1. Upravo tako,
    evo podataka o temperaturi iz davnijih vremena iz vremenskih godišnjaka za Beograd:

    24.09.1918 - 39 C
    09.09.1946 - 42 C
    07.10.1935 - 35 C
    06.10.1935 - 33 C

    Ja se ne sećam da smo u poslednjih 35 godina koliko me sećanje služi imali ovako visoke temperature u septembru ili oktobru. Dobro se sećam npr. avgusta 1992 kad 30 dana za redom temperatura vrtela iznad 35 stepeni.
    Mogu zamisliti šta bi sad pisali da udari 35 C u sred oktobra, apokalipsa, potop....




    Moj deda je rođen 1927. godine i kaže da pamti neuporedivo toplija leta između 1935. i 1941. godine u odnosu na ova danas a tada nisu postojali klima uredjaji u kucama i automobilima, ni kafici iza svakog ćoška, ni akvaparkovi a mnogi nisu imali ni najobičniji frižider u kojem bi hladili piće.
    (Stari ljudi pamte mnogo gora vremena, 25. jul 2017 09:27)
    (Mladen, 25. jul 2017 15:07)

    # Link komentara

  2. Ako na jednom prostoru imate koncentraciju od milion, dva ili više miliona stanovnika, ako samo trećina njih uključi klime, pa izduvni gasovi iz vozila, beton i asfalt kao dodatni izvori zagrevanja šta očekujete - na 33 stepena imamo zagrevanje od bar 5 dodatnih stepeni, a da ne govorimo da usled korištenja klima telo gubi osećaj termo regulacije, pa je i subjektivni osećaj znatno drugačiji. E sad zamislite sva ta dodatna "tolplota" koja ispari iznat takvih područja kako može izazvati turbulenciju u vazduhu.
    Prema tome mi smo ti koji najviše zagadjujemo, promene u životnim navikama, promene u gradnji i više zelenih površina u gradovima mnogo će više sačuvati klimu nego neka TElektrana.
    (Lola, 25. jul 2017 14:29)

    # Link komentara

  3. Klima na nasoj planeti se menjala i pre industrijske revolucije, tri poznata ledena doba,polarni led koji se topio vise puta,te izazivao poplave biblijskih razmera,nastajanje novih kontinenata,erupcije super vulkana….
    (sta reci, 25. jul 2017 13:08)

    # Link komentara

  4. Pa ne zagreva Srbija planetu, nego velike industrijske sile.

    Ili si mozda mislio da je svaka drzava odgovorna za svoje parcence klime - sto bi bilo tuzno...
    (Svasta, 25. jul 2017 09:26)

    Termoelektrane, toplane, automobili, industrija i stočarstvo u Srbiji hlade a u velikim industrijskim silama greju planetu? To si mislio ili da se naše ne računa i nismo suodgovorni za klimatske promene zato što oni zagađuju više?
    (Yxc, 25. jul 2017 11:09)

    # Link komentara

  5. Klima roka non stop na poslu i kod kuce, ne izlazim iz auta kad sam napolju, osim kad sam na moru na plazi. Meni dobro, zivi se sasvim ok i sa vrucinama.
     (Debos, 25. jul 2017 11:08)

    # Link komentara

  6. naucnici su rekli svoje,sad je na politicarima da se dogovore.
     (Adam, 25. jul 2017 11:05)

    # Link komentara

  7. Ma ajde bre ne paranoisite vise, pa normalno da se desava nesto sa klimom pa nije covek napravio Zemlju! Desavalo se svasta i pre coveka, a klimu poznajemo koju hiljadu godina za razliku od vremena koliko postoji planeta. Svojim cinjenjem samo ubrzavamo sve sto bi i inace bio proces. Prema tome dosta vise o haarpovima, ljudima gusterima i slicno, pogledajte bre svoje porodoice i bliznje i uzivajte u njima i na 40 stepeni i na 15 stepeni.
    (uhh.., 25. jul 2017 10:50)

    # Link komentara

  8. Komentari na ovu vest su, u proseku, potpuno jezivi. U SAD se bar poricanje globalnog zagrevanja čvrsto vezuje za biznis interese - "prljave" industrije ulažu ogromne napore i sredstava da dokažu kako ništa od toga nije istina jer bi ih u suprotnom to mnogo koštalo. Ovde čak ni toga nema, poricanje se vrši bez interesa i iz razloga koji su meni neshvatljivi. Ovde su svi "stručnjaci" za pitanja klime, i proglašavju klimatske promene za prevaru (još jedna u nizu globalnih zavera valjda) ili prirodnu pojavu... eto zato. I svi su proučavali Milankovića, i razumeli sve njegove tvrdnje, i sigurni su da mora biti u pravu, i da je sav naučni napredak od njegovog vremena beznačajan jer je on bio u pravu jednom za svagda. Zato što je Srbin, valjda, ne znam. Jezivo!
    A ja, recimo, znam malo o klimatologiji, ali zato pamtim drastično drugačije vremenske uslove u vreme kad sam bio dete, što nije bilo naročito davno - četvrt veka. Na planu prirodnih promena beznačajno kratko vreme. I ogromna promena. Prirodno? Treba biti istinski glup, pa verovati u tako nešto. S druge strane, u poslednjih 100-150 godina dogodila se tehnološka revolucija bez presedana, koja je dovela do enormnog porasta nivoa čovekovog uticaja na životnu sredinu. U isto vreme, klima se menja neverovatnom progresijom. Slučajnost? Uključite mozak! Ne, ne znam da li je CO2 ili nešto drugo (a sklon sam da poverujem da jeste jer oni koji zaista poznaju tu oblast tvrde da jeste), ali je vrlo izvesno da je u pitanju čovek.
     (Stefan, 25. jul 2017 10:40)

