DW: Ako vam se ovde ne sviđa - ajd' zdravo

Petina građana Srbije želi da se iseli. Bolji životni standard osnovni motiv, ali ljudi odlaze i zbog neuređene države, partokratije i nedostatka perspektive.

Izvor: Dojče vele
Pošaljite komentar
  1. @Storni
    Sto bi se plasili Albanaca? Pa ni mi ni oni nismo otisli sa Balkana da mrzimo po Evropi, nego trazili bolje zivote. Imam komsije Albance, imao kolege i sa svima sam super. Cak ove kolege su mi bili najbolji prijatelji na poslu, zestoko su me postovali, a ja uzvracao postovanjem naravno. I dalje kada se sretnemo bas se ispricamo, gotovni ljudi i dobri sad sto je Albanac to je vec druga prica, a ne gledam na to vec gledam ko je kakav. Ako me postuje, sta mene briga da li je Albanac, Amerikanac ili Kinez. Pricate o strancima da su rasisti, a pogledajte prvo sebe. Prvi koji mi je uskocio u pomoc na prvom poslu je bio...albanac! Ha! Neverovatno? Da, da. Smanjite mrznju. Dok zivite u mrznji kojom vas pale tamo, neko napreduje u zivotu, zivi zivot i upoznaje ljude, kulture itd. Komentarisem ovde samo da ljude upoznam sa situacijom ako zele da idu, da im dam podrsku jer nisam sebican.
    (kako da ne, 16. oktobar 2018 22:04)

    # Link komentara

  2. Ja planiram preko samo zbog novca. Da zaradim i ustedim. Kad se vratim u Srbiju, svedem troskove na minimum (oko 300 evra mesecno) i lepota. Dace Bog da zaradim do penzije. Kakvi politicari, kakve izjave, kakve gluposti. Ne nameravam da im posvetim ni pet minuta svog zivota ikad vise.
    (Nino, 16. oktobar 2018 22:02)

    # Link komentara

  3. Osetljivo pitanje. Cinjenica je da mnogi su zavrsili srednje skole i lencare po ceo dan po kaficima i samo kukaju da nema posla. Na zapadu rade sve najgore poslove a kod nas nece ama bas nista. Osim ovih koji su zavrsili medicinu i koji su prinudjeni da idu,retko ko sa fakultetom ide van. Ima ali je bas mali broj. Tako da omladinci latite se posla,ne kukajte.
    (zvizdoje, 16. oktobar 2018 15:18)

    Ima nas veliki broj itekako.
    Ja i zena, oboje po fax, izdrzavali se na crno casovima jezika, prevodima za strance na E-lance. Prodavali Herbalife, spopadali ljude po ulici ali u partiju nismo hteli iz principa.

    Danas ona radi na University of Toronto, ja imam svoju firmicu.

    I nisu zaista pare, imali smo i u Srb solidne pare, jednostavno drustvo je isuvise toksicno.
    I ono sto je najvaznije, digli smo ruke od te zemlje, razmislili hladne glave i videli da je na tom prostoru istorijski 95% vremena bio neki jad i patnja i da ce tako nazalost i ostati u buducnosti ko god da je na vlasti.
     (Ivica Toronto ex Vozdovac, 16. oktobar 2018 21:38)

    # Link komentara

  4. @ (Bg, 16. oktobar 2018 13:41)

    Uzgred da napomenem da zarađujem 2.000 evra mesečno u Srbiji. Ali i dalje nemam problem da plaćam veći porez ako ću za taj novac da dobijem adekvatnu negu kod državnog lekara, kako ne bih morao da plaćam privatnog; ukoliko znam da će moje dete da dobije najbolje moguće obrazovanje u državnoj školi, da ne bih morao da mu plaćam privatne profesore; ukoliko znam da ću dobiti kvalitetan autoput, a ne da plaćam popravke na kolima. Progresivno oporezivanje je civilizacijska tekovina - a sve što se uzme kroz porez se višestruko vrati kroz uređenje zemlje. A ništa više u životu ne bih želeo nego da svako od moje troje dece ostane u SRBIJI jer je to normalna zemlja u kojoj se živi lepo i da od svakog deteta imam po petoro unučadi...
     (ja, 16. oktobar 2018 21:37)

    # Link komentara

  5. Ne znam koliko ljudi zeli da ode, ali broj onih koji zele da ostanu ce se u velikoj meri preklapati sa brojem negativnih glasova na ovaj komentar.
    #bogibotina
    (Sarena laza, 16. oktobar 2018 21:36)

    # Link komentara

  6. Najstrašnije je što želimo da nam deca odu, da bi živela normalno. I treba da ostanemo matori i sami kad smo ispali glupi pa nismo otišli mi. Al ko je mogo da pomisli da se ništa neće promeniti od 90.
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (ccc, 16. oktobar 2018 09:53)

    Kakav strašan komentar, naježila sam se. Isto se desilo meni. Sin mi često kaže, "hajde, sad i ti dodji ovamo". Kako, šta da radim, odakle da krenem, pola života je prošlo...Tešim se mišlju da je njemu dobro, meni kako bude.
    (Daj bože da se varam, 16. oktobar 2018 21:14)

    # Link komentara

  7. Autori članka su u pravu. Nije stvar samo u novcu, već u osećaju sigurnosti koji ti pruža uredjena drżava, kulturi i redu, čistoći, u tome da sve funkcioniše, da se osećaš bezbedno, poštovano,kao čovek i gradjanin. Toga u Srbiji, nažalost, još dugo neće biti. Šansa je propuštena početkom 2000.Od tada je krenuo sunovrat. Naravno, da zanemarimo devedesete kada je sa prvim talasom otišao najveći deo gradjanske Srbije, visokoobrazovani srednji sloj. Ovo danas su poslednji talasići tog velikog talasa. I ostaće samo pilićari iz Lidla.I kao što kaže pesnik, "ko poslednji izidje, neka ugasi svetlo".
    (Daj bože da se varam, 16. oktobar 2018 20:42)

    # Link komentara

  8. Tekst je skroz u pravu, ali ovi koji jedva cekaju da pobegnu moraju da znaju da su oni deo problema. Svaka promena pocinje od samog sebe, a ovde niko nije spreman da sam sebe menja. Niti da uradi ispravnu stvar, pa makar bio jedini koji ispravno radi na svetu. Taj sto parazitira u drzavnoj firmi sa stranackom clanskom kartom i ubira pare poreskih obveznika Srbije i ovaj sto parazitira na uredjenom sistemu Anglo-saksonaca ili Germana i ubira plodove stabilnosti i sigurnosti je zapravo jedna ista osoba. Razlika je samo sto je ovaj drugi imao malo vise inicijative. Zvuci brutalno ali i jedan i drugi misle da vrede vise nego sto vrede i ocekuju da drugi ljudi rese njihove probleme. Emigracija je zapravo oblik pomodarstva i malogradjanstine. Te nacije novog sveta u koje emigrirate su izgradili ljudi od nule u sred divljina tako sto su seli na brod i zrtvovali se. Poceli su od sebe. Zrtvujte se i vi za onakav zivot kakav sanjate. 'Ne svidja vam se hleb? Napravite sopstvenu pekari i VI budite ti koji ce peci bolji hleb. Zaboga, pocnite jednom od sebe.
    (Novi Sad, 16. oktobar 2018 20:42)

    # Link komentara

  9. Glavni problem iako se tako cini nije novac. Trenutno stanje jeste katastrofa ali ipak je glavni problem sistem vrednosti. Prosli predsednik i osnivac vladajuce stranke kupuje diplomu i smeje se celoj fakultetski obrazovanoj Srbiji u lice. U sadasnjoj vladi osim par njih ostali pitanje dali imaju zavrsenu srednju skolu. Svaki resor drzi ministar koji veze nema sa strukom koju drzi. Medijski prostor dobijaju moralne i kulturne nakaze.
    Precutno su u drustvu i dalje idoli Ceca, Legija i slicni. Crkva i nacionalisti su usli u sve pore drustva. Itd. itd. Tako da cak i kad bi pronasli rudnik sa 1000 tona zlata u svakom gradu dzaba opet bi svi normalni bezali glavom bez obzira.
    (Stefan, 16. oktobar 2018 20:29)

    # Link komentara

  10. Ni približno ne odlazi kao što prikazuju u n e k i m medijima.
    (Samosvesna gradjanka, 16. oktobar 2018 16:37) # Link komentara

    Tacno tako, odlazi se puno vise!!! Evo i ja sam na primer otisao, odjavljen sa biroa, radio kod privatnika gde nisam bio prijavljen.... Sto se drzavnih institucija tice ja nisam postojao i ne postojim i dalje i kao takav, nebitan, jedan sam od stotina hiljada koji se i dalje vode u nekom konacnom zbiru, da su tu na broju u spavaoni, a realnost je puno surovija. A Vi ste sve samo ne samosvesna.
    (Ni ne znate prave brojke..., 16. oktobar 2018 20:23)

    # Link komentara

  11. Ja verujem u sve nase institucije. Za dve godine ce Srbija biti lider u regionu i sire. Ljudi ce se vratiti kad to shvate. Ovde se sasvim lepo zivi od sendvica a bice jos i bolje.
    (Bot#9887, 16. oktobar 2018 20:03)

    # Link komentara

  12. ..i svakako vam na intoniranje himne nikada necu ustajati..a proci ce i vase vreme, bice bolje i postenije..
    (Joe, 16. oktobar 2018 19:12)

    # Link komentara

  13. Otišao pre dve godine, ne kajem se, nije problem samo do vlasti, problem je narod, Srbi su preodređeni za propast, narod sa 100 mana i gotovo nijendom vrlinom. Vidi se to i u inostranstvu ali ovde moraju da se prilagode normalnom sistemu.
    (miki, 16. oktobar 2018 18:18)

    # Link komentara

  14. EU Citizen@
    “Pa zašto bi nekoga bilo briga? Država i nije tutor koji treba da se brine za građane kao slinavu decu”
    Normalan covek ima instinkt za pravdom. I nije svejedno ako neko, recimo, ne moze da dodje do pravde, jer je tuzioc i sudija korumpiran i cekaju pare.
    Mnogi se bogate na nepravdi.
    Valjda je funkcija drzave da zastiti neka osnovna ljudska prava.
    (rak rana, 16. oktobar 2018 17:53)

    # Link komentara

  15. @Miroslav
    Nije tačno da država ne može ništa kriminalnim bandama, ona im vrlo svesno pomaže. Zato ljudi i odlaze.
    (Građanka, 16. oktobar 2018 17:52)

    # Link komentara

  16. (patriota, 16. oktobar 2018 11:18)

    Nostalgija (nóstos (= povratak, prošlost) i algos (= bol) označava tugu ili čežnju za nečim što više ne postoji, a sto implicira da istu mogu percipirati i oni koji nisu nacinili pecalbarski korak. Prvo.
    Drugo. Hrabar i snazan nije onaj ko je ostao nego bas onaj ko je otisao u nepoznato sa novom kulturom, jezikom i bez podrske najblizih dok ga/je vetrovi nemilice lome. Da li je hrabrost ziveti dve ulice podalje od roditelja na njihov ustrb jer sa 60 000 dinara ti i zena ne mozete priustiti mnogo te ti isti ubrizgavaju novac svakog meseca?
    Da li je to ponos? Da li je ponos cekati godinama na radni odnos?
    Da li je ponos raditi ono za sta nisi skolovan?
    Da li je ponos raditi nadredjenima koji imaju falsifikovano obrazovanje bez znanja, obrazovanja, snage, kompetencije i strucnosti?
    Da li je ponos cekati 10 meseci na lekarski pregled?

    Sloboda kazes. Da li je sloboda kupiti cipele od 2000 din. jer nemas za one predivne od 10 000 koje zelis? Da li je sloboda voziti stari Fiat, a ne neki pristojni Opel ili Audi o kojem mastas? Da li je sloboda letovati na grckim prstima ili ne letovati jer nemas novca za npr. Spaniju koju nikada nisi obisao? Da li je sloboda ne kupiti jaknu jer dete mora na ekskurziju? To je sloboda?

