US open kao Novakova prekretnica

Kada se podvuče crta, Novak Đoković je u Njujorku igrao izvanredno i tako lošim prognozerima učinio neke stručnjake i „stručnjake“ koji su mu predviđali najviše četvrtfinale. Igrao je izvrsno i u finalu, ali Nadal je pružio nestvaran tenis, najbolji ikada na brzim podlogama, i niko na planeti ne bi uspeo da savlada Španca u ponedeljak uveče. Đoković je svoju bitku ipak dobio dva dana ranije, kada je u polufinalu konačno eliminisao Rodžera Federera i tako otvorio novo poglavlje u karijeri.

Pošaljite komentar
  1. Sada kad citam ovo.....
    Da nemam usi osmeh bi mi bio oko cele glave...
     (Zgembo Adislić, 4. septembar 2016 09:58)

    # Link komentara

  2. Godina je 2015ta,tacnije 14.09.2015.Novak Djokovic je osvojio jubilarnu 10 GS titulu pobedivsi Rogera Federera i publiku koja je ogromnom vecinom navijala protiv Novaka.Ponovio je svoju najbolju sezonu,2011tu,kada je takodje osvojio 3 mejdzora(kako ih nazivaju anglosaksonci),a u dva finala zaredom,upravo je Federer pobedjen.Sledeci je AO....TO BE CONTINUED
    (dominus, 15. septembar 2015 20:22)

    # Link komentara

  3. Ljudi sada je 17 jul 2014 godine i sa posebnim zadovoljstvom mogu kazati da Nole ima 7 GS TITULA, od čega 2 WIMBLDONA, isto kao i Nadal 2010, isto kao i Nadal sada. Takodje u septembru 2010 je delovalo nemoguće da će Djoković moći da pobedi sebe i na glavnim turnirima dobije Nadala i Fed(mnogi su predvidjali da će ostati samo na AO 2008) a sada je u situaciji da bude medju najvećima svih vremena. BRAVO LJUDINO I HVALA TI ZA SVE makar do kraja karijere ne prošao ni prvo kolo ni na jednom turniru.
    (DANILO, 17. jul 2014 01:54)

    # Link komentara

  4. Aha, evo komentara..
    Sada je 2014 godina.. i Novak je upravo održao čas Rafi..
    Miami champion....
     (red, 30. mart 2014 23:26)

    # Link komentara

  5. Najpre da pohvalim članak - izuzetno je stručan i temeljan.
    A moje mišljenje je..
    Pre godinu dana, zbog povrede, mnogi su otpisivali Nadala. Sada je situacija drugačija. Slično je i sa Novakom, mnogi nisu očekivali da dodje do finala.
    Stvar je u tome, koliko neko od ovih vrhunskih igrača, uspe da poboljša svoju igru. Jer, koliko god je Nadal, recimo, bio dobar ranije, sada izgleda da je puno puno bolji, znači - uvek ima mesta za poboljšanja.
    Zato očekujem da će Novak puno poboljšati svoju igru i nedostatke koji su se primećivali u njegovom meču sa Nadalom, i tokom čitavog turnira. On to može, a sigurno je i da će to i učiniti. Samo napred majstore!!
    (Mirko, 27. septembar 2010 21:53)

    # Link komentara

  6. BUDIMO REALNI,DOK JE NADAL ZIV I ZDRAV PRVI SLEDECI IGRAC NA ATP LISTI BICE TEK NA 12 MESTU.COVEK JE VANZEMALJAC I DEFINITIVNO VAN KONKURENCIJE. 1.....12,13 ITD!!!!
    (NENAD, 19. septembar 2010 12:24)

    # Link komentara

  7. Nevezano (a možda i vezano) za temu: Čitam sve ove komentare, većina ljudi koji su se ovde oglasili su civilizovani,parlamentarni, urbani ljudi, neki komentari se izdvajaju po stručnosti(kao i komentar autora) ali kakogod- nema ružnih reči pljuvanja, uvažavaju se argumenti... Hoću da kažem, tenis je bio i ostao igra za fini svet.
    Pozz
    (Pera Perić, 17. septembar 2010 12:16)

    # Link komentara

  8. Posle male pauze, da i ja pridodam jedan detalj ovoj finoj diskusiji, a kojeg, zacudo, niko nije pomenuo. Naime, sitnica vezana za Noletov (a i Rafin) moral koja je mene jako obradovala (i nasmejala) je ona pri dodeli pehara, gde Nole od Rafe uzima koverat sa cekom na 1,7 mio. da je pripazi, dok se sampion slika sa peharom. :)
    A kakva je tek scena bila gde pored mnostva americkih zastava, organizatori turnira pricaju ispred zastava Srbije i Spanije. Pa posle neki kazu da je tenis iskjucivo individualni sport...

    Pozdrav svim ljubiteljima tenisa, i srecno nasoj reprezentaciji.
    (Sarma, 17. septembar 2010 11:49)

    # Link komentara

  9. NAPAD! NAPAD! NAPAD! To fali Novaku. Moje skromno misljenje kao rekreativca je da su Noleta od malih nogu ucili da ide na mrezu samo da bi se rukovao i on to ne moze da izbaci iz sistema (nije on kriv tako rade svi tenis treneri u svetu od druge polovine 90tih) iako on u glavi nije defanzivan teniser. U nekoliko poena protiv Nadala meni iz sobe je doslo da istrcim na mrezu i zabijem dok je Nole ostao nazad Nadal stigao sve i uzeo poen. Apsolutni respect za Noleta, verujem da ce sigurno biti broj jedan na nekoliko nedelja ali da bi bio broj nekoliko godina treba malo da se uozbilji (zenidba i dete je resenje) i da krene da uzima svaki poen ne da ceka da mu ga protivnik pokloni!!!
    (Old School NS, 16. septembar 2010 11:30)

