- Komentari -
  1. u becu kupujes sim karticu na kasi u supermarketu, kakva bre licna karta ljudi
    (prcko, 18. maj 2017 20:27)

    # Link komentara

  2. U Evropi je ovaj zakon na snazi vec 15 godina. Ako hocemo evropske standarde, moracemo da se menjamo u svim domenima...
    (slavoljub ( Jean ) jovanovic, 18. maj 2017 17:16)

    # Link komentara

  3. U Kanadi je to odavno tako.
    (Struja neuspesni brejkdenser, 18. maj 2017 14:04)

    # Link komentara

  4. Stare neregistrovane kartice su poceli da gase da bi naterali ljude da dodju u poslovnicu da ih registruju. Pre desetak dana mi kaze cale da mu ne radi mobilni tj. da uopste nema mrezu, ja odem u poslovnicu, tamo mi daju novu karticu sa istim brojem i poture mi papir da potpisem da je to moj broj. Sada mi je krivo sto nisam poneo i kevin sim, jer cu morati i za njenu karticu da idem u poslovnicu. Te sim kartice sam im odavno kupio (tada su bile "nestasice") u poslovnicama, cekalo se u redovima po ceo dan, a za meme je ovo bilo lakse resenje. Do sada ih koriste, stalno imaju novca na racunu, ali dvoje 80-godisnjaka su bas sumnjiva lica.
    (Japanac, 18. maj 2017 10:24)

    # Link komentara

  5. Znači, 2025. godine prodajem anonimnu sms karticu za 1000 evra. OK...
    (Mrkva, 17. maj 2017 19:30)

    Hoces, za sto hiljada! Narocito kad ti je iskljuce.
    (Blek, 18. maj 2017 09:45)

    # Link komentara

  6. U Norveskoj su to uveli kad se saznalo da su se norveske kartice koristile u komunikaciji terorista. Nije problem da kriminalac da nekom da kupi za njega, ali onda ta osoba daje svoje podatke i od nje se pocinje istraga. Moze covek nekom da proda, ali on je odgovoran za taj broj. Drzava ima milion nacina da prisluskuje i prati, ovo je za vecu bezbednost. Da, prvi put branim kompaniju/drzavu. :) Pozdrav
    (bla bla, 17. maj 2017 23:16)

    Da, braniš državu - i grešiš!

    Ja sam pretprošle godine izgubio moj mobilni, pripejd. Bio je jeftin model i najveći gubitak su mi bili važni brojevi koje sam imao na kartici. Kad sam ga kupio, pre nekih 10-ak godina, morao sam da dam lične podatke.

    Povremeno iz zezanja pozivam taj broj i uvek dobijem "nedostupan", što zači da je mobilni završio u nekoj rupi i niko ga nije zloupotrebio. Sad je broj sigurno istekao.

    Ali moglo je da bude i drugačije. Na primer, da ga nađe neko ko zna koliko nekome može vredeti tuđa SIM kartica i da mu je proda. A posle ja, ni kriv ni dužan, nadrljam jer kako da ubedim panduraciju da sam telefon izgubio još pre dve godine?!

    Ljudi se ne bune protiv veće bezbednosti nego zato što znaju u kakvom raspadu od države živimo, gde ne postoji nikakva institucionalne kontrola, pa su zato ti podaci na izvol'te političarima, koji će ih 'ladno zloupotrebiti, kad god procene da će od toga imati neku korist!

    U "državi" gde su moguće operacije tipa "Savamala" samo nebo je granica zloupotreba!
    (Papageno, 18. maj 2017 09:36)

    # Link komentara

  7. Generalno, ljudi u SRB imaju sasvim malo ili nimalo svesti o ličnim podacima. Komentari potvrđuju navedeno. Tome doprinose i ostali, koji su iz ovih ili onih razloga zdušno traže JMBG-ove, adrese, i ostale „škakljive“ podatke o ličnosti (privatni domovi zdravlja, laboratorije, trgovinski objekti kad vraćate ili menjate kupljeni proizvod, BUS plus..). Delom je tako jer, srećom, Srbija je katastrofalno nerazvijena država, pa je zloupotreba ličnih podataka svedena na minimum (ona je svojstvenija „razvijenijim“ državama), te su ljudi sasvim „opušteni“ u ostavljanju npr. svojih JMBG-ova (koji je istovremeno i lični poreski broj). Dok se ne „opeku“. Dovoljno je samo malo proguglati, pa da se vidi koliko je razvijena u svetu trgovina podacima o ličnosti. Jedni od najvećih „kupaca“ su ovi što se bave telemarketingom. Posle se pitajte odakle im brojevi kad vas budu zvali i smarali na mobilni, ili slali poruke. Što je još i najbenigniji vid zloupotrebe podataka. Postavlja se pitanje, ako ovo uvedu, gde je onda kraj? Šta sprečava grubo kršenje Ustava, da vam traže podatke za sve i svašta. Ovi što su kupili pripejd uz lk, samo da podsetim da je Zakon o zaštiti podataka o ličnosti donet 2008, pre toga je bilo malo konfuzno, pa su mogli da vam traže šta hoće. Da ne dužim (a moglo bi se), budite uvereni, svaka država koja ovo uvodi ili je uvela, ima ISKLJUČIVO kontrolno-policijske motive, nikako altruističke, te bi se ovoj inicijativi trebalo odupreti na sve dozvoljene načine.
    (Dikh tu kava, 18. maj 2017 09:36)

    # Link komentara

  8. U Norveškoj je tako
    (gaga, 18. maj 2017 09:34)

    # Link komentara

  9. Ali..., da li se ovo krsi sa vec usvojenim zakonom, vec 2015-te je Gosp.Rodoljub Sabic poverenik za informacije od javnog znacaja! izjavio da licnu kartu gradjaninu Srbije moze da uzme samo sluzbeno lice (policija, vojska) i samo oni smeju da cuvaju licne podatke gradjanina Srbije u svojim dosijeima u suprtnom se protiv ostalih koji su izmali licna dokumenta podnosi prijava od strane istog...
    (Milan, 18. maj 2017 09:03)

    # Link komentara

  10. U Švajcarskoj godinama mora da se registruje broj na ime. Loše za kriminalce. Dobro jer omogućuje jednostavnu indetifikaciju. Tako na primer može da se iznajmi elektro bicikla preko telefona. Cena bicikle je inače oko 3 500 CHF. Sve što treba da se uradi je instalirati aplikaciju i registrovati se dobijenim SMSom. Time je indetitet potvrđen i nakon elektronske uplate može da se pokupi bicikla sa ulice. Nakon vožnje bicikla se ostavlja na bilo kom javnom mestu. Nigde živog čoveka u procesu. Brzo i efikasno. Bez IDa kod kupovine SIM kartice to ne funkcioniše.

