS ali na tom putu moze da ga samo Novak spreci i ni jedan drugi igrac. Novak ce to sigurno ciniti zbog licnog uspeha i osvajanju veceg broja GS turnira pa mislim da Rodzer treba unapred da se "zahvali" Novaku na usluzi.
    (fortissimo, 8. januar 2014 12:07)

    # Link komentara

  69. Ne bih se usudio da ga uporedjujem.Tenis prije rivalstva Rafe i Rodzera je bio periferan sport,koji su pratili samo veliki zaljubljenici u tenis i u sport generalno.Medijski i globalno oni su svojim mecevima i postovanjem tenis promovisali na sjajan nacin.Nadal i Novak su ga jos vise popularizovali u zadnje ali upravo zbog dosadasnjeg doprinosa tenisu i njegovoj popularnosti ne bih se usudio reci da je Rafin i Noletov rivalitet veci iako su im mecevi neizvjesniji,interesantniji i bice ih mnogo vise.Potpuno drugu tezinu imaju.U svakom slucaju sjajne stvari svo 3 su uradili za ovaj sport i podigli ga na nivoe koji do tad jos nisu bili vidjeni.Svaka cast! Pozdrav.
    (Dzoni, 8. januar 2014 12:06)

    # Link komentara

  70. Federer je Nadala na gren slemovima pobedio samo dva puta. Obe pobede su sa Vimbldona, 2006. i 2007. Dovoljno za najvece rivalstvo? Ne bih rekao.
    (Djordje_Sl, 8. januar 2014 11:46)

    # Link komentara

  71. Sve je to super, Federer je najbolji!
    (Milutin, 8. januar 2014 11:41)

    # Link komentara

  72. Све је одлично примећено, а понајпре она динамика двобоја. Откад је славио 2008. на Вимблдону, Надал никада више није изгубио на слему од Федерера. Тај меч је био прекретница, и Федал више није био резултатски занимљив. Позивање на лепоту тог match up-а је постало изговор у одсуству неизвесности. Нови Рафин супарник није био толико медијски интересантан, из више разлога, од којих су неки већ наведени у коментарима. Озмо је заборавио само да истакне дужину ривалства: Федал је заправо само од Рима 2006. до Вимблдона 2008. био занимљив, а Новакови дуели с Надалом још од Мајамија 2006. практично немају унапред познатог победника. Чак и оних смутних Ђоковићевих година 2009-2010. Рафа није могао да рачуна на тријумф на харду; индикативан је ту онај полуфинални меч у Синсинатију 2009, када је Новак растурио Рафу чим је овај први пут постао број 1. Ни историјских мечева нема подједнако: Федал 3 (Рим 2006. потврдио Рафину доминацију на шљаци, Вимблдон 2008. био прекретница у дуелима тј. каријерама те двојице; АО 2009 потврдио ту прекретницу и победом на харду, и то након исцрпљујућег полуфинала с Вердаском; можда је и РГ 2008. повесни због малог броја сетова, нешто као Граф-Звезрева 1988.); Рафоле 5 за сада (АО 2012. из знаних разлога, РГ 2013. из знаних разлога, Мадрид 2009. јер је Ноле показао да може, ОИ 2008. јер је било финале пре финала, УСО 2010. јер је Рафа комплетирао слемове, па и Монтекарло 2013, као крај најдуже владавине тенисера на једном турниру), а то није крај.
    (Иван, 8. januar 2014 11:39)

    # Link komentara

  73. Prilicno realna analiza, a da sada ne bih pisao sa cime se sve slazem, pomenucu detalje gde imam drugacije misljenje. Jedna od bitnijih stavki u mecevima Fedala je, po meni cinjenica, da njihovi mecevi predstavljaju sudar totalno razlicitih stilova i nacina igre. To ipak daje jednu znacajnu draz, koja je, u tom pogledu, manje prisutna kod Rafole. Druga stvar je moj licni utisak, da finale AO gde Nadal pobedjuje Feda sa 3:2 pripada kremu epskih meceva i ne mislim da je manje kvalitetno od npr. proslogodisnjeg polufinala RG. Ne mogu da ne pomenem to da se apsolutno slazem sa tvojim izborom najboljeg meca ikad. U sustini, s obzirom na sve pobrojane cinjenice u analizi, ipak se stice utisak da ce Srbin i Spanac biti nosioci najveceg rivalstva u istoriji tenisa, jer na kraju dosta toga je pred njima, bar se nadam. Pozdrav od iskrenog zaljubljenika u tenis.
    (Madridista Kg, 8. januar 2014 11:25)