    # Link komentara

  10. Po meni Nole nije pružio max.igru u finalu.Po meni je to bilo na mastersu u parizu kad se "igrao" sa Nadalom.Drugo,primetio sam da Nole prima servis udaljen sa osnovne linije što ranije nije bio slučaj te su mu riterni daleko sporiji nego ranije tj. Nadal ima vremena da se namesti za kvalitetan udarac.Treće,po meni nabitnije Nole slabo čita igru protivnika.Obrazloženje je sledeće:Novak kad kontrira obično ostaje u mestu(verovatno očekujući da protivnik neće stići lopticu)pa se stiče utisak da je mnogo sporiji od Nadala ili Mareja jer kasni na rekontru za metar dva.Ovo sam slučajno primetio posmatrajući Nadala za vreme vraćanja Novkovih fenomenalnih forhenda.Naime u trenutku Novakovog zamaha Nadal već trči u stranu gde će loptica biti poslata i zato hvata ono što niko drugi ne bi uhvatio(još izraženije kod Mareja).Dakle Novače ne stoji u mestu već budi u stalnom pokretu i prati kretanje protivnika(govor njegovog tela)tada ćeš stizati sve i biti pobednik.
    (max, 16. septembar 2010 01:43)

    # Link komentara

  11. Ne bih previse tugovao u vezi ravnog servisa.Federer je slao ritern vinere Rodiku i kad mu je ovaj servirao preko 230km na sat.Gde nestade onaj kik?Narocito na 2-gom servisu koji je bio najbolji na svetu..Jedno vreme je bio i agresivni kik na 1-om servisu
    (Djoksa, 16. septembar 2010 00:07)

    # Link komentara

  12. Vidim da ovde ima retko dobrih strucnjaka koji su komentarislai ovaj clanak, pa bih hteo da pitam da li je promena reketa Novaka drasticno uticala na njegovu igru sveukupno? Po nekom mom misljenju, kad je promenio reket kao da je poceo da stagnira u igri. Hvala
    (TOP-SECRET, 15. septembar 2010 21:15)

    # Link komentara

  13. Ja mislim da mu pored navedenog fali da ponekad i uključi mozak, lepše rečeno koncentracija , a ne sve na snagu.Igra stalno na protivnika a ima slobodne paralele i slično,što protivnici koriste za svoje egzibicije.
    (navijačica, 15. septembar 2010 14:42)

    opasno si nesto pomesala
    (anica, 15. septembar 2010 20:43)

    # Link komentara

  14. @(navijačica, 15. septembar 2010 14:42)

    Novak odlično razmišlja sve vreme dok igra i jedan je od najinteligentnijih tenisera na turu. Tenis je na tom nivou sličan šahu. Da bi ste razumeli šta radi i zašto to radi, trebalo bi da pročitate bar osnove teniske taktike.

    Igranje u prazan teren i rastrčavanje protivnika po svaku cenu je niskoprocentan tenis. Svaka greška može predstavljati ako ne direktno izgubljen poen, onda sigurno izgubljenu inicijativu i verovatno voditi u izgubljen poen.

    Pozdrav,
    (Dylan Dog, 15. septembar 2010 19:11)

    # Link komentara

  15. Amin!

    Autor teksta je kompetentan i pogadja pravu 'u sridu' sto bi Dalmatinci rekli.
    (NI, 15. septembar 2010 17:55)

    # Link komentara

  16. servis, servis, servis. sve sto novak treba da upamti iz finala su nadalova 3 servisa na 1-1, 5-4, 15-30, i kako se servisom mogu lako uzimati poeni kad funkcionise.
    (fan, 15. septembar 2010 17:52)

    # Link komentara

  17. Potpisujem,svaku rijec....ni manje ni vise...
    (Vladimir, 15. septembar 2010 16:36)

    # Link komentara

  18. Ja mislim da mu pored navedenog fali da ponekad i uključi mozak, lepše rečeno koncentracija , a ne sve na snagu.Igra stalno na protivnika a ima slobodne paralele i slično,što protivnici koriste za svoje egzibicije.
    (navijačica, 15. septembar 2010 14:42)

    # Link komentara

  19. Pa Novak je imao srece sa zrebom, ispao je Rodik (isto tako Nadalu Marej). Roger je imao 66 neiznudjenih gresaka u mecu i to govori kako je igrao. Na neke greske jeste bio primoran, ali neke lake udarce je slao u mrezu ili u veliki aut. I pored takve igre je umalo pobedio. Nije Novaku ni dozvolio da se pokaze zbog silnih gresaka.
    (ceca, 15. septembar 2010 14:39)

    # Link komentara

  20. Eh, zaboravih nesto- zato neka bude dozvoljeno- NOGE!
    Ili ti kretanje, nije slucajno da se Novak par puta reketom izudarao po nogama; ja sam ovde prekjuce preneo recenicu Belgiskog komentatora, da se Novak 'otkacio'od zemlje to je bilo ne samo figurativno receno nego bukvalno, svako to moze da pogleda u reprizi;ZNACI nije, i NIJE sve u rukama ( Novako rame je svo vreme bilo izlepljeno)Eto jos samo toliko;
    (sima, 15. septembar 2010 14:32)

    # Link komentara

  21. Odlicna analiza.Dodao bih samo,ako Novak poboljsa servis moze dobiti svakog tenisera na svijetu , pa i Nadala u najboljoj formi.
    (P'K., 15. septembar 2010 14:29)

    # Link komentara

  22. (Dorćolac, 15. septembar 2010 10:47)

    Tekst za pohvalu.

