"Vi nemate, dakle, da se brinete za živote vaše"

Beograd -- “Junaci! Tačno u 15h neprijatelj se ima razbiti vašim silnim jurišom, razneti vašim bombama i bajonetima. Obraz Beograda, naše prestonice, ima da bude svetao!“

Izvor: B92
Pošaljite komentar
  1. Posto sam procitao dosta knjiga o golgoti srpskog naroda i vojske iz vremena WWI, pre svega od Antonija Djurica (Solunci govore, Zene solunci govore itd), secam se citata iz jedne od tih knjiga od jednog savremenika, parafraziram, "kada se proglasi mobilizacija prvi idu pesadinci (obicni vojnici, zatim oficiri pa komora, pa trgovci. pa jos neki izmedju pa politicari, pa ministri, a kada se proglasi mir onda obrnutim redom, prvo ministri, pa politicati itd; na kraju za najobicnije vojnike koji su najvise krvarili nije ostalo nista.
    A o ovim idiotskim komentarima koji napadaju majora Gavrilovica zaista No comment. Preporucujem citanje knjiga i svedocanstava o tom dobu i povrh svega neverovatan odnos prema zarobljenicima K&K monarhije, koji su dobijali hranu i potrepstine mada su narod i vojska ne gladovali vec skapavali po gudurama.
    (Jivan, 8. oktobar 2015 17:00)

    # Link komentara

  2. @Beogradjanin koji je preziveo komunjare
    Ovo je interesantna situacija, jedna naizgled tacna vest, a u stvari potpuna besmislica dobija nekriticki veliki broj pluseva. Iako je istinu lako proveriti.
    Goli Otok je kao za logor ustanovljen 1949., a kako je Gavrilovic umro 1945, jedino su neke nekrofilske snage mogle da muce njegov les na Otoku.
    Gavrilovic jeste podlegao povredama koje mu je zadala grupa komunista, po svemu sudeci zbog uniforme, sto ne umanjuje zlocin.
    Goli Otok je bio zatvor i pre 1949., ali ga komunisticke vlasti nisu koristile pre razlaza sa SSSR-om
    (MisterNo, 8. oktobar 2015 15:00)

    # Link komentara

  3. Нека је вечна слава мајору Гавриловићу и свим знаним и незнаним херојима одбране Београда и Отаџбине!Они нашој деци треба да буду узор а не којекакве Станије,Сораје,Кристијани и остали олош.
    (краљ, 8. oktobar 2015 14:42)

    # Link komentara

  4. Citajuci ove komentare, posebno ove negativne, tipa druge je poslao u smrt a on preziveo, prosto sam ubudjen da nam naciji nema pomoci i da cemo nestati ili se utopiti u neku drugu naciju (nemacku, francusku, ili neku drugu) jer ljudi Oodlaze trbuhom za kruhom.
    Maj. Gavrilovic je dao rec (zakletvu) da ce braniti otadzbinu i on ju je i odrzao. Slicnih primera ima koliko hocete (primera japanskog vojnika Hiro Onode, koji je 27 godina nakon WW2 branio cast japanske carevine) ali jedna stvar je zajednicka, dali su rec i smatrali da je cast dati zivot za svoju zemlju. Neko u komentarima je rekao da je da je izginulo 70% elite i da su preziveli vecinom oni koji su hvatali krivine. Tacno je, zato nam je danas ovako kako jeste, ne postoji data REC, ne postoji obraz (zato nam je ministar keramicar, premijer demagog) posao nam se svodi ko koga z...ebe. Na TV rijaliti, cure pokazuju gole guzice i silikone i dobijaju naslovne stranice, dok nam pametna deca i sportisti osvajaju medalje i traze srecu van granica jer ovde nemaju priliku da se dokazu. Da rezimiram, mi kao generacija, i oni malo stariji smo propali u ovoj zemlji sa ovakvom elitom, ali ako bar pokusamo nauciti decu da je data rec svetinja, bilo ona vojnicka zakletva ili biznis dogovor, mozda ce i ovoj zemlji biti bolje, mozda ce doci neka bolja vremena, mozda ce se karte promesati. Prestanimo biti negativni, i u svemu videti samo lose, smejati se tudjim nesrecama, kad i sami zivimo u jednoj. Pocnimo od sebe za pocetak.
    (nixon, 8. oktobar 2015 02:00)

    # Link komentara

  5. @zoran
    sve bi bilo vrlo inspirativno, ali oci bode jedan detalj:
    major dragutin gavrilovic 1882-1945
    znaci nije dragutin gavrilovic srpski leonida, vec vise lik iz anegdote tipa "neki cete da poginete, a neki cemo i da prezivimo".
     (zagor, 7. oktobar 2015 19:25)

    # Link komentara

  6. Slava junaku majoru Gavrilovicu!!!; sa napomeno da on tu BESEDU nije izmislio vec ta BESEDA datira od PELOPONESKE BITKE i izucavana je ,u to vreme a i danas, u svim vojnim ucilistima sirom Sveta. Medjutim, danas ,u XXI veku, kroz TEORIJU IGARA, vojnici se uce kako pobediti neprijatelja sa minimum gubitaka a ne kako pogiuti za nekog "VELIKOG BRATA" koji ce kasnije "prodati veru za veceru".
    (Pavle, 7. oktobar 2015 19:06)

    # Link komentara

  7. Koliko je samo događaja iz tog turbulentnog perioda nacionalne istorije ostalo nejasno i prekriveno velom tajni, ispod kojeg se još uvek nazire amalgam stravičnih patnji, jezivih zločina, ogromnog junaštva, ali i beskrupuloznog profiterstva, a koji su trajno odredili dalji tok društvenih i političkih zbivanja na većem delu balkanskog poluostrva.
     (..., 7. oktobar 2015 18:09)

    # Link komentara

  8. Mnogi su tako dali zivote za otadzbinu, i sta se promenilo? Uvek i uvek je sve bilo gore i gore. Vladajuca vrhuska se sve vise bahatila i bogatila, a ovi preziveli, sto su se hrabro borili, bili su cesto sikanirani od nove- stare oligarhije koja se uspostavljala. Mrtvih se niko vise i ne seca. I cemu sve to? Rat je obican biznis koji izazivaju svetski mocnici, a narod uvek naseda na price o casti, otadzbini i junastvu. Vredi se boriti samo za pravdu i istinu, ali ta borba se vodi u sebi, a ne u spoljasnjem okruzenju.
    (bzvz, 07. oktobar 2015 11:28)

    Konačno neki razumni komentar. Bravo!
    Inače i sam mislim da je major jedna ličnost koja zasluzuje izuzetno poštovanje ali je nažalost samo čestica u smesi koju su zamešali svetski moćnici. Više bih voleo da su on i njegovi saborci preživeli i podizali potomke koji bi sada bili ovde. Takvi ljudi nisu zaslužili da ih se seti samo kad se napiše kakav članak o njima, takvi ljudi su zaslužili da žive.
     (Hejz, 7. oktobar 2015 17:00)

    # Link komentara

  9. To je i nama Vucic rekao kad je dolazio na vlast.
    (xxx, 7. oktobar 2015 16:53)

    # Link komentara

  10. Samo jos jedan podatak, za ove koji komentarisu u stilu poveo ih, napujdao, pa se sklonio i preziveo. (Rajko Janjanin, 7. oktobar 2015 13:44)

    Nije najbitnija cinjenica da je preziveo tu bitku. U redu - bozja volja. (Mada, svejedno, Japanac na njegovom mestu ne bi preziveo... a ni poneki evropski vojskovodja.) Bitno je da je on te "vojnike, junake" poslao u *besmislenu* smrt, pa nakon rata, na toj *besmislenoj* smrti bezimenih "vojnika, junaka", gradio *svoju* karijeru, dobijao ordenje, upisao *svoje* ime u istoriju, ulice po *njemu* nosile ime u obe Jugoslavije. A ponavljam - poslao ih je u *besmislenu* smrt. I to svesno! To ime je i u lice rekao.
    (vojnik Markovic Marko, 7. oktobar 2015 16:45)

    # Link komentara

  11. Promena misljenja,

    Bravo za komentar. odlican prikaz naseg mentaliteta. Zato nememo nikakvu kontuiranu istoriju koja uzima najbolje iz prethodnog perioda a ima jasan otklon prema marcnim delovima (a svi ih imamo), volimo mitologiju bez objektivnosti...kod nas vazi "sve ili nista" (obicno zavrsava sa nista), crno belo, ja pa ja pa ko pobedi ja ili ja...
    (RadeBG, 7. oktobar 2015 16:33)

