- Komentari -

Rumunski IT inženjer - posao snova

Bukurešt -- Rumunski informatičari ne žele da odlaze iz svoje zemlje, jer smatraju da na Zapadu ne bi mogli da imaju bolji standard od onog koji trenutno imaju.

Izvor: Tanjug, ictbusiness.info
Pošaljite komentar
  1. (Dusan, 22. decembar 2014 05:59)

    Izvini ako si se osetio uvredjenim.
    Samo sto mesas babe i zabe, osim ako nisi u vlasti, pa si kao rusofil u istoj
    namerno blokirao sve moguce reforme u ovoj drzavi.
    I ko ovde prica o bombardovanju?
    Imam dijametralno suprotan stav o tome, ali ovde nije mesto da se razglaba o tome.
    I nemoj samo o porezima kod nas i u EU, molim te...

    P.S. A inace je legalno otvoriti firmu na Kipru... Sto nisi u Moskvi, cisto da pitam...
    (Arhitekt, 22. decembar 2014 11:32)

    # Link komentara

  2. Pre 5-6 godina sam ostao bez unosne visegodisnje frilenserske saradnje sa kolegom iz Finske. Coveku je jednostavno postalo lakse da radi sa Bugarima koji su u EU i kojima je mogao bez nikakvih problema da salje novac za odradjeni posao.
    Zato iz dna duse mrzim rusofile, petokolonase i srBske patriJote i ostale koji nas uporno sprecavaju da ne udjemo u EU.

    P.S. Bilo je jos par njih kojima je bio problem procedura slanja novca...
    Sad je malo bolje, ali...
    (Arhitekt, 21. decembar 2014 21:35)



    Ja se bavim istim poslom kao i ti (imam malu hosting firmu), i radim sa amerima uglavnom (95%), a jesam rusofil, cak mi je i devojka iz rusije, crkni pukni, meni posao raste, i to nema veze sa tim da li sam u EU ili ne, cak stavise, zbog prekomplikovanih zakona EU, pola musterija iz amerike bi otislo od mene, tako da ti ako mislis da je lakse otvoriti posao u Nemackoj, ajde probaj pa placaj porez od 45% na prihode (ne platu, vec zaradu kao vlasnika firme!), pa budi u talu sa Nemackom. Inace da, da otvoris firmu u EU, treba samo da odes do Kipra, tako da , da si hteo, mogao si da se snadjes, nije ti Rusija ni Amerika , ni EU kriva vec samo ti sam.

    (btw, da ne navucem gnev rusomrzaca, amerikanci su sjajan narod da radis sa njima, a i generalno su prijateljski nastrojeni, to sto volim da radim sa njima i sto imam dosta prijatelja odatle, ne znaci da volim sto su me bombardovali i sj****li kad god su stigli).
    (Dusan, 22. decembar 2014 05:59)

    # Link komentara

  3. Smesne su mi ove price o platama, sedim u Bgd, radim kao soft.architect za kanadsku firmu za 6k jura mesecno plus share u firmi. Poceo sam pre 10 god preko freelancer dot com, a kad se pojavio LinkedIn jako sam vodio racuna da mi ostavljaju preporuke tamo.

    Hint: uvek trosim 5-10 sati nedeljno na ucenje, recimo, OpenStack je nova mantra koja donosi preko 50 baksa/hr

    Srdacan pozdrav za srpski IT proletarijat u USA i EU.
    (Ivan V, 22. decembar 2014 03:25)

    # Link komentara

  4. "Kvalitet života je mnogo bolji ovde ali je usamljenost česta, međuljudski odnosi površni i veštački ljubazni."

    Otkad se usamljenost i medjuljudski odnosi ne smatraju bitnim parametrom kvaliteta zivota?

    Samica nije badava najgore mesto u zatvoru, koliko god on bio luksuzan.
    (Toorshia, 22. decembar 2014 00:50)

    # Link komentara

  5. Pre 5-6 godina sam ostao bez unosne visegodisnje frilenserske saradnje sa kolegom iz Finske. Coveku je jednostavno postalo lakse da radi sa Bugarima koji su u EU i kojima je mogao bez nikakvih problema da salje novac za odradjeni posao.
    Zato iz dna duse mrzim rusofile, petokolonase i srBske patriJote i ostale koji nas uporno sprecavaju da ne udjemo u EU.

