Audi nudi alternativu nepoželjnim dizelašima

U trenutku kada Nemačka i Švajcarska donose zakone o proterivanju starijih dizelaša sa puteva, proizvođači poput Audija lansiraju modele sa pogonom na metan, koji su takođe ekonomični, ali znatno manje zagađuju okolinu.

Pošaljite komentar
  1. @jo - cena Modela 3 je 44.000$ za varijantu sa autonomijom od 500km po EPA testu. Model 3 iako još nije zvanično proglašen za najbezbedniji auto u klasi, velike su šanse da će sa obzirom na prikazan video u poređenju sa Volvo S60 koji je trenutno.

    Dakle za skoro iste pare, vi dobijate oba gepeka (napred i nazad), manje troškove održavanja, jeftinije gorivo (struja), ne zagađujete ulice, i kada prođete istom samo vam se gume čuju. Takođe dobijate skoro duplo više konjskih snaga sa motorom veličine lubenice, ubrzanjem od 0-100 za 5.1 sekundu i instantnim obrtnim momentom.

    Treba ponenuti nadogradnje sistema preko mreže koje vremenom unapređuju auto i proširuju mogućnosti, te već ugrađen hardver za autopilot koji možete aktivirati po želji i dodatnoj ceni.

    Koja je prednost ovog modela Audija naspram Modela 3?

    Više km može da pređe?

    Svako treba da se zapita koliko dnevno pređe km i da li mu je problem stati na superpunjač pola sata kako bi dopunio nakon 300km vožnje. Dok za to vreme ode u toalet, pojede i popije nešto.
     (Oskar, 23. avgust 2017 14:18)

    # Link komentara

  2. @jo - Da li ste pročitali link koji sam postavio? Više informacija možete saznati i ovde: [link]/

    Slažem se da za pojedine materijale je potrebno kopanje, ali se to kasnije reciklira kao što se to može pročitati u datom linku.

    Dakle imamo obnovljive izvore sa 0% emisije kojima pokrećemo el. motore koji su više od 4x efikasniji nego SUS (~20% vs. ~90%) u iskorišćavanju date energije.
    Bateriju nakon radnog veka recikliramo i iste materije upotrebimo za proizvodnju nove.

    Šta je energetski i ekološki efikasnije?

    Pogledajte Kinu koja je najagresivnija sa obnovljivim izvorima i el. autima.

    Znate, ona Kina koja je najveći zagađivač i gde građani prilikom odabira mesta za život biraju kvalitet vazduha, jer eto ispostavilo se da ugalj i ogroman broj SUS automobila nije dobar po zdravlje, pa je jedini način da se to reši tranzicija na obnovljive izvore.
     (Oskar, 23. avgust 2017 13:40)

    # Link komentara

  3. @jo - normalno je da se otpad stvara jer smo potrošačka civilizacija, a ne održiva. Ali je cilj promeniti to, kako kroz promenu svesti građana i inicijative vlade za reciklažom i strožijom kontrolom kontrolisanja otpada. Ako ljudi znaju da pravljenjem otpada dobijamo energiju, mislite da će se osvestiti i reći "moraću da razmišljam racionalnije i da pazim kako odlažem otpad"? Ne bih rekao, jer znaju da će to biti spaljeno i iskorišćeno kao energija.

    Pored toga spaljivanje otpada ima negativne posledice kako na vazduh, tako i na efekat staklene bašte.

    Jednostavno korišćenje biodizela kao energent za transport je neefikasno u poređenju sa obnovljivim izvorima u kombinaciji električnog motora.

    Slažem se da je otpad veliki problem, ali nije rešenje kao energent za transport.
     (Oskar, 23. avgust 2017 13:19)

    # Link komentara

  4. @jo - ta "sjajna" budućnost je već tu. Da bi ste je videli dovoljno je otići na sever Evrope u grad Oslo,koji je pun el. automobila i koji važe za jedne od najčistijih sa obzirom da struja koju koriste je dobijena iz obnovljivih izvora.
    Norveška koja je 10. na listi po izvozu nafte zna da neće još dugo moći da se kiti "crnim zlatom", pa im je cilj da što pre pređu na električna vozila kako bi njihovu zemlju učinili čistom i nezavisnom od fosilnih goriva.
    Da li ste znali da je u Junu 42% od novo-registrovanih automobila bili električni?