    Lako je strancu u BG-u sa 5000 eura u dzepu i 25000 na racunu. Njemu je potaman - sve jeftino, opusteno i lako dostupno. Ali - pitaj ga da ceka na lekara mesecima. Ili da drzavu vode lazni diplomisti.
    (Johnny, 16. oktobar 2018 17:44)

    # Link komentara

  17. Apsolutno se slazem da u citavom ex-yu prostoru vise od 25 godina ne postoji pravi sistem vrijednosti vec se na zalost i dalje ljudi cijene po poznatom modelu "po babu i po stricevima", tacnije, ako si partijski podoban i spreman da pogazis sve moralne i eticke principe kad se od tebe to trazi, onda imas sansu da napredujes na poslu bez obzira na obrazovanje, iskustvo i strucne reference koje posjedujes. U suprotnom, mozes biti najvrjedniji i najstrucniji radnik ali ces ostati na nizoj poziciji i odradjivati vecinu posla i donositi rezultate sa kojima ce se hvaliti tvoji sefovi koji pripadaju grupi, gore pomenutih podobnih i mozda primati neku solidnu platu za ovo prostore (neka bude i preko 1000EUR ali opet sigurno dosta manja od plate onih "pododobnih"). I tako, zadovoljni sto sa dobrom platom mozete pristojno da zivite, trpite taj poremeceni vrijednosni sistem do momenta kada shvatite da nije ta dobra plata koju primate dovoljna da budete srecni i zadovoljni, pocnete da razmisljate i na zalost shvatite de morate napustiti domovinu da bi dosli do ostalih, na ovim prostorima nedostajucih vrijednosti... O tome vidim pise i vecina ljudi u komentarima...
    (100jan, 16. oktobar 2018 17:38)

    # Link komentara

  18. Čitaš li ovo predsedniče?!
    [Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Eliminator, 16. oktobar 2018 09:11)

    On ne...ali po broju negativnih ocena njegovi botovi sigurno čitaju.
    (Al Bundy, 16. oktobar 2018 17:32)

    # Link komentara

  19. Šta će biti sa Srbijom za jedno 50 godina kad broj stanovnika bude oko milion dva ? Ko će braniti toliku teritoriju ?
     (Nodi, 16. oktobar 2018 17:32)

    # Link komentara

  20. Odlaze najmanje zbog para. Odlaze jer ne zele da gledaju djubre na sve strane, bahate koji rade sta hoce i gde hoce i niko ih ne kaznjava, nepostojanje institucija, neorganizovanost drzavne i lokalne uprave, pevaljke i starlete koje zaradjuju desetine hiljada evra mesecno i nikome ne placaju porez, "kontraverzne biznismene" koji preko noci postaju investitori i prijatelji drzave, korimpirane sudije, policajce, doktore, laganje da nikada nije bilo bezbedno a svakoga dana nekoga ubiju, investitore koji zidaju svuda bez dozvole i ruse drugima kuce, ucenjuju i prebijaju, politicare koji imaju platu od hiljade evra, a imovinu od nekoli miliona, nece da gledaju reality programe i otvorena pisma Zeljka Mitrovica, i mogao bih ceo dan da nabrajam, al nemam vremena. Da li iko u ovoj drzavi ume da realno sagleda problem ili misle da su pare jedini razlog zasto ljudi odlaze.
    (Pera, 16. oktobar 2018 13:30)
    SVAKA VAM ČAST ZA KOMENTAR! BUKVALNO STE REKLI SVE.
    (Sasa, 16. oktobar 2018 17:31)

    # Link komentara

  21. Mislim da 450.000 ljudi zeli da ostane, a ne da ide. Greska je u trekstu.
    (Goran, 16. oktobar 2018 17:20)

    # Link komentara

  22. Ne, bas je ovo sto ti pricas demagogija. Jer verovatno je i tebi jasno da je Srbijanka Turajlic visoko moralna licnost, jedna od najboljih koje je Srbija IKADA imala. A pljujes bez osnova svakoga ko je protiv ovih tvojih koji su na vlasti i koji ti odgovaraju da mozes da plivas u toj zabokrecini. Znam da je ovo sto pisem uzaludno, zato sam i otisao iz Srbije, a profesorki Turajlic beskrajno hvala sto je bila fenomenalan profesor i uzor u svemu, sve ove godine. Pogledajte film Mile Turajlic "druga strana svega".
    A vi botovi, navalite. Vidim da ste dobili instrukcije da zaposednete ovu vest. Meni vise nauditi ne mozete. Moje dete raste u drugom, zdravom okruzenju.

    @živela demagogija "Srbijanka Turajlić politički aktivista i bivši pomoćnik ministra prosvete u čije vreme je niklo bezbroj privatnih megadens fakulteta priča o nečemu"
    (Danger, 16. oktobar 2018 17:17)

    # Link komentara

  23. ...da...odlaze ... zbog njega, njih i nas...
    (Patience, 16. oktobar 2018 17:07)

    # Link komentara

  24. Mnoge zemlje su iseljeničke, ali ogromna je razlika u tome sto ljudi koji odlaze u poslednje vreme nemaju nameru dinara da ulože u Srbiju. Poljaci odu, ali kao Jugosloveni 60ih sve pare upucavaju u Poljsku. Dižu kuće, kupuju kola da imaju, osnivaju firme i većina je otišla na ograničeni period. Ja godinama gledam kako niko ovde u Norveskoj ne ulaze više ni dinara u Srbiju niti planira da nešto radi po tom pitanju. Zašto je tako? Zato sto im se država zgadila! Sem para sto se šalje najmilijima i sto se dođe jednom godišnje ne daje se ništa više. Razloge pronalazite u tekstu koji komentarišemo. Ljudi razocarani i besni odlaze i neće se ništa promeniti dok se ili preostali ne pokolju izmedju sebe ili nekim čudom ovi oportunisti sjasu sa vlasti nakon decenija jahanja svi komplet.
    (Norge, 16. oktobar 2018 16:56)

    # Link komentara

  25. Decenije a ne godine nas isti tipovi bandita koji su na vlasti pljackaju i maltretiraju.Nije novac ljudima koji odlaze na prvom mestu vec dostojanstven zivot gde im niko nece vredjati zdrav razum.Cast izuzecima ali u Srbiji ima mnogo ljudi kojima je razum zamenjen Mitrovicevim i Maricevim vestima a takodje i jako mnogo ljudi kojima je lova ispred casti i postenja.
    (as, 16. oktobar 2018 16:50)

    # Link komentara

  26. Да ли ми може неко рећи, молим вас, колико се и да ли се добијају паре да се негативно оцењује сваки сувисли коментар? Остао сам без посла у овом рају који се зове Србија (ко не схвати да је ово иронија, е, тај нека ми каже), па би ми сваки динар добро дошао.
     (Baya con Dios, 16. oktobar 2018 16:45)

    # Link komentara

  27. Ni približno ne odlazi kao što prikazuju u n e k i m medijima.
    (Samosvesna gradjanka, 16. oktobar 2018 16:37)

    # Link komentara

  28. Gledam na jednom video izvestaju kako nekog jadnog starca na ruke nose do lekara, jer zivi u planinskom selu. Spushtanje je trajalo nekoliko sati. Samo mu je Bog pomogao da prezivi.
    Ovde, u Engleskoj, ako ste u ruralnom delu, po vas dolazi ambulantni helikopter koji je opremljen kao manja zdrastvena ustanova. Sta dalje prichati.
    Po selu se drzava poznaje.
    (Zoran, 16. oktobar 2018 11:50)
    Bravo!!! A kod mene u Londonu kao i u Srbistanu. Čekamo 15 dana da dođemo na red u državnoj bolnici ako ne umeremo. Samo mi reci gde si da se selim. Ovo je katastrofa!
    (Lock, Stock and Two Smoking Barrels, 16. oktobar 2018 16:33)

    # Link komentara

  29. Narod gleda elitu i tezi da dostigne taj nivo,a to sto nama vec 30godina elita nisu oficiri,inzenjeri,profesori ,lekari i sudije,vec pevacice,fudbaleri,politicari i kriminalci je dalo rezultat.
    Svi bi promene,ali ne ako su i oni deo njih,odnosno ljudi se ponasaju i "sude" po principu korisno-nekorisno,a ne lose-dobro.Apsolutno svi koje poznajem su otisli zbog nepotizma i konstantnih ponizenja,a ne plate.A msm da je sve eskaliralo sa privatnim fakultetima,a zavrsava se sa ljudima koji svoj obraz prodaju za sendvic.
    (Neko iz Banata, 16. oktobar 2018 16:25)

    # Link komentara

  30. Problem partokratije se resava prilicno jednostavno.
    Neprekidni protest dok se ne donose zakon o politickom delovanju pojedinaca i spreci dominantna vladavina istih ljudi.
    Donosenjem zakona da nijedan politicar ne moze imati poziciju duzu od dva mandata i to ne gledati po tipu pozicije!
    Jedan mandat ministar, drugi premijer i kraj. Jedan mandat gradonacelnik, drugi premijer i kraj. Problem srpske politike je sto je politika postala karijera, a ne duznost najsposobnijih u odredjenom resoru. AV je pravnik prakticno bez dana radnog staza. Boris Tadic je psiholog kojem nakon politike uopste ne pada napamet da se vrati da predaje u skoli.

    Problem nikada nije u politici, vec u narodu. Marks je rekao da svaki narod zasluzuje upravo onakve politicare kakve i zasluzuje. Srbija je jako zaostala zemlja, krenuli smo sa sela 50tih, napredovali 30ak godina, stvorili odlicno obrazovanje kroz jako strog autokratni sistem i onda 90tih i nadalje smo postali razjarena decurlija sa ekstremnim nedostatkom zdravog razuma. Uredjenost razvijenih drustava je upravo ta prisutnost zdravog razuma i sto ljudi nemaju potrebu da neko drugi resava njihove probleme i sto su vaspitavani da rade na sebi i za sebe i da se bore ako zele nesto da postignu.
    Srbiji zapravo nedostaju ljudi poput Djindjica.
    (kvaka, 16. oktobar 2018 16:17)

    # Link komentara

  31. Svidja mi se cinjenica da skoro svi komentari podrzavaju ono sto se navodi u tekstu i da se samo lupaju minusi umesto da se predstavi neki kontraargument.Drugim recima botovima se ne svidja sta pise ali su previse nepismeni i nesposobni da obrazloze zasto.
    (Marko S., 16. oktobar 2018 16:16)

    # Link komentara

  32. Ne znam da li su botovi,motovi ili skotovi ali moram da se zahvalim ovima sto daju minuse.Udjem u nepreporucene komentare i ovi sa najvise minusa su i najbolji,tkd pozdrav njima.
    (Neka korist, 16. oktobar 2018 15:59)

    # Link komentara

  33. Evo ja brate, zavšravam programiranje na faksu ove godine i pičim u Englesku ili Francusku. Nema leba ovde dok se ponašanje naroda ne promeni.
    (voja, 16. oktobar 2018 12:40)

    Ceekaj malo, prvo ti plati svima ostalima sto su ti finansirali skolovanje. Nisi valjda mislio da je besplatno jeli? Dovoljno je narod pametan da zna da ne treba lezilebovicima da se placa obrazovanje od kojeg niko u Srbiji nema koristi. (btw, cisto sumnjam da ides na privatni fakultet i placas ga sam ili tvoji roditelji)
    (OX, 16. oktobar 2018 15:52)

    # Link komentara

  34. Evo ja sam primer da vodjino zlatno doba nikada ne bih propistio a takav sendvic kakav on daje na svetu nema i zato moja odluka je da ostanem.
    Sala mala, pozdrav iz USA!
     (Vodjin sendvic, 16. oktobar 2018 15:25)

    # Link komentara

  35. Zaradjujem 1500eu u Srbiji, i ne zalim se da mi ista fali. Imam i viska slobodnog vremena, prelep posao, sa te strane sve potaman. Zasto bi otisao odavde? Muka mi je da gledam kako se ljudi uclanjuju u stranku ne bi li preziveli, muka mi je da gledam javasluk, korupciju, kriminalne bande kojima drzava ne moze nista, reketiranja, iznude, pranje novca, nema i borbu za piclice u Lidlu. Takodje, ljudi se sve manje smeju, svo je vise ljubomore i zavisti. razoren nam je sistem vrednosti, sve je u haosu, a niko ne radi nista da to ispravlja, naprotiv.
    (Miroslav, 16. oktobar 2018 15:25)

    # Link komentara

  36. Prvo i osnovno niko ne zeli da zivi u ruskoj guberniji, a to je danasnja Srbija. Ta ruska gubernija nije pravna drzava i samo vlast ima jedan covek i njegovi botovi. Od takve drzave koja na Rusijiu gleda kao osnovicu svega, svi ce da beze .
    (Surova realnost, 16. oktobar 2018 15:24)

    # Link komentara

  37. Samo treba pogledati broj botovskih minusa na normalne i dobronamerne komentare pa i oni koji su mislili ostati ima da promene mišljenje.
     (Maltezer, 16. oktobar 2018 15:20)

    # Link komentara

  38. Osetljivo pitanje. Cinjenica je da mnogi su zavrsili srednje skole i lencare po ceo dan po kaficima i samo kukaju da nema posla. Na zapadu rade sve najgore poslove a kod nas nece ama bas nista. Osim ovih koji su zavrsili medicinu i koji su prinudjeni da idu,retko ko sa fakultetom ide van. Ima ali je bas mali broj. Tako da omladinci latite se posla,ne kukajte.
     (zvizdoje, 16. oktobar 2018 15:18)

    # Link komentara

  39. Teško je ne složiti se sa ovim tekstom. I bila bi nepravda ne reći i ovo: Verovali ili ne iz svih navedenih razloga sam i ja otišao pre više od 40 godina. On je još uvek bio živ i ništa se u okupiranoj Srbiji do danas na bolje nije promenilo. Mi stariji to odlično znamo. A to što je i tad bilo slepaca da ništa kod očiju ne vide treba da se zahvale tadašnjim crvenim botovima. Još kako ih je bilo i od njih se isto ovako nije moglo živeti. Najviše me boli što je to tek sad tema i niko do sad za pola veka nije video sve te naše izbegle ljude. Život je jedan i ne treba ga pokloniti fukarama. Borite se ili bežite. Ja sam pobegao i nikad se nisam pokajao.
    (fizičar dao otkaz komuni, 16. oktobar 2018 15:11)

    # Link komentara

  40. ju koliko botova... ja lično ne znam ni jednog vršnjaka koji ne bi da se seli preko... moja rodjena sestra se beše vratila u Srbiju ali je posle naprednjaka shvatila da je opasno pogrešila i gleda kako da spasi sebe i svoju porodicu u npr. Norveškoj.

    Nego da vam kazem nednu stvar... Vučiću i njegovom čoporu itekako odgovara izliv mladih u inostranstvo jer da mu dijaspora ne pumpa preko 35% GDP-a u ekonomiju 'davno bi izvisio... ovako ima da se slasti nemoćnima (koje podržava dijaspora) još dugo dugo vremena
    (zigot, 16. oktobar 2018 15:11)

    # Link komentara

  41. Postoje dva faktora, jako snažna, koja utiču na odlazak mladih:
    - propast države u građanskim ratovima i jako spori, gotovo nikakav, napredak od tada (a prošlo je skoro 30 godina) u kombinaciji sa globalizacijom ubrzanom razvojem modernih tehnologija (interneta) u tom periodu i želja mladih da žive kao i njihovi vršnjaci u drugom delu svetu;
    - čuveni slovenski duh: "uvek je negde druge lepše".

