- Komentari -

Hrvatu kazna na srpskom, mislio da je prevara

Zagreb -- Jedan Hrvat bio je prilično zbunjen kada je kaznu za nepropisno parkiranje dobio na srpskom jeziku, a to čak nije bila ni jedina nelogičnost.

Izvor: Glas Slavonije
Pošaljite komentar
  1. Izvorni hrvatski jezik i jeste na ekavskom dijalektu."LEPE ti je Zagorje zelene i u njemu BELI Zagreb grad"
    (Filolog, 13. oktobar 2017 21:37)

    # Link komentara

  2. ...
    U 7:10 pošaljem SMS i kaže, kazna je već napisana. Ma mrš!
    (Ja, 13. oktobar 2017 12:43)

    Lažeš! Kazna ti je mogla biti napisana NAJRANIJE U 7:15! Naime, kontrolor je, teoretski, mogao da prođe najranije u 7 zato što se SVUDA u gradu parkiranje plaća od 7:00! Na svim mestima je vreme BESPLATNOG zadržavanja, bez obzira na zonu, TAČNO 15 minuta. Znači, opet teoretski, kontrolor je mogao da te registruje u 7:15 da nisi uplatio parking i da ti zadene kaznu pod brisač.
    A što se plaćanja tiče, mogao si prvog prolaznika na ulici da zamoliš da ti "ukuca" sat...dva...tri... u zavisnosti od zone. Istog momenta stiže povratna informacija koliko je čoveku "skinuto". Daš mu keš koji si svakako imao kad si kupio SIM i to je to. Mislim da bi ti 95% ljudi učinilo tu uslugu koja ih ništa ne košta...
    Ja sam pre neki dan baš nekim Bosancima uplatio dva sata parkinga u G. Jevremovoj. Nisam hteo da im uzmem kintu i malo falilo da padne teška reč zato što nisam imao vremena da svratim sa njima u obližnje kafanče, da me časte... pa da me časte. Bezmalo se uvredili ali smo se na kraju ipak rastali uz osmehe "oko glave"...
    (Voo Doo Instalater, 13. oktobar 2017 21:18)

    # Link komentara

  3. postoji li onaj zakon o zaštiti podataka, gde je zabranjeno davati lične podatke kojekakvima? Evo ja, slučajno imam zakačenu doplatnu kartu iz hr na 44 kune, platio sam 5 kuna za dva i po sata i zakasnio dvadesetak, kad ono vec zakačena čestitka. Tačno da mi stigne ovako nešto, tužio bi mup što otkriva moje podatke strancima, a ovu doplatu bih platio, to ne sporim.
     (pera mitić, beogradski davitelj, 13. oktobar 2017 17:40)

    # Link komentara

  4. Jezik koji se govori u Srbiji, Hrvatskoj, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini je jedan te isti jezik. Kako ga ko zove je potpuno irelevantno.
    Razlike su samo u dialektu, a one nemaju veze sa nacionalnoscu. Srbi na primer govore i ekavaski i ijekavski. Ako su to dva razlicita jezika zasto onda ja kao Beogradjanin bolje razumem jednog Zagrebcanina nego Pirocanca?
    (Roni, 13. oktobar 2017 17:15)

    # Link komentara

  5. Kako firma iz Engleske moze samo na osnovu broja registarskih tablica da dodje do podataka o vlasniku vozila, njegovoj adresi i verovatno maticnom broju!? A sve te podatke im verovatno da MUP Hrvatske!?
     (Jovan, 13. oktobar 2017 16:43)

    # Link komentara

  6. mos misliti strasno...
     (Sonja, 13. oktobar 2017 16:16)

    # Link komentara

  7. godina je 2017 ... evo cime se srbija bavi .... pozdrav iz berlina .
     (nikolas jovanovic, 13. oktobar 2017 15:55)

    # Link komentara

  8. страшно је колике су људи незналице.
     (.орг, 13. oktobar 2017 15:47)

    # Link komentara

  9. Ne kapiram pojedine komentatore, čovek ni jednog trenutka nije rekao da nije razumeo napisano, niti se na osnovu bilo čega da zaključiti da ima nekakav problem sa srpskim jezikom, već mu je kazna bila sumnjiva i nelogična, po meni, iz sasvim razumljivih razloga.