    PS Nadam se da ovim nisam napravio pozivnicu nekome da krade ove bicikle i pokvari super servis.
    (1, 18. maj 2017 09:00)

    # Link komentara

  11. U Švajcarskoj je to već odavno.
    (Mrle, 18. maj 2017 08:59)

    # Link komentara

  12. колико видим овде појединци мисле да је демократија да у друштву не полаже никакве рачуне ником да живи без да пријављују свој идентитет никоме итд.
    Сада и у капиталистичким землљама када нешто хоћеш да купиш и плаћаш виза картицом већ знају ко си, покушај да убациш на твој рачун већу суму новца од уобичајне више пута у месецу па иако немаш камату добићеш позив. Ако си код зубара добијеш папир да попуниш своје генералије, кад купиш припејд сим попуниш формулар да га активирају и још много тога има где мораш да даш своје генералије. Уколико их лажно попуниш кад тад се одкрије и за то сносиш последице. Према томе и комунистичкој Југославији били смо у далекој предности од запада то да знате.
    (Milic, 18. maj 2017 08:55)

    # Link komentara

  13. A da za pocetak stavite neki clan, stav ili tacku Zakona koji godi postrosacima?
    A ne da sve budzite nakaradno. Nemam nista protiv ovoga, jer ovog ima i u svetu. Ali, mogli bi da malo modifikuju Zakon o zastiti potrosaca. OK je onaj deo da je minimum garancija 2 godine, ali tu se ostavlja prostora za malverzaciju, jer je nepotpun. Ako proizvodjac nudi garanciju na neki proizvod na 3, 5 ili cak 10 godina, nasi uvoznici, dileri i krajnji prodavci ne bi smeli da spustaju na nize. Jer oni nisu proizvodjaci, biti bilo sta slicno. Pa zbog toga vidjamo da neki proizvodi po proizvodjackoj specifikaciji imaju 5 godina, a kod nas, zavisi od radnje do radnje, stave 2 ili 3 godine. Sto ostavlja prostora malverzacijama.
    (NoName, 18. maj 2017 08:52)

    # Link komentara

  14. koliko vidim,citajuci komentare najsigurnija zemlja je Austrija.ovde kupujes u samoposluzi kartice, pola stanovnistva nema licna dokumenta uz sebe jer ovde ne postoji licna karta.ja npr.nosim vozacku sa sobom a da nje nema ne znam sta bi mi bio licni dokument ako pasos necu iz principa da nosim sa sobom..pozdrav iz Beca
    (alek, 18. maj 2017 08:51)

    # Link komentara

  15. Uvodis struju lična karta. Uvodis vodu lična karta. Uvodis kablovsku lična karta. Uvodis fiksni telefon lična karta. Zašto je problem pripejd broj? Šta se to krije pa je problem?
    (sasa, 18. maj 2017 08:47)

    # Link komentara

  16. I treba. Pa posle neka uznemiravaju budale. :-)
    (Goran, 18. maj 2017 08:45)

    # Link komentara

  17. Od mts sam pre oko 15 godina kupio pri pejd broj. Kostao je tad oko 30 maraka. Dao sam licnu kartu i dobio uz broj i racun na svoje ime i adresu stanovanja.
    (Mile KG, 18. maj 2017 08:41)

    # Link komentara

  18. Prošle godine sam u Belgiji kupio SIM karticu operatera Proximus, u njihovoj zvaničnoj prodavnici, bez ostavljanja bilo kakvih podataka.
    (Sale, 18. maj 2017 08:27)

    # Link komentara

  19. Ma totalno bezveze. Prvo maloletnici nemaju licnu kartu, bar vecina nema. Drugo ja pripejd i ne koristim, odavno je skuplja dara nego mera, i da hocu da ga koristim sigurno bih se lose osecao da na trafici ostavim maticni broj. Trece, i oruzije se registruje i placa porez, svaki obican gradjanin bar placa i ima dozvolu. Dok kriminalcima to nije potrebno... isto tako ce biti i za kartice.
    (NewYorker, 18. maj 2017 08:09)

    # Link komentara

  20. U Italiji je tako oduvek, onaj ko kaže da mu ništa nisu tražili, laže. SIM kartice se prodaju samo na punktovima kompanija mobilne telefonije.
    (jelena, 18. maj 2017 07:23)

    # Link komentara

  21. To u Crnoj Gori rade još od pre deset godina!
    (banezi, 18. maj 2017 07:19)

    # Link komentara

  22. Podržavam!
    (dragan, 18. maj 2017 07:18)

    # Link komentara

  23. Ovdr u Ceskoj (EU) ima pripejd kartica u svakoj samoposluzi... i nikad nije trebala licna karta. i nikad nisu imali problema sa terorizmom :)
    (DaLanik, 18. maj 2017 07:15)

    # Link komentara

  24. Овакав закон се примењује на КиМ одавно !!
    (Владица, 18. maj 2017 07:06)

    # Link komentara

  25. U Nemackoj je obavezno.
    (Nenad, 18. maj 2017 06:16)

    # Link komentara

  26. (milutin stojkov, 17. maj 2017 20:43)
    U kom vi paralelnom univerzumu zivite, da mislite na bombe aktivirane karticama umesto o nadzoru,kontroli spijunazi u policijskoj drzavi u kojoj mogu da vam namesta sta god zele uz pomoc korumpiranog sudstv a. Taj koji aktivira bombu, nece to raditi u ovoj bednoj zemlji,a i sigurno nije istrcao do kioska da je kupi.
    (Petar, 18. maj 2017 02:19)

    # Link komentara

  27. 2003, kupio sam tadasnju Mobtel prepaid karticu u Posti, trazili su mi licnu kartu.
    (T, 18. maj 2017 02:19)

    # Link komentara

  28. Moj prvi broj i jedini je pre x godina kupljen uz licnu kartu, ne vidim sta je tu cudno!
    (ja, 18. maj 2017 02:05)

    # Link komentara

  29. U Crnoj Gori je ovakva praksa traje vec duze vreme i za mestane i za strance. Kredit vazi apostrofiracu MESEC dana, nakon toga morate dopuniti minimalnim iznosom od 2€. Broj vazi 6 meseci od poslednje dopune, tako da ovo sto se uvodi kod nas nije nista novo.
    Dakle, prilikom kupovine kartice na trafici/u poslovnici duzni ste da im date validan dokument koji ce biti unet u bazu (ime, prezime, jmbg, adresa...) i to je to. Ukoliko ne registrujete broj - stizu poruke upozorenja dok ga ne ugase.
    Ali zato nigde nema promocije da za 10€ dobijete 10GB na pripejdu osim dole (bilo prosle godine, torrente sam skidao da istrosim tolike gigabajte).
    Inace, svoju CG karticu redovno dopunjujem preko VISA, MAESTRO, MASTERCARD, tako da ne brinem hoce li mi ugasiti prilicno lep broj.
    (Veljko, 18. maj 2017 02:03)

    # Link komentara

  30. (NN, 17. maj 2017 23:31)

    Možeš u Australiji da kupis bez ličnih podataka, ali pri aktiviranju kartice online moras da popuniš formu sa ličnim podacima i registruješ novi nalog. Drugačije neće funkcionisati sama kartica. Prevariti sistem jedino tako sto izmislite podatke i registrujete se sa neke 16 ip adrese.
    (Brat, 18. maj 2017 02:01)

