Hram Svetog Save: "Takve kupole nema ni u Rusiji"

Ruski umetnici, predvođeni ruskim akademikom Nikolajem Muhinom, privode kraju radove na izradi mozaika za kupolu u Hramu Svetog Save na Vračaru. Sada je na redu druga faza — izrada oltara.

Pošaljite komentar
  1. Koliko mrznje i negativnosti na račun bilo čega sto se desi. Vama sto se ne svidja ko vas tera da citate uopšte članak. Posto ste nevernici i mi ostali smo vam krivi sto se gradi crkva vi citajte nesto drugo, a nas koje volimo crkvu i verujemo pustite na miru. I sam Isus da izadje pred vas verovatno bi ste ga kamenovali i krivili sto je mala plata i bolnica stara. Vama ljudi nema pomoći, toliko ste ogorceni da je zalosno. Otidjite neki put u crkvu možda makar jedan od vas nađje duševni mir, jer vam je zaista potreban. Pozdrav za sve moje hriscane!
    (Jesus Christ, 29. mart 2017 10:53)

    # Link komentara

  2. (Mitropolit Jovan, 28. mart 2017 17:58)

    Stan se ne plaća od poreza, za razliku od hrama.
    (Bojan, 29. mart 2017 07:41)

    # Link komentara

  3. Najlepša kupola možda jeste ali u komšiluku je Dečija univerzitetska bolnica, kojoj svašta nedostaje.Izgleda da se sveštena lica Boga ne boje kada im je preča zgrada crkve nego zdravlje dece.
    (Trla baba lan, 27. mart 2017 21:32)

    Pa dobro, onda Crkvi dati da raspolaze budzetima ministarstava zdravlja i obrazovanja, kad vec ume da upravlja novcem kojim raspolaze i gradi, dok ministarstva to ne umeju
    (neko ko zna, 29. mart 2017 00:15)

    # Link komentara

  4. Ipak će taj Hram i njegova lepota nadživeti generacije i generacije ljudi sa ovih prostora. (Mitropolit Jovan, 28. mart 2017 11:11)

    Slazem se sa vama. Hram ce zaista nadziveti ljude, zato sto ti isti ljudi nemaju adekvatno lecenje, jer su pare otisle za hram.
    (:O, 28. mart 2017 13:22)
    ---------
    U pravu ste. Zamislite da su novci, koji su dati za Vaš stan, ili kuću, otišli za lečenje bolesnih?! Zamislite da Vašim primerom podje i ostatak Srbije? Koliko bi ljudi moglo da se izleči tim novcima? Zamislite da je novac koji je utrošen za bezvredno školovanje miliona ljudi, utrošen za lečenje bolesnih? Zamislite da se novac bespotrebno utrošen za podizanje spomenika preminulima "prepakuje" i iskoristi se u te svrhe? Možda bismo bili svi zdravi "kao dren" mada bi nas drugi, ipak, smatrali bolesnicima?! Ili u najmanju ruku primitivnim divljacima. Mislim, šta treći a ne zaplakati?
    (Mitropolit Jovan, 28. mart 2017 17:52)

    # Link komentara

  5. Za sada 11 njih ne zeli mir
    (2+2=5, 28. mart 2017 16:57)

    # Link komentara

  6. Najvise volim da pobijam argumente (neznanje) ateista. Tako je lako...
    (Zlato, 28. mart 2017 14:38)

    # Link komentara

  7. Не знам какве везе има подизање цркава са подизањем вртића или болница?!
    Ко када би кривили ватрогасце што је нација крезава.
    Ниђе везе ни логике...
    (Име, 28. mart 2017 14:35)

    # Link komentara

  8. Sto mesate babe i zabe,pa ovo se ne finansira iz budzeta,zasto vi pametnjakovici krecite svoje kuce i stanove,zasto te pare ne date za obnovu bolnica? Ne,tada je vasa kuca u pitanju pa je bitnija od bolnica zar ne? Licemeri...ovo je za dobrobit svih nas jer telo bez duha ne moze opstati jednako kao i duh bez tela tako da koliko su vazne bolnice toliko je vazan i hram! Pola vas ce da ide u isti da pravi selfije za drustvene mreze u njega a sad nesto proklinjete i osudjujete,stidite se "pravednici". Svaka cast ovim ljudima sto rade na tome pozdravljam i podrzavam ih do kraja.
    (srbin, 28. mart 2017 10:54)