    P.S. Bilo je jos par njih kojima je bio problem procedura slanja novca...
    Sad je malo bolje, ali...
    (Arhitekt, 21. decembar 2014 21:35)

    # Link komentara

  6. Sve je to divno, ali što ako žele provesti odmor na dva tjedna u New Yorku, La, Tokyju ili tako nekoj destinaciji, mogu li si to priuštiti tom plaćom?
    (V@le, 21. decembar 2014 20:45)

    # Link komentara

  7. Evo prosvetari strajkuju jer su im plate pet puta manje od IT sektor (5*300=1500). A oni uce decu programe kao sto su PytonC++, i tako to. Mislim stvarno... umesto da i oni spakuju kofere pa u Silicon Valley za plate od jedno 5000, jer su puni su znanja...
    (autsorsing, 21. decembar 2014 15:02)

    # Link komentara

  8. Živim u Luksemburgu i radim godinama u IT sektoru. U moju firmu su u poslednjih 6 meseci dosla 3 IT inženjera iz Rumunije. Ne bih rekao da su bili zadovoljni u Rumuniji i to ne toliko platom, više uslovima života.
    Ništa nije crno-belo. Plate su ovde dosta veće ali su i stanovi jako skupi. Pristojan dvosoban stan bez 1500€ mesečno ne može ni da se sanja. Ljudi su usresređeni na posao ali u IT sektoru je tako svugde, u Beogradu, Rumuniji, Silikonskoj dolini... Kvalitet života je mnogo bolji ovde ali je usamljenost česta, međuljudski odnosi površni i veštački ljubazni. Ali tako je sve više i u mom Beogradu. Tako da nigde nije idealno. Čovek mora da se izbori za svoj bolji svet. U Srbiji sa ovakvom besperskeptivnom i lošom vlašću, već decenijama unazad, je skoro nemoguće.
    (Jasnica, 21. decembar 2014 12:48)

    # Link komentara

  9. Programeri su svuda plaćeni iznad proseka i svuda žive dobro. Tačno je da u Nemačkoj nemaju 6x veću platu od proseka ali je 3x1500e opet mnogo bolje nego 6x300e. Kvalitet života se ne ogleda samo u tome koliko plaćaš kiriju i koliko trošiš na hranu (koja je u Nemačkoj svakako jeftinija). Stanarine jesu skuplje ali koliko su skuplje toliko su i stanovi kao i okolina kvalitetniji. Gradovi su čisti, javni prevoz funkcioniše idealno, zgrade čiste, parkinzi bezbedni (ne trebaš da brineš da ćeš ostati bez goriva ili točkova), škole bolje, kulturni život neuporediv itd. Nećeš biti gladan ako pojedeš burek od 100 dinara kao ni ako pojedeš biftek od 1000 ali to ne znači da si kupovinom bifteka bacio pare već samo da si se hranio kvalitetno.

    Ovaj tekst zvuči kao da je naručen od strane vlasnika neke firme koja zarađuje milione na jeftinim programerima sa istoka.
    (Nenad-EU, 21. decembar 2014 11:59)

    # Link komentara

  10. @ Alex - "Stanarinu od 1500 e/m niko zdrav ne placa duze vreme posebno ne na racionalnom zapadu. Ovaj iznos je u visini hipotekarnog kredita za kucu / stan"

    Nije bas tako. Nemaju svi pravo na kredit, posebno ne ako si nov u toj zemlji. Ne mozes da kupis kucu/stan cim dodjes u inostranstvo, jer ti treba ustedjevina za ucesce, npr. 100.000 evra. Takodje, prvih nekoliko godina ni jedna banka nece ni da razgovara s tobom, sve dok nemas stalne boravisne i radne papire, za sta je potrebno 4-10 godina, u zavisnosti od zemlje. I druge privilegije ne sleduju ljude koji tek dodju u Holandiju, Nemacku, Francusku, npr da dobijes auto od firme. Uglavnom tek menadzeri dobiju kola, a to se postaje posle par godina, a mnogo redje da neko odmah iz Srbije postane menadzer u Holandiji. Sve u svemu - ako si nov, ako planiras da odes iz Srbije, trebace ti mnogo para u prvih nekoliko godina, posebno za stanarinu (npr. 5x12x1500 = 90.000 evra za 5 godina stanarine) - a bas tad najmanje zaradjues. Posle 10 godina, sve je mnogo lakse, ali mnogi nece da zrtvuju 10 godina svog zivota, jer im je pristojno dobro i u Srbiji.
    (Ana, 21. decembar 2014 11:54)

