1. Svi znaju da postave dijagnozu, ali niko da predlozi i terapiju za izlecenje, sem par "nadrilekara".
    (Viktor, 20. mart 2017 09:50)

    # Link komentara

  2. Glib ste sami iskopali memorandumom.
    (Blek, 19. mart 2017 20:32)

    # Link komentara

  3. @Gligorić, Zaista nikad ne raspravljam putem komentara, ali ovog puta moram zbog velikog broja divnih mladih ljudi, koji završavaju škole i odlaze da rade u Britaniju i Ameriku, koje ste pomenuli, i kojima su dovoljno dobri, obrazovani i stručni! Ovakvo nakaradno mišljenje da treba promeniti narod, da bi "elita" došla do izražaja, imamo priliku da slušamo u poslednje vreme. Više naših odletelih studenata (lošeg kvaliteta, koji bezobrazluk! ) učestvuje u naučnim projektima širom sveta nego naših akademika! Posledice delovanja i nedelovanja SANU danas živimo, tu nema nikakvog ruganja, a najgora posledica je to što je napisao neki dečko u komentaru- nisam bio dovoljno stručan da odem! Ubediti žrtvu da je kriva!
    (Ma stvarno, 19. mart 2017 16:18)

    # Link komentara

  4. @Il de France

    To jednostavno nije tačno. Današnja Nacionalna akademija Francuske ili kako oni kaži "Francusko učeno društvo", a zvanično "Institute de France" u svom sastavu od 1803. godine ima 5 akademija, od kojih najstarija broji 40 članova, ali to je samo akademija za nauke koje unapređuju francuski jezik (uglavnom su tu književnici). Svi ostali naučnici i umetnici, a tu su slavni fizičari, matematičari, arhitekti, umetnici, lekari itd. su svrstani u ostale 4 akademije. Kakva bi to bila Nacionalna akademija nauka i umetnosti u kojoj bi bili samo pisci i lingvisti a samo oni čine tih 40 članova Akademije za francuski jezik. I većina drugih nacionalnih akademija u svetu ima podelu na razne odseke ili odeljenja, manje ili više zasebne. Kao što sam već navela, Odeljenje SANU za jezik i književnost trenutno ima svega 17 članova, što je mnogo manje od 40 članova Akademije za francuski jezik
    Sve što je ovde navedeno lako se može proveriti na sajtu "Institute de France" i na raznim enciklopedijama od Larusa do Vikipedije.
    Npr. "The Institut de France (French Institute) is a French learned society, grouping five académies, the most famous of which is the Académie française.
    The Institut de France was established on 25 October 1795, by the French government.
    Division of the Institut de France
    • Académie française
    • Académie des inscriptions et belles-lettres
    • Académie des sciences
    • Académie des beaux-arts
    • Académie des sciences morales et politiques "
    (Gordana Markovic, 19. mart 2017 16:08)

    # Link komentara

  5. Vec sam pomislio da mi vise i nemamo SANU, toliko ste gospodo angazovani i prisutni u javnosti.
     (Bata Stojkovic, 19. mart 2017 15:55)

    # Link komentara

  6. I, koji je konkretan predlog?
    (mil, 19. mart 2017 14:53)

    # Link komentara

  7. Ala se ovde pametuje.Izgleda da su vecina komentatora veci akademici od samih akademika. Nasa SANU ima dugacije ustrojstvo od akademija drugih zemalja. To sto je akademija u nekom periodu cutala ne znaci da i danas treba da cuti.Ovde se pise da je Akademija bila desna ruka Milosevicu. To nije tacno.Memorandum je bio nacrt i nikada zvanicno nije izasao kao dokument iz Akademije. Cak se i dalje nagadja ko je bio tvorac.

    Problem nauke i naucne misli u Srbiji sto se izgubio smisao. Danas kada nemas posao posle zavrsetka fakulteta ides na master pa na doktorat.A to se svodi ne na istrazivanje i naucni rad vec na resarsku skolu.Ja sam doktorirala u inostranstvu. Skoro pet godina naucnog i istrazivackog rada.Samo 10% u radu su citati i spominjanje drugih autora a to mora da se naglasi
    (Lekar u KCS, 19. mart 2017 14:52)

    # Link komentara

  8. А зашто не урадите нешто него констатујете већ добро познато?
    (Драган, 19. mart 2017 14:49)

    # Link komentara

  9. @Gordana Markovic,

    Francuska akademija broji tacno 40 clanova jos iz vremena Ruiseljea. Ali u francuskoj postoje Akademije umetnosti,inzenjerske akademije,akademije arhitektura, drustvenih nauka.U Francuskoj akademiji je 40 dozivotnih clanova i oni odlucuju o svemu.Kroz nju su prosli mnogi dopisni,pocasni clanovi
    (Ile de France, 19. mart 2017 14:42)

    # Link komentara

  10. SANU je '90 god. bila desna ruka Miloseviceve politike.
    (Mamer N'goj, 19. mart 2017 14:13)

    # Link komentara

  11. Nije problem privatno.Oni koji zavrse takav fakultet imaju vec losu etiketu.Ne sumnjam da tamo ima i onih koji nesto posteno rade.Ali mnogo veci problem jeste drzavno-privatno.Svako moze danas da postane doktor nauka i da bude izabran u neko od zvanja.
     (doktorant, 19. mart 2017 14:00)

    # Link komentara

  12. Slazem se sa nekim od prethodnih komentara, da su nasu sudbinu upravo zapecatili ovi sa drustvenih nauka. Problem je sto i ti intelektualci, bez obzira sto su imali diplome, nisu bili u stanju da se se otrgnu od tog jednoumlja za koje ih je dresirao komunizam, a kasnije, kao takve, zloupotrebio nacionalizam.
    Meni je i danas u secanju moj profesor istorije, koji se pojavio u nasoj skoli iz nekog sela. Njegovi casovi su bili kao dnevnici RTS-a, iz tog vremena (90' godine). Ja to tada nisam nesto kapirao, i mislio sam da to tako treba, ali danas kada vratim secanje i pogledam sta se u medjuvremenu izdogadjalo, jasno mi je sta je covek hteo da kaze i sta ga je na to navelo. Danas tih istoricara, koji su umislili da predaju DSZ i ONO (samo sada prilagodjeno srpskoj prici), ima ko kusih pasa, i ne moze se ostati ziv od njih u javnom prostoru.
    Mislim da gosn. akademik ne shvata koliko smo mi zabrazdili, i da smo izgleda odavno presli onu liniju nakon koje nema povratka, zahvaljujuci pored ostalih i njegovom SANU.
    Ja ne verujem u neki boljitak, i rado bih bezao, iako vise i nisam tako mlad. Do duse ja se nisam nesto strucno dokazao, pa ova drzava nece ni kalirati nesto mnogo mojim odlaskom. Al ima i pametnijih i sposobnijih od mene kojima je dogorelo i koji bi bezali...
    (fatal error, 19. mart 2017 13:59)