    U Oslu možete naći veliki broj punjača na parking mestima koji izgledaju kao mali stubovi, naspram ogromnih pumpi. Jeste da je Norveška bogata i da sve to mođe prepisati zahvaljujući nafti, ali barem ima inicijativu i gura agresivno ka tranziciji. Kada dođe do toga da nafta ne bude više isplatljiva za eksploatisanje, tada neće imati problema jer preko 98% struje dobija obnovljivim izvorom, a prevoz im je električni, pa neće ni biti i potrebe za naftom, biodizelom...

    Pored toga, ulice su tiše, čistije i nema dodatnog troška na zdravstvo koje mnoge države imaju zbog građana koji oboljevaju zbog izduvnih gasova.

    To se zove zatvoreni krug, jer Vaša ideja sa otpadom je energetski neefikasna u poređenju sa gore napisanim. Da bi imali gorivo, moramo proizvesti otpad, taj otpad proizvodi CO2, a vaša preporuka za metan je još gora sa obzirom da on ima veći uticaj na staklenu baštu.
     (Oskar, 23. avgust 2017 12:43)

    # Link komentara

  5. @Oskar- dok ta 'sjajna' buducnost dodje mi cemo se u otpadu ugusiti umesto da ga koristimo...
    To sto odvajate otpad na staklo papir i plastiku ne znaci da ga ne stvarate...
    160km solarnih panela koji ce dati energiju su OK...ali to ne menja cinjenicu da se mora unistiti vise kadratnih kilometara ziv.sredine da bi se kopali nikal, vanadijum i ostali metali za baterije...Ovde nismu pomenuli ni jednu od mana el.automobila...patenti za odrzavanje baterija stabilnim su tek u povoju, vecina njih su sa ogranicenim dometima, hladnoca im smeta, reciklaza baterija spada u tehnologije koje su po zivotnu sredinu pogubne usled mogucnosti havarije i emisije teskih metala itd...ovo je tek druga generacija el.automobila, mozda ce 4ta ili 5ta biti savrsene, autonomne i sa bezgranicnim dometom ali do tada moramo se okrenuti reciklazi otpada koga imamo na pretek, sredjivati prirodnu sredinu, proizvoditi metan, biodizel, etanol i truditi se da upotrebu fosilnih goriva smanjimo na minimum!
     (jo, 22. avgust 2017 22:09)

    # Link komentara

  6. @jo - količina energije koja nam dolazi od Sunca je ogromna u poređenju sa energijom koju civilizacija troši.

    Primer: količina potrebne energije za celu SAD je ~160km sa 160km solarnih panela.
    Te panele možete postaviti u pustinji ili već na postojeće krovove.

    A količina baterija potrebnih kako bi imali tu struju 24/7 je oko 1,6 km sa 1,6km.

    Solarni paneli na kraju radnog veka se recikliraju, a baterije isto:
    [link]

    Dakle, imamo obnovljivi izvor kojim sprečavamo proizvodnju CO2 i recikliramo na kraju radnog veka kako bi umanjili potrebu za umesto kopanjem i bušenjem. Šta je energetski efikasnije i bolje po sredinu?

    Električni auti su prvi korak, samovozeća kola su drugi, koji će da umanji potrebu za novim kolima.

    Produžuje se radni vek automobila, smanjuje se broj istih na ulicama jer imamo opciju da "delimo" tj. iznajmljujemo auto dok ga mi ne vozimo (ili on nas :D).


    Dakle, na duge staze el. auti i samovozeći smanjuju broj automobila na ulicama, povećavaju bezbednost u saobraćaju i ulice nam postaju čistije i tiše.

    Napisao sam u prethodnom komentaru poređenje Modela 3 i ovog modela Audija, gde se jasno vidi koji je bolji. Dakle karakteristike nisu "jedva zadovoljavajuće" već bolje od navedenog modela Audija.

