automobil sa unutrasnjim sagorevanjem nema prekida dovoda goriva jer ako se prekine dovod motor se gasi ..jel jasna fizika i hemija?..iskra..benzin..vazduh..sagorevanje .potisak klipa...kakve budalastine od cutoff..na cemu ce raditi motor..na vasoj gluposti?!smanjene dotoka da..ali nema kompletnog presecanja..
(dr.gonzo, 21. septembar 2017 14:08)
Kod automobila bez start-stop sistema, potrebno je voziti desetak kilometara da bi se nadoknadila struja utrošena za paljenje kola.
(Pera, 21. septembar 2017 12:43)
Isključite klimu kada vozite ispod 90?
Pa najbolje u gradskoj vožnji da isključiš klimu i rikneš od toplotnog udara kad uletiš u špic.
(Komša, 21. septembar 2017 10:45)
Ako sipate u RS preporuka su Gasprom pumpe, potrosnja osjetno manja bar kod dizela. Iako su dio iste grupacije kao Nestro na Gazu je ipak nesto kvalitetnije gorivo..
(slobodni citac, 21. septembar 2017 10:44)
Sve je ovo tačno. Najvažnija je papučica gasa, ali i sve ostalo utiče. Broj obrtaja itd.
Prekid dotoka goriva postoji, bar kod mene na Meganu.
(Johan, 21. septembar 2017 10:26)
Ne razumem mlade, mnogo nezrelih komentara ... Ja uvek isključujem motor na semaforu, iako imam stari automobil. Danas se gorivo štedi prvenstveno zbog zagađenja, a manje zbog novca. Ti isti mladi i njihova deca treba valjda da nastave život na ovoj planeti ...
(Milutin, 21. septembar 2017 10:00)
Slažem se sa tekstom. Jedino je nerešiv problem cene i kvaliteta goriva kod nas. Država naplaćuje toliku akcizu da zarađuje više nego Arapi od nafte. Sa stranim gorivom uvek bolje vuče a manje troši.
(bre, 21. septembar 2017 09:52)
Zaista moram da pohvalim članak. Tačan i jasan ot tačke 1 do tačke 10.
Ko ne koristi blagodeti cutoff sistema ( pri puštanju gasa), ima potrošnju značajno veću, u zavisnosti od karakteristika puta.
Recimo da se siđe sa Cetinja do Budve, niz Kanjon Morače, Zlatibora, i sl na nizbrdicama bez pipanja gasa, i u poređenju sa klasičnom vožnjom, na 100 km takve vožnje, se uštedi oko 2 l goriva. Pa sad, kome je malo, nek vozi kako hoće....
I priča za semafore, važi da se koči motorom bez pipanja gasa, koja štedi gorivo u odnosu na vožnju na "leru" i kočenjem kočnicom.
(car expert, 21. septembar 2017 09:52)
1. izvadite katalizator i prodajte ga za 100€
2. sipajte u bosni..i to ne evrodizel nego loz ulje ( isto je samo boja druga ) po 90 din
3. i samo gas ...
(euro 1, 21. septembar 2017 09:30)
0. Koristite inerciju automobila; umesto naglih, veoma često nepotrebnih ubrzavanja, ubrzavajte u sadejstvu sa već postignutim kretanjem vozila. Isto tako, ne kočite naglo, već postepeno, planski (na primer, ako vam je preostalo 20, 30 ili 50 metara do semafoara na kome je crveno svetlo, pustite gas i ostavite da automobil nastavi da se kreće po inerciji, uz odgovarajući stepen prenosa), tako da bi, u slučaju da se svetlo na semaforu u međuvremenu promeni u zeleno, mogli da nastavite vožnju u II ili III stepenu prenosa, umesto da pokrećete vozilo iz I brzine, iz stanja mirovanja. Steknite osećaj kako za gabarite, tako i za masu vozila, kao i za optimalno potrebnu snagu motora u najoptimalnijem stepenu prenosa u zavisnosti od inercione sile.
(Ko razume, shvatio je, 21. septembar 2017 09:30)
al se ovaj izlupetao.kad nema dotoka goriva u cilindre,motor se ugasi.onda je potrosnja stvarno nula,jedini je problem sto motor ne radi.Mozda je ovaj novinar nasao nacin da motor radi bez goriva.