    # Link komentara

  13. Ovo je profil ljudi koji očajnički trebaju ovoj zemlji. Jedino se bojim što ima samo 5% ljudi koji ga razumeju. Nema mržnje, nema nacionalnih atributa, nema zapaljivih komentara. Samo srž istine koju niko ne želi da da čuje. Strašno je gde je bačeno 27 godina. A i dalje sve isto odnosno sve je gore. Gde je više to dno
    pa da napokon krenemo gore?!?! Ili mi u strahu kopamo sve dublje jer se bojimo suočavanja sa istinom i katarzom što je neophodno da se otreznimo i prestanemo sa samounistavanjem. Šta još treba da se kaže pa da se probudimo??
     (dino, 19. mart 2017 13:54)

    # Link komentara

  14. Toliko reci u osnovnom tekstu i komentarima da je efekat slican ' razgazivanju blata'. Da bi nauka ovde u ovim vremenima dobila sjaj prvo moramo razvijati privrednu infrastrukturu. Sa tranzicijom 'u toku' koja traje 20. godina uruseni su istrazivacko-razvojni poslovi koji su svojevremeno bili razvijeni u Srbiji. Sta reci za " Lola institut", EI razvojni centar, " Agroekonomik PKB", "Pupin" ..... rade li? ....ima li povratnog dejstva iz privrede u nauku i ima li transvera nauke u nove tehnologije? Zato je preduslov za odrzivi razvoj nauke reidustrijalizacija, ali ozbiljnog formata, po sektorima privrede- srazmerna raspodela drustvenog fonda rada po raznim granama delatnosti. Najmanje su nauci potrebna ' prepricavanja' o stanju koje pratimo poslednjih 12.godina. Za to vreme izvedene su najmanje dve 'tehnoloske godine razvoja' ( jedna tzv. tehnoloska godina odvuja se za 5. do 6. kalendarskih godina).
     (Ljubisa, 19. mart 2017 13:45)

    # Link komentara

  15. Ako hoćete Akademiju, elitu, onda im nemojte govoriti šta da rade i kako da vuku društvo. Elitin zadatak nije da "povuče", nije čak ni da "radi" u našem smislu rada. Oni imaju svoj načun rada koji su validirali time što su postali vrhunski naučnisi i stoga akademici. Zadatak elite je da INSPIRIŠE.
    (Lux eterna, 19. mart 2017 13:29)

    # Link komentara

  16. (Идеалиа, 19. mart 2017 10:53)

    Има истине у томе што сте рекли. Немам лично искуство у похађању приватног факултета, али имам неколико познаника који су на њима завршили основне и/или мастер студије. Они који су заиста желели нешто да науче, који су хтели да искористе оно што им оваква врста студирања пружа, они су то и искористили. Имају исте професоре као и на државним факултетима, али су им услови бољи.

    Нерадници се исто понашају и на државним и на приватним факултетима. Проблем је у томе што они на приватним имају већу пролазност.
    Наравно, нису ни сви приватни факултети исти.
    (А, 19. mart 2017 13:10)

    # Link komentara

  17. Srbija je jedina zemlja, ali bukvalno jedina, u kojoj se ljudi rugaju nauci i ismevaju svoju akademiju (pogledaj komentar dole "Ma stvarno"). Dobro, ne mogu naša nauka i naša akademija da budu iznad opšteg stanja u državi (kakva država, takvi i obrazovanje, zdravstvo, nauka), ali je to ipak akademija, naša intelektualna elita. Bolju nemamo. U zemlji u kojoj je prvi univerzitet otvoren tek u XX veku (jedina takva u Evropi), dok je u Evropi to počelo u XIV veku i uglavnom su sve zemlje imale univerzitete do XVII veka, ne može ni da se očekuje naučna dunamika jedne Britanije ili USA.

    Naša nauka pada na dva testa: 1. prosečni kvalitet studenata i stoga kvalitet potencijalnog naučnog kadra; ovo vuče korene iz slabog osnovnog i srednjoškolskog obrazovanja. 2. Odvojenost nauke od ekonomije.

    Kompleksno je pitanje, i stvar je otvorene debate da li univerzitet u XXI veku treba i dalje da bude naučni centar, ili samo centar izvrsnog akademskog obrazovanja. Jedni kažu da jedno ne može bez drugog, drugi kažu da može (čak i da treba).

    Ma kakav bio odgovor na gornje pitanje, jedno je van sumnje: Srbiji je najpotrebnije obrazovanje, u čemu mislim da je ključ rešavanja naših problema. Frapantna je stvarnost da je širom Srbije "blam" biti dobar djak.

    Nauka će doći tek kao posledica rešavanja tog osnovnog problema. Neće svi studenti da budu naučnici, naravno, ali bolji studentski "pool" će stvoriti populaciju koja će više da ceni nauku, i u vrzinom kolu dovesti do sve boljeg obrazovanja...
    (Gligorić, 19. mart 2017 13:09)

    # Link komentara

  18. Mi smo društvo licemera, pokvarenjaka i lažova. Puna su usta u svim onima na vlasti protiv odlaska mladih ljudi u inostranstvo a svi jedva cekaju da odu, em da im nisu na grbači, em da kad pametniji odu zaposle svoje sa lažnim diplomama i partijskim knjižicama. Zar nije SANU u stanju da napravi program povratka mladih, školovanih ljudi, a ne da (već su dosadni sa tim) po hiljaditi put taj problem ponavljaju? I na tome se sve završava. Toni Džat je u Kolibi sećanja naveo podatak kako svake godine 300 najtalentovanijih francuza završi najbolje studije i nijedan od njih ne napusti zemlju.
    (pibody, 19. mart 2017 13:05)

    # Link komentara

  19. Na sreću više nisam deo srpske nauke. Imam 30 godina i iako sam prvo bio razočaran, shvatio sam da mi je pokušaj posvećenosti radu na doktoratu u Srbiji oduzeo 4 najbolje i najproduktivnije godine života. Srbija je naučno mrtva, jer su ljudi poput ovog gospodina i njemu sličnih se jasno svrstali uz populističku političku misao i tu nauka ne postoji. Ako se ja pitam ne treba ulagati u takvu nauku dok god ne budemo sposobni da nam mladi naučnici koji znaju šta su trendovi u svetu i znaju kakvi su naši realni potencijali iznesu ideje i propišu adekvatne mere. Dok god slušamo naučnike koji se bave tematikom od pre 30 godina nema napretka. I to se dokazalo: moram primetiti da su se na vlasti poslednjih 30 godina izmenjali svi tipovi intelektualaca srpskih, i nismo se pomerili s mrtve tačke. Ako su intelektualci morali bismo svake godine da se pomeramo bar za nijansu. To je dokaz da oni nisu intelektualci.
    (mile, 19. mart 2017 13:00)

