- Komentari -

SAD pred potpunim kolapsom: Ovo je nezapamćeno

Berlin -- Sam poziv na generalni štrajk 17. februara u SAD pokazuje koliko je u zemlji jak otpor prema predsedniku Donaldu Trampu. Da li će plan uspeti, ostaje neizvesno.

Izvor: Tanjug
Pošaljite komentar
  1. @kole
    Ne SAD nisu moćna zemlja zbog demokratije, to je njena geografija zbog kojih nema drugih neprijatelja osim sebe same. Svaki ozbiljan geopolitičar bi ti rekao da je demokratija jako tanka linija i da postoji jako kratko i da nema puno vrednosti osim one koja čoveku dozvoljava da kaže šta hoće a da mu dlaka sa glave zbog toga ne fali i toliko. Ostalo su strategije vezane za moć.
    (nema kazne ali za glupost nema ni nagrade, 12. februar 2017 15:28)

    Cime ozbiljni geopoliticari objasnjavaju cinjenicu da, recimo Brazil, nije svetska mega - sila, uprkos istim atributima koje poseduje u poredjenju sa SAD? Meni se ipak cini da su ozbiljni geopoliticari poprilicno povrsni u svojim razmisljanjima.
    (Pera, 13. februar 2017 10:00)

    # Link komentara

  2. Nema taj štrajk nikakve veze sa Klintonovima i demokratama.Štrajkova će i mnogo onih koji su glasali za Trampa, upozorenje da ispuni svoja predizborna obećanja.
     (liman, 13. februar 2017 09:39)

    # Link komentara

  3. "Meni se cini, Amerika ce se raspasti, a ljudi koji zive tamo nece ni znati. Samo ce pitati: gde je moj cek, i koliko treba da platim porez."
    ---…--
    Kamo srece da je tako i u ostatku sveta. Mnogo bi se lepse i mirnije zivelo.
    (DR, 12. februar 2017 23:47)

    # Link komentara

  4. Na predsedničkim izborima, Tramp je dobio oko 63, a Hilari oko 66 miliona glasova. Glasovi su bili raspoređeni tako kako su bili i Tramp je postao predsednik. Oko 200 miliona ljudi nije glasalo, zato što nemaju pravo glasa ili ih je jednostavno mrzelo. To što 200 miliona ljudi nije glasalo, to ne znači da su ravnodušni prema kršenju ustava i zakona od strane novog šefa države. Iako ovde vlada mišljenje da su građani SAD glup narod, oni imaju visok nivo svesti po pitanju kršenja zakona i ljudskih prava (bar kada je u pitanju unutrašnja politika, spoljašnja ih ne interesuje mnogo).
    (CarloNS, 12. februar 2017 21:51)

    # Link komentara

  5. @legenda
    taj electoral college niko nebi ni pominjao da je ona dobila. ako ulazis u trku, prihvatas pravila istih. posle toga nema plakanja.
    dakle strategija je da se pobedi a ne broj glasova kao npr.tu u Srbiji. ponovo su brojala i opet je izgubila.
    dakle njen stab ju je lagao da vodi u 10% razlike i njih bi trebalo sve da otpusti ali sta ona zna? senator ceo život ionako ima platu i da neradi nista....
    a ova glupost o štrajku je smešna
     (mi, 12. februar 2017 16:52)

    # Link komentara

  6. I stvarno verujete da će neko rizikovati posao zbog svetske politike???
    mozda vama to zvuči kao moguće ali realnost je da ti poslodavci ne gube ništa a mi možemo izgubiti posao i zaradu koju možda ponovo nećemo moći da dobijemo
     (mi, 12. februar 2017 16:34)

    # Link komentara

  7. @kole
    Ne SAD nisu moćna zemlja zbog demokratije, to je njena geografija zbog kojih nema drugih neprijatelja osim sebe same. Svaki ozbiljan geopolitičar bi ti rekao da je demokratija jako tanka linija i da postoji jako kratko i da nema puno vrednosti osim one koja čoveku dozvoljava da kaže šta hoće a da mu dlaka sa glave zbog toga ne fali i toliko. Ostalo su strategije vezane za moć.
    (nema kazne ali za glupost nema ni nagrade, 12. februar 2017 15:28)