    Kako promeniti? Pa jako teško. Razlog leži i u tome da je uzrok stagnacija našeg društva povezan sa težnjama stranih sila koji održavaju sadašnji nakaradni sistem koliko toliko stabilnim. Jer kako da se otarase deponije koja je tako blizu i kako da se otarase jeftinih stručnjaka koji se brzo uklope u njihovo društvo za razliku od Kineza i Arapa?
    Mada krivi smo i mi koji se prodajemo za šačicu dolara.
     (bgd, 16. oktobar 2018 15:07)

    # Link komentara

  42. Otišao sam odavno, u početku je bilo baš teško, ali nikada mi nije prošlo kroz glavu da se vratim, baš zato što se nikada nije radilo o novcu. Ukratko, ne mogu da zamislim strašniji scenario za moju decu od odrastanja i formiranja ličnosti u Srbiji, i znam da nikada neće u punoj meri razumeti koliku sam im uslugu učinio.
    (Ro, 16. oktobar 2018 14:56)

    # Link komentara

  43. Kakav narod umesto da se pobune protiv korumpirane vlasti i teske ekonomske situacije , oni ajde da bezimo u inostranstvo.
    (muka, 16. oktobar 2018 14:55)

    # Link komentara

  44. Koja je ovo izmisljotina...ja ne poznajem nikog ko zeli da se iseli, mozda samo ovi neradnici sto nemaju mi srednju skolu, sede ceo dan na internetu i komentarisu , nesposobni su za zivot, mediji im ispiraju mozak i takvi najvise pljuju ovu zemlju i zagovaraju iseljenje...svako koga znam, ko je iole normalan i sposoban, uopste ne planira da ide niti misli da bi mu bilo gde bilo bolje i lepse nego u Srbiji
    Citac vesti, 16. oktobar 2018 09:29)

    Koliko si dobio pluseva, neverovatno!
    Kazes ''ja ne poznajem nikog ko zeli da se iseli, mozda samo ovi neradnici sto nemaju mi srednju skolu'', to ti se u nauci moj sine zove greska malog uzorka. To sto ti licno znas ili ne znas ne cini manje tacnom cinjenicu da Srbija ima ogroman broj skolovanih mladih ljudi koji su otisli u inostranstvo. Samo na mom fakultetu u Norveskoj ima nas preko 50 studenata iz Srbije, a da ne pominjem Nemacku ili Ameriku gde ih ima na hiljade. Mladi ljudi koj studiraju astrofiziku, molekularnu biologiju, medicinu, nanotehnologiju, mladi umetnici, muzicari, glumci itd.
    Da je neko prosuo vecu laz a dobio vise pluseva odavno ne videh
    (Norveska, 16. oktobar 2018 14:53)

    # Link komentara

  45. Pravnik sam sa položenim pravosudnim ispitom (državni fakultet), a odlazim u Nemačku naredne godine da radim kao medicinska sestra. 32 godine života protraćene u gladi i bedi. 6g rada za robovlasnike...IQ 144. Za 10g ću biti advokat u Nemačkoj. Možda deluje nestvarno, ali molim B92 da me kontaktira na mejl i proveri. Molim da se objavi moj komentar.
    (DevojkaKojaOdlazi, 16. oktobar 2018 14:47)

    # Link komentara

  46. Ovde je najbolje. Ko ne veruje tu su Pink i Vučić.
    (Sale, 16. oktobar 2018 14:45)

    # Link komentara

  47. Nikad se ne bih iselio iz Srbije i nikad ne bih ziveo u nekoj zapadnoj zemlji, prosto to nije moj narod, moja zemlja, moj dom. E sad, jedino sto bi moglo da me natera je novac, otisao bi al na kraci vremeski period, pokupim neku kintu i pocnem neki sitan posao, da ne zavisis od nikog i to je to. A ove price o sistemu je smesna, sistem je isti, para vrti gde burgija nece , samo je negde veca a negde manja para.
     (ernesto che, 16. oktobar 2018 10:23)

    Znači, ti nikad ne bi otišao iz Srbije, to je tvoja zemlja, tvoj narod.

    Osim za novac, na kratko, da mazneš lovu i da se vratiš! A zapad je manje-vise isto sto i Srbija jer para vrti gde burgija neće. Pa zaradi tu lovu u Srbiji, kad je tako, pa otvori biznis.

    Na stranu tvoja percepcija kako zapada tako i patriotizma, molim te samo da mi nabrojiš tri stvari koje u toj tvojoj zemlji i među tvojim narodom funkcionišu kako treba. Ja ne mogu bukvalno ni jednu, ali realno mogu da ti nabrojim na hiljade stvari koje ne funkcionišu, počevši od moždanih ćelija.
    (El quanchero, 16. oktobar 2018 14:42)

    # Link komentara

  48. Dal je moguce da je b92 objavio jedan normalan clanak. Kako god, pozdrav iz Australije.
     (mile, 16. oktobar 2018 14:41)

    # Link komentara

  49. Svi otišli vam Srbije a i dalje mroaju svaki dan da komentarišu one koji su u njoj ostali! Ako ste već otišli bavite se njihovom politikom imate vi tamo i naciste i mudžahedine i zelene i crvene i korupciju i špijunažu i hakerisanje i klasičan kriminal...Samo što naši "gastozi" tamo o tome ćute ko bubice i ne izlaze iz kuće posle 22h a plaše se i pred albancimad a govore Srpski! I to mi je onda život kao iz bajke!
    (Storno, 16. oktobar 2018 14:41)

    # Link komentara

  50. Strpite se još dve, najviše tri godine
     (ЦХМАР, 16. oktobar 2018 14:40)

    # Link komentara

  51. (Citac vesti, 16. oktobar 2018 09:29)
    Jedan od razloga su ljudi kao ti, političari, zaglavljenost između redova, vremena, želja i mogućnosti!!! Nema budućnosti ovde, ko još nije shvatio?! shvatićete na teži način.
     (S Marsa, 16. oktobar 2018 14:39)

    # Link komentara

  52. @grobar 007
    Pa meni je malo 700e i zaista hocu 1500e jer je to plata jedne cistacice u Belgiji! A i ti brate saljes komentar iz Ljubljane gde je 700e prosecna plata. Bas si pravi grobar!
    (mile, 16. oktobar 2018 14:20)

    # Link komentara

  53. AJD ZDRAVO!
    (Sima, 16. oktobar 2018 14:17)

    # Link komentara

  54. Čitaš li ovo predsedniče?!
    (Eliminator, 16. oktobar 2018 09:11)

    Ne stiže zbog onih 500-600 strana o Kosovu koje svakodnevno čita.
    (Pedja, 16. oktobar 2018 11:15



    Tišina tamo!!! Ko to kaže da nestižem!!!
    (Precednik, 16. oktobar 2018 14:17)

    # Link komentara

  55. Srbija za 40 godina autonomna pokrajina Crnegore ili Albanije. Šta ćeš tata takva ti je sudbina kad ti život sa Me?edom pro?e.
     (Milo, 16. oktobar 2018 13:51)

    # Link komentara

  56. Ostavio sam u Srbiji lux stan i platu od 3k eur pre nekoliko godina da bi svojoj deci omogućio da ne žive u okruženju mržnje, korupcije i apatije. A na odlazak nisam pomišljao pre 2012, nadam se da znate šta se tada desilo.
    (Winston Smith, 16. oktobar 2018 13:50)

    # Link komentara

  57. @Ja
    Naravno da bi ti oporezovao one koji rade i doprinose dodatno, a da se to izdeli neradnicima i lezilebovicima koji jedino pisu komentare i lupaju minuse. Red bi bio da isto zivite vi i oni koji su sposobni i radni. E zato idu ti drugi i ne ne znate ih ni vi ko ni kolega @Citac vesti
    (Bg, 16. oktobar 2018 13:41)

    # Link komentara

  58. Odlaze najmanje zbog para. Odlaze jer ne zele da gledaju djubre na sve strane, bahate koji rade sta hoce i gde hoce i niko ih ne kaznjava, nepostojanje institucija, neorganizovanost drzavne i lokalne uprave, pevaljke i starlete koje zaradjuju desetine hiljada evra mesecno i nikome ne placaju porez, "kontraverzne biznismene" koji preko noci postaju investitori i prijatelji drzave, korimpirane sudije, policajce, doktore, laganje da nikada nije bilo bezbedno a svakoga dana nekoga ubiju, investitore koji zidaju svuda bez dozvole i ruse drugima kuce, ucenjuju i prebijaju, politicare koji imaju platu od hiljade evra, a imovinu od nekoli miliona, nece da gledaju reality programe i otvorena pisma Zeljka Mitrovica, i mogao bih ceo dan da nabrajam, al nemam vremena. Da li iko u ovoj drzavi ume da realno sagleda problem ili misle da su pare jedini razlog zasto ljudi odlaze.
    (Pera, 16. oktobar 2018 13:30)

    # Link komentara

  59. Botovi,sve radite da svadjate narod medju sobom.Nemojte misliti da ce vam biti sreca ako pola Srbije ode,jer nece imati ko da vam rmbaci i placa poreze,a vi ne radite ni jedno ni drugo.Opasnost vam ne preti od odliva mozgova,nego od vasih nezadovoljnika.Evo,sada ce Toma da pokusa da vam podeli stranku.To vam ne rade ljudi koji samo iznose svoje misljenje i nista vise.
     (Mita, 16. oktobar 2018 13:12)

    # Link komentara

  60. Sve što je rečeno, veoma lepo je obrazloženo. Ali, kako bi bilo da postavimo obrnuto pitanje? Da li bi se mladi, i ne samo mladi iseljavali iz Srbije na zapad da zapadu nije potrebna radna snaga? Kada je zapadu nešto veoma potrebno, svakako se nađe način da se to i ostvari. Šta se kod nas dešavalo 1990-ih i kome je sve to što se desilo bilo zista potrebno i zašto? Šta se, potom, kod nas dešavalo počev od 2000. godine, kome je to bilo potrebno i zašto? Šta se dešava danas, kome je to potrebno i zašto? Razmislite malo, pokušajte da u tom razmišljanju budete neutralni, nepristrasni, da se stavite "u zagradu". Možda će vam odgovori na pitanje razloga iseljavanja biti bliže suštini stvari.
    (Metodološka nepristrasnost, 16. oktobar 2018 13:01)

    # Link komentara

  61. Koja je ovo izmisljotina...ja ne poznajem nikog ko zeli da se iseli, mozda samo ovi neradnici sto nemaju mi srednju skolu, sede ceo dan na internetu i komentarisu , nesposobni su za zivot, mediji im ispiraju mozak i takvi najvise pljuju ovu zemlju i zagovaraju iseljenje...svako koga znam, ko je iole normalan i sposoban, uopste ne planira da ide niti misli da bi mu bilo gde bilo bolje i lepse nego u Srbiji
    (Citac vesti, 16. oktobar 2018 09:29)

    Ti normalni i sposobni najvise i zele da odu odavde, jer ne zele da ih ceo zivot sisa armija krpelja, krpelju jedan.
     (myseparaterealty, 16. oktobar 2018 13:00)

    # Link komentara

  62. Najveci razlog pored novca su nerad i ne pravda u svim drzavnim preduzecima. Prvo pogledaj te sudstvo. Pravde imas onoliko koliko i para. Ako si u pravu, a nemas para osudjen si na propast jer ce ti postupak zastariti ili ce biti obustavljen zbog nedostatka dokaza. Drugo zdravstvo, to je tek propast. Nemozes da se lecis kada sve analize preglede, lecenja moras da platis ili da debelo castis, uz ogromna cekanja po kojekakvim hodnicima. Peto administracija, to je tek problem. Javna tajna je da zaposleni u opstini i drugim javnim preduzecima odlaze na pauzu i vracaju se tek pred kraj radnog vremena. Koliko puta ste dosli u situaciju da vam kazu, kolega koji to radi je na bolovanju. Da li je moguce da niko drugi ne radi taj posao. Sta bi bilo da on umre. Cirkus. Cetvrto Policija, odes da registrujes auto, izvadis pasoc ili LK, pao sistem. Dodjite popodne, ili sutra. I uopste sva drzavna preduzeca su trula. To su razlozi pored para koje tera nas narod da ostavi svoj dom i potrazi srecu negde drugde. Licno mislim da nama nema boljitka za jos 50 godina.
    (Bob, 16. oktobar 2018 12:58)

    # Link komentara

  63. Па ко купује станове по градовима, ако толико људи одлази? 
    И зашто су станови све скупљи или је то прање некаквог новца???
    (Цане онај лепи, 16. oktobar 2018 09:03)

    Pranje, pranje, nije ga ovoliko bilo ni u godinama najvećeg šverca!
     (Veseli, 16. oktobar 2018 12:50)

    # Link komentara

  64. Koja je ovo izmisljotina...ja ne poznajem nikog ko zeli da se iseli, mozda samo ovi neradnici sto nemaju mi srednju skolu, sede ceo dan na internetu i komentarisu , nesposobni su za zivot, mediji im ispiraju mozak i takvi najvise pljuju ovu zemlju i zagovaraju iseljenje...svako koga znam, ko je iole normalan i sposoban, uopste ne planira da ide niti misli da bi mu bilo gde bilo bolje i lepse nego u Srbiji
    (Citac vesti, 16. oktobar 2018 09:29)
    Evo ja brate, zavšravam programiranje na faksu ove godine i pičim u Englesku ili Francusku. Nema leba ovde dok se ponašanje naroda ne promeni.
     (voja, 16. oktobar 2018 12:40)

    # Link komentara

  65. Nemoj bre ljudi da idete. Pa sad ce da krene proizvodnja elektro autobusa. Jel vam rekao Vucic iz Kine da je ikarbus prodat. Vlasnici ce da salju delove Ali ekspresom. Samo mi nije jasno sto se novi vlasnici ne oglasavaju? Ma da nas nije slagao? Da mi ipak odemo pa cemo da se vratimo kad krene izvoz.
    (Covek sa resenjem, 16. oktobar 2018 12:36)

    # Link komentara

  66. Idem za par meseci u Nemačku, zadnji razlog je novac. A prvi naš mentatilet, (ne)kultura i tako to. Ništa što se može promeniti bilo kakvom promenom vlasti.
     (Gruja, 16. oktobar 2018 12:12)

    # Link komentara

  67. @ja

    A zašto progresivno oporezivanje? Kako će to tačno pomoći ekonomski rast? Uvođenje poreza koji kažnjava uspešne, uporne i vredne, a nagrađuje neobrazovane lenjivce može da ima samo negativan utivaj na privredni rast. Dokazano je nebrojeno puta da otimanje od bogatih i davanje siromašnima ne funkcioniše, ostavite se tuđe zarade i malo više uložite u sebe pa vam neće trebati Robin Hud država.
    (PedjaZR, 16. oktobar 2018 12:12)