    Postavite se u njegove cipele - šta biste vi uradili da ne platite parking u Beogradu i stigne vam kazna sa logoom beogradskog parking servisa ispisana na hrvatskom/slovenačkom/makedonskom jeziku i treba da je uplatite na račun neke strane nikad-čuo firme preko neke inostrane banke?
    (Šone, 13. oktobar 2017 15:11)

    # Link komentara

  10. Da se ne lažemo, meni da stigne kazna na hrvatskom, ignorisao bih je samo tako.
    U mnogim komentarima se previđa jedna stvar, čovek se nije žalio na dijalekt nego na jezik na kome je kazna napisana.
    Razlike između srpskog i hrvatskog jezika nisu samo u dijalektu (iako oba jezika poznaju i ekavski i ijekavski) nego je zaista moglo da se desi da čovek ne razume baš svaku reč u tekstu ali naravno, siguran sam da je ovde pre stvar principa.
     (remax, 13. oktobar 2017 14:50)

    # Link komentara

  11. U Novom Pazaru ako se sudis sa Bosnjakom on trazi da mu se sve prevede na bosnjacki jezik jer mu je to Ustavom garantovano iako sve razume na srpskom.
    (skeptik, 13. oktobar 2017 14:47)

    # Link komentara

  12. A ja ne mogu da verujem sledece - svi se zgrazaju ili podsmevaju toj prici sta je hrvatski, a sta srpski jezik, a niko nije pomenuo ono sto je sustinski grozno. Zasto STRANA FIRMA uteruje dugove, a ne domaca. Strana firma izvlaci pare iz zemlje i povecava nezaposlenost.
    (jovana r, 13. oktobar 2017 14:45)

    # Link komentara

  13. Iskreno - da u Beogradu dobijete kaznu pisanu na hrvatskom dijalektu našeg zajedničkog jezika ili barem na ijekavici , bilo bi neobično - ne vidim mesto čudjenjima. 

    Inače - Zagorci govore ekavicom - neko je spomenuo da je ona tipična samo za Srbiju.
    (poliglosija, 13. oktobar 2017 14:07)

    kaj?
    inače Zagorci govore kajkavski
     (vjeran, 13. oktobar 2017 14:34)

    # Link komentara

  14. Pola Slavonije prica ekavski.
     (dani.877, 13. oktobar 2017 14:28)

    # Link komentara

  15. Kad ne znas sta da napises pravis se da ne razumes jezik. Trebali bi mu naplatiti i prevodioca
    (kad ne znas sta, 13. oktobar 2017 14:23)

    # Link komentara

  16. Iskreno - da u Beogradu dobijete kaznu pisanu na hrvatskom dijalektu našeg zajedničkog jezika ili barem na ijekavici , bilo bi neobično - ne vidim mesto čudjenjima.

    Inače - Zagorci govore ekavicom - neko je spomenuo da je ona tipična samo za Srbiju.
    (poliglosija, 13. oktobar 2017 14:07)

    # Link komentara

  17. Kako je uopšte razumeo šta piše, svaka čast, poliglota.
    (f, 13. oktobar 2017 14:03)

    # Link komentara

  18. Pravno stanje je ovakvo:

    U Hrvatskoj, ako ne platiš parkiranje, moraš da platiš dnevnu kartu, a ako ne platiš, dobićeš potraživanje preko kojegod strane ili domaće advokature. Do tu je situacija jasna.

    Ali postoje začkoljice:

    1) Firma koja naplaćuje parking mora da ima dokaz da si stvarno parkirao a nisi platio. Znači datumirana fotografija vozila i šoferšajbne bez parkirne karte. Ako nisu poslali, zahtevaj da pošalju (ali u zahtevu ne priznaj da si parkirao bez plaćanja). Ako ne pošalju, žali se i nemoj da platiš.