    # Link komentara

  8. militantna demokratska partija bracnog para klinton u akciji. kad su mogli tolike ratove i masovne proteste da organizuju po svetu, sto nece kod kuce. ogromnu lovi i moc je izgubio establisment vojne industrije, vladaju vec 70 godina, ne napusta se to tako lako.
     (antibiotik, 12. februar 2017 15:25)

    # Link komentara

  9. Nekad pomislim da ne čitam srpske vesti ne bih ni znao šta se u SAD dešava, a živim i radim ovde već preko 20 godina. Kakav generalni štrajk? Nikad o tome nisam čuo ni jednu jedinu reč, od kolega na poslu, od ljudi iz drugih firmi sa kojima radim, od prijatelja, negde u prolazu, u medijima privatnim, državnim, bilo kojim. Ni jednu jedinu reč. Gde nalazite ove vesti?
    (Zemljoradnik, 12. februar 2017 14:21)

    Na CNN-u.
    [link]

    Meni se cini, Amerika ce se raspasti, a ljudi koji zive tamo nece ni znati. Samo ce pitati: gde je moj cek, i koliko treba da platim porez.
    (The Embassy of the Independent Republic of California, 12. februar 2017 15:17)

    # Link komentara

  10. Svaka živuljka kada joj uzmeš igračku ona pokaže svoju deprimiranost (čak i moja mačka kada joj uzmem tablet gde po ceo dan hvata virtuelne vrapce se namrgodi i protestuje) a SAD su mnogo mnogo dobra igračka (vrabaca ima koliko hoćeš). Takvu reakciju su imali i republikanci kada je Klinton preuzeo kabinet, došlo je do krize finansiranja, ali se ovaj vešto izvukao i republikancima obilo o glavu. Sada da vidimo Trampa da se snadje (mnogo će da ga zaboli pa će da podnese ostavku, isto kao i Klintona kriza finansiranja institucija, sve se svodi na to ko će biti kriv za posledice štrajka, nije ga organizovao Tramp, jel da).
    (na zapadu ništa novo, 12. februar 2017 15:07)

    # Link komentara

  11. Zanimljiv odnos prema protestima. Kada se dese u Rumuniji, Briselu ili negde gde ovdasnji komentatori ne podrzavaju vlast to je pobeda naroda. Medjutim, kada se dese u SAD ( od trampive pobede, pre je bilo drugacije) ilu nekoj drugoj zemlji gde se vlast pidrzava, onda su to strani placenici, domaci izdajnici, bivsa administracija....
     (jasdf, 12. februar 2017 15:01)

    # Link komentara

  12. Ala ovaj DW seiri..malo nad sudbinom Trampove vladavine, i najave opasnih dešavanja u SAD, malo nad sudbinom Balkana, i u krug, tako, malo, "šara".
    (Smuleco, 12. februar 2017 14:53)

    # Link komentara

  13. Demokratija znači i shvatiti da sistem kakav je na snazi u Americi može dovesti do ovakvih posledica. Mala manjina koja je protiv Trumpa je zapravo bila za Hillary. Ogromna većina ogorčenih su protiv i jednog i drugog kandidata, sa pravom.
    Na stranu što je Trumpa dobio manje glasova od Hillary.
     (legenda, 12. februar 2017 14:41)

    # Link komentara

  14. E tako se to radi...a mi cutimo i trpimo
    (Kalimero, 12. februar 2017 14:41)

    # Link komentara

  15. glupost. samo ce hilbili i redneck da strajkuju. xivim u usa 25g i nisam ni cuo za ovaj "poziv" dokto ovde ne procitah
    (achitwn, 12. februar 2017 14:33)

    # Link komentara

  16. @Leks
    Da li si primetio kako niko nije reagovao na tvoje: "...skinuo je ekološke regulative pa sad termoelektrane bacaju đubre u reke, deregulisao je banke i velike kompanije pa će sad radnik biti izrabljivan više no ikad, i što je najgore uspeo je da podeli sopstvenu partiju i narod SAD-a. A da ne pominjem da je i on i njegov kabinet već prekršio nekoliko zakona i ustavnih odredbi"?