    # Link komentara

  68. Najvise odlaze oni koji imaju jer su gladni pa im malo 700 eura nego hoce 1500
    (Sand, 16. oktobar Neverovatno glup komentar..ps radio za 300€ 28dana u mesecu..poz iz Ljubljane
    (grobar 007, 16. oktobar 2018 12:02)

    # Link komentara

  69. Gledam na jednom video izvestaju kako nekog jadnog starca na ruke nose do lekara, jer zivi u planinskom selu. Spushtanje je trajalo nekoliko sati. Samo mu je Bog pomogao da prezivi.
    Ovde, u Engleskoj, ako ste u ruralnom delu, po vas dolazi ambulantni helikopter koji je opremljen kao manja zdrastvena ustanova. Sta dalje prichati.
    Po selu se drzava poznaje.
    (Zoran, 16. oktobar 2018 11:50)

    # Link komentara

  70. Malo je ogavano korisiti "odliv mozgova" kao sinonim za odlazak skolovanih ljudi, sto implicira da su ljudi bez diplome = ljudi bez mozga. Bilo kako bilo, odlaze i jedni i drugi, svi profili, polovi, uzrasti.. Dosao sam u Srbiju na odmor a mesec dana pred dolazak sam bio motivisan i ushicen jer idem kuci. Tek sad vidim koja je dzungla Beograd i koje su kolicine stresa i besa na ulici. Pa stvarno ko ovo pregura i ode na zapad ne moze da fejluje, zato Srbi i kidaju gde god da su. Nakon sto se vidim sa prijateljima i rodbinom jedva cekam da se vratim nazad u svoj mir i rutinu. Kao sto je neko vec genijalno napisao, tamo me ubi nostalgija, u Srbiji sve ostalo. Jednog dana starijih clanova rodbine nece biti, a i ovi mladi sto su tu uveliko rade na bekstvu, pa se pitam hoce li biti nostalgije za Srbijom za nekoliko godina ili cu se vidjati sa najblizima u Becu, Berlinu, Frankfurtu, Hamburgu, Amsterdamu ili gde vec...
    (KucaNaPromaji, 16. oktobar 2018 11:48)

    # Link komentara

  71. @bob
    Nemoj da generalizuješ. Iz moje bivše državne firme (u kojoj su plate inače iznad proseka) stalno odlaze ljudi. Neki u privatne firme u Srbiji koje plaćaju mnogo više, a neki u inostranstvo.
    (Drakče, 16. oktobar 2018 11:48)

    # Link komentara

  72. Uvek kad sam razmisljao na ovu temu dolazio sam do porazavajuceg zakljucka da jednostavno postoje MI i ONI, i da je NJIH bas briga za NAS. Sto se NJIH tice, oni bi bili najsrecniji kad bi se svi MI iselili a kuci ostatku familije slali devize koje bi ONI uzimali kroz porez, namete, kradju. Razmisljajuci dalje, zapitao sam se, zasto je to sve tako? I dosao do zakljucka - u pitanju je cista sila, oni su jednostavno jači, a mi se kukavički povlačimo, jer nemamo hrabrosti da se izborimo, ni za sebe, ni za svoju decu, nizasta. MI smo jedan slab narastaj koga ONI jednostavno ugnjetavaju jer im se moze, jer smo slabici. Koji su jedino jaki na tastaturi, a oci u oci su najjadniji slabici. Kojima je jedino resenje za sve da beze. Bukvalno, da beze iz zemlje. Kad covek realno pogleda, sve je to nekako prirodno, jaki gaze slabe. Nista nam se nece dati osim za sta se sami ne izborimo. ONI to znaju, MI zivimo u iluziji, u samoobmani. Da je nekom stalo, da ce nam neko pomoci, samo ako jasno objasnimo. Pa, nece. Mislite da ONI ne razumeju sta rade? Razumeju odlicno, ali ih je bas briga i uzivaju u nasoj patnji. I podsmevaju se, sa punim pravom.
    (Bojan, 16. oktobar 2018 11:48)

    # Link komentara

  73. Bravo Srbijanka na iznesenoj istini i razlozima i stavovima!
     (deki, 16. oktobar 2018 11:45)

    # Link komentara

  74. Neki ljudi kritiku stanja shvataju kao uvredu drzave.

    Da li je nekom dobro ili lose je subjektivna stvar.

    Ali sto posto je tacno da novac nije jedini, a ni presudni razlog zasto mladi ljudi, ali i nesto stariji, napustaju Srbiju.

    Pozitivnom selekcijom i dobrom politickom voljom mogu da se poprave stvari.
    A kao glavno merilo uspeha, najbolje je pogledati brojke i razloge ljudi koji emigriraju i po tome meriti rezultate svake vlasti.

    Neki ljudi bi i otisli, ali ne mogu.

    A ovo raspolozenje bi trebalo da zabrine svaku vlast i da se ne vredja zbog toga, nego raduje, jer je jasno sta konkretno treba popraviti.

    U Nemackoj glavni problem velikih partija - nemaju vise velikih ideja.
    (broj jedan, 16. oktobar 2018 11:43)

    # Link komentara

  75. ... U inistranstvu imam jedan problem - nostalgiju. U Srbiji bih imao sto drugih problema koje ovde nemam.
    (Draško, 16. oktobar 2018 09:34)

    Ja nemam ni nostalgiju, ona se lako prevazidje prateci svakodnevno vesti iz Srbije, dodje ti da eksplodiras od besa, kad vidis da je svakim danom sve gore i gore a da ljudi nikad ne reaguju, saberes dva i dva i dobijes tacno cetiri, makar koliko se vlast trudila da pokaze da je zbir - pet!

    Deco, nije ni u inostranstvu lako, bitno je da se ponasate kao civilizovani ljudi i da prihvatite kulturu i nacin zivota zemlje u koju dolazite, ako se tako ponasate, necete se ni u jednom trenutku osetiti kao gradjani drugog reda! Moj savet je - BEZITE IZ MAFIJASKE JAZBINE, ZVANE SRBIJA!
    (Olga, 16. oktobar 2018 11:40)

    # Link komentara

  76. @More
    Tako je Druže,100% tačno što si napisao.Zato sam i ja sada u drugoj zemlji.Pozdrav za Botove.Pitaće ih starost,gde vam je bila mladost.Pa lupali smo minuse i pluseve...narode, opameti se.
     (YOYO, 16. oktobar 2018 11:35)

    # Link komentara

  77. @ja
    Sta nije lose pogotovo kao ranije? Broj ljudi koji odlaze je nikad veci. Ljudi ne beze, ljudi se evakuisu! Kada je pre 10-15 godina odlazio covek sa 50 godina? Nije! Zadnjih 3-4 godine odlaze mladi sa 19 do ljudi sa 50 sto je nezapamceno! Ne iskrivljujte sliku. Spominju bebe, cena istog pakovanja pelena u Srbiji je 1200 dinara, a u Svajcarskoj 7 franaka sto vam je 730 dinara( valjda, ne znam trenutni kurs), a da ne spominjemo odnos plata jer je glupo. Ogromni nameti, ogromni porezi, pdv, male penzije, plate. Stavimo 2 plate od 30.000 dinara i porodica 4 clana sa dva deteta naravno. Da li mogu da prezive? Ne da zive, nego da prezive? Ne. Ako ne moraju da plate stan, nekako ce gurati. Ako moraju i stan da plate 15-16.000, pa hrana i ostalo neka im ostane 5000 na kraju, sta da rade? Kad ce sebi kupiti obucu, odecu, deci? Knjige? Ekskurzija? O cemu vi pricate? Znate li sta je normalan zivot i kako Svajcarci gledaju na normalan zivot i tako vam obracunavaju da platite porez? Gledaju da morate da se hranite, da kupite odecu, obucu, da idete na odmore, da kupite zlato (da, zlato), ako imate kredit itd. Sve to gledaju kao normalan zivot i po tome vam na kraju racunaju koliko cete platiti porez kada ga deklarisete. Sve sto vise potrosite, manje platite porez! U Srbiji ne stignes ni da potrosis, ovi vam vec ko hijene sve pokupili! Ne ocekujte nikakav napredak sa platama od 250 e. Niti sa 300 niti sa 400e jer je takva zemlja zanimljiva samo fabrikama za motanje kablova jer je kupovna moc gradjana smesna! Ekonomija je cudo, ali nema u vlasti neko ko je zna, jer da je neko zna, znao bi da smanjivanjem plata i penzija unistava kupovnu moc gradjana, time ubija privredu i ekonomiju. Time onaj u restoranu manje radi, prodavnica manje radi, sve slabije radi. Kada narod ima plate i kada trosi, e tako ekonomija ide na gore. Ali vase politicare to ne zanima jer oni svoje pare i ne trose.
    (kako da ne, 16. oktobar 2018 11:26)

    # Link komentara

  78. Ostacemo ovde u Srbiji za pile od 1 euro i za banane od 50 eurocenti da bismo ga cekali u redu 100 metara od 5 ujutro do 12 u podne.
    (Lekar iz Beograda koji se sprema da emigrira ubrzo, 16. oktobar 2018 11:26)

    # Link komentara

  79. Voleo bih da ostanu samo "oni", da se pocnu medjusobno jesti.
     (Pravnik, 16. oktobar 2018 11:20)

    # Link komentara

  80. Zakon u Srbiji nefunkcioniše isto za sve građane u tome i jeste problem, ko reši to kao zdravstvo i školstvo, rešio je 99.99% problema Srbije.
    (Roka, 16. oktobar 2018 11:19)

    # Link komentara

  81. @Drasko
    Nostalgija je,u stvari,tuga i dusevni bol.Bez obzira kako zivite u inostranstvu,ako vam dusa pati - nece vam biti dobro.Od tuge se boluje i umire a novac to ne leci.Uostalom,Srbija i nije za svakog - samo za najjace,hrabre i ponosne.Pitajte turiste zasto dolaze u Srbiju.Ja sam siguran da je to zbog osecaja slobode.Ne daj Boze da sam partijski bot,ovo pisem iz srca i uverenja.I manite se vise ovih beskrajnih verifikacija,fuj.
    (patriota, 16. oktobar 2018 11:18)

    # Link komentara

  82. @EU Citizen,
    Mentalni terorizam kao metoda komunikacije... EU okruzenje vidimo ne cini dobro nekima. Predlazem Citizen of Middle Ages.
    (Probi nam usi o mrskoj EU, 16. oktobar 2018 11:18)

    # Link komentara

  83. Čitaš li ovo predsedniče?!
    (Eliminator, 16. oktobar 2018 09:11)

    Ne stiže zbog onih 500-600 strana o Kosovu koje svakodnevno čita.
    (Pedja, 16. oktobar 2018 11:15)

    # Link komentara

  84. Ako očekujemo od ove garniture političara na vlasti da uvide greške, koje prave i da se promene onda je to naivno. Nisu oni ni glupi ni slepi, već rade za svoju korist,a na štetu države i građana.Takođe i narod je apatičan i nevoljan da se bori za promene, već se ili zadovoljava mrvicama ili odlazi. Nikad ova zemlja nije bila bogata ili uređena kao pojedine zapadne zemlje,ali je uvek napredovala i narod se borio za svoja prava. Onda su došli komunisti i nametnuli drugačiji sistem. Od tada narod je navikao da neko drugi razmišlja i bori se za njih.Nikako da se vratimo u normalu.
     (parkingman, 16. oktobar 2018 11:13)

    # Link komentara

  85. Na zalost nije vise siromastvo, vec jednostavno trend! Pozdrav iz Nemacke.
     (Oliver Nedeljković, zapamtite to ime!, 16. oktobar 2018 11:10)

    # Link komentara

  86. Slažem se sa svim i samo bih da napravim jednu digresiju. Sa Kosova su se decenijama iseljavali Srbi. Ni tadašnju vlast to nije zanimalo. Mnogi su govorili da je u pitanju novac, prodao neko tamo imanje za debele pare, izdao Kosovo. A novac nikada nije bio ključni motiv već uslovi u kojima se dole živelo. Pa kad je već loše i nikog nije briga, zašto ne prodati i otići. I sada kuku lele. E, tako će se završiti priča i sa Srbijom kada ne bude mladih i kvalifikovanih. Da li ćemo onda rešavati albansko pitanje ili možda ipak romsko. Prst na čelo!
     (cezar, 16. oktobar 2018 11:10)

    # Link komentara

  87. Jedan aspekt je ekonomski. Drugi aspekt koji možete da nazovete partokratijom, je osećaj nedostatka slobode. Pritom mislim na najosnovniji ljudski osećaj. Nemate slobodu izbora posla, na poslu koji imate morate da pazite šta pričate, na fejsbuku pazite šta postujete, šerujete ili lajkujete, ne štite vas oni čiji je to posao (policija, sud). Društvo je duboko podeljeno, svi su nezadovoljni i na nekim ekstremnim pozicijama. Većina čuva svoj zdrav razum tako što isključuje mozak za sve što ih ne dotiče direktno. I kad (bar onima koji mogu da biraju) vam se smuči da živite u svom malom "balonu" (koji može da prsne svake sekunde), vi odete preko. Tamo kao stranac imate dosta ograničenja ali bar imate izrađen sistem, primanja su bolja i novi "balon" koji ste stvorili ne može tako lako da pukne.
    (Sokrat, 16. oktobar 2018 11:04)

    # Link komentara

  88. Ova zemlja je dno samog dna!!! Bešte deco i neokrećite se!! Ovde sreće nikada biti neće!!
     (Pravednik, 16. oktobar 2018 11:02)

    # Link komentara

  89. Sve je tacno, uz jedan dodatak. Sistem botovskog napredovanja funkcionise neprekidno od 2004. do danas. Razlika je u tome sto naprednjaci to rade ociglednije i bahatije.
    (Milan, 16. oktobar 2018 11:02)