    # Link komentara

  20. Budimo optimisti. Potrebno je da naucni saradnici budu usko vezani za saradnju sa privredom. Ne mislim samo na tehničke fakultete, sve oblasti nauke trebalo bi da budu aktivnije. Posebno na podizanju svesti o društvenim tokovima. Nema razvoja privrede, bez uske veze na radu stabilizacije društva. Ja sam u privredi, i bavim se naukom. Obostrano saradjujem sa kompanijama i sa fakultetom. Licno sam u tome i imamo lepe rezultate. Naravno, lepo je kad se mladi naucnici zaposle na Univerzitetu, osiguravaju sebe i prija im rad u datom okruzenju. Mladi ljudi u Srbiji sve više daju odlične rezultate. Problem se sastoji u donosenju odluka ko i kako radi u naučnim centrima. Gde odlazi novac. Neravnomeran raspored materijalnih sredstava. Sujeta je koliko ja vidim ključni problem na fakultetima. Privatni ili državnii. Nije to problem. Lako se selekcija odvija kada ste prepušteni otvorenom tržištu. Individualno smo vrlo jaki, kolektivno ne samo da "nismo dobri", već kolektivizam će nas uništiti, a da toga nismo svesni.
    Savetujem, da se samo malo sasluša neko ko racionalno donosi odluku, podrže i dobre i malo lošije odluke i sve će se vratiti na nama potrebnu i dovoljnu društvenu vrednost koju mi građani Srbije zaslužujemo. Probajmo da se udružimo, saslušamo i prihvatimo tuđe mane.
    Budimo složni, ne napadajmo sistem, menjajmo ga, podržite kolege, delujte pozitivno i utičite na politiku Univerziteta u najboljoj nameri da kolektivizam ojača.

    Pozdrav svim čitaocima.
    (Aleksandar, 19. mart 2017 12:57)

    # Link komentara

  21. Sve dok prosečna plata bude, blago rečeno, ponižavajućih i potcenjujućih 25000 dinara, mladi, a i stariji radno sposobni ljudi će odlaziti u inostranstvo (što je potpuno logično i opravdano), bez obzira na nivo obrazovanja koji poseduju, a pogotovo oni koji su doktori nauka i stručnjaci u deficitarnim oblastima nauke preko granice, jer se njihovo znanje tamo ceni i plaća. Na taj način sebi i svojim porodicama mogu priuštiti normalan i daleko manje stresan život, od svog znanja, truda i poštenog rada. To vam je suština problematike kojom se bezuspešno bavite, gospodo, iz prostog razloga što je narod u Srbiji u velikom procentu opterećen pitanjem preživljavanja od 1. u tekućem do 1. u narednom mesecu, sa platom koja, objektivno uzevši, ne može da potraje ni do 10. u mesecu (za dalje preživljavanje čak ni Dejvid Koperfild ne bi imao trik), tako da nema vremena da se posveti drugim sferama života osim sfere natezanja za plaćanje rata kredita, pozajmica, čekova, vraćanje dodatnih dugovanja, plaćanje računa, teško i mukotrpno školovanje dece, kako bi im na taj način obezbedili kartu za beg iz Srbije, a sebi pristojniju starost kada ih deca kasnije budu pomagala iz inostranstva, jer ti ljudi sa prosečnom penzijom od 18000 dinara nemaju nikakve šanse da normalno žive u starosti.
     (Rofl, 19. mart 2017 12:53)

    # Link komentara

  22. Sve što je napisao u svom komentaru "Veliki brat" netačno je.
    Najpre o brojnosti akademija.
    Francuska akademija nauka i umetnosti (tzv. Institut de France) broji 706 a ne 40 članova (od toga 356 redovnih, a 350 dopisnih članova). SANU nema 200 nego 138 članova (102 redovna, 36 dopisnih). 40 članova ima najstariji od pet odseka Instituta, tzv. Akademija za francuski jezik, koja se u našoj sredini često brka sa celom Akademijom. Ostali odseci su - A. humanističkih nauka (55r+50d, medju njima i naš Vujadin Ivanišević iz Arheološkog instituta SANU), A. matematičkih i prirodnih nauka (150+300), A.a umetnosti (60; među njima i naš slikar Vladimir Veličković) i A. filozofskih i političkih nauka (50). SANU ima 8 odeljenja, a od toga Odeljenje SANU za jezik i književnost, srpski ekvivalent Akademiji za francuski jezik, broji svega 17 članova (13 redovnih i 4 dopisna). I mnoge druge nacionalne akademije nauka i umetnosti u svetu imaju daleko brojnije članstvo od SANU. Primera radi Ruska akademija, koja ima tri zasebna odseka, broji ukupno 2900 članova. Od toga Akademija nauka 2072 (926+1143), Akademija umetnosti 542 (215+327),a Akademija obrazovanja 286 (125+161). Američka Nacionalna akademija nauka ima u svoja tri odseka (za prirodne, matematičke i društvene nauke, za inženjerstvo i za medicinu) preko 6200 članova, kojima treba dodati 250 članova Američke Akademije za umetnost i kjiževnost (medju njima je i naš Čarls Simić, rođen kao Dušan Simić u Beogradu).
    (Gordana Markovic, 19. mart 2017 12:14)

    # Link komentara

  23. Jedino u čemu se slažem sa ak. Kostićem je "mentalitet gliba". Samo što taj glib nije razvio pružni radnik Petar Petrović, nego baš SANU. Ovu izjavu je moglo da napiše 90% posetilaca ovog portala. Ono što mi nismo mogli, a SANU jeste- da se proglasimo nenadležnim za ocenu sumljivih doktorata. Ono što mi ne možemo, a akademici mogu, je da izađu sa podatkom ko je sve od njih među osnivačima privatnih fakulteta. Ko se od njih oglasio povodom zapošljavanja apsurdno nestručne radne snage u SANU? Koji su to doprinosi nauci rezultirali time da Srbija ima pet puta više akademika od Francuske? Mitologiju društvenih nauka Kreiranu od strane SANU, ispaštamo već decenijama. Napred navedeni "mentalitet gliba" ne može se pripisati krezubom, ojađenom i oPinkovanom pružnom radniku Petru Petroviću, ali SANU svakako može.
    (Ma stvarno, 19. mart 2017 11:55)

    # Link komentara

  24. Naveo si ono loše sa državnog, a nisi i ono loše na privatnim, a to je da ga svako završava jer plaća, a to što nije ništa naučio nema veze. Znam masu njih takvih, sa državnog retko ko izadje a da ne zna ništa. Pod državne smatram BG, NS, KG i Niš.
    (Deki, 19. mart 2017 11:44)

    # Link komentara

  25. јел неко од властодржаца чује овога човека, лик мења академију, њене ставове, износи чињенице битне за овај народ, шта је некада било нема везе са њим, ало бре обратите пажњу, човек је глас разума
     (cypress, 19. mart 2017 11:32)

    # Link komentara

  26. Ne ulažu velike države u nauku zato što su velike, nego su velike zato što ulažu u nauku. SANU mora da ima veću ulogu u društvu pa i u državi - malo je Nacionalni savet za nauku.
    (atom, 19. mart 2017 11:26)

    # Link komentara

  27. a i vi (sanu) ćutite godinama ...
     (deki, 19. mart 2017 10:55)

