- Komentari -

"Pismo Vučiću, ima osam dana da odgovori"

Beograd -- Članovi Udruženja bankarskih korisnika "Efektiva" protestovali su u Beogradu zahtevajući da se krediti u švajcarskim francima konvertuju u evro.

Izvor: B92, Beta
Pošaljite komentar
  1. Bankari, kao vampiti savremenog covecanstva, kako iz drzava, tako i iz gradjana isisavaju i poslednju kap, cede nas kao suvu drenovinu.Za ovo sto nam se dogadja danas krivi su oni koji su zatvorili domace banke i finasijski sistem predali u ruke stranaca.
    (Vila, 11. februar 2016 00:21)

    # Link komentara

  2. Steta koju je prethodna vlast nanela zemlji predavanjem skoro celokupnog finansijskog sistema u ruke stranaca je nemerljiva.Banke su bile u prvih pet godina svoga poslovanja oslobodjene placanja poreza na dobit. Samo po toj osnovi jedna banka , u jednoj godini zaradila je 20 miliona evra, a u budzet nije uplatila ni dinar. Svi problemi koji postoje na relaciji banke-gradjani i banke-privreda nastali su kao rezultat rada prethodne vlasti, a mora ih resavati ova.
    (Jagoda, 9. februar 2016 12:32)

    # Link komentara

  3. @Igor: I jos nesto: zivim u kapitalistickoj zemlji, na zapadu, ne moras mi objasnjavati stvari. Neces naci kredite indeksirane u stranim valutama ovde, jer je to ilegalno. Znam ja sta je kapitalizam, a sta komunizam. Ovo sto se u Srbiji dogodilo nema veze sa sistemom ekonomije, vec sa sistemom prava: ovo je klasicna prevara, podrzana od strane drzave koja se dodvoravala stranom kapitalu koji je dosao iz inostranstva u vidu komercijalnih banaka. Zrtve su: CHF korisnici. Ono sto me brine je manjak empatije u Srbiji u obicnim ljudima, kao sto si ti Igore, koji nema nikakvu korist ili stetu od ove konverzije, ali se trudis da se ne dogodi, a tog manjka empatije u kapitalistickim zlim zemljama kod obicnih ljudi jednostavno neces pronaci.
    (Pera, 8. februar 2016 21:05)

    # Link komentara

  4. Problem će biti rešen ali ne vidim zašto se daje rok premijeru, kad pogledamo sami ste krivi što ste uzimali kredite u švajcarcima.
    (Alex94, 8. februar 2016 19:04)

    # Link komentara

  5. @(Pera, 8. februar 2016 14:18)

    ---nastavak---

    "...jer je ovo sve bila jedna velika legalizovana prevara, gde je rizik bio prosto prevelik da se na trzistu uopste nude CHF krediti, a drzava je sve aminovala."

    Dzaba sve ako ti ne razumes neke stvari. Tebi moze bilo ko da prica bilo sta ali ne vredi. Ne zivimo vise u komunizmu da se drzava mesa u sve. Zivimo u kapitalizmu, u vremenu slobodne trzisne ekonomije gde svako moze da radi sta hoce ako je u okviru zakona. Drzava tu nema sta ni da zabranjuje ni da aminuje jer je sve to bilo po zakonu. Banka je mogla da ti ponudi kredit i u australijskim dolarima i u Nigerijski Nairima, tvoja je bila odluka da li ces to da prihvatis ili ne. Jelasic, predstavnik te drzave koju pominjes ti je savetovao da ne uzimas kredit u svajcarcima a ti si ipak uzeo. Primenjujes dvostruke arsine kad pljujes po toj drzavi. On je imao namere da te spasi upravo ove situacije ali ga nisi poslusao ni ti ni ostale tvoje kolege. Pa ko je tu onda kriv? On mozda?
    Sve u svemu, vreme je da se uozbiljite i da sami resavate svoje probleme jer su to vasi problemi, a ne problemi bilo kog drugog u ovoj drzavi. I na kraju, nemam zasto ja da se solidarisem s tobom i da ti pomazem jer nisi i neces ni ti meni pomoci.
    (Igor, 8. februar 2016 15:51)

    # Link komentara

  6. @(Pera, 8. februar 2016 14:18)

    Pa ko ti je kriv za to? Ja? Drzava? Banka? Masoni? Iluminati?
    Ne druze, ti si kriv jer si TI stavio potpis na papir. Niko te na to nije terao?

    Mislis da meni nije padao na pamet kredit za stan? Jeste druze, i svaki put mi je kroz glavu prosla misao da ne postoji teorija da sve prodje glatko NAREDNIH 20 GODINA!!! Da ne postoji nikakva SANSA da sve bude tako bajno i sjajno kao tog trenutka. Prosto je nemoguce. Sebe sam stavljao u 1980, 1985, pa u 1990, 1995 i tako na svakih 5 godina analizirao situaciju i svakog puta se izvodio samo jedan zakljucak. Pukao bih kao zvecka da sam ga bilo kada uzeo. A posto je istorija uciteljica zivota kredit nisam uzeo ni tada, te lepe sjajne i bajne 2008. godine kada ste se svi redom za**bali u proceni. Stisnuo sam zube i krenuo sam da stedim i boze zdravlje za par godina resavam i to pitanje.
    (Igor, 8. februar 2016 15:38)

    # Link komentara

  7. Prosto moram da ponovim:

    1. Banka su isplatile RSD po kursu, a ne CHF.
    2. Banka se zaduzila u EUR, a ne u CHF.
    3. U svemu CHF postoji samo u indeksu kredita.
    4. Drzava ne treba da plati ni dinar, to nije fer prema drugim gradjanima.
    5. Banke ne treba da daju nikakve pare osim onih koje su vec dale.
    6. Ne trazi se preracun u RSD, ne bi bilo fer ni prema gradjanima ni prema bankama
    7. Preracun se trazi u EUR na dan isplate kredita, sa vazecom kamatom na taj dan euribor + marza koja je bila kao za EUR kredit.
    8. Ovim ljudi koji imaju CHF placaju manje do sada, ali ne manje nego bilo koji drugi korisnik kredita u EUR
    9. Ovim samo banke nemaju EKSTRAPROFIT, a i dalje imaju vrlo razuman profit

    Ovo je fer i prema bankama i prema duznicima i ne steti ni budzet, ni poreske obveznike.

    Ako ovo nije fer, onda sam verovatno ja u problemu i ne razumem.

    Ja imam kuredit u CHF i mogu da ga placam, pa nisam u poziciji vecine drugih ljudi sa CHF kreditom. Ali se osecam opljackan.

    Generalno je pametno da se ovo uradi jer ce ljudi nastaviti da vracaju kredite, a ne da odustanu od njih, jer se prosto vise ne isplati. Ovo se desilo u USA kad je nastala svetska ekonomska kriza. Pa ce ovima sto im je pala cena stana za 20 000, da padne jos tolko. Pa ce i oni odustati od EUR kredita, pa ce jos da padnu cene stanova. Onda ce i banke propasti posledicno jer ce imati gomilu nenaplativih kredita.

    Opet, ako ovo jeste cilj, onda opet dobro, ali ja jos manje razumem.
    (Aleksandar, 8. februar 2016 15:04)

    # Link komentara

  8. da li naša vlada zastupa banke ili građane koji plaćaju porez u svojoj zemlji ako ne znaju da reše problem neka zavire u komšiluk kod Orbana
    (zoran, 8. februar 2016 14:40)

    # Link komentara

  9. @Igor, 8. februar 2016 12:10

    A jel' ti kapiras da cu otplatiti vise od 4 stana za jedan? Sta je cilj - 10 stanova za jedan, 100, 1000? Ponekada je potrebno otvoriti oci i videti trenutnu situaciju, to je ono sto su u okruzenju uradili, i to je pravicno. Bio je kredit u CHF povoljniji, i jedini koji sam mogao da priustim u datom trenutku, ali o cemu ovde pricamo? Ovo je apsolutno dranje. Uvek postoji alternativa: ako bas zagusti, ili ako mi dosadi da placam lihvare za komad imovine, vraticu kljuceve Banci, i iznajmiti u Srbiji dvorac za te pare sto im dajem, a Banka neka proda nekome taj stan za 55.000 EUR, kada vec ne moze meni da uvali za stotine hiljada evra.

    Koliko je poverenje u Banke, Drzavu i drustvo u Srbiji, kada iste mogu i dalje legalno da te opeljese, nekog do gole koze. Ja to poverenje vise nemam, jer je ovo sve bila jedna velika legalizovana prevara, gde je rizik bio prosto prevelik da se na trzistu uopste nude CHF krediti, a drzava je sve aminovala. Ako ne razumete taj koncept, onda jedite pokvareno meso koje ste kupili u prodavnici, jer sto ste ga kupili, imali ste izbor i da budete vegetarijanac? Pijte mleko sa aflatoksinom, uzmite kredit kod Jezde, Dafine ili indeksiran u CHF. Ako ne pomognemo jedni drugima, onda zasluzujemo sve sto nam se dogadja.
    (Pera, 8. februar 2016 14:18)

    # Link komentara

  10. Da se razumemo; kredit u švajcarcima mi je predložila banka a ne da sam ja trežio. Plan otplate su mi prvu dali eurima a kasniju u švajcarcima s napomenom da je isto. Povećali su kamatu bez mog znanja, održavanje računa naplaćuje po sopstvenom nahođenju, kurs su određivali po sopstvenom obračunu???
    (Dirty, 8. februar 2016 14:09)

    # Link komentara

  11. Svako ko uzima kredit, ko se zadužuje, upada u rizik promene cene valute. Svaki kredit je nesiguran, i ne vidim zašto bi njihov rizik i njihovu lošu procenu snosili svi građani.
    (Nada, 7. februar 2016 15:39

    E ja vidim ako vi ne vidite. Ali zaista ne vidim zašto bismo davali novac BIH ( i to koliki ), a sada i za Siriju. Možete li mi objasniti ?
    (Mirjana K, 8. februar 2016 13:42)

    # Link komentara

  12. @pera
    kazes dugujes vise u evrima nego kad si uzeo kredit !!??
    da te podsetim uzeo si kredit u svajcarcima ! i sad u svajcarcima dugujes manje !
    a koliko je to u evrima, gramima zlata, barelima nafte...koga briga?
    ja sam kupio stan za 90.000 sad vredi 70.000 jel drzava da mi plati moju pogresnu poslovnu procenu !?
     (tomy, 8. februar 2016 12:39)

    # Link komentara

  13. @(Pera, 8. februar 2016 11:16)

    Jel ti kapiras da po tvojoj logici i ja imam pravo da trazim da moj kredit u eurima otplacujem po kursu od 86 din umesto sada 123? Jel ti kapiras da po tvojoj logici svi imaju prava da traze sve? Potpis je potpis druze moj. To sto su druge drzave uradile je nelegalno. Drzava nema prava da se mesa u odnose privatnih kompanija sa klijentima. Drzava nema prava da meni odredi za koju cenu cu ja da prodam dzak cementa. Drzava nema prava da se mesa ni u odnose banaka sa klijentima, a najmanje u ono sto je vec crno na belo.
    (Igor, 8. februar 2016 12:10)