    # Link komentara

  12. Neverovatno koliko ima ovih "Srba" koji kritikuju hrabrost i pozrtvovanost ondasnjih srpskih ratnuka i gotovo svi od reda koriste jekavicu!??? Slucajnost?
     (Bata Stojkovic, 7. oktobar 2015 16:31)

    # Link komentara

  13. @Rajko Janjanin
    Ako je istina to sto govorite, onda je to zaista strasno i istina treba da se otkrije. Dakako, pitam se mozete li da ponudite ikakve dokaze o tome sto govorite!!! Unaprijed zahvalan za referencu.
    (Milan, 7. oktobar 2015 16:21)

    # Link komentara

  14. Ovog srpskog heroja iz 1 svetskog rata su kasnije po zavrsetku 2 svetskog rata komunisti odveli na Goli Otok. Tamo je najstrasnije mucen, a kasnije i ubijen zbog zamislite molim vas "VELEIZDAJE". Srbija zasluzuje da joj se kaze istina o njenoj istoriji od 1945-te pa do 5-tog oktobra 2000-te. Dosta vise sa propagandom "crvenih" u skolama, fakultetima, televiziji! Stop jugoslovenizaciji Srbije! Vostani Srbijo davno si zaspala!
    (Beogradjanin koji je preziveo komunjare, 7. oktobar 2015 16:17)

    # Link komentara

  15. Posle II svetskog rata, ovaj heroj je bio maltretiran od komunističkog ološa. NIKO od Beograđana nije stao u njegovu odbranu. S kojim pravom ga svojataju Srbija i Beograd?
    (sturmmann, 7. oktobar 2015 11:03)
    Nije koministicki olos. Ovakvi postupci karakteristicni su za Srbiju i Beograd generalno. Vidis, u jednom vremenu covek se ceni kao heroj, bio je gde je gusto, borio se protiv onih koji su napadali zemlju. U drugom vremenu on je olos i Beograd nema nikakvih problema da ga napadne u starosti i citav grad u tome uziva. Primer je Jovo Kapicic, koji je u jednom vremenu bio heroj, slobodno setao Beogradom pozdravljan od ljudi a u drugom sa 90 godina pretucen na ulici na radost celog Beograda. Nema to veze sa komunistickim olosem nego sa Srbijom generalno. Nista lepse nego prebiti starog coveka na radost Beograda i Srbije.
    (Promena misljenja, 7. oktobar 2015 16:09)

    # Link komentara

  16. (Kirito, 07. oktobar 2015 15:13) Pa upravo ti koje mislis da amnestiras su naterali kralja Petra II da pristane na "deobu" vlasti sa komunistima na celu sa Titom a kako se sve zavrsilo zna se vrlo dobro. Britanski premijer je izjavio da ga nije briga ko ce biti na vlasti u Jugoslaviji jer nece on tamo da zivi, toliko.
     (Bata Stojkovic, 7. oktobar 2015 16:02)

    # Link komentara

  17. Posle II svetskog rata, ovaj heroj je bio maltretiran od komunističkog ološa. (sturmmann, 7. oktobar 2015 11:03)

    Da, toliko je bio maltretiran, da, ne samo da se ovaj sramni govor nalazio u citankama za osnovce, nego smo ga morali i napamet uciti.
    (naoruzajmo se i krenite!, 7. oktobar 2015 15:56)

    # Link komentara

  18. Beograd nisu napadale "austrijske", već austro-ugarske i nemačke jedinice. Sam karakter Austro-ugarske monarhije uslovio je i organizaciju vojske, čije su jedinice bile organizovane na teritorijalnom nivou, pa su zaista postojale austrijske, mađarske, češke, hrvatske, bosanske itd. jedinice. Beograd, pak, nisu napadale samo "austrijske" divizije kao što netačno tvrdi vaša vest koju je očigledno pisao neki neznalica.
    Sama borba u kojoj je Gavrilović učestvovaoje bila dijametralno drugačija od vašeg opisa; srpski branioci su bili pod konstantnim pritiskom i nisu imale takoreći nikakve šanse pred napadačima. Ishod bitke bio je prilično izvestan, srpska komanda odlučila je da se prectonicane brani po svaku cenu, tako da nikakva "noć nije spasila austrijske trupe", čak naprotiv, jer je protivnapad srpskih jedinica bio odbijen uz velike gubitke po napadače.
    (Kosta, 7. oktobar 2015 15:25)

    # Link komentara

  19. Covek je primer herojstva i junastva, preziveo 2 svetska rata, logore i Nemce, da bi ga komunisti ubili. Kad krenete nekad da pljujete USA, CIA, FBI, NATO, Vatikan, Zapad i ostale, zapitajte se dobro ko nam je kriv...
    (Kirito, 7. oktobar 2015 15:13)

    # Link komentara

  20. Mislim da svi znamo odgovor: prijavio bi se kao dobrovoljac kod Pocoreka.
    (Nadzirac, 07. oktobar 2015 13:40)
    Kralju ))) zaboleo me stomak od smeha
     (марко, 7. oktobar 2015 14:54)

    # Link komentara

  21. Sad ce da krenu oni sa pricom kako su ga komunisti tukli od zeleznicke do kuce. A i sam unuk majora Gavrillvica je demantovao tu priču, istakavsi da je umro od posledica ropstva i uzbudjenja prilikom povratka kuci
     (anonimac, 7. oktobar 2015 14:51)

    # Link komentara

  22. Govor koji je obeležio moju generaciju. Govor koji nas je uzdizao "u nebesa" i ulivao neverovatni optimizam. Govor koji bi trebao da krasi zidove svake srpske učionice. Govor na kome bi trebali da se zasnivaju časovi iz patriotizma i rodoljublja. Za ovu zemlju se nekada ginulo. Samo da bi se odbranila čast ovoga naroda. Nažalost, major Gavrilović je gurnut u zapećak. Valjda se svojim delom nije uklopio u "nove evropske vrednosti". Da je živ, gledajući današnji defetizam i sklonost ka dezerterstvu verovatno bi umro od tuge.
    (Mladen Mladenovic, 7. oktobar 2015 14:35)

    # Link komentara

  23. Ovi šmekeri sa pitanjem "znači preživeo je", samo pokazuju nepoznavanje nacionalne istorije, jer je to nešto što bi trebalo da znaju i bez ovog teksta.A protiv ignoranata samo obrazovanje, i činjenice deluju kao lek. Čovek je teško ranjen, i ja kapiram da je teško pročitati tekst od 15-ak redova u celosti, kada dve knjige u životu pročitao nisi, ali mogli bi da se potrude. Ili, je trebalo teško ranjen da, snagom uma, prekine rad sopstvenog srca?
    (Hund, 7. oktobar 2015 14:31)

    # Link komentara

  24. Prezivelih je bilo. Razlog ovakvog otpora je bio isti kao i Mojkovacka bitka, znaci svesno zrtvovanje kako bi se sprecio neprijatelj da dopre do ostatka vojske koji je bio u povlacenju. Major je tesko ranjen, kao jos nekoliko njih. Neki su odvedeni u zarobljeništvo neki su spaseni. Ne razumem ovoliku mrznju prema čoveku koji je uradio puno u vojnom smislu za ostatak nase vojske. Hoćemo da se rugamo i braci Crnogorcima koji izginuse onoliko braneci odstupnicu? Malo razmislite pre nego sto napišete nesto.
    (Osoba, 7. oktobar 2015 14:21)

    # Link komentara

  25. ima isti txt u filmu mars na drinu (glumac gavrilovic) ali ne izgovara se kod beograda nego pred cer. a sto se tice samog govora i sudbine kojekavih od pre 100 godina... koga briga, tekovine 21 veka je da ce do uvece biti sve lepo zaboravljeno.
    (ae, 7. oktobar 2015 14:11)

    # Link komentara

  26. Uvek kada procitam ovako nesto stegne me nesto u grlu a oci zasuze.
    Treba uciti decu da se ne zaborave srpski heroji i sva srpska prolivena krv od turaka pa do sada.
    Iako je sadasnjica depresivna i izgleda da je fukara prevladala treba da budemo ponosni na nasu proslost in na ovakve ljude koji su bez razmisljanja bili spremni da daju svoje zivote za svoju domovinu.
    (Milosav, 7. oktobar 2015 14:06)