    Inače, grešiš i što se držiš činjenica. Republikanci (i vidimo naši ljudi) funkcionišu po principu "osećaja". Sam Tramp ima kategoriju "priča se na internetu" - Takav čovek upravlja najmoćnijom zemljom na svetu.

    Pre izbora kada su ankete pokazivale da će pobediti Hilari, ovi isti ovde su govorili "da u Americi UVEK pobeđuje onaj ko odgovara moćnicima iz senke". Izgleda da se dogodio prvi put jer su se ovi ućutali.
     (Marx, 12. februar 2017 14:21)

    # Link komentara

  17. Nekad pomislim da ne čitam srpske vesti ne bih ni znao šta se u SAD dešava, a živim i radim ovde već preko 20 godina. Kakav generalni štrajk? Nikad o tome nisam čuo ni jednu jedinu reč, od kolega na poslu, od ljudi iz drugih firmi sa kojima radim, od prijatelja, negde u prolazu, u medijima privatnim, državnim, bilo kojim. Ni jednu jedinu reč. Gde nalazite ove vesti?
    (Zemljoradnik, 12. februar 2017 14:21)

    # Link komentara

  18. Bravo za nekoliko informisanih komentatora, svaka je na mestu. Tragično je što Srbi zaista smatraju da je demokratija ono kad jedni pobede, i to kao ubedljiva manjina, a svi ostali se zavuku u rupe i svaki dan dobijaju po glavi dok kataklizma ne prođe.
    To apsolutno sve govori o našoj propasti, ali i zašto je Amerika toliko moćna zemlja.
    (Kole, 12. februar 2017 14:04)

    # Link komentara

  19. Demokrate su za demokratiju samo kada oni dobijaju izbore ! Ako izgube, kukanje, pljuvanje pa i generalni strajk ! A ako slucajno i dobiju vlast ponasaju se kao nejveci diktatori, trpaju i levom i denom u svoje dzepove !
    I nasa okupaciona vlast posle 2000. godine je primer za to.
    (Prosirena demokratska creva, 12. februar 2017 13:49)

    # Link komentara

  20. Sve do izbora Donalda Trampa za sefa izvrsne vlasti, u demokratijama je vazilo pravilo: neka prodje sto dana, pa cemo izneti prve utiske o novoj vlasti. Tokom prosle nedelje Tramp je konacno formirao dvadeset cetvoroclani kabinet, a evo broji dane do generalnog strajka. To u stvari i nije strajk, jer je strajk uvek motivisan ekonomskim razlozima strajkaca. Tako se predstavlja, radi sto sire podrske. U pitanju je pokret za smenu izvrsne vlasti, iinspirisan idejama obojenih revolucija.

    Ne cudi me sto je ideja izneta u vodecem engleskom listu, a ne u Americi. Ljudi koji razmisljaju svojom glavom znaju da Kina, a sa njom i druge azijske drzave ostvaruju sve veci bruto drustveni proizvod, a ne Amerika. U prosloj godini Nemacka je najveci obim ekonomske razmere ostvarila sa Kinom 148 milijardi, zatim sa Francuskom, pa tek onda sa SAD.

    Ako je americki deficit sa zemljom u razvoju, Meksikom, 60 milijardi, onda je Tramp sa svojim idejama dobrog domacina poslednja prilika da se Amerika prestroji u hodu.
     (Slobo, 12. februar 2017 13:48)

    # Link komentara

  21. Leks

    Ne laži. Trump nije vratio mučenje, nije prekršio ni jedan zakon ni ustav.
     (deki, 12. februar 2017 13:48)

    # Link komentara

  22. Slažem se da ne treba puštati komentare s lažnim vestima, jedino je tu nezgodno što ne bi mogao da se objavi nijedan komentar od @Leksa koji je baš to spomenuo kao meru. No, pretpostavljam da se on misli da se primenjuje fact check kako je zamišljen prema IFCN, pa bi se samo komentari u duhu njegovih "istinitih podataka" bili puštani i ništa ne bi remetilo idilu.
    (nemanja, 12. februar 2017 13:43)