    No, jedino sto mislim i primecujem (kao bivsi sportista) je da neki udarci, pokreti su jednom sportisti vise prirodni no drugom. Cini se ,kada gledam Novaka kako servira, da mu taj udarac nije prirodan.Nije ni NAdalu, vidi se da je posledica vezbi, no Rodzeru je to kao saliveno odelo.
    Nije u njemu, da simbolicno kazemo. On se muci sa tim udarcem ,dok bekhend ,cini se, moze da zmureci izvede.
    Njegova ruka ,desna, je ispravljena umesto da se savija u laktu. Deluje ukoceno kod tog udarca. Taj udarac, kod njega,vise lici kao da igra kriket a ne tenis.
    Slazem se sa tobom da, ako bi imao mnogo bolju servu da bi bio bez premca, apsolutno bez premca i pored astme koja zna da ga muci.
    (zoran, 15. septembar 2010 14:00)

    # Link komentara

  23. @Dorćolac

    Lep komentar. Ko posećuje sajt Svet tenisa, mogao je da pročita u celosti Vaš odličan članak koji je imao za temu Novakovu igru..

    Što se servisa tiče, zaista se slažem sa Vama i ta desna ruka pravi razliku u odnosu na period od pre proleća 2008. Mislim da pri istom izbačaju loptice, a sa jako ispravljenom rukom u desnom laktu (umesto prvog L imamo široko V) Novak ima potencijalni problem sa tajmingom. Za isto vreme ruka mora da pređe duži put kod pravljenja petlje, a to znači da ceo pokret mora da se izvodi brže. Posledica je nemogućnost da se glavno ubrzanje vrši u onom segmentu pokreta kada se ruka vuče iz zadnjeg položaja (drugo L) naviše, jer da bi naglo ubrzao, mora u tom trenutku neznatno da uspori. Po mom skromnom mišljenju je to razlog te relativne impotencije Novakovog 1. servisa. Zatim, zbog nedostatka vremena često kasni da do kraja doda zglob pri pronaciji, pa lopticu izbacuje u aut.

    Što se tiče voleja, ne bih se u potpunosti složio sa Vama. Voleji jesu solidni, ali nisu zadovoljavajući za nivo tenisa koji treba da igra jedan vrhunski teniser. U toku žive igre Novak ne pritiska dovoljno jako lopticu pri izvođenju voleja i igra previše rukom, a nedovoljno telom. Zato mu voleji nisu dovoljno penetrantni. Kada treba da odigra "bekerovski volej" - igra ustvari neki štop volej, kada igra "edbergovski volej", putanja loptice ima izraženiji luk nego što bi trebalo i gubi na performansama. Čak imam utisak da pomalo omekšava zglob u pojedinim situacijama. Kada njegove voleje uporedimo sa npr. Zimonjićevim, ovo što pišem postaje više nego očigledno. Ne sumnjam da je na treningu sve ok. ali mečevi su nešto drugo.

    Pozdrav,
    (Dylan Dog, 15. septembar 2010 13:43)

    # Link komentara

  24. Odlicna analiza, sa dodatkom @Dorcolca o 'visecem latku' gotovo sve receno; ja bih samo jos nesto dodao; pre pola godine sam ovde naglas razmisljao o mnogim kritikama tipa 'Novak je neozbiljan, njemu tenis nije sve..i sl' i pokusao da mislim 'njegovom'glavam; 'ili cu da jurim za ovom dvojicom ili cu da ekserimentisem i napravim SOPSTVENI stil'; Tada sam rekao da se on odlucio za drugo ali se rezultati nisu videli; naprotiv: za mnoge od nas je on postao neprepoznatljiv;
    Sada su stvari LEGLE, i sto Predo rece: to je sada NOVAK DOKOVIC stil( CAK i sa greskama) Razlika izmedu Madrida i sada je nebo-zemlja
    jer tada je Novak pokusao Nadala da pobedi nadalovskom igrom, sada sopstvenom! Nije uspeo- ima vremena; I TO meni srce puni jer sada znam da nije bilo 'zezanje' vec rad, na duge staze, doduse- e sto mi nemamo strpljenja je nasa stvar! Prema tome ja ne ocekujem nikakav negativan 'feedbeck' kod Novaka, ne samo zbog DK, nego sto njega ocekuje jos kraj sezone gde je prosle godine ko furija proleteo;
    Pozdrav svim ljubiteljima tenisa i da je..sto vise ovakvih razmena misljenja!
    Ziveli Vi meni!
    (sima, 15. septembar 2010 13:43)

    # Link komentara

  25. Zar ne smatrate bitnim da Novak dobije bar 5 kg na mišićnoj masi? Tako bi povećao startnu brzinu i eksplozivnost, a i snagu servisa i udaraca u toku igre. Njegova visina od 1,88m i težina od 80kg nije adekvatna za vrhunskog tenisera. To što je Novak i ovako pri vrhu, znači da ima prostora za još veći napredak putem anaerobnog treninga (tegovi) i elemenata sprinterskih treninga.
    (oj rođo rođule, 15. septembar 2010 13:29)

    # Link komentara

  26. Ne može biti prekretnica nešto gde se ne zna kako će on igrati ubuduće. Tek ako bude igrao bolje i kvalitetnije posle US Opena možemo da pričamo o tome.