    # Link komentara

  28. Неко овде написа: законом забранити приватне факултете.
    Као неко ко је завршио државни факултет, на ком ништа сем корупције на свим нивоима, сујете и безобразлука није видео, а затим завршио и приватни, где сваког студента поштују и труде се, поред невероватно доброг кадра, да обезбеде целокупне услове за рад који заиста мотивишу сваког иоле амбициознијег студента. Такву корупцију, као на државним фак., ни на једном приватном нећете срести! Тако да, законом треба забранити изношење мишљења које није потковано искуством и увидом у проблематику о којој причате.
    (Идеалиа, 19. mart 2017 10:53)

    # Link komentara

  29. U odnosu na visoko obrazovanje, kadrovsku politiku i nauku, problemi srbije su nepotizam, negativna selekcija i kukavicluk da se prvim dvema stavkama jasno i javno suprotstavi.
    (Stranac, 19. mart 2017 10:44)

    # Link komentara

  30. Jedan od osnovnih razloga tog mentalnog gliba o kome pricate jeste upravo institucija koju vi vodite. Nastala posle cisti 45-te godine, kada su u nju ušli polupismeni likovi sumnjive ratne prošlosti, dotična institucija već 70 godina uništava ovaj narod, truje ga, laže. Sve što učimo u školi je lažno, i istorija, i jezik, kultura se svodi na čitanje stranih klasika, a ne na upoznavanje i dubinsko sagledavanje našeg kulturnog nasleđa koje je ogromno i jedinstveno. Kako da napredujemo kao narod i država kada ne znamo ni ko smo, ni odakle smo, ni kuda idemo? U srednjoj skoli učimo latinski (mrtav jezik) u osnovnoj grču i latinsku mitologiju, naše ništa. Ne znamo šta nam reči znače, kako se pravilno upotrebljavaju. Ne razumemo naš mentalni sklop, kao posledica našeg jedinstvenog kulturno- istorijskog razvoja, ali znamo da ne valja. Svi naši nesrećni vladari u zadnja 2 veka pokušavaju da od nas naprave nemce, francuze, masone, komuniste, evropejce, ne shvatajući u njihovih malim glavama da smo mi to što jesmo, i da se mentalitet jednog naroda ne može menjati.
    Tako da gospodine Kostiću, niste upravu. Taj mulj, taj glib postoji vekovima, upravo od lažno naučenjaka poput vas koji o svom narodu ne znaju ništa, ili imaju pogrešne predrasude jer čitaju tudje propagande. Videli bi ste kako bi zemlja procvetala, samo kada bi se lažne institucije, poput vaše zatvorile, jer celu istoriju svog rada prave veći problem nego što doprinose.
    (Čovek koji radi svake subote, 19. mart 2017 10:44)

    # Link komentara

  31. @(Veliki brat, 19. mart 2017 09:48)
    jedan profesor sa beogradskog etf-a je svojevremeno rekao da je broj akademika SANU jedino ogranicen brojem stolica koje mogu stati u veliku salu akademije.
    kako vreme vise prolazi, sve sam sigurniji da je u pravu.
    (mrmlj, 19. mart 2017 10:42)

    # Link komentara

  32. Sad je kasno biti pametan. To je trebalo kada je pao Berlinski zid.
    Kakav narod, takva i vlast i akademija i univerziteti i škole. Za dvadesetak godina ovde će ostati samo starci i nepismeni. Tačno po zasluzi.
    (Negativni, 19. mart 2017 10:34)

    # Link komentara

  33. Prof. Kostic je olicenje vrednovanja znanja, truda, istrajnosti i vere u napredovanje u svakom drustvenom segmentu. Ali surovu iskrenost ovaj narod ne voli bas da cuje. Niko ne moze skratiti listu akademika niti je to cilj. Cilj je promena prizme kroz koju se posmatraju stvari u nauci i promena kolektivnog uma. Ko je imao priliku samo da razgovara a kamoli da radi sa akademikom Kosticem vrlo brzo je shvatio da je imao veliku privilegiju i priliku da obogati svoj um
     (Armada, 19. mart 2017 10:34)

    # Link komentara

  34. Mi i jesmo u glibu..i dugo će biti tako, na žalost.
     (Smuleco, 19. mart 2017 10:30)

    # Link komentara

  35. Dakle do 90. ovde bilo sve u redu? Ako tako govori predsednik SANU mu jos i dobro prodjosmo.
    (milann, 19. mart 2017 10:30)

    # Link komentara

  36. Veliki brate, lepo si počeo sve dok nisi prozvao bivšeg ministra koji je drugačiji i zato ocrnjen. Nije davao ostavku zbog para ali jeste kad su udarili nauku. Lako je prepričavati parole i kafanske priče, teško je sagledati realnost.
     (boris, 19. mart 2017 10:27)

    # Link komentara

  37. Kostic i njegove kolege iz SANU su cutali od devedesetih do danas.
    I za divljanje primitivnog nacionalizmao, i za kriminalizaciju drzave i drustva, i za srozavanje najsire baze znanja, i za uvodjenje privatnog sektora u obrazovanje, i za diplome raznih politicara, i za vodjenje drzave bez dana radnog staza.
    Nije to tako tesko, sakupiti drustvance nebitnih umetnika i ljudi bez znacaja u nauci, cutati i sedeti u Knez Mihajlovoj na kafici. Da makar ima neke provincijske zelje za dokazivanjem, i to bi bilo bolje od ovog jadnog, seljackog poredjenja sa Kolumbijom. Kostic i drustvo mozda jesu intelektualci po merilima 20 najzaostalijih drzava na svetu, i to im je domet. Zali boze para za njih.
     (×€!_÷?!×€, 19. mart 2017 10:26)

    # Link komentara

  38. Gospodo dokle više uopštavanja?
    Tačno se zna ko je odgovoran za šta.
    Imenujte krivce imenom i prezimenom i pozivajte ih svakog dana jasno i glasno na odgovornost.
    Dok se vi milujete u rukavicama odoše svi pismeni iz Srbije.
    Ostaće samo ovi sa sumnjivim diplomama, koje niko neće, da nam oni ovde vedre i oblače, i rasturaju ovo malo što je ostalo.
    (branko, 19. mart 2017 10:16)

    # Link komentara

  39. Od samog izbora akademika pa do izbora direktora u nekoj seoskoj skoli vlada vec 30 godina negativna selekcija. U nauci se biraju projekti po politickoj liniji, ne ceni se broj kvalitetnih radova, nema patenata, nema ulaganja u male spin off kompanije (kostale bi manje nego vodanje kojekakvih belosvetskih mufljuza po Srbiji kojima se onda pokloni i 10.000 eura po coveku), ne koriste se EU fondovi ( za razvoj i pridruzivanje), nasi naucnici ne ucestvuju u programima razmene (jer zaboga na zapadu se nista ne uci, pa ako se neki student i odvazi, njemu propada godina koju provede van zelje), entuzijaste su ili oterane ili ubijene u pojam. Svi oni koji su na zapadu su, ili strani placenici, ili neznalice (jer im se diplome ne priznaju) ili moguci drzavni neprijatelji (jer da... dici ce glasm reci sta ne valja, pokusati mozda nesto da poprave, a zabokrecina to ne voli). Tako da do daljnjeg, bolje je ne citirati ovo telo "umnih staraca" koji veze sa svetom nemaju. Mozes misliti nauci smeta takmicenje?!
    (ime poznato redakciji, 19. mart 2017 10:04)