    A koliko je para skupljeno prodajom markica od onih koje hram nije interesovao? Koliko je pomoci otislo iz budzeta za pomoc izgradnji? Ko o cemu, qu o postenju.
    (Posteno, 28. mart 2017 14:09)

    # Link komentara

  9. Da li neko vodi statistiku koliko je crkava izgrađeno od 1990 mislim da ih ima tih novih više nego za sve vekove pre. Inače za mene je najlepši hram bio stara oronula crkva u šumi bez zidova samo ikona stoji, okolo se čuje cvrkut ptica i oseća se neki mir
    (Doktor, 28. mart 2017 13:50)

    # Link komentara

  10. Ipak će taj Hram i njegova lepota nadživeti generacije i generacije ljudi sa ovih prostora. (Mitropolit Jovan, 28. mart 2017 11:11)

    Slazem se sa vama. Hram ce zaista nadziveti ljude, zato sto ti isti ljudi nemaju adekvatno lecenje, jer su pare otisle za hram.
    (:O, 28. mart 2017 13:22)

    # Link komentara

  11. Trebalo je ovo završiti za vreme komunizma. Bilo bi daleko skromnije, dakle bliže pravoslavnom duhu.
    (car, kralj, prvak u skoku unazad, 28. mart 2017 13:04)

    # Link komentara

  12. (verujuci ateista, 28. mart 2017 09:49)

    Da si citao Jevandjelje, znao bi da zlato i imanje nije greh. Naprotiv. Najbolji su, kaze tamo, spregnuti vera i izobilje. Namireni duh i telo. Jer, Bog nam dade i telo da se staramo za njega je l'.

    Drugo, Bog nije pisao Jevandjelje, ali nadahnuti Bogom, koji je kroz Sv. Duha govorio apostolima, ovi ga (Jevandjelje) materijalizovali.
    /tako se moze reci da Bog nie ni slepca izlecio, nego je to ucinilo blato koje slepom kao melem stavi

    Itd, itd...
    (Zlato, 28. mart 2017 12:52)

    # Link komentara

  13. Ljudi znam da je teško ali odakle toliko ruznih komentara, pa ovo je nesto lepo zar vam nista nije sveto zar ne volite Boga? Ponosno mogu da kažem da volim Isusa najviše na svetu i nije me sramota!To sto se teško živi ili sto se neko razboleo, nije Isusovo delo.Volim ga svim srcem svojim i jedva cekam da se hram završi.U ovakva teska vremena trebamo svi da se okrenemo Bogu.Ja sam se okrenula kad mi je bilo najteze,molila sam se svakodnevno i uvek su mi molitve odgovorene.Dok god je Isusa Hrista ne plasim se nicega na belome svetu.
    (Hram, 28. mart 2017 11:24)

    # Link komentara

  14. Ipak će taj Hram i njegova lepota nadživeti generacije i generacije ljudi sa ovih prostora. Lepoti će se diviti oni kojima su biseri uvek lepši i dragoceniji od kukuruza. A takvih će uvek biti. Čak i kada su manjina. Ne mogu da verujem da neki na ovu vest pominju bolnice, lečenje i nemaštinu. Onda bi trebalo sve da stane, dok se ne izgrade sve bolnice i ne budemo svi zdravi. Da slikari prestanu da slikaju, vajari da vajaju, glumci da glume a pevači da pevaju?! Sve je to bezvredno u poredjenju sa kilogramom kukuruza od koga može da se napravi dobar kačamak za pet-šest osoba?!
    (Mitropolit Jovan, 28. mart 2017 11:11)

    # Link komentara

  15. bolje BOLNICE, SKOLE I VRTICE DA PRAVE ...
    (goran NS, 28. mart 2017 11:00)

    # Link komentara

  16. Sto mesate babe i zabe,pa ovo se ne finansira iz budzeta,zasto vi pametnjakovici krecite svoje kuce i stanove,zasto te pare ne date za obnovu bolnica? Ne,tada je vasa kuca u pitanju pa je bitnija od bolnica zar ne? Licemeri...ovo je za dobrobit svih nas jer telo bez duha ne moze opstati jednako kao i duh bez tela tako da koliko su vazne bolnice toliko je vazan i hram! Pola vas ce da ide u isti da pravi selfije za drustvene mreze u njega a sad nesto proklinjete i osudjujete,stidite se "pravednici". Svaka cast ovim ljudima sto rade na tome pozdravljam i podrzavam ih do kraja.
    (srbin, 28. mart 2017 10:54)