    # Link komentara

  14. Samo da pitam vas strucnjake ovde da li neko zna kako se formira kurs na globalnom finasijskom trzistu? Onaj ko zna, zna da je nemoguce da bankarski sektor u Srbiji moze da preterano utice na fluktacije u interbankarskog poslovanju. Tako da ko je uzeo je rizikovao kao i sve u zivotu, ima da vraca uredno i da se nervira. Pa sto bi ja tebi prijatelju otpisao o napravio sebi steti zato sto si ti idiot i ne razumes se u obicni stambeni kredit. Pravda za banke!
     (Bankar, 8. februar 2016 12:09)

    # Link komentara

  15. Pretpostavljam da kada žele da se kredit konvertuje u evro po kursu koji je bio 2007.godine u redu je da i EURIBOR na osnovu kojeg im se obračunava kamata bude na nivou iz 2007 (između 3,8-4,1%) plus baravno fiksni deo kamate od strane Banke (trenutno je EURIBOR -0,1). To bi stvarno onda bilo pravično rešenje jer ako je bilo neprevidivo da će CHF toliko da skoči isto tako je bilo nepredvidivo i da će EURIBOR toliko da padne.
    (Milan, 8. februar 2016 12:07)

    # Link komentara

  16. Конверзија кредита је неуставна, док смањење пензија није?
    (сссс, 8. februar 2016 11:45)

    # Link komentara

  17. Ajde jednom da stavimo tačku na ovo. 1 CHF = 100 din. Kredit 100 CHF 10 000 din. Franak skoči sa 100 na 120. Kredit je sada 100 chF = 12 000 din. Gde da se nađe ovih 2 000 dinara ako se vama otpiše ? U NBS ? U budžetu ? Kod mene kući ??? Neće moći !!! Vraćajte kredite sami kao što ste ih sami i dizali !!!
    (Ekonomista)

    Koji si ti ekonomista? Gledaj: odnos EUR:CHF je 2008 bio 1,6. Sada je 1,1. Ja u CHF otplacujem kredit po planu, ali se to konvertuje u EUR, u tome je problem. Danas, posle 7 i po godina otplate dugujem vise nego sto sam uzeo - 80.000 EUR, a danas dugujem 92.000 EUR. Drzava ne treba da placa nista, vec da natera banke da konvertuju CHF kredite u EUR kredite, Banke su ODRALE ljude na drasticnoj promeni kursa EUR i CHF. Drzava i gradjani nece platiti ni dinara, Banke ce nastaviti da dobijaju novac, ali ne u ovoj sumanuto velikoj meri. Ovo je pitanje drzave i drustva: da li mozete pomoci da se ovolika nepravda i otimacina Banaka ispravi, ili cete i dalje navijati da komsiji crkne krava, jer "ko im je kriv sto su se zaduzili", i narociti greh je "sto im je tada odgovaralo, bilo im je povoljnije, a sada kukate, e pa gospodo umrite". Za vas EUR zaduzenike koji se brinete da cemo mi u CHF ne daj Boze proci bolje (to je tek narociti greh): ne brinite se nista, vec su nas odrali visestruko za svo ovo vreme, proci cete bolje od nas.

    SVE zemlje okruzenja su izvrsile konverziju CHF kredita u EUR, osim Srbije; ovo je test koliko nam je drzava jaka.
    (Pera, 8. februar 2016 11:16)

    # Link komentara

  18. dragi MOA !!! ja sam isto tako poreski obveznik i nisam se zadužio još ni 1 dinar... da li iz tog mog poreza treba da izvlačim nekog ko se zadužio? da li ću za uzvrat dobiti nešto, i šta će biti ako i moja firma bankrotira?

    da li će me neko izvući?

    ---…--

    Ko su oni da premijeru naredjuju koliko dana ima da im odgovori? Sramota.
    (Edward, 07. februar 2016 16:27)

    Oni su gradjani koji placaju porez i ima da zahtevaju sve sto hoce od vlade i premijera jer ih i placaju da rade za dobrobit gradjana. To kad Srbija shvati, onda ce nam biti bolje.
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (moa, 8. februar 2016 09:47)
    (RistaBiciklista, 8. februar 2016 11:01)

    # Link komentara

  19. Dobili su glas od naroda koji ih je birao da rade u korist tog naroda a ne stranih banaka. Kada shvate da glas koji su dobili OBAVEZUJE, onda ce i Srbiji krenuti nabolje.
    (NADA, 8. februar 2016 11:00)

    # Link komentara

  20. Odgovorice sledece nedelje na konferenciji za stampu :)))
    Tresce se Srbija, kada se otkrirju neke bitne stvari.

    P.S. Bolje cemo ziveti vec za dve godine. Ako ne bude tako, sami cemo da pakujemo prnje. Nece morati niko da nas tera.
    (Kole, 8. februar 2016 10:49)

    # Link komentara

  21. 1. Rast CHF nema veze sa ovom drzavom, vec je to kretanje na trzistu
    2. Zasto bi gradjani Srbije placali troskove za duznike kojima je bilo lepo dok je svajcarac bio nisko.?
    3. Sada hoce u EUR, a sta ako svajcarac ponovo oslabi i vrati se na stari odnos sa EUR? Opet ce da stradaju i da traze da se vrate na svajcarac.

    4. Drzava bi vam izasla u susret, ali vas ima oko 30.000. Dakle, ne uticu na izborne rezultate.
    (Floyd011, 8. februar 2016 10:42)

    # Link komentara

  22. (Tool, 8. februar 2016 09:54)

    Браво, једини реалан коментар! Никоме не смета расипање новца од пореских обвезника на којекакве будалаштине, али када треба помоћи брату Србину, е онда ћемо ту да изигравамо увређене младе. Још једно, браво!
    (Фадиљ Вокри, 8. februar 2016 10:33)

    # Link komentara

  23. Kakvi ste vi komentatori sebičnjaci, ja ne verujem. E zato nam se sve ovo i dešava, zato i živimo najbednije u Evropi. Sve države u regionu su pomogle svojim gradjanima koji imaju kredite u švajcarcima, jedino Srbija ne čini ništa da pomogne. Državi su preče banke od naroda. Bunite se što bi ta pomoć išla iz budzeta, na teret poreskih obveznika. Ok, shvatam. A ne bunite se što je država dala 5 miliona evra za Srebrenicu? Ne bunite se što je dala 500 000 evra za Siriju? Ne bunite se što Cica Tabaković prima 6000 evra mesečno za svoj nerad? Ne bunite se što država daje pare strancima, 10 000 evra po zaposlenom? Ne bunite se što u javnom sektoru ima gomila neradnika sa ogromnim platama? I oni žive na vašoj grbačí. Inače, da se razumemo, nemam kredit u švajcarcima, i ne poznajem nikoga ko ima takav kredit. Ali imam ljudskosti i razuma.
     (Tool, 8. februar 2016 09:54)

    # Link komentara

  24. Ko su oni da premijeru naredjuju koliko dana ima da im odgovori? Sramota.
    (Edward, 07. februar 2016 16:27)

    Oni su gradjani koji placaju porez i ima da zahtevaju sve sto hoce od vlade i premijera jer ih i placaju da rade za dobrobit gradjana. To kad Srbija shvati, onda ce nam biti bolje.
     (moa, 8. februar 2016 09:47)

    # Link komentara

  25. Evo sad čujem. Država rešila chf kredite Privredne banke beograd konverzijom u eur na dan uzimanja kredita..... Ovo ako je tačno je za ne poverovati. Da nekome pomognu a nekome ne....
     (ne znam, 8. februar 2016 09:40)

    # Link komentara

  26. Tvoj kredit Tvoja odgovornost.
     (Keyser Söze, 8. februar 2016 09:35)

    # Link komentara

  27. E moji vi... Očekujete od Vučića da pomogne narodu? Teško onome ko u njemu vidi pomoć.
    (depresija muti razum, 8. februar 2016 09:28)

    # Link komentara

  28. Osnovni problem koji postiji kod svih stambenih je što pored hipoteke banke su na ne znam koji način I uz čiju dozvolu uzimale menice od kupaca kojima su ih uterale u dužničko ropstvo. Znači ukoliko neko ne može da plaća rate banka mu uzima stan za 30% od vrednosti na nameštenim prodajama a za ostatak duga goni kupce odbijanjem od plata I na svaki drugi način. Da je u pitanju prevara vidi se iz toga što je dosta direktora stranih banaka otvorilo agencije za promet nekretnina I pojavile su se čitave organizovane grupe koje kupuju pa kasnije po tržišnoj ceni preprodaju te stanove a sve preko leđa kupaca stanova. Osnovno pravilo koje treba da se postavi da je stambeni kredit obezbeđen hipotekom odnosno tim stanom, I ničim dugim pa bi I banke imale same više razumevanja za korisnike kredita. Ovako cilj pojedinih direktora tih banaka je otimanje stana po bagatelnoj ceni,i njegova prodaja po tržišnoj a razlika se stavlja u džep dok se kupac-propali korisnik kreidta preko menica pretvara u roba do smrti. Ovo treba da bude osnovni zahtev Efektive da se ponište I vrate menice korisnima kredita I jemcima I sve bi se preko noći sredilo.
    (Obićan građanin, 8. februar 2016 09:24)

    # Link komentara

  29. Kakva mrtva trka između bankarskih ("sami ste krivi") i Vučićevih botova ("država će naći rešenje"). Najmanje je realnih komentara, sa realnim pogledom na problem.
     (Mishko, 8. februar 2016 08:42)

    # Link komentara

  30. ''P.S. Kada vam neko proda pokvareno meso zato sto je jeftinije da li ste vi krivi ili sanitarna inspekcija nije radila svoj posao? ''

    Kriva je i sanitarna inspekcija ali je najveca krivica na tebi jer si mislio da mozes da kupis meso po toj ceni! A ima puno ljudi koji misle da mogu!!!
    Takodje, sanitarna inspekcija je TADA govorila da ljudi paze jer se pojavilo takvo meso (NBS je upozoravala da krediti u chf nisu dobra stvar jer je chf vrlo jaka valuta!!!)
    (Aleksandar Ilic, 8. februar 2016 07:27)

    # Link komentara

  31. A da je svajcarac pao smejali bi se i slavili kako su zeznuli sistem.
    (iva, 7. februar 2016 22:39)

    Bankari nisu imali visak svajcarskih franaka koji bi ponudili gradjanima. Imali su evre, pretvorili u svajcarce (indeksirali), ponudili gradjanima malu kamatu (kako bi privukli"zrtve", jer su ocigledno znali da ce svajcarac da "skace", te da ce imati enormnu zaradu). Verovatnoca da svajcarac padne i da se gradjani "smeju" jednaka je verovatnoci da Srbija postane lider u regionu, nezaposlenost se smanji i plate skoce. Ustvari cak je i manja .

    Mada ne iskljucujem mogucnost da su se ti ljudi nadali. Isto tako se nadaju i ljudi koji uplacuju LOTO.

