- Komentari -
  1. Јачање динара доводи да је страна роба која се увози јефтинија од домаће а домаће која се извози скупља од ино конкуренције а што опет доводи до смањења производње а што доводи до смањења производње и мањих плата. Што се нама управо и догађа. Наравно у почетку ће плате у ЕУР бити веће али и то ће кратко трајати а опоравак ће бити дуг дуг.
    (Boxfly, 23. septembar 2017 15:06)

    # Link komentara

  2. Pa gospodo, vodili ste i vi monetarnu politiku. I Agrobanku. I Metals banku. Srbiji će biti dobro ako dinar pada. Dakle, da plata što manje vredi. Dakle, da npr. svi radimo za 1 dolar mesečno. I tada će nam biti dobro??? Previše linearno posmatrate ekonomiju dragi gospodine. U pitanju je politika i nama će biti dobro koliko nam veliki dozvole.Tj. da priznamo Kosovo, da predjemo u katoličanstvo, da idemo u NATO, odreknemo Rusije i Kine sasvim, a da za uzvrat tražimo platu 1500 eur, ja garantujem da bi to dobili jer bi ovde kod nas otvorili silne fabrike i istraživačke centre, proizvodnju hrane i slično. Ovako govorite samo o sistemu spojenih sudova koji nije uvek primenljiv, jer dobijamo investicije spolja i pored jakog dinara. Pitanje je samo, gde smo se to prodali?
     (Zacudjen, 23. septembar 2017 09:28)

    # Link komentara

  3. Ove sto rade za dolar da obavestim, dolar je pao. Amerika ide u rat.
    (big boy, 23. septembar 2017 07:23)

    # Link komentara

  4. Neuk narod misli da je ovo dobro. Nije mi zao sto je Srbija gladna. Za sitost je potrebna pamet. Eur treba da vredi 130 din.
     (hoho, 23. septembar 2017 07:21)

    # Link komentara

  5. srbija jos uvek vise uvozi nego sto izvozi,tako da je bolje da dinar jaca...samo jos kad bi uspeli da izvezemo politicare gde bi nam bio kraj
     (srb, 23. septembar 2017 05:49)

    # Link komentara

  6. @(Marija, 22. septembar 2017 12:41)

    I te kako je moguće - ekonomija ne može rasti ako radi po principu zatvorenog suda, dakle da bi rasla treba ostvarivati eksterne prilive. Priliv od spolja je moguć ili kroz investicije ili kroz izvoz (ili ako ste jadni kao Srbija i kroz donacije i pomoći) dok jaka valuta upravo radi protiv ta dva. Zamislimo da artikal A nemačku firmu košta 10 EUR da proizvede u Nemačkoj, dok u Srbiji to košta 1000 RSD pri kursu od 1 EUR = 120 RSD. Dakle selidbom proizvodnje u Srbiju se dobije 1,66 € (16,6%!) lufta koji može da se iskoristi da se artikal A dalje prodaje po manjoj ceni (veća konkurentnost) ili po istoj ceni za uvećani profit. Međutim, ako sad dinar poraste na 100 RSD za 1 EUR konkurentna prednost se gubi pa zašto bi neko ulagao / kako misli da se domaći izvoznik bori s konkurencijom kad oni imaju `brand name` i još prodaju po istoj ceni. E zato ne valja da dinar bude jak.

    Zato su i Švajcarci godinama držali svoj franak vrlo nisko jer inače ne bi bili konkurentni. Isto danas rade skandinavske zemlje (pre svega Norveška) u nadi da će povećati izvoz kroz veću konkurentnost. E sad, problem je što držanje svoje valute veštački nisko zahteva ili namerno izazivanje inflacije (čitaj: 'štampanje' novca) ili masovnu kupovinu deviza (čitaj: smanjivanje ekonomije) što, ako se ne pazi i ne radi stručno može da ode u drugu krajnost u vidu negativnog privrednog rasta ili vrtoglavog uvećanja javnog duga.
    (Aleksandar, 23. septembar 2017 01:51)

    # Link komentara

  7. Soskic podrzava valutni damping koji je nista drugo nego obezbedjivanje bolje pozicije izvoznicima prevarom, a ne realnim rastom produktivnosti. Ne verujem da iza rasta dinara stoje naprednjaci, oni su nesposobni cak i fontanu da naprave, a kamoli da upravljaju makroekonomijom, ali moram da kazem da u nasoj situaciji, privredi i deviznoj zaduzenosti stanovnistva i kompanija...rast dinara moze doneti samo dobru stvar.
     (zoran, 23. septembar 2017 01:18)

    # Link komentara

  8. Izvozim gotove proizvode mesecno za 240.000€,razlika u kursu od 3 rsd=720.000 rsd manje.Sta reci...
    (Gagi, 22. septembar 2017 21:15) # Link komentara
    Znaci da kurs treba da bude 150rsd,
    Bomba za tebe, jel da.
    (Istina, 23. septembar 2017 01:18)

    # Link komentara

  9. Meni i dalje niko nije objasnio pozitivan uticaj inflacije. Ima li neki ekonomista koji moze da objasni inflaciju i njen pozitivan uticaj na privredu i standard gradjana?
     (laza, 23. septembar 2017 01:01)

    # Link komentara

  10. Vodjeni tom logikom konkurentnost nase privrede je duplo bolja nego 2003 kad je evro vredeo oko 63 din a da li je zaista tako? Ne bi se reklo.
    (Ekonomija, 22. septembar 2017 11:22)

    Pa nije ti dobra logika, nisu cene proizvoda iste 2003 i sada. Drugo slabljenje valuta nismo mi izmislili. Ja primam platu u dolarima, a dolar je u poslednja 2-3 meseca pao 15%. Bio je 116 sada je 99 sve u cilju povecanja izovza Amerike. A ovaj lik sto komentarise izvoz i valute, nema pojma. Izoz se naplacuje u dinarima jer je to valuta drzave, uvoz placas u evrima.
    (nexus, 23. septembar 2017 00:57)

    # Link komentara

  11. mqtematika je jasna ovde se tesko zivi...
     (Ja Anti Bot, 23. septembar 2017 00:56)

    # Link komentara

  12. Evo jednom da podržim napredne u odnosu na prethodnike. Spontano jačanje dinara ništa ne može da šteti, a dirigovano slabljenje može.

    (drmr, 22. septembar 2017 22:58)

    ---

    Covece, na kojoj galaksiji li ti zivis?.

    Prvo, i nesrvseni student ekonomije moci ce da ti kaze da je prejaka valuta katastrofa za izvoz jedne zemlje, jer stranci koji kupuju nasu robu moraju da placaju vise u kontravrednosti u svojim valutama. POsto nasa izvozna roba nije Rolex i Gucci, strancima koji kupuju nasu robu jedino je stalo da bude jeftina, sto znaci da ce se 90% njih okrenuti u kupiti robu Made in Bangladesh.

