Pregled NBA lige

Jedan moj prijatelj voli da kaže da je to za "verovali ili ne", da je gotovo nemoguće da u Srbiji ne može da se gleda NBA košarka - u zemlji čiji su građani najbrojniji gastarbajteri (bivši i sadašnji) u NBA - da je jedina opcija OBN kanal (ako ga ima u ponudi vašeg kablovskog provajdera). Zar je moguće da je situacija po tom pitanju ista kao i pre 20 godina, kada smo razmenjivali video snimke utakmica, okupljali se po stanovima i grupno ispred ekrana navijali, iako smo znali ko je pobednik, a ko ne.

Pošaljite komentar
  1. Slazem se da se prije igrala borbenija kosarka ali danas ima puno vise zvezda i boljih igraca.Dobro je to sto "kolo vode" mlađi igraci poput lebrona,wadea,mela... I da se razumemo nba je mnogo bolja od europske kosarke, jedan lebron bi svakom europskom timu bez problema dao 50 osim možda u pioniru.
    (MARKO, 14. februar 2009 13:30)

    # Link komentara

  2. Ma daj,NBA je postalo ocajno mesto ubijanja mladosti.NBA se nekad igrao dushom, sada samo keshom.Utakmica traje oko 2.5h, a za to vreme tim povede sa 20 poena,i u 5 min ih ispusti.I shta sam gledao?Izesh kosharku bez timske igre i borbenosti.

    I josh neshto... kako neko moze reci(a svi govore),da neko u NBA ima DOBRO SHUTERSKO vece kad ima 10-22, i mec zavrshi sa 24 poena? Pa to je ispod 50%. Nevera
    (slash, 4. mart 2008 13:02)

    # Link komentara

  3. sramota je da u nasoj zemlji niko ne prenosi nba.ja pratim tekme na obn-u,ali utakmice koje oni prenose su manje vise smesne,a sto je najgore vrte 3 ekipe.mislim da bi b92 trebalo da vrati nba na ekran,ako nista drugo bar da daju utakmice sa nasim igracima,makar jednom nedeljno i naravno da ih komentarise Ilija,jer bez njega nije isto.pozdrav
    (mirko, 18. februar 2008 15:43)

    # Link komentara

  4. Zasto ne biste otkupili prava da prenosite NBA utakmice?Sad kad se Pedja vratio na stare staze mnogi ne bi ni spavali nestrpljivo iscekujuci prenos utakmica. Potrudite se da to obezbedite kako biste postali najgledaniji. Mislim da je to kljucni potez! I uzgred molio bih vas da mi kazete kako bih mogao da skinem navedene utakmice u navedenom tekstu. Na kom sajtu? Sa velikim nestrpljenjem iscekujem odgovor! Pozdrav za redakciju!
    (Marko Opacic, 9. februar 2008 00:47)

    # Link komentara

  5. Srbija je zemlja sa velikim ljubiteljima i zaljubljenicima u sport,a narucito u kosarku. Zasto tim ljudima u koje se i ja ubrajam ne dozvoliti da uzivaju u najacoj ligi na snetu NBA. Secate li se kad cela srbija nije spavala zbog KINGSA,ljudi na posao nisu odlazili, deca uskolu. zasto toga vise nema?
    (Tihomir Vratonjic, 17. januar 2008 11:20)

    # Link komentara

  6. Razlog zasto nase televizije ne prenose NBA se moze jako jasno videti u prethodnim komentarima.

    Ma sta autor teksta mislio o svim onim "strucnjacima" koji ne vole NBA, cinjenica je da su takvi vecina cak i na delu sajta koji se bavi tom "najboljom ligom na svetu". Onaj manji deo publeke koji voli da gleda spektakularna zakucavanja, protrcavanja sa linije za 3 kroz celu odbranu (pa tako 68 puta na mecu), ionako vec prati sve to preko neta. Mislim da nije poenta u tome da li je Shag bolji od Olajuwona ili da li bi Gasol "stavio u dzep" Dzabara (mada svaka cast na ovome...) vec u nacinu igre u NBA koji se u taktickom smislu znatno razlikuje od evropske kosarke. Moze biti da sam kosarkaski neuk i potpuni ignorant ali neka mi autor teksta dozvoli da se ne odusevljavam utakmicama Kavsa ili npr. Majamija koji vec pocinje da lici na udruzenje nezadovoljnih penzionera gde svako tera svoju politiku. Izvinite, ali od tima koji je na granici sallary cap-a ocekivao bih malo vise ozbijnosti u pristupu igri a da ne spominjem sukobe na liniji igrac-trener kakva, ruku na srce, postoji u mnogim timovim poslednjih godina (opet, ne bas pohvalno za najbolju svetsku ligu). Svaka cast San Antoniju na igri koju pruzaju, ali nekako ne mogu da se otrgnem utisku da je bas to njihovo odudaranje od sablona "dodaj loptu star player-u i pomoli se" razlog njihove male popularnosti.
    Konacno, zaista mislim da su posetioci vaseg sajta zasluzili malo vise postovanja od autora teksta. Ispada da svako ko ne voli NBA, "ne zna", "ne razume", ne gleda a iznosi misljenje (dakle u najmanju ruku malo je zatupast), ili je "strucnjak" (sa sve znacima navoda). Lepse je sa kulturom. :)
    (blablatruc, 31. decembar 2007 00:05)

    # Link komentara

  7. lets go lakers.
    kvalitet nba je ove sezone je mnogo bolji,a ja sam debeli dusan
    (debeli aleksov, 30. decembar 2007 22:01)

    # Link komentara

  8. 1.
    Svi pricate o devedesetim kao da je to bilo pre 30-40 godina. U ligi još uvek igraju igraci koji su imali priliku igrati protiv Jordanovih Bullsa iz 98 tako da je poređenje sasvim moguce. Primerice, Shaq je poceo dominirati tek nakon odlazka Olajuwona, Ewinga, povrede Robinsona... Prije toga, sa nekih 25-26 godina nije se bas proslavio u duelima sa gore pomenutim igracima iaku su oni vec bili na zalasku kariere.
    2.
    Promene NBA pravila omogucavaju bekovima nabijanje statistike u napadu, obrane nisu vise toliko fizicki jake zbog kriterijuma sudjenja.
    3.
    Individualno su igraci danasnjice u prosjeku bolji po svim karakteristikama (brzina, odraz, snaga,...) ali to ne znaci da se igra bolja kosarka. Pa i Radmanovic je u usporedbi sa Bodirogom vanzemaljac po fizickim predispozicijama
    (cccc, 29. decembar 2007 21:50)

    # Link komentara

  9. @Crni
    Ne mogu nikako da se slozim sa tobom. po meni lose gledas na stvari. Kosarka kao i svaki drugi sport evoluira. Dzordan je po meni najbolji kosrakas svih vremena (ali najbolji u svojoj epohi), ali vec danas on bi imao problema da se nosi sa drugim bekovima. Isto je i sa tim centrima iz 80-ih. Prosecan centar danas bi mogao da ih zaustavi. Gasol bi lagano stavio jednog Dzabara u dzep ... Naravno govorim o tome da dzabara ne uzimas kao igraca koji je sada aktuelan i korakaski skolovan, vec kao igraca iz 80-ih. Pa vrati sheka u 70-te, i covek bi dao lagano 100 poena. Danasnji igraci imaju drugaciji pristup o fizickim predospozicijama i usavrsavanju ne vredi ni trositi reci. Dakle ja govorim o vremenu, odnosno epohi u kojoj su odredjeni igraci i timovi igrali .
    (Shaman, 24. decembar 2007 13:00)

    # Link komentara

  10. Ja sa tim nemam problema.Svaku noc gledam basket na francuskom SPORT+.A da zavisim od nasih televizija basket ne bih gledao do 2012.....Ziveo Prog.DVB!!!!!!
    (mAcAk, 24. decembar 2007 01:30)

    # Link komentara

  11. @ Shaman

    ''Kvalitet raste i mislim da danas i prosecna ekipa moze da pobedi cikago iz 93 i 96''

    Ma daj da li si ozbiljan??? ne mogu da verujem da si ovo ozbiljno rekao.. strasno.... mozda bi 3-4 ekipe mogle uopste da igraju egal sa njima, a i to je pitanje...
    A da kvalitet raste, nema veze sa istinom, pa sada u NBA ne mozes da nadjes krstenog centra, a pogledaj kraj 80-tih pocetak 90-tih, svaki tim je imao centra koji bi bio kandidat za MVP danas, ali bukvalno.... samo prime Jarome James-a koji je dok je bio u Puducnosti sluzio za budzenje statistika, a u NBA pre i posle toga bio sasvim respektabilan faktor.... Ima jos mnogo stvar, ali me mrzi da pisem,kad bi razmilio malo, video bi...
    (Crni, 23. decembar 2007 18:39)

    # Link komentara

  12. @ Shaman

    E pa svaka ti cast, slazem se sa tobom !

    Svaka rec koju si rekao je tacna.
    (Dacha from Nish city, 23. decembar 2007 15:57)

    # Link komentara

  13. Pa hajde da ja sumiram ovo sto ste rekli i da kazem da su i jedni i drugi pomalo u pravu. Slazem se da je NBA sve kvalitetnija, ali po meni ne i sve zanimljivija za gledanje. Nema vise onog smeka u duelima, u rivalstvu ... Sve veca gledanost i popularnost NBA nema nikave veze sa kvalitetom , vec iskljucivo sa komrcijalizacijom i sve vecim obrtanjem novca (npr. povecana poseta nba.com zbog prelaska garneta i alena u boston nastala je iskljucivo zbog toga sto je to bila odlicno medijski plasirana vest, a o ukljucivanje kineza i da ne pricam ...) Kvalitet raste i mislim da danas i prosecna ekipa moze da pobedi cikago iz 93 i 96 (iako je cikago iz tog perioda meni drazi :)).
    Ali vratimo se na temu. Kakva god da je liga kao strastveni poklonik kosarke i dalje imam ogromnu zelju da je pratim i zaista je tuzno sto nema direktnih prenosa u Srbiji. Nadam se da ce neko uraditi nesto po tom pitanju
    (Shaman, 22. decembar 2007 01:50)

    # Link komentara

  14. Svew sto Vam treba je brz internet, preko 512kbit/s

    Ja idem sa 1,5 mbit/s preko SBB i radi mi odlicno

    Inace, kompletan software za gledanje preko neta uzivo i spisak utakmica koje se emituju se nalazi na sledecoj adresi:
    [link]/

    Nadam se da sam pomogao
    (Marko, 21. decembar 2007 10:26)

    # Link komentara

  15. Totalno ste skrenuli sa teme. Najvazniji problem je da u srbiji za oko 60 godina koliko postoi NBA( na pocetku ne pod tim nazivom) nikad nismo bili u prilici da gledamo full NBA sezonu ( sa nekoliko utakmica svako vece), a volimo da pricamo da smo zemlja kosarke. Isto tako nije vazno koliko je kosarka 90-tih bila bolja od danasnje ali je vazno da u NBA danas kao i uvek igraju najbolji kosarkasi na svetu i da mi nemamo prilike to da gledamo. Inace i ljubitelji evropske kosarke treba da znaju da je danasnji kvalitet kosarke u evropi ne daleko od nekadasnjeg nego na izuzetno niskom nivou. Ne postoi bolji primer za ovo od partizanove ekipe ove sezone. Ja jesam navijac partizana, ali nikad nismo igrali goru kosarku i opet imamo skor 4-5.
    (KAHN, 20. decembar 2007 23:17)

    # Link komentara

  16. @ Disident

    ''Ozbiljnu kosarku jedino igra San Antonio''
    necu da polemisem o ozbiljnosti NBA, ali po ovoj izjavi se vidi koliko si ostrascen i nerealan... Da li si pogledao neku utakmicu Detroita? Da li si video kako se bez lopte krece Rip, da li si video kako igraju njihovi centri, kako raznovrsno igra Mr. Big Shot? Da ne nabrajam dalje, da li znas da Flip Saunders ima najvise napadackih akcija i da su ubedljivo najkomplikovanije u NBA? I da igracu u proseku treba 1 i po sezona da savlada sve te akcije, pod uslovom da nije playmaker(zato Pistonsi nikako da nadju zamenu za Billupsa)? A njihovu odbranu, koja je vec godinama najbolja u NBA, necu ni da pominjem.... Spursi su odlicna i organizovana ekipa, pravi tim, (cak sam cuo da je posle utakmice sa PAO, Greg Popovic proucavao neke Zeljkove akcije :-)), ali nikako nisu jedina, a sa druge stane one ekipe koje su realno neorganizovane i divlje, Pho npr. bi ugazile svaku evropsku ekipu jer su toliko individualno nadmocni... Mozda ne bi SEA, ali vecina bi...
    (crni, 20. decembar 2007 01:46)

    # Link komentara

  17. Nba iz godine u godinu napreduju,to kazu pravi strucnjaci a ne oni okji dodju ovde da prosipaju mudrosti.U Srbiji opada interesovanje i gledanost zbog slabije igre nasih igraca.Zasmejavaju me lupetanja da u nba-u opada popularnost,neki kazu da je LeBron druga zvezde(posle MJ)i poslednjih 30 godina.Po dolasku Allena i Garneta u boston,broj poseta u nba.com se uduplao.Jesu bullsi sa Jordanom bili jako nadmocni ali sta je sa leprsavom i atraktivnom kosrkom phoenixa u poslednjih 3 god.Cvrstom i organizovanom ekipom Detroita,trenutno najjacim timom lige bostonom sa 17-2 ili koliko vec.Ustvari mozda ste u pravu najbolja kosarka se igrala 50-ih kada je takozvani kosarkaski Hudini sa bostonom vladao nba,doduse mana mu je bila sto nije znao da vodi luptu levom rukom.ALI ZATO JE IMAO DESNU
    (Vuk, 18. decembar 2007 16:38)

    # Link komentara

  18. Iskreno, pokušao sam da odgledam na OBN-u Boston, ali je bilo toliko dosadno da nisam uspeo da izdržim više od četvrtine. Verovatno je problem u meni, ali ja ne mogu da podnesem to trčanje i ispucavanje lopti, bez prave timske igre, borbe i nadigravanja.
    (rondo, 17. decembar 2007 14:47)

    # Link komentara

  19. potpuno se slazem sa disidentom...evo vec pola godine sam u americi...i pratim nba..nema igre za prestiz..samo pare...samo dvije ekipe lice na naesto ...i zele nesto...to su ove godine san antonio i boston...ostalo bakraci...a sto se tice evropskih zvezda nema ih mnogo...jedine prave zvezde su novicki i parker...i donekle djinobili...mnogo vise volim evropsku kosarku...i mnogo je ljepse za oko...jer vidis borbu na terenu...ovde svi igraju istim tempom...nema emocija ....od mene toliko..
    (amerikano, 17. decembar 2007 07:34)

    # Link komentara

  20. Pa prenosite ga vi sta cekate bolje to nego Velikog Brata.
    (23, 15. decembar 2007 21:00)

    # Link komentara

  21. da vas utjesim ni u hr.nema Nba prijenosa.Na hrt-u kazu da je preskupo.Ja sam na premieru petak/subota noc i nedjelja navecer.Igra se dobra kosarka.Pozdrav iz ZG.
    (zagreb, 13. decembar 2007 17:19)

    # Link komentara

  22. Ne znam ko je napisao ovaj tekst posto se nije potpisao ali moram reci da se skoro uopste ne slazem.Pratim NBA od 1983 i moram reci da od lokauta ovo vise nije ista igra.Ozbiljnu kosarku jedino igra San Antonio , koji je i sampion na nezadovoljstvo vecine Amera , iliti prozdiraca hamburgera.Tesko je porediti periode u istoriji kosarke ali sada ovaj sport definitivno ide na dole.Smatram da sam dovoljno strucan da govorim o ovoj temi , ne samo sto sam igrao 11 godina , nego sto sam od malih nogu pokusao da provalim srz igre.Jos samo nesto : mislim da bi Cikago iz 1993 ili 1996 kad bi mogao da igra protiv ovakvih klubova imao skor 82:0 ili 81:1.Toliko od mene , izvinite sto sam bio opsiran.
    (disident, 12. decembar 2007 18:38)

    # Link komentara

  23. Gledam na Premiere-u s vremena na vreme po neku utakmicu. Npr u nedelju je bila Raptors Rockets. Houston vodio i onda Toronto napravio seriju ja mislim 43-16.
    Onda mi neko prica o ozbiljnosti. NBA pratim od 93 i sa potpunim pravom mogu da kazem da ovo sad ne lici uopste na kosarku u odnosu na ono vreme. I sa kojim pravom novinar meni kaze da ja ne znam nista o tome i da pricam u prazno. Bezobrazluk
    (C_Barkley, 11. decembar 2007 17:39)

    # Link komentara

  24. Jeste u pravu si u vezi svega ovoga sto si napisao, ali mi mozemo samo da citamo jer nemamo gde da gledamo i mnogo me nervira to sto ljudi mnogo forsiraju fudbal, lepo bi bilo i o kosarci tako da se prica a najlepse bi bilo kada bi kao nekada gledali NBA.
    (branko, 11. decembar 2007 15:48)

    # Link komentara

  25. Слажем се са свиме што си написао, medjutim zar ne moze b92 da nam podari malo radosti pa otkupi prava barem jednom nedeljno da gledamo NBA kao što smo nekada gledali... ?
    (Marko, 11. decembar 2007 11:02)

    # Link komentara

  26. А што Б92 не би откупио права на пренос???
    Колико се ја сећам, пре пар сезона сте преносили НБА.
    (Раша, 11. decembar 2007 10:48)

    # Link komentara

  27. Administrator, stavi potpis autora! Jel' ovo Dzile?
    (Alo, 11. decembar 2007 09:52)

    # Link komentara

  28. dali neko moze da mi da pun naziv sajta i mesta odakle se skodaju NBA utakmice
    (diitrije, 10. decembar 2007 18:13)

    # Link komentara