    Na kraju, ne vidim nista lose da gradjani pobede ovaj i ovakav sistem.
    (3N, 8. februar 2016 02:32)

    # Link komentara

  32. Ako postoji pisani trag da je jedan jedini dužnik u Švajcarcima pre nego što je CHF krenuo da jača u odnosu na evro bilo gde napisao da to što oni plaćaju nižu kamatu, ili što im rata u dinarima pada nije fer i tražio da mu se kredit reindeksira u bilo koju drugu valutu, neka im, neka dobiju sve što traže.

    Međutim, ako toga nema, onda može konverzija, ali po današnjem kursu - bez ikakvih penala, ali molim lepo, to je bila kocka. Stavili ste sve na crveno, a loptica pala na crno i sada da cela država plaća za vašu lutriju. Da ste dobili, sumnjam da biste bili tako široke ruke prema ostalima.
    (Miloš, 8. februar 2016 00:35)

    # Link komentara

  33. Botovi nisu dobili dobro objašnjenje, pa promašuju temu:

    Ne traži se konverzija u dinare po kursu na dan uzimanja kredita, nego u evre pa da se obračuna evro kamata za ceo peroiod otplate do sada. I onako banke nisu ni davale švajcarce, niti su se zaduživale u njima. Samo su dinare fiktivno pretvorile u švajcarce.

    Znači: nema zahteva da država išta plati, nema beneficija u odnosu na kredite u evrima, već samo izjednačavanje sa evro kreditima bez ekstra profita banaka.

    I kao što je neko rekao: vratite ljudima mogućnost kolektivne tužbe (koju ste ukinuli kada su grupno počeli da dobijaju banke na sudu) i sve će se brzo rešiti i bez "pomoći" vlade.
    (Sive Vijuge, 8. februar 2016 00:23)

    # Link komentara

  34. roki, 7. februar 2016 22:16,
    Taj isti Jelašić je tvrdio da je dinar jak i čvtsta valuta. Da se kurs formuira na osnovu ponude i potražnje i ako je znao da se u tom periodu javio višak deviza zbog rasprodaje države. Nikako dinar nije bio jak zbog privredne delatnosti.
    Prema tome Jelešić je bio manipultator. Uvećale su se rate ljudima i u evrima za veliki procenat.

    Šta je falilo tada da je 1 evro vredeo 110 do 115 dinara. Kad su ga pitali zašto to nije tako rekao je da li vi znate koliko bi onda koštalo gorivo? Evo sad znamo, pri manjim platama u apsolutnom i realnom iznosu. Ljudi bi se drugačije određivali prema kreditima da su znali da će evro tako rasti. Onaj ko ih je prevario jeste guverner Jelešić, Šoškić da li je još neko bio ne sećam se. govorili su im da je dinar stabilna valuta. Da je evro ostao na isrom nivou kao u hrvatskoj ne bi ti švajcarci sada tako boleli kao danas.

    Da li neko stvarno veruje da je 122,123 realan kurs dinara prema evru danas. Realno dinara dans vredeo mimimum 160 do 180 dinaara za 1 evro. Ponavlajm minimum.

    P.S Najveći bezobrazluk je to kad mi kažu koliko struja vredi u evrocentima. Ko da platu primamo u toj valuti.
    (kriv je Jelašić i to po naviše zbog laganja o snazi dinara, 7. februar 2016 23:58)

    # Link komentara

  35. Nas mentalitet je neverovatan. Svi pasivno gledaju kako ih pljackaju indijanci a onda kada "dodju do duvara" kukanje i pomagaj drzavo!!!??? Da ne spominjem cinjenicu da su trcali da izigravaju pametnjakovice sa svajcarcem u zemlji kojoj to nije zvanicna valuta!!!??? Totalno odsustvo logike i zdravog razuma... vec 25 godina!!!???
     (budjenje, 7. februar 2016 23:33)

    # Link komentara

  36. Saosećam sa svih 22000 građana... Ali zar vam nije bilo sumnjivo zašto su niske ks? Ili zar vam niko od bankarskih službenika nije rekao da su to visokorizični krediti? Želim vam da istrajete u ovome. Verujem da će vam premijer pronaći najbolje rešenje!
    (Milena, 7. februar 2016 23:30)

    # Link komentara

  37. I šta će biti posle osam dana ako vam Vučić ne odgovori na pismo?! Da nećete možda da štrajkujete?
    (Slavica13, 7. februar 2016 23:23)

    # Link komentara

  38. Ovi botovi ne razumeju problem. Svajcarski franci nikad nisu usli u zemlju. Usli su evri, indeksirani su u svajcarce. Banke nisu na gubitku, jer sve vreme rade sa evrima. Mozda se moze pricati o manjoj zaradi. Radi se o ciljanoj prevari banaka, nesto kao oni sibicari koji navlace narod po autobuskim i zeleznickim stanicama. Narod nije kriv - uglavnom se ne razume u bankarske poslove, gleda da manje plati, pa ga je lako prevariti. Isto kao sto se ne razume u politiku i tehnike manipulacije pa citavih 25% glasa za SNS

    P.S. Kada vam neko proda pokvareno meso zato sto je jeftinije da li ste vi krivi ili sanitarna inspekcija nije radila svoj posao?

    P.S.2 Da li neko veruje da se Jorgovanka razume u ovu materiju? (ekonomski fakultet u Pristini, 5000 eura mesecne zarade za neznanje, poslusnost i nebrigu prema svojim gradjanima)

    P.S.3 Nisam korisnik nikakavog kredita, jer ne zelim da bankari zive (luksuzno) na mojoj grbaci

    P.S.4 Sibicari se u normalnim drzavama hapse

    P.S.5 Jos samo da puste komentar. Mozda ce ovi sto brane banke, a nisu bankari shvatiti sustinu
    (Shakil O Neal, 7. februar 2016 23:21)

    # Link komentara

  39. U velikoj vecini slucajeva gradjani su uzimali kredite u Svajcarskim Frankama da gi resili svoje egzistencionalno pitanje, ubedjen sam da ce vlada imati razumevanja i naci trajno resenje.
    (sava54, 7. februar 2016 23:17)

    # Link komentara

  40. A da je svajcarac pao smejali bi se i slavili kako su zeznuli sistem.
    (iva, 7. februar 2016 22:39)

    # Link komentara

  41. Kojih 8 dana? Tesko je stvoriti kucu a kladim se da imate i dobar automobil i da idete na letovanja... Kad smo mi pravili kucu godinama nismo znali ni sta jedemo a ne drugo. Treba da stegnete kais i to je to.
    (buca, 7. februar 2016 22:37)

    # Link komentara

  42. Premijer nema nikakve veze sa ovim kreditom,treba juriti onog ko ga je preporucio gradjanima
    (Tihomir, 7. februar 2016 22:31)

    # Link komentara

  43. Problem sigurno nije nimalo lak koliko izgleda inace bi verovatno ova vlada vec ga resila
    (Julijana, 7. februar 2016 22:27)

    # Link komentara

  44. Premijer ce sigurno prihvatiti sastanak
    (Marina, 7. februar 2016 22:24)

    # Link komentara

  45. Milice Guverner Radomir Jelasic je upozoravao gradjane da ne uzimaju kredite u francima ali mi nismo slusali jer su nam tada bili jeftini. Sto se tice guvernerke Tabakovic i ona je u pravu potpisani ugovori zakonom zagarantovani i ako davalac kredita ne pristane na promenu uslova niko ga nemoze naterati pa cak ni predsednik njihove drzave. I ja sam uzeo kredit u evrima da kupim kola pocetna rata je bila 66 evra a zadnja 102 pa me niko nije pitao da li imam od cega da vratim. Zato kredite uzimati udinare.L6HA
    (roki, 7. februar 2016 22:16)

    # Link komentara

  46. Dajte coveku vremena da resi problem niste jedini.
    (daca, 7. februar 2016 22:11)

    # Link komentara

  47. To su privatni krediti,i klijenti treba da reše to sa svojim bankama.
    (darko darkovic, 7. februar 2016 22:10)

    # Link komentara

  48. neminovno je da su ti ljudi nasamareni i od strane banke i od strane drzave. Da je drzava iole bila normalna i da je vodila racuna o gradjanima, nebi ni dopustila da ti krediti budu u ponudi. Gradjanin nije ekspert za ekonomiju i ne moze da zna sta je dobro a sta nije, sluzbenik banke je taj koji bi trebao da ga posavetuje, jer ce ga u svakom slucaju ojaditi kamatom. A ova prica sa kreditima u svajcarcima je u blagom smislu reci HOROR za te ljude.
     (mrsomud, 7. februar 2016 22:05)

    # Link komentara

  49. U Bosnu po gorivo, u Mađarsku po tehniku, u Rumuniju za low cost letove, u Bugarsku po garderobu. Ove naše kredite svi u regionu rešiše. Čemu služi naša država ako tako mogu da je nazovem?
     (mislite o tome, 7. februar 2016 21:58)

    # Link komentara

  50. (Milica, 07. februar 2016 19:32)
    Milice botu, trebao je neko da ti objasni o cemu se ovde radi, pre nego ti je dao komentar da objavis. Uoravo se suprotno desilo, vrlo dobro su ih prethodni savetovali...ali nas narod voli da plati jeftinije ;)
    Jednostavno, ovo nije problem drzave. Punoletan gradjanin mora biti svestan svih rizika kada podize stambeni kredit, a valutni rizik na 30 godina je ogroman! Mozda za 15 god se opet vrati odnos eurchf, ko ce znati....
     (slucajni prolaznik, 7. februar 2016 21:58)

    # Link komentara

  51. Niko vam nije kriv što ste se zaduživali u švacajrcima
    (mica, 7. februar 2016 21:47)

    # Link komentara

  52. Tu pametnog resenja nema.
    (vila, 7. februar 2016 21:46)

    # Link komentara

  53. Jos pocese i da prete?! Majko mila...
    (Sone, 7. februar 2016 21:46)

    # Link komentara

  54. Citam i prosto ne verujem da i u ovoj situaciji botovi samo nesto pisu potpuno bez mozga. Kolika je odsutnost ljudske osecajnosti i solidarnosti, to je da se uplasis. Niko ne razmislja o beskrupuloznosti banaka i njhovoj pohlepi koja pogadja sve normalne ljude. Bitno je da se nasladjujemo tudjoj muci. Odvratno i zato smo kao drustvo dotakli dno. Razmislite o ovome
    (Pametnjakovic, 7. februar 2016 21:45)

    # Link komentara

  55. 8 dana za odgovor. Pravi ultimatum .Kao bivsa Austrougarska.
    (Sofija, 7. februar 2016 21:44)

    # Link komentara

  56. Oči ne smeju da nam ostanu zatvorene pred ovim jadnim ljudima.
    (Tamara, 7. februar 2016 21:25)

    # Link komentara

  57. Slažem se da je potrebna velika hrabrost državnih organa da se reši ovaj problem, ali sam isto tako sigurna da ova vlast ima tu hrabrost koja je potrebna i da će vrlo brzo doći do pravog rešenja.
    (Vila, 7. februar 2016 21:20)

    # Link komentara

  58. Drzava ce pomoci koliko moze, verujem da ce se naci neko adekvatno resenje
    (stevopavlovic1, 7. februar 2016 21:19)