    # Link komentara

  23. Posmatrač, a što nisi posmatrao šta se dešava? Obama nije dao ništa, Obama nije bio na vlasti - bio je Džordž Buš mlađi, to je 3. oktobar 2008. Kongres je izglasao da se bankama NE DAJU pare. Onda su bankari na čelu sa Goldman Sachs ekipom (koju je sad Tramp postavio da vode finansije države) napravili dogovor sa Henrijem Palsonom (takođe iz Goldman Sachs) da se MIMO VOLJE KONGRESA I NARODA bankama isplati 700 milijardi iz državnog budžeta. Onda su usledili višemesečni protesti i pokret Okupirajmo Vol Strit.Loš ti posmatrač kad nemaš pojma kad je ko vladao uopšte. Treba da počnu da zabranjuju komentare u kojima su lažne informacije, ne samo one koji su uvredljivi, jer ovim laganjem ti nama vređaš intelifenciju.E Srbadijo moja, i Bogu si teška.(Leks, 12. februar 2017 12:12)Sve se to odigralo nakon početka svetske ekonomske krize i sloma Njujorške berze,a u to vreme je Obama praktično stupio na vlast.Onda je Obama organizovao sastanke sa vodećim ljudima iz oblasti bankarstva,osiguravajućim društvima i sa tri automobilska giganta kako bi im pomogao da bi izbegli bankrot.Sećam se afere kada su predsednici automobilskih kompanija došli na sastanak sa Obamom kako bi dobili novac,a to su uradili privatnim letovima,a svaki košta oko 20000 dolara.Za vreme ekonomske krize,kada je Obama uveliko bio u Beloj Kući,preko 1000 milijardi dolara država dala ovim kompanijama kako bi izbegle bankrot,dok je u isto vreme nekoliko stotina hiljada američkih porodica ostalo na ulici,jer su ostali bez posla i nisu imali novca da isplaćuju kredite.Međutim kada se američka privreda oporavila,pre svega zahvaljujući poslovima velikih američkih kompanija u Aziji,novac nije vraćen državi.Interesantno da predsednici kompanija,koje su glavni krivci zbog lošeg poslovanja,zbog čega je otpušteno na hiljade radnika i državnu morala da da pomoć,nisu smanjili sopstvene plate,koje su iznosile i po nekoliko desetina miliona dolara godišnje.
     (muddy, 12. februar 2017 13:28)

    # Link komentara

  24. @(mare, 12. februar 2017 11:58)

    Veće plate=veća cena proizvoda=slaba konkurentnost=manja prodaja=manji profit.

    To što ti pišeš je vredelo do sredine 70-ih kada više nije moglo da se dalje napreduje ind.proizvodnjom.Prvo su ukinili zlatnu podlogu pa je Reganova administracija pustila sredinom 80-ih banke da krenu u prodaju magle.Početkom 80-ih porez od fin.sektora je bio 5% a danas je 40%.Amerika naduvava balon već 40 godina(uglavnom na račun ostatka sveta) i tome je došao kraj jer bi plate trebalo da su im bar 30-50% manje.Kada im plate dođu na realne osnove možda se nešto proizvodnje i vrati u Ameriku, ovako na silu teško jer je komunistička dogovorna ekonomija davno propala.
     (BeKo, 12. februar 2017 13:24)

    # Link komentara

  25. Generalni strajk? Ovo ce da bude strajk velikih protiv malih. Protiv Trampa su skoro svi bogatasi a podrzan je od radnicke klase. Mislim da ce prvi put u istoriji od nastanka sveta da se u jednoj zemlji desi da se radnici pojave na poslu a da ih "gazda" ne pusti da rade zbog strajka. U manjim preduzecima gde vlasnici spadaju u srednju klasu, nece ni biti strajka.
    (nele, 12. februar 2017 13:23)

    # Link komentara

  26. Moj šogor ima oko 120 zaposlenih i baš me zanima koliko će se njih odazvati štrajku jer svaki koji ne bude na poslu - leti isti tren.
    (roky, 12. februar 2017 11:30)

    Naci ce im posao ova primadona sto ih poziva na strajk. Al malo sutra. U najboljem slucaju ce od nje dobiti sorry guys.
     (Meraklija, 12. februar 2017 13:14)

    # Link komentara

  27. USA može sve ako hoće, pa i da potpuno promeni globalni ekonomski poredak.
    I trenutni su oni stvorili tako da kao najjača i najbogatija ekonomija i najjača vojna sila mogu uspostaviti sistem na potpuno novim osnovama.