    # Link komentara

  31. Evo ja ću prvi da preprodajem.. sutra da neko počini kakvo zlodelo i istragu broj odvede do mene, mogu jedino kaznu za preprodaju da mi napišu. Ne mogu sigurno da me osude za ne znam ni ja šta na osnovu broja
    (oezwqb, 18. maj 2017 01:49)

    # Link komentara

  32. Iz istog razloga kao kada bi ti trazili licne podatke prilikom kupovine odece, obuce, hleba... U pitanju je privatnost, koje sve manje ima. Sta mislis, da li je mozda sledeci korak, da se prijavis svaki put kada na par dana promenis boravak? Odes u goste (u Srbiji) i imas obavezu da se javis! Ovamo se borimo za prava i slobodu, pozivamo na demokratiju a sve vise licimo na komunisticke drzave slicne Severnoj Koreji, ali ne dao Bog da se to kaze javno. Ne bi bilo politicki korektno.
    (Zovi stvar pravim imenom, 17. maj 2017 20:04)

    Da li dajete licnu kartu prilikom kupovine motora? Automobila? Stana? Uvodjenja kablovske? Interneta? Odsedanja u nekom hotelu? Pa pobogu zasto to radite? Kako oni smeju da znaju da vi posedujete automobil, motor ili stan. Vase je pravo da sakrijete ono sto posedujete zar ne? Zar da kao u Severnoj Koreji ova drzava prati sta ste vi kupili. E pa nadajte se!!
    (Zzz, 18. maj 2017 01:41)

    # Link komentara

  33. Uskoro će ljudi, isto kao i psi, biti obavezni da nose čip u glavi koji je non-stop povezan na Mrežu.
    GPSom se zna gde je svako u svakom trenutku. senzori će odmah da obaveste - da li možda ima loše misli pa mu treba hitna medicinska pomoć. Možda je čak došao u stanje da ima Misli Mržnje, nešto što može da dovede do Govora Mržnje, a to je no-no.
    Ko nije platio porez može 1. dana kašnjenja da dobije mali elektro-šok. Drugog dva a trećeg tri, dok nakon mesec dana ne počne da ima neprekidnu glavobolju.
    Naravno i tada će biti objašnjeno da je to em praktično em potrebno zbog božanstva zvanog Bezbednost a sve u borbi protiv Đavola i njegovog najopasnijeg sluge Terorizma. I naravno, sve po nalogu: "službe bezbednosti naročito zainteresovane za to zbog novonastalih međunarodnih okolnosti".
    Kao što i Mafijaši dođu pa ti "prodaju" tvoju sopstvenu sigurnost - a ako nećeš da platiš onda te biju - to isto radi MegaDržava Sveta, sve slivajući sve tokove informacija i novca u USA. Sve je to navodno za tvoju bezbednost (i tvoje dece...) a ako nećeš ili ne može (pa moraš) ili dobijaš po njušci, novčaniku itd.
    Izračunajte sami koliko se ljudskog života izgubi na sat više čekanja (ne 1 nego 2) sada obavezno po aerodromima. Pa sve da se pusti ulaz u avione ko u GSP i da svake godine po npr. 30 aviona sa po 200 ljudi bude ubijeno od Terorista - to je manje nego 1‰ života koji ode na smaračine Aerodroma. A tek što je 90% terorista ili indukovano ili direktno stvoreno od te zle MegaDržave...
    (Helios, 18. maj 2017 01:36)

    # Link komentara

  34. @Капетан Немо, 17. maj 2017 22:44
    Vidi, pitas da li je vlasnistvo, a pises dalje kako jeste i pozivas se na privatnu imovinu.
    Nije vlasnistvo. Tako je, kartica je sredstvo koje omugucava da koristis uslugu/servis operatera koji zadrzava pravo manipulacije nad istom. Propisao je neka pravila, minimalnu uplatu i rok vazenja zato sto ostajes konektovan na mrezu, i trose se resursi koji prate potrosnju i odrzavaju te u mrezi.
    Deluje nefer, ali drugacije nije komercijalno. Ko ne zeli ne mora.
    Svuda je prepaid orocen, duzi, kraci preiod, minimum manji ili veci ali postoji.
    A sto se tice anonimnog prepaida, zaboravite. Ni u jugoistocnoj Aziji ne mozes legalno uzeti prepaid bez pasosa. U Evropi nigde. U USA od 2001.
    Ako neko misli da ce mu trebati, neka pozuti i kupi dok moze. Prosto. Verovatno ce vremenom traziti i za trenutno nepersonalizovane kartice da se dostave podaci inace ce ih ukinuti.
    Prisluskivanje i ostali marifetluci se resavaju drugim zakonima i njihovim sprovodjenjem. To bi vec bila pravna drzava, a ne nedonosenje nekog siroko rasprostranjenog pravila/zakona samo zato sto se lokalno moze zloupotrebiti narusavanjem drugih zakona.
    (Miodrag, 18. maj 2017 01:17)

    # Link komentara

  35. U Juznoj Africi das licne podatke i cekas 24 h da ti odobre. Za najmanju telefonsku prevaru (ako te uhvate) pravo u zatvor gde cekas sudjenje. Nikome ne pada na pamet da registruje na svoje ime tudje brojeve.
    (Dusko, 18. maj 2017 00:48)

    # Link komentara

  36. Na koji nacin oni planiraju cuvati podatke tipa maticni broj, ime, prezime? Ko ima pristup tim podacima? Ko je odgovoran u slucaju kradje identiteta? Radim u IT, srecom ne zivim u Srbiji I znam o cemu pricam
    (Stanoje, 18. maj 2017 00:46)

    # Link komentara

  37. Hoćete li registrovati i Viber korisnike? Haha smešna je naša vlast, pokušava da kontroliše sve građane.
    (Dr. Zlobica, 18. maj 2017 00:46)

    # Link komentara

  38. Nije to bas svugde ko sto neki kazu. U Americi kupis u Wallmartu, nikome ne dajes svoje podatke, ako ne zelis da se registrujes s njima. Na medjunarodnim aerodromima se prodaju sim kartice iz automata od Best buy. U Bugarskoj isto ko kod nas, ima na kiosku.
    (виски фор мај мен, бир фор мај хорсис, 18. maj 2017 00:41)

    # Link komentara

  39. Pa sta...
    (Valjevo, 18. maj 2017 00:39)

    # Link komentara

  40. Ne vidim u čemu je problem, ovakav zakon postoji u gotovo svim razvijenim zemljama, a policija ako hoće da te prati moze to i bez lične.
    (Dr Aleks, 18. maj 2017 00:35)

    # Link komentara

  41. Znaci neregistrovani stari brojevi idu u nebo sa cenom. Njih je nemoguce uvesti u red. Mogu samo da ih ugase
    (Jasno, 18. maj 2017 00:31)

    # Link komentara

  42. Što ne nađu ko je ozidao zgradu usred Beograda,danima javljaju na vestima,što ne nađu ko je porušio naselje usred Beograda?Ovo im je naj važnija stvar!Fiksni mi nije u imeniku a, svakodnevno me zovu razne firme i agencije i dosađuju mi,odakle im moj broj,moji podaci?kada sada imaju pristup podacima,šta će biti,ako ostvare ovo što su zamislili??!!!
    (Vojvođanin, 18. maj 2017 00:26)