    # Link komentara

  59. Ne razumem zasto bi problem odredjenih pojedinaca sada prerastao u drzavni? Kad su znali da se zaduzuju u stranoj valuti sada neka traze resenje.
    (Necika, 7. februar 2016 21:16)

    # Link komentara

  60. Obraćaju se na pogrešnu adresu.
    (Steva, 7. februar 2016 21:00)

    # Link komentara

  61. Potrebna je velika hrabrost državnih organa da bi se rešio ovaj problem.
    (Feniks, 7. februar 2016 20:27)

    # Link komentara

  62. Sami ce nauciti na svojim greskama.
    (Maja, 7. februar 2016 20:26)

    # Link komentara

  63. Krediti u to vreme su bili povoljniji u švajcarcima zato su ih uzimali.Da su uzeli dinarske koji su bili nepovoljniji od švajcaraca sada ne bi imali takav problem.
    (Dragoslav, 7. februar 2016 20:21)

    # Link komentara

  64. Za razliku od gomile bezdušnika, mislim da se mora pomoći ovim ljudima na bilo koji način.
    (Panta, 7. februar 2016 20:21)

    # Link komentara

  65. Ako ima i malo ozbiljnosti u zemlji onda mora da se pomogne ovim ljudima.
    (Svetlanna, 7. februar 2016 20:19)

    # Link komentara

  66. Ja bih svima ovima, koji se rugaju ljudima koji su zaduženi u švajcarcima, dala jedan mesec da brinu o rati pa bi shvatili koja je muka.Možda?! A možda i ne bi.Ipak mi izgledaju kao bezdušnici.
    (Snežana, 7. februar 2016 20:17)

    # Link komentara

  67. Ma kakva udruženja i kakvi bakrači...i ta Efektiva je nečije maslo, samo se tim ljudima dodatno staje na muku, briga njih za zadužene, oni gledaju svoj interes.
    (Baja, 7. februar 2016 20:06)

    # Link komentara

  68. Nije lako rešiti stambeno pitanje, pogotovo u Srbiji.Teško onom ko uzme kredit. Švajcarci su nekada bili stabilna valuta!
    (Milan, 7. februar 2016 19:36)

    # Link komentara

  69. Treba da tuze Svajcarsku Medjunarodnom sudu.
    (Djuro Manojlovic, 7. februar 2016 19:36)

    # Link komentara

  70. Efektiva je sve vise ispolitizovana grupacija ljudi.
    (Mrka, 7. februar 2016 19:35)

    # Link komentara

  71. Oni bi hteli brzo da rese problem koji je stvaran godinama.
    (Srbin, 7. februar 2016 19:35)

    # Link komentara

  72. Neodgovorno je pretiti strajkovima i okupljanjima,protestima.Zasto su tako naivno poverovali predstavnicima bivse vlasti?Oni su ih pogresno savetovali.
    (Milica, 7. februar 2016 19:32)

    # Link komentara

  73. To da su oni ocajni nije sporno ali pisati Vucicu da pomogne je kao da ste nešto napisali i bacili u reku. Budite srecni ako sve ostane po starom. Mozda Vucic resi da vam uvede neki namet onako usput kad ste se javili. To su ta njegova cuvena resenja, ili vam kaze da je resen problem a poveca ratu.
     (Zoran, 7. februar 2016 19:21)

    # Link komentara

  74. A dok je kurs svajcarskog franka bio povoljniji nego kurs evra,tada im je bilo dobro.
    (Zola, 7. februar 2016 19:17)

    # Link komentara

  75. uzeo sam kredit za stan indeksiran u evrima. evro tada vredeo 92 din plaćanje posrednjem kursu. danas je evro 122 din. uplatili su dinare ns,račun evro nisam video. tražim da i mi plaćamo kredit po kursu po kome smp uzeli kredit.
     (jovica buđavi, 7. februar 2016 19:17)

    # Link komentara

  76. Ma gospodo draga narode moj, ne zaludjuj se ovde vise nema pravila, nema one drzave od pre 5 god, jednostavno zemlja je bankrot i MMF je stavio sapu na sve nas, radnike kao jeftino roblje, nekretnine i imovine kroz poreze, akcize, dok su ovim piunima na vlasti dali da plackaju i otimaju dok ne postave nove. Pa zar ne vidite kako se odvijaju stvari, ljudi shvatite da je sve prolazno, imovinu ne mozes da imas u ovakvoj banana drzavi,sve je pljacka i otimanje i ko moze bezi i seli kapital preko granice i to ce tako biti sve dok ne dodje nova revolucija, ali mi smo mnogo mali za to, promene ce se desiti nekim krupnim promenama na svetskom nivou jer je i vecima jasno da ovako vise ne ide.Srdacan pozdrav
    (Petar, 7. februar 2016 19:17)

    # Link komentara

  77. Prava adresa je DS i njihovi eksperti koji su problem i napravili.
    (Lajla, 7. februar 2016 19:16)

    # Link komentara

  78. Pazi Boga ti, 8 dana za odgovor.Pa jel ovo neki ultimatum?? Pa nije premijer kurir da se sa vama dopisuje.
    (Lazar Su, 7. februar 2016 19:14)

    # Link komentara

  79. U pazi molim te oni zahtevaju,smešni ste,ja vam ne bi pomogao,kada ste uzimali kredite niko vas nije terao na to,što bi vam on sada rešavao problem???
    (ma-beži, 7. februar 2016 19:14)

    # Link komentara

  80. Ja im ne bi pomoga,sami ste svesno uzimali te kredite sada ih vraćajte,niko vam nije kriv
    (bikon, 7. februar 2016 19:12)

    # Link komentara

  81. Ovo je čudo kakve budalaštine botovi pišu. Pa nisu ljudi krivi što je država bankama dala odriješene ruke za zelenašenjem "po zakonu". Velika i najveća greška svih zemalja iz bivše Jugoslavije je što su uopće dopustile bankama da se daju krediti u stranim valutama. Zbog toga se i došlo do ovakve situacije da su se manipuliranjem kursom franka ljudi ogolili do gole kože. I to sve po zakonu. I nikako mi nisu jasni ljudi koji tvrde kako neće plaćati tuđe kredite. Pa to niko i ne traži od vas. Samo je potrebno pritegnit banke da dio kolača od ekstra profita koji zarađuju ostave u Srbiji i problem će biti riješen. Naravno da bi za ovako trebalo da u Vladi bude neko ko će imati m..a kao vol, odnosno koji će zastupati narod, a ne biti glasnogovornik stranih banaka. Ali od toga nema ništa jer kad se vidi ko sjedi u fotelji guvernera NBS onda je svima jasno šta je posrijedi
    (XXX, 7. februar 2016 19:10)

    # Link komentara

  82. A bilo vam je lepo dok ste podizali iste kredite?
    (Daca, 7. februar 2016 19:10)

    # Link komentara

  83. Što vam sada ne pomognu demokrate koje su vam davale te kredite
    (štoo, 7. februar 2016 19:10)

    # Link komentara

  84. Ovi iz Efektive imaju sramno ponasanje.
    (Dejan, 7. februar 2016 19:10)

    # Link komentara

  85. Samo bez panike sve ce se resiti
    (miki, 7. februar 2016 19:10)

    # Link komentara

  86. Premijer ce sigurno pronaci resenje za ovaj problem.
    (Selli, 7. februar 2016 19:09)

    # Link komentara

  87. Jel ih neko terao da uzimaju kredit?
    (Rajko, 7. februar 2016 19:06)

    # Link komentara

  88. Ko su oni da primoravaju premijera da im odgovori?
    (Kena, 7. februar 2016 19:06)

    # Link komentara

  89. Stvarno veliki problem za ljude koji su digli kredit u švajcarcima. Toliki životi su uništeni, mogima će se i zdravlje narušiti,treba im pomoći.Verujem da će se naći neko rešenje!
    (Stojan, 7. februar 2016 19:05)

    # Link komentara

  90. Svaka od nabrojanih država ima sopstveni ustav, različit od ustava Srbije. To što je kod njih po ustavu, ne mora biti i kod nas.
    (Judge, 7. februar 2016 19:04)

    # Link komentara

  91. Krivice sadasnju vlast ako ostanu bez stanova,a dobro znaju po cijem savetu su uzimali nepovoljne kredite.
    (Sanja, 7. februar 2016 19:03)

    # Link komentara

  92. Siguran sam da će premijer naći neko rešenje. Treba ljudima pomoći!
    (Nikola, 7. februar 2016 19:02)

    # Link komentara

  93. Zasto tako nisu uslovljavali bivsu vlast?Oni su ih savetovali da se zaduzuju u svajcarcima?
    (Milica, 7. februar 2016 19:01)

    # Link komentara

  94. Neljudi jedni! Kako vas nije sramota da takve komentare ostavljate? Mozete li sebe da pogledate u ogledalo ili se i sami sebe gadite?
    Ovim ljudima se mora pomoci da mogu dalje da otplacuju svoje kredite!
    Drzava podmiruje gubitke Srbijagasa, EPS-a, Puteva Srbije...brani ovaj nerealni kurs, baca pare na satelite... e, to je ono sto svi mi placamo iz budzeta.
    Mene sve ovo sto se desava oko kredita ni najmanje ne pogadja, imam svoj stan, radim dva posla, zivim dobro, to je moj izbor i nije mi zao zbog toga, ali bi mi bilo zao da mog komsiju izbace iz stana zato sto od svojih primanja ne moze da placa kredit, ne moze sebi da priusti najosnovnije stvari. Shvatite jednu stvar da niko ne moze da bide srecan ako ljudi oko njega nisu srecni. Pomozimo ovim ljudima da rese svoj problem i pokusaju da budu srecni.
     (Budimo ljudi, 7. februar 2016 18:56)

    # Link komentara

  95. U Hrvatskoj su se nakon najava da će se izvršiti konverzija u euro banke nešto bečile i arlaukale. Bilo je najava i prijetnji da će se povući kapital iz banaka koje su u većinskom stranom vlasništvu, odnosno da će doći do velikog pada tečaja kune u odnosu na euro. Od toga se nije dogodilo ništa. Ako postoji politička volja da se to riješi riješit će se.
    (XXX, 7. februar 2016 18:56)

    # Link komentara

  96. Svakom je svoja muka najteza.Ko vas terao da se zalecete tako nepromisljeno!
    (Mikula, 7. februar 2016 18:54)

    # Link komentara

  97. Evo citam ove komentare i prosto ne verujem koliko botova na ovakvoj temi . Razmisljam se ko li ih placa ? Jesu li to politicki aktivisti ili se neko lepo dosetio da otvori agenciju za botisanje pa neka nasa deca za 25 000 mesecno truju javnost .
    Ali da ne gubim vreme na analize . Samo jednu stvar treba ova vlada da uradi da se ovaj problem resi a da nikoga ne kosta ( osim krivca naravno ) . Vratite nam pravo na kolektivnu tuzbu koje ste nam tiho ukinuli . Oni koji su tuzili dobijaju banke na sudu zbog ociglednog krsenja zakona . Onda cemo mi svi zajedno da tuzimo banke koje su nas opljackale i da pred sudom ostvarimo svoja prava . Ovako ocekujete od nekoga ko se bori da ne zavrsi na ulici i zadnji dinar daje za ratu da skupi novac za tuzbu i advokate . Ima li u Srbiji pravde i za sirotinju ili je ona rezervisana za bogate ? E na to pitanje neka nam odgovore pre izbora sve stranke pa da vidimo za koga da glasamo . I naravno kome se ne svidja da ga narod proziva neka se ne kandiduje na javne funkcije , neka sam zaradi za hleb . Koga narod hrani mora i da slusa sta narod kaze .
    (Sasa, 7. februar 2016 18:53)