(alan ford, 21. septembar 2017 08:23)
Očigledno da nisi vozio automobil mlađi od 20 godina... Inače, u pitanju je cut off.
(Totti, 21. septembar 2017 09:15)
kada se popusti papučica gasa ili stisne kočnica auto je i dalje u brzini i lepo piše na koliko je obrtaja motor, i dalje je to daleko više od 700 rpm koliko je npr na ler gasu. Tih 1500 rpm recimo se održava nekim većim dotokom gasa od lera. Istina je da tu nema otpora i napora za auto tako da ta razlika nije prevelika u potrošnji. Izbacivanje na ler gas šteti kvačilu jer se brže troši kao i kočnicama iz istog razloga: nema motornog kočenja nego je sve na njima.
(jojo, 21. septembar 2017 09:04)
sa automatik menjacima pola ovih problema je reseno. malo ko vozi ovde u australiji auto a da nije automatski menjac. sto se tice klime to je nepomislivo se voziti bez nje u danasnjem dobu.
(aussie, 21. septembar 2017 08:35)
al se ovaj izlupetao.kad nema dotoka goriva u cilindre,motor se ugasi.onda je potrosnja stvarno nula,jedini je problem sto motor ne radi.Mozda je ovaj novinar nasao nacin da motor radi bez goriva. Imam ja jedan savet kako da sto posto smanjite potrosnju goriva.Nemojte paliti motor,sedite kuci,nemojte jesti,nemojte disati,nemojte . . .
(alan ford, 21. septembar 2017 08:23)
I najbolje pravilo ako ste blizu granice sa Bosnom, sipate pun rezervoar i odmah ustedite skoro 3000 dinara, naravno zavisi i od velicine vaseg rezervoara. Ako je mali rezervoar u pitanju ponesete jednu kantu od 20 litara, niko vam nista nece reci, i eto ogromne ustede. Cak i na NIS-ovim pumpama u Bosni je gorivo skoro 50 dinara jeftinje po litri.
(Alen, 21. septembar 2017 08:22)
Problem nije u automobilima nego u cenama goriva. Drzavna zahvatanja su drsko visoka , cena litra goriva kod nas ne treba da bude preko 90 dinara. Znaci mogli bi da se vozimo normalno cak i sa vozilima koja trose 10 litara.
(Maxx, 21. septembar 2017 08:00)
@? Preko tockova, obrnutim redosledom pokrecu se mehaničke komponente preko menjaca, radilice do klipova, sve se vrti ali sagorevanja nema, vrlo prosto, a ako se izbaci u ler svega ovoga nema pa motor troši standardnu kolicinu goriva da bi održavao obrtaje.
(urke, 21. septembar 2017 07:44)
@ne_gasi vrlo brzo se naviknes da prilikom paljenja pritisnes dugme za deaktiviranje start-stop sistema tako da problema nema. Inače ceo tekst je upitan, tim pre sto vožnja na leru ima prednost kod uštede jer vas motor ne usporava, čak moderni automatski menjaci imaju mod gde se vozi lerom “free wheeling”. Da je pisan 80-ih godina bilo bi u redu, ovako bas i nema nekog smisla
(Gross, 21. septembar 2017 01:11)
@"dok pri kočenju motorom elektronika isključuje ubrizgavanje goriva u cilindre i tako praktično u tim trenucima smanjuje potrošnju na nulu"?!Neka mi neki stručnjak objasni kako se prekida dotok goriva,a motor nastavlja sa radom.
(?, 20. septembar 2017 21:43)
Zove se cutout, ili slično, da me neko ne vata za jezik. I postoji. I radi. Barem kod mene na Scenicu II.
E sad da li ti veruješ, ili ne, je nešto sasvim drugo.
(M., 21. septembar 2017 01:03)
Sipajte gorivo u susednkj drzavi , usteda. Vozite kao po jajima , usteda . Kad mozete gasite auto na semaforu , usteda. Nizbrdo gasite motor , usteda. Uzbrdo gurajte kola , jos veca usteda i kardio trening. Visestruka korist. Naucite se da jedete sto manje i ako je moguce sto redje. Usteda. Garderobu uzimajte iz crvenog krsta. Usteda. Ne pravite decu , usteda. Mozda je naj lakse ne roditi se pa tako ustedeti na svemu . Zivoti nam se pretvorise u sabijanje troskova i stednju na svemu .