    Drugo, i mnogo vaznije, u neoliberalnim ekonomijama kao sto je srpska, u kojoj 99% naroda zivi od jednog kontejnera do drugog, a 1% se sunca na svojim jahtama na Mediteranu, stezanje kreditne politike da bi se postigao nekakav privid ekonomske stabilnosti, moze da znaci samo jedno: bednici ce biti jos bedniji (jer im niko nece davati kredit), a mocnici ce biti jos mocniji (jer ce imovina koju su pokrali, a denominirana je u dinarima, kao sto su nekretnine) automatski dobiti na vrednosti.Naravno, mafiji nijedna banka nece da odbije kredit, zato sto imaju kolateral (koji zahvaljujuci apsurdnom rastu vrednosti dinara koji nema nikakvo pokrice u porastu produktivnosti, usponu izvoza, balansiranom budzetu ili bonitetu srpskih drzavnih papira) sada vredi vise nego ikada.

    Drugim recima, mocnici i silnici ce sada ********* nad rajom gore nego Dahije.
    (DEDA CVETKO, 23. septembar 2017 00:37)

    # Link komentara

  13. Evo jednom da podržim napredne u odnosu na prethodnike. Spontano jačanje dinara ništa ne može da šteti, a dirigovano slabljenje može.

    Ne slazem se sa Vašom konstatacijom, navešću primer Kine koja ima podcenjenu valutu.
    Slazem se sa konstatacijom da je najbolje da je valuta stabilna, upravo zbog mogućnosti dugotrajnog planiranja poslovanja.
    problem je što Srbija ni u jednoj oblasti nema ozbiljan dugoročni plan pa tako i u ekonomiji. Zasto neko ne kaze za 15 godina plate ce biti 1000e.
    Takodje mislim da nismo najpametniji, mozemo iskopirati nesto sto uspešno koriste druge drzave. Moramo znati sta su nam prioriteti u ekonomiji, ako je to visestruki rast izvoza, mi to ne mozemo postici jacanjem dinara, sa druge strane mozemo drzati stabilan kurs i postepeno povećavati ekonomiju kao zemlje centralne Evrope, ako budemo imali vremena, dok se svi ne isele, jer ko ce da doceka platu od recimo 600-700e ako rastu realno godisnje za 25-35 e. Drugi nacin je, ako je taj ,,realni" kurs 130 din-e , da se svake godine dinar slabi za 2 dinara i da se za pet godina dodje do njega uz istovremeni rast izvoza, to bi verovatno gradjani izneli na svojim plecima. Pitanje je kao kinezi sa 10-15 godina stagniranja standarda ali uz naknadni brzi rast ili postepeno kao zemlje centralne Evrope. Ne moramo nista izmisliti samo iskopirati sta nama odgovara.
    (drmr, 22. septembar 2017 22:58)

    # Link komentara

  14. Uvek je bolje kad vrednost valute raste?

    Jeste. Eno glupi Švajcarcki potrošili stotine milijardi franaka da bi ograničili vrednost i zaustavili rast svoje valute ali ovde neki znaju bolje. Glupi Švajcarci.
    (dule, 22. septembar 2017 22:04)

    # Link komentara

  15. Zivotni standard opada rastom cena. Mozes ti da zaradis i 100 evra. A ako sa tih 100 evra mozes da kupis kucu, zivotni standard moze biti takav da za 100 evra mozea da kupis jednu zvaku. Sad, da li se valuta zvala dinar, evro, jen, dolar, rublja, sve je to naskrabani papiric koji sluzi za manipulisanje ljudima.
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (NoName, 22. septembar 2017 19:23)

    Nista sporno,ali kakve veze ima konstatacija sa onim sto sam napisao,a to je kako se jacanje dinara u mom slucaju manifestuje u manjoj potrosnji i smanjenjom obimu ekonomske aktivnosti? kao sto rekoh, iako je dinar ojacao, nije nista pojeftinilo.S obzirom da relativno dosta novca ulazi spolja,sto od ljudi koji zive preko sto od onih koji rade (izvoz nemamo,turizam skoro nikakav), jacanje dinara nije nista pozitivno sa tacke gledista obicnog coveka. Pod njima ne smatram one koji imaju novac da kupuju devize i stede jer je takvih mali broj u Srbiji.
    (Petar, 22. septembar 2017 21:27)

    # Link komentara

  16. Evo jednom da podržim napredne u odnosu na prethodnike. Spontano jačanje dinara ništa ne može da šteti, a dirigovano slabljenje može.
     (Mandrak, 22. septembar 2017 21:16)

    # Link komentara

  17. Izvozim gotove proizvode mesecno za 240.000€,razlika u kursu od 3 rsd=720.000 rsd manje.Sta reci...
    (Gagi, 22. septembar 2017 21:15)

    # Link komentara

  18. Стручњак који би да урушава српску валуту........уместо да је ојача
     (ИБАРСКА ЗУМЗАРА, 22. septembar 2017 20:59)

    # Link komentara

  19. Jos kada bi neko meni objasnio kako je to inflacija dobra za gradjane i obicne radne ljude?
     (laza, 22. septembar 2017 20:59)

    # Link komentara

  20. Ne znam kolika je realna vrednost dinara u odnosu na evro i mislim da to niko ne zna. Znam da smo najrealniju situaciju imali 1993. pod embargom kada je plata bila 6 maraka. Nismo skoro nista proizvodili, nismo mogli nista da uvozimo ni izvozimo i imali smo realne plate od 6 maraka. Danas, ako se uzme u obzir da jos uvek nismo dostigli industrijsku proizvodnju iz 1998., za sta ce nam trebati jos nekoliko godina ili decenija, onda realna prosecna plata treba da nam bude manja nego 1998, kada je bila oko 180 maraka tj. 90 evra. Dakle, danas je realno oko 70-75 evra. To treba revalorizovati usled inflatornih kretanja, stampanja novca, i sve u svemu prosecna plata u Srbiji ne moze da bude veca od 150 evra. Sve drugo je proizvod nezdrave ekonomske situacije. Iako je prosecna plata danas 400 evra, a i nju mnogi sanjaju, tih 400 evra u Srbiji ne vrede skoro nista jer od njih moze jedva da se prezivljava.
    (M, 22. septembar 2017 20:56)

    # Link komentara

  21. ...Na 100.000 eur u minusu smo 4000 eur! Do kraja godine, na nas ukupan izvoz bicemo u minusu oko 16000 eur. Zarada na kraju prosle godine nam bila oko 6-7000 eur. Zakljucak: ove godine ni krivi ni duzni zavrsavamo sa minusom. A ubili smo se od posla. Drzava od naseg posla samo na ime svih poreza, taksi i doprinosa inkasira 70.000 eur. Radimo za drzavu, a ne za sebe. Sad botovi i sendvicari lupajte minuse a mi cemo da zazmiljamo ili da selimo biznis odavde ili da zatvaramo firmu a radnicima i sebi pozelimo neku lepsu buducnost negde daleko odavde.
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Smiljka, 22. septembar 2017 17:18)

