- Komentari -
  1. deset procenata teksta je tacno...ostalo vrlo diskutabilno u najmanju ruku
    (petko, 25. maj 2016 15:55)

    # Link komentara

  2. Ovo nisu cinjenice nego autorski ugao posmatranja.
    Svako iz svog ugla.
    (Profin, 25. maj 2016 06:03)

    # Link komentara

  3. O cemu pricate vi ljudi? Ovo o obrazovanju, da ce vam unistiti decu ako nemaju sve petice u svakom tenutku je cista sprdnja i preuvelicavanje. Postoje usmeravanja i to bi da je srece trebalo uvesti i ovamo, ali nikakva primoravanja! Moja braca u Minhenu su bili najgori djaci, jedan je i ponavljao u osnovnoj, ali su danas studenti ekonomije, arhitekture i nemackog jezike. Skolarina je 1000 eura godina, ali to je smesna cena s obzirom na njihove plate. Ovi koji govore o rigoroznom sistemu ne zele da priznaju neke svoje greske ili nesposobnost.
    (Epizoda cudjenja, 25. maj 2016 00:48)

    # Link komentara

  4. citam komentare, sve neko poredjenje u cenama, koliko se na zapadu ima vise para za jesti, kupovati auta, piti. A gde je ljubav, druzenje, prijateljstvo kao temelj nekog kvaliteta zivota?
    Onaj kome je hrana ljubav gde god da ga udenes on je sit.
    (poz, 24. maj 2016 20:08)

    # Link komentara

  5. totalni fejl od clanka... ovo pise neko ko zivi na samom severu nemacke, a nemacka je velika zemlja i tesko da se moze uporediti sever i jug po vremenskim prilikama... ko odavno nije kupovao na pijacama u srbiji, jer je i kod nas odavno voce i povrce plasticno, a nemaju svi babe i dede na selu da im salju domace... takodje nije kupovao u pekarama u srbiji gde se isto tako gura secer u peciva
    (nova ja, 24. maj 2016 19:24)

    # Link komentara

  6. Kebap loš ??? Možda je u Istanbulu bolji, iako sumnjam.
    (Baja Sarajevo, 24. maj 2016 18:26)

    # Link komentara

  7. Pretpostavljam da vecina ljudi koji zive i rade u inostranstvu misli slicno ili isto kao ja, da je naravno najlepse ziveti u svojoj zemlji, i da svima ovde fali i domovina i poroidica, drustvo, nas humor i hrana, jednostavno covek onda mora da proceni sta zrtvovati i da li je sve toga vredno. Podjednako ppstujem i ljude koji se posle par godina vrate nazad i ljude koji zauvek ostanu, sve ima svoje prednosti i mane. Nazalost, ne pobegose ljudi bez razloga iz nase zemlje
    (momcilo, 24. maj 2016 18:25)

    # Link komentara

  8. Nesrazmer izmedju bogatih i siromasnih je izrazeniji 3x kod nas nego kod siromasnih. U Srbiji ne postoji srednji sloj, u srednji sloj se kod nas ubraja neko ko radi u Maxiju za 20 000 din ili negde za jos manje para, kakav je to srednji sloj? Ja studiram u Hamburgu i mogu reci da zaista ima pregrst bovatih ljudi, ali zato covek koji ovde posteno radi svoj posao, u kojoj god struci, moze da zaradi sebi za hranu i sve potrebstine i da jos ustedi pare. Zato nemojmo se zavaravati. Naravno ima dosta ljudi koji imaju kuce po par miliona evra i besna auta, ali i ostali imaju korist od toga.
    (momcilo, 24. maj 2016 18:21)

    # Link komentara

  9. Neko voli popa a neko popadiju... Nisam bogat, imam dosta godina, pokusao sam 93-će da odem, nisam uspeo, nostalgija je bila jača... Ja sam bozjom rukom vodjen, da umirem gde sam rodjen....Neko eto može.
    (rabo, 24. maj 2016 17:59)

    # Link komentara

  10. Nemci ne rade MNOGO, vev PAMETNO! U tome je tajns njihovog uspeha. Osnova je timski rad, u kome svaki clan tima ima striktna zaduzenja i ne radi nista izvan toga! Radi se rutinski, po proceduri od tacke 1 do tacke 99, nema vrdanja, kreativnih improvizacija, mudrovanja, srpskih "majstorija" (ma sad ce majstor Mile da zameni osigurac licnom ...) ... Prosto, vexes konja gde ti gazda kaze, a ako se konj rita zoves specijalistu konjologa da se time bavi, a ti uzimas novi standardni predmet i obradjujes ga po tacka 1-99 radne procedure! Naravno, specijalista za nestandardne probleme ima 5 puta vecu platu od tvoje, pa je njegovo da misli a tvoje da radis a ne obrnuto kao u Srbiji gde svako glumi doktora za sve nauke i majstora za sve zanate i jos ti kaze kako je to stvar "opste kulture". Organizacija!
    (Mrki, 24. maj 2016 17:51)