(T-Zex, 21. septembar 2017 00:16)
"dok pri kočenju motorom elektronika isključuje ubrizgavanje goriva u cilindre i tako praktično u tim trenucima smanjuje potrošnju na nulu"?!Neka mi neki stručnjak objasni kako se prekida dotok goriva,a motor nastavlja sa radom.
(?, 20. septembar 2017 21:43)
Ja sam presao na Toyota Hybrid.Auto za pokretanje prvo koristi bateriju pa tek onda benzinski motor tako da se u startu trosi manje goriva.Ovaj tip vozila preporucujem za smirene osobe sa laganom nogom ,koje ne voze agresivno.
Problem su jedino kratke relacije jer se usteda ne osjeti !
(Pegone, 20. septembar 2017 20:42)
jedino pravilo o ustedi goriva od 20% kod nas je da gorivo sipate van Srbije vozim auto staro 13god. dizel 81kw.dokle god sam gorivo sipao kod nas prosecna potrošnja po bordu a i mereno cep metodom je bila 6,7l mesovite voznje godinama sam sipao iskljucivo na nisu i lukoilu.
Unazad godinu dana gorivo sipam u Bugarskoj na Shell pumpi na samoj granici prosecna potrosnja je pala na 5,7l auto bolje ide manje trosi a i samo gorivo je jeftinije 122din.(2,01 lev.)ili(1,03 evra) litar ovo sto sada pisem provereno vise puta punjenjem rezervara od cepa do cepa(zanimljivo da njihov dizel uopste ne peni prilikom sipanja).e sad da li nas dizel toliko ne valja ili nas kradu prilikom sipanja ne znam ali sigurno u dogledno vreme necu sipati gorivo na nasim pumpama.
od mene toliko o ustedi pozdrav
(gale, 20. septembar 2017 20:32)
Gasenje na semaforu stedi gorivo.ali kvari anlaser gde nema auto start stop sistema (kod ovih novih sa start/stop sistemom anlaser je pravljen da podnese 10 puta vise paljenja nego pre). Oni stari anlaseri su zamisljeni kao 4 paljena dnevno x 350 dana x10 godina=oko 15 000 paljenja. Zato su prvi automobili sa autostartom imali kvarove anlaaere za manje od dve godine
(ne gasi, 20. septembar 2017 20:25)
ovo za "ne vozite u leru" mi postade zanimljivo citam,onda shvatim da ja vozim juga i da za mene ovo pravilo ne vazi ...:)
(wtf, 20. septembar 2017 20:07)
11. Ako živite blizu granice točite gorivo u susednim držvama. Uštedećete novac zbog niže cene i boljeg kvaliteta. Mislim da bi u slučaju Srbije ovo trebalo da bude prvo na listi.
(Lujba, 20. septembar 2017 19:33)
11. Ako živite blizu granice točite gorivo u susednim držvama. Uštedećete novac zbog niže cene i boljeg kvaliteta. Mislim da bi u slučaju Srbije ovo trebalo da bude prvo na listi.
(Lujba, 20. septembar 2017 19:33)
jedino pravilo o ustedi goriva od 20% kod nas je da gorivo sipate van Srbije vozim auto staro 13god. dizel 81kw.dokle god sam gorivo sipao kod nas prosecna potrošnja po bordu a i mereno cep metodom je bila 6,7l mesovite voznje godinama sam sipao iskljucivo na nisu i lukoilu.
Unazad godinu dana gorivo sipam u Bugarskoj na Shell pumpi na samoj granici prosecna potrosnja je pala na 5,7l auto bolje ide manje trosi a i samo gorivo je jeftinije 122din.(2,01 lev.)ili(1,03 evra) litar ovo sto sada pisem provereno vise puta punjenjem rezervara od cepa do cepa(zanimljivo da njihov dizel uopste ne peni prilikom sipanja).e sad da li nas dizel toliko ne valja ili nas kradu prilikom sipanja ne znam ali sigurno u dogledno vreme necu sipati gorivo na nasim pumpama.