    2) Ako si parkiranje platio za neko vreme, a ostao na parkingu duže od tog vremena, smeju da ti naplate samo razliku do vremena kad su napisali kartu. Naplata dnevne karte je u tom slučaju nelegalna po odluci hrvatskih sudova. U tom slučaju možeš da se žališ i zahtevaš smanjenje (ako ti nije teško, obično se radi o razlici od nekoliko kuna, pa se baš ne isplati).

    3) Ako si uz naplatu dobio i pismo hrvatskog "javnog bilježnika" i advokata (obično se radi o nekim likovima iz Pule) koji uz naplatu parkirne karte zahtevaju još 200-300 evra za razne troškove, radi se o prevari. Taj javni bilježnik i advokat stvarno postoje, ali se bave nelegalnim poslom iznuđivanja para od naivnih ljudi. U tom slučaju se treba žaliti nadležnom sudu u Hrvatskoj. U Zagrebu postoji advokat Anič koji ima iskustva s tim i daje savete u vezi toga telefonom.
    (Plati samo šta moraš, 13. oktobar 2017 13:56)

    # Link komentara

  19. @Hinko

    Potpisujem komentar. Ta budalastina jos vise dodje do izrazaja kad zivis van granica navedenih zemalja. Dzaba ti je ako imas papir od hrvatskog prevodioca koji ti je prijatelj. Nemci ne mogu da veruju da su to isti jezici i onda juri srpskog prevodioca, plati 70€ ni za sta, gubi vreme, itd itd itd
    (Aleksandar, 13. oktobar 2017 13:47)

    # Link komentara

  20. @ (Marko, 13. oktobar 2017 10:32)

    Koliko ja znam, u Republici Srpskoj je, u zvaničnoj upotrebi, srpski jezik, ekavskog narečja, iako se u govoru naroda koristi ijekavica i ekavica mešano...
     (ja, 13. oktobar 2017 13:42)

    # Link komentara

  21. Pa sta s tim? Odavno banke dele call centre. Secam se da su se za Hypo banku javljali uvek na hrvatskom a za kartice mozes sam da biras zemlju koja ti se svidja posto se zbog toga tretiramo kao da smo ista zemlja :)
    (vampirbg, 13. oktobar 2017 13:32)

    # Link komentara

  22. To sa 'srpskim' i 'hrvatskim' jezikom je teška budalaština koja je štetna za sve nas. Zamislite gde bi stigao razvijeni svet kada bi se odjednom uveli Škotski, Irski, Američki Kanadski, Novozelandski i Australijski jezik, pa da se sve mora prevoditi i štampati u sedam primeraka umesto u jednom? Pametan narod je usvojio engleski i vlada svetom a mi, dva beznačajna zaostala plemena, insistiramo na narečjima kao da su ne znam kako posebna? A sve zajedno nas ima manje nego u predgrađima Njujorka i imamo manje para nego jedan kvart na Menhetnu.
    (Hinko, 13. oktobar 2017 11:23)

    Dakle, po tebi ne postoji Irski jezik ni škotski jezik??? Nego ovi narodi (plemena, klanovi) po tebi nemaju svoj jezik.??? Jadan ti i ostali, koji ti dali pozitivne ocene na komentar.

    Kada instaliraš na Windows operativni sistem, onda biraš jezik i ne bih da ulazim dalje u tvoje notorne gluposti a tek da si dobio najviše pozitivnih ocena, govori u kom stanju nalazi srpsko društvo u celini.