    Sa obzirom da "živim" na brodu, ja ne pravim tonu otpada, jer imamo jasno pravilo o separaciji otpada, gde recikliramo plastiku, papir, staklo, aluminijum.
     (Oskar, 22. avgust 2017 14:11)

    # Link komentara

  7. @Nele Postoji gomila gradova u Nemackoj (npr. Minhen, Berlin, Diseldorf, Bremen, Stutgart...) gde ne mozes da udjes u grad ako nemas bar Euro 4 motor. To su gradovi sa tzv. "zelenim zonama", gde moras da imas nalepnicu koja govori koliko zagadjuje tvoj auto i bez nalepnice odgovarajuce boje ne mozes da udjes u centar grada (u praksi, to je cesto mnogo vise od centra). Tako da nisu dizelasi zabranjeni, ali stari automobili jesu, bilo benzinci bilo dizelasi. Sada je dovoljno da ti isti gradovi podignu lestvicu na Euro 6 i da ti tvoj auto postane neupotrebljiv. A vec se pricalo da ce sa zelene nalepnice da se predje na plavu nalepnicu.
    (T, 21. avgust 2017 11:54)

    # Link komentara

  8. @jo
    Džabe ti to pricas,ovde je svetogrđe ako tako nesto kažeš.Svi se ponasaju kao da struju i baterije dobijamo od kamilice i majčine dušice a ne destrukcijom kao i fosilna goriva.
    (markoni, 21. avgust 2017 09:20)

    # Link komentara

  9. @Oskar- pravo pitanje upravo i jeste koliko se struje moze dobiti iz obnovljivih izvora? Ako se misli na gradjenje hidrcentrala, to drasticno narusava citave ekosisteme, solarni paneli i vetrenjace jesu resenje ali da li je to dovoljno?
    Ljudi svakodnevno proizvode tone otpada, i vi i ja, pa zasto bi ziveli na deponijama a gradili vetrenjace?
    Elektroautomobili su neminovnost, svi rade na tome, ali su njihove trenutne karakteristike jedva zadovoljavajuce, baterije su preskupe a njihova proizvodnja je sve samo ne ekoloska! Dzabe je sto el.motor i ne zagadjuje, kad iza kopanja nikla( za baterije) ostaje pustos i jalova zemlja kvadratnim kilometrina unaokolo!
     (jo, 21. avgust 2017 00:24)

    # Link komentara

  10. U trenutku kada Nemačka i Švajcarska NE donose JOŠ NIKAKVE zakone o proterivanju starijih dizelaša sa puteva,...
     (disko nindža, 20. avgust 2017 23:35)

    # Link komentara

  11. @jo - ok, zanemarićemo efekat staklene bašte za trenutak, pa ćemo da postavimo sledeće pitanje: kolika je efikasnost metana kao gorivo naspram struje? Dakle, koliko "nečega" nam je potrebno da dobijemo metan ako ga dobijamo organski? I koliko je to energetski efikasnije naspram struje dobijene iz obnovljivih izvora?

    Pogledajmo ovaj model, veliki SUS motor napred, dva rezervoara i emituje štetne gasove.

    Sa druge strane konkurencija za iste pare nudi el. auto sa duplo više konjskih snaga, oba gepeka (prednji i zadnji) jer je motor veličine lubenice i pri tome je auto bezbedniji u slučaju sudara.

    Kao što rekoh, kada pogledamo energetsku efikasnost, električni motori pobeđuju i ostaje nam samo zamerka oko kilometraže, jer svaki dan prelazimo 350km i to u cugu, bez stajanja i to zimi, na minus 10. ;)

    Polako ali sigurno auto industrija prelazi na električne automobile, ali istovremeno pokušava da produži vek SUS motorima jer dobar stari recept ne zahteva ulaganje i inovacije i donosi profit.
     (Oskar, 20. avgust 2017 15:44)