od mene toliko o ustedi pozdrav
(gale, 20. septembar 2017 20:32)
Gasenje na semaforu stedi gorivo.ali kvari anlaser gde nema auto start stop sistema (kod ovih novih sa start/stop sistemom anlaser je pravljen da podnese 10 puta vise paljenja nego pre). Oni stari anlaseri su zamisljeni kao 4 paljena dnevno x 350 dana x10 godina=oko 15 000 paljenja. Zato su prvi automobili sa autostartom imali kvarove anlaaere za manje od dve godine
(ne gasi, 20. septembar 2017 20:25)
ovo za "ne vozite u leru" mi postade zanimljivo citam,onda shvatim da ja vozim juga i da za mene ovo pravilo ne vazi ...:)
(wtf, 20. septembar 2017 20:07)
"dok pri kočenju motorom elektronika isključuje ubrizgavanje goriva u cilindre i tako praktično u tim trenucima smanjuje potrošnju na nulu"?!Neka mi neki stručnjak objasni kako se prekida dotok goriva,a motor nastavlja sa radom.
(?, 20. septembar 2017 21:43)
Sipajte gorivo u susednkj drzavi , usteda. Vozite kao po jajima , usteda . Kad mozete gasite auto na semaforu , usteda. Nizbrdo gasite motor , usteda. Uzbrdo gurajte kola , jos veca usteda i kardio trening. Visestruka korist. Naucite se da jedete sto manje i ako je moguce sto redje. Usteda. Garderobu uzimajte iz crvenog krsta. Usteda. Ne pravite decu , usteda. Mozda je naj lakse ne roditi se pa tako ustedeti na svemu . Zivoti nam se pretvorise u sabijanje troskova i stednju na svemu .
(T-Zex, 21. septembar 2017 00:16)
Ja sam presao na Toyota Hybrid.Auto za pokretanje prvo koristi bateriju pa tek onda benzinski motor tako da se u startu trosi manje goriva.Ovaj tip vozila preporucujem za smirene osobe sa laganom nogom ,koje ne voze agresivno.
Problem su jedino kratke relacije jer se usteda ne osjeti !
(Pegone, 20. septembar 2017 20:42)
I najbolje pravilo ako ste blizu granice sa Bosnom, sipate pun rezervoar i odmah ustedite skoro 3000 dinara, naravno zavisi i od velicine vaseg rezervoara. Ako je mali rezervoar u pitanju ponesete jednu kantu od 20 litara, niko vam nista nece reci, i eto ogromne ustede. Cak i na NIS-ovim pumpama u Bosni je gorivo skoro 50 dinara jeftinje po litri.
(Alen, 21. septembar 2017 08:22)
Problem nije u automobilima nego u cenama goriva. Drzavna zahvatanja su drsko visoka , cena litra goriva kod nas ne treba da bude preko 90 dinara. Znaci mogli bi da se vozimo normalno cak i sa vozilima koja trose 10 litara.
(Maxx, 21. septembar 2017 08:00)
al se ovaj izlupetao.kad nema dotoka goriva u cilindre,motor se ugasi.onda je potrosnja stvarno nula,jedini je problem sto motor ne radi.Mozda je ovaj novinar nasao nacin da motor radi bez goriva. Imam ja jedan savet kako da sto posto smanjite potrosnju goriva.Nemojte paliti motor,sedite kuci,nemojte jesti,nemojte disati,nemojte . . .
(alan ford, 21. septembar 2017 08:23)
@"dok pri kočenju motorom elektronika isključuje ubrizgavanje goriva u cilindre i tako praktično u tim trenucima smanjuje potrošnju na nulu"?!Neka mi neki stručnjak objasni kako se prekida dotok goriva,a motor nastavlja sa radom.
(?, 20. septembar 2017 21:43)
Zove se cutout, ili slično, da me neko ne vata za jezik. I postoji. I radi. Barem kod mene na Scenicu II.
E sad da li ti veruješ, ili ne, je nešto sasvim drugo.
(M., 21. septembar 2017 01:03)
Isključite klimu kada vozite ispod 90?
Pa najbolje u gradskoj vožnji da isključiš klimu i rikneš od toplotnog udara kad uletiš u špic.
(Komša, 21. septembar 2017 10:45)
@? Preko tockova, obrnutim redosledom pokrecu se mehaničke komponente preko menjaca, radilice do klipova, sve se vrti ali sagorevanja nema, vrlo prosto, a ako se izbaci u ler svega ovoga nema pa motor troši standardnu kolicinu goriva da bi održavao obrtaje.