    # Link komentara

  17. Molitve za pokoj duše sestričine mog školskog druga koja se upokojila u Beogradu u svojoj DRUGOJ GODINI STAROSTI će sigurno biti delotvornije zahvaljujući ovoj raskoši.
    A možda je bilo moguće izlečiti je...
    Ali NE BEŠE SREDSTAVA...
    ON, čije carstvo NIJE OD OVOG SVETA, šta bi ON rekao da obidje crkvu i bolnicu?
    Gde bi se duže zadržao?
    Šta bi kazao?
    (sturmmann, 28. mart 2017 10:40)

    # Link komentara

  18. Naravno da Rusi nemaju kad su siromašni slepci, a mi ne znamo šta ćemo s parama!
    (Predrag, 28. mart 2017 10:17)

    # Link komentara

  19. Hram se ne pravi iz budzeta vec iz donacija. Hram je vlasnistvo svih nas, svih koji su dali makar jedan dinar za njegovu izgradnju. Ovo je tako velicanstveno da ja za Srpski narod isto sto i Sagrada Familia u Barseloni, koja se zida mnogo duze, jos nije zavrsena, takodje se zidala i u teskim ekonomskim situacijama i zida se ISKLJUCIVO od donacija. To je sustina ovakvih poduhvata. Vera da nesto veliko mozemo da napravimo zajedno i da svako da koliko zeli i moze.
    Stvarno mi nije jasno kakve veze imaju rupe na putevima i krecenje zgrada sa izgradnjiom hrama?
    (kiza, 28. mart 2017 09:53)

    # Link komentara

  20. Да си макар мало читао Библију, приметио би да Бог даје образац изградње храмова по узору на небески храм који је описан у Откровењеу. Такође још од изградње Мојсијевог шатора, преко Соломоновог Храма, Бог одређује да се они граде у злату и да се злато и драго камење користе за украсе и иконе...
    Образујте се!!!!!!!! (истина, 27. mart 2017 20:48)

    Da si se malo obrazovao, ne bi govorio drugima da se obrazuju.
    1. Bibliju nije pisao bog (pise se malim slovom). Bibliju su pisali ljudi, znaju se i imena, u rasponu od nekoliko vekova. Ono sto je prezivelo do danas u ovoj formi, napisano je u skladu sa interesima vladajucih struktura, plemstva i crkvene aristokratije. Niti je bog nadahnjivao ljude za pisanje, niti oni koji su spoznali Tvorca veruju da im je potrebna pisana rec ili slika za nadahnuce. Sve dolazi i srca, ne iz novcanika.
    2. Kad si vec dosao do zlata, onda procitaj bilo koje jevandzelje, a mozes i neko apokrifno, pa vidi sta se prica o bogatstvu i siromastvu, pa ako si su stanju da ukrstis jedan i jedan, bice ti jasno. Vera i zlato su nespojive stvari, sve drugo je ideologija, kontrola mase, bogacenje, sve ono protivu cega se Hristos i borio.
    3. Sve dok nemas kriticku misao i verujes u slepo u sve sto ti govore popovi i firma pod imenom religija/crkva bices duhovni rob a ne covek na putu samospoznaje i slobode.
    4. Ovo ti sve govori covek koji je vernik, ali koji misli svojom glavom, ne veruje u firmu/crkvu, i koji svaki dan preispituje sve sto cuje i vidi.
    (verujuci ateista, 28. mart 2017 09:49)

    # Link komentara

  21. A ko vama brani da donirate za bolnice kao sto vernici doniraju za crkve??
    (holden, 28. mart 2017 09:38)

    # Link komentara

  22. Ају Софију су зидали градитељи са балкана, словенског порекла. Грци са њом имају везе колико и Срби са Спартом. Грци немају ни једног светитеља, као што их имају Срби.
    (@leming, 27. mart 2017 21:13)
    --
    Pa da ih napadnemo novim migovima,a?
    (malisa, 28. mart 2017 09:13)

    # Link komentara

  23. Размишљање на задату тему, 27. mart 2017 21:02) I u svom tom proišljanj se ne setiste para iz budžeta, prodaju ptt markica itd. Niko ovde ne kritikuje privatne donacije, ma da bi se i o njima mogla po koja. Neke donacije su uslovljene određenim pogodnostama od države (opet buđet)...kao recimo u finansiranju nekoh sportskih klubova. A kada bi se ozbiljno promšljalo...ko zna šta bi se smislilo
    (dragan, 28. mart 2017 09:13)