    # Link komentara

  98. Nikad nije pre zore svanulo...Polako ljudi moji, za sve postoji resenja, samo malo strpljenja!
    (Zlaja Bg, 7. februar 2016 18:52)

    # Link komentara

  99. Ljudi de fakto jesu u problemu, ali i ova raznorazna udruženja poput Efektive nastoje da ostvare neki profit na njihovoj muci, a ne zaista što im je stalo da pomognu.
    (fikus, 7. februar 2016 18:48)

    # Link komentara

  100. Koliko ljudi je spremno da se obaveze da plati 30x vise nego što su u životu videli samo zato što to radi još neko. Da plati 3x skuplje nego što vredi samo zato što ima još takvih, da prihvati "fiksni" deo kamate koji zavisi od volje banke, da prihvate doživotni dug bez dokaza da neko pre njih to već nije kupio, bez garancije niti podataka o materijalima od kojih je sve izgrađeno... tužno je koliko pravno nepismenih mogu overavati ugovore. A posle im je neko drugi kriv. Ljudi pogledajte rezultate aukcije hov pa shvatite da živimo poslednje godine blagostanja. Nema još mnogo šta da se proda i uskoro ćemo trošiti samo šta zaradimo ili odradimo minus rate za otplatu dugova. A to će biti taman dovoljno za goli život. Stan u tom moru bede ne može biti skuplji od stana u sofiji ili budimpesti verujte.
    (ivan bg, 7. februar 2016 18:29)

    # Link komentara

  101. Ja nemam krediti u Svajcarcima,ali razumem neke ljude koji su u mom okruzenju i isti placaju u SF, svakako mislim da je tu veliki problem nastao 2004-2006 godine skocila godine kada je cena eura skocila sa 80-ak dinara na 117 to je ono sto je uzburkalo kreditne rate.Nisam siguran da drzava tu moze puno da uradi,jel potpisivanjem ugovora koji potpisivac overava dosta puta i ne procita bas sve rizike i one delove koji su sitnim slovima napisani. Mnoge svetske kompanije su propale zbog losih ugovora,mislim da ce tako i vecina gradjana koja se upustila u pricu sa Svajcarcem.
    (Kredit u Evrima, 7. februar 2016 18:28)

    # Link komentara

  102. Dok je odgovarala otpata u svajcarcima, cutali su.
    (miljana c, 7. februar 2016 18:25)

    # Link komentara

  103. Naci nacina da se ljudima sa kreditima, koji su ZELENASKI apsolutno, omoguci dalje placanje, nije izvlacenje para poreskim obveznicima, za to sluze gomile nesposobnih politicara i neproduktivnih fabrika, vec da se upravo suprotno smanji sansa za slom odredjenog dela inace propalog trzista.
    Ako su tome pribegle druge zemlje, to govori da je njihova svest o opasnosti od takve situacije samo veca a ne da smo mi pametni.
    Ako onemogucite da neko plati svoj stan, a vec ga je uveliko platio, direktno i indirektno u stvari urusavate sistem naplate ostalih u nizu. Takav stan odnosno banka postaje teret elektordistribuciji, infostanu, vodovodu i svim ostalim drzavnim sistemima koji zive od aktivne naplate. Da ne govorim da na svaki stan u proseku sledi 3 socijalna slucaja bez krova nad glavom koji onda tek postaju dodatno opterecenje imace jadne ekonomije zemlje.
    Sustina je sto niko NE TRAZI da mu se otplate dugovi ili daju novci, vec da se nadje nacin da isti nastavi da regulise svoje obaveze a da drzava koja inace ima jasan zakon o obligacionim odnosima onemoguci bankama BOGACENJE preko mere.
    Odbijanje da se problem posmatra sire od svog interesa je recept za propast.
    Ozbiljna drzava nije smela da dozvoli da se uopste daju takvi krediti a ne da se danas neko poziva na upozorenje. Problem ove zemlje je sto nema herca da stane za vrat bankama jer i sama zivi od njih. Drugim recima, ni Vucic niti bilo ko nema instrument da bankama onemoguci poslivanje jer ce u suprotnom dovesti svoje dupe u problem jer nista nece funkcionisati kad te iste banke zavrnu slavinu. Resenje je verovatno negde na pola...
     (covek, 7. februar 2016 18:22)

    # Link komentara

  104. Verujem da će se naći neko fer rešenje.
    (Vanja , 7. februar 2016 18:19)

    # Link komentara

  105. Rešenje koje je primenila Hrvatska je jako skupo za državu Srbiju, te ćemo mi ovde sigurno naći neki drugi način pomoći.
    (Dušan, 7. februar 2016 18:16)

    # Link komentara

  106. E ako vam Veliki Vodja to ne zavrsi, nece niko. Koliko vas ima? Da potpisete blanko da cete svi vi, i svi clanovi uze i sire porodice, kumovi, prihatelji da glasate za njega, pa ce mozda da vam obeca nesto. naravno do posle izbora, a onda "obecanje-ludom radovanje"
     (dr.kadzija, 7. februar 2016 18:12)

    # Link komentara

  107. Ne treba ništa da im se menja, kada su uzimali kredite bilo im je jeftino i odgovaralo je super, i tada se pričalo da može biti rizično u odnosu manje povoljne kredite u euro, ali niko ništa, uzimamo svi bolje i jeftinije, ko šiša ove koji uzimaju skuplje kredite u euro, sada kada su se uslovi promenili i kredit poskupeo, sada su kao žrtve i ugroženi, neka se sada snalaze kako umeju, to se zove odgovornost za svoje odluke i postupke ...
     (Osveta, 7. februar 2016 18:11)

    # Link komentara

  108. Razmišljam nešto, pa i bankama nije u interesu da njeni klijenti ne mogu da otplaćuju kredite, te verujem da će doći do nekog rešenja.
    (Sandra, 7. februar 2016 18:11)

    # Link komentara

  109. On ce i pre tog roka da osgovori onako kako treba i dolikuje.
    (Kazanova, 7. februar 2016 18:10)

    # Link komentara

  110. Štediše su skupo platili svoju naivnost.
    (DANE, 7. februar 2016 18:09)

    # Link komentara

  111. Štedišama, je njihova muka najveća.
    (Šone, 7. februar 2016 18:07)

    # Link komentara

  112. Molim sugrađane da pročitaju Zakon o obligacionim odnosima - potpuno je jasno da su CHF krediti potuno protivzakoniti - obaveza zajmoprimca mora biti odrediva - vrednost CHF-a ne zavisi od bilo kog faktora iz Srbije, tj. ni banka ni onaj ko je dobio kredit ne mogu da utiču na vrednost CHF-a, a ni NBS, ni Vlada Srbije. Prema tome, CHF nije zakonit indeks za kreditiranje. Zato je NBS taj indeks i ukinula.
    Dakle, niko od države ne traži ništa drugo nego da obezbedi poštovanje zakona Republike Srbije. To ne znači da država nešto treba da plaća - treba da plate oni koji su problem napravili - Banke.
    Takođe, neophodno je da pred zakonom odgovaraju oni koji su doveli do toga da se nezakoniti krediti poturaju građanima. Bez toga, država ne postoji.
    (Gavrilo, 7. februar 2016 18:07)

    # Link komentara

  113. Ovo je veliki problem za ljude, nikom ne bih poželeo ovakvu životnu sekvencu. Nažalost, mnogo je loše radjeno u prošlosti i nema mnogo novca. Nadam se da će se ipak naći neko rešenje.
    (Nikola, 7. februar 2016 18:05)

    # Link komentara

  114. ako postoji mogucnost svakome treba pomoci! Ali ovde ne postoji nikakva odgovornost sadasnje Vlade!
    (batica, 7. februar 2016 18:02)

    # Link komentara

  115. Razumem muku ovih ljudi, ali i oni moraju da razumeju da nije lako naći rešenje za njihov problem.
    (Janko, 7. februar 2016 17:59)

    # Link komentara

  116. Siguran sam da će Vučić kao i dosta puta do sada naći rešenje.
    (Ognjen, 7. februar 2016 17:54)

    # Link komentara

  117. Neki se zadužuju, a neki vraćamo
    (Marko, 7. februar 2016 17:49)

    # Link komentara

  118. Uz dužno poštovanje, kad su uzimali kredite tad im je kurs švajcaraca odgovarao, sad kad je porastao i kad ne mogu da isplaćuju zahtevaju da država na štetu svih nas građana zaštiti ih, makar i na štetu.Što se tiče štrajkova, većina su ne opravdani, samo da bi se predstavila veštačka atmosfera opšteg ne zadovoljstva.
    (Novljanin, 7. februar 2016 17:48)

    # Link komentara

  119. Ovi misle da cela Srbija treba da vraća njihove kredite, kao da ih je Vučić terao da uzimaju kredite u Švajcarcima. Kockali su se jer su hteli da prođu jeftinije i za sadašnju svoju poziciju su sami krivi.
    (Nele 01, 7. februar 2016 17:47)

    # Link komentara

  120. Ne razumem njihov zahtev, ne moze drzava svima da vrati dugove, to je nemoguce.
    (Nadica Prekic, 7. februar 2016 17:41)

    # Link komentara

  121. Dopada mi se proporcija odgovornosti. Neki nisu mogli da za preko 8 godina vlasti reše probleme čiji su uzrok, a sad je rok 8 dana. Lepo
    (Dean, 7. februar 2016 16:49)

    # Link komentara

  122. Mislim da postavljati rok premijeru nije lepo. Drzava ima milion problema i svi su najvazniji onome ko je u njima.
    (Sale, 7. februar 2016 16:36)

    # Link komentara

  123. Poslovanje banaka je u ingerenciji NBS a
    (gorgonzola, 7. februar 2016 16:33)

    # Link komentara

  124. Jel to neko daje ultimativno rok premijeru.Nije on jedini koji radi, postoje i nadlezna ministarstva.Protivim se da se od pocetka krediti konvertuju u evre, jer bi to bila nepravda za one koji su se takodje zaduzili u francima./privrednici/Neko resenje mora da se pronadje, ali tako da se ne ugroze prava drugih.
    (tviti14, 7. februar 2016 16:33)

    # Link komentara

  125. Botovi i ovde, to raduje. Panika opšta, SNS jako brzo ide na smetlište istorije.
     (VladaNS, 7. februar 2016 16:33)

    # Link komentara

  126. Ko je sponzor naše vlade da ne reši ovaj problem?
     (Maruo, 7. februar 2016 16:32)

    # Link komentara

  127. Efektiva je sad postala i bezobrazna,hoce na bezobrazluk uhvati da te sporne kredite vrati država i gradjani Srbije!
    (Zorica, 7. februar 2016 16:32)