(urke, 21. septembar 2017 07:44)
al se ovaj izlupetao.kad nema dotoka goriva u cilindre,motor se ugasi.onda je potrosnja stvarno nula,jedini je problem sto motor ne radi.Mozda je ovaj novinar nasao nacin da motor radi bez goriva.
(alan ford, 21. septembar 2017 08:23)
Očigledno da nisi vozio automobil mlađi od 20 godina... Inače, u pitanju je cut off.
(Totti, 21. septembar 2017 09:15)
Slažem se sa tekstom. Jedino je nerešiv problem cene i kvaliteta goriva kod nas. Država naplaćuje toliku akcizu da zarađuje više nego Arapi od nafte. Sa stranim gorivom uvek bolje vuče a manje troši.
(bre, 21. septembar 2017 09:52)
Ne razumem mlade, mnogo nezrelih komentara ... Ja uvek isključujem motor na semaforu, iako imam stari automobil. Danas se gorivo štedi prvenstveno zbog zagađenja, a manje zbog novca. Ti isti mladi i njihova deca treba valjda da nastave život na ovoj planeti ...
(Milutin, 21. septembar 2017 10:00)
0. Koristite inerciju automobila; umesto naglih, veoma često nepotrebnih ubrzavanja, ubrzavajte u sadejstvu sa već postignutim kretanjem vozila. Isto tako, ne kočite naglo, već postepeno, planski (na primer, ako vam je preostalo 20, 30 ili 50 metara do semafoara na kome je crveno svetlo, pustite gas i ostavite da automobil nastavi da se kreće po inerciji, uz odgovarajući stepen prenosa), tako da bi, u slučaju da se svetlo na semaforu u međuvremenu promeni u zeleno, mogli da nastavite vožnju u II ili III stepenu prenosa, umesto da pokrećete vozilo iz I brzine, iz stanja mirovanja. Steknite osećaj kako za gabarite, tako i za masu vozila, kao i za optimalno potrebnu snagu motora u najoptimalnijem stepenu prenosa u zavisnosti od inercione sile.
(Ko razume, shvatio je, 21. septembar 2017 09:30)
1. izvadite katalizator i prodajte ga za 100€
2. sipajte u bosni..i to ne evrodizel nego loz ulje ( isto je samo boja druga ) po 90 din
3. i samo gas ...
(euro 1, 21. septembar 2017 09:30)
Zaista moram da pohvalim članak. Tačan i jasan ot tačke 1 do tačke 10.
Ko ne koristi blagodeti cutoff sistema ( pri puštanju gasa), ima potrošnju značajno veću, u zavisnosti od karakteristika puta.
Recimo da se siđe sa Cetinja do Budve, niz Kanjon Morače, Zlatibora, i sl na nizbrdicama bez pipanja gasa, i u poređenju sa klasičnom vožnjom, na 100 km takve vožnje, se uštedi oko 2 l goriva. Pa sad, kome je malo, nek vozi kako hoće....
I priča za semafore, važi da se koči motorom bez pipanja gasa, koja štedi gorivo u odnosu na vožnju na "leru" i kočenjem kočnicom.
(car expert, 21. septembar 2017 09:52)
sa automatik menjacima pola ovih problema je reseno. malo ko vozi ovde u australiji auto a da nije automatski menjac. sto se tice klime to je nepomislivo se voziti bez nje u danasnjem dobu.
(aussie, 21. septembar 2017 08:35)
@ne_gasi vrlo brzo se naviknes da prilikom paljenja pritisnes dugme za deaktiviranje start-stop sistema tako da problema nema. Inače ceo tekst je upitan, tim pre sto vožnja na leru ima prednost kod uštede jer vas motor ne usporava, čak moderni automatski menjaci imaju mod gde se vozi lerom “free wheeling”. Da je pisan 80-ih godina bilo bi u redu, ovako bas i nema nekog smisla
(Gross, 21. septembar 2017 01:11)
Sve je ovo tačno. Najvažnija je papučica gasa, ali i sve ostalo utiče. Broj obrtaja itd.
Prekid dotoka goriva postoji, bar kod mene na Meganu.