    # Link komentara

  27. Komunisti, bando bez morala...
     (my way, 7. oktobar 2015 13:52)

    # Link komentara

  28. Vasi zivoti vise ne postoje! Ziveo kralj!
    Znaci ja i moja braca treba da budemo izreseteani i razneseni, da bi ziveo kralj a aristokratija uzivala u izobilju!
    Da li je nekom ovo stvarno pravi sistem vrednosti? Zamislite danas vrati se prestolonaslednik i mi koji pisemo komentare treba da primimo po metak da bi on ziveo u svom dvorcu lepo i dugovecno
    (galileo, 07. oktobar 2015 12:55)

    Da, inace austrijski vojnici su tada samo zeleli i rat pokrenuli da bi se dokopali naseg kralja? Izjedose vam bolesna mrznja i zavist, a ne znate ni sami prema kome i cemu, mozak, pa nista smisleno niste sposobni da napisete. Ljudi su branili svoju zemlju, ucinili su visoko moralno i junacko delo, znali su dobro sta daju i zasto ga daju, sve su samo ne neke ovce koje su uzalud izginule. Sad, sto je 1918. napravljena tragicna greska, koja je 45, nakon apokalipticnih zrtava pogorsana i zacementirana, pa imamo ovo danas, to je druga prica.
     (my way, 7. oktobar 2015 13:51)

    # Link komentara

  29. Osnovno naravoucenije bi trebalo biti da je rat završen i pored toga što se zavijorila zastava austrougarske. Čemu ginuti toliko kad će se i pored toga sve završiti mimo nas
     (dr NS, 7. oktobar 2015 13:49)

    # Link komentara

  30. Ovaj čovek je sve obrnuto od današnjih političara i velikog vođe!
     (b, 7. oktobar 2015 13:49)

    # Link komentara

  31. Postujem sve heroje - pre svega ljudine, oni ne pripadaju nikome, nego samo vecnosti.
    Ali nama u Vojvodini je bilo sto puta bolje u Austrougarskoj...
    A vi slobodno lupajte minuse, to ne umanjuje ISTINU.
    (Vojvodjanin, 7. oktobar 2015 13:09)

    'Vama u Vojvodini' bilo bolje u Austro-ugarskoj i to ne manje od stotinu puta!? Lično sikustvo ili spiritualizam? Minusi koji ćeš dobiti je za nepojaman banalizam, a za ISTINU puštam suze.
    (Sremac, a ne Vojvođanin, 7. oktobar 2015 13:45)

    # Link komentara

  32. Samo jos jedan podatak, za ove koji komentarisu u stilu poveo ih, napujdao, pa se sklonio i preziveo. Tuzno je pojma nemati o vlastitoj istoriji a dozvoljavati sebi takve komentare. Covek je zadobio nekoliko rana a izneli su ga njegovi vlastiti vojnici i jedva spasili da bi zatim bio prebacen u bolnicu u Cacku. Povlacio se zajedno sa vojskom iako je proglasen za invalida sa 40 procenata umanjenih telesnih sposobnosti. Bio bih mnogo srecniji kada bi vrli komentatori nesto naucili pre nego sto uzmu da pljuju po najvecim herojima. Ali znajuci sta su ucili ako su uopste i ucili, nije im se preterano ni cuditi.
    (Rajko Janjanin, 7. oktobar 2015 13:44)

    # Link komentara

  33. @ zahvalni srpski narod, 7. oktobar 2015 12:33

    Nije podigao zahvalni srpski narod, ali jeste nemacki neprijatelj, na topciderskom brdu, i uklesao "Slava srpskim junacima!". Neshvatljivo, neshvatljivo...
    (mala istorijska citanka, 7. oktobar 2015 13:44)

    # Link komentara

  34. (Falkon, 7. oktobar 2015 13:10)

    Samo da dopunim. U knizi "Solunci govore" piše kako je srpski oficir na solunskom frontu zarobljenom Bugarinu dao sopstvenog konja a on sam je išao peške (Bugarin ga je molio da ga ubije). Nemam knjigu kod sebe pa ne mogu da navedem ime i prezime oficira.
    80 godina kasnije, neki koji su oficiri samo po nazivu su ili naređivali ubistva zarobljenika ili su ih lično ubijali.
    (John, 7. oktobar 2015 13:42)

    # Link komentara

  35. "Pitam se, kada bi sada major Gavrilovic slicno rekao, kakav bi bio odgovor sirokih narodnih masa? Mislim da svi znamo odgovor.
    (watcher, 7. oktobar 2015 11:08)"

    Jos je zanimljivije sta bi danas veliki Gavrilo Princip, koji je dao zivot za stvaranje Jugoslavije, a koga isto tako slavimo, reko o krvavim bratoubilackim ratovima Juznih Slovena 40-tih i 90-tih?

    Mislim da svi znamo odgovor: prijavio bi se kao dobrovoljac kod Pocoreka.
    (Nadzirac, 7. oktobar 2015 13:40)

    # Link komentara

  36. "Ово би требало да прочитају навијачи наших већих клубова, који се без милости како то они кажу "пеглају" међусобно. Размислите - ваши преци су заједно гинули и прошли кроз пакао да бисте се ви сад млатили и вређали сваког викенда, дербије да и не спомињем. Замислите да им је неко тада рекао: "Ваши потомци ће се тући по улицама". "Али зашто?" "Зато што ће једни више волети црвену, а други црну боју." (Или било које друге боје). Шта би помислили? Зар то није логика деце од 4 године? Сви који се кунете у српство имајте стално на уму наше дедове, људине, видите да ли сте их достојни. Памет у главу."

    Jeste..ali zaboravljas sta je Tito uradio od Srbije,napravio je gradjanski rat..jer jedino je tako mogao da ovlada Srbijom...Spanac je 7.jula 1941. ubio oca sestoro dece,a ne nekog Nemca...naravno Titu su pomogli svesrdno Srbi iz krajine,Crne gore i zapadne Bosne,koji su ovde nasli blagohleblje i koji su pokrali sve sto se moglo u Socijalizmu,i nastavili tokom Milosevicevog perioda..da se razumemo nema nista protiv tih ljudi koji su dosli poceli od nule,radom i zalaganjem postigli nesto,ali takvih je manjina...onda je Tito zabranio povratak Srbima na Kosovo i Metohiju...Narvano sve se ovo desavalo pod patronatom nasih velikih prijatelaj i sa Zapada(Cercil,Ruzvelt) i sa Istoka9Staljin)...e sad bi trebalo dobro razmisliti gde smo....Znam da se ovo nece objaviti jer istina o nam boli....
    (misko, 7. oktobar 2015 13:24)

    # Link komentara

  37. Ne mogu da vam opišem koliko sam ponosna što sam potomak ovih i ovakvih ljudi, a ne onih koji su došli posle II sv. rata.
    Mada, i mi zamalo da ne preteknemo.
    (Srpkinja, 7. oktobar 2015 13:20)

    # Link komentara

  38. Moja ulica se zove po ovom slavnom junaku!
    (Željko Bijeljina, 7. oktobar 2015 13:20)

    # Link komentara

  39. Slava im! Ali, nažalost i ovo je bio potpun poraz...
     (ks, 7. oktobar 2015 13:18)

    # Link komentara

  40. Čitam ove komentare i ne mogu čudu da se načudim kako se dogodilo da veliki broj njih veliča kukavičluk i defetizam. Inače, major Gavrilović jeste preživeo tu bitku, ali je dobio metak u vrat, operisan je u Čačku, ali je ostao invalid sa 40% radne sposobnosti. To mu nije smetalo da se posle samo tri nedelje oporavka vrati na front.Gavrilović nije bio član bilo koje tajne organizacije, nije imao bogatu i uticajnu rodbinu, samo je smatrao da za svoju zemlju vredi poginuti, a to su smatrali i njegovi vojnici. Te zemlje više nema, a ni tih ljudi...
    (Nex, 7. oktobar 2015 13:16)

    # Link komentara

  41. Ugledajmo se na Cehe koji zive u miru vec vekovima. Ko ima prava da drugog salje u smrt svojim ili tudjim greskama. Niko!
    (Raps, 7. oktobar 2015 12:26)

    Koja do neba vapijuća patetika :( Aktivista iz 2015-te drži prodiku junacima odbrane otadžbije od pre stotinu godina!? Ima li kraja vašem ponižavanju?
    (Avanti prevaranti!, 7. oktobar 2015 13:16)