    # Link komentara

  43. U Svajcarskoj se prepaid kupuje uz licna dokumenta vec 15 godina. Hocete da zivite kao u Svajcarskoj, a kada se zivot organizuje kao u Svajcarskoj onda ste protiv toga?!?
    (Ima glasam za SNS iz inata sada, 17. maj 2017 20:38) # Link komentara

    A zivotni standard se meri pre-paid karicama? Eto u americi ne traze, sata ce, 'leba nemaju da jedu...
    A druga stvar, kada poverenje u institucije kod nas budu kao u svajcarskoj, tada mozes da potezes ovakve agrumentu. Kod na ti ne ginu pozivi tipa "culismo da ce te glasati za..."
    (Ivan, 18. maj 2017 00:07)

    # Link komentara

  44. (pa nije bas tako, 17. maj 2017 22:07)
    Genije, identifikujes se prilikom kupovine. U USA ovo postoji vec 15-20 godina i mafija/dileri/teroristi stalno kupuju na crno. Posalju nekog narkomana, bedu-sirotinju/beskucnika, za par dolara eto kartice. A ko nece tako, kupi od preprodavaca... A ni to im nije neophodno otkad je VoIP zaziveo
    (bog reko laku noc, 17. maj 2017 23:45)

    # Link komentara

  45. To je nekada i bilo tako u Srbiji, npr 99 i 2000. su se sim pripejd kartice mogle kupovati isključivo u poslovnicama uz ličnu kartu, dok nije uvedena prodaja po trafikama.
    (Zemunac, 17. maj 2017 23:44)

    # Link komentara

  46. Zaista ne razumem kako ljudi sa takvom sigurnoscu pricaju stvari koje ne znaju!!! Ono sto ja znam, je da meni u Danskoj niko nikad nije trazio nikakve podatke prilikom kupovine pripejd kartice. Za mene je to uvodjenje u policijsku drzavu i narusavanje privatnosti na mala vrata. Ja ne zelim da neki tamo mts i svi sluzbenici imaju moje licne podatke. Zna se kojim institucijama se ostavljaju podaci takve prirode. Ukljucite malo mozak. Ko nesto mulja naci ce nacin i to lako, dok se posteni ljudi popisuju ko ovce.
    Ako sam nekom uvredila nije mi bila namera.
    (hej, 17. maj 2017 23:36)

    # Link komentara

  47. Dobro sad, ne volim ni ja ovo pravilo, ali tako je to danas i u mnogo slobodnijim državama, u Evropi iz ličnog iskustva je tako u Italiji i Belgiji, a verovatno samim tim i u vecini drugih clanica EU
    (M, 17. maj 2017 23:31)

    # Link komentara

  48. I u Australiji moras da das licne podatke da bi dobio prepaid karticu.
    (NN, 17. maj 2017 23:31)

    # Link komentara

  49. @Zovi stvari pravim imenom
    u pravu si, ali delimicno jer su mnoga krivicna dela od pretnji do daljinskog aktiviranja bombe cinjeni anonimno kupljenim sim karticama, tako da je steta nacinjena daleko veca od narusavanja prava o kojima govoris.
    zivimo u mnogo losim vremenima i svako otezavanje izvrsavanju krivicnih dela je dobrodoslo.
    inace, registrovao sam prepaid sim karticu svog maloletnog deteta na svoje ime za slucaj da je izgubi.
    (milutin stojkov, 17. maj 2017 20:43)

    Milutine, znajuci u kakvom drustvu zivimo, da vlast moze da iskoristi organe reda i u licnu korist, (zar to nismo imali u vreme Slobe, zar je sada nesto bolje?) cime se onda gradjani mogu zastiti od zloupotrebe. Sta je garancija?
    Molim te obrati paznju na jednu bitnu razliku.
    Ti si telefon DOBROVOLJNO registrovao.
    Svako dobro
    (Zovi stvar pravim imenom, 17. maj 2017 23:26)

    # Link komentara

  50. Meni u Italiji još pre 14 god nisu hteli da prodaju prepis karticu dok im nisam dao pasoš (čini mi se TIM operater).
    Kako kod sebe nisam imao svoj kolega je pružio njegov. Pre 14 god!
    (Petar, 17. maj 2017 23:23)

    # Link komentara

  51. U Norveskoj su to uveli kad se saznalo da su se norveske kartice koristile u komunikaciji terorista. Nije problem da kriminalac da nekom da kupi za njega, ali onda ta osoba daje svoje podatke i od nje se pocinje istraga. Moze covek nekom da proda, ali on je odgovoran za taj broj. Drzava ima milion nacina da prisluskuje i prati, ovo je za vecu bezbednost. Da, prvi put branim kompaniju/drzavu. :) Pozdrav
    (bla bla, 17. maj 2017 23:16)

    # Link komentara

  52. Na Kosovu jos pre 6/7 godina.
    (rda, 17. maj 2017 20:05)

    Mozes li nam reci kakve je to rezultate dalo u borbi protiv terorizma i kriminala na Kosovu?
    (i sta si zakljucio?, 17. maj 2017 23:15)

    # Link komentara

  53. Ovo za Francuska nije istina. Svi operateri traže pasoš ili od ličnu kartu od njihovih državljana ako vam oni kupuju u ime vas
    (Goran, 17. maj 2017 23:01)

    # Link komentara

  54. @potemkin, kupio pripejd karticu u francuskoj, uz nju dobio obrazac da popunim i kovertu u kojoj cu da posaljem, skupa sa fotokopijom licne ili pasosa! ukoliko ne posaljes za 7 dana, ukidaju broj! poslao sa fk pasosa, zahvalili mi se i taj broj je uredno registrovan na moje ime! sad sto bi teroristi mogli za tih desetak dana da naprave cudo, to nema veze! bar kod njih, radnik u tabaku nema ovlastenje da trazi bilo kakav licni dokument! mislim da ovo ipak nema veze sa borbom protiv terorizma!
    (sir oliver, 17. maj 2017 22:59)

    # Link komentara

  55. Ako to već važi za sve (nas) postpejd korisnike i niko se do sada nije bunio, zašto da isto pravilo ne važi i za pripejd i zašto oni veruju da nije u redu o takvim korisnicima znati podatke iz njihove lične karte?
    (Samosvesna gradjanka, 17. maj 2017 22:55)

    # Link komentara

  56. @Jul Briner
    U Svajcarskoj traze vec 15 godina, u Britaniji traze, u Francuskoj takodje, u SAD-u odavno, u Italiji i Spaniji traze.... jedino tebi ne traze nigde.
    (., 17. maj 2017 22:54)

    # Link komentara

  57. @mika
    Genijalno. Ti prodas nekom karticu registrovanu na tvoje ime za kes, taj neko lepo dodje, provali u neciju kucu, pokrade ga ili ubije, policija registruje tvoj telefon na toj lokaciji i ugasio si ga. Ili neko s tog broja da laznu dojavu o bombi? Preseo bi ti taj kes.
    (., 17. maj 2017 22:52)