    # Link komentara

  11. Ma samo da je malo bolje u Srbiji nikad ne bih otisao ali 25000 din mesecno mi je bilo stvarno malo. Racuni su mi bili oko 15000 din. Zao mi je Srbijo moja najlepsa...
    (Ovan, 24. maj 2016 17:13)

    # Link komentara

  12. (Dragan, 24. maj 2016 14:43),

    Evo ti jos jedna svezina i neobaziranje na amerikcu okolinu.
    Kada je receno Amerikancu da otvaramo privatno, on kaze: E dobro, sada idemo u banku da dignemo kredit.
    Dobio je odgovor da kredit ne treba.
    On se zbunio, zna koliku platu imamo, nemaoguce da smo ustedeli 200.000 dolara, ali uspeo nekako da odcuti.

    Pa nisam ja blesav da dizem kredit a ne znam kako ce posao da mi ide. Lepo cu da iznajmim, za sitne pare, pa da vidimo.

    I posle nekoliko godina, Amerikanac bog zna kako, imam stan u Atlanti, ako vam treba da prenocite, samo kazite. Drugi Amerikanac ima kucu na Floridi, ako treba eto moze, dzabe sve, to im stoji tamo kad odu da odmore malo.

    I nismo isli ni kod jednog ni kod drugog.
    (Zoran, 24. maj 2016 16:28)

    # Link komentara

  13. Amerika ko AMerika, svi znamo kakva je spolja. Ali za narod mogu samo kapu da im skinem.

    Dosli smo u Ameriku, dete poslo skolu, p ar meseci kasniej slavimo deteov rodjnead i ono kaze da pozvalo prilicno Amerikancica. Dete malo, gled ana rodjendan kao na svetinju. Reko, mali, mi smo tek dosli, nemoj da ti padne tesko ako ne dodju. Mi smo ovde stranci, razumes? Razumem.

    SVI SU DOSLI.

    Nisam verovao.
    (Zoran, 24. maj 2016 16:05)

    # Link komentara

  14. (Dragan, 24. maj 2016 14:43),

    Slazem se ja da nisi stranac ovd eu AMerici, posebno.
    Medjutim, verujem da ako ti niej u mislima da budes kao Nemac, Amerikanac ili Austrijanac, vec te interesuje samo posao i da jednostavno njih ne vidis oko sebe niti te interesujeu, p asi povrh toga i dobar u poslu, veruj da ce sami da se zalepe.

    Ko god j esiguran u sebe, zna sta radi i ne obazi re se na okolinu, okolina mu prilazi, ma odakl ebio. Pod slovom da je okolina iole normalna i ceni prave vrednosti. Doduse i Nemac kad ddoje u Srbiju i pocne d asljamci i sedi po 2 sata u kafanu i cascava i njemu ce da prilazi okolina. Al ja govorim o nekim drugm vrednostima.

    Sta misli skako me gledali AMerikanci kada samo sto sam odsao iz Kanade u AMeriku i jedn aAmerikanka mi kaze da drzavna skola trazi da pomognemo koliko ko moze, u kojoj nam idu deca?

    Rekao sam da je to drzavna sklola i da j avec odvajam za to i to niej privatno. Ona se zamisli i kaze jeste. Sutra je dosla da potpisemo to da necemo da damo, a i ona potpisala.

    Znaci, ne idi za njima, idi ispred.

    Oni su sistemu, ami kad udjemo damo svezinu.:)
    (Zoran, 24. maj 2016 15:48)

    # Link komentara

  15. @Dragan

    Kanada bolja od Nemačke?
    Kanada je jedna rupa od zemlje, da valja imala bi više od 30 miliona stanovnika na onoliku teritoriju. Prvo i najgore to je klima, 7 meseci pada ledena kiša, sunca nema ni za leka. Troškovi života stanovi u pristojim krajevima 1200$ - 1500$.
    Hrana skupa kao djavo, 200 grama poletine 5 dolara, losos 10, mleveno mesto 7...ukus hrana nema, sve je gmo i stiže iz USA. Vrtić 1000 dolara, popravka zuba 250 dolara, popravke auta skupe.
    Alkohol i cigare su luksuz, izlasci isto. Precenjena zemlja, nekad je valjala, Srbi sa rastom cena kuća uzeli ogromnu lovu jer su kupovali 90-tih. Neto plata mediana je 27.000$ i manje koju zaradjuje većina. Jednosoban stan u Vankuveru 250k dolara, kuće 500k, a to kuće od iverice i šperploče koje istrunu za 15 godina.
    (ok, 24. maj 2016 15:40)