    # Link komentara

  40. Gospodo morate se jače čuti. Morate reagovati glasnije na izjave tipa "diplome nisu bitne", na kupovinu akademskih zvanja, trgovinu diplomama.
    Tačno se zna ko je odgovoran za to stanje. Zna se ko "otvara" na desetine fabrika gde radi očajna i beskrajno jeftina radna snaga. Zna se kome ne smetju za saradnike falš doktori, plagijatori i kupci zvanja.
    Sve se zna ali nema nikog jakog da istupi javno i dovoljno snažno po tom pitanju.
    Pritom ni vaši redovi nisu baš čisti od kukolja.
    (Neo, 19. mart 2017 10:02)

    # Link komentara

  41. Možda je zaboravio baš na ulogu SANU koja je pre 30 godina i poduprla projekat koji je doveo da ovog gliba.
     (zvezdarac, 19. mart 2017 09:59)

    # Link komentara

  42. Slažem se da je pitanje finansiranja nauke od životnog značaja, kako za samu nauku u Srbiji, tako i za razvoj našeg društva u celini. Tačno je da je jedan deo akademika aktivan po odborima i da daje svoj doprinos na taj način. Međutim, ono što brine i što stvara atmosferu gliba su plagijati i kupljena naučna zvanja. Kako to da pored brojnih dokaza još niko nije prozvan, niti je ikome skinuto zvanje? Kako to da se etički komiteti, čast i naučni obraz ne poštuju? To su pitanja čijim rešavanjem će gliba biti mnogo manje.
    (Naučni radnik, 19. mart 2017 09:55)

    # Link komentara

  43. mi smo samo loša kopija zapodnog društveno političkig sistema, starlete, rialiti, rasturen obrazovni sistem, ljidi iz sveta nauke i kulture gurnuti na marginu. Jedino merilo vrednosti je novac, a nažalost u našoj zemlji ga nema, tako da sve ovo deluje kao opšte bezvlašće i bez ikakovog nagoveštaja da idemo ka boljem. Ljudi iz SANU trebalo bi aktivnije da iskazuju društveno političke stavove, jer će nas političari potpuno upropastiti.
     (biće bolje, 19. mart 2017 09:55)

    # Link komentara

  44. Gospodin Kostić bi trebao da krene od SEBE i SVOJE USTANOVE prvo, da nam svima pokaže primer.

    Francuska akademija nauka ima 40 (slovima: ČETRDESET) akademika čak i danas, i mnogi svetski poznati naučnici nikad nisu postali akademici u Francuskoj zbog tog ograničenja.
    A jedna Srbija sa 7 miliona stanovnika ima oko 200 (slovima: DVESTA) akademika, uključujući dopisne članove!

    Zašto nam ne objasni odakle toliki broj akademika?
    Zašto ne možemo da vidimo u nekoj preglednoj tabeli REZULTATE tolikog broja akademika?

    Zašto su uslovi za izbor u zvanje člana SANU nejasno definisani, tako da je dovoljno LOBIRATI i dobiti određeni broj glasova da se postane član SANU, bez potrebe za određenim brojem naučnih radova u najpoznatijim svetskim časopisima.

    Znate li da je mnogo lakše postati član SANU nego redovni profesor na većini fakulteta u Srbiji (na većini se traži bar 5 radova u časopisima na SCI, izuzimajući polje društveno-humanističkih nauka, ali i oni traže određen broj radova u časopisima određenog ranga)?


    Drugo, što se tiče nauke u Srbiji, uzmite za primer Institut u Vinči: čime se oni bave? Bave se štancovanjem STANDARDA i PROPISA, i samo gledaju da sebi nameste neko udaranje pečata za dobar novac!


    A fakulteti...kako je ukinuto Ministarstvo nauke, nauku nam kroje ministri prosvete - a znamo i za ovog i za prethodnog kakvi su "naučnici".

    Na fakultetima ima odličnih profesora, a ima i onih kojima ne treba dozvoliti ni da rade u srednjoj školi!
    (Veliki brat, 19. mart 2017 09:48)

    # Link komentara

  45. Saglasan sam sa akademikom mislim da je kod nas u drustvu dosao pad u mentalitetu
     (dare, 19. mart 2017 09:47)

    # Link komentara

  46. Srbija je glib, blatustina i deponija ! Ovde se zadrzalo sve sto je trebalo odavno da nestane.. Ovde cveta ono najgore i najnize , tuzno je koliko uvek dodatno kopamo dno i kao da nema kraja... Vreme je za akcije inace ce uskoro biti neka druga kolumbija za vreme eskobara, kambodza ili meksicki huarez..Zapravo veoma smo blizu tome.. Ovde kao da se pise scenario paklene pomorandze i bliska distopijska buducnost ! A ubedjuju nas da nam mnogo dobro ide...
    (Bane, 19. mart 2017 09:47)

    # Link komentara

  47. Mladi odlaze (beze) iz zemlje, a matorci glasaju po logici "samo da ne bude gore". Zato nam je sve gore i gore. Umesto da menjamo vlast svaki put kada njom nismo zadovoljni, mi biramo da nas razradjeni politicki aparat uvlaci sve dublje u mulj, a mi stalno ocekujemo da dodirnemo dno, pa da krenemo navise. Problem je sto se nakupio predebeo sloj mulja. Zato, izadjite na izbore i izjasnite se sta zelite. Niko vam nece doneti bolju buducnost ako ste inertni. Inertnost upravo odgovara najgorima, koji bas tada najbolje love u mutnom.
    (Trovach, 19. mart 2017 09:44)

    # Link komentara

  48. @bucko lazmisljam
    Iako vam je komentar na mestu rečca 'ne' se piše odvojeno od većine glagola, obrazovani čoveče. Nije obrazovanje samo fakultet, ima nešto i u osnovnom i srednjem.
    Svako dobro.
     (johnzie, 19. mart 2017 09:38)

    # Link komentara

  49. Akademija je društvo ostarelih zaslužnih ljudi.Oni treba da uživaju pristojnu penziju i da se ne muče da dolaze na bezvredne sednice da bi tamo dremali.
    Akademija treba da bude društvo najumnijih ljudi, u punoj stvaralačkoj snazi
    i da AKTIVNO rade na konkretnim projektima.
    Ako Akademija sme da se sagne pred nekim Vučićem koji, jasan plagijat, proglasi za valjan doktorat a Akademija ostane gluva na to - muka mi je i od takve Akademije i od takvih Akademika.
    Nalazim da g.Kostić pretstavlja ohrabrenje.
    (bogdan, 19. mart 2017 09:37)