    Ali dobro, volimo mi da se zanosimo i zalećemo bez potrebe.
    (semantika, 15. septembar 2010 13:04)

    # Link komentara

  27. @Predo

    Konacno pravi Predo, a ne onaj tipus koji se potpisuje ovim imenom, a onda samo pljuje po nasima.
    (miletrans, 15. septembar 2010 12:31)

    # Link komentara

  28. Slažem se sa autorom da je ovo neka vrsta prekretnice za Novaka. I ne samo zbog pobede nad Federerom i dobre igre u finalu sa Nadalom nego zbog još jedne stvari. Čini mi se da je Novak na neki način držao na svojim plećima ovogodišnji US Open dajući mu visok nivo u završnici. Bez te dve Novakove partije kvalitet turnira bi bio za klasu niži. Posledica toga će biti da ga niko više neće preskakati kad se nabrajaju favoriti za titulu. On jeste favorit na svakom takmičenju i to mu više niko neće osporiti.
    I ponašanje tokom turnira je bilo na visini, sem onog jednog incidenta sa reketom u finalu. Nije se žalio na uslove, zdravlje itd. kao nekada pre, nije ni uzimao med. timeoutove a na kraju je održao sjajan govor i pokazao svima kako ima visok sportski moral. Jedan novi Novak.
    Takođe je i prvi puta uspeo da direktnom bitkom otme Federeru mesto na listi. Zato mislim da je ovaj USO po važnosti za njegovu dalju karijeru jednak AO 2008 ako ne čak i važniji.
    (bane, 15. septembar 2010 12:01)

    # Link komentara

  29. (Dorćolac, 15. septembar 2010 10:47)

    Ne znam ya ostale, ali meni su nedostajali tvoji tekstovi. Pozz...
    (Tanc, 15. septembar 2010 11:47)

    # Link komentara

  30. Vi neandertalci koji pljujet po Novakovom zdravlju (ESPN komntator) samo da vam kazm da covek ima problema sa astmom...A pord toga j drugi na svetu...Sta vis octe od njega...Ako nist zadovoljni u skolu tenisa pa budite broj jedan...Niko od vas nije nikad potrcao za lopticom na nekom terenu,kad ono sv sami strucnjaci...ccc
    (V.Troicki, 15. septembar 2010 11:45)

    # Link komentara

  31. Moze biti prekretnica, ali sasvim sigurno da Novaku ostaje gorcina u ustima posle boja. Jos jedan poraz od Rafe na domaku jednog velikog trofeja.
    Veliko je pitanje kako to psiholoski utice na njega a ne na posmatrace koji vide u jednom, ne tako dobro odigranom, mecu od strane Novaka (-26 berjk lopti za NAdala-) povratak na veliku scenu. Ruku na dusu, Novak je uvek na toj sceni. Poslednje 3 godine je medju prva tri igraca. Zar ne..? Ono sto Novaka interesuje je veci broj GS ,osvojenih, turnira i prvo mesto. To je ono sto se pamti u istoriji. Drugo i trece mesto ne ulazi u te knjige i Novak to zna bolje od bilo koga ovde.
    Da li ce uspeti, niko ne moze da odgovori. Da li je na pravom Putu o tome se moze diskutovati i verovato je da ce mnogi imati veoma razlicita misljenja. Jedno je sigurno - sa ovakvom servom apsolutno nema promil sanse da se popne na sam vrh ili uzme jos koji GS. Ta serva sluzi samo da se poen zapocne ,ali u njoj nema trunke ubojitosti, opasnosti, prednosti koju server stice na pocetku poena. Ne, kod Novaka je to samo pocetak jednog mucenja kroz poen koji trazi razmenu od 10-20 udaraca da bi se eventualno osvojio. Kod Nadala to nema sanse da prodje a i sa Rodjom je tesko, mada je ovaj jednom nogom u penziji (ma koliko sebe hrabrio i pricao bajke).
    Cak sam uveren da je u ovom finalu imao servu jednog Zimonjica, ne vise od toga, da bi dobio mech. Novak je svojom igrom proslavio Nadala.
    Analizirajte Novakove prilazne udarce pre izlaska na mrezu. Niti jedan,jedini ne bi predstavljao opsanot za Pashanskog a ne za Nadala. Ti udarci su bili kao stvoreni da Nadal izvede kontru koja se ne brani, jer je lopta padala mnogo vise u unutrasnjost terena, ka sredini, no u sam cosak,nisko u brisanom letu. Ne, to bi bila balon lopta, jedno metar do dva blize sredini, ako merimo od spoljasnje linije. To je za Nadala, ili bilo kog iz prvih 30, samo jedan laksi povratni udaraca. Na taj nacin sticao se utisak da je NAdal svemoguc i to je ulazilo i u Novakov mozak.
    Takodje Novak niti jednom nije poslao lpticu iza Nadalovih ledja ,kada bi ovaj trcao ka suprotnom cosku ocekujuci Noletov zavrsni udarac. Novak bi ,kao po komandi, sledio tu putanju NAdalovog kretanja, umesto da zavrsni ide iza protivnika. Ta igra i percepcija koja je sledila iz toga je njega iznutra slabila i to se videlo od sredine treceg seta. Sam sebe je ubedio da je ovaj daleko nadmocniji ne uvidevsi da je problem u njmeu. Izlascima na mrezu bez plana i dobre pripreme i mech u kome on igra sa servom tesko dostojnom i zenskog finala.
    Na kraju se vracamo na njegov tim sa kojim je okruzen. Mislim da su korenite promene potrebne. Dosegao je plafon sa Vajdom i to je tako vidljivo. Poslednje 2 godine on samo stagnira i nista vise. Mora da nadje coveka koji ce od njega da napravi servera. Bez tog udarca Novak ce biti u vrhu, ali ne na samom vrhu.
    Treba imati u vidu da ce i Del Potro da se vrati, Marej je sve bolji i veoma uporan,Nalbadian se vratio na velika vrata, Conga ce biti tu,Monfis uvek opasan,Davedenko nezgodni...svi oni daleko bolje serviraju od naseg novaka, jer kao sto kaze statistika - Novak je jedini igrac u prvih 50 da ima vise duplih greska ne AS udaraca.
    Ja bih se zamislio nad tim podatkom da sam na njegovom mestu.
    Sada je bitno da povuce prave poteze.
    (zoran, 15. septembar 2010 11:36)