    # Link komentara

  9. Nisam znao da smo tako načitan i obrazovan narod. Svi su čitali i razumeli Milankovića.
    (VladimirNS, 25. jul 2017 10:28)

    # Link komentara

  10. Sve smo unistili. I to sve zbog ljubomore i pohlepe.
     (markooooOoOoOOOOOOOoOOoOOo, 25. jul 2017 10:17)

    # Link komentara

  11. Ma ja se molim bogu (pardon! - prirodi) da što prije zvizne neki masivan orkan uz istočnu obalu i nad Njujorkom koj će poplavi Volstrit i FED, da bi kvrcnulo napokon u glavama beskrupuloznih moćnika..

    Dotad spremam blagovremeno jedan štek sa sjemenjacima krompirom, kukuruzom, uljem i drugim..,i tor za živujke, koze, svinje.. uz svoju brvnaru visoko u jednoj zavičajnoj balkanskoj guduri, blizu ladnog gorskog izvora..
    (Zlu ne trebalo!, 25. jul 2017 10:13)

    # Link komentara

  12. Količina ljudi koja 'autoritativno' tvrdi da je s klimom sve u redu je najbolji pokazatelj da je zapravo neophodno (osim što je i neizbežno) da se stvari pogoršaju - ako se malo proredimo, to možda bude uticalo na podizanje kvaliteta preostale populacije.
    (Nemanja, 25. jul 2017 10:07)

    # Link komentara

  13. U stvari niko ne zna zasigurno šta se dešava i zašto...mislim da je fer da se to otvoreno prizna.
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Shak, 24. jul 2017 20:14) # Link komentara
    zna se dobro sta se desava, ali krupni kapitalisti uz pomoc medijske masinerije uporno guraju tu pricu "da se ne zna sta se desava" da globalno zagrevanje "nije od co2" jer su njihove fabrike bez filtera za prociscavanje broj 1 zagadjivaci. vec su uspeli u tome da covek koji propagira takve stavove postane predsednik najmocnije svetske drzave i bojim se da nam se crno pise. krupni kapitalisti se ponasaju po sistemu "posle mene potop" i ne zanima ih sta ce biti sa planetom nakon njihovih zivota. planeta ce se oporaviti i od toga ali ljudski rod ce u perspektivi od 500-1000 godina tesko moci da prezivi takve promene
    (crni sin, 25. jul 2017 09:56)

    # Link komentara

  14. Box,merenja dokazuju da niste u pravuTopljenje leda dokazuje da niste u pravu.Nesto i sumnjam da se bas razumes u fiziku i efekat staklene baste.
     (alienware, 25. jul 2017 09:56)

    # Link komentara

  15. i.konju je jasno.Placamo cenu abnormalne proizvodnje svega i svacega.Asfaltiranju cele planete i niko.iz auta ne izlazi.
    (nikola, 24. jul 2017 20:18)

    Mi plaćmo cenu teških industrija kao i svetskih ratova, nuklearnih probi i ko zna čega sve još. Taj asfalt i auta su samo delić. A zbog čega plaćamo? Pa zbog pohlepne prirode čoveka koji bi ma svaki način da spreči besplatnu energiju (npr. Tesla imao rešenje) i ekološke alternativne metode. Koliko nas je spremno uopšte da razvrstavamo đubre u tri kontejnera a ne u jedan, vlasti da ih postave, a gde su tek peticije i neki realni poslovi aktivista vezanih za ekologiju, poput obližnjeg potoka pretvorenog u deponiju ili za neki svetski problem.....
     (Maksa, 25. jul 2017 09:55)

    # Link komentara

  16. Ako bih isključivao motor na svakom semaforu, akumulator bi mi se u nekom trenutku potrošio. A nije dobro ni za motor.
    (expert, 25. jul 2017 09:53)

    # Link komentara

  17. Te CO2, te beton, te mnogo ljudi, te ovo, te ono...

    Pogledajte nasu novcanicu od 2000 dinara. Ima na njoj jedan cika po imenu Milutin Milankovic po kome su nazvani neki ciklusi. E ti ciklusi su problem. I potpuno su prirodna stvar. Mi samo imamo nesrecu da zivimo na prelazu izmedju 2 stanja.

    Ali ko ce jos njega da slusa... Mi znamo najbolje.
    (Saldzo, 25. jul 2017 09:45)

    # Link komentara

  18. Moj deda je rođen 1927. godine i kaže da pamti neuporedivo toplija leta između 1935. i 1941. godine u odnosu na ova danas a tada nisu postojali klima uredjaji u kucama i automobilima, ni kafici iza svakog ćoška, ni akvaparkovi a mnogi nisu imali ni najobičniji frižider u kojem bi hladili piće.
    (Stari ljudi pamte mnogo gora vremena, 25. jul 2017 09:27)

    # Link komentara

  19. (Bex, 25. jul 2017 08:14)

    Pa ne zagreva Srbija planetu, nego velike industrijske sile.