    # Link komentara

  42. Тако су отприлике говорили и јапански високи официри адмирал Шибазаки и генерал Тадамичи, непосредно пре битки за Тараву и Иво Џиму, уз назнаку да ови командири себи нису допустили срамоту заробљавања, док је код усијаног мајора изгледа била другачија ситуација. Сваки командант војне јединице је истовремено и старатељ свим својим подређеним војницима и официрима, дакле, неупитни ауторитет чије наредбе, али и лично залагање морају остварити сви који су му подређени. У тако безизлазној ситуацији најлакше је било жртвовати сопствене људе, а не дати им подстицај сопственим примером јуначког жртвовања. Мајор Гавриловић је пао на том тесту. Усијане главе, не палите се превише.
    (Банзааааииииии!!!!!, 7. oktobar 2015 13:15)

    # Link komentara

  43. Da su nam ovakvi na vlasti bili bi do trsta i grčke!!! Slava im doveka!!!
     (Mali Zmaj, 7. oktobar 2015 13:14)

    # Link komentara

  44. Napred vojnici, sirotinjo i seljački sinovi!
    Borićemo se do poslednje kapi VAŠE krvi.


    Uvek ista priča.
     (marko_sthlm, 7. oktobar 2015 13:12)

    # Link komentara

  45. Znači džaba jurišali..
    Al nema veze barem smo pokazali našu osnovnu karakternu osobinu.
    Inat.
    (Radoslav Milojevic, 7. oktobar 2015 12:01

    Ti si nas podsetio i na drugu, primitivizam.
    (Gde su mladi, tu je i šala, 7. oktobar 2015 13:10)

    # Link komentara

  46. Koliko oficira smo do sada izručili ili još treba da izručimo bilo kome?! Pogledajte samo zemlje u okruženju kako brane svoje oficire... Zato i nećemo nikada više imati "ovakve oficire". (miro)

    Ne sponjini izrucene "oficire" u istom tekstu sa ovim pravim vojnikom. Posle izrucenih i neizrucenih oficira koje pominjes su ostale masovne grobnice dece staraca zena i celih porodica deportacije i rusenja bogomolja...
    (Falkon, 7. oktobar 2015 13:10)

    # Link komentara

  47. Postujem sve heroje - pre svega ljudine, oni ne pripadaju nikome, nego samo vecnosti.
    Ali nama u Vojvodini je bilo sto puta bolje u Austrougarskoj...
    A vi slobodno lupajte minuse, to ne umanjuje ISTINU.
    (Vojvodjanin, 7. oktobar 2015 13:09)

    # Link komentara

  48. Hrabar vojnik ali opet se slavi poraz. Do kada će se Srbija tješiti hrabrošću žrtvovanih ljudi ? Odavno je prošlo vrijeme kada se žrtva u obredu totema ili oltara domovine obvezatno prinosila. Pamet i mudrost su voditelje ka pobjedi i boljem životu a ne luzeri tj stupidnost.
    (pogled s zapada, 07. oktobar 2015 12:02)
    Нико овде не слави пораз већ одаје почаст херојима који су своје животе положили на олтару отаџбине. То људи као ти никада неће схватити. Зато се тај ков хероја веома разликује од обичних кукавица који први побегну кад загусти и оставе друге да гину. Неко то може назвати паметним избором, ал такви се не памте нити улазе у историју.
     (мики, 7. oktobar 2015 13:07)

    # Link komentara

  49. Pocivaj u Miru Majore, hvala ti
    ljudi kao sto si ti bio danas u Srbiji ne postoje
    (Boki, 7. oktobar 2015 13:06)

    # Link komentara

  50. Za one s jeftinijim kartama, puk jeste prestao da postoji, ali nisu svi izginuli. Zar je toliko teško, makar izguglat8i, prije no se osramotiš primitivnim sarkazmom?
    (Ryber Palunko, 7. oktobar 2015 13:06)

    # Link komentara

  51. Neki cete da poginete, a neki cemo i da se vratimo!
    (Ivca, 7. oktobar 2015 13:03)

    # Link komentara

  52. Srbija se od tog bespotrebnog rata nikada nije oporavila. Nestala je u bolesnoj ambiciji Karadjordjevica koji su sanjali da spavaju u predvoriju Habzburskog Beca, u isto vreme zaboravljajuci interese sopstvenog naroda i drzave.
    (Nenads, 7. oktobar 2015 13:02)

    # Link komentara

  53. Jadni narod, uvek ih neki maloumnici terali da ginu za ideale. Ljudi nisu bili vlasnici sopstvenog zivota nego im razni generali govorili kada su mrtvi ili zivi i sve to za neke kraljeve, vodje i koga sve ne kojima dlaka sa glave falila nije. Mi smo mali narod po brojnosti i teritoriji koju naseljavamo, kao takvi tesko da smo mogli uticati na ishod necega bitnog. Veliki su uvek posao zavrsavali po svome. Nase vodje su trebale cuvati krv svog naroda koji sigurno danas mnogo zaostaje zbog vekovne pogresne politike. Mnogi ratovi su nas mogli preskociti, razne sile koje u nama nikada nisu gledale stvarnu pretnju i neprijatelja a borili smo se protiv njih su mogle biti iskoriscene za nas napredak i razvoj uz sacuvane zivote. I to je tako od davnina pa do dana danasnjeg, zbog zatucanosti i nerazumevanja sveta i zivota od strane nasih predvodnika, a narocito naroda koji ih slusa. Svidelo se to nekome ili ne, tako je. Kako vam je danas nakon svih silnih ratova i bitaka, i naravno pobeda u pomenutim ?? Eee...
     (segrt, 7. oktobar 2015 13:02)

    # Link komentara

  54. "27. marta 1941. godine odbio je ponudu da postane ministar vojske i mornarice, uz obrazloženje: “Ja sam vojnik“. "

    Sedamdeset i kusur godina kasnije gradjevinac je dobio ponudu da postane ministar vojske uz obrazlozenje: "Ti si keramicar".
    (sremac, 7. oktobar 2015 13:01)

    # Link komentara

  55. Tada su Srbi, stvarno bili Srbi i ja se ponosim time!
     (amater istoricar, 7. oktobar 2015 12:59)

    # Link komentara

  56. Uhhhh, Srbijo.
    Rasplaka me, geni valjda.

    A u šta smo se pretvorili...
    (marija, 7. oktobar 2015 12:57)

    # Link komentara

  57. i tada su Srbi imali kao upbičajenu zdravicu S VEROM U BOGA ZA KRALJA I OTADŽBINU ali danas nažalost nije tako. E zato su danas Englezi tamo gde jesu a Srbi obična nefunkcionalno pismena boranija
     (aca, 7. oktobar 2015 12:56)

    # Link komentara

  58. Puk je izbrisan, ali je on vidim preživeo...
    (betelgez, 7. oktobar 2015 10:57)

    Puk jeste izbrisan, što ne znači da su svi poginuli. Osim ako se rukovodiš ignorantskom logikom, onda je sve moguće.
    (Hasta la vista, activista!, 7. oktobar 2015 12:56)

    # Link komentara

  59. Vasi zivoti vise ne postoje! Ziveo kralj!
    Znaci ja i moja braca treba da budemo izreseteani i razneseni, da bi ziveo kralj a aristokratija uzivala u izobilju!
    Da li je nekom ovo stvarno pravi sistem vrednosti? Zamislite danas vrati se prestolonaslednik i mi koji pisemo komentare treba da primimo po metak da bi on ziveo u svom dvorcu lepo i dugovecno
    (galileo, 7. oktobar 2015 12:55)

    # Link komentara

  60. Mozda je preziveo zato sto je viknuo napred junaci, a ne zamnom junaci.
    (DAVOR, 7. oktobar 2015 12:55)

    # Link komentara

  61. Hvala B92 ,treba da postujemo nasu istoriju !!
    (pegone, 7. oktobar 2015 12:44)

    # Link komentara

  62. Njegov govor sam upamtila jos u detinjstvu, velicnstven je. Nek mu dusa obitava u miru, svoj zivot je posteno odziveo.
    (Dana, 7. oktobar 2015 12:41)

    # Link komentara

  63. SLAVA MU!!! I SRPSKIM BRANIOCIMA BEOGRADA!
    (slobodan, 7. oktobar 2015 12:39)

    # Link komentara

  64. Slavna vremena. Učiti decu i nadati se boljim.
    (antirijaliti, 7. oktobar 2015 12:39)

    # Link komentara

  65. Haha, rekao im, a onda sam zbrisao i preziveo. Licemerje dostojno Britanskog oficira :) Zato ga i uzimaju za primer u zapadnim vojnim skolama. Licemer vrhunski.
    (Kole, 7. oktobar 2015 12:37)