    # Link komentara

  74. @analiza A gde si ti video mastovitost u mecevima Feda i Rafe? Svaki mec je kao preslikan: 98% Rafinih servi ide u bh, 90% udaraca su mu visoki spinovi u bh. Federer se trudi da se izvuce u fh i opali viner, i trudi se da ima sto vise servis-vinera. To je to. Kada bi Feda sluzila serva i radio mu bekhend - mogao je da dobije. U siprotmom mije imao sanse. Noletovi i Rafini mecevi su daleko raznovrsniji (forsiranje Noletovog bh cesto vodi u poraz Rafu), neizvesniji, cesto sa preokretima i dugim fantasticnim poenima. Njihovi mecevi su neuporedivo lepsi i dramaticniji. Uz to, Roger se vise i ne seca kada je dobio Rafu, pobednik se zna.
     (veliki strumf, 8. januar 2014 11:23)

    # Link komentara

  75. federer vazi za najboljeg tenisera svih vremena, a meni je zanimljiv podatak da ima negativan skor sa nadalom I marejom a I nole je veoma blizu pozitivnog skora sa federerom
     (objektivni, 8. januar 2014 11:22)

    # Link komentara

  76. u srbiji će vjerovatno RAFOLE uvijek biti najveće rivalstvo što je i razumljivo no medjutim u svijetu svako će vam reći da je to Federer-Nadal to su bile godine kada je Roger bio gotovo nepobjediv a Rafa pokušavao da mu barem malo parira ,da nije bilo tog rivalstva u prije svega upornosti Nadala Roger bi imao po meni na kontu preko 30 grenslemova i samim tim bi i zapečatio zauvijek tu cifru jer to se ne stize novak tada nije mogao ništa morao je da sačeka da roger ostari a nadal je u medjuvremenu uništio koljena
    (GARO, 8. januar 2014 11:20)

    # Link komentara

  77. Mislim da je mec u finalu USO 2011 takodje jedan od najboljih ikada. Treci set, koji je Nole nakon nekoliko preokreta izgubio u tie break-u jedan je od najboljih u istoriji tenisa.Taj nivo tenisa samo njih dvojica mogu da prikazu.
    Neuporedivi su mecevi izmedju Noleta i Nadala i Federera i Nadala. Mecevi prve dvojice zahtevaju duplo vise snage, jer su razmene u proseku za toliko duze, a kao sto je spomenuto, u mecevima izmedju Rafe i Rodzera mnogo je izvesniji rezultat u zavisnosti od podlogena kojoj se igra.
    Rodzer nikada nije ni prisao Nadalu na sljaci, dok Nole jeste.
    Takodje Nole je Rafu naterao da pauzira 7 meseci (pod izgovorom povrede) kako bi se psihicki i fizicki pripremio za igru protiv njega. Licno mislim da je tu bilo jos necega, ali ono sto nije dokazano ne treba vise spominjati.
    Cinjenica je da cemo i ove godine gledati nj7hovo rivalstvo, jer su daleko bolji od ostalih igraca, eventualno ce se DelPo i Endi umesati, ali ne znacajno.
    Po vec do sada brojuodigranih meceva Noletovo i Rafino rivalstvo je daleko najbolje, a obzirom da ce igrati jos barem dve do tri godine, tesko da ce ih iko ikada prestici.
    (sasa jokic, 8. januar 2014 11:20)