    Ili si mozda mislio da je svaka drzava odgovorna za svoje parcence klime - sto bi bilo tuzno...
    (Svasta, 25. jul 2017 09:26)

    # Link komentara

  20. Procitati Milutina Milankovica i shvaticete da je ovo normalno i da dolazi ledeno doba
     (Nauka objasnjava, 25. jul 2017 09:24)

    # Link komentara

  21. A sta cemo sa ti sto veci efekat staklene baste ima proizvodnja metana od strane svih krava (da krava) nego celokupnog CO2 iz svih termo-elektrana. Pa niko ne spominje smanjenje farmi, ali zato svi napadaju ugalj.
    Nesto tu ipak smrdi a nije ugalj.
     (N4, 25. jul 2017 09:16)

    # Link komentara

  22. Sadite šume...ne secite ih.
     (RistaAlfista, 25. jul 2017 09:08)

    # Link komentara

  23. Najveća zabeležena temperatura na zemlji je od pre više od 100 godina. Zašto nije zabeležena u zadnjih 5 godina?
    (Petar, 25. jul 2017 00:23)

    [link]
    (..., 25. jul 2017 09:01)

    # Link komentara

  24. Ако угасим мотор на семафору можда нећу моћи да упалим кола опет. Поправио би ауто да редовно добијам плату.
    (Миленко, 25. jul 2017 08:44)

    # Link komentara

  25. I golim okom se vidi da ljudi pale,priroda ne pali samu sebe.
    [Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Strokavi mozak, 25. jul 2017 00:28)

    A kad grom udari u drvo i zapali se šuma, kako to opisuješ? kao dejstvo čoveka?
    (gandra, 25. jul 2017 08:39)

    # Link komentara

  26. Kao neko ko poznaje fiziku, a narocito dobro hemiju mogu samo da kazem da se sve vreme upire prstom u pogresan uzrok – ugljen dioksid. Bojim se da neko mocan, uporno forsira ovu pricu iz cisto ekonomskih razloga. Koncentraciju ugljen dioksida je na Zemlji prakticno nemoguce drasticno promeniti. Kada bi u Srbiji nastavili da trosimo fosilna goriva ovim tempom, koji je sada na vrhuncu, za 175 godina bi povecali koncentraciju ugljen dioksida za 0.1% - sto je slozicete se neznatno. Ako se tome doda cinjenica da svakom delu zemlje odgovara jos 3 dela mora i okeana ta cifra iznosi preko 500 godina. Ali do otopljavanja stvarno dolazi, a glavni krivac za to je po mom skromnom misljenju su asphalt i beton. Kada se sve baci na papir na osnovu zvanicnih podataka za Srbiju koji se mogu naci, dobije se da samo putevi u Srbiji oslobode 18 puta vise toplote godisnje od ukupne kalorijske moci fosilnih goriva koja se godisnje potrosi. Kada se tome doda beton, zgrade, krovovi cifra naraste na 25-30 puta, dovoljno da ljudi mogu na 5-godinjem nivou da primete promene.
    (Bex, 25. jul 2017 08:14)

    # Link komentara

  27. Apsolutno smo mi ljudi ogromni zagadjivaci ne treba biti naucnik da vidis silno smece na svakom cosku pune kontejnere koji smrde.Voda je prljava da nema dalje reke su kao plutajuce septicke jame pune svega od teskih hemikalija do prostih fekalija od stoke i ljudi.Idite pratite jedan djubretarski kamion i vidite gde tera sav onaj lom iz kontejnera i smucice vam se zivot kada vidite.Ja idem svaki dan pored Lazarevca i ceo grad smrdi.Sve je zagadjeno zapusteno i nikakvo a zemlje kao SAD i Kina to rade na globalnom nivou.Nas ce planeta Zemlja abortirati.Dinosaurusi su izumirali i pre onog asteroida koji ih je zbrisao sve redom temperature su skakale naglo i vecina bi ionako izumrla.Svaki ekosistem dostigne svoj limit i onda prestane da postoji i nas ce sigurno.Mi imamo intelekt da to sprecimo ali mislim da je kolektivna svest i dalje na izuzetno niskom nivou.
    (drax, 25. jul 2017 06:49)

    # Link komentara

  28. Stav I misljenje gdina meteorologa postujem I potpuno je jasno o cemu prica ali sam na netu nasao studiju koja sve ovo povezuje sa suncevim pegama, tj. smanjenjem njihovog broja u periodu od 11 god.na koliko se one I prebrojavaju. Po toj prici nam od 2020 I neke sledi ledeni talas, ostriji od onog od pre 5 vekova, krajem 1400 I pocetkom 1500. Kako navode, broj suncevih pega je sada cak I manji(ko zna kako su izracunali) i ko zna sta nas sve ceka. Znam samo da gomila ljudi u Rumi, gde i zivim baca otpatke gde stigne i svi presli na cvrsto grejanje jer su im gas, solari, toplotne pumpe preskupe, a o ekologiji vode racuna kao da im je neprijatelj. Da li je do nas ili je to normalna pojava u zivotu zemlje, ne znam ali znam da mi je sredina zagadjena, smece baca kako ko stigne I drzavu bas briga..svesti imamo manje od kisne gliste. Ni ja ne recikliram sve ali pokusavam i nadam se da hocu. Aj uzdravlje pa, kako nam bude.
    (jukebox, 25. jul 2017 05:02)