    # Link komentara

  128. Aman vise botovi, nedelja je odmorite malo... Jedini uspeh SNS za 4 godina je deljenje sendvica botovima
    (COVEK, 7. februar 2016 16:31)

    # Link komentara

  129. Ko traži pomoć, taj će je i dobiti.
    (Tasa, 7. februar 2016 16:31)

    # Link komentara

  130. Resenje mora biti u skladu sa zakonom Srbije, a premijer sigurno ima pune ruke posla.
    (Mikica, 7. februar 2016 16:30)

    # Link komentara

  131. Štediše traže pomoć na pravom mestu.
    (Piper, 7. februar 2016 16:30)

    # Link komentara

  132. Javite se onom ko vam je odobrio kredite.
    (Mladen, 7. februar 2016 16:29)

    # Link komentara

  133. Dužnike treba dovesti u povoljniji položaj i to sto pre
    (Car, 7. februar 2016 16:29)

    # Link komentara

  134. Nepravda prema štedišama, sada će biti ispravljena.
    (Vera, 7. februar 2016 16:29)

    # Link komentara

  135. a sto se ta efektiva nije borila dok je placala jeftinije kredite u chf. manji deo je kad je video gde sve ide promenio kredit u eur a to je jako skupa opcija i ljudi cute i placaju. ja licno i dalje zivim ko bednik kako drugi kazu jer nisam naseo na nasmejana lica u banci kad im kazes da hoces kredit za stan
     (lampion, 7. februar 2016 16:29)

    # Link komentara

  136. Koliko botova. Ljudi jeste li svesni da vlada, ne da neće da pomogne, već NE SME.To je problem.Jadno.
    (ljubomir, 7. februar 2016 16:28)

    # Link komentara

  137. Sami su izbarali da se zadužuju u "švajcarcima" i na početku su imali jako niske kamate i jako nisu cenu kredita. Kasnije, kada je "švajcarac" poskupeo, poskupeli su i krediti i sada se bune. Nije fer da mi svi snosimo trošak njihove loše procene.
    (Nata, 7. februar 2016 16:27)

    # Link komentara

  138. Nije vam premijer ni dao kredite.
    (Janko, 7. februar 2016 16:27)

    # Link komentara

  139. Ko su oni da premijeru naredjuju koliko dana ima da im odgovori? Sramota.
    (Edward, 7. februar 2016 16:27)

    # Link komentara

  140. Verujem da ce premijer naci izlaz iz ove teske i komplikovane situacije, drzava ce pomoci koliko moze
    (stevopavlovic1, 7. februar 2016 16:27)

    # Link komentara

  141. Drzava ne moze i ne sme da se mesa jer je ovo nadleznost iskljucivo suda. Ugledajte se na one ljude koji su tuzili pa sami resite svoje probleme.
    (filip67, 7. februar 2016 16:26)

    # Link komentara

  142. Neka traze resenje od onih sa kojima su to potpisali...Lako je tako pisati pisma
    (hiku ku ku, 7. februar 2016 16:25)

    # Link komentara

  143. Zar ce cela Srbija da placa tudju nepromisljenost?
    (Ivca, 7. februar 2016 16:24)

    # Link komentara

  144. Odavno bi se njima izaslo u susret da je moguce. Bez ikakvih zahteva i prisile. Jer ova vlada prvenstveno misli na svoje gradjane.
    (blekberi, 7. februar 2016 16:23)

    # Link komentara

  145. Gospodo resenje vaseg problema se nalazi na sudu. Toliko.
    (jovanca, 7. februar 2016 16:23)

    # Link komentara

  146. Ovi nisu normalni sta traze!
    (Lokica, 7. februar 2016 16:22)

    # Link komentara

  147. Niko ih nije terao da se zaduzuju
    (stevopavlovic1, 7. februar 2016 16:21)

    # Link komentara

  148. Koliko botova. Ljudi jeste li svesni da vlada, ne da neće da pomogne, već NE SME.To je problem.Jadno.
    (ljubomir, 7. februar 2016 16:21)

    # Link komentara

  149. Na osnovu onog sto je bilo dajem sebi za pravo da pretpostavim i ono sto ce biti, a biće da će Premijer pronaći rešenje i za ovaj problem
    (Novakovic Andjela, 7. februar 2016 16:21)

    # Link komentara

  150. Samo se nadam da ce premijer naci izlaz iz ove jako komplikovane situacije
    (bili, 7. februar 2016 16:21)

    # Link komentara

  151. Cekajte !!! Mislim da sam dobro procitao! Da rezimiram ,oni koji su ne čitajući ugovore kada su halapljivo podizali kredite za,kola ,stanove ,kuće,itd.ucenjuju premijera države nekim vremenskim rokom zarad rešavanja njihovih velikih kamata! Pa ja to kao podstanar sa pokretnom imovinom zvanom stojadin ne mogu da shvatim a tek svet.
    (reagens, 7. februar 2016 16:20)

    # Link komentara

  152. Oni njemu odredjuju rok. Pa nije se on zaduzivao umesto vas.
    (bizon, 7. februar 2016 16:20)

    # Link komentara

  153. Pa sta treba da sada gradjani otplacuju njihove kredite
    (stevopavlovic1, 7. februar 2016 16:19)

    # Link komentara

  154. Sad je malo nepravedno tražiti da im neko drugi u ovom slučaju država reši probleme.
    (dzoni, 7. februar 2016 16:19)

    # Link komentara

  155. Ja se protivim da moje pare idu na tudju konverziju kredita zbog tudje lakomislenosti. Zao mi je sto su vas presli ali resite to sami na sudu kao neki sto su radili.
    (Cvetko, 7. februar 2016 16:19)

    # Link komentara

  156. Sta hoce ovi ljudi ,da im drzava vrati kredite,pa sta cemo mi koji imamo kredite u Evrima.Imali ste 4 opcije da predju u evro ,ali oni hoce da im drzava vrati kredit.Ako se njima ispune zahtevi pobunice se ljudi koji imaju kredite u evrima.Sto niste citali uslove kada ste uzimali kredite.
    (Djordje, 7. februar 2016 16:18)

    # Link komentara

  157. Mozda vam DS pomogne pitaj te njih
    (miki, 7. februar 2016 16:18)

    # Link komentara

  158. Možda da se vi pametni žderači sendviča zadužite radeći pravi posao pa onda komentarišete?
    (N, 7. februar 2016 16:18)

    # Link komentara

  159. Zasto bi se vlada bavila vasim privatnim problemima u koje ste se iskljucivo sami gurnuli jer ste doneli losu procenu? Ne razumem.
    (Jova, 7. februar 2016 16:17)

    # Link komentara

  160. Pa uzeli su kredit s valutnom klauzulom i znali su kod uzimanja kredita da im rata ovisi o kursu franka, ja im ne bi davao nikakve pogodnosti i ustupke, ko vas šiša!
    A šta bi da je franak pao i rata kredita se smanjila, da li bi i onda protestirali?!
    (John Johnson Dragon, 7. februar 2016 16:16)

    # Link komentara

  161. A što bi država otplaćivala vaše kredite?
    (oberin martel, 7. februar 2016 16:16)

    # Link komentara

  162. Gori im pod nogama zbog svojih odluka niko im nije kriv.
    (Uros, 7. februar 2016 16:15)

    # Link komentara

  163. Gospodo kada ste uzimali kredit bilo vam je lepo koliko je mala rata a znali ste da postoji rizik od ovoga sto se dogodilo! Zasto tada niste pitali za savet pa uzeli u tom trenutku skuplju varijantu? Sramota i bezobrazluk,budite ljudi bar jednom i prihvatite svoje greske dostojanstveno a ne samo kukati i traziti od drugih! Zasto niste uplatili u budzet po 1ooo€ kada ste dobijali kredite? Tada vam drzava nije trebala a sada treba! Bruka !
     (Čika Djordje Čvarkov, 7. februar 2016 16:13)

    # Link komentara

  164. Nema vremena on da se dopisuje sa vama, mora da vidi kome ce jos da pokloni 5 mil evra kao sto je uradio u Srebrenici, pa da pokloni 200evra x jedno 20.000 izbeglica, pa da pokloni nekoliko stotina miliona evra stranim kompanijama jedno 10000evra po zaposlenom, i tako....
    (vo, 7. februar 2016 16:13)

    # Link komentara

  165. Vučić je toliko snažna politička ličnost da mu se ljudi za svaki problem obraćaju. Ali, pomoći će on i njima, siguran sam da će naći rešenje.
    (JanKO, 7. februar 2016 16:10)

    # Link komentara

  166. "Ljudi će vremenom biti isterivani iz svojih stanova, jer više ne mogu da plaćaju kredite", rekao je on.
    Kako mislite iz svojih stanova? Nisu to njihovi stanovi, vec bancini stanovi :) Sve do zadnjeg franka da se vrati, kakvi bre dogovori. Lepo su procitali i potpisali. Pozdrav
     (Bankar, 7. februar 2016 16:10)

    # Link komentara

  167. Efektiva ne treba da pritiska ovu Vladu RS koja nije ni učestvovala u kreiranju bankarske politike. Treba da vrši pritisak na banke za koje smatra da imaju ekstra profit na račun klijenatazbog u vidu negativne reklame ili bojkota tih banaka.
    (Nemanja, 7. februar 2016 16:10)

    # Link komentara

  168. Nisu samo u problemu korisnici kredita u svajcarcima.Ogromno bogatstvo se prelilo iz realnog u finansijski sektor, a probranim privrednicima i poslovnim bankama dodeljene su nevidljive subvencije.Sa tom, po srpsku privredu pogubnom politikom se prestalo.Realne kamate padaju,a cine se ozbiljni napori da se prekine pogubna praksa evroizacije srpske privrede, koja je na kolena bacila celokupnu privredu.
    (Vila, 7. februar 2016 16:10)

    # Link komentara

  169. Prava adresa za to pitanje je Mlađan Dinkić koji je bio jedini zagovornik uzimanja kredita u švajcarcima, ako se dobro sećam
    (Radoslav, 7. februar 2016 16:10)

    # Link komentara

  170. Ako subvencionišete jedne(železara,recimo),zašto to ne činiti i za ove,bespokojne,ljude ?!
    (Zakeralo, 7. februar 2016 16:10)

    # Link komentara

  171. Ovde je problem kompleksan, ali pojednostavljen. Niko nije uvažio preporuke NBS ranije a ni sada, a očekuju da ona reši zatečeno stanje.
    (milisav, 7. februar 2016 16:09)

    # Link komentara

  172. Досадни сте и ви и ваши кредити и швајцарци!
    (мирoslav, 7. februar 2016 16:09)

    # Link komentara

  173. pre uzimanja kredita ste se trebali posavetovati sa strucnjakom,sad je kasno
    (draga, 7. februar 2016 16:08)

    # Link komentara

  174. Србију ваши проблеми не занимају!!!!Ни ми остали не кукамо у јавности него сами решимо шта имамо!!!Не смарајте више!
    (мирко, 7. februar 2016 16:08)

    # Link komentara

  175. zajednickim snagamo da prihvatljivog resenja!
    (stefan, 7. februar 2016 16:08)