    # Link komentara

  16. sta ti je Njemacka :)))
    (NY, 24. maj 2016 15:37)

    # Link komentara

  17. Sto se druzenja tice, posel 15 godina u AMerici, mogao bih da uporedim sa Srbijom. Pametan covvek ne moze da kaze vise od 5 pametnih recenica za sat vremena pa da ga ubijes. Sve ostyalo je mlacenje prazne slame. Kad se zaboravim ponekad pa krenem da pricam sa Amerikancem u tom stilu ubrzo uvidim da sam budala i stanem.
    (Zoran, 24. maj 2016 15:36)

    # Link komentara

  18. Od januara zivim na jugu Nemacke. Sto se tice generalno zivota manje vise je isto kao u Srbiji, sa tim da naravno imate vise novca. Izbor namirnica je veliki i mahom su kvalitetni. Sto se tice vremena jeste da je malo hladnije ali meni odgovara. Ja ionako nisam voleo one nagle prelaze i plus 30 za 1.maj.
    Sto se tice jezika jeste malo tezak ali kad jednom shvatite kako se koristi posle nema problema. Ja uporedo koristim 4 jezika i ne zalim se.
    Da, oni znaju da ste stranac, ali to samo znaci da imaju pocetni gard prema vama. Kad ljude oko sebe i kolege bolje upoznate prihvatice vas kao coveka, naravno u zavisnosti kakvi ste. J ardim u kancelariji i trudim se da budem ljubazan sa svima, i uglavnom mi se isto i vraca. Naravno svugde ima izuzetaka, pa i ovde.
    Ljudi u Srbiji treba da shvate da ovde ne dolazite sa srpskim nacinom zivota i nemackom platom, vec da zivite kulturan, smiren, bogat i ispunjen zivot. Najobicniji radnik moze sebi da prisuti i auto, i letovanje, i rucak, i zabavau, novu tehniku, stan itd. Pitam Vas sta od toga covek sa minimalcem u Srbiji moze.
    Pivo u restoranu je 3.5 evra. neka najmanja dnevnice je 80 evra. Znaci mozete da popijete u kafani cca 23 piva za dnevnicu.
    U srbiji ko radi za minimalac moze da popije 6-7.
    (Macan, 24. maj 2016 15:22)

    # Link komentara

  19. Nema veceg izrabljivanja ljudi nego u socijalnim sistemima. Al kad to vidite, vec kasno. Na to idu i demokrate ovde u Americi.
    (Zoran, 24. maj 2016 15:18)

    # Link komentara

  20. @Max
    Ne, naprotiv. Pod englezima podrazumevam upravo one koji nisu naturalizovani englezi.
    Uvek su trazili nesto extra za iste pare ili se dogovorimo za jedan rok, pa onda traze projekat ranije i sl.
    Ovo ne govorim iz jednog iskustva, vec iz 5-6 poslova koje sam sa radio sa englezima.
    Eto, bilo mi je potrebno 5-6 poslova da shvatim da necu vise :)
    Nemci su sasvim drugaciji, moram da priznam da sam imao mnogo losije misljenje o njima dok nismo krenuli da radimo.
    Nadam se da u i oni promenili misljenje o Srbima, po dobrim iskustvima sa mnom :)
    Na kraju, nismo svi u Srbiji magistri Segatrenda sa 3 dikutabilne diplome :)
    (Beograđanin, 24. maj 2016 15:18)

    # Link komentara

  21. Ja sam nasao dosta tacnih stvari u tekstu, mada je moje iskustvo uglavnom sa rada sa Nemcima u Nemackoj gde sam proveo par godina.
    Opustenost u oblacenju je svojsvena za celu zapadnu Evropu. Carape i sandale, poluofarbana kosa, izguzvanost... Sem nekog high level korporativnog sveta, sve je dozvoljeno.
    Nemci nisu veliki radnici. Takodje cisto informativno, proverite broj neradnih dana u recimo Baavarskoj i uporedite sa Srbijom. Oni su ljudi mnogo fokusiraniji kada rade. Mi dosta lutamo, oni su skroz u poslu.
    Drugo, uzasno su nepoverljivi, bilo profesionalno ili privatno. Veruje se u individualno majstorstvo. Dok im to ne dokazete, malo vredi vas cv.
    I da... jedini put da sam doziveo neprijatnost od strane kriminalaca/bande je bilo u Nemackoj, Bonnu. Okruzili su me nudeci drogu, nisu bili ni Turci, ni Srbi. Kada sam odbio, pocelo je guranje, itd...
    A ono za vreme koje tece... to je nesto sto svaki emigrant mora da prihvati kao realnost. Ucinili ste nesto sto vasi prijatelji nisu mogli/smeli, ali zivot nastavlja dalje. Posle par godina se iznenadite kako ljudima kojima ste bili pola zivota iznenada niste toliko bitni.
    (Smurf, 24. maj 2016 15:04)