    # Link komentara

  29. Nije u redu sa ljudima, klima je dobra
     (Nikola, 25. jul 2017 05:01)

    # Link komentara

  30. Sada je planeta u ciklusu inter glacijala još oko 50 hiljada godina. Pa onda nastupa glacijal odnosno novo ledeno doba i sve će biti ponovo zaleđeno, kao posledica stvoriće se nove polarne kape. Ovo sad što gledamo je sķoro pa normalan splet okolnosti na našoj planeti. Sve će to priroda da dovede u red, jednostavno čovek ne može da uništi planetu i sve što radi je isključivo na štetu čovečanstva a ne planete. Čak i kad bi ispalili sve nuklearne bombe mi bi uništili ljude i verovatno većinu ostalog živog sveta ali posle nekoliko hiljada ili stotina hiljada godina sve bi se vratilo u normalu. Sadite što više drveća i biljki pa neće biti nikakvih problema.
    (Ratko, 25. jul 2017 03:32)

    # Link komentara

  31. Ne mesajte vreme i Klimu! Za prvo imate meteorologe a za drugo naucnike... Al dzaba, 60% Srba zna bolje od njih svih, da jev Global Warming hoax ... :(
    (Rile, 25. jul 2017 03:28)

    # Link komentara

  32. Komentator,toplija leta i hladnije zime.Prosek se menja tek za par stepeni.Procitaj koja vodena struja greje Evropu,sta ce da bude kad se slanoca okeana promeni usled topljenja leda na polovima.
     (alienware, 25. jul 2017 03:12)

    # Link komentara

  33. LAKI78. Bilo je mnogo vise vulkana koji su izbacivali CO2.Od pocetka industrijske revolucije kolicina CO2 se povecala 50%.Kad temperatura pocne da raste i otopi zaledjene naslage zarobljenog CO2 i metana,nece biti povratka sve dok se ponovo n upostavi ravnoteza,Covek nestane ,,sume prreuzmu planetu i ponovo zarobe gas.
     (alienware, 25. jul 2017 03:02)

    # Link komentara

  34. "mislim tako kaze strucnjak a njima treba verovati zar ne.
    (Zerocool, 24. jul 2017 21:03)"

    Svakako da treba verovati strucnjacima koji su validni autoriteti u svojim oblastima i empirijskim dokazima za razliku od ignoramusa i njihovih banalnih, netacnih argumenata punih logickih gresaka i neistina poput tvojih.

    Kao sto je Platon napisao, sofista moze argumentima ubediti nestrucne ljude da on zna sta je u stvari dobro za njih pre doktora, ali nikada nece ubediti ljude koji poseduju znanje o medicini.
    (ffws, 25. jul 2017 01:50)

    # Link komentara

  35. "Svaka nesreća je dobar povod za levičarsko spinovanje o navodnom "globalnom otopljavanju", Jadran je goreo otkad je sveta i veka, ai ovakvih vrućina, i gorih u Evropi je bilo i pre trideset godina kada sam ja bio dete ili tinejdžer.
    (EU Citizen, 24. jul 2017 22:21)"

    Merenja te raskrinkavaju i superiornija su u odnosu na tvoje banalne anegdote. Svaka godina je sve toplija i toplija.
    (ffws, 25. jul 2017 01:19)

    # Link komentara

  36. "Amazonske sume prerade ugljendioksid koji proizvede cela Evropa znaci sav evtopski.Resenje je sacuvati postojece i posaditi nove sume,to je sigurno i najjeftinije.Slazem se da se smanji emisija CO2 gde god moze,ali sume su spas.
    (slavko59, 24. jul 2017 23:29)"

    Nisu samo "sume" ventil za CO2, vec i okeani. A kako okeani postaju topliji i topliji, umanjuje se i sposobnost da rastvaraju CO2, sto rezultira u pozitivnoj povratnoj sprezi. Takodje oslobadjaju vise metana, koji je gas staklene baste.

    Sa odmrzavanjem glecera, nestaje njihova sposobnost da odraze solarnu radijaciju nazad u svemir, sto znaci da je Zemlja toplija.

    Sto se vise leda topi, to se smanjuje salinitet u okeanima, sto znaci da se tacka mrznjenja povecava.

    Veca energija u atmosferi znaci i jace oluje i vetar koji nosi sneg u okeane sto dodatno smanjuje salinitet u okeanima.

    Da ne spominjem oblake, treset (razgradnja treseta oslobadja metan, a najveca kolicina treseta na planeti se nalazi u Sibiru i trenutno je zamrznuta), da se ceo ekosistem prasuma moze urusiti usred zagrevanja zato sto biljke postaju suve (transformacija u ekosistem kaatinge, grube, trnovite vegetacije kao npr. u Brazilu), a cak i da se ne uruse, mogu izgubiti uskladisten ugljenik zbog promena vegetacije, dezertifikacija, acidifikacija okeana i tako dalje.
    (ffws, 25. jul 2017 01:18)

    # Link komentara

  37. Najveci problem je sto se steta globalnog zagrevanja i drugih klimatskih nepogoda meri milionima i milijardama evra. Uticaj koji je nematerijalan je najveci i za planetu najopasniji.
     (mrazzomor, 25. jul 2017 00:58)