    # Link komentara

  176. Da se konvertuje u evre, nego šta! I onda da se vidi koja je kamatna stopa bila za kredite u evrima u trenutku uzimanja kredita, da se preračuna dugovanje po toj kamatnoj stopi, odbije što je plaćeno pa da se nastavi dalja isplata. Da li može tako?
     (3OPAH, 7. februar 2016 16:07)

    # Link komentara

  177. Нико вас није пушком натерао да се задужите!
    (сара, 7. februar 2016 16:06)

    # Link komentara

  178. A sta sad treba vucic ili bilo ko drugi da im radi ne kapiram? Izabrali su valutu koja je zbog finansijske odluke drzave kojoj pripada naglo ojacala i sta sad treba nasa drzava da im radi? Da li kad go dodje do necijeg gubitka na americkoj berzi Kongres placa te gubitke? Da je vecina naroda bila zaduzena u francima pa i aj nekako, ovo je samo finansijska odluka manjine koja se vremenom izjalovila i nema razloga da im drzava oprasta dugove ili forsira banke to da rade na isti nacin na koji nije bilo razloga da im nabija dugove kada su stedeli sto su se zaduzivali u francima kada je valuta bila slabija
     (kap, 7. februar 2016 16:05)

    # Link komentara

  179. Niko ih nije tuko po usima da se zaduzuju u svajcarcima.To je bila licno njihova odluka i po meni nemaju pravo nista da zahtevaju od drzave!
    (Milutin, 7. februar 2016 16:03)

    # Link komentara

  180. 23.000*80.000=1.840.000.000 eura MI SMO TOLIKO INVESTIRALI U STANOVE, zaposlili gradjevinarstvi, industriju, notare, advokate, agencije za promet nek. platili sve poreze, takse... Stranim investitorima se pomaze a svoje gradjane ignorisu i pustaju da bankrotiraju a ,,ne svojom krivicom,, vec zbog a zelenaskih banaka. Dajmo podrsku onima koji ce razumeti nas problem./23.000*4= 92.000./
    (misko, 7. februar 2016 16:01)

    # Link komentara

  181. Onaj Dinkic tako je zeznuo sve ove ljude da sad ispastaju zbog njega, na njegov predlog uzimali su kredit u Svajcarcima sto se ispostavilo kao velika greska.
    (Gosa, 7. februar 2016 16:01)

    # Link komentara

  182. Mnogi ekonomisti su jos tada upozoravali do cega moze da dodje ali narod ih nije slusao, polakomio se i poslusao savete Jelasica i Dinkica, koji su ih prosto ubedjivali kako je svajcarac najbolje resenje i sad grcaju u dugovima!
    (Poki, 7. februar 2016 16:00)

    # Link komentara

  183. i vise nego dovoljno da resi problem!
    (stef, 7. februar 2016 15:59)

    # Link komentara

  184. hrvati su promenili ustav a mi ne možemo
     (jovica buđavi, 7. februar 2016 15:59)

    # Link komentara

  185. Ljudi koji su "odradili privatizaciju" sede na celu upravnih odbora banaka. Njih valjda treba moliti.
    (Balkanska ruta, 7. februar 2016 15:57)

    # Link komentara

  186. Oni su pre zaduzivanja mogli da razmisle i o eventualnim negativnim posledicama koje mogu nastupiti.
    (daca, 7. februar 2016 15:56)

    # Link komentara

  187. Treba zaustaviti finansijsko iscrpljivanje ljudi.
    (tica, 7. februar 2016 15:55)

    # Link komentara

  188. zbog cega bi se ovi krediti prebacili u eur? ja sam 2007 g uzeo stambeni kredit indeksiran u eur, mogao sam u tom momentu uzeti po duplo manjoj kamati kredit u chf. zbog cega mi svi korisnici kredita u eur ne bi tražili da nam se kamata retroaktivno obračuna u manjem iznosu. ovakvi zahtevi su jako nepravedni prema korisnicima kredita u eur. neko je rizikovao izgubio, i na kraju bi da prodje isto kao neko ko nije prihvatio rizik, ali prihvatio da plati vecu cenu. postoje rešenja ali ona nisu pravicna prema onim drugim građanima, kojih ima dosta vise, koji koriste kredite u eur.
    molim vas nemojte me vise stititi, i ja sam korisnik kredita, ali moj interes vam izgleda nije bitan nego samo interes jedne manje grupe korisnika kredita.
     (goran, 7. februar 2016 15:53)

    # Link komentara

  189. Ako moze nacice se resenje.
    (vida, 7. februar 2016 15:52)

    # Link komentara

  190. Prava adressa za to pismo su vam Parivodic,Dinkic i Djelic koji su gradjane i savetovali da uzimaju kredite u francima
    (Banana, 7. februar 2016 15:50)

    # Link komentara

  191. Sramno je sto to traze. Kada su digli kredite bilo im je super a sada sramno ponizavaju sebe. Kada sam digla kredit u eurima pre 8godina bio je jurs ispod 100 a sada je za cetvrtinu visi kurs i ko me pita. Sto su oni bolji od mene !,??
    (Helena, 7. februar 2016 15:49)

    # Link komentara

  192. Sve sve ali nije ova vlast nista kriva za to
    (Kiseonic, 7. februar 2016 15:49)

    # Link komentara

  193. Sta je ovo neki ultimatum za Vucica? "Ima 8 dana da odgovori"... Smesno!
    (Ivan, 7. februar 2016 15:48)

    # Link komentara

  194. Zao mi je tih ljudi, ali sada sam ja ispao budala sto sam u to vreme uzeo kredit u evrima, a oni pametni sto su u svajcarcima ? Pa ko ih je terao da uzimaju u toj valuti.
    (Rale, 7. februar 2016 15:47)

    # Link komentara

  195. Uzmeš kredit od banke, sa bankom potpišeš ugovor o otplati, i kad ne možeš da vratiš kredit po ugovoru koji si sa bankom potpisao onda tražiš rešenje od predsednika vlade... i daješ rok od 8 dana za odgovor. Ne vidim logiku. Stvar je koja se rešava izmedju banke i ljudi koji su uzeli kredit. Ako banka pristane da konvertuje kredit iz CHF u EUR u redu. Ako neće, teško nešto može da se uradi. Da je bilo ko od tih ljudi nekom lično pozajmio novac pre 10 godina u CHF, da li bi danas pristao da mu taj isti vrati novac u evrima? Verovatno ne nego bi tražio svoje "švajcarce" nazad. Isto tako rezonuje i banka.
    (Zemljoradnik, 7. februar 2016 15:47)

    # Link komentara

  196. Ovaj zahtev je sulud !!! Ako ga ispuni Vučić mora da izađe u susret i firmama koje imaju ovakve kredite kao i građanima i firmama koje imaju oročenje u evrima. Evro nije na istom nivou kao kada su krediti uzimani, pa se niko ne buni !!!
    (Nikola, 7. februar 2016 15:46)

    # Link komentara

  197. Drzava ne sme dati novac iz budzeta za otplatu ovih kredita grupe ljudi koja se zaduzivala svojom odlukom. Sa druge strane NBS ne sme izvrsiti nikakav pritisak na poslovne banke da prihvate izmenu postojecih ugovora o kreditima.
    (Slobodan, 7. februar 2016 15:45)

    # Link komentara

  198. Za par dana ce dobiti odgovor od vlasti
    (smeker, 7. februar 2016 15:45)

    # Link komentara

  199. Jos jedno udruzenje, koje koristi muku naroda, za politicke promocije.
    (Botichelli, 7. februar 2016 15:45)

    # Link komentara

  200. Kad pročitaš ovakve zahteve shvatiš kakvi su ekonomski deiletanti podizali ove kredite, pa me ne čude ni ovakvi nerazumni zahtevi !
    (Aca, 7. februar 2016 15:44)

    # Link komentara

  201. Banke imaju puno pravo naplate ovih kredita i mogu bez ikakvih ustrucavanja aktivirati instrumente obezbedjenja kod duznika koji ne isplacuju svoje obaveze.
    (Ivan, 7. februar 2016 15:44)

    # Link komentara

  202. Problem franka je tu i treba viditi ali ne samo sa državom već i poslovnim bankama
     (Branko, 7. februar 2016 15:44)

    # Link komentara

  203. Ako bi drzava izvrsila pritisak na banke to bi bilo narusavanje trzisne ekonomije i ne bi bilo dobro ni za rejting Srbije ni za potencijalne investitore koji sigurno nece doci u zemlju u kojoj drzava krsi principe trsisnog poslovanja.
    (Goran, 7. februar 2016 15:43)

    # Link komentara

  204. Ajde jednom da stavimo tačku na ovo. 1 CHF = 100 din. Kredit 100 CHF 10 000 din. Franak skoči sa 100 na 120. Kredit je sada 100 chF = 12 000 din. Gde da se nađe ovih 2 000 dinara ako se vama otpiše ? U NBS ? U budžetu ? Kod mene kući ??? Neće moći !!! Vraćajte kredite sami kao što ste ih sami i dizali !!!
    (Ekonomista, 7. februar 2016 15:43)

    # Link komentara

  205. Sami su krivi što su se zaduživali, nije im za to niko drugi kriv.
    (Milica, 7. februar 2016 15:43)

    # Link komentara

  206. Stanje sa kreditima u svajcarcima mora da se sredi to da. E sad, da li stvarno jedan covek moze da resi sve probleme ove zemlje sam? Tesko...
    (makijaveli, 7. februar 2016 15:43)

    # Link komentara

  207. Postovani Predsednice Vlade Republike Srbije,

    Molim Vas da gradjane koji su uzimali stambene kredite u CHF lepo uputite na drugu stranu, tj. banke koje su te kredite odobrile.
    Ja, kao gradjanin Srbije (i podstanar), nemam nameru da iz budzeta placam tudje finansijske avanture.
     (Kobaja Grande, 7. februar 2016 15:43)

    # Link komentara

  208. Ne znam zasto bi drzava resavala probleme otplate kredita ljudi koji su ih uzimali svesno potpisivajuci valutnu klauzulu.
    (Zoran, 7. februar 2016 15:42)

    # Link komentara

  209. O kursu švajcarskog franka i o njegovoj promeni trebali su da razmišljaju pre nego što su kredit uopšte uzeli i na odgovornost treba da pozovu one koji su im omogućili da se zadužuju u švajcarskim francima.
    (Matilda, 7. februar 2016 15:41)

    # Link komentara

  210. Niko poslovne banke ne moze naterati da odustanu od svog profita jer te banke nisu ni terale ljude da se zaduzuju.
    (Lidija, 7. februar 2016 15:41)

    # Link komentara

  211. Ja razumem ljude koji su stambeno pitanje pokusali resiti kreditom u svajcarcima!,samo ne razumem zasto su sada iracionalni,sebicni i ne sposobni da snose svoju odgovornost,i zahtevaju bolji tretman,uslove od drzave,kada smo svi mi ravnopravni gradjani?!,sa njima iako nemamo kredit!
    (miso, 7. februar 2016 15:40)