    # Link komentara

  12. @cinik
    Ne treba biti inženjer mašinstva da se vidi kancerogeni crni dim i čađ koje nam deli svaki peti dizelaš u srbiji. Svaka vožnja takvih krševa (a ima ih koji izgledaju "kao novi") je jedan bolesnik od raka više. Kod novih dizela sa manjom kilometražom se to ne vidi, ili bar ne stalno - većina ponekad izbaci nešto čađi, koja je najkancerogeniji deo izduva dizelaša. Verovatno je taj mehanizam i bio skrivan elektronski, prilikom testiranja, jer se zadržavao u izduvnom sistemu (nikada nismo dobili tehničko objašnjenje kako je on funkcionisao, a za to svakako postoje dobri razlozi - pokazalo bi se koliko su dizeli problematični). Na žalost, hajka na zapadu znači gomilu tih automobila na istoku... tako uz osiromašeni uran, postojeće dizel-krševe, kancerogene i otrovne preparate za "zaštitu" bilja, dobićemo i nove a polovne dizel-ubice da radost naših neprijatelja bude veća. Studirajte medecinu i specijalizujte rak, trebaće.
    Za metan iskreno ne znam trebalo bi to dobro ispitati. Uglavnom važi pravilo: veća temperatura sagorevanja daje bolju iskorišćenost goriva, ali i više azotnih oksida u vazduhu, a ako je gorivo niže oktanske vrednosti, onda i više čađi. Prevariti prirodu ne možemo nikakvim softverom, samo ljude možemo...
    (Duca, 20. avgust 2017 14:10)

    # Link komentara

  13. Ljudi ovu hajku protiv dizel motora vode verovatno ovi iz vlasti koji hoće neki novi namet da nam proture. Imam prijatelje u CH i GER i niko ne pominje ukidanje dizel motora. Pamet u glavu.
     (Nele, 20. avgust 2017 11:08)

    # Link komentara

  14. inače,elektro automobili su sve više popularni,osim naravno kod nas gdi je dizel bog.
    (qwamo, 19. avgust 2017 09:48)
    mi smo izuzetno siromasna zemlja pa je kod nas najpopularnije ono sto je jeftino, ne treba biti posebno pametan da se to shvati
     (misa, 19. avgust 2017 21:29)

    # Link komentara

  15. @ Dejan. Takav zakon u CH ne postoji dok b92 danima pise o njemu.
     (mrga, 19. avgust 2017 19:46)

    # Link komentara

  16. @qwamo
    Aj objasni kako kod nas da elektro automobili postanu popularni,jel ima nekih za 2-3 hiljade da se kupe ?
    (markoni, 19. avgust 2017 12:34)

    # Link komentara

  17. @Oskar- da,metan(zamni gas) ce eksploatisati i naftne kompanije ali je njegova prednost sto se moze dobiti i previranjem otpada ili organske materije, ovo znaci da ce pojedine zemlje ili gradovi moci da ga proizvode nezavisno od naftne industrije(Svedska npr.) a moze se ista tehnologija primeniti na drzave u razvoju, npr.kod nas...
    Efekat staklene baste nije merodavan kriterijum! Zemlja(planeta) periodicno prolazi kroz periode hladnog i toplog vremena, koji traju oko 10 000 god i nema te emisije CO2(nadam se da ste na mislili u prvoj recenici) koja bi to promenila!
    Audi e-tron serija je samo pomodarstvo i tehnologija u povoju! Cela grupacija i dalje zavisi od prodaje dizel vozila...
     (jo, 19. avgust 2017 12:02)

    # Link komentara

  18. Koliko se sećam u A3 se nudi od ranije, a sada i u a4/5.Pa mercedes je pre deset godina izbacio E200cgi.Metan i plin su najbolja goriva, nude potrošnju dizela uz održavanje benzinca.
    (Vozač, 19. avgust 2017 11:54)

    # Link komentara

  19. @ja lazov
    Ne postoji autorsko pravo ni na jedan energent,to bi bilo kao kada bi adidas zabranio Nike da pravi patike jel su se ovi to prvi setili !
    (markoni, 19. avgust 2017 10:41)