    Inače proces povratk poslova sa istoka na zapad je evidentan već desetak godina i sve je intenzivniji. Nema to veze sa Trampom, ima milion drugih razloga. Što se tiče konkurentnosti američke robe koju proizvode radnici u USA dovoljno je da USA nametne princip reciprociteta u trgovini sa bilo kojom zemljom u svetu i eto ti prodaje "made in USA" koliko ti god treba.

    I do sada je to išlo slično, samo se svet pravio da ne vidi, USA je kupovala sve i svašta po svetu a prodavala ... DOLAR. Vrhunksa trgovina, problem je samo što je narod u USA ostavljen po strani u toj trgovini da siromaši i propada dok su milioneri postajali milijarderi a milijarderi postajali multimilijarderi. Da je preraspodela bolje odrađena ne bi došlo do socijalnog bunta na čijem talasu Tramp upravo jaše i obećava promene.
    (ako reše mogu sve, 12. februar 2017 13:11)

    # Link komentara

  28. Nema od toga ništa. Pod Obamom je i ono malo industrije sto je bilo otišlo u kinu i Meksiko i ekonomija se transformisala iz Full time u Part time ekonomiju gde ljudi rade i po tri posla da bi preživeli. Zar mislite da će u toj gol trci za život ko strajkovati. Mislim moguće je samo da štrajkuju državni službenici kojih je Obama zaposlio na milione ali kada bi se to desilo mislim da bi bilo nereda na ulici jer ih je narod sit.

    Ne shvataju ljudi kako USA funkcioniše pa pričaju koješta pogotovo ovi iz DV.

    A ove dokone domaćice koje uvaljeni muževi izdržavaju mogu da šetaju do sutra ali teško da ih he više od 1% -2%!u americi.
    (Tiberije, 12. februar 2017 13:08)

    # Link komentara

  29. Kao sto je rekao neko ovde,Tramp vise lici na nekog mesetara,ili soumena,ali su mu ideje zdravije od svojih predhodnika,i bar kako izgleda do sada,nema neke zelje da dominira svetom,niti da ratuje protiv bilo koga,za razliku od predhodnika(u ovome se svi moraju sloziti)koji su mnoge narode i zemlje zavili u crno,iz raznoraznih razloga...Ipak,u Americi se nesto desava po prvi put,to jeste pobuna bivsih,zbog dolaska sadasnjih,i tu je najveca opasnost,jer je vlast,i fotelja najsladja stvar,imati moc,koju sada moraju da prepuste drugima..ali nece i ne zele...Amerika mora,a tako ce i biti,prvo da resi spor sa samom sobom,i ko zna kako ce to zavrsiti,pa tek onda da se okrene svetu..Trampu treba dati sansu,kao sto mu je vecina amerikanaca i dala,pa ga tek onda osudjivati ako uradi nesto lose...licno mislim,da ce biti pravo osvezenje za svet,nesto novo,promena...dosadasnje vladaoce smo videli,i tek nesto malo su donelo dobrog..i svetu i americi.
    (CarDusanSilni, 12. februar 2017 13:05)

    # Link komentara

  30. U Americi samo besposleni demonstriraju. Mogu da se pokazu u velikim gradovima gde zive liberali, razmazeni tinejdzeri, crnci koji ionako vise vole socijalnu pomoc od posla. Sta onda, naprave malo guzve po uporistima demokrata. Pravu Ameriku po unutrasnjisti to nece pogoditi. Naprotiv, kostace ih ove gluposti jos kongresnih mandata, samo napred
     (Далабу Шанто, 12. februar 2017 12:55)