    # Link komentara

  22. Ne bih živeo u Nemačkoj ni za koje pare, a kad bolje razmislim...Srbija je Bogom dana. Jeste da smo kljakavi ali ko je pametan može sebi život da uredi po meri.
    Naravno da bar 90% ostalih misle drugačije pa i kad odu tamo i posle nekoliko godina uvide gde su zapravo došli, nikada neće priznati ni sebi ni drugima koliko je zapravo tužan i ružan život u tuđini, nije sve u parama.
    (Lik, 24. maj 2016 15:04)

    # Link komentara

  23. Uglavnom sve velike istine sem onog o kebapu i o stanovima. Na to treba dodati zdravstvo koje je na nivou prevencije uzasno (bolnice su nesto bolje) a ne dao ti Bog da sa bolesnim detetom preko vikenda moras kod lekara. Tu je opsta ludnica.
    Jos u nekim delovma Nemacke ucitelj posle cetvrtog razreda odlucuje da li ce vase dete ici na zanat ili u gimnaziju! S obzirom kolika je diskriminacija prema strancima nema potrebe govoriti gde ce vase dete zapasti, cast izuzecima.
    (Gastos, 24. maj 2016 15:02)

    # Link komentara

  24. Lep članak! Istinit i tacan do tancina! Bravo
    (dejan, 24. maj 2016 14:45)

    # Link komentara

  25. Daleko najbolje zemlje za preseljenje su Kanada, SAD i Australija. To su drzave gde se vrlo brzo nauci jezik ,engleski je lak, a i ne morate da ga naucite perfektno da bi normalno funkcionisali. U ovim drzavama niko nije stranac,svi su jednaki. Posle nekoliko provedenih dana shvatite da nemate potrebe da se osecate kao stranac. U Nemackoj ili bilo kojoj drugoj evropskoj drzavi ce se i vasi unucici osecati strancima,dovoljno je sto ce im se prezime razlikovati od ostalih...
    (Dragan, 24. maj 2016 14:43)

    # Link komentara

  26. Svakom je poznato da je Svajcarska zatvorenija i hladnija od Nemacke. Hajde da vidimo kako stoje stvari u Svajcarskoj: 3)Na ulici je tesko primetiti ko je milioner, eventualno dok ne sedne su svoj Ferari, ali ni to nije znak da je bogat, posto ima Balkanaca koji dele Ferari u porodici na deset clanova, a svi zive u dvosobnom stanu. 4) Naravno da nema srpskih nacionalnih jela, ali je hrana daleko ukusnija. Sto se kebaba tice, mi ne mozemo da se dogovorimo gde je bolji kebab u ovom gradu, a svi su odlicni! Nijanse su u pitanju. 7) Ako drustvenim zivotom smatramo ispijanje pica po kaficima, zasto onda drustvenim zivotom ne smatramo i zapadno druzenje po restoranima sa kolegama i prijateljima, za vreme pauze ili vecere? Mnoge navedene stvari iz teksta nisu istinite, i dozivljaj su pojedinca, a ne velike vecine ljudi. Moguce, da je autor teksta ziveo ili zivi u nekom manjem mestu, pa su ovakve stvari moguce. Zamislite Nemca koji bi iz Minhena dosao da zivi u nekom zabacenom selu u Srbiji. Kakav bi njegov tekst izgledao...
    (CH-mix, 24. maj 2016 14:31)

    # Link komentara

  27. Ja sam potpuno zadovoljan sa svojom zemljom Srbijom! Sve je u ljudskim potrebama, kome treba puno, bolje neka krene odmah. Izvinjavam se svim radoholičarima, ali ja volim da uživam u životu, a ne u rintanju i zato ću da se odreknem svih skupocenih novotarija kako bi imao više para za kafanu i druženje! Ovako ću prvih 80 god, a posle ću videti! Udrite minuse, samo nežno!
    (Če, 24. maj 2016 14:28)