    Vi biste bili u pravu da u Srbiji platezno sredstvo NIJE dinar. Vase radnike isplacujete u DINARIMA a svoj profit racunate u evrima. Fini neki bizMismeni. Radio ja za tako nekog, nas covek u Rusiji. Potpisah ugovor ovde u Beogradu, u dolarima, pola isplativo u rubljama a pola ovde na racun u dinarima. I zbi se tzv. ukrajinska kriza i rublja pocne da se stropostava. Ja sam potpisao ugovor kada je dolar bio 33 rublje, a krajem godine on se popeo na 80-90... i nas bizMismen je poceo da mi preracunava platu po nekom SVOM kursu.... nismo docekali novu godinu zajedno. Na isto to mi i vi licite. Kao nesto se bavite biznisom a ovamo ne umete da ukalkulisete u cenu EVENTUALNE promene kursa. Da je dinar "okinuo" vi biste sad trljali ruke, jer bi bili bas "dobri" a vasi radnici bi i dalje dobijali po 30.000 dinara bez obzira na kurs, ako dobijaju i toliko....
    (Proleter, 22. septembar 2017 19:56)

    # Link komentara

  22. Cenim Soskica, ali ovaj put se ne slazemo. Svi ti izvoznici imaju kreditne obaveze vezane za strane valute, tako da sto izgube na mostu dobiju na cupriji.
     (idambo, 22. septembar 2017 19:42)

    # Link komentara

  23. Ubismo se od izvoza..pa da brinemo zbog jakog kursa dinara u odnosu na izvoz, ako i bude dinar toliko ojacao ina drugih elemenata za jeftiniji i konkurentniji proizvod..mnogo boljih...
     (ukratko, 22. septembar 2017 19:36)

    # Link komentara

  24. @Pecky

    Zivotni standard opada rastom cena. Mozes ti da zaradis i 100 evra. A ako sa tih 100 evra mozes da kupis kucu, zivotni standard moze biti takav da za 100 evra mozea da kupis jednu zvaku. Sad, da li se valuta zvala dinar, evro, jen, dolar, rublja, sve je to naskrabani papiric koji sluzi za manipulisanje ljudima.
     (NoName, 22. septembar 2017 19:23)

    # Link komentara

  25. @radodeyan

    Kad izvozis unosis devize, kad uvozis koristis devize za kupovinu. Na nasem trzistu uvek moras da koristis dinar. Mozea i devize, ako je vezana faktura za tu klauzulu. Deviza na racunu ce uvek biti i ne moraju se menjati. A kad ipak menjas dinare u devize, nije sve jedno da li ces promeniti 119 dinara za 1 evro ili 130.
    Osnove matematike.
    A koliko vidim, niko se ne buni sto je evro ili dolar jak. Cak sta vise, jedino slab dinar odgovara trgovcima, jer onda konzerva tune ne kosta 113 dinara, nego fuckin' 180. I time mogu da manipulisu cenama.
    Te ti nemas pojma.
     (NoName, 22. septembar 2017 19:21)

    # Link komentara

  26. pecky
    A vidis, ja zaradjujem samo dinare i kad idem na more dobijem vise evradi za moje pare. Ovakvih kao ja je neuporedivo vise nego takvih kao ti koji rade za dolare.
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (rabo, 22. septembar 2017 17:30)
    Sjajna logika. Kada ides na more. More je luxuz za vecinu ljudi koje poznajem,ja nisma ni uspeo da skupim ove godine da odem, jer nisam znao sta ce biti posle kada se vratim (izmeju ostalog i zbog ove oscilacije u kursu). Kao sto je komenat ispod tvog lepo rekao,sustina je stabilnost,a to je dugorocno planiranje. Svakako, porediti jednom godisnje odlazak na more sa svakodnevnim zivotom i troskvima je neozbiljno. Eventualno ako trosis na hiljade za jedno letovanje,ali onda svakako nisiu vecini kako kazes da jesi.
    (Petar, 22. septembar 2017 19:08)

    # Link komentara

  27. Ja razumem NBS. Ovo je jedini nacin da nam prosecna plata 'skoci' na 500eur.
    (bolero, 22. septembar 2017 19:03)

    # Link komentara

  28. Dinar od 1994 oslabio 6000%.

    U poslednje vreme ojačao 3%. Katastrofa!

    Sada bar znamo zašto nam ekonomija propada.
    (Zarko, 22. septembar 2017 18:33)

    # Link komentara

  29. Brale u tvom mandatu smo imali i inflaciju 15% i sunovrat kursa sa 80 na 117 dinara, bolje ne komentariši.
     (živela demagogija, 22. septembar 2017 18:25)

    # Link komentara

  30. Nama nista ne odgovara! Mi smo zemlja haosa i manipulacija!
     (danko, 22. septembar 2017 17:58)

    # Link komentara

  31. pecky
    A vidis, ja zaradjujem samo dinare i kad idem na more dobijem vise evradi za moje pare. Ovakvih kao ja je neuporedivo vise nego takvih kao ti koji rade za dolare.
     (rabo, 22. septembar 2017 17:30)

    # Link komentara

  32. Ni jedni ni drugi nisu u pravu. Suština bilo koje valute, novca uopšte, je stabilnost. Da bi imao poverenja u neku valutu, moraš biti siguran da joj se vrednost kroz vreme neće značajno menjati. Da ćeš za 100 dinara sada, moći da kupiš isto kao i za godinu dana za tih 100 din. A onda tek možeš da planiraš štednju, potrošnju, kredite, itd. Ovo sve pričam iz perspektive fizičkog lica, za razne trgovce i špekulante je drugačije, oni se klade na rast ili pad pa tako zarađuju. Tako da naravno da će zagovoarati rast ili pad vrednosti, zavisno od delatnosti kojom se bave. Ali oni nisu bitni. Država postoji zbog svih građana, dakle odluke monetarne politike moraju biti usmerene ka najvećem benefitu, za najveći broj građana, a to je uvek stabilnost.
    (Lala Po, 22. septembar 2017 17:28)

    # Link komentara

  33. Nas realan primer: sve poslove ugovarali krajem prosle i ove godine dok je kurs bio 123. Od maja do oktobra ide realizacija i naplata. Vec od maja kurs pocinje da pada ali mi me verujemo da ce toliko padati. Krajrm juna vidimo da je djavo odneo salu i da ide na sve gore i gore. Na 100.000 eur u minusu smo 4000 eur! Do kraja godine, na nas ukupan izvoz bicemo u minusu oko 16000 eur. Zarada na kraju prosle godine nam bila oko 6-7000 eur. Zakljucak: ove godine ni krivi ni duzni zavrsavamo sa minusom. A ubili smo se od posla. Drzava od naseg posla samo na ime svih poreza, taksi i doprinosa inkasira 70.000 eur. Radimo za drzavu, a ne za sebe. Sad botovi i sendvicari lupajte minuse a mi cemo da zazmiljamo ili da selimo biznis odavde ili da zatvaramo firmu a radnicima i sebi pozelimo neku lepsu buducnost negde daleko odavde.
     (Smiljka, 22. septembar 2017 17:18)