    # Link komentara

  58. U Nemačkoj sam morao da registrujem broj ali nisam ostavljao ličnu kartu već usmeno preko kol centra prilikom aktivacije kartice.
    (Markoni NS, 17. maj 2017 22:52)

    # Link komentara

  59. budalastina, onaj koji hoce anoniman da ostane, moze da se nakaci na javni wifi i ima nekoliko servisa koji daju free broj sa kojim mozete da zovete regularne linije + ostajete vise anonimniji nego da koristite mob. koji se lako presrece...
    (zabranjeno znanje, 17. maj 2017 22:50)

    # Link komentara

  60. Da ne tupim mnogo o privatnosti(ako imas pametan telefon,nemas privatnost bez obzira na pripejd ili postpejd).
    Meni se ovo licno svidja jer sitne prevare preko interneta vise nece da budu tako popularne.
    Drugo- moci cu da podnesem prijavu protiv konkretnog lica za uznemiravanje ili prevaru, a ne kao do sada NN LICU.
    Ako se neko brine za privatnost, molim vas ne zanosite se, privatnosti odavno nema, ako neko hoce da nadje nekog, moze to da uradi lagano, a nasa predostroznost produzice tom nekom vreme pronalaska za 30min, MOZDA.
    Ako hoces privatnost, u planine bez bilo kakve tehnologije sa stadom i bez da gledas u nebo. I da niko nezna gde si otisao.I ovo zadnje sto sam napisao je pitanje za privatnost, nisam siguran da bi i to pomoglo.
    (ivan, 17. maj 2017 22:49)

    # Link komentara

  61. Развијене демократије имају законе који се стриктно поштују па су злоупотребе минималне. По тим законима нико нема право да прислушкује било чију и било какву комуникацију без судског налога. Код нас (у Србији) демократија је врло крхка а злоупотребе су велике, полиција не ради по закону него како им се нареди, као у случају Савамала и у ко зна колико још случајева, па би овакав закон свакако био озбиљно нарушавање приватности.
    Постоји још један проблем који би овим, или неким другим законом, требало решити а тиче се тога да ли је СИМ картица или припејд број - имовина? Наиме, ако ја морам да покажем своју личну карту да би купио припејд број, да ли је онда тај припејд број моја имовина или није? Тренутно се сви мобилни оператери понашају као да није, јер у случају да не уплаћујете кредит одређени временски период (који се разликује за сваког оператера), без обзира да ли сте свој кредит потрошили или не, СИМ картица се укида или гаси. Да ли се онда гасе и моји подаци из личне карте? Новац који сам уплатио као кредит за припејд број је мој новац а постаје новац мобилног оператера тек кад га ја потрошим позивајући друге кориснике, па како је онда могуће да неко (мобилни оператер) има право да га временски ограничи и после одређеног рока чак и присвоји а СИМ картицу укине? Такво понашање мобилних оператера директно је кршење Устава Републике Србије у којем се каже да је приватна својина неотуђива и нико нема права да вам је одузме без одлуке Суда који мора бити независтан у деловању и одлучивању! Мој новац је моја имовина и нико нема права да га присвоји својим интерним правилима! Чак и та интерна правила морају да буду у складу са Уставом и законима ове земље.
    Ако ће неко захтевати од мене да се пријавим као припејд корисник, захтевајући моју личну карту на увид, онда би требало и да СИМ картица, односно припејд број, буде МОЈА ПРИВАТНА ИМОВИНА, баш као и кредит који се на њој налази, и ту моју приватну имовину нико нема права да присвоји без моје сагласности или одлуке Суда! Ако не желимо да нам држава личи на неког преваранта, ваћароша, сецикесу, морамо поштовати туђи динар и на основу тога дефинисати законе... А ЗАКОН ЈЕ ОСНОВНА МЕРА ПРИСТОЈНОСТИ!!!
    Ееее, моја Србијо!!!
    (Капетан Немо, 17. maj 2017 22:44)

    # Link komentara

  62. a kada će da se ukine roming kao svima u evropi?
    (Stefan, 17. maj 2017 22:36)

    # Link komentara

  63. Sto se ticw kriminalaca i toga.... "Mali,evo ti 20e,idi kupi mi jednu SIM karticu,kusur zadrzi". Onaj ko hoce moze lako da se krije,tako da ne znam sta se postize ovim. A i sta kad pocnu medjusobno da se prodaju kartice po sajtovima kao sto se sada radi?
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (masak, 17. maj 2017 21:26) za ovakve stvari mnogo lepo pada italijanska izreka "fatta la legge fatto l'inganno". Za ko ne zna italijanski, znaci: napravljen zakon, napravljena prevara. Tako da i ovaj zakon o registraciji Sim kartice sluzi samo da bi moglo da se prave prevare. Ako nema zakon, kako ce ljudi da prave prevare? Inace u sve druge drzave iz EU odavno ne moze da se kupi SIM kartica bez registracije.
    (error404, 17. maj 2017 22:29)

    # Link komentara

  64. @milutin stojkov
    "u pravu si, ali delimicno jer su mnoga krivicna dela od pretnji do daljinskog aktiviranja bombe cinjeni anonimno kupljenim sim karticama"

    Malo manje gledajte filmove, taj arapski hi-tec ce kod nas da dodje za 100 godina. Kod nas kriminlci voze bagere nocu a ne telefoniraju bombama.
    Inace, ta bomba se pravi od cega ? Od, izmedju ostalog, i vestackog djubriva. Znaci takodje da je i svaka domacica, kada kupi djubrivo za cvece, sumnjiva, tako da i bi i ona trebala da se regstruje i ostavi licne podatke. A o ratarima da ne pricamo !
    (Za demokrate Hica je bio mala beba, 17. maj 2017 22:27)

    # Link komentara

  65. Fiksni telefon mi nije u imeniku, a zovu me kojekakve firme i agencije nudeci svoje usluge. Zato mobilni telefon necu iz principa da bude na mom imenu.
    (Aca, 17. maj 2017 22:19)

    # Link komentara

  66. @musin jarac

    Postojece ce registrovati vrlo jednostanvo, imas rok do kraja godine sam da se registrujes, inace cao broj...
    (garfild, 17. maj 2017 22:17)

    # Link komentara

  67. U Austriji se prodaju prepaid sim kartice u svakoj samoposluzi.
    (aleksandar, 17. maj 2017 22:16)

    # Link komentara

  68. @(., 17. maj 2017 20:29)

    Kojiko znam u Francuskoj nisi duzan da se bilo gde prijavljujes do tri meseca bravka. Sto je i normalno, jer kako bi izasli na kraj sa preko trideset miliona turista. Samo u "demokratskoj" Srbiji moras da trcis u policiju pre nego sto kafu popijes.
    (France, 17. maj 2017 22:16)

    # Link komentara

  69. u engleskoj srecom ne mora
    (ogzo, 17. maj 2017 22:07)

    # Link komentara

  70. Pa to je tako u gotovo svim zemljama u Evropi
    (deki, 17. maj 2017 21:28). Ne nije. Ima gde jeste ali u većini ne.
    (Petar, 17. maj 2017 22:07)