    # Link komentara

  11. po meni tekst je pretenciozan.
    ne znam konkretno za rumuniju, ali iz teksta zakljucujem da se uglavnom radi programerima, manje ili vise iskusnim.
    u tom smislu nazivati ih it inzenjerima je malo pretenciozno.
    kada se kaze it industrija, sve najvece kompanije su na zapadu i tamo se radi 95% svetskog tehnoloskog razvoja, dakle ono sto po meni rade pravi it inzenjeri.
    svi ostali, indijci, kinezi, istocno evropljani i ostali su iapk, realno samo neko ko tu tehnologiju primenjuje, odnosno radi posao nizeg nivoa. inapple i google i svimostali grade svoje velike centre na tlu uglavnom sad, i prilicno je jasna podlea u svetkom it-u
    istrazivanje, razvoj novih tehnologija - zapad
    dalekinistok - proizvodnja po poslatoj dokumentaciji
    ne kazem da nema izuzetaka, ali realno tesko da bi istocne kompanije tipa lg, samsung i slicni bili tako veliki da im zapadne komanije nisu dale posao i intelktualnu inspiraciju.
    stomse kvaliteta zivota tice, po meni kvalitet zivota, nije samo kolicina novca, bec kvalitet sistema u kojem zivis. zivot je i van kuce..... da imas dobar put, skolu, bolnicu, da obaveze prema drzavi izvrsavas na lagan nacin bez cekanja po salterima, da imas u svemu mogucnost izbora......
    iapk svaka cast rumuniji, cesto nezasluzeno potcenjujemo tu zemlju......imaju vise stanovnika tri puta od srbije i znacajno su trziste.....imavaka im cast ako su uspeli da se eta liraju kao dobri partneri zapadnih kompanija.
    (analiticar amater, 21. decembar 2014 11:29)

    # Link komentara

  12. Napisite nesto o porezu na IT firme u Rumuniji, koliko ja znam radi se o jednocifrenom iznosu u procentima, pa tako drzava investira u buducnost posto jedan programer generise 3-5 nestrucnih radnih mesta.
    (Ivan V, 21. decembar 2014 11:14)

    # Link komentara

  13. @ Alex - ja ne razumem o cemu ti pricas, i sta ti uopste osporavas u mom komentaru?
    Da ponovim 2 cinjenice koje sam ja rekao:

    1) Stanarine nisu 200 evra u Amsterdamu zato sto bi ti mogao da kupis kucu. Ja samo kazem da je stanarina 1500 evra, koliko i jeste, a da li sam ja kupio kucu ili nisam - to ne menja ovu cinjenicu, koja sluzi za poredjenje. Takodje, kad dodjes u Amsterdam ne mozes da kupis kucu na kredit, jer si nov i niko ti nece dati kredit, a i treba da imas ustedjevinu od 50-100k za ucesce. Ipak ces morati da rentiras na 1500 evra nekoliko godina dok ne steknes pravo, ustedjevinu i kreditni rejting. Pa ako prezivis - kupi kuci posle nekoliko godina.

    2) Ja sam sam ostao u inostranstvu i takodje LICNO smatram da je meni ovde bolje. Sto opet ne menja cinjenicu da ima mnogo ljudi koji razmisljaju kao ovaj Rumun i da je njima bolje u Beogradu. To je opet OK, jer cemo imati neke dobre programere i u Srbiji, a pre 12-13 godina NIKO nije hteo da bude u Srbiji.
    (Vinetu Papadopulos, 21. decembar 2014 10:57)

    # Link komentara

  14. Ma kakva Rumunija, Srbija je lider na Balkanu!
    (bivsi, 21. decembar 2014 10:47)

    # Link komentara

  15. Ne vjerujem ocima!!! Kluz-NYC-Amsterdam! Kluz!!! Eeeej Kluz!!! Kluz i NYC!!! Recite mi da je sarkazam u pitanju!
    (Nucky Thompson, 21. decembar 2014 10:28)

    # Link komentara

  16. @bers0003@lj: Potpisujem.