    U zdravlje i živelo ne znanje!
    (i sunce nam nakrivo sija!, 13. oktobar 2017 13:24)

    # Link komentara

  23. Jako me zanima koji politicari ili koji "Balkanski magovi" stoje iza te kompanije.... Ne moze drzava (Srbija, Hrvatska, itd) da sazna gde zive ljudi ciji su automobili registrovani u tim zemljama vec angazuju firmu sa sedistem u Londonu da to radi.... Ta firma sigurno koristi podatke naseg MUPa i ne moze me niko ubediti da iz Engleske moze lakse da se nadje necija adresa...
     (Bojan, 13. oktobar 2017 13:24)

    # Link komentara

  24. Nikako da prebole svi sto govore srpskim jezikom. Izmislili su svoje, nove, ali i dalje pricaju srpski!
     (sasavander, 13. oktobar 2017 13:08)

    # Link komentara

  25. A da mu je stigao email na hrvatskom jeziku, 75.000.000 kuna da prebace preko njegovog računa i da će zaraditi 30%, to bi izgledalo totalno uverljivo i prihvatljivo?
     (Neko iz mase, 13. oktobar 2017 13:04)

    # Link komentara

  26. Ekavica? Hehe, dođite u hrvstsko zagorje ili medjumurje. Svi govore čistu ekavicu: belo, dete, mleko. Tak se tam govorilo od uvijek i tak se bude govoriti navijek. A vi nacionslisti bute prošli kak projdu svi glupaki ovog sveta. Od****te.
     (Marko, 13. oktobar 2017 13:03)

    # Link komentara

  27. Zato lova govori sve jezike!
    (Do krova, 13. oktobar 2017 12:50)

    # Link komentara

  28. Kako nije prevara ljudi: kakve veze ima Nemacka ili London sa tim sto neko nije platio parking u Hrvatskoj? Jel ovaj nije platio parking u Londonu mozda? Ili su Hrvati jos gori prevaranti od nas pa sada namestaju neke nemacke i engleske firme da naplacuju kako bi se jos necija ljubavnica i tetka zaposlila...
     (Zvezda, 13. oktobar 2017 12:46)

    # Link komentara

  29. Ja živim u BiH i dobio sam isto za neplaćeni parking u BG-u. I to: Firma iz Londona potražuje dugovanja Parking servisa, na koverti memorandum neke firme iz Osla (!?). I traže 65€ da se plati PayPal-om ili deviznim plažanjem u inostranstvo. Znači sad ja treba da otvorim PayPal nalog ili devizni račun samo zbog njih (uzgred, 15€ je provizija kad se plaća u inostranstvo). I još prijete kažu "ne ignorišite ovo, inače ćemo vaš dug dati izvršiteljima naplate!". Ne sudu, ne policiji, već nekim "izvršiteljima naplate". Šta su oni, utjerivači dugova? Neke tabadžije?
    A zašto nisam platio parking u Beogradu? E, to je tek posebna priča. Stigao sam ujutro oko pola 2, srpsku telefonsku karticu nemam, mojom bosanskom ne mogu da platim parking a inkasanta naravno nigdje nije bilo. Ujutro sam ustao u 7, onako neispavan samo zbog tog parkinga i kupio SIM karticu od 300 dinara samo da bih ga platio. U 7:10 pošaljem SMS i kaže, kazna je već napisana. Ma mrš!
    (Ja, 13. oktobar 2017 12:43)

    # Link komentara

  30. ...da je na "srpskom" pisalo da je od parking servisa dobio nagradu od 100€ kao jubilarni 10.000-ti korisnik usluga, sigurno ne bi imao problem sa "razumevanjem"...
    ...inace, dopada mi se ova medjudrzavna saradnja policija, pa umesto da parking servis dobije informaciju za 24h preko hrv/srp/bih/crn/slo/mak policije, oni koriste uslugu neke firme iz londona, gde se svi kolektivno ugradjuju u kaznu (pardon, doplatnu kartu) od 10€...
    ...naslutite neiscrpne mogucnosti ovakvih firmi za uvecavanje malih kazni...
    ...mada, kad se setim velike kladuse, ne bi me iznenadilo da je u londonu po box a da se sve odradjuje u nekom stancicu od 100 kvadrata u bgd/zg/lju/sar/sk/podg, uz nesebicnu pomoc osoblja koje sedi u republickim policijama i prima 2€ po informaciji...
    (kraja, 13. oktobar 2017 12:39)