    # Link komentara

  50. Saopštenja SANU su uvek zakasnela i nedorečena,a u praksi se ništa ne sprovodi jer oni ne vrše pritisak na državu da sprovede promene.Kad već spominju jeftinu radnu snagu i površno obrazovanje zašto ne traže od države da ukinu privatne obrazovne institucije koje imaju sumnjivu reputaciju i koje diplome daju za novac.Gospodo,davanje diploma za novac je krivično delo.
     (Rngojed, 19. mart 2017 09:30)

    # Link komentara

  51. Znaci u startu pisi propalo sve. Demagogija koja se ovde prosipa poslednjih decenija ima svoje uporiste kod velikig broja ljudi, zato je uspesno ovoliko dugo. Sve preko toga, ljudi koji razmisljaju glavom, ili koji bi u tu poziciju doslu skolovanjem ovoj drzavi nisu potrebni.
    Razumete li vi,da talenit iz raznih oblasti o svom trosku idu na taknicenja po svetu a vi kao predlazete nacin finansiranja za nesto.Ne postoi volja za to i tacka.
     (tuta, 19. mart 2017 09:29)

    # Link komentara

  52. Zakonom zabraniti priv. fakultete, diplome sa njih dovesti na nivo 5 stepen-, u javnom sektoru sve ovo sinhronizovati. privatni ce sector sam tamo I ovako vlada kolika tolika konkurencija. Zlo treba seci u korenu odmah, mozda vec kasno
    (Bane, 19. mart 2017 09:27)

    # Link komentara

  53. Gospodin Kostic pravilno identifikuje probleme ovog drustva, posebno onaj najveci, odlazak mladih u inostranstvo. Ipak, u svemu tome treba da ima delovanje Akademije osamdesetih i devedesetih godina, koje je imalo uticaja na kasniji krvavi rasplet, a kada se dogodio prvi veliki egzodus mladih. Nedavno sam ga video kako na N! televiziji govori o popjedinim clanovima, kao da se plasi da ih imenuje, a cini mi se da je takvih pojedinaca bilo mnogo. Dakle prvo pocistite u sopstvenom dvoristu. Takodje, valjda Akademija traba da predlozi neko resenje. Za pocetak, mogli bi njeni clanovi da polovinu svojih primanja u Akademiji daju u fond za podsticanje i zaposljavanje mldih talenata. Mozda bi takav gest uticao i na politicare da konacno shvate da ovako siromasnoj zemlji nije potreban parlament za 250 nego upola manje poslanika,kao i da se smanje sredstva za finansiranje politickih partija pa da se i ta sreDstva usmere za mlade talente. Vazno je uraditi nesto konkretno i poci od sebe, a ne kukati i cekati da to neko drugi ucini. Posebno ako ste akademik.
    (miroslav sarcanski, 19. mart 2017 09:23)

    # Link komentara

  54. Glavno da se poziva na '90-te podrazumevajući haos koji nam je načinio raspad SFRJ kroz ratove, a ne pominje da je upravo SANU snosi ogromnu, možda najveću krivicu proklamujući ideju ujedinjenju Srba van Srbije!!!
    (Svedok, 19. mart 2017 09:20)

    # Link komentara

  55. Treba nam ozbiljan plan, vreme, polet, zelja, volja, energija, mladost da se ako je ikako moguce uhvatimo za gelender poslednjeg vagona modernih globalnih tendencija i kretanja, a clanovi SANU i raznoraznih komisija misle da se vec po prirodi stvari voze u lokomotivi. Mi bismo se sada vrlo rado menjali za status akademskih pozicija Kine i Indije, a oni su decenijama trcali trasom tog voza, pa nima pricajte o prepisivanju tudjih radova. Vrv clanovi SANU-a u dosluhu sa Svevisnjim pisu orginalne radove ne koriste citate za njih je Ajnstajn cist plagijator, a evo i gospodin nas kudi sto ne znamo poziciju neke svete gradjevine... Prvo dobronamernosti, pa pameti fali medju onima koji su se namtnuli da vode naucnu zajednicu, nemojte kriviti slabije od sebe...
    (kiki, 19. mart 2017 09:17)

    # Link komentara

  56. Upravo su drustveno-humanusticke nauke dovele Srbiju u ovo stanje. Pravnici, ekonomisti, FON-ovci, stranacki "analiticari", umetnici...kasta drustvenjaka koja je parazitirala na budzetu u svim sistemima. Od '45 do danas. Jedini uslov da opstanu je bio da velicaju svaku vlast, svakog vodju, svaku odluku vodjinu. U zemlji gde je sudstvo rak rana drustva, a ekonomija kumovsko- rodbinsko-burazerska prcija, ubacivati jos novca u drustveno humanisticke nauke je isto kao da peres noge u carapama.
     (Get Down To Whiskey, 19. mart 2017 09:17)

    # Link komentara

  57. Vi ste gospodo oni koji treba da povuku u trenutku "mentalnog gliba".
     (Branislav, 19. mart 2017 09:15)

    # Link komentara

  58. Dali je SANU napokon promenio kurs, od projekata velikosrpstva koje su doveli do raspada SFRJ praćenom velikim krvoproličem i bratoubulačkim ratom kao i sveukupnim nazadovanjem u našoj zajedničkoj zemlji i državi ? Nadam se da su se konačno okrenuli svojoj izvornoj svrsi u službi napretka i blagostanja gradjana.
    (Buron, 19. mart 2017 09:11)

    # Link komentara

  59. Gospodine, vi ste predsednik ustanove, za koju se pre nekoliko godina, u ozbiljnom dnevnom listu, u vreme izbora akademika, pisalo o tome kako se postaje akademik za novac, 10ak hiljada evra, kao i da je vrlo diskutabilno ko i kako postaje akademik. Toliko.
    (Opal, 19. mart 2017 09:10)

    # Link komentara

  60. Akademik Kostić u više navrta obraća se javnosti u Srbiji. Zapažanja su mu odmerena i utemeljena.Ali šta učiniti da te reči stignu do svesti širih slojeva društva. Juče u Novom Sadu bezbroj autobusa naduvanih šljivovicom iz kojih izlaze mitingaši.
    Prosvetiteljski put je trnovit u Srbiji. Puno sreće Akademiče!
    (Poštovalac, 19. mart 2017 09:01)

    # Link komentara

  61. Veoma cenim i postujem akademika Kostica, ali bih voleo da cujem njegov stav o mladim strucnjacima koji su znanje stekli na svetski priznatim univerzitetima, koji zele da se vrate i svoje znabje prenesu na mladje generacije, ali nemogu da dobiju posao na fakultetima???
    Da drzava je ogranicila zaposljavanje u javnom sektoru, ali je cinjenica i da njihove diplome pojedini nasi fakulteti stavljaju pod lupu i dovode u pitanje?
    Koji razlog je tog ponasanja?
    Da li je to tihi oportunizam od strane profesora koji drze katedre i smatraju da su nezamenjivi?
    Kako je vase misljenje da i dalje na nasim fakultetima imate … " ucenjivanje" studenata sa pitinjem jesi kupio moju knjigu ili skripta da bi polozio ispit, a sve prevazidjeno u tim knjigama i skriptama pre pet ili 10 god.?
    Sta cenjeni akademik misli o suvoparnom teoretisanju, a kada dodju u praksu ti nazovi strucnjaci kao da su pali s marsa? Dacu i primer iz licnog iskustva. Saobracajni ing.kada dodju da rade na zeleznici neznaju grafikon kretanja vozova da procitaju, a treba ili bude cak postavljen da bude direktor i vodi neki sektor na zeleznici? Nekada je masinski ing.znao da stane za strug danas mu neprilazi kao da ce da ga ujede???
    Treba nam u svim oblastima, a narociti nauci da se istusiramo od tog gliba koji pominjete i potrcimo napred.
     (bucko lazmisljam, 19. mart 2017 09:01)

    # Link komentara

  62. @ [link]

    Zamena teza, privatni fakulteti nisu nista krivi. Ovo govorim kao neko ko je zavrsio drzavni sestogodisnji fakultet i jako se kajem sto sam sebi dozvolio da trpim sve sto sam doziveo da bih na kraju tim parcetom papira mogao da obrisem d***.