    # Link komentara

  34. U pravu je. Dinar "jača" zašto cena robe skače? Zbog nerealnog dinara.
    (Dragan, 22. septembar 2017 17:15)

    # Link komentara

  35. Upropastise izvoznike !
     (Losa monetarna politika, 22. septembar 2017 17:03)

    # Link komentara

  36. Od kako je CHF ojacao propadose skroz vidim ne znaju gde su. Koja je ovo logika za ispiranje mozga. Pa onda bi ceo svet obarao svoje valute da pojaca izvoz, gospodo da bi bili konkurentni na stranom trzistu morate da imate dobar proizvod kao i svuda u svetu. A ne da uvaljujemo Rusima Poljske jabuke i Madjarske sljive kao preprodavci. Napravi kvalitetan proizvod a trziste ce formirati cenu. Ove export-import kombinacije da bi se neko ugradio nikome ne pogoduju. Sta vise posto smo prezaduzeni a ako daj boze dinar nastavi da jaca a dolar pada (jer je nas najveci deo spoljnog duga u dolarima) automatski nam opada i spoljni dug i dobijas vece pogodnosti za reprogram veci BDP itd. itd.
     (Mrle, 22. septembar 2017 16:42)

    # Link komentara

  37. sta je majstore? kada kupis evre od svoje plate sada dobijas 4950 evra umesto 5000 pa ti sada smeta jak dinar? pa da i ja bi se bunio da mi zakinu 50 evra na platu od 5000.
     (misko, 22. septembar 2017 15:52)

    # Link komentara

  38. Kako ovaj lupeta. Slab dinar ne pogoduje izvozu, jer se izvozom unose druge valute u drzavu. A te se iste prodaju/menjaju za dinare, da bi mogle da se kupe sirovine koje mi proizvodimo. 
    Ono sto hoce on da kaze za slab dinar je, da bi sr drzava debelo oparila mrnjanjem deviza za dinare. Losa valuta jedne drzave oznacava koliko je drzava ekonomski i proizvodno slaba. Ovaj bi trebao da se bavi kopanjem, a ne ekonomijom. Mada, mislim da i kopanje mu ne bi islo od ruke.
    (NoName, 22. septembar 2017 12:54)

    Prijatelju, pa ti ne znaš ni šta je uvoz a šta izvoz,a komentarises vesti iz ekonomije. Ekstra nama ide dok je takvih!!!
     (radodeyan, 22. septembar 2017 15:51)

    # Link komentara

  39. Samo zamislite naslov da je obrnut I da dinar slabi prema evru.A takav naslov mozete da nadjete na googlu isto b92 portal od pre neku godinu itd.Pa pogledajte komentare i videcete da su isti .Ja kao ekonomista mogu da kazem da je dobro sto je dinar jak jer moze da se obori odnosno da se smanji referntna kamatna stopa jos nize a i sad je rekordno niska 3.75% i da se obezbede jefriniji krediti u dinarima.Ja dok sam ziveo u Srbiji referntna stopa je bila oko 10% a krediti u dinarima su bili 5x skuplji.
    Da se poveca minimala satnica i tako obori dinar pa ce odgovarati i gradjanima a ne samo privrednicima.
    Pozdrav.
     (Nemanja NY, 22. septembar 2017 15:49)

    # Link komentara

  40. U mom slucaju to izgleda ovako: Zaradjujem u stranoj valuti,tj radim za strance. Ako dobijem npr 1000 dolara mesecno, to znaci da sam do skoro mogao da dobijem 116 000 dinara. Sada, sa jacanjem dinara dobijam 97 400, dakle,zivotni standard mi je opao za 18600 dinara. U praksi ovo znaci da sam manje vozio automobil, izbegavao da jedem napolju, smanjio potrosnje razlicitih proizvoda,kao odgovor na jacanje dinara. Dodajte jos psiholoski momenat i defanzivno ponasanje,pa je potrosnja jos manja usled nepoverenja i nemanja stabilnosti. Sve to rezultuje time da je drzava uzela manje od poreza,a onih 18600 dinara nisu dobili mali biznisi kod koji sam uzimao robu i usluge. Znam da ce da bude onih besnih sto kazu, kad imas 1000 dolara, i treba da imas manje ali to je vec drugi problem za psihologe i sociologe. Sustina je da vam nijedan proizvod nije pojeftinio jacanjem dinara. Evantualno malo auto gas kod knez petrola,ali su mnogo vece sanse da je samo jos vise razredio smesu, po starom dobrom srpskom obicaju. Pa vi jacajte dinar i dalje,a ja cu da se sve vise stezem i manje trosim. Zemlja bez potrosnje i kretanja novca i usluga postoji,a zove se Severna Koreja.Bar da imamo vojsku kao njihovu.
    (Pecky, 22. septembar 2017 15:38)

    # Link komentara

  41. Dobar podsetnik koliko je dobro što se ovaj više ne pita ni za šta.
    (Milan, 22. septembar 2017 15:38)

    # Link komentara

  42. Realni kurs dinara je 130 dinara za evro.Ovako centralna banka na vestacki nacin smanjuje vrednost evra.. Uvoznici svi racunaju evro 130 dinara.Privredna aktivnost odredjuje cenu evra a kod nas je aktivnost na najnizem stupnju u regionu. Privredni rast je racunat na 3,5% a sada je utvrdjen da ce biti 2,5%
    (Privrednik, 22. septembar 2017 15:38)

    # Link komentara

  43. Ovo što Šoškić priča bi pilo vodu u sistemu koji nije ovoliko vezan za evro, ovako izvoznici su takođe i korisnici kredita indexiranih u evrima. Ono što gube na ceni, nadoknađuju kod isplata kredita. Uporedite ukupan izvoz sa ukupnim kreditima izvoznika indexiranih u evrima,pa možda dobijete procenu šta je bolje za privredu. Ovako pričamo napamet,nema računice koja će prikazati realno stanje stvari.
    (Dux, 22. septembar 2017 15:29)

    # Link komentara

  44. Sve nam smeta i jačanje i slabljenje.........
     (Shacall, 22. septembar 2017 15:27)

    # Link komentara

  45. Vazno da na tebe ne utice. Ko zna koliku platu imas pa ti je sve jedno koji je kurs. Svast bi napiso ali ne bi objavili.
     (Goran, 22. septembar 2017 15:20)

    # Link komentara

  46. Trla baba lan sto se kaze. Ako jaca dinar po meni to je dobro, jer je kupovna moc inostrane robe veca, tj indeksirano u evrima imamo vece plate nego da je dinar slabiji. Nasa roba je konkurentna robi iz EU cak da se jos 25 posto podigne kurs dinara u odnosu na evro, dakle da ojaca jos 25 posto. Pogledajte cene u radnjama pa cete videti da je to tako. I da je cena ista kupio bih opet domaci komparativni proizvod stranom.
    Ako pak dinar oslabi, to direktno ubija stanovnistvo jos nizim platima indeksiranim u evrima, jer su kod nas cene prozivodnje , te prozvodnje koju mi imamo sve vezane za kurs evra, poskupi evro, poskupi gorivo, poskupi potom sve redom. Tako da je dobro da imamo jaci dinar. Jak dinar ne pogoduje onima koji menjaju evro u dinar. Za istu sumu evra dobice manje dinara.
    (Tromb, 22. septembar 2017 15:20)