    # Link komentara

  28. Zivela sam 6 godina u Nemackoj.Studirala nemacki jezik 4 godine u Hamburgu,posle toga radila 2 godine u Berlinu.Najlepse uspomene nosim iz tog peroda.Postoje mnoge predrasude o Nemcima i Nemackoj koje nemaju veze sa istinom.Uglavnom su vrlo korektni i kulturni.Ne pamtim nijedan ozbiljan problem,ozbiljniju neprijatnost.A zivela sam tamo u vreme najgore izolacije Srbije(1991.-97).To za ulicne bande mi je neverovatno smesno.Imate i u Hamburgu i u Berlinu malo problematicnije delove grada,ali za normalne ljude tu nikakvih problema nema.Zivela sam kasnije 6 godina u Parizu,a od 2003.sam u Njujorku.Na mojoj listi Hamburg i Njujork se bore za 1.mesto,sledi Berlin,pa Pariz.Pariz je prelep grad,ali mentalitet ljudi mi nije bas legao.Sve je to individualno,ali Nemacka kao zemlja i Nemci kao narod su skroz OK
    (Tea New York, 24. maj 2016 14:24)

    # Link komentara

  29. Pa ako je toliko lose....zasto se ne vracate ljudi? Pa najbolje bi bilo da plata bude odlicna, da 360 dana sija sunce i da se uziva...
    (djapeto, 24. maj 2016 14:20)

    # Link komentara

  30. 14. Nemojte da ocekujete previse od interakcija sa kolegama na poslu.

    Alo, nisi ti dosao na posao da interagujes sa kolegama nego da radis. Jasano mi je zasto se autor oseca ovako, ali po meni, onaj ko ide u germanski svet, treba da ide tamo da bi se sklonio od mediteranskog sveta, a ne samo za pare pa onda da kuka. Licno bih se uklopio prvog dana. I treba da se bude hladan, distanciran, otudjen, to je dobro. Tamo gde su ljudi najmanje iracionalni, najmanje emotivni, najhladniji, najlogicniji, tamo je najbolje. Ako postoji takvo mesto. Mediteranska "spontanost" i "srdacnost" ne vrede ni po lule duvana. To je pakao na zemlji.
    (..., 24. maj 2016 14:18)

    # Link komentara

  31. Uz dužno poštovanje, koja glupost od teksta. Živim 8 godina u Nemačkoj, nisam znala bukvalno ni reč, Nemci mi redovno govore da sam sjajno savladala jezik.
    Ljudi nisu opterećeni izgledom, nema devojaka pod teškom šminkom od jutra, a i tetovaže, pirsing mi nisu nepoznati - najbolji prijatelj u Bg mi je tatoo majstor. Ja lično nemam vremena da ispijam kafe u baštama kafića, ali na jezeru na 500m od našeg stana imaju predivne kafiće i restorane. A što je još važnije - neću dobiti nervni slom zbog računa za porodični ručak.
    Da su škrti - ne znam, u Bg mi se odavno nije desilo da bakice daruju moje klince ( toga se sećam kada sam ja bila mala ) , a ovde za Božić i Uskrs ih zatrpaju sa zekama, jajima, deda Mrazovima. . Sve je prilagođeno deci, mnoštvo parkića, igrališta... Vreme - nema užasnih vrućina, kiša pada češće. Ali sve to zavisi i od regiona u kom živiš. Jeste li svesni kolika je to država?
    Stanovi su OK, bar oni u kojima smo mi bili, nasuprot svim čudima koje smo iznajmljivali u Bg. A i kada se odlučiš kupiti stan - nećeš ga otplaćivati još tri godine posle smrti.
    A za imena - nemojte se brinuti, i vi ćete redovno pogrešno izgovarati njihova :) I samo oko Stuttgart-a će vas okružiti Švabe; )
    (Ja i Borussia, 24. maj 2016 14:16)

    # Link komentara

  32. Evo me sedim na poslu, u Nemackoj, i smisljam kako se vratiti za Srbiju na najbezbolniji nacin. Srce kaze pakuj kofere, a glava cekaj jos malo...
    Tekst je odlican, a da li je 100% tacan? Pa svako dozivljava svoj boravak u tudjini na svoj nacin, ali vrlo je slicno mom dozivljaju.
    (gastos, 24. maj 2016 13:45)

    # Link komentara

  33. 16. Drustvene usluge poput zdravstva i skolstva u mnogim zemljama zapadne Evrope, iako tako nije formalno, u realnosti se sve vise priblizavaju dvoklasnom sistemu. Kada budete prvi put htjeli da idete kod doktora specijaliste, iako imate uredno placeno osiguranje i sve, utvrdicete da morate ici ili kod losijeg, ili da cekate mjesecima na red, ili da dodatno platite po lokalnim standardima, sto nije povoljno za ljude sa uobicajenim platama. Jednog dana mozda razmislite da uzmete dodatno privatno zdravstveno osiguranje, jer ce vam to omoguciti da ne budete tretirani kao druga klasa.