    # Link komentara

  20. inače,elektro automobili su sve više popularni,osim naravno kod nas gdi je dizel bog.
     (qwamo, 19. avgust 2017 09:48)

    # Link komentara

  21. @mladen.
    dizelaš tiši samo kad je u garaži.
     (qwamo, 19. avgust 2017 09:46)

    # Link komentara

  22. Vidim komenratišu sve sami doktori, magistri i inženjeri mašinstva!
    (cunik ovdašnji, 19. avgust 2017 03:55)

    # Link komentara

  23. @Holy smoke jeste, na velikim brzinama (170-190) je primetno tisi jer radi na manjem broju obrtaja.
    (Gross, 19. avgust 2017 03:47)

    # Link komentara

  24. to sto je Fiat radio odavno, pa se sada setili i ovi lazovi tdi
     (ja lazov, 18. avgust 2017 20:24)

    # Link komentara

  25. @jo - dok je za zdravlje bolji metan nego dizel i benzin, on je loš jer ima veći efekat staklene bašte nego CO2.

    Metan je dobar za naftnu industriju, jer će ona imati tu profita, a auto industrija neće morati da ulaže u nove tehnologije (baterije i pogonski sklop).

    Ono što se čeka je Audi e-tron serija, gde ostaje da se vidi cena predstojećih modela, sa obzirom da Audi trenutno nema dobru cenu za baterije, niti infrastrukturu. Pa je pitanje koliko im je isplatljivo prodavai električni automobil i da li mogu da nabave baterije po niskoj ceni kao što to Tesla uspeva sa Gigafabrikom.
     (Oskar, 18. avgust 2017 19:13)

    # Link komentara

  26. Gledam pre neki dan jednog a4 b6 avant na parkingu - crven, maksimalno očuvan, sivi enterijer, audi felne...ne vidim oznake na prtljažniku. Seda mlađi čovek u auto, pali...Kreće da tandrče tdi - kraj! Zgadilo mi se sve
    (Sivi soko, 18. avgust 2017 18:40)

    # Link komentara

  27. Audi A4 i A5 jesu luksuzni automobili cak i na Zapadu i novi su mahom sluzbeni. Naravno da je diesel tisi jer na 130 km/h se vrti na 3 a benzinac na 4 hiljade. Metan je sasvim OK stvar!
    (Raps, 18. avgust 2017 18:00)

    # Link komentara

  28. @Mladen

    kada bi ti i tebi slični seli u auto sa 2.0 TFSI (ili sličnim) benzinskim motorom, brzo bi shvatili koliko dizel iste kubikaže nema apsolutno nikakvu prednost osim možda par litara goriva potrošnje manje u idealnim uslovima.

    a u ovom slučaju, zbog pogona na metan, verovatno čak ni potrošnja nije na strani dizela.
     (zombi apokalipsa, 18. avgust 2017 16:17)

    # Link komentara

  29. Konacno jedan pozitivan potez VAG grupe. Jeste izforsiran od strane Merkel i brojnih prevarenih ljudi koji su kupovali dizelase, ali bolje ikad...metan je jedina alternativa zagadjenju, lako se dobija, omogucava iskoriscenje otpadnih sirovina i ne ispusta kancerodene materije pri sagorevanju! Nadam se da ce ovakvih automobila biti sve vise, MB je imao i B i E klasu sa pogonom na CNG, Opel Merivu, FIAT 500L i Punta i Dobla, i da ce postati dostupni svima...
     (jo, 18. avgust 2017 14:25)

    # Link komentara

  30. Dizel tiši? Koji kralj.
     (Car, 18. avgust 2017 14:22)

    # Link komentara

  31. Ja prvi put čujem da Švajcarska sprema zakon o zabrani dizela. U Nemačkoj će ih braniti u nekim gradovima ali to važi samo za stare dizele.
     (iz Ciriha, 18. avgust 2017 14:07)

    # Link komentara

  32. Imam fabricki metan u Fiat Puntu 3,sad ga moram vadit napolje uradit pregled AMss,registrovat auto.Onda vracanm metan ,i vozim na crno,jer nasa drzava nakaradna.
    (Nikola, 18. avgust 2017 13:40)