    # Link komentara

  71. Sto se ticw kriminalaca i toga.... "Mali,evo ti 20e,idi kupi mi jednu SIM karticu,kusur zadrzi". Onaj ko hoce moze lako da se krije,tako da ne znam sta se postize ovim. A i sta kad pocnu medjusobno da se prodaju kartice po sajtovima kao sto se sada radi?
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (masak, 17. maj 2017 21:26) # Link komentara

    Pa mozes da je kupis, moze i mali da ti kupi, ali je problem sto ta kartica radi tek kad je aktiviras. A da bi je aktivirao moras da se identifikujes!
    (pa nije bas tako, 17. maj 2017 22:07)

    # Link komentara

  72. Glupost, ja i uzimam pripejd da ne bi ostavljao podatke kao postpejd. Ovaj dole sto je napisao sto bi ja bio u prednosti u odnosu na njega - pa ko te bre sisa sam si birao nepovoljniju opciju pa sad hoces da uvalis ostale u svoj glupi izbor.
    Svi imaju validne razloge za i protiv ovoga, ali realno treba da budemo svi protiv, jer svi koji su naveli razloge za moraju da znaju da su ti razlozi vrlo resivi i sada, bez legitimisanja, samo je policija lenja. Zato sad i uvode ovo, zbog lenjosti.
    (qaso, 17. maj 2017 22:01)

    # Link komentara

  73. Ovo je normalno svugde u svetu. Dokumenta, kopije, potpis... pa ti ako hoces za 20 evra nekome da prodas posle pa da mislis sta ce on da radi sa tom karticom, izvoli.. Takodje se kartica kupuje u predstavnistvu, a ne na trafici.
    (Angelina, 17. maj 2017 21:58)

    # Link komentara

  74. Odlično, i ostatak regiona ovo da uvede, pa da u CG odmorimo od lažnih dojava o bombi. Od kad je kod nas uvedena registracija SIM kartica, za takve rabote se kupuju kartice u BiH uglavnom...
    (Milos, 17. maj 2017 21:58)

    # Link komentara

  75. @masak
    i onda policij uhvati tog malog i on im lepo kaze za koga je kupio karticu :)
    mnogo si naivan
    (petar, 17. maj 2017 21:57)

    # Link komentara

  76. Molim ove sto lapandaju da u mts-u traze podatke prilikom kupovine pripejd kartice prestanu!Dve pripejd kartice sam uzeo u poslovnici mts-a pre nekoliko nedelja i niko mi nije trazio nikakve podatke!
    (Mića, 17. maj 2017 21:56)

    # Link komentara

  77. odavno trebalo. Budale kupe pripejd i onda uznemiravaju ljude koji svoj broj koriste i čuvaju. Ko hoće da preprodaje neka bude spreman za kazne. Pa izvolte...
    (nnidza, 17. maj 2017 21:55)

    # Link komentara

  78. A kako ce da kontrolisu strance koji dodju ovde na par dana,kupe sim sa svojim dokumentom i pri odlasku je 'poklone' nekom NN-u.Primer koji mi je prvi pao na pamet a mogu da zamislim sta bi sve bilo tj sta ce sve biti moguce kad neko od nas ukljuci mozak kako za.ebati sistem a mi smo kao nacija to doveli do savrsenstva,da smo za 1/3 u svemu uspesni kao u tome vladali bi planetom,bez greske..Uglavnom,potpuna glupost i narusavanje privatnosti.Kretena koji ce nekog uznemiravati ce uvek biti,kriminalci ce se svakako snaci,samo cemo mi obicni ljudi da trpimo posledice kakve god da su.Jednostavno,ne zelim da bilo ko sem mojih najblizih zna da je taj broj moj a posebno demokratska drzava poput nase!Koji smo mi cirkus,ocekujem brdo minusa od botova vlasti jer B92 kao respektabilan medij ima posebno mesto na njihovoj listi,prioritetno!U poslednje vreme kad god neko ovde napise nesto protiv njih moze da ocekuje 100+ i 500-.Moj zivot,moja stvar,samo zelim privatnost i da niko ne krsi moja prava!Zar trazim puno!?
    (ford, 17. maj 2017 21:54)

    # Link komentara

  79. Pa to je tako u gotovo svim zemljama u Evropi
    (deki, 17. maj 2017 21:28)

    # Link komentara

  80. U Rusiji nema šanse da kupite sim karticu da ne date lični dokument na uvid koji operateri registruju i popune formulare, kako da kod nas kredit u banci uzimate.
    (Rusija, 17. maj 2017 18:54)

    Verujem da u Sev. Koreji ne mozes ni da kupis prepaid karticu. Pa nije valjda prijatelju da cemo se na takve standarde ugledati?
    (potemkin, 17. maj 2017 21:28)

    # Link komentara

  81. Sto se ticw kriminalaca i toga.... "Mali,evo ti 20e,idi kupi mi jednu SIM karticu,kusur zadrzi". Onaj ko hoce moze lako da se krije,tako da ne znam sta se postize ovim. A i sta kad pocnu medjusobno da se prodaju kartice po sajtovima kao sto se sada radi?
    (masak, 17. maj 2017 21:26)

    # Link komentara

  82. A ko meni garantuje da se kopija moje lične karte neće za par meseci naći u nekom kontejneru sa sve matičnim brojem??? Nemoj samo posle da se čudimo kad se pojavi poreska na vratima i tvrdi da posedujete firmu. Mislim da će zaštitnik građana imati pune ruke posla :(
    (Mile od Moravu, 17. maj 2017 21:21)

    # Link komentara

  83. U mtsu ovo vazi vec par godina! Nista ovo nije novo!
    (igor, 17. maj 2017 21:20)

    # Link komentara

  84. "Добројутро Колумбо"! Ово је уведено у земље окружења још 2008-9 (конкретно Црна Гора) кроз сет европских закона. Толико о томе колико смо ми у току за приступ унији.
    (maksimilijan, 17. maj 2017 20:54)

    # Link komentara

  85. @csc imam postpaid broj i provajder ima sve moje podatke. mislim da ce to moci da podnesu i prepaid korisnici.
    (milutin stojkov, 17. maj 2017 20:51)

    # Link komentara

  86. @Lena a frizider si regostrovala na svoje ime da bi produzila garanciju sa dve na tri godine.
    Salu na stranu, imam postpaid broj i svi moji podaci su u posedu provajdera. zbog cega bi prepaid korisnici u "prednosti" u odnosu na mene?
    (milutin stojkov, 17. maj 2017 20:49)

    # Link komentara

  87. @Zovi stvari pravim imenom
    u pravu si, ali delimicno jer su mnoga krivicna dela od pretnji do daljinskog aktiviranja bombe cinjeni anonimno kupljenim sim karticama, tako da je steta nacinjena daleko veca od narusavanja prava o kojima govoris.
    zivimo u mnogo losim vremenima i svako otezavanje izvrsavanju krivicnih dela je dobrodoslo.
    inace, registrovao sam prepaid sim karticu svog maloletnog deteta na svoje ime za slucaj da je izgubi.
    (milutin stojkov, 17. maj 2017 20:43)

    # Link komentara

  88. čista glupost.Uzmem broj sa l.k. prodam telefon sa karticom nekome za keš i normalno ne tražeći mu l.k.....
    (mika, 17. maj 2017 20:39)