    # Link komentara

  90. Cilj je isprazniti ove prostore. I na dobrom su putu. Zasad.
     (Boske, 16. oktobar 2018 10:54)

    # Link komentara

  91. Nije bitan samo novac,bitno je i postovanje poslodavca prema radniku jer te drzi kao malo vode na dlanu,naravno ako si normalan i kvalitetan radnik.To su te Evropske vrednosti za koje nas narod odlazi iz ove Zemlje.Najgori slucaj sto ovde niko ne trazi 2000€ platu,narod bi bio zadovoljan i sa 500 e plate i ne bi bilo ovoliko odlaska iz Srbije.
     (..., 16. oktobar 2018 10:53)

    # Link komentara

  92. Pozdrav za sve gastarbajtere koji prate ovu vest. Molim vas pohvalite nam se svojim fantasticnim zivotom po Svsjcarskoj, Austriji, Nemackoj,itd.
     (Trnavčević Kostadinka, 16. oktobar 2018 10:52)

    # Link komentara

  93. Vratiću se onda kada se počnu kriminalci staviti iza brave...do tada vidimo se preko leta...
     (Made in SWE, 16. oktobar 2018 10:51)

    # Link komentara

  94. bezite sto dalje,jer zivot je samo jedan i nema se vremena
     (dule, 16. oktobar 2018 10:39)

    # Link komentara

  95. Oni ne kapiraju, nije SNS izmislio partokratiju i zaveo je u Srbiji, mi jednostavno tako funkcionišemo, zvali se SNS, DS, SPS, DSS, SRS, SPO, LDP, isto je...
     (Bane, 16. oktobar 2018 10:38)

    # Link komentara

  96. Ne moze da se zivi dobro u zemlji kojoj su Rusija, njihov drustveni sistem i njihov nacin organizovanja vlasti ideal vecini stanovnika.
    Dokaz tome je sto skoro svi Srbi koji se iseljavaju odavde, odlaze u zemlje u kojima su drustveni sistemi i nacini organizovanja vlasti UPRAVO SUPROTNI onim, cemu se nekih 60-80% Srba divi.
    (Mihajlo, 16. oktobar 2018 10:38)

    # Link komentara

  97. Jel vidite vi neradnici koliko radnici lupaju minuse? Čudo jedno
     (lumenarević, 16. oktobar 2018 10:37)

    # Link komentara

  98. Jedan od načina da se stvrai u društvu menjaju je da se izlazi na izbore.... da dragi moji sugrađani, na izbore. Ako samo 35% nas izađe tada će sadašnja vlast biti superiorna i dobiće 55% ili više glasova, što je ustvari, po prostoj matematici jedna petina stanovništva Srbije. Kazaće mnogi - pa za koga da glasam? Tačno, ali je bitno da se glasa za bilo koga tako da niti jedna partija nema apsolutnu većinu u Skupštini, već mora da stvara koalicije. Tada se stvrari brže menjaju. Znači, bez kukanja već uzmite stvari u svoje ruke, omladino i građani, moji sugrađani!!
    (Beograd, 16. oktobar 2018 10:37)

    # Link komentara

  99. Tekst je za svaku pohvalu.
    Potpuno se slažem da postoji more razloga da se ode iz Srbije.
    Ali rekao bih da velika većina ne želi ni elementarno da se potrudi, a očekuje uređenu državu. Npr. na poslednje gradske izbore u BGD gotovo polovina birača nije izašla iz čega bi se moglo zaključiti da im je sve ok, što sigurno nije slučaj. Opravdanje da su svi isti je krajnje glupo i nezrelo. Ili ćemo se probuditi ili nas neće biti.
     (moje skromno mišljenje, 16. oktobar 2018 10:35)

    # Link komentara

  100. Upravo sa aerodroma pisem...

    Ajd' zdravo !
     (Coa28g, 16. oktobar 2018 10:34)

    # Link komentara

  101. Supruga i ja smo otisli pre 10 godina za zapad EU, bili smo u ranim 30-tim tada, primarni razlog je bila perspektiva koju zelimo da pruzimo deci, sekundarni razlozi stabilnost / predvidivost sistema kao i pouzdanost medicinskog i penzionog sistema. Ovde je tako da cim izadjes sa posla, nivo stresa je nula. Od saobracaja pa na dalje. Kao sto neko napisa, finansije nisu bile ni u top5 razloga za odlazak, sto se toga tice ziveli smo u BG vise nego dobro, ali da mi deca prolaze kroz mobing u skoli, a posle laktanje sa uvlakacima i mediokritetima za posao, neka hvala. Istovremeno mi je jako zao sto smo otisli jel verujem da Srbija kao zemlja ima jako puno potencijala, ima dobre ljude, ima veliku istoriju ali na zalost ne vidim da ce se tu po pitanju drzave i sistema za mog veka desiti neki kvantni skok na bolje.
    (EU, 16. oktobar 2018 10:34)

    # Link komentara

  102. “Tako da mi se čini da je partokratija samo posledica- ona je jednostavno posledica želje da ne postoje institucije“
    Ovo je srz srpskog problema, i pretesko za prosecnog Srbina da razume, jer zahteva suocavanje sa svojom licnoscu, karakterom i inteligencijom.
    Neka svako sebi postavi pitanje kada ostane sam sa sobom da li biste da imate prilike da iskoristite vezu radi zaposljavanja, napredovanja ili bilo kog drugog razloga koji vam donosi korist nju iskoristili, a da vas niko nikad ne vidi, ne osudi, ne kazni.
    Velika vecina u ovoj zemlji bi odgovorila potvrdno, a taj nivo morala je karakteristican za decu, a ne za odrasle ljude.
    Mu smo nacija nezrelih i neodgovornih. Srbin ne zeli institucije, red i zakon i ne razume zasto su oni potrebni.
    (sr, 16. oktobar 2018 10:33)

    # Link komentara

  103. Duveržerovski rečeno, radi se o školskom primeru izvitoperenih dešavanja u kojima se kontinuiranost društveno-socijalnih procesa (maskirana propagandnim meritokratskim aspekatima savremene reprezentativne demokratije) podređuje i oblikuje shodno potrebama (parazitskih) partokratsko-plutokratskih oblika (vladajućeg) političkog ustrojstva.
    (Pilumnus, 16. oktobar 2018 10:33)

    # Link komentara

  104. Radim u drzavnoj sluzbi vec 30 godina, zavrsio sam Vojnu akademiju. Sa raspadom JNA otisao sam iz vojske u deugi drzavni organ. Plata je solidna, moglo bi bolje ali znam kako je u privatnm sektoru tako da mesta zalbama nema. Ovo sto se desava poslednjih godina oko kadriranja, zaposljavanja i sl.je bruka. Ako se nesto ne promeni mogu za 5-6 godina u penziju. Toliko sam razocaran u sve sto se desava da bi sutra otisao u inostranstvo na rad za neku pristojnu platicu i odrekao bi se ove penzije. Kazem novac nije motiv, ne sme da bude jedini motiv u zivotu. Verujem da mora biti mnogo vise od toga. Na zalost toga nema. Deca rastu, kako ih vaspitati, da budu iskvareni, koristoljubivi i da imaju sansu za pristojan zivot ovde. Ne mogu, necu. Neka budi ljudi pre svega pa makar i gladni ili put pod noge pa neka traze srecu...
     (U prolazu..., 16. oktobar 2018 10:30)

    # Link komentara

  105. Institucije uništava onaj koji se meša svuda i odlučuje o svemu kao u feudalizmu.
     (Sloba, 16. oktobar 2018 10:29)

    # Link komentara

  106. Tu nema Boga, nema pravde i zato odlazim odavde'' Reče Bora Čorba.
    (Filip, 16. oktobar 2018 09:22)

    Ima i ona pesma od Bore "Zbogom Srbijo" . Zar neko stvarno misli da ce ikad ovde biti bolje?! Moze biti samo gore, ali bolje nema sanse. Neki dan u policijskoj stanici, kolega mi prica kako je resio posle 22 god da ide preko. Covek oko 45 godina, deca 14 i 10, zena vec otisla u Austriju ( radi kao sobarica) , on ce kositi travu na javnim povrsinama ( 1400€ plata i jos dve plate u junu i decembru) , u toj firmi mu i brat radi. Poenta je da covek u zrelim godinama je odlucio da ode. Nije sve u parama, vec i kakvu ce nam perspektivu imati deca u partijskoj drzavi. I ja planiram u bliskoj buducnosti da odem ako se nista ne promeni. Imam kredit pet godina, toliko cu da istrpim a posle cemo da vidimo.
     (Nenad, 16. oktobar 2018 10:29)

    # Link komentara

  107. Ma ajde molim vas, pa svi mediji su vam blokirani i cenzirirani, o Vučiću se piše 10 puta više nego onomad o Titu, Tito naravno nije svečano otvarao trgovine niti polagao kamen temeljac za stambene zgrade, a opozicije nigdje i nikad!
    (Blagodarimo Gospodu!, 16. oktobar 2018 10:29)

    # Link komentara

  108. @sef strucnog staba
    I kada dobijete dozivotni zatvor za te prestupnike onda ce sve biti u redu i ovih pola miliona mladih ljudi koji zeli da ode iz zemlje ce se zamisliti i reci.. hmm mozda se stvari ipak menjaju. Bukvalno kakve ima veze ova inicijativa sa problemom o kojem se pise u tekstu?? Da vam nije proslo kroz glavu mozda kompatibilnost pridruzivanja EU i sinhronizacije nasih zakona sa Evropskim i uvodjenju kazne koju nema nijedno zakonodavstvo unutra EU? Cemu ovaj fanatizam i ovakvi iskljucivi stavovi. Nije pitanje uopste da li sam za to da se najteze ubice kaznjavaju dozivotnom robijom, ali ako vam problem odliva mozgova nije dovoljno jasan, preporucujem vam da se prvo malo o njemu informisete. Kada razgovaram sa ljudima uvek isticem da je najveci problem ove sredine upravo to da ju je tokom polsednjih 30 godina napustilo skoro dva miliona mladih ljudi!! Pa to su upravo ljudi koji nam nedostaju na svakom koraku, oni koji je trebalo da menjaju i politiku i drustvo i te zakone o kojima vi pricate! Toliki odliv ne bi prezivele dugorocno ni znatno vece zemlje od Srbije, ali za nas je ovo pogubno.
    (google, 16. oktobar 2018 10:26)

    # Link komentara

  109. @EU Citizen Ja se slazem da drzava ne treba da se ponasa prema gradjanima kao prema deci al onda i sistem treba da bude takav da ako nam ne pruza onda da nas i ne sputava,onda ne treba da budu ni porezi na plate ni porez na profit ni na imovinu i sve mora da bude privatno kao u Americi,al ne mozemo mi da budemo jedna od drzava sa najvise poreza u Evropi a da nista ne ocekujemo za uzvrat.To je kao da stavis nekome 30 kg kamenja na ledja pa ga pitas sto ne ides na maraton treba vise da se potrudis.Ne mora niko nista da mi da al onda nema pravo ni da uzima!
    (logika, 16. oktobar 2018 10:24)

    # Link komentara

  110. Botovi dobili naredbu da lupaju minuse na sve realne i iskrene komentare, obratite pažnju. Samo po tome se vidi kolika je Srbija rupčaga bez dna.
     (Duuule Saaavić, 16. oktobar 2018 10:23)

    # Link komentara

  111. Nikad se ne bih iselio iz Srbije i nikad ne bih ziveo u nekoj zapadnoj zemlji, prosto to nije moj narod, moja zemlja, moj dom. E sad, jedino sto bi moglo da me natera je novac, otisao bi al na kraci vremeski period, pokupim neku kintu i pocnem neki sitan posao, da ne zavisis od nikog i to je to. A ove price o sistemu je smesna, sistem je isti, para vrti gde burgija nece , samo je negde veca a negde manja para.
     (ernesto che, 16. oktobar 2018 10:23)

    # Link komentara

  112. Не желим из србије...... Правите општу панику у народу
     (ИБАРСКА ЛАСИЦА, 16. oktobar 2018 10:22)

    # Link komentara

  113. ja sam živeo u americi 10god (u nyc 5god), u dubaiju 5god i iskreno, ovde mi je najbolje. ne zato što se nisam snašao tamo, već zato što je svuda isto. čak šta više imam dosta prijatelja amerikanaca i ekspata iz dubaija koji više vole kad dođu u beograd nego da su tamo.
    jeftin život, dobar provod, fini i lepi ljudi, dobra hrana, sportski aktivan narod, bez pritiska za zaradom, a na sat dva od evropskih metropola.

    naravno, ako razmišljamo iz ugla šta će država da nam da i da li je plata u državnoj firmi dovoljna za život da odgovor pozitivan nećemo dobiti u većini država na svetu. učite škole ljudi, i zaposlite se u dobrim firmama, ako niste kvalitetni onda počnite sopstvene biznise i apsolutno se ne opterećujte sa poslovnim idejama; otvorite bilo šta! od 10 biznisa 9 nisu ideje! otvorite piceriju u centru, frizerski salon, minimarket, autoperionicu i imaćete dovoljno za život, a posle par god kad naučite posao samo pređite na bolju lokaciju i sa više investicije uvecajte zaradu. jako je lako. samo je stvar koliko želite. ja imam firme i u nyc i u dubaiju, a najprofitabilnije su mi u beogradu. samo volja i htenje i biće vam bolje ovde nego bilo gde!
     (sima, 16. oktobar 2018 10:21)

    # Link komentara

  114. (ja, 16. oktobar 2018 09:37)

    Bot, level pro...
     (Nenad, 16. oktobar 2018 10:19)

    # Link komentara

  115. Da citiram kolegu: Ljudi se u Srbiji osećaju nezaštićeno. Nezaštićeni na ulici, u saobraćaju, obespravljeni na poslu... izloženi teroru nasilnika, kriminalaca, partijskih čelnika i štićenika. Svim porama života vlada političko kriminalna mafija...
     (flex, 16. oktobar 2018 10:18)

    # Link komentara

  116. Kriminalna drzava, posrnula na svim poljima. Kriva je svaka vlast od Milosevica do danasnjih dana jer je svaka bila organizovana banda i nikom nije suđeno za krađu i veleizdaju a unistavanje drzave je i jedno i drugo.
     (trt, 16. oktobar 2018 10:18)

    # Link komentara

  117. Pricam sa kolegom iz Litvanije gde je prosecna plata 900e. Od 3.4 miliona ljudi ostalo im 2.5 od ulaska u uniju. To je vrlo dobro merilo sta bi se nama desilo. To se vec vidi po Vojvodini gde skoro svi koji su hteli imaju HR ili HU pasos, bezanija masovna.
    (Igor, 16. oktobar 2018 10:18)

    # Link komentara

  118. Svakoj vlasti je odgovaralo, odgovara i odgovaraće odlazak školovanih, obrazovanih, pametnih... jer sa njima ne može ili može samo odredjeno vreme da manipuliše.