    # Link komentara

  38. Da li se iko seca masovnog spinovanja po medijima do pre samo desetak godina kako je ostalo nafte u svetu za ukupno 50 godima max? I sta bi? Nista. Odletela cena nafte na 140$ za barel, svi krenuli da pumpaju i odjednom vise nigde ne moze da se procita da ce nafte da nestane za pola veka. Sad pala cena, opet svi pumpaju i niko ne spominje globalnu nestasicu, ali su zato mnogo zaradili na barelu preko 100$. Jel se seca neko prica o ozonskim rupama? Kad ste culi zadnju? Itd... Elem, da li se klima menja? Da. Da li je za to krivo globalno zagrevanje? Da. Da li je covekova delatnost doprinela globalnom zagrevanju? Ne, lokalno po urbanim sredinama zbog veceg zagadjenja, da. Da li covek unistava svoja i stanista drugih vrsta? Apsolutno. Sta je uzrokovalo globalno zagrevanje? Procitajte Milankovica. Cela prica oko ovoga se svodi, da energija iz nafte i fosilnih goriva prestaje biti profitabilna zbog izvesnog otkrica NASA-e od pre par godima. Naime jedna svemirska sonda je na jednom mislim Saturnovom mesecu otkrila zaledjene okeane CH3 tj. metana. Na mesecu bez tragova organske materije i koji nikada nije imao atmosferu pronadjen metan za koji se veruje da moze nastati samo kao produkt raspada organske materije??? Da li znate da je jos Nac. Nemacka imala tehnologiju za sint nafte iz prostih ugljovodonika? Da je JAR usavrsila tu tehnologiju? Da je koristi Katar da napravi naftu iz zemnog gasa? Znate kako kazu: Budala je ko ne cita, al je jos veca ona koja veruje u sve sto procita 😃
    (v, 25. jul 2017 00:49)

    # Link komentara

  39. I golim okom se vidi da ljudi pale,priroda ne pali samu sebe.
     (Strokavi mozak, 25. jul 2017 00:28)

    # Link komentara

  40. Najveća zabeležena temperatura na zemlji je od pre više od 100 godina. Zašto nije zabeležena u zadnjih 5 godina?
     (Petar, 25. jul 2017 00:23)

    # Link komentara

  41. Pametna planeta ! Sve cini da otrese parazit zvani ljudska vrsta sa sebe.
    (Ana-bg, 24. jul 2017 20:42)
    To ja isto govorim ko papagaj. Covek na sebi moze da istrpi par komaraca,ali kad ga napadne roj brani se. Isto i nasa planeta sve nas je vise i vise,rovarimo busimo a kad zvizne zemljotres,cunami,tornado,prorade vulkani itd...onda kukamo. Zemlja je zivot koji unistavamo.
     (saj, 25. jul 2017 00:15)

    # Link komentara

  42. uništićemo ovu planetu, to je sigurno, pitanje je samo koliko još vremena nam treba...a ovakvog bisera nema više nigde. pogledajte samo naš sunčev sistem, sve ostalo u njemu ni prići Zemlji. Da jer nešto u njemu makar malo blizu Zemlji...ne, ni mesec, ni mars, ni venera, ništa, gola golcijata stena i pesak i ništa drugo. zato sumnjam da Zemlje ima više bilo gde u svemiru. A šta mi radimo? Ponašamo se prema njoj ko pravi sebični idioti. Do kada, samo se pitam...
     (ludilo, 25. jul 2017 00:07)

    # Link komentara

  43. Tvisteri po Vojvodini,doduše ne toliko veliki kao po Americi,ali polako,tek je počelo.Neverovatne temperaturne razlike u rasponu od pa sati,nestanak proleća...Glečeri po Alpima smanjuju se neverovatnom brzinom.Razumem donekle mladju populaciju koja se ne seća klime 70,80-ih,ali ove starije.Samo lud čovek ne primečuje velike anomalije.Ne treba mi nikakav stručnjak da mi otvori oči.
    (Dejan, 25. jul 2017 00:07)

    # Link komentara

  44. Nije samo CO2 problem. Svake godine se sve više energije troši i tako poslednjih 150 godina. Svaki automobil greje, svaka sijalica, svaka zgrada i kuća zimi greju okolinu. Sva fosilna goriva se na kraju pretvore u toplotu koja ostaje zarobljena na Zemlji. Promene su se na Zemlji nekada dešavale postepeno hiljadama godina, a sada u toku ljudskog veka. Ozonske rupe da i ne spominjemo. Situacija je dramatična.
    (CarloNS, 25. jul 2017 00:02)

    # Link komentara

  45. Ajd prvo da naucnici objasne zasto je pre 65 miliona godina prosecna godisnja temperatura na zemlji iznosila 23c a u moderno doba je 15c.Inace strucan naziv za ovaj period je PETM.Izgleda da su dinosaurusi vise vozili automobile od nas.Najblaze receno mislim da materija jos nije dovoljno istrazena a da ocigledno postoji neki ekonomski interes da se forsira ovakav zakljucak.
    (laki78, 24. jul 2017 23:53)

    # Link komentara

  46. Mogu samo da pitam da li se ovi slucajevi pamte iz proslosti ili nikada nije padala kisa na primer u Grckoj? Najvece poplave u Pragu su bile pre 15 god! Koliko jedan vulkan zagadi vazduh i prirodu pa nista?
     (mica2, 24. jul 2017 23:40)