    # Link komentara

  89. Jok, kompletno stanovnistvo svako jutro na prozivku... prvi, drugi, prvi, drgi!
    A zasto bespotrebno narusavanje privatnosti, i sta je sa pravom na anonimnost u odredjenim situacijama? Pazi, da bi povecali sigurnost, ma sve strucnjaci, a fantomi im ruse grad nocu...
    (Ivan, 17. maj 2017 19:32)

    U Svajcarskoj se prepaid kupuje uz licna dokumenta vec 15 godina. Hocete da zivite kao u Svajcarskoj, a kada se zivot organizuje kao u Svajcarskoj onda ste protiv toga?!?
    (Ima glasam za SNS iz inata sada, 17. maj 2017 20:38)

    # Link komentara

  90. Ne smeta me, neka prate i prisluškuju, ako baš hoće. I tako ga mogu lako pronaći preko brojeva koje zove ili koji zovu njega.
    (Maroje, 17. maj 2017 20:34)

    # Link komentara

  91. Na kom "zapadu" traze podatke? Meteor i Vodafone u Irskoj ne traze, Deutche Telekom ne trazi, Vodafone na Malti ne trazi, ne secam se ni u Svajcarskoj da su mi trazili. Mozes da se registrujes dobrovoljno, online, ali ti niko ne trazi dokumenta prilikom kupovine prepaid kartice. Nisam protiv, nisam ni za, ali necemo na pamet da pricamo.
    (Jul Briner, 17. maj 2017 20:30)

    # Link komentara

  92. @Zovi stvar pravim imenom
    Inace, ti i sada imas obavezu da prijavis boravak bilo gde van mesta stanovanja gde boravis duze od 2 dana, ako si drzavljanin Srbije. Ako nisi, istog dana imas obavezu da prijavis boravak. To sto se zakon slabo postuje je vec druga stvar. I nije to nikakav komunisticki zakon, nego je praksa ista u zapadnim drzavama. Isto vazi i za registraciju brojeva telefona. Koristi se iz bezbednosnih razloga, da ne bi ti iz dosade zivkao, uznemiravao, lazno dojavljivao o bombama itd.
    (., 17. maj 2017 20:29)

    # Link komentara

  93. Jos jedan način da nas trpaju sa dosadnim reklamama ...Kada budu počeli da nas zovu po ceo dan i da nam nude koje kakve gluposti .... o boze !
    (milos, 17. maj 2017 20:26)

    # Link komentara

  94. A kako cete registrovati/personalizovati postojece (anonimne) SMS kartice?
    (Musin jarac, 17. maj 2017 20:17)

    # Link komentara

  95. Ponavljam, 2003. i kod nas je vazilo to pravilo. U mts-u sam uzeo pripejd karticu i upisali mi podatke.
    (Neplivač, 17. maj 2017 20:17)

    # Link komentara

  96. Da li to znaci da neko ko ima 16 godina i nema ličnu kartu neće moći da kupi prepad karticu? Mislim da je zakon prilično bezvezan i neće ničemu služiti sem preprodaji kartica na crno.
    (dragan bb, 17. maj 2017 20:17)

    # Link komentara

  97. Prevario me covek preko kp za 300€,da je ovo bilo ranije sad bi ga nasli jer ne bi mogao da kupi pripaid bez l.k.
    Vrhunska stvar.
    (Kalimero, 17. maj 2017 18:59)
    Tebe su prevarili u policiji, kad su ti rekli da ne mogu da ga nadju zbog toga. Svaki operater ima komplet podatke (pozive, poruke, lokaciju) svake kartice, novac je morao podici kod postara ili kurira (koji su ga zvali) ili u banci ili posti gde je morao da pokaze dokumenta, itd.
    (bog reko laku noc, 17. maj 2017 20:13)

    # Link komentara

  98. U Slovačkoj ista stvar, ne znam od kad.
    (Slobodan, 17. maj 2017 20:08)

    # Link komentara

  99. Na Kosovu jos pre 6/7 godina.
    (rda, 17. maj 2017 20:05)

    # Link komentara

  100. @Petar sto bi registrovanje telefonskog broja na ime korisnika bilo narusavanje ljudskih prava?
    (milutin stojkov, 17. maj 2017 18:43)
    Iz istog razloga kao kada bi ti trazili licne podatke prilikom kupovine odece, obuce, hleba... U pitanju je privatnost, koje sve manje ima. Sta mislis, da li je mozda sledeci korak, da se prijavis svaki put kada na par dana promenis boravak? Odes u goste (u Srbiji) i imas obavezu da se javis! Ovamo se borimo za prava i slobodu, pozivamo na demokratiju a sve vise licimo na komunisticke drzave slicne Severnoj Koreji, ali ne dao Bog da se to kaze javno. Ne bi bilo politicki korektno.
    (Zovi stvar pravim imenom, 17. maj 2017 20:04)

    # Link komentara

  101. Ovo je ugrožavanje ljudskih prava! Kakva je to diktatura i ograničavanje slobode!Zaštitnik građana da reaguje i podnese prijave protiv predlagača!
    (Petar, 17. maj 2017 20:01)

    # Link komentara

  102. Pozdravljam!!
    (Nele, 17. maj 2017 19:48)

    # Link komentara

  103. Одлично, сада ће опасни терористи да тетама на киосцима показују личну карту или пасош кад покушају да купе СИМ картицу, па ће их полиција после прислушкивати или можда и ухапсити! Мали Перица је одушевљен ефикасношћу и великом користи од овог закона који службама само олакшава нарушавање већ нарушене приватности.
    (Перица, 17. maj 2017 19:42)

    # Link komentara

  104. A da li će biti uvedena i akciza na rođeno ime u pripejdu?
    (XXL, 17. maj 2017 19:42)

    # Link komentara

  105. Tako i treba, a ne svaka budala moze da ti salje poruke, i da preti i da se zajebava i nista mu ne mozes ..
    (Ja sam, 17. maj 2017 19:34)

    # Link komentara

  106. Drzava Svajcarska uvela je registraciju pripejd korisnika jos 2001.god. ali za sve nove korisnike koji budu kupili novu sim karticu nakon teroristickog napada na wtc, i kartice kupljene do 1.1.2001.,sim kartice kupljene pre pocetka nove 2001. god .zakonski nisu bili u obavezi da izvrse registraciju.
    (nexus, 17. maj 2017 19:33)

    # Link komentara

  107. ovo odavno važi u mnogim zemljama
    (ovca, 17. maj 2017 19:32)

    # Link komentara

  108. @Petar sto bi registrovanje telefonskog broja na ime korisnika bilo narusavanje ljudskih prava?
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (milutin stojkov, 17. maj 2017 18:43) # Link komentara

    Jok, kompletno stanovnistvo svako jutro na prozivku... prvi, drugi, prvi, drgi!
    A zasto bespotrebno narusavanje privatnosti, i sta je sa pravom na anonimnost u odredjenim situacijama? Pazi, da bi povecali sigurnost, ma sve strucnjaci, a fantomi im ruse grad nocu...
    (Ivan, 17. maj 2017 19:32)