(Johan, 21. septembar 2017 10:26)
Ako sipate u RS preporuka su Gasprom pumpe, potrosnja osjetno manja bar kod dizela. Iako su dio iste grupacije kao Nestro na Gazu je ipak nesto kvalitetnije gorivo..
(slobodni citac, 21. septembar 2017 10:44)
kada se popusti papučica gasa ili stisne kočnica auto je i dalje u brzini i lepo piše na koliko je obrtaja motor, i dalje je to daleko više od 700 rpm koliko je npr na ler gasu. Tih 1500 rpm recimo se održava nekim većim dotokom gasa od lera. Istina je da tu nema otpora i napora za auto tako da ta razlika nije prevelika u potrošnji. Izbacivanje na ler gas šteti kvačilu jer se brže troši kao i kočnicama iz istog razloga: nema motornog kočenja nego je sve na njima.
(jojo, 21. septembar 2017 09:04)
Kod automobila bez start-stop sistema, potrebno je voziti desetak kilometara da bi se nadoknadila struja utrošena za paljenje kola.
(Pera, 21. septembar 2017 12:43)
automobil sa unutrasnjim sagorevanjem nema prekida dovoda goriva jer ako se prekine dovod motor se gasi ..jel jasna fizika i hemija?..iskra..benzin..vazduh..sagorevanje .potisak klipa...kakve budalastine od cutoff..na cemu ce raditi motor..na vasoj gluposti?!smanjene dotoka da..ali nema kompletnog presecanja..
(dr.gonzo, 21. septembar 2017 14:08)
"dok pri kočenju motorom elektronika isključuje ubrizgavanje goriva u cilindre i tako praktično u tim trenucima smanjuje potrošnju na nulu"?!Neka mi neki stručnjak objasni kako se prekida dotok goriva,a motor nastavlja sa radom.
(?, 20. septembar 2017 21:43)
al se ovaj izlupetao.kad nema dotoka goriva u cilindre,motor se ugasi.onda je potrosnja stvarno nula,jedini je problem sto motor ne radi.Mozda je ovaj novinar nasao nacin da motor radi bez goriva. Imam ja jedan savet kako da sto posto smanjite potrosnju goriva.Nemojte paliti motor,sedite kuci,nemojte jesti,nemojte disati,nemojte . . .
(alan ford, 21. septembar 2017 08:23)
@ne_gasi vrlo brzo se naviknes da prilikom paljenja pritisnes dugme za deaktiviranje start-stop sistema tako da problema nema. Inače ceo tekst je upitan, tim pre sto vožnja na leru ima prednost kod uštede jer vas motor ne usporava, čak moderni automatski menjaci imaju mod gde se vozi lerom “free wheeling”. Da je pisan 80-ih godina bilo bi u redu, ovako bas i nema nekog smisla
(Gross, 21. septembar 2017 01:11)
jedino pravilo o ustedi goriva od 20% kod nas je da gorivo sipate van Srbije vozim auto staro 13god. dizel 81kw.dokle god sam gorivo sipao kod nas prosecna potrošnja po bordu a i mereno cep metodom je bila 6,7l mesovite voznje godinama sam sipao iskljucivo na nisu i lukoilu.
Unazad godinu dana gorivo sipam u Bugarskoj na Shell pumpi na samoj granici prosecna potrosnja je pala na 5,7l auto bolje ide manje trosi a i samo gorivo je jeftinije 122din.(2,01 lev.)ili(1,03 evra) litar ovo sto sada pisem provereno vise puta punjenjem rezervara od cepa do cepa(zanimljivo da njihov dizel uopste ne peni prilikom sipanja).e sad da li nas dizel toliko ne valja ili nas kradu prilikom sipanja ne znam ali sigurno u dogledno vreme necu sipati gorivo na nasim pumpama.
od mene toliko o ustedi pozdrav
(gale, 20. septembar 2017 20:32)
11. Ako živite blizu granice točite gorivo u susednim držvama. Uštedećete novac zbog niže cene i boljeg kvaliteta. Mislim da bi u slučaju Srbije ovo trebalo da bude prvo na listi.
(Lujba, 20. septembar 2017 19:33)
Ja sam presao na Toyota Hybrid.Auto za pokretanje prvo koristi bateriju pa tek onda benzinski motor tako da se u startu trosi manje goriva.Ovaj tip vozila preporucujem za smirene osobe sa laganom nogom ,koje ne voze agresivno.