    # Link komentara

  32. Zaista odličan tekst!

    Nepotrebno je bilo šta dodati jer su svi važni aspekti Novakovog izdanja na USO 2010. pomenuti i kvalitetno iskomentarisani.

    Moji iskreni komplimenti za autora ove teme!
    (Dylan Dog, 15. septembar 2010 11:15)

    # Link komentara

  33. Jedan od najboljih tekstova koji sam pročitao na ovom sajtu. Kapa dole autoru.
    (St.George, 15. septembar 2010 10:57)

    # Link komentara

  34. Tajna za osvajanje GS je servis. U Novakovoj izjavi:"Nadal je super licnost i na terenu i van njega, apsolutno posvecen sprtu....". Tu je tajna, biti broje jedan znaci ziveti za to sto radis. Da li je Novak spreman na tolika odricanja? Mislim da nije, i ne krivim ga zbog toga. Mada je steta, obzirom na potencijal. Rafa je poboljsanjem servisa znacajno umanjio sanse protivnicima da ga stignu u delu sezone na betonu. Tako da Novak ima jednostavan izbor, ili teren, ili zezanje. Sto rece Vilander broj dva je bitan zbog sponzorskih ugovora, a broj jedan da se upises u istoriju.
    (sasa jokic, 15. septembar 2010 10:57)

    # Link komentara

  35. Mogao je Novak i Nadala da dobije ali da igra ceo mec bez respekta,sa sto vise ravnih forhend-dijagonala,narocito kad je Novak na servisu,jer iako je perfektno branio brejk loptice,Nadal ih je imao preko dvadeset u mecu.Sto se tice srca ,ovo je bilo milina gledati Novaka kako se ne predaje.Zanima me kako igra protiv servera i bombardera kakav je Berdih,pravi ispit za Noleta.
    (Neven KGB, 15. septembar 2010 10:57)

    # Link komentara

  36. Interesantna tema, sveži događaji podstiču na opažanja. Radujemo se kvalitetima i uspesima, iz petnih žila se trudimo da Novaku ispravimo greške u igri nabrojane u pronicljivom tekstu autora.
    Pođimo od servisa, onako kako i igra počinje: Kompletna priprema tela za servis je idealna, napeto telo kao praćka, unos mase tela u loptu najbolji! Onda se pitamo gde se izgubi ta mogućnost slanja lopte sa preko 200h na sat? Mislim da je odgovor u desnoj egzekutorskoj ruci. Ostane mu ruka predugo dole, nisko, lakat potpuno spušten umesto dignut i onda udarac ostaje uskraćen za petlju. Sama petlja je brzi kovitlac reketa pred sami udarac a njega nema. Ostaje samo jako guranje u stilu horok košarkaškog udarca a to se u tenisu zove mulinelo. To je verovatno rezultat zbrčkanog učenja dva trenera u jeku sezone, izgubite staro a ne naučite novo. Sve što je novo traži vreme, sve je to proces. Da uprostimo stvar, sve isto treba da radi samo da sa tosom i desni lakat treba odmah da ide gore i petlja će sama po sebi da se nametne.
    Forhend: mislim da je autor teksta sve rekao! U potpunosti!
    Kondicija: to je ipak malo širi pojam pa bih rekao da ih ima dve koje su relevantne. Ona za dugotrajni reli, i ona za višesatno igranje. Kod ove druge discipline kondicije Novak nema ama baš nikakvih problema. Možda sa svojom iznemoglom gestikulacijom deluje da je gotov, a onda odigra bara-bar poen od 30 relija. Mislim da je takva gestikulacija sa ispekidanim i dubokim uzdisajima u traženju kiseonika rezultat nepravilnog sportskog načina disanja. Upravo ta isprekidanost je pogubna i ulazi se u duboki kiseonički dug.
    Voleji: jedino se ovde malkice mimoilazim sa autorom teksta jer mislim da su voleji sasvim solidni ali retki. Retki zbog ređih aprouča. Jednostavno nema naviku da grabi svaku priliku, a ne retku priliku za prilazak mreži. To mi u tenisu kažemo-ne vuče ga mreža. Međutim, igra u polju mu je toliko dominantna, čak mislim najbolja na svetu da kad bi servirao kao Rodžer, a mogao bi, sve bi listom dobijao zajedno sa Gren Slem turnirima. Kakvo li bi nam tek tada donosio ushićenja!
    (Dorćolac, 15. septembar 2010 10:47)

