Nadal i Federer: legendarni rivali

Kada kažete „Borg“ i „legenda“, odmah možete pomisliti i na Rodžera Federera. Švajcarac je za poslednjih pet godina zauvek obeležio svetski tenis, i već se može svrstati među najbolje tenisere u istoriji. Takođe odmah možete povezati Federerovu psihičku stabilnost i hladno ponašanje na terenu sa čuvenim „ledenim“ Borgom.

No, tu se od ove sezone i te kako umešao i temperamentni Nadal, sušta suprotnost Federerovom stilu i igri, koji se nekima čak doimaju i kao oblik snobizma.

Rafa je živa vatra; način na koji se on kreće i udara, kako proslavlja svaki poen i koliko se bori- to je otelotvorenje, ne samo vrhunskog i zanimljivog tenisa, već i sporta i takmičarskog duha uopšte“, navode mediji.

A K
Pošaljite komentar
  1. @rade
    Gledao sam Sangaj. Nadal je super igrao u prvom setu, imao nekoliko brejk lopti,nije ih iskoristio i pao je naglo...to mu se desava vec nekoliko puta.npr.finale u Parisu protiv Nalbandiana,polufinale sa Novakom u Montrealu,finale u Wimbledonu...jednostavno jos nije dovoljno mentalno jak,on jeste mentalno jak, ali ne dovoljno,narocito kada su u pitanju finala bitnih turnira...takav je bio i Federer dok je bio mlad..a je cu tebe nesto da podsetim 8-6....ne znam kako ti to nesto ne govori...a to sto ti pricas da Nadal nije legenda,to ne odredjujes ti nego teniski strucnjaci,a oni vidis sta kazu.bolje procitaj ponovo tekst i nemoj da te emocije rukovode dok ga citas,nego pokusaj da ga shvatis....a ako neces da prihvatis sacekaj sledecu sezonu,i sve ce ti biti jasno...videces naslov u novinama negde u Julu Nadal skinuo Federea sa trona...Samo polako,tiha voda breg roni...Vamos Rafa.
    (Rafa, 10. decembar 2007 12:52)

    # Link komentara

  2. RAFA

    Opet da te pitam, jer vidim da brkas stvari.
    Jesi li gledao MAsters kup u Sangaju..??
    Ono je za tebe rivalitet..???
    Naslov clanka je pogresan..oni ne mogu biti legendarni rivali zato sto je samo Federer usao, vec, u oblast legende, ovaj drugi ima tek da radi i to dosta.
    (rade, 4. decembar 2007 21:50)

    # Link komentara

  3. @rade
    Slusaj ako hoces da kazes nesto pametno onda moras da probas da tvoja poredjenja imaju nekakvog smisla a ne tako da karikiras i lupas...to sto si mi naveo primer za Karlovica i Hjuita je cista besmislica...ne znam da li si procitao naslov, Federer i Nadal-legendarni rivali....eto vidis u tome je razlika,tj.ne znam mozda su i Karlovic i Hjuit legendarni rivali....tako da prvo skoci pa reci hop, a to sto ti pricas cije ime pise,to je tipican primer za slepe zaljubljenosti,i vidis tebi je to dovoljno da vidis da je on pobedio i to je to,a kritike te uopste ne zanimaju...mozda bi mogo da pogledas na youtubu sta je rekao Bjorg o ovogodisnjem finalu Wimbledona....
    (Rafa, 2. decembar 2007 12:04)

    # Link komentara

  4. Rafa je igrač sa ogromnom karizmom i tu je sigurno bolji od Federera. Za drugo još ima vremena, ja mu želim svu sreću! Dugo mi se nije tako svidjela osobnost jednog sportaša, skromnost prije svega.
    (ante, 1. decembar 2007 21:00)

    # Link komentara

  5. Rade, pa preterao si.Okej, svaka cast Fedu, ali nemoj porediti Nadala sa Karlovicem, hoces da kazes da to sto Rafa ima pozitivan skor sa Fedom da je to nista, ko ce se toga secati??!!!! Mislim da ce se tih meceva svi koji prate i vole tenis veoma dobro secati, njihov mec na Wimbledonu je bio fenomenalan, Rim 2006...i da ne nabrajam... Nadal je veliki igrac, a da li moze da bude #1 videcemo, ja verujem da moze!
    (acmilan, 1. decembar 2007 15:52)

    # Link komentara

  6. RAFA

    A ko je to pobedio na Vimbldonu ?? Nemocni (kako ti kazes) Federer ili 'mocni' Nadal..??
    Da li na peharu Vimbldon turnira pise ime Federera ili opisuju kako je Rafa vratio jednu od hiljadu loptica sa tog meca. Razmisli pre no sto pises..Mere se rezultati na kraju karijere jednog sportiste a ne kako je udario lopticu na ovom ili onom mecu.
    Karlovic, na primer, ima pozitivan skor sa Hjuitom. Sta mislis koga ce se secati u buducnosti..??
    Stvar je jasna..Federer 12 gren slemova i ispred njega je samo Pit..svi ostali, ukljucujuci Nadala, su u koloni iza njega i tako ce ostati verovatno dok ovaj ne okaci patike o klin.
    Pa pogledaj poslednji Masters Kup u Sangaju i njihov mec. Zbrisao je Nadala kao nekog pocetnika. O kakvoj konkurenciji ti pricas.>??
    (rade, 29. novembar 2007 16:47)

    # Link komentara

  7. @acmilan
    Mogu i ja da kazem ne svidjaju mi se neciji komentari.bolje bi bilo da mi kazes sta ti se to ne svidja,tj. sta to nije tacno sto sam reko....kada se vodi rasprava o ova dva rivala, nije poenta reci da su oboje najbolji i sve je super...moras da se odlucis ko ti je bolji...
    (Rafa, 25. novembar 2007 18:54)

    # Link komentara

  8. @Rafa
    Moram priznati da mi se ne svidjaju tvoji komentari, a i ja isto navijam za Rafu. Kao sto ne volim da procitam ili cujem kad neko omalovazava Rafu, tako mi isto nije drago kad neko umanjuje vrednost jednog Federera, pa makar taj podrzavao Nadala. Federer je verovatno najbolji teniser u istoriji, svidjalo se to nekima ili ne, to je cinjenica. Rafa vodi u medjusobnim duelima 8-6, i to je cinjenica. I mislim da nema razloga da ako navijas za jednog omalovazavas drugog, oni su veliki igraci koji se medjusobno veoma cene, a to ipak nesto znaci.