    Ono sto ljudi nikako da shvate je da moraju dugorocno da razmisljaju. Nije problem ako nekav generacija dobro zaradjuje, problem je sta ce sledeca. Iako bi svaki roditelj vileo da mu dete bude uspesno, to je nemoguce u nestabilnoj drzavi koja nema osecaj za pravnu drzavu i u kojoj ekonomiju kreiraju diletanti od kada je nastala, pa do danas. Bez obzira sto se ja, kao dr, nadam da ce moja deca biti Nobelovci, sta cemo ako odluce da budu inzenjeri mehatronike? Da zavrse najtezi fakultet i sede na birou jer su robotika i Srbija kao ISIL i demokratija ili da se prekvalifikuju za gerontodomacice? Morace da odu tamo gde im i takav posao omogucava pristojan zivot. Zasto onda prebacivati lopticu na decu? Samo zato sto je meni finansijski dobro sada? To je sebicno...
    (EQ, 21. decembar 2014 09:46)

    # Link komentara

  17. Kao developer (Python, C++) mogu da kazem sledece iz svog iskustva.
    Poceo sam sa 600, i nakon 4 godine rada imam 1500 + agencijski troskovi (imam svoju agenciju, tako je jevtinije a opet sve po zakonu). Top plate u Srbiji, tj. Beogradu imaju u Microsoftu i Nordeusu, oko 3000 i to nakon nekog vremena. Vise od toga u Srbiji ne znam ko ima, a da je programer (ne racunam IT menadzere koji vode odeljenja ili tako, direktore IT firmi,nego na ciste programere, developere). Izuzetak moze da bude ako naletite na nekog preko linked-a i tu se dogovorite za posao, ali koliko znam, nekih 20$ po satu je maximum, bruto naravno.
    (Dusan, 21. decembar 2014 09:43)

    # Link komentara

  18. moram da prokomentarisem. Imam platu 3k eura u Bg stan, kola i solidnu ustedjevinu a nemam kredite, spolja gledano idila, ali ja se kajem sto nisam otisao na zapad pre 17 god (kad je moja generacija masovno odlazila). Ova zemlja se totalno urusava. Postaje veoma nezdrava sredina za odrastanje dece. Skolstvo nam se urusava , zdravstvo takodje. Ovde te po medijima proglasavaju (dinarskim) milionerom i prete porezima, a to sto donosis devize u zemlju ma koga briga. Srbija je poprimila sve negativne strane zapada a pozitivne strane ni jednu.
    (Ivan, 21. decembar 2014 07:10)

    # Link komentara

  19. Nemojte da pricate o IT sektoru, bolje ga nazvati "Out-Sourcing Sektor". Ni Srbija, ni Rumunija nemaju svoj IT sektor. Plate od > 1500€ u Beogradu direktno ili indirektno placaju strane kompanije. Proverite molim vas kolike su plate u Nordeus-u ili ComTrade-u.
    (Vlasnik Strane Kompanije, 21. decembar 2014 05:42)

    # Link komentara

  20. Još uvek su rumuni iza nas po ovom pitanju
    (trta, 20. decembar 2014 15:43)

    Ne znam po kom pitanju su iza nas. Ako mislis da li ih vise cene na zapadu kao programere od nas, tacno je. Jos pre 15 godina je to vazilo za njih. Firme po Torontu su mastale o Rumunima, verovatno i sada, mada sada Rusmun moze da im radi posao i iz Rumunije.
    (Zoran, 21. decembar 2014 01:23)

    # Link komentara

  21. @ Vinetu Papadopulos

    Stanarinu od 1500 e/m niko zdrav ne placa duze vreme posebno ne na racionalnom zapadu. Ovaj iznos je u visini hipotekarnog kredita za kucu / stan ( ko bas obozava da zivi u gradu) od oko 400-450000 e. po sadasnjoj visini rente. Za ovo moze da se kupi ili kuca po pola ( dva ulaza ispod jednog krova) ili ako se malo bolje trazi cak i samostalna kuca sa okucnicom.
    Svaki iole malo bolji IT-er kao jednu pogodnost uz platu moze da dobije ( i u vecini i dobijaju) firmin auto, za koji ako ga koristi privatno placa poreskoj upravi odredjenu nadoknadu kao ekstra prihod na platu. Ko nece moze da se bakce ispunjavanjem nedeljne putne liste gde se kilometri deklariraju i pravdaju i ne placa se ni jedan jedini cent za auto ( gorivo , porez , osiguranje) - cak imate pravo na 500 km privatno godisnje.
    A sto se tice zivota u NY, Amsterdam, Minhen vs. Beograd samo cu jedno reci - ni jedna preostala dlaka na mojoj glavi ni ne pomislja da se ikad vrati u Srbiju (rodjen sam u Beogradu da ne bude da sam bas sa planine stigao).
    (Alex, 21. decembar 2014 00:39)

    # Link komentara

  22. Jedini posao snova u Srbiji je-postati politicar.Sve ostalo je rad za ove prve.
    (Odavde treba bezati ne slusati nikoga, 21. decembar 2014 00:11)