    Vlastima odgovara profil osoba koje ostaju (stari, neobrazovani ili manje obrazovani) jer sa njima mogu beskonačno ili veoma dugo da manipulišu. U 21. veku te osobe napolju objektivno nemaju ni šta da traže na tržištu radne snage jer su za takva društva jednostavno stari ili "nepismeni"!

    Kada se ima u vidu da su oni "društvena većina" i "glasačka većina" mlad ili mladji, pametan, obrazovan ... jedino što može da uradi je da, što pre, kaže svemu ZBOGOM!
    (zoran, 16. oktobar 2018 10:18)

    # Link komentara

  119. Kako to, a najbolji bdp u evropi, a i sire? Najbolji putevi? Najvece investicije? Povecanje plata, penzija? Ahaa... Da nikoga nije briga jer ce u srbiji ostati samo penzosi i krezubi sendvicari da dozivotno gladaju za svog vladara. Da da!
     (borko, 16. oktobar 2018 10:17)

    # Link komentara

  120. Supruga i ja imamo osrednje plate i ne mozemo reci da kuburimo sa parama, nego uspemo i da pristedimo, samo smo svesni da je tako jer nismo mogli imati decu. Da smo mogli, mucili bi se kao i drugi. I pored svega sam jos pre 20 godina zeleo da odemo, ali ona nije htela i mislim da ni sada ne zeli. Meni ne smeta sto su nam plate manje nego u drugim drzavama za isti posao. Smeta mi ovoliki nemar, nerad i korupcija kod ljudi koje mi placamo da rade svoj posao. Ne moraju cak ni vise da rade, samo da to bude odgovornije i savesnije. Mislim da trenutno samo vatrogasci dobro rade svoj posao, a oprema im je prastara. Ostali imaju vece pogodnosti i najvise sam nezadovoljan radom sudstva i policije (pogotovo komunalne i mislim da je nepotrebna i da bi taj posao bolje obavljala prava policija, bas kao nekad).
    (Trovach, 16. oktobar 2018 10:17)

    # Link komentara

  121. Živim u malom mestu na jugu zemlje u kojem je plata od 40-ak hiljada koja se dobija u javnom sektoru nešto što se samo poželeti može. Pa opet, zadnjih meseci, javni sektor (prosvetu) su napustili jedan učitelj, psiholog i računovođa. Svi u pedesetim godinama i sa porodicama. Psiholog i računovođa su dame koje su odlučile da sreću potraže u Nemačkoj, a gospodin učitelj je otišao u Austriju. Uskoro će verovatno i njihove porodice za njima. Dakle nije sve u plati. Ovde je i Bog rekao laku noć.
    (ded, 16. oktobar 2018 10:17)

    # Link komentara

  122. А zbog čega Nemci emigriraju u Australiju, Švajcarsku, Švedsku i Ameriku?
    (Storno, 16. oktobar 2018 10:17)

    # Link komentara

  123. Kakve takve institucije su postojale u socijalizmu, onda je dosao Milosevic sa turbo kapitalizmom, DOS je nastavio sa burazerskim privatizacijama i sada ovi ukucavaju poslednje eksere u mrtvacki kovceg.
    (i tako prodje trideset godina, 16. oktobar 2018 10:16)

    # Link komentara

  124. EU Citizen

    To ste apsolutno upravu, ali velika vecina ljudi nije ekonomski obrazovana da to razume.Kada govorimo o EU tu je problem "Deutsche Bank" koja je pala stres test pre nekoliko meseci, a sada se samo ceka katalizator(npr. podizanje bazne kamatne stope od ECB) koji ce izazvati ogroman probem u citavoj EU jer su sve banke povezane.

    Italija ce po svemu sudeci izazvati krizu mnogo vecu koja moze da srusi evro zbog velicne njihove ekonomije.Grcka kriza ce biti nista ako je poredimo sa ovom, Salvini cini stvari jos gorim jer povecava deficit kroz socijalnu sigurnost, a onda i dug.

    Na Fox-u je takodje bila analiza duga SAD-a i zakljucak je on raste brze nego ekonomija.Deficit od 1 trilion dolara je bio planiran za 2022. godinu godinu, ali ce biti toliki vec ove godine.
    (Miloš, 16. oktobar 2018 10:15)

    # Link komentara

  125. Ako mislite da tu recenici necete da cujete u nemackoj, jako se varate. Ovde ljudi koji rade u drzavnoj sluzbi se isto ponasaju jer su zasticeni. Probajte da pitate bilo koga u nemackoj kako mu je bilo na zavodu za zaposljavanje, pa cete vidjeti da je isto kao i kod nas. Moj drug je cekao 2.5 meseca da mu pocnu isplacivati novac. Prevarili ga 2 puta, uopste mu nisu rekli sta sve treba da uradi iako ih je pitao. Odes kod 2 osobe, pitas isto pitanje, a dobijes 2 razlicita odgovora.
    (Dobro jutro, 16. oktobar 2018 10:13)

    # Link komentara

  126. Pročitah komentar da se ljudi iz javnog sektora i državnih firmi ne iseljavaju i ne odlaze jer država o njima brine ?. Evo da utešim čoveka, ja sam pre 3 godine napustio državnu firmu i otišao na zapad, inženjerska struka, novac nije bio među prvih 5 razloga. Javni sektor i državne firme su ogledalo sistema, nisam želeo da mi direktor bude čovek koji u svojoj biografiji ima uspešno razvijen biznis u pečenjari, a onda je došao na čelo jedne od najvećih firmi u državi, upućeniji će znati o čemu i o kome govorim. Nemojte pomisliti da potcenjujem bilo kakvo zanimanje ili posao, ali ni u javnom sektoru nema napredovanja ako niste podobni politički postavljenim šefovima i direktorima. Ispod svakog moralnog nivoa mi je političko trgovanje mojom diplomom u zamenu za podršku i glas. Niti jednog trenutka do sada nisam zažalio zbog svoje odluke. Jedino mi je žao što mi deca neće odrastati u državi u kojoj sam ja odrastao, uz svoj narod, ali to na dušu političarima koji jašu ovaj napaćeni narod već četvrt veka. Uvek glasao za opoziciju, uvek bio za promene, za znanje i struku, nažalost, strpljenje, a i poverenje negde usput izgubio i u svojoj 30. godini odlučio da odem.
     (Meštanin, 16. oktobar 2018 10:13)

    # Link komentara

  127. Kakva navala botova na minuseve. Bolje procitajte jos jednom tekst i shvatite cemu doprinosite vasim delovanjem.
    (Hari, 16. oktobar 2018 10:11)

    # Link komentara

  128. o čemu ovaj priča, o partijskom zaposljavanju!? pa dve godine već država ne zapošljava. javni sektor se smanjuje, ne raste!? haos
     (sima, 16. oktobar 2018 10:11)

    # Link komentara

  129. Rešite kriminal-mafiju,agresiju u društvu,bacanje smeća po ulicama,rekama,obalama itd.Uklonite sa ulica, gatare,prosijake.Rešite situaciju sa Romima po pitanju obrazovanja,njihovi naselja jer vam čine okruženje.Birajte političare posvećene radu a ne demagozima.Ukinite razne rijaliti programe jer vam šire nemoral,nekulturu itd.Obezbedite 800E platu,vrtiće,škole,bolnice i dr.infrastrukturu.To kada rešite vraćamo se sa Zapada i usput donosimo 50 milijardi evra.PS.javne wc da sredite užasni su,te sujetu da kontrolišete ,ne budite umišljeni-skromnost je vrlina.Pozdrav iz Luksemburga.
     (Afrodita!, 16. oktobar 2018 10:10)

    # Link komentara

  130. Eto ja sam iseljenik,imam nem.penziju i mogao bih,materijalno,dobro da zivim u Srbiji,ali...Navikao sam na uredjeno drustvo,mada nigde nije sve idealno,navikao sam na neki red,a svega toga nema u Srbiji.Kak da se snadjemsa birokratijom,korupcijom,zdravstvom,...? Nemoguca misija i zato,Ende,nema vracanja,a nostalgija velika...
    (iseljenik, 16. oktobar 2018 10:09)

    # Link komentara

  131. Odličan tekst, ali postoji još nešto što proizilazi iz ove političko mafijaške države, a to je naredni period od minimum 30 godina koji će nam biti potreban da se vratimo u redovne tokove civilizovanog društva.
    (Mitar, 16. oktobar 2018 10:09)

    # Link komentara

  132. Mislim da situacija ipak nije toliko loša u Srbiji, kao u susednim zemljama.
    (ja, 16. oktobar 2018 09:37)

    Ma ti mora da se šališ, pa Srbija je na daleko najkorumpiranija banana diktatura, jedina u Evropi na crnoj listi zbog pranja novca i finansiranja terorizma. Pa Hrvatska je za Srbiju Švedska, Švajcarska i Kanada, a Slovenija je u drugoj galaksiji!
    (Smiren neki lik, 16. oktobar 2018 10:03)

    # Link komentara

  133. Ako hoce da nas uniste samo treba da nas prime u EU...pola drzave ce otici u inostranstvo..vec sada odlaze cele porodice,kod moje cerke u odeljenju samo od pocetka ove skikske godine 3 kompletne porodice.EU i okolne zemlje ..Hrvatska ..Rumunija...Slovenija ce svoje nesostatke radne snage pokriti sa nasim ljudima ...a mi necem o imati sa kim..jedino sa migrantima...to ce biti nasa konacna propast..i rezultat ove vlasti koja je na kljucna mesta dovela nekompetentne ljude i osvedocene primače mita,neuke funkcionere bez dana obrazovanja,koji time samo dodatno nerviraju narod i teraju ga na odlazak.Ljudima se smucilo da rade samo da bi imali za hranu...zele malo vise od zivota,stvorena je ogromna klasa sirotinje sa minimalcem koja bukvalno prezivljava .Eto to je Srbija danas.Sve vrednosti,znanje ,skolstvo,porodica,red,disciplina,postenje,vernost ..sve je unisteno i narod ima osecaj nesigurnosti iz koje bezi u svet u kom vlada kakav takav red i pravila.
     (Majorka, 16. oktobar 2018 10:02)

    # Link komentara

  134. Najvise odlaze oni koji imaju jer su gladni pa im malo 700 eura nego hoce 1500
     (Sand, 16. oktobar 2018 10:00)

    # Link komentara

  135. Hoću u i ja da odem ali kako samo neka neko da smernice,
     (tifke, 16. oktobar 2018 09:59)

    # Link komentara

  136. Mislim da novac odavno nije primarni cilj odlaska, iako i dalje igra vaznu ulogu. Pre toga su, partokratija, kriminal, birokratija, korupcija, sistem vrednosti (ne postoji), mentalitet, mac rata koji uvek visi nad vratom, gde ce dete da ti odrasta...
     (Neko, 16. oktobar 2018 09:59)

    # Link komentara

  137. Raj na zemlji protestanke-reformirane zemlje! Sve ostalo skala na dole...dovrsite listu sami.
    (Danijel, 16. oktobar 2018 09:58)

    # Link komentara

  138. Власт је сласт, ко шљиви народ.
     (Пиле из Лидла, 16. oktobar 2018 09:58)

    # Link komentara

  139. Nije samo nostalgija problem kad odes odavde. Problem je i to sto si stranac. I to kao da ti je na celu urezano. I sve je ok, dok njima lepo ide. Ali, ako oni upadnu u probleme, pogodite koga ce prvo okriviti za to?
    (zoran, 16. oktobar 2018 09:57)

    # Link komentara

  140. Neke stvari u Srbiji stvarno ne razumem. Problema na sve strane,mladi odlaze,siromaštvo,nezaposlenost itd itd, a onda svi ponovo glasaju za SNS ! Ne shvatam, ljudi hoće promene a glasaju za istu vlast,isto stanje! Pa ne ide to tako!
    (deni, 16. oktobar 2018 09:56)

    # Link komentara

  141. Veoma dobar tekst. Ne moram ništa da dodajem. Već sam otišao.

    Na komentare ovakve vesti botovi će lupati minuse (kako bi kao ispalo da ne mislimo svi tako), ali biće jedna od onih na koju sa svojim razmišljanjem deteta od dve godine neće uspeti i da napišu komentar.
    Direktiva - lupaj minuse, ne piši ništa.
    (Ben Dover, 16. oktobar 2018 09:56)

    # Link komentara

  142. Nije im prvi put da izazivaju velike migracije naroda. Mislim na ove na vlasti naravno.
    (Onaj Gari, 16. oktobar 2018 09:55)

    # Link komentara

  143. Kada bi neko hteo penzionera da primi,i ja bih otišla.Odrastala uz mantru da su Srbi narod junački i ponosni, debelo sam se razočarala.Nema nama pomoći,nema ko da nas odbrani od nas samih!!!
    (Lili, 16. oktobar 2018 09:54)

    # Link komentara

  144. Slazem se sa njom.
     (Marijana, 16. oktobar 2018 09:53)

    # Link komentara

  145. Najstrašnije je što želimo da nam deca odu, da bi živela normalno. I treba da ostanemo matori i sami kad smo ispali glupi pa nismo otišli mi. Al ko je mogo da pomisli da se ništa neće promeniti od 90.
     (ccc, 16. oktobar 2018 09:53)

    # Link komentara

  146. Jedini pravi problem je nefunkcionisanje sistema. Drzava i institucije drzave ne rade kako treba. Ako zelis da se zaposlis (a nisi IT inzenjer) treba ti partijska knjizica. Ako hoces kod lekara treba ti veza. Ako ti treba neki dokument ili potvrda od drzavnog organa treba ti veza. Za sve ti treba veza ili pare za podmicivanje.
    To je osnovni problem za razmisljanje o odlasku.
    (Novosadjanin, 16. oktobar 2018 09:52)

