"Kosovo nije Osetija i Abhazija"

Priština, Beč, Moskva -- Predsednik Kosova Fatmir Sejdiju kaže da Kosovo ne može da posluži kao primer za Rusiju da prizna Južnu Osetiju i Abhaziju.

Izvor: Tanjug
Pošaljite komentar
  1. A zasto?!? Juzna Osetija i Abhazija su autonomne oblasti, populacija tamo govori drugacijim jezikom od onog u ostalim delovima Gruzije, na referendumu su se izjasnili da zele autonomiju, promovisu u potpunosti zapadni (americki) sistem vrednosti pocev od prava na samoopredeljenje, oslanjaju se na pomoc strane drzave da bi dobili nezavisnost, Gruzija je na silu pokusala da ove oblasti dovede pod svoju vlast i tako izazvala stranog patrona (Rusiju u ovom slucaju) da intervenise. Sta u ovome nije isto kao u slucaju Kosova?
    (VladimirNI, 27. avgust 2008 06:51)

    # Link komentara

  2. hvala rusi ali ne treba nama vasa priznanje niste vi na nasim interesima za nista,,,
    (an optimist, 27. avgust 2008 08:04)

    # Link komentara

  3. U pravu ste Fatmire gospodine Sejdiu, Kosovo nije ni Abhazija ni Osetija, Kosovo je Srbija.
    (BanCho, 27. avgust 2008 08:37)

    # Link komentara

  4. Naravno da nije kao Kosovo isto sto i Abhazija i Juzna osetija. Tamo je najveci tranzit nafte a na Kosovu droge, ljudi i oruzja.Razlika je ocigledna. Ali na zalost covecanstvo, izgleda , nemoze ni bez jednog ni drugog pa je tu najveca slicnost.
    (Igori, 27. avgust 2008 08:51)

    # Link komentara

  5. Nije ni bosna egipat, pa ima piramidu.
    (pera, 27. avgust 2008 08:52)

    # Link komentara

  6. Seidiu je jako zabrinut za dalji razvoj dogadjaja. Naucio je, "sui generis", a nece da shvati da ce se upravo to obijati o glavu u mnogim secesionistickim sredinama. I one su stvarno posebne. Sto se tice KiM, ono je bas specificno, nikada nije bilo samostalna drzava i nikada nije bilo druga drzava jednog istog naroda. Prema tome, u pitanju je cista pljacka Srbije i politika nasilja, sile i ubijanja jedne drzave. Kako Seidiu ocekuje da se to moze nastaviti? Kako Kacin ocekuje da Srbija sama potpise svoju smrtnu presudu? Kako ocekuje da sutra njegova drzava resi spor sa Hrvatskom, ako otvoreno razbija drugu suverenu drzavu? Pogledaju li se ti ljudi ikada u ogledalu i zapitaju sta rade?
    (Aleksandar, 27. avgust 2008 08:55)

    # Link komentara

  7. Naravno da Kosovo nije ni Juzna Osetija ni Abhazija. Ali, to sada nema nikakve veze. U istoriji ce se pisati da je pocelo sa Kosovom, a zatim su usledile Juzna Osetija, pa Abhazija, pa... A da li ce to doneti ista dobro, videces Fatmire.
    (Sima V, 27. avgust 2008 09:14)

    # Link komentara

  8. Slicnost je vise nego ocigledna. Ne ulazim u prirode konflikta, ali u oba (sva tri)slucaja je prekrseno medjunarodno pravo i ocevi "nezavisnosti" su dva globalna agresora.
    (Ima nesto trulo..., 27. avgust 2008 09:25)

    # Link komentara

  9. hahaha

    kosovo ne priznaje abhaziju i osetiju koje nezavisnost traze na isti nacin kao i kosovo, a rusija podrzava beograd u odbrani kosova iako su priznali abhaziju i osetiju kao i sve druge zemlje sto su priznale kosovo...

    sve velike sile su iste i gledaju samo jedno - svoj interes, ako treba gazi ...

    vredjaju inteligenciju prosecnog i postenog coveka
    (KOMEDIJA!, 27. avgust 2008 09:37)