    # Link komentara

  23. 3000 evra plata napolju je bolje nego 3000 u Beogradu. Ko shvati, razumece
    (jl, 20. decembar 2014 22:34)

    # Link komentara

  24. Poredite babe i zabe. Nije isto zivjeti u Kluzu i Njujorku. Sve se placa, centar Beograda ili neko predgradje...najbolji rumunski (ili bilo koji drugi)kompjuterasi su vec tamo..ovi malo slabiji mogu da se tjese navedenim razlozima. Ako si vrhunski kosarkas ides u NBA, fudbaler u Njemacku/Englesku, a ako nisi onda kazes da ti se tamo ne svidja...
    (bers0003, 20. decembar 2014 22:32)

    # Link komentara

  25. @mikojed
    Ma ni na crno, ni na belo. Firme znaju kolike su plate kod ostalih pa se svi vrte oko istih cifara.
    (MisterNo, 20. decembar 2014 21:35)

    # Link komentara

  26. Ne bih se slozio sa Konstantinom. Bio sam u Rumuniji, bas u Kluzu, i bas na IT projektu, par meseci. Sada sam u Frankfurtu, stalno nastanjen. U pravu je da se sa tim novcem u Rumuniji, pa i u Srbiji, zivi dosta lagodno. ALI, kvalitet zivota na zapadu i na Balkanu nema ni smisla porediti. To mogu da tvrdim jer sam video i jedno i drugo. Mojoj deci sigurno mogu da obezbedim bolji zivot, skolovanje, perspektivu u Nemackoj. Balkan je za one koji vole da se nerviraju i da ih ceo zivot neko pravi magarcima
    (Bee-Zon, 20. decembar 2014 21:22)

    # Link komentara

  27. у Румунији ИТ је ослобођен пореза. Дакле нема пореза на плате ИТ стручњака
    (диско нинџа, 20. decembar 2014 20:05)

    # Link komentara

  28. milovane, ne zamajavaj ljude te plate na belo nema niko u srbiji u it sektoru. mozda na crno inace na belo pocetnicke su oko 500 a seniorske oko 1500 i to jace.
    (mikojed, 20. decembar 2014 18:26)

    # Link komentara

  29. @Iznogud:Razmisli malo pre nego sto das izjavu. Rumunija nije bolja od Srbije. Secam se dece koja udisu brom po ulicama. Neshvatljive stvari za nas.Rumunija ,kao i BUgarska, su u Eu iskljucivo zato da bi se na vreme zaustavio ruski uticaj. Da li neko stvarno misli da su Rumunija ili Bugarska naprednije od CRO,koja je mnogo kasnije usla u EU? Eu je politicka tvorevina.
    (Petar, 20. decembar 2014 16:59)

    # Link komentara

  30. @Dare: sami si prevideo jednu stvar da je to BIH. Ovde je rec o velikim gradovima i sredinama koje pruzaju mogucnosti.
    (Petar, 20. decembar 2014 16:56)

    # Link komentara

  31. ICTbusineš.info kažeš? Koji ste vi amateri ... Ne daj bože da se u tekstu pojave dva S pored sebe
    (Kvizac, 20. decembar 2014 16:54)

    # Link komentara

  32. To je ta retrogradna i ugnjetavacka Eu koja zlostavlja casni rumunski narod konstantnim unapredjivanjem njihovog drustva. Rumuni masovno traze povratak sovjetskih standarda, samo to mediji kriju.
    -_-
    (Aiii, 20. decembar 2014 16:51)

    # Link komentara

  33. It inzinjer u Njujorku ne moze zaradjivati toliki novac ali Njujork i nije mesto poznato po takvim poslovima. U Silicon Valley plata nekoga sa sedam godina iskustva je i veca nego 8000 evra plus shares iz kompanije. A radije cu da zivim u okolini San Franciska nego u nekom Kluzu. Da ne govorim da ako treba da idem na odmor mojih 13000 dolara mesecno me moze odvesto bilo gde a on sa 1800 bas i ne. Ali to je vec problem ljudi bez ambicija.
    (Zokixwz, 20. decembar 2014 16:49)

    # Link komentara

  34. Pa dobro. U Švajcarsku se skudaju IT mesta. Nas zamenjuju sa Indicima i ljudima iz EU! I mene su Rumuni pozvali.
    (švajcarac, 20. decembar 2014 16:15)

    # Link komentara

  35. vrhunski posao kod nas su It menadzeri veoma dobro placeni.
    (Milijan, 20. decembar 2014 16:08)