    # Link komentara

  47. Amazonske sume prerade ugljendioksid koji proizvede cela Evropa znaci sav evtopski.Resenje je sacuvati postojece i posaditi nove sume,to je sigurno i najjeftinije.Slazem se da se smanji emisija CO2 gde god moze,ali sume su spas.
     (slavko59, 24. jul 2017 23:29)

    # Link komentara

  48. @EU CITIZEN
    Istina je da su požari u na Jadranu priko lita normalna stvar,ali isto tako je i istina da olujne bure i juga koji traju po tri dana usrid lita i nisu baš tako normalna stvar.Katastrofu oko Splita je uzrokovala jaka bura koja nije dozvoljavala gašenje požara i samo lud čovik neće priznat da se sa vrimenom nešto gadno događa.
    Svi mi koji živimo uz more i od mora vidimo da se snaga vitrova pojačala,da su obilne kiše koje traju i po nekoliko dana postale normalna stvar.
    Nekad su prirodi postojala pravila koja su se prenosila sa oca na sina,nekad se znalo da u zimsko vrime posli juga dolazi bura,a onda malo tramuntane i na kraju ljuta bonaca.Znalo se da jugo priko lita more trajat jedan dan ,a da bura more punit samo pod neverom.
    Danas nema pravila,danas se ništa ne zna.Neko je pomiša sve kockice i ne zna se ni od kud če punit ni koliko će punit.
    Ko je pomiša kockice ja neznan,ali znan da nešto ne valja.
    (miro split, 24. jul 2017 23:21)

    # Link komentara

  49. Pre sto godina na zemlji je bila jedna milijarda ljudi sad ih je sedam i svi hoće automobil, klima uredjaj, meso na stolu.... ljudi ne zavaravajte se, ništa više nije isto. Gori smo od najezde skakavaca, planeta grca, biće belaja tek. Koliko mozga treba da se toliko ukapira?!
     (Bojan, 24. jul 2017 23:16)

    # Link komentara

  50. Ni jedna studija, ni jedan strucnjak ne pominje ratove, bacanje bombi i stetu koju to izaziva. Nego kola su problem. Naravno da jesu ali koliko je kola potrebno da zagadi kao jedan tenk ili raketa? Nosaci aviona sigurno idu na dugu i jednorogovo mleko. Prokleti lobiji i vojni mocnici se slade a ispasta prost narod.
     (Aleksandar, 24. jul 2017 23:08)

    # Link komentara

  51. угљен диоксид је храна за биљке. маните нас више тим бајкама о клими. читајте Миланковића.
     (mile, 24. jul 2017 23:00)

    # Link komentara

  52. Svi pricaju o otopljavanju,a sta cemo za zime?Evo,prosle zime je bilo preko -20 stepeni mesec dana.U proseku je ok.
    (mikki, 24. jul 2017 22:41)

    # Link komentara

  53. Koliko smo učili u školi, vreme se menja ciklično, promena klime nije ništa novo. Tako je od kada je sveta. I menjala se pre nego što se čovek pojavio, menjaće se i ubuduće.
     (Komentator, 24. jul 2017 22:33)

    # Link komentara

  54. nikola
    Potpuno si u pravu posebno sa ovim asvaltiranjem. Dal je neko merio sadašnju temp. u Bul. Z. Đinđića u BGD sa onom pre nego su napravili ogroman parking asvaltom koji u podne ovih dana zvrji prazan sa onim Bulevarom kada je tu bila zelena pošumljna površina.Tu je sada toliko vrelo da možemo da otvorimo novu TE na sunce samo da inžinjri aktiviraju svoje mozgove i kinezi daju pare!
    (Asfalt kao izvor energije, 24. jul 2017 22:25)

    # Link komentara

  55. Svaka nesreća je dobar povod za levičarsko spinovanje o navodnom "globalnom otopljavanju", Jadran je goreo otkad je sveta i veka, ai ovakvih vrućina, i gorih u Evropi je bilo i pre trideset godina kada sam ja bio dete ili tinejdžer.
     (EU Citizen, 24. jul 2017 22:21)

    # Link komentara

  56. @Vladoje

    Vise ste truda ulozili na pisanje odgovora na tekst, nega na citanje samog teksta. Da ste citali tekst onda biste videli da je lepo napisano da su i ranije znala biti ekstremna susna leta i ekstremne zime, ali ne 4 puta godisnje kao danas, vec jedom u dve godine.Duplo manje. Zato ste i podnosili lakse te ekstreme. Takodje, vrlo bitno, ranije ste imali sva 4 godisnja doba i mogli ste jasno da ih razlikujete, sada toga vise nema. Sad u decembru bude kao jesen, u februaru bude prolece, a u aprilu padne sneg. Zato nemojte molim vas bez argumenata da opovrgavate rad ljudi koji godinama izucavaju klimatske promene, samo na osnovu vaseg subjektivnog osecaja.
     (Marko, 24. jul 2017 22:17)

    # Link komentara

  57. Nekad su velike temperature trajale par dana i to isključivo u avgustu.Više nema proleća i jeseni.Doduše pre 20g se govorilo da priridno dolazi ledeno doba i ti su govorili svetski meteorolozi.Sada je najveći zagađivač Kina a uskoro i Indija.Ceo svet je svoju prljavu industriju tamo stavio.Vazduh zagađen,voda zagađena,ljudi zagađeni.
     (goran, 24. jul 2017 22:03)