    # Link komentara

  24. Bacanje para je kada imas iphone5 koji radi pa ti kupis iphone6 jer je tek izasao, bacanje para je kada kupis patike za 150€ i traju kao one od 20€, bacanje para je predizborni skup, bacanje para je kada kupis auto preko 1.6 a najbrze sto mozes da vozis je 120km/h, bacanje para nije umetnost a ikonopis je umetnost, u sluzbi vere ali ipak umetnost.
    Sveta Trojica od Rubljova je najuzvisenije i estetski najcistije delo ljudskog roda kroz celu znanu istoriju covecanstva, kada stanete ispred nje vidite proslost sadasnjost i buducnost a to je da smo mi svi ljudi i da su ljudi najpovlascenija bica u celom univerzumu sa mozgom malog deteta a delima samog Boga i zbog toga smo sposobni na divna dela i na uzase koje ni Lucifer nije u stanju da izvede. Verovali ili ne u Boga imate obavezu da shvatite da Vasa rec ka drugome moze biti poput maca, pazite kako je koristite. Mir Vam zelim.
    (2+2=5, 28. mart 2017 08:40)

    # Link komentara

  25. Hram je prelep!
    (Ljubisa livac, 28. mart 2017 08:22)

    # Link komentara

  26. Najlepša kupola možda jeste ali u komšiluku je Dečija univerzitetska bolnica, kojoj svašta nedostaje.Izgleda da se sveštena lica Boga ne boje kada im je preča zgrada crkve nego zdravlje dece.(Trla baba lan, 27. mart 2017 21:32)Prva bolnica u Srbiji je osnovana u manastiru Studenica u 13-om veku.Sve do 19-og veka jedino su se ljudi mogli lečiti po manastirima.Imajtr to u vidu kada napadate SPC.
    (bistro, 28. mart 2017 08:20)

    # Link komentara

  27. Nwma nam spasa, zato i verujemo u bajke.
    (Наопак, 28. mart 2017 07:07)

    # Link komentara

  28. Manastir u Fruskoj Gori. Ne od poznatih. Izlazi covek nalik Raspucinu. Cupav, ogromne brade, u mantiji, bos...I sve to dok u dvoristu nije parkiran njegov dzip. Sasvim nov. Kasnije sam cula od obliznjih vikendasa, sta i kako.Zar takvima davati donacije i biti ktitor? Uvek za decu, bolnice i skole, koje se raspadaju. Za bogomolje ne. Tu neka se snalaze isto kako se snalaze za vozni park.
    (Cica, 28. mart 2017 06:47)

    # Link komentara

  29. Slava Bogu! Hvala braci Rusima!
    (Putinov Fan, 28. mart 2017 06:39)

    # Link komentara

  30. Boža Spasić, bivši agend UDB-e, svojevremeno je bio zadužen za praćenje aktivnosti četnika i Srba iz USA. U jednoj emisiji je rekao doslovce: "Da se nisu krale, od para koje su za hram poslali samo Srbi iz Amerike tamo je do sad mogao da se izgradi kosmodrom".
    (Pametnom dosta, 28. mart 2017 06:28)

    # Link komentara

  31. Najlepša kupola možda jeste ali u komšiluku je Dečija univerzitetska bolnica, kojoj svašta nedostaje.Izgleda da se sveštena lica Boga ne boje kada im je preča zgrada crkve nego zdravlje dece.
    (Trla baba lan, 27. mart 2017 21:32)

    Pa toj bolnici je i pre nedostajalo, nisu pare namenjene bolnicama smestene u crkvama, pa organizujte donacije i preuredite te bolnice, cudo da i Novaka niste spomenuli i njegov porez. Da li postoji zemlja sa vise strucnjaka na temu sta raditi sa parama koje nemaju.
    (strucnjaci opste prakse, 28. mart 2017 06:10)

    # Link komentara

  32. Verujem da takve kupole nema ni u Rusiji ali rušenja kao u Savamaloj nema ni u Kolumbiji. Srbija je uvek korak ispred svih.
    (Doringo, 28. mart 2017 03:20)

    # Link komentara

  33. U vezi sa ovom temom, Srbija će od Rusije MOŽDA dobiti sisteme S300, dok će Turska od njih SIGURNO dobiti S400. To onda postavlja određena pitanja. Da li znači da je majčica Rusija više majčica Turcima nego Srbima? Ili ipak u politici postoje samo interesi? I dodatno pitanje za bonus poene: šta bi se desilo ako bi se turski i srpski interesi ukrstili, recimo oko Republike Srpske i interesa Bošnjaka, kome li bi majčica pomogla?
    @(calan.dra, 27. mart 2017 16:52)