    17. Dio grada u kome zivite i taj jeftini stan koji ste kupili mogu da postanu razlog zbog koga ce vasa djeca ostati u nizoj klasi. Naime, zbog broja stranaca i podjela u gradovima na kvartove sa domacim-stranim, bogatijim-siromasnijim, skola u tom naselju sa jeftinim stanom losijeg je kvaliteta od skole u boljem naselju. Zbog toga ce vase dijete imati u startu vece sanse da losije prodje u zivotu. Posto je Njemacki obrazovni sistem iskljuciv od samog starta, ako vase dijete malo popusti u skoli, kod sledecih stepenica smanjice mu se mogucnost da upise bolje (vise)skole itd. Trojka u trecem razredu moze da bude razlog zbog koga je vase dijete otislo da bude frizer umjesto inzinjera.

    18. Navikli ste da popijete 10 piva za noc? U Njemackoj pivo kosta 3-5€, tako da cete lako doci do toga da vam za izlazak treba 50-100€.
    (Bojan, 24. maj 2016 13:45)

    # Link komentara

  34. ono sto je najgore...shvatis...da je nasa domovina bolja...samo da smo malo vredniji ljudi...
    (tt, 24. maj 2016 13:39)

    # Link komentara

  35. 14. Nemojte da ocekujete previse od interakcija sa kolegama na poslu. Zavisno od vrste firme i okruzenja u kojem boravite, moze vam se desiti da dnevno razmjenite par recenica sa kolegama. Malo koga ce interesovati ko ste zaista i price ce se uglavnom svoditi na to sta je gdje jeftinije i koliko je ko novca potrosio da nesto kupi.

    15. Posto se u Njemacku poslednjih godina (decenija) useljava mnostvo ljudi, zavisno od mjesta gdje se nalazite, bicete u prilici da upoznate i interagujete sa ljudima razlicitih nacija, kultura, pogleda. Veca vjerovatnoca je da cete medju tim ljudima steci prijatelje ili bar kompanjone za socijalne aktivnosti
    (Bojan, 24. maj 2016 13:38)

    # Link komentara

  36. Kakva gomila gluposti!!! Uredjena,cista, radna, tacna i postuje svoje gradjane koji su dobro placeni. To je Nemacka!Ko je ovo pisao molim vas?!
    (uh, 24. maj 2016 13:36)

    # Link komentara

  37. ovo nista nije tacno!
    (Rodick, 24. maj 2016 13:15)

    # Link komentara

  38. @Beograđanin - Diskutabilno je šta podrazumevate pod Englezima, verovatno neke poengležene Arape, Ruse ili Srbe. Inače sam radila sa mnogo stranaca, sa Amerikancima i Englezima je sve u minut i u paru (ili uz bonus, ako je posao dobro obavljen), Nemci su OK ali škrtice, a Arapi...recimo samo da fleksibilno shvataju pojam ugovora...
    (Max, 24. maj 2016 13:10)

    # Link komentara

  39. Jeste, sve sama sirotinja, ne radi nista i dobija 700€ pomoci sto ke za stan i hranu dovoljno.Ja ne videh tu sirotinju...Gledajte i pisite malo o Srbiji gde je 70 posto stanovnostva siromasno.
    (Djuro, 24. maj 2016 13:09)

    # Link komentara

  40. 7. Društvo
    Društveni život je bolna tačka svima nama svežim doseljenicima. Nema više svakodnevnih ispijanja kafa na suncu (a ni na kiši), a i svako drugo druženje treba pomno i iscrpno isplanirati unapred jer jednostavno su ovde ljudi drugačiji.


    svakodnevno ispijanje kafa....naravno da nema kada se radi.Navikao Srbin da ne radi nista nego samo da pije kafe po kaficima i zali se na tezak zivot.
    (Filozof internetski, 24. maj 2016 13:03)