    # Link komentara

  33. Koliko je moj otac tehnološki ispred audija sa tobom brzinom da vozio osmicu na plin još od 1991
     (bla, 18. avgust 2017 13:37)

    # Link komentara

  34. Nije bitna potrošnja, nego odnos brzine i dometa na Autobahn. Ljudi na zapadu mnogo više cene svoje vreme, a neko ko ide od Minhena do Hamburga sigurno neće gubiti vreme po pumpama. 
    Dizel je tiši, bolje vuče u srednjim obrtajima.
    (Mladen, 18. avgust 2017 13:03)

    Dizel tisi? Ma ja ne verujem da si ovo napisao.
     (Holy Smoke, 18. avgust 2017 13:22)

    # Link komentara

  35. Nije bitna potrošnja, nego odnos brzine i dometa na Autobahn. Ljudi na zapadu mnogo više cene svoje vreme, a neko ko ide od Minhena do Hamburga sigurno neće gubiti vreme po pumpama.
    Dizel je tiši, bolje vuče u srednjim obrtajima.
     (Mladen, 18. avgust 2017 13:03)

    # Link komentara

  36. Danas pri povratku kuci pored mene prodje Tamic - skuplja cova sekundarne sirovine !! - Pa gospodo iz Njemacku - dzaba vam i metan i elekto automobili - vetar duva i raznosi na sve strane sveta !
    (MrsiMudoje, 18. avgust 2017 13:01)

    # Link komentara

  37. Odlično. Samo više ukinite traktorčine.
     (Car, 18. avgust 2017 12:58)

    # Link komentara

  38. @ Ko još kupuje Audi A4 ili A5 a razmišlja o ekonomičnoj potrošnji, na uštrb snage i zvuka motora?
    (brm, 18. avgust 2017 11:23)

    Velika vecina na Zapadu! Audi A4 i A5 nisu nikakva luksuzna vozila, kakvim ih mozda smatramo u Srbiji. Takodje nisu ni vozila kriminalaca a jos manje sportski orjentisana da bi neko gledao puku snagu i zvuk motora. To sto mi ovde imamo jako nizak standard pa nam je to WOW auto i odmah smatramo nekog izuzetno bogatim u tom automobilu, to je nas problem. Tamo takav auto moze da priusti srednja klasa. Brojni A4 se uzimaju kao sluzbena vozila u flotnoj prodaji itd. Takse i porezi brojnih (normalnih) zemalja zavise od potrosnje i ekologije.
    (Nemanja, 18. avgust 2017 12:51)

    # Link komentara

  39. @brm

    Pa nisu svi seljana i džiberi kao što je kod nas klijentela ove marke automobila (čas izuzecima)..
    (konan varvarin, 18. avgust 2017 12:19)

    # Link komentara

  40. Dok elektricni automobili u potpunosti ne zazive, metan je jedina prava alternativa: jeftin je, dostupan, moze se transportovati, brzo se dopunjava (za razliku od struje).
    Metan je alternativa i za kamione (IVECO i KAMAZ vec imaju modele koji trose gas).
    FIAT ima u ponudi model 500L CNG, sa pogonom na metan. 100km predje za 400 dinara, ali Srbi i dalje jure dizelase.
    Pored svega navedenog, metan bi sacuvao ogromnu metalsku industriju, koja je orijentisana na proizvodnju motora sa unutrasnjim sagorevanjem i pratecih agregata. Zamislite koliko bi samo ljudi izgubilo posao. E, Nemci o tome sada razmisljaju...
    (Kobaja Grande, 18. avgust 2017 12:12)

    # Link komentara

  41. Dajte neki link ka bilo kom od tih Zakona, da vidimo sta pise. Hvala unapred.
    (dejan, 18. avgust 2017 11:33)

    # Link komentara

  42. Ko još kupuje Audi A4 ili A5 a razmišlja o ekonomičnoj potrošnji, na uštrb snage i zvuka motora?
    (brm, 18. avgust 2017 11:23)

    # Link komentara