    # Link komentara

  31. Levica je izgubila kompas, što je dobro. Dobro je kada se štetočine radikalizuju i otudje normalan svet od svojih bolesnih ideja.
    @Leks, Ne vladaš činjenicama, samo ih manipulišeš u korist svoje agende. Stvari o kojima govoriš su veoma diskutabilne, a ti ih predstavljaš kao jasno utvrdjene. Jako nepošteno! Upravo zato su tvoje kolege u Americi izgubile izbore na svim nivoima, na hiljade mesta po federalnim državama, u Kongresu, na lokalu, svuda! Samo mediji guraju tu tvoju priču i odguraće vas sve na marginu.
    (Liberty, 12. februar 2017 12:47)

    # Link komentara

  32. @Lex Pa jedina razlika izmedju njega i liberala je to sto on prica ono sto oni nisu, a realno isto rade. Gvantammo je radio punom parom i za vreme Obame, Obama je gomilu milijardi dao da sanira banke, napravio je Obamacare koji realno nije nista uradio, 50% amerikanaca nema reseno pitanje penzija, neizvesne buducnosti. Oni koji su glasali za Trumpu su upravo oni kojima je bilo vise muka od sarenih liberalnih laza, licno mislim da je problem sto su kao izlaz tome nasli Trumpa umesti Sandersa, ali da li moram da ti objasnjavam posetenje liberala u tome kako su tog coveka prevarili? Vreme ce pokazati da li su bili u pravu...
    (Tex, 12. februar 2017 12:39)

    # Link komentara

  33. @Leks Mozes li, strucnjak, da nam objasnis koliko npr. od jednog iPhone, koji kosta 500-600$ ide na plate u Kini i repromaterijal, a koliko u dzepove upravnog odbora, menadzera i ostatka klike? Ako se bude pravio u USA, sta ce da bude? Kostace 700$. ALi ce ga praviti radnik u uSA, koji ce za to dobijati platu, pa ce moci i da ga kupi. USA je najvece trziste na svetu i ovo je borba za isto, nista drugo
    (Vatikan, Kominterna, Bilderberg, 12. februar 2017 12:37)

    # Link komentara

  34. @leks
    Nije tačno da je ideja povratka proizvodnje u Ameriku pogubna po njihovu ekonomiju. U Americi je proizvodni sektor i dalje ogroman, bez obzira na što je većina kompanija posegla za jeftinijom radnom snagom. Ono što Tramp hoće i može, je da vrati proizvodnju za sopstvene potrebe u Ameriku. Svakako da će tim proizvodima porasti cena, ali će regulacija uvoza, koju je već počeo da primenjuje, zaštititi domaće proizvođače i tako će dobiti radna mesta za veliki broj ljudi, a to je ono što je Americi neophodno u ovom trenutku.
    (Monden, 12. februar 2017 12:32)

    # Link komentara

  35. Molio bih Ruse da se okane nasih sajtova i da ne komentarisu i da ne lajkuju !
    (@bora, 12. februar 2017 12:26)

    # Link komentara

  36. a demokratija,izbori ?????
    (marko, 12. februar 2017 10:48)

    Upravo to je demokratija: pravo da i kad ti se nešto ne sviđa, to slobodno i otvoreno kažeš i da ne moraš da strahuješ da tineko batinama nameće "većinsko" mišljenje!

    Demokratija NIJE ono kako se često u Srbiji shvata: većina hoće to i to, ostali imaju samo pravo da ćute, trpe i rade na tome da oni postanu većina, a tada će ućutati i početi da trpe oni koji su ranije bili većina!

    Ne ide to tako. Imamo mi još mnooooogo toga da naučimo o demokratiji. Izeđu ostalog i zato što ne možeš proživeti preko 50 godina u komunističkom zamrzivaču, a onda samo kao formalno to prekinuti i odmah umisliti da znaš sve što ti treba da znaš o demokratiji. Taj proces je mnogo duži i trebaće generacije dok Srbi ne shvate suštinu demokratije. Ako dotad još bude Srbije...
    (Aldebaran, 12. februar 2017 12:17)

    # Link komentara

  37. Zasto nije bilo generalnog strajka kad je Obama poklonio xxxx milijardi dolara bankama koje su ojadile amerikance ?
    (POSMATRAC, 12. februar 2017 11:28)