    Za tvoju informaciju Turska neće od Rusije da dobije ništa pa ni taj S-400, nego će da ga kupe i debelo da ga plate, a mi ako dobijemo taj S-300 okej, ako ne opet okej u svakom slučaju niko neće moći da nam zabrani da igramo i da pevamo i da gledamo asfalt.
    (Nuče, 28. mart 2017 02:01)

    # Link komentara

  34. Да си макар мало читао Библију, приметио би да Бог даје образац изградње храмова по узору на небески храм који је описан у Откровењеу. Такође још од изградње Мојсијевог шатора, преко Соломоновог Храма, Бог одређује да се они граде у злату и да се злато и драго камење користе за украсе и иконе... Образујте се!!!!!!!! (истина, 27. mart 2017 20:48)

    Da si stvarno citao Bibliju, znao bi da je Bog naredio da se gradi samo jedan hram, i to u Jerusalimu u svrhu sprovodjenja ceremonijalnih zakona o zrtvovanju i za sedam godisnjih praznika. I to nije bio nikakv uzor-hram za bilo koji drugi hram zato sto su u svim drugim naseljenim mestima imali jednostavne sinagoge - mesta za propovedanje i ucenje. Drugo, kazes Bog je naredio da sve bude u zlatu i dragom kamenju. Kako gresis. I na kraju spominjes kako zlato i drago kamenje treba da ukrasavaju ikone jer je Bog tako naredio. Druga Bozja zapovest zabranjuje slikanje ikona (2. Moj. 20:4-6). Ni u Novom zaveutu se ni jedan jedini put ne spominju ikone kao verski rekviziti, niti gradnja crkava kao nekakav zadatak. I na kraju, kazes da na nebu postoji hram, tacno (Jevrejima poslanica 8 i 9 glava), i dodajes da po tom uzoru treba graditi crkve - netacno, tako nesto ne pise u Bibliji, to je ljudski dodatak bez uporista u Bibliji.
    (Obrazovao sam se, 28. mart 2017 01:16)

    # Link komentara

  35. Nepotrebno rasipanje novca , apsolutno ima vaznijih stvari u srbiji za ulaganje nego to ..FW
    (Nebojsa, 28. mart 2017 00:18)

    # Link komentara

  36. Najlepša kupola možda jeste ali u komšiluku je Dečija univerzitetska bolnica, kojoj svašta nedostaje.Izgleda da se sveštena lica Boga ne boje kada im je preča zgrada crkve nego zdravlje dece.
    (Trla baba lan, 27. mart 2017 21:32)

    # Link komentara

  37. A kada ce crkva Svetog Marka na Tas Majdanu da se oslika?
    (zoran, 27. mart 2017 21:29)

    # Link komentara

  38. Ају Софију су зидали градитељи са балкана, словенског порекла. Грци са њом имају везе колико и Срби са Спартом. Грци немају ни једног светитеља, као што их имају Срби.
    (@leming, 27. mart 2017 21:13)

    # Link komentara

  39. ajd sad, odmorite malo od religioznog transa, pa recite: kako to da u retko kad težoj ekonomskoj situaciji (prosečno gledajući po glavi nesrećnog stanovnika), kad ne možemo da decenijama sredimo napr. puteve (jer ako hoćeš da ti neko ulaže u zemlju, to je prvo što prosto moraš da središ), da ne pominjem bolnice, gde se lečimo, škole gde učimo itd, postoji potreba da se hvalimo/insistiramo na "najvećem", "najraskošnijem" i td. sakralnom objektu... pa vaša religija, dragi hrišćani, podvrsto svetosavci, koliko se sećam favorizuje upravo neke druge vrednosti, van spoljašnjih efekata i velike parade; nikad mi nije draži ateistički stav, nego kad gledam kako sirotinja pada na sjaj svojih pastira.
    (Srboljub, 27. mart 2017 21:09)

    # Link komentara

  40. То што нам мале плате, низак стандард, лечимо децу СМС порукама и сл. је једно, а изградња Храма Св. Саве друго.
    Не можете људе који су вољни да дају паре за цркву натерати силом да улажу у нешто друго. Њихове су паре и они су слободни да њима располажу.
    Исто вреди и за чињеницу да црква не плаћа порез, ктитори дају новац знајући то.
    Ја бих увек дала за болесно дете или донирала за медицинску опрему, али то је моја ствар.
    Иначе сам атеиста и не идем у цркву.
    (Размишљање на задату тему, 27. mart 2017 21:02)

    # Link komentara

  41. Могли су да окрече боницу, да донирају болници - али НИСУ. Хтели су да донирају Храму Светог Саве и то су урадили. Ви који критикујете ДАЈТЕ за болнице и ЋУТИТЕ! Толико је једноставно.