    # Link komentara

  10. Nadam se da sada uvidjate da Rusiji boli uho za medjunarodno pravo. Rusija je samo koristila Srbiju za svoje interese. Najvise ce placati Srbija od svega ovoga a zatim i Kosovo.
    (Ilir, 27. avgust 2008 09:45)

    # Link komentara

  11. gospodine Sejdiu,
    Ideja nezavisnog Kosova (ustvari, velike Albanije) je ideja iz doba drugog svetskog rata tacnije nacisticke Nemacke a kasnije je osvezena Ustavom SFRJ iz 1974 godine.
    Za razliku od Juzne Osetije i Abhazije, na Kosovu su ziveli srbi (proterani tokom WWII)kojima je zabranjen povratak, takodje, naseljeni albanci nisu vracani u Albaniju cime se drasticno promenila demografska struktura, a u Juznoj Osetijie i Abhaziji zive rusi (i ranije su ziveli)
    (Darko, 27. avgust 2008 09:55)

    # Link komentara

  12. On ce da im kaze!
    (Branislav Zekic Zeka, 27. avgust 2008 10:01)

    # Link komentara

  13. Kosova je samo za Kosovari za niko drugi ... srecan dan!!!
    (an optimist, 27. avgust 2008 10:03)

    # Link komentara

  14. Medvedev nezavisnost Kosova koristi samo kao izgovor u nedostatku opravdanja, jer on odlicno zna slicnosti ne postoje.
    (Nijazi Kuqi, 27. avgust 2008 10:11)

    # Link komentara

  15. gospodine konuzine, to je velika sramota da tako nesto pricate. stav rusije se nece promeniti prema kosovu, pa ko ce vas vise pitati za kosovu. ili kome cete se obratiti.
    (shala, 27. avgust 2008 10:14)

    # Link komentara

  16. Naravno da nije, i nece biti jer bas me zanima koliko ce sad drzava da priznaje te oblasti?! Sledice Belarusija i mozda drzava dve. I gde ce stici s' tim, dok Kosovo su priznale drzave koje vrte vise od 2/3 svetske ekonomije.
    Da mi je znati kako se osecaju rusofili sad posle ove ruske veleizdaje?!
    (Ilir Drevni, 27. avgust 2008 11:10)

    # Link komentara

  17. A sta kaze sad Kostunica, za ovu Rusku invaziju u Gruziji?! 'Dje je sad Medjunarodno pravo?!!
    (brax, 27. avgust 2008 11:16)

    # Link komentara

  18. Predsednik Kosova Fatmir Sejdiju kaže da Kosovo ne može da posluži kao primer za Rusiju da prizna Južnu Osetiju i Abhaziju. Slazem se sa ovom izjavom u potpunosti. Kosovo i Metohija je okupirani deo Srbije i tako ce biti sve do trenutka dok ne postane opet deo Srbije a Abhazija i Osetija su imale pravo na samoopredeljenje jer su bile republike u okviru SSSR-a.
    (Dejan, 27. avgust 2008 12:03)

    # Link komentara

  19. SAD su vec nagovestile da ce uloziti veto kad Rusi budu u SB UN predlozili rezoluciju o priznavanju J.O. i A. A kako su SAD napravile Kosovo - u SB UN ili u nekom restoranu? Nisam znao da se presedan na engleskom kaze "sui generis" (nije sija, nego vrat). Pogledajte malo na Internetu, vec ima 10-tak sui generis, sto ce reci da to i nije bas nesto posebno.
    (svi (ni)su isti, 27. avgust 2008 13:28)

    # Link komentara

  20. Što se tiče Kosova, smatram da se tu ništa nije promenilo. Ta teritorija je u skladu s Rezolucijom 1244 Saveta bezbednosti UN teritorija Srbije i nedopustivo je njeno nasilno odvajanje od ostalog dela zemlje.rece ambasador rusije u beogradu.GOSPODINE AMBASADORE a sta su onda po vama te seperatisticke oblasti JO i abhazija.da nisu mozda pale iz marsa i pripojili rusiji.kakvo licemerje nema karaja rusije sa licemerjem.a za tog ambasadora rusije pri NATO samo moze da sanja da ce zemlje zapada ponistiti odluke o priznavanju republike kosova.
    (dardania, 27. avgust 2008 18:03)