    # Link komentara

  66. Све сте лепо напиасали,осим да је по повратку из логора у Нирбергу у јуну 1945 скоро сваки дан ишао на ИНФОРМАТИВНЕ РАЗГОВОРЕ код """ОСЛОБОДИЦА БЕОГРАДА И СРБИЈЕ22 и Срце није издржало. Није му К&К фелдвебел ЈоШКА опростио бежанију у гаћама преко Саве 1914 као припадник 10 чете ,25 пука ,42 тзв.ВРАЖЈЕ ДИВИЗИЈЕ.
    (робокап, 7. oktobar 2015 12:36)

    # Link komentara

  67. Da se naježiš...
     (skocila_cena_daljinskog_grejanja, 7. oktobar 2015 12:35)

    # Link komentara

  68. Da je Major Gavrilović znao ko će za 100 godina vladati tim Beogradom...
    (Dragan, 7. oktobar 2015 12:33)

    # Link komentara

  69. Zato je zahvalni srpski narod, ovom heroju podigao veliki spomenik u znak zahvalnosti za učinjeno herojsko delo odbrane otadžbine i to na istom onom mestu gde je Gavrilovič održao govor. Ili mi se čini da tog spomenika ni nema, ali nije ni važno, važno je da je podignut Pašiću, jer on je prava slika i prilika srpskog naroda. A što se majora Gavrilovića tiče, pa čudim se da ga se neko setio, što je slučaj i sa svim ostalim srpskim herojima. Zato svi vi koji se odlučite da uradite nešto za ovu zemlju i naciju, dobro pre toga razmislite o tome, da li je ovaj narod vredan vaše žrtve. Mislim da nije, ali na vama je odluka.
    (zahvalni srpski narod, 7. oktobar 2015 12:33)

    # Link komentara

  70. A Beograd i Srbija treba da se stide kako je umro, sahranjen i kako su se drzava i Beograd odnosili prema njemu i njegovoj porodici.
    (Pedja, 7. oktobar 2015 12:28)

    # Link komentara

  71. Nekada smo (Srbija) bili hrabri i imali jake ljude ...

    Nekada je bila čast biti hrabar, a danas se hrabrost pretvorila u pohlepu. Danas se više gleda ko će kome više da otme a ne pomogne.
    Pitanje je da li postoji put povratka ??
    (markegiani, 7. oktobar 2015 12:27)

    # Link komentara

  72. Nažalost ovakvih kod nad Srba više nema!!!!
     (Siniša, 7. oktobar 2015 12:27)

    # Link komentara

  73. Ugledajmo se na Cehe koji zive u miru vec vekovima. Ko ima prava da drugog salje u smrt svojim ili tudjim greskama. Niko!
    (Raps, 7. oktobar 2015 12:26)

    # Link komentara

  74. ovo treba da pise na svakom ulazu u beogradu !
     (ziko, 7. oktobar 2015 12:25)

    # Link komentara

  75. Takvi su nekad bili ljudi. Cast, junastvo, zrtva za druge tj. za ceo svoj narod.
    Danas bi ga izrucili haskom tribunalu. A u medijima Gavrilovic ili ne bi postojao, kao npr. major Tepic ciji se junacki akt ignorise, ili bi bio satanizovan kao srpski nacionalista, ubica nase dece, velikosrpski zavojevac, antievropejac, desnicar...
    (Slava svim srpskim junacima, 7. oktobar 2015 12:25)

    # Link komentara

  76. Ово би требало да прочитају навијачи наших већих клубова, који се без милости како то они кажу "пеглају" међусобно. Размислите - ваши преци су заједно гинули и прошли кроз пакао да бисте се ви сад млатили и вређали сваког викенда, дербије да и не спомињем. Замислите да им је неко тада рекао: "Ваши потомци ће се тући по улицама". "Али зашто?" "Зато што ће једни више волети црвену, а други црну боју." (Или било које друге боје). Шта би помислили? Зар то није логика деце од 4 године? Сви који се кунете у српство имајте стално на уму наше дедове, људине, видите да ли сте их достојни. Памет у главу.
    (Браћа, 7. oktobar 2015 12:25)

    # Link komentara

  77. Večna slava srpski majore Gavriloviću...
    (sharky, 7. oktobar 2015 12:24)

    # Link komentara

  78. Ginuli su oni... Ali za koga... Za beograd na vodi? za prodaju telekoma... eeee
    (stevan, 7. oktobar 2015 12:23)

    # Link komentara

  79. Na ovoj slici lici na Nikolu Koja.
     (Modiljani, 7. oktobar 2015 12:22)

    # Link komentara

  80. Поноцан сам на Вас јунаци, срамота ме шта смо данас постали. Вечна Вам Слава браћо Срби!
    (zi, 7. oktobar 2015 12:21)

    # Link komentara

  81. Slava mu!
    (Come si dice, 7. oktobar 2015 12:21)

    # Link komentara

  82. Slava mu!
    (Come si dice, 7. oktobar 2015 12:21)

    # Link komentara

  83. Dokle vise skrivanja istorije. Majora Gavrilovica su komunisti, mladi skojevci, pretukli na smrt. Nisi ti Srbijo za ovakve junake, vec za EU, NVO i 300 evra platu. Bolje ne zasluzujes.
     (zemlja dembelija, 7. oktobar 2015 12:20)

    # Link komentara

  84. Dakle preziveo je. Toliko.
    (Joca, 7. oktobar 2015 12:20)

    # Link komentara

  85. Koje budale se bore za kraja? Za otazbinu Ok ali za jednog vladara????
     (x, 7. oktobar 2015 12:19)

    # Link komentara

  86. Majora Gavrilovića jedinice Vermahta zarobile su u Sarajevu 16. aprila 1941. godine dan uoči potpisivanja kapitulacije. Major je interniran u zarobljenički logor u Nemačkoj gde je proveo čitav Drugi svetski rat. Iako je imao pravo da kao najstariji oficir iz zarobljeničkog logora izađe prvi, izašao je poslednji i vratio se u Beograd koji su držali novopečeni oslobodioci.

    Dok je izlazio iz voza na Železničkoj stanici u vojnoj uniformi grupa mladih skojevaca je nasrnula na njega. Nova komunistička vlast ga je ispitivala i maltretirala. Major Gavrilović preminuo je u svom stanu u Beogradskoj ulici 19. jula 1945 godine. Zgrada u kojoj je major Gavrilović preminuo kasnije je srušena.

    Komunistička vlast nije dozvolila hrabrom oficiru sahranu uz sve vojničke počasti. Poslednji govor na sahrani Dragutina Gavrilovića održao je kraljevski pukovnik Aleksandar Todorović koji je tom prilikom izgovorio:„Još jedan hrast manje iz one gospodstvene šume srpskih rodoljuba koji su sagoreli na oltaru Otadžbine".
     (griz i jaja, 7. oktobar 2015 12:19)

    # Link komentara

  87. Slava junacima.
    (misa, 7. oktobar 2015 12:18)

    # Link komentara

  88. herojstvo koje se pamti...



    herojstvo koje se pamti...














    herojstvo koje se pamti...
     (nikola, 7. oktobar 2015 12:17)

    # Link komentara

  89. Opet srpska mitomanija.
    (ZG Hr EU, 7. oktobar 2015 12:16)

    # Link komentara

  90. То је љубав према отаџбини, то је жртва, колико нас данас би било спремно да положи живот за виши циљ? Нашим прецима нисмо ни до колена, у шта се наш народ претворио? Давала је Србија своје најбоље у нади за боље сутра а долазило је само горе. Памтите Срби ! И поносни будите, имате на кога!
    (Мајстор, 7. oktobar 2015 12:14)

    # Link komentara

  91. to je hrabrost!!!! najezio sam se
     (milan, 7. oktobar 2015 12:10)

    # Link komentara

  92. Rasplakah se
    (veliki mestar sviju hulja, 7. oktobar 2015 12:09)

    # Link komentara

  93. Jel se stidite politicari kada procitate ovako nesto, mada sigurno ne, da se stidite ne bi radili ovo sto radite, pogledajte kakve ste pretke prodali...
     (skyline, 7. oktobar 2015 12:08)

    # Link komentara

  94. Sramota je koliko smo se srozali u moralnom smislu od tada.
     (Liga šampiona, 7. oktobar 2015 12:08)

    # Link komentara

  95. Naježio sam se!
     (konto, 7. oktobar 2015 12:06)

    # Link komentara

  96. Slava mu i hvala!
    (Red, 7. oktobar 2015 12:06)

    # Link komentara

  97. "Vi nemate, dakle, da se brinete za živote vaše - oni više ne postoje"