    # Link komentara

  37. Vrlo dobra analiza. Ja bi se samo osvrnuo na jednu od zadnjih recenica u kontekstu finala sa Nadalom. Vidjeli ste NOvakov izraz lica nakon finala. Bio je zadovoljan. Zato se i borio do kraja, radi opsteg utiska. On je svoje odradio u polufinalu i usao u mec sa Nadalom da odigra dobro. I uspio je. Uzeo je jedini set Nadalu, pruzio jak otpor. Ali, nije usao u taj mec sa cvrstom zeljom da osvoji US Open kao sto je to ucinio Nadal. Hocu da kazem da negativnih posledica tog finala nece biti kao 2009, jer nije ucinio bas sve da ga dobije. Usao je u finale zadovoljan prethodnim i nije dao mentalno svojih 100%, nije vjerovao do kraja, sto je i normalno nakon takvog meca u polufinalu. Ono sto je najvaznije je da je on nakon mnogo lutanja pronasao sebe i svoju igru. NOle vise nije imitator, on je NOvak Djokovic.
    (Predo, 15. septembar 2010 10:43)

    # Link komentara

  38. @Dusan
    Gilbert je pred mec sa Fisom rekao kako vidi da Fis dobija to u cetiri seta, kako Monfis nije bez sansi, a da nikako ne vidi kako Djokovic dobija Federera u 5. I na zvanicnom sajtu su mu uvek davane male sanse od nekih "eksperata", a VIlander je promenio plocu tek kad je dosao do polufinala i kad se videlo kako Novak igra.
    Inace, zadovoljan sam Novakovom igrom, ali sve ovo moralo je ranije da se desi.
    (Lex, 15. septembar 2010 10:35)

    # Link komentara

  39. Nole je dokazao da je veliki cove. Ostavio je srce na terenu i u porazu pokazao da je veliki. Njegovo ophođenje, njegovo ponašanje, njegov odnos prema suparniku sa druge strane mreže, govori samo o tome kakav čovek, sportista treba biti. Nole je veliki ponos Srbije to je jedini sportista, kojeg najviše cenim u ovom trenutku.

    Što je najbitnija stvar, mnogo je veći čovek od onog $%/$#%&$ Rođera Federera, koji se ponaša kao da je njegov ceo svet, a nikada nećemo zaboraviti kako je plakao kao malo dete kada je izgubio od Nadala. Po meni, Rodžer je velika ljiga od čoveka i nikada neću zaboraviti finale turnira, ne znam tačno koji, kada je igrao u finalu sa Đokovićem i kada mu je federer rekao da se skloni kako bi se slikao sa peharom. Rafa je ispao u ovoj situaciji i nije mu bilo teško da stoji par minuta i da se slika sa finalistom.

    Sve u svemu, samo napred Nole, nastavi tako, jer si pravi profesionala, od kojeg bi svako dete trebalo da uči, kako se treba ponašati i u kom pravcu treba ići, onom sportskom naravno.
    (Milos, 15. septembar 2010 10:29)

    # Link komentara

  40. Fenomenlan tekst!
    (Jovan, 15. septembar 2010 10:11)

    # Link komentara

  41. Dobar članak. Mislim da je jedna stvar preskočena u analizi Novakovih nedostataka, a to je snaga u gornjem delu tela. Nedostaju mu poeni iz ruke. Uglavnom vinere ostvaruje širokim zamasima iz torza, dok, prvenstveno Nadal, ima snagu u ruci da blokira napade protivnika i direktno ih pretvara u poene. To mu mogućuje da iz trka i defanzive prelazi u napad, kod Novaka toga još nema (ili je suviše malo).
    (Brejniak, 15. septembar 2010 10:11)

    # Link komentara

  42. Bitan je pomak u glavi. Kao da je sredio neke stvari u glavi
    (Sale, 15. septembar 2010 10:08)

    # Link komentara

  43. Iz aviona se vidi kada se Nole sprema na "dropsot" udarac. To ostaje da se vezba i popravi. Ostal je sve na vrhunskom nivou. Voljni momenat ce postati njegovo oruzje i protiv Nadala koji ce doziveti zasicenje titulama.Ocekujem revans Novaka protiv Nadala it to na slajci na Roland-Garosu.Zivi bili pa videli Nole je CAR!
    (martin, 15. septembar 2010 10:02)

    # Link komentara

  44. Novak je car. Drugi na svetu. Ne treba nista vise. Dace Bog bice i prvi. Ali ni to nije vazno. Zamislite da su nam fudbaleri 5 godina drugi treci. Momak je fenomenalan i neka samo tako gura. Troicki ce da udje u 20, a za Janka mislim da mora bolji strucni tim da se pronadje.
    (aleksandar, 15. septembar 2010 09:38)

    # Link komentara

  45. Komentator je odlican poznavalac tenisa i slazem se sa 100% teksta.Samo bih dodao da bi bilo dobro da se ugleda na Nadala koji je samo u poslednjih mjesec dana nevjerovatno popravio servis i pretvorio ga u jedan od svojih boljih udaraca kojim resava vazne poene.
    Ne mirim se sa tim da je Nadal veci talenat od Noleta,samo je krvavi radnik.Nole moze bolje,samo da nastavi uzlaznom putanjom.
    Bicemo prvi sigurno.Pozdrav
    (Miko, 15. septembar 2010 09:22)

    # Link komentara

  46. Jeste, odlican tekst i odlicna analiza. Ovo je prekretnica za buduce trofeje.
    (Mebrura, 15. septembar 2010 09:10)

    # Link komentara

  47. Djokovicevo vreme tek dolazi. On je kao jako mlad igrao to prvo finale US Opena, i da je njega osvojio, garant ne bi osvojio posle samo nekoliko meseci Australiu. Normalno je da je posle toga imao pad. Ta cinejnica da je mlad je vrlo vazna, takodje je i vazna cinjenica da je Federer a i najveci broj velikih sampiona, tek posle 20 i neke osvajali svoje prve gren slemove. Mozda i najvaznija cinjenica da Novak igra u eri mozda dvojice najboljih tenisera svih vremena. Federer je vec najbolji, i Nadal ce verovatno osvojiti tih 16 titula, a Novak je tu uvek sa njima. Podrzimo Novaka i pozelimo mu srecu u daljoj karijeri.
    (marko, 15. septembar 2010 08:43)