    Posmatrač, a što nisi posmatrao šta se dešava? Obama nije dao ništa, Obama nije bio na vlasti - bio je Džordž Buš mlađi, to je 3. oktobar 2008. Kongres je izglasao da se bankama NE DAJU pare. Onda su bankari na čelu sa Goldman Sachs ekipom (koju je sad Tramp postavio da vode finansije države) napravili dogovor sa Henrijem Palsonom (takođe iz Goldman Sachs) da se MIMO VOLJE KONGRESA I NARODA bankama isplati 700 milijardi iz državnog budžeta. Onda su usledili višemesečni protesti i pokret Okupirajmo Vol Strit.

    Loš ti posmatrač kad nemaš pojma kad je ko vladao uopšte. Treba da počnu da zabranjuju komentare u kojima su lažne informacije, ne samo one koji su uvredljivi, jer ovim laganjem ti nama vređaš intelifenciju.

    E Srbadijo moja, i Bogu si teška.
    (Leks, 12. februar 2017 12:12)

    # Link komentara

  38. Jadni Amerikanci, propadaju baš na Valentine's Day...
    (11 i po miliona štrajkača na crno.)
    Sledi kazna od 50.000 dolara ako izgube ličnu kartu!
    (condamnation, 12. februar 2017 12:10)

    # Link komentara

  39. Strasno je sta radi bivsa vlast u USA, to samo govori kakvi su ljudi vladali Amerikom i svetom poslednjih 30 godina!!??!?!
     (dejandddddd, 12. februar 2017 12:04)

    # Link komentara

  40. Au sta se raspisa ovde. Kad covek procita rekao bi da je doticni na vlasti 5 godina a ne mesec dana. Ne moze on da unisti sistem, sem ako uvede svet u 3. svetski rat. Sta velis, americki radnik kosta vise od ostalih? I treba da kosta, radnici i ne treba da budu jeftina radna snaga. Nece niko bankrotirati ako obezbedi radnicima bolju zaradu i uslove rada, samo ce zaraditi par procenata kapitala manje, to je mala cena. sto se tice mucenja, ono je uvek bilo legitimno u Americi, samo se zmurilo na oba oka.
    (leon, 12. februar 2017 12:00)

    # Link komentara

  41. @Leks

    Ekonomska istorija kaže da je Amerika bila najjača industrijska sila kad su njeni radnici bili najviše plaćeni u svetu. Tolilo o koštanju američkog radnika.
    Još nešto, radnik je u isto vreme i potrošač pa ako više zaradjuje na dobrim poslovima onda i više troši, i onda se više proizvodi, više zapošljava i više investira. Motor svake jake ekonomije je srednja klasa, i kad ona krene da se osipa sve staje. Premeštanje proizvodnje ne dovodi do ničega jer ako radnici gube poslove onda i te kompanije koja odlaze gube potrošačku bazu.
     (mare, 12. februar 2017 11:58)

    # Link komentara

  42. Ovo je samo dokaz koliko je establisment koji je doveo svet pred treci svetski rat u panici. Tramp jeste populista i mesetar, ali su mu ideje dalwko zdravije od ovih hostaplera koje predstavlja Soros i Klintonovi.
    (sasa jokic, 12. februar 2017 11:58)

    # Link komentara

  43. @Leks
    Prijatelju, jedina posledica vracanja proizvodnje u USA (gde radna snaga kosta mnogo vise nego npr u Kini, Meksiku...) bila bi ta da clanovi odbora multinacionalnih kompanija ne bi imali po 3 luksuzne jahte vec "samo" po jednu. U obesti ogrezli milioneri, svoje sebicne i licne interese, kriju iza borbe za ljudaka prava i slobodu govora a u isto vreme su moderni robovlasnici ciji radnici u Aziji i Juznoj Americi rade po 16 sati dnevno samo da bi se ishranili dok se oni kupaju u sampanjcu u svojim pozlacenim kadama! Upravo su oni ti koji odrzavaju globalnu histeriju oko izbora Trampa za predsednima i trude se da ga predstave kao nekog donosioca apokalipse. U prilog tome govori upravo cinjenica da je Tramp izabran na demokratskim izborima jer je za njega glasao obican narod (kojem je dosta izivljavanja obesnih oligarha), a koji je u vecini u odnosu na odvratno bogatu manjinu.
     (True Batman Fan, 12. februar 2017 11:57)