    # Link komentara

  31. U koju naciju spadamo mi koji smo u osnovnoj školi učili srpskohrvatski? Nacionalisti podelili narod i teritoriju pa sada moraju nekako da obeleže prisvojeni narod. Nisu im dovoljne fizičke granice na terenu, treba postaviti granice u mozgovima. Dele ljude po izgovoru na ekavce, ijekavce, ikavce .. . Religiju proglašavaju obeležjem nacionalne pripadnosti da se „pastva“ nebi pomešala. Svašta..
    (Todor, 13. oktobar 2017 12:39)

    # Link komentara

  32. "Ljudi, izgleda, ne shvataju da kazne za parkiranje nisu saobraćajne kazne, več takozvane "doplatne karte". Ako parking ne platiš normalno, dobijaš žestoko uvećan račun za usluge, koje nisi platio regularno."

    Ljudi, izgleda ne shvataju da za "usluge" mora da postoji obaveštenje o cenovniku, kojim se korisnik ne dovodi u zabludu. Kada parkiraš na neko mesto u BG, dobiješ samo informaciju o tome, koja je zona i koliko je vremensko ograničenje, a i to je nejasno.
     (Milun, 13. oktobar 2017 12:31)

    # Link komentara

  33. @prevara. Ta firma u Londonu ima advokata u Hr. koji zastupa njene interese, i ako je Livnjak besposlen neka se sprema na ročišta u Osjeku i na kraju nek' se spremi platiti sudske troškove.
    Meni je jedom, kad sam rentovao auto u Španji, rentacar skinuo sa računa kaznu za parkiranje nakon godinu dana. Prijatelj advokat mi kaže, - jeftinije će te doći da platiš. Možda sam mogao na sudu da poništim kamate, ali kaznu nisam mogao.
    (Platiš auto, ali nećeš parkiranje, 13. oktobar 2017 12:29)

    # Link komentara

  34. Starac Vujadin (deo narodne pesme)

    ...

    "Kad su bili bijelu Lijevnu,
    Ugledaše prokleto Lijevno,
    Đe u njemu bijeli se kula.
    Tad govori stari Vujadine:
    „O sinovi, moji sokolovi,
    Vidite li proklijeto Lijevno,
    Đe u njemu bijeli se kula?"

    ...

    Znači ni Livno nije na hrvatskom-bosanskom nego na srpskom, ako se ne varam? A i ovu pesmu(pjesmu) zebeležio je Vuk Karadžić izvorno, na ijekavici!

    Samo tupav čovek može da d(ij)eli naša ČETIRI jezika! A to košta, dragi moji rođaci sa obe strane Drine a i sa Morače!
    (Zoran, 13. oktobar 2017 12:21)

    # Link komentara

  35. nego sta nego je prevara, nisam platio parking u vrnjackoj banji, a tablice italijanske, i isto mi stiglo kuci 50 evra da platim od iste te agencije iz londina, bacim u smece, drugi put stigne 90 i pismo gde pise da necu moci da udjem u srbiju, i to sam bacio i evo 5 godina nikome nista, to ko nasedne, nasedne pa plati!!!
     (Huan Pablo Don Fernando, 13. oktobar 2017 12:11)

    # Link komentara

  36. Zao mi choveka. Da je razumeo jezik na kome je kazna ispisana mogao je da poveze stvari i shvati da nije prevara...Jer je znao da je dobio kaznu za nepropisno parkiranje i znao je da je kaznu dobio u Osijeku i znao je da ce u sluchaju da ne plati kaznu (koju je verovatno "zavrljachio" na put) na vreme, kad tad da dodje opomena sa kaznenom kamatom. Ali kad mu je doshlo pismo sa nekim tamo heroglifima, shta je mogao.
    (-21grams, 13. oktobar 2017 11:59)