    Jedina iskrena poruka koju nam naši političari mogu poslati u pred izbornoj kampanji ...
    (Branko Von Beca, 7. oktobar 2015 12:06)

    # Link komentara

  98. Ocigledno fale dijelovi teksta o dobrodoslici koju su mu priredili mladi skojevci kad se vratio iz zarobljenistva i od koje je nekoliko dana poslije podlegao.
     (Boske, 7. oktobar 2015 12:06)

    # Link komentara

  99. Slava mu!
    (Hitman, 7. oktobar 2015 12:03)

    # Link komentara

  100. E tako se to radi i normalnim državama.
     (nevera, 7. oktobar 2015 12:02)

    # Link komentara

  101. Hrabar vojnik ali opet se slavi poraz. Do kada će se Srbija tješiti hrabrošću žrtvovanih ljudi ? Odavno je prošlo vrijeme kada se žrtva u obredu totema ili oltara domovine obvezatno prinosila. Pamet i mudrost su voditelje ka pobjedi i boljem životu a ne luzeri tj stupidnost.
    (pogled s zapada, 7. oktobar 2015 12:02)

    # Link komentara

  102. Trebali ste da napišete i o odnosu komunista prema njemu nakon dolaska iz zarobljeništva... Još jedan u nizu heroja koji nisu ispraćeni na dostojanstven način od strane naše države...
     (miki, 7. oktobar 2015 12:02)

    # Link komentara

  103. Nedostojni smo ovih predaka. Kao da smo drugi narod.
    (Nikola, 7. oktobar 2015 12:02)

    # Link komentara

  104. Ziveo Gavrilo !!!!!!!!
     (S Y L A, 7. oktobar 2015 12:01)

    # Link komentara

  105. Kakva ljudina! Taj je znao kako se vodi. Na svu srecu sad smo prijatelji i sa Austijcima, Madjarima i Nemcima. Ali treba nsm ovakvih i u miru.
    (Micaptica, 7. oktobar 2015 12:01)

    # Link komentara

  106. Znači džaba jurišali..
    Al nema veze barem smo pokazali našu osnovnu karakternu osobinu.
    Inat.
    (Radoslav Milojevic, 7. oktobar 2015 12:01)

    # Link komentara

  107. Slava im!
     (dzara, 7. oktobar 2015 12:01)

    # Link komentara

  108. Svava im!
     (dzara, 7. oktobar 2015 12:01)

    # Link komentara

  109. To su bili junaci! Nek im je vecna slava!
     (Mr X, 7. oktobar 2015 11:58)

    # Link komentara

  110. Nek mu je večna slava!
     (Ivo007, 7. oktobar 2015 11:58)

    # Link komentara

  111. A nizbogcega drugoga onda zbog ovakve junacke proslosti treba da se ponosimo i da ne damo Srbiju. Nazalost nekada je bilo zivit za otadzbinu, a danas je "Sta je tu za mene?".
     (N2, 7. oktobar 2015 11:57)

    # Link komentara

  112. Heroji!
     (nikola1992, 7. oktobar 2015 11:56)

    # Link komentara

  113. Narod koji ne postuje svoju proslost,nece imati svetlu buducnost... E moja Srbijo...
     (bojke, 7. oktobar 2015 11:56)

    # Link komentara

  114. Molim od redakcije B92 vise ovakvih clanaka, zaista divna prica. Ovakvi dogadjaji govore da su Srbi znali da se bore za svoju slobodu.
     (Malckie Makay, 7. oktobar 2015 11:56)

    # Link komentara

  115. Zbog čega?
     (Semke, 7. oktobar 2015 11:55)

    # Link komentara

  116. Za kralja i otadžbinu! Nebeska vojska nije dobila ni jedan rat uz ovaj legendarni povik..
    (krf, 7. oktobar 2015 11:55)

    # Link komentara

  117. Ovo je nas istinski heroj. O njegovim podvizima treba da uce nasa deca. A ne da im se serviraju politicari, starlete, estradne zvezde i drugi bezveznjaci koji opstaju i bogate se na racun svih nas.
    (posteno, 7. oktobar 2015 11:54)

    # Link komentara

  118. Neki cete da poginete, a neki cemo da prezivimo
    (Dejna, 7. oktobar 2015 11:53)

    # Link komentara

  119. Slava mu! Kakav vojnik
     (junaci, 7. oktobar 2015 11:53)

    # Link komentara

  120. Polagao generalski ispit!!!Pa to danas kupis gde hoces
    (hm, 7. oktobar 2015 11:53)

    # Link komentara

  121. Слава јунацима!
    (Sideswipe, 7. oktobar 2015 11:52)

    # Link komentara

  122. Slava njemu i svim borcima
     (Bliz, 7. oktobar 2015 11:51)

    # Link komentara

  123. Koliko oficira smo do sada izručili ili još treba da izručimo bilo kome?! Pogledajte samo zemlje u okruženju kako brane svoje oficire... Zato i nećemo nikada više imati "ovakve oficire".
    Posle ovakvog teksta sada se još više stidim ko sam, ko nas vodi i kuda idemo!
    Nek nam je bog na pomoći!
    (miro, 7. oktobar 2015 11:51)

    # Link komentara

  124. Sa kakve smo junacke istorije spali na ovu danasnju.Kuku lele nekog rata.
    (hm, 7. oktobar 2015 11:50)

    # Link komentara

  125. Ovakvi ljudi se više ne rađaju...
     (gledalac, 7. oktobar 2015 11:49)

    # Link komentara

  126. besmrtan dok je srba i srbije!
     (pripravnik, 7. oktobar 2015 11:49)

    # Link komentara

  127. Eh, da smo ostali kraljevina danas bi bili jedna od osnivaca Evropske zajednice pored Nemacke, Francuske, Italije i zemalja Beneluksa.
    Ovako nas je Tito i komunizam vratio nekoliko decenija unazad.
     (Homo politicus, 7. oktobar 2015 11:44)

    # Link komentara

  128. Kad sam bio mladji osjecao sam ponos kad bi pomislio na ovaj dogadjaj. Kako sam odrastao i obrazovao se shvatio sam da smo mali narod koji je u jednoj gadnoj situaciji izgubio polovinu muskog stanovnistva i da smo pro tome fanaticno branili prestolnicu. Srpske kamikaze? Mislim, Cesi, Slovaci, Madjari, Rumuni, Bugari... svi su oni bili u gadnim situacijama pa nisu zrtvovali pola stanovnistva i gurali ljude u smrt kao oficiri koje danas velicamao. Covjek ladno prezivio rat i jos odlikovan. Koliko je njegovih vojnika iz "otpisanog puka" prezivjelo ta dva dana pokolja?
    Dajte, Prag, Bratislava, Budimpesta, Sofija...ni fasada nije okrznuta 1914-1918 dok smo mi uspjeli da se unazadimo 300 godina i jos se ponosimo time sto smo gurali ljude u sigurnu smrt.
    Zasto niko nikada ne postavi pitanje nase politike radi koje smo dosli u situaciju da nas napada cijela Evropa posljednjih 100 godina???
    (srx, 7. oktobar 2015 11:43)

    # Link komentara

  129. Eto sa Wikipedije o njegovoj smrti:
    There are several different accounts about his death. According to one of them, when he returned to Belgrade he was wearing the only suit he had, uniform of Royal Army. At Belgrade railway station he was noticed by a group of partisans and beaten to death because of his uniform. Some other accounts say that he was captured by new communist authorities and tortured to death during interrogation.[1] There are some testimonies that refute such claims, though confirming that Gavrilović's family was punished by new authorities not being allowed to have military pension for ten years although they were entitled to it.
    (Vladimirr, 7. oktobar 2015 11:43)

    # Link komentara

  130. pa da, lik to ladno izjavio, momci krenuli u juriš a on ladno živeo još 100 godina.