    # Link komentara

  109. Normalna stvar. Zašto bi se postpaid korisnicima i korisnicima kućnog interneta sve snimalo kad kriminalci mogu da za parsto dinara kupe prepaid karticu na trafici i da ne ostave nikakav trag?
    (Musa Kestendžija, 17. maj 2017 19:31)

    # Link komentara

  110. Znači, 2025. godine prodajem anonimnu sms karticu za 1000 evra. OK...
    (Mrkva, 17. maj 2017 19:30)

    # Link komentara

  111. koja notorna glupost
    onaj ko se bavi kriminalom, naravno da ce se potruditi da pokaze laznu lk

    na gubitku su samo obicni gradjani koji se jos jednom odricu svoje privatnosti zarad realno marginalnog bezbednostnog povecanja ali zato izlazuci jos jednom svoje licne podatke manipulaciji i zloupotrebi

    svaka kartica je jedinstvena i kao takvu je vec prate

    da ne pominjemo da zlonamerni ne moraju da pokazu lk, mogu i da kloniraju neciju karticu za jednokratne potrebe

    realno ovo je potpuna glupost
    (zastita, 17. maj 2017 19:30)

    # Link komentara

  112. Još malo pa slobode kao u Turskoj. A usta puna demokratije...
    (Rade, 17. maj 2017 19:28)

    # Link komentara

  113. Само ће поскупети карице и то је то !!! Ко хоће да остане анониман, остаће.
    (оп цврц, 17. maj 2017 19:26)

    # Link komentara

  114. Оно, протутњи ти милион људи кроз земљу и појма немаш ништа о њима, али зато заскачу сопствени народ ! Нећу користити више мобилну телефонију, то право не могу да ми закину !
    (леле, 17. maj 2017 19:24)

    # Link komentara

  115. Potpuno normalna i logična odluka (procedura) imajući u vidu opšti haos od terorizma u svetu. Ne znam koji je razlog što se za to do sada čekalo....
    (pitomi građanin, 17. maj 2017 19:22)

    # Link komentara

  116. Isti sistem su uveli u Belgiji skoro.
    (Miladin, 17. maj 2017 19:19)

    # Link komentara

  117. Eto vrlo brzo novi vid šverca!
    (DraganČe, 17. maj 2017 19:18)

    # Link komentara

  118. pa na zapadu godinama unazad traze da skeniras svoj pasos da bi aktivirao pripejd, pa sta?
    (ajde, 17. maj 2017 19:13)

    # Link komentara

  119. To je ranije vec bilo.
    (Neplivač, 17. maj 2017 19:10)

    # Link komentara

  120. Veliki brat u punoj snazi!!!
    (lako je tuđim k* gloginje mlatiti, 17. maj 2017 19:08)

    # Link komentara

  121. Imam pripejd kartice u Francuskoj,Italiji i Holandiji.Niko mi nije trazio podatke
    (Turista, 17. maj 2017 19:06)

    # Link komentara

  122. to je praksa svuda u svetu..
    (djidjigovedina, 17. maj 2017 19:03)

    # Link komentara

  123. U CG ovo funkcionise vec godinama. Ispravno i opravdano, da ne moze svaka budala da kupi prepid na trafici i pravi svakakve zloupotrebe sa tog broja, maltretira anonimno ljude, salje lazne dojave o bombama i slicna ludila. Broj mora biti registrovan a o zastiti licnih podataka duzni su da vode brigu operatori mobilne telefonije.
    (MM, 17. maj 2017 19:02)

    # Link komentara

  124. @milutin stojkov A zasto bih osobi koja nije sluzbeno lice davala licnu kartu? Da hocu da mi uzimaju podatke isla bih i uzela postpaid broj. Zasto bi ikoga zanimalo da li sam ja i kada kupila prepaid broj?
    (Lena, 17. maj 2017 19:01)

    # Link komentara

  125. U Nemačkoj je tako bilo još pre 20 godina. Da li je i sada, ne znam.
    (nada22, 17. maj 2017 19:01)

    # Link komentara

  126. Pa to je bilo pre 15 godina....
    (olo, 17. maj 2017 19:01)

    # Link komentara

  127. U CG je to uradjeno orije 5 godina. Odlicna stvar. Nema vise dokonih smaraca.
    (laboPg, 17. maj 2017 19:00)

    # Link komentara

  128. @milutin
    Zato sto je telefon, i sim u njemu, ujedno i lokator. Obaveznim registrovanjem identiteta uz pre-paid sim omogucujes nekome da te konstantno prati. Prakticno ti se ukida privatnost.
    (csc, 17. maj 2017 18:59)

    # Link komentara

  129. Prevario me covek preko kp za 300€,da je ovo bilo ranije sad bi ga nasli jer ne bi mogao da kupi pripaid bez l.k.
    Vrhunska stvar.
    (Kalimero, 17. maj 2017 18:59)

    # Link komentara

  130. msm 2002.sam uzeo prepaid MTS i dobro se sjecam da sam morao dati LK, sta je cudno?
    (dr, 17. maj 2017 18:59)

    # Link komentara

  131. To je i kod nas u CG uradjeno prije 4, 5 godina cini mi se. Obicni gradjani nemaju potrebu da se brinu, samo ovi sto lazno prijavljuju da je bomba navodno postavljena u nekim trznim centrima :-))
    (Aleksandar, 17. maj 2017 18:54)

    # Link komentara

  132. U Rusiji nema šanse da kupite sim karticu da ne date lični dokument na uvid koji operateri registruju i popune formulare, kako da kod nas kredit u banci uzimate.
    (Rusija, 17. maj 2017 18:54)

    # Link komentara

  133. To u EU uvodi svaka zemlja posebno, Njemačka to uvodi od 1.7. dok ima zemalja poput Hrvatske koje to nemaju.
    To je kao neka mjera za borbu protiv terorizma, ali pošto se 15.6. ukida roaming terorista ili već nekakav kriminalac može anonimno kupiti hrvatsku karticu i koristiti je u Francuskoj, Belgiji ili Njemačkoj i potpuno anonimno komunicirati sa svojim "kolegama", tako da taj zakon kao mehanizam borbe protiv kriminala i terorizma je apsolutno besmislen, a zašto ga u Srbiji uvode i to mi je neposznanica!
    (Meister Jakob, 17. maj 2017 18:54)

    # Link komentara

  134. Kod nas u CG je ovo uvedeno prije skoro 10 godina...
    (zvoncica, 17. maj 2017 18:51)

    # Link komentara

  135. @Petar sto bi registrovanje telefonskog broja na ime korisnika bilo narusavanje ljudskih prava?
    (milutin stojkov, 17. maj 2017 18:43)

    # Link komentara

  136. isto je uradjeno u crnoj gori prije par godina.
    (Alpina, 17. maj 2017 18:43)

    # Link komentara

  137. Rugao sam se skoro drugaru iz Poljske pod kojim oblikom kontrole i represije zive kada sma cuo da imaju ovo pravilo. Evo mi ga sada. Naravno, stranim placenicima i slugeranjama nije palo na pamet da kontrolisu ulazka u zemlju.
    (Petar, 17. maj 2017 18:28)

    # Link komentara