    # Link komentara

  21. Izjave zvanicknika Rusije: Pozivamo i ostale zemlje da priznaju nezavisnost Juzne Osetije i Abhazije; mi cemo i dalje nastaviti da podrzavamo Srbiju i necemo priznati Kosovo. Licemerje? Ma nije to je majka Rusija. Docice i do nas ako je pozovemo.
    (core, 27. avgust 2008 19:59)

    # Link komentara

  22. Bilo nam milo ili ne, Kosovo nije Osetija i Abhazija. Kosovo je mlada evropska, demokratska drzava, priznata od skoro od 50 zemalja. Sacekajte samo jos do jeseni, svi cemo biti nemi. Medjutim, su Osetija i Abhazija priznate samo od Rusije. Nekoliko ruskih satelita ce se jos pridruziti, i tu ce biti tacka. Ponosa, grbova, zastava i himni ce se stanovnici ove dve zemlje brzo zasititi, a onda ce ici traziti posao u EU, mislim Gruziju. Jer ono sto im Rusija nudi, to su pasosi, sa kojima slobodno, samo, po Rusiji mogu putovati.
    (Prevodilac I, 27. avgust 2008 20:35)

    # Link komentara

  23. Dala bih deset godina zivota da vidim Ruski raketni stit u Srbiji tamo gde su ovi evropski licemeri stavili "granicu" sa Kosovom.Bas me zanima sta bi na to rekli razni pljuvaci svega sto je srpsko. Mrzim rat ne podnosim Ruski KGB kanibalizam, ali mi je vise muka od samozvanih vladara sveta i njihovih klanjaca, koji u znak "demokratije", ruse sve pred sobom, otimaju pale ubijaju ......
    (veca, 27. avgust 2008 21:20)

    # Link komentara

  24. Kosovo nije Osetija i Abhazija!!!
    Slazem se potpuno...
    J.Osetija i Abhazija imaju mnogo vise razloga i prava da se odvoje od Gruzije!!!
    Kao prvo pre raspada SSSR-a Gruzija kao nezavisna drzava je postojala 3 godine (1918-1921) i za to vreme je napala i na Abhaziju i na J.Osetiju koji su bili u sastavu tadasnje Ruske Imperije pokusavajuci da zauzme te teritorije i sprovede etnicko ciscenje. Kada se obrazovao SSSR Staljin je pripojio kao autonomne oblasti i J.Osetiju i Abhaziju u sastav SSR Gruzije. Posle raspada SSSR-a Gruzija je dobila nezavisnost a J.Osetija i Abhazija nisu htele da se odvajaju od Rusije i tadasnji precednik Gruzije Gamsahurdija izado je naredjenje gruzinskoj vojsci da se ociste te teritorije od zivlja koji nece da bude u sastavu Gruzije i da se ukinu tamo autonomije. Tada je to Rusija sprecila i konflikt je bio zamrznut sve do 8 avgusta kada je Gruzinska vojska 3 put napala na J.Osetiju.
    Kao drugo Abhazci i Osetini po Helsinskoj konvenciji imaju pravo na samoopredeljenje jer nemaju maticnu drzavu (opet za razliku od Kosovskih Albanaca) tako da Rusija jos uvek deluje u skladu sa medjunarodnim pravom za razliku od dosta licemerne politike koju vodi SAD i EU.
    (ko je ovde lud..., 28. avgust 2008 09:35)

    # Link komentara

  25. Ponosa, grbova, zastava i himni ce se stanovnici ove dve zemlje brzo zasititi, a onda ce ici traziti posao u EU, mislim Gruziju

    jos malo pa ce ti iz Eu ici na istok da traze posao
    zapad zalazi istok se budi...
    inace Srbiju ne interesuje sta drugi misle o Kosovu ko ni sto Gruziju ne interesuje sta drugi misle o ove dve pokrajine
    i jednu i drugu interesuje da se ono sto je njihovo vrati nazad na cemu ce da rade dok postoje....
    (bojan, 28. avgust 2008 10:13)

    # Link komentara