    # Link komentara

  47. Dinar je daleko podcenjen, što dovodi do izvoza sirovina budzašto. Svi pokazatelji i sve jednačine ekonomske ravnoteže pokazuju da je realna vrednost Dinara oko 67 za Evro. Sve preko toga je pljačka građana. Normalne i patriotske zemlje teže da imaju jaku valutu, a onda da primarnu emisiju svaljuju i na korisnike te valute u inostranstvu, ili uglavnom u inostranstvu. Ovo što naši ekonomski "stručnjaci" maliciozno govore, ili lupetaju je samo dokaz da se podhitno mora ukinuti samoupravljanje na Beogradskom univerzitetu i onda lepo dati pitalice tim bajnim profesorima da se vidi šta znaju, pa sve koji neznaju, marš napolje, kao one hiljade radnika otpuštenih, pa onda propisati planove i programe i harmonizovati fakultete po Srbiji. Najgori su prevodioci, pa pravnici, pa ekonomisti, a onda idu lekari - kada završe fakultet potpuno su nesposobni da rade u struci! Imaju strašnih rupa u znanju, jer o gradivu i njegovoj upotrebljivosti niko ne vodi računa!
    ... ovi ekonomisti ničim konkretnim ne potkrepljuju svoje tvrdnje, nego iznose neke teorije iz kojih onda izvode "tаčne" brojke, i ako te teorije ne barataju ni sa jednom jedinom jednačinom! Dok god ne porazgovarate sa menadžmentom neke banke i onda vidite da su u potpunosti nesposobni kamate na svoje proizvode da izračunaju, nego koriste druge firme za to! Potpuna neoperativnost, užas živi, i još dele neko mišljenje!
    (Gradjanin, 22. septembar 2017 15:19)

    # Link komentara

  48. Izvoznici neka budu konkurentniji a ne da se izvoz stimilise slabim dinarom...jak dinar pogoduje vecem broju ljudi.
    (strucnjak, 22. septembar 2017 15:14)

    # Link komentara

  49. Zbog ovakvih kao sto je Šoškić i onih Tabakovicevih Srbija tavori tu gde smo sada. Čovek priča teoriju koju svaki student druge godine ekonomije mora da zna, objasni ti narodu soskicu zašto je inflacija iznad proseka EU a pri tome nemamo rast zapošljavanja, nemamo rast plata, nemamo rast u potrošnji i potrošačka korpa je sve tanja, objasni šta je uzrok ovolike inflacije. Pusti me tih teoretski priča novčana masa oslabi, kamatna stopa je niza jer je cena novca manja, inflacija raste i obrnuto.. ili fiskalna politika dr Pavla Petrovića i budžetski deficit koji je najnevaznija stavka GDP-a. Ljudi imate znanja nije sporno ali nemate pojma. Drugačije ne znam kako da vam docaram vas fenomen.
    (rimtutituki, 22. septembar 2017 15:14)

    # Link komentara

  50. Прелиминарно стање јавног дуга Републике Србије на дан 21.09.2017. годинe износило је 2.865.009.398.033 динара или у еур 23,5 милијарди -Јачање динара и раст дуга је најгора могућа опција за извоз и то је тако јер власт због буджета преферира увознике робе широке потрошње и на тај начин пуни буджет од ПДВ,акциза и царина .Роба која се извози не доноси даджбине ,а узгред буди речено много је спорији обрт у производњи него у трговини .Наша држава нема инвестиционе фондове за развој домаће производње , а кредите које узима немилице крља у јавне радове које изводе и финасирају по кумовско-братској шеми по урнебесним ценама и сумњивог квалитета .Наша економија није одмакла даље од преподавачко -пијачарске логике .
    (cicija do srži, 22. septembar 2017 15:05)

    # Link komentara

  51. @ (Petar Nikolic, 22. septembar 2017 11:23)

    Deder, objasni mi, kako je to tržišnim mahinacijama moguće zaraditi na padu kursa evra? Meni jedino padaju na pamet uvoznici, koji su uvozili robu u januaru, a plaćaju je u septembru (mada mi je potpuno suludo da bi neki stranac čekao našeg uvoznika 9 meseci da bi mu platio isporučenu robu)... Valjda na kursu može da zaradi onaj ko zna kada će kurs rasti - tj, da je obrnuta situacija, kupiš evre po 118, a prodaš ih po 123 dinara...
     (ja, 22. septembar 2017 15:05)

    # Link komentara

  52. Bas je mnogo ojacao.Ojacao cetri dinara.Kako bi bilo da se konkuretnost postize vecom kvalitetom kao sto rade sve razvijene zemlje.A I nije nesto narusena konkuretnost izvoza obzirom da proizvođači imaju najjeftiniju mogucu radnu snagu plus subvenciju.
    (Roki cetri, 22. septembar 2017 14:45)

    # Link komentara

  53. @ec

    Kada si se ovako.potpisao govori da si zavrsio srednju ekonomsku i da pojma nemas o fiskalnoj i monetarnoj politici.
    Da bi ti se nesto objasnilo a u skladu sta je Profesor Soskic kazai treba mnogo vise prostora.O ovome su vec pisali Stojan Stamenkovic (MAP), Miladin Kovacevic, Milan Culibrk
     (Dipl.ecc, 22. septembar 2017 14:40)

    # Link komentara

  54. Ljudi nešto muljaju i ovaj Šoškic to zna KAKAV CRNI DINAR DA BUDE JAK pa to naučna fantastika jačaju ga veštački a zašto pa videcete kad padnu sa vlasti
     (Burger, 22. septembar 2017 14:37)

    # Link komentara

  55. Da, da u pravu ste. Previse nam je ovo kad se prebaci u evre, treba se sto pre vratiti na 200 evra pa da budemo visestruko bedniji od najbednijih u Evropi.
    (Miki, 22. septembar 2017 14:34)

    # Link komentara

  56. Cika Brka

    Ovaj je za razliku od JorgoBanke koja ima istu platu kao i Prof.Soskic kada je bio guverner, vasiona.Covek predaje na fakultetu za razliku od gospodje Cice koj je bila sef racunovodstva i trg.preduzecu Grmija na Kosovu.Gospodja Cica doktorirala na prestiznom fakultetu u Pristini
     (Ziki, 22. septembar 2017 14:33)

    # Link komentara

  57. Moralo je da se desi jer kako bi vodja pricao da su plate 400 evra a bice i 500 kada evro.padne na 90 dinara.Samo sto ja ne primam platu u Evrima
     (Filip, 22. septembar 2017 14:28)

    # Link komentara

  58. To su oni koji su kada je eur bio 70 govorili da treba da bude 150. I kako cemo da svetsku ekonomsku krizu iskoristimo kao prednost... Itd... Evro je 120 najgori smo u evropi. Glupi smo.
     (prosto ko pasulj, 22. septembar 2017 14:26)

    # Link komentara

  59. jacanjem nacionalne valute izvozni proizvod postaje skuplji i manje konkurentan u medjunarodnoj "utakmici", ali kako to da objasnis polupismenoj "cici" jorgobanki i hordi sendvicara koji ni ne razumeju sta sam upravo napisao.

    ozbiljno razmislite o tome - oni bukvalno ne shvataju mehanizme moderne ekonomije, ali imaju prava da uticu na ekonomski kurs (kroz izbor svojih predstavnika u vlasti).
    ako necete da vam takvi kroje sudbinu - glasajte, ne zavitlavajte se vise!
    (a zemlja propade od njihove pameti, 22. septembar 2017 14:03)

    Ok, u redu, u pravu si.
    Ali onda kada (ako) dinar padne prema evru da javno pohvalis "jorgobanku" kako je pametno to uradila.