    # Link komentara

  212. Odgovorice naravno nema potrebe za postavljanjem rokova .
    (Prcko, 7. februar 2016 15:40)

    # Link komentara

  213. Treba zaustaviti finansijsko iscrpljivanje ljudi.
    (miki, 7. februar 2016 15:40)

    # Link komentara

  214. NBS ne moze da uradi nista povodom ovih kredita koji gradjani ne mogu da otplacuju. Banke imaju svoje mehanizme naplate i bilo bi kriminalno mesati se u politiku poslovnih banaka i naredjivati im da se odreknu svojih legalnih potrazivanja.
    (Jovan, 7. februar 2016 15:39)

    # Link komentara

  215. Svako ko uzima kredit, ko se zadužuje, upada u rizik promene cene valute. Svaki kredit je nesiguran, i ne vidim zašto bi njihov rizik i njihovu lošu procenu snosili svi građani.
    (Nada, 7. februar 2016 15:39)

    # Link komentara

  216. Zaista mi je žao ljudi koji su podizali svoje kredite u švajcarcima, ali tad im je to tako odogovaralo, i niko nije očekivao šta će biti za par godina. Sad je malo nepravedno tražiti da im neko drugi u ovom slučaju država reši probleme.Opet napominjem, tad im je takav kurs odgovarao.
    (Ivana, 7. februar 2016 15:38)

    # Link komentara

  217. Ljudima treba izaci u susret i pomoci koliko se moze
    (saki, 7. februar 2016 15:37)

    # Link komentara

  218. A niste mislili na vreme o problemu,vec ste gospodo zakreditovani uzeli vise u svajcarcima nego u evrima,sami stavili potpis,a sada bi da vam neko drugi resava pitanje kredita!
    (maja, 7. februar 2016 15:37)

    # Link komentara

  219. Niko nije terao te ljude da se zaduzuju. Vlada ne sme da da budzetska srdstva za otplatu duga grupe ljudi koja se zaduzivala i uzivala u tim kreditima a kad je doslo vreme za vracanje krive kurs CHF-a a prilikom uzimanja kredita su znali dobro da im rata zavisi od kursa.
    (Dragan, 7. februar 2016 15:37)

    # Link komentara

  220. Unistili smo 4 velike srpske banke i dobila strane i zelenaske. Korisnici kredita u cvajarcima su se kockali. Guverner Jelasic je javno upozoravao na kredite indeksirane u svajcarcima. Imali ste godinama manju kamatu nego oni koji su uzeli kredit u evrima. I kako ce premijer da resi problem? Iz svog dzepa nece i ne moze , a nije ni posteno da svi mi koji i nemamo stanove otplacujemo vase.
    (Ljubica, 7. februar 2016 15:37)

    # Link komentara

  221. Samo se nadam da ce premijer naci izlaz iz ove jako komplikovane situacije i da niko na kraju ne bude ostecen,ali to je tesko izvodljivo..
    (Milos83, 7. februar 2016 15:37)

    # Link komentara

  222. Jel oni to kao plase nekog,dobro se razmisli pa se zaduzi.
    (vesna, 7. februar 2016 15:36)

    # Link komentara

  223. Mislim da ce drzava da im pomogne koliko je u mogucnosti
    (UGLJESA, 7. februar 2016 15:36)

    # Link komentara

  224. Vlada treba nešto da preduzme po tom pitanju.
    (kontesanera, 7. februar 2016 15:35)

    # Link komentara

  225. ODAKLE MISLE DA DRŽAVA ISPLATI DEO NJIHOVOG DUGA?
    (Lili, 7. februar 2016 15:35)

    # Link komentara

  226. Nisam siguran koliko je ovo izvodljivo i ne treba kriviti Vladu za to. Ali mora se naci neko resenje i pomoci ljudima.
    (Hrabro Srce, 7. februar 2016 15:33)

    # Link komentara

  227. Slazem se da drzava treba da pomogne ljudima koliko moze,ali nemojte zahtevati neke nerealne stvari
    (Milan, 7. februar 2016 15:33)

    # Link komentara

  228. ko vas shisha... sto bih ja placao vash izbor kredita?
     (milioner, 7. februar 2016 15:32)

    # Link komentara

  229. Sigurna sam da će premijer izaći u susret i pronaći neko kompromisno rešenje.
    (Vitorijana29, 7. februar 2016 15:32)

    # Link komentara

  230. Pocinje gadno da me nervira ovo konstantno obracanje iskljucivo premijeru! Jeste najsposobniji i najmocniji covek u Vladi, ali postoje i resorna ministarstva!
    (Hektor, 7. februar 2016 15:31)

    # Link komentara

  231. Sami su izabrali kredit u "švajcarcima", a ne u evrima. Pa sad kad su videli da su bolje prošli oni koji su izabrali kredite u evrima, sad bi da im se nešto smanji. E pa ne može. Ugovor nije manjkav ni u kom pogledu i kad bi država uradila nešto na štetu banaka, banke bi je tužile i dobile spor. I onda bi država iz budžetskih sredstava, to jest od novca svih nas to morala da plati.

    E, pa ja neću da plaćam tuđe kredite.
    (Dragan, 7. februar 2016 15:30)

    # Link komentara

  232. Mora se naći najpovoljnije rešenje za štediše.
    (Mara, 7. februar 2016 15:30)

    # Link komentara

  233. I ovi daju rokove kao FK Partizan!
    (Web Design, 7. februar 2016 15:29)

    # Link komentara

  234. Treba sprečiti da ljudi dođu u situaciju da ih izbacuju iz stanova.
    (kontesanera, 7. februar 2016 15:29)

    # Link komentara

  235. Ljudi jesu u problemu ali nemogu od države da očekuju da im vrate kredite jer nije država potisala ugovor sa bankama
     (Gagi, 7. februar 2016 15:29)

    # Link komentara

  236. Premijer će učiniti sve što je u njegovoj moći!
    (Herkules89, 7. februar 2016 15:28)

    # Link komentara

  237. Dakle opet ovi. Zaista ne razumem. Pre potpisivanja je neophodno pročitati šta zaista potpisuješ. Zna se da se uslovi na tržištu menjaju. Šta je sad problem?
    (Miki, 7. februar 2016 15:28)

    # Link komentara

  238. Dužnik ne mora da vrati kredit to je njegovo pravo
    (lakica, 7. februar 2016 15:28)

    # Link komentara

  239. Bas bih voleo da vidim sta ce biti za 8 dana,posto odgovor dobiti nece
    (Petra, 7. februar 2016 15:27)

    # Link komentara

  240. Proslo je vreme kada su gradjani Srbije placali tudje kredite
    (nemam, 7. februar 2016 15:26)

    # Link komentara

  241. Efektiva tako vesto manipulise ovim gradjanima da je to neverovatno
    (dona, 7. februar 2016 15:25)

    # Link komentara

  242. Da se prevede u evro, ipak je to zvanicna valuta euro zone.
    (ketica, 7. februar 2016 15:24)

    # Link komentara

  243. Svi su uzimali kredite u francima zbog sigurnosti franka, došla svetska kriza i propalo sve.
     (Dragan, 7. februar 2016 15:24)

    # Link komentara

  244. ---- "Ljudi će vremenom biti isterivani iz svojih stanova, jer više ne mogu da plaćaju kredite", rekao je on. ----

    Ne druze moj, ljudi ce biti isterivani iz stanova koji nisu njihovi jer ih jos nisu kupili. U tome je velika razlika. Ne postajes vlasnik stana kad potpises ugovor, nego kad platis zadnju ratu.

    Hocu i ja reindeksiranje mog kredita u eurima po kursu koji je vazio 2008. godine. Hocu i ja da placam 50% manje nego sada.
    (Igor, 7. februar 2016 15:24)

    # Link komentara

  245. Slazem se da nekakvo resenje mora da se nadje ali ono mora biti u okviru Ustava.
    (Ognjen, 7. februar 2016 15:23)

    # Link komentara

  246. Mislim da ce se nekakvo kompromisno resenje pronaci.
    (Ivana, 7. februar 2016 15:22)

    # Link komentara

  247. Meni ovo lici na pretnju. Pa gospodo, da se niste malo zaneli?
    (Taribo West, 7. februar 2016 15:21)

    # Link komentara

  248. Mislim da vas niko nije terao da uzimate kredite u švajcarcima, a sad treba Vučić da vas čupa iz toga.
    (Danka, 7. februar 2016 15:20)

    # Link komentara

  249. Sigurna sam da će Vučić doneti dobru odluku
    (Coa, 7. februar 2016 15:20)

    # Link komentara

  250. Ako postoji mogucnost verujem da ce premijer izaci u susret.
    (bagi, 7. februar 2016 15:19)

    # Link komentara

  251. Sigurno će se dobro razmotriti kako se drugi sa tim bore i da se nadje neko uskladno rešenje da se olakšaju krediti.
    (app, 7. februar 2016 15:18)

    # Link komentara

  252. ja se secam da je AV obecao ovim napacenim ljudima resenje jos pre nekoliko meseci!
    kao i za sve ostalo, lagao je!
     (stiven, 7. februar 2016 15:16)

    # Link komentara

  253. Neka im taj problem reši onaj ko je i zakuvao taj problem! DS je preko svoje produžene ruke od Efektive preporučivao gradjanima Srbije da se zaduže u švajcarcima!
    (Jana, 7. februar 2016 15:16)

    # Link komentara

  254. Ne mogu da verujem, ono sto gospoda koja su uzela kredite u švajcarcima traze to cemo da trazimo i mi koji smo uzeli u €.Uzmes kredit po manjoj kamatnoj stopi, nego sto je bio kredit u € i onda prodje 5 god i trazis da se konvertuje.Hocu i ja da se mojih 25000 € konvertuje u RSD i da otplatim ratu za 5 god. Kada sam ja uzeo kredit euro je bio 67 rsd, sada je 125rsd.
     (Vladimir, 7. februar 2016 15:15)

    # Link komentara

  255. Dobiće odgovor i pre.
    (Dobrilo, 7. februar 2016 15:12)

    # Link komentara

  256. Naci ce premijer resenje kao i uvek.
    (denino, 7. februar 2016 15:12)

    # Link komentara

  257. Siguran sam da ce dobiti neki odgovor i da ce se za ove ljude pronaci resenje njihovog problema.
    (Fantom, 7. februar 2016 15:11)

    # Link komentara

  258. idu izbori mora premijer to da reši.
     (jovica buđavi, 7. februar 2016 15:08)

    # Link komentara

  259. Извините али то би било врло неправедно према свима нама који ипак нсмо узели кредит јер смо се прибојавали оваквог сценарија ! Ако би њима изашли у сусрет сви ми би опет испали будале а то је вррррло безобразно !!! Најлакше је отићи у банку, правити се паметан и узети кредит те решити стамбено питање а шта после ? Па ништа господо, потписали сте !!!
    (да да, 7. februar 2016 15:06)

    # Link komentara

  260. Jel ih neko terao da se zaduzuju? Ako problem moze da se resi a da ostali poreski obveznici ne moraju nista da daju, ok. Ali ako je resenje da se ti krediti delom svale na budzet drzave, to nije posteno prema ostatku gradjana.
    (z, 7. februar 2016 14:59)

    # Link komentara