    Uvek navijam za Rafu, jer mi se svidja njegov stil igre, njegovi potezi, on kao IGRAC, pa gotovo sve vezano za njega, i zaista uzivam da gledam njegove meceve za Federerom posebno. Nadam se da cemo ih i u buducnosti gledati...
    (acmilan, 20. novembar 2007 14:34)

    # Link komentara

  9. Ovaj tekst je tako dobro napisan da cu da ga zalepim u sobi,tako su lepo opisali sve ono sto i ja pokusavam da objasnim ljudima koji tvrde da je Federer najbolji igrac. Pa kako moze neko to da kaze posle svih odigranih medjusobnih duela a narocito na Vimbldonu.Federer je u cetvrtom i petom setu delovao tako izgubljeno i tako nemocno da je Nadalu jednostavno bilo zao da ga tako ponizava...Pa on je u jednom poenu uspeo sedeci da prodje Federera na mrezi...pa ja da bi na Federerovom mestu momentalno stao i otiso kuci...I kako posle toga neko moze da kaze Federer najbolji igrac svih vremena...On je u Nadalovim godinama lupao u zid.Svaka cast za komentar od Cvetica.
    (Rafa, 12. novembar 2007 16:13)

    # Link komentara

  10. Feki je stvarno kralj na svim podlogama i igra najbolje kada mu je to najpotrebnije, al je Rafa stvarno najbolji na sljci.... za sada.... bice oni rivali jos dugoooo ja se barem nadam :)
    (cecaaaaa, 17. septembar 2007 18:46)

    # Link komentara

  11. Koji , bre, rivali ???..Rodja osvojio 12 Gren slemova..cuj rivali..?? Njemu je rival veliki Pit a ne zutokljunci poput Nadala, Novaka, Gaskea i ostalih...Rodja je klasa za sebe..nemojte mesati babe i zabe...
    (zoran, 13. septembar 2007 10:48)

    # Link komentara

  12. hm, ali onda u celu tu pricu upada nas novak djokovic i mrsi im konce :)))
    (marija savic, 9. septembar 2007 20:56)

    # Link komentara

  13. Stvarno ovo je veliki rivalitet, ali objektivno gledajuci Federer je klasa za Nadala! Pa pogledajte samo Federerove pokrete prilikom igre. Pa on izgleda prosto nedodirljivo! Evo par reci o finalu Wimbldona: U prvom setu Federer pokazuje da je kralj 13 igre. Drugi set izjednacen, odlucen greskom sudije. Treci set, sjajna igra Federera. U cetvrtom sve cestitke Nadalu, ali cuda se desavaju. Peti set je prica za sebe. Igra Federera je NEVJEROVATNA. Kako covjek pogadja linije i u kavim trenucima, stvarno savrseno! FEDERER JE KRALJ TENISA!Neponovljivi GENIJE!!!
    (Boris, 9. septembar 2007 11:37)

    # Link komentara

  14. Ja mislim da Nadal nema sta da trazi protiv Federera a ni protiv NOLETA.
    (Biljana, 5. septembar 2007 17:55)

    # Link komentara

  15. Tekst o kome se ovde polemiše nije vredan pažnje. Nadal i Mekinro!? I još ovo - ove ga godine ne može prestići na listi. Pa naravno da ne može, razlika je ogromna, a Federer će verovatno osvojiti i ovaj turnir. Federer ima 26 godina, Sampras je igrao do 31. Kad se već mučite i pišete, razmišljajte malo. Zašto Novak za dve godine ne bi bio ispred Nadala? On će biti sve jači, Nadal neće mnogo napredovati. A Federer će igrati još četiri godine i uzeće nekoliko "gren slemova", kako bi i na papiru prestigao Samprasa. U igri već jeste. I dok bude igrao, biće i na listi prvi, mada lista nije pravo merilo i on o tome verovatno i ne razmišlja. Možda i ne zna koliko ima bodova. Šta će mu to. Te su liste kod nas postale zakon, zato što naši još ne osvajaju velike turnire, pa se narod hvata za ono što mu odgovara. "Treći na svetu", "Treća na svetu", "Druga na svetu"... Ne, nego samo na listi. Najbolji primer za to su devojke (ATP lista jeste realnija). Evo, ispale su Šarapova, Petrova, Kiriljenko, Ana... A "dvanaesta na svetu" ide ka novoj tituli, ili bar finalu. U London je Venus došla kao 36, i ubedljivo pobedila. Hvala na pažnji.
    (Kovač, 3. septembar 2007 11:31)

    # Link komentara

  16. Ma dajte ljudi, obojica su genijalci, svaka im cast. Hvala im obojici sto nam pruzaju tako divan tenis. a to se ne moze reci za devojke
    (jovana, 3. septembar 2007 01:46)

    # Link komentara

  17. Povodom brojnih sumnji u Novaka Djokovica:
    Sam Mekinro je izjavio (u martu, cini mi se) da smatra da Novak tek pocinje da pokazuje svoje mogucnosti i da ce neosporno dugo biti u vrhu, zahvaljujuci prvenstveno inteligentnoj igri. Ne smatram sebe teniskim strucnjakom ali sam siguran da ako cak i Mekinro kaze da Novak nije kratkotrajna senzacija, onda u to mogu i da verujem. Ne treba zaboraviti koliko je inteligentna, kreativna igra vazna u tenisu. To je, izmedju ostalog, i Federerov stil igre.
    Sa druge strane, tenis koji Nadal igra zovu totalnim tenisom - tenisom koji se prvenstveno oslanja na silu i fizicku izdrzljivost. Dakle, drugaciji pristup u odnosu na ono sto igraju Novak i Federer.
    A sada samo rec-dve o spornom finalu izmedju Federera i Nadala koje se ovde toliko komentarisalo. I ovde je, cini mi se, inteligentni tenis odneo prevagu. Nadal ne pokazuje kreativnost, cesto se nadje matiran i nemocan (uprkos fizickoj dominaciji) i to ce mu uvek nedostajati. Otud frustracija kaskanja za Federerom. Nije stvar u prvom mestu, stvar je u tome da je porazno kada vam neko toliko puta demonstrira vase limite, a ne nalazite nacina da ove limite prevazidjete.
    I jos - mislim da Nadalu nije trebao onaj sukob sa Soderlingom. Za to su obojica podjednako krivi i time se svakako nisu predstavili kao pravi sportisti.
    (B. Zivojinovic, 29. avgust 2007 23:07)

    # Link komentara

  18. Zao mi je sto cu morati da razocaram sve Federerove i Nadalove fanove. Ali, oni nece igrati jedan protiv drugog na ovom turniru. U polufinalu ispada jedan od njih dvojice. Nemoram da pominjem ime coveka koji ce izbaciti Istog u polufinalu. Uspavani lav se probudio.
    (Aleksandar Zivanovic, 28. avgust 2007 09:11)