    Mislim - ne valja kada evro raste, ne valja kada evro pada, ma nosite se svi, necu glasam ni za koga, svi ste ista rulja.
    (Antibot, 22. septembar 2017 14:25)

    # Link komentara

  60. dinar jaca da bi mogli nasi politicari na kraju godine da kazu da su plate u Srbiji porasle po obecanju u EUR valuti. obecanje ispunjeno... ;)
    Bili su i godisnji odmori dolazilo se i prolazilo pa je i to bio razlog rasta kao i svakog leta.
     (vozdovcanin, 22. septembar 2017 14:23)

    # Link komentara

  61. Ovu priču slušamo zadnjih 15-ak godina.Slab dinar jeste dobar za izvoznike,ali loš za građane,s'obzirom da se cene,čak i domaćih proizvoda,formiraju u evrima.Treba naći optimalni kurs,koji bi odgovaro svima.Dinar je konvertibilna valuta i država ne kontroliše njegov kurs,osim ako dođe do velikih dnevnih promena.Znači uticaj države je minimalan.
     (bussiness, 22. septembar 2017 14:07)

    # Link komentara

  62. Mnoogo strucnjaka za ekonomiju se javilo, kazu profesor skolovan u inostranstvu je glup, mere svoje plate... Sacuvaj boze. On samo tvrdi da jacanje valute koje nije zasnovano na porastu proizvodnje, na realnom jacanju ekonomije nije dugorocno i nije dobro. Sta je tu nejasno?
    (zimzeleni, 22. septembar 2017 14:06)

    # Link komentara

  63. NoName, slabiji dinar znači jeftinija roba. Naša roba i ovako nije dovoljno konkurentna, još ako dinar ojača prema €, tek će onda biti nekonkurentna. Da imaš imalo relevantog znanja iz prakse, ne samo sto si pročitao iz knjiga o potpunoj konkurenciji i slobodnom tržištu, znao bi da jaka valuta ne pogoduje slabim ekonomijama.
    (dejan, 22. septembar 2017 14:04)

    # Link komentara

  64. jacanjem nacionalne valute izvozni proizvod postaje skuplji i manje konkurentan u medjunarodnoj "utakmici", ali kako to da objasnis polupismenoj "cici" jorgobanki i hordi sendvicara koji ni ne razumeju sta sam upravo napisao.

    ozbiljno razmislite o tome - oni bukvalno ne shvataju mehanizme moderne ekonomije, ali imaju prava da uticu na ekonomski kurs (kroz izbor svojih predstavnika u vlasti).
    ako necete da vam takvi kroje sudbinu - glasajte, ne zavitlavajte se vise!
    (a zemlja propade od njihove pameti, 22. septembar 2017 14:03)

    # Link komentara

  65. Najbolji guverneri su bili Jelasic i Soskic, nadam se njihovom povratku.
    (Vase ime, 22. septembar 2017 14:01)

    # Link komentara

  66. ipak je to profesor i to sa iskustvom. ova zamerka ukazuje neke druge stvari. ali ko sta razume.
     (Magdalena, 22. septembar 2017 13:56)

    # Link komentara

  67. Jacanje dinara je dobro i ne razumem ovakve komentare. Pa mi imamo najnize plate u regionu u evrima cak i sa ovim kursom. Problem je pogresan model ekonomskog razvoja zasnovan na tome da dajemo subvencije strancima koji otvaraju fabrike za fizikalisanje. Treba dovoditi samo investitore koji ulazu u fabrike koje traze visoko kvalifikovanu radnu snagu a kurs dinara bi trebao da bude jos jaci.
    (Goran, 22. septembar 2017 12:21)

    1. Nije dobro, barem ne dugoročno.
    2. Nemamo visoko kvalifikovanu radnu snagu.
    3. Investitori ne žele da dođu u Srbiji jer je neuređena država i to je problem broj 1.
    (123, 22. septembar 2017 13:47)

    # Link komentara

  68. Kod nas se jačanje bilo čega shvata kao nešto pozitivno. Šoškić je ovdje u pravu. A vi gospodo prestanite sa zaduzivanjem u valuti u kojoj ne primate platu !
    NBS troši ogroman novac za ovaj precjenjen dinara a to je upravo izbjegavanje neizbjeznog.
     (Bb, 22. septembar 2017 13:29)

    # Link komentara

  69. Nevezano za šoškica i njegove rezultate, situacija je takva da je euro u poslednjih par meseci dosta ojacao u odnosu na dolar i svajcarski franak. Kad se to pomnozi sa jacanjem dinara u odnosu na euro dobija se nenormalan trend, koji bi trebao da znaci da Srbija ima najjacu ekonomiju na svetu...

    Sve važnije centralne banke se bore da im valuta ne bude prejaka, jer to direktino ugrožava privredu i to nije šoškic izmislio... Zato svi od 2008. stalno smanjuju referentne kamate, ne bi li svoju valutu ucinili što neprivlacnijom!

    Ako mislite da cete jacanjem dinara postati bogatiji, zeznuli ste se, jer to ima i negativni efekat. Strani investitori kod nas traze male plate i to u eurimam i teško da im se svidja puzajuce indirektno povecanje plata koje moraju da isplacuju
     (Lojpur, 22. septembar 2017 13:28)

    # Link komentara

  70. Naravno neko ovako pere novac i ovo je velika muljaža
     (Burger, 22. septembar 2017 13:24)

    # Link komentara

  71. Jel to onaj sto je imao 600.000 platu a ogranicen je kao spajz.Prosecni srpski seljak za ovog strucnjaka je suva inteligencija!
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (cika brka, 22. septembar 2017 11:20)

    Jeste sigurno je tako, zato ovaj gospodin i sad moze da zaradi tu platu i da bude profesor, hajde da vidimo gde ce da radi Jorgi kad sve ovo prodje, a proci ce ne brinite. Sa doktoratom koji je dobila u Pristini 1999 godine za vreme rata, da sigurno ste u pravu.
    (Suke, 22. septembar 2017 13:17)

    # Link komentara

  72. Jasno je da su visoke kamatne stope koje propagira NBS dugoročno loše delovale na uzimanje kredita, a potom i potrošnju. Sada bi na brzinu da povećaju potrošnju povećanjem plata u javnom sketoru, ali im MMF ne da.
    Međutim kada se sagleda ceo period od kako je Jorgovanka guverner nije mnogo talasala što se za Šoškića ne može reći. Ta stabilnost nam je koristila. Tačno je takođe, da je u vreme niske inflacije u Srbiji, spustila kamatne stope kreditiranje bi se povećalo i potom bi bila veća potrošnja, a kurs bi danas bio oko 124. To bi Srbiji ukupno više odgovaralo od ovoga što imamo danas. Kiks jeste ali ni blizu frke i gungule za vreme Šoškića. Ta opcija se sada ne može iskoristiti jer je inflacija porasla.
    (Vladimir, 22. septembar 2017 13:17)

    # Link komentara

  73. šta će Vulin reći na ovo? mora tetki pare da vrati...
     (G®°F™, 22. septembar 2017 13:16)

