ATP: Ko može da ugrozi veliku četvorku?

U poslednje dve godine niko nije igrao finale Grend slem turnira, a da se ne zove Đoković, Federer, Mari ili Nadal. Poslednji put to se dogodilo 2010. na Vimbldonu, kada je Berdih bio finalista, kao i na RG neposredno pre toga kada je Soderling izgubio u finalu. Ko od igrača iz šireg vrha može da ugrozi Top 4, a ko će predstavljati osveženje na ATP turu?

Pošaljite komentar
  1. Ako se Nadal ne vrati u punoj snazi, jednostavno Djokovic moze do sva 4 GS turnira. Mada to mozda deluje strasno i ne moguce , ja vidim u Novaku ogroman potencijal da napreduje, no sve ce se vec videti na Australian Openu. I jedini koji moze da ugrozi veliku cetvorku je DeLPo. Mada mislim da bi tesko mogao u duzim mecevima na GSmima da pobedi Noleta ili Nadala. Srecno Nole,Janko,Viktore,Jelena,Ana ( i svim nasima ) u novoj teniskoj sezoni.
    (pera:PP, 2. decembar 2012 11:00)

    # Link komentara

  2. Sigurno da ovi od petog pa nadalje nemaju nikakve sanse,oni su vec svoje dali,i vise nemogu sigurno,ali meni je za oko zapao,onaj mladi Jirzi (Jerzi) Janovic,i momak je zaista kapacitet,ako bude napredovao i imao kraj sebe pravog trenera.Pratio sam taj celi turnir skoro kad se poigravao sa "velikim" imenima !
    (Tovy, 30. novembar 2012 13:11)

    # Link komentara

  3. Jedinu pravu opasnost za prvu četvoricu već duže vreme predstavljaju samo njihove eventualne povrede (Djoković 2011., Nadal 2009 i 2012., Murray 2009.). Ili bolest (Federer 2008). I tako će biti još neko vreme. Jer ovo je njihovo vreme.
    Šampioni. I ostali, dobri i manje dobri. Tako je oduvek. Borg, Connors, McEnroe, Lendl,...
    (Vidra, 27. novembar 2012 22:17)

    # Link komentara

  4. Jedino Del Potro!!! ovi ostali nemaju "glavu" za tako nesto...
    (dada, 27. novembar 2012 17:03)

    # Link komentara

  5. (Dylan Dog, 24. novembar 2012 15:17)
    pa o tome i govorim, taj period se ipak prosirivao tokom godina, a ne skracivao (uz navedene izuzetke zbog povreda)
    prosle godine je vrhunsku formu drzao od pocetka godine do US opena i vrlo brzo se oporavio za ovogodisnju australiju i opet nije znacajno ni pred sezonu na sljaci. Naravno da to non-stop nije bila maksimalna forma koju covek moze da postigne, ali je daleko od toga da nije delovao odlicno na terenu i duze od ta tri meseca

    ziv bio :)
    (Bojan, 25. novembar 2012 16:16)

    # Link komentara

  6. Moj favrit je Jerzy Janowicz. Isplivao je niodkuda (ok, bar za mene), i postigao mnogo vise od nekih izvikanih imena. Jedan je od retkih dvometrasa, ali za razliku od ostalih koji deluju na momente nezgrapno, usporeno, od je super skladan i pokretan. Poseduje razoran udarac, pokretljiv je, a pokazao je i puno majstorskih udaraca. Deluje inteligentno i pozitivno, a koliko se radovao pobedama, mislim da ce raditi zesce nego ikad. Mislim da bi u 2013oj trebao da se bori za plasman u final 8, a 2014 sve je moguce.
    Sto se tice djokovica, ocekujem neku kombinaciju 2011 i 2012. 2011 je odigrao na visokom nivou, ali je na kraju pukao od psihofizicke iscrpljenosti, ali svima pokazao sta moze. Onda je doslo do malog lutanja, a 2012 je odigrao, po meni na standarnom nivou, visokom, ali ne ubistveno visokom kao na pocetku 2011. Zato je bio jak cele godine, i nije imao padova kao vecina drugih tenisera. Kad su svi podigli formu za leto, on nije (nije ni spustio), i to ga je kostalo olimpijade i pariza/us opena, ali je zato imao najvis esnage i svezine na kraju. Mislim da ce sledecu sezonu odigrati slicno, ali na malo visem nivou, i sa vise samopouzdanja koga je dobio poslednjih par meseci, a glani cilj bice mu rolan Garos. Glavni konkurent bice mu Mari, ali za njega je verovatno rezervisano drugo mesto. Federer polako posustaje, a Nadal ce dati sve da prikupi snagu i zdravlje za Pariz, a ako to ne uspe, moguce da nikad vise ne bude onaj stari.
    (Pera, 24. novembar 2012 19:26)

    # Link komentara

  7. @Bojan

    Nije toliko bitno koliko je tačno meseci Nadal igrao i sa kim, već da se radi o periodima (obično pokrivaju sezonu šljake na početku ili na kraju) u kojima je u izrazitoj formi i deluje kao Halk na terenu, i perioda u kojima nije ni izbliza tako ubedljiv. Daleko od toga da je čak i "neubedljiv" Nadal lak plen. On i tada prolazi duboko u žreb, ali gubi ili od posebno inspirisanih tenisera iz drugog, pa čak i trećeg ešalona - a po pravilu obavezno od svojih najvećih konkurenata, Rodžera, Novaka, Endija, pa i Davidenka i Delpa. Kada je maksimalno spreman, vrlo je ravnopravan i na ostalim podlogama sa svima pomenutima, tako da može da izgubi jedino ako oni odigraju na svom maksimumu.

    Bilo kako da bilo, Novak mu je 2011., kada je Rafa igrao fenomenalno, pomrsio sve račune.
    Zanimljivo je obratiti pažnju na izraze Nadalovog lica posle rukovanja sa Đokovićem.
    USO 2010.: Srdačnost
    WTF 2010: Saosećajnost.
    Indijan Vels: Ljutnja ali i opuštenost.
    Majami: Zbunjenost.
    Madrid: Neverica i panika.
    Rim: Mentalni kolaps.
    Vimbldon: Odsutnost.
    USO 2012: Prihvatanje.
    AO 2012: Bezizražajnost.
    Video klip je svojevrstan omaž Novakovoj "slatkoj osveti" zbog svih "horora" koje mu je Rafa priredio u prošlosti. Pesma benda Smash Mouth daje odličnu podlogu.

    Uzdravlje!
    (Dylan Dog, 24. novembar 2012 15:17)

    # Link komentara

  8. Bojane,
    sad ce da ispadne da se hvalim, ali gledala sami i Vimmbldonsko finale uzivo: Mari jeste rasturio Federera ali Fedeera koji je prethodnog dana igrao 4tvorosatni mec sa Del Potromi kojeg, budimo iskreni, osvajanje Dejivis Kupa i olimpijskih medalja ne zanima ni upola kao osvajanje slem titula, a tu znamo kako se Mari proveo protiv Federera.
    (noleisthebest, 23. novembar 2012 11:38)
    skontao sam da je u pitanju lapsus, samo sam napomenuo :)
    (Bojan, 23. novembar 2012 18:14)

    # Link komentara

  9. Nisam ni rekla na Vimbldonskom, vec Olimpijskom finalu, koji se takodje igrao na Centralnom terenu Vimbldona.
    (noleisthebest, 23. novembar 2012 14:00)

    # Link komentara

  10. (noleisthebest, 23. novembar 2012 11:38)
    ne znam sta si gledala uzivo, ali Mari nije dobio Federera na vimbldonskom finalu :)
    salu na stranu, moj komentar nije bio za lepotu Marijeve igre, vec za uspesnost iste. Slazem se da ne igra lepo, ali sam samo naveo 3 ovogodisnja mecha gde je zasigurno Federeru i Noletu bilo stalo do pobede pa su izgubili od Marija. Naravno da je tacno da je Federer bio umoran posle mecha sa JMDPom, ali ipak to nije jedini razlog za pobedu, uostalom bio je Nole odmoran pred oba mecha pa je izgubio, a i recimo dobio je Federera 2008. na zavrsnom turniru u grupi i to u mechu koji je odlucivao da li ce Federer da prodje ili ne.
    Samo kazem, covek je cetvrti igrac danasnjice i to sa ozbiljnim sansama protiv prve trojice na svim podlogama sem na sljaci i to nije za podcenjivanje.
    (Bojan, 23. novembar 2012 12:59)

    # Link komentara

  11. Bojane,
    sad ce da ispadne da se hvalim, ali gledala sami i Vimmbldonsko finale uzivo: Mari jeste rasturio Federera ali Fedeera koji je prethodnog dana igrao 4tvorosatni mec sa Del Potromi kojeg, budimo iskreni, osvajanje Dejivis Kupa i olimpijskih medalja ne zanima ni upola kao osvajanje slem titula, a tu znamo kako se Mari proveo protiv Federera.
    Mari bez fitnesa ispada iz top 10, on ce celu ovu pauzu da se ubija radeci na nabacivanju snage i misica jer su mu oni glavno oruzje (kao i Nadalu), za razliku od Federera a i Noleta koji se uzdaju u tehniku i talenat.

    Mari u principu ne zna kako da igra napadacki tenis, osim da maltretira onu jadnu lopticu iz sve snage sa osnovnie linije dok te snage ima.

    Koliko puta je samo prokockao da "kazni" loptu koja mu padne na sredinu polja, sta on radi": "gurne" je nazad u igru i besomucno vraca dok protinvik ne lipshe...Tuzno i ruzno.
    (noleisthebest, 23. novembar 2012 11:38)

    # Link komentara

  12. (noleisthebest, 22. novembar 2012 18:55)
    zasti toliko omalovazavas coveka. Ko zna sta bi bilo da je rodjen u BGu, ali zasigurno nije tacno da covek dobija najbolju trojicu samo kad su nezainteresovani.
    Evo iz glave, samo ove godine su bile olimpijske igre na kojima je dobio i Noleta i Federera, a i Noleta je dobio na US openu. 3 mecha gde je zasigurno njegovim protivnicima stalo da pobede, ali je bio bolji. Ima jos meceva od ranije, ima covek protiv trojke 20 pobeda i 30 poraza, sigurno nisu bitni mecevi samo u ovoj drugoj grupi.
    (Bojan, 23. novembar 2012 09:21)

    # Link komentara

  13. @ja
    sumnjam da sam rekao da je nemoguce,obicno cuvam tu rec za kad je nesto i teorijski neostvarivo,ali dobro,da ne ulazimo u tu raspravu, jeste cinjenica da nisam verovatno da ce biti ovolika razlika mislio sam da ce biti gusto do kraja i da ce Federer imati sansi za prvo mesto jer je nakon olimpijade i na ATP race Federer bio prvi. U principu do US opena je i delovalo da ce biti gusce, tu je Federer malo kiksnuo, a Nole je nakon njega uradio ono sto je Federer uradio prosle godine, uzeo 3 titule i 3000 poena, dok Federer nije uzeo nista. Cak mi i sada ne deluje realno to da je tolika razlika ako se uzme u obzir da je Federer bio prvi dan pre pocetka zavrsnog mastersa (iako znam da je fora u kalendaru)
    Medjutim, bez obzira na manjak titula, koji god period godine uzmes, Federer nije bio van prve trojice.
    Naravno da je moguce teorijski ispasti za odredjeni vremenski period iz top bilo koji broj, za godinu dana ispadas i sa cele liste :), ali covek ipak ostavlja utisak da moze da se nosi sa novim izazovima i da ima zelju, ne verujem njegovim najavama da ce igrati Rio, ali mislim da bi mogao jos 2 godina da igra vrhunski tenis, da zavrsi narednu recimo kao 3. onu tamo kao 5. i onda jos jedan vimbldon pa penzija.
    naravno, da li ce biti sve vise neocekivanih poraza, ponestajanja snage u toku mecha, hoce, to se vec nekoliko puta ove i prethodne sezone videlo, i slazem se, niko ne moze protiv biologije, samo ipak ne veruje da mu rok istice za 2-3 meseca, cak ni za godinu dana.
    (Bojan, 22. novembar 2012 20:01)

    # Link komentara

  14. "cinjenice",
    odgledala sam i Djokovic Mari i Djokovic Federer meceve uzivo u O2 areni.
    Bez ikakve prepotencije kazem da videti tenisere uzivo i na TV-u su dve kompletno razlicite perspektive.
    Oba meca su imala istu dinamiku a razlika je bila samo u kvalitetu protivnika, gde je Federer za dve klase bolji od Marija i njega je Nole mnogo teze pobedio iako rezultat to ne sugerise.
    Mari ce u mecu da traje dok ga drzi fizicka snaga.
    On ce pobedjivati samo nedovoljno motivisanog Noleta i FEderera a i Nadala, jednostavno, nije on u istoj ligi, ima mnogo manje talenta i teniskog mozga, nikada nije bio niti ce biti sampion. Takvi se radjaju a ne kupuju skupim fitnes trenerima, svemogucim uslovima i legendom kakav je Ivan Lendl.
    Zamisli da je Mari odrastao u Beogradu....Ma nikad za njega ne bi cuo.
    (noleisthebest, 22. novembar 2012 18:55)

    # Link komentara

  15. (Dylan Dog, 22. novembar 2012 12:00)
    pa nisi bas u pravu
    2005. godine Nadal je bio nov igrac i jeste osvojio turnir jos u frebruaru, ali to je bio turnir na sljaci nize kategorije. brazil i mexico open nisu bas turniri na kojima se moze proceniti spremnost igraca. Zatim je odigrao sada vec standarndo dobru sezonu sljake i ispao u 2. kolu vimbldona. i na kraju jeste osvojio montreal, peking i madrid ali na ta tri turnira je od jacih igraca na betonu dobio samo agasija i ljubicica. Znaci dosta srece sa rasporedom i odustajanjem od turnira najboljih igraca ili njihovim ranim ispadanjem. Vec 2006 je osvojio samo jednu titulu na betonu i nakon vimbldona ga nigde nije bilo. 2007. je igrao od marta do juna (indijan vels - vimbldon). 2010. je igrao i US open i WTF finale, znaci drasticno je povecana njegova konstantnost, i 2011 je od indijan velsa do us opena na svakom turniru bio kandidat za titulu.
    (cinjenice, 22. novembar 2012 13:19)
    komentar koji "opovrgavas" se odnosio na del Potra. za odnos snaga Marija i Noleta se slazem, bice prilicno izjednaceno u buducnosti, za Federera se ne slazem :)
    (Bojan, 22. novembar 2012 18:40)

    # Link komentara

  16. Pa da je tako lako osvajati gren slemove, svaki devetnaestogodisnjak bi to radio. Samo se nadopingujes i gotova stvar. Uostalom, govoris da mu ne moze niko nista zato sto ga stite jaki sponzori, pa ne znam ko je mogao tada da ga stiti kad je bio totalni anonimus.
    (Ih, 22. novembar 2012 16:17)

    # Link komentara

  17. @Cinjenice
    Činjenice jesu, ali su parametri vise nego smiješni!
    Mozemo tako da posmatramo slemove i kazemo da je H2H 2:1 za Novaka!!! Ili da za mjerilo posmatramo samo ovogodišnje rezultate (4:3)?!
    Po meni, novakovo "sporo paljenje" je najizrazitije kod mečeva protiv Marija. Imam osjećaj da ga ( zbog samo njemu znanih razloga) pokušava
    dobiti na "finoću".
    Inace Mariju više odgovara mjesto trećeg nosioca, jer da kojim slučajem i izbije na drugo mjesto, znači da ga u slučaju prolaska u 1/2 finale, tamo čeka njegov "pencilin" - Nadal!
    (Dane, 22. novembar 2012 15:32)

    # Link komentara

  18. @Bojan
    Kada sam ja pre 3 meseca pricao da ce Novak zavrsiti ovu godinu sa 2-3 hiljade bodova vise od Federera, ti si pisao kako je to nemoguce.
    A kolika je razlika sada u bodovima?
    Skoro 3000 bodova i to sa sve Federerovim dolaskom do finala u Londonu.

    Kazes da ne vidis nacin na koji bi Federer mogao ispasti iz prvih 8 sledece godine.
    Pa nacin je prost.
    Izgubi sledece godine na jednom turniru u cetvrtfinalu, pa mu se slicno desi i na narednih nekoliko turnira. Samopouzdanje pocinje naglo da mu pada i sve teze dobija meceve i sve cesce dozivljava neocekivane poraze.
    Sa takvim rezultatima do kraj godine ispada sigurno iz prvih 10.

    Jedna Dinara Safina je uspela za 8 meseci da sa 2. mesta ispadne iz prvih 100.
    Jedna Ana Ivanovic je za godinu dana sa 1. pala na 13. mesto.
    Karolina Voznjecki je ovu godinu zapocela kao prva na listi, a vec u Maju je bila 9.
    Davidenko je 2009. osvojio ZT, 2010. zapoceo kao 6. na listi a zavrsio kao 22.
    Naravno da je Federer mnogo kvalitetniji teniser od gore navedenih, ali covek ima drugi problem, a to su godine.
    Zbog tih godina vrlo brzo ce doci u situaciju da vise nikog nece moci pobediti.
    Da li ce to biti za 2-3 meseca ili za godinu dana to ostaje da vidimo, ali to se svakako mora desiti u narednih godinu dana.
    Jednostavno to je prirodan proces i tako funkcionise tenis od kada postoji. Nije ni Federer nikakav izuzetak koji ce oboriti sve zakone prirode. Ne bioh ovo pisao da Federer ima 25 godina, ali on sledece godine puni 32. Prem tome....
    (ja, 22. novembar 2012 13:44)

    # Link komentara

  19. @Bojan
    Voleo bih da mi objasnis po cemu to zakljucujes da ce Marej pobedjivati Djokovica jednom u 3-4 odigrana meca?
    Jesi li malo pogledao istorijat njihovih meceva?
    Marej je izgubio od Novaka prva 4 meca, ali tada nije bio ni u prvih 15 na listi.
    Od 2008. od kada je Marej redovni clan prve cetvorke njihovi susreti su isli ovako:
    3 uzastopne pobede Mareja
    2 pobede Djokovica
    1 pobeda Mareja
    1 pobeda Djokovica
    1 pobeda Mareja
    1 pobeda Djokovica
    2 pobede Mareja
    2 pobede Djokovica

    Dakle odnos je 7:6 u pobedama za Mareja.
    Ako tu izbacimo jedan mec na sljaci, na kojoj je Marej stvarno los odnos je 7:5 za Mareja.
    Ako pogledamo meceve koje su igrali u finalima, odnosno u direktnoj borbi za titule odnos je 4:3 za Mareja.
    Na kraju i od ovih 6 poraza, Marej je bar 3 puta servirao za mec ili cak imao i mec lopte, dakle lako je taj skor mogao sada biti i 10:3 za Mareja.
    Po ovome pre bi se moglo zakljuciti da ce Djokovic dobijati jedan od 3 odigrana meca, a ne Marej.
    Ali hajde da budemo malo realniji i da kazemo da ce njihovi susreti i u buducnosti biti neizvesni i da ce obojica imati slican broj pobeda i poraza.
    Djokovic bez problema dobija Nadala na tvrdim podlogama, cesto i prilicno ubedeljivim rezultatom. Takodje kada je maksimalno spreman pobedjuje i Federera cesto i bez izgubljenog seta.
    Imao je Djokovic problem i sa Congom i sa Hasom, pa je ipak nasao nacine da ih kasnije redovno pobedjuje.
    Na zalost za Mareja ni dan danas nema pravo resenje i svaki put se strasno muci sa njim.
    (cinjenice, 22. novembar 2012 13:19)

    # Link komentara

  20. Slažem se sa mišljenjima, a to i trofeji kažu da imamo veliku trokju.Kao prvo Endi nikada nije bio No1, a manjka mu i titula.Ipak, po njegovim rezultatima sa ostalima tu je, naravno kao četvrti.Njih bi nazvao prvom ligom.Druga liga si Del Potro, Ferer, Berdih i Conga.Kao što su prva četvorica odvojila od njih i oni su odvojili od ostalih i to prilično ubedljivo.Ostali samo povremeno bljesnu.Naravno. to je na osnovu dosadašnjih rezultata, šta će biti nezahvalno je prognozirati.Pre svega najveća nepoznanica je Nadal.Možda se vrati i na poziciju jedan, a možda se ne zadrži ni među 10, jer tu je viša sila u pitanju.Federer može i dalje da igra vrhunski tenis, ali mišljenja sam da to ne može na 18 turnira, koliko se boduje.Ostaju Nole i Endi kao najozbiljniji za vrh.Nadam se da će to ipak biti Nole, jer Endi mu je vršnjak a nikada nije bio bolji, zašto bi to bio u budućnosti?
    Činjenica je da su ova četvorica naterala jedan drugoga na dignu igru na jako visok nivo.Sa jedne strane to nije dobro, jer obeshrabruje druge, pre svega mlade, a nemaju ni tim, logisrtiku.Sa druge strane, oni su postali istinske zvezde, kakve nisu bili oni koji su pre Rodžera bili prvi (a posle Samprasa).Mislim da će to popularizovati tenis, ali da će pravi novi šampioni doći tek za par godina, kada stasaju oni kojima su ova četvotrica idoli.Do tada Nole ima priliku da ostavi jedan od najdubljih tragova u ovom sportu.
    Pozdrav za sve ljubitelje ovog divnog sporta i za Sašu i sjajne komentatore na ovom blogu.
    (Dal, 22. novembar 2012 12:14)

    # Link komentara

  21. @Bojan
    Kada je eksplodirao 2005. osvajao je turnire u kontinuitetu tokom cele godine, dok se kasnije taj period znatno skratio. Kod Nadala je fizička pripremljenost od presudnog značaja jer momak svoje samopouzdanje crpi prevashodno iz činjenice da je fizički i kondiciono superiorniji od protivnika. Važno je bilo preživeti dok protivnik ne ostane bez goriva, a onda sledi čišćenje sa terena.
    Bez bog-zna-kakve želje da nešto sugerišem, pomalo je simptomatično da jedan devetnaestogodišnjak u finalu RG-a 2005. pobedi tada u punoj snazi i dokazano dopingovanog (pa suspendovanog) šljakaša Marijana Puertu. Niki Pilić tada je izneo nekoliko konstatacija o tome da kao klinac Rafa nije ničim sugerisao da će postati veliki šampion, kao i da je iznenađen njegovom prenaglašenom muskulaturom. Novak ima najveću specifičnu snagu od svih tenisera iz vrha (osim možda Ferera), tako da je rešavanjem respiratornih problema otklonio svoje najveći nedostatak. To što je u izdržljivosti nadmašio Rafu, pre govori da Špančev "kung fu" nije više tako jak, no da Novak nešto uzima.
    Što se Armstronga tiče, verovatno se, kao i Merion Džons - nekome debelo zamerio. Nakon što su ih dobro izeksploatisali u marketinškom smislu, jednostavno su ih pustili "niz vodu". "Oni" nemaju milosti...

    @game, set and...
    Hvala na lepim rečima! Nažalost, teško je napisati nešto smisleno i sadržajno u 1500 karaktera. Marej treba da sazri kao šampion, a Janovič tek da se dokaže kao ozbiljan teniser.

    Uzdravlje!
    (Dylan Dog, 22. novembar 2012 12:00)

    # Link komentara

  22. "Ko može da ugrozi veliku četvorku?"
    Stvarno sa tom "četvorkom" se pomjeraju granice dobrog ukusa. Po čemu se vec zadnjih dvije tri godine govori o velikoj četvorci!Zato što je Marej nakon 7 godina bavljenja profesionalnim tenisom uspio da osvoji jedan slem??
    Ajmo malo pričati o velikoj petorci (Ferer je skoro dvije godine peti), šestorci, sedmorki...
    (Dane, 22. novembar 2012 11:35)

    # Link komentara

  23. Niko za sada ne moze da ugrozi veliku trojku,mozda i dvojku.Ne verujem da ce Endi jos vise napredovati da ce Federer lako stizati do finala a Nadalu treba moizda i cela sezona da se vtrati u potpunu formu.Ostaje Nole kao neprikosnoven vladar prvog mesta i naredne sezone.Jer njegov karakter,mentalna snaga i fizicka sprema su iznad svi ostalih tenisera.Volela bih da Delpo i Ferer jos vise blistaju jer su pre svega sjajni momci.
    (nada ZR, 22. novembar 2012 10:54)

    # Link komentara

  24. Po meni, Janovic je jedini koji moze nesto ozbiljno da uradi sledece godine.
    Ima sve sto mu je potrebno da osvoji slem: talenat, oruzje (servis i forhend), odlicno kretanje, srce i glad.

    Nadam se samo da ce ovu pauzu od Pariza iskoristiti da popravi kondiciju i fitnes, jer to je jedino sto ga moze usporiti i umanjiti mu neophodno samopuzdanje.

    Od mladjih igraca mi je za srce pristao Benoa Per, pravi boem medju teniserima.
    Vredi ga gledati i voleti kao sto se nekad voleo OFK Beograd: za dusu!
    (noleisthebest, 22. novembar 2012 10:21)

    # Link komentara

  25. jako interesantna rasprava nakon jako interesantnog teksta...

    ja ću za početak stati na stranu autora po pitanju "četvorke", jer ako je njihovo mesto na listi kao i učešće u polufinalima velikih turnira "zacementirano", onda sa pravom pričamo o četvorci... titule su one koje Endiju nedostaju, pa je stoga i imao jako kratki(e) izlet(e) sa 4. mesta nagore, ali mečevi trojke sa njim svakako donose konstantnu neizvesnost, što se za ostatak tour-a baš i ne može reći... a da li je trojka uzela 29 od 31, po meni je manje bitno, ako je u nekoliko slučajeva najteži meč u dolasku do tih titula bio upravo sa Endijem... čovek je samo baksuz jer živi u vremenu u kome žive i ostala trojica...

    što se Janoviča tiče, ja ne bih trčao pred rudu, pa i Izner je ušao u finale mastersa, i to u delu godine kada većina igrača ima formu za nijasnu bolju od one sa kraja sezone, ušao u top 10, i šta je bilo nakon toga...

    vezano za doping i Nadala, po meni ne može biti slučajno da Rodžer i Endi sve češće pričaju o dopingu, i to obično neposredno nakon neke novosti o stanju Rafine povrede, traže čak i češće kontrole krvi, valjda oni nešto malo bolje znaju od nas...
    evo i jednog interesantnog teksta na tu temu:
    [link]

    i na kraju dolazim do Dylan-a: i pored mog neslaganja po pitanju Endija, ti si čovek čije bih opširnije tekstove o tenisu sa zadovoljstvom čitao i sa nestrpljenjem očekivao, kao što čekam i Sašine...
    (game, set and..., 22. novembar 2012 09:24)

    # Link komentara

  26. Nema velike četvorke u današnjem tenisu, pošto skoro nikada nisu u isto vreme sva četvorica najboljih u vrhunskoj formi. Oni se samo dugo smenjuju na mestu najboljeg, i to trojca od četvorice, što je još jedan dokaz da nema velike četvorke. A što se tiče eventualno novih vrhunskih asova tiče meni se ubedljivo najviše dopada Poljak J.Janovic. U njegovoj igri a i u psiho-fizičkom profilu vidim potpuno nov kvalitet, on je "nov mutant" tenisera bliske budućnosti. Viši je od četvorice najboljih za više "od glavu", ima pokretljivost i gipkost koju toliko visoki teniseri nemaju ni približno, ima hrabrost i raznovrsnost (idejnu i tehničku) najmanje na nivou prve četvorice tenisera današnjice. Medjutim, to ne znači još uvek da ima kvalitet za proboj u vrh. Za to je potrebno da pored svega spomenutog ima i mentalne sposobnosti "osvajanja" vrha i još značajnije "ostajanja na njemu". Nije lako "stanovati" na vrhu Himalaja, još je teže nego do tamo nekako doći. Tamo moraš da budeš BAŠ ČELIK, u metaforičkom smislu. Janovic ima neviđen talenat, veoma je dopadljiv i atraktivan,kao pojava i kao igrač, ostaje da se vidi od kojeg materijala je napravljen - dobrog ili vanserijskog!? Lično navijam za njega, da kada naš Novak "ispriča svoju već grandioznu priču" pokuca na vrata teniskog Mont Everesta. Ne verujem da može poput furije da se zaleti i provali ih, bez obzira što ga na neki način vidim u buducnosti kako prolazi kroz njih. Više bih to želeo, jednostavno zato što mi se taj igrač dopada.
    (Posmatrač, 21. novembar 2012 16:26)

    # Link komentara

  27. (Dylan Dog, 21. novembar 2012 12:43)
    sudeci po biciklistikom skandalu, nisam siguran da sve moze da se svede na marketinski potencijal i zelju za zataskavanjem.
    Luis je svoje titule osvojio pre 6-7 i vise godina, mnogi iza njega su bili diskvalifikovani i te price su prosle, ali je on i dalje bio prilicno popularan i odlican za marketing (zivotna prica je ipak intrigirajuca), i onda odjednom cela prica i oduzimanje titula. I to sami Amerikanci, ne neki medjunarodni postupak, sto ipak baca maglu na ideju da je sve stvar marketabilnosti i imidza.
    sto se Noleta tiche, pretpostavi da je Nadal Srbin a Nole Spanac i da je Nadal bio najbolje fizicki pripremljen teniser i dominirao tour-om a onda ga odjednom kondiciono nadmasi covek koji je ceo zivot bio smatran kao jedan od slabije fizicki pripremljenih tenisera. Pa Srbi bi dizali revolt kako je garant u pitanju doping, ovako kao nema sumnje jer ima nizak marketinski potencijal. Da se razumemo, ja ne smatram da se Nole dopinguje, ali isti nacin razmisljanja primenjujem i na ostale tenisere.
    Sto se Nadalove forme tiche, mozhe se primetiti da nije tachno da igra 6 meseci godisnje u navedenom periodu. Kada se pojavio, van sljake nije mogao ni da mrdne, dakle 3 meseca, zatim je to 2007. postalo 4 meseca, 2008 5 meseci, 2009 opet 5 meseci. 2010 7 meseci, 2011 8 meseci. svake godine, sem ove i 2009 iz ociglednih razloga, se ipak shirio taj period gde je Nadal dolazio do zavrsnica turnira
    (Bojan, 21. novembar 2012 15:06)

    # Link komentara

  28. @Inspector Bloch i @Bojan

    Ambicije da se po svaku cenu bude uspešniji nikada nisu bile neuobičajena pojava u društvu, pa nema razloga da vremenom sport ne podlegne takvom trendu, pogotovo ako se uzme u obzir količina novca koji se poslednjih dencenija tu okreće.
    Da nešto sa teniskim organizacijama škripi vidi se pre svega u njihovoj ne-reakciji na priznanje Agasija o uzimanju nedozvoljenih sredstava izneto u sopstvenoj biografiji. Kao da se ništa nije desilo. Sredinom prošle decenije se moglo čuti da otac K. Klajsters otvoreno iznosi optužbe da omalena Enan svoje rezultate postiže koristeći nedozvoljena sredstva i vice versa. Pre nešto više od godinu dana sam ovde izneo zapažanje o pravilnosti dužine vremenskog perioda u kome je Rafa u top formi (nešto oko 6 meseci) i kada osvaja turnire, a koji se translirao od AO do pred RG, ili od MK, pa do USO. I @znanje-imanje pisao zanimljive komentare na tu temu.
    Što se Novaka tiče, gotovo sam siguran da momak ne koristi ništa nedozvoljeno. Niti ima jake sponzore da ga štite niti je simpatičan potrošačkom društvu sa Zapada. Skoro je bilo govora o njegovom niskom marketinškom potencijalu. A obzirom na to odakle dolazi i kome sve "sreću kvari" - da ima i trunke istine o njegovom dopingovanju - bio bi odavno razapet na stubu srama i drakonski sankcionisan.
    To što maliciozni i tendenciozni ljudski talog piše neafirmativno o Novaku pominjući da koristi doping - jesu samo puste želje i jadan pokušaj da se njegov uspeh omalovaži.
    Uzdravlje!
    (Dylan Dog, 21. novembar 2012 12:43)

    # Link komentara

  29. @Radamel

    Zahvaljujem se na pitanju.
    Vrlo je nezahvalno porediti različite teniske "ere". Ako bi se to učinilo, bilo bi neophodno postaviti niz raznoraznih ograda kako bi razmatranje zadržalo potreban nivo ozbiljnosti.
    Svako vreme ima svoje šampione, koji su verovatno igrali najbolji moguć tenis u datim uslovima. Egzaktno poređenje tenisera iz različitih era je praktično nemoguće a relativizacija cele priče izmišljanjem tzv. GOAT-a - nije najkorektniji pristup čak i ako se govori o uspešnosti u smislu broja osvojenih raznoraznih turnira.

    Međutim ovakva dominacija kakvu su nametnuli Federer i Nadal nije zabeležena u teniskoj istoriji. Sa pravom možemo tvrditi da su njih dvojica, svako u svom domenu - najdominantniji teniseri u Open eri. U tom smislu se proboj Đokovića pored njih dvojice može smatrati uspehom bez presedana. Sva trojica su vrhunski profesionalci, sa neverovatnom ambicijom da uvek budu bolji i uspešniji, pa je njihova međusobna konkurencija kvalitet današnjeg tenisa podigla na do danas nezabeležen nivo. I ako ni u čemu drugom ne možemo biti decidni - u ovome zasigurno možemo: danas se igra najbolji tenis u istoriji. Tome jesu doprineli kvalitetni reketi i španovi, ali su i atletske, taktičke i mentalne sposobnosti današnih tenisera daleko iznad onih koje su karakterisale njihove teniske prethodnike.
    Dakle, danas se igra bolji tenis nego juče, a već će se sutra igati bolji tenis no što se igra danas. To je potpuno prirodan proces.

    Srdačan pozdrav,
    (Dylan Dog, 21. novembar 2012 12:13)

    # Link komentara

  30. Termin "velika četvorka" nema utemeljenje u realnosti, ni po kvalitetu ni po uspešnosti. Samo se čekalo da E. Marej osvoji GS pa se iz raznoraznih, a ponajmanje teniskih razloga krenulo sa tim terminom. Naslov bi pre trebalo da glasi da li neko može da ugrozi "veliku trojku". Tu se nameće rasprava o Mareju, kao ozbiljnoj budućoj pretnji po pomenute.
    Što se tiče ostale teniske populacije, situacija je sledeća.
    Od afirmisanih tenisera svi (uključujući i Delpa) već imaju mentalnu barijeru u duelima sa "velikom trojkom", jer su razvili u praksi utemeljen podsvesni stav da ih mogu pobediti samo ako igraju iznad svojih mogućnosti, čime sebe u startu diskvalifikuju.
    Od već "vremešnih nada" se teško nešto ozbiljnije može očekivati, osim eventualno jalovog proboja u top10 kada stariji krenu polako u penziju.
    Ako se baš mora pomenuti neko ime, onda je to Jerži Janovic. Prema pokazanom u Parizu se može zaključiti (ali sa zvezdicom!) da može da izdrži čvršću razmenu sa osnovne linije, da je tehnički potpuno pismen, da ima visok koeficijent teniske inteligencije i voli da se nadmudruje, da kvalitetno reaguje kada je pod pritiskom i ne pokazuje negativan govor tela. Ostaje da se vidi koliko je konzistentan i šta može u duelima sa onim najboljima kada su u punoj formi. Ako ponovi sličan uspeh u narednom periodu, uz osvajanje nekoliko manjih turnira, svakako bi ga trebalo držati na radaru. U suprotnom, ostaće "čudo sa jednog turnira".

    Uzdravlje!
    (Dylan Dog, 21. novembar 2012 10:53)

    # Link komentara

  31. (Inspector Bloch, 21. novembar 2012 04:03)
    sta ja znam, ukoliko vrhunski igraci mogu da se nagode za doping, onda su teniske organizacije u prilicno velikoj krizi, jer kada pukne reputacija se vise nikada nece vratiti.
    malo sam google-ao doping za ljude koje ste nabrojali, ipak se sve vrti oko nekog tracaranje, ozbiljnija istraga je bila samo u tom jednom slucaju, ali nista nije presudjeno. Ne znam sta znaci to da je Serena na crti, ili se drogira ili ne.
    ono sto je zanimljivo da kad kuckam na google-u "doping in tennis" naredna ponudjenja rech mi je djokovic, druga nadal. Znaci kao to sto se suska za Bolta, suska se i za Noleta i za Nadala i naravno teme su pune nedokazanih pretpostavki i slika kako se oni kriju sta jedu i slicno.
    (Bojan, 21. novembar 2012 10:29)

    # Link komentara

  32. (Dorćolac, 21. novembar 2012 00:33)
    nije bas da je Mari ruku pod ruku sa del Potrom, ali je cinjenica da ga bez previse osnova guraju i prave veliku cetvorku.
    zaista je smesno kada vidis izvestaj ATP-a koji kaze "velika cetvorka je osvojila 30 od poslednjih 31 slem" sa zeljom da pokazu koliko oni dominiraju, ne razmisljajuci da je impresivnije da su prva trojica osvojila 29 od tih 30 :). Ono sto je jos kriticnije je da je to i radjeno pre Marijevog prvog slema.
    ono sto ipak stavlja Marija ispred del potra je mogucnost da se nosi sa prvom trojicom, on ima 7-10 protiv Noleta, 10-9 protiv Federera i 6-13 protiv Nadala, u minusu je, ali prilicno malom, dok JMDP ima 3-13 sa Nadalom, 4-13 sa RFom i 2-7 sa Noletom (nalupetao sam brojeve iz glave, ali tu je negde). No potrebna su mu jos bar 2-3 slema da bi bio stavljen u kategoriju "velike cetvorke"
    (Bojan, 21. novembar 2012 09:45)

    # Link komentara

  33. Slažem se da je Del Potro najbliži velikoj četvorci ili bolje rečeno velikoj trojci. Iduće sezone će sigurno biti na maksimumu i biće ga teško pobediti pa ga vidim i u finalu nekog GS-a mada je teško reći da li je sposoban da savlada Novaka jer će Novak biti najverovatnije u finaliima svim GS-ova.
    Ono što je loše kod Delpa je što je praktično izvukao maksimum iz svoje konstitucije i neće moći da bitnije napreduje. On kao dvometraš neće moći bitnije da poboljša brzinu i pokretljivost pa će mu forhend i servis i dalje biti glavna oružja.
    Ali ipak ono što će obeležiti 2013 godinu je povratak Nadala. Njegovim povratkom će najviše biti oštećen Federer pa ne očekujem da će Federer osvojiti GS titulu sledeće godine a najverovatnije više nikad. I stari Nadal sa bolesnim kolenima je prejak za Federera a kamoli ovaj renovirani.
    Očekujem da se obnove one ljute bitke Đoković-Nadal koje će kulminirati kao i ove godine na Rolan Garosu ali sa drugačijim ishodom.
    (men, 21. novembar 2012 09:40)

    # Link komentara

  34. (neko, 21. novembar 2012 00:32)
    naravno da se oni ne uzimaju u obzir za duzi period u buducnosti, ali kraci, tj naredne 2 godine, bice i Federer i Ferer znacajan faktor, osim ako ih ne spreci neka povreda.
    Ne vidim scenario po kom ce oni ispasti iz prvih 8.
    PS osim starosti bitan je i broj odigranih meceva, Ferer po tom parametru moze jos 3-4 vrhunske sezone (ima oko 700 meceva, Federer je davno prevalio 1000)
    (Bojan, 21. novembar 2012 09:08)

    # Link komentara

  35. (borkes, 20. novembar 2012 22:33)
    tacno je sve sto si napisao, ali bio je gust Noletov mech sa njim na WTF, a i dobio ga je na olimpijadi, pa opet nisam stekao utisak da ce pobede postati cesce u buducnosti
    naravno, bice ih, i veoma bitnih, jedna pobeda na tri-cetiri mecha.
    (Bojan, 21. novembar 2012 08:41)

    # Link komentara

  36. @Bojan,
    Pa, Bojane, o dopingu Z.Enen i Klajster se naveliko pisalo u Belgijskoj stampi/ i braca Rochus, su to par puta javno potvrdili/i ne samo to nego su imale i sudski proces, Klaster je tuzila Enen za 'doping'-uvredu. Pa su se nagodile, i slegla se prasina. Serena, se vec godinama nalazi na 'crti'/he/ mislim visoko na listi, osumljicenih/ kao i Rodik, jedno vreme/. To su stvari koje se eto,jednostavno znaju. A sto se Rafe, tice..pa pobogu u ne godinama, isto kao i Serena 'pod prismotrom'. Vrhunski sport, ne postoji danas bez, dopinga to valjda znate! Samo, sto postoji, onaj dozvoljeni..a i onaj ne dozvoljeni.Pa, ako bas hocete, i o Boltu je vec pocelo da se zucka. Tako Vam stvari stoje.Ja, sam se ogradio, ali me ne bi uopste iznenadilo da je to bio razlog. I, ne sekirajte se ja Rafu, posle Novaka najvise gotivim, pa nije bilo nista zlonamerno receno.Samo sto se hja ne iznenadujem na takve pojave, jer je sport, i to, sav postao mega-zabava za razmazene, koji hoce REKORDE, a ne ..umetnost.Pa na cega lici samo, jedna teniska godina?Stvarno kao nekada gladiatori, sele se od mesta do mesta, izlozeni takvim fizickim, psihickim, vremenskim (ne)uslovima da ti se prosto stuzi!

    Da je Novak, posle AO igrao 70/80% od svojih mogucnosti, je natavno moje misljenje, i ne morate sa njim da se slozite.

    Srdacno,

    P.s.Pozdrav Jovo, sta cu..kada me prekore! Mislicu i na Vas, pa cu miksovati.
    (Inspector Bloch, 21. novembar 2012 04:03)

    # Link komentara

  37. Ova prva cetvorica sada ce drzati tron dok totalno nova generacija ne dodje tj. oni koji su sada 16, 17. Mnogo su jaki mentalno, a vestinom su svetlosnim godinama ispred. Nole prednjaci.
    (Raj, 21. novembar 2012 02:49)

    # Link komentara

  38. (nastavak)
    Pored toga treba ceniti njegovu ljubav prema ovom sportu, upornost sa treninzima, jer kako godine dolaze, svaki prekid bi bio nepovratan za vrhunsku formu. Ipak, godine čine svoje. Interesantno je da je on najveći svih vremena, i to nije uopšte sporno, a Nadalu je (skoro)redovna mušterija i evo dve godine dosta iza Novaka po završetku sezone.
    Rafael Nadal
    Rafa Rafica, miljenik šiparica i po koje damice, samo da se vrati zdrav na teren, mnogo je nedostajao Turu ove godine. O njemu je sve poznato sem - kako je prebrodio povredu kolena. Evo trenira, i to na tvrdom terenu! Vratiće se Rafa!
    Endi Marej
    Dolaskom Ivana Lendla, Endi je neosporno napravio iskorak. Najviše je napredovao u taktičkom strpljenju sa slanjem poruke u toku igre: mogu ja ovako do sutra! Time izaziva protivnike na preuzimanje rizika. Uspeo je Lendl da ga unekoliko mentalno promeni i očvrsne. Setimo se samo kako je se sa predhodnim trenerima svađao, psovao, kao pravo jogunasto mamino dete. Kod Ivana nema "trte-mrte", ko sme onoj mrgi da se uzjoguni?!
    Ipak, nepravedno je prema "Velikoj Trojci" svrstavati ga među te velikane. On pripada ruku pod ruku sa Huan Martin del Potrom.
    Odužih, nema prostora za ostale, ionako ne vidim nikoga ko može da priđe
    "Velikoj Trojci"!!
    (Dorćolac, 21. novembar 2012 00:33)

    # Link komentara

  39. @Иван
    Nisi jedini koji pominje Ferera.
    Covek stvarno pravi odlicne rezultate poslednjih godinu-dve dana, ali shvatite da on ima vec skoro 31 godinu.
    Mozda to vama ovako ne deluje mnogo, ali on je za tenis fakticki deda.
    Koliko za 6 meseci moze da ispadne iz prvih 10 i to ce se verovatno desiti najkasnije u narednih godinu-godinu i po dana.
    Ne zato sto je los teniser, vec zato sto je jednostavno prestar.
    Isto vazi i za Federera.
    Pa da se tenis tako lako moze igrati i posle 30. godine, ne bi se 95% tenisera povlacilo u penziju pre tridesete godine.
    Neko uspe da taj odlazak u penziju odlozi za godinu-dve pa cak i da u tim poslednjim godinama igra na svom maksimumu.
    Ipak to su samo poslednji trzaji i glupo je pricati i o Fereru i o Federereru ako pricamo o nekom duzem periodu u buducnosti.
    (neko, 21. novembar 2012 00:32)

    # Link komentara

  40. @borkers
    Nije Marej tu ubacen samo zbog skorova sa Djokovicem i Federerom.
    Pa on i Nadala redovno tuce na betonu. Od poslednjih 9 meceva sa Rafom na tvrdim podlogama Marej je dobio 6.
    Sem toga Marej ima 8 masters titula i svih 8 na tvrdim podlogama, a jedan Nadal ima samo 5.
    Cak i po rezultatima na gren slemovima na tvrdim podlogama Marej je isti kao i Nadal.
    Nadal ima 2 titule i samo 2 finala, a Marej jednu titulu i 3 finala.

    Marejeva najslabija tacka je igra na sljaci, jer je na toj podlozi jako daleko od ostale trojice.
    To je i glavni razlog sto je veci deo vremena u poslednje 4 godine proveo na 4. mestu.
    U sezoni sljake Nadal, Djokovic i Federer uvek nakupe mnogo vise bodova od Mareja, koji posle to mora da nadoknadjuje na brzim podlogama.
    Mada i na toj sljaci Marej je poceo da pravi sve bolje rezultate.
    Ranije nije mogao da prodje 2-3 kolo, a sada skoro uvek nekako stize bar do cetvrtfinala ili polufinala.
    (realno, 21. novembar 2012 00:23)

    # Link komentara

  41. Slazem se sa ovim tekstom.
    Medju starijim teniserima ne treba traziti nikog ko moze da ugrozi vrh, jer da je neki od njih mogao odavno bi to uradio.
    Dimitrov i Janovic jesu velike nade. I Harison je tehnicki savrseno potkovan teniser, pa bi i on mogao puno toga napraviti. Mozda mu samo treba nesto vise vremena da sazrije. Tomic po meni nije potencijal, jer ne vidim nista specijalno u njegovoj igri. Njegov tenis se sve vise svodi na besomucne slajsove i imam utisak da umesto da napreduje, decko nazaduje.
    U svakom slucaju ova prva trojica su kandidati za sami vrh, sad da li ce tamo biti tek kada se ova trenutna velika cetvorka potpuno povuce ili mozda i ranije - ostaje da vidimo.
    Pomenuo bih mozda i Ernesta Gulbisa, koji i nije toliko mlad, ali koji je takodje veliki potencijal.
    Mozda i on bljesne bar na par sezona, pod uslovom da pocne ozbiljnije da trenira.
    Mozda postoji jos neki veliki talenat, ali trenetno igra po celendzerima pa za njega ne znamo.
    (ja, 21. novembar 2012 00:05)

    # Link komentara

  42. Postavka teksta, gde je u neku ruku cementirana "velika četvorka", a traži se neki probojac je interesantna. Ako je takav cilj cementiran, probao bih da idem obrnutim redom, od cilja ka onima koji žele da se probiju. Pa da krenem redom, po rang listi:
    Novak Đoković
    Da li za njega možemo reći da je zacementiran, da nema prostora da napreduje? Mislim da može ceo elaborat da se napiše na tu temu, a i ovako ima skoro 5000 poena više od Mareja za koga je jasno da je znatno napredovao dolaskom Ivana Lendla. Mislim da smo svi pomalo podlegli upornim izgovaranjem termina "velika četvorka" od strane britanskih komentatora. Koristeći svoj maternji jezik koji je preuzeo ulogu esperanta - svetskog jezika - serviraju tiho taj termin koji nema osnove. "Velika trojka"je primereniji izraz. Da se vratimo na Novaka, pri prihvatanju konstatacije da ima puno prostora za napredak, za šta imam puno poverenje da će to iskoristiti, on je kao električni zec za ostale. Neko je ovde lepo konstatovao da jedan drugog vuku napred. Novak kao da je čučao u grmu 2008, 2009 i 2010 posmatrajući "veliku dvojku", napravio zalet i kao kengur ih preskočio.
    Rodžer Federer
    Zadivljuje kod njega, pored prepoznatljive elegancije u igri, kako su ga protivnici naterali da igra bekhend top spin. Dok je apsolutno dominirao pre pojave Nadala a potom i Novaka, igrao je skoro isključivo bekhend slajs. Video odneo vrag šalu pa je očito na treninzima forsirao top spin kojim danas igra ravnopravno po toj dijagonali sa svima.
    (Dorćolac, 20. novembar 2012 23:57)

    # Link komentara

  43. Кључни човек зове се Давид Ферер. Не као човек који ће се попети до врха, већ као човек који ће друге спречити да до њега стигну. Да би ико дошао у прилику да угрози прву четворку, мора прво њега да савлада, а он је аутентични door keeper, човек који не може да победи оне најбоље, али тешко губи против свих осталих. Све док он буде одржавао ову форму, остали имају минималну шансу да угрозе Нолета, Феда, Рафу и Ендија.

    Јер, разлика између те водеће четворке и осталих тренутно изгледа огромна, али све се креће и мења, неко напредује а неко назадује, тешко је ишта предвидети (ја јесам овде предвидео Новаков бум 2011, али више као план и програм, нисам ни слутио да може баш онако добро да игра)па и у врху. Одокативно, Новак има најбоље шансе да остане где је, биће растерећен у односу на прошлу годину, бодове је тако распоредио да може да "предахне", а и конкуренција може да ослаби. Рафа се јесте раније враћао, али је тад био млађи и мање истрошен; Роџер и даље може да бљесне, но делује као да му је све теже да у континуитету игра сјајно, а Мари је сигурно задовољан резултатима из 2012, али утисак је да му је психа и даље проблематична, можда је предуго био у сенци и навикао се на њу. Дакле, неко би могао од прве четворке да падне тј. неко од осталих би могао да то искористи, али је незгодно што нико од оних који први падају на памет (Дел Потро, Јановиц, Бердих) не може да победи Ферера.
    (Иван, 20. novembar 2012 23:15)

    # Link komentara

  44. @ bojan
    Unazad 4 meča protiv Federera Del Potro je 2 puta jedva izgubio, na RG posle 2:0 i evidentne povrede i na OI posle 19:17 u 3. setu, a na dva poslednja ga je pobedio. Uzimajući u obzir podloge na kojima je tesno izgubio, a gradove u kojima je pobedio ja mislim da je on našao igru kojom može pobeđivati Federera.
    Živi bili pa videli.
    Idemo dalje.
    (borkes, 20. novembar 2012 22:33)

    # Link komentara

  45. (hardy, 20. novembar 2012 19:43)

    Nadal je do 21. rodjendana imao 3 GS i 9 mastersa. Marej do tog 21. rodjendana nije imao nista, tek je par meseci posle toga osvojio ta dva mastersa. A Federer je osvojio masters u Hamburgu i Wimbledon do 22. rodjendana.
    (LIK, 20. novembar 2012 22:31)

    # Link komentara

  46. @PREDO
    Pricamo o teniserima koji MOGU DA IGROZE veliku cetvorku...
    Ja sam rekao da ti dvometrasi imaju samo jedan segment svoje igre - servis...Nista vise..Zato ne da ne mogu da ih ugroze,nego nemaju nikakve sanse ni da se priblize njima..
    Del Potro je 198 cm visok i on spada u tu grupu,ali taj covek ima i servis i forhend i bekhend..Rekao sam da mu samo nedostaje to usavrsavanje kretanja po terenu i on jedini moze da pomrsi konce velikoj cetvorci..
    Pogledajte kao Del Potro lako izlazi na kraj sa Cilicem,Raonicem,Iznerom i kompanijom...Ali,upravo iz nedostatka tog segmenta brzeg kretanja po terenu,redovno gubi od velike cetvorke..
    Zelim mu da to hitno popravi..
    P.S.Igram aktivno i redovno tenis i ovo nije moj izmisljeni nick...Doduse,amaterski,i trudim se da ugrozim jednu drugu veliku cetvorku..Onu koju cine moji drugari,bolji od mene..
    Iskreno,svi mi zajedno kada bi skupili sve svoje najbolje segmente igre,i "ubacili" ih u jednog od nas,tesko da bi Del Potru uzeli i gem..
    A tek Noletu...
    Par puta sam igrao sa nekim klincima koji aktivno treniraju,jedan od njih,kada je servirao,izbio mi je reket iz ruke!Ima 12 godina..Ja 40...A igram tenis vise godina nego sto on ima..
    Ali,mi igramo i dalje,trudimo se,bez realne mogucnosti da iko od nas ikada udje na ATP listu..
    (teniser, 20. novembar 2012 22:02)

    # Link komentara

  47. Tenis je sve kvalitetniji,sve zahtjevniji i sve skuplji sport sto uzrokuje pojavljivanje sve manje vrhunskih igraca.Kao dokaz tome su rijeci Mekinroa,kako je lane rekao,da on sa svojom najboljom igrom ne bi Djokovicu danas uzeo ni tri gema.
    Tenis je zahtjevniji jer roditelji moraju sve vise placati trenera za djecu od 5-6 god.pa do zrelosti,sto u fudbalu ili kosarci nije slucaj gdje se djeca mogu baviti tim sportovima i na ulici i u klubovima,besplatno,sve dok ne iskazu talent,a onda ih preuzimaju klubovi,potpisu ugovore,dobiju novac i primanja im vise zavise od ekipe nego njih licno.A teniser mora sve sam.
    U tenisu roditelji moraju ulagati 15 godina u dijete a da ne znaju da li ono ima vrhunski talent,psihofizicku stabilnost,hoce li dostici zeljenu visinu,hoce li ga omesti povrede,a pored svega rizikuje se djecija buducnost zbog nemogucnosti pohadjanja skola.
    Dakle,rijetki su sportisti kao Novak,ili desetak drugih u kojima su se nasle sve te vrline i koji su u mogucnosti da plate svoje strucne timove.
    Osim Novaka,koji nadje vremena i za zabavu i za licni zivot,ostalih deset prvih na ATP zive asketskim zivotom,tenis i samo tenis.Uz to, turnira je sve vise,sezona je sve napornija,teniseri postaju gladijatori i sve to je vrlo tesko izdrzati.Trazi se veliko odricanje,i kako rece Monika Seles,kad bi ponovila zivot ne bi ga u cjelini poklonila tenisu.Prva cetvorka,sa Delpom,ostaje da vlada jos koju godinu,sa Novakom,kao glavnim akterom.
    (dax, 20. novembar 2012 20:26)

    # Link komentara

  48. (borkers, 20. novembar 2012 18:51)
    del Potro se pokazao odlican samo protiv Federera?
    del Potro je dva puta u karijeri dva puta uzastopno dobijao Federera, i to je ovaj poslednji mech bio krajnje nebitan i Federer je vidljivo cuvao snagu za polufinale, uz to je jedan od ranije, nakon US opena isto bio u grpunoj fazi zavrsnog turnira. Ukupno u karijeri 13-4 za Federera, ali kada su igrali za eliminaciju je 13-2, no cak i 13-4 je prilicno velika razlika.. Veci procenat pobeda ima protiv Nadala, i nesto manji protiv Noleta i Marija, no od procenta pobeda znacajniji je sam mec na kome se to desilo, a cinjenica je da je covek samo po jednom na slemu dobio Federera i Nadala, ostale nikada, i to je bilo pre pomenute povrede.
    (Radamel, 20. novembar 2012 18:24)
    nisam pitan, ali ipak da kazem nesto. Nemoguce je porediti kvalitet konkurencije iz dva razlicita vremena, ono sto izdvaja poslednju deceniju u odnosu na oner ranije jeste izrazita dominacija uskog broja ljudi. Jesu recimo Konors, Lendl i Mekinro odigrali medju sobom gomilu meceva u zavrsnicama jakih turnira ali to se desilo tokom 15 godina dugih karijera, a ne kao danas u roku od 5 godina. Evo Nole je recimo samo ove godine igrao po 5 meceva sa Federerom i Marijem i 4 sa Nadalom.
    Ono sto je omogucilo takvu dominaciju jeste sto je danas moguce istim stilom igrati na svim turnirima i nema vise toliko specijalista.
    Naravno da je vodeca trojka ekipa koja bi vladala u svakom vremenu, ali bas ovoliko, tesko.
    (Bojan, 20. novembar 2012 19:46)

    # Link komentara

  49. Većina se slaže da je Marej najslabija karika velike četvorke, a da je Del Potro najjača karika ostatka tura. Koliko ostatak tura kaska za velikom četvorkom najbolje ilustruju rezultati ove dvojice igrača. Naravno uz ogradu da je Del Potro imao povredu koja ga je omela da ima zapaženije rezultate. Marej 1 osvojen GS i 8 mastersa, pride zlato sa OI. Finala: 4 GS, 3 mastersa. Del Potro 1 osvojen GS, 0 mastersa. Finala: 0 GS, 1 masters i 1 finale završnog mastersa. Brojke su neumoljive. Teško je očekivati da igrač koji ne napravi neki zapaženiji rezultat do 22.- 23. godine to može uraditi kasnije, Primera radi Nadal je sa 21 već imao 2 GS i 5 mastersa, a Novak 1 GS, 4 mastersa i 1 završni masters. Marej je sa 21 imao osvojena 2 mastersa i 1 finale GS. Federer je malo kasnio pa je tek u 22. počeo da beleži velike rezultate i osvojio 1 GS i završni masters, ali je to u narednih nekoliko godina itekako nadoknadio. A onda je došao Nadal i stavio šapu na šljaku. Proboj Novaka je bio teži jer je ispred sebe imao veliku dvojku, a Marej veliku trojku. Proboj nekog mladog igrača u eri velike četvorke biće vraški težak posao. A veliki rezultati u tom uzrastu su bitni iz dva najvažnija razloga, Porast samopuzdanja i ekonomski faktori u vidu privlačenja sponzora i mogučnosti finansiranja tima stručnjaka za dalji napredak. Slučaj Janoviča je odličan primer. Početkom godine je igrao čelendžere, a na kraju najbolje od svih iskoristio skoro otvoreni bojkot velike četvorke mastersa u Parizu.
    (hardy, 20. novembar 2012 19:43)

    # Link komentara

  50. Psiha. Osim tehnike, taktike, kondicije i tima koji ih okruzuje, najbolje igrace izdvaja i celicna psiha. Sposobnost igranja svog najboljeg tenisa u najvaznijim trenucima meca. Cak je i Marej bas u tome toliko dugo zaostajao ali je, cini se, konacno probio tu prepreku na OI u Londonu. Smatram da je Delpo dosta blize vodecima nego Ferer, Conga ili Berdih, nedostaju mu samo nijanse da bude konstantniji. Ocekujem da se 2013. probije u to okruzenje "velikih", ako ne bude (opet) imao problema sa povredama. Od mladjih nada tesko je reci, samo Janovic pokazuje da ima m..a za najveca dela, ali jedno je dobro odigrati jedan jak turnir a drugo celu sezonu.
    (Marko, 20. novembar 2012 19:40)

    # Link komentara

  51. iako navijam za novaka ubedjen sam da bi delpo bio ubedljivo prvi da ga ona povreda nije sprecila, vratio se on ali nije to onaj nivo igre koji ga je krasio pre povrede kada je na US openu razvalio nadala(doduse povredjenog) i u finalu preokrenuo protiv velikog fedexa
    (novak, 20. novembar 2012 19:00)

    # Link komentara

  52. Velika petorka, a ne cetvorka... a i mnogi se slazzu. Onda vakum pa David pa vakum pa Conga i Berdih pa tek onda ostali koji nemaju stabilnost kao ovih 8.
    (mili split m, 20. novembar 2012 18:55)

    # Link komentara

  53. Pozdrav svima
    Pre svega slažem se da je Murray ubačen u veliku četvorku prvenstveno zbog skora sa NĐ i RF. Po broju slemova pa i mastersa nikako.
    Lično mislim da će "velika četvorka" uskoro ostati bez Federera bar što se osvajanja turnira tiče a ako Nadal ne promeni svoj način igre, vrlo brzo ćemo imati "veliku dvojku". Naredne 2-3, bože zdravlja 5-6, godina će biti izvanredna šansa za Novaka da se popne visoko, visoko na listi nezaboravnih. Samo da ga povrede mimoiđu.
    To prvenstvano mislim zato što, gledajući ne samo prvih 8 nego celu listu, u ovom trenutku ne vidim ni jednog tenisera koji bi bio sposoban da se umeša u završnicu najvećih turnira. Ferer je ove godine nekako odskočio, ali on ima 30 godina. Na ovom nivou koji je prikazan proteklih godina mislim da on nema šta da traži. Del Potro se pokazao odličan ali samo protiv Federera a protiv ostale trojice ima katastrofalan učinak. On u ovom trenutku nema dovoljno kvalitetan bekhend da bi se mogao suprotstaviti NĐ, AM i RN po toj dijagonali. Inicijativu može preuzeti jedino ako se izvuče i odigra forhend ali za takvu igru treba neuporedivo bolja "fizika". Conga ima previše oscilacija u toku godine a Berdih kao i Janko, Almagro, Gaske jednostavno nemaju glavu a pogotovo srce da dobiju velike mečeve.
    Ostali dečaci, kako sada stvari stoje, moraju da pojedu još mnooogo kačamaka ne bi li makar prišli nekom polufinalu.
    Idemo dalje.
    (borkers, 20. novembar 2012 18:51)

    # Link komentara

  54. Pročitala Sašu, pročitala komentare. Nema se tu šta dodati. Niti oduzeti. Trenutno na vidiku ništa novo, povremeni, kraći blijesci pa onda sve po starom. Razlog; visok, previsok fizički aspekt igre najboljih, koji mlađi jednostavno ne mogu pratiti ( topla voda ). Ne vijerujem da će nabrojani u dogledno vrijeme napraviti nešto značajnije a vrijeme im ide.

    Treba malo sačekati i dočekati kakvog pravog ratnika, srčanog, nepopustljivog, rođenog pobijednika, nekog poput Novaka ili Nadala. Nekoga ko pored talenta i posvećenosti posijeduje i onu šampionku žilicu koju ti niko ne može »nakalemiti« jer se posebnost teško prima. A doći će, sigurno, jer svako vrijeme ima svoje heroje.

    Molba za I.b-a. Stari stil, ako može, koji mi izmami osmijeh prije nego dođem do polovine teksta. Da moram birati bez razmišljanja bi izabrala starog umijesto novog Novaka. Uvijek. Bez razmišljanja. Čak i za cijenu neosvajanja titula. Na moju veliku radost nema potrebe da biram pošto imamo starog-novog Novaka, tako da ne moramo brinuti.

    Pozdrav, dragi moji
    (Jova, 20. novembar 2012 18:33)

    # Link komentara

  55. u svet tenisa dolazi decko iz Belgije.Mislim da ima 22 godine----i mali je fenomenalan.Zivi bili pa videli , ko je broj jedan za najvise 3 godine.
    (Ivan Gaborovic, 20. novembar 2012 17:34)
    kakva glupost.pa sa 22 godine su federer,nadal i đoković već harali tenisom.boris beker je uzeo vimbldon sa 18.monika seleš je bila u vrhu već sa 16.pa nema taj za koga ni ne znamo ko je 15 godina pa da ga apostrofiramo kao budućeg šampiona.inače mislim da se više ne radi o velikoj četvorki već trojki.nadalova povreda je očito veoma ozbiljna.čak i da se oporavi teško da bi tako brzo mogao zaigrati na vrhunskom nivou.dalje smatram da u bliskoj budućnosti neće više biti ni te velike trojke već će se sve sveti na rivalitet između đokovića i mareja,baš kao nekad između borga i mekenroa ili federera i nadala.
    (slobinator, 20. novembar 2012 18:33)

    # Link komentara

  56. Saša jel možete uporediti današnju konkurenciju, sa onom od pre 10-tak godina unazad. Da li je po Vama ovo danas zlatno doba tenisa ili ipak jedan od lošijih perioda koje je tenis imao (obzirom da je uvek velika četvorka tu gde jeste). Tenis pratim od Novaka a voleo bih znati kako je sve to izgledalo ranije. Mogu i ostali poznavaoci tenisa dati svoj komentar na ovo, a posebno me zanima mišljenja Dylana.
    (Radamel, 20. novembar 2012 18:24)

    # Link komentara

  57. Djokovic jeste zasluzeno prvi,mada,nije to tako ubedljivo,ofanzivno kao 2011god.Ako se pre svega fizicki dobro ne pripremi ,a nije se pripremio koliko je bilo potrebno za 2012 god-pre svega zbog povrede krajem 2011, i to je razlog pobeda na misice ove godine,Ako se prpremi(a sumnjam da ce ozbiljno shvatiti jer samo prica o dugom odmoru)onda su njegova 2. G.S.-a.Tu ce sada biti Nadal pa ce s jedne strane biti malo teze-dok s druge je plus,posto je on streptomicin za Mareja i Fedu,pa ce Novaku olaksati posao sa ovo dvojicom.Sledece gdine Janovic(NOVA BUDUCA ZVEZDA!!!!)ce uci sigurno medju prvih 10.i bice PRVI teniser sveta za 2-3 godine!
    (Slobo, 20. novembar 2012 18:13)

    # Link komentara

  58. @SASA OZMO

    U pravu ste, prevideo sam Australijen open prosle godine.
    U svakom slucaju pozdrav i hvala na ispravci.
    (Pablo-Neruda, 20. novembar 2012 17:49)

    # Link komentara

  59. @ teniser

    Ja se nadam da igraš tenis i da ovo nije samo tvoj nick. Ako igraš, onda znaš da klinci počinju sa treninzima kada imaju 5, 6, 7 godina. Neki od njih previše narastu i uz svu volju i treninge postanu tromiji i sporiji. Ostane im jedino ta visina, snaga i - servis. I šta bi trebalo, da napuste tenis, kome su posvetili život, a njihovi roditelji uložili novac. Kasno im je da postanu košarkaši ili odbojkaši. Onda im preostaje da rade ono što mogu i znaju i zašto bi ih neko mrzio. I oni bi voleli da mogu da izvode vratolomije po terenu poput Đokovića i Nadala ili da anticipiraju loptu poput Federera, ali ne mogu. Ta raznovrnost stilova upravo čini tenis zanimljivima.
    (Predo, 20. novembar 2012 17:37)

    # Link komentara

  60. Još uvek se niko neće pojaviti. Delpo je najbliži medjutim ni on a tek neki novi igrač na turnirima mora da pobedjuje i Novaka i Rodžera i Endija i Nadala( za njega ne znam u kakvoj će formi biti, ipak dugo nije igrao zvanične mečeve). Potsećam da je Novak u sam vrh izbio jer je na velikim turnirima pobedjivao i Rodžera i Nadala(Endi je tada bio u drugom planu) a oni dvojica zajedno imaju 27 GS turnira? Ko je taj igrač koji sada u ovoj situaciji to može da ostvari? Nema. Može da se desi po neko iznenadjenje, ali već u polufinalu ili finalu, tu je kraj. Sada je samo pitanje kako će se turniri rasporediti i ko će koliko važnih turnira osvojiti od članova velike četvorke. To je potpuno jasno. Ostali koji su mladji ipak osim servisa moraju da imaju i druge kvalitete i oni TEK nemaju nikakve šanse.
    (fortissimo, 20. novembar 2012 17:36)

    # Link komentara

  61. o.k, za ovu i narednu sezonu to je to.Medjutim , u svet tenisa dolazi decko iz Belgije.Mislim da ima 22 godine----i mali je fenomenalan.Zivi bili pa videli , ko je broj jedan za najvise 3 godine.
    (Ivan Gaborovic, 20. novembar 2012 17:34)

    # Link komentara

  62. Zakljucno sa ovom godinom velika cetvorka je dozivjela svoj vrhunac, sa izuzetkom polugodisnjeg odsustvovanja Nadala. Obzirom da su ipak medjusobno razdelili sve GS pa i masterse, jasno je da je ovo bila njihova godina. Ali ne samo njihova, ova zajedno sa prethodne cetiri sezone su bile i zlatne godine tenisa i vrhunac zadovoljstva ljubitelja te igre.
    Na zalost od sledece godine krece osipanje i to me nimalo ne raduje. Pre svega mislim na Federera, sto je on, iako je to cini mi se ostalo neprimeceno, u svom govoru u finalu Londona i nagovjestio. Rekao je "vidimo se ovde i sledece godine i da vjeruje da mu za to nece trebati Wild Cards. Mislim da cemo Federera gledati u 2013 pretezno na GS turnirima, otprlike kao i S.W na WTA turu.
    Koliko ce Nadalu trebati da se vrati svojoj igri, ostaje da se vidi. Recimo da je Sarapovoj trebalo vise od godinu dana, iako se cini da nikad nije dosegla onaj nivo od pre povrede ramena.
    Murray ostaje cvrsci dio cetvorke iako od njega bez obzira na veliki napredak u igri i psihologiji ocekujem oscilacije.
    Novak
    2013 Bi za Novaka treablo da bude godina u kojoj ce sebe definitivno svrstati medj teniske velikane i zauzeti mijesto koje mu pripada u istoriji tenisa. Od Novaka ocekujem osvajanje sva cetiri GS, a onda bas ako mu je tenis dosadio moze da se penzionise. Rekoh "dosadioupravo to je ono sto me najvise brine kod ovakaJedina prepreka ka ovom cilju bi bila njegova malodusnost kao kod covijeka koji odlazi u office na osmocasovno smaranje.
    (Georgije, 20. novembar 2012 17:21)

    # Link komentara

  63. Tesko da je ovo zlatno doba tenisa..Velika cetvorka je naravno kvalitetna, ali ovi van njih su, blago receno, beda..Za razliku od 80-ih, kada je bio mnoooogo veci broj legendi..Ali najveci problem je sto nema mladih igraca koji su sposobni za velika, pa ni na vidiku. To je veliki problem kojim se treba pozabaviti, inace muski tenis, nazalost, ceka sudbina trenutnog WTA toura..
    (SA, 20. novembar 2012 16:59)

    # Link komentara

  64. @Baston PG i @mononukleoza
    Soderling je nedavno izjavio sledeće: „Sada mogu više da treniram, ali nekada je teško. Osećam se frustrirano i bez snage“. Još je rekao da nije doneo definitivnu odluku da li će se povući iz tenisa, da će pokušati da se vrati ove sezone, ali da nije siguran da li će uspeti.

    Mislim da Verdasko neće više biti Top 10 teniser i da ne može da igra kao 2009. godine. Deluje mi kao da se pomalo zasitio tenisa, previše oscilira i bekhend mu je daleko od vrhunskog nivoa. Mislim da mu slaba ’glava’ nije dozvolila da napravi više u karijeri.

    @Pablo-Neruda
    Ferer je ukupno četiri puta igrao polufinale GS turnira, ali dva puta ove i jednom prošle godine, što sam istakao jer sam pisao o superiornosti ’velike četvorke’ u poslednje dve godine.

    Pozdrav svima,
    (Saša Ozmo, 20. novembar 2012 16:50)

    # Link komentara

  65. Sasa,sta se desava sa Soderlingom,nema ga cele sezone.Da li razmislja o povlacenju ili mu je potrebno toliko dugo da se oporavi?
    (mononukleoza, 20. novembar 2012 16:31)

    # Link komentara

  66. Koja velika cetvorka? Ja poznajem samo jednog velikog jednog malo manjeg, jednog povrijedjenog i jednog koji nikad nece imat nesto sto se zove "Pobjednicki mentalitet" Ostali? Ostali se moraju pojavljivat da bude zanimljivije!
    (BISTROOKI, 20. novembar 2012 16:19)

    # Link komentara

  67. Viktor Troicki.
     (vb, 20. novembar 2012 16:17)

    # Link komentara

  68. (Inspector Bloch, 20. novembar 2012 15:21)
    imas li ti neke informacije da potkrepis svoje tvrdnje o pauzama iz "zna se kojih razloga" u dogovoru sa WTA?
    i ako se serena dopingovala, pa su je uhvatili, kako evo sad opet dominira, sad je naucila kako da se sakrije?
    i pored toga, ne vidim zasto bi biciklisticki skandal imao ikakve veze sa eventualnim pauziranjem Nadala zbog dopinga.
    Nadal godinama igra na isti nacin koji je poguban za njegova kolena sto mu je i ranije zadavalo probleme, mogu se naci snimci kolena i objasnjeni njegovi problemi.
    a da li Novak pobedjuje sa 70% snage, ne bih rekao. Da je naucio da stedi snagu u pocetnim fazama turnira, to jeste, ali cetvrtfinale/polufinale i finale igra punom parom u granicama trenutnih mogucnosti uz eventualno sporiji ulaz u mech.
    (Bojan, 20. novembar 2012 16:13)

    # Link komentara

  69. Nas Novak iduce godine obara sve rekorde. Tipujem da ce osvojiti najmanje dve GS titule i da ce igrati u sva 4 finala GS-a. Mozda uzme i RG. Jedino Vimbldon mislim da nece uzeti. Osvojice i jedno 5-6 mastersa 1000. Ovi ostali ako sta ubodu, uglavnom ce to biti tacne i tanjirici... Federer iduce godine nece videti finale a i polufinala bice retka. Nadal i Marej kaskace za Noletom a Delpo i Ferer za njima. Conga, Berdih i ostali iz top 10-15 osvajace ove turnircice 250 i poneki 500 i to je to. Tek za dve tri godine Noletov brat Djordje napravice pravi bum ako u medjuvremenu ne oseti previse pic..ine...
    (fenomen, 20. novembar 2012 16:00)

    # Link komentara

  70. Velika četvorka će nestati 2013. ili 2014. Nadal je velika nepoznanica, a Federer će odigrati manje turnira nego ikad. Ja ne bih otpisivao Berdiha, po meni on je konstantniji igrač od Del Potra. Delpo jeste tehnički bolji, ali ne može povezati nekoliko dobrih turnira. Berdih je u kontinuitetu odigrao celu sezonu, osim na travi. Njegov problem je loš rezultat protiv velike četvorke, ali mislim da je vreme da se u 2013. to malo popravi.
    (Ilijesku, 20. novembar 2012 15:49)

    # Link komentara

  71. NIKO
    (las almagro, 20. novembar 2012 15:47)

    # Link komentara

  72. Tesko,jako tesko bilo ko izlazi na kraj sa velikom cetvorkom,godinama unazad.
    Iskreno,ja prezirem igrace tipa Rodick,Izner,Raonic,Cilic i sl. ciji se osnovni cilj na terenu svodi na to da odserviraju asove!
    Sa tom idejom ulaze na teren,pobedjuju one koji su im nedorasli,i dodju donekle u zrebu.
    Onda nalete na nekoga iz velike cetvorke ko ih odvali - zasto?
    Zato sto su igarci velike cetvorke kompletni igraci,a za ove sto ih prezirem i fatalni - oni su odlicni riternisti i vrate im barem 95% tih "planiranih" asova..
    A onda,kada krene igra,kraj - tu vise sa cetvorkom nemaju sta da traze..
    Jedini ko je bas,bas,blizu velikoj cetvorci je Del Potro.Ja cenim i postujem tog igraca,i smatram da bi samo njegovo brze kretanje po terenu moglo cak da ga ubaci u svako polufinale..
    E,sad,covek od 198 cm visine to treba da savlada...Ako uspe,ali smatram da je to jedino sto mu nedostaje..
    Sve ostalo ima..,uz zelju da ga Bog sacuva od novih povreda..
    Jedan osvojeni Grend slem bi ga ubacio na trece mesto!
    A Ferer,Conga,Janko,Berdih & Co,oni su daleko od njega,pre svega kao nekompletni igraci,svakom od njih nesto fali - ili servis,ili forhend,ili bekhend,ili kretanje po terenu,ili psihicka stabilnost..
    Sve to ZAJEDNO znaci da se mozete suprotstaviti Noletu,Rafi,Rodzeru ili Endiju!Oni ne mogu..
    Zato,zbog interesantnijeg tenisa,novih uzbudjenja i generalno,popularizacije ovog sporta,Del Potru najiskrenije zelim da bude svetski broj 2!
    Odmah iza Noleta....
    (teniser, 20. novembar 2012 15:40)

    # Link komentara

  73. Kao, prvo slazem se u potpunosti sa komentarom DD i Prede pa da se ne ponavljam. Delpo, je i ostace teniser, koga ne samo povreda, nego pre svega telesna konstitucija u mnogome limitira.Naravno,u danasnjem, preovladujucem stilu tenisa, gde je savrsena igra sa osnovne linije, jedan od uslova,samo 'dobra' igra nije dovoljna. Najocigledniji primer je, Conga, koji ne zna sta ce sa onim Novakovim loptama koje mu padnu ispred pertli! Od svih ostalih, navedenih, ne vidim niti jednog, koji bi nesto spektakularno mogao da uradi, sledece godine.No, ja bih sigurno u tu grupu uvrstio Nisikorija i Gofina- koji su 'replike'Novaka, posebno Belgijanac. I oba tenisera, igraju i vrlo, lep tenis!
    Nadal? Pa, u mnogome zavisi koji je stvarni razlog njegove polugodisnje pauze. Ne, nema to nikakve veze sa mojom zluradoscu, nego sa istovetnim slucajevima u tenisu, koji su se vec dogadali. Z.Enen, Klajsterova,Serena...su isto imale pauze/povlacenja/ po pola/godinu dana zbog 'povreda'/ znao se pravi razlog, i u dogovoru sa WTA, je tako odradeno/. Nadalova povreda, se cudno poklopila sa Spanskom, biciklistickom aferom. Tako, da videcemo, vec u Abu Dhabiju, na kom nivou se Nadal vraca. A i samim tim, ko ce biti pravi Novakov rival, u 2013. Novak je ove godine, postigao, nivo da pobeduje i sa 70% uloga. Strasno, za konkurente!

    Sve u svemu, vec se radujem, 2013,..koja pocinje vec u Abu Dabiju,

    Pozdrav,
    (Inspector Bloch, 20. novembar 2012 15:21)

    # Link komentara

  74. Novak ce sledece godine imati ozbiljan problem sa Marejem, moguce i sa Nadalom (pod uslovom da se vrati na slicnom nivou na kakvom je bio pre povrede). Kako ce igrati protiv Federera (zbog godina), zavisi samo od toga koliko je motivisan (Novak) i da li je spreman da igra sa 100% snage. Bojim se da protiv Mareja svih Novakovih 100% nece biti dovoljno. Marej je fizicki znacajno snazniji nego ranije, igra ekstremno ofanzivno i Novak vise nece moci da racuna na Marejevu mentalnu "ranjivost" Novak je ove godine igrao najpasivnije od svih clanova velike cetvorke i znacajno pasivnije nego prosle godine. Poceo je da kalkulise i da racuna sa tim da ce drugi sami sebe da pobede. Taj pristup (ako ga ne promeni) ce Novaka sledece godine da kosta nekoliko znacajnih titula i, posledicno, dramaticnog gubitka samopouzdanja. Nadam se da je Novakov tim toga svestan i da ce u off-sezoni raditi na promeni pristupa.
    (Freelander, 20. novembar 2012 15:07)

    # Link komentara

  75. David Ferrer.
    (WoodyWoodpecker, 20. novembar 2012 15:01)

    # Link komentara

  76. Odlicne komentar sa vecinom se gore dole slazem, ali primetio sam da niko nije spomenuo novi francusku nadu
    iako 23 godisnjak odlican stil cak sto vise podseca me na djokovica samo fali mu vise snage i 10% brzine.Nadam se da ce 2013 biti njegova momak od koga najvise ocekujem neznam dali ste videli kakvo kretanje ima .Inace nepostujem tenisere snagatore od 200 i kusur visine za mene teniser je Ok da je 180-190 sm...a sto se tice No1eta mislim da ce ostati u vrhu bar jos 2-3 godine i njegova dominacija bice izrazena bas naredne 2-3 godine kada ce se nadam se isdkreno pribliziti top 3 tenisere i po osvojene grand slemove i po titule u master-seriji...
    Poz nadam se da ce se neko sloziti sa mojom konstatacijom
    Filip Skopje Makedonija
    (Filip, 20. novembar 2012 14:22)

    # Link komentara

  77. Slazem se sa procenom da je Del Potro najblizi vrhu od ostalih tenisera. On je i godinu dana mladji od Novaka i Mareja. Novo ime ce se pojaviti cim se Federer povuce jer ce se tada u svakom polufinalu svakog GS turnira i svakog mastersa naci neko novi. Sigurno je da Del Potro nema kapacitet da zameni Federera i da udje u svako polufinale. Znaci, nova imena ce se definitivno pojaviti. Medjutim, niko novi nece doci na sam vrh jer su Novak, Marej i Nadal (ako se vrati) suvise jaki u ovom trenutku. Trebao bi da se pojavi neko bolji od Federera u najboljim danima da ih skine.
    (Goran, 20. novembar 2012 14:02)

    # Link komentara

  78. Svi ovi mladi igrači najveću barijeru imaju u svojoj mentalnoj izdržljivosti i upornosti. Ako se tu slože sve kockice, svako od njih u karijeri može daleko dogurati. Raonić je definitivno od onih koji polako ali sigurno grade svoj put i on bi realno trebao biti tu gde je i del Potro danas. Tomić je možda i najveći potencijal i talenat od svih koji su se tu pojavljivali u poslednjih par godina, i koji ako se ne stavi pod kontrolu u roku godinu-dve, ostaće samo na talentu.

    D. Young
    R. Harrison
    B. Tomić
    G. Dimitrov
    M. Raonić
    (tenis, 20. novembar 2012 13:47)

    # Link komentara

  79. Jedna slika je vrednija od hiljadu reči... u Vi ste, Saša, dali odgovor u liku Del Potra! Jedini razlog što on nije nastavaio nastavio svoju karijeru u stilu osvajanja USO 2009, svi znamo - ozbiljne i česte povrede, operacija. To može biti eventualni i razlog da se ne priključi već ove godine "velikoj četvorci". A da je još pre tri godine imao taj kavalitet svedoči i izjava Federera, poraženog u finalu gren slema: "After the match, Federer praised del Potro; "I thought he hung in there and gave himself chances and, in the end, was the better man."

    Ne vidim sigurnog kandidata za sam vrh među drugim teniserima, ali sam vrlo radoznao kako će igrati sledeće sezone Janovič...
    (Kole, 20. novembar 2012 13:41)

    # Link komentara

  80. Meni je Dolgopolov veoma zanimljiv. Druga je stvar sto oscilira itd, ali da ima fenomenalnu igru kada mu ide - ima.
    Inace Delpo je vec u 'Big 5'.
    (samo psiha..., 20. novembar 2012 13:40)

    # Link komentara

  81. Pa svakako Delpo,mislim da ce mu naredna godina doneti drugo G.S finale,trofej tesko al ga vidim u vrhu.Njemu kao i vecini fali jedna kap da prelije kako bi i zavrsili dobijeni mec,a dosta su bili u tim pozicijama pogotovu on i Ferer.
    A sto se Davida tice neverovatan covek,koliko god me iznenadio ove sezone,sledece ce biti cudo u kolko je ponovi jednostavno pravi gladijator i uzivanje je gledati kako se bori za svaku lopticu.
    Od mladih nada,jeste da tenisu nedostaje neko ime novo,ne znam koga cemo gledati za 5,6 godina,bad me zanima jer ni ja nemam neka ocekivanja od ovih danas.
    Sta su samo kao klinci radili Novak,Marey,Rafa.Znam da su oni jedinsteveni al da se niko ne pojavi da bar malo ugrozi prvih 8 a da ima oko 20god.
    (Jack 10`, 20. novembar 2012 13:39)

    # Link komentara

  82. Prosto je neverovatno kako se kvalitetom izdvojila ova velika cetvorka.Ruku na srce tacno se oseti razlika izmedju njih i ovih ostalih.Previsoka je stepenica ,bar za sada,da bi se neko tu popeo i istisnuo nekog.Mozda su tu najbliyi Ferer i Del Potro,ali oseti se ipak ta nijansa u kvalitetu.Vreme je da neko od mladjih blesne,videcemo!Nas Tipsarevic je solidan,ali vidi se u medjusobnim duelima da je tu ipak razlika u klasi.
    (Cika Velja, 20. novembar 2012 13:39)

    # Link komentara

  83. Sa zdravim Rafom i mladjim Fedom nitko ni blizu,ovako samo Delpo.
    (THE DREAM, 20. novembar 2012 13:38)

    # Link komentara

  84. Nadal se posle svakog povratka vracao jos jaci, tako da mislim da ce zbog duzine pauze doci svjez i biti veoma nezgodan protivnik ... ocekujem njegovu eksploziju od Australian Opena pa sve do kraja sezone na sljaci ... Mnogi zaboravljaju da Rafa moze da rasturi svakog igraca, da ne dozvoli laki poen kroz citav mec, da ponizi protivnika i iscijedi ga do krajnjih granica kad je u top formu, neke je dovodio cak i do plakanja ...

    DelPo je siguran 5ti igrac, ako se sve poklopi moze lako do finala nekog GS, mozda i titule ... Posle njega vrijedan paznje igrac je Janovic, mada vidjecemo na pocetku sezone jel to bio trenutni bljesak ili nesto vise ...
    (emanuelson, 20. novembar 2012 13:20)

    # Link komentara

  85. Najpre bih zeleo da pohvalim autora teksta zbog nacina na koji pise tekstove, ali i da ukazem na jedan propust.
    David Ferer je tri puta igrao polufinale na mejdzoru (ili grend slem,kako ga mi zovemo)dva puta na US OPEN-u i jednom u Parizu.
    (Pablo-Neruda, 20. novembar 2012 12:58)

    # Link komentara

  86. Saša, slažem se sa Vama kada je u pitanju Del Potro. Jednostavno mi se čini da nema snage i fizičke spreme za najveća djela, ali svakako je najveća prijetnja. Da li imate informaciju šta je sa Soderlingom i može li se po Vama verdasko vratiti na nivo forme koji je imao na Australijan openu 2009. godine?
    (Baston PG, 20. novembar 2012 12:51)

    # Link komentara

  87. Po mom skromnom misljenju od svih navedenih jedino Janovic ima potencijal i sve elemente igre (koji naravno treba da se nadgrade) da se umesa medju cetvorku, mada Marej mora da osvoji jos oar GS da bi bio rame uz rame prvoj trojici.
    Janovic ima drskost koja je potrebna u mecevima sa top igricima, jedino sam skeptican po pitanju discipline. Da li ce mu divlji temperament biti prepreka za dovoljnu posvecenost. Dosta me podseca na Safina po karakteru.
    (sasa jokic, 20. novembar 2012 12:43)

    # Link komentara

  88. Po mom skromnom misljenju od svih navedenih jedino Janovic ima potencijal i sve elemente igre (koji naravno treba da se nadgrade) da se umesa medju cetvorku, mada Marej mora da osvoji jos oar GS da bi bio rame uz rame prvoj trojici.
    Janovic ima drskost koja je potrebna u mecevima sa top igricima, jedino sam skeptican po pitanju discipline. Da li ce mu divlji temperament biti prepreka za dovoljnu posvecenost. Dosta me podseca na Safina po karakteru.
    (sasa jokic, 20. novembar 2012 12:43)

    # Link komentara

  89. Nastavak-
    Samo da pojasnim, ako nekome nije bilo jasno. Mladi igrači rade i napreduju, ali to isto rade i oni zreli, jer moraju da održe korak. Federer je bolji nego ikada, ali su drugi napredovali više. Đoković je podigao lestvicu da bi bio bolji od Nadala, a onda se Nadal bukvalno slomio da bi ga stigao (i doslovno se slomio). Ista je stvar sa Marejem, koji nije (dobro) platio Lendla da mu uljepša boks, već da sa njim krvavo radi. Sad ostali, pogotovo mladi igrači, koji nemaju takve resurse, prvo moraju da dostignu nivo gde su ovi nekada bili, što je samo po sebi teško, pa tek onda da dižu lestvicu. Mislite da Federer ne može da bude još bolji u ovim godinama. Može, ako mu se da. Najveći problem sportista u tridesetim je prezasićenje, a ne godine, tortura kondicionih priprema svake godine i svaki dan, a ne sama igra.
    Meni je interesantno da nema mladih Španaca i Francuza, uvek brojnih u prvih 100. Ove, koje sada gledamo, možemo smatrati veteranima. Pozdrav i sretna vam teniska 2013-ta.
    (Predo, 20. novembar 2012 12:40)

    # Link komentara

  90. Teško da se ovde ima šta dodati.Jedino što će biti protiv velike četvorke jesu povrede,godine,povremeni bleskovi Del Potra,Berdiha i Conge i ono što nije pomenuto:
    Teorija verovatnoće!
    Naime,jednostavno se mora pojaviti neko novo veliko ime jer se to dešava svakih 5 ili 6 godina a to vreme je na izmaku...
    (danilo, 20. novembar 2012 12:35)

    # Link komentara

  91. Australia DJOKOVIC najbolje tu igra najbolje se osjeca ali i najbolji je haha ,Pariz NADAL to je njegovo bit ce spreman za to uz to sve ce turnire na sljaci osvojit,Vimbldon MAREJ ,Us open DJOKOVIC ,federer ce se vrtit al nece moci do GS ovo nema veze s temom al eto oprostite mi ovo je samo moja prognoza
    (GARO, 20. novembar 2012 12:33)

    # Link komentara

  92. Od novih momaka se mnogo očekuje a dobija po pravilu malo.
    Tomić - šta reći - veći Balkanac od svih, uobražen, lenj, umišljen, čim je namirisao pare tenis će mu postati modna pista. On ima talenat ali nikad neće biti šampion.
    Dimitrov - mali Fed - možete igrati kao Federer ali ne možete pobeđivati sa tim stilom igre u ovo vreme ako niste mentalna gromada (ima vremena da nas demantuje ali čini mi se da Dimitrov nije takav). Ide po tankom ledu i kao što Saša reče ili je uživanje gledati ga ili se pitate da li je to rekreativac.

    Raonić je po meni precenjen u vreme kad su svi gladni novih lica malo su ga strani mediji prehvalili. Sjajan servis ali sve ostalo daleko ispod nivoa, izgubljen je na planu taktike (udari servis a na riternu igraj kao mali brzi šljakaš - neće ići).

    Janovic - osveženje - svaka mu čast na Parizu. Čini mi se ima neki dobar mentalitet. Voli da se takmiči sa najboljima. Strašan servis ali mnogo kompletniji od Raonića sa osnovne linije. Biće od njega nešto ako bude bio ozbiljan i posvećen
    (Scully27, 20. novembar 2012 12:32)

    # Link komentara

  93. Uglavnom se slažem. Del Potro je logičan izbor.

    Mada sa ovakvom formom u Parizu i DK David Ferer je pokazao da sazreva u jednog kompletnog tenisera. Mislim da on na sporim terenima u Melburnu gde lopta voli spin može mnogo. Ako ga posluži žreb (čitaj ako izbegne Noleta ili Federera, mislim da može sa Marejem i ostalim ravnopravno).

    Berdih - Obradović je dao sjajnu konstataciju - on je druga klasa, uglavnom ga koči mentalitet. Ne veruje on dovoljno u sebe, i jednodimenzionalan je. Nema varijacije potrebne da se suprostavi najboljima (ili će te oduvati sa terena, ili gubi).

    Conga je moj favorit od ostlih igrača jer je neverovatno harizmatičan i ima najatraktivniji stil igre (momak itekako zna da igra na mreži!) ali fali mu odgovarajuća fizička sprema i odbrana (ritern je dosta slabiji, bekhend takođe - to se danas ne prašta).
    (Scully27, 20. novembar 2012 12:31)

    # Link komentara

  94. Što se imena tiče, teško je bilo šta reći i prognozirati.
    Jedino je moguće diskutovati o potrebnim uslovima, a to su odličan i konzistentan servis, solidan ritern, čvrsta igra sa osnovne linije i odlično kretanje, potrebna mentalna stabilnost u najvažnijim trenucima i dosta, dosta sportske sreće. Ono što su dosadašnji (a i budući) pretendenti pokazali - očigledno još uvek nije dovoljno.

    Naravo, samo svrstavanje Mareja rame uz rame sa ostalom trojicom višestrukih osvajača GS-ova jeste problematično ako je, kako se sugeriše - kriterijum broj osvojenih GS turnira. Tu se opravdano nameće pitanje izostavljanja Del Potra. Endi Marej bi i po tom kriterijumu pripadao u ovoj velikoj grupi "ostalih" da ga fortuna nije malo pogledala na ovogodišnjem USO i učinila Novaka praktično impotentnim u teniskom smislu u prva dva seta. Marej ima prednost nad "ostalima" samo po konzistenciji (dugogodišnji br. 4) i čestom učešću u polufinalima (a i u finalima) GS turnira, a po najviše po uspesima na turnirima iz Masters serije. Naravno, kvalitet njegovog tenisa se ne dovodi u pitanje, ali u mentalnom smislu (a to je ono najvažnije) on još uvek nema karakter pravog šampiona. Više liči na šampiona u sazrevanju (kao Novak iz perioda 2007. i 2008). Dakle - velika četvorka realno još uvek ne postoji! Pustimo da vreme da svoj sud.

    Uzdravlje!
    (Dylan Dog, 20. novembar 2012 12:26)

    # Link komentara

  95. Ovo je zlatno doba svetskog tenisa. Nikad ranije se nije desavalo da isti igraci igraju u zavrsnicama GS turnira. Koliko god neko pricao da je to monotono, to za popularnost tenisa znaci mnogo jer ti igraci zaista dobijaju status superzvezda a jako je bitno da su prisutni na turnirima do samog kraja. Pola Srbije ni verovatno bilo jako srecno da recimo Federer izgubi prvo kolo RG-a na primer, ali u tom trenutku on napusta turnir, ide kuci i ljudi nemaju prilike da ga gledaju vise. Kada bi velika cetvorka ispala u prvoj nedelji turnira, gledanost znacajno pada nema dileme.
    Cinjenica jeste da nema novih igraca. U godinama u kojima su sada gotovo svi pomenuti u tekstu, Rafa, Novak, pa cak i Federer su vec imali osvojene GS titule i mnogo drugih zapazenih rezultata.
     (SPIDER, 20. novembar 2012 12:26)

    # Link komentara

  96. Izuzetno cenim Sašine stručne opservacije pa i ove iznete u ovom komentaru. Jedino bih izrazio sumnju u tzv. veliku četvorku tj. njen sastav. Velika je nepoznanica Nadalov povratak /kvalitet nije sporan/ kao i Federerov opstanak u tom društvu /prirodno zbog godina/. S ostalim se uglavnom u potpunosti slažem, ostavljajući ipak mogućnost da neki vanserijski talenat iznenada sevne. Čini mi se da takvih ima.Neke je Saša i spomenuo.
    (VALDOMIRO, 20. novembar 2012 12:18)

    # Link komentara

  97. Mnogi se ljudi bave prognozama, ali koliko god budućnost izgledala izvesna, uvek se dogodi neko iznenađenje. Postoje samo pretpostavke sa parametrima, kojima danas raspolažemo. Na osnovu tih parametara, najozbiljniji kandidat za presto u 2013-oj je Novak, a sledi ga Marej. Obojica imaju po 25 godina i nemaju problema sa povredama. Federer je svestan da više ne može da juri No. 1 i koncentrisaće se na određene turnire,prije svega Vimbldon, a i neke manje,jer želi da obori još neke rekorde i dopuni kasicu. Nadal je nepoznanica, ali za očekivati je da sve karte baci na šljaku, s tim da očekujem da će i Đoković ove godine sve karte baciti na Rolan Garos. Interesantno je da nema mladih supertalenata i, za razliku od Obradovića,mislim da su i za to kriva vodeća četvorica. Oni su toliko podigli nivo igre, boreći se međusobno, da su na to prisilili i ostale, a mlađi to ne mogu pratiti ni u fizičkom, ni u psihičkom smislu. Polako, opet će se pojaviti neki Novak ii Nadal na vidiku za 2,3 godine. Mene je najviše oduševio David Goffin (trebalo bi da se izgovara Gofan, ali nisam siguran) iz Belgije, daleko više od Kližana ili Janoviča. Raonić, slično Izneru, ne može fizički izdržati jedan GS,a kamoli sezonu. Slična stvar je i sa Del Potrom. On je uvek kandidat za titulu, ako se poklope kockice, ali nije za vladara i mislim da će se boriti za mesto broj 5 sa nikad mlađim Fererom. Ono što je nekad bila prednost Federera, a danas Novaka,je da više od polovine mečeva dobiju sa pola snage.
    (Predo, 20. novembar 2012 12:14)

    # Link komentara

  98. konkurencija van prve cetvorice je poprilicno mrtva, vecina igraca se predaje i pre izlaza na teren, a i ako to ne urade i uhvate vodece na levoj nozi vrlo cesto se uplase pred kraj meca i ne uzmu pobedu protiv protivnika koji im se bukvalno nudi.
    OK, ponekad se desi Berdih koji dobio Federera pa Noleta u cetvrt i polufinalu ali nije imao snage za finale. Velika nezgoda sa trenutnom situacijom na touru je sto da bi uzeo titulu moras da pobedis trojicu od velike cetvorice jer su kiksevi vrlo retki.
    Slazem se sa izborom i zakljucima autora. Jednostavno Ferer ce pobedjivati sve van prve cetvorke a od njih gubiti redovno, Berdih ce ponekad izbaciti jednog (najverovatnije Federera, njemu nikako ne odgovara) i ispasti na sledecem mecu, Conga verovatno nece nista uraditi, te su sve oci uprte u del Potra koji jeste odlican teniser ali nece imati snage za duze borbe protiv vodecih. Videlo se to protiv Noleta u polufinalu, igrao je odlicno, ali kako je vremenom ostajao bez snage Nole je polako preuzimao inicijativu i na kraju dobio i to bez preterano dobre igre. Na US openu kada je Nole odigrao odlicno ceo mec bilo je 3:0.
    Msm da ce, ukoliko se Nadal vrati u dobrom stanju naredne godine prva cetvorka biti isti ovi igraci, moja prognoza Nole, Mari, Fed, Nadal, svako po jedan slem (mozda Nole dva), a ostali igraci mogu da se nadaju samo da skinu koji masters.
    (Bojan, 20. novembar 2012 12:04)

    # Link komentara

  99. "Veliku cetvorku" moze samo da ugrozi "velika cetvorka"... medjusobno ili sami sa sobom.

    Odnosno, ostali van te grupe mogu nesto da uspeju samo ako neko iz "velike cetvorke" pobedi sam sebe, otsutnoscu, nemotivisanoscu i nespremnoscu za mec.
    (Marsovac, 20. novembar 2012 12:00)

    # Link komentara

  100. Realno Delpo.S tim sto Marej po meni,jos uvek nije bas u istoj ravni sa Noletom,Fedom i Nadalom. U sustni,jedino bitno u ovaj prici je da se vrati stari Nadal. Sve je manje kvalitetno bez njega.
    (Dj, 20. novembar 2012 11:43)

    # Link komentara