    # Link komentara

  58. Klimatske promene su vidjive. Uzrok se nagadja. CO2, mozda?! Da ne zaboravimo da je emisija CO2 predmet trgovine na berzi. Carbon credits. Svakako imamo uticaj na sredinu u kojoj zivimo, ali mozda sve ovo se desava, jer se putanja zemlje sa svakim obilaskom po malo priblizava Suncu, rece jedan nas naucnik......
     (analitika, 24. jul 2017 21:54)

    # Link komentara

  59. Људи,садимо дрвеће!У мом крају инвеститори су све избетонирали због зараде на становима, а шта ће народ да удише, где је кисеоник?!
    (hoćemo drveće!, 24. jul 2017 21:52)

    # Link komentara

  60. Genije je u pravu! Ja se u svojih 30 god sjecam susnijih ljeta i visih temperatura i isto tako u tom svom, skromnom, zivotnom iskustvu sam se uvjerio da poslije ostre zime ide susno i toplo ljeto i nista tu nije neobicno. Temperatura od 40 ljeti je normalna i to zdrav covjek podnosi bez problema. Jedino, ako mu punis glavu da ce mu biti lose, covjeku pozli, ali ko je podlozan takvoj sugestiji kvazi meteorologa i kvazi ljekara i kvazi novinara, taj, u stvari nije bas najzdraviji! Pri danasnjem protoku informacija nama i ne trebaju meteorolozi, saslusajte vremensku prognozu za Bosnu i Hrvatsku, u Srbiji nas ocekuje takvo vrijeme sjutra. Ako nekoga zanima dugorocnija prognoza, neka provjeri kakvo je vrijeme u Britaniji i Francuskoj, i, eto ti ga do nas za dva-tri dana. Ne plasite narod stetnim zracenjem sunca ili toplote! Suncanje je zdravo onoloko koliko koza moze da izdrzi, ako pretjeramo, bol ce nas upozoriti. Ne plasite narod, i ne punite mu glavu besmislicama, kao da nema od cega da ga boli glava, nego ce da ga boli od toplote. Moje misljenje je da temperatura tezi da se izjednaci, tj. Da nestanu godisnja doba, ali to bi sad bila duga prica, i ovako sam oduzio. :) Pozdrav
    (Vladoje, 24. jul 2017 21:28)

    # Link komentara

  61. Ma kakve sijalice i pranje veša,a ni pomena o industrijskom gajenju krava koje je broj jedan zagađivač planete veći od sveukupnog saobraćaja uključujući i avionski! Pogledajte dokumentarni film Cowspiracy! Metan je ogroman problem, veći od co2! Kome bre u 21.veku treba onoliko krava? Okeani stradaju od tog otpada, klima, seku se šume, za šta? Za sendviče? Ima valjda i druge hrane osim govedine!
    (Maja, 24. jul 2017 21:12)

    # Link komentara

  62. Треба реаговати док није касно..........свака ливада која се некористи, би требало пошумити
     (ИБАРСКА ЗУМЗАРА, 24. jul 2017 21:04)

    # Link komentara

  63. Na ovome svetu sto se desava to nije istina itd. A sada ozbiljno cuj pise pozari i poplave,da da to se u proslosti nikada nije desavalo ali eto sada se desava.Ali definitivno požari su glavna fora CO2 je kriv za požare a ne tamo neki ludi piromani,mislim tako kaze strucnjak a njima treba verovati zar ne.
    (Zerocool, 24. jul 2017 21:03)

    # Link komentara

  64. Ne razumem zasto padanje kise 2014 zovu poplavama. To sto vlast boli uvo godinama, nije poblem klime niti ugljen dioksoda vec korupcije i zanemarivanja necega sto je jako bitno. Valjda nece u mom mandatu, i samo nastavi da krades.
    (Hahaha, 24. jul 2017 21:01)

    # Link komentara

  65. Људски фактор је већи од испуштања гасова у атмосферу.Мало ми дирамо и подгревамо јоносферу,мало експериментишемо са фреквенцијама,а свима је познато шта се онда дешава.
     (Смена Страже, 24. jul 2017 20:59)

    # Link komentara

  66. jel video neko ibar kod novog pazara na šta izgleda?
    (FMP, 24. jul 2017 20:56)

    # Link komentara

  67. Imam dovoljno godina da se secam da su sve temperature preko 30 stepeni proglasavane tropskim vrucinama i sasvim mi je jasno da su nastupile te klimatske promene koje se ogledaju u visokim temperaturama.Medjutim niko mi do sada nije objasnio one munje preko celog neba, koje sam samo u filmovima vidjao, za vreme bombardovanja 1999 godine. Tako da mislim da ima i drugih faktora koji uticu na klimu.
    (joca grozni, 24. jul 2017 20:45)

    # Link komentara

  68. Ljudi ne zive u skladu sa prirodom.Nekoliko ljudi je izmislilo stampanje novca,uveden je kapitalizam,unistava se sve zbog profita i pohlepe.
    Jedini nacin da covecanstvo krene unapred je ukidanje novca i povratak ljudi prirodi.Mi posteni ljudi smo ugrozena vrsta,a ne gej osobe,crnci i ostale izmisljotine sa kojim nam bacaju pesak u oci.Globalno zagrijavanje je samo posledica destruktivnog nacina razmisljanja ljudske vrste.
     (daj mi minus, 24. jul 2017 20:45)