    # Link komentara

  37. @prevara

    Iako u tekstu piše da je kazna, kako bi se izbjegle situacije koje navodi prevara, kazna se zapravo zove dnevna parkirna karta tako da se ne možete žaliti kako vam je neka firma izdala kaznu jer nije, izdala vam je dnevnu parkirnu kartu. Ne možeš zeznit prevaranta. A Livnjanin je mislio da mu ne mogu ništa, kao i ja što nisam platio kaznu u Italiji prije par godina. Al zafrkaniji smo mi balkanci kad treba naplatit...
    (Bojan, 13. oktobar 2017 11:48)

    # Link komentara

  38. Ljudi, izgleda, ne shvataju da kazne za parkiranje nisu saobraćajne kazne, več takozvane "doplatne karte". Ako parking ne platiš normalno, dobijaš žestoko uvećan račun za usluge, koje nisi platio regularno. Nije u pitanju prevara i firma koja iznajmljuje parking mesta to može da radi. Isto je i sa gradskim prevozom - ukoliko ne platiš na vreme, posle plaćaš znatno više. Problem nastaje kada onaj koji se švercuje pruža otpor, a oni koji naplaćuju te "doplatne karte" nemaju zakonsko pravo da upotrebe silu. U ovakvom konfliktu obično pobeđuje onaj ko je više lud, odnosno - bahatiji i tu pravde nema.
    (Goran, 13. oktobar 2017 11:45)

    # Link komentara

  39. To sa 'srpskim' i 'hrvatskim' jezikom je teška budalaština koja je štetna za sve nas. Zamislite gde bi stigao razvijeni svet kada bi se odjednom uveli Škotski, Irski, Američki Kanadski, Novozelandski i Australijski jezik, pa da se sve mora prevoditi i štampati u sedam primeraka umesto u jednom? Pametan narod je usvojio engleski i vlada svetom a mi, dva beznačajna zaostala plemena, insistiramo na narečjima kao da su ne znam kako posebna? A sve zajedno nas ima manje nego u predgrađima Njujorka i imamo manje para nego jedan kvart na Menhetnu.
    (Hinko, 13. oktobar 2017 11:23)

    # Link komentara

  40. Nisam znao da se u BIH priča ekavicom.Ja imam drugačije informacije iz srednje škole.Ekavica je isključivo u srbiji osim što po negde dominira u selima i to u zapadnoj srbiji i delovi prema CG.
    (Marko, 13. oktobar 2017 10:32)

    # Link komentara

  41. Da ne pov(j)erujes! Nego ubuduce na celom Balkanu sve kazne slati sa siframa u brojevima, jer oni ne poznaku jezik! A onda nek ljudi traze objasnjenje u nekom registru po brojevima!
    (Oliver Ndeljkovic, 13. oktobar 2017 10:27)

    # Link komentara

  42. Ove kazne ne treba platiti niposto. Salju i na zapad i obracunaju po 150 evra za prvobitno kaznu od 10 evra. Kao troskovi prevoda na njemacki itd. Te firme strancima nemogu nista osim da posalju pismo.
     (nenad ch, 13. oktobar 2017 10:21)

    # Link komentara

  43. “Nije nikakva prijevara, no znamo da je tekst koji je poslat korisnicima u BiH na ekavici. Sad je prilagođen hrvatskom jeziku, a pre je prevod išao advokatu i to greškom na srpskom jeziku, što je sada ispravljeno”

    Jeste prevara, ne može vam neka firma izdati kaznu. Za svaki prekršaj ili krivicu imate pravo da odete na sud, a ne da vam neka firma sa sjedištem u Londonu šalje dopise.Prijavite tu kaznu policiji i tražite od vaših predstavnika vlasti da vam objasne šta rade po pitanju ovakvih prevara.
    (Prevara, 13. oktobar 2017 10:20)

    # Link komentara