Problem su jedino kratke relacije jer se usteda ne osjeti !
(Pegone, 20. septembar 2017 20:42)
Ako sipate u RS preporuka su Gasprom pumpe, potrosnja osjetno manja bar kod dizela. Iako su dio iste grupacije kao Nestro na Gazu je ipak nesto kvalitetnije gorivo..
(slobodni citac, 21. septembar 2017 10:44)
1. izvadite katalizator i prodajte ga za 100€
2. sipajte u bosni..i to ne evrodizel nego loz ulje ( isto je samo boja druga ) po 90 din
3. i samo gas ...
(euro 1, 21. septembar 2017 09:30)
kada se popusti papučica gasa ili stisne kočnica auto je i dalje u brzini i lepo piše na koliko je obrtaja motor, i dalje je to daleko više od 700 rpm koliko je npr na ler gasu. Tih 1500 rpm recimo se održava nekim većim dotokom gasa od lera. Istina je da tu nema otpora i napora za auto tako da ta razlika nije prevelika u potrošnji. Izbacivanje na ler gas šteti kvačilu jer se brže troši kao i kočnicama iz istog razloga: nema motornog kočenja nego je sve na njima.
(jojo, 21. septembar 2017 09:04)
ovo za "ne vozite u leru" mi postade zanimljivo citam,onda shvatim da ja vozim juga i da za mene ovo pravilo ne vazi ...:)
(wtf, 20. septembar 2017 20:07)
Gasenje na semaforu stedi gorivo.ali kvari anlaser gde nema auto start stop sistema (kod ovih novih sa start/stop sistemom anlaser je pravljen da podnese 10 puta vise paljenja nego pre). Oni stari anlaseri su zamisljeni kao 4 paljena dnevno x 350 dana x10 godina=oko 15 000 paljenja. Zato su prvi automobili sa autostartom imali kvarove anlaaere za manje od dve godine
(ne gasi, 20. septembar 2017 20:25)
automobil sa unutrasnjim sagorevanjem nema prekida dovoda goriva jer ako se prekine dovod motor se gasi ..jel jasna fizika i hemija?..iskra..benzin..vazduh..sagorevanje .potisak klipa...kakve budalastine od cutoff..na cemu ce raditi motor..na vasoj gluposti?!smanjene dotoka da..ali nema kompletnog presecanja..
(dr.gonzo, 21. septembar 2017 14:08)
Ne razumem mlade, mnogo nezrelih komentara ... Ja uvek isključujem motor na semaforu, iako imam stari automobil. Danas se gorivo štedi prvenstveno zbog zagađenja, a manje zbog novca. Ti isti mladi i njihova deca treba valjda da nastave život na ovoj planeti ...
(Milutin, 21. septembar 2017 10:00)
Sve je ovo tačno. Najvažnija je papučica gasa, ali i sve ostalo utiče. Broj obrtaja itd.
Prekid dotoka goriva postoji, bar kod mene na Meganu.
(Johan, 21. septembar 2017 10:26)
@? Preko tockova, obrnutim redosledom pokrecu se mehaničke komponente preko menjaca, radilice do klipova, sve se vrti ali sagorevanja nema, vrlo prosto, a ako se izbaci u ler svega ovoga nema pa motor troši standardnu kolicinu goriva da bi održavao obrtaje.
(urke, 21. septembar 2017 07:44)
Sipajte gorivo u susednkj drzavi , usteda. Vozite kao po jajima , usteda . Kad mozete gasite auto na semaforu , usteda. Nizbrdo gasite motor , usteda. Uzbrdo gurajte kola , jos veca usteda i kardio trening. Visestruka korist. Naucite se da jedete sto manje i ako je moguce sto redje. Usteda. Garderobu uzimajte iz crvenog krsta. Usteda. Ne pravite decu , usteda. Mozda je naj lakse ne roditi se pa tako ustedeti na svemu . Zivoti nam se pretvorise u sabijanje troskova i stednju na svemu .
(T-Zex, 21. septembar 2017 00:16)
Problem nije u automobilima nego u cenama goriva. Drzavna zahvatanja su drsko visoka , cena litra goriva kod nas ne treba da bude preko 90 dinara. Znaci mogli bi da se vozimo normalno cak i sa vozilima koja trose 10 litara.