    # Link komentara

  36. isto ovako (i bolje) je u beogradu.
    (perica, 20. decembar 2014 16:05)

    # Link komentara

  37. Pre sedam, osam godina sam citao clanak o nameri Rumunije da subvencionise IT sektor raznim ulaganjima. Npr tada su vec bili u grupi zemalja sa najbrzim internetom na svetu. Dobro planiranje se uvek isplati, samo treba biti istrajan i odlucan
    (slavisa, 20. decembar 2014 15:54)

    # Link komentara

  38. Još uvek su rumuni iza nas po ovom pitanju
    (trta, 20. decembar 2014 15:43)

    # Link komentara

  39. I dosta srba bi mogo tako... samo kad nam jednom omogocite paypal i ne derete sa porezima i birokratijom! Ja radim online vec godinama i za nase prilike dobro zaradjuje... Naravno, tu je cimanje sa pretvaranjem virtuelnog u pravi novac ali bolje i to nego da se zakopam u zemlji srbiji ili da potpisujem za neku stranku i nadam se da se zaposlim u drzavi, primam platu a nista ne radim.
    (micko, 20. decembar 2014 15:29)

    # Link komentara

  40. Pa to je potpuno isto i kod nas. Sa 7-8 god. iskustva, uopste nije problem imati platu 1700 evra. Ja znam ljude i sa manje iskustva koji su toliko placeni (licno su sa mnom dogovarali platu, tako da pricam iz prve ruke). Kod nas je prosek jos gori od Rumunije = 300 evra, a cene hrane, pica, stanova, struje, vode, pa cak i benzina - neuporedivo manje nego na zapadu. Primera radi, u Amsterdamu je stanarina 1500 evra za stan koji u Beogradu kosta 350-400, struja/voda/gas 160-200 evra, litar benzina danas je 1,60 Evra (195 dinara), itd itd. Da skratim - od mojih kolega preko 15 ljudi se vratilo u Beograd, a samo nas 4 je promenilo posao i ostalo u inostranstvu, u zadnjih 3 godine. Jedino sto ne valja je sto se SVI vracaju u Beograd. Bilo bi mnogo bolje kad bi mogli da se vrate u Srbiju.
    (Vinetu Papadopulos, 20. decembar 2014 15:16)

    # Link komentara

  41. Napisite i pricu o rumunskom internetu, odlicna je a ljudi je generalno ne znaju.
    (Adriano_Galliani, 20. decembar 2014 15:13)

    # Link komentara

  42. U Beogradu je plata IT inzenjera u proseku 2000e. Pocetnici imaju 800e a seniori 3000e. Ne uzimam u obzir ljude koji se muce za 300e, jer su pozivi za zaposljavanje cesti i svako moze da se potrudi da dobije bolji ili bolje placeni IT posao, jer postoji dovoljna potraznja.
    (Milovan, 20. decembar 2014 15:07)

    # Link komentara

  43. Tako je i kod nas. Živim u BiH, radim kao programer i imam 2000€ mjesečnu platu. Kvadrat stana je 700€, režije oko 200€ i odnos primanja i troškova je bolji nego da sam na zapadu.
    (Dare, 20. decembar 2014 15:07)

    # Link komentara

  44. Cekajte, jesu to oni Rumuni kojima se mi podsmevamo? Ko se poslednji smeje... on je u EU!
    (Iznogud, 20. decembar 2014 15:04)

    # Link komentara

  45. Identicna, ali IDENTICNA je situacija i u Srbiji. Dok je prosek mizeran, za vecinu ljudi ima smisla otici u Austriju, Nemacku i sl jer plata skace sa 300e na 2000-3000e. Iskusan programer (5+ godina iskustva koje prati odgovarajuce znanje) u Srbiji ima 1500e i vise, pa ne moze ocekivati ni priblizan skok u plati.

    Medjutim, ono sto se ne spominje jeste da odlaskom u Austriju/Nemacku/US/Canada se ulazi u jedan uredjen sistem koji te ne pravi magarcem svakog drugog dana kao sto to cini Srbija.
    (Novosadjanin, 20. decembar 2014 14:49)

    # Link komentara

  46. Svaka čast rumunima. I naš IT sektor živi bolje od prosečnog Srbina ali tu nema nikakve zasluge države, isključivo samostalan rad i konstantno usavršavanje. Država nas čak i konstantno koči i smišlja kako da nas saplete na sledećem koraku.
    (Heisenberg, 20. decembar 2014 14:45)

    # Link komentara