    Niko nikad više ne treba da juriša.
    (Nikad, 7. oktobar 2015 11:42)

    # Link komentara

  131. neko se seca jurisa na topove i bajonete, a neko jurisa na seljake u zapregama.

    slava braniocima
    (nebojsa, 7. oktobar 2015 11:41)

    # Link komentara

  132. super podsecanje za lozenje sajber ratnika i napaljenih nacionalista koji su rat gledali samo na filmovima. da li bi mozda drugacije razmisljali da je vase dete zrtvovano za neku imaginarnu cast beograda? a gde je ta cast danas, stotinu godina posle, najbolje vidimo po opstoj bezaniji mladih iz srbistana i to bas u austriju i nemacku.
    (comentateur, 7. oktobar 2015 11:40)

    # Link komentara

  133. Pad Beograda je bio više nego izvestan. Zar nije bilo bolje sačuvati ljude? Koliko bi nas danas bilo više da nije bilo ovakvih suludih izgibija? Danas smo svedoci da brojnost zapravo daje snagu naciji.
    (Srbin, 7. oktobar 2015 11:32)

    # Link komentara

  134. Čuo sam ovaj govor mnogo puta, i uvek se iznova naježim! Slava našim pretcima koji su podneli veliku žrtvu kako bismo postojali i živeli u slobodi! Da znamo ko smo, da se nikada ne stidimo svog porekla.
    (Millennium, 7. oktobar 2015 11:30)

    # Link komentara

  135. Mnogi su tako dali zivote za otadzbinu, i sta se promenilo? Uvek i uvek je sve bilo gore i gore. Vladajuca vrhuska se sve vise bahatila i bogatila, a ovi preziveli, sto su se hrabro borili, bili su cesto sikanirani od nove- stare oligarhije koja se uspostavljala. Mrtvih se niko vise i ne seca. I cemu sve to? Rat je obican biznis koji izazivaju svetski mocnici, a narod uvek naseda na price o casti, otadzbini i junastvu. Vredi se boriti samo za pravdu i istinu, ali ta borba se vodi u sebi, a ne u spoljasnjem okruzenju.
     (bzvz, 7. oktobar 2015 11:28)

    # Link komentara

  136. Covek je bukvalno sve preziveo,da bi ga na kraju bolest ubila :(
     (RasniNovobecejac, 7. oktobar 2015 11:28)

    # Link komentara

  137. Kamoli da možemo da uzvikamo "Za kralja i otadžbinu!" Ali kod nas došao hrvat i komunizam.. HRVAT EEEJJ! Pa mi smo za smejanje.. Sve kraljevine su vrhunske države sa dobrim životnim standardima.. Mi smo jedini što smo konfiskovali sve njegovo i izjurili našeg kralja.. A komunjare danas govore kako ne priča ni srpski.. Pa jel bi vi ako bi vas neko popljačkao?
    Ako bi se meni neko tako obratio prema mom ocu, ja bi svašta govorio o toj zemlji, ali oni samo fino pričaju o Srbiji. Sramota.
     (HanSolo, 7. oktobar 2015 11:27)

    # Link komentara

  138. Neka je VECNA SLAVA srbskom HEROJU vojniku !!!
    (krle - dron, 7. oktobar 2015 11:26)

    # Link komentara

  139. za koga?
    da je mogao da samo da zamisli kakvim će herojima da ostavi grad i srbiju, docekao bi austrijance kao rođenu braću i pitao ih još šta im treba.
    u ratovima poslednjih sto godina nam je poginulo ili životno onesposobljeno više od 70% cjelokupnog stanovništva - preživjeli su oni najgori, šljam i kanalizacioni otpad (da, i ja i skoro svi vi što čitate potpadamo pod tu grupu). mi smo naslednici kolaboranata, prevaranata, preletača, konformista, lažova i sitnih trgovaca. prevara i lukavstvo nam teku venama. neki uspjevaju da se bore protiv genetike, a većina ne. i eno ih, ili na vlasti ili oko vlasti. u upravnim odborima ili sa sendvičima. skoro su isti, razlikuju se samo u umjetnosti ljigavog snalaženja.
    tako da, majore, govor od kog se čovek naježi kad god da ga pročita je nešto za šta bi se kajao sada, siguran sam.
    (iv, 7. oktobar 2015 11:25)

    # Link komentara

  140. E moj majore, da vidis danas sta rade od tog Beograda, ono sto ste vi junaci krvlju branili sada poklanjaju u miru zarad svojih bolesnih ambicija i licnog bogacenja. Neka ti je vecna slava.
    (R2D2, 7. oktobar 2015 11:24)

    # Link komentara

  141. Interesantno mi je ovo za generalski ispit. A danas diploma za vojvodu ko od sale.
     (Sloba, 7. oktobar 2015 11:23)

    # Link komentara

  142. I kao najvažnije, opet je u tekstu (slučajno ili namerno) izostavljen sledeći podatak.
    Vrativši se iz Nemačke, iz logora, Dragutin Gavrilović, nemajući odelo da obuče, obukao je vojničke pantalone i koporan, BEZ ISTAKNUTIH ČINOVA i oznaka Jugoslovenske kraljevske vojske. Šetao je Beogradom, i naleteo na grupu SKOJ-evaca i komunista, koji su prepoznali uniformu i divljački ga pretukli. Stigao je, uz pomoć ljudi, svojoj kući, i legao u krevet da odmori. Posle par sati u kuću mu upadaju udbaši, oduzimaju vojničke pantalone i koporan, još ga pritom i tuku više i strasnije nego što su ga tukli SKOJ-evci i komunisti na ulici, i kao posledica tog batinjanja umire 19. jula 1945. Sudbina ovog heroja je slična sudbini Vojvode Petra Bojovića. Obojica su preživeli Turke, Arnaute, Bugare, Nemce, Ugare, Hrvatske vražje divizije, Handžare....ali nisu preživeli Srbe komuniste.
    Slava gospodinu pukovniku Dragutinu Dimitrijeviću.
    S verom u Boga, za Kralja i Otadžbinu!
    (Iza Brda, 7. oktobar 2015 11:23)

    # Link komentara

  143. Svaka čast za govor i karijeru, ali koliko mi je poznato on je preživeo tu bitku
    (Djordje S, 7. oktobar 2015 11:22)

    # Link komentara

  144. To su bili junaci i patriote! Slava im i hvala!
    (Gojko UK, 7. oktobar 2015 11:22)

    # Link komentara

  145. Napujdao ih da poginu a on završio na Krfu.
     (Thilmo, 7. oktobar 2015 11:21)

    # Link komentara

  146. Замислите данас, не дај Боже, да командир чете, млад поручник, уплашен пред непријатељем, са Србијом у срцу каже...за председника Тому, живео председник Тома...
    (др, 7. oktobar 2015 11:20)

    # Link komentara

  147. Kad pogledamo unazad, na nasu herojsku proslost i junacke pretke, treba da osecamo samo stid i sramotu!
     (Milanče, 7. oktobar 2015 11:20)

    # Link komentara

  148. Heroji ne umiru!
     (UltrasCZBG, 7. oktobar 2015 11:20)

    # Link komentara

  149. Cesto komentarisem svakakve teme,da izrazim bunt na ovu ili onu temu...ali ovakve teme o ljudima,nasim ljudima,samo izazivaju stid i sramotu kad negde vidim njih na tim starim fotografijama.cime smo toliko moralno zagadjeni da smo na kraju ispali ovo sto jesmo.
    (srbin, 7. oktobar 2015 11:19)

    # Link komentara

  150. Slava mu! Slava im!
     (east, 7. oktobar 2015 11:18)

    # Link komentara

  151. Kako me je stid kada uporedim sisteme vrednosti sadašnje Srbije sa moralnim vrednostima ljudi poput majora Gavrilovića.Retko ko ima tako slavnu istoriju,zato i pokušavaju da je ukradu,protmu,izmene,oni koji je nemaju.Nažalost,ginuli smo za ideale južnoslovenstva,dok su braća čekala ishod u zavetrini.Neka nam je Bog u pomoći.
    (deNiro, 7. oktobar 2015 11:17)

    # Link komentara

  152. Sramota za Stepu Stepanovica. Slava majoru Gavrilovicu.
     (Povidon, 7. oktobar 2015 11:17)

    # Link komentara

  153. Nekada su Srbi bili toliko jaki da su se suprostavljali Austro Ugarskoj koja je tada imala 10 puta vise stanovnika. A danas nam Albanci pustaju dronove upo Beograda, Hrvati zatvaraju granicu a oni koji su nas bombardovali dobijaju pare kao savetnici premijera!
     (nenad ch, 7. oktobar 2015 11:17)

    # Link komentara

  154. Neopisivo mi je drago što kej na Dorćolu nosi ime Obala majora Dragutina Gavrilovića.

    Ginuli su najbolji, da bi vladali najgori. Na primer, Pašićev sin je bio u Francuskoj za vreme rata (kao "bolestan"). U knjizi ,,Čujte Srbi, čuvajte se sebe" se govori i o čoveku koji je prodavao brašno za potrebe vojske (Srbin), i sa brašnom mešao PESAK.