    # Link komentara

  41. 3. Nesrazmer između bogatih i teško siromašnih - Uopste nije tacno! Mozete videti na ulici apa-drapa obbucene ljude, ali oni u banci imaju milione! Ako je nesto povoljno, guraju se ko ce pre da kupi. Ne pate od markiranih stvari, kao sto je slucaj u Srbiji, i briga ih kako izgledaju! Naravno ima izuzetaka... Kod nas je poremecen sistem vrednosti. U Nemackoj ljudi imaju preca posla od toga kako ce izgledati na ulici i sta ce "svet" reci! Vise ih zanima da setaju kada je lepo vreme, odu u prirodu, na putovanje, izlete, planinarenje, nego da obuku nesto skupo.
    A za nas ih bas briga. Znaju gde je Srbija ali im nismo interesantni. Mi smo samo stranci, a koji, nije bitno. Ako ste kulturni i obrazovani, prihvatice vas lakse, a ako ste nekulturni, lopov i lazov, obilazice vas u sirokom luku, dok ce vas u Srbiji odmah zaposliti na mesto direktora nekog drzavnog posla.... Rad, trud i obrazovanje se cene, a prostakluk i bezobrazluk ne! tako to u normalnoj, demokratskoj drzavi funkcionise!
    (Auslender, 24. maj 2016 13:00)

    # Link komentara

  42. ovo za renoviranje stanova jednostavno ne stoji. kad se ulazi u stan on je uvek renoviran u smislu da je sveze okrecen, sredjen parket, kupatilo. naravno da nije uvek sve novo, ali je sredjeno. u takvom stanju se stan mora i vratiti kad se iseljava.

    takodje, poznavanje engleskog, cak i manjim gradovima, je sasvim dovoljno da se odradi sve sto treba. mladji ljudi, ispod 50 otprilike, skoro svi znaju engleski.
    (JedanUNemackoj, 24. maj 2016 12:59)

    # Link komentara

  43. Pekare su im fantasticne, sve je izuzetno ukusno :) A sto se tice nasih pekara, da li znate da ne postoji kontrola toga sta se stavlja od aditiva u hlebove i peciva, sumnjam da u Nemackoj nema kontrole...
    (Nena, 24. maj 2016 12:47)

    # Link komentara

  44. Zivim u Beogradu a bavim se industrijskim dizajnom i radim iskljucivo sa Nemcima iz Berlina.
    Totalno su opusteni, bez preteranog stresa, shvataju salu i rado je prihvataju, pomalo su i lezerni sto se tice posla te samom sebi vise licim na Nemca od njih samih, redovno placaju i ako hoce nesto ekstra dobro spremni su ekstra dobro i da plate...itd.
    U svakom slucaju, prijatno sam iznenadjen i imam fantasticnu saradnju.
    Sve sto se dogovorimo i ja i oni ispostujemo laserski precizno.
    Ne znam kako je sa nemcima iz "unutrasnjosti" ali meni beogradjaninu je ovako sa nemcima iz Berlina.
    Samo da dodam, radio sam i sa englezima i nikada vise, uvek hoce nesto da nategnu, da skrate rok, da spuste cenu ispod realnih vrednosti. Uzas.
    (Beograđanin, 24. maj 2016 12:39)

    # Link komentara

  45. Gastarbajteri, samo pogledajte scenu Scepan Scekic i postar na youtubu. I pogodice vas istina i realnost.

    Nigde kao na SVOM terenu, nigde kao u Srbiji.

    Sportski pozdrav.
    (Srbija je keva, 24. maj 2016 12:38)

    # Link komentara

  46. Sve je tačno. Turski kebab je kao mekdonalds nikakav, ako hoćete dobar idete kod Libanaca.
    (stecky, 24. maj 2016 12:35)

    # Link komentara

  47. Živela sam koju godinu u Nemačkoj i sve od tačke 1 do 7 je netačno, kao i ovo za neadaptiranje stanova. Jedino je tačno da dan traje do 22h, da vole da muljaju na crno ponekad i da je nekima nemački jezik težak (a nekima i nije).
    (daj bre, 24. maj 2016 12:30)

    # Link komentara

  48. @ Weissbier und Brezen!
    Bravo majstore!
    (gola istina, 24. maj 2016 12:18)

    # Link komentara

  49. Jel ovo prica o NEMACKOJ ili LIBIJI,IRAKU,SIRIJI?Pa ni u ovim zemljama nije svuda isto.Mozda i postoje neke bande,postoje svuda,ali od njih bar mozete da se sklonite,ovde svaki drugi klinac nosi noz ili pistolj i ne daj boze da ga popreko pogledate.Kad bi stvarno ovako bilo u Nemackoj,propala bi za 3 meseca,nebi bila svetska velesila.
    (Milan Nis, 24. maj 2016 12:15)