    Не будите љубоморни, не завидите, не мрзите. Дарујте онима којима
    желите да дарујете.
    (Дајте ако вам се даје, 27. mart 2017 20:59)

    # Link komentara

  42. Прелепо
    (ИБАРСКА ЗуМЗАРА, 27. mart 2017 20:58)

    # Link komentara

  43. ne zalite para , bog voli skupo i kitnjasto .
    (sasa, 27. mart 2017 15:39)

    Да си макар мало читао Библију, приметио би да Бог даје образац изградње храмова по узору на небески храм који је описан у Откровењеу. Такође још од изградње Мојсијевог шатора, преко Соломоновог Храма, Бог одређује да се они граде у злату и да се злато и драго камење користе за украсе и иконе...
    Образујте се!!!!!!!!

    Мозаик се иначе гради од приватних донација наших људи из дијаспоре и Руса. У чему је проблем? Шта вас дежурне критичаре спречава да дајете своје паре у Тиршову или прикупите паре путем СМС-а.
    (истина, 27. mart 2017 20:48)

    # Link komentara

  44. Nista sto jos par desetina serija obaveznih doplatnih markica i malo sprica iz budzeta, bez kontrole naravno, ne bi mogao da pokrije...
    (Spike, 27. mart 2017 20:48)

    # Link komentara

  45. Bolnicari, mrdnite zadnjice pa okrecite bolnice kad ste vec toliko zabrinuti, samo pametujete, bas kao i politicari, popovi, akademici...
    (sour oour, 27. mart 2017 20:43)

    # Link komentara

  46. Negde polovinom sezdesetih konacno su poneki ukapirali kako funkcionise

    komunizam i postali su eksperti koji su nam ispirali mozak sledecih

    25 godina sve do propasti istog.

    Evoo polovinom druge polovine druge decenije XXI veka poneki su culi za

    porez i sada pocinju da gnjave sve okolo sa porezima.

    I jedni i drugi po default u se ostrve na crkvu, jer nju i veru Boziju

    nikako da shvate niti zele niti uspevaju.

    Hvala gospodu Bogu i pomoci mnogih da se hram Sv Savi privede kraju.
    (Dusan, 27. mart 2017 20:34)

    # Link komentara

  47. Da su Italijani razmisljali kao lokalni dusebriznici o donacijama bolnicama, skolama, itd. da li bi covecantsvo ikada imalo Baziliku sv. Petra, ili svod Sikstisnke kapele? Ako se u ovoj zemlji nista ne moze zavrsiti u roku, voleo bih da se bar ovo zavrsi.
    (STefan, 27. mart 2017 20:33)

    # Link komentara

  48. (bog nema druga, 27. mart 2017 17:30)

    Чекај, стани, пази, види... Како мислиш да је Бог рекао да се не чини (Његов) лик у слици ил резбарији, кад је Лично дао упутства о изради старозаветног ковчега са све херувимима у кинг сајз величини?!
    Па, сам а. Лука је штанцовао иконе, ено једне и на Цетињу се чува.

    Чекај, стани, пази, види...
    (чекај..., 27. mart 2017 20:24)

    # Link komentara

  49. Kič!
    (point_of_sale, 27. mart 2017 20:22)

    # Link komentara

  50. Velicanstveno i potrebno.
    (Alek, 27. mart 2017 19:59)

    # Link komentara

  51. Amin,Boze daj.
    (Felix, 27. mart 2017 19:57)

    # Link komentara

  52. KGB 3 Oko.
    (Bgd, 27. mart 2017 19:54)

    # Link komentara

  53. samo jako!!pun gas!!
    (belog botovi, 27. mart 2017 19:44)

    # Link komentara

  54. Тако ми је драго што раде најболји умјетници на осликавању храма. Даће Бог да се све заврши, једва чекам.
    (Maja, 27. mart 2017 19:44)

    # Link komentara

  55. Knjige, knjige braco...
    (Sloba, 27. mart 2017 19:43)

    # Link komentara

  56. bacanje para
    (joca, 27. mart 2017 19:32)

    # Link komentara

  57. kasnimo samo 1500 godina za Vizantijskom Aja Sofijom
    (leming, 27. mart 2017 19:26)

    # Link komentara

  58. Свака част на грандиозности подухвата и респект руским уметницима!
    (Владан, 27. mart 2017 19:25)