    Isto tako je i akademik predvideo da je narod gladan zivota! Mi nemamo zivot osim par % stanovnistva. Nista nece promeniti stanje u drzavi osim podizanja standarda na podnosljiv nivo. Od 1990. godine do danas imali smo tek par godina prosperiteta, 1996. je krneulo na bolje posle ukidanja sankcija i uvodjenja novog dinara sto je kratko potrajalo da bi sledeci talas bio tek od 2006. do 2008. godine i to je to za 30 godina. Tri godine prosperiteta ali ne i zivota bez briga, samo podnosljivog. Njemu je pak malo lakse u zivotu sa tri plate i resenim stambenim pitanjem pa ne shvata da narod vise jednostavno NE ZELI da se zrtvuje za druge koji izigravaju kojekakvu elitu.
    (Petar, 19. mart 2017 09:01)

    # Link komentara

  63. Tačno tako. Uđosmo u apatiju, i sada je to teško mnogo promeniti...
     (Alex, 19. mart 2017 09:00)

    # Link komentara

  64. Postali smo kurir-informer polu-informacija narod, procitaju novine pa drobe o tome na kafama, pivu i cevapima. Grand parada narod. Svi se samo zale, niko nista ne radi.
    Tv ne palim, novine ne kupujem. Ne daj boze neko knjigu neku da procita.
     (5.5k, 19. mart 2017 09:00)

    # Link komentara

  65. ne da smo se provincijaluzovali,nego smo se primitizovali...
     (sn, 19. mart 2017 08:59)

    # Link komentara

  66. Srpska Akademija treba da jos jace digne svoj glas protiv moralnog, ekonomskog i svakakvog drugog propadanja nacije! Dok je jos ima u ovakvom sastavu! Bojim se da ce uz ovako brzo produciranje "doktora nauka" vlast u Akademiji uzeti bas oni koji nas u propadanje i vode!
    Izgubili smo kvalitetne ljude, i gubimo ih svaki dan, a njihova mesta zauzimaju foliranti i glupaci sa partijskim knjizicama u rukama!
    Ne moze se sav narod i sav njegov neuspeh sakriti iza ledja jednog coveka!
    Necu da cekam da me neki "vodja" vodi u srecnu buducnost!Odoh i ja!
    Da li cemo ikada postati gradjansko drustvo???? Sumnjam!
    (izadje na videlo, 19. mart 2017 08:58)

    # Link komentara

  67. Ovakvu recenicu iz naslova sam cuo jedno 1000 puta od raznih "intelektualaca". Razlika izmedju njih - umisljenih depresivaca kojih imamo za izvoz, i recimo Djindjica koji je uvek nudio i resenje, bodrio, davao nadu, je ta sto Djindjica na zalost nema ni za lek.
    (Nesto novo, 19. mart 2017 08:57)

    # Link komentara

  68. Srpska akademija neradnika i umisljenih naucnika, zvana SANU, nema ukupno slvom i brojem ni deset svetski eminentnih i priznatih naucnika ili umetnika, ali finansira se iz budzeta i otima novac najsiromasnim gradjanima Srbije. Njihovi predstavnici, pa i Kostic, pricaju kafanske price i pricice, tipa srbi su jeli zlatnim kasikama u srednjem veku i za sve su krive komsije, koje dobro prolaze u kafanama. Na trziste nego sta, paQ ako nesto zaradite druzite se i pricajte vase kafanske price. Lako je sa budzetskim sredstvima gloginje mlatiti.
    (potencijalni clan SANU, 19. mart 2017 08:56)

    # Link komentara

  69. Pa mesovito finansiranje se primenjuje u svim zemljama Evrope i na taj nacin se upravo poboljsava kvalitet nauke jer se svi trude da budu kreativniji I kvalitetniji. Samo budzetsko finansiranje vodi u copy/paste, a za kvalitet i primenjivost naucnih radova i projekata niko ne mari...
     (Zec, 19. mart 2017 08:52)

    # Link komentara

  70. Srbija i sve u njoj se ne može stavljati u istu rečenicu sa naukom i akademskim obrazovanjem. Mi smo davno potonuli u blato o Kojem Kostić govori. Nema obrazovanja i nauke u gladnoj državi, prioritet se daje predatorskoj i surovoj borbi za opstanak.
    (Divljina, 19. mart 2017 08:50)

    # Link komentara

  71. Da živimo u doba mentalnog gliba tačno je.Živimo doba mentalne perverzije, mentalne impontencije. Mozak slabo radi pa je kriv neko drugi.Nauka više na žalost nije bila što je bila.Dans je nauka pre svega novac.Gde god se novac umešao ta stvar je propala što je katastrofa za nauku.Jedna naučnik.čovek koji se posvetio naučnom radu,ima rezultate više vremena potroši da ubedi nekoga da finansira njegov naučni rad nego na sam rad.Kako će to da jedan naučnik objasni lovatoru šta on to radi?Veoma veliki problem koji niste spomenuli je fabrikovanje doktora nuka.Pa Srbija ih toliko ima da je to neverovatn.Šta je danas doktor nauka.Malo oobimniji diplomski rad.Nekada je soktor nauka bila kruna nečije karijere,nešto što ima smisla što će neko iskoristiti.Danas postanete doktor nauka skoro skidajući radove sa interneta.Kako postane toliki broj doktora nauka samo posle dve godine od završetka školovanja?Čudesno.Ili smo zaista vanserijski pametni što s eu praksi nemože reći ili teški plagijatori.Čitave generacije uglednih profesora napušta univerzitet,odlzi iu penziju.Iza sebe zaista kao posle cunamija ostaje krš i lom.Ono malo što vredi odavno je već otišlo.Srbija je na nivou jaslica beu vaspitačice.
    (Grunf, 19. mart 2017 08:50)

    # Link komentara

  72. Bravo. Napokon malo istine.
     (Trulex, 19. mart 2017 08:48)

    # Link komentara

  73. Zabole ovu drzavu za nauku. Vučić i onako od nas pravi robove Azijskih i Afričkih tajkuna. Za to mu ne treba nauka. Sam reče da se ponosi na sve baz obrazovanja.
     (Srba, 19. mart 2017 08:48)