    # Link komentara

  19. svaka cast za text,ali ste malo podcenili federera.iako ja mnooogo vishe volim nadala nego federera,nije u redu da pisete da se roger plasi rafe kao mia macke.on ga,kao sto je sam rekao,postuje kao protivnika i kao tenisera a nadal njega takodje.
    oni ljudi koji kazu da nadal ima samo fizicku snagu i da je njegov koeficijent misica veci od koeficijenta int neka razmisle malo i zapitaju se zasto je onda no2 i kako je 8 puta pobedio federera.a oni koji kazu da je ruzan nek pogledaju malo federera koji kad se smeje izgleda kao da nema zube....
    P.S.ako se setim jos necega,pisacu,ne brinite
    (dorcolka, 27. avgust 2007 20:27)

    # Link komentara

  20. Jako obojen tekst na koje, moram priznati, nisam navikla kad je u pitanju B92. Naravno, vreme je najbolji pokazatelj, a svedoci smo da se razlika na ATP listi izmedju prva dva igraca prilicno uvecala od trenutka kada je nastao ovaj tekst. Ne bih ja tako lako eliminisala Rogera, tek mu je 26... Ne verujem da ce njegova forma rapidno opasti, barem dok ne padnu oni silni rekordi na koje se ustremio. Hvala Bogu, jer smatram da je tenis njegovom pojavom dobio vise nego ikada u istoriji...
    (tina, 27. avgust 2007 10:53)

    # Link komentara

  21. I dalje ne mogu da verujem da su nasi napisali tako objektivan tekst. Bravo, B92!

    Oni koji nalaze zamerke - pored nacionalnih, mogli bi da pogledate malo strane tekstove (ako umete da citate engleski), pa da se onda javite. Videli bi ste da je SVUDA Rafa u centru paznje, sto bi mi, Srbi, iz meni nepoznatih razloga, najradje da previdimo. Federer je vec godinama obasut medijskom paznjom, i njegovi kvaliteti su vec uveliko poznati. Sasvim je prirodno da se i na Rafu malo baci svetlo, sto je svojim ogromnim trudom potpuno zasluzio. Vamos Rafa! :)
    Rec razuma za patriote - stalna prica o Djokovicu je smorila za medalju. Pa ne vrti se tenis oko njega. Nole JESTE veoma zanimljiv za gledanje, ali mi je sve manje simpatican kada vidim kako ga nase novine/TV komentatori besomucno hvalisu. Pateticno. A i Nole ima povelik ego, sto se posebno vidi sada kada je No# 3.

    Jos jednom svaka cast B92-ci za tako kvalitetan i svecki teks. CMOK! :D
    (Vesna, 24. avgust 2007 18:35)

    # Link komentara

  22. Čitam i čudim se. Šta svi vi imate protiv Nadala? Zato što je prelep i što je vrhunski teniser? Zato što bi mnogi makar malo voleli da izgledaju kao on! Kakve su to prazne priče da on igra dobro samo sa osnovne linije i da čeka grešku protivnika? Slažem se sa osobom koja je napisala da nebi bio no.2 da je tako. Samo onaj ko prati tenis zaista može da kaže onako kako jeste. Federer je u Nadalovim godinama bio mnogo lošiji nego što je Nadal sad. Rafa je dosta popravio svoju igru, tako da sada igra dobro na svim podlogama. i prošle godine je bio u finalu Wimbledona, a ne kao što je neko rekao da nije imao nijedno finale sem RG prošle godine. Nadalova igra je kreativna. Gotovo nemoguće pretvori u poen. Stvarno me nervira kad neko priča loše o njemu. Jeste Novak dobar teniser, ali je dalji od Nadala nego što je Nadal od Federera. Ima on dosta posla još. Sve će se videti sledeće godine. Toliko od mene, i pratite tenis da bi nešto pričali. Nije dovoljan samo jedan turnir. Vamos Rafa!!!
    (YORANA, 23. avgust 2007 18:23)

    # Link komentara

  23. Zanimljivo... Slažem se u potpunosti. Samo je pitanje vremena kada će NADAL preuzeti tron Federeru. Ja sam uz NADALA uvek, ma protiv koga da igra. Ako ovako nastavi, niko ga neće zaustaviti. Samo napred Rafa. Mogla bih da ga hvalim neprestano, ali mislim da ga nije potrebno hvaliti, jer svi znaju da je on neprikosnoven!!! Vamos Rafa!!!
    (ZORANA, 23. avgust 2007 15:32)

    # Link komentara

  24. ljudi morate da shvatite da Federer sada igra ocajno i sa takom igrom on sve dobija ili kao sto je djokovic imao srecu pobedi samo na federerove greske ali ja mislim da i na US Openu Federer nece igrati nista posebno i plasim se da nece sada da osvoji jer mnogo lose igra......ali ipak je on najbolji ....
    (nemanja23bg, 23. avgust 2007 14:56)

    # Link komentara

  25. Federer je sjajan igrac,ali njegovi mecevi sa Rafom i Djokovicem samo pokazuju koliko gresaka pravi. Kada vidi da gubi-besni i gresi. Jeste osvojio 7 Gren Slem titula ali videcemo sta ce sve rafa osvojiti kada on bude imao 26 god. koliko sada ima Federer. Rafa se fizici ne iscrpljuje. On pored tenisa trenira i fudbal zbog cega je u tako dobroj formi. A njegova tehnika je sve bolja. Kog njega nije samo prebacivanje loptice kao sto neki kazu. Tenis koji gledamo izmedju Federera i Nadala je vrhunski. Rafin spin je neverovatan. njegovi pasiv sotovi u punom trku ,njegov forhend su nezaustavljivi. A i na mrezi gde je Fed najaci Rafa ga je oduvao. Samo govori koliko je dobar i koliki tek treba da bude.
    P.S. Rafa i Nole su buducnost belog sporta.
    (twins-nadal!!!!!!!!!!!!, 13. avgust 2007 17:09)

    # Link komentara

  26. Zar je Federer sa svojih 25 godina mator? Mislim da je, iako je Nadal nesumnjivo ekstra igrac, Federer daleko najbolji.
    (Cure, 13. avgust 2007 09:16)

    # Link komentara

  27. slazem se da je tekst pronadalovski i kao takav mi je odvratan. Jedna je stvar misliti sta ce Rafa uraditi u buducnosti a druga to tvrditi. Uostalom ima toliko mladih igraca fajtera koji zele isto sto i Nadal.
    (aleksandra, 11. avgust 2007 22:36)

    # Link komentara

  28. Dvojica najboljih, nema boljih i kao igrači i kao ljudi. Drugi neka se ugledaju na njih dvojicu.Već su zapisani za sportsku povijest.
    (realno, 9. avgust 2007 20:05)

    # Link komentara

  29. otvoreno simpatiziranje rafe i tek pokoji redak o fedexu. ovo je loše,napuhano i ne služi vam na čast.roger je okarakteriziran kao igrač koji živi u paničnom strahu od nadala,a nadal kao božje ukazanje sa reketom.zašto niste napisali koliko je roger omiljen u krugu kolega tenisača,a kako rafu malo tko podnosi?kako je moguće da e roger snob,kad je općepoznato da je rafa uobražen do boli?zašto je roger poosvajao sve te silne turnire i zašto rafa može samo u parizu i na zemlji doći do finala?tko je onda jak u glavi,onaj koji izgubi 2-3 meča godišnje i to samo od glavnog suparnika ili onaj koji osvoji sve na zemlji i rg,a gubi dosta često od niže rangiranih od sebe?rafa je možda budućnost,ali federer je sadašnjost i ne čini se da ima namjeru pasti u zaborav.izglednije je da će osvojiti grand slam,nego izgubiti wimbledon od rafe.
    (maxpeed, 9. avgust 2007 02:40)

    # Link komentara

  30. Samo jedna stvar: jeste Federer imao nedelju dana pauze, ali verujem da i to moze da bude jako iritirajuce kada imash tako dugu pauzu na jednom turniru! Skroz ispadnesh iz koloseka.
    (Masa, 8. avgust 2007 19:13)

    # Link komentara

  31. Iako se Nadal sve brže približava Federeru ja se iskreno nadam da Fed može da izdrži njegove pritiske i da će u budućnosti uspeti da obori Samprasov rekord od 14 gren slemova.
    (gloria, 8. avgust 2007 14:56)

    # Link komentara

  32. Plasim se da ce Nadal ponovo morati da bude #2 nakon federera zato sto Djokovic sve sigurnije i kompletnijom igrom ide ka mestu #1. Federer je ipak bolji teniser od Nadala, ali nije mi jasno kad nabrajate njegove rivale pre Nadala, Hjuita i Safina, zasto ne spominjete Andy Roddicka koji mislim da definitvno moze svima da pomrsi konce?
    (Savo, 1. avgust 2007 03:26)

    # Link komentara

  33. Posebno su mi interesantni ovi koji kako kazu za 1-2 godine vide Djokovica kao no1...a on ne moze da odigra 5 meceva za redom! Ali sta ce jadni Nole, nije on "radnik" "udarac" kao Nadal..nije on mnogo toga sto je Nadal, niti ce ikada biti. Zelim Rafi da osvaja i dalje, da i dalje unapredjuje svoju igru. VAMOS! Oni koji ga ne vole, nikada ga nece voleti i ne moraju, svako ima puno pravo da navija za koga hoce, ali nema pravo da umanjuje njegove uspehe. A uglavnom se sve "kritike" svedu na flasice, gace i sl. Mnogi ni ne prate njegovu igru, vec samo slusaju komentare neinformisanih i zlobnih komentatora, pa ponavljaju....
    (M, 30. jul 2007 18:27)

    # Link komentara

  34. Nadal moze da bude No1 i moze osvoji 200 turnira, ali nikade nece igrati tako lep tenis kao Roze :)
    o tome se radi, a svako ko se nekada bavio tenisom razumece o cemu govorim. Ja naravno ne verujem ni da ce se pribliziti Federeru po uspesima.

    Gledajuci Rogera mozete nauciti puno o tenisu, gledajuci Nadala moze vam biti impresionirani fizickim sposobnostima, povremeno cete biti ubedjeni da se decko dopinguje ali sve u svemu, bice dosadno
    (Filip, 30. jul 2007 16:17)

    # Link komentara

  35. Da razjasnimo neke stvari vezane za ovogodisnji Vimbldon. Prica oko toga da Rafa igrao meceve koji su se prekidali, da je dugo bio na terenu a da je Federer bio privilegovan i da je odmarao 6 dana, stoji. Ali da je to razlog zasto je Rafa izgubio finale je smesno! Svako ko prati tenis zna o cemu govorim, ali za one koji ne znaju evo pojasnjenja: Federeru je samo odmoglo to sto je imao pauzu! Zato je i bilo tesno u finalu. Federer je pre finala imao samo 5 meceva na travi! Proveo je malo vremena na ovoj podlozi i to ga je umalo kostalo titule. Trava je specificna podloga, trazi privikavanje, ne samo kretanja igraca vec kompletnog pristupa poenu, igri, taktici. Svi teniseri na travi igraju bolje kako turnir odmice. Rafa je klasican primer. Najbolje je igrao u Finalu. Federer je ove godine preskocio Hale, kao prep. za Vimbldon. Onda mu je Has predao mec 4 kola. Pre toga je odigrao 3 kola i lagano ih u 3 seta resio. Potom je doslo 1/4 finale sa Fererom. Federer na travi posle 6 dana igra kao da je na sljaci. Sporo se krece, ne menja ritam. Uglavnom se brani. Kada napada to su samo ziceri koje ne masi ni vezanih ociju. Na srecu po njega dobro je servirao. Zato je izgubio samo jedan set. Da je Federer imao ozbiljnijih prepreka do finala sigurno bi njegova forma u zavrsnom mecu bila puno bolja.Samim tim bi i rezultat u finalu bio mnogo izvesniji. I jos nesto, Nadal jeste dosta vremena proveo na terenu, ali to je njgov stil igre. Imao je puno problema i sa Soderlingom i Juznim ali je prolazio. Federer igra drugacije on poene resava brzo, zato je i manje na terenu. Da zakljucim, za Rafu je bilo dobro sto je puno vremena proveo na travi, ali to nije dobro samo za Rafu, to je dobro za svakog tenisera. Naravno i za Federera. Manjak vremena na travi, kostao je Federera rutine i sigurnosti koju je imao na ranijim "travnatim" turnirima i kada ga sada Rafa (ili bilo ko drugi) nije dobio ja ne znam kada ce. Sumnjam da ce Federer ponoviti istu gresku sledece godine, mnogo je mudar da bi sebi to priustio.
    (Dusan, 30. jul 2007 11:25)

    # Link komentara

  36. Ej ljudi vi ste ocito zaboravili ko je Roze Federer.! predstaviste Rafu kao najveceg zato sto je izgubio u finalu vimbldona. ne kazem da nije bio blizu ali trebalo je malo da pogledate istrazivanja strucnjaka koji kazu da Rafa Nadal nece jos dugo moci da igra ovakvim tempom i sa ovakvim naporom koji je kako se svi slazemo, impresivan.. ja misli da posle velikog i po meni najveceg svih vremena Rozera Federera dolazi Novak Djokovic.. Nadal je ipak samo radnik koji jeste istinski napravio ogroman napredak ali njegovo telo nece jos dugo izdrzati ovakve napore.. npr povreda kolena na vimbldonu.. Mislim da ce Roze jos dugo vladati i da ce osvojiti Roland Garos
    (Vuja, 28. jul 2007 13:14)

    # Link komentara

  37. @Sone
    Zamisli, nisu pomenuli ni Jelenu. Odslično si to primetio za Đokovića. Ni reči o Srbiji. Zavera, Ana, nema druge.
    (Bora, 25. jul 2007 10:19)

    # Link komentara

  38. NApred Nole
    (Djoko, 24. jul 2007 15:42)

    # Link komentara

  39. Zanimljiv tekst i sjajno rivalstvo!Inace,treba napomenuti da su Fed i Rafa veoma dobri i kao prijatelji,i da nikada niste mogli da vidite da se svadjaju,sto je svakako za pohvalu,jer je to ipak jedno od najvecih rivalstva.Necu se vise osvrcati na svakakve komentare koji se mogu ovde procitati.Ovde definitivno u komentarima preovladjuje nas srpski mentalitet kojim ja bas nisam odusevljena.Uostalom,vidi se gde smo kao drzava i koliko nas drugi postuju...I to sve sa Nadalom,a i uopste,sve se gleda sa negativne strane i tako...I nije stvar da decko nije sjajan igrac i da je u vrhucu karijere,nego vi to necete,odnosno hocete da vidite tako.Shvatila sam ja odavno da ovde nema realnosti...Ko da vi svi obozavaoci NOleta ne biste voleli da je on ovo sto je Rafa,ili sto je Rafa bio prosle godine?Onda bi to bilo sjajno,ne bi bio u vrhuncu karijere.
    Jedna stvar,decko ima snage i kondicije zato sto je svakodnevno vezba,naravno,ali je 6 godina trenirao i tenis i fudbal,jedno prepodne,jedno popodne.I jos nesto,neko rece da se Fed i Rafa ne smeju,pa oni nisu izasli na teren da bi udovoljavali odredjenim personama njihovim osmesima,vec da igraju tenis,a za to je potrebna potpuna koncentracija.Pa pogledajte i zene,Henin i Sharapovu,svi vrhunski igraci,klase,jel se oni nekad smeju u toku meca?!Ne,naravno!
    Nadam se da ce ovo rivalstvo potrajatio jos dosta godina,jer zaista je uzivanje gledati njihove mecevi.Iako sam ja veliki Nadalov fan,iz razloga koji ljudi odavde nikada nece razumete,jer sve gledaju povrsni,izgleda je najbitniji,i naravno da bih volela da Rafa pobedjuje,ali mecevi su im poslastica.To je dokazao i ovogodisnji Wimbledon.
    VAMOS RAFA!!!Tu vas a ser numero 1,seguro.
    (Nena, 23. jul 2007 13:29)

    # Link komentara

  40. Alo ljudi,da je Rafa los ne bi ovo zadnje finale bio onakav mec(ja bolji tenis nisam dugo gledao).I da podsetim,Rafa je pre brejka Federera u 5.setu imao u dva gema 40-15 na Rozeov servis...Nije uspeo,ali sledeca godina je njegova!
    Novaku sve najlepse zelim,ali ne verujem da je mogao onakav mec da odigra kakav je bio finalni.Daj Boze da gresim!!!
    (dule nbg, 18. jul 2007 15:32)

    # Link komentara

  41. Federer je osvojio prvi svoj Wimbldon sa 17 god. kao junior i bio br.1 u toj konkurenciji.Ono sto NAdalu nije poslo za rukom u istom uzrastu.
    Negativan skor je imao i sa Nalbandijanom, ali kasnije to prerasta u veoma pozitivan rezultat.
    Sa NAdalom se ipak vecinom sastajao u finalima turnira na sljaci pa je skor u korist NAdala, ali da je bilo obrnuto sasvim sigurno da bi i rezultat medjusobnih meceva bio obrnut. Trebamo se setiti da proslu godinu NAdal nije stigao niti do jednog finala(posle Rolan GArosa), te samim tim nije ni mogao Federer da popravi njihov medjusobni skor.
    Svakako da je Nadal odlican igrac, ali trebace jos mnogo toga da uradi i eventualno (mada sumnjam u to) se priblizi velicini Federera. Ipak vidim Djokovica kao mnogo vecu opasnot za jedno 1-2 god. nego Nadala. No videcemo i sto je najvaznije uzivajmo u dobroj igri svih majstora ovog sporta.
    (dragan, 18. jul 2007 11:35)

    # Link komentara

  42. Lepo je procitati na B92 s vremena na vreme ovakve tekstove. Ne treba da cudi sto je tekst malo vise naklonjen Nadalu, jer je vecina tekstova posle finala Wimbledona 'isla' u tom pravcu, sto opet nije iznenadjujuce za vecinu ljudi koji su finale i gledali. Prosto, o Federeru je sve napisano - on je godinama najbolji teniser, jedan od najboljih svih vremena, i zaista je uzivanje gledati svaki njegov mec. Vecina ljudi koji prate i vole tenis bi se sa ovim slozila.
    Medjutim, gledati samo jednog igraca kako osvaja sve na vidiku, bez prave konkurencije, nije preterano zanimljivo. A sada je Federer konacno dobio pravu konkurenciju u Nadalu i razumnjivo je sto mu mediji posvecuju toliku paznju. Oni su potpuno razliciti po utisku koji ostavljaju i na terenu i van njega i to je ono sto ovom rivalstvu daje pravu car. A ono sto se najvise pamti u tenisu i jesu velika rivalstva. Uspesi jednog velikog tenisera se obicno sagledavaju u poredjenju sa rezultatima ostalih velikih tenisera koji su igrali u tom vremenu. Sto se tice negativnih komentara na Nadalov racun, mislim da ih ne treba komentarisati. On je vec jako puno postigao, narocito s obzirom na njegove godine, i zaista neverovatno brzo napreduje, tako da bilo kakvo nipodastavanje njegovog uspeha nije na mestu. Naravno, on nije igrac kakav je Federer, i mislim da nikad nece ni biti, ali je vec dovoljno uradio da ostane upamcen kao veliki teniser. Pitanje da li je ovo Nadalov vrhunac ili ne ostaje otvoreno i moracemo prosto da sacekamo i vidimo. Ja se iskreno nadam da nije, i da ce imati dugu i uspesnu karijeru i da ce nastaviti da se razvija u vrhunskog igraca na svim podlogama, upravo zbog meceva kakvo je bilo ovo finale. Isto tako, nadam se i da ce Federer u narednim godinama odrzati ovaj nivo igre i da cemo jos puno puta uzivati u njihovim susretima.
    Moram da se osvrnem na komentar koji poredi Nadala sa Hjuitom i Safinom. On prosto nije na mestu, jer nijedan od njih nije bio dovoljno konstantan i, prosto, dovoljno dobar da bude veca pretnja Federeru, narocito od kada je ovaj postao broj 1. I nijedan od njih nema pozitivan H2H protiv njega, za razliku od Nadala.
    Sto se tice Djokovica, rano je govoriti o njemu kao sledecem teniseru koji ce dominirati igrom. Za njega ce pravi izazov biti sledeca sezona kada ce braniti puno poena i ako uspe da potvrdi ovogodisnje rezultate, mozemo govoriti o njemu kao pretendentu na br. 1. Trenutno je i 3. mesto veliku uspeh, ali mislim da je pred njim dug put da stigne (i prestigne) vodecu dvojicu.
    P.S. Federer je prvi Wimbledon osvojio dva meseca pred 22. rodjendan.
    Pozz
    (explicit, 17. jul 2007 15:21)

    # Link komentara

  43. CVETIC

    Pobednik Vimbldona je onaj koji podigne pehar iznad glave na kraju meca i cije ime izgraviraju na istom. Drugi je onaj sa tanjirom.
    Lepo je sto ti vidis drugacije, ali ne vidis ispravno.

    Uvek treba imati na umu da Nadal juri rekorde Federera a da nije obrnuto. Kada to shvatite prestace rasprava o tome ko je bolji.

    Pre par godina mu je Hjuit bio neka vrsta konkurencije, pa Safin i slicni..sada je Nadal..sve je to normalno. No, oni prodjose a Federer i dalje prvi.

    Pozdrav
    (zoran, 17. jul 2007 11:02)

    # Link komentara

  44. Svaka cast da jednom napisete jedan ovakav tekst o dvojici ubedljivo najboljih tenisera danasnjice,a ne samo da pisete o nasima.
    Uzivao sam gledajuci finale Vimbldona kao i svi istinski teniski sladokusci. Naime to finale su prizeljkivali bukvalno svi naravno osim nas koji navijaju za Djokovica. Bojim se da je Djokovic samo jedan od mnogih koji ce kratko biti u vrhu. Nadal-Federer, to je rivalitet koji ce obeleziti narednih 3 do 5 god. tenisa dok ce svi ostali upadati i ispadati iz prvih 10.
    Zivi bili pa videli!
    (Srdjan, 17. jul 2007 01:20)

    # Link komentara

  45. Smatram da bi vecina vas na odnos izmedju nadala i federera trebala da gleda mnogo realnije. Jer svi vi koji ste zaista gledali finale vimbldona ne mozete reci da je federer potpuno zasluzeno pobijedio nadala. Ocigledno svi zaboravljate sta su sve pretrpili nadal i naravno nas DJokovic, dok se federer odmarao skoro sedmicu dana. Zaboravljate koliko su im puta mecevi bili prekidani zbog kise i koliko im je napora bilo potrebno da pobijede u tim mecevima. Bas zbog toga je Nole predo mec, a nimalo me nebi cudilo ni da je to uradio Nadal u finalu. Jer se jasno vidjelo da se rafa nije mogao dobro oslonit na povrijedjenu nogu prilikom servisa i takodje nije mogao dobro da se krece sto se dobro vidjelo, ali izglede da je on trebao da preda mec da bi vi zaista vidjeli da njega boli noga. Ali ne, vi se svi pravite slijepi! Jer ako smatrate da nisam u pravu sa sigurnoscu mogu da kazem da vimbldon niste pratili kako treba. a sada se nadovezujem na jednu recenicu koju sam maloprije procitala, a to je da je nadalu koeficient misica veci od koeficienta inteligencije i stvarno nemam pojma odakle ste izvukli taj zakljucak, jer to sto ima velike misice nemora da znaci da nije inteligentan. Za mene je rafa apsolutni pojednik vimbldona, jer je prikazo kvalitetnu igru u toku cijelog turnira. On je prikazao igru koju treba da ima svjecki broj 1, a ne 2. Uostalom on je i najbolji teniser u 2007 i sigurna sam da ce tako i ostati. I jos nesto, procitala sam takodje neciju recenicu koja govori o tome da rafa zna samo dobro da prebacuje lopticu preko mreze sa osnovne linije, sto mi se cini kao najobicnija glupost, jer onaj ko dobro prati tenis zna da se nadalova igra ne sastoji samo od toga. jer da je on jedan od igraca koji cekaju gresku protivnika sigurno nebi bio tu gdje jeste, na samom vrhu!
    (cvetic, 17. jul 2007 00:36)

    # Link komentara

  46. @Dragan - Celsi

    Kada bi navijao za Liverpool i ManU znao bi o cemu pricam, ali posto navijas za Chelsea, ne cudi me sto ni ne razumes i sto navijas za Nadala.
    (nemanja, 16. jul 2007 11:28)

    # Link komentara

  47. moze nadal da osvoji sto atp turnira u narednih 10 god. moze narednih deset godina da budeno no.1 ali jedan je bio, jeste i ostace veliki rodzer federer. takva lakoca i takva gracioznost ostace jedinstveni
    (miles, 15. jul 2007 19:34)

    # Link komentara

  48. Nadal je mnogo pobedljiviji od Federe, Federa je kompletan igrac, i ja iskreno ne vidim Nadala kao pobednika u Vimbldonu.

    sledeci Vimbldon, ako sve bude po staro, uzece ili Federa ilil Djokovic.
    Zivi bili pa videli!
    (svetlana, 15. jul 2007 17:22)

    # Link komentara

  49. Federe meni igra bas lep tenis. Jednostavno savrseno. Ne sporim ja Nadala, ner bi bio tramo gde jeste, da ne igra odlicno, ali Federer je umetnik. Covek je masjtor., Naravno da ce ga Nadal prestici u to nema sumnje, ali Nadal igra toliko drugacije, da je glupo poredityi. Kao sto pise u ovom tekstu, kad njih dvojica igraju, lepseg tenisa nema, i zato treba uzivati u ovim trenucim.
    (Vlacke, 14. jul 2007 23:26)

    # Link komentara

  50. @nemanja
    Pojma ti nemaš, da se sretnu na vrhuncu mekenro i nadal prije dvije godine, razbio bi ga rafa. Ovaj tenis što se igra danas je mnooooogo, mnoooogo jači od osamdesetih! I dobro je napisano, rafa u ovim godinama više trofeja od rožera. Samo da te podsetim, da nadal nikad nije izgubio na rolan garosu, ali baš nikad!!!

    Što se tiče đokovića, jednog dana će biti no.2, to je fenomenalan uspeh ali ispred nadala čisto sumnjam. Videćemo...
    (dragan - Čelsi, 14. jul 2007 16:13)

    # Link komentara

  51. vamos rafa mi amor
    (makica, 14. jul 2007 14:07)

    # Link komentara

  52. Federer je umetnik i genije a Nadal je nabildovani fizicki radnik, uz to jos ispusta iritantne zvuke dok igra... to jednostavno nije u duhu tenisa. Sta god da se desi, Federer ce ostati jedan od najkompletnijih igraca svih vremena bas zato sto je cool, igra skolski i elegantno deklasira protivnike. Ja licno smatram da su likovi poput Nadala ucinili tenis jako dosadnim jer se sada sve svodi na prebacivanje loptice.... nema lepih poena, nadal i njemu slicni uzimaju poene na greske protivnika. Retko, zaista retko cete videti lep potez Nadala, on samo uspesno prebacuje lopticu
    (Filip, 13. jul 2007 18:58)

    # Link komentara

  53. Dok se dvoje svađaju, treći se koristi.
    (srpski narod, 13. jul 2007 16:12)

    # Link komentara

  54. Setite se kad je Nole bio oko 20 mesta na ATP listi svi smo se potajno nadali da ce jednog dana uci u prvih pet a sada kada je tu ja verujem da moze da bude i broj 1.Ipak Federer je trenutno neprikosnoven tako skroman a tako mocan. Mislim da Nadal bolje da cuva to sto ima nego da puca na prvo mesto.Nole ce biti sve blize i blize...
    (DidierDrogba, 12. jul 2007 14:30)

    # Link komentara

  55. Mene Nadal (a uostalom i Federer) nerviraju jer su tako smrtno ozbiljni dok igraju, da bi covek pomislio da od njihove pobede zavisi sudbina covecanstva. Jeste lepo pobedjivati, jeste sve to legendarno i istorijski, ali ljudi zaboravljaju da je taj tenis ipak IGRA a ne rat, i da nece crci ako se ponekad nasmeju. Ja zato volim kako igraju Djokovic i nase dve devojke, zato sto umeju da se nasmeju. I zato ce vremenom imati vise navijaca od "ozbiljnih masina za osvajanje poena", pa bile one "ledene" ili "vatrene". Razumem da zapadni svet mora da amortizuje potiskivanje agresije tako sto od sportista pravi gladijatore kako bi gledaoci mogli da se izive svoje drustveno neprihvatljive nagone, ali ipak mislim da su svi sportovi u osnovi IGRA, i da to ne sme da se zaboravi. Nasim vrhunskim igracima bih pozeleo da nastave da se smeju i igraju, i da prolaze kao JJ u finalu miks dubla na ovogodisnjem Vimbldonu.
    (m, 12. jul 2007 14:00)

    # Link komentara

  56. Uvek sam navijao za Federera, ali me je Nadal u finalu toliko odusevio ostavljajuci srce na terenu, da sam tokom meca presao na njegovu stranu. Mislim da nisam jedini, ali i da je obrnut slucaj nemoguc i da to kazuje dosta toga. Jednostavno, sport ne cine samo tehnika, taktika, proracunatost i hladnokrvnost, pa bili oni i vrhunski i najbolji na svetu. Ljudi zele da vide zar, srce, borbu do same granice, teznju da covek nadmasi prvo sebe, pa onda i protivnika i ostvari nemoguce. Zato je Nadal mnogo vise doprineo porastu popularnosti tenisa od Federera (koji je jos uvek najbolji).
    (santos, 12. jul 2007 10:01)

    # Link komentara

  57. sramotno pristrasan tekst.
    (slow__riot, 12. jul 2007 02:43)

    # Link komentara

  58. Nije lose napisan tekst samo treba dodati par stvari.Federer daleko manje problema ima sa ostalim teniserima nego Nadal;izvukao se protiv Soderlinga,Juznog,a bilo bi gadno i sa Djokovicem.Jeste se Nadal popravio,ali treba imati na umu da je on dovoljno dugo prisutan u tenisu pa je time i "provaljen igrac" i to je problem sa kojim ce i Novak da se suoci sledece sezone;jednostavno dovoljno je prisutan da znaju sta su nlegove vrline,a sta mane.Tu lezi veliki kvalitet Federera,jer on igra sjajno i osvaja mnoge turnire iako ostali znaju njegovu igru.
    Nije toliko bitno pobediti Federer u nekom mecu vec dostici njegov nivo igre!
    (Bojan, 12. jul 2007 01:15)

    # Link komentara

  59. U potpunosti se slazem sa tekstom,a ne bih se slozila sa pojedinima koji kazu da redakcija B92 preferira Nadala i sa komentarima tipa "ne moze se silom protiv magije",za koji su se svi odusevljavali i preporucivali ga.Zensko sam a Rafael mi je ruzan za medalju,ne volim preterano misicave muskarce,ali uvek navijam za njega protiv Rozera!Covek jednostavno ima energiju koja pleni!Mozda njemu obim misica jeste veci od koeficijenta inteligencije,ali i on kao i pre svih Nole i Federer igra prelep tenis!Bas kao sto su ljudi i napisali "ledeni Federer" i "vatreni Rafa"!Samo u tome je stvar!Svi mi naravno najvise volimo Noleta(ja ga obozavam!!!),ali nije mi jasno zasto se Nadal toliko pljuje.Meni su uvek blize srcu bile Italija,Spanija,Grcka,Portugalija,Argentina,Brazil-zemlje sa temperamentom slicnim nasem!Ne mogu da smislim Engleze,Nemce i njima slicne i nije mi jasno zasto mnogi u nasoj zemlji teze bas njima!

    Nadam se da ce Nadal zauvek ostati drugi,ali da ce gledati u ledja Djokovicu,a ne Federeru!!!Ajde Nole!
    (Kikiriki, 12. jul 2007 00:18)

    # Link komentara

  60. By the way,sve sexi zenke navijaju za vrelog Rafu....I mislim da je to zbog njegovih vrucih pantalonica,koje mu se tako seksi uvlace,pa mora da ih izvlaci...Secerko,taj Rafael Nadal...muskarci ga mrze,sto nisu kao on.... tako vrelo, seksi.Isto smo luckasti,i jos mi je drazi,sad kad sam snimila da trese nogom,gotovo isto kao neko...Tek da se zna...
    (Jeremaja Jezzi Jezzinovich, 11. jul 2007 21:28)

    # Link komentara

  61. Jaoj,pricam ti ja tako pricu za cica Micu,a ne rekoh nista. Tako nekako zvuci ova pricica.Daklem,odusevljava me njihovo rivalstvo i doprinelo je da ponovo gledam tennis,ranije sam samo gledala Agasija i Nadala i …..Ameli….
    Sada gledam samo mracnog Spanca Nadala i nezno zlocestog Svajcarca Rozea…Federera.Tako mi je slatko to rivalstvo izmedju njih.Usput Nadal ga gazi,gde god stigne,i u Vimbldonu se “Placljivko”(Federer.prim.prev.),koga neki komentatori nazivaju i Smekerom(moze biti),elem izvukao na iglene usi.
    Moram jos onako iz off-a da dodam da tenis igram sve bolje i bolje, ali ne iz pomodarstva,nego zato sto volim, i da cemo Federer i ja uskoro imati vrlo,vrlo slicne reketice.Divno....Tenis je super sport, jer omogucava da se protivnik nezno nokautira pomalo snagom uma, pomalo visprenoscu i nadasve dobrom kondicijom,te da se na taj nacin protivnik uspesno izludi…..A nadasve da se navede na pogresan kolosek,da ne kazem usek,busek…Skoro isto kao i plivanje.....Sledece godine Nadal osvaja Vimbldon i sto no rece Federer dok je primao nagradu u“Vimbldonju”….Dugo,dugo ga niko nece skinuti sa trona….. Toliko o rivalstvu izmedju Federera i Nadala….a imam i jednu pesmicu za ekipicu ……Opasna je mala sto mu nije dala,opasna je vala….sve je kono sala…jer,sve je to zbog “Nadala”…
    Mislite o tome i usrdno vas molim ne izmisljajte tekstove ,stvarno je jeftina fora….
    Shame,shame,shame on you,prigodna mjuza u pauzi,tenisa
    P.S.Javite K---zi da je provaljen….kao i svi pomagaci koji rade za njega))))
    (Jeremaja Seki Jezzinovich, 11. jul 2007 21:20)

    # Link komentara

  62. Nole, Nole, Nole i samo Nole. Pa dobro bre, dokle više. Nole je No. 3 i treba da budemo zadovoljni sa tom činjenicom. Dobiće Nole Feda i Rafu na nekim turnirima ali na Grand Slam-u NIKAD. Nole jeste dobar igrač ali je daleko od vrhunskog što ova dvojica jesu. Novaka ćemo videti sledeće godine kada bude branio ove bodove mukom stečene. Tako da predviđam da Nole 2008. godinu završava između 10. i 20. mesta.
    (nikola, 11. jul 2007 21:09)

    # Link komentara

  63. Porediti Nadala i McEnroe je u najmanju ruku neumesno. McEnroe je bio genije igre i neprevazidjeni talenat koji je mogao i vise da postigne, mada je postigao mnogo. Nadal je ipak "radnik", odlican je, sve je bolji, ali je "radnik" i udarach sa osnovne linije i kao takvog ga treba posmatrati. Ne mislim da je nesto bolji igrac od Agassija, Tomasa Mustera i jos nekih sa osnovne linije. McEnroe je druga galaksija za Nadala. Mislim da je tekst "pronadalovski obojen" sto i nije lose za Federera koji je ovde predstavljen kao zvezda na zalasku koja se izvukla na srecu, sto naravno nije istina.
    (nemanja, 11. jul 2007 20:10)

    # Link komentara

  64. I ja misli da je Nadal vec dostigao svoj vrhunac. Rano je poceo i sigurno je da ce jos dugo biti u svetskom vrhu, ali Nole je jos zelen a tek cemo gledati njegovo osvajanje Gren Slemova. Nole ce biti broj jedan, ljudi sigurno!
    (dabida, 11. jul 2007 17:51)

    # Link komentara

  65. Nadal će uvek biti No.2
    (igor, 11. jul 2007 15:35)

    # Link komentara

  66. Meni se Federer vise svidja i uvek navijam za njega sa kim god da igra. Sem naravno sa Noletom.
    (sindi, 11. jul 2007 14:45)

    # Link komentara

  67. Da, Djokovic je napredovao najbrze, igra jako lepo. Okretno, precizno. Ima jos dobrih tenisera koji ce Nadalu biti za petama, mozda i blize nego je on bio Federeru. Napred Nole!!!
    (Mirjana, 11. jul 2007 13:43)

    # Link komentara

  68. Cudo jedno odakle Nadalu onoliko snage i energije. Mozda je u prirodi na Majorci, gde inace zivi, tajna njegove energije, ko zna. Pitam se koliko dugo se moze izdrzati takvo naprezanje bez povreda. Hjuit je vrlo rano postao broj 1, ali nije mogao dugo da izdrzi takva naprezanja. Sto se Djokovica tice, ako unapredi snagu i izdrzljivost, eto njega uz Nadala. Kada bi se igralo u dva dobijena seta, na svakoj podlozi osim na sljaci dao bih prednost Djokovicu. Ali, ako se igra u tri dobijena seta, u ovom trenutku Nadal bi imao prednost.
    (Darko, 11. jul 2007 12:51)

    # Link komentara

  69. Retko jednostran i obojen tekst.
    Kako ne pominju neiskoriscene lopte u finalu Rima , od strane Federera..ili ogroman broj brejk-lopti, na starni Federera, na Rolan Garosu..?? Cinjenica je da Federeru nije cilj da bude bolji od Nadala, on to vec jeste, vec da obori rekorde najvecih u tenisu. NAdalu je jos uvek cilj da se dokaze i bude br. jedan.Videcemo, ali i ove godine nema sanse da ga stigne. Dok on bude u poziciji da to uradi nas Novak ce ,ako da Bog, toliko da napreduje da Nadal ce tesko moci i njega da pobedjuje. Novak je vec sada kompletniji igrac od Nadala. RAzlika je samo u fizickoj snazi, no Novak je pametan i znace kako i to da nadoknadi.
    Vec u Americi prisustvovacemo Novakovom uzdizanju na sam vrh. TAda ce drugaciji tekstovi da izlaze u odnosu na Nadala.
    Komentari Rusedskog su vise nos mesni i uglavnom pogresni. U to sam se uverio slusajuci ga mnogo puta na BBC TV programu.
    (zoran, 11. jul 2007 12:34)

    # Link komentara

  70. NOVAK
    (Nenad Stankovic, 11. jul 2007 09:53)

    # Link komentara

  71. nadal moze pobediti federera, ali nikad nece biti ta klasa igraca. nole moze i verovatno hoce preshishati nadala, jer nadal je sada na vrhuncu. on trenutno daje svoj maximum i pitanje je koliko dugo ce njegovo telo moci da izdrzi tolike napore. novaku zelim da u najmanju ruku dostigne federera.
    (msl, 11. jul 2007 01:43)

    # Link komentara

  72. "Objektivan" komentar. Radi informacije Sportskoj redakciji B92, koja Rafu neskriveno simpatise, Federer je prvi Wimbledon osvojio sa nepunom 21-om godinom.
    Malo, samo malo objektivnosti ne bi bilo na odmet.
    (a10, 11. jul 2007 01:40)

    # Link komentara

  73. Covece, tekst se zove: FEDERER I NADAL - sto znaci da niko ne zaboravlja Djokovica, nego da ovaj tekst nije o njemu. Verovatno bi bio da je Nole igrao finale, ali jos jednom te podsecam da je finale bilo FEDERER - NADAL!!!!
    (ana, 11. jul 2007 01:14)

    # Link komentara

  74. Bice ti jos jedan vrhunski i siguran sam da ce vec na US openu pokazati to.Njegovovo ime svi znamo NOVAK DJOKOVIC
    (Sasa RS, 11. jul 2007 01:06)

    # Link komentara

  75. Sve je ovo tacno, ali mnogi zaboravljaju jos jedno ime -Novak Djokovic! Misljenja sam da on moze da napreduje vise od Nadala, a vec sad mu je jako blizu.
    (Sone, 11. jul 2007 00:20)

    # Link komentara