    # Link komentara

  147. Svaka cast za ovaj odlican tekst.
     (Svetski Mega Car, 16. oktobar 2018 09:52)

    # Link komentara

  148. Srbijo, pa tebi neće nikad biti jasno, ljudi odlaze/beže zato što su ljudi postali izuzetno haotični.
    (MonteDushano, 16. oktobar 2018 09:48)

    # Link komentara

  149. Jedno od najboljih rešenja u životu mladog čoveka iz Srbije je da ode iz nje i ako je ikako moguće da povede i familiju da bi imao što manje razloga da se vraća u Srbiju.
     (edie, 16. oktobar 2018 09:48)

    # Link komentara

  150. Pa majstori manipulatori organizovano nas doveli do ovde, i sad ocekujemo da urade nesto da poprave stanje?! Nema logike.
     (Desa, 16. oktobar 2018 09:47)

    # Link komentara

  151. od te petine odlazak realizuje mozda polovina, a od te polovine manji deo se i vrati.
    ako hocete pristojan zivot morate da se skolujete, da zavrsite fakultet i to ne svaki da biste bili konkurenti na trzistu rada. sve ostalo je zivotarenje cak i na zapadu.
     (milodar, 16. oktobar 2018 09:47)

    # Link komentara

  152. botovi jos spavaju vidim....ajmo malo minusa
    (ccc, 16. oktobar 2018 09:46)

    # Link komentara

  153. Mnogo lep clanak. Zeleo bih samo da kazem par stvari o drugoj strani medalje. Po mom nekom misljenju i licnom iskustvu zivot u nekoj zemlji Zapadnog sveta nije uvek ruzicast bas kako sto ljudi pre odlaska zamisljaju (i kao sto sam i ja sam, da budem iskren, zamisljao u nekim svojim ulepsanim snovima, pre spoznaje stvarne situacije). Ekonomski je jache tamo, tu nema ni trunke sumnje, e sad, da budemo iskreni, prva je stvar to sto u principu nemas porodicnu podrsku u blizini, sto je po mom misljenju bitna stvar u svakodnevnom zivotu. zatim kultura, jezik, nacin razmisljanja, osecanja pa cak i shvatanja viceva su sasvim drugaciji. To je stvarno nesto neverovatno, nas srpski, pomalo tezak i drzak humor nije uvek bas najbolje shvacen i prihvacen, deranzira taj neki sterilan i politicki korektan okvir kod njih. Zatim, sve zavisi i od licnih karakteristika pojedinca, to jest koliko njegov ego reaguje na komentare, i poglede starosedeoca koji ga svrstavaju u neki drugi red, bas kao sto bi u Srb npr. mi nekog Uzbekistanca klasifikovali verovatno u vecini slucajeva kao neku drugu ligu. Eto to su po mom nekom misljenju elementi druge strane medalje o kojima isto moze da se pishe i prica, sto je doduse vec i radjeno. Kao zakljucak, moze se napolju, samo da ce da odgrnu crveni tepih i da ti kazu dodji baki samo tebe cekamo, k'o da nemamo svojih bez posla, cilja i mesta u drustvu i zivotu, to bash nece da se desi:)
    (gogo, 16. oktobar 2018 09:46)

    # Link komentara

  154. ja pobego od mladih po strankama ovi sto ce udarati minuse...
     (antibotko, 16. oktobar 2018 09:45)

    # Link komentara

  155. Evo ja sam jedan od te petine koja zeli da ode. Pocetkom naredne godine ocekujem prinovu. Mozda sacekam jos god dana da dete ojaca malo i put pod noge.
    (Milan Kosanovic, 16. oktobar 2018 09:45)

    # Link komentara

  156. Lepo kaže profesorka Turajlić. Za osobu koja u Srbiji želi da živi pošteno najstrašniji je konstantan osećaj da je na sve strane prave ludom. Redovno plaća račune - onima koji ne plaćaju oprosti se dug, poštuje sve propise i rokove - stvari završavaju oni koji dođu preko reda i podmite nekog, obrazovanjem i radom dođe do zarade iznad proseka - tretiraju je kao beobraznika kome treba što pre smanjenjiti platu, penziju ili nadoknadu na trudničkom bolovanju. I to je tek vrh ledenog brega.
    (Građanka, 16. oktobar 2018 09:44)

    # Link komentara

  157. Čitam komentare i većina su kritička, a kako nisam režimske stranke bot mogu samo ovom Režimu i novouvedenom njihovom 'boljitku' da zahvalim što mi je mlađe dete našlo i dobilo posao u struci sa fakultetskom diplomom u dalekom Dubaiju. Zato mladi ne gubite nadu ...
    (XXL, 16. oktobar 2018 09:44)

    # Link komentara

  158. Па ко купује станове по градовима, ако толико људи одлази?
    И зашто су станови све скупљи или је то прање некаквог новца???
    (Цане онај лепи, 16. oktobar 2018 09:03)

    Kupuju ih tajkuni, muljatori, secikese, kriminalci raznih vrsta, pevaljke i partijski kadrovi.

    Cane, brate, lepi moj. Ti kao da ne zivis u Srbistanu.
    (Bata Sale, 16. oktobar 2018 09:43)

    # Link komentara

  159. Mislim da situacija ipak nije toliko loša u Srbiji, kao u susednim zemljama. Ako se setite samo ovakvih anketa od pre 15-ak godina, 70% studenata je aktivno težilo tome da ode u inostranstvo nakon završenog fakulteta.

    Međutim, mora se uraditi jako puno da bi se situacija preokrenula. Pre svega, evidentno je, s obzirom na najavljene javne investicije, da je situacija u budžetu dobra, što bi, po mom mišljenju, trebalo prvo iskoristiti za reformu poreskog sistema i sistema socijalnog osiguranja. Treba uvesti progresivno oporezivanje (ali tako da prosečna poreska stopa bude niža nego sada) i treba smanjiti doprinose za penzijsko osiguranje i uvesti obavezno privatno penzijsko osiguranje. Takođe treba smanjiti PDV, tako da bude makar 2-3 procentna poena niži nego u svim zemljama u okruženju - bolje da oni dolaze da kupe kod nas, nego mi da idemo da kupimo kod njih.
     (ja, 16. oktobar 2018 09:37)

    # Link komentara

  160. Malo je zemalja koje su uspele iz vekovne zaostalosti da izadju ali ih ima.
    Sto se tice Srbije mi smo u svojoj tradiciji siromasno drustvo i fenomen odlaska nije novi pocev od velikih seoba u Austriju i mnogo talasa tokom vise vekova narod je radije isao u inostranstvo da zivi pod Austrijom nego da ostane u svojoj Srbiji pod Turskom upravom.
    Po mojoj proceni sa odlaskom ljudi iz Srbije povecace se plate u Srbiji jer ce biti manjka radne snage pa ce poslodavci povecati plate ili ugasiti firme, to se vec desava u Rumuniji i Hrvatskoj .
    (seljadin, 16. oktobar 2018 09:37)

    # Link komentara

  161. Ljudi se u Srbiji osećaju nezaštićeno. Nezaštićeni na ulici, u saobraćaju, obespravljeni na poslu... izloženi teroru nasilnika, kriminalaca, partijskih čelnika i štićenika. Svim porama života vlada političko kriminalna mafija...
     (Mik, 16. oktobar 2018 09:36)

    # Link komentara

  162. Idite deco i ne osvrćite se.
     (Nale Lenovo, 16. oktobar 2018 09:34)

    # Link komentara

  163. Otišao iz Srbije taman kad je ova bratija uzjahala vlast (mada nisam mirisao ni prethodne). Sto puta mi dolazili naleti nostalgije, i svaki put sam sebi rekao “Gde bre da se vraćaš u onaj džumbus” kad god bih pročitao vesti iz Srbije. Gledano sa strane, ta zemlja stvarno izgleda kao cirkus. U inistranstvu imam jedan problem - nostalgiju. U Srbiji bih imao sto drugih problema koje ovde nemam.
    (Draško, 16. oktobar 2018 09:34)

    # Link komentara

  164. Potpuno u pravu.
    Stvar nije uvek u novcu, veci je problem ne postojanje institucija, bukvalno ni jedan sistem ne radi kako treba.
    Ni policija, ni zdravstvo a ponajmanje pravni sistem, gradjani nemaju na šta da se oslone.
    To je nešto što državni sistem treba da uredi, ali očigledno to trenutno nije u interesu ljudi koji su na vlasti.
     (kometo sad, 16. oktobar 2018 09:34)

    # Link komentara

  165. Odlican tekst! Kao prvo vlasti odgovara da sto vise mladih i pametnih napusti zemlju jer time smanjuju nezaposlenost i istovremeno im odlazi visoko obrazovano stanovnistvo kojim je mnogo teze manipulisati. Kao drugo kada pocnete da nabrajate sta je sve lose u Srbiji gradski prevoz nikako ne moze biti na prvom mestu, ima Srbija mnoooogo vecih problema od gradskog prevoza. I kao trece voleo bih da neko vrhu nase drzave pokaze ili procita ovaj clanak, posebno deo o partijskom zaposljavanju i napredovanju. Interesantno bi bilo da kazu sta imaju o tome, siguran sam da bi odgovor bio urnebesan. I jos nesto, Srbija je danas burazerska i ortacka drzava, nije bitno sta znate, da li ste posteni ili koju skolu ste zavrsili. Bitno je koga poznajete i sa kim ste dobri.
    PS
    Ruka ruku mije i vrana vrani oci ne vadi!
    Pozdrav i svako dobro i ko god moze neki bezi sto dalje odavde
    (Ziveo Partizan i majka Srbija!, 16. oktobar 2018 09:33)

    # Link komentara

  166. Sve skupa u najboljoj tradiciji radijacije najvećeg sina svih naroda i narodnosti. Sve je tačno na nivou činjenica, ali su zaključci ideologizovani do uvredljivog: sopstvena zemlja ne napušta se zbog lošeg prevoza ili partokratije, VEĆ SE RADI NA USPOSTAVLJANJU TAKVOG SISTEMA vrednosti koji će ukinuti te pojave uzete kao paradigma. Ali za to je potreban napor više decenija i generacija, A TO JE SISTEMATSKI propuštano i "zaboravljano" baš nekako u mladim godinama poznate profesorke. U ime bratstva-jedinstva i svih povlastica koje je bacanje kamenom na vlastitu sredinu, njoj i sličnim "prosperitetnima" donosilo. Lepo nama kažu Bugari koji su realno živeli teror: sve ste dobri i nikad vas nećemo stići, ali razmaženi ste do bola. Punctum.
     (Profesor doktor, 16. oktobar 2018 09:30)

    # Link komentara

  167. Pa zašto bi nekoga bilo briga? Država i nije tutor koji treba da se brine za građane kao slinavu decu, to su probali u straoj EU i došli su do nakaznog socijalsitičkog sistema koji decenijama ekonomski stagnira i propada, polako klizi u tolsičnu diktaturu posle koje verovatno sledi kalifat. Odlazak je osnovno pravo i sloboda čoveka, i nije nikakva tragedija, naprotiv, ubi bene, ibi patria, kao što su govorili stari Latini, samo bojim se da će oni koji beže u Nemačku i ostale zemlje "stare" EU za najkasnije deceniju da zažale taj izbor.
     (EU Citizen, 16. oktobar 2018 09:29)

    # Link komentara

  168. Koja je ovo izmisljotina...ja ne poznajem nikog ko zeli da se iseli, mozda samo ovi neradnici sto nemaju mi srednju skolu, sede ceo dan na internetu i komentarisu , nesposobni su za zivot, mediji im ispiraju mozak i takvi najvise pljuju ovu zemlju i zagovaraju iseljenje...svako koga znam, ko je iole normalan i sposoban, uopste ne planira da ide niti misli da bi mu bilo gde bilo bolje i lepse nego u Srbiji
    (Citac vesti, 16. oktobar 2018 09:29)

    # Link komentara

  169. ...da li je dw napravio anketu koliko gradjana hrvatske je otislo u svet od kako je zemlja usla u uniju...???
    ...neverovatno koliko nas voli dw i brine o nama...
    (kraja, 16. oktobar 2018 09:29)

    # Link komentara

  170. Moral i pravda su samo teorija u Srbiji u praksi ih nikad nije i bilo. Da ih je bilo ne bi imali ovliko korupicje na svim nivoima vlasti ne bi sudski procesi trajali po 20+ godina a vecina politicara i zaposlenih koji rade u drzavnim instiujcijama bi bila nezaposlena ili u zatvoru. Svi govore da oce bolji sistem vrednosti ali sami nisu spremi da ispostuju to sto traze ili to za sta se zalazu.
    (JoBaH, 16. oktobar 2018 09:28)

    # Link komentara

  171. kao neko ko je otisao pre 2 godine, jos uvek mlad, moram da se potpuno slozim sa tekstom. Ja nikada nisam bio od onih koji su zeleli da odu. Pre 10 godina mi to nije padalo na pamet. A onda problem za problemom i razocaranje za razocaranjem. Motiv za odlazak je bio miks navedenih stvari, ali na prvom mestu sam trazio pristojniji zivot. Vec nakon par meseci sam se navikao na novu, neuporedivo bolju finansijsku situaciju. Ali, sada da mi neko ponudi i vise, ne bih se vratio. Sada mi je vaznije sto zivim u uredjenom drustvu, gde tacno znam gde cu biti za godinu, dve, pet... sto nemam stres od svega - od saobracaja, preko institucija, do prodavnice. I nije problem samo poslednja vlast, za svaku vlast u Srbiji od kad ja pamtim, intelektualni sloj drustva je nepozeljan. Jednostavno, misleci ljudi nisu poslusnici i njima takvi ne trebaju...
    (Aleksandar, 16. oktobar 2018 09:28)

    # Link komentara

  172. Preselio se u SAD pre 3 godine. Finansije se nisu nalazile ni u top 5 razloga.
     (Software Engineer, 16. oktobar 2018 09:25)