(Maxx, 21. septembar 2017 08:00)
Isključite klimu kada vozite ispod 90?
Pa najbolje u gradskoj vožnji da isključiš klimu i rikneš od toplotnog udara kad uletiš u špic.
(Komša, 21. septembar 2017 10:45)
@"dok pri kočenju motorom elektronika isključuje ubrizgavanje goriva u cilindre i tako praktično u tim trenucima smanjuje potrošnju na nulu"?!Neka mi neki stručnjak objasni kako se prekida dotok goriva,a motor nastavlja sa radom.
(?, 20. septembar 2017 21:43)
Zove se cutout, ili slično, da me neko ne vata za jezik. I postoji. I radi. Barem kod mene na Scenicu II.
E sad da li ti veruješ, ili ne, je nešto sasvim drugo.
(M., 21. septembar 2017 01:03)
al se ovaj izlupetao.kad nema dotoka goriva u cilindre,motor se ugasi.onda je potrosnja stvarno nula,jedini je problem sto motor ne radi.Mozda je ovaj novinar nasao nacin da motor radi bez goriva.
(alan ford, 21. septembar 2017 08:23)
Očigledno da nisi vozio automobil mlađi od 20 godina... Inače, u pitanju je cut off.
(Totti, 21. septembar 2017 09:15)
0. Koristite inerciju automobila; umesto naglih, veoma često nepotrebnih ubrzavanja, ubrzavajte u sadejstvu sa već postignutim kretanjem vozila. Isto tako, ne kočite naglo, već postepeno, planski (na primer, ako vam je preostalo 20, 30 ili 50 metara do semafoara na kome je crveno svetlo, pustite gas i ostavite da automobil nastavi da se kreće po inerciji, uz odgovarajući stepen prenosa), tako da bi, u slučaju da se svetlo na semaforu u međuvremenu promeni u zeleno, mogli da nastavite vožnju u II ili III stepenu prenosa, umesto da pokrećete vozilo iz I brzine, iz stanja mirovanja. Steknite osećaj kako za gabarite, tako i za masu vozila, kao i za optimalno potrebnu snagu motora u najoptimalnijem stepenu prenosa u zavisnosti od inercione sile.
(Ko razume, shvatio je, 21. septembar 2017 09:30)
I najbolje pravilo ako ste blizu granice sa Bosnom, sipate pun rezervoar i odmah ustedite skoro 3000 dinara, naravno zavisi i od velicine vaseg rezervoara. Ako je mali rezervoar u pitanju ponesete jednu kantu od 20 litara, niko vam nista nece reci, i eto ogromne ustede. Cak i na NIS-ovim pumpama u Bosni je gorivo skoro 50 dinara jeftinje po litri.
(Alen, 21. septembar 2017 08:22)
sa automatik menjacima pola ovih problema je reseno. malo ko vozi ovde u australiji auto a da nije automatski menjac. sto se tice klime to je nepomislivo se voziti bez nje u danasnjem dobu.
(aussie, 21. septembar 2017 08:35)
Slažem se sa tekstom. Jedino je nerešiv problem cene i kvaliteta goriva kod nas. Država naplaćuje toliku akcizu da zarađuje više nego Arapi od nafte. Sa stranim gorivom uvek bolje vuče a manje troši.
(bre, 21. septembar 2017 09:52)
Zaista moram da pohvalim članak. Tačan i jasan ot tačke 1 do tačke 10.
Ko ne koristi blagodeti cutoff sistema ( pri puštanju gasa), ima potrošnju značajno veću, u zavisnosti od karakteristika puta.
Recimo da se siđe sa Cetinja do Budve, niz Kanjon Morače, Zlatibora, i sl na nizbrdicama bez pipanja gasa, i u poređenju sa klasičnom vožnjom, na 100 km takve vožnje, se uštedi oko 2 l goriva. Pa sad, kome je malo, nek vozi kako hoće....
I priča za semafore, važi da se koči motorom bez pipanja gasa, koja štedi gorivo u odnosu na vožnju na "leru" i kočenjem kočnicom.
(car expert, 21. septembar 2017 09:52)
Kod automobila bez start-stop sistema, potrebno je voziti desetak kilometara da bi se nadoknadila struja utrošena za paljenje kola.
(Pera, 21. septembar 2017 12:43)