    # Link komentara

  44. A šta da radi ona druga polovina Amerike koja ga podržava?
     (BrB, 12. februar 2017 11:41)

    # Link komentara

  45. generalni strajk koga, zaposlenih u kaficima i brzoj hrani? jer vecina trampovih neprijatelja (razmazenih 25 godisnjaka) ima takve poslove, ako su uopste zaposleni, dok trampovci rade U fabrikama, brodogradilistima, dokovima, vojsci, policiji, njivama...nikome nece smetati nedostatak starbaksa ili mekdonaldsa.
     (Zapata, 12. februar 2017 11:37)

    # Link komentara

  46. Moj šogor ima oko 120 zaposlenih i baš me zanima koliko će se njih odazvati štrajku jer svaki koji ne bude na poslu - leti isti tren.
    (roky, 12. februar 2017 11:30)

    # Link komentara

  47. Zasto nije bilo generalnog strajka kad je Obama poklonio xxxx milijardi dolara bankama koje su ojadile amerikance ?
     (POSMATRAC, 12. februar 2017 11:28)

    # Link komentara

  48. @leks
    Džaba objasnjavas polupismenima.
     (giga, 12. februar 2017 11:20)

    # Link komentara

  49. Čitava ideja povratka proizvodnih poslova u SAD je osuđena na propast u startu - Američki radnik košta više od ostalih i SAD ne može da ima proizvodnu privredu na nivou koji je imala nekad. Može da ima uslužnu, visokotehnološku i prehrambenu.

    A upravo prehrambenu će Tramp da ukopa ukidanjem pregovora za Pacifičku ekonomsku zonu - mesto gde su se farmeri nadali da će da izvoze svoje proizvode na rastuće tržište. I ne samo to, povlačenjem toga čitav region se prepušta političkom i ekonomskom uticaju Kine (Australija, Filipini, Japan, Južna Koreja).

    Ne bune se ljudi što su liberali izgubili nego zato što je ovaj manijak u roku od mesec dana uspeo postavi zemlju na put uništenja. Ponovo je vratio mučenje kao legitimno, skinuo je ekološke regulative pa sad termoelektrane bacaju đubre u reke, deregulisao je banke i velike kompanije pa će sad radnik biti izrabljivan više no ikad, i što je najgore uspeo je da podeli sopstvenu partiju i narod SAD-a. A da ne pominjem da je i on i njegov kabinet već prekršio nekoliko zakona i ustavnih odredbi.

    Srbi ga vole jer nije Hilari. A realno, on je narandžasta katastrofa za Amerikance. Blago nama pa ne moramo mi da ispaštamo - da ovo radi naš predsednik urnisali bi ga svi. Ja samo ne znam ko i zašto gura ovu Tramp-maniju među Srbima, ovo nije slučajno.
    (Leks, 12. februar 2017 10:50)

    # Link komentara

  50. a demokratija,izbori ?????
     (marko, 12. februar 2017 10:48)

    # Link komentara

  51. Zbog ovakvih stvari sam poceo da podrzavam Trumpa. Nemci i Francuzi panice, ubijajua kukanjem, izgubila vam je Klintonova, get over it
     (Anti Bot No 1, 12. februar 2017 10:36)

    # Link komentara

  52. Neoliberali u USA a pomognuti Nemcima i Francuzima potpuno gube kompas i nece da shvate da su izgubili. USA mogu i da zrtvuju deo kapitala Microsofta ili Applea ako ce to da spasi privredu USA. Neliberali u USA su sve firme koje od globalizacije imaju ogromne profite, a profite im donosi inostranstvo - ne USA. Tramp bas to hoce da promeni, da USA profitiraju, a ne strane drzave i samo nekoliko firmi u USA. America first - potpuno s razlogom.
    (Trixter, 12. februar 2017 10:03)

    # Link komentara