    # Link komentara

  173. Uskoro cemo masovno kao ovi emigranti da bezimo iz zemlje.
     (Mare, 16. oktobar 2018 09:24)

    # Link komentara

  174. Kratko i jasno. Voleo bih da vidim botove kada konačno dobiju svoje posliće od 200e da li će lepše živeti.
    (JJ Okocha, 16. oktobar 2018 09:24)

    # Link komentara

  175. Uglavnom odlaze zaposleni kod privatnika, ili sa biroa. Onaj ko se zaposlio u drzavnom preduzecu, zna da takve ladovine i nerada nema na zapadu. Sve sto drzava radi je povecanje zarade i benificija onih koji su to najmanje zassluzili, dok niko ne obraca paznju na nas koji radimo za minimalac kod privatnika. A mi smo ti koji zaradjujemo za sve ostale. Za nas ovde nema nade. I polako spremam papire da se trajno iselim odavde, a kasnije da povucem i porodicu.
    (Bob, 16. oktobar 2018 09:23)

    # Link komentara

  176. Odlazi i staro i mlado. Moje komšije sa 50 godina otišli proletos za Nemačku. Za ovih 6 meseci su institucije u Nemačkoj učinili više za njih nego naša država za pola veka koliko su bili ovde. I o čemu da pričamo više? Ja imam 33 godine, do sada sam bio tvrdoglav i odbijao svaku pomisao da odem negde. Više iz straha od promene i nepoznatog. Pre neki dan sam bio u Rumuniji. Jedan osrednji njihov grad izgleda kao bajka u odnosu na nas! Sve čisto, puno zelenila, putevi i trotoari bez rupa. I što je najbitnije: ljudi su nasmejani i spremni da ti pomognu u svakom smislu. Alo, Rumunija je za nas ko Švedska! Prst na čelo svi da stavimo, i narod i političari. Nisu nam krivi ni Evropa ni Amerika, sami sebi smo najveći dušmani i prvo moramo sami sebe da promenimo pa tek onda da razmišljamo o boljem životu ovde.
     (Lord_Sarma, 16. oktobar 2018 09:23)

    # Link komentara

  177. Konačno jedan ozbiljan artikl i jedna ozbiljna analiza.

    Koliki je omer partokratije, botovskog zapošljavanja, sveobuhvatne korupcije i beznađa, najbolje pokazuje broj mladih koji želi da napusti svoju zemlju, svoje prijatelje i svoje roditelje, i da život kao stranci u nekoj sređenoj državi vide kao manje zlo od života u Srbiji.
    Od onih koji su otišli, vratiti se neće ni 5%, od njihove dece ni 0,05%.
    (kol’ko muzike tol’ko para, 16. oktobar 2018 09:23)

    # Link komentara

  178. Ajde botovi,pocelo vam je radno vreme,krenite sa minusima i da nam objasnite kako napredno idemo u buducnost,kako ovo u tekstu nije istina i kako je u stvari kriv Djilas,Tadic,Tito,Kradjordjevici.
    (Voja, 16. oktobar 2018 09:23)

    # Link komentara

  179. Ja to vidim prosto ko pasulj - bile dve struje u Srbiji. Mi smo imali viziju drugačiju viziju Srbije od ove.
    Oni su nam ubili premijera, pobedili, mi smo izgubili, mora da se čistimo. Ništa sporno.
    Sad oni slave, a tek će da "slavi" ološ kad ne budu imali ni doktore ni inženjere ni radnike.
     (More, 16. oktobar 2018 09:23)

    # Link komentara

  180. svaka vam čast na tekstu
     (komentator, 16. oktobar 2018 09:22)

    # Link komentara

  181. Tuzno je, ali istinito
    (drz-te-se, 16. oktobar 2018 09:22)

    # Link komentara

  182. SRETAN VAM PUT...
     (boban, 16. oktobar 2018 09:22)

    # Link komentara

  183. Odličan tekst. Teško da bih imao šta dodati a slažem se sa svim što sam pročitao. Jednostavno ovo je država, sistem, društvo gde ja ne vidim perspektivu. Uvek sam bio za to da treba ostati tu i popravljati, graditi ovu našu zemlju ali . . . Sve je urušeno (verovatno smišljeno i planski) da je ne vidim mogućnost da se nešto popravi čak i kad bi se htelo. Moja deca polako stasaju (sad su srednjoškolci) i ako izraze želju da odu neću ih sputavati. Ja ću u penziju pa i ja odoh za njima. ''Tu nema Boga, nema pravde i zato odlazim odavde'' Reče Bora Čorba.
    (Filip, 16. oktobar 2018 09:22)

    # Link komentara

  184. Isto važi i za nas koji moramo da ostanemo jer nemamo rodbinu po inostranstvu a ne želimo u ovom mulju da pravimo decu
     (....., 16. oktobar 2018 09:20)

    # Link komentara

  185. Srbija je maćeha dobrim, poštenim, radnim, vrednim i odgovornim ljudima. Sa druge strane Srbija je majka muljatorima, petljavinama, huliganima, kupcima diploma, starletama, turbo-folkerima itd. Ovi prvi odlaze. Ovi drugi ostaju sa nemoćnim za odlazak penzionerima.
    (Predrag, 16. oktobar 2018 09:20)

    # Link komentara

  186. Bravo profesorka,sve najbolje zelim,kamo srece da se Vi i ljudi slicni vama bar za nesto pitaju u ovoj zemlji,ali nazalost to nije tako i verovatno nikad biti nece,veliki pozdrav
     (bivsi student, 16. oktobar 2018 09:20)

    # Link komentara

  187. Jako dobra analiza. Ista situacija u Hrvatskoj, ali u potpunosti.
    (Boris, 16. oktobar 2018 09:20)

    # Link komentara

  188. Nije problem sistem, niti vlast... Narod loš. U celini i celosti, sto rece Zika O.
    Da je do Vucica i prethodnika mu, lako bi mi. Nego je do nas. A od sebe se ne moze ozdraviti.
    I onda, neki ostaju, neki beze od drugih ali i od sebe. Gde nas u tudjini prevaspitavaju i lece.
    (Ime, 16. oktobar 2018 09:19)

    # Link komentara

  189. Nikome se ne zivi u ruskoj guberniji.
     (Xman, 16. oktobar 2018 09:19)

    # Link komentara

  190. Wow izuzetno hrabar i istinit tekst koji pogadja pravo u metu danasnje situacije. Naravno da motiv ,pored bolje novcane situacije,jeste i uredjeniji sistem u kome covek moze i da napreduje i da ocekuje normalan zivot. I ja sam jedan od tih koji planiraju da odu,previse vremena smo izgubili na borbu protiv vetrenjaca.Ovde ,u ovoj Srbiji, ce ostati samo onaj koji mora ostati,nazalost.
     (Objavite mi komentar, 16. oktobar 2018 09:19)

    # Link komentara

  191. Svako ko može nek beži iz ove divne zemlje sa odvratnim političarima i odvratnim (manjim) delom naroda!
    (na prekretnici, 16. oktobar 2018 09:17)

    # Link komentara

  192. Prijedor, RS, BiH. Grad sa otprilike 90 000 stanovnika, mozda nesto vise.
    5 foto radnji. 2016. god. je samo u mojoj radnji fotografisano 1390 ljudi i to iskljucivo za Slo. i Njem. vizu. Za ostalo nisam vodio evidenciju. Rekord je bracni par sa osmoro djece. To je nacionalna katastrofa, bukvalno. I to nikoga nije briga...
     (msm, 16. oktobar 2018 09:16)

    # Link komentara

  193. hocemo da zivimo u drzavi u kojoj mitrovicev sin lezi u zatvoru zbog ubistva
     (obican_tantuz, 16. oktobar 2018 09:16)

    # Link komentara

  194. Evo i ovaj clanak kada covek i zeli da procita pametno ne moze. Ne zelim da davim ali TOTALNA neistina da nista ne moze da se promeni u drzavi. Proguglajte o drzavi Singapur koja je jedna od najkorumpiranijih drzava postala jedna od najpostenijih i to zahvaljujuci jednom coveku,(Li Kuan Juom, koji je umro u martu, u 92. godini).
    On je govorio zasto ne krade kad je premijer a on kaze ako moja drzava bude bogata bicu i ja, i to je poenta ali nasi politicari su jednostavno jedno dno koje nezna za drugo nego da trpa u slamaricu i nikako da se nauce nema tih para koje ce im biti dosta uvek ce zeleti jos i jos.
    (Paja, 16. oktobar 2018 09:15)

    # Link komentara

  195. Više volimo da zavirimo u tudje dvorište, a svoje ni ne pokušavamo da sredimo. Volimo sve na gotovo to je naš problem.
     (tajmon, 16. oktobar 2018 09:14)

    # Link komentara

  196. Ja sam pobegao iz Srbije pre 12 godina u Australiju. Mogu vam reci da je vamo raj, klima, okean, ljudi, plate su sjajne, nema stresa... Bezite ako imate uslove, u pocetku je i meni bilo tesko, mislio sam necu moci bez Srbije i nekih prijatelja, ali posle mesec dva, necete hteti vise da se vracate tamo. Pozdrav iz Sidneja
    (tugabrate, 16. oktobar 2018 09:14)

    # Link komentara

  197. Bedni politicari bedna zemlja. Pa naravno da ce biti 'ajd zdravo' !
     (Atish, 16. oktobar 2018 09:14)

    # Link komentara

  198. Baron Minhauzen je obecao, za 2-3 godine...
     (Desa, 16. oktobar 2018 09:14)

    # Link komentara

  199. Naravno da mi se ne svidja. Necu da komentarisem stvari koje su vec navedene u tekstu i koje vec svi znamo da ne valjaju (plate, uredjenje, partokratija), ali to sto vec godinama kuliraju i ignorisu fondaciju Igora Jurica da se za manijake i ubice dece uvede dozivotna robija i da tvrde da je 40 godina dovoljno a on ubije dete sa 24 i sa 64 moze jos jedno ponovo, mislim da to normalni gradjanin Srbije drzavi ne moze oprostiti.
     (sef strucnog staba, 16. oktobar 2018 09:13)

    # Link komentara

  200. Srbijanka Turajlić politički aktivista i bivši pomoćnik ministra prosvete u čije vreme je niklo bezbroj privatnih megadens fakulteta priča o nečemu.
     (živela demagogija, 16. oktobar 2018 09:13)

    # Link komentara

  201. Ja zivim u CH
    Stvarno je kod Nas Haos.
    U svakom pogledu. Nema nesto da kazem da je bolje nego sto je bilo i ova infrastrutura sto se radi sve je to Fuseraj Pogledajte Puteve koji su uradjeni sve se to vec pokrivilo i rupe sve je HAOSSSS!!!
    (Ivan, 16. oktobar 2018 09:13)

    # Link komentara

  202. Otiso je svak ko valja ...
    (marjan, 16. oktobar 2018 09:13)

    # Link komentara

  203. "Partokratije je u Srbiji uvek bilo, ali naprednjačka vlast je sistem botovskog napredovanja uspostavila kao jedan od ključnih principa u karijerama mladih ljudi."

    Bravo za Dojce Vele.
    (Enter Your Name, 16. oktobar 2018 09:12)

    # Link komentara

  204. Potpuno tacna i jasna dijagnoza stanja. Ali niko ne govori o uzrocima. Pa vlast to ne bi mogla da radi da narod ne pristaje. Dakle partijsko zaposljavanje i korupcija vladaju zato sto ovaj narod na to pristaje i te kako. Videli sno sta radi sindikat u Lucanima. Bavi se tv novinarkom a ne pravima radnika. Narod ogrezao u korupciju dobija sta zasluzje.
    (Gore od banane, 16. oktobar 2018 09:12)

    # Link komentara

  205. Niko se ne pita,a mené proganja,vec 2 decenije,isto pitanje : Kako objasniti cinjenicu,da Srbi obrazovani u Srbiji,odlaze da zive i rade u inostranstvu.A Srbi,skolovani,doskolovani,masterizovani,,,u inostranstvu,vladaju Srbijom?
    (Cica Shljivadin, 16. oktobar 2018 09:12)

    # Link komentara

  206. Vucicu i odgovara da ostane samo milion i po njegovih glasaca u Srbiji.
     (Heroj, 16. oktobar 2018 09:11)

    # Link komentara

  207. Čitaš li ovo predsedniče?!
     (Eliminator, 16. oktobar 2018 09:11)

    # Link komentara

  208. onda, ajd' Zdravo... sve je tačno
     (Lepi Brena, 16. oktobar 2018 09:11)

    # Link komentara

  209. oni i hoce da vi odete...
     (Tor, 16. oktobar 2018 09:09)

    # Link komentara

  210. Brutalno tacno.
     (C i n i k, 16. oktobar 2018 09:09)

    # Link komentara

  211. Kolega mi ima osnovnu skolu, zna nemacki ko sto zna i latinski. Ipak je otisao. Kada sracunamo njegova i moja primanja, ja sa mojima bolje prodjem. Vise imam od njega kada se tako gleda. A njemu je ogroman plus uredjenost sistema, samo zbog toga razmislja trajno da ostane. Taj isti sistem i sve sto je dobro mozemo i mi da kopiramo, samo to ne odgovara ovima na vlasti....
     (Neko iz mase...., 16. oktobar 2018 09:09)

    # Link komentara

  212. odavno se nismo iznenadili kada čujemo nešto ružno,smrt deteta zbog nemogućnosti lečenja, ubistvo ispred škole, ubistvo bračnog druga i ostale gluposti a onda nam neko kaže idi ako ti ne valja.Pa idi ti........,znaš gde.
     (napredno, 16. oktobar 2018 09:08)

    # Link komentara

  213. Bolji je plan ovakav: mi unutra, oni napolje.
    (Nebo, 16. oktobar 2018 09:08)

    # Link komentara

  214. Retko dobar tekst.
     (Miloš sa zvezdare, 16. oktobar 2018 09:06)

    # Link komentara

  215. sta kaze veliki vodja na ovo? a da janokovic jeremic djilas.
     (Mauser, 16. oktobar 2018 09:04)

    # Link komentara

  216. Па ко купује станове по градовима, ако толико људи одлази?
    И зашто су станови све скупљи или је то прање некаквог новца???
     (Цане онај лепи, 16. oktobar 2018 09:03)

    # Link komentara