    # Link komentara

  74. Očigledno da ovakvo mišljenje nije autonomno jer takve bezsmislice ekonomista, a pogotovo profesor ne bi sebi mogao da dozvoli. Nije kurs glavni instrument export - import politike, već bi rast izvoza trebalo da pogura rast produktivnosti, i dobra marketing strategija uz naravno kvalitet proizvoda, a cena je primaran faktor samo na našem osiromašenom tržištu...
    Koliko se sećam ništa pametno i korisno nije činio dok je bio guverner pa je u najmanju ruku nekorektno da se sada oglašava, čak i da ima povoda! Pitam se šta on može da nauči studente pod uslovom da zaista misli to što izjavljuje i da nije stimulisan?
    (ecc., 22. septembar 2017 13:15)

    # Link komentara

  75. Pola Srbije radi kod stranih investitora, nemaca, italijana itd. za 200 evra veliki vodja najavio od nove godine dizanje minimalca za 10% dakle dinar ojaca plata mi manja za 2000 din, povecaju minimalac plata mi ista kao pre jacanja din.. Reforme su to..
     (Baron, 22. septembar 2017 13:12)

    # Link komentara

  76. Zašto se samo kuka kada dinar jača? Zašto niko ne plače kada dinar slabi? Zar ponuda i tražnja, kao osnovni postulat tržišta, nije osnova za određivanje kursa dinara? Zašto bi da napustimo tržišne mehanizme samo kada dinar jača?
     (Jovan M., 22. septembar 2017 12:56)

    # Link komentara

  77. Kako ovaj lupeta. Slab dinar ne pogoduje izvozu, jer se izvozom unose druge valute u drzavu. A te se iste prodaju/menjaju za dinare, da bi mogle da se kupe sirovine koje mi proizvodimo.
    Ono sto hoce on da kaze za slab dinar je, da bi sr drzava debelo oparila mrnjanjem deviza za dinare. Losa valuta jedne drzave oznacava koliko je drzava ekonomski i proizvodno slaba. Ovaj bi trebao da se bavi kopanjem, a ne ekonomijom. Mada, mislim da i kopanje mu ne bi islo od ruke.
     (NoName, 22. septembar 2017 12:54)

    # Link komentara

  78. Moja plata je deset prosecnih plata u Srbiji. Posteno trosim, sto znaci da stimulisem privredu vrlo lepo, a drzava ubira porez. Ovo “fejk” jacanje dinara mi je smanjilo prihode. Manje para (u konvertovanoj valuti) = manje trosim = manje drzavi i privrednicima. Zato novi iPhone u inostranstvu kupujem, a ne ovde. A PDV na telefon bi bio jedna prosecna plata, pa vidite koliko je drzava izgubila.
    (Ivan, 22. septembar 2017 11:18) # Link komentara

    Ivane izvinjavam se na tvojim prihodima, ali pričaš gluposti. Meni je plata u evrima pa puta srednji kurs, tebi verovatno isto i još možda 1% stanovništva koji rade za strane kompanije u Srbiji.
    Ostali narod radi za platu u Dinarima, i što se njih tiče njima bi bilo najlepše da je 10 dinara evro, tada bi imali platu kao i ti :)
    Meni je realno opala zarada za par hiljada dinara od početka ovog jačanja dinara, al ne bunim se i ne kupujem iPhone preko grane, već volim svoju zemlju i svoje komšije tako da ću sledeći telefon opet uzeti uz paket kod svog operatera mobilne telefonije. Prođe ti život u gledanju kako da zajebeš državu, meni je lepše da te trenutke kako ti misliš gde ćeš da kupiš iPhone i uštediš 45i deo svoje zarade provedem sa svojim sinom i svojom ženom.
    Živeli! :)
    (Pera, 22. septembar 2017 12:52)

    # Link komentara

  79. Ако хоћете да знате реалну вредност 1€ у однсу на 1 динар, погледајте у продавници колико кошта кока кола од 2 литра.
     (Иван, 22. septembar 2017 12:52)

    # Link komentara

  80. U bas me je pogodilo sto ce domaci tajkuni i strani investitori koji koriste jeftinu radnu snagu i bescarinske sporazume sa Rusijom biti manje konkurentni i zaraditi manje.
    Mene samo zanima da od moje plate mogu da kupim vise Evra i da mi je onda sve u inostranstvu jeftinije jer ce nam vrednost plate i male zarade vredeti vise u odnosu na ionako daleko vece plate gradjana svih ostalih svetskih drzava.
    (Igor, 22. septembar 2017 12:49)

    # Link komentara

  81. Dinar i treba da bude jak!
    Što jači to bolji!
    (M, 22. septembar 2017 12:49)

    # Link komentara

  82. Pa naravno da slabiji dinar odgovara izvoznicima,MANJA PLATA=MANJI TROSKOVI,kredite indeksirane u € uzimaju obicni gradjani,privilegovani mogu uzeti i bez devizne klauzule znaci samo dinar...
    Izvoznici povecajte produktivnost,smanjite troskove,povecajte prinos,bolji kvalitet pa mozda budete konkurentniji u jos nekom pogledu a ne samo u pogledu cene.
     (Brica, 22. septembar 2017 12:46)

    # Link komentara

  83. Uopšte se ne razumem u ekonomiju, ali kako je moguće da ne valja kad nam valuta raste? Nema mi logike. Ako nam ne valja kad nacionalna valuta jača, onda na nekom osnovnom nivou postoji opasan problem.
     (Marija, 22. septembar 2017 12:41)

    # Link komentara

  84. Јел може само неко да ми објасни зашто није добро да динар буде јак? Зашто је то лоше за економију? И од чега зависи јака домаћа валута тј слаба? Зашто динар није јак као куна или конвертибилна марка рецимо?
     (Фрфљави, 22. septembar 2017 12:41)

    # Link komentara

  85. Pa mora da se nagura prosečna plata na 450 eura ahahahahaha. Kako drugačije???
     (Sone, 22. septembar 2017 12:35)

    # Link komentara

  86. Kao da je 50 din za evro sada?!
     (Iz ugla, 22. septembar 2017 12:29)

    # Link komentara

  87. evo ga opet ovaj vajni stručnjak ispuzao ispod kamena.idi prijatelju čuvaj ovce na planinu,bićeš tako korisniji
     (Macciavelli SO, 22. septembar 2017 12:26)

    # Link komentara

  88. Vratite na Soskica ,kad je on bio guverner ,radili smo na 3 din razlike ,i svi su kupovali i prodavali evro ,mi spekulanti ( menjaci ) smo tad bolje prolazili
    (menjac, 22. septembar 2017 12:26)

    # Link komentara

  89. Za vreme profesora potroseno je preko 300.000.000 evra radi stabilizacije dinara...ti sebe nazivas profesorom...cega....da si ubacio u vetrogeneratore a 1 kosta milion evra, privredu, turizam vratilo bi se kroz 5 ili 6 godina.
     (kakogod, 22. septembar 2017 12:24)

    # Link komentara

  90. Ovaj covek je najgori guverner u poslednjih 15 godina i bolje mu je dacuti. Neverovatna neznalica, koja sam maskira svoje neznanje strucnim terminima.
    (Nikola Zlatibor, 22. septembar 2017 12:24)