    # Link komentara

  59. Ko nije bio u krtpi moze na prilozenom linku da vidi kako to izgleda.
    [link]
    (Bane, 27. mart 2017 18:59)

    # Link komentara

  60. Шта рећи, до ХВАЛА! Прави се (односно завршава) једно историјско дело, хвала свима који учествују на било који начин.
    (Crni, 27. mart 2017 18:57)

    # Link komentara

  61. A zasto cekaju ktitore????
    Crkva ne placa porez, valjda moze da odvoji za sredjivanje hrama posto nema poreske obaveze i troskove!?
    (Snapper, 27. mart 2017 18:25)

    # Link komentara

  62. čisto umetnički aspekt podržavam i ustreptalo isčekujem a ostalo me ne zanima...
    (junona, 27. mart 2017 18:22)

    # Link komentara

  63. Za donatore nemoj da se brinete posto se u Srbiji i dalje krade na veliko, a svi znamo da tajkuni vole da otkupe grehe pristojnom donacijom crkvi
    (Mirko, 27. mart 2017 18:17)

    # Link komentara

  64. Hvala Bogu,da su svi Srbi složni kao ta staklenca gde bi nam bio kraj.
    (Janko, 27. mart 2017 17:59)

    # Link komentara

  65. Care aj okreči zid u nekoj bolnici...
    (Ivan, 27. mart 2017 17:51)

    # Link komentara

  66. Bacanje para koje nemamo, i to n hram!!!!
    (Canadian, 27. mart 2017 17:49)

    # Link komentara

  67. Prosecna plata 200 eura... Eto bolje teme.
    (Dex, 27. mart 2017 17:48)

    # Link komentara

  68. Lepo je sto se ukrasava Hram, medjutim, nije mi jasno zasto SPC koja oslobodjena placanja poreza godisnje prihoduje ogromne pare ne plati ovo, nego se cekaju donacije fizickih lica? SPC ima godisnja prihodovanja cak i iz budzeta Srbije, sto nije prihvatljivo.
    (Kobster, 27. mart 2017 17:43)

    # Link komentara

  69. Hvala bogu
    (ja pa ja, 27. mart 2017 17:37)

    # Link komentara

  70. cekaju se novi donatori.samo vi bacajte pare,sram vas bilo.posteni radnici nemaju za hleb,deca se operisu uz pomoc milostinje.
    (stric Stampas, 27. mart 2017 17:37)

    # Link komentara

  71. Impozantno.
    (lili, 27. mart 2017 17:35)

    # Link komentara

  72. Deca se leče SMS-om. Toliko.
    (Paul Kersey, 27. mart 2017 17:33)

    # Link komentara

  73. Ja sam Jahve, Bog tvoj, koji sam te izveo iz zemlje egipatske, iz kuće ropstva. Nemoj imati drugih bogova uz mene.

    Ne pravi sebi lika ni obličja bilo čega što je gore na nebu, ili dolje na zemlji, ili u vodama pod zemljom. Ne klanjaj im se niti im služi. Jer ja, Jahve, Bog tvoj, Bog sam ljubomoran. Kažnjavam grijeh otaca - onih koji me mrze - na djeci do trećeg i četvrtog koljena, a iskazujem milosrđe tisućama koji me ljube i vrše moje zapovjedi.

    Ne uzimaj uzalud imena Jahve, Boga svoga, jer Jahve ne oprašta onome koji uzalud izgovara ime njegovo.

    Sjeti se da svetkuješ dan subotni. Šest dana radi i obavljaj sav svoj posao. A sedmoga je dana subota, počinak posvećen Jahvi, Bogu tvojemu. Tada nikakva posla nemoj raditi: ni ti, ni sin tvoj, ni kći tvoja, ni sluga tvoj, ni sluškinja tvoja, ni živina tvoja, niti došljak koji se nađe unutar tvojih vrata. Ta i Jahve je šest dana stvarao nebo, zemlju i more i sve što je u njima, a sedmoga je dana počinuo. Stoga je Jahve blagoslovio i posvetio dan subotni.

    Poštuj oca svoga i majku svoju, da imadneš dug život na zemlji koju ti dâ Jahve, Bog tvoj.

    Ne ubij!

    Ne učini preljuba!

    Ne ukradi!

    Ne svjedoči lažno na bližnjega svoga!