    # Link komentara

  74. Umno. Pitam se, moze li u ovom drustvu i vlasti naci slusaoce i sagovornike.
    (Lalic Milivoje, 19. mart 2017 08:46)

    # Link komentara

  75. Problem je, što ljudi od integriteta i morala, iz čijih duhovnih i plemenitih pobuda, skovanih od pravih patriotskih kvaliteta, iz kojih proističu sve profesionalne i prave intelektualne vrednosti... Nisu vodeći, na čelnim funkcijama. Gde bi oni sami isfiltrirali najbolje saradnike, čuvajući integritet, i ugled institucija, svojim obrazom, ugledom, i pre svega autoritetom najvećeg znanja, i istine... Posledica takve postavke stanja stvari, bi posledično iznedrilo po prioritetu: Zakone, profesionalnost i odgovornost, što bi isfiltriralo znanje i sposobnost, i u svim ostalim društvenim sferama, zajedno sa kulturom, i naravno realnim pravim znanjem, gde bi nauka u takvoj sredini posledično sama bila cvetna i plodna. Ovakvim glibom, u kojem svi učestvujemo malodušno i konformistički, samo gubimo poslednje resurse, a to su oni gore pomenuti, koji odlaze, stare i umiru, a generacije koje ih nasleđuju nisu svesne ni sebe, ni zemlje, ni sveta, ni vremena u kojem žive. Posledica višedecenijskog ispranja mozgova, lažima koje se ostavlja u amanet nasleđem, od svakojakih hohštaplera i fukara, kao tekovina. Ako nismo još preleteli "tačku bez povratka", onda su opet ovi gore pomenuti, poslednji i jedini narodni spas, Srba i Srbije. Na žalost to nikada neće prihvatiti paraziteri, beskrupolozni hladnokrvni foliranti, nesavesni lažovi i fukare, na čiju milost, smo sveli sudbinu, opstanka naroda. Možda bi njihova grupna katarza bi možda spasla stvar, što je samo po sebi paradoks.
     (Potencijalac, 19. mart 2017 08:37)

    # Link komentara

  76. pare skolama od uplacenih doprinosa za novozaposlene a struci koju su ih naucili a i to tokom nekog perioda rada u toj struci , ovako skole dobiju pare , djaci papir i potroseno vreme a posle ih opet imamo visak. ili nisu dovoljno kvalifikovani ili ih ima mnogo . ne davati subvencije firmama koje ih iskoriste kao radnu snagu za ciscenje rafova , izlaganje robe u radnjama ili buticima .
    (alx, 19. mart 2017 08:30)

    # Link komentara

  77. Polako počinjem da cenim rad SANU a uglavnom zahvaljujući ovom čoveku. Ako nas ko može izvući iz ovih iskrivljenih i posrnulih drustvenih vrednosti to su mozda bas ovi ljudi cije misljenje ova 'nova inteligencija' nema ni mogucnosti ni hrabrosti da osporava! Rece jedan covek ' Da ostavimo normalnu Srbiju našoj deci, da ne bi naša deca ostavila i nas i našu Srbiju'!
     (anonymous, 19. mart 2017 08:30)

    # Link komentara

  78. Ako ulazemo u mlade i nauku a njihov kasniji potencijal nismo u stanju da iskoristimo (citaj unovcimo, citaj moraju da zele da ostanu a zna se sta to podrazumeva) pa ti isti odu i za dz skolovanje doprinose nebitnokojojdrzavi, onda krug nije zatvoren . Podrzavam sta prica covek, treba sve tako nego da bismo iskoristili potencijal treba ulagati u razvoj - industriju, inovacije, kvalitet. Za to treba puno puno. Zatvoren krug - svima dobro, otvoren - zalosno je reci ali u smislu drzave neisplativ i samo mladima od velike koristi da odu preko i gotovo u 100% slucajeva zive bolje. E samo zbog ovog zadnjeg podrzavam ulaganje u nauku i mlade kvalitete a to sto drzava nije u stanju da iskoristi je samo problem iste i niciji drugi. Ali, ovo vec svi oni znaju pa djaba prica, umorih se tipkajuci uzalud :)
    (ko je otisao ne moze da ode, 19. mart 2017 08:29)

    # Link komentara

  79. Ako ulazemo u mlade i nauku a njihov kasniji potencijal nismo u stanju da iskoristimo (citaj unovcimo, citaj moraju da zele da ostanu a zna se sta to podrazumeva) pa ti isti odu i za dz skolovanje doprinose nebitnokojojdrzavi, onda krug nije zatvoren . Podrzavam sta prica covek, treba sve tako nego da bismo iskoristili potencijal treba ulagati u razvoj - industriju, inovacije, kvalitet. Za to treba puno puno. Zatvoren krug - svima dobro, otvoren - zalosno je reci ali u smislu drzave neisplativ i samo mladima od velike koristi da odu preko i gotovo u 100% slucajeva zive bolje. E samo zbog ovog zadnjeg podrzavam ulaganje u nauku i mlade kvalitete a to sto drzava nije u stanju da iskoristi je samo problem iste i niciji drugi. Ali, ovo vec svi oni znaju pa djaba prica, umorih se tipkajuci uzalud :)
    (ko je otisao ne moze da ode, 19. mart 2017 08:29)

    # Link komentara

  80. E kada bi imao ko da Vas čuje, a i razume.
    (Gillien, 19. mart 2017 08:27)

    # Link komentara

  81. Masala akademice. Sta ce nama trka i nadmetanje. Nasi naucnici su sjajni i bez trke. Najbolji. A mladi koji nemaju mesto, koje bi u postenoj, na kvalitetu i konkurenciji zasnovanoj trci, mogli da dobiju, to i onako mogu u inostranstvu. Kazete umoran prijatelj? Pozovite ga da dodje u nasu ladovinu da se odmori.
     (student, 19. mart 2017 08:27)

    # Link komentara

  82. ,,S druge strane, ne mogu da tvrdim da je moja pozicija dramatično drugacija...,,
    Čemu ovakav stav? Kada ste Vi zadnji put za naučni rad potrošili milione dolara, eura, franaka pa čak i dinara??? A ako vašem ,,istrošenom,, koleg uspe ,,nešto novo,, od tog rada će imati milione na svom računu... ili ste i Vi da svi ,,naučimo,, za šest minuta da krimpujemo kablove...
    (Milorad, 19. mart 2017 08:26)

    # Link komentara

  83. "Društveno-humanističke nauke jesu jedan od znakova za prepoznavanje vremena."

    Koje nauke, marskizam u koji ste se donedavno zaklinjali ili liberalni kapitalizam u koji se sad zaklinjete?
    (hmm, 19. mart 2017 08:20)

    # Link komentara

  84. O kojoj nauci mi pricamo kada nam Megatrend stancuje doktore i ministre, preCednike, gradonacelnike, preCednika gradske skupstine. Dakle, ceo vrh drzave.
     (NemanjaBB, 19. mart 2017 08:07)

    # Link komentara