    # Link komentara

  91. Jacanje dinara je dobro i ne razumem ovakve komentare. Pa mi imamo najnize plate u regionu u evrima cak i sa ovim kursom. Problem je pogresan model ekonomskog razvoja zasnovan na tome da dajemo subvencije strancima koji otvaraju fabrike za fizikalisanje. Treba dovoditi samo investitore koji ulazu u fabrike koje traze visoko kvalifikovanu radnu snagu a kurs dinara bi trebao da bude jos jaci.
    (Goran, 22. septembar 2017 12:21)

    # Link komentara

  92. Profesore, bas tako : "Jačanje domaće valute smanjuje konkurentnost domaćih proizvoda i usluga na međunarodnom i domaćem tržištu. Ovakva situacija ide u prilog svim uvoznicima i svim dužnicima u evrima, koji imaju prihode u dinarima, ali i špekulatnima koji zarađuju na kursnoj razlici.'...a ja Vas pitam ko takvu politiku kroji????
    (Radisa Milosevic, 22. septembar 2017 12:15)

    # Link komentara

  93. dinar je precenjen, to sto pojedincima ne odgovara druga prica...
    trzisna ekonomija, tome tezimo??
    ako kupis eure, 1 milijardu
    a prodas 300 miliona
    sta ce tu biti jeftinije a sta skuplje???

    svakom ko je imao 2 iz matematike je jasno da nisu kupovali i prodavali, dinar bi bio jos jaci....
     (aleksa, 22. septembar 2017 12:10)

    # Link komentara

  94. napokon neko objasnio
     (Mr White, 22. septembar 2017 12:09)

    # Link komentara

  95. Bogu hbala da neko konačno to kaže. Ja sam pretežni izvoznik i jako me pogađa ovakav dinar. Gubim trku sa Rumunima, Poljacima itd... Bitno je da ona glavata Jorgovanka misli da je to dobro za drzavu. Ili je glupa ili rasi za uvoznicki lobi. Bice i jedno i drugo.
     (Zvezdan, 22. septembar 2017 12:01)

    # Link komentara

  96. Pojma ti nemas.
    (Baki, 22. septembar 2017 12:00)

    # Link komentara

  97. Jeste, Šoškiću, samo slabljenje bilo čega je dobro, mora da si to čuo od braće Morgan i Rokerfelera
     (iborac, 22. septembar 2017 12:00)

    # Link komentara

  98. Ti si se majstore pokazao.Sad se skloni i ćuti.
     (perica, 22. septembar 2017 12:00)

    # Link komentara

  99. Ovaj covek je lobista na strani izvoznika. Kao sad on strucno i dobronamerno objasnjava kako ce narodu biti bolje ako izvoznicima bude bolje, kako da ne, bas ti neko veruje. Secamo se mi odlicno vremena kad je samo izvoznicima bilo bolje a narod pod stresom svaki dan gledao dokle ce evro da ode i koliko ce biti siromasniji svaki dan, dok se sve cene vezuju za evro i sve svaki dan poskupljuje. Bio si guverner, ok, pusti sad druge da rade.
    (Goran, 22. septembar 2017 11:39)

    # Link komentara

  100. Koliko ovaj čovek lupeta to je neverovatno.
    Građani i privreda su u velikom procentu zaduženi u kreditima indeksiranim u EUR i svima odgovara kada je dinar jači u odnosu na EUR. Slab dinar pogoduje izvozu, ali da ga pitam KOJI BRE MI TO IZVOZ IMAMO ???
    (f, 22. septembar 2017 11:34)

    # Link komentara

  101. Win win puni magacine
     (zluradi, 22. septembar 2017 11:34)

    # Link komentara

  102. Aman stručnjače nije kurs jedini faktor izvozne konkurentnosti, pa skoro svi elementi troškova proizvodnje su niži nego bilo gde u Evropi, npr struja, logistiga, radna snaga i to su elementi konkurentnosti a ne samo promena kursa os 2%, uvoz se smanjujem dobro strukturiranom proizvodnjom pozicioniranjem brendova, kvalitetom proizvoda... Takve izjave može dati samo suvi teoretičar koji ima nulto iskustvo iz prakse ili realne ekonomije
    (Milan, 22. septembar 2017 11:32)

    # Link komentara

  103. Dinar jača, a cene rastu!!!!
    Pljačka!
    Drugo, početkom godine 124 dinara za 1 €, šest meseci kasnije 118.
    Onaj ko je znao (a znao je! bajke o tržišnom kretanju za malu decu) 5% zarade za 6 meseci, kada su kamate na štednju 0-1%!!!
    (Petar Nikolic, 22. septembar 2017 11:23)

    # Link komentara

  104. Za vreme g.Soskica kao guvernera NBS dinar je bio najslabiji prema evru jos od kako je deda Avram uveo novi dinar 1994. Takvo srozavanje domace valute je u vreme g.Soskica dovodilo do osiromasivanja naroda i do pada realne vrednosti zarada.
    Tada je g.Soskic pokusavao da "odbrani" dinar ali mu to skoro nikako nije polazilo za rukom. Danas, kada je dinar makar malo ojacao taj isti g.Soskic se hrabro javlja sa izjavama kako to nije dobro zbog konkurentnosti domace proizvodnje.
    Umesto sto takve price slusamo svaki put kad dinar bar malo ojaca i ovaj narod bar koji evro ima vise u dzepu nasi dragi izvoznici bi pre svega trebalo da se potrude da u sopstvenim preduzecima povecaju efikasnost proizvodnje a ne preko monetarne politike drzave da ostvaruju svoje izvoznicke ciljeve.
    Vodjeni tom logikom konkurentnost nase privrede je duplo bolja nego 2003 kad je evro vredeo oko 63 din a da li je zaista tako? Ne bi se reklo.
    (Ekonomija, 22. septembar 2017 11:22)

    # Link komentara

  105. Vidi ti pametnjakovica, pa po njemu treba da kursbude 200din za € a plate u dinarima iste i onda da tako budemo sto manje placeni i "konkuretni" ...SHOW
     (Dr Nikola, 22. septembar 2017 11:22)

    # Link komentara

  106. Jel to onaj sto je imao 600.000 platu a ogranicen je kao spajz.Prosecni srpski seljak za ovog strucnjaka je suva inteligencija!
     (cika brka, 22. septembar 2017 11:20)

    # Link komentara

  107. Moja plata je deset prosecnih plata u Srbiji. Posteno trosim, sto znaci da stimulisem privredu vrlo lepo, a drzava ubira porez. Ovo “fejk” jacanje dinara mi je smanjilo prihode. Manje para (u konvertovanoj valuti) = manje trosim = manje drzavi i privrednicima. Zato novi iPhone u inostranstvu kupujem, a ne ovde. A PDV na telefon bi bio jedna prosecna plata, pa vidite koliko je drzava izgubila.
    (Ivan, 22. septembar 2017 11:18)

    # Link komentara

  108. To samo do izbora da bi isterali prosek na 450 €.
     (BeKo, 22. septembar 2017 11:15)

    # Link komentara