    # Link komentara

  78. Ноле и Рафа су осим врхунских тенисера, такође и психички два велика џина,и чини се на истом нивоу. Федерер просто није из те приче, и самим тим су његови мечеви са Надалом прилично предвидљиви. Пре или касније психички падне, и онда га Рафа почисти. Ноле је неупоредиво снажнији на менталном плану од Роџера и самим тим је исход сваког меча са Рафом неизвестан пошто меч на крају одлуче 2,3 поена. Осим тениског надмудривања у техничком смислу, пресудан је исход менталне борбе.
    (Александар Обрадовић, 8. januar 2014 11:14)

    # Link komentara

  79. Znam da nije tema,ali mogli ste analizom obuhvatiti i mečeve RF-Nole,jer po mom mišljenju kada su obojica u formi, tenis je neuporedivo kvalitetniji nego u mečevima sa Rafom. (nema Rafine defanzive,sve pršti od winnera, pogledajte samo US open polufinala 2010,2011)
    (Dj, 8. januar 2014 11:12)

    # Link komentara

  80. Po meni sam sportski tj teniski rivalitet je svakako na mecevima Djokovic-Nadal, ali je svakako marketinski veci i svetu zanimljiviji Nadal-Federer. Moze se reci da su to sada i istorijski rivalitet sa obzirom da Nadal ima sanse da stigne Federera po broju GS. Posto te sanse postoji i na strani Djokovica, ono barem da stigne Nadala po broju GS titula, zato ce i ova godina definitivno biti najbitnija za istoriju tenisa, tj ko ce imati vise GS titula na kraju karijere. Ako se umesa neko treci (posto mislim da Federer nema sta vise da trazi u mecevima sa ovom dvojicom), onda ce stvar malo da splasne, sa obzirom da ljudi vole da gledaju velike meceve. Odavde mislim i da Australian open izuzetno bitan za Novaka. A ako Novak osvoji i Rolan Garos, Vimbldon tek postaje ludnica, i rasplet istorijski na US open. A ako Novak sve ovo osvoji, istorija tenisa dobija neslucenu dimenziju, i jos jednu ludu godinu tj 2015. Ukoliko Nadal osvoji 2-3 GS, onda se sve svodi na jurenje Federera po broju GS, Novak postaje veciti treci i moze samo da gradi rivalitet sa Nadalom, koji ce svakako biti najveci u istoriji tenisa. Oko ovakvog raspleta se otvaraju mnoga pitanja marketinga i tome slicno. Ali sa obzirom da veliki za nas uvek imaju i poneko iznenadjenje, ajde da sacekamo i da se nadamo najboljem za Novaka sa barem tri GS titule, pa da uzivamo u jos jednoj ludoj tj 2015.
    (marko, 8. januar 2014 11:11)

    # Link komentara

  81. Da budemo realni, Nadal ima tako dobar skor sa Federerom jer su većinu mečeva odigrali na šljaci, gde je Federer skoro uvek stizao do finala dok Nadal to nije činio na ostalim podlogama prilično dugo.
    (Devil, 8. januar 2014 11:07)

    # Link komentara

  82. Definitivno ce biti, ako vec nije. Do kraja karijere ce verovatno imati najvise odigranih grend slem finala, najvise grend slem susreta uopste, najvise masters finala, najvise master susreta uopste, najvise odigranih finala, najvise odigranih meceva, plus ono najbitnije, najvise klasika. Pa za dve godine vec mozda bude 26-24 za Nadal, uz 50 odigranih meceva. Pritom, nikad se ne zna unapred ko ce biti pobednik, i skoro svi mecevi su tu negde.
     (velikoslovog, 8. januar 2014 11:06)

    # Link komentara

  83. Federer-Nadal je "sudar" generacija, koncepcija, stilova igre, filozofije tenisa, mec dva mozda najrazlicitija igraca i zato se smatra posebnim, pa i najvecim.
    Djokovic-Nadal imaju vise odigranih meceva, neizvesniji medjusobni skor, vise neizvesnih meceva, ali u osnovi je to duel igraca pribliznih godina, stila i nacina igre.
    Kome se sta svidja...
    (SPIDER, 8. januar 2014 11:02)