    Ne poželi kuće bližnjega svoga! Ne poželi žene bližnjega svoga; ni sluge njegova, ni sluškinje njegove, ni vola njegova, ni magarca njegova, niti išta što je bližnjega tvoga!
    (bog nema druga, 27. mart 2017 17:30)

    # Link komentara

  74. Srbija u 21. veku.
    (baki, 27. mart 2017 17:11)

    # Link komentara

  75. Срећан вам и благословен рад драги пријатељи!
    (Шумадинац са планине, 27. mart 2017 17:07)

    # Link komentara

  76. Bolnice i skole su nam se raspale, a nama su ovo prioriteti.
    (Nebojsa, 27. mart 2017 17:01)

    # Link komentara

  77. U vezi sa ovom temom, Srbija će od Rusije MOŽDA dobiti sisteme S300, dok će Turska od njih SIGURNO dobiti S400. To onda postavlja određena pitanja. Da li znači da je majčica Rusija više majčica Turcima nego Srbima? Ili ipak u politici postoje samo interesi? I dodatno pitanje za bonus poene: šta bi se desilo ako bi se turski i srpski interesi ukrstili, recimo oko Republike Srpske i interesa Bošnjaka, kome li bi majčica pomogla?
    (calan.dra, 27. mart 2017 16:52)

    # Link komentara

  78. Slava Bogu!
    (mislilac, 27. mart 2017 16:46)

    # Link komentara

  79. A samo stotinak metara dalje od ovog sjaja se vidi beda decije klinike u Tirsovoj.
    (boysi, 27. mart 2017 16:43)

    # Link komentara

  80. divno
    (Bijela, 27. mart 2017 16:36)

    # Link komentara

  81. Jako sam ponosan na nas hram. Jedinstven u svakom smislu. Pravi ukras grada.
    (Gross, 27. mart 2017 16:30)

    # Link komentara

  82. Ljudi moji, hram Hrista Spasitelja u Moskvi jer nesto najlepse sto sam ja video. Nas hram je spolja mnogo lepsi, cini mi se i veci ali ne mora da znaci, kad bi ga uradili kao oni iznutra, to bi bila gradjevina u svetu poznata bar kao i tadz mahal!
    (znalac, 27. mart 2017 16:30)

    # Link komentara

  83. mozda je umesto kupole mogla neka bolnica da se prosiri ili sazida
    (bolesnik, 27. mart 2017 16:28)

    # Link komentara

  84. ma idi
    (ss, 27. mart 2017 16:24)

    # Link komentara

  85. jako je lep i ovako a mogu misliti koliko ce HRAM da bude lepsi kad zavrse
    (uros 95, 27. mart 2017 16:09)

    # Link komentara

  86. Највећи Србин није заслужио ништа мање ! Свети оче Саво моли јединог човекољупца да подари мир и слогу твоме роду !
    (Црногорац, 27. mart 2017 16:09)

    # Link komentara

  87. Izvanredan clanak! Hvala, braco Rusi!
    (Pravoslavac na zapadu, 27. mart 2017 16:00)

    # Link komentara

  88. Porez!
    (tachyon, 27. mart 2017 15:57)

    # Link komentara

  89. Fantastično!
    Hram Svetog Save je već sada za ponos. Jedva čekam da bude završen. Ceo pravoslavni svet je srećan što ovakav hram postoji.
    (Patriota, 27. mart 2017 15:57)

    # Link komentara

  90. Zalosno da tolike godine niste u stanju da zavrsite hram,a da lapate lovu tu ste na 1 mestu.
    (Srx Bg, 27. mart 2017 15:56)

    # Link komentara

  91. U redu mozaici, ali šta je sa freskama ? Ko će i kad to raditi ?
    (Marko, 27. mart 2017 15:52)

    # Link komentara

  92. Imam 31 god i za mog zivota to cudo nece biti zavrseno , u to sam siguran.
    (Bojan, 27. mart 2017 15:49)

    # Link komentara

  93. Бог вам помог'о и нико вам ништа не мог'о.
    (Joc@, 27. mart 2017 15:42)

    # Link komentara

  94. ne zalite para , bog voli skupo i kitnjasto .
    (sasa, 27. mart 2017 15:39)

    # Link komentara

  95. Predlažem da se zaposlenima i penzionerima skine 10% od primanja i da se konačno završi taj hram. I tada ćemo svi živeti mnogo bolje.
    (Ja, 27. mart 2017 15:33)

    # Link komentara

  96. Samo nam fale ruski umetnici.
    (Ana, 27. mart 2017 15:02)

    # Link komentara

  97. nista bez brace Rusa
    (Jovana, 27. mart 2017 14:51)

    # Link komentara