    # Link komentara

  50. zivim u nemackoj i vrlo kompetentno tvrdim: uvaj tekst je pun netacnosti.
    1. u zavisnosti od imena varira i izgovor (ali zar tako nije u svakoj zemlji). Oni se zaista trude i pitaju vas kako da ga pravilno izgovore
    2. Nemci nisu nista vise istetovirani od nas, a pirsinga je vise. odevanje je mnogo opustenije i neoptereceno markama kao Srbiji gde je vazno samo da je brendirano. A sto se tice odevnih kombinacija...pa meni su gori dop...njaci i sljasteci motivi sa odece i tela nego ono sto gledam ovde.
    3. zimska odeca od oktobra do maja!? sramotno nepoznavanje ...ovde je vec mesec dana izmedju 25-30 stepeni, a prosle godine je jakna trebala tek krajem novembra....zimu sam proveo u Bgd i vreme je bilo istio.
    4. voce i povrce nema ukus!?
    Nemam reci...sta god da sam probao bilo je ukusno i nimalo razlicito od onoga sto sam jeo dok sam ziveo u Bgd...ovde su jagode i lubenice aktuelne vec 2 meseca i to vrlo velo kvalitetne. stim sto ovde u marketu ne moze da se nadje prskano otrovom. u Srbiji....hmmm..?
    5. ljudi...sunce tudjeg neba sija i greje isto...da li je tudje ili tvoje zavisi samo od toga sta ti je u glavi....
    sansa da se objavi komentar nije velika ali sam zatad istine morao ovo da napisem
    (star, 24. maj 2016 11:58)

    # Link komentara

  51. neki dan sam bio na izlozbi posvecenoj Mihajlu Pupinu. Izlozba je bila prosarana njegovim recima pa je na jednim pisalo ovako nesto '' Nisam ja pecalbar koji je isao u Ameriku po pare, vec sam otisao radi znanja i ono mi donelo pare''.
    (poz, 24. maj 2016 11:55)

    # Link komentara

  52. Za kebap nije tačno, kad napravi turčin nema lepšeg.
    (Sarmica, 24. maj 2016 11:53)

    # Link komentara

  53. Ovim 7 treba da budete odusevljeni a ne da opisujete u negativnom kontekstu, a generalno, OK, onda znaci i Nemacka otpada, i ostaje Svajcarska ili negde u Skandinaviji. Mada i u to pocinjem da sumnjam.
    (..., 24. maj 2016 11:49)

    # Link komentara

  54. Ne znam šta ljudi očekuju kad se sele u stranu zemlju...
    Naravno da jezik mora da se nauči, naravno da ljudi ne mogu da izgovore ime koje ranije nisu čuli...
    Što se vremena tiče, slažem se da je njanjavo, ali nigde više nije vreme kao ranije...
    Ja bande nisam video. Živim u mirnom malom mestu gde su ljudi prijatni...
    Radi se puno, al se sve lepo plati...
    (Gastarbajter, 24. maj 2016 11:46)

    # Link komentara

  55. Ha, ha ha, kiselo grozdje !!!!
    Jedino sto je istina je notalgija. I meni su, dok sam radio tamo nedostajali moji drugovi. A kada sam se vratio, onda su me bas oni opljackali !
    (Weissbier und Brezen !, 24. maj 2016 11:29)

    # Link komentara

  56. "do agresivnih i napadnih ljudi, uličnih bandi" Gde u Nemackoj imate ulicne bande? To izgleda nije Nemacka gde sam ja putovao.
    (cudna neka nemacka, 24. maj 2016 11:27)

    # Link komentara

  57. To za ime i prezime nije tacno. Mnogi iz prve procitaju srpsko ić, bez ikakve sugestije. Nisu Balkanci tamo od juce.
    (Dzidza, 24. maj 2016 11:24)

    # Link komentara

  58. Stanovi se ne adaptiraju iznutra jer to rade stanari po svom ukusu .Nasi ljudi su naucili da im to sve uradi gazda !
    (cobo, 24. maj 2016 11:20)

    # Link komentara

  59. A ja imam 100 cinjenica zasto da se odselim iz Srbije.
    (pdb, 24. maj 2016 11:13)

    # Link komentara

  60. 7, 10 i 11 definitivno potpisujem.
    (Predrag, 24. maj 2016 11:11)

    # Link komentara

  61. Ok, necu ulaziti u detalje, ali nesto mi je zapalo za oko, a to je ,,kebap". Jesam li dobro razumio da se kod nas dole jede bolji kebap? Ljudi, da li vi mene zezate? Pa u DE zivi toliko turaka i toliko radnji drze da u svakom kvartu u svakom gradu ima ,,najbolji kebap". To se kod nas dole ne moze naci, nema kebapa dok ga pravi Turcin ne napravi.
    (Mrkela, 24. maj 2016 11:10)

    # Link komentara