    # Link komentara

  84. Sve dok je Fedex aktivan njihovo rivalstvo je 1. Pre svega jer je jako davno proglaseno za rivalstvo, pa iako sada mozda i nije ipak se broji. Tu je i faktor Zapadnih nacija kojima ce uvek pre biti interesantan Rolex Svajcarac od Srpskog Uniqloa. Medjutim verujem da ce odlaskom Rodzera u penziju i dolaskom Bekera, Novak pridobiti Adidas i Zapadnu publiku i rivalstvo 1 koje mu vec sada pripada.
     (Miki Maus, 8. januar 2014 11:02)

    # Link komentara

  85. zasto stalno trpate novaka sa 6gs sa ovim ljudima koji imaju 13 i 17. nole ako dobaci do 10 bice dobro.mislim nas je volimo ga ali treba malo realnosti daleko je on od njih svetlosnim godinama u svim statistikama
    (kosmajacsale, 8. januar 2014 10:57)

    # Link komentara

  86. Volim da pratim tenis i svi oni imaju nesto po cemu su prepoznatlhivi,a ko je najbolji svih vremena kao i najvece rivalstvo je samo misljenje nas pojedinaca!Licno navijam za Noleta,veliki radnik-gura do kraja(sem toga razmazio nas je-pa su mi jadni oni sto ga psuju kad ispadne u polufinalima)
    Federer veliki znalac,najlepsi tenis za oko-bar po meni,ali mislim da do dolaska Nadala nije imao nekog rivala koji bi ga mogao omesti!
    Rafa,licno mi nije bas najdrazi,ali o njegovim kvalitetima nema sta da se prica!Ipak on sa svim ovim velikanima ima pozitivan skor-zato-skidam kapu!
    Ps.Realno i sami znate koliko je tenis napredovao na listi popularnih sportova,najpre od dolaska Federera, pa posle i Rafe i Noleta!
    NAPRED NO1E!!!!
     (zlojeb, 8. januar 2014 10:51)

    # Link komentara

  87. Tačna je postavka da je zapad dominantan u medijskoj igri ali kvalitet se uvek probije.Rafu i Novaka čeka još mnogo epskih- istorijskih duela, a Rodžer je, priznavao to ili ne,počeo da popušta u elementima u kojima je bio superioran.Njegova mirnoća, "neznojenje", pristojnost (?), obratite pažnju kako to izgleda KADA GUBI. A ako imate mogućnost, pogledajte koliko je psovki, suza i slomljenih reketa bilo na njegovim početničkim mečevima, kada je kretao ka vrhu. Rafa i Novak su mnogo pristojniji. Uživajmo u njihovim mečevima.
    (Dubravka, 8. januar 2014 10:50)

    # Link komentara

  88. Rafa i Fedex i to je to ! Djovak je samo uskocio u pravom momentu, al klasa su ova dvojica
    (Herzegovina Trebinje, 8. januar 2014 10:50)

    # Link komentara

  89. Đoković i Nadal mogu se sastati i 100 puta u svojoj karijeri ,ali njihovi dueli nikad neće privlačiti svjetsku tenisku javnost ,kao što su privlačili dueli između Rodžera i Rafe ,kojih će u budućnosti vjerovatno još biti.Razlog zašto je to tako treba tražiti u činjenici da se radi o dva tenisera koji imaju sasvim različite stilove igre i to je veliki mamac i za publiku ,ali i za teniske stručnjake ,dok je Đokovićeva i Nadalova igra slična koja ponekad prelazi u monotoniju.Ljepota teniskog meča ne ogleda se u tome što on traje 6 sati ,već maštovita igra tenisra i raznovsnost njihovih poteza.
    (analiza, 8. januar 2014 10:04)

    "Jaca" ti je analiza.
    Nadal dere Rodju gde god ga dohvati i to sve na jedan te isti nacin.gde ti vidish neizvesnost..?? Tuci Rodju po bekhand strani i posao zavrshen. Nema shta, bash "mashtovito". Koja crna raznovrsnost..??
    (zoran, 8. januar 2014 10:49)