    # Link komentara

  69. Pametna planeta ! Sve cini da otrese parazit zvani ljudska vrsta sa sebe. Ako se civilizavije ne promene crno nam se pise. Mocnicima onda nece pomoci silna bogatstva koja sebicno nagomilavaju zagadjujuci okolinu.
     (Ana-bg, 24. jul 2017 20:42)

    # Link komentara

  70. @Shak prof. Milankovic je znao i rekao ali avaj ni tada a ni sada ga skoro niko ne razume a koriste njegove formule imamo jos jednog i "veceg" naucnika ali avaj nije mu mesto ovde a mozda i jeste ali ipak bi bilo suvisno ga spomenuti. Eto svi nesto prelaze na struju barem sto se SUS motora tice samo zivo me interesuje odakle i iz cega se dobija ta "zelena struja" pa iz TERMO i po Homeru S. NUKULARNIH elektrana a to je kao "ekoloskije". Pincip i nacin dobijanja el. energije moramo promeniti, nismo se na tom polju pomerili dalje od principa rada parne masine
     (twister, 24. jul 2017 20:41)

    # Link komentara

  71. Pozari se podmecu kao i price o globalnom zagrevanju. Ali da se ne lazemo, nesto mora da se uradi sa industrijalizacijom i smanjenjem zagadjenja planete u svakom aspektu.
     (Dragan, 24. jul 2017 20:37)

    # Link komentara

  72. Istina je da sve vreme menja i da se promenilo, ali zanimljivo je sto svi uvek pricaju kako mi mali korisnici treba nesto da menjamo i kako mi potrosimo ovo ili ono...neka se menjaju i velike stvari, aj npr fabrike i postrojenja koja truju ne pitaju kad je dosta
     (Gisa, 24. jul 2017 20:36)

    # Link komentara

  73. da , primecujemo svi.

    leta su topla,
    zime su hladne ! :d


    jedino sa godinama,
    leta su toplija,a zime hladnije. :d
     (belgrado, 24. jul 2017 20:23)

    # Link komentara

  74. Leto ko leto,vrucine,pa poneki pljusak sa grmljavinom...jedino mediji cine ovo leto cudnim a ne klima i vreme
    (dusan, 24. jul 2017 20:22)

    # Link komentara

  75. i.konju je jasno.Placamo cenu abnormalne proizvodnje svega i svacega.Asfaltiranju cele planete i niko.iz auta ne izlazi.
     (nikola, 24. jul 2017 20:18)

    # Link komentara

  76. imam 52 godine i secam se da je leti bilo najtoplije do 35 stepeni. Baba mi je pricala da je u Mostaru bilo i do 41, najtopliji grad SFRJ. Iz Negotina sam inace. Sada svakog leta imamo 40 u Negotinu cega u 20 veku nije bilo. Znaci menja se a ko prica da nije tacno lobira. Vadslav Havel je lep primer.
     (Sloba, 24. jul 2017 20:18)

    # Link komentara

  77. Before the flood za neupućene. Samo zanemarujte globalno zagrevanje i videćete šta ćete ostaviti vašoj deci.
     (igor jason, 24. jul 2017 20:17)

    # Link komentara

  78. Sad ce odmah da uskoce opste kvalifikovani "strucnjaci", oni koju su pre par meseci tvrdili da su vakcine lose za decu, da kazu da je prica o klimatskim promenama teorija zavere velikih mocnika da nam zavuku ruku u dzep. A mi, ko da smo nekad i marili za prirodu. Ne mozemo da ocistimo reke pored kojih zivimo. Sramim se svoje vrste sto zastita planete u ovim vremenima nije globalni prioritet broj jedan.
    (Srdjan, 24. jul 2017 20:15)

    # Link komentara

  79. @genije
    Vidi se da bas nisi citao naucne radove strucnjaka iz ove oblasti ili makar interpretacije istih. Ili ipak znas bolje od ljudi koji se time bave pa si samo sampion srpskog nacionalnog sporta ja sve znam najbolje, kakvi strucnjaci?
     (Zasto da ne, 24. jul 2017 20:14)

    # Link komentara

  80. Da, nešto čudno se dešava. Sve oči su uperene na CO2 a šta ako to nije stvarni uzrok globalnog otopljavanja. Šta ako je nesto drugo u pitanju? Na Zapadu se stidljivo pominju i neki drugi potencijalni razlozi ali ne i u ovom članku. Anti-CO2 propaganda je moćna pa je dospela i do Srbije. U stvari niko ne zna zasigurno šta se dešava i zašto...mislim da je fer da se to otvoreno prizna.
     (Shak, 24. jul 2017 20:14)

    # Link komentara

  81. vidljive obicnim ljudima? pa naši stručnjaci godinama tvrde kako klimatske promene ne postoje
     (zivković, 24. jul 2017 20:10)

    # Link komentara

  82. Daj bre ne lozite vise ovaj narod i ne zaradjujte na lazi. Pre 30 godina bilo je toplije za medalju , prodje po mesec dana da ne padne ni kap kise. Sve se osusi trava zuta ko banane. Naravno da ima promena , uvek ih je i bilo , samo sto covek ima uticaja jedva 1% . Sve ostalo je riroda.
    (genije, 24. jul 2017 20:05)

    # Link komentara