    100 godina posle toga, da možemo da čujemo ove heroje, verovatno bi se pitali za koga i zbog čega su dali svoje živote.
    Da oni nisu stradali, sada bismo bili Hans, Tomas, Frida, Dirk..

    Nismo dostojni tih junaka.
     (Pit, 7. oktobar 2015 11:16)

    # Link komentara

  155. Slava mu!
     (JKL, 7. oktobar 2015 11:16)

    # Link komentara

  156. Ponosan sam na svoju istoriju!:)
     (MarkoPK, 7. oktobar 2015 11:16)

    # Link komentara

  157. Slusao sam jednog naseg veoma poznatog istoricara koji je u jednoj emisiji u vezi slicne teme bas pricao i o ovom "cuvenom" govoru...kao i mnogo stvari i situacije, kako u svetskoj istoriji-tako i u nasoj, i ovaj govor niti je bio ovakav niti je bilo neceg slicnog. Cela situacija je naravno ozbiljno preuvelicana i preterana i to se samo vremenom jos vise pogorsalo tako da nema potrebe praviti od muve slona
     (Xxc, 7. oktobar 2015 11:14)

    # Link komentara

  158. Imamo odlicnu istorija!!! Sve junak do junaka! Pamtite ovo Srbi moji!!!
     (cojstvo i junastvo, 7. oktobar 2015 11:14)

    # Link komentara

  159. Једно велико и понизно ХВАЛА!Нека вам је вечна слава!
    (2015, 7. oktobar 2015 11:13)

    # Link komentara

  160. i odvede tudju decu u pakao. sad bi nas bilo 30 mil. umesto da izvrsi harakiri, junači se i beži
     (vanja, 7. oktobar 2015 11:12)

    # Link komentara

  161. Tako se brani otadzbina. Kasnije je, nazalost sve sto je nosilo oruzje pobeglo na Krf i taj kukavicki cin se danas smatra velikom strategijom. Svo civilno stanovnistvo je ostavljeno na nemilost neprijatelju.
    (SRB citizen, 7. oktobar 2015 11:11)

    # Link komentara

  162. Tih godina su ziveli veliki ljudi,veci nego i jedan narod u Evropi.Potomstvu su ostavili zemlju natopljenu svojom krvlju,slobodu iznad svojih zivota,verujuci da ce ostati boljim i pametnijim od njih,ali bolji nikada nisu dosli.Slava i mir njihovim dusama!
     (ivanko, 7. oktobar 2015 11:11)

    # Link komentara

  163. Stanje drustva je odraz stanja svakog pojedinca. Vojska je tada bila slavna jer su je predvodili ovakvi ljudi. Danas vojsku predvodi keramicar pa je i vojska takva, kondukteri vode rasprave u skupstini pa je i kvalitet rasprava takav i tako milion primera...
     (zoran, 7. oktobar 2015 11:10)

    # Link komentara

  164. Napisaste da je covek preziveo i prvi i drugi svetski rat pa i zatocenistvo u nemackom logoru. Ali ne pomenuste docek skojevaca koji nije mogao da prezivi. A onda po navici zaplacite malko za Titom i nemojte da se pitate gde su nestali ljudi kao major Gavrilovic.
    (Miki, 7. oktobar 2015 11:09)

    # Link komentara

  165. Slava junacima!
    Šta bi keramičar uradio? Za čega su najbolji ljudi izginuli, da bi ovaj mulj, šljam isplivao na površinu?
     (Mile, 7. oktobar 2015 11:09)

    # Link komentara

  166. Slava njemu i ostalim herojima odbrane Beograda. Tekstu nedostaje samo podatak na kraju, a to je da je bolesni Gavrilovic na smrt isprebijan od strane "klasno svesnih internacionalista" u Beogradu 1945. i da je od posledica toga i preminuo.
    (Rajko Janjanin, 7. oktobar 2015 11:09)

    # Link komentara

  167. Slava mu!!!
     (sloba, 7. oktobar 2015 11:08)

    # Link komentara

  168. Jedna bedna tabla stoji na mestu gde su ovi junaci ostavili svoje kosti, ni to ne bih znao da nije bila reportaza pre par dana. U nekim normalnim zemljama ovaj covek bi imao spomenik i njegov govor bi se odmah posle azbuke ucio ali ne, mi sve zaboravljamo. Zato smo tu gde i jesmo.
    Vecna slava svim junacima koji su pali za Beogad!
    (majke jos uvek radjaju obilice, 7. oktobar 2015 11:08)

    # Link komentara

  169. Pitam se, kada bi sada major Gavrilovic slicno rekao, kakav bi bio odgovor sirokih narodnih masa? Mislim da svi znamo odgovor.
    (watcher, 7. oktobar 2015 11:08)

    # Link komentara

  170. BG SINDIKAT - OLOVNI VOJNICI
     (David, 7. oktobar 2015 11:07)

    # Link komentara

  171. Veliku istoriju ima ova zemlja i velike ljude koji je vodili i ginuli za nju, i onda otvoris vesti i vidis ko nas vodi prethodnih 20 i kusur godina i nije ti jasno kako je moguce da smo od ovakvih vodja dosli do ovih danasnjih!
     (Kol, 7. oktobar 2015 11:07)

    # Link komentara

  172. Sta li bi na to rekli danasnji tatini sinovi
     (aca, 7. oktobar 2015 11:07)

    # Link komentara

  173. od ovog oficira srpske vojske crnogorskog porekla, pokušava da se napravi heroj(zato što ze žrtvovao toliku srbadiju prodajući im rodoljublje iako nije imao takva naredjenja, čak šta više), tek dolaskom 'oslobodioca' 1944-te kada su osigurali vlast. i to nam naturaju svake godine
    (zoran1965, 7. oktobar 2015 11:05)

    # Link komentara

  174. Gospdin major je, za razliku od svog puka, preziveo I ugodno dugo poziveo gradeci vojnu karijeru, izmedju ostalog I na racun ovog govora.
    (kiza, 7. oktobar 2015 11:05)

    # Link komentara

  175. Junak. Tačka. Neka mu je večna slava i hvala mu u ime budućih generacija za koje je život dao!
    (miki, 7. oktobar 2015 11:05)

    # Link komentara

  176. ...po povratku u BG '45.god. brutalno je napadnut od strane "mladih skojevaca". Iskreno se nadam da ti "mladi skojevci" ne primaju vojnu penziju kod nas.
    (al, 7. oktobar 2015 11:03)

    # Link komentara

  177. Posle II svetskog rata, ovaj heroj je bio maltretiran od komunističkog ološa. NIKO od Beograđana nije stao u njegovu odbranu. S kojim pravom ga svojataju Srbija i Beograd?
    (sturmmann, 7. oktobar 2015 11:03)

    # Link komentara

  178. Izginuše uzalud. Da su imali bilo kakav nagoveštaj kakvi će biti Srbi i Srbija sto godina kasnije, verovatno bi se svi lepo predali ili pokupili i otišli u neku drugu zemlju. Za ovo bi se samo lud čovek borio.
    Danas da krene neki sukob, rat protiv Srbije... nebitno, nema sile koja bi me naterala da učestvujem, za Srbiju ne bih zacepio ni mali nokat leve noge.
    (Mihailo, 7. oktobar 2015 11:02)

    # Link komentara

  179. Tako se nekad volela otadzbina.To su bili junaci,i pre i posle rata davali su sve za porodicu i zavicaj.
     (Mlekadzija88, 7. oktobar 2015 11:02)

    # Link komentara

  180. Citas li ovo keramicaru?
    (hhh, 7. oktobar 2015 11:00)

    # Link komentara

  181. Isto bi tako uradili i danasnje velike patriote, od dveri, 1389, obraz i sl. Mozda bi i uradili, al da imaju koristi, koji audi, kuca s bazen il neku vikendaju, al da on bira.
    (alek, 7. oktobar 2015 10:58)

    # Link komentara

  182. A danas bi bilo znate to su nasi nemacki prijatelji (da se ne pomisli da imam nesto protiv Nemaca koje izuzetno postujem) , videcemo sa Edijem,.... Nismo dostojni svojih predaka.
    (MIlos, 7. oktobar 2015 10:58)

    # Link komentara

  183. Puk je izbrisan, ali je on vidim preživeo...
    (betelgez, 7. oktobar 2015 10:57)

    # Link komentara