    # Link komentara

  48. Od nas Zemljana Nole je najbolji.Ova druga dvojica su sa ko zna koje planete.
    (ivan, 15. septembar 2010 08:39)

    # Link komentara

  49. Dodati uz Nadala i komentar: " i niko na planeti ne bi uspeo da savlada Španca u ponedeljak uveče" treba dodati kljucnu rec niko NEDOPINGOVAN. Pogledati samo misicnu definiciju Spanca, kretanje i sl, i sve je jasno kao dan. Decko zna da igra ali mu krila daje hemija.
    (Stefan, 15. septembar 2010 08:30)

    # Link komentara

  50. Ovaj US Open je za Novaka prekretnica jedino u smislu da od sada više neće pobeđivati Nadala ni na tvrdim podlogama.
    (Vlade, 15. septembar 2010 08:17)

    # Link komentara

  51. Hvala za sve Nole i sigurno je da te tek ocekuju najveca dostignuca u karijeri.Srbi su ponosni na tebe!!!
    (Sinisa, 15. septembar 2010 08:07)

    # Link komentara

  52. Zaista odlična analiza, jedina zamerka je što ste samo na jednom mestu sitnim slovima istakli autora teksta (ovo je utoliko veća zamerka što bih i sam potpisao sve što je Saša Ozmo napisao). Nadam se da ovo zaista može biti prekretnica za Novaka, i da će mu i pobeda protiv F i poraz protiv N biti motivacija da usavrši servis i volej. Nadal sada na betonu bolje servira od Novaka, ima bolje voleje, brži je, jači je; zaključak je da je Novak ostvario odličan rezultat. Utešno je što se Nole vratio u formu u kojoj je bio 2008, a Nadal je otišao na betonu nekoliko svetlosnih godina u odnosu na Nadala iz 2008. Još 1 utisak: kad je Nole tokom finala u ljutini govorio "Ovo nije više normalno šta sve ulazi" (za Rafine lopte), malo sam se i ljutio na njega, ali posle sam shvatio da i sam tako mislim; baš to: da sve to s Rafinom igrom NIJE NORMALNO! Da neko svoju delatnost usavrši baš U TOJ MERI, nije mi više mnogo spojivo s normalnim! I Fed je prošle godine proturio onu loptu kroz noge. Vraća se to sada. A možda ćemo za nekoliko godina čitati kao sporednu vest da se razmišlja da se nekome oduzme zlatna medalja ili neka titula... A ovakvog nestvarnog Rafu mogu zaustaviti samo njegova kolena, ili neka takva sporedna vest...
    (Miša, 15. septembar 2010 07:21)

    # Link komentara

  53. Slažem se sa autorom teksta!
    (n, 15. septembar 2010 07:05)

    # Link komentara

  54. Nole je i na ovom turniru dokazao i pokazao da sa pravom spada medju tri najbolja tenisera sveta u poslednjih nekoliko godina. Cetvrti se i ne vidi, jer daleko zaostaje. Nazalost, i on licno i mi ostali, moramo biti svesni da su i Federer i Nadal bolji od njega. Imali su bolje trenere i drugaciji pristup svakom mecu. Dok se Nole u pojedinim presudnim trenucima ponasa kao da je tenis samo dobro placeno decije igranje, oni takve propuste nemaju. Za njih je svaki udarac pravo pitanje opstanka. Kao da im od njega i glava zavisi.
    Boza Bogdanovic, Bor
    (Boza Bogdanovic, 15. septembar 2010 07:01)

    # Link komentara

  55. Nole treba da nastavi tako podizati svoje umece i bice on zestoki sampion! Licno mislim da samo treba da poradi na snazi i tehnici servisa i na preciznijoj igri, posebno skracenih paralela i dijagonala! Sve je ostalo super, ali kljuc je cini mi se njegovo saniranje astme. Ona ga ocigledno onemogucava da se bolje fizicki spremi i izrazi na mecevima, narocito kad je vreme nepogodno(velika vrucina , sparno vreme). Dajem sve na Noleta da ce sigurno uzeti US Open u narednim godinama,. Za Wimbledon i Roland Garros nisam siguran jer ova "zivotinaj " nadalina hvata sve. Ali ko ceka doceka, tako i Federer kad se ovaj povredio. Ima nade jer je NOle veoma mlad i ostaje mu najmanje 5-6 godina sjajnog tenisa, zapravo najboljih godina u karijeri!
    (PFC, 15. septembar 2010 05:41)

    # Link komentara

  56. Odlicna Igra Nole! Bravo majstore!
    (Lane, 15. septembar 2010 04:29)

    # Link komentara

  57. Sjajan tekst.Slazem se da je potrebno da mnogo radi na servisu.Samopouzdanje se vraca,sto je dobro.Tenis, pored vestine i kondicije zahteva psiholosku stabilnost i veru u sebe.Za mene je Noletova velicina i u nacinu na koji prihvata poraz.To Federer nema.
    (Milena Nenkovic Misic, 15. septembar 2010 03:14)

    # Link komentara

  58. Brad Gilbert, komentarusuci na ESPN je posle dva kola izjavio da sa obzirom na vremensku prognozu (bez vrucina) Novak moze daleko da dogura! Da je bilo kao sto je svake godine mrka kapa...
    (Dusan, 15. septembar 2010 02:28)

    # Link komentara

  59. Na pocetku sezone (posle AO), Rafa je bio cetvrti na svetu, a kako je igrao, izgledalo je da ne zasluzuje ni prvih 10. A onda je osvojio sve zivo: 3 mastersa i 3 GS! Neverovatno. Kako je usavrsio servis za US open -skidam kapu. Znaci rad i upornost se isplacuju.
    S druge strane, Nole je dve godine proglasavan za igraca koji je najvise napredovao, a onda je naprasno nazadovao promenom reketa, trenera i ko zna zbog cega. Nole cak i ne treba da uci da servira kao sto je to Rafa trebao, on je to i te kako dobro znao da radi -ali je zaboravio.
    Ako Nole nadogradi (a ne unazadi) ovu igru koju je sad pokazao, samo je pitanje dana kada ce ponovo da podigne pehar na nekom gren slemu.
    (MM, 15. septembar 2010 02:26)

    # Link komentara

  60. Da, taj "drop shot" kada je na sredini svoje polovine terean ili cak i blizi osnovnoj liniji(!) je uzasan. Bez tog udarca bi imao bar pet osvojenih poena vise. Posle toga malo da popravi koncentraciju i preciznost/prisebnost i bice #1.
    (Komsija iz bloka, 15. septembar 2010 02:15)

    # Link komentara

  61. Nitko na planeti???

    Novak iz 2007 US Open finala bi ga dobio u 3 seta. Del Potro bi ga dobio. Vjerojatno i Federer.

    Dosta igraca sa dobrim servisom bi imalo solidne sanse. Nole je vratio igru, ali servis jos nije ni blizu. Kad se svaki poen protiv Rafe mora zaraditi onda je to nemoguce.

    Pa Rafa nije osvojio turnir na tvrdoj podlozi dvije godine a sada odjednom sve gazi? Ili je ipak imao jako lagan raposred i umornog Noleta u finalu? Bas se pitam.

    Odlicno je odigrao, istina. Lako mu je bilo biti opusten znajuci da ce Noletovu servu bez problema vracati.

    Stara poslovica: ako nije pokvareno, ne popravljaj. Ali ne, morao je Martin prckati po Novakovom servisu ##&%#&)/
    (muki, 15. septembar 2010 02:06)

    # Link komentara

  62. Cudan tekst... Kao prvo. Eksperti su predvidjali to pre pocetka US opena. Niko nije ocekivao da ce Rodik i jos neki da ispadnu kada vec jesu. Generalno, Nole je imao lagan put sve do Federera. Kao drugo. Nole je jedva Troickog prosao, jer nije igrao mnogo takvih meceva i nije iskoristio sanse. Pre bih rekao da je US Open Troickova prekretnica.
    (Hm, 15. septembar 2010 01:50)

    # Link komentara

  63. Slazem se da je Novak odigrao odlican turnir. Ali postoji jedna stvar koja Novaka prati vec skoro 3 godine.Na svakom GS turniru naleti na nekog "nepobedivog". Kada se prosle godine povredio tada nepobedivi Nadal i ispao od Soderlinga (iskljucivo zbog povrede kolena) pokazala se izuzetna zivotna sansa da se osvoji RG.Novak je 3 godine pre toga na RG gubio samo od Nadala.Medjutim ispao je u 3em kolu od Kolsrajbera,pa je tako Federeru ostao otvoren put do titule.U medjuvremenu, na Wimbldonu ga je izbacio Haas, na AO Conga a na RG Melzer posle vodstva od 2/0.Ove godine na Wimbldonu ispao je Federer u 1/4 finalu i opet je bila sansa da preko Berdiha dodje do finala, ali on pre nekoliko dana izjavi da je u tom mecu "bio glup" i da je bio suvise pasivan.E pa takve sanse se ne ukazuju tako cesto.Nasuprot njemu Nadal stalno unapredjuje svoju igru.I pored teske povrede kolena prosle godine, unapredio je servis, poboljsao backhand i sada ga ni dubl ne moze savladati.Sve je to postigao radom i samo radom, a talenta sigurno ima manje od Novaka.
    (Slobo, 15. septembar 2010 01:35)

    # Link komentara

  64. Novak sa Srđanom na tribinama je raketa, bez njega razbijač reketa. Servis, volej, to je samo papir oko bureka.
    (burek, 15. septembar 2010 01:24)

    # Link komentara

  65. Odličan tekst i zapažanja, ali se ipak ne slažem sa konstatacijom da mu je govor tela i u meču sa Nadalom bio živahan na kraju. Ipak je ponovo pokazao tu tendenciju da se preda i to već u drugoj polovini trećeg seta.
    (pera, 15. septembar 2010 01:20)

    # Link komentara

  66. Zar je moguce da posle ovakve igre u finalu a pre svega pobede nad RF nema komentara_...
    (stariji zajecarac, 15. septembar 2010 01:11)

    # Link komentara

  67. Naravno da nema zime,samo upornoscu i usavrsavanjem ostaje se konstantan.Novak je pokazao da ima mesta za jos veci napredak.
    (Luka, 15. septembar 2010 01:07)

    # Link komentara

  68. Novace, ti si nas ponos! Samo napred sampione.
    (Nikola, 15. septembar 2010 01:04)

    # Link komentara

  69. Odličan tekst!
    U pravu si za vidan napredak u kondiciji i forhendu. Slažem se i sa tim da mu volej nije jača strana. Jedino bih još dodala komentar za njegovu stalnu "boljku" - drop shot. Čini mi se da je na početku karijere bolje koristio taj udarac nego sada.
    Pozdrav!
    (Tara, 15. septembar 2010 00:34)

    # Link komentara