    # Link komentara

  90. Možda će vama u Srbiji rivalstvo između Novaka i Rafe biti veće od Rogera i Rafe ali to je normalno, vaš tenisač je dio tog rivalstva i to je jako lijepa stvar i super je imati takvog sportaša i čovjeka koji piše povijest ovog sporta ali mislim da u svijetu među običnim ljudima će ipak prevladati rivalstvo Rafe i Rogera jer oni su dugo bili najbolji, godinama su bili broj 1 i 2 i borili se za sve najveće turnire, Rafa je još uvijek tu, Fed lagano odlazi i imaju najviše fanova u svijetu.
    (gt, 8. januar 2014 10:45)

    # Link komentara

  91. Na planu igre angazovanje Bekera nista novo nece doneti Noletu.Pogotovu sada kada mu se radikalno popravio servis I kada cesce izlazi na mrezu.Ranije se Noletu desavalo da ne zna kad treba da krene napred.Sada je I to popravio.Veliki Bekerov minus sto nikada nije radio kao trener.Noletu ne treba neko ko ce da ga uvede u djet-set drustvo vec trener-radnik koji ce da radi sa njim na odrzanju visokog nivoa svih segmenata igre.Prelazenje sve vise na igranje top spina umesto ravnih udaraca,naprimer.
    (sergije miletic, 8. januar 2014 10:44)

    # Link komentara

  92. Samo je dovoljno reci da kada igraju Novak I Rafa, tu mozes da vidis iste stilove igre, dosadno prebacivanje loptice dok neko ne pogresi...Dok sa Federerom I Nadalom nije slucaj, jer imaju totalno suprotne stilove igre, I zato je zanimljivije gledati njih dvojicu, jer mozes videti sve vrste udaraca koji postoje u tenisu...Toliko...
     (RF, 8. januar 2014 10:42)

    # Link komentara

  93. a sta mislis o mareju
    (neki, 8. januar 2014 10:38)

    # Link komentara

  94. I da nema svega ovoga navedenog u po meni sjajnom tekstu samim tim što Bože zdravlja Nole i Rafa imaju da odigraju još ko zna koliko mečeva i finala, a Federer možda više nijedno, siguran sam da će(ako već i nije) rivalstvo Nadala i Djokovica ostati zapamceno kao najveće u istoriji. Nisam preterani ljubitelj tenisa, ali gledati njih dvojicu u medjusobnom okršaju je stvarno prava poslastica. Slažem se i sa jednim od prethodnih komentara, vezanim za tržište i komercijalni ugao na celu stvar, ali mislim da će na kraju ipak pobediti tenis. Uostalom kad Federer ode(a gotov je) verujem da velika većina njegovih simpatizera sigurno neće prestati da gleda tenis, a pošto mu je Nadal bio najveći takmac tu je Novakova šansa da ukrade njihova srca i deo tržišta. Pa neće valjda cela planeta navijati za Nadala?? Mada bih, iako još uvek mnogi ne veruju u njega, spomenuo i Mareja kao potencijalnu pretnju. Kada je igrao na vrhunskom nivou Novak prosto nije znao šta će s njim, teže mu je padao od prethodne dvojice. Ako se vrati spreman posle ove povrede sve je moguće...
     (Vuk, 8. januar 2014 10:35)

    # Link komentara

  95. Zaboravili ste (možda mi je promaklo) da pomenete i uzbudljivi meč u polufinalu OI u Pekingu 2008. kad je Đoković izgubio od Nadala prije svega zbog nekoliko grešaka iz smečeva.
    (svarozic, 8. januar 2014 10:22)

    # Link komentara

  96. Đoković i Nadal mogu se sastati i 100 puta u svojoj karijeri ,ali njihovi dueli nikad neće privlačiti svjetsku tenisku javnost ,kao što su privlačili dueli između Rodžera i Rafe ,kojih će u budućnosti vjerovatno još biti.Razlog zašto je to tako treba tražiti u činjenici da se radi o dva tenisera koji imaju sasvim različite stilove igre i to je veliki mamac i za publiku ,ali i za teniske stručnjake ,dok je Đokovićeva i Nadalova igra slična koja ponekad prelazi u monotoniju.Ljepota teniskog meča ne ogleda se u tome što on traje 6 sati ,već maštovita igra tenisra i raznovsnost njihovih poteza.
    (analiza, 8. januar 2014 10:04)

    # Link komentara

  97. ja navijam za Federera ali mecevi Federer-Nadal ne mogu da se porede sa Nadal-Djokovic.
    Federer je u padu od 2008. i do tada nije uspeo da slomi Nadala na sljaci, a nije bilo previse meceva na drugim podlogama, tako da je psihicki momentum bio na strani Nadala, a Fed je zatim poceo i fizicki da zaostaje (iako naravno nikada nije bio toliko spreman koliko Nadal), sto je jos vise unistavalo onu psihicku komponentu i nekako, ne mogu da se otmem utisku da je Nadal 4-5 velikih meceva izvukao cisto na to sto je Federerova glava posustajala u presudnim momentima. Da je Federer bio stabilan u tim mecevima to bi bilo znacajno zanimljivije rivalstvo, iako je dominacija na sljaci nesporna.
    Sa druge strane Nole je poceo katastrofalno protiv Nadala i zasigurno je i njemu taj psihicki momenat falio u pojedinim duelima. Medjutim kada je konacno postao fizicki spreman, znacajno se psihicki stabilizovao jer je osetio da su mecevi pod njegovom kontrolom. Jedini igrac protiv koga sam video da Nadal izgleda pogubljeno i bezidejno jeste Nole. Otuda i onaj famozni promasaj Nadala u petom setu AO 2012. To nije bilo nista drugo nego strah od protivnika, a zatim i potpuni mentalni kolaps.
    Nole je definitivno nasao formulu za Nadala i zaista ga treba tuci kao vola u kupusu jer je prosle godine bukvalno poklonio coveku prvo mesto i titulu na USO. Za RG mogu da razumem greske i promasaje, ali finale USO nikako.
    (Bojan, 8. januar 2014 10:00)

    # Link komentara

  98. Ne znam da li je Rafole srusio Fedala ali znam da je Fedala stigla pedala.
    (Alex, 8. januar 2014 09:59)

    # Link komentara

  99. Slazem se sa poslednjom recenicom podnaslova!!!
    (dorcolac416, 8. januar 2014 09:54)

    # Link komentara

  100. Odgovor je dat u samom textu. Naravno da je vece rivalstvo No-Ra, cifre su na njihovoj strani.
    (MS, 8. januar 2014 09:49)

    # Link komentara

  101. Sve navedeno stoji! Ali veoma bitan momenat u rivalstvima je tzv. "marketability" iliti "utrživost". Budući da medijskom svetskom scenom dominiraju mediji tzv. Anglosfere, da ista najviše utiče na manje celine i tržišta (poput cele Evrope), tu je Novak mnogo manje interesantan od Rafe i Federera. To je prosto tako. On je tamo neki istočni Evropljanin kojeg cene i poštuju, ali se putem tih medija više projektuje imidž nekog tuđina i trenutnog nužnog zla negoli sveopšte prihvaćenog domaćeg ljubimca. Tako je bilo Lendlu, tako je bilo Safinu, tako će biti Noletu. Naravno, te granice su sada mnogo finije, ali se ipak vide - od ESPN-a do publike na sva četiri Gran Slama. Federer je, što zbog imena, što zbog poznavanja jezika, što zbog deficita drugih "zapadnjaka" uleteo u kalup "omiljenog i najboljeg tenisera sveta" i njemu se tamo sve toleriše, od loših igara do bezobraznih izjava. Rafa je predstavnik druge najveće etno-medijske celine u zapadnom svetu (špansko-latinske) i prihvatljiviji je od Noleta. S druge strane, ne treba prenebregnuti popularnost Noleta u slovenskom svetu i Aziji (Kina, Japan), ali pošto je naša mala Srbija sama pod uticajem Anglosfere, naše percepcije su na liniji svih ostalih Evropljana. Zato su naša čula opterećena privatnim životima engleskih fudbalera (koji su poslednje osvojili šta i kad, 1966?), američkim vremenskim prilikama i rijalitijima.
    (munz, 8. januar 2014 09:44)

    # Link komentara

  102. realno, bice rivalstvo Nadal-Djokovic broj 1 i to veoma uskoro..
     (aca, 8